03/11/16

Έρχονται ισχυρές καταιγίδες, χιόνια, θυελλώδεις άνεμοι και χαλάζι....


ΝΕΑ ΕΠΙΔΕΙΝΩΣΗ με ισχυρές βροχές, χιόνια και καταιγίδες που θα συνοδεύονται από χαλαζοπτώσεις και ενισχυμένους ανέμους θα παρουσιάσει ο καιρός τις επόμενες ώρες, σύμφωνα με το έκτακτο δελτίο που εξέδωσε η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ)

Τα έντονα φαινόμενα θα επηρεάσουν από το απόγευμα του Σαββάτου τα νησιά του Ιονίου και σταδιακά τη βορειοδυτική Πελοπόννησο, την Ήπειρο, τη Στερεά, τη Θεσσαλία και τη δυτική και κεντρική Μακεδονία.

Την Κυριακή (13-03-2016) την ανατολική Στερεά, τη Θεσσαλία, τη Μακεδονία και σταδιακά τη Θράκη και τα νησιά του Αιγαίου.

Την Καθαρά Δευτέρα (14-03-2016) τα έντονα φαινόμενα της Κυριακής βαθμιαία θα εξασθενήσουν. Θα επικρατήσουν όμως βόρειοι θυελλώδεις άνεμοι στην ανατολική και νότια χώρα, η θερμοκρασία θα σημειώσει πτώση και θα σημειωθούν χιονοπτώσεις και σε ημιορεινές περιοχές της βόρειας χώρας.

Η ανακοίνωση της Ε.Μ.Υ.

ΔΕΛΤΙΟ ΕΠΙΔΕΙΝΩΣΗΣ ΚΑΙΡΟΥ 

ΕΠΙΔΕΙΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΑΙΡΟΥ ΑΠΟ ΑΥΡΙΟ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΔΥΤΙΚΑ ΜΕ ΙΣΧΥΡΕΣ ΒΡΟΧΕΣ, ΧΙΟΝΙΑ ΣΤΑ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΑ ΟΡΕΙΝΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΙΓΙΔΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΘΑ ΣΥΝΟΔΕΥΟΝΤΑΙ ΤΟΠΙΚΑ ΑΠΟ ΧΑΛΑΖΟΠΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΝΙΣΧΥΜΕΝΟΥΣ ΑΝΕΜΟΥΣ.

ΤΑ ΕΝΤΟΝΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΘΑ ΕΠΗΡΕΑΣΟΥΝ: 
 
1. ΑΥΡΙΟ ΣΑΒΒΑΤΟ (12-03-2016) ΑΠΟ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΙΟΝΙΟΥ ΚΑΙ ΣΤΑΔΙΑΚΑ ΤΗ ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ, ΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ, ΤΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΔΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ.

2. ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ (13-03-2016) ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΣΤΕΡΕΑ, ΤΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑ, ΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑΔΙΑΚΑ ΤΗ ΘΡΑΚΗ ΚΑΙ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΤΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ.

3. ΤΗΝ ΚΑΘΑΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ (14-03-2016) ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΑ ΣΗΜΕΡΙΝΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ ΠΡΟΓΝΩΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΑ ΕΝΤΟΝΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΒΑΘΜΙΑΙΑ ΘΑ ΕΞΑΣΘΕΝΗΣΟΥΝ. ΘΑ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΟΥΝ ΟΜΩΣ ΒΟΡΕΙΟΙ ΘΥΕΛΛΩΔΕΙΣ ΑΝΕΜΟΙ ΣΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΝΟΤΙΑ ΧΩΡΑ, Η ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΘΑ ΣΗΜΕΙΩΣΕΙ ΠΤΩΣΗ ΚΑΙ ΘΑ ΣΗΜΕΙΩΘΟΥΝ ΧΙΟΝΟΠΤΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΕ ΗΜΙΟΡΕΙΝΕΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΑΣ ΧΩΡΑΣ.

«Κόλαση» για τις γυναίκες χαρακτηρίζει το χαρέμι η τουρκικής καταγωγής πολιτικός Λάλε Ακγκιούν, σχολιάζοντας την απήχηση των πρόσφατων δηλώσεων της Εμινέ Ερντογάν σε μεγάλο μέρος της τουρκικής κοινωνίας. 

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ έχουν προκαλέσει οι πρόσφατες δηλώσεις της συζύγου του τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Έρντογάν, η οποία αναπολώντας τον θεσμό του χαρεμιού το χαρακτήρισε «σχολείο ζωής» για τις γυναίκες. Με αυτή τη δήλωση της Εμινέ Ερντογάν η τουρκικής καταγωγής πολιτικός Λάλε Ακγκιούν, που ανήκει στον χώρο των Σοσιαλδημοκρατών στη Γερμανία παραχώρησε συνέντευξη στη DW, στην οποία μίλησε για την τουρκική κοινωνία αλλά και την τούρκικη και ευρωπαϊκή πολιτική.

Aναβίωση της οθωμανικής αίγλης


Η Εμινέ Ερντογάν...
«Φυσικά και το χαρέμι είναι σχολείο ζωής σύμφωνα με την εικόνα που έχει το ζεύγος Έρντογαν για τη γυναίκα. Γιατί εάν υποβιβάζεις τις γυναίκες σε σεξουαλικά αντικείμενα και μηχανές τεκνοποίησης, τότε φυσικά το χαρέμι είναι το τέλειο μέρος για να εκπαιδεύσεις τις γυναίκες για το μέλλον», είπε σχολιάζοντας τις δηλώσεις της πρώτης κυρίας της Τουρκίας και εξήγησε τι ήταν στα αλήθεια το χαρέμι. «Στην πραγματικότητα το οθωμανικό χαρέμι ήταν κόλαση για τις γυναίκες. Ταπεινώνονταν, καταπιέζονταν, έπρεπε να ασπαστούν το Ισλάμ, υποβαθμίζονταν σε σεξουαλικά αντικείμενα. Ζούσαν μια ζωή που δεν θέλει καμία γυναίκα. Το να παρουσιάζεται αυτό σαν επιθυμία, σαν ιδανικό σενάριο, είναι φυσικά μια επινοημένη ιστορία.»

Η πολιτικός εκφράζει τον φόβο ότι τέτοιες ιστορίες μπορούν να συναντήσουν πρόσφορο έδαφος ακόμη σε ορισμένους κύκλους, να λάβουν ακόμη και την διάσταση πολιτικών στοχεύσεων. «Πρόκειται για μια πτυχή της συντηρητικής ιδέας που θέλει την Τουρκία να γίνει πάλι το μεγαλύτερο και το ισχυρότερο κράτος του κόσμου και όλοι να προσκυνούν τον Ερντογάν. Αυτό φαίνεται τώρα και στην πολιτική που ακολουθεί η ΕΕ. Έτσι λοιπόν λαμβάνει και ‘αποδείξεις‘ για την το πόσο ισχυρός είναι. Το γεγονός αυτό τον βοηθάει μετά να ακολουθήσει αυτή την εσωτερική πολιτική. Η ΕΕ με την πολιτική της ενισχύει τον Ερντογάν», λέει η Ακγκιούν στη DW.

Η Τουρκία δεν είναι η μόνη εναλλακτική για την ΕΕ


Η Λάλε Ακγκιούν
Αναφορικά με την προσφυγική κρίση η Λάλε Ακγκιούν τόνισε ότι υπήρχαν κι άλλες εναλλακτικέςγια την ΕΕ από το να συνεργαστεί αποκλειστικά με την Τουρκία, ρίχοντας όλο το βάρος στις μεταξύ τους σχέσεις. Η ίδια μάλιστα αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Μια έξυπνη πολιτική θα ήταν εάν η ΕΕ προσέγγιζε το προσφυγικό ζήτημα σε συνεργασία με τα Ηνωμένα Έθνη και όχι με την Τουρκία. Η συνεργασία με την Τουρκία παρουσιάστηκε ως μόνη επιλογή. Δε νομίζω ότι είναι καλή ιδέα αυτό. Δεν νομίζω ότι η Τουρκία θα είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις προσδοκίες της ΕΕ. Δεν είναι καν σίγουρο αν θέλει. Όποιος γνωρίζει λίγο την τουρκική πολιτική και την ιδιοσυγκρασία του κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (ΑΚΡ), γνωρίζει πολύ καλά ότι δεν μπορεί κανείς να στηριχτεί σ' αυτόν τον εταίρο και δεν πρέπει να στηριχτεί». 

Κέρστεν Κνιπ / Αλεξάνδρα Κοσμά / DW

Σε πεδίο εσωκομματικών τριβών, με άδηλες προς το παρόν, επιπτώσεις, εξελίσσεται για τον ΣΥΡΙΖΑ η συμφωνία επανεισδοχής προσφύγων και μεταναστών από την Τουρκία, την οποία διαπραγματεύεται η Ε.Ε., με τη σύμφωνη γνώμη της ελληνικής κυβέρνησης, προκειμένου να επιτευχθεί αποτελεσματικός έλεγχος των προσφυγικών — μεταναστευτικών ροών.


Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ εσωκομματική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ, η Πρωτοβουλία «53+», πραγματοποιεί δυναμική επανεμφάνιση και σε παρέμβασή της για το προσφυγικό, στρέφεται κατά της επαναπροώθησης προσφύγων στην Τουρκία, ενώ, ταυτόχρονα, τοποθετείται επικριτικά έναντι της επικαιροποίησης της συμφωνίας επανεισδοχής, την οποία προ ημερών υπέγραψαν στη Σμύρνη ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας και ο Τούρκος ομόλογός του, Αχμέτ Νταβούτογλου.

Οι «53» με ανακοίνωσή τους τονίζουν ότι η πρόταση της Άγκυρας, την οποία μάλιστα ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε «δελεαστική», ότι δηλαδή για κάθε Σύρο πρόσφυγα που θα επιστρέφεται στην Τουρκία από την Ελλάδα, ένας άλλος Σύρος θα εγκαθίσταται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, παρουσιάζει σοβαρά πολιτικά και νομικά προβλήματα.

Επιπλέον εκφράζουν την αντίθεσή τους με τη λογική των επαναπροωθήσεων στην Τουρκία επισημαίνοντας ότι κάτι τέτοιο είναι αντίθετο με τις θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ.

«Η γενικότερη πρόβλεψη για "επαναπροώθηση" (απέλαση-επιστροφή-επανεισδοχή), ατομική η συλλογική στην Τουρκία, ανθρώπων που ζητούν άσυλο, πριν καν εξεταστεί το αίτημά τους, προσβάλλει τη συνταγματική τάξη της Ελλάδας και τις σχετικές διεθνείς συμβάσεις» αναφέρει η Κίνηση στην ανακοίνωσή της.

Όπως προσθέτει η ίδια πρόβλεψη «αντιτίθεται επομένως στις πάγιες θέσεις του αλλά και στην μέχρι σήμερα ασκούμενη πολιτική της κυβέρνησης που ενθάρρυνε και στήριξε, ενάντια στην ξενοφοβία και την μισαλλοδοξία, τον ανθρωπισμό και την φιλοξενία, που μπόρεσε να εμπνεύσει την κοινωνία και να υποχρεώσει τα κόμματα τη συντηρητικής αντιπολίτευσης (Ν.Δ. -ΠΑΣΟΚ-ΠΟΤΑΜΙ-Ε.Κ.) να τροποποιήσουν υποκριτικά την ρητορική τους».

Οι «53» υπενθυμίζουν και την πρόσφατη ομόφωνη απόφαση της Κ.Ε. του κόμματος σύμφωνα με την οποία «σταθερή θέση του ΣΥΡΙΖΑ είναι ότι θα πρέπει να οργανωθεί συγκροτημένα η διαδικασία της ευρείας επανεγκατάστασης των προσφύγων από Τουρκία, Λίβανο και Ιορδανία στην Ευρώπη, και της μετεγκατάστασης από Ελλάδα και Ιταλία στις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες».

 Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ της Κίνησης των «53»


«Να χαράξουμε πορεία ενότητας και απεγκλωβισμού από το Μνημόνιο (Ενωμένοι να απεγκλωβιστούμε από το μνημόνιο)

1. Δεν υπάρχει καμιά αμφιβολία ότι η συμφωνία που επιβλήθηκε από τους δανειστές στην ελληνική κυβέρνηση, συνιστά πραξικόπημα που βιάζει την εκφρασμένη στις εκλογές και το δημοψήφισμα θέληση του λαού. Με μέσο την απειλή για πλήρη διάλυση του τραπεζικού συστήματος, που θα οδηγούσε σε άτακτη χρεοκοπία και οικονομική κατάρρευση, οι δανειστές επέβαλαν ένα σκληρό πρόγραμμα λιτότητας το οποίο βρίσκεται στον αντίποδα τόσο του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ, των αναγκών της κοινωνίας, καθώς και της προοπτικής για ανάκαμψη. Παρά τις μεγάλες προσπάθειες της κυβέρνησης για να αποφευχθούν τα χειρότερα, τα μέτρα που προβλέπονται στη συμφωνία, επιτείνουν τις υφεσιακές τάσεις της οικονομίας και, κυρίως, δημιουργούν ένα περιβάλλον κοινωνικής απορρύθμισης. Χωρίς να παραβλέπουμε τη δέσμευση για την αναδιάρθρωση του χρέους, δεν μπορούμε να αρνηθούμε το προφανές: το 3ο Μνημόνιο συνεχίζει το δρόμο των δύο προηγούμενων. Ακόμα χειρότερα, διατηρεί το καθεστώς μερικής αναστολής της λαϊκής κυριαρχίας, αφού το βασικό τμήμα της κυβερνητικής πολιτικής επιβάλλεται έξωθεν, με τρόπο που εύλογα ανακαλεί στις μνήμες συνθήκες αποικιοκρατίας. Η συμφωνία αυτή δεν είναι οικονομικά βιώσιμη και πολιτικά δεν είναι διαχειρίσιμη από μια κυβέρνηση της αριστεράς. Φυσικά, όσο λάθος θα ήταν να ωραιοποιήσει κανείς τη συμφωνία, άλλο τόσο λάθος είναι να αρνηθεί κανείς ότι ο εκβιασμός που την επέβαλε, ήταν απολύτως υπαρκτός.

2. Το μείζον ερώτημα είναι πώς φτάσαμε στο σημείο να τεθεί με πραγματικούς όρους το δίλημμα «άτακτη χρεοκοπία ή μνημόνιο». Πιστεύουμε ότι δεν πρέπει να κρυφτούμε πίσω από ασαφείς διατυπώσεις. Το γεγονός ότι βρεθήκαμε τελικά ενώπιον του τραγικού διλήμματος, συνιστά ήττα της στρατηγικής της κυβέρνησης και του ΣΥΡΙΖΑ. Διαψεύστηκαν από την ίδια την πραγματικότητα οι βασικές θέσεις μας ότι μπορεί να γίνει ανεκτή μια εναλλακτική οικονομική πολιτική στο πλαίσιο της υφιστάμενης ευρωζώνης, καθώς και ότι το ευρωπαϊκό δημοκρατικό κεκτημένο θα αρκούσε για να αποτρέψει τον στραγγαλισμό ενός ολόκληρου λαού.

Παρασυρμένοι από τις κατεπείγουσες ανάγκες της κοινωνίας καθώς και από έναν πολιτικό βολονταρισμό που παρέβλεπε τους πραγματικούς συσχετισμούς δύναμης, δεν αντιληφθήκαμε εγκαίρως ότι οι κυρίαρχοι της Ευρώπης ήταν απολύτως αποφασισμένοι να καταβάλουν το οικονομικό κόστος (όσο βαρύ και αν ήταν αυτό) προκειμένου να καταπνίξουν ένα παράδειγμα εναλλακτικής πολιτικής με πανευρωπαϊκή εμβέλεια. Επιπλέον, υποτιμήσαμε τις αλλαγές που συντελέστηκαν τα τελευταία χρόνια στην ευρωζώνη: από τη μια μεριά έχει ενισχυθεί η χρηματοπιστωτική θωράκιση απέναντι στον «ελληνικό κίνδυνο», από την άλλη, το Grexit συνιστά απειλή για ένα μόνο μέρος της ευρωπαϊκής ηγεσίας, ενώ για ένα άλλο αποτελεί μέρος του προγράμματος της.

3. Είναι προφανές ότι οι αδυναμίες και οι λάθος εκτιμήσεις δεν περιορίστηκαν μόνο στο πεδίο της διαπραγμάτευσης και του ευρωπαϊκού μας σχεδίου: Από τις επιλογές στις διοικήσεις των τραπεζών έως τη σύνθεση της διαπραγματευτικής ομάδας, και από την ασάφεια στη διαπραγματευτική γραμμή έως τη μη προετοιμασία εναλλακτικού σχεδίου για την αντιμετώπιση του χρηματοπιστωτικού στραγγαλισμού (σχεδίου όχι ιδέας), πολλά πράγματα δεν έγιναν όπως έπρεπε. Στο διάστημα των έξι μηνών διακυβέρνησης δεν εφαρμόσαμε με επάρκεια το σχέδιό μας, που εμπεριείχε τομές, συγκρούσεις και ρήξεις με το παλαιό μνημονιακό και συντηρητικό καθεστώς. Παράλληλα, σε τομείς που δεν επηρεάζονταν από τη διαπραγμάτευση δεν δόθηκε διαφορετικός τόνος ούτε ως προς το περιεχόμενο ούτε ως προς τον τρόπο της διακυβέρνησης –ο προκλητικός Γ. Πανούσης είναι ίσως η πιο χαρακτηριστική περίπτωση. Συνολικά, όμως, η αντίληψη της λαϊκής συμμετοχής και παρέμβασης, το πνεύμα και το μήνυμα των πλατειών, δυστυχώς, δεν ήταν στη στόχευση της κυβέρνησης, η οποία, ως εκ τούτου, δεν αξιοποίησε την υπαρκτή λαϊκή διαθεσιμότητα.

Για τα λάθη αυτά, όλοι και όλες θα πρέπει να αναλάβουμε σήμερα μερίδιο ευθύνης, ανεξαρτήτως αν σε αυτήν την ευθύνη δεν αντιστοιχούν σε όλους ίσα μερίδια. Η Κεντρική Επιτροπή παρακολουθεί την παράκαμψη των συλλογικών κομματικών διαδικασιών καθώς και τη δική της υποβάθμιση να συνεχίζονται. Παρά τις προηγούμενες ρητές αποφάσεις της δεν βρέθηκε τρόπος να τα αποτρέψει. Εκ των πραγμάτων, δηλαδή από το τελικό αποτέλεσμα, προκύπτει καθαρά ότι η αποκλειστική διαχείριση όλων των κρίσιμων σχεδιασμών και αποφάσεων από την κυβέρνηση δεν ωφέλησε. Οι συλλογικές εκτιμήσεις και επεξεργασίες εξακολουθούν να παραμένουν, ιδιαίτερα όταν μιλάμε για ένα κόμμα της ριζοσπαστικής αριστεράς, ο πιο ασφαλής δρόμος.

4. Ωστόσο, θα ήταν ισοπεδωτικό και άδικο να αγνοήσουμε τις κατακτήσεις της περιόδου. Το γεγονός ότι η κυβέρνηση μίλησε τη γλώσσα του δικαίου κι εξάντλησε όλα τα περιθώρια διαπραγμάτευσης, άλλαξε σε μεγάλο βαθμό συνειδήσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Το διεθνές trend #This is a coup ("αυτό είναι ένα πραξικόπημα") δεν αποτελεί παρά την πιο εντυπωσιακή έκφραση της κοινής πεποίθησης ότι η Ελλάδα έπεσε θύμα ωμής επιβολής. Στους έξι μήνες της διαπραγμάτευσης καταρρίφθηκαν οι μύθοι περί αλληλέγγυας και δημοκρατικής Ευρώπης όπως επίσης και περί οπισθοδρομικής και ιδιόρρυθμης Ελλάδας. Ο κόσμος πια γνωρίζει. Το απέδειξε στο εσωτερικό με τη συγκλονιστική λαϊκή έκρηξη του δημοψηφίσματος, με το μεγάλο ταξικό και νεανικό "όχι". Το απέδειξε και στο εξωτερικό με το πρωτοφανές κύμα διεθνούς αλληλεγγύης. Δεν πρέπει να υποτιμάμε επίσης τις πολιτικές ρωγμές στο ευρωπαϊκό οικοδόμημα που είτε δημιουργήθηκαν είτε αναδείχτηκαν κατά τη διάρκεια της διαπραγμάτευσης. Είναι μια σημαντική παρακαταθήκη. Μπορεί στο μέλλον να δώσουν ευκαιρίες για να ενισχυθεί ο αγώνας ενάντια στην αέναη λιτότητα. Εμείς, όμως, από σήμερα θα χρειαστεί να συμβάλουμε σε μια πανευρωπαϊκή συζήτηση και στο συντονισμό της Αριστεράς και των κοινωνικών κινημάτων, ώστε να αξιοποιήσουμε τις υπαρκτές ρωγμές στο αντίπαλο

5. Αυτή τη στιγμή ο μεγάλος κίνδυνος που αντιμετωπίζουν ο ΣΥΡΙΖΑ και η κυβέρνηση είναι να μετατραπεί η συνθηκολόγηση σε πολιτική γραμμή. Να γίνει αποδεχτό δηλαδή ότι το Μνημόνιο είναι ο ορίζοντας της πολιτικής μας. Η παραδοχή ότι αυτός είναι ο συσχετισμός και δεν μπορούμε να τον αλλάξουμε θα οδηγούσε στην πλήρη εφαρμογή του σχεδίου της «αριστερής παρένθεσης», όχι ως προς τα πρόσωπα αλλά ως προς το πολιτικό περιεχόμενο. Πέραν του ότι η λογική «να εφαρμόσουμε εμείς με τον καλύτερο τρόπο το Μνημόνιο» είναι η επιτομή των αντιλήψεων της νεοφιλελεύθερης σοσιαλδημοκρατίας, δεν ευσταθεί και ως ρεαλιστικό πολιτικό σχέδιο. Οι λεπτομερείς προβλέψεις του Μνημονίου σε συνδυασμό με την ασφυκτική επιτήρηση δεν επιτρέπουν εναλλακτικούς τρόπους εφαρμογής του. Η «καλή» εφαρμογή του Μνημονίου γρήγορα θα οδηγήσει τον ΣΥΡΙΖΑ σε ριζική συστημική μετάλλαξη.

6. Η κατάσταση των πραγμάτων με την οποία είμαστε αντιμέτωποι καθιστά αδήριτη την ανάγκη εκπόνησης ενός καινούργιου στρατηγικού σχεδίου για τον απεγκλωβισμό από τα μνημονιακά δεσμά. Ενός σχεδίου που δεν θα ωραιοποιεί την υφιστάμενη εικόνα, αλλά και δεν θα αποφεύγει κανένα από τα πραγματικά ερωτήματα. Γιατί η όποια ελληνική κυβέρνηση θα βρεθεί ξανά μπροστά στον εκβιασμό της ανατίναξης του τραπεζικού συστήματος. Τις πραγματικές δυσκολίες δεν μπορούμε να τις παρακάμπτουμε με τρικ –λεφτά δεν υπάρχουν ούτε στη Μόσχα ούτε στον Χολαργό. Χρειαζόμαστε επειγόντως να οργανώσουμε νηφάλια τη συζήτηση για ένα σχέδιο παρατεταμένης λαϊκής αντίστασης, ένα σχέδιο που θα ενισχυθεί από το συντονισμό με τους αγώνες των υπόλοιπων ευρωπαϊκών λαών, ένα σχέδιο νίκης των δυνάμεων της εργασίας και της νεολαίας. Στο πλαίσιο αυτής της συζήτησης δεν μπορούμε να φοβηθούμε κανένα ερώτημα είτε σε ό,τι αφορά μία οργανωμένη και σχεδιασμένη μετάβαση σε εθνικό νόμισμα, είτε σε ό,τι αφορά τους ελιγμούς μέσα στην υφιστάμενη Ευρώπη, είτε ακόμα και για το αν είναι εφικτό και με ποιό τρόπο να κάνει αριστερή πολιτική μια κυβέρνηση μέσα στο σημερινό παγκόσμιο συσχετισμό δύναμης. Όλα ανοιχτά και όλα πάνω στο τραπέζι ενός διαλόγου που θα καταλήξει σε έκτακτο συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ.

7. Θέλουμε ένα συνέδριο στρατηγικού επανακαθορισμού. Δεν θέλουμε ένα συνέδριο ξεκαθαρίσματος λογαριασμών και διάσπασης. Στον ΣΥΡΙΖΑ δεν υπάρχουν ούτε προδότες ούτε τζάμπα μάγκες. Σε αυτήν την εξαιρετικά δύσκολη και περίπλοκη συγκυρία, δεν χρησιμεύουν σε τίποτα οι κραυγές και οι απλοποιήσεις. Η πόλωση, η ανθρωποφαγία και το κυνήγι μαγισσών απλά θα φέρουν τη διάσπαση η οποία με τη σειρά της θα καταστήσει ακόμα πιο μεγάλη και διαρκή την ήττα. Περισσότερο από ποτέ χρειαζόμαστε αυτοσυγκράτηση και συντροφική αλληλεγγύη. Είναι επείγον να αποκατασταθεί η δημοκρατία στο εσωτερικό μας και το συλλογικό «εμείς», που το προηγούμενο διάστημα τραυματίστηκαν σοβαρά. Η συλλογική λειτουργία των οργάνων του κόμματος, η συντροφική αντιμετώπιση των διαφορετικών απόψεων και εν τέλει η σύνθεσή τους, είναι ζητούμενο και αναγκαία προϋπόθεση για τη διέξοδο από τη σημερινή κρίση. Αν είχε υπάρξει η συλλογική λειτουργία και άρα η συνεννόηση στο εσωτερικό μας, πολλά από αυτά που σήμερα εμφανίζονται ως αδιέξοδα, θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί

8. Εμείς από τη μεριά μας θα κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν για να περιφρουρηθεί η ιδεολογική ταυτότητα και να αποτραπεί η μνημονιακή μετάλλαξη του κόμματος. Θα εργαστούμε σκληρά για την ενότητα και θα αρνηθούμε επιλογές, που, ανεξάρτητα προθέσεων, οδηγούν στη ρήξη και τη διάσπαση. Διεκδικούμε να δοθεί, με ουσιαστικό και συντεταγμένο τρόπο, ο λόγος στα μέλη του κόμματος και της Νεολαίας. Να δοθεί χώρος και χρόνος, έτσι ώστε, η συζήτηση, ο αναγκαίος αναστοχασμός, η αντιπαράθεση των απόψεων να καταλήξουν σε σύνθεση, όπως γίνονταν όλα τα προηγούμενα χρόνια. Δεν συμφωνούμε με διαδικασίες εξπρές, που απλώς θα βάλουν σφραγίδα σε ένα τραυματικό και ασφαλώς επιζήμιο για την κοινή μας υπόθεση, διαζύγιο. Τα μέλη του κόμματος δεν είναι «εκλέκτορες», «ψηφοφόροι», «οπαδοί» σχηματισμένων στρατοπέδων. Είναι αγωνιστές και αγωνίστριες, σε μια μάχη που απαιτεί δράση και σκέψη, αντίσταση και προβληματισμό. Συνεπώς, δεν βάζουμε την υπογραφή μας σε προτάσεις ασφυκτικού χρόνου, σε συνέδρια και δημοψηφίσματα, που η δυνατότητα συνθετικών απαντήσεων, δεν θα είναι απλώς περιορισμένη, θα είναι ανύπαρκτη. Θέλουμε να δώσουμε μια ανάσα στο διάλογο, μια ευκαιρία στην ενότητα.

Η ΠΡΟΤΑΣΗ μας για συντεταγμένη πορεία προς το συνέδριο του κόμματος, με όλα τα πολιτικά και στρατηγικά επίδικα στο τραπέζι του διαλόγου, απαιτεί βεβαίως, για αυτό το χρονικό διάστημα, ένα είδος «μορατόριουμ», σεβασμό στη διαφορετική άποψη και επιλογή. Γνωρίζουμε άλλωστε ότι το «ΝΑΙ», το «ΟΧΙ», το «ΠΑΡΩΝ» στη Βουλή δεν προέκυψαν με ευκολία, προέκυψαν βασανιστικά, με γνώμονα τις ανάγκες των φτωχών, των λαϊκών κοινωνικών στρωμάτων. Οι επιλογές αυτές, δεν μπορεί παρά να είναι σεβαστές, μέρος του διαλόγου μπροστά στο κυρίαρχο συνέδριό μας».

Χθες το απόγευμα δέχτηκα ένα email από τη Google το οποίο με ενημέρωνε ότι η πρότασή για χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Digital News Initiative απορρίφθηκε. Είχαμε ζητήσει 38.000€ για ένα πραγματικά καινοτόμο ψηφιακό εργαλείο δημοσιογραφίας αλλά αντί αυτού τελικά χρηματοδοτήθηκαν με περίπου 1 εκατομμύριο ευρώ ο Αλαφούζος, ο Γιαννακόπουλος, το MEGA και ο Ευαγγελάτος. Δεν υπολόγιζα ότι θα μας χρηματοδοτούσε η Google αλλά η αλήθεια είναι ότι η επιστολή αυτή με εξαγρίωσε και με στεναχώρησε σε βαθμό που για πρώτη φορά μετά από 6 χρόνια σκέφτηκα «ως εδώ, δεν το αντέχω άλλο».

 
του Κώστα Εφήμερου*

Η ΠΡΟΤΑΣΗ μας είχε να κάνει με την ανάπτυξη και τη διεθνοποίηση ενός ψηφιακού εργαλείου που στο ThePressProject ονομάζουμε SearchLab. Πρόκειται για ένα αναβαθμισμένο σύστημα διαφάνειας που αναπτύσσουμε από το 2013, το οποίο «καταναλώνει» εκατομμύρια δημοσίων εγγράφων και τα κατηγοριοποιεί με τη χρήση «έξυπνων» αλγόριθμών ώστε ο δημοσιογράφος (ή και ο πολίτης) να μπορεί να ελέγχει ποιοι ιδιώτες ή επιχειρήσεις «συναγελάζονται» με το δημόσιο, υπό ποιες συνθήκες και με τι αποτελέσματα. Το σύστημα της Δι@ύγειας έχει χρηματοδοτηθεί μέχρι σήμερα από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων με περισσότερο από 1,2 εκατομμύρια ευρώ ενώ το SearchLab (του οποίου όλα τα έγγραφα της Δι@ύγειας αποτελούν απλώς τμήμα της βάσης του) μαζί με την διεθνοποίησή του (ενσωμάτωση ανάλογων βάσεων από τις χώρες της Ευρώπης) κοστολογήθηκε στα 38.000€. Το πρόγραμμα αυτό απορρίφθηκε. Αντί αυτών επιλέχθηκαν άλλα προγράμματα, όπως η δημιουργία έκδοσης για κινητά τηλέφωνα γνωστού διαπλεκόμενου ΜΜΕ με τζίρο κοντά στα 9 εκατομμύρια ευρώ.

Αυτό που με στεναχώρησε ωστόσο δεν ήταν η απόρριψη της Google. Το πιθανότερο άλλωστε είναι ότι αυτή έγινε εξαιτίας κάποιου αλγόριθμου ή εξαιτίας του μεγέθους της εταιρίας μας. Απλά το email ήρθε στην χειρότερη στιγμή, την ώρα που προσπαθούσα να γράψω ένα κείμενο προς τα μέλη μας τα οποία αμελούν να καταβάλουν τη συνδρομή των 5€ ανά μήνα δημιουργώντας έτσι ένα άδικο πρόβλημα στη λειτουργία μας.

Νιώθω έτοιμος να τα παρατήσω. Εδώ και 6 χρόνια όλοι όσοι έχουν περάσει από το TPP έχουν δώσει τη ψυχή τους για να δημιουργηθεί αυτό που το LSE στην έρευνά του για τα ΜΜΕ της χώρας μας χαρακτήρισε ως το «μεγαλύτερο εγχείρημα δημιουργίας ενός ανεξάρτητου ΜΜΕ». Οι New York Times έγραψαν για εμάς ότι αποτελούμε «ένα νέο κανάλι διάχυσης της ενημέρωσης» και το PBS -το κραταιό δίκτυο ραδιοφωνίας των ΗΠΑ- σε αφιέρωμά του για την Ελλάδα αναφέρθηκε στον «διαδικτυακό Δαυίδ των ελληνικών ΜΜΕ». Ανάλογα λόγια έχουν πει για εμάς η zeit deutsche zeitung, το Al Jazeera, η Guardian, η Telegraph αλλά και οργανισμοί όπως το European Center for Press and Media Freedom, το Center of Investigative Journalism και το Wikileaks. Πολλά και πλούσια καλά λόγια, μόνο που με καλά λόγια δεν μπορείς να πληρώσεις ούτε τους server ούτε ρεύμα -και κυρίως- δεν μπορείς να κάνεις την δημοσιογραφία στο επίπεδο που επιθυμούμε εμείς.

Δεν πέρασε πολύς καιρός που η διαφημιστική εταιρία της Coca Cola μας προσέγγισε για να διαφημιστούν τα αναψυκτικά της 3Ε στο TPP. Κατά σύμπτωση αυτό έγινε τρεις μόλις ημέρες μετά το δημοσίευμά μας για το κάλεσμα των απολυμένων εργαζομένων της σε μποϋκοτάζ. Ενημερωθήκαμε ότι το budget της εταιρίας ήταν υψηλό για εμάς. Νομίζετε ότι αυτή ήταν η πρώτη φορά που έγινε κάτι ανάλογο; Νομίζετε ότι δεν έχουν εμφανιστεί κρατικοί οργανισμοί που θέλουν να διαφημιστούν στο TPP; Πιστεύετε ότι το ΚΕΕΛΠΝΟ δεν μας προσέγγισε για διαφήμιση τότε που μοίραζε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ ακόμα και σε ιστοσελίδες  με μηδενική ύλη και επισκεψιμότητα;

Έχετε υπόψη σας πώς λειτουργεί η διαφήμιση στην Ελλάδα όταν δεν συμμετέχεις στην κλίκα που μοιράζει την παχιά πίτα; Ένας εκπρόσωπος ενός media shop σου προτείνει να βάλεις διαφήμιση με budget περίπου 1000€/μήνα (άρα για να βγαίνουν τα έξοδα του TPP θα πρέπει να βάλεις περίπου 23 τέτοιες διαφημίσεις) αλλά σου ζητάει επιστροφή 25-30% στο τέλος του χρόνου από τα ποσά που θα λάβεις. Τα 1000€ όμως δεν θα τα πάρεις αμέσως. Πρώτα θα πρέπει να περιμένεις 7 έως 8 μήνες, να έχεις πληρώσει τον φόρο και τον ΦΠΑ της διαφήμισης και να ελπίζεις ότι στο μεταξύ δεν θα χρεοκοπήσει το media shop (συμβαίνει 1/3 περιπτώσεις). Αυτό είναι το καλό σενάριο όταν οι εταιρίες δεν ζητάνε επιπλέον χρήματα κάτω από το τραπέζι προκειμένου να σε συμπεριλάβουν στο διαφημιστικό πρόγραμμα. Αυτά για τα μικροποσά, γιατί για τα μεγάλα «πακέτα» οι πρόσφατες εξελίξεις στην υπόθεση Μαυρίκου παρέχουν τα τεκμήρια της διαφθοράς στη διάθεση των εκατοντάδων εκατομμυρίων της κρατικής διαφήμισης.

Ξέρετε πόσο δύσκολο είναι να πεις όχι σε κάποιον που σου λέει «θέλω να σου δώσω χρήματα χωρίς καμία δέσμευση επειδή το αξίζεις, επειδή το TPP είναι το καλύτερο ΜΜΕ» όταν αυτός ο κάποιος είναι εκπρόσωπος μιας τράπεζας ή ενός κρατικού οργανισμού ή μιας πολυεθνικής; Την ίδια ώρα που φοβάσαι να κοιτάξεις στα μάτια τους εργαζόμενους που προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα με έναντι ή και ακόμα και χωρίς καμία καταβολή μέσα στο μήνα; Μπορείτε να φανταστείτε την δύναμη του χαρακτήρα που απαιτείται από τους εργαζόμενους για να συμφωνήσουν στην μη αποδοχή αυτών των χρημάτων που θα έλυναν μονομιάς το πρόβλημα της μισθοδοσίας τους;

Και -προσοχή- δεν αναφέρομαι σε αυτούς που προτείνουν να σε χρηματοδοτήσουν με μοναδικό όρο να μη χτυπήσεις συγκεκριμένα συμφέροντα αλλά στους άλλους, που ορκίζονται ότι δεν πρόκειται να σε ενοχλήσουν ποτέ, ό,τι και να γράψεις εναντίον τους (και φυσικά δεν το εννοούν). Εσείς τι πιστεύετε; Έχω βρεθεί σε τέτοιες συζητήσεις;

Το ThePressProject λειτουργεί ως ένα επαγγελματικό εγχείρημα για τον Τύπο. Φυσικά υπάρχουν πολύ ενδιαφέρουσες άλλες πρωτοβουλίες εθελοντών δημοσιογράφων και πολιτών-δημοσιογράφων αλλά η δική μας προσέγγιση είναι διαφορετική. Πιστεύουμε ότι ένα ΜΜΕ που θα στηρίζεται σε εθελοντές πολύ δύσκολα μπορεί να παράγει με συνέπεια και συνέχεια το ολοκληρωμένο δημοσιογραφικό έργο που οφείλει να παρέχει οποιοδήποτε μέσο εμφορείται από ένα εκδοτικό όραμα. Οι δημοσιογράφοι πρέπει να αμείβονται και να καλύπτονται, να έχουν στη διάθεσή τους εργαλεία, εξοπλισμό και χρόνο. Πρέπει να έχουν υποστήριξη από νομικούς και ειδικούς. Πρέπει, τέλος, να νιώθουν ασφάλεια για να τα βάλουν με τους ισχυρότερους ολιγάρχες, ανθρώπους της νύχτας και διαπλεκόμενους επιχειρηματίες.

Το ThePressProject το επισκέπτονται σήμερα περίπου 300.000 άνθρωποι την ημέρα. Περίπου 1 εκατομμύριο απόλυτα μοναδικοί επισκέπτες καταγράφονται κάθε μήνα. Πάνω από 1,5 εκατομμύριο είναι το εβδομαδιαίο post reach της σελίδας μας στο Facebook (209.107 άνθρωποι αντέδρασαν στις αναρτήσεις μας με like ή σχόλια αυτή την εβδομάδα). Παράγουμε καθημερινά πρωτογενή ρεπορτάζ, τους τελευταίους 4 μήνες δημοσιεύσαμε 6 αποκαλυπτικές έρευνες,  διαθέτουμε Newsroom με 3 βάρδιες, παρουσιάζουμε 3 τηλεοπτικές εκπομπές υψηλής ευκρίνειας (και πιστεύουμε και ποιότητας και αισθητικής) κάθε εβδομάδα, 30 ώρες εβδομαδιαίου ραδιοφωνικού προγράμματος που αναμεταδίδεται από 11 ραδιοφωνικούς σταθμούς ανά την Ελλάδα. Από την ίδρυση των 1101 προσελήφθησαν άλλοι 5 άνθρωποι, δημιουργήθηκε νέο τμήμα International και παρουσιάσαμε τη νέα έκδοση της ιστοσελίδας (που λειτουργεί ως εφαρμογή στα κινητά τηλέφωνα παρόλο που δεν πήραμε τα χρήματα της Google ή κάποιου άλλου προγράμματος ΕΣΠΑ όπως κάνουν συστηματικά τα παραδοσιακά ΜΜΕ). Προχωρήσαμε στην συνεργασία με ένα μεγάλο τηλεοπτικό δίκτυο της Αμερικής και παράγουμε συστηματικά περιεχόμενο στα αγγλικά για το The Real News Network. Δημιουργήσαμε εφαρμογή ζωντανής μετάδοσης των εκλογικών αποτελεσμάτων των ΗΠΑ -που δεν μένει πίσω ούτε δευτερόλεπτο σε σχέση με αυτό του Fox News. Και αυτά δεν είναι παρά μόνο ένα μέρος του προγράμματός μας για το 2016.

Με το τραπεζικό σύστημα να μη λειτουργεί (και άρα να μην υπάρχει κανένας τρόπος υγιούς χρηματοδότησης), το διαφημιστικό κύκλωμα να διαπλέκεται με τους παλιούς ολιγάρχες και την αγορά να βρίσκεται σε πλήρη καθίζηση (το TPP χρηματοδοτείται κυρίως από την εταιρία πληροφορικής BitsnBytes) υπάρχουν μόνο δύο τρόποι για να συνεχίσουμε να υπάρχουμε όπως σήμερα. Είτε να δεχτούμε χρήματα που δεν δεχόμαστε μέχρι σήμερα είτε να στηριχτούμε στους αναγνώστες μας. Σε εσένα.

Όμως για να γίνει αυτό θα πρέπει όσοι μας πιστεύουν να γραφτούν στην πλατφόρμα ενίσχυσης έστω και με 5€ το μήνα. Πρέπει να προτρέψουν επίσης τους φίλους τους να κάνουν το ίδιο. Πρέπει να μην αμελούν την κατάθεση (με πάγια εντολή το καλύτερο) κάθε μήνα γιατί εμείς προγραμματίζουμε τις επόμενες κινήσεις μας με βάση τα χρήματα που υπολογίζουμε ότι θα έχουμε. Πρέπει να βρεθούν και κάποιοι που έχουν μεγαλύτερη άνεση να συνδράμουν με μεγαλύτερα ποσά, καλύπτοντας τους συνανθρώπους τους που χτυπήθηκαν περισσότερο από την κρίση και δεν μπορούν να μας υποστηρίξουν παρόλο που το επιθυμούν.

Αλλιώς ο άλλος δρόμος είναι αυτός της εξαπάτησης. Να εξαργυρώσω την επισκεψιμότητα πουλώντας ένα κομμάτι της ψυχής του ThePressProject στο όνομα της επιβίωσής μας. Και επειδή αυτό που χρειάζεται η ενημέρωση δεν είναι ένα ακόμα MEGA, αν το δίλλημα φτάσει εκεί, θα προτιμήσω απλά να το παρατήσω.

Το έλλειμμα στη χρηματοδότηση του ThePressProject μπορεί να σημαίνει φυσικά και ότι όλα όσα πιστεύω για αυτό που κάνουμε (όπως περιγράφονται παραπάνω) είναι αποκύημα της φαντασίας μου. Ότι έχουν δίκιο αυτοί που λένε ότι δεν βγάζουμε χρήματα επειδή είμαστε πολύ μονόπλευροι (αν και θα πρέπει να καταλάβουμε που στηρίζεται αυτό το επιχείρημα γιατί, όπως θα διαπιστώσετε στα σχόλια των άρθρων, άλλοι υποστηρίζουν ότι τα παίρνουμε από το ΣΥΡΙΖΑ, άλλοι από τη ΛΑΕ, άλλοι από τη ΝΔ και άλλοι από τον Σόρρος).

Και σε αυτή την περίπτωση, πάντως, το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο. Αν το TPP κλείσει (ανεξάρτητα αν αυτό γίνει επειδή πρέπει ή επειδή δεν άντεξε) το αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο: Λιγότερη δημοσιογραφία, λιγότερο ρεπορτάζ, λιγότερη ενημέρωση, λιγότερη πρωτογενής έρευνα... περισσότεροι ολιγάρχες.

Υ.Γ. Το επιχείρημα ότι δεν καταφέρνουμε να πάρουμε τα χρήματα επειδή δεν το αξίζουμε είναι σεβαστό φυσικά, αλλά προσοχή: προϋποθέτει την παραδοχή ότι οι άλλοι που τα καταφέρνουν το αξίζουν... και αυτό, επιτρέψτε μου, ακούγεται λίγο αστείο.

Κώστας Εφήμερος (Παπαδόπουλος) είναι εκδότης του ThePressProject (TPP) και ιδιοκτήτης της εταιρίας πληροφορικής BitsnBytes...

Από το γραφείο του ευρωβουλευτή της ΛΑΕ κ. Νίκου Χουντή δίδεται στη δημοσιότητα σχολιασμός των κυριότερων σημείων της Απόφασης του Συμβουλίου της ΕΕ με την Τουρκία....

 
...με την προσδοκία ότι θα συμβάλει στο δημόσιο διάλογο για το προσφυγικό που πρέπει να αναπτυχθεί ενόψει και της προσεχούς Συνόδου Κορυφής στις 17-18 Μαρτίου 2016.
*****  

Ακολουθεί ο σχολιασμός του ευρωβουλευτή της ΛΑΕ  Νίκου Χουντή


Το Κοινό Ανακοινωθέν περιλαμβάνει μέτρα τα οποία αποφασίστηκαν και μέτρα τα οποία πρόκειται να υιοθετηθούν μέχρι την επόμενη Σύνοδο Κορυφής στις 17-18 Μαρτίου.

Ι. ΜΕΤΡΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΣΥΜΦΩΝΗΘΗΚΑΝ

1. «Η Τουρκία επιβεβαίωσε τη δέσμευσή της να εφαρμόσει τη διμερή συμφωνία επανεισδοχής Ελλάδας- Τουρκίας, αποδεχόμενη τη γρήγορη επιστροφή όλων των μεταναστών που δεν χρήζουν διεθνούς προστασίας  και να πάρει πίσω όλους τους παράτυπους μετανάστες που θα συλλαμβάνονται στα τουρκικά νερά».

ΣΧΟΛΙΑ: 

α) Η Συμφωνία επανεισδοχής Ελλάδας-Τουρκίας ισχύει από το 2003, και σε κάθε Σύνοδο για το προσφυγικό αναφέρεται με τη μορφή ευχολογίου. Ακόμα και στην πρόσφατη Συνάντηση της Επιτροπής με την τουρκική κυβέρνηση στις 28/01 αναγνωρίστηκε γενικά ότι θα πρέπει να εφαρμοστεί η συμφωνία Ελλάδας- Τουρκίας. Μόνο για το διάστημα 17 Δεκεμβρίου- 23 Ιανουαρίου πέρασαν από την Τουρκία στην Ελλάδα  109.336 πρόσφυγες/μετανάστες. Η Τουρκία δέχτηκε στο ίδιο διάστημα μόνο 859 από τις ελληνικές αιτήσεις επιστροφών παράτυπων μεταναστών, ενώ μάλλον δεν έχει ακόμα πραγματοποιηθεί καμία. 

β) Με την υποχρέωση της Τουρκίας να δέχεται όσους συλλαμβάνονται στα τουρκικά νερά διαψεύδονται για την ώρα οι πληροφορίες που υπήρχαν ότι ΝΑΤΟ και FRONTEX θα επέστρεφαν στην Τουρκία όσους «παράτυπους μετανάστες» είχαν αποπλεύσει από τις ακτές της. Χρειάζονται άμεσα διευκρινίσεις.

2. «Θα δοθεί βοήθεια στην Ελλάδα για την εφαρμογή της διμερούς συμφωνίας Ελλάδας- Τουρκίας μέχρι τον Ιούνιο που θα εφαρμοστεί η συμφωνία ΕΕ- Τουρκίας.»

ΣΧΟΛΙΑ:

α) Τι είδους βοήθεια θα δοθεί στην Ελλάδα για την εφαρμογή της διμερούς συμφωνίας Ελλάδας- Τουρκίας; Προφανώς εννοεί το οικονομικό κόστος της επιστροφής των μεταναστών στην Τουρκία. Το κρίσιμο  όμως είναι αν θα δέχεται η Τουρκία επιστροφές στη βάση της ελληνοτουρκικής συμφωνίας. 

β) Επιπλέον, τίθεται το ερώτημα γιατί δεν αποφασίστηκε η άμεση έναρξη της συμφωνίας ΕΕ- Τουρκίας, δεδομένης της χρόνια προβληματικής εφαρμογής της διμερούς συμφωνίας Ελλάδας- Τουρκίας. Υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία επανεισδοχής ΕΕ- Τουρκίας έχει ήδη συμφωνηθεί και από τα δύο μέρη από το 2014!! Γιατί δεν επιταχύνθηκε η εφαρμογή της; Με ένα μέσο όρο εβδομαδιαίων αφίξεων 13.358 στην Ελλάδα από την Τουρκία, μιλάμε για εκατοντάδες χιλιάδες αφίξεις μέχρι την ενεργοποίηση της συμφωνίας ΕΕ - Τουρκίας τον Ιούνιο. 

Αν πράγματι έχει συνδεθεί η απελευθέρωση των θεωρήσεων εισόδου για τους Τούρκους υπηκόους με την εφαρμογή της συμφωνίας επανεισδοχής ΕΕ – Τουρκίας, τότε οι πρόσφατες προειδοποιήσεις της Κύπρου περί βέτο στην απελευθέρωση της βίζας των Τούρκων πολιτών, ασφαλώς θα αξιοποιηθούν από την Τουρκία ως αφορμή να μην δεχτεί πίσω κανέναν μετανάστη. 

3. «Βοήθεια στην Ελλάδα για μεγάλης κλίμακας και γρήγορες επιστροφές στην Τουρκία όλων των παράτυπων μεταναστών που δεν χρήζουν διεθνούς προστασίας, βασιζόμενες στην ελληνοτουρκική συμφωνία επανεισδοχής και από 1η Ιουνίου στη Συμφωνία Επανεισδοχής ΕΕ- Τουρκίας».

ΣΧΟΛΙΑ: 

α) Το σημείο αυτό, λες και είναι γραμμένο για να μην εφαρμοστεί η Συμφωνία ως αντιβαίνουσα με το Διεθνές Δίκαιο. Οι έννοιες «μεγάλης κλίμακας» και «γρήγορες επιστροφές παράτυπων μεταναστών» (large scale, fast track, rapid, massive) αντιβαίνουν ασφαλώς στο διεθνές δίκαιο.

β) Για να εξακριβωθεί ποιοι δεν δικαιούνται διεθνούς προστασίας (δηλαδή ασύλου) θα πρέπει να εξετάζονται και να ολοκληρώνεται κάθε αίτηση ασύλου όλων των εισερχομένων ανεξαρτήτως προέλευσης. Αυτό σημαίνει ότι η νόμιμη διαδικασία θα τραβήξει σε μάκρος και δεν μπορεί να είναι σύντομη. Σε χώρες με σχετική εμπειρία και υποδομές, η αξιολόγηση αίτησης ασύλου διαρκεί αρκετούς μήνες έως και χρόνια, εάν μάλιστα ασκηθεί το νόμιμο δικαίωμα ένστασης των αιτούντων άσυλο (ενδεικτικά Γερμανία 11 μήνες, Γαλλία και Σουηδία μέχρι δύο χρόνια). Δηλαδή όσοι μπαίνουν στην Ελλάδα θα μπορούν να παραμένουν εδώ για χρόνια μέχρι να κριθεί σε τελικό βαθμό η αίτησή τους. Προκειμένου να «ξεπεραστεί» αυτό το τεράστιο πρόβλημα, το Συμβούλιο προβλέπει το επόμενο σημείο.

4. «Προκειμένου να εφαρμοστούν τα συμφωνηθέντα ως προς τη μετεγκατάσταση από την Ελλάδα σε άλλα κράτη μέλη θα κληθούν από άλλα κράτη μέλη εθνικοί εμπειρογνώμονες, προκειμένου να ενισχύσουν το ελληνικό σύστημα ασύλου».

ΣΧΟΛΙΟ:

Θα αποφασίζουν εμπειρογνώμονες από άλλα κράτη για την απόδοση καθεστώτος ασύλου στην Ελλάδα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας. Τι είδους «μπανανία» μπορούμε να δεχτούμε ότι είμαστε;

5. «Επείγουσα επιστροφή στη Συνθήκη Σένγκεν και την εφαρμογή του οδικού χάρτη της Κομισιόν και την κανονική λειτουργία του χώρου Σένγκεν πριν το τέλος του χρόνου.» 

ΣΧΟΛΙΟ: 

Η κανονική λειτουργία του Χώρου Σένγκεν, για την Ελλάδα περιλαμβάνει την εφαρμογή από την Ελλάδα του Κανονισμού Δουβλίνου, δηλαδή την άμεση επιστροφή στην Ελλάδα, όσων καταγράφηκαν εδώ. Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα έχει εξαιρεθεί από το 2011 από την εφαρμογή του Κανονισμού σύμφωνα με τον οποίο αίτημα ασύλου δικαιούται να υποβάλει κάποιος μόνο στην χώρα πρώτης υποδοχής, λόγω δικαστικών αποφάσεων για παραβιάσεις δικαιωμάτων του ανθρώπου των αιτούντων άσυλο. Δηλαδή, οι ευρωπαίοι εταίροι ενώ ακόμα δεν έχουν εφαρμόσει τις δικές τους υποχρεώσεις, είναι πιθανό από τον καινούργιο χρόνο να απαιτήσουν επιστροφές αιτούντων άσυλο στην Ελλάδα.

6. Τέλος στο κείμενο υπογραμμίζεται ότι, «δεν συνεπάγεται επιπλέον επιβάρυνση για τα κράτη μέλη στο πλαίσιο του μηχανισμού μετεγκατάστασης». 

ΣΧΟΛΙΟ: 

Ο Μηχανισμός Μετεγκατάστασης είναι η υποχρέωση που ανέλαβαν τα κράτη μέλη της ΕΕ, τον προηγούμενο Σεπτέμβριο, να πάρουν δηλαδή 160.000 πρόσφυγες από την Ελλάδα και την Ιταλία και άλλους 22.000 από κράτη εκτός ΕΕ προς την ΕΕ, εντός διετίας. Αυτά ποτέ δεν τα εφάρμοσαν, και αρκετές χώρες της ΕΕ έχουν δηλώσει ότι δεν θα τα εφαρμόσουν. 

Ξανασερβίρουν  δηλαδή τώρα όσα υποσχέθηκαν τον προηγούμενο Σεπτέμβριο παρά τις εισροές μεταναστών και προσφύγων στην Ελλάδα, οι οποίες από το Σεπτέμβριο μέχρι τον Φεβρουάριο έχουν φτάσει τις 696.000 (σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Κομισιόν). Υπενθυμίζεται ότι ο μηχανισμός μετεγκατάστασης στην πράξη έχει μείνει κενό γράμμα καθώς μέχρι σήμερα από τις 160.000 έχουν μετεγκατασταθεί μόλις 660, ενώ από τους 22.000 μόλις 3.407.

ΙΙ. ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΓΙΑ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΛΗΦΘΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΥΝΟΔΟ ΚΟΡΥΦΗΣ ΤΟ ΜΑΡΤΙΟ, ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΘΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΕΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΕΥΡ. ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ κ. ΤΟΥΣΚ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΟΤΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΦΩΝΕΣ ΜΕ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ. 

Α. «όλοι οι νέοι παράτυποι μετανάστες που περνάνε από την Τουρκία στα ελληνικά νησιά θα επαναπροωθούνται στην Τουρκία με τη χρηματοδότηση της ΕΕ.»

ΣΧΟΛΙΑ: 

α. Δεν προσδιορίζεται η έννοια του «νέου» παράτυπου μετανάστη. Από πότε λοιπόν θα θεωρηθούν νέοι; Θα περιλαμβάνονται όσοι φτάσουν στην Ελλάδα μετά τη Σύνοδο του Μαρτίου ή μετά την 1η Ιουνίου που ελπίζουμε ότι θα εφαρμοστεί η συμφωνία επανεισδοχής ΕΕ- Τουρκίας;

β.  Αποφεύγεται επιπλέον αναφορά στο πέρασμα από τον Έβρο το οποίο είναι πιθανό να επανεργοποιηθεί μετά την εντατικοποίηση των ελέγχων και την παρουσία του ΝΑΤΟ στο Αιγαίο. 

γ. Διευκρινίζεται ότι για να επιστραφεί κάποιος στην Τουρκία ως παράτυπος μετανάστης θα πρέπει να ολοκληρωθεί η εξέταση του φακέλου ασύλου του στην Ελλάδα – αν έχει κάνει αίτηση. 

Β. «η επανεγκατάσταση, για κάθε έναν Σύριο που θα αποδέχεται η Τουρκία από τα ελληνικά νησιά, ενός άλλου Σύριου πρόσφυγα από την Τουρκία στην ΕΕ, στο πλαίσιο των υφιστάμενων δεσμεύσεων.» 

ΣΧΟΛΙΟ: 

Η πρόταση «στο πλαίσιο των υφιστάμενων δεσμεύσεων» μπορεί να εννοεί είτε τη δέσμευση του προηγούμενου Σεπτέμβριου για μεταφορά 160.000 προσφύγων από την Ελλάδα και την Ιταλία, είτε τους άλλους 22.000 από κράτη εκτός ΕΕ προς την ΕΕ.

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Νταβούτογλου, σε πρόσφατες  δηλώσεις του παρουσία του Έλληνα Πρωθυπουργού κ. Τσίπρα στη συνάντηση στη Σμύρνη, ανέφερε ότι η Τουρκία θα στείλει 10.000 πρόσφυγες στην ΕΕ. Από που προκύπτει αυτό το νούμερο; Πώς σχετίζεται με το σχέδιο αποστολής ενός Σύρου από την Τουρκία στην ΕΕ για κάθε έναν που περνάει παράνομα το Αιγαίο; Για πόσους Σύρους πρόσφυγες θα εφαρμοστεί το σχέδιο αυτό; Χρειάζονται διευκρινίσεις.

Γ. «Θα ετοιμαστεί η απόφαση για το άνοιγμα νέων κεφαλαίων στις ενταξιακές διαπραγματεύσεις της Τουρκίας, βάσει της Απόφασης του Οκτωβρίου 2015».

ΣΧΟΛΙΑ:

α. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του αρμόδιου Επιτρόπου κ. Χαν, πρόκειται μάλλον να ανοίξουν τα Κεφάλαια των Εξωτερικών Σχέσεων, Δικαιοσύνης και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Κίνηση με την οποία, όχι μόνο επιβραβεύεται η Τουρκία για τα επιτεύγματα της στη δικαιοσύνη, την ελευθεροτυπία, και τα ανθρώπινα δικαιώματα αλλά και για τα οποία η Κύπρος έχει εδώ και χρόνια προβάλει βέτο.

β. Πού είναι η παρέμβαση του Έλληνα Πρωθυπουργού ότι τα Κεφάλαια δεν μπορούν να ανοίξουν αν δεν υπάρξουν βήματα προόδου από την πλευρά της Τουρκίας στην εφαρμογή του πρωτοκόλλου της Άγκυρας (μη αναγνώριση της Κυπριακής Δημοκρατίας από την Τουρκία) και στο θέμα του casus belli; Γιατί δεν υπήρξε ούτε μία ελληνική επιφύλαξη;

Δ. «η Τουρκία θα συμμετέχει σε βελτίωση των ανθρωπιστικών συνθηκών σε ορισμένες περιοχές της Συρίας ώστε να μετακινούνται σε αυτές οι πρόσφυγες». 

ΣΧΟΛΙΟ: 

Μισάνοιξε δηλαδή η πόρτα στα αιτήματα της Τουρκίας για ενεργότερη και ουσιαστική εμπλοκή στη Συρία με τις ευλογίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επιπλέον, ποιες περιοχές θα κριθούν περισσότερο ασφαλείς και σε ποιο βαθμό; Ποιον θα εξυπηρετούν; 

ΣΥΝΟΨΗ

Με την Απόφαση του Συμβουλίου της ΕΕ- Τουρκίας:

Έχουν ήδη κλείσει με την υπογραφή και της ελληνικής κυβέρνησης οριστικά τα χερσαία σύνορα της Ελλάδας. 

Η Τουρκία δεσμεύτηκε για άλλη μία φορά, ότι θα σεβαστεί την ελληνοτουρκική συμφωνία επανεισδοχής την οποία ποτέ δεν εφάρμοσε. Στη συμφωνία δεν προβλέπεται κανένας μηχανισμός που να την υποχρεώνει να το κάνει.  

Η δέσμευση για επαναλειτουργία του Κανονισμού του Δουβλίνου, σημαίνει ότι θα ξαναρχίσουν να επιστρέφονται στην Ελλάδα από όλα τα υπόλοιπα κράτη μέλη, όσοι καταγράφηκαν εδώ και δεν κατέθεσαν αίτημα ασύλου στη χώρα μας. 

Ξαναζεσταίνουν τη συμφωνία του προηγούμενου Σεπτέμβρη ότι θα δεχτούν τα κράτη μέλη 160.000 πρόσφυγες, ενώ έκτοτε έχουν μπει στην Ελλάδα 696.000 επιπλέον.

Η όποια συμφωνία που θα προκύψει πρέπει να σέβεται το διεθνές και το κοινοτικό δίκαιο. 

Η υποκρισία είναι τεράστια:

Πώς θα εφαρμοστεί η συμφωνία σεβόμενη και τις αρχές του διεθνούς και κοινοτικού δικαίου όταν χρησιμοποιεί ακόμη και ορολογία που παραπέμπει σε προϊόντα και όχι ανθρώπους όπως οι αναφορές σε ευρείας και μεγάλης κλίμακας επιστροφές(large scale, fast track, rapid, massive); 

Ποια θα είναι η αντιμετώπιση των υπόλοιπων αιτούντων άσυλο εκτός των Σύριων; η Ελλάδα και η ΕΕ θα επιστρέφει ανθρώπους στη Σομαλία και την Ερυθραία για να τους εξοντώσουν; Ήδη το ποσοστό των Αφγανών που φτάνουν στην Ελλάδα είναι 24% και των Ιρακινών 15%.  

 Ανακοίνωση της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, χαρακτηρίζει το κείμενο της Απόφασης της πρόσφατης Συνόδου, προβληματικό καθώς δεν γίνεται πουθενά αναφορά σε δικλείδες ασφαλείας που προβλέπεται από το προσφυγικό δίκαιο. 

Αποτέλεσμα θα είναι ή η Ελλάδα να βρίσκεται συνεχώς υπόλογη, ή η συμφωνία να μην εφαρμοστεί εκ μέρους της Τουρκίας ή οι άνθρωποι αυτοί να μπλοκαριστούν μονίμως στην Ελλάδα παρά τη θέλησή τους.

 Είναι χαρακτηριστικό τέλος ότι η Σύνοδος Κορυφής «ξέχασε» ακόμα και να αναφέρει ότι θα ασχοληθεί η Ευρώπη έστω μελλοντικά με τους ανήλικους πρόσφυγες συνοδευόμενους ή μη, οι οποίοι συχνά πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης και εμπορίας. 

Τα παραπάνω καθιστούν πασιφανές ότι το κείμενο του πρόσφατου Συμβουλίου της ΕΕ και της Τουρκίας το οποίο υπέγραψε και η ελληνική κυβέρνηση, ουσιαστικά μετατρέπει την προσφυγική κρίση σε ελληνικό πρόβλημα. Πρόκειται για έγκλημα σε βάρος των προσφύγων και της Ελλάδας.
από τον ιιστότοπο του ευρωβουλευτή της ΛΑΕ, Νίκου Χουντή

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.