05/09/16

1339 ΠΟΛΙΤΙΚΗ 1175 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 755 ΕΛΛΑΔΑ 684 ΚΟΣΜΟΣ 671 Ε.Ε. 515 ΑΠΟΨΕΙΣ 471 ΚΟΙΝΩΝΙΑ 119 Τουρκία 113 ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ 94 VIDEO 93 ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ 82 ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 53 ΡΩΣΙΑ 44 Blog συντάκη 44 ΧΡΕΟΣ 41 ΜΜΕ 36 ΣΥΡΙΖΑ 36 Χρήστος Γιανναράς 27 Τράπεζες 26 Τρομοκρατία 24 ΜΝΗΜΟΝΙΑ 23 ΕΥΖΩΙΑ 23 ΚΥΠΡΟΣ 21 Σένγκεν 20 Π. ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ 18 ΣΥΡΙΑ 18 Τηλεοπτικές άδειες 17 ΑΡΙΣΤΕΡΑ 16 ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ 15 MEDIA 11 ΥΠ.ΟΙΚ 10 ΤΡΟΙΚΑ 7 Φορολογία 6 ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ 6 Τρύφων Αλεξιάδης 6 ΥΠ.ΕΞ. 5 ΥΓΕΙΑ 5 Φρανσουά Ολάντ 4 Τράπεζα της Ελλάδας 3 Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης 3 ΧΑΛΚΙΔΑ 2 E.E. 2 Στέλιος Παπαθεμελής 2 ΤΟ ΒΗΜΑ 2 Τάσος Παπαδόπουλος 2 Τσεχία 2 Υπουργικό 2 Φ. Κουβέλης 2 Φιντέλ Κάστρο 2 Φοροαποφυγή 2 Φοροδιαφυγή 1 Ύφεση 1 ΕΛΛΑ 1 Συνθήκη Δουβλίνου 1 ΤΧΣ 1 Τουρκική εισβολή 1 Τσάμηδες 1 Τόρστεν Μπένερ 1 ΥΠ.ΓΕ. 1 ΥΠ.ΕΣ. 1 ΥΠΑΙΘ 1 Φ. Μαστρογιάννη 1 Φάνης Ζουρόπουλος 1 Φασισμός 1 Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ-Docfest 1 Φετουλάχ Γκιουλέν 1 Φράγκος Φραγκούλης

Tο ΤΕΕ θα προβάλει στην ιστοσελίδα του και με όλα τα μέσα που διαθέτει τους συναδέλφους βουλευτές οι οποίο θα ψηφίσουν αυτό το νομοσχέδιο, ονομαστικά και με τη φωτογραφία τους, ώστε όλοι να τους θυμούνται....


Το διπλό, ασφαλιστικό και φορολογικό, νομοσχέδιο που πρότεινε η Κυβέρνηση ψηφίστηκε από τη Βουλή και με τη δημοσίευσή του θα αποτελεί νόμο του κράτους.

Η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ θεωρεί ότι ο νόμος αυτός «είναι αντισυνταγματικός και κοινωνικά ανάλγητος». «Η κοινωνία δεν θα υπακούσει στην εφαρμογή ενός τέτοιου νόμου, γιατί δεν μπορεί. Ένας τέτοιος νόμος θα ανατραπεί στην πράξη».

Ήδη το ΤΕΕ ανακοίνωσε τη συνέχιση του αγώνα ενάντια στην εφαρμογή του νέου ασφαλιστικού και φορολογικού νόμου. Στο πλαίσιο αυτό συνεχίζεται η Απεργία – Αποχή όλων των Διπλωματούχων Μηχανικών από την συμμετοχή τους σε Τεχνικά Συμβούλια Έργων και Μελετών καθώς και από το σύνολο των Επιτροπών με τεχνικό αντικείμενο (π.χ. Επιτροπές Αρχιτεκτονικού Ελέγχου, Αυθαιρέτων κλπ.), μέχρι και την Παρασκευή 13/05/2016. Στην Απεργία-Αποχή συμπεριλαμβάνονται και οι Επιτροπές Δημοπρασιών Έργων και Μελετών.

Σχετικά με το θέμα, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός δήλωσε:

«Όποιος μηχανικός έχει ασκήσει το επάγγελμα αντιλαμβάνεται γιατί αυτός ο νόμος καταστρέφει τον κλάδο. Οι ασφαλιστικές εισφορές και η φορολογία οδηγούν εκτός Ελλάδος ή εκτός επαγγέλματος τους μηχανικούς. Θα κάνουμε κάθε τι δυνατό ώστε αυτός ο νόμος να ακυρωθεί».

Σύμφωνα με τις αποφάσεις της Διοικούσας Επιτροπής του ΤΕΕ στην τακτική συνεδρίαση της Μεγάλης Δευτέρας 26/4/2016 και στην έκτακτη συνεδρίαση της 7/5/2016 για το Ασφαλιστικό, «το ΤΕΕ θα προβάλει στην ιστοσελίδα του και με όλα τα μέσα που διαθέτει τους συναδέλφους βουλευτές οι οποίο θα ψηφίσουν αυτό το νομοσχέδιο, ονομαστικά και με τη φωτογραφία τους, ώστε όλοι να τους θυμούνται.».

Σε υλοποίηση της απόφασης αυτής, προς ενημέρωση του τεχνικού κόσμου της χώρας, το ΤΕΕ ανακοινώνει αλφαβητικά τους Διπλωματούχους Μηχανικούς που ψήφισαν ως βουλευτές το νέο αυτό ασφαλιστικό και φορολογικό πλαίσιο:
 
Λίστα των Βουλευτών-Μηχανικών που ψήφισαν το νομοσχέδιο

ΒΟΥΤΣΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Πολιτικός Μηχανικός
ΔΗΜΑΡΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Πολιτικός Μηχανικός
ΘΕΟΠΕΦΤΑΤΟΥ ΑΦΡΟΔΙΤΗ Πολιτικός Μηχανικός
ΚΑΜΑΤΕΡΟΣ ΗΛΙΑΣ Αρχιτέκτων Μηχανικός
ΚΑΡΑΚΩΣΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ Αρχιτέκτων Μηχανικός
ΚΑΡΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Μηχανικός Η/Υ
ΚΑΤΣΗΣ ΜΑΡΙΟΣ Μηχανικός Η/Υ
ΜΠΑΛΑΦΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Πολιτικός Μηχανικός
ΜΠΑΞΕΒΑΝΑΚΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ Ηλεκτρολόγος Μηχανικός
ΟΥΡΣΟΥΖΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Πολιτικός Μηχανικός
ΣΑΝΤΟΡΙΝΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ Χημικός Μηχανικός
ΣΗΦΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Μηχανολόγος Μηχανικός
ΣΠΙΡΤΖΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ Ηλεκτρολόγος Μηχανικός
ΤΣΙΠΡΑΣ ΑΛΕΞΙΟΣ Πολιτικός Μηχανικός
ΦΑΜΕΛΟΣ ΣΩΚΡΑΤΗΣ Χημικός Μηχανικός
ΦΛΑΜΠΟΥΡΑΡΗΣ ΑΛΕΚΟΣ Πολιτικός Μηχανικός
ΦΩΤΙΟΥ ΘΕΑΝΩ Αρχιτέκτων Μηχανικός
 
πηγή: TEE

Οπως καταδεικνύει η έρευνα της ESMT το 95% των μνημονιακών δανείων διατέθηκαν για να σωθούν ευρωπαϊκές τράπεζες και μάλιστα σε βάρος του συνόλου, και μόνο το.5% (!!!) των δανείων δόθηκαν για τη σωτηρία της Ελλάδας στα πέντε πρώτα χρόνια των μνημονίων...


ΛΙΓΟΤΕΡΟ από το 5% των δανείων, ύψους 220 δισεκατομμυρίων ευρώ, που δόθηκαν για τη σωτηρία της Ελλάδας στα πέντε πρώτα χρόνια των μνημονίων, κατέληξαν στον ελληνικό προϋπολογισμό, ενώ τα υπόλοιπα πήγαν στη διάσωση των ευρωπαϊκών τραπεζών, σύμφωνα με 24σέλιδη έρευνα της «Ευρωπαϊκής Σχολής Μάνατζμεντ και Τεχνολογίας» (ESMT) του Βερολίνου, η οποία δημοσιεύεται, κατ΄αποκλειστικότητα, από τη γερμανική οικονομική εφημερίδα Handelsblatt.

Οπως καταδεικνύει η έρευνα, το 95% των μνημονιακών δανείων διατέθηκαν για να σωθούν ευρωπαϊκές τράπεζες και μάλιστα σε βάρος του συνόλου. «Η έρευνα αποδεικνύει ότι η Ευρώπη και το ΔΝΤ έσωσαν τα περασμένα χρόνια κυρίως τις τράπεζες και άλλους ιδιώτες πιστωτές» προσθέτει η Handelsblatt.

«Με τα πακέτα βοήθειας σώθηκαν κυρίως ευρωπαϊκές τράπεζες» δηλώνει στην Handelsblatt ο διευθυντής της ESMT, Γιοργκ Ρόχολ, ο οποίος συμμετέχει και στο γνωμοδοτικό συμβούλιο του γερμανικού Υπουργείου Οικονομικών. Σύμφωνα με την έρευνα, 86,9 δισ. ευρώ πήγαν στην εξόφληση παλαιών χρεών, 52,3 δισ. για εξόφληση τόκων και 37,3 δισ. για την επανακεφαλαιοποίηση των ελληνικών τραπεζών.

Η «Ευρωπαϊκή Σχολής Μάνατζμεντ και Τεχνολογίας» (ESMT) του Βερολίνου προσκομίζει για πρώτη φορά στην 24σέλιδη έρευνα ένα λεπτομερή υπολογισμό: Οι οικονομολόγοι της ανέλυσαν κάθε ένα δάνειο ξεχωριστά επί βδομάδες για να διαπιστώσουν που πήγαν τα λεφτά. Το συμπέρασμα είναι αποκαλυπτικό: μόνο 9,7 δισ., δηλαδή λιγότερο από το 5% μπήκαν στον ελληνικό προϋπολογισμό και επομένως ήταν προς όφελος των πολιτών. Το μεγαλύτερο μέρος χρησιμοποιήθηκε για την εξυπηρέτηση παλαιών οφειλών και την πληρωμή των τόκων.

«Πρόκειται για κάτι που υπέθεταν όλοι αλλά το γνώριζαν λίγοι και επιβεβαιώνεται τώρα από την εν λόγω έρευνα: Εδώ και έξι χρόνια η Ευρώπη προσπαθεί μάταια να τερματίσει την κρίση στην Ελλάδα με δάνεια και απαιτεί συνεχώς σκληρότερα μέτρα και μεταρρυθμίσεις. H αιτία της αποτυχίας βρίσκεται όμως προφανώς λιγότερο στην πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης και περισσότερο στο σχεδιασμό των προγραμμάτων βοήθειας» σημειώνει η γερμανική εφημερίδα.

Οπως σημειώνει η εφημερίδα, οι υπολογισμοί αυτοί εγείρουν αμφιβολίες για τον σχεδιασμό των προγραμμάτων βοήθειας, αφού με τα δάνεια εξυπηρετήθηκαν χρέη, αν και η Ελλάδα είναι από το 2010 ντε φάκτο χρεοκοπημένη. Ιδίως η σωτηρία των ελληνικών τραπεζών αποδείχθηκε καταστροφική για τους φορολογούμενους. Συνολικά, διοχετεύθηκαν από τα δύο πακέτα βοήθειας 37,2 δισ. ευρώ στις ελληνικές τράπεζες. Η βοήθεια όμως αυτή εκμηδενίσθηκε εν τω μεταξύ πλήρως, αφού από την ανακεφαλαιοποίηση του 2013 έχασαν σχεδόν το 98% της αξίας τους στο χρηματιστήριο.

«Το κούρεμα του ελληνικού χρέους θα έπρεπε να ήταν πιο σκόπιμο, είναι ήδη στην αρχή των προγραμμάτων βοήθειας το 2010» τονίζει ο Γιόργκ Ρόχολ και προσθέτει: «Θα έπρεπε βέβαια η γερμανική κυβέρνηση να είχε στηρίξει πιθανόν τις γερμανικές τράπεζες με κρατική ενίσχυση, αλλά θα είχε γίνει σαφές τουλάχιστον που πάνε τα λεφτά»
 
Ο διευθυντής της ESMT σημειώνει με έμφαση ότι «πολλές διαμάχες μεταξύ Βερολίνου και Αθήνας θα είχαν έτσι αποφευχθεί και το κόστος για τους Γερμανούς φορολογούμενους θα ήταν μικρότερο».
Αναδημοσίευση από imerodromos

Την ικανοποίησή του για το αποτέλεσμα του Eurogroup εξέφρασε ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε μετά την συνεδρίαση... 


ΜΙΑ προσέγγιση τριών βημάτων για τη λήψη μέτρων που θα καταστήσουν βιώσιμο το ελληνικό χρέος, ανακοίνωσε ο πρόεδρος του Eurogroup, Γερούν Ντάισελμπλουμ μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης του Eurogroup., σύμφωνα με το euronews.

Τα βραχυπρόθεσμα μέτρα,  θα περιλαμβάνουν τη βελτιστοποίηση της εξυπηρέτησης του χρέους, τα μεσοπρόθεσμα μέτρα θα περιλαμβάνουν συγκεκριμένες αποφάσεις που θα εφαρμοστούν στο τέλος του προγράμματος (υπό την προϋπόθεση την πλήρους εφαρμογής του προγράμματος) και τα μακροπρόθεσμα μέτρα θα αφορούν τις επόμενες δεκαετίες.

Σχετικά με το μηχανισμό εφεδρικών μέτρων, ο πρόεδρος του Eurogroup ανέφερε ότι αναμένεται να ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός του τις επόμενες εβδομάδες, και πως η βάση του θα είναι η ελληνική πρόταση.

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας, Κλάους Ρέγκλινγκ, σημείωσε πως «σύντομα» θα πραγματοποιηθεί η εκταμίευση της επόμενης δόσης του δανείου, καθώς χρειάζεται ακόμα κάποια «δουλειά».

Τέλος, ο επίτροπος Οικονομικών, Πιερ Μοσκοβισί, εξέφρασε την ελπίδα πως μια «θετική απόφαση» μπορεί να ληφθεί στην επόμενη συνεδρίαση του Eurogroup, στις 24 Μαΐου.

Την ικανοποίησή του για το αποτέλεσμα του Eurogroup εξέφρασε ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε μετά την συνεδρίαση.

Μεταξύ άλλων υπογράμμισε ότι θα υπάρξει συμφωνία για την αξιολόγηση και το χρέος.

Ο κ. Τσακαλώτος δήλωσε ότι οι εταίροι μας συμφώνησαν με την ελληνική πρόταση για τη δημιουργία του προληπτικού μηχανισμού, που θα ενεργοποιείται μόνο στην περίπτωση απόκλισης των δημοσιονομικών στόχων του προγράμματος.

«Η Ελλάδα γυρίζει σελίδα και ο φαύλος κύκλος των τελευταίων χρόνων τελειώνει, η χώρα έχει το πράσινο φως από τους πιστωτές καθώς υπάρχει προσδοκία ότι όλα τα κομμάτια του παζλ να έχουν ολοκληρωθεί ως τις 24 Μαΐου», είπε ο κ. Τσακαλώτος.


με πληροφορίες από το euronews

Στην τακτική συνέλευση στις 24 του μήνα θα έχουμε οριστικές αποφάσεις για το χρέος, είπε ο Κλάους Ρέγκλινγκ κατά τη συνέντευξη τύπου μετά το τέλος της συνεδρίασης των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης...


ΣΥΜΦΩΝΙΑ για την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης, με το Eurogroup να κάνει δεκτή την πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης για τη δημιουργία του προληπτικού μηχανισμού, που θα ενεργοποιείται μόνο στην περίπτωση μη επίτευξης των δημοσιονομικών στόχων του προγράμματος. Στην τακτική συνεδρίαση του Eurogroup στις 24 Μαϊου θα τεθεί επί τάπητος ο «οδικός χάρτης» για την ελάφρυνση του χρέους. Τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας ενημερώνει στις 21:30 ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας για τη συμφωνία του Eurogroup.

Το Eurogroup συμφώνησε στην ελληνική πρόταση για τη δημιουργία του προληπτικού μηχανισμού, που θα ενεργοποιείται μόνο στην περίπτωση με επίτευξης των δημοσιονομικών στόχων του προγράμματος και δεν υπήρξε καμία απαίτηση για τη νομοθέτηση προληπτικών μέτρων από την Ελλάδα, όπως αναφέρουν κυβερνητικές πηγές.

Σχετικά με το ζήτημα του χρέους, για πρώτη φορά οι απαραίτητες ενέργειες για την ελάφρυνση του χρέους διατυπώνονται ρητά και καθορίζουν μια συγκεκριμένη διαδικασία σε βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

Τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο επισκέπτεται ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας προκειμένου να τον ενημερώσει για τα αποτελέσματα του Eurogroup.

«Έγινε η πρώτη συζήτηση για το χρέος και θέλουμε να αποτελέσει το χρέος ένα κομμάτι της συνολικής συμφωνίας» δήλωσε ο Υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος, μετά την ολοκλήρωση του Eurogroup. «Είχαμε συμφωνία για τα δημοσιονομικά μέτρα και τις μεταρρυθμίσεις που θα ολοκληρώσουν την πρώτη αξιολόγηση. Μόλις κλείσει θα έχουμε και την πρώτη εκταμίευση χρημάτων από τον ESM», ανέφερε.

Συζητήσαμε και για ελάφρυνση χρέους και σχετικών μέτρων που θα τεθούν σε συζήτηση και εφαρμογή αν η Ελλάδα συνεχίσει να εφαρμόζει τα μέτρα που έχει ψηφίσε, δήλωσε μετά το τέλος της συνεδρίασης ο Γερούν Ντάισελμπλουμ. Το ζήτημα του χρέους θα συζητηθεί με συνεισφορά της ελληνικής πλευράς, τόνισε ο πρόεδρος του Eurogroup και θα γίνει σε τρία επίπεδα υπό τον όρο ότι θα έχουμε συμφωνία στο επόμενο Eurogroup. «Στις 24 του μήνα θα μιλήσουμε εκτενώς και για το μακροπρόθεσμο πλάνο και για όσα αναλύσαμε σήμερα», πρόσθεσε.

Για δημιουργικό διάλογο και αξιοσημείωτη πρόοδο στη σημερινή συνέδριαση έκανε λόγο ο επίτροπος Πιέρ Μοσκοβισί και επιβεβαίωσε και ο ίδιος τα τρία επίπεδα αξιολόγησης του χρέους. Όπως είπε, η τεχνική βοήθεια θα βοηθήσει και τις δύο πλευρές για να φτάσουμε σε τελική συμφωνία στις 24 Μαΐου (στη συνεδρίαση του τακτικού Eurogroup). 

Στην τακτική συνέλευση στις 24 του μήνα θα έχουμε οριστικές αποφάσεις για το χρέος, είπε ο Κλάους Ρέγκλινγκ κατά τη συνέντευξη τύπου μετά το τέλος της συνεδρίασης των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης. «Πρέπει να δούμε και τα μέτρα από το 2018 και μετά για τη βιωσιμότητα του χρέους», υπογράμμισε.

 Επιστολή του Κωνσταντίνου Μίχαλου στον Γιώργο Σταθάκη


Πρόταση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων είναι να τροποποιηθεί η ανωτέρω πρόβλεψη και να δίνεται η δυνατότητα για υποβολή επενδυτικών σχεδίων από μεγάλες επιχειρήσεις σε όλη την επικράτεια ανεξαρτήτως του είδους του έργου.... 


Τις θέσεις και τις προτάσεις της επιμελητηριακής κοινότητας απέστειλε στον υπουργό Οικονομίας Γιώργου Σταθάκη ο πρόεδρος της ΚΕΕ και του ΕΒΕΑ Κωνσταντίνος Μίχαλος, μετά την ανάρτηση σε δημόσια διαβούλευση του σχεδίου του νέου αναπτυξιακού νόμου και με σκοπό τη βελτίωση του νομοσχεδίου σε διατάξεις που χρήζουν τροποποιήσεων, ούτως ώστε να δημιουργηθεί ένα ελκυστικό πλαίσιο για τις ιδιωτικές επενδύσεις στην χώρα.

Αναλυτικότερα η επιστολή Μίχαλου,


«Αρχικά πρέπει να τονίσουμε πως με βάση το άρθρο 11 παράγραφος 1. γ. στις περιφέρειες της Δυτικής Μακεδονίας, των Ιονίων Νήσων, της Κρήτης, της Στερεάς Ελλάδας, της Αττικής και του Νοτίου Αιγαίου οι μεγάλες επιχειρήσεις μπορούν να ενισχυθούν μόνο για ιδρύσεις εγκαταστάσεων. Όπως αντιλαμβάνεστε τεράστιο ποσοστό του ξενοδοχειακού δυναμικού της χώρας δεν είναι επιλέξιμο για χρηματοδότηση και ως εκ τούτου οι εν λόγω εγκαταστάσεις κινδυνεύουν με απαξίωση. Ειδικά για την περιφέρεια του Νοτίου Αιγαίου που δέχεται και ένα τεράστιο κύμα προσφυγικών ροών η συγκεκριμένη εξέλιξη αναμένεται να έχει ιδιαίτερα αρνητικό αντίκτυπο.

Πρόταση της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων είναι να τροποποιηθεί η ανωτέρω πρόβλεψη και να δίνεται η δυνατότητα για υποβολή επενδυτικών σχεδίων από μεγάλες επιχειρήσεις σε όλη την επικράτεια ανεξαρτήτως του είδους του έργου.

Επίσης πρέπει να αναφερθεί πως το σύνολο των επενδυτικών σχεδίων του κλάδου της Ενέργειας μεταξύ των οποίων και τα επενδυτικά σχέδια στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας εξαιρούνται από την υπαγωγή στα πλαίσια του Νέου Αναπτυξιακού Νόμου. Κατ’ εξαίρεση ενισχύονται επενδυτικά σχέδια παραγωγής θερμότητας και μικρών υδροηλεκτρικών πάρκων.

Πρέπει να διευρυνθεί το πεδίο επιλεξιμότητας των επενδυτικών σχεδίων στον συγκεκριμένο κλάδο και να συμπεριληφθούν επενδυτικά σχέδια όλων των μορφών παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ.

Εντύπωση, παράλληλα, προκαλεί η εξαίρεση από τις ενισχύσεις του Νέου Αναπτυξιακού Νόμου του ΣΤΑΚΟΔ 72 –Επιστημονική έρευνα και ανάπτυξη τη στιγμή που στο κεφάλαιο Ί ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ, ΣΥΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΣΕΙΣ και συγκεκριμένα στο άρθρο 47 παράγραφος 1.α αναφέρεται πως προϋπόθεση για την ένταξη των έργων στο εν λόγω καθεστώς είναι να αξιοποιούν αποτελέσματα έρευνας και ανάπτυξης!

Φυσικά η εν λόγω δραστηριότητα ήταν επιλέξιμη στα πλαίσια του προηγούμενου αναπτυξιακού νόμου 3908/2011. Πρόταση μας αποτελεί η επαναφορά της επιλεξιμότητας του συγκεκριμένου κλάδου.

Απορία εν συνεχεία προκαλεί η αναφορά στο άρθρο 7 πως με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και των συναρμόδιων Υπουργών, η οποία δεν μπορεί να τροποποιηθεί πριν την παρέλευση διετίας από την έκδοσή της, δύνανται να καθορίζονται περιοχές της επικράτειας οι οποίες θα εξαιρούνται από την υπαγωγή στα καθεστώτα ενισχύσεων επενδυτικά σχέδια στον τομέα του Τουρισμού λόγω κορεσμού. Η συγκεκριμένη πρόβλεψη απειλεί να παγώσει το όποιο επενδυτικό ενδιαφέρον υπάρχει και να λειτουργήσει εις βάρος του Εθνικού τουριστικού προϊόντος. Επίσης, προκαλεί επιπλέον καθυστερήσεις πλέον αυτών των 2,5 ετών που υπάρχουν ήδη ως προς την ενεργοποίηση του Νέου Επενδυτικού Νόμου. Κατά συνέπεια θεωρούμε πως δεν συμβάλλει στην Ανάπτυξη της χώρας η έκδοση σχετικής ΚΥΑ και θα πρέπει να διαγραφεί η συγκεκριμένη πρόβλεψη.

Ακατανόητος, επίσης, χαρακτηρίζεται ο όρος για δυνατότητα ίδρυσης ξενώνων φιλοξενίας νέων μόνο από συνεταιρισμούς ή Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (Κοιν. Σ.Επ.) του Ν. 4019/2011, Ομάδες Παραγωγών (ΟΠ), και Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις (ΑΕΣ) του Ν. 4015/2011. Ο συγκεκριμένος περιορισμός θα δράσει αποτρεπτικά προς όποιο επενδυτικό σχήμα επιθυμεί να επενδύσει στη συγκεκριμένη δραστηριότητα, καθώς οι εναλλακτικές μορφές φορέα επένδυσης είναι ελάχιστες και περιορίζουν τον ελεύθερο ανταγωνισμό. Πρέπει, κατά την άποψή μας, να δίνεται η δυνατότητα για υπαγωγή στην συγκεκριμένη κατηγορία επενδυτικών σχεδίων από όλες τις επιλέξιμες μορφές φορέων επένδυσης κατά το άρθρο 6 του σχεδίου νόμου.

Από τις διατάξεις του νέου νόμου εξαιρούνται και τα επενδυτικά σχέδια για μονάδες φροντίδας ηλικιωμένων δραστηριότητα επιλέξιμη στον προηγούμενο αναπτυξιακό νόμο υπό των κωδικό 87-Δραστηριότητες βοήθειας με παροχή καταλύματος. Θεωρούμε πως δεν πρέπει να ισχύει η σχετική εξαίρεση, καθώς δεν υπάρχει σχετική απαγόρευση από την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και ο κλάδος δίνει στην Ελληνική Οικονομία σημαντικό ποσοστό θέσεων εργασίας.

Προβλήματα αναμένεται να δημιουργήσει στα επενδυτικά σχέδια ο περιορισμός που τίθεται στο άρθρο 8 παράγραφος 3.α. του σχεδίου νόμου με βάση τον οποίο οι δαπάνες κάθε επενδυτικού σχεδίου που αφορούν κτιριακές εγκαταστάσεις δεν δύναται να ξεπερνούν το 50% του συνολικού κόστους του έργου. Ο εν λόγω περιορισμός με βάση και την εμπειρία του παρελθόντος είναι μη ρεαλιστικός ειδικά για επενδυτικά σχέδια που αφορούν ίδρυση νέας εγκατάστασης όπου το κατασκευαστικό κόστος αποτελεί κύριο κομμάτι της επένδυσης. Επίσης, αντίστοιχος περιορισμός δεν εντοπίζεται στην Κοινοτική Νομοθεσία και κατά συνέπεια θεωρούμε πως δεν πρέπει να ισχύσει.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η ρήτρα κερδών που έχει συμπεριληφθεί ως υποχρέωση για την υπαγωγή στον καθεστώς ενίσχυσης με την μορφή επιχορήγησης ή/και της επιδότησης χρηματοδοτικής μίσθωσης. Πιο συγκεκριμένα στο άρθρο 10 παράγραφος 3 αναφέρεται πως «επιχειρήσεις, οι οποίες δεν εμφάνισαν κέρδη σε καμία χρήση κατά την τελευταία εξαετία πριν την αίτηση υπαγωγής, δεν δικαιούνται να λάβουν τις ενισχύσεις με την μορφή επιχορήγησης και της επιδότησης χρηματοδοτικής μίσθωσης». Εναλλακτικά θα μπορούσε να δοθεί η δυνατότητα πριμοδότησης των κερδοφόρων εταιριών μέσω του βαθμολογικού συστήματος αξιολόγησης των επενδυτικών σχεδίων.

Παράλληλα, και ενώ οι εξαγγελίες του αρμόδιου Γενικού Γραμματέα και του προϊστάμενου Υπουργού προϊδέαζαν προς την αντίθετη κατεύθυνση, εν τέλει δεν προβλέπεται ενίσχυση στο νέο σχέδιο νόμου μέσω του συμψηφισμού οφειλών. Αντίστοιχα, και παρά τις σχετικές ανακοινώσεις του αρμόδιου Υπουργείου, δεν υπάρχει πρόβλεψη για υπαγωγή επενδυτικών σχεδίων που έχουν ξεκινήσει τα επενδυτικά τους σχέδια πριν την δημοσίευση του νέου νόμου, και παρά την τεράστια καθυστέρηση στη δημοσίευσή του, καθώς πλέον το χρονικό διάστημα χωρίς ενεργό θεσμικό πλαίσιο υπερβαίνει τα δύο έτη. Πιστεύουμε πως πρέπει να επανεξεταστεί το εν λόγω σημείο και να δοθεί η δυνατότητα σε όσους έχουν ξεκινήσει τα επενδυτικά τους σχέδια να μπορούν να υποβάλλουν πρόταση στα πλαίσια του νέου νόμου και οι δαπάνες να είναι επιλέξιμες από τον Οκτώβριο του 2015, όπως είχε προαναγγείλει ο αρμόδιος Υπουργός με σχετικές του δηλώσεις.

Πρέπει να σημειωθεί πως σε περίπτωση καθεστώτος ενίσχυσης με την μορφή φοροαπαλλαγής ο φορέας επένδυσης δεν μπορεί να κάνει χρήση ποσοστού ανώτερου του 20% του συνολικού εγκεκριμένου ποσού φοροαπαλλαγής κατ’ έτος με βάση το άρθρο 20 παράγραφος 1 αα του σχεδίου Νόμου, εκτός και αν δεν έκανε χρήση τα προηγούμενα έτη του δικαιώματος λόγω έλλειψης κερδών. Πρόταση μας είναι να αυξηθεί το εν λόγω ποσοστό σε 40% κατ’ ελάχιστον.

Στο στάδιο της αξιολόγησης και σε αντίθεση με τον προηγούμενο αναπτυξιακό νόμο 3908/2011 το σχέδιο νόμου προβλέπει ότι η αξιολόγηση του επενδυτικού σχεδίου ανατίθεται σε ένα και μόνο αξιολογητή. Στον προηγούμενο αναπτυξιακό νόμο η αξιολόγηση ανατίθετο σε δύο αξιολογητές ούτως ώστε να διασφαλίζεται η ορθότητα της διαδικασίας. Πρότασή μας αποτελεί η χρήση δύο αξιολογητών και όχι ενός για την αξιολόγησης έκαστου επενδυτικού σχεδίου.

Εξαιρετικά δυσμενές στοιχείο του σχεδίου νόμου είναι η απώλεια του 30% του ποσοστού ενίσχυσης που δικαιούται ο φορέας επένδυσης έκαστου σχεδίου εφόσον επιλέξει την επιδότηση ή την χρηματοδοτική μίσθωση και δεν ανήκει σε ειδική κατηγορία ενισχύσεων. Πρόταση μας είναι ειδικά για τις ΜΜΕ το ποσοστό επιχορήγησης ανεξαρτήτως καθεστώτος ενίσχυσης να ανέρχεται στο 100% του εκάστοτε ποσοστού του χάρτη. Εναλλακτικά το εν λόγω ποσοστό θα μπορούσε να χορηγηθεί με την μορφή φοροαπαλλαγής ώστε να δοθεί ένα επιπλέον κίνητρο στις επιχειρήσεις για να ενταχθούν στον Αναπτυξιακό νόμο.

Αξίζει να σημειωθεί πως υφιστάμενη μικρομεσαία επιχείρηση που δεν ανήκει σε ειδική κατηγορία ενισχύσεων δεν μπορεί να ενισχυθεί με το καθεστώς της επιδότησης. Παράλληλα με το σχέδιο νόμου μοιάζει να «ποινικοποιείται» η ύπαρξη συνδεδεμένων εταιριών καθώς δεν δύναται να λάβει επιδότηση φορέας επένδυσης εφόσον έχει συνδεδεμένες εταιρίες και δεν ανήκει σε ειδική κατηγορία επενδυτικού σχεδίου. Προτείνεται η κατάργηση της συγκεκριμένης διάταξης και η χρηματοδότηση όλων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και με το καθεστώς της επιδότησης χωρίς καμία επιπλέον προϋπόθεση.

Απορίας άξιο είναι δε πως υποχρεώνεται ατομική επιχείρηση να τηρεί βιβλία Γ’ κατηγορίας υποχρεωτικά ούτως ώστε να ενταχθεί στον Νέο Αναπτυξιακό Νόμο. Προτείνεται να δοθεί η δυνατότητα σε επιχειρήσεις που τηρούν βιβλία Β κατηγορίας να υποβάλλουν επενδυτικό σχέδιο στα πλαίσια του Νέου Αναπτυξιακού Νόμου.

Έκπληξη προκαλεί και η αδυναμία συνδυασμού του καθεστώτος ενίσχυσης του μισθολογικού κόστους συνδυαστικά με ενίσχυση δαπανών ενσώματων στοιχείων ενεργητικού και άυλων στοιχείων ενεργητικού. Η εν λόγω πρόβλεψη θα δράσει αποτρεπτικά προς τους επενδυτές για χρήση του συγκεκριμένου είδους ενίσχυσης με κόστος για την απασχόληση και προτείνεται να μπορεί να δοθεί αθροιστικά με τις άλλες δύο.

Ο καθορισμός των 20 εκατ. ευρώ ως επιπλέον περιορισμός για τα επενδυτικά σχέδια και την δυνατότητα των φορέων επένδυσης, αποτελεί και πάλι Εθνική Πρωτοβουλία όπως επίσης και ο περιορισμός της ενίσχυσης στα 5 εκατ. ευρώ ανά επενδυτικό σχέδιο. Θεωρούμε πως θα πρέπει να επανεξεταστούν τα εν λόγω όρια όπως και αυτά των 10 και 20 εκατ. ευρώ για μεμονωμένη και συνδεδεμένες επιχειρήσεις αντίστοιχα.

Τέλος, με έκπληξη διαπιστώνει κανείς πως στο σχέδιο νόμου δεν προβλέπεται προκαταβολή ενισχύσεων όπως ίσχυε σε όλους τους προηγούμενους Εθνικούς Αναπτυξιακούς Νόμους, γεγονός που θα καθυστερήσει την όποια ώθηση θα μπορούσε να δώσει ο νέος αναπτυξιακός νόμος στην δοκιμαζόμενη Ελληνική Οικονομία.

Παρακαλούμε για τις ενέργειές σας ώστε να τροποποιηθεί το σχέδιο νόμου του Νέου Αναπτυξιακού που με αγωνία και υπομονή περίμενε ο επιχειρηματικός κόσμος προς τις ορθές κατευθύνσεις ώστε να υπάρξει και η άμεση ενεργοποίησή του».
Κωνσταντίνος Μίχαλος
Πρόεδρος ΚΕΕ τουΑΒΕΑ

Οι προτάσεις του Επιμελητηρίου Εύβοιας για το Νέο Αναπτυξιακό Νόμο


Οι προτάσεις του Επιμελητηρίου Ευβοίας αποσκοπούν επικεντρωμένα, στην επανεκκίνηση της επιχειρηματικότητας, στην δημιουργία επενδυτικών ευκαιριών, στην αύξηση της απασχόλησης, στην δημιουργία ελκυστικότερου επιχειρηματικού περιβάλλοντος κλπ. 



Τις προτάσεις του Επιμελητηρίου Εύβοιας εν όψει της σύνταξης του Νέου Αναπτυξιακού Νόμου απέστειλε στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας και στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Ιωάννης Λιονάκης. Οι προτάσεις του Επιμελητηρίου αποσκοπούν επικεντρωμένα, στην επανεκκίνηση της επιχειρηματικότητας, στην δημιουργία επενδυτικών ευκαιριών, στην αύξηση της απασχόλησης, στην δημιουργία ελκυστικότερου επιχειρηματικού περιβάλλοντος κλπ.

Σύμφωνα με το Επιμελητήριο ο προηγούμενος αναπτυξιακός νόμος, αναφορικά στην Εύβοια και σε συνδυασμό με το δυσμενές οικονομικό κλίμα που επικρατεί στη χώρα μας, χαρακτηριζόταν από αγκυλώσεις και ουσιώδεις παραλήψεις, οι οποίες δεν επέτρεψαν την πλήρη αξιοποίηση του ως επενδυτικό εργαλείο αιχμής.

Για το λόγο αυτό, ο νέος αναπτυξιακός νόμος σύμφωνα με το Επιμελητήριο θα πρέπει να έχει διπλή κατεύθυνση :

- α) Την ενίσχυση των υφιστάμενων παραγωγικών δομών και την προσαρμογή τους στα νέα δεδομένα της αγοράς, έτσι ώστε αυτές προστατευμένες να επιβιώσουν.
-  β) Την προσέλκυση νέων επενδύσεων.

Με αυτό τον προσανατολισμό το Επιμελητήριο Ευβοίας προτείνει στον Νέο Αναπτυξιακό Νόμο τις ακόλουθες αλλαγές - προσθήκες.
  1. Αύξηση ποσοστού της κρατικής ενίσχυσης για την Εύβοια στον αναπτυξιακό νόμο από 35% σε 50%. Γνωρίζοντας ότι η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος χρόνια τώρα εντάσσεται στο στόχο 2, αναφορικά στα Ευρωπαϊκά προγράμματα μέτρο άδικο για την Εύβοια, αφού εξ' αιτίας της βιομηχανικής ζώνης Οινοφύτων ευρωπαϊκά αντιμετωπίζεται ως ανεπτυγμένη και εύπορη περιοχή με αποτέλεσμα να επιδοτείται από τα Ευρωπαϊκά προγράμματα με το χαμηλότερο ποσοστό πανελλαδικά. Με το μέτρο αυτό θα αποκατασταθεί μερικώς η αδικία ετών.

  2. Επανεξέταση της ποσόστωσης των επιλέξιμων δαπανών ανά κατηγορία δαπάνης, ώστε να μην είναι τόσο απόλυτη και αυστηρή και ο επιχειρηματίας να έχει τη δυνατότητα για μετακύληση δαπανών. 

  3. Απλοποίηση και επιτάχυνση των χρονοβόρων διαδικασιών υποβολής, έγκρισης και εκταμίευσης των οικονομικών ενισχύσεων (εντός τριμήνου από την υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών). Παράλληλα τα Capital Controls και η αδυναμία των τραπεζών να χρηματοδοτήσουν τις επιχειρήσεις, σε συνδυασμό με το έλλειμμα εμπιστοσύνης του επενδυτή προς την Πολιτεία είναι ανασταλτικοί παράγοντες κάθε επενδυτικής προοπτικής. Η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης μεταξύ επενδυτή και πολιτείας καθίσταται αναγκαία με την έμπρακτη διευκόλυνση και των διαδικασιών προχρηματοδότησης των επενδυτικών σχεδίων, αφού η έκδοση εγγυητικών επιστολών με το υπάρχων καθεστώς είναι πρακτικά ανεφάρμοστη.

  4. Διεύρυνση των οικονομικών δραστηριοτήτων έτσι ώστε να μην αποκλείονται εκ προοιμίου σημαντικοί τομείς της επιχειρηματικής δραστηριότητας. Για παράδειγμα στον προηγούμενο αναπτυξιακό νόμο ενισχύονται οι ξενοδοχειακές μονάδες αλλά όχι τα τουριστικά καταλύματα, σε μια Χώρα όπου ο Τουρισμός αποτελεί βασικό τομέα συμβολής στο ΑΕΠ και στην απασχόληση. Επίσης, ο εμπλουτισμός του Αναπτυξιακού Νόμου με νέους ΚΑΔ που θα αφορούν την καινοτομία, διότι παρ' όλο που οι καινοτόμες δράσεις χρηματοδοτούνται από το νέο ΕΣΠΑ, συνήθως, το υψηλό ποσοστό επιδότησης τους οδηγεί σε καινοτόμες δράσεις αμφιβόλου προοπτικής. Αντίθετα η επιδότηση καινοτομίας μέσω του αναπτυξιακού νόμου λόγω της μεγαλύτερης ιδίας συμμετοχής εξασφαλίζει την ορθολογικότερη επιλογή της από τους ενδιαφερόμενους.
         ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΥΒΟΙΑΣ

Για την προετοιμασία του Eurogroup, πραγματοποιείται αυτές τις ώρες, συνεδρίαση του Euro Working Group, με τη συμμετοχή του υπουργού αναπληρωτή Οικονομικών, Γιώργου Χουλιαράκη... 



ΣΤΙΣ Βρυξέλλες για την έκτακτη συνεδρίαση του Eurogroup, βρίσκεται ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος. Στην ατζέντα του Eurogroup που θα αρχίσει την Δευτέρα στις 16.00 ώρα (ώρα Ελλάδος), μπαίνει για πρώτη φορά το θέμα της ρύθμισης του χρέους, καθώς η διαπραγμάτευση φτάνει στην τελική ευθεία μετά την κατ” αρχήν συμφωνία στα βασικά σημεία της διαπραγμάτευσης, όπως στο νέο Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων, στα «κόκκινα» δάνεια, στο Ασφαλιστικό, στο Φορολογικό και στους έμμεσους φόρους.

Σύμφωνα με παράγοντες του υπουργείου Οικονομικών, η ελληνική πρόταση για τον μηχανισμό αυτόματης ρύθμισης του ελλείμματος έχει αποσταλεί στους θεσμούς και αναμένεται να υπάρξει σχετική συζήτηση.

Παράλληλα, στο Eurogroup θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά συζήτηση και για το χρέος, όπως προβλέπει η συμφωνία του περυσινού καλοκαιριού.

Για την προετοιμασία του Eurogroup, θα προηγηθεί το πρωί της Δευτέρας συνεδρίαση του Euro Working Group, με τη συμμετοχή του υπουργού αναπληρωτή Οικονομικών, Γιώργου Χουλιαράκη.

Θετικές παρεμβάσεις κορυφαίων ευρωπαίων αξιωματούχων

Η Ελλάδα έχει σχεδόν επιτύχει τους στόχους της, δεν τίθεται θέμα νέου πακέτου βοήθειας και σίγουρα ούτε εξόδου της χώρας από την ευρωζώνη, δήλωσε ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ γνωστοποίησε ότι στο Εurogroup θα συζητηθεί το πως μπορεί να γίνει το χρέος της Ελλάδας βιώσιμο.

Η επίτευξη μιας «πολιτικής συμφωνίας» στο θέμα της ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους, είναι ο στόχος του Eurogroup της 9ης Μαΐου, σύμφωνα με το προσχέδιο της ατζέντας που έδωσε στο φως της δημοσιότητας ο πρόεδρος του Eurogroup Γέρουν Ντάισελμπλουμ.

«Δεν θα υπάρξει «ριμέικ» του ελληνικού δράματος, διότι έχουν γίνει πράγματα, έχει γίνει πολλή δουλειά», διαβεβαίωσε σε συνέντευξή του και ο ευρωπαίος επίτροπος Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων Πιερ Μοσκοβισί.

Παράλληλα, και ο αντικαγκελάριος της Γερμανίας και υπουργός Οικονομίας Ζίγκμαρ Γκάμπριελ, ζητάει την ελάφρυνση του χρέους της Ελλάδας, με συνέντευξη του στο «Spiegel».

Πολέμιος του κυρίαρχου δυτικού οικονομικού μοντέλου, ο Πάπας υποστηρίζει ότι «η κατανομή των φρούτων της γης και της ανθρώπινης εργασίας δεν αποτελεί φιλανθρωπία αλλά ηθική υποχρέωση».


ΤΟ βραβείο "Καρλομάγνος" που απονέμεται κάθε χρόνο σε άτομα που συμβάλλουν στην ιδέα της Ενωμένης Ευρώπης και της ειρήνης δόθηκε στον Πάπα Φραγκίσκο.

Η τελετή, σύμφωνα με το euronews, έγινε κατ‘εξαίρεση φέτος στο Βατικανό, καθώς ο Πάπας δεν μπορούσε να μεταβεί στο Άαχεν της Γερμανίας λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων.

Πολέμιος του κυρίαρχου δυτικού οικονομικού μοντέλου, ο Πάπας υποστηρίζει ότι «η κατανομή των φρούτων της γης και της ανθρώπινης εργασίας δεν αποτελεί φιλανθρωπία αλλά ηθική υποχρέωση».
«‘Εάν θέλουμε να ξανασκεφτούμε την κοινωνία μας πρέπει να δημιουργήσουμε αξιοπρεπείς και καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας κυρίως για τους νέους μας. Για να γίνει αυτό, απαιτούνται νέα, πιο περιεκτικά και δίκαια οικονομικά μοντέλα που δε θα στοχεύουν στην εξυπηρέτηση των λίγων αλλά στο όφελος των καθημερινών ανθρώπων και της κοινωνίας ως συνόλου. Για αυτό πρέπει να μετακινηθούμε από μία ρευστή οικονομία σε μία κοινωνική οικονομία» είπε χαρακτηριστικά.

Σε μία περίοδο που η ΕΕ δε διανύει τις καλύτερες μέρες της ο Πάπας Φραγκίσκος σε ομιλία του στο Ευρωκοινοβούλιο είχε μιλήσει για αυτό και είχε ασκήσει δριμεία κριτική στις χώρες που έχουν γυρίσει την πλάτη στους πρόσφυγες.

Σε αυτούς αναφέρθηκε και πάλι.

«Ονειρεύομαι μια Ευρώπη που ενδιαφέρεται για τα παιδιά, που προσφέρει αδελφική βοήθεια στους φτωχούς και σε αυτούς που έρχονται για πρώτη φορά αναζητώντας αποδοχή γιατί έχασαν τα πάντα και χρειάζονται καταφύγιο. Ονειρεύομαι μια Ευρώπη όπου το να είσαι μετανάστης δεν είναι έγκλημα αλλά μία κλήση για μεγαλύτερη δέσμευση εκ μέρους της αξιοπρέπειας κάθε ανθρώπου».

Ο μόνος Έλληνας που έχει λάβει το βραβείο "Καρλομάγνος" ήταν ο Κωνσατντίνος Καραμανλής το 1978.


Εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών επανέλαβε σήμερα προς το Ρόιτερς ότι οι όποιες αποφάσεις για τη διαχείριση του ελληνικού χρέους θα πρέπει να ληφθούν μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας αξιολόγησης. ...

Ο Β. Σόιμπλε επιμένει ότι η ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης να προηγηθεί των όποιων αποφάσεων για το χρέος
Η ίδια εκπρόσωπος τόνισε εκ νέου πως το ζητούμενο ήταν και παραμένει ένα βιώσιμο συνολικό πακέτο..

Αν και ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε επιμένει στην πάγια αυτή θέση του, ότι δηλαδή η ολοκλήρωση των εν εξελίξει διαπραγματεύσεων για την πρώτη αξιολόγηση θα πρέπει να προηγηθεί των όποιων αποφάσεων για το χρέος, γερμανοί αναλυτές εκτιμούν ότι οι εξελίξεις αναγκάζουν το Βερολίνο να αναθεωρήσει τη στάση του στο μείζον ζήτημα του χρέους.

Όπως υποστηρίζουν οι ίδιοι, από τη στιγμή που για τη γερμανική κυβέρνηση η συμμετοχή του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα είναι αδιαπραγμάτευτη κόκκινη γραμμή, το Ταμείο όμως από την πλευρά θέτει ως όρο συμμετοχής του τη διευθέτηση του χρέους, ο γερμανός υπουργός θα πρέπει να βάλει τώρα νερό στο κρασί του και να προβεί σε παραχωρήσεις, μολονότι ο ίδιος έχει υποστηρίξει επανειλημμένως ότι στην παρούσα φάση δεν είναι αναγκαία μια νέα αναδιάρθρωση.

Ζ. Κλ. Γιούνκερ: Οι στόχοι έχουν ουσιαστικά επιτευχθεί


Z. K. Γιούνκερ
Την αισιοδοξία του για την επιτυχή κατάληξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ Ελλάδας και δανειστών εκφράζει ο πρόεδρος της Κομισιόν Z. K. Γιούνκερ ένα 24ωρο πριν το κρίσιμο Eurogroup

"Βρισκόμαστε στην πρώτη αξιολόγηση του προγράμματος και οι στόχοι έχουν σχεδόν επιτευχθεί", υπογραμμίζει χαρακτηριστικά ο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ σε συνέντευξή του προς τις εφημερίδες του γερμανικού δημοσιογραφικού ομίλου Φούνκε.

Ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επισημαίνει την ίδια ώρα ότι «αύριο οι υπουργοί Οικονομικών θα έχουν τις πρώτες συζητήσεις για το πώς μπορεί να καταστεί το ελληνικό χρέος μακροπρόθεσμα βιώσιμο». Σύμφωνα με τον ίδιο, δεν μπορεί πάντως να γίνεται λόγος για ένα νέο πρόγραμμα βοήθειας.

Ο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ εκτιμά ότι τα οικονομικά στοιχεία της Ελλάδας είναι καλύτερα από ότι αναμένονταν και υπενθυμίζει ότι η Κομισιόν προβλέπει επιστροφή στην ανάπτυξη κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2016, η οποία μάλιστα θα επιταχυνθεί τον επόμενο χρόνο. «Με το πρόγραμμα που ξεκίνησε το περασμένο καλοκαίρι η Ελλάδα απέκτησε τη βάση για να επιστρέψει σε μια μόνιμη και σταθερή οικονομική ανάπτυξη», λέει χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ενδεχόμενη έξοδος της Ελλάδας από την ευρωζώνη δεν αποτελούσε επιλογή ούτε πέρσι και «ασφαλώς δεν αποτελεί ούτε και τώρα».

Υπέρ της ελάφρυνσης και ο Ζ. Γκάμπριελ


Ζίγκμαρ Γκάμπριε
Έτσι τουλάχιστον διαβάζουν τις εξελίξεις πολλοί αναλυτές στη γερμανική πρωτεύουσα, εντάσσοντας σε αυτό το πλαίσιο και τις δηλώσεις του αντικαγκελαρίου Ζίγκμαρ Γκάμπριελ προς το Ρόιτερς ο οποίος τάχθηκε ανοιχτά υπέρ της άμεσης ελάφρυνσης του χρέους.

Οι ίδιοι σημειώνουν ότι ο γερμανός αντικαγκελάριος δεν θα διαφοροποιούνταν τόσο απροκάλυπτα τη δεδομένη χρονική στιγμή από τις θέσεις του Β. Σόιμπλε και των συγκυβερνώντων Χριστιανοδημοκρατών εν γένει, εάν δεν ήταν σίγουρος ότι επίκεινται σημαντικές εξελίξεις στο εν λόγω ζήτημα. Βέβαια και ο Ζ. Γκάμπριελ μιλάει για ελάφρυνση και όχι για κούρεμα του ελληνικού χρέους, το οποίο απορρίπτει ως γνωστόν κατηγορηματικά η γερμανική κυβέρνηση και όχι μόνο.
με πληροφορίες από την Deutsche Welle

Ο Πρωθυπουργός στην ομιλία του στην Βουλή είπε ότι «με το νομοσχέδιο που ψηφίζουμε σήμερα, αποσκοπούμε στη δημιουργία ενός ασφαλιστικού συστήματος βιώσιμου που θα εγγυάται τις συντάξεις όλων των πολιτών και ταυτόχρονα αυτό θα γίνεται με κοινωνική δικαιοσύνη, λαμβάνοντας υπόψη και την δύσκολη οικονομική κατάσταση...» υπογράμμισε ο Αλέξης Τσίπρας...


«Εθνική στάση» στο ζήτημα του χρέους, πρότεινε ο Αλέξης Τσίπρας στη Βουλή, αλλά ο Κυριάκος Μητσοτάκης αιφνιδιάσθηκε και προτίμησε να μην πάρει θέση! Υπογραμμίζεται ότι ο πρωθυπουργός για πρώτη φορά αναφέρθηκε στην στάση του Σόιμπλε και εξέφρασε την ελπίδα αύριο στο Eurogroup να είναι παρόμοια με εκείνη που διατύπωσε ο Γκάμπριελ.

«Αύριο είναι μία σημαντική μέρα γιατί για πρώτη φορά το Eurogroup θα συνεδριάσει με ατζέντα την ελάφρυνση του ελληνικού χρέους. Δεν γνωρίζω ποιες είναι οι προτάσεις της ΝΔ για το θέμα, είμαι ανοικτός να βρεθούμε να μου τις αναλύσετε. Η ουσία είναι ότι η συζήτηση ξεκινά και η ελληνική γραμμή δεν είναι εκείνη των Σαμαρά και Βενιζέλου ότι το χρέος είναι βιώσιμο και το μόνο που χρειάζεται είναι ένα πιστοποιητικό βιωσιμότητας για το χρέος», τόνισε ο Αλ. Τσίπρας υλοποιώντας το άνοιγμα προς την αντιπολίτευση. «Η Ελλάδα πρώτη φορά έχει τόσους ισχυρούς υποστηρικτές», είπε και πρόσθεσε εμφατικά: «εύχομαι και ελπίζω την ίδια στάση να επιδείξει στο Eurogroup και ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας».

Όμως ο Κ. Μητσοτάκης ήταν σε άλλο κλίμα: «δεν λέτε την αλήθεια ότι για πρώτη φορά μπαίνει το θέμα στην ατζέντα του Eurogroup. Η υπόσχεση για την μείωση του χρέους υπάρχει από τον Νοέμβριο του 2012 και εσείς την αγοράζεστε πολύ ακριβά, με 8 δις μέτρα», ισχυρίσθηκε εγκλωβιζόμενος στην υποστήριξη της κυβέρνησης Σαμαρά. «Σας κάλεσα να στηρίξετε την εθνική προσπάθεια. Όμως επιμένετε σε μία μίζερη αντιπολίτευση, σε μία αντιπολιτευτική τακτική μίζερης ρητορείας. Δεν αξίζει αυτό στο κόμμα σας», του επεσήμανε ο Αλ. Τσίπρας, τονίζοντας ότι «πρέπει να γυρίσουμε σελίδα. Η χώρα έχει μία δυνατότητα να βγει από την κρίση: να φύγει από τον φαύλο δημοσιονομικό κύκλο, να ξεκινήσει να παράγει. Αυτό προϋποθέτει μία λύση για το χρέος».

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στην υπόσχεση για το χρέος που είχε πάρει η κυβέρνηση Σαμαρά το 2012 αντιδιαστέλλοντας την στάση που κράτησε η κυβέρνηση Σαμαρά με την στάση της σημερινής κυβέρνησης. «Πήρατε μία υπόσχεση το 2012. Γιατί δεν την αξιοποιήσατε; Γιατί έβγαινε τότε ο Σαμαράς και έλεγε ότι το χρέος είναι βιώσιμο και ακύρωνε την υπόσχεση που είχε λάβει; Γι' αυτό η υπόσχεση δεν υλοποιήθηκε ποτέ», τόνισε.

Ο κ. Τσίπρας είπε ότι όταν η ΝΔ ζητά εκλογές, όπως είναι δικαίωμά της, αλλά χωρίς εναλλακτική πρόταση, τότε ο λόγος μπορεί να γίνει αντιληπτός, προσθέτοντας στην συνέχεια ότι "ζητάτε εκλογές όχι για να φέρετε κάτι καλύτερο για τον τόπο. Μάλλον ο καημός σας είναι να σωθούν οι φίλοι σας 'που έχουν διώξεις', κάποιοι εκδότες και καναλάρχες που αγωνιούν όχι για την χώρα, αλλά γιατί καταστρέφεται το σύστημα διαπλοκής".

Ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας στην ομιλία του στην Βουλή είπε ακόμη ότι η αξιωματική αντιπολίτευση στερείται στοιχειώδους εναλλακτικής πρότασης και απευθυνόμενος στον κ. Μητσοτάκη του είπε ότι "κινδυνεύετε να κάνετε την ΝΔ κόμμα διαμαρτυρίας".

«Με το Ασφαλιστικό νομοσχέδιο προχωράμε χωρίς να κόβουμε ούτε ένα ευρώ από τις κύριες συντάξεις και χωρίς να επιβαρύνουμε τους συνταξιούχους για 13η φορά. Αυτό υποσχεθήκαμε τον Σεπτέμβριο» είπε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας στην ομιλία του στην Βουλή, ενώ απευθυνόμενος στην αντιπολίτευση την εγκάλεσε λέγοντας «η αγωνία σας είναι αυτή: ότι οι κύριες συντάξεις δεν μειώνονται ούτε κατά ένα ευρώ».

Το ασφαλιστικό σύστημα ήταν ανορθολογικό, κοινωνικά άδικο, δαιδαλώδες και πελατειακό, ενώ μετά από έξι χρόνια οικονομικής ύφεσης ήταν αδύνατο να επιζήσει χωρίς βαθιά μεταρρύθμιση, επισήμανε ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας στην ομιλία του στην Βουλή.

Με το νομοσχέδιο που ψηφίζουμε σήμερα, αποσκοπούμε στη δημιουργία ενός ασφαλιστικού συστήματος βιώσιμου που θα εγγυάται τις συντάξεις όλων των πολιτών και ταυτόχρονα αυτό θα γίνεται με κοινωνική δικαιοσύνη, λαμβάνοντας υπόψη και την δύσκολη οικονομική κατάσταση, υπογράμμισε ο Πρωθυπουργός.


Το πακέτο, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αύξηση του κανονικού συντελεστή ΦΠΑ, των ειδικών φόρων κατανάλωσης σε τσιγάρα, μπύρα, καύσιμα, καφέ, αναμόρφωση φορολογίας στα Ι.Χ., επιβολή νέων φόρων στη συνδρομητική τηλεόραση και στο διαδίκτυο, ειδικό τέλος στις διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία. 


ΕΝΑ δεύτερο πακέτο μέτρων ύψους 1,8 δισ. ευρώ, με αυξήσεις στους περισσότερους έμμεσους φόρους αλλά και επιβολή νέων φόρων θα καταθέσει τις επόμενες ημέρες στη Βουλή η κυβέρνηση μετά την ψήφιση του Ασφαλιστικού και του Φορολογικού με 153 βουλευτές.

Τα μέτρα αποκαλύπτονται στο προσχέδιο του επικαιροποιημένου Μνημονίου μεταξύ Ελλάδας και Κομισιόν.

Τα μέτρα αυτά, θα ενεργοποιηθούν σταδιακά από τον επόμενο μήνα.

Το πακέτο, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αύξηση του κανονικού συντελεστή ΦΠΑ, των ειδικών φόρων κατανάλωσης σε τσιγάρα, μπύρα, καύσιμα, καφέ, αναμόρφωση φορολογίας στα Ι.Χ., επιβολή νέων φόρων στη συνδρομητική τηλεόραση και στο διαδίκτυο, ειδικό τέλος στις διανυκτερεύσεις σε ξενοδοχεία.

Συγκεκριμένα, τα νέα μέτρα του δεύτερου πακέτου προβλέπουν:

  • Αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ από 23% σε 24% από την 1η Ιουλίου με στόχο έσοδα 450 εκατ. ευρώ.

  • Αναμόρφωση της φορολογίας ΙΧ. Θα περιλαμβάνει αναθεώρηση των χρεώσεων στη βάση της αξίας, κατάργηση του φόρου πολυτελείας στην αγορά και την αναμόρφωση του συστήματος έκπτωσης φόρου από το ατομικό εισόδημα για τα εταιρικά αυτοκίνητα. Το μέτρο αυτό θα τεθεί σε ισχύ την 1η Ιουνίου 2016.

  • Αύξηση των ειδικών φόρων κατανάλωσης σε βενζίνη, ντίζελ για κίνηση και θέρμανση, LPG, κηροζίνη και αέριο. Οι αυξήσεις θα γίνουν από τον Ιούνιο του 2016.

  • Αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στην μπύρα και κατάργηση της έκπτωσης 50% στα αλκοολούχα ποτά που ισχύει σήμερα στα Δωδεκάνησα. Το μέτρο αυτό θα ενεργοποιηθεί τον Ιούνιο.

  • Αύξηση των ειδικών φόρων κατανάλωσης σε τσιγάρα και καπνό τον Ιούνιο του 2016. Επίσης θα επιβληθεί φόρος και στα ηλεκτρονικά τσιγάρα από την 1η Ιανουαρίου 2017.

  • Επιβολή ειδικού φόρου στον καφέ από την 1η Ιανουαρίου του 2017.

  • Επιβολή φόρου διανυκτέρευσης σε ξενοδοχεία άνω των δυο αστέρων και ενοικιαζόμενων άνω των δυο κλειδιών από την 1η Ιανουαρίου 2017.

  • Επιβολή φόρου 5% στο Ιντερνετ (broadband) και 10% στη συνδρομητική τηλεόραση από τον Ιούλιο του 2016.

  • Αύξηση της φορολογίας στα επενδυτικά οχήματα (UCITS funds, εταιρείες Real Estate και Portfolio Management Companies από τον Ιούλιο του 2016.

  • Αναπροσαρμογή των συντελεστών του ενιαίου φόρου ιδιοκτησίας ακινήτων(ΕΝΦΙΑ) με στόχο την κάλυψη των απωλειών από τη μείωση των αντικειμενικών τιμών.

Το νέο ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ, ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ και ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ νομοσχέδιο είναι πλέον, από χθες βράδυ, νόμος του κράτους, ο... λογαριασμός όμως έρχεται στο τέλος!


ΜΕ 153 ψήφους ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, ψηφίστηκε από την Ολομέλεια, το Ασφαλιστικό - Συνταξιοδοτικό και Φορολογικό νομοσχέδιο, ενώ 143 βουλευτές των κομμάτων της Αντιπολίτευσης και οι ανεξάρτητοι έδωσαν αρνητική ψήφο.

Ειδικότερα, καταψήφισαν την αρχή και το σύνολο των άρθρων τα κόμματα της Αντιπολίτευσης ενώ η ΝΔ δήλωσε «παρών» στο άρθρο 38, το οποίο αφορά σε ρυθμίσεις εισφορών εργοδοτών και μισθωτών (και στο οποίο περιλαμβάνεται η ρύθμιση που αφορά στην μεταβατική περίοδο έως την 1η Αυγούστου για το αγγελιόσημο). Καταψήφισαν επίσης οι ανεξάρτητοι βουλευτές Νίκος Νικολόπουλος, Στάθης Παναγούλης, Λεωνίδας Γρηγοράκος και Χάρης Θεοχάρης.

Έτσι το αποτέλεσμα διαμορφώθηκε ως εξής:

Υπέρ επί της αρχής και των άρθρων του νομοσχεδίου, ψήφισαν 153 βουλευτές.

Κατά επί της αρχής και των άρθρων, ψήφισαν 143 βουλευτές (ΝΔ, ΧΑ, Δημοκρατική Συμπαράταξη, ΚΚΕ, το Ποτάμι και η Ένωση Κεντρώων.

Υπέρ στο άρθρο 38, ψήφισαν 143 βουλευτές (ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ), 73 βουλευτές από την ΝΔ δήλωσαν «παρών» και κατά ψήφισαν 70 βουλευτές.

Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε με ονομαστική ψηφοφορία που έθεσαν η ΝΔ, η ΧΑ, η Δημοκρατική Συμπαράταξη, το Ποτάμι και ο ανεξάρτητος βουλευτής, Λ. Γρηγοράκος, από κοινού, και το ΚΚΕ.

Απουσίασαν οι βουλευτές Ντόρα Μπακογιάννη, Κώστας Βλάσσης (ΝΔ) η επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Φώφη Γεννηματά και ο Νίκος Μίχος από την ΧΑ.

Οι τρεις τελευταίοι βουλευτές, σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, δήλωσαν με επιστολή τους ότι αν ήταν παρόντες θα καταψήφιζαν, η οποία ωστόσο δεν υπέχει θέση ψήφου και δεν καταμετράται στο αποτέλεσμα.