02/20/16

Μιλώντας σήμερα στον ΣΚΑΪ ο καθηγητής Κασιμάτης τόνισε ότι ο νόμος για τις τηλεοπτικές άδειες έχει όλα τα τυπικά στοιχεία αντισυνταγματικότητας και αποτελεί κλασική περίπτωση νόμου για αναπομπή από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.....

 
Ακόμη και αν τυφλωθεί το ΣτΕ θα τον ακυρώσουν τα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια διότι αντίκειται στην Ευρωπαϊκή έννομη τάξη...

Αντισυνταγματικό χαρακτήρισε το νόμο για τις τηλεοπτικές άδειες ο Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου στη Νομική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών Γιώργος Κασιμάτης. Κάλεσε τον πρόεδρο της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο να μην τον υπογράψει αλλά να τον αναπέμψει στη Βουλή, κατά την προβλεπόμενη διαδικασία.

Μιλώντας σήμερα στον ΣΚΑΪ ο καθηγητής Κασιμάτης τόνισε ότι ο νόμος για τις τηλεοπτικές άδειες έχει όλα τα τυπικά στοιχεία αντισυνταγματικότητας και αποτελεί κλασική περίπτωση νόμου για αναπομπή από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. «Είμαι βέβαιος - προσέθεσε - ότι ο κύριος Παυλόπουλος που ανήλθε με την αξία του στο ύπατο Πολιτειακό αξίωμα θα πράξει το καθήκον του».

Σύμφωνα με τον κύριο Κασιμάτη ο νόμος Παππά συνιστά κατάφωρο σφετερισμό Συνταγματικής αρμοδιότητας από Υπουργό και κυβέρνηση. Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο αν ενέσκυψε μία δικτατορία, σημείωσε χαρακτηριστικά.

Είναι ξεκάθαρη η πρόθεση της κυβέρνησης να χειραγωγήσει με κάθε τρόπο τους τηλεοπτικούς σταθμούς, τόνισε ο καθηγητής.

Ειδικότερα, όπως εξήγησε ο κ. Κασιμάτης ο νόμος Παππά παραβιάζει κατάφωρα το άρθρο 15 παράγραφος 2 του Συντάγματος που ορίζει ρητά οτι το καθεστώς αδειοδότησης για τους ραδιοτηλεοπτικούς σταθμούς υπάγεται στην έννοια του ελέγχου του κράτους, τον οποίον το Σύνταγμα υπάγει στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Ανεξάρτητης Αρχής.

«Είναι σαφές ότι, βάσει της διάταξης του Συντάγματος και του σκοπού της συνταγματικής εγγύησης, τόσο ο καθορισμός του αριθμού των δημοπρατουμένων αδειών, όσο και η όλη διαδικασία δημοπράτησης των τηλεοπτικών σταθμών εθνικής εμβέλειας ανήκει αποκλειστικά στην αρμοδιότητα του ΕΣΡ» υπογραμμίζει ο κ. Κασιμάτης.

Ακόμη και αν τυφλωθεί το Συμβούλιο της Επικρατείας – τόνισε ο καθηγητής – ο νόμος θα ακυρωθεί από τα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια διότι αντίκειται στην Ευρωπαϊκή έννομη τάξη.

Η εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ καλεί όλους τους εργαζόμενους σε πολύμορφες αγωνιστικές κινητοποιήσεις σύμφωνα με τις αποφάσεις του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ...

 
Αποφάσισε τη συνέχιση της απεργίας – αποχής όλων των δημοσίων υπαλλήλων από τη συμμετοχή τους στο σύνολο των συμβουλίων και των επιτροπών του Δημοσίου...

Η εκτελεστική επιτροπή της ΑΔΕΔΥ λαμβάνοντας υπόψη τις συνέπειες που επιφέρει η τυχόν ψήφιση του προσχεδίου της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για το ασφαλιστικό που οι κυριότερες απ’ αυτές είναι: 
  1. Οι μειώσεις των κυρίων συντάξεων των σημερινών συνταξιούχων αλλά και των συναδέλφων που συνταξιοδοτούνται από την ψήφιση του Νομοσχεδίου.

  2. Η μείωση των Επικουρικών Συντάξεων.

  3. Η ενοποίηση των Ταμείων σε ένα υπερ-Ταμείο χωρίς τον απαιτούμενο σχεδιασμό που θα πολλαπλασιάσει τα σημερινά προβλήματα των Ταμείων και θα δημιουργήσει διοικητικό χάος και οικονομικό αδιέξοδο.

  4. Τέλος, βάζει τα θεμέλια για τη μετατροπή του αλληλέγγυου αναδιανεμητικού Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης σε ανταποδοτικό και μακροπρόθεσμα σε πλήρως κεφαλαιοποιητικό.
Η εκτελεστική Επιτροπή της ΑΔΕΔΥ καλεί όλους τους εργαζόμενους σε πολύμορφες αγωνιστικές κινητοποιήσεις σύμφωνα με τις αποφάσεις του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ, των Σωματείων και των Ομοσπονδιών.

Αποφασίζει τη συνέχιση της απεργίας – αποχής όλων των δημοσίων υπαλλήλων από τη συμμετοχή τους στο σύνολο των συμβουλίων και των επιτροπών του Δημοσίου (προμηθειών, προγραμματισμού, αρχιτεκτονικού ελέγχου, έργων και μελετών, δημοπράτησης κτλ.) από τη Δευτέρα 22 Φεβρουαρίου 2016 έως την Παρασκευή, 26 Φεβρουαρίου 2016 με δυνατότητα συνέχισης με νεότερη απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής.
Από την εκτελεστική επιτροπή της ΑΔΕΔΥ

Χθες Παρασκευή πέθανε ο σημαντικός Ιταλός συγγραφέας και φιλόσοφος Ουμπέρτο Έκο, σε ηλικία 84 ετών...


Ο Ιταλός συγγραφέας και φιλόσοφος Ουμπέρτο Έκο, ο δημιουργός του πασίγνωστου μυθιστορήματος "Το όνομα του Ρόδου", απεβίωσε σε ηλικία 84 ετών, μετέδωσαν τα ξημερώματα του Σαββάτου πολλά ιταλικά μέσα ενημέρωσης...

Η ευρύτητα του πνεύματός του δεν τον εμπόδιζε να εξετάζει με κριτική ματιά την εξέλιξη της σύγχρονης κοινωνίας. «Οι ιστότοποι κοινωνικής δικτύωσης έδωσαν το δικαίωμα να μιλάνε σε λεγεώνες ηλιθίων που άλλοτε δεν μίλαγαν παρά μόνο σε μπαρ, αφού είχαν πιει κανένα ποτήρι κρασί, χωρίς να βλάπτουν την κοινότητα. Τους αναγκάζαμε αμέσως να σωπάσουν, αλλά σήμερα έχουν το ίδιο δικαίωμα λόγου με ένα βραβείο Νόμπελ. Είναι η εισβολή των ηλιθίων», είχε πει, όπως υπενθύμισε η εφημερίδα Il Messaggero.

Η βιογραφία του κορυφαίου Ιταλού συγγραφέα και φιλόσοφου



Ο Ουμπέρτο Έκο γεννήθηκε στην Αλεσσάντρια του Πιεμόντε το 1932. Από το 1975 έχει την έδρα του Καθηγητή Σημειωτικής στο Πανεπιστήμιο της Μπολόνια, ενώ από το 1988 είναι πρόεδρος του Διεθνούς Κέντρου Μελετών Σημειωτικής στο Πανεπιστήμιο του Σαν Μαρίνο. Είναι συγγραφέας πολλών μελετών και δοκιμίων, που έχουν μεταφραστεί και εκδοθεί σε πολλές γλώσσες ανά τον κόσμο. Το πρώτο του βιβλίο εκδόθηκε το 1965, ενώ το πρώτο του μυθιστόρημα (Το όνομα του Ρόδου) το 1980, και τιμήθηκε με το βραβείο Strega (1981), και το Medicis Etranger (βραβείο που δίνεται στον καλύτερο ξένο λογοτέχνη στην Γαλλία) το 1982. Φημολογείται ότι το επώνυμο Εκο είναι το αρκτικόλεξο των λέξεων Ex Coelis Oblatus, που σημαίνει «θεϊκό δώρο».

Με την έναρξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου ο Εκο και η μητέρα του μετακόμισαν σε ένα χωριό στα βουνά του ιταλικού βορρά. Εκεί ο μικρός Ουμπέρτο παρακολουθούσε τις μάχες ανάμεσα στους φασίστες και στους παρτιζάνους με ανάμεικτα συναισθήματα - συνεπαρμένος μεν από τη δράση, αισθανόταν εν μέρει ευγνώμων που ήταν τόσο μικρός για να αναμειχθεί. Ο ίδιος θυμάται εκείνη την εποχή «σαν ένα μικρό γουέστερν. Αυτοί οι λόφοι είναι στη μνήμη μου το θέατρο των στρατιωτικών επιχειρήσεων, στις οποίες ήμουν αυτόπτης μάρτυρας, στην ηλικία των 12 ετών». Με τα ακαδημαϊκά γραπτά του ο Έκο εστιάζει στη σημειολογία και στις επιπτώσεις της στην κοινωνία. Μελέτησε σε βάθος τις κοινωνίες από τον Μεσαίωνα ως σήμερα και τα κοινά στοιχεία ανάμεσα στις γλώσσες, στα σύμβολα και στην κοινωνική ανάπτυξη. Από τότε ως σήμερα έχει γράψει δεκάδες δοκίμια («Πώς γίνεται μια διπλωματική εργασία», «Μεταξύ ψεύδους και ειρωνείας», «Κήνσορες και θεράποντες» (πρωτότυπος τίτλος στα ιταλικά "apocalittici e integrati), «Ο υπεράνθρωπος των μαζών», «Θεωρία της σημειωτικής», «Η Αποκάλυψη του Ιωάννη», «Πέντε ηθικά κείμενα», «Δεύτερο ελάχιστο ημερολόγιο», «Η ποιητική του Τζέιμς Τζόις», «Τι πιστεύει αυτός που δεν πιστεύει» κ.ά.), ενώ παράλληλα συνεργάστηκε με πολλές εφημερίδες.

Από το 1962 ως το τέλος του 1970 ο Έκο ανέπτυξε τη δική του θεωρία στην Σημειολογία. Το 1965 εξελέγη καθηγητής Οπτικών Επικοινωνιών στη Φλωρεντία και το 1966 μετακόμισε στο Μιλάνο, όπου και έγινε καθηγητής της Σημειολογίας στο εκεί πολυτεχνείο. Το ακαδημαϊκό του ενδιαφέρον άρχισε να στρέφεται σε πολιτιστικές μελέτες και αρχίζει να ερευνά τον ρόλο της γλώσσας και της λογοτεχνίας στην κοινωνία, καθώς και την επίδραση της κοινωνίας στη λογοτεχνία και στη γλώσσα. Το 1971 το Πανεπιστήμιο της Μπολόνια του προσέφερε τη θέση του τακτικού καθηγητή της Σημειολογίας και το 1974 ο Έκο οργάνωσε τον Διεθνή Σύνδεσμο Σημειολογικών Μελετών. Οι μεγάλες αλλαγές που έφερε η δεκαετία του 1970 στην ιταλική κοινωνία επηρέασαν και τα γραπτά του Ουμπέρτο Έκο. Άρχισε, λοιπόν, να γράφει μυθιστορήματα (Το όνομα του Ρόδου - 1980, Το Εκκρεμές του Φουκώ - 1988, Το νησί της προηγούμενης μέρας - 1994, Μπαουντολίνο - 2001, Η μυστηριώδης φλόγα της βασίλισσας Λοάνα - 2006, Το κοιμητήριο της Πράγας - 2010, Το φύλλο μηδέν- 2015). Όταν έγραψε το πρώτο του μυθιστόρημα «Το όνομα του Ρόδου», οι εκδότες του υπολόγιζαν τις πωλήσεις γύρω στα 30.000 αντίτυπα. Και, φυσικά, δεν φαντάζονταν ποτέ τα 9.000.000 αντίτυπα που πώλησε τελικά το βιβλίο, σε διεθνές επίπεδο, το οποίο έκανε τον συγγραφέα γνωστό στον εξωακαδημαϊκό κόσμο.

Η συζήτηση των τελευταίων ημερών για το θέμα της εκχώρησης των κόκκινων δανείων διεξάγεται με ένα συνδυασμό υποκρισίας και αποσιωπήσεων. Απύθμενη υποκρισία από την Κυβέρνηση που μέσα σε 1 χρόνο νομιμοποίησε την παρουσία αυτών που θεωρούσε «γύπες των αγορών»....  


Υποκρισία και από την επίσημη αντιπολίτευση, η οποία αναλώθηκε σε ανέξοδη κριτική και δεν τόλμησε να ψελλίσει ότι θα καταργήσει τον νόμο. Υποκρισία και παραπληροφόρηση από τα «παπαγαλάκια» της αγοράς, που προσπαθούν να εξωραΐσουν τον ρόλο των distress funds....
  του Γιώργου Παυλόπουλου*  

Η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ψήφισε το νομοσχέδιο για το «άνοιγμα της αγοράς κόκκινων δανείων», δηλαδή τη δυνατότητα τα τραπεζικά ιδρύματα της χώρας να πωλούν σε τρίτους (στα επονομαζόμενα distress funds) δάνεια που εμφανίζουν καθυστέρηση μεγαλύτερη των 90 ημερών.

Σε πρώτη φάση το νομοσχέδιο προβλέπει τη δυνατότητα οι τράπεζες να πωλούν καθυστερημένα επιχειρηματικά δάνεια μεγάλων επιχειρήσεων (τζίρος επιχείρησης άνω των 50 εκατομμυρίων ευρώ ή πάνω από 250 εργαζόμενοι στον όμιλο) καθώς και στεγαστικά ή καταναλωτικά δάνεια τα οποία δεν έχουν υποθήκη Α΄ κατοικία. Εκτιμάται ότι αφορά κατ’ αρχήν 100 περίπου μεγάλες, υπερχρεωμένες, εταιρίες, σχεδόν 7 δις ευρώ καθυστερημένα στεγαστικά δάνεια για Β΄ ή εξοχική κατοικία, καθώς και την πλειοψηφία των καταναλωτικών δανείων (από τα 24δις ευρώ μόνο τα 3δις έχουν υποθήκη ακίνητο και εξαιρούνται). Μετά τις 15 Φεβρουαρίου 2016, θα επεκταθεί και στα υπόλοιπα επιχειρηματικά δάνεια που σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΕΒΕΑ αφορούν 120.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις με καθυστερούμενα δάνεια. Σημειωτέον, ότι η πώληση δανείου δεν αφορά μόνο το καθυστερημένο δάνειο αλλά συμπαρασύρει και τις ενήμερες οφειλές του δανειολήπτη!

Η κριτική που έχει γίνει μέχρι σήμερα στο εν λόγω νομοσχέδιο έχει επικεντρωθεί στη διάσταση ότι «θα έρθουν τα κοράκια να φάνε τα σπίτια του κόσμου». Αυτό πιθανά θα γίνει πραγματικότητα αργότερα, όταν θα εντάσσονται και άλλες κατηγορίες δανειοληπτών, όμως άμεσα δεν είναι αυτή η κύρια πλευρά του. Τραπεζίτες και ξένοι τοκογλύφοι δεν θέλουν «να βάλουν χέρι» τώρα σε μια καταστραμμένη αγορά Α΄ κατοικίας. Εξάλλου, η πρόσφατη τροποποίηση του «Νόμου Κατσέλη» αδυνατίζει μεν εμφανώς την προστασία του δανειολήπτη με Α΄ κατοικία, αλλά θέτει και όρια που καλύπτουν προσωρινά μεγάλες κοινωνικές κατηγορίες (πχ. εισόδημα άγαμου €8.180 ετησίως και αντικειμενική αξία ακινήτου €120.000, ζευγάρι με εισόδημα €13.917 και αντικειμενική €160.000, και για κάθε παιδί επιπλέον εισόδημα €3.361 και επιπλέον αξία ακινήτου €20.000). Φυσικά, ακριβές κατοικίες και εξοχικά θα βγουν στο σφυρί, αλλά αυτό μπορούν να το κάνουν απευθείας οι τράπεζες και χωρίς τα distress funds. Δευτερευόντως, έχει ασκηθεί κριτική στο νομοσχέδιο από μικροαστική οπτική, που αναδεικνύει κυρίως τον κίνδυνο «αφελληνισμού» υπερχρεωμένων εταιρειών. Όμως, το νομοσχέδιο για την πώληση κόκκινων δανείων αφορά πιο σύνθετες και βαθιές διαδικασίες με βασική συνισταμένη την ενίσχυση και αναδιάρθρωση του Ελληνικού Κεφαλαίου.

Α. Η άμεση ενίσχυση προς το Κεφάλαιο

Μετά το σκάνδαλο της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών όπου το Ελληνικό Δημόσιο και ο πολίτης της χώρας πλήρωσαν 57 δις ευρώ (40δις άμεση ζημιά και 17δις αναβαλλόμενος φόρος) για να σωθούν οι τραπεζίτες, τώρα έρχεται ο δεύτερος γύρος ενίσχυσης των εγχώριων και ξένων κεφαλαιοκρατών μέσα από την διαδικασία των λεγόμενων distress funds. Αυτή τη φορά θα ενισχυθεί και θα αναδιαρθρωθεί μέρος του Παραγωγικού Κεφαλαίου. Πολλές από τις «υπερδανεισμένες» επιχειρήσεις μπορούν να επιβιώσουν με έναν συνδυασμό περικοπής δανείων και μερικής ενίσχυσης από παλιούς η νέους ιδιοκτήτες. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, τα δάνεια των εταιριών θα αγοραστούν με έκπτωση -50% για τις βιώσιμες επιχειρήσεις μέχρι -90% για τα χαμηλής εισπραξιμότητας. Με αυτό τον τρόπο οι παλιοί ιδιοκτήτες μπορούν να επιτύχουν άνετα διαγραφές χρεών της τάξης περισσότερο του 50% και να συνεχίσουν να κατέχουν τις εταιρίες τους. Ακόμα χειρότερα δε, πολλοί επιχειρηματίες που οι εταιρίες τους έχουν ουσιαστικά χρεοκοπήσει, οι ίδιοι όμως έχουν βγάλει τα λεφτά τους έξω ή τα έχουν κρύψει, θα φτιάξουν ένα νέο σχήμα (πιθανώς μαζί με κάποιον ξένο επενδυτή) και θα ξαναγοράσουν τη δική τους ή άλλη εταιρία από τα distress funds με λίγα χρέη. Αυτή η διαδικασία, σε συνάρτηση με τη δυνατότητα εξαγορών-συγχωνεύσεων, ενισχύει πολλές μερίδες του εγχώριου Κεφαλαίου με αποτέλεσμα φορείς από τον ΣΕΒ μέχρι εκπροσώπους μικρομεσαίων επιχειρήσεων (π.χ. ΕΒΕΑ, κ.λπ.) να τοποθετούνται ευνοϊκά για το νομοσχέδιο.

Στο σημείο αυτό χρειάζονται 2 διευκρινήσεις. Η πρώτη διευκρίνιση αφορά την άποψη που διακινούν οι υπέρμαχοι του νομοσχεδίου, και συνοψίζεται στο ότι αυτή η διαδικασία προωθεί την ανάπτυξη γιατί θα πέσει «φρέσκο» χρήμα στην αγορά και οι τράπεζες θα αποκτήσουν ρευστότητα να χρηματοδοτήσουν την οικονομία. Η απλοϊκή αυτή προσέγγιση απέχει από την πραγματικότητα. Όλη αυτή η διαδικασία ενισχύει μεν μερίδες του Κεφαλαίου αλλά δεν συνεπάγεται αυτομάτως μία συνολική ανάκαμψη της οικονομίας (π.χ. σε περιόδους κρίσης η μείωση των δανείων μιας εταιρίας, είτε η εξαγορά από ένα νέο μέτοχο δεν συνεπάγεται νέες επενδύσεις, προσλήψεις εργαζομένων, ανοδικό κύκλο, κ.λπ.). Επιπλέον, είναι αμφίβολο αν οι ιδιωτικές τράπεζες θα αποκτήσουν ικανή ρευστότητα για νέες χρηματοδοτήσεις όταν καλύπτουν την υστέρηση των Καταθέσεων σε σχέση με τις Χορηγήσεις με ακριβά κεφάλαια της Κεντρικής τράπεζας (μέσω του ELA) ύψους 80δις ευρώ.

Η δεύτερη διευκρίνηση αφορά το ερώτημα αν η πώληση με έκπτωση των δανείων συνεπάγεται ζημιές για τις Τράπεζες. Αυτό δεν ισχύει διότι οι τράπεζες θα πωλήσουν είτε δάνεια με χαμηλή εισπραξιμότητα, είτε δάνεια στα οποία έχουν ήδη καταλογίσει ζημιές (προβλέψεις δανείων), οπότε από την πώληση συνήθως θα προκύπτει κέρδος. Σε τελική ανάλυση ο λαός έχει πληρώσει με 57 δις ευρώ το τραπεζικό σύστημα μέχρι σήμερα και από αυτά τα χρήματα θα επιμεριστούν τα κέρδη σε Χρηματικό και Παραγωγικό Κεφάλαιο.

Β. Η ενίσχυση-συγκέντρωση του Κεφαλαίου

Η ανωτέρω διαδικασία αναδιάρθρωσης θα περιλάβει πολλές συγχωνεύσεις ή εξαγορές επιχειρήσεων, ενώ το νομοσχέδιο προβλέπει την εγκατάσταση με συνοπτικές διαδικασίες νέων διοικήσεων στις εταιρίες που θα ενταχθούν σε αυτές τις ρυθμίσεις. Οι πιο δυναμικές επιχειρήσεις θα αποκτούν μέσω των distress funds είτε άλλες ομοειδείς επιχειρήσεις είτε τα περιουσιακά τους στοιχεία. Θα επεμβαίνουν στον ανταγωνισμό, και θα εκκαθαρίζονται οι πιο αδύναμες. Θα υπάρξουν και μεγάλες επιχειρήσεις που θα εκκαθαριστούν στην αρχή, αλλά οι μικρομεσαίες θα πληρώσουν αναλογικά μεγαλύτερο τίμημα στη δεύτερη φάση, μετά το 2016. Πάντως, δεν είναι τυχαίο ότι αρχικά το νομοσχέδιο αφορά επιχειρήσεις με μεγάλο μερίδιο αγοράς. Πρόκειται για μια ακόμη επιβεβαίωση της μαρξιστικής άποψης περί συγκέντρωσης –συγκεντροποίησης του Κεφαλαίου ως απάντηση στη οικονομική κρίση.

Γ. Ο ξένος παράγοντας

Οι μεγάλοι παίκτες (funds, εταιρίες, κ.λπ.) που θα συμμετάσχουν στη διαδικασία θα είναι ξένων συμφερόντων και θα επιδιώξουν να έχουν σχέση με τραπεζικά ιδρύματα, γιατί αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να υπάρξει εσωτερική πληροφόρηση, αλλά και συνεννόηση στην πώληση δανείων. Αν ληφθεί υπόψη ότι οι τράπεζες ελέγχονται σχεδόν πλήρως από ξένα κεφάλαια, και το Ελληνικό τραπεζικό σύστημα έχει αδυναμία νέων χρηματοδοτήσεων, γίνεται φανερό ότι τα ξένα Κεφάλαια αποκτούν ακόμα ένα εργαλείο διείσδυσης και ελέγχου της χώρας. Επιπλέον, δεν μπορεί να παραγνωριστεί ότι το ΤΧΣ, που ελέγχεται από τους ξένους δανειστές, αναβαθμίζει θεαματικά την εμπλοκή του στη Διοίκηση των Τραπεζών και των δανείων. Είναι βέβαιο ότι κλάδοι της Ελληνικής οικονομίας που έχουν δυναμική αλλά και Χρέη θα αποτελέσουν στόχο ελέγχου από ξένα Κεφάλαια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο τομέας του Τουρισμού, των Τροφίμων κ.λπ. Αυτή η διάσταση είναι βέβαιο ότι αντικατοπτρίζει τους φόβους μερίδων του Ελληνικού Κεφαλαίου για αυτό και παρατηρούμε ότι όψεις της έχουν υιοθετηθεί από αστικά κόμματα και οικονομικούς αναλυτές. Όμως, δεν αντανακλά την προσέγγιση των δυναμικότερων μερίδων του Ελληνικού κεφαλαίου, οι οποίες εκτός από απειλές βλέπουν και ευκαιρίες, πόσο μάλλον όταν το σύνολο των Ελλήνων επιχειρηματιών έχει αποδεχθεί το τίμημα της ετεροβαρούς συνεργασίας με το Ευρωπαϊκό Κεφάλαιο.

Δ. Η κερδοσκοπική διάσταση

Με βάση το νέο νομοσχέδιο δίνεται η δυνατότητα σε εταιρίες με κεφάλαιο μόλις €100.000, να αγοράζουν και να πωλούν δάνεια εκατομμυρίων. Οι φορείς της αγοράς εκτιμούν ότι το άμεσο περιθώριο κέρδους αυτών των εταιρειών θα κυμαίνεται τουλάχιστον σε 10-12% επί της αρχικής αξίας κάθε δανείου. Αν ληφθεί υπόψη ότι τα συνολικά καθυστερημένα δάνεια ανέρχονται σε 110δις ευρώ και από αυτά μόνο 20δις μπορούν να εξαιρεθούν λόγω άμεσης σχέσης με Α΄ κατοικία, απομένει ένα ικανοποιητικό ποσό 90δις ευρώ προς διαχείριση, που μπορεί να αποδώσει σημαντικά κέρδη (π.χ. μόνο το 1/3 να αναληφθεί από distress funds μεταφράζεται σε άμεσα κέρδη τουλάχιστον 3δις ευρώ). Όμως, η εμπλοκή των distress funds δεν εξαντλείται στο άμεσο κέρδος από αγορά και πώληση δανείων. Τα έμμεσα κέρδη για το Κεφάλαιο πιθανότατα θα είναι πολλαπλάσια. Εγχώριες εταιρίες οι οποίες έχουν αξία αλλά λόγω της οικονομικής συγκυρίας εμφανίζουν καθυστερήσεις δανείων, μπορούν άνετα να αποτελέσουν στόχο άλλων εταιρειών και να παραχθούν έμμεσα υπεραξίες. Λαμβάνοντας δε και την εμπειρία του παρελθόντος, το πιο πιθανό είναι οι δημιουργούμενες υπεραξίες από τις αγοροπωλησίες δανείων να καταλήγουν σε χώρες με χαμηλό συντελεστή φορολογίας.

Ε. Η «γκρίζα» διάσταση

Μέσω της διαδικασίας των distress funds δημιουργείται ένα «παράλληλο τραπεζικό σύστημα», το οποίο θα λειτουργεί μέσα σε ένα «γκρίζο» και πιο αδιαφανές περιβάλλον (υπάρχει μέχρι και πρόβλεψη απευθείας χρηματοδότησης των επιχειρήσεων από fund). Τώρα, οι τραπεζίτες μπορούν να μεταβιβάσουν δάνεια, απαλλασσόμενοι των ευθυνών τους για τις αμαρτίες του παρελθόντος (π.χ. θαλασσοδάνεια που ενέκριναν για τα οποία μπορούν να ζητηθούν ευθύνες). Το ίδιο φυσικά μπορεί να συμβεί με τους παλιούς ιδιοκτήτες των εταιριών που χρεοκόπησαν, οι οποίοι πολλές φορές έχουν οικονομικές και ποινικές ευθύνες. Επίσης, είναι γνωστό ότι τα επιχειρηματικά δάνεια σχεδόν πάντοτε συνοδεύονται και από προσωπική εγγύηση του επιχειρηματία. Τώρα υπάρχει μια διαδικασία ο επιχειρηματίας να απαλλαγεί πιο εύκολα από επισφαλή δάνεια που απειλούν την ατομική του περιουσία. Π.χ. ο «ανοικτοχέρης» τραπεζίτης που δάνεισε το «λαμόγιο» χωρίς εμπράγματες εξασφαλίσεις, μπορεί να πωλήσει χωρίς συνέπειες το καθυστερημένο και μη εισπράξιμο δάνειο με έκπτωση -90%, και «καθαρίζουν» όλοι με πληρωμή του 20% του αρχικού ποσού (10% το δάνειο + 10 % προμήθεια για το fund).

Όπως προαναφέρθηκε, τα distress funds είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα έχουν άμεση σχέση με τις τράπεζες. Επίσης, ανεξάρτητα από τη νομική μορφή, η λειτουργία τους θα προσομοιάζει με αυτό που στα χρηματοοικονομικά λέγεται SPV (Special Purpose vehicle), δηλαδή «όχημα» με συγκεκριμένο σκοπό και περιορισμένη διάρκεια. Αφού αναδιαρθρώσουν τις επιχειρήσεις τα δάνεια των οποίων αγόρασαν, στη συνέχεια θα τα πουλήσουν πίσω είτε στις ίδιες τις τράπεζες που τα αγόρασαν αρχικά, είτε στη δευτερογενή αγορά δανείων που θα έχει δημιουργηθεί. Αν σε αυτό το πλαίσιο προστεθούν οι τριγωνικές σχέσεις τραπεζικών στελεχών-funds-επιχειρηματιών, αναμένεται να λειτουργήσει ένα «χρηματοοικονομικό πλυντήριο» το οποίο θα αναμορφώσει τον επιχειρηματικό χάρτη της χώρας χωρίς ιδιαίτερο έλεγχο από εποπτικούς μηχανισμούς.

ΣΤ. Η ιδεολογική διάσταση

Το επίσημο τραπεζικό σύστημα έχει αποτύχει εντελώς τόσο στο παρελθόν, με το να δανειοδοτεί χωρίς σύνεση, όσο και σήμερα, στο να στηρίξει την ανάκαμψη της «πραγματικής» οικονομίας, παρά τις τεράστιες ενέσεις χρήματος. Το νεοφιλελεύθερο μοντέλο των ιδιωτικοποιήσεων και της απορρύθμισης που επιβλήθηκε τα τελευταία 20 χρόνια είναι παντελώς ανεπαρκές για να χειριστεί καταστάσεις όπως η σημερινή κρίση. Ούτε θέλει ούτε μπορεί να χαράξει μια πολιτική στήριξης συγκεκριμένων κλάδων και εταιρειών ώστε να λειτουργήσουν «αντικυκλικά» στη συνεχή μείωση της οικονομικής δραστηριότητας. Οι ιδιώτες τραπεζίτες δεν μπορούν να παίξουν το ρόλο του «συλλογικού καπιταλιστή». Ούτε επιθυμούν, σε εποχές οικονομικής συρρίκνωσης, να ρισκάρουν, ούτε μπορούν να διαχειριστούν αποτελεσματικά τα συγκεντρωμένα επισφαλή δάνεια (π.χ. τη δυσκολία συμφωνίας στη διαχείριση δανείου εταιρίας λόγω μεγαλύτερων εξασφαλίσεων μιας τράπεζας από άλλη, κ.λπ.). Τέλος το Ελληνικό τραπεζικό σύστημα είναι παντελώς χρεωκοπημένο και κέρδη μπορούν να πραγματοποιηθούν κυρίως από την επιθετική διαχείριση του χαρτοφυλακίου των κόκκινων δανείων, αλλά αυτό θα απαξίωνε ακόμη περισσότερο το ίδιο το τραπεζικό σύστημα στα μάτια του πολίτη.

Για τον λόγο αυτό επιστρατεύεται ένα παράλληλο τραπεζικό κερδοσκοπικό σύστημα με την μορφή των funds που θα αναλάβουν με την πρωτοκαθεδρία των ξένων να ξεκαθαρίσουν το τοπίο και μετά να αποχωρήσουν παίρνοντας τα άμεσα και έμμεσα κέρδη από την εμπλοκή τους και αφήνοντας το επίσημο τραπεζικό σύστημα με λιγότερους «λεκέδες».

***

Η συζήτηση των τελευταίων ημερών για το θέμα της εκχώρησης των κόκκινων δανείων διεξάγεται με ένα συνδυασμό υποκρισίας και αποσιωπήσεων. Απύθμενη υποκρισία από την Κυβέρνηση που μέσα σε 1 χρόνο νομιμοποίησε την παρουσία αυτών που θεωρούσε «γύπες των αγορών». Υποκρισία και από την επίσημη αντιπολίτευση, η οποία αναλώθηκε σε ανέξοδη κριτική και δεν τόλμησε να ψελλίσει ότι θα καταργήσει τον νόμο. Υποκρισία και παραπληροφόρηση από τα «παπαγαλάκια» της αγοράς, που προσπαθούν να εξωραΐσουν τον ρόλο των distress funds. Συγχρόνως, όμως, και επιλεκτικές αποσιωπήσεις. Σαφώς υποβαθμισμένες οι ευθύνες της Ε.Ε. η οποία ενορχήστρωσε και πίεσε για την ψήφιση του νομοσχεδίου. Πλήρης αποσιώπηση του γεγονότος ότι ένα Τραπεζικό Σύστημα υπό ουσιαστικό Δημόσιο έλεγχο θα διαχειριζόταν πολύ αποτελεσματικότερα και φιλολαϊκότερα το πρόβλημα των κόκκινων δανείων. Τέλος, υπάρχει δε και η ειρωνεία της Ιστορίας. Ένα από τα βασικά επιχειρήματα των φιλομνημονιακών ήταν ότι η έξοδος από το ευρώ εξυπηρετεί τους ξένους και όσους έχουν κρύψει χρήματα για να αγοράσουν φθηνά περιουσιακά στοιχεία. Ε, λοιπόν, αυτό ακριβώς συμβαίνει με τα distress funds, αλλά εντός Ευρώ!

* Ο Γιώργος Παυλόπουλος είναι Γενικός Σύμβουλος στην ΟΤΟΕ

Ο Έλληνας πρωθυπουργός ανέφερε ότι η ενωμένη Ευρώπη θα πρέπει να μεριμνά όχι μόνο για το βόρειο άκρο της αλλά και για το νοτιοανατολικό της....


Αναφερομενος στο ζήτημα της παραμονής της Βρετανίας στην ΕΕ ο Αλέξης Τσίπρας ευχήθηκε καλή επιτυχία στον Βρετανό πρωθυπουργό Ντέιβιντ Κάμερον....

Στις δυσκολίες και τις αδυναμίες που συνεπάγεται για την Ευρώπη η έλλειψη αλληλεγγύης και συνυπευθυνότητας μεταξύ των κρατών μελών της αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας σε δηλώσεις του προς τους δημοσιογράφους λίγο μετά το τέλος της σημερινής μαραθώνιας συνεδρίασης των αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων στις Βρυξέλλες.

Ο Αλέξης Τσίπρας ανέφερε ότι η ενωμένη Ευρώπη θα πρέπει να μεριμνά όχι μόνο για το βόρειο άκρο της αλλά και για το νοτιοανατολικό της. Τόνισε επίσης ότι η Ελλάδα έχει φορτωθεί ένα δυσανάλογο προς το μέγεθος της βάρος για να αναδείξει το ανθρώπινο πρόσωπό της Ευρώπης. Ο πρωθυπουργός ανέφερε επίσης ότι είχε επιφυλάξεις ως προς την επικύρωση των τελικών συμπερασμάτων της σημερινής συνόδου. Επιφυλάξεις τις οποίες, όπως ανέφερε, ήρε όταν έλαβε διαβεβαιώσεις από τους ηγέτες των χωρών που ανήκουν στον λεγόμενο διάδρομο των Βαλκανίων ότι δεν πρόκειται να μεταβληθεί το υφιστάμενο σήμερα καθεστώς σε σχέση με τα εσωτερικά σύνορα της Ευρώπης. Ο πρωθυπουργός επισήμανε επίσης την ιδιαίτερη σημασία που έχει η συνεργασία της Τουρκίας ως προς την αντιμετώπιση του προσφυγικού προβλήματος.

Αναφερομενος στο ζήτημα της παραμονής της Βρετανίας στην ΕΕ ο Αλέξης Τσίπρας ευχήθηκε καλή επιτυχία στον Βρετανό πρωθυπουργό Ντέιβιντ Κάμερον, επισημαίνοντας ωστόσο ότι το έργο του είναι δύσκολο δεδομένου ότι προτείνει «λιγότερη Ευρώπη». Η λύση δεν είναι λιγότερη Ευρώπη αλλά καλύτερη Ευρώπη ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός, ο οποίος καταλήγοντας τόνισε ότι από την έκβαση της προσφυγικής κρίσης θα εξαρτηθεί ως ένα βαθμό όχι μόνο το αποτέλεσμα στο βρετανικό δημοψήφισμα αλλά και συνολικώς το μέλλον της Ευρώπης.

πηγή:altsantiri.gr

Ο πρωθυπουργός της Βρετανίας Ντέιβιντ Κάμερον ανακοίνωσε αργά χθες το βράδυ ότι εξασφάλισε μια συμφωνία στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο με την οποία παραχωρείται στο Ηνωμένο Βασίλειο «ένα ειδικό καθεστώς εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης»...

 
....μετά τις διαπραγματεύσεις με στόχο την εξεύρεση συμβιβαστικής λύσης και την αποτροπή της εξόδου της χώρας από την ΕΕ, του λεγόμενου Brexix.

Ο Ντειβιντ Κάμερον, σύμφωνα με την ΑΥΓΗonline, έγραψε στον επίσημο λογαριασμό του στο Twitter. «Διαπραγματεύθηκα μια συμφωνία η οποία εκχωρεί στο Ηνωμένο Βασίλειο ένα ειδικό καθεστώς εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, θα την εισηγηθώ στην [βρετανική] κυβέρνηση αύριο», πρόσθεσε ο Κάμερον, λίγη ώρα μετά την επισημοποίηση της συμφωνίας από τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ντόναλντ Τουσκ.

Το tweet του Ντέιβιντ Κάμερον

Ο Τουσκ ανέφερε λίγο νωρίτερα πως η συμφωνία ενεκρίθη ομόφωνα από τους 28 ηγέτες κρατών και κυβερνήσεων.

Η στερλίνα κατέγραφε άνοδο έναντι του αμερικανικού δολαρίου αμέσως μετά τη δήλωση Τουσκ.

Μέρκελ: Ο Βρετανός πρωθυπουργός Κάμερον εξασφάλισε μια δίκαιη συμφωνία

Οι Ευρωπαίοι ηγέτες κατέληξαν σε μια «δίκαιη και συμβιβαστική» συμφωνία με τον πρωθυπουργό της Βρετανίας Ντέιβιντ Κάμερον, προσφέροντάς του τη δυνατότητα να κάνει εκστρατεία για την παραμονή της χώρας του στην ΕΕ στο επικείμενο δημοψήφισμα, έκρινε η καγκελάριος της Γερμανίας Άγγελα Μέρκελ μετά την ολοκλήρωση του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου αργά το βράδυ της Παρασκευής.

«Πιστεύουμε ότι (...) προσφέραμε στον Ντέιβιντ Κάμερον ένα πακέτο με το οποίο μπορεί να κάνει εκστρατεία στη Βρετανία ώστε η Βρετανία να παραμείνει εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης», είπε η Μέρκελ σε δημοσιογράφους μετά το τέλος της διήμερης συνόδου κορυφής, στην οποία κυριάρχησαν οι συζητήσεις για τις μεταρρυθμίσεις που αξίωνε το Λονδίνο.

Η συντηρητική Γερμανίδα καγκελάριος επισήμανε ακόμη πως η συμμετοχή μιας χώρας στην ΕΕ «είναι κάτι που έχει μεγάλη αξία», ειδικά σε μια περίοδο αναταραχής και αβεβαιότητας σε διεθνές επίπεδο και πρόσθεσε: «Εύχομαι τα καλύτερα στον Ντέιβιντ Κάμερον τις επόμενες εβδομάδες και τους επόμενους μήνες».

Γιούνκερ: Δεν θα εκχωρηθεί στη Βρετανία η δυνατότητα να ασκεί βέτο 

Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ διαβεβαίωσε  ότι δεν θα εκχωρηθεί στη Βρετανία η δυνατότητα να ασκεί βέτο σε αποφάσεις των κρατών-μελών της ευρωζώνης βάσει της συμφωνίας στην οποία κατέληξαν το Ηνωμένο Βασίλειο και η ΕΕ χθες βράδυ.

«Δεν θα υπάρξει βέτο και το κείμενο (της συμφωνίας) το λέει πολύ καθαρά», σημείωσε ο Γιούνκερ κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε μετά την ολοκλήρωση του διήμερου Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, οι διαπραγματεύσεις κατά τη διάρκεια του οποίου ξεπέρασαν τις 30 ώρες. Η Γαλλία ειδικά αντιτασσόταν στην παραχώρηση της δυνατότητας στη Βρετανία να ασκεί βέτο σε αποφάσεις της ευρωζώνης, στην οποία το Λονδίνο δεν ανήκει.
Τι περιλαμβάνει η συμφωνία ΕΕ-Βρετανίας

Ακολουθούν ορισμένες από τις σημαντικότερες πρόνοιες της συμφωνίας στην οποία κατέληξαν η ΕΕ και η Βρετανία χθες που περιήλθαν σε γνώση του πρακτορείου ειδήσεων Ρόιτερς.
ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΣΥΝΘΗΚΗΣ

Δύο από τις πρόνοιες της συμφωνίας πρόκειται να εγγραφούν σε αναθεωρημένα άρθρα της Συνθήκης της ΕΕ: μια ειδική εξαίρεση της Βρετανίας από την περαιτέρω ολοκλήρωσή της, στο πλαίσιο μιας διαδικασίας που αποκαλείται «όλο και πιο στενή ολοκλήρωση»· και η δίκαιη αντιμετώπιση των χρηματοπιστωτικών και οικονομικών διευθετήσεων ανάμεσα στην ευρωζώνη και τα κράτη-μέλη της ΕΕ που δεν ανήκουν στην οικονομική και νομισματική ένωση.
ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ

Η Βρετανία θα αποκτήσει το δικαίωμα να αρνείται την καταβολή διαφόρων επιδομάτων σε νεοαφιχθέντες εργαζόμενους από άλλα κράτη-μέλη της ΕΕ για τα πρώτα τέσσερα χρόνια της παραμονής τους στην επικράτειά της· θα αποκτήσει τη δυνατότητα να εφαρμόζει αυτό το μέτρο για τουλάχιστον επτά χρόνια από την ημερομηνία της εφαρμογής του.
ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΠΑΙΔΙΩΝ

Ένα πανευρωπαϊκό σύστημα καταγραφής που αφορά την καταβολή επιδομάτων παιδιού ή παιδιών που ζουν σε άλλο κράτος μέλος της ΕΕ τίθεται σε εφαρμογή για τους μετανάστες σε άλλο ευρωπαϊκό κράτος άμεσα και για τους πάντες από 1ης Ιανουαρίου 2020. Βάσει του συστήματος αυτού, οι κυβερνήσεις θα αποφασίσουν τα επίπεδα των επιδομάτων που καταβάλλονται.
ΧΩΡΕΣ ΕΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΕΥΡΩΖΩΝΗΣ

Το κείμενο τονίζει την ανάγκη να εφαρμόζονται «ισότιμοι όροι ανταγωνισμού» σε ότι αφορά το ρυθμιστικό πλαίσιο που διέπει τον χρηματοπιστωτικό τομέα και την τραπεζική. Παραχωρεί στη Βρετανία το δικαίωμα να εποπτεύει χρηματοπιστωτικούς θεσμούς και αγορές ώστε να εγγυάται την χρηματοοικονομική σταθερότητα. Αλλά πάντως συμφωνήθηκε «με την επιφύλαξη» των υπαρχουσών δυνατοτήτων των θεσμών της ΕΕ να αναλαμβάνουν δράση για να προασπίζουν την χρηματοοικονομική σταθερότητα.
avgi.gr

Έκπληξη και συγκαλυμμένη οργή από την πλευρά της γερμανικής ομοσπονδιακής κυβέρνησης για το γεγονός ότι το γραφείο του Σαμαρά αρνούνταν να παραλάβει τη λίστα Μπόργιανς, περιέχουν τα έγγραφα που αποκαλύπτει σήμερα η Αυγή.

Η τρικομματική συγκυβέρνηση του 2012
Τα έγγραφα, δε, που συνοδεύουν την απάντηση του ΥΠΕΞ, «καίνε» την τρικομματική συγκυβέρνηση του 2012, υφυπουργός Εξωτερικών της οποίας ήταν ο κ. Κούρκουλας.

Διαθέσιμη από το 2012 είχε η κυβέρνηση Σαμαρά – Βενιζέλου την λίστα Μπόργιανς, αλλά το γραφείο Σαμαρά έδωσε εντολή να μην την παραλάβουμε! Το εμπιστευτικό τηλεγράφημα του Έλληνα προξένου στο Ντύσσελντορφ Νίκου Πλεξίδα, το οποίο αποκαλύπτει η "Αυγή", αποδεικνύει ότι προσφέρθηκε η λίστα, αλλά η κυβέρνηση δεν την ήθελε. Από το έγγραφο προκύπτει ότι τόσο ο Αντώνης Σαμαράς όσο και ο Ευάγγελος Βενιζέλος γνώριζαν ότι τους δίνεται CD με λίστα καταθετών-φοροφυγάδων.

Ο γενικός πρόξενος της Ελλάδας στο Ντύσσελντορφ στις 19 Νοεμβρίου 2012 ενημερώνει τον τότε υφυπουργό Οικονομικών Γιώργο Μαυραγάνη για την λίστα Μπόργιανς. Το έγγραφο χαρακτηρίζεται "εμπιστευτικό" και αποκαλύπτει ότι ο διευθυντής του γραφείου Σαμαρά (και τότε και σήμερα…) Κώστας Μπούρας έδωσε τηλεφωνική εντολή να απορριφθεί "ευγενικά"!

Δήλωση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστου Καραγιαννίδη και Αννέτας Καββαδία, σχετικά με τις αποκαλύψεις για τη λίστα Μπόργιανς από την απάντηση του Υπουργού Εξωτερικών.

Δυστυχώς για όσους βιάστηκαν να μιλήσουν, η απάντηση του Υπουργείου Εξωτερικών έρχεται να ανατρέψει την αφήγηση όλων όσοι μας κατηγόρησαν για λασπολόγους.

Τα έγγραφα, δε, που συνοδεύουν την απάντηση του ΥΠΕΞ, «καίνε» την τρικομματική συγκυβέρνηση του 2012, υφυπουργός Εξωτερικών της οποίας ήταν ο κ. Κούρκουλας.

Γίνεται προφανές ότι οι ηγεσίες των Υπουργείων Εξωτερικών και Οικονομικών ήταν ενήμερες για την ύπαρξη της λίστας Βεστφαλίας-Ρηνανίας ή λίστας Μπόργιανς.

Ο Γενικός Πρόξενος του Ντίσελντορφ, ήδη από τις 8 Οκτωβρίου 2012, ενημέρωσε τις εθνικές αρχές ότι ο Υπουργός Οικονομικών της Βόρειας Βεστφαλίας – Ρηνανίας Dr Norbert Walter – Borjans, τον προσκάλεσε για να συζητήσουν «θέμα οικονομικής κρίσεως και CD με στοιχεία καταθετών φοροφυγάδων», ζητώντας σχετικές οδηγίες. Σε επόμενη επικοινωνία, στις 19 Νοεμβρίου, ο Γενικός Πρόξενος απευθύνθηκε εγγράφως στον τότε Υφυπουργό Οικονομικών κ. Μαυραγάνη, ενημερώνοντάς τον ότι απέρριψε ευγενικά την πρόταση «στη συνέχεια τηλεφωνικών οδηγιών» που έλαβε από τον Διευθυντή του Πολιτικού γραφείου του τότε Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, κ. Κωνσταντίνο Μπούρα.

Τα ερωτηματικά που γεννιούνται είναι πολλά:
  1. Για ποιους λόγους ο Διευθυντής του πολιτικού γραφείου του Αντώνη Σαμαρά, προφανώς κατόπιν εντολών του ίδιου, δεν αποδέχθηκε την πρόταση για παραλαβή της λίστας Borjans, που είχε νομίμως αγοραστεί από τις αρμόδιες αρχές της Β. Βεστφαλίας-Ρηνανίας;

  2. Για ποιους λόγους η τρικομματική κυβέρνηση, αν δεν είχε εικόνα του ποίοι περιλαμβάνονται σε αυτήν, συγκάλυψε τους εμπλεκόμενους στη λίστα; Τι φοβήθηκε;

  3. Για ποιους λόγους η τρικομματική απέρριπτε προτάσεις για διερεύνηση ενδεχόμενων πηγών εσόδων και επέλεξε τον δρόμο της δραματικής μείωσης συντάξεων, την ώρα που.
Νέα Δημοκρατία και Δημοκρατική Συμπαράταξη οφείλουν απαντήσεις. Γιατί στο σπίτι του κρεμασμένου, δε μιλάνε για σκοινί.
  • Χρήστος Καραγιαννίδης, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Δράμας
  • Αννέτα Καββαδία, βουλευτίνα ΣΥΡΙΖΑ Β' Αθήνας

ΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΛΙΣΤΑ ΜΠΟΡΓΚΑΝΣ ΝΤΟΚΟΥΜΕΝΤΑ
ΑΠΌ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΑΥΓΗ

 






 


 


Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.