Μηχανικοί: "Το επάγγελμα μας δεν είναι κλειστό!"

Μηχανικοί, μέλη του ΤΕΕ αναφέρουν ότι, "κλειστό" επάγγελμα ορίζεται ένα επάγγελμα που έχει περιορισμούς που εμποδίζουν νέους επαγγελματίες να μπουν στον χώρο.
Στους μηχανικούς δεν υπάρχει τέτοιος περιορισμός.

Οποιοσδήποτε τελειώσει την σχολή του και γίνει μηχανικός, έχει δικαίωμα να δώσει εξετάσεις στο ΤΕΕ και στην συνέχεια να γραφτεί στα μητρώα ΤΕΕ και στο ΤΣΜΕΔΕ.

Αμέσως μετά μπορεί να πάει στην εφορία και να κάνει έναρξη επαγγέλματος.

Δεν υπάρχει γεωγραφικός ή πλυθησμιακός περιορισμός, δεν υπάρχει περιορισμός στην απόσταση από το κοντινότερο γραφείο (πολλές φορές υπάρχουν ακόμα και στην ίδια πολυκατοικία μηχανικοί ίδιων ειδικοτήτων) και γενικότερα δεν υπάρχει κανένας περιορισμός για τους νέους στο επάγγελμα.

Όσοι σπουδάσουν στο εξωτερικό και έχουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος σε άλλη χώρα της ΕΕ, μπορούν να εργαστούν στην Ελλάδα χωρίς εξετάσεις στο ΤΕΕ. Δεν υπάρχει κανένα εμπόδιο.

Αν κάποιος δεν έχει άδεια ασκήσεως επαγγέλματος στο εξωτερικό, γίνεται αναγνώριση του διπλώματός του με τον ίδιο τρόπο που γίνεται και για ΚΑΘΕ ΑΛΛΟ ΤΙΤΛΟ ΣΠΟΥΔΩΝ. Αφού γίνει η αναγνώριση και εφόσον το δίπλωμά του κριθεί από το κράτος ισάξιο του πολυτεχνείου, δίνει εξετάσεις στο ΤΕΕ όπως και οι απόφοιτοι των Ελληνικών πολυτεχνείων και έχει στην συνέχεια τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα.

Σε αντίθεση με άλλες χώρες, ο μηχανικός στην Ελλάδα έχει δικαίωμα να προσφέρει τις υπηρεσίες του στο κοινό από την πρώτη μέρα που κάνει έναρξη επαγγέλματος. Στην Αγγλία και στην Αμερική ένας νέος μηχανικός πρέπει να εργαστεί ως υπάλληλος αρκετά χρόνια ώστε να έχει δικαίωμα να γραφτεί στα αντίστοιχα μητρώα που του επιτρέπουν να προσφέρει υπηρεσίες κατευθείαν στο κοινό. (αυτός είναι και ο λόγος που οι περισσότεροι Έλληνες δεν παίρνουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος στην Αγγλία, δεν μπορούν να περιμένουν τόσα χρόνια).

Βλέπετε κάτι από τα παραπάνω να συνιστά κλειστό επάγγελμα;

Οι ελάχιστες αμοιβές δεν καθιστούν ένα επάγγελμα κλειστό. Πρόκειται για επικοινωνιακό "τρυκ" των μεγάλων του χώρου, προκειμένου να μειώσουν τις αμοιβές προς τους μηχανικούς και να αυξήσουν το κέρδος τους.

Ενδεικτικά στην Γερμανία: υπάρχει το Σύστημα κώδικα αμοιβών (Honorarordnung für Architekten und Ingenieure-HOAI) που είναι ενσωματωμένο στην εθνική νομοθεσία.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου