Οι περικοπές πίσω απο τις τραγωδίες

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας επέτρεψε να κυριαρχήσει η πολιτική της Τρόικας (!) στο Πεντάγωνο και σαν να μην έφτανε αυτό αδυνατεί να στηρίξει τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων....

Οι χαμηλή διαθεσιμότητα μαχητικών λόγω έλλειψης σε ανταλλακτικά, υλικά συντήρησης, κινητήρες και οι παραιτήσεις μηχανικών και τεχνικού προσωπικού έχουν συμπιέσει σημαντικά το πτητικό πρόγραμμα των πιλότων και δημιουργούν προβλήματα στην επιχειρησιακή λειτουργία της Πολεμικής Αεροπορίας. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας επέτρεψε να κυριαρχήσει η πολιτική της τρόικας στο Πεντάγωνο και σαν να μην έφτανε αυτό αδυνατεί να στηρίξει τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων. Αντιθέτως, τα απαξιώνει με δηλώσεις και ενέργειες της. Μεγάλος αριθμός αεροσκαφών είναι καθηλωμένα στο έδαφος, αφού δεν υπάρχουν ανταλλακτικά για την συντήρηση και επισκευή τους. Πολλά από αυτά είναι μαχητικά F-16 Block 30 που έχουν "μείνει" από κινητήρα.

Η τραγική καθυστέρηση στην έγκριση της προμήθειας αεροκινητήρων κόστος περί τα 225 εκατομμύρια ευρώ, αναμένεται να εντείνει το πρόβλημα , που συμπληρώνουν οι συνεχείς βλάβες σε αεροσκάφη περασμένης γενιάς τα οποία η Πολεμική Αεροπορία δεν μπορεί πλέον να υποστηρίξει. Προβλήματα τα οποία έχει επισημάνει και ο Αρχηγός ΓΕΑ αντιπτέραρχος Βασίλειος Κλόκοζας καθώς επίσης και η προηγούμενη ηγεσία. Η διαθεσιμότητα αεροσκαφών πλήττεται ταυτόχρονα από τις σωρηδόν παραιτήσεις τεχνικών της Πολεμικής Αεροπορίας οι οποίοι εγκαταλείπουν την ένστολη υπηρεσία λόγω των δυσμενών αλλαγών στο ασφαλιστικό τους. Συνέπεια αυτού είναι οι Πτέρυγες Μάχης να μην μπορούν να ανταποκριθούν πολλές φορές στην επιχειρησιακή τους λειτουργία. Εξαιτίας του ασφαλιστικού έχουν καταγραφεί και πολλές παραιτήσεις ιπταμένων ,έμπειρων αξιωματικών οι οποίοι θα μπορούσαν να εκπαιδεύσουν την νέα γενιά πιλότων.

Οι ελλείψεις σε μέσα και προσωπικό έχουν οδηγήσει σε μείωση και συρρίκνωση του εκπαιδευτικού προγράμματος των ιπταμένων, αφού την ίδια στιγμή η τουρκική προκλητικότητα και οι απαιτήσεις για την αναχαίτιση στο Αιγαίο όχι μόνο παραμένουν σε υψηλά επίπεδα αλλά αυξάνονται. Και ενώ θα περίμενε κανείς από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Ευάγγελο Βενιζέλο και τον αναπληρωτή υπουργό Πάνο Μπεγλίτη, να στηρίζουν τα στελέχη που αγωνίζονται και κινδυνεύουν για την προάσπιση των εθνικών συμφερόντων , αυτοί καταφέρουν απανωτά πλήγματα στο ηθικό των ένστολών.

Απαξίωση

Εξαπέλυσαν επίθεση στους αεροπόρους που αντέδρασαν στην περικοπή του επιδόματος υψηλής επικινδυνότητας Τέσσερις νεκρούς θρηνούν οι Ένοπλες Δυνάμεις τον τελευταίο μήνα και όλοι ανήκαν στην κατηγορία αυτή. Οι δυο χειριστές του Απάτσι, ο ΟΥΚάς και ο πιλότος του F-16. Τους χαρακτήρισαν άσχετους δυναμιτίζοντας το κλίμα στο Στράτευμα, και "δημόσιους υπάλληλους", λες και χτυπάνε κάρτα τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και δεν ανεβαίνουν στα αεροσκάφη μετά τις 3 το μεσημέρι να αναχαιτίσουν τους Τούρκους στο Αιγαίο.

Η αστοχία των κινήσεων της πολιτικής ηγεσίας ενισχύθηκε με τις κομματικές κρίσεις του Μαρτίου στις Ένοπλες Δυνάμεις και την προώθηση ημετέρων σε νευραλγικούς τομείς. Και τώρα η απαξίωση στους στρατιωτικούς συνεχίζεται με τον νόμο περί ιεραρχίας και προαγωγών. Το σχέδιο Νόμου συντάχθηκε από ανθρώπους εκτός του Στρατεύματος και εκ των υστέρων δόθηκε στα Επιτελεία για . Ένα σχέδιο νόμου για αυτούς, χωρίς αυτούς.
Του Ανδρέα Κούτρα από τον Ελεύθερο Τύπο

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου