the Web only antikry

04/19/16

1338 ΠΟΛΙΤΙΚΗ 1170 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 749 ΕΛΛΑΔΑ 679 ΚΟΣΜΟΣ 668 Ε.Ε. 510 ΑΠΟΨΕΙΣ 470 ΚΟΙΝΩΝΙΑ 119 Τουρκία 113 ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ 94 VIDEO 93 ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ 81 ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 53 ΡΩΣΙΑ 44 Blog συντάκη 44 ΧΡΕΟΣ 41 ΜΜΕ 36 ΣΥΡΙΖΑ 36 Χρήστος Γιανναράς 27 Τράπεζες 26 Τρομοκρατία 24 ΜΝΗΜΟΝΙΑ 23 ΚΥΠΡΟΣ 21 ΕΥΖΩΙΑ 21 Σένγκεν 20 Π. ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ 18 ΣΥΡΙΑ 18 Τηλεοπτικές άδειες 17 ΑΡΙΣΤΕΡΑ 16 ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ 15 MEDIA 11 ΥΠ.ΟΙΚ 10 ΤΡΟΙΚΑ 7 Φορολογία 6 ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ 6 Τρύφων Αλεξιάδης 6 ΥΠ.ΕΞ. 5 ΥΓΕΙΑ 5 Φρανσουά Ολάντ 4 Τράπεζα της Ελλάδας 3 Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης 3 ΧΑΛΚΙΔΑ 2 Στέλιος Παπαθεμελής 2 ΤΟ ΒΗΜΑ 2 Τάσος Παπαδόπουλος 2 Τσεχία 2 Υπουργικό 2 Φ. Κουβέλης 2 Φιντέλ Κάστρο 2 Φοροαποφυγή 2 Φοροδιαφυγή 1 E.E. 1 Ύφεση 1 ΕΛΛΑ 1 Συνθήκη Δουβλίνου 1 ΤΧΣ 1 Τουρκική εισβολή 1 Τσάμηδες 1 Τόρστεν Μπένερ 1 ΥΠ.ΓΕ. 1 ΥΠ.ΕΣ. 1 ΥΠΑΙΘ 1 Φ. Μαστρογιάννη 1 Φάνης Ζουρόπουλος 1 Φασισμός 1 Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ-Docfest 1 Φετουλάχ Γκιουλέν 1 Φράγκος Φραγκούλης

Ο Αλέξης Τσίπρας ανήκει πλέον στην συλλογή των «εξημερωμένων πρωθυπουργών». Δεν έχει τόση σημασία αν συντελέστηκε η εξημέρωση πριν, κατά ή μετά την ανάληψη των πρωθυπουργικών του καθηκόντων. Η κεντροαριστερή διακυβέρνηση πρόσφερε ήδη πολλά, αφού πέρασε τόσα μέτρα, αλλά, όπως είπαμε, βρισκόμαστε «κάπου κοντά στην αρχή του τέλους»...


Σε σκηνοθεσία του Μεγάρου Μαξίμου

Κάποια υπηρεσία παρακολούθησε, υπέκλεψε και διέρρευσε μέσω WikiLeaks τις συνομιλίες Τόμσεν-Βελκουλέσκου. Οι υποψίες έπεσαν πρώτα στις ελληνικές υπηρεσίες αλλά υπάρχουν τόσες άλλες εμπλεκόμενες -για παράδειγμα οι γερμανικές- ώστε το ποιος το έκανε μικρή σημασία έχει. Το περιεχόμενο της συνομιλίας δεν αποκαλύπτει κάτι καινούργιο, αποτελεί όμως ένα ακόμα πειστήριο για τον κυνισμό με τον οποίο συμπεριφέρονται τα «ευαγή» ιδρύματα τύπου ΔΝΤ. Και βεβαίως πιστοποιεί τις γνωστές αντιθέσεις που έχουν οι Ευρωπαίοι και ΔΝΤ (ή Γερμανοί και Αμερικανοί).

Το προϊόν, βεβαίως, της υποκλοπής προσφέρθηκε στην ελληνική κυβέρνηση. Η οποία σκέφτηκε όχι απλώς να το εκμεταλλευτεί αλλά, τυχοδιωκτικά, για δεύτερη φορά, να κατασκευάσει μια αντιπαλότητα για να αποκρύψει πίσω από το νέφος απειλής και σύγκρουσης, τη γενικευμένη υποχώρησή της σε όλες τις ρυθμίσεις του 3ου Μνημονίου. Η σκηνοθετική αντίληψη ζήλεψε την επιτυχία των χειρισμών του περυσινού καλοκαιριού, όταν μέσα από την αργόσυρτη «διαπραγμάτευση» και ενώ από τις 20 Φλεβάρη είχε κλείσει η «δουλειά», επί της ουσίας φθάσαμε στην κατάπτυστη συμφωνία του Ιουλίου και στις κάλπες του Σεπτέμβρη.

Έτσι, το «σενάριο» έχει σκληράδα απέναντι στο ΔΝΤ και μια κυβέρνηση που κάπως αντιστέκεται. Στην πραγματικότητα, όμως, προσπαθεί να αποσπάσει με κάθε τρόπο την υπερψήφιση όλων των μέτρων που έχει ήδη αποδεχτεί με την συμφωνία του Ιουλίου. Τώρα το τσακαλώτικο απόφθεγμα «είμαστε κοντά στην αρχή του τέλους», που βάζει τέλος… στη «δημιουργική ασάφεια», ονομάζεται «αξιολόγηση». Δημιουργούμε μια φάρσα φασαρίας με το ΔΝΤ, παίρνουμε την «αξιολόγηση», δηλαδή αποδεχόμεθα ό,τι μας δώσουν οι θεσμοί, τα ψηφίζουμε και συνεχίζουμε να κερδίζουμε χρόνο ως αποκλειστικοί ένοικοι του Μαξίμου. Τέτοιες έξυπνες κινήσεις κάνουν τα βατράχια όταν τα βουβάλια τσακώνονταν στο βάλτο… Πολύ διαφανές, πολύ εύκολο, πολύ τυχοδιωκτικό. Που θα το ακολουθήσει η δεύτερη μεγάλη κωλοτούμπα, που ήδη αναγγέλλεται και υλοποιείται.

Πόσο τσακώνονται τα «βουβάλια»;

Ο ανταγωνισμός ανάμεσα σε ΗΠΑ και γερμανική Ε.Ε. είναι υπαρκτός, αλλά δεν εκφράζεται παντού και πάντα ανοικτά. Στη βάση αυτού του ανταγωνισμού και των ανακατατάξεων που γίνονται στην καρδιά του χρηματοπιστωτικού συστήματος, αναπτύσσονται τάσεις εδραίωσης του ευρωατλαντικού τόξου. Το μέλλον της Ε.Ε. εξαρτάται από τις κινήσεις αυτές και η τάση ηγεμόνευσης στην Ευρώπη από τη Γερμανία συναντιέται και συγκρούεται με τον άξονα ΗΠΑ-Αγγλία και το χάσμα που μπορεί να προκαλέσει ένα Brexit. Εξαρτάται, ακόμα, και από το πιθανό ξέσπασμα ενός δεύτερου κύματος κρίσης των ευρωπαϊκών τραπεζών μέσα στο 2016 και από τις προτάσεις που διαμορφώνονται εντός της ίδιας της Γερμανίας για το πώς θα προωθήσει τα στρατηγικά της συμφέροντα.

Όλα αυτά εκφράζονται με διαφορετικές οικονομικές προτάσεις που προωθούν τα δύο «βουβάλια». Ελάφρυνση του χρέους αλλά σκληρές μεταρρυθμίσεις και χαμηλά πρωτογενή πλεονάσματα για να υπάρχει μια αυξητική πορεία (ΔΝΤ), καμιά συζήτηση για κούρεμα του χρέους, υψηλά πλεονάσματα κι άρα περικοπές και πάλι σκληρές μεταρρυθμίσεις (ΕΚΤ, Ε.Ε.). «Λογικά», η κυβέρνηση Τσίπρα θα έπρεπε να διαλέξει την πρόταση του ΔΝΤ, παρά αυτήν των Γερμανών, στηριζόμενη στην ελάφρυνση του χρέους. Παρ’ όλα αυτά, κάνει το σάλτο να παίξει ενάντια στο ΔΝΤ, να χρησιμοποιήσει την αντίθεση αυτή για να πάρει γρήγορα την «αξιολόγηση» και να την εμφανίσει περίπου ως επιτυχία. Παίζει τυχοδιωκτικά και εισπράττει τη μήνι της Λαγκάρντ, αλλά όλοι γνωρίζουν ότι το ΔΝΤ θα μείνει στο πρόγραμμα γιατί το θέλει και το ίδιο αλλά και οι Γερμανοί.

Η σύγκρουση των βουβαλιών δεν θα κριθεί βέβαια στο πεδίο «Ελλάδα» ούτε θα εξαρτηθεί από αυτό. Ήδη στην Ε.Ε. έχουν συσσωρευτεί πολλές εκρηκτικές ύλες που καθιστούν όλους πολύ προσεκτικούς στους βηματισμούς τους. Πολύ πρόσφατο το ολλανδικό «όχι» στο δημοψήφισμα για τις σχέσεις Ε.Ε.-Ουκρανίας, πήρε ευρωσκεπτικιστική χροιά και τρόμαξε πολλούς παίκτες.

Δεν υπάρχει καμία ένδειξη πως ο Τσίπρας θέλει απαγκίστρωση από τις ΗΠΑ και κάνει την επιλογή να στρατευτεί αποκλειστικά στο πλευρό της Μέρκελ. Κάνει παιχνιδάκια, τον έχουν αξιολογήσει και ξέρουν πως θα τα αποδεχτεί όλα. Φτάνει τα «βουβάλια» (και όχι ο «βάτραχος») να βρουν μια κινούμενη πρόσκαιρη ισορροπία, έως ότου ληφθούν πιο ριζικές αποφάσεις. Η Ελλάδα, ως αποικία χρέους, στην οικονομική σφαίρα της Γερμανίας, ΝΑΤΟϊκό πολεμικό μετόπισθεν και χώρος εγκλεισμού και αποτροπής προσφυγικών ροών, καλά κρατεί. Υπό τις ευλογίες του Πάπα και του Πατριάρχη θα χρηστεί ο νέος ρόλος της, ως σπίτι (στην πραγματικότητα, φυλακή) των προσφύγων και εκπατρισμένων. Οι ίδιοι, βεβαίως, θα ευλογήσουν την συμφωνία Ε.Ε.-Τουρκίας και την επί γης ειρήνη…

Το πραγματικό εμπόδιο

Ο Αλέξης Τσίπρας ανήκει πλέον στην συλλογή των «εξημερωμένων πρωθυπουργών». Δεν έχει τόση σημασία αν συντελέστηκε η εξημέρωση πριν, κατά ή μετά την ανάληψη των πρωθυπουργικών του καθηκόντων. Η κεντροαριστερή διακυβέρνηση πρόσφερε ήδη πολλά, αφού πέρασε τόσα μέτρα, αλλά, όπως είπαμε, βρισκόμαστε «κάπου κοντά στην αρχή του τέλους». Και η φθορά του κυβερνητικού σχήματος είναι γρήγορη, αλματική. Ήδη η Ν.Δ. σταθεροποιείται στην πρώτη θέση σε διάφορες δημοσκοπήσεις λίγους μήνες μετά τις εκλογές. Ενώ μεγάλο τμήμα της κοινωνίας μαυρίζει και τα δύο κόμματα και συνολικά το πολιτικό σύστημα. Το πραγματικό εμπόδιο για αυτούς έγκειται στο ότι δεν δημιουργείται κανένα ρεύμα υπέρ των μέτρων και της πολιτικής που υιοθετείται.

Η κοινωνία είναι εχθρική προς την κυβέρνηση και τους θεσμούς, δεν θέλει την κυβέρνηση του Χίλτον, είναι αγανακτισμένη με το διαρκές ψέμα του ΣΥΡΙΖΑ. Οι κυβερνητικοί μοιράζουν non papers σε όσους εμφανίζονται στα ΜΜΕ με δύο σημεία άμυνας∙ γιατί άμυνα (και άσχημη μάλιστα) παίζουν. Πρώτον: «Όλα αυτά που λένε οι αντιπολιτευόμενοι τα κάναμε εμείς στον ένα χρόνο που έχουμε αναλάβει;». Κι όταν τους θυμίζουν τι είχαν υποσχεθεί, ακολουθεί το δεύτερο: «Ο λαός μας ψήφιζε ξέροντας ότι δεν θα καταργήσουμε τον ΕΝΦΙΑ και γνωρίζοντας ότι έχουμε κάνει έναν δύσκολο συμβιβασμό». Αυτό είναι όλο κι όλο το οπλοστάσιο στην επικοινωνία. Μαζί με μερικές δόσεις ανθρωπισμού της οκάς και αλληλεγγύης για τους πρόσφυγες χωρίς κόστος, αφού η ίδια κυβέρνηση προσυπόγραψε όλες τις αποφάσεις και υλοποιεί την κατασταλτική, ρατσιστική πολιτική της Ευρώπης, σε συμφωνία με την Τουρκία, μετατρέποντας τη χώρα σε στρατόπεδο συγκέντρωσης.

Τώρα, προσπαθεί να εμφανιστεί με μια αισιόδοξη νότα: Στις 12 Απρίλη υπογράφουμε μια συμφωνία (2 κείμενα, ένα με ευρωπαϊκούς θεσμούς και ένα με ΔΝΤ), πάμε Νέα Υόρκη στην Εαρινή Σύνοδο του «εχθρού»-ΔΝΤ, εκεί συμφωνούμε τι περιλαμβάνει η αξιολόγηση, φέρνουμε άρον-άρον στη Βουλή μια συμφωνία που θα μοιάζει με Μνημόνιο 3 και 4 και όλοι οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ μαρτυρικά και ένοχα το ψηφίζουν. Όποιος δεν μπορεί να φανταστεί το σενάριο που θα παρουσιάσει ο θίασος της κυβέρνησης, φταίει ο ίδιος γιατί θέλει να μη διδάσκεται τίποτα.

Με κόντρα την κοινωνία, όλες οι εμπνεύσεις και πρωτοβουλίες εξατμίζονται μέσα σε 24ωρα. Γι’ αυτό πρέπει να υπάρχει μια πολιτική διαχείριση των όποιων οικονομικών λύσεων. Άρα είναι το πολιτικό πεδίο που έχει τον πρώτο λόγο, εξού και τα διάφορα παιχνίδια και οι αιφνιδιασμοί.

Προς πολιτικές εξελίξεις;

Το πολιτικό σκηνικό θα ταρακουνηθεί. Ήδη αυτό συμβαίνει και τα «βουβάλια» ίσως έχουν πιο καθαρή αντίληψη επί του θέματος. Η θητεία των κυβερνητικών σχημάτων σε τέτοιες καταστάσεις δεν διαρκεί πολύ. Στην περίπτωσή μας, το πολιτικό σκηνικό δεν είναι καν σταθεροποιημένο και οι παράγοντες κρίσης πλήρως ενεργοί και πολυεπίπεδοι. Η κρίση ήταν ήδη καθολική, τώρα προσφυγική και γεωπολιτική διάσταση έχουν προστεθεί με έμφαση. Το πολιτικό στοιχείο θα ενεργοποιηθεί γύρω από δύο άξονες, τον εθνικό-γεωπολιτικό και τον κοινωνικό. Το ποιος κάνει διαπραγμάτευση, ποιος είναι πιο ευαίσθητος κοινωνικά δεν θα μετράνε ως κριτήρια στις εκρηκτικές καταστάσεις που δημιουργούνται. Όταν οι επιπτώσεις μιας κοινωνικής και εθνικής καταστροφής θα γίνονται ορατές, το πολιτικό στοιχείο θα δοκιμαστεί σκληρά. Η τραχύτητα και η οξύτητα των ζητημάτων δεν θα επιτρέπει πιρουέτες και γενικευμένες ανοησίες τυχάρπαστων «πολιτικών». Η ανοησία έγκειται στο να νομίζει κανείς ότι με 153 μπορεί να κυβερνηθεί η χώρα ή ότι μια διεύρυνση προς Δημοκρατική Συμπαράταξη και Ποτάμι θα αρκεί, αν εμφανιστούν ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα. Ήδη οι φωνές για οικουμενικά και τεχνοκρατικά σχήματα δείχνουν πως το ζήτημα είναι πιο βαθύ. Όσο συνεχίζεται η παρένθεση ΣΥΡΙΖΑ, απλώς κερδίζεται χρόνος και δεν επιλύεται τίποτα. Το αντίθετο, συσσωρεύονται όροι για πιο μεγάλη έκρηξη.

Στο μεταξύ, ο Τσίπρας κάνει τις ντρίπλες του για να πετύχει την παραμονή στο Μαξίμου και τα βουβάλια απλώς κοιμούνται… Τόσο «λίγος» ο θίασος. Επικίνδυνος, όμως, στην ανικανότητα και τον τυχοδιωκτισμό του…

Ικανοποίηση επικρατεί στο επιτελείο του Φώτη Κουβέλη για την χθεσινή συζήτηση που διοργάνωσε η "Ενωτική Κίνηση Ευρωπαϊκής Αριστεράς" στο ξενοδοχείο «Τιτάνια» με θέμα συζήτησης «Μνημόνια-Αριστερά-Προοδευτική Διακυβέρνηση».

Ικανοποίηση επικρατεί στο επιτελείο του Φώτη Κουβέλη για την χθεσινή συζήτηση που διοργάνωσε η Ενωτική Κίνηση Ευρωπαϊκής Αριστεράς στο ξενοδοχείο «Τιτάνια» με θέμα συζήτησης «Μνημόνια-Αριστερά-Προοδευτική Διακυβέρνηση». - See more at: http://www.matrix24.gr/2016/04/itan-oli-eki-gia-ton-kouveli/#sthash.jrey9b8l.dpuf

«Άμεσος κύριος στόχος είναι να κλείσουμε τη πρώτη αξιολόγηση, αν και τίποτα δεν μπορεί να είναι σίγουρο, γιατί η διαφωνία δεν είναι μεταξύ Ελλάδας και θεσμών, αλλά στις διαφωνίες μεταξύ τους», ανέφερε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης, στην παρέμβασή του στην εκδήλωση – συζήτηση με θέμα «Μνημόνιο -Αριστερά- Προοδευτική Διακυβέρνηση» την οποία διοργάνωσε, το βράδυ, σε κεντρικό ξενοδοχείο, η Ενωτική Κίνηση Ευρωπαϊκής Αριστεράς (ΕΚΙΕΑ).

Ως δεύτερο στόχο, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, έθεσε το να καλυτερέψει η υπάρχουσα συμφωνία και ως τρίτο την εφαρμογή παράλληλου προγράμματος ανακούφισης.

Ο Γιάννης Δραγασάκης τόνισε σαφώς, ότι «η κυβέρνηση επιδιώκει να κλείσει την πρώτη αξιολόγηση, χωρίς νέα μέτρα στη βάση των αποφάσεων του καλοκαιριού» και υπογράμμισε πως «οτιδήποτε πέρα από αυτή δημιουργεί πολιτικό πρόβλημα, γιατί η κυβέρνηση εκλέχθηκε να εφαρμόσει τη συγκεκριμένη συμφωνία».

Πέραν αυτού του πολιτικού λόγου, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης επεσήμανε ότι γι’ αυτό υπάρχει και ο ουσιαστικός οικονομικός λόγος που είναι, ότι η οικονομία βρίσκεται σε πολύ καλύτερη κατάσταση απ’ ότι περιγράφεται. «Είναι μισή η αλήθεια ότι η κρίση προϋπήρχε των μνημονίων. Η άλλη μισή είναι ότι τα μνημόνια διαχειρίστηκαν και συντήρησαν τη κρίση. Ήταν λάθος τα μνημόνια», σημείωσε.


Φ. Κουβέλης: "Απαραίτητη η μέγιστη δυνατή εθνική προσπάθεια"


Την εκδήλωση άνοιξε ο επικεφαλής της Ενωτικής Κίνησης Ευρωπαϊκής Αριστεράς (ΕΚΙΕΑ), Φώτης Κουβέλης, υποστηρίζοντας ότι είναι απαραίτητη η μέγιστη δυνατή εθνική προσπάθεια, ώστε να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση πριν το Eurogroup, εντός των πλαισίων της συμφωνίας του Αυγούστου και στη συνέχεια να ξεκινήσει η συζήτηση για την αναδιάρθρωση του χρέους.

Μια νέα προοδευτική πορεία της χώρας χρειάζεται τη μέγιστη δυνατή στράτευση δυνάμεων που αντιπαλεύουν τις συντηρητικές πολιτικές και τη νεοφιλελεύθερη διαχείριση της κρίσης. Αλλά και όλες οι πολιτικές δυνάμεις, που αναφέρονται στη σοσιαλδημοκρατία, πρέπει να αποφασίσουν από ποια μεριά τάσσονται στο πλαίσιο της αντιπαράθεσης μεταξύ της προοδευτικής και της συντηρητικής πολιτικής. Με καθαρές θέσεις και όχι με την τακτική των ίσων αποστάσεων και με «a la carte» επιλογές.

 «Στόχος μίας προοδευτικής διακυβέρνησης πρέπει να είναι να μην τελματώσουμε στην κρίση, αλλά να κόψουμε δρόμο», είπε, συμπληρώνοντας ότι είναι αναγκαίο να υπάρξει μία νέου τύπου σχέση με τους εταίρους που θα επιτρέπει στην ελληνική κυβέρνηση να σχεδιάζει και να εφαρμόζει τα μέσα για την επίτευξη των στόχων που έχουν συμφωνηθεί.

«Η προοδευτική διακυβέρνηση εντός του μνημονίου είναι μία δύσκολη αλλά όχι ακατόρθωτη υπόθεση. Προϋποθέτει τις μέγιστες δυνατές κοινωνικές και πολιτικές συμπαρατάξεις σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, καινοτόμο πνεύμα και σύγχρονες προσεγγίσεις, προσήλωση στην παραγωγή αποτελεσμάτων», είπε, κάνοντας λόγο για την σύγχρονη αριστερή πρόκληση.

Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου: "Οι δύο λόγοι έλευσης του ΔΝΤ"


Στην δική της παρέμβαση η Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου επεσήμανε ότι η έλευση του ΔΝΤ στην Ευρώπη έγινε για δύο λόγους: Η Γερμανία αφενός ήθελε να απομονώσει το ελληνικό πρόβλημα και να το ΔΝΤ να είναι επιτηρητής του, αλλά όπως είπε, «όταν συγκροτήθηκαν ο ΕFSF και ο ESM, το ΔΝΤ δεν χρειαζόταν» και αφετέρου παρέμεινε για να διαμορφώνει τους συσχετισμούς εντός των ευρωπαϊκών οργάνων, ώστε να λαμβάνονται αποφάσεις που ευνοούν τη Γερμανία.

Η πρώην υπουργός τάχθηκε επίσης υπέρ του να κλείσει γρήγορα η αξιολόγηση, ζητώντας όμως επιτακτικά αμέσως μετά να υπάρξει νέο αφήγημα οικονομικής πολιτικής της χώρας. «Η Αριστερά μπορεί να το κάνει αυτό», είπε, σημειώνοντας μάλιστα πως είναι η τελευταία μας ίσως ευκαιρία…

Στο επίκεντρο, εκτός των ανοιχτών θεμάτων, βρίσκεται η νέα πρόταση για ενεργοποίηση πρόσθετων μέτρων 3 δις σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί ο στόχος για πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το 2018, ζήτημα το οποίο η κυβέρνηση συνδέει με τη συζήτηση για το χρέος. 


ΣΕ ΚΡΙΣΙΜΗ καμπή εισέρχονται οι διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης με τους θεσμούς. Από σήμερα επαναλαμβάνονται οι συζητήσεις με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και από την Τετάρτη με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, με την ελληνική πλευρά να επιδιώκει το κλείσιμο της αξιολόγησης μέχρι το Eurogroup της Παρασκευής.

Στο επίκεντρο, εκτός των ανοιχτών θεμάτων, βρίσκεται η νέα πρόταση για ενεργοποίηση πρόσθετων μέτρων 3 δις σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί ο στόχος για πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το 2018, ζήτημα το οποίο η κυβέρνηση συνδέει με τη συζήτηση για το χρέος.

«Τίποτα λιγότερο και τίποτα περισσότερο από ότι προβλέπει η συμφωνία», επισημαίνουν κυβερνητικές πηγές. Υπογραμμίζουν επίσης ότι μόνο εφόσον ολοκληρωθεί η αξιολόγηση και αφού ξεκινήσει η συζήτηση για το χρέος, θα μπορούσε να ενσωματωθεί οποιαδήποτε συζήτηση για τυχόν αποκλίσεις από τους δημοσιονομικούς στόχους.

Οι ίδιες πηγές διατυπώνουν τον προβληματισμό τους για τις θέσεις του ΔΝΤ, και αναφέρουν ότι είναι δυνατή η επίτευξη συμφωνίας σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων έως την Παρασκευή, με δεδομένο ότι η Eurostat αναμένεται να δημοσιοποιήσει καλύτερα στοιχεία για την ελληνική οικονομία από τις αρχικές εκτιμήσεις.

Σημειώνουν επίσης, ότι στο Eurogroup θα συζητηθούν οι ελληνικές προτάσεις για το ασφαλιστικό και το φορολογικό, που θα κατατεθούν στη Βουλή εντός της εβδομάδας.

«Η κυβέρνηση επιδιώκει να κλείσει την πρώτη αξιολόγηση, χωρίς νέα μέτρα στη βάση των αποφάσεων του καλοκαιριού», επεσήμανε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης σε πολιτική εκδήλωση.

Υπογράμμισε επίσης πως «οτιδήποτε πέρα από αυτή δημιουργεί πολιτικό πρόβλημα, γιατί η κυβέρνηση εκλέχθηκε να εφαρμόσει τη συγκεκριμένη συμφωνία».

Στόχος, μετά το άμεσο κλείσιμο της αξιολόγησης, η βελτίωση των όρων της συμφωνίας και η εφαρμογή παράλληλου προγράμματος ανακούφισης, ανέφερε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης.

«Είμαι πεπεισμένος ότι η συμφωνία με τους θεσμούς θα κλείσει τις επόμενες εβδομάδες. Η ελληνική κυβέρνηση έχει εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της και όλοι οι ευρωπαϊκοί θεσμοί το αναγνωρίζουν αυτό» τονίζει ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Παπαδημούλης και αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στην πορτογαλική εφημερίδα Publico.Πρόσθετα μέτρα με άμεση εφαρμογή πέραν των συμφωνηθέντων δεν θα γίνουν αποδεκτά, αναφέρει.

«Προσωπικά θεωρώ ότι η Ευρώπη πρέπει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα αυτό, ποστηρίζει ο Ιταλός πρωθυπουργός, να αναλάβει την σχετική ευθύνη, και εμείς προτείναμε τα ευρωομόλογα. Η απάντηση του Γιούνκερ είναι καλή. Αν η Μέρκελ, αν οι Γερμανοί έχουν διαφορετικές λύσεις ας μας το πούνε... 


Στην πρόταση της Ιταλίας σχετικά με ένα ευρωπαϊκό σχέδιο για την Αφρική, όπως και στις γερμανικές ενστάσεις σε ότι αφορά την ενδεχόμενη χρήση ευρωομολόγων για την χρηματοδότηση της όλης πρωτοβουλίας, αναφέρθηκε ο Ιταλός πρωθυπουργός Ματτέο Ρέντσι στο βραδινό δελτίο ειδήσεων του δημόσιου καναλιού Rai Uno.

«Aν θέλουμε να βοηθήσουμε τα αδέλφια μας από την Αφρική να μην διακινδυνεύουν την ζωή τους με τα ταξίδια του θανάτου, πρέπει να τα βοηθήσουμε πραγματικά στο σπίτι τους. Συμβάλλοντας στο να αναπτυχθούν, στις χώρες καταγωγής τους, δυνατότητες απασχόλησης», τόνισε ο Ματτέο Ρέντσι.

Αναφερόμενος στην ιταλική πρόταση, η οποία προβλέπει οικονομική στήριξη των αφρικανικών χωρών, αλλά και αυστηρότερο, από μέρος τους, έλεγχο των συνόρων, στην συνέχεια, ο Ιταλός κεντροαριστερός πρωθυπουργός υπογράμμισε:

«Προσωπικά θεωρώ ότι η Ευρώπη πρέπει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα αυτό, να αναλάβει την σχετική ευθύνη, και εμείς προτείναμε τα ευρωομόλογα. Η απάντηση του Γιούνκερ είναι καλή. Αν η Μέρκελ, αν οι Γερμανοί έχουν διαφορετικές λύσεις ας μας το πούνε. Εμείς δεν εμμένουμε σε ένα ή σε άλλο μέσο χρηματοδότησης, αλλά αυτό που πρέπει να καταστεί σαφές είναι ότι το πρόβλημα αυτό πρέπει να το λύσει η Ευρώπη, να το λύσουμε όλοι μαζί. Η Ιταλία επέστρεψε και συγκαταλέγεται σε όσους κάνουν προτάσεις και βρίσκουν λύσεις. Όχι σε εκείνος που φωνασκούν».

Η αμφισβήτηση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων επί Ερντογάν γίνεται με τρόπο μεθοδικό και εμμονικό ,με σχέδιο και προοπτική. Στοιχεία που δεν μπορούν να δώσουν υπόσταση στο σενάριο ότι για την ένταση ευθύνονται μόνο οι στρατιωτικοί της γειτονικής χώρας....


Το παραμύθι του “καλού” Ερντογάν και των “κακών” στρατηγών της Τουρκίας φαίνεται ότι έχει πείσει κάποιους στο Μέγαρο Μαξίμου. Το “διηγούνται” με ιδιαίτερη ευκολία τις τελευταίες ημέρες κι ελπίζουμε να το κάνουν όχι επειδή έχουν μπερδέψει το μύθο με την αλήθεια.αλλά επειδή είναι μια βολική κι εύπεπτη δικαιολογία για όσα πράττουν οι Τούρκοι στο Αιγαίο. Δεν παύει να είναι παραμύθι και καλό θα είναι όσοι στο Μαξίμου ή σε άλλα κυβερνητικά πόστα το ‘χουν “φάει” να ζητήσουν άμεσα ενημέρωση από την στρατιωτική ηγεσία.

Το καθεστώς Ερντογάν ελέγχει το στράτευμα σε πολύ μεγάλο βαθμό για να μην πούμε απόλυτα. Και πάντως όσες προκλήσεις εκδηλώνονται εναντίον της Ελλάδας είναι σε πλήρη γνώση της κυβέρνησης κι έχουν την έγκρισή της.

Υπάρχουν πολλοί που υποστηρίζουν ότι τη περιοδο της διακυβέρνησης Ερντογάν δεν έχουμε ζήσει κρίση ανάλογη μ΄ αυτή του Μαρτίου του 1987 ή των Ιμίων του 1996. Αυτή είναι η μία ανάγνωση. Η άλλη λέει ότι την περίοδο Ερντογάν οι προκλήσεις των Τούρκων αναβαθμίστηκαν στο μέγιστο βαθμό κι έχουν στόχο και σχέδιο την απόλυτη αμφισβήτηση των πάντων στο Αιγαίο.

Ειδικά τα τελευταία χρόνια που η Ελλάδα βρίσκεται στη δίνη της οικονομικής κρίσης η Τουρκία του Ερντογάν πιέζει σε καθημερινή βάση ,αφόρητα την Ελλάδα. Η αποφυγή της κλιμάκωσης που θα οδηγούσε σε μία πολύ σοβαρή ελληνοτουρκική κρίση οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην επιλογή των ελληνικών κυβερνήσεων να την αποφυγούν. Καλώς έπραξαν και είναι αστείο το ένα κόμμα να κατηγορεί το άλλο για …ενδοτικότητα ,αναλογα με το αν βρίσκεται στην κυβέρνηση ή στην αντιπολίτευση.

Η αμφισβήτηση των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων επί Ερντογάν γίνεται με τρόπο μεθοδικό και εμμονικό ,με σχέδιο και προοπτική. Στοιχεία που δεν μπορούν να δώσουν υπόσταση στο σενάριο ότι για την ένταση ευθύνονται μόνο οι στρατιωτικοί της γειτονικής χώρας.

Πολλοί εδώ στην Αθήνα είχαν πιστέψει στα πρώτα χρόνια διακυβέρνησης της Τουρκίας από τον Ερντογάν ότι θα ήταν ο ηγέτης που θα “έβλεπε” τα ελληνοτουρκικά από άλλη οπτική γωνία. Αυτό έγινε αλλά όχι όπως ανέμεναν. Ο Ερντογάν και το καθεστώς του μετά και από τις εκκαθαρίσεις που έκαναν στο στράτευμα ελέγχουν πλήρως το παιχνίδι και δείχνουν ότι θέλουν τα πάντα στο Αιγαίο. Το αν θα τα πάρουν εξαρτάται αποκλειστικά από εμάς τους ίδιους. Και για να έχουμε ελπίδα να μην τα χάσουμε ας σταματήσουμε να πιστεύουμε εύπεπτα και βολικά παραμύθια περί καλού “σουλτάνου” και κακών στρατηγών.
Militaire.gr

Την αναπτυξιακή προοπτική της ελληνικής οικονομίας και τα διαθέσιμα επενδυτικά εργαλεία προς το σκοπό αυτό συζήτησαν ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπραςοι με τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Γίρκι Κατάινεν σύμφωνα με ενημέρωση του Μεγαρου Μαξίμου... 


H πιο κρίσιμη συζήτηση είναι η συζήτηση για τις επενδύσεις και την ανάπτυξη, ανέφερε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας υποδεχόμενος στο Μέγαρο Μαξίμου τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Γίρκι Κατάινεν. Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στη συνομιλία που είχε με τον Αλέξη Τσίπρα, αναφέρθηκε στη συζήτηση που είχε νωρίτερα με τους εκπροσώπους και τα προεδρεία των αρμόδιων κοινοβουλευτικών επιτροπών αναφορικά με τους αναπτυξιακούς στόχους και την προώθηση των επενδύσεων.

«Η πιο κρίσιμη συζήτηση είναι ακριβώς αυτή. Η συζήτηση για τις επενδύσεις και την ανάπτυξη», σχολίασε ο πρωθυπουργός και προσέθεσε ότι «μετά από χρόνια που η συζήτηση είχε επικεντρωθεί στα μέτρα και τη λιτότητα, τώρα ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για την ανάπτυξη, τις επενδύσεις και την απασχόληση».

Ο πρωθυπουργός ανέφερε στον αντιπρόεδρο της ΕΕ ότι, βάσει της συμφωνίας του περασμένου καλοκαιριού, ο στόχος για πρωτογενές πλεόνασμα έχει τεθεί στο 3,5% του ΑΕΠ για το 2018, και όπως τόνισε, ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί αν υπάρξει αναπτυξιακή ώθηση.

Ο πρωθυπουργός είχε μπροστά του σειρά φακέλων με στοιχεία τα οποία αναμένεται να παρουσιάσει στον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κατά τη διάρκεια της συνάντησής τους, για την πορεία της ελληνικής οικονομίας και την υλοποίηση των μεταρρυθμίσεων.

Ο Γ. Κατάινεν ανέφερε ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βρίσκεται σε συζήτηση και με τον ιδιωτικό τομέα προκειμένου να βρεθούν τα κατάλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία για την στήριξη του. Είπε ακόμη ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βρίσκεται σε διάλογο με τις ελληνικές τράπεζες με στόχο να πειστούν να χρηματοδοτήσουν τις επιχειρήσεις και ιδιαίτερα τις ΜΜΕ.

Ο αντιπρόεδρος της ΕΕ χαρακτήρισε μονόδρομο την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, αμέσως μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρωθυπουργό. «Η Ελλάδα αξίζει τη σταθερότητα», δήλωσε επίσης ο Γ. Κατάινεν.

Τι συζητήθηκαν στη συνάντηση


Την αναπτυξιακή προοπτική της ελληνικής οικονομίας και τα διαθέσιμα επενδυτικά εργαλεία προς το σκοπό αυτό συζήτησαν οι δύο άνδρες στη συνάντηση όπως ενημερώνει το Μέγαρο Μαξίμου.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση από το γραφείο Τύπου του Αλ. Τσίπρα, ο πρωθυπουργός τόνισε πώς έπειτα από μια μακρά περίοδο μέτρων λιτότητας, η έμφαση τώρα πρέπει να δοθεί στην ανάπτυξη, τις επενδύσεις και την απασχόληση, η ώθηση των οποίων θα συμβάλλει καταλυτικά στην επίτευξη και υπέρβαση των δημοσιονομικών στόχων.

Συζητήθηκαν ζητήματα επενδύσεων, η ένταξη ελληνικών επενδυτικών σχεδίων και επιχειρήσεων στα προγράμματα χρηματοδότησης από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων (EFSI), καθώς και η δυνατότητα συγχρηματοδότησης τους από τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Σε αυτό το πλαίσιο έχουν επιλεγεί 42 έργα μέσω των οποίων 5,4 δισ. ευρώ θα εισρεύσουν το επόμενο διάστημα στην ελληνική οικονομία, και ειδικότερα στους τομείς της ενέργειας, των υποδομών και μεταφορών, του τουρισμού, των νέων τεχνολογιών και της έρευνας, και της βιομηχανίας.
Παράλληλα, ο πρωθυπουργός ενημέρωσε τον αντιπρόεδρο της Επιτροπής σχετικά με τις θετικές επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας το 2015 και του παρέδωσε σχετικό ενημερωτικό φάκελο.
 avgi.gr

Η Κύπρος έχει επειγόντως ανάγκη από μια άλλη πολιτική και στρατηγική για ν’ ανασχέσει τον μεγάλο κίνδυνο, που διαγράφεται στον ορίζοντα. Ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος γιατί εντάσσεται σ’ ένα σκηνικό, μέσα στο οποίο η θέση της Ελλάδος είναι σήμερα αποδυναμωμένη, λόγω της οικονομικής κρίσεως αλλά και της κρίσεως των προσφύγων και των μεταναστών και της αλληλουχίας με τα άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζει...

  1. Παρακολουθούμε, με μεγάλη ανησυχία, την ενορχήστρωση μιας προπαγάνδας ότι έχει επιτευχθεί μεγάλη πρόοδος στις διεξαγόμενες διακοινοτικές συνομιλίες και ότι το Κυπριακό βαίνει προς τη λύση του και ότι αυτή ενδέχεται μάλιστα να επιτευχθεί μέσα στο 2016.

  2. Ούτε τα μέχρι τώρα γνωστά αποτελέσματα των διακοινοτικών συνομιλιών ούτε η Τουρκική αδιαλλαξία δικαιολογούν μια τέτοια αισιοδοξία. Η Τουρκική αδιαλλαξία εκφράσθηκε επανειλημμένα και προσφάτως, στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο, διά στόματος του Τούρκου Πρωθυπουργού Αχμέτ Νταβούτογλου και του Προέδρου Ταγίπ Ερντογάν. Η σκόπιμη αυτή καλλιέργεια αισιοδοξίας πρέπει να προκαλεί, αντιθέτως, ανησυχία και κινητοποίηση για την αποτροπή ενός νέου σχεδίου καταστροφικής λύσεως.

  3. Ο επιδιωκόμενος στόχος του παρασκηνίου, που υποκινεί την προπαγάνδα αυτή, είναι η προετοιμασία του εδάφους και η παραπλάνηση της κοινής γνώμης σχετικά με το πραγματικό περιεχόμενο του συζητούμενου σχεδίου λύσεως. Το τελευταίο έχει ως βάση αναφοράς το Σχέδιο Ανάν, που το απέρριψε, με συντριπτική πλειοψηφία 75,6%, ο Κυπριακός λαός, το 2004.

  4. Η αρχή για τον σημερινό κύκλο των διακοινοτικών συνομιλιών, έγινε με την αποδοχή από την Ελληνική πλευρά, ως κοινής συμφωνημένης διαπραγματευτικής βάσεως, του κοινού ανακοινωθέντος Αναστασιάδη-Έρογλου της 11ης Φεβρουαρίου 2014. Ο Κύπριος Πρόεδρος ισχυρίζεται ότι διεσφάλισε σ’ αυτό τις τρεις βασικές αρχές, που αποτελούν κόκκινες γραμμές για την Ελληνική πλευρά. Τη μία δηλαδή διεθνή προσωπικότητα, τη μία κυριαρχία και τη μία ιθαγένεια. Εξετάζοντας όμως κανείς προσεκτικά το κοινό ανακοινωθέν, διαπιστώνει ότι η υποτιθέμενη διασφάλιση της ασκήσεως των τριών αρχών κάθε άλλο παρά είναι σαφής και δεδομένη.
Αποτελεί, στην πραγματικότητα, μνημείο «εποικοδομητικής ασάφειας», σε βάρος της Ελληνικής πλευράς. Τα προβλεπόμενα δύο «συνιστώντα κράτη», παραπέμπουν σε δύο ισοκυρίαρχα μέρη, σε τυπική συσκευασία ενός. Προφανώς, δεν αντιπροσωπεύουν μια διεθνή προσωπικότητα, μια κυριαρχία και μια ιθαγένεια. Αντιπροσωπεύουν ένα δικέφαλο κράτος, με διπλή κυριαρχία και τριπλή ιθαγένεια. Η διζωνική κοινοτική ομοσπονδία πάσχει αφετηριακά. Η ισοκυριαρχία συγκαλύπτει επιτηδείως τον ψευδώνυμο χαρακτήρα της ομοσπονδίας, που, στην πραγματικότητα, είναι κατά μείζονα λόγο συνομοσπονδία και μόνο κατά ελάσσονα λόγο ομοσπονδία. Συγκαλύπτει επίσης την κατάλυση της δημοκρατικής αρχής της πλειοψηφίας και την υποδούλωση της Ελληνο-κυπριακής πλειοψηφίας στην Τουρκοκυπριακή μειοψηφία και μέσω αυτής στην Άγκυρα. Η τελευταία ελέγχει τους Τουρκοκυπρίους πολιτικά, στρατιωτικά και δημογραφικά. Οι έποικοι είναι ηδη υπερδιπλάσιοι των Τουρκοκυπρίων.

 Ποια πραγματική ανεξαρτησία και κυριαρχία θα είχε ένα τέτοιο πολιτικό μόρφωμα; Καμιά απόφαση δεν θα μπορούσε να λαμβάνεται, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της Άγκυρας. Η Κύπρος, με την επίφαση μιας δήθεν «λύσεως» του Κυπριακού και «επανενώσεως» της Κύπρου, θα μετατρεπόταν σε προτεκτοράτο και θα περιερχόταν στο σύνολό της στον γεωπολιτικό έλεγχο της Άγκυρας.
  1. Προβάλλεται το επιχείρημα ότι η συμμετοχή της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι επαρκής εγγύηση για την αντιστάθμιση των μειονεκτημάτων μιας κακής λύσεως και για την εφαρμογή σ’ όλοκληρη την Κύπρο των Ευρωπαϊκών αρχών και του Ευρωπαϊκού κεκτημένου. Ο ισχυρισμός αυτός είναι αβάσιμος, γιατί η Τουρκική πλευρά αξιώνει η συμφωνία για τη λύση ν’ αποτελέσει πρωτογενές Ευρωπαϊκό δίκαιο, ώστε να μη συγκρούεται με τις Ευρωπαϊκές αρχές και το Ευρωπαϊκό κεκτημένο. Με απλά λόγια, να γίνει δηλαδή εξαίρεση των Ελλήνων της Κύπρου από τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις ελευθερίες, που κατοχυρώνει το Ευρωπαϊκό κεκτημένο για όλους τους Ευρωπαίους, ώστε να μη υπονομευθούν οι «αρχές» του εθνικού και θρησκευτικού διαχωρισμού, που συνεπάγεται η διζωνική ομοσπονδία! Αντί δηλαδή οι Ευρωπαϊκές αρχές και το Ευρωπαϊκό κεκτημένο ν’ αποτελέσουν το πλαίσιο και τη βάση για μια έντιμη, δίκαιη και δημοκρατική λύση του Κυπριακού, που να κατοχυρώνει τα δικαιώματα και τις ελευθερίες όλων των Κυπρίων, χωρίς εθνικές και θρησκευτικές διακρίσεις, επιχειρείται το αντίστροφο.
  1. Είναι πολύ ανησυχητικό και επικίνδυνο για την Κύπρο, ενώ, σε αυτή, τουλάχιστον, την περίοδο, δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις για σωστή λύση του Κυπριακού, λόγω της Τουρκικής αδιαλλαξίας και συγκεκριμένων διεθνών συσχετισμών, η επίσημη Κυπριακή πλευρά να επισπεύδει για λύση, υποχωρώντας σε πιέσεις του ξένου παράγοντα, που εξυπηρετεί τα δικά του συμφέροντα και τους δικούς του στρατηγικούς σκοπούς. Η πολιτική αυτή συνεπάγεται νέες συνεχώς υποχωρήσεις και διολισθήσεις της Ελληνικής πλευράς, που υπονομεύουν την ίδια την υπόσταση της Κυπριακής Δημοκρατίας.
  1. Διαχρονικός στόχος της Άγκυρας και των συμμάχων της ήταν και είναι η κατάλυση της Κυπριακής Δημοκρατίας. Επιχειρήθηκε το 1963-64, το 1974, το 2004, με το Σχέδιο Ανάν. Η Κυπριακή Δημοκρατία δεν είναι μόνο το έρεισμα του αγώνα για την υπεράσπιση της ανεξαρτησίας και της κυριαρχίας της Κύπρου. Είναι επίσης το πλαίσιο και η βάση, πάνω στην οποία μπορεί να λυθεί δημοκρατικά η συνταγματική πτυχή του Κυπριακού για όλους τους πολίτες της, Ελληνοκυπρίους, Τουρκοκυπρίους και άλλους, έξω από τη διχοτομική ιδέα του χωριστού κράτους και των τετελεσμένων της Τουρκικής κατοχής. Η διαφύλαξή της έχει επομένως πρωταρχική σημασία. Είναι αδιανόητο να υπονομεύεται, με πολιτικές, διπλωματικές διαδικασίες και «Μέτρα Οικοδομήσεως Εμπιστοσύνης», που την υποσκάπτουν και την υποβαθμίζουν.
  1. Η θέση της Κύπρου δεν είναι τόσο ανίσχυρη όσο ορισμένοι θέλουν να την παρουσιάζουν. Η διεθνής κοινότητα αναγνωρίζει την Κυπριακή Δημοκρατία ως τον αποκλειστικό νόμιμο φορέα συλλογικής εκφράσεως του Κυπριακού λαου. Πέραν αυτών, είναι ενταγμένη, στο σύνολο της επικράτειάς της, στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με αναστολή του Ευρωπαϊκού κεκτημένου στα κατεχόμενα. Πέρα όμως από αυτά, αντιπροσωπεύει, πρωτ’ απ’ όλα, ένα δίκαιο αγώνα εναντίον μιας ξένης κατοχής. Οι Ευρωπαϊκές αρχές και το Ευρωπαϊκό κεκτημένο συντρέχουν προς την κατεύθυνση μιας σωστής και δημοκρατικής λύσεως, υπό την προϋπόθεση ότι η ίδια η Κύπρος δεν θα δεχθεί «αρχές» λύσεως, που την εξαιρούν από το Ευρωπαϊκό κεκτημένο και δεν θα δεχθεί επίσης τη μετατροπή ενός θέματος εισβολής και κατοχής σε διακοινοτικό. Η Κύπρος έχει αναβαθμισθεί γεωστρατηγικά, μετά την ανεύρεση σημαντικών κοιτασμάτων φυσικού αερίου στην Αποκλειστική Οικονομική της Ζώνη και γενικότερα στην Ανατολική Μεσόγειο. Έχει στρατηγική σύγκλιση συμφερόντων με χώρες της περιοχής, που δεν έχουν κανένα λόγο να επιθυμούν διολίσθηση της Κύπρου στον Τουρκικό γεωπολιτικό έλεγχο.
Η μεγάλη σύγκρουση που μαίνεται στη Συρία και ευρύτερα στη Μέση Ανατολή αναδιατάσσει συσχετισμούς και δημιουργεί νέες ισορροπίες, που δεν είναι ευνοϊκές για την Άγκυρα. Η τελευταία έχει δεχθεί, αντιθέτως, δεινό πλήγμα στη Συρία και βρίσκεται σε ανοικτό πόλεμο με τους Κούρδους στη Συρία αλλά και με τους Κούρδους στο εσωτερικό της.

Γιατί η Κύπρος να σπεύσει να προσδεθεί στο άρμα της Ισλαμικής Άγκυρας, με μια λεόντεια δήθεν λύση, που θα νοιμομοποιούσε την Τουρκική κατοχή, θα κατέλυε κάθε έννοια πραγματικής ανεξαρτησίας και κυριαρχίας και θα καθιστούσε την Κύπρο Τουρκική έπαλξη στην Ανατολική Μεσόγειο, όπως φιλοδοξεί και διακηρύσσει απροκάλυπτα ο Τούρκος Πρωθυπουργός Αχμέτ Νταβούτογλου; Στο πνεύμα αυτό, η Άγκυρα διεκδικεί, άλλωστε, και τη συνέχιση των Τουρκικών εγγυήσεων, ως μέρος του πακέτου της λύσεως. Η συνταγματοποίηση της κατοχής και το δυαρχικό κράτος, που προεικονίζεται, στην περίπτωση της συζητούμενης καταστροφικής λύσεως, θα επαρκούσαν ουσιαστικά για την ποδηγέτηση και τον γεωπολιτικό έλεγχο της Κύπρου, που επιδιώκει η Άγκυρα. Η τελευταία θέλει όμως επιπλέον και τις εγγυήσεις για να διατηρήσει, μέσω αυτών, άμεσα νομικά δικαιώματα ενδιαφέροντος και μόνιμη στρατιωτική παρουσία στην Κύπρο. Το θέμα των εγγυήσεων έχει γι’ αυτό κεφαλαιώδη σημασία και δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση ούτε η Ελλάδα ούτε η Κύπρος να προβούν σε οποιαδήποτε υποχώρηση. Η αποχώρηση των Τουρκικών στρατευμάτων και των εποίκων και η απαλλαγή και των Τουρκοκυπρίων από τη ξένη κατοχή αποτελεί θέση-κλειδί στο όλο ζήτημα και χωρίς αυτήν κάθε λύση θα είναι νόθα. Το Κυπριακό είναι πάνω απ’ όλα πρόβλημα εισβολής, κατοχής και εποικισμού.
  1. Η ακολουθούμενη ενδοτική πολιτική του Κυπρίου Προέδρου Νίκου Αναστασιάδη, που υποστηρίζεται, εκτός από την ηγεσία του κόμματος του ΔΗΣΥ και από την ηγεσία του ΑΚΕΛ, δημιουργεί και ένα άλλο κίνδυνο, μέσα από τις συνεχείς υποχωρήσεις του. Να αναγνωρισθεί σταδιακά και να νομιμοποιηθεί το ψευδοκράτος, πριν ακόμη υπάρξει οποιαδήποτε κατάληξη σε συμφωνία, μέσα από τις διακοινοτικές συνομιλίες, ή διαπιστωθεί, για μια ακόμη φορά, το αδιέξοδο, λόγω της Τουρκικής αδιαλλαξίας.
  1. Η Κύπρος έχει επειγόντως ανάγκη από μια άλλη πολιτική και στρατηγική για ν’ ανασχέσει τον μεγάλο κίνδυνο, που διαγράφεται στον ορίζοντα. Ο κίνδυνος είναι μεγαλύτερος γιατί εντάσσεται σ’ ένα σκηνικό, μέσα στο οποίο η θέση της Ελλάδος είναι σήμερα αποδυναμωμένη, λόγω της οικονομικής κρίσεως αλλά και της κρίσεως των προσφύγων και των μεταναστών και της αλληλουχίας με τα άλλα προβλήματα που αντιμετωπίζει. Η άλλη πολιτική και στρατηγική πρέπει να έχει ως βάση τα αυτονόητα και τις αρχές του Χάρτη του ΟΗΕ και το κεκτημένο της Ευρωπαϊκής Ενώσεως, στην οποία η Κύπρος συμμετέχει. Δεν έχει κανένα λόγο η Κύπρος να επισπεύδει για να πάρει μια ολέθρια λύση, πολύ χειρότερη ακόμη και από το status quo και η οποία δεν θα έχει οδό επιστροφής και επανορθώσεως.
Ο Κυπριακός λαός και η Κυπριακή Δημοκρατία βρίσκονται σε ένα εξαιρετικά κρίσιμο, υπαρξιακό σταυροδρόμι. Πρέπει, πέρα από κόμματα και κομματικές νομιμοφροσύνες και ενώπιον του άμεσου κινδύνου εθνικής καταστροφής, να βρουν την ανάταση και το ενωτικό πνεύμα, που ενέπνευσε το ΟΧΙ στο Σχέδιο Ανάν. Πρέπει ο Κυπριακός λαος να προασπίσει την Κυπριακή Δημοκρατία και τον αγώνα του για μια λύση, που να διασφαλίζει πραγματικά την εθνική του ύπαρξη, την ανεξαρτησία, την κυριαρχία και τα αναφαίρετα δικαιώματά του. Επί σχεδόν 42 χρόνια, η Ελληνική πλευρά έκανε απίστευτες υποχωρήσεις, με το πιστόλι του Αττίλα στον κρόταφο, ελπίζοντας ότι θα ήταν έτσι δυνατή μια ανεκτή λύση. Συνεχείς μονομερείς υποχωρήσεις, επικίνδυνες και μάταιες παραχωρήσεις, οδήγησαν στο σημερινό αδιέξοδο. Η Άγκυρα χρησιμοποιεί σήμερα απροκάλυπτα και το πρόβλημα των προσφύγων και μεταναστών και ζητά, μεταξύ άλλων, ανταλλάγματα στο Κυπριακό αντί να εκπληρώσει τις Κυπρογενείς της υποχρεώσεις. Προβαίνει επίσης σε νέες αμφισβητήσεις της Κυπριακής ΑΟΖ και σε απροκάλυπτες απειλές για στρατιωτική δράση, αν η Κυπριακή Δημοκρατία προχωρήσει σε νέες έρευνες υδρογονανθράκων στην Κυπριακή ΑΟΖ. Το ψευδοκράτος στα κατεχόμενα έσπευσε να ταυτισθεί με τις Τουρκικές αμφισβητήσεις και απειλές. Ποιά είναι η δήθεν κοινή βάση, πάνω στην οποία διεξάγονται οι διακοινοτικές συνομιλίες;

Η συζητούμενη «λύση» δεν αποτελεί λύση. Είναι παρών ο κίνδυνος, η Τουρκία, αφού πήρε τη μισή σχεδόν Κύπρο, να ετοιμάζεται να πάρει και την άλλη μισή, με φενάκη τη δήθεν «λύση». Ο λαός της Κύπρου οφείλει να αντιληφθεί τί πραγματικά διακυβεύεται, να μη παραπλανηθεί και να το αποτρέψει, με την ίδια αποφασιστικότητα, όπως το απέτρεψε το 2004.
  1. Γιώργος Κασιμάτης, Ομότιμος Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου του Πανεπιστημίου Αθηνών
  2. Βασίλης Φίλιας, Καθηγητής Κοινωνιολογίας, π. Πρύτανης Παντείου Πανεπιστημίου
  3. Περικλής Νεάρχου, Πρέσβυς ε.τ.
  4. Λουκάς Αξελός, Συγγραφέας, Διευθυντής Εκδόσεων «Στοχαστής» – Περ. «Τετράδια»
  5. Πανίκος Ήφαιστος, Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων – Στρατηγικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Πειραιώς
  6. Ιωάννης Μάζης, Καθηγητής Οικονομικής Γεωγραφίας και Γεωπολιτικής Θεωρίας, πρόεδρος Τμήματος Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών
  7. Μάριος Ευρυβιάδης, Αν. Καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Πολιτικών Επιστημών Παντείου Πανεπιστημίου
  8. Δημήτρης Αλευρομάγειρος, Αντιστράτηγος εν αποστρατεία, π. Γενικός Επιθεωρητής Ελληνικού Στρατού
  9. Λαοκράτης ΒάσσηςΦιλόλογος, Συγγραφέας
  10. Θέμος Στοφορόπουλος, Πρέσβυς ε.τ.  
  11. https://ifestos.edu.gr

Η Ελλάδα θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και το έχει πράξει ήδη παρά τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουμε ως χώρα σε ό,τι αφορά την οικονομική και κοινωνική μας ζωή, υπογράμμισε μεταξύ άλλων ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας...


ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ να αντιληφθεί η Τουρκία ότι πρέπει να εκπληρώσει στο ακέραιο τις δικές της υποχρεώσεις αναφορικά με το προσφυγικό υπογράμμισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος κατά τη συνάντησή του, νωρίτερα σήμερα, με τα μέλη της αντιπροσωπείας του γαλλικού Κοινοβουλίου, οι οποίοι επισκέπτονται την Ελλάδα με σκοπό την αποτίμηση της επάρκειας των ευρωπαϊκών μηχανισμών όσον αφορά την αντιμετώπιση και διαχείριση του προσφυγικού προβλήματος.

Η Ελλάδα θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και το έχει πράξει ήδη παρά τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζουμε ως χώρα σε ό,τι αφορά την οικονομική και κοινωνική μας ζωή. Απέναντι στους πρόσφυγες, συμπεριφέρθηκε, συμπεριφέρεται και θα συμπεριφερθεί όπως ταιριάζει στον άνθρωπο δηλαδή με όρους ανθρωπισμού, πολιτισμού και Δημοκρατίας. Με βάση όχι μόνο τις δικές της αρχές και αξίες, αλλά και με βάση τις αρχές και τις αξίες του ευρωπαϊκού Πολιτισμού και της ευρωπαϊκής Δημοκρατίας, υπογράμμισε ο κ. Παυλόπουλος.

Απευθυνόμενος στους Γάλλους βουλευτές, τους προέτρεψε να επικεντρωθούν στην εφαρμογή της Συμφωνίας μεταξύ ΕΕ και Τουρκίας για την αντιμετώπιση του προσφυγικού ζητήματος, και στον τομέα αυτό τόνισε τα εξής:

Την ανάγκη η Τουρκία να εκπληρώσει τις δικές της υποχρεώσεις στο ακέραιο και κυρίως να κάνει τα πάντα ώστε να πάψει να υπάρχει η ανεξέλεγκτη δράση των διακινητών, οι οποίοι αποτελούν ένα σοβαρότατο πλήγμα για τον ίδιο τον πολιτισμό, για την ίδια την Δημοκρατία.

Αναφερόμενος στις δικές μας υποχρεώσεις επισήμανε τα εξής:
  • Πρώτον την ανάγκη να λειτουργήσει το σύστημα της μετεγκατάστασης, υπογραμμίζοντας ότι μέχρι στιγμής είναι εντελώς επιφανειακή η εφαρμογή του.

  • Δεύτερον, την άμεση τροποποίηση του «ΔΟΥΒΛΙΝΟ ΙΙ», διότι, όπως παρατήρησε πλέον δεν ανταποκρίνεται στα πράγματα, και

  • Τρίτον, την ανάγκη να οργανωθεί το συντομότερο δυνατό η ευρωπαϊκή Ακτοφυλακή-Συνοριοφυλακή, πάντα βέβαια με την επισήμανση ότι κάθε κράτος-μέλος διαχειρίζεται τα σύνορά του κυριάρχως, που είναι και σύνορα της Ευρώπης, και εκείνο ελέγχει εάν και κατά πόσο γίνεται σεβαστή η κυριαρχία του.
Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της αντιπροσωπείας του γαλλικού Κοινοβουλευτικού Κριστιάν Ασάφ, αφού ευχαρίστησε τον Πρόεδρο της Δημοκρατία για τη συνάντηση και τη θερμή υποδοχή, υπογράμμισε ότι αποστολή τους δεν είναι ο έλεγχος ή η αξιολόγηση, αλλά το πώς και εάν λειτουργούν οι μηχανισμοί αλληλεγγύης της ΕΕ στην Ελλάδα.

Μάλιστα, υπογράμμισε ότι τόσο εκείνος, όσο και τα υπόλοιπα της αντιπροσωπείας, είναι πεπεισμένα για τους αδελφικούς δεσμούς Ελλάδος-Γαλλίας και σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να σκεφτούν Ευρωπαϊκή Ένωση χωρίς την Ελλάδα.
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.