06/27/16

Ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ζήτησε "γραπτώς συγγνώμη" από τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν για την κατάρριψη ενός ρωσικού αεροσκάφους τον Νοέμβριο του 2015 και απηύθυνε έκκληση για "αποκατάσταση των σχέσεων" μεταξύ της Μόσχας και της Άγκυρας, ανακοίνωσε το Κρεμλίνο σύμφωνα με το ΑΜΠΕ....



Μετά την κατάρριψη του ρωσικού μαχητικού στα σύνορα της Τουρκίας με τη Συρία, η Ρωσία επέβαλε εμπορικό εμπάργκο στην Άγκυρα και ο πρόεδρος Πούτιν είχε δηλώσει ότι οι περιορισμοί δεν επρόκειτο να αρθούν παρά μόνο αν ο Ερντογάν ζητούσε συγγνώμη.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Κρεμλίνου, ο Πούτιν έλαβε μια επιστολή από τον Ερντογάν στην οποία "ο Τούρκος ηγέτης εκφράζει την επιθυμία του να επιλυθεί η κατάσταση που σχετίζεται με την κατάρριψη ενός ρωσικού στρατιωτικού αεροσκάφους".

"Η επιστολή σημειώνει ιδίως ότι η Ρωσία είναι φίλη της Τουρκίας και στρατηγικός εταίρος της" και ότι οι τουρκικές αρχές δεν θα ήθελαν να χαλάσουν οι σχέσεις των δύο χωρών, είπε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου, Ντμίτρι Πεσκόφ.

"Ο Τούρκος ηγέτης εξέφρασε τη συμπάθειά του και τα βαθύτατα συλλυπητήριά του στην οικογένεια του Ρώσου πιλότου που σκοτώθηκε και ζήτησε συγγνώμη", συνέχισε ο Πεσκόφ. Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει καμία αντίδραση από την Άγκυρα.

Οι συγγραφείς Σάββας Ρομπόλης και Βασίλης Μπέτσης προτείνουν στο βιβλίο τους, «Η Οδύσσεια του ασφαλιστικού», τη λειτουργία τριών ταμείων αντί του ενός ταμείου- μαμούθ που ψήφισε η Βουλή, τον εξορθολογισμό εσόδων και δαπανών χωρίς περαιτέρω μείωση συντάξεων, την ενδυνάμωση του μηχανισμού είσπραξης εισφορών και την εκπόνηση πολιτικής γεννήσεων....



Για νέα έκρηξη ελλειμμάτων στα ασφαλιστικά ταμεία προειδοποιούν ο «γκουρού» του ασφαλιστικού στην Ελλάδα, ομότιμος καθηγητής του Παντείου Σάββας Ρομπόλης και ο αναλογιστής υποψήφιος διδάκτορας Βασίλης Μπέτσης, στο νέο βιβλίο που συνυπογράφουν με τίτλο: «Η Οδύσσεια του Ασφαλιστικού».

Στο βιβλίο, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Λιβάνη, οι συγγραφείς αναλύουν τη βραδυφλεγή δίδυμη βόμβα του δημογραφικού και της ανεργίας, που, σε συνδυασμό με την εσωτερική υποτίμηση, θα οδηγήσουν σε νέα έκρηξη ελλειμμάτων στα ασφαλιστικά ταμεία. Και αυτό, παρά την αύξηση των εισφορών. Διότι, το 2060 υπολογίζεται ότι ένας στους δύο Έλληνες θα είναι άνω των 65 ετών και, αν δεν ανακοπεί ο ρυθμός πτώσης, ο πληθυσμός της χώρας από 10,8 εκατομμύρια δεν θα υπερβαίνει τα 8,6 εκατομμύρια!

Στη μελέτη αυτή εξετάζεται η συσσωρευμένη παθογένεια του συστήματος από το 1836, οπότε ιδρύθηκαν τα πρώτα ταμεία για την περίθαλψη των αγωνιστών της Επανάστασης του 1821, με ανάδειξη των πελατειακών πρακτικών όλων των κυβερνήσεων και με έμφαση στις επιτακτικές παρεμβάσεις των δανειστών από το 2010 έως σήμερα, αφού οι λύσεις που επιχειρήθηκαν μετά το 1974 υπήρξαν αλυσιτελείς.

Η ανάλυση όλης της ιστορίας του Ασφαλιστικού τεκμηριώνει τη άποψη ότι η επιβολή υφεσιακών μέτρων μπορεί να λύνει μεσοπρόθεσμα το ζήτημα, αλλά το υπονομεύει μακροπρόθεσμα, ειδικά με την εξαναγκαστική πολιτική της φτωχοποίησης των εργαζομένων. Χαρακτηριστικό είναι το στοιχείο σοκ, ότι σήμερα 900.000 εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα είναι απλήρωτοι από ένα έως δεκαπέντε μήνες, ένας στους πέντε δουλεύει ανασφάλιστος και επτά στους δέκα εργάζονται με ατομική σύμβαση αντί με συλλογική – γεγονός που συνδέει άμεσα το εργασιακό με το Ασφαλιστικό.

Οι συγγραφείς προτείνουν τη λειτουργία τριών ταμείων αντί του ενός ταμείου- μαμούθ που ψήφισε η Βουλή , τον εξορθολογισμό εσόδων και δαπανών χωρίς περαιτέρω μείωση συντάξεων, την ενδυνάμωση του μηχανισμού είσπραξης εισφορών και την εκπόνηση πολιτικής γεννήσεων.

Η έκδοση επικεντρώνεται στην ανάλυση και κατανόηση των συνθηκών εξέλιξης καθώς και των ασκούμενων πολιτικών κοινωνικής ασφάλισης στην Ελλάδα.

Στόχος, όπως επισημαίνουν οι συγγραφείς σε σχετικό σημείωμα είναι να αναδειχθεί ο βαθμός σύζευξης του «οικονομικού» με το «κοινωνικό» στοιχείο της παραγωγικής λειτουργίας, σε συνδυασμό και με το επίπεδο της συλλογικής και κοινωνικής ευθύνης που αναπτύχθηκε στην παροχή των κοινωνικών υπηρεσιών στη χώρα μας.

Στις επιδιώξεις του βιβλίου εντάσσονται τόσο η ανάλυση της σημερινής δυσμενούς και αδιέξοδης κατάστασης του Συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης (ΣΚΑ), όπως αυτή έχει διαμορφωθεί ιδίως από την εφαρμογή (2010-2016) των μνημονιακών πολιτικών, όσο και η διατύπωση, με αναλογιστική τεκμηρίωση, εναλλακτικών πολιτικών για τη μακροχρόνια οικονομική βιωσιμότητα και την κοινωνική αποτελεσματικότητα του ΣΚΑ, ώστε η κοινωνική ασφάλιση να εισέλθει στη δεκαετία του 2020 ισχυρή και ικανή να απορροφήσει, μεταξύ άλλων, τις συνέπειες των δυσμενών (baby boom) δημογραφικών εξελίξεων. 

Ο Σάββας Ρομπόλης, γεννήθηκε και ζει στην Καισαριανή. Είναι έγγαμος και πατέρας δύο αγοριών. Είναι πτυχιούχος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Κάτοχος Μεταπτυχιακού Διπλώματος (D.E.S.) του Πανεπιστημίου της Σορβόννης (Paris I).

Διδάκτορας Οικονομικών Επιστημών (These d’Etat) του ΙΧ Πανεπιστημίου των Παρισίων (Paris IX).

Σήμερα είναι Ομότιμος Καθηγητής του Παντείου Πανεπιστημίου και κατά την περίοδο 1990-2013 ήταν Επιστημονικός Διευθυντής του Ινστιτούτου Εργασίας της ΓΣΕΕ (ΙΝΕ-ΓΣΕΕ). 

Ο Βασίλης Μπέτσης, γεννήθηκε στο Αγρίνιο Αιτωλοακαρνανίας και ζει στην Αθήνα. Είναι πτυχιούχος του Τμήματος Στατιστικής Επιστήμης του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (πρώην ΑΣΟΕΕ). Κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης στα Χρηματοοικονομικά και Αναλογιστικά Μαθηματικά (M.Sc.) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Είναι υποψήφιος Διδάκτορας του Τμήματος Κοινωνικής Πολιτικής του Παντείου Πανεπιστημίου. Εργάζεται ως Σύμβουλος Αναλογιστής και είναι Partner στην Prudential Actuarial Solutions.

Στην κεκλεισμένων των θυρών συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ, σύμφωνα με topontiki.gr, ο υπουργός Οικονομικών εκτίμησε ότι "δεν είναι καλές οι συνέπειες του Brexit "καθώς" χαλάει λίγο το αφήγημα της αξιολόγησης", της ρύθμισης του χρέους κλπ...



Με το βλέμμα σε Βρετανία και Ισπανία ξεκινάει η εβδομάδα για την κυβέρνηση: η αποτίμηση για τις επιπτώσεις του Brexit στην ελληνική οικονομία συνεχίζονται ενώ το θέμα της Βρετανίας είναι το μενου της Συνόδου Κορυφής (Τρίτη – Τετάρτη) η οποία συνέρχεται χωρίς τη συμμετοχή του βρετανού πρωθυπουργού.

Την ίδια ώρα οι ελπίδες της κυβέρνησης για αντεπίθεση των προοδευτικών δυνάμεων σε όλη την Ευρώπη διαψεύστηκαν στην περίπτωση των ισπανικών εκλογών, αφού οι «σύντροφοι» Podemos ήρθαν τελικά τρίτοι, πίσω από τους Σοσιαλιστές και όχι δεύτεροι τουλάχιστον όπως αναμενόταν.

Την κυβέρνηση φαίνεται να «καίει» το θέμα του Brexit, αλλά και των χειρισμών που θα επιλέξει σχετικώς η ευρωπαϊκή ηγεσία, καθώς υπάρχει ανησυχία για τις συνέπειες στην ελληνική οικονομία, σε μια στιγμή κατά την οποία η κυβέρνηση πόνταρε σε κλίμα πολιτικής και οικονομικής σταθερότητας.

«Ζημιά» βλέπει ο Τσακαλώτος


Το θέμα απασχόλησε την συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ, με τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο να διατυπώνει απαισιόδοξες εκτιμήσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στην κεκλεισμένων των θυρών συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής ο υπουργός Οικονομικών εκτίμησε ότι "δεν είναι καλές οι συνέπειες του Brexit" καθώς "χαλάει λίγο το αφήγημα της αξιολόγησης", της ρύθμισης του χρέους κλπ. Πρόσθεσε δε πως "θα έχουμε ζημία, θα δούμε πως θα αντιμετωπίσουμε τις συνέπειες, αλλά θα έχουμε ζημιά". Επίσης, ανέφερε ότι το Brexit δημιουργεί ασάφειες και αβεβαιότητες στην ευρωπαϊκή οικονομία και υπ’αυτή την έννοια εκτίμησε ότι διάφοροι κύκλοι θα συνεχίσουν να συντηρούν και το θέμα του Grexit. Επομένως, συνολικά το Brexit συνιστά παράγοντα ανησυχίας για την ελληνική οικονομία και πρέπει να εξεταστούν προσεκτικά οι συνέπειες.

Πέρα, ωστόσο, από την οικονομική προσέγγιση η ηγεσία βλέπει στο Brexit μια «ευκαιρία» για αντεπίθεση των προοδευτικών δυνάμεων. Με αυτό το πνεύμα τοποθετήθηκε ο Αλέξης Τσίπρας στην ομιλία του το Σάββατο, σε αυτό το μήκος κύματος κινήθηκε και η αναφορά του υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά ότι «στην Ευρώπη υπάρχουν 2 λύσεις. Ή η δεξιά και η Ακροδεξιά που διχάζει ή η Αριστερά που ενώνει». Ωστόσο, αυτή η προσδοκία δεν επιβεβαιώθηκε στην περίπτωση των ισπανικών εκλογών χθες.


Σε κάθε περίπτωση η κυβέρνηση τηρεί στάση αναμονής ως προς το πώς διαμορφώνεται το ευρωπαϊκό πολιτικό τοπίο από εδώ και πέρα. Προς το παρόν στην κυβέρνηση αποφεύγουν να κάνουν προβλέψεις με βεβαιότητα κι επιτελικά στελέχη δηλώνουν ότι δεν γνωρίζουν ποια θα είναι στο εξής η στάση της ευρωπαϊκής ηγεσίας απέναντι στο ελληνικό πρόγραμμα, αν δηλαδή θα χαλαρώσουν ή θα σκληρύνουν τη στάση τους, εν όψει και της επερχόμενης αξιολόγησης με το βαρύ πακέτο των εργασιακών. Στάση αναμονής τηρούν και για το πώς θα διαβάσει τις εξελίξεις και θα αντιδράσει σε αυτές και το ΔΝΤ σε σχέση με την παραμονή του ή μη στο ελληνικό πρόγραμμα.

«Διαμάχη» για την ιδιοκτησία


Ωστόσο, ένα άλλο κομβικό ζήτημα που απασχόλησε τη συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ ήταν ο βαθμός «ιδιοκτησίας» του προγράμματος αλλά και ο βαθμός ελευθερίας από αυτό.

Αυτός που έθεσε το ζήτημα της ανάγκης διεκδίκησης βαθμών ελευθερίας από το μνημόνιο στην άσκηση πολιτικής, ήταν ο Ευκλείδης Τσακαλώτος, ωστόσο είπε πρέπει να ξέρουμε σε ποια πεδία διεκδικούμε μεγαλύτερους βαθμούς ελευθερίας, πρέπει να ξέρουμε τι ζητάμε.

Η αναφορά αυτή συνδέεται με την δυσφορία της ομάδας των 53 της οποίας θεωρείται ότι ηγείται ο υπουργός Οικονομικών και η οποία ζήτησε (και με «τροπολογία» στο κείμενο θέσεων) να αρνηθεί ο ΣΥΡΙΖΑ την ανάληψη ιδιοκτησίας του προγράμματος που επιτακτικά ζητούν οι δανειστές, καθώς «πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι το μνημόνιο». Σε αυτό απάντησε από το βήμα τη συνεδρίασης ο υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς ο οποίος επιχείρησε να πετάξει τη μπάλα στην εξέδρα λέγοντας ότι «είναι λάθος ερώτημα αν υιοθετούμε το πρόγραμμα ή όχι. Το θέμα είναι αν καλώς ή κακώς φθάσαμε να υπογράψουμε αυτή τη συμφωνία. Και η απάντηση είναι πως καλώς το κάναμε γιατί καταφέραμε και προστατέψαμε τα χαμηλά εισοδήματα».

Σημαντικά τα ευρήματα της Public Issue που έγινε για λογαριασμό της Αυγής - Σε υψηλά επίπεδα οι ψηφοφόροι όλων των κομμάτων θεωρούν θετική εξέλιξη την καθιέρωση της απλής αναλογικής...

 


Η συντριπτική πλειοψηφία των ψηφοφόρων των περισσότερων κομμάτων κρίνουν θετικά την καθιέρωση της απλής αναλογικής, όπως προκύπτει μέσα από την δημοσκόπηση της Public Issue που διενεργήθηκε 13-17 Ιουνίου για λογαριασμό της Αυγής.

Συγκεκριμένα οι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ σε ποσοστό 68% είναι υπέρ της απλής αναλογικής και μόνο το 20% τάσσεται κατά.

Το υψηλότερο ποσοστό θετικών απαντήσεων είναι ανάμεσα στους ψηφοφόρους του ΚΚΕ με 89% ενώ μόλις το 8% τάσσεται κατά. 



Ιδιαίτερο ενδιαφέρον εμφανίζει η περίπτωση των ψηφοφόρων της ΝΔ, που διαχρονικά τάσεται κατά της απλής αναλογικής. Σε ποσοστό 42% οι ψηφοφόροι της ΝΔ, σύμφωνα με την έρευνα της Public Issue, απαντούν θετικά στην καθιέρωση της απλής αναλογικής ενώ σε ποσοστό 48% τάσσονται κατά.

Ιδιαίτερα ψηλά ποσοστά συγκεντρώνει η απλή αναλογική ανάμεσα στους ψηφοφόρους της Δημοκρατικής Συμπαράταξης (57%), των ΑΝΕΛ (65%), της Ενωσης Κεντρώων (57%) και της Χρυσής Αυγής (50%) ενώ υπέρ της απλής αναλογικής τάσσονται και οι ψηφοφόροι του Ποταμιού με ποσοστό 49%.

«Δεν ήταν ούτε το αποτέλεσμα, που ήθελα, ούτε το αποτέλεσμα, που πίστευα ότι θα ήταν το καλύτερο για την χώρα, που αγαπώ. Αλλά δεν αμφισβητείται. Φυσικά και δεν παίρνω πίσω όσα είπα για τους κινδύνους...» τόνισε μεταξύ άλλων στο βρετανικό κοινοβούλιο, σύμφωνα με το euronews, ο Ντέιβιντ Κάμερον....



Κυριαρχικό δικαίωμα της Βρετανίας υποστήριξε ο Ντέιβιντ Κάμερον ότι είναι να αποφασίσει πότε θα ενεργοποιήσει το άρθρο 50 περί της αποχώρησης από την Ε.Ε.

Μιλώντας στο βρετανικό κοινοβούλιο τόνισε ότι δεν θα υπαγορευθούν οι όροι από την Ε.Ε. και ανακοίνωσε την δημιουργία επιτροπής συμβουλευτικού χαρακτήρα για να εξασφαλιστούν οι καλύτερες δυνατές συνθήκες για το Λονδίνο.

«Δεν ήταν ούτε το αποτέλεσμα, που ήθελα, ούτε το αποτέλεσμα, που πίστευα ότι θα ήταν το καλύτερο για την χώρα, που αγαπώ. Αλλά δεν αμφισβητείται. Φυσικά και δεν παίρνω πίσω όσα είπα για τους κινδύνους. Θα είναι δύσκολα. Είδαμε ήδη ότι θα υπάρξουν προσαρμογές της οικονομίας μας, περίπλοκα συνταγματικά ζητήματα και προκλήσεις στις διαπραγματεύσεις με την Ευρώπη. Αλλά είμαι ξεκάθαρος και το υπουργικό συμβούλιο συμφώνησε το πρωί, ότι η απόφαση πρέπει να γίνει αποδεκτή και πως η διαδικασία εφαρμογής της με τον καλύτερο δυνατό τρόπο θα πρέπει τώρα να ξεκινήσει», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Ντέιβιντ Κάμερον.

Ο Βρετανός Πρωθυπουργός τόνισε ότι «γνώριζε εξ αρχής πως θα υπήρχαν δυσκολίες για την βρετανική οικονομία και την στερλίνα μετά από την έκβαση του δημοψηφίσματος και το Υπουργείο Οικονομικών από κοινού με την Τράπεζα της Αγγλίας έχουν θέσει σε εφαρμογή τα πρώτα στάδια ενός «ισχυρού σχεδίου έκτακτης ανάγκης».

«Για τους νέους το μέλλον δεν μπορεί να είναι η ημιμάθεια, η ανεργία, η μερική απασχόληση και η μετανάστευση», ομιλία του ευρωβπυλευτή της ΛΑ.Ε., Νίκου Χουντή στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με θέμα την «Ευρωπαϊκή συνεργασία στον τομέα της εκπαίδευσης και κατάρτισης».... 
 

«Η στρατηγική της ΕΕ στον τομέα της εκπαίδευσης και κατάρτισης» είναι στην ουσία συνεργασία στην αποδιάρθρωση στην υποβάθμιση και στον κατακερματισμό της εκπαίδευσης στην Ευρώπη. Είναι συνεργασία για την εμπορευματοποίηση της γνώσης και την ιδιωτικοποίηση του εκπαιδευτικού συστήματος.

Είναι μηχανισμός αναπαραγωγής του στρεβλού προτύπου της απλήρωτης και επισφαλούς εργασίας χωρίς δικαιώματα. 

Η νεοφιλελεύθερη αντίληψη έχει αλλοιώσει την ίδια την έννοια της εκπαίδευσης. Αντί να προάγει την ολοκληρωμένη γνώση, δημιουργεί «αποστειρωμένα τεμάχια» γνώσεων έτοιμα για συναρμολόγηση ανάλογα με τις εκάστοτε επιταγές της αγοράς και των κυρίαρχων οικονομικών συμφερόντων. 
 

Την όλη κατάσταση επιδεινώνουν και οι πολιτικές της λιτότητας, ειδικά σε χώρες όπως η Ελλάδα που βρίσκονται σε προγράμματα προσαρμογής, η παιδεία έχει δεχτεί τεράστιο πλήγμα. 

Η υποχρηματοδότηση και οι περικοπές των δημοσίων δαπανών για την εκπαίδευση απαξιώνουν τα εκπαιδευτικά συστήματα και σε συνδυασμό με την από-επένδυση, οδηγούν σε υψηλά ποσοστά μακροχρόνιας ανεργίας, μέχρι και 40% στους νέους, με αποτέλεσμα την απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων και την αύξηση της διαρροής των «εγκεφάλων».

Αν θέλουμε μια παιδεία υψηλού επιπέδου, όπως αξίζει στη νεολαία μας, η στρατηγική της ευρωπαϊκής συνεργασίας για την εκπαίδευση πρέπει να αλλάξει ριζικά. 

Για τους νέους της Ευρώπης το μέλλον δεν μπορεί να είναι η ημιμάθεια, η ανεργία, η μερική απασχόληση, η επισφαλής εργασία και η μετανάστευση.
Η παιδεία αποτελεί κοινωνικό αγαθό, οφείλουμε να τη διαφυλάττουμε ενισχύοντας το δημόσιο δωρεάν και κοινωνικό χαρακτήρα της σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.»

Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες της πρώτης Πανελλαδικής Ιδρυτικής Συνδιάσκεψης της Λαϊκής Ενότητας, που έλαβε χώρα το τριήμερο 24-25-26/06/2016, στο ΣΕΦ.



Οι εργασίες της πρώτης Πανελλαδικής Ιδρυτικής Συνδιάσκεψης ολοκληρώθηκαν σήμερα χθες, Κυριακή 26/06, με την ψήφιση του κειμένου των Προγραμματικών θέσεων, του Κανονισμού λειτουργίας, της Πολιτικής απόφασης της συνδιάσκεψης, καθώς και με  την εκλογή του νέου Πολιτικού Συμβουλίου της Λαϊκής Ενότητας.

Στη Συνδιάσκεψη μίλησαν πολλές δεκάδες αντιπρόσωποι, αναπτύχθηκε πλούσιος προβληματισμός και ψηφίστηκαν με μεγάλη πλειοψηφία η πολιτική απόφαση, οι θέσεις, και ο κανονισμός λειτουργίας της ΛΑ.Ε.

Τις εργασίες της Συνδιάσκεψης έκλεισε ο επικεφαλής της ΛΑ.Ε. Παν. Λαφαζάνης.

Για το νέο Πολιτικό Συμβούλιο της ΛΑ.Ε., των 111 μελών, ψήφισαν 1009 αντιπρόσωποι. Τα αποτελέσματα είναι τα εξής:
  • ΑΝΟΙΚΤΗ ΛΙΣΤΑ (Αριστερό Ρεύμα και συνεργαζόμενοι*): 564 ψήφοι, 55,9%, 62 έδρες (19 γυναίκες)
  • ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΙΚΗ ΕΠΑΝΙΔΡΥΣΗ (ΑΡΑΝ, ΑΡΚ,Παρέμβαση): 200 ψήφοι, 19,72%, 22 έδρες (7 γυναίκες)
  • ΚΟΚΚΙΝΟ ΔΙΚΤΥΟ: 129 ψήφοι, 12,78%, 14 έδρες (4 γυναίκες)
  • ΑΡΑΣ: 64 ψήφοι, 6,34%, 7 έδρες (2 γυναίκες)
  • ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ: 18 ψήφοι, 1,78%, 2 έδρες (1 γυναίκα)
  • ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΤΑΣΗ: 14 ψήφοι, 1,38%, 2 έδρες (1 γυναίκα)
  • ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΝΕΩΣΗ: 13 ψήφοι 1,28%, 1 έδρα
  • ΑΛΛΑ ΡΟΥΧΑ: 4 ψήφοι, 0,39%, 1 έδρα
  • ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΝΙΑΙΑ ΛΙΣΤΑ: 2 ψήφοι, 0,19%, -
  • ΑΝΟΙΚΤΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ: 1 ψήφος, 0,09%, -
*Η Ανοιχτή Λίστα ήταν συνεργασία του Αριστερού Ρεύματος με το ΔΗΚΚΙ, το "Δεν Πληρώνω", την ΑΚΕΠ και ανένταχτα στελέχη της ΛΑ.Ε. 
Το νέο Πολιτικό Συμβούλιο αποτελείται έχει 111 μέλη και η σύνθεση του είναι η παρακάτω, κατά σειρά σταυρών:
  1. ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  2. ΧΟΥΝΤΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  3. ΣΤΡΑΤΟΥΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  4. ΗΣΥΧΟΣ ΚΩΣΤΑΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  5. ΠΑΠΑΔΟΓΙΑΝΝΗ ΣΟΦΗ Γ Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  6. ΠΕΤΡΑΚΟΣ ΘΑΝΑΣΗΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  7. ΛΕΟΥΤΣΑΚΟΣ ΣΤΑΘΗΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  8. ΚΑΛΥΒΗΣ ΑΛΕΚΟΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  9. ΧΑΡΑΛΑΜΠΙΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ Γ Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  10. ΑΜΜΑΝΑΤΙΔΟΥ ΛΙΤΣΑ Γ Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  11. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΠΕΤΡΟΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  12. ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  13. ΤΟΛΙΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  14. ΣΠΑΝΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ Γ Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  15. ΚΑΝΤΑΡΑΣ ΤΑΣΟΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  16. ΣΟΥΛΤΑΝΙΔΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Γ Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  17. ΖΑΝΝΑΣ ΖΗΣΗΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  18. ΚΥΡΙΤΣΗ ΑΓΛΑΙΑ Γ Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  19. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  20. ΔΕΛΗΜΗΤΡΟΣ ΚΩΣΤΑΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  21. ΣΑΜΟΪΛΗΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  22. ΚΟΝΤΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  23. ΧΑΡΙΣΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  24. ΠΡΙΜΗΚΗΡΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  25. ΔΟΥΚΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  26. ΜΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ ΤΑΣΟΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  27. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  28. ΜΑΝΤΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  29. ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ ΗΛΙΑΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  30. ΟΥΖΟΥΝΙΔΟΥ ΕΥΓΕΝΙΑ Γ Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  31. ΜΠΟΛΑΣ ΜΑΞΙΜΟΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  32. ΘΕΟΤΟΚΑΤΟΥ ΜΑΡΙΖΑ Γ Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  33. ΘΕΟΔΟΣΗ ΑΥΓΗ Γ Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  34. ΜΩΡΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  35. ΠΑΠΑΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ Γ Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  36. ΠΡΩΤΟΝΟΤΑΡΙΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  37. ΝΑΘΑΝΑΗΛΙΔΟΥ ΚΩΝ/ΝΑ Γ Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  38. ΤΟΛΙΟΣ ΑΡΗΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  39. ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΜΑΝΙΑ Γ Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  40. ΗΛΙΑΚΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  41. ΣΚΟΥΜΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  42. ΣΑΚΟΥΤΗΣ ΝΙΚΟΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  43. ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  44. ΦΛΑΜΙΑΤΟΣ ΔΙΟΝΥΣΗΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  45. ΠΑΠΑΔΕΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  46. ΣΠΗΛΙΩΠΟΥΛΟΥ ΜΑΓΔΑ Γ Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  47. ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΥ ΓΙΑΝΝΗΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  48. ΑΜΠΕΛΟΓΙΑΝΝΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ Γ Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  49. ΖΑΦΕΙΡΗΣ ΑΝΔΡΕΑΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  50. ΚΑΛΙΝΤΕΡΑΚΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  51. ΚΛΕΙΤΣΑ ΟΛΓΑ Γ Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  52. ΜΠΑΔΟΓΙΑΝΝΗΣ ΑΚΗΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  53. ΧΡΥΣΑΔΑΚΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  54. ΚΑΣΙΜΗΣ ΧΡΗΣΤOΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  55. ΓΚΟΤΣΗΣ ΠΕΤΡΟΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  56. ΧΕΛΗΣ ΛΕΩΝΙΔΑΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  57. ΠΑΛΗΓΙΩΡΓΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  58. ΤΣΙΦΤΗΣ ΣΤΑΘΗΣ Α Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  59. ΤΣΑΝΑΚΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ Γ Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  60. ΚΑΡΟΥΣΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ Γ Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  61. ΜΑΝΤΖΑΡΗ ΕΥΑ Γ Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  62. ΘΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ Γ Ανοιχτό Ψηφοδέλτιο
  63. ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Α Ριζοσπαστική Επανίδρυση (Συμμετέχουν ΑΡΑΝ, Παρέμβαση,ΑΡΚ, Ανένταχτοι/ες)
  64. ΤΖΗΜΑΣ ΘΕΜΗΣ Α Ριζοσπαστική Επανίδρυση (Συμμετέχουν ΑΡΑΝ, Παρέμβαση,ΑΡΚ, Ανένταχτοι/ες)
  65. ΓΑΛΑΝΗΣ ΝΙΚΟΣ Α Ριζοσπαστική Επανίδρυση (Συμμετέχουν ΑΡΑΝ, Παρέμβαση,ΑΡΚ, Ανένταχτοι/ες)
  66. ΣΑΚΕΛΛΑΡΟΠΟΥΛΟΣ ΣΠΥΡΟΣ Α Ριζοσπαστική Επανίδρυση (Συμμετέχουν ΑΡΑΝ, Παρέμβαση,ΑΡΚ, Ανένταχτοι/ες)
  67. ΔΡΙΤΣΑΣ ΣΠΥΡΟΣ Α Ριζοσπαστική Επανίδρυση (Συμμετέχουν ΑΡΑΝ, Παρέμβαση,ΑΡΚ, Ανένταχτοι/ες)
  68. ΤΟΥΛΙΑΤΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ Α Ριζοσπαστική Επανίδρυση (Συμμετέχουν ΑΡΑΝ, Παρέμβαση,ΑΡΚ, Ανένταχτοι/ες)
  69. ΚΑΤΣΟΥΛΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ Α Ριζοσπαστική Επανίδρυση (Συμμετέχουν ΑΡΑΝ, Παρέμβαση,ΑΡΚ, Ανένταχτοι/ες)
  70. ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ Α Ριζοσπαστική Επανίδρυση (Συμμετέχουν ΑΡΑΝ, Παρέμβαση,ΑΡΚ, Ανένταχτοι/ες)
  71. ΣΙΜΩΤΑΣ ΣΙΜΟΣ Α Ριζοσπαστική Επανίδρυση (Συμμετέχουν ΑΡΑΝ, Παρέμβαση,ΑΡΚ, Ανένταχτοι/ες)
  72. ΖΗΚΑΣ ΠΕΡΙΚΛΗΣ Α Ριζοσπαστική Επανίδρυση (Συμμετέχουν ΑΡΑΝ, Παρέμβαση,ΑΡΚ, Ανένταχτοι/ες)
  73. ΚΑΛΑΜΠΟΚΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Α Ριζοσπαστική Επανίδρυση (Συμμετέχουν ΑΡΑΝ, Παρέμβαση,ΑΡΚ, Ανένταχτοι/ες)
  74. ΒΕΛΙΣΣΑΡΙΟΥ ΣΙΣΣΥ Γ Ριζοσπαστική Επανίδρυση (Συμμετέχουν ΑΡΑΝ, Παρέμβαση,ΑΡΚ, Ανένταχτοι/ες)
  75. ΚΟΥΤΣΟΥΜΠΑ ΑΝΔΡΙΑΝΝΑ Γ Ριζοσπαστική Επανίδρυση (Συμμετέχουν ΑΡΑΝ, Παρέμβαση,ΑΡΚ, Ανένταχτοι/ες)
  76. ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΠΕΤΡΟΣ Α Ριζοσπαστική Επανίδρυση (Συμμετέχουν ΑΡΑΝ, Παρέμβαση,ΑΡΚ, Ανένταχτοι/ες)
  77. ΖΩΓΡΑΦΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Γ Ριζοσπαστική Επανίδρυση (Συμμετέχουν ΑΡΑΝ, Παρέμβαση,ΑΡΚ, Ανένταχτοι/ες)
  78. ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ ΒΕΛΟΥΔ. ΔΕΣΠΟΙΝΑ Γ Ριζοσπαστική Επανίδρυση (Συμμετέχουν ΑΡΑΝ, Παρέμβαση,ΑΡΚ, Ανένταχτοι/ες)
  79. ΣΩΤΗΡΙΑΔΗ ΝΤΙΝΑ Γ Ριζοσπαστική Επανίδρυση (Συμμετέχουν ΑΡΑΝ, Παρέμβαση,ΑΡΚ, Ανένταχτοι/ες)
  80. ΦΥΤΡΟΣ ΠΕΤΡΟΣ Α Ριζοσπαστική Επανίδρυση (Συμμετέχουν ΑΡΑΝ, Παρέμβαση,ΑΡΚ, Ανένταχτοι/ες)
  81. ΨΗΜΜΕΝΟΥ ΒΑΣΙΑ Γ Ριζοσπαστική Επανίδρυση (Συμμετέχουν ΑΡΑΝ, Παρέμβαση,ΑΡΚ, Ανένταχτοι/ες)
  82. ΤΣΟΥΡΙΝΑΚΗ ΣΟΦΙΑ Γ Ριζοσπαστική Επανίδρυση (Συμμετέχουν ΑΡΑΝ, Παρέμβαση,ΑΡΚ, Ανένταχτοι/ες)
  83. ΛΙΑΓΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Α Ριζοσπαστική Επανίδρυση (Συμμετέχουν ΑΡΑΝ, Παρέμβαση,ΑΡΚ, Ανένταχτοι/ες)
  84. ΒΑΣΙΛΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΘΟΔΩΡΗΣ Α Ριζοσπαστική Επανίδρυση (Συμμετέχουν ΑΡΑΝ, Παρέμβαση,ΑΡΚ, Ανένταχτοι/ες)
  85. ΝΤΑΒΑΝΕΛΟΣ ΑΝΤΩΝΗΣ Α Κόκκινο Δίκτυο
  86. ΨΑΡΡΕΑ ΕΛΕΝΗ Γ Κόκκινο Δίκτυο
  87. ΚΟΣΜΑΣ ΠΑΝΟΣ Α Κόκκινο Δίκτυο
  88. ΜΠΑΡΣΕΦΣΚΙ ΜΑΝΙΑ Γ Κόκκινο Δίκτυο
  89. ΣΑΠΟΥΝΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Α Κόκκινο Δίκτυο
  90. ΜΠΟΛΑΡΗ ΜΑΡΙΑ Γ Κόκκινο Δίκτυο
  91. ΓΑΪΤΑΝΗ ΓΙΑΝΝΑ Γ Κόκκινο Δίκτυο
  92. ΔΕΜΕΣΤΙΧΑΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ Α Κόκκινο Δίκτυο
  93. ΜΑΡΤΑΛΗΣ ΣΩΤΗΡΗΣ Α Κόκκινο Δίκτυο
  94. ΚΟΥΡΚΟΥΛΑΣ ΘΑΝΑΣΗΣ Α Κόκκινο Δίκτυο
  95. ΓΙΑΝΝΟΥΛΙΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ Γ Κόκκινο Δίκτυο
  96. ΔΕΡΜΕΤΖΟΓΛΟΥ ΣΟΦΙΑ Γ Κόκκινο Δίκτυο
  97. ΠΑΠΑΚΩΣΤΑΣ ΒΑΣΙΛΗΣ Α Κόκκινο Δίκτυο
  98. ΨΑΡΡΕΑΣ ΠΕΤΡΟΣ Α Κόκκινο Δίκτυο
  99. ΣΑΡΑΦΙΑΝΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ Α Αριστερή Αντικαπιταλιστική Συσπείρωση- ΑΡΑΣ
  100. ΤΣΙΧΛΗ ΜΑΡΙΑΝΑ Γ Αριστερή Αντικαπιταλιστική Συσπείρωση- ΑΡΑΣ
  101. ΜΕΛΙΣΣΑΡΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Α Αριστερή Αντικαπιταλιστική Συσπείρωση- ΑΡΑΣ
  102. ΒΛΑΧΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Α Αριστερή Αντικαπιταλιστική Συσπείρωση- ΑΡΑΣ
  103. ΛΑΣΚΑΡΗΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ Α Αριστερή Αντικαπιταλιστική Συσπείρωση- ΑΡΑΣ
  104. ΜΠΟΥΚΗ ΕΛΕΝΗ Γ Αριστερή Αντικαπιταλιστική Συσπείρωση- ΑΡΑΣ
  105. ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ Α Αριστερή Αντικαπιταλιστική Συσπείρωση- ΑΡΑΣ
  106. ΘΕΟΦΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ Α Εργατική Απάντηση
  107. ΤΡΙΑΝΤΗ ΕΦΗ Γ Εργατική Απάντηση
  108. ΚΟΛΟΒΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ Α Κομμουνιστική Τάση
  109. ΜΠΑΛΑΡΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Γ Κομμουνιστική Τάση
  110. ΖΕΥΓΩΛΗ ΜΑΡΙΑ Γ Κομμουνιστική Ανανέωση
  111. ΛΥΜΠΕΡΗΣ ΚΩΣΤΑΣ Α Με άλλα ρούχα

Τα «capital controls» ήρθαν πέρυσι στις 28 Ιουνίου δυστυχώς για να μείνουν, άγνωστο πόσο. Η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (Ε.Σ.Ε.Ε.) με ανακοίνωσή της, ένα χρόνο μετά την εφαρμογή τους, επισημαίνει τις αρνητικές συνέπειες της εφαρμογής των «capital controls» στην ελληνική οικονομία...



Η ανακοίνωση της ΕΣΕΕ αναλυτικά


Η ΕΣΕΕ υπενθυμίζει ότι στις 28/6 κλείνουμε ακριβώς ένα χρόνο με «capital controls», δηλαδή με μία ακόμα θηλιά στον λαιμό της επιχειρηματικότητας, που ευτυχώς έχει χαλαρώσει, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει, να ενοχλεί να περιορίζει την εμπορική δραστηριότητα και να τρομάζει τους προμηθευτές μας στο εξωτερικό. Τα λουκέτα σε αυτό το διάστημα είναι τα γνωστά 15.409 από την αρχή του 2016 και συνολικά 25.990 μέχρι σήμερα, από την επιβολή των capital controls. 
Το ανησυχητικό δεν είναι, όμως, μόνο τα λουκέτα, αλλά και η μείωση της ίδρυσης νέων επιχειρήσεων κατά περίπου 3.000, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015. Από τις 15.379 νέες επιχειρήσεις πέρυσι, φέτος ενεγράφησαν στο ΓΕ.ΜΗ 12.486 νέες επιχειρήσεις, έναντι των 18.030 το 2014 και των 20.024 το 2013. Η πτώση των εξαγωγών κατά -11,7%, η ύφεση στο -1,3%, η αποεπένδυση -2,7%, η χρηματοδότηση -1,9%, η κατανάλωση -4,3% και η μείωση του δείκτη οικονομικού κλίματος στο 89,7 είναι τα αποτελέσματα των capital controls. 
Η απώλεια έξι θέσεων στη 56η θέση στην ανταγωνιστικότητα μεταξύ 61 χωρών, είναι επίσης αποτέλεσμα των capital controls. Ανάπτυξη με capital controls δεν θα έρθει στην αγορά, ούτε βεβαίως και νέο χρήμα στις ελληνικές τράπεζες, όπου οι καταθέσεις έχουν μειωθεί στα 121,5 δις ευρώ. Το όραμα της «δίκαιης» ανάπτυξης δεν θα προκύψει, όσο δεν υπάρχει δίκαιη φορολογία, χρηματοδότηση, απασχόληση, δημόσια διοίκηση, πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα, ρευστότητα και δίκαιο επιχειρηματικό περιβάλλον στην ελληνική αγορά.

Τα capital controls ήρθαν πέρυσι στις 28 Ιουνίου δυστυχώς για να μείνουν, άγνωστο πόσο. Ένα χρόνο μετά, άπαντες οφείλουν να αναγνωρίσουν την ψυχραιμία και την ευελιξία που έδειξαν οι μικρομεσαίοι της αγοράς στην αντιμετώπιση του αρχικού σοκ, αλλά και στη μετέπειτα διαχείρισή τους, παρά τα τεράστια προβλήματα που δημιούργησαν. Το μόνο ίσως «θετικό» που μπορεί κανείς να πει ότι επέβαλαν τα capital controls είναι η κατακόρυφη αύξηση της χρήσης πλαστικού χρήματος και ηλεκτρονικών πληρωμών, επιβεβαιώνοντας πόσο γρήγορα οι Έλληνες μαθαίνουμε και προσαρμοζόμαστε. 

Φυσικά τα capital controls, όπως επηρεάζουν ολόκληρη την οικονομία έτσι δημιουργούν προβλήματα στις εισαγωγές και γενικότερα στις πληρωμές του ηλεκτρονικού εμπορίου για αγορές προϊόντων από το εξωτερικό. Η απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας για το ελληνικό τραπεζικό σύστημα που επαναφέρει το waiver για την πιστοληπτική διαβάθμιση των ελληνικών ομολόγων είναι μια θετική ένδειξη για την αποκατάσταση της σταθερότητας και εμπιστοσύνης, ώστε να συμμετάσχει η χώρα μας τους επόμενους μήνες στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης QE της Ε.Κ.Τ. για την ουσιαστική ενίσχυση της ρευστότητας στην πραγματική οικονομία. Ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης δήλωσε για τη μαύρη επέτειο:

«...Η επιβολή των capital controls είναι ενοχλητική για την επιχειρηματικότητα. Ας ελπίσουμε, ότι μέχρι τον Σεπτέμβριο, οι κεφαλαιακοί περιορισμοί θα συνεχίσουν σταδιακά να χαλαρώνουν και μέχρι το τέλος του 2016 η παρουσία τους θα είναι διακριτική, μέχρι βεβαίως να αρθούν οριστικά. Ας ευχηθούμε ότι δεν θα υπάρξουν το 2017, δεύτερα γενέθλια για τα «άδικα» και αντιαναπτυξιακά «capital controls»...»

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.