Συνεδριάζει, υπό τον πρωθυπουργό, το Σ.Ε.Ε.Π. - Η εισήγηση του Αλ. Τσίπρα

Συνεδριάζει, από τις 12 το μεσημέρι, υπό τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, το Συμβούλιο Εθνικής Επικοινωνιακής Πολιτικής (ΣΕΕΠ). Το ΣΕΕΠ είναι αρμόδιο για τον στρατηγικό σχεδιασμό της εθνικής επικοινωνιακής πολιτικής και συνέρχεται σήμερα σε πρώτη συνεδρίαση μετά τη θέσπισή του από τη Βουλή...



Το Συμβούλιο Εθνικής Επικοινωνιακής Πολιτικής ιδρύθηκε με τον νόμο 4339/2015 και φέρει την αρμοδιότητα για τον στρατηγικό σχεδιασμό, τη χάραξη και την αξιολόγηση της εθνικής επικοινωνιακής πολιτικής, καθώς και για την κεντρική διαχείριση επικοινωνιακών κρίσεων.

Αποστολή του ΣΕΕΠ είναι η οικοδόμηση και η συνεκτική διαχείριση θετικής εικόνας της Ελλάδας στη διεθνή και εσωτερική κοινή γνώμη.

Το Σ.Ε.Ε.Π. αποτελείται από:
  1. Τον υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης ή τον νόμιμο αναπληρωτή του,

  2. Τον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού ή νόμιμο αναπληρωτή του,

  3. Τον υπουργό Εθνικής 'Αμυνας ή τον νόμιμο αναπληρωτή του,

  4. Τον υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων ή τον νόμιμο αναπληρωτή του,

  5. Τον υπουργό Εξωτερικών ή τον νόμιμο αναπληρωτή του,

  6. Τον υπουργό Οικονομικών ή τον νόμιμο αναπληρωτή του,

  7. Τον αρμόδιο για την εθνική επικοινωνιακή πολιτική υπουργό ή τον νόμιμο αναπληρωτή του.
Οι νόμιμοι αναπληρωτές των μελών του Σ.Ε.Ε.Π. είναι τουλάχιστον γενικοί γραμματείς υπουργείου ή αυτοτελούς Γενικής Γραμματείας και ορίζονται με απόφαση του καθ' ύλην αρμόδιου υπουργού.

Το Σ.Ε.Ε.Π. συνεδριάζει τακτικά μια φορά τον χρόνο για την έγκριση, αξιολόγηση ή αναθεώρηση του στρατηγικού σχεδίου εθνικής επικοινωνιακής πολιτικής και έκτακτα οποτεδήποτε το κρίνει αναγκαίο ο πρωθυπουργός.

Κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων του υποστηρίζεται από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας. Στις συνεδριάσεις του συμμετέχουν αμισθί, χωρίς δικαίωμα ψήφου και με συμβουλευτικό ρόλο, δύο καθηγητές πρώτης βαθμίδας Τμημάτων Επικοινωνίας Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, οι οποίοι ορίζονται κατ' έτος με κοινή απόφαση του υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων και του αρμόδιου για την εθνική επικοινωνιακή πολιτική υπουργού.

Αλ. Τσίπρας: "Να ξαναφτιάξουμε την εικόνα της Ελλάδας και να προκαλέσουμε ένα ντόμινο θετικών εξελίξεων"


Ξεκινώντας την εισήγησή του ο πρωθυπουργός, σημείωσε ότι αποστολή της κυβέρνησης είναι να παράγει πολιτικές και έργο σε μια σειρά από τομείς, με θετικά πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα για την οικονομία και την κοινωνία.

Απαραίτητη σε αυτό το πλαίσιο, όπως σημείωσε, η προβολή των πολιτικών και των αποτελεσμάτων τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό της χώρας, η επικοινωνιακή προβολή της Ελλάδας που σιγά σιγά αλλάζει.

«H φήμη και η εικόνα μιας χώρας αποτελούν ένα άυλο κεφάλαιο που επηρεάζει άμεσα τον τουρισμό, τις επενδύσεις, τις εξαγωγές καθώς και κάθε άλλη πτυχή της οικονομικής και πολιτικής ζωής της ίδιας της χώρας και των κατοίκων της. Σε αυτή την ιστορική στιγμή έχουμε τη δυνατότητα να ξαναφτιάξουμε την εικόνα και τη φήμη της Ελλάδας και να προκαλέσουμε εκούσια ένα ντόμινο θετικών εξελίξεων» σημείωσε ο Αλέξης Τσίπρας, τονίζοντας ότι η στρατηγική διαχείριση της εικόνας της χώρας δεν αποτελεί επιλογή, αλλά αναγκαιότητα εθνικής σημασίας.

«Οφείλουμε να συντάξουμε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο επικοινωνιακής πολιτικής, διότι αν δεν διαχειριστούμε εμείς την εικόνα της χώρας μας, κάποιος άλλος θα το κάνει για εμάς» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.

Συνεχίζοντας, ο Αλ. Τσίπρας ανέφερε ότι στις αρχές της κρίσης, η εικόνα της Ελλάδας μαζί με την Πορτογαλία, την Ιρλανδία, την Ιταλία και την Ισπανία, ταυτιζόταν με έννοιες όπως η νωθρότητα, η σπατάλη, η μη παραγωγικότητα και συνοδευόταν από εξευτελιστικές για ένα έθνος εικόνες, όπως ενός γουρουνιού (PIGS) το οποίο ζει εις βάρος άλλων χωρών. Η στοχοποίηση που δέχτηκαν τότε οι χώρες του ευρωπαϊκού νότου ήταν άνευ προηγουμένου.

Τα τελευταία χρόνια, σημείωσε, η εικόνα της Ελλάδας βάλλεται διαρκώς εξαιτίας της οικονομικής κρίσης και προσφάτως του προσφυγικού ζητήματος.

«Η οικοδόμηση μιας επιθυμητής εικόνας πρέπει να γίνει αντιληπτή ως μέρος της εθνικής πολιτικής και όχι ως μια διαφημιστική καμπάνια ανεξάρτητη από το σχεδιασμό, τη διακυβέρνηση και την οικονομική ανάπτυξη της χώρας, τις μεγάλες και μικρές μεταρρυθμιστικές τομές» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός, τονίζοντας ότι απαιτείται μελέτη και στοχοθεσία, ειλικρίνεια και νηφαλιότητα σε σχέση με αυτά που μπορούμε να πετύχουμε. Τα μεθοδολογικά εργαλεία για nation branding υπάρχουν ήδη και άλλες χώρες (π.χ. Αυστραλία, Γερμανία) τα έχουν εφαρμόσει με μεγάλη επιτυχία. κ.α.

«Μέχρι τώρα, από την εθνική επικοινωνιακή πολιτική απουσίαζαν ο στρατηγικός σχεδιασμός, όραμα και στοχοθεσία καθώς και ο συντονισμός. Τα κενά αυτά ήρθε να καλύψει ο νόμος 4339/2015 με την σύσταση του Συμβουλίου Εθνικής Επικοινωνιακής Πολιτικής (Σ.Ε.Ε.Π.).

Το Σ.Ε.Ε.Π. είναι αρμόδιο για το στρατηγικό σχεδιασμό της εθνικής επικοινωνιακής πολιτικής καθώς και για την κεντρική διαχείριση επικοινωνιακών κρίσεων.

Σκοπός του Σ.Ε.Ε.Π. είναι η διαχείριση και η οικοδόμηση μιας θετικής εικόνας της σύγχρονης Ελλάδας στη διεθνή και εσωτερική κοινή γνώμη, μιας εικόνας ρεαλιστικής που θα βασίζεται στα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και θα αντανακλά τις προσπάθειές μας μακριά από «success stories» και επικοινωνιακά τρικ.

Η οικοδόμηση ενός ενιαίου εθνικού σήματος («brand») απαιτεί μακροχρόνιο σχεδιασμό και στοχεύει κυρίως σε μακροπρόθεσμα αποτελέσματα».

Ο Αλέξης Τσίπρας χαρακτήρισε επιτακτική ανάγκη τις πρωτοβουλίες που θα βελτιώσουν άμεσα την εικόνα της χώρας μας:

- Διπλασιασμός των διαφημιστικών δαπανών στον τομέα του τουρισμού.

- Εφαρμογή επικοινωνιακών προγραμμάτων και δράσεων όλων των φορέων του ευρύτερου δημόσιου τομέα υπό την εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας.

- Συνεργασία και σύνδεση των γραφείων τύπου των Υπουργείων με την ΓΓΕΕ με στόχο την ενιαία προβολή του κυβερνητικού έργου στο εξωτερικό και εσωτερικό της χώρας.

- Πρωτοβουλίες επικοινωνιακού χαρακτήρα ανά Υπουργείο, διοργάνωση fame trips, δράση διακεκριμένων και καινοτόμων προσωπικοτήτων (ambassadors).

- Διαδικτυακή πύλη αφιερωμένη στις δράσεις κάθε υπουργείου, με σαφή και κοινή επικοινωνιακή ταυτότητα.

- Την ανάληψη και επικοινωνιακή υποστήριξη μικρών και μεγάλων πρωτοβουλιών οι οποίες θα λειτουργήσουν ως πόλος έλξης του διεθνούς ενδιαφέροντος.

- Η προώθηση της Αθήνας μπορεί να αποτελέσει μια από τις στρατηγικές για τη βελτίωση της εικόνας της χώρας. Η αξιοποίηση εμβληματικών πόλεων στις στρατηγικές διαχείρισης της εικόνας μιας χώρας αποτελεί συχνό φαινόμενο στη διεθνή πρακτική. Η «δημιουργική Αθήνα» το σύμβολο της δημιουργικής Ελλάδας που θα στηρίζεται σε 3 άξονες: α) στον πολιτισμό, β) στην επιχειρηματικότητα και γ) στις πρακτικές αλληλεγγύης και τα πολύ σημαντικά γεγονότα που πρόκειται να συμβούν στην Αθήνα το αμέσως επόμενο διάστημα στο χώρο του πολιτισμού: Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Documentα 14.

- Τη διεξαγωγή μιας πιο διευρυμένης και εις βάθος μελέτης της εικόνας της Ελλάδας σήμερα τόσο στο εξωτερικό, όσο και στο εσωτερικό, την οποία θα αναλάβει η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας σε συνεργασία με τα Γραφεία Τύπου του κάθε Υπουργείου.

«Έχουμε πολύ δουλειά να κάνουμε μπροστά μας και απαιτείται δέσμευση από όλους προκειμένου να έχουμε τα επιθυμητά για όλους μας αποτελέσματα. Η επόμενη συνάντηση του συμβουλίου του Σ.Ε.Ε.Π. θα λάβει χώρα τον Οκτώβρη, ένα διάστημα αρκετό ώστε να συγκεκριμενοποιήσουμε τις δράσεις και τα επιμέρους projects που θα αναλάβει το κάθε υπουργείο» κατέληξε ο πρωθυπουργός. 
με πληροφορίες από ΑΜΠΕ / ΑΥΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου