the Web only the antikry

07/08/16

1337 ΠΟΛΙΤΙΚΗ 1168 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 749 ΕΛΛΑΔΑ 679 ΚΟΣΜΟΣ 668 Ε.Ε. 510 ΑΠΟΨΕΙΣ 470 ΚΟΙΝΩΝΙΑ 119 Τουρκία 113 ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ 94 VIDEO 93 ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ 81 ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 53 ΡΩΣΙΑ 44 Blog συντάκη 44 ΧΡΕΟΣ 41 ΜΜΕ 36 ΣΥΡΙΖΑ 36 Χρήστος Γιανναράς 27 Τράπεζες 26 Τρομοκρατία 24 ΜΝΗΜΟΝΙΑ 23 ΚΥΠΡΟΣ 21 ΕΥΖΩΙΑ 21 Σένγκεν 20 Π. ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ 18 ΣΥΡΙΑ 18 Τηλεοπτικές άδειες 17 ΑΡΙΣΤΕΡΑ 16 ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ 15 MEDIA 11 ΥΠ.ΟΙΚ 10 ΤΡΟΙΚΑ 7 Φορολογία 6 ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ 6 Τρύφων Αλεξιάδης 6 ΥΠ.ΕΞ. 5 ΥΓΕΙΑ 5 Φρανσουά Ολάντ 4 Τράπεζα της Ελλάδας 3 Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης 3 ΧΑΛΚΙΔΑ 2 Στέλιος Παπαθεμελής 2 ΤΟ ΒΗΜΑ 2 Τάσος Παπαδόπουλος 2 Τσεχία 2 Υπουργικό 2 Φ. Κουβέλης 2 Φιντέλ Κάστρο 2 Φοροαποφυγή 2 Φοροδιαφυγή 1 E.E. 1 Ύφεση 1 ΕΛΛΑ 1 Συνθήκη Δουβλίνου 1 ΤΧΣ 1 Τουρκική εισβολή 1 Τσάμηδες 1 Τόρστεν Μπένερ 1 ΥΠ.ΓΕ. 1 ΥΠ.ΕΣ. 1 ΥΠΑΙΘ 1 Φ. Μαστρογιάννη 1 Φάνης Ζουρόπουλος 1 Φασισμός 1 Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ-Docfest 1 Φετουλάχ Γκιουλέν 1 Φράγκος Φραγκούλης

Δόθηκαν στη δημοσιότητα από την Κουμουνδούρου το κείμενο του προτεινόμενου Καταστατικού και το κείμενο Θέσεων της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ για το 2ο Συνέδριο, όπως αυτά διαμορφώθηκαν μετά την πρόσφατη συνεδρίαση της ΚΕ...


  

Ακολουθούν αναλυτικότερα τα προσυνεδριακά κείμενα της ΚΕ για το Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ.

 
Ειδικότερα, στο κείμενο των Θέσεων, το πρώτο μέρος, ο απολογισμός της νικηφόρας πορείας του ΣΥΡΙΖΑ, περιλαμβάνει την ενοποίηση στο 1ο Συνέδριο και την προετοιμασία για την ανάληψη κυβερνητικής ευθύνης, τη νίκης του Ιανουαρίου του 2015 και την πρώτη περίοδο στην κυβέρνηση, τη διαπραγμάτευση , την κυβερνητική πολιτική του κόμματος, τη σύγκρουση , το Δημοψήφισμα και τον συμβιβασμό , τη διάσπαση του ΣΥΡΙΖΑ, την εκλογική νίκη του Σεπτεμβρίου, την αναδιοργάνωση του κόμματος.  Επίσης, αναφέρονται τα θετικά και τα αρνητικά της έως τώρα διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, χαράζεται η μελλοντική πορεία του κόμματος και της κυβέρνησης.

Στο δεύτερο μέρος, υπάρχει ανάλυση για «το Παρόν και το Μέλλον (Η Αριστερά στον 21ο αιώνα)», τη διεθνή κατάσταση και την Ευρώπη που βρίσκεται «σε σταυροδρόμι». 

Στο τρίτο σκέλος γίνεται εκτενής αναφορά «για ένα κόμμα ενεργών πολιτών, έκφραση αγωνιών και ελπίδων της κοινωνίας». Ενός κόμματος δημοκρατικού και ανοικτού και ταυτόχρονα αποτελεσματικού, όπως τονίζεται, μαζί με την επισήμανση ότι «ιδίως τα ηγετικά όργανα πρέπει να έχουν διαρκές μέλημα την εφαρμογή στην πράξη αυτών των κατευθύνσεων». Γίνεται λόγος για «ένα μαζικό κόμμα της Αριστεράς που θα μπορεί να μαθαίνει από τους αγώνες της κοινωνίας, να συμπυκνώνει τα καλύτερα στοιχεία αυτών των αγώνων και να τα μετατρέπει σε κομμάτι της συλλογικής διάνοιας, με λειτουργία που δεν θα μετατρέπει τις δυνάμεις μας σε εσωτερικούς μηχανισμούς πίεσης ή προσωπικούς στρατούς κυβερνητικών στελεχών».

Περιληπτικά οι 26 Προγραμματικές τομές που προτείνει και διεκδικεί ο ΣΥΡΙΖΑ:


Α. Μετασχηματισμός του κράτους

1. Δημοκρατική επαναθέσμιση του πολιτικού συστήματος
2. Δίκαιο εκλογικό σύστημα και ενίσχυση του ρόλου του Κοινοβουλίου. Επ’ αυτού, σημειώνεται ότι “η απλή αναλογική –περισσότερο από κάθε άλλο σύστημα– προϋποθέτει τη σοβαρή και έγκαιρη επεξεργασία μιας πολιτικής συμμαχιών άξιας του ονόματός της και όχι της τελευταίας στιγμής. Αυτό είναι ανεξάρτητο από την αυτονόητη επιδίωξη του μεγαλύτερου δυνατού εκλογικού ποσοστού μέχρι την απόλυτη πλειοψηφία των εδρών στη Βουλή, αλλά και την επιδίωξη της μεγαλύτερης δυνατής συσπείρωσης κοινωνικών δυνάμεων γύρω από το πρόγραμμα της Αριστεράς".
3. Η προσπάθεια για μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης
4. Τοπική Αυτοδιοίκηση συμμετοχική, με αρμοδιότητες και πόρους
5. Ασυμβίβαστοι ενάντια στη διαπλοκή και τη διαφθορά
6. Αστυνομία με τον πολίτη, όχι απέναντί του

Β. Κοινωνία και δικαιώματα απέναντι στον νεοφιλελευθερισμό

7. Προστασία της εργασίας και ενίσχυση της απασχόλησης. Στις εν λόγω τομές που προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων η “ο υσιαστική επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων με όλες τις ασφαλιστικές δικλίδες υπέρ των εργαζομένων. Αποτελεσματική δικαστική και εξωδικαστική προστασία των μισθωτών και επιτάχυνση διαδικασιών".
8. Καθολική πρόσβαση σε ένα αναβαθμισμένο δημόσιο Σύστημα Υγείας

9. Ανθρώπινα δικαιώματα για πρόσφυγες και μετανάστες

10. Για την πολιτική αλληλεγγύης και πρόνοιας

11. Άρση των διακρίσεων φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού

12. Εκπαίδευση με επίκεντρο τον άνθρωπο

13. Πολιτισμός, τέχνες και δημιουργία

13.α. Αθλητισμός – κοινωνικό αγαθό.

Γ. Παραγωγική ανασυγκρότηση, με επίκεντρο τον άνθρωπο και το περιβάλλον

14. Τραπεζικό σύστημα στην υπηρεσία της πραγματικής οικονομίας και της κοινωνίας

14.α. Για την προστασία και αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και των κρατικών συμμετοχών σε επιχειρήσεις

15. Ενίσχυση της κοινωνικής οικονομίας

16. Στήριξη νέων μικρομεσαίων επιχειρήσεων

17. Για ένα αξιόπιστο πλαίσιο προστασίας του περιβάλλοντος και χωρικού σχεδιασμού

18. Ριζοσπαστική πολιτική για την έρευνα, την καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες
19. Αγροτική παραγωγή και κτηνοτροφία με στόχο τη διατροφική επάρκεια
20.Ένα νέο ενεργειακό υπόδειγμα με προτεραιότητα στις κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανάγκες

21. Ένα σύγχρονο μοντέλο για την ανάπτυξη της βιομηχανίας και μεταποίησης στη χώρα
22. Κατασκευές, υποδομές και μεταφορές για το δημόσιο συμφέρον

23. Βιώσιμος τουρισμός προς όφελος των τοπικών κοινωνιών και της οικονομίας

Δ. Για την εξωτερική και ευρωπαϊκή πολιτική και άμυνα της χώρας

24. Πολυδιάστατη και φιλειρηνική εξωτερική πολιτική, διεκδικητική εντός Ε.Ε.
25. Ένας νέος ρόλος της Ελλάδας στην Ευρώπη. Σημειώνεται ότι η ευρωπαϊκή πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ θα κινηθεί στους εξής άξονες: Ενίσχυση του Κόμματος της Ευρωπαϊκής Αριστεράς ενάντια στις ακροδεξιές δυνάμεις που αναπτύσσονται, κίνημα ειρήνης στην Ευρώπη ώστε να μπει φραγμός στη στρατιωτικοποίηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αντίσταση στην επικύρωση του Διατλαντικού Συμφώνου Εμπορίου και Επενδύσεων που απειλεί τη δημοκρατία, την υγεία των πολιτών και τις οικονομίες των πιο αδύναμων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ) .
25.α. Για τον Ελληνισμό της Διασποράς 26. Δημοκρατική ανασυγκρότηση των Ενόπλων Δυνάμεων

Εργασιακά

Μεταξύ άλλων, σημειώνεται ως προς το ζήτημα των εργασιακών σχέσεων ότι “ συγκροτεί αυτή τη στιγμή το κεντρικό μέτωπο που έχουμε μπροστά μας”. “Πυρήνας του δικού μας σχεδίου”, υπογραμμίζεται, “είναι η αναδιανομή εξουσίας και πλούτου υπέρ του κόσμου της δουλειάς. Αυτή η διαδικασία δεν μπορεί παρά να φέρει ως βασικό της στοιχείο την απόκρουση των νεοφιλελεύθερων σχεδιασμών για ομαδικές απολύσεις, λοκ άουτ, επίθεση στις συνδικαλιστικές ελευθερίες και στο δικαίωμα της απεργίας’”. Επιπλέον, περιλαμβάνει “ τον αγώνα για την ουσιαστική επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων με τις ασφαλιστικές δικλίδες υπέρ των εργαζομένων, όπως, π.χ., διαιτησία, επεκτασιμότητα, μετενέργεια κ.λπ., καθώς και τον καθορισμό του κατώτατου μισθού από τη διαδικασία των συλλογικών διαπραγματεύσεων".

"Σε αυτή τη μάχη οφείλουμε να δώσουμε το σύνολο των δυνάμεών μας για την ανάπτυξη πολύμορφων κοινωνικών και πολιτικών πρωτοβουλιών σε Ελλάδα και Ευρώπη", σημειώνεται.


Προσφυγικό

Σχετικά με το μείζον πρόβλημα της προσφυγικής κρίσης αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι “η ελληνική κυβέρνηση κινήθηκε σωστά σε γενικές γραμμές. Κατάργησε το προηγούμενο απάνθρωπο και παράνομο καθεστώς, ζήτησε την ριζική αλλαγή μεταναστευτικής πολιτικής της Ε.Ε. , ώθησε πανευρωπαϊκές εξελίξεις και συνέβαλε στην αφύπνιση ευρωπαϊκών κοινωνιών, αναδεικνύοντας το αίτημα για μια πραγματικά κοινή ευρωπαϊκή αντιμετώπιση της κρίσης”.

Το Προσφυγικό αφορά η μία εκ των δύο προσθηκών που περιλαμβάνονται στο προσυνεδριακό κείμενο και οι οποίες δεν συγκέντρωσαν την πλειοψηφία της ΚΕ στην πρόσφατη συνεδρίασή της.

Ακολουθούν αναλυτικότερα τα προσυνεδριακά κείμενα της ΚΕ για το Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ.


 1) ΟΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ

Με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις επέρχονται μεταβολές στο προοίμιο του καταστατικού.

Τροποποιήσεις προτείνονται για τις Οργανώσεις Μελών (ΟΜ) με πρόνοια για ανώτατο αριθμός μελών. Προβλέπεται ειδικότερα πως αν ο αριθμός μιας ΟΜ υπερβαίνει τα 150 μέλη Α) τότε ο διαχωρισμός της είναι υποχρεωτικός και Β) προβλέπεται κατ΄αρχήν ο διαχωρισμός της, εξετάζεται ωστόσο σε ΓΣ της ΟΜ, κατά περίπτωση με βάση τις αντικειμενικές συνθήκες.

Στο σκέλος της Οργανωτικής Διάρθρωσης του ΣΥΡΙΖΑ και της δομής του κόμματος, προτείνεται διάρθρωση σε τέσσερα επίπεδα: την Οργάνωση Μελών, την Περιφερειακή και Νομαρχιακή Οργάνωση και το Συνέδριο. Προτείνονται εξάλλου αλλαγές στη Νομαρχιακή Συγκρότηση.

Στο νέο Καταστατικό προτείνεται να υπάρξει πρόνοια ώστε οι τάσεις να έχουν ανοιχτή και δημόσια λειτουργία για όλα τα μέλη του κόμματος και γι΄αυτό, όπως αναφέρεται, οφείλουν εφεξής έγκαιρα να τα ενημερώνουν και οφείλουν με τη δράση τους να μην αδυνατίζουν την υλοποίηση των αποφάσεων των οργάνων του ΣΥΡΙΖΑ.

Αναφορικά με τη λειτουργία της Κεντρικής Επιτροπής προτείνεται να περιληφθεί στο Καταστατικό διάταξη που θα ορίζει ότι συνέρχεται κάθε 2 μήνες με ευθύνη της Πολιτικής Γραμματείας και στις συνεδριάσεις της ΚΕ, να μπορούν για σοβαρά θέματα να παίρνουν μέρος με δικαίωμα λόγου οι συντονιστές/τριες των Περιφερειακών Επιτροπών, οι βουλευτές και ευρωβουλευτές.

Για τις αιρετές θέσεις ορίζεται ότι βουλευτές και ευρωβουλευτές που έχουν συμπληρώσει αθροιστικά θητείες 10 ετών, δεν μπορούν να είναι υποψήφιοι, εκτός αν προταθούν τουλάχιστον από τα 2/3 των μελών της ΝΕ και με τη σύμφωνη γνώμη των 2/3 των μελών της ΚΕ. Ορίζεται επίσης ότι δεν μπορούν να είναι υποψήφιοι για μια θητεία.

Προτείνεται ο Κανονισμός λειτουργίας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας και της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας να εγκρίνεται από την Κεντρική Επιτροπή και προστίθενται και οι βουλευτές στο πλαφόν του 25% των μελών κάθε οργάνου κόμματος, για τον αριθμό στελεχών που κατέχουν αμειβόμενη κυβερνητική θέση ή αξίωμα.

Αναφορικά με τον Κανονισμό εκλογής οργάνων και αντιπροσώπων ορίζεται ότι δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι για τα όργανα του κόμματος, έχουν όλοι όσοι συμμετέχουν σε ΟΜ οι οποίες υπάρχουν για τουλάχιστον 2 μήνες πριν από τη διεξαγωγή του συνεδρίου ή της συνδιάσκεψης.

Δικαίωμα του εκλέγειν για αντιπροσώπους στο συνέδριο ή στην Περιφερειακή συνδιάσκεψη ή την Νομαρχιακή Συνδιάσκεψη θα έχουν τα μέλη των αντίστοιχων ΟΜ. Αντιστοίχως, για την Περιφερειακή επιτροπή δικαίωμα εκλέγειν θα έχουν οι εκλεγμένοι αντιπρόσωπο στην περιφερειακή συνδιάσκεψη και για τη Νομαρχιακή Επιτροπή, οι εκλεγμένοι αντιπρόσωποι στη Νομαρχιακή συνδιάσκεψη.

Για την εκλογή όλων των βουλευόμενων και μη οργάνων καθώς των αντιπροσώπων στα συνέδρια ή στις συνδιασκέψεις, ισχύει η γυναικεία ποσόστωση. Αναφέρεται ρητά ότι στόχος είναι η ισόποση συμμετοχή των φύλων.

Προβλέπεται επίσης ότι ο εκάστοτε Γραμματέας του ΚΣ της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ είναι αυτοδίκαια μέλος της ΚΕ του κόμματος και παρακολουθεί με δικαίωμα λόγου την Πολιτική Γραμματεία.

Στο προτεινόμενο κείμενο καταστατικού, έχουν απαλειφθεί διατάξεις για τις συνιστώσες.

Αναφορικά με τους εσωτερικούς κανονισμούς ορίζεται ότι το συνέδριο θα ορίσει το νέο τρόπο συγκρότησης των τμημάτων της ΚΕ, τους κανόνες για την παρουσία των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ στα ΜΜΕ και το γραφείο Τύπου θα συντονίζει και θα αξιοποιεί τις παρεμβάσεις των στελεχών του κόμματος στα ΜΜΕ.

Προβλέπεται ακόμη ότι το Συνέδριο συγκροτεί επιτροπή διοικητικής δομής και λειτουργίας με αρμοδιότητες τη δημιουργία οργανογράμματος του κόμματος, την κατάρτιση λίστας των μελών του κόμματος που είναι σε δημόσια αξιώματα ή διορισμένοι σε δημόσια θέση, την κωδικοποίηση των αναγκών του δικτύου επαγγελματικής υποστήριξης του κόμματος. Αρμοδιότητα της επιτροπής διοικητικής δομής και λειτουργίας επίσης είναι η επιλογή των παραπάνω να γίνεται με διαφανή κριτήρια.
 
2) ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΚΕ

Στο κείμενο των θέσεων αναφέρεται η πορεία του ΣΥΡΙΖΑ προς την εκλογική νίκη του Ιανουαρίου του 2015, περιλαμβάνονται τα θετικά και τα αρνητικά της έως τώρα διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, χαράζεται η μελλοντική πορεία του κόμματος και της κυβέρνησης. Επιπλέον περιλαμβάνονται 26 προγραμματικές τομές που προτείνει και διεκδικεί ο ΣΥΡΙΖΑ.

-Στις Θέσεις γίνεται α) απολογισμός της νικηφόρας πορείας του ΣΥΡΙΖΑ, την ενοποίηση στο 1ο Συνέδριο και την προετοιμασία για την ανάληψη κυβερνητικής ευθύνης, της νίκης του Ιανουαρίου του 2015 και της πρώτης περιόδου στην κυβέρνηση, της διαπραγμάτευσης , της κυβερνητικής πολιτικής , του κόμματος, της σύγκρουσης , του Δημοψηφίσματος και του συμβιβασμού , της διάσπασης του ΣΥΡΙΖΑ, της εκλογικής νίκης του Σεπτεμβρίου, της κυβερνητικής πολιτικής , της αναδιοργάνωσης του κόμματος.

-Επιπλέον, περιλαμβάνεται η ανάλυση για β) “το Παρόν και το Μέλλον (Η Αριστερά στον 21ο αιώνα)", τη διεθνή κατάσταση και την Ευρώπη που βρίσκεται “ σε σταυροδρόμι". Ως προς αυτό τονίζεται ότι “οι εξελίξεις των τριών τελευταίων χρόνων, επιβεβαιώνουν τις διαπιστώσεις του ιδρυτικού Συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ για την έκταση και το βάθος της ευρωπαϊκής κρίσης" και σημειώνεται ότι " η θέση του Συνεδρίου για την επανίδρυση της Ε.Ε., παραμένει εξαιρετικά επίκαιρη".

Εντός του διεθνούς πλαισίου που περιγράφεται, επισημαίνεται ότι προκύπτει ότι η ανάγκη για ανανέωση και οικοδόμηση νέων κοινωνικών και πολιτικών συμμαχιών στην Ελλάδα, την Ευρώπη και τον κόσμο. "Με τα σημερινά δεδομένα κεντρικό ζήτημα αναδεικνύεται η αποτελεσματική οργάνωση και συνεργασία των δυνάμεων που συμμετέχουν ή παρακολουθούν το Κόμμα της Ευρωπαϊκής Αριστεράς, και ο διάλογος και η συνεργασία με τους Ευρωπαίους Πράσινους, καθώς και με εκείνα τα τμήματα της σοσιαλδημοκρατίας που δεν ανέχονται πλέον την ηγεμόνευσή τους από τον νεοφιλελευθερισμό και αντιστέκονται στη λιτότητα και τον αυταρχισμό που τη συνοδεύει" , αναφέρεται και σημειώνεται ότι " σε αυτό το πλαίσιο ο ΣΥΡΙΖΑ θα πρέπει εμπράκτως να συμβάλει σε έναν «πανευρωπαϊκό συνασπισμό κατά της κοινωνικής καταστροφής» που δεν θα οικοδομηθεί μέσα από ένα μόνο μέτωπο, το οικονομικοκοινωνικό, αλλά και άλλα μέτωπα όπως του αντιρατσισμού, του αντιμιλιταρισμού, της ειρήνης, της δημοκρατίας και της οικολογίας.

"Στην κοινωνία επιδιώκουμε τυπικές και άτυπες συμπορεύσεις με τα κινήματα και τα κομμάτια του πληθυσμού που χτυπήθηκαν από την ύφεση. Στο πολιτικό επίπεδο, επιδιώκουμε τη διαμόρφωση των προϋποθέσεων για προγραμματικές συμφωνίες και για συμπόρευση με όλες τις δυνάμεις της Αριστεράς. Επίσης, επιδιώκουμε συμμαχίες και συμπόρευση με κόμματα και κινήσεις που αναφέρονται στη σοσιαλδημοκρατία, εφόσον απαλλάσσονται από δεσμεύσεις απέναντι στο παλιό κομματικό σύστημα και τον νεοφιλελευθερισμό, καθώς και με πολιτικές εκφράσεις του οικολογικού κινήματος, πρώτα από όλα με το κόμμα των Πρασίνων".

-Στο τρίτο σκέλος γίνεται εκτενής αναφορά γ) “για ένα κόμμα ενεργών πολιτών, έκφραση αγωνιών και ελπίδων της κοινωνίας" . Ενός κόμματος δημοκρατικού και ανοικτού και ταυτόχρονα αποτελεσματικού, όπως τονίζεται, μαζί με την επισήμανση ότι “ιδίως τα ηγετικά όργανα πρέπει να έχουν διαρκές μέλημα την εφαρμογή στην πράξη αυτών των κατευθύνσεων”. Γίνεται λόγος για “ένα μαζικό κόμμα της Αριστεράς που θα μπορεί να μαθαίνει από τους αγώνες της κοινωνίας, να συμπυκνώνει τα καλύτερα στοιχεία αυτών των αγώνων και να τα μετατρέπει σε κομμάτι της συλλογικής διάνοιας, με λειτουργία που δεν θα μετατρέπει τις δυνάμεις μας σε εσωτερικούς μηχανισμούς πίεσης ή προσωπικούς στρατούς κυβερνητικών στελεχών”, αναφέρεται μεταξύ άλλων”.

Μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι η οργανωτική και πολιτική αυτονομία από την κυβέρνηση και το κράτος και ο σεβασμός των εσωκομματικών αποφάσεων και επιλογών αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη λειτουργία του κόμματος ως συλλογικού διανοούμενου, στον οποίο ανήκουν και εκφράζονται όλα τα μέλη του σε όποια θέση και αν βρίσκονται.

Υπογραμμίζεται ότι ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί καθημερινά να εκφράσει, τόσο στην ελληνική όσο και στην ευρωπαϊκή πραγματικότητα, τον νέο κοινωνικό-πολιτικό-πολιτισμικό ριζοσπαστικό, προοδευτικό πόλο, που διαμορφώνεται "απέναντι στις δυνάμεις του μεγάλου κεφαλαίου των νεοφιλελεύθερων καπιταλιστικών εκμεταλλευτικών δεδομένων".

Μεγάλο τμήμα των θέσεων αποτελεί η ενότητα δ) "Αριστερό πρόγραμμα, απεγκλωβισμός από τις αιτίες που μας οδήγησαν στο Μνημόνιο, από το οικονομικό και πολιτικό πλαίσιο του νεοφιλελευθερισμού σε Ελλάδα και Ευρώπη".

Αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι ο ΣΥΡΙΖΑ “καλείται να αποδείξει και προγραμματικά ότι ακόμα και στο δυσκολότερο και το πιο ασφυκτικό περιβάλλον η άσκηση αριστερής πολιτικής είναι δυνατή" και ότι καλείται “να διαμορφώσει ένα πρόγραμμα τριετίας, δηλαδή μέχρι το επόμενο Συνέδριό του, που χρονικά συμπίπτει περίπου με τη διάρκεια της συμφωνίας της κυβέρνησης με τους δανειστές”, με πρ ώτο μέλημα του τ η ν αναστροφή της υφεσιακής πορείας της ελληνικής οικονομίας με όσο δυνατό υψηλότερους ρυθμούς οικονομικής ανάπτυξης και μείωσης της ανεργίας.

Εξαγριωμένοι μετανάστες που ζητούσαν να φύγουν από την χώρα επιτέθηκαν με τσεκούρια σε αστυνομικούς...



Άγρια επεισόδια μεταξύ μεταναστών και αστυνομικών σημειώθηκαν αργά το απόγευμα της Πέμπτης στο hotspot της Λέρου. Σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά οι μετανάστες, εξαγριωμένοι ζητούσαν να φύγουν από τη χώρα, επιτέθηκαν στην αστυνομική δύναμη με ξύλα, πέτρες και... τσεκούρια.

Οι λιγοστοί αστυνομικοί προκειμένου να αποκρούσουν τις επιθέσεις έκαναν χρήση χειροβομβίδων κρότου –λάμψης. Αυτό, ωστόσο, δεν είχε αποτέλεσμα και υποχώρησαν σε διπλανό κτίριο που έχει το Λιμενικό μέσα στο οποίο «ταμπουρώθηκαν».

Οι μετανάστες, σύμφωνα με τον ιστοχώρο greek-inews.gr, «πολιόρκησαν» το κτίριο του Λιμενικού για αρκετή ώρα μέχρι να οργανωθεί επιχείρηση από τους άνδρες του Λιμενικού Σώματος, προκειμένου να τους απομακρύνουν.

Σύμφωνα με πληροφορίες υπάρχει ένας αστυνομικός που τραυματίστηκε από την επίθεση, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως στο hotspot της Λέρου κρατούνται περί τους 650 μετανάστες και πρόσφυγες, κυρίως Αφγανικής και Πακιστανικής καταγωγής.

Την άποψη ότι οι κρατικές αρχές θα έπρεπε να έχουν plan B, το οποίο όμως θα προετοίμαζαν υπηρεσιακοί παράγοντες και πάντως όχι εξωθεσμικοί, όπως ο καθηγητής Γκάλμπρεϊθ, εξέφρασε ο Ευάγγελος Μεϊμαράκης μιλώντας στον REAL FM 97,8 και την εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου, σε μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη....



Σε ανοιχτή ρήξη με τη γραμμή της δομικής αντιπολίτευσης και του «Παραιτηθείτε», που έχουν επιβάλει στη Ν.Δ. ο Κυρ. Μητσοτάκης και η υπ' αυτόν ηγετική ομάδα Γεωργιάδη - Βορίδη, προχώρησε χθες ο πρώην πρόεδρος του κόμματος Εύαγγελος Μεϊμαράκης. Διατυπώνοντας συνολικά «αντιπλατφόρμες», ο κ. Μεϊμαράκης υποστήριξε ότι, για να βγει η χώρα από την κρίση, χρειάζεται «εθνική συνεννόηση» στα βασικά ζητήματα, καθώς επίσης και ότι η στρατηγική του «Παραιτηθείτε» και των εκλογών αναπαράγει την κρίση και επιτρέπει στον Τσίπρα να διατηρεί τη θέση του. Ηχηρή ήταν η διαφωνία του κ. Μεϊμαράκη και με την επιχείρηση «Βαρουφάκης - Plan B'» που αναπτύσσει η ηγεσία τού κόμματος με αφορμή τις συνεχείς δηλώσεις του Γκάλμπρεϊθ.

Ο πρώην πρόεδρος της ΝΔ άφησε υπόνοιες ότι ενδεχομένως κάποιοι που γνώριζαν τότε για το Plan Β' πιθανότατα να το αξιοποίησαν προς όφελος τους. «Πρέπει να σας πω ότι εγώ και τότε είχα τοποθετηθεί λέγοντας ότι οι κρατικές αρχές πρέπει να έχουν Plan Β'. Αυτό τι σημαίνει όμως. Οι κρατικές αρχές, όχι ο κολλητός μου ή όποιον αυθαίρετα σύμβουλό μου παίρνω», τόνισε χαρακτηριστικά.

Και πρόσθεσε: «Όχι ο Γκαλμπρέιθ ο οποίος πληρώνεται, φεύγει και είναι γνωστός ο ρόλος του και όχι μόνο ο Γκαλμπρέιθ, αλλά και το επιτελείο του. Διότι ο Γκαλμπρέιθ από κάτω θα πάρει ένα άλλο επιτελείο, άλλους δέκα οι οποίοι δεν μπορεί να γνωρίζουν τι θα κάνει η χώρα την ώρα κατά την οποία θα πάρει μία απόφαση».


Συνέχισε δε λέγοντας ο πρώην Πρόεδρος της ΝΔ, «Κακώς ο κ. Χουλιαράκης αντέδρασε χθες, μ’ αυτόν τον τρόπο. Ο κ. Χουλιαράκης ως ο υπεύθυνος δικαιούτο και υποχρεούτο, θα έλεγα, να έχει στο μυαλό του μονίμως το δυσάρεστο σενάριο και πώς θα αντιδράσει. Αυτός όμως. Μαζί θα έλεγα κιόλας και με κάποιους εκπροσώπους κομμάτων ίσως. Εκεί έχουν δείξει τα κόμματα ότι διατηρούν την εχεμύθεια τους. Εκεί είναι εθνικό ζήτημα, δεν παίζουμε και αν κάποιος παίξει είναι κομμένος, από χέρι και θα έχει την κατακραυγή τη δημόσια. Από όλους μας και από τους δημοσιογράφους και από τους πολίτες και από το πολιτικό προσωπικό».

«Αρα, θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου να υπάρχει ένα P
lan Β', το οποίο, όμως, θα ήταν κτήμα του ιδίου του υπουργού Οικονομικών και θα έπρεπε να είναι και κτήμα του πρωθυπουργού», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Μεϊμαράκης.

«Επομένως, κατά τη γνώμη μου, ο πρωθυπουργός έδωσε την εντολή και από κει και πέρα, ερευνητέο αν ήξερε ή όχι – που φαίνεται ότι ήξερε- ότι αυτό το
plan Β το φτιάχνουν κάποιοι πιθανόν και τυχοδιώκτες. Κάποιοι πάντως άσχετοι, ξένοι, οι οποίοι μπορεί και να παίζαν και στα χρηματιστήρια και να έκαναν επιθέσεις και να κάναν ό,τι θέλανε. Και να ζητάνε αλλαγές τραπεζών, με δικούς τους και τελικά και τα πράσινα δάνεια να τα κάναν κι αυτά προβληματικά», είπε και πρόσθεσε:

«Γιατί όλα αυτά σε μία περίοδο εξαετούς κρίσης είναι εύκολο να γίνουν. Δηλαδή επιχειρήσεις οι οποίες αντέξαν 6 χρόνια αν δεν βοηθηθούν τώρα πόσο θα αντέξουν; Δεν μπορούν να αντέξουν άλλα 6 χρόνια δεν γίνεται. Κι αυτές θα “κοκκινίσουν”. Και θα “κοκκινίσουν” κυρίως με το πως θα συμπεριφερθούν οι τράπεζες κιόλας. Αρα μπορούμε να αφήσουμε τον αφελληνισμό των τραπεζών; Μιλάμε σοβαρά τώρα;».

Ακολουθεί η συνέντευξη του Ευ. Μεϊμαράκη στον Real FM

Εικοσιπέντε στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, της Γενικής Γραμματείας Καταπολέμησης της Διαφθοράς και της Οικονομικής Αστυνομίας, με επικεφαλής τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, Τ. Αλεξιάδη, θα μεταβούν την προσεχή Κυριακή στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας, στο πλαίσιο της ανταλλαγής τεχνογνωσίας για την αντιμετώπιση υποθέσεων φοροδιαφυγής, διαφθοράς και λαθρεμπορίου....

 
 
Εκπαίδευση από τους υπεύθυνους της Siemens, της Vodafone, της VW, και όλων εκείνων των Γερμανικών κολοσσών, που ειδικεύονται στη φοροδιαφυγή και τις οικονομικές απάτες.
 
Εικοσιπέντε στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, της Γενικής Γραμματείας Καταπολέμησης της Διαφθοράς και της Οικονομικής Αστυνομίας, με επικεφαλής τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, Τρύφωνα Αλεξιάδη, θα μεταβεί την προσεχή Κυριακή στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας, στο πλαίσιο της ανταλλαγής τεχνογνωσίας για την αντιμετώπιση υποθέσεων φοροδιαφυγής, διαφθοράς και λαθρεμπορίου. 
 
Την ελληνική αποστολή θα συνοδεύσουν ο Γενικός Γραμματέας για την Καταπολέμηση της Διαφθοράς, Γ. Βασιλειάδης, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, Γ. Πιτσιλής και ο Ειδικός Γραμματέας του Σ.Δ.Ο.Ε., Κ. Χρήστου.

Την ελληνική αποστολή θα υποδεχθεί ο υπουργός Οικονομικών του κρατιδίου της Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας, Norbert Walter – Borjans. 

Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών σκοπός της επίσκεψης είναι να εκπαιδευτούν τα υπηρεσιακά στελέχη της ελληνικής αποστολής στον τομέα του οικονομικού εγκλήματος, του φορολογικού ελέγχου, της είσπραξης φόρων και της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής και της διαφθοράς. Τα υπηρεσιακά στελέχη θα παρακολουθήσουν εβδομαδιαίο σεμινάριο στη Βόρεια Ρηνανία Βεστφαλία, στην Ακαδημία της Βόννης, από ειδικά καταρτισμένους συναδέλφους τους. 

Σημειώνεται ότι οι ελληνικές αρχές και οι φορολογικές αρχές του κρατιδίου της Βόρειας Ρηνανίας Βεστφαλίας υπέγραψαν κοινή δήλωση προθέσεων, στις 16 Ιανουαρίου 2016 και συμφώνησαν στην αμοιβαία υποστήριξη σε δράσεις κατά της φοροδιαφυγής, του λαθρεμπορίου και της διαφθοράς.

 Ηλθε η ώρα να συνέλθουμε ως έθνος και να κάνουμε τους δικούς μας λογαριασμούς

 

Ο Ερντογάν, μπροστά στη μείζονα απειλή, αφού ξεφορτώθηκε τον «συναρχιτέκτονα» της πολιτικής αυτής, τον Νταβούτογλου, άρχισε να κάνει κινήσεις αναπροσαρμογής του όλου σχεδίου και να κλείνει μέτωπα που οι ίδιοι είχαν ανοίξει....



του Σάββα Καλεντερίδη

Στο άρθρο μας της Παρασκευής προσπαθήσαμε να κάνουμε μια «ξερή» αναφορά των γεγονότων που οδήγησαν στη διακοπή των σχέσεων Ισραήλ - Τουρκίας, που αποκαθίστανται ύστερα από διάστημα έξι ετών και αφού έχει υπογραφεί σχετική συμφωνία.

Η Τουρκία, που υφίσταται τις συνέπειες μιας άφρονος πολιτικής που στόχευε στην επανεγκαθίδρυση του χαλιφάτου με όρους 21ου αιώνα, που θα καθιστούσε την Τουρκία κέντρο και προστάτη του ισλαμικού κόσμου και τον Ερντογάν χαλίφη στη θέση του Μπαγντατί, βρίσκεται αντιμέτωπη με ένα μείζον θέμα, που είναι σε θέση να υποθηκεύσει το μέλλον και την ίδια την ενότητα της Τουρκίας. 

Το θέμα αυτό είναι η ίδρυση του δεύτερου κουρδικού κράτους στη βόρεια Συρία, το οποίο ιδρύεται με τη βοήθεια των ΗΠΑ και ως αποτέλεσμα εγκληματικών λαθών του διδύμου Ερντογάν - Νταβούτογλου.

Η Τουρκία έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στην αποδυνάμωση του Ασαντ και της Δαμασκού, ενισχύοντας τις ομάδες των τζιχαντιστών της Αλ Κάιντα και του ISIS, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί κενό εξουσίας σε μεγάλο μέρος της επικράτειας της Συρίας, το οποίο κατά περίπτωση κάλυψαν τζιχαντιστές τρομοκράτες και οι Κούρδοι οπαδοί του Αμπντουλάχ Οτζαλάν.

Οταν το ISIS κατέστη σοβαρό πρόβλημα για τις ΗΠΑ και οι Κούρδοι απέδειξαν στο πεδίο των μαχών ότι είναι η μόνη αξιόμαχη δύναμη που μπορεί να αντιμετωπίσει τους τζιχαντιστές, τότε το πρόβλημα άλλαξε και εντάθηκε δραματικά, αφού η συνεργασία ΗΠΑ - Κούρδων δίνει προοπτικές που μπορούν να ανατρέψουν τις γεωπολιτικές ισορροπίες στην περιοχή.

Ετσι, ο Ερντογάν, μπροστά σε αυτή τη μείζονα απειλή, αφού ξεφορτώθηκε τον «συναρχιτέκτονα» της πολιτικής αυτής, τον Νταβούτογλου, άρχισε να κάνει κινήσεις αναπροσαρμογής του όλου σχεδίου και να κλείνει μέτωπα που οι ίδιοι είχαν ανοίξει.

Στο πλαίσιο αυτά, η Τουρκία αναγκάστηκε να συμμετέχει στη συμμαχία που πολεμά εναντίον του ISIS, με αποτέλεσμα οι τζιχαντιστές με τη σειρά τους να κηρύξουν τον πόλεμο εναντίον της μέχρι χθες συμμάχου Τουρκίας. Και μετά ήλθαν οι βόμβες στην Κωνσταντινούπολη, που ανεβάζουν τον ήδη επιβαρημένο από το Κουρδικό δείκτη αστάθειας της χώρας.

Ακριβώς αυτό, ο δείκτης αστάθειας της χώρας είναι που οδήγησε την Τουρκία στην αγκαλιά του Ισραήλ, παρότι φαινομενικά η Αγκυρα εξασφαλίζει τους δύο από τους τρεις όρους που είχε θέσει για την αναθέρμανση των σχέσεων με το Τελ Αβίβ.

Φυσικά, στο σημείο αυτό να σημειώσουμε ότι όλα αυτά τα έξι χρόνια, με τις δύο χώρες να μη διατηρούν διπλωματικές σχέσεις σε επίπεδο πρέσβεων, οι οικονομικές συναλλαγές τους πολλαπλασιάστηκαν, γεγονός που οφείλεται στη βαθιά Τουρκία και στο βαθύ Ισραήλ, που διατηρούν ισχυρούς και ακατάλυτους δεσμούς.

Για να επιτευχθεί μια συμφωνία και να γεφυρωθούν οι διαφορές, απαιτούνται υποχωρήσεις και από τις δύο πλευρές.

Η Τουρκία υποχώρησε στο θέμα του αποκλεισμού της Γάζας, δεχόμενη η κυβέρνηση Ερντογάν σοβαρή κριτική από τη ΜΚΟ ΙΗΗ, του «Μαβί Μαρμαρά», ενώ το Ισραήλ υποχώρησε κι αυτό, αφού για πρώτη φορά ζήτησε συγγνώμη, ενώ η καταβολή αποζημιώσεων στις οικογένειες των θυμάτων ισοδυναμεί με έμπρακτη παραδοχή ενοχής!!!

Το τι ώθησε τον Ερντογάν να προβεί σε παραχωρήσεις αλλά και σε μερική αναθεώρηση της νεοοθωμανικού του ονείρωξης σε γενικές γραμμές προσπαθήσαμε να το περιγράψουμε πιο πάνω.
Τι, όμως, ώθησε το Ισραήλ να ταπεινωθεί με αυτή τη συμφωνία;

Εδώ ρόλο έπαιξαν η βαθιά Τουρκία και το βαθύ Ισραήλ. Τουρκοεβραϊκά συμφέροντα, που ίσως είναι πιο ισχυρά ακόμα και από το κράτος του Ισραήλ, έκαμψαν τις όποιες αντιστάσεις σε Αγκυρα και Τελ Αβίβ και οδήγησαν τις δύο πλευρές σε συμφωνία, για να οδηγήσουν το φυσικό αέριο της αν. Μεσογείου στην Τουρκία και από κει στην Ευρώπη.

Το θέμα αυτό είναι που πρέπει να αναλυθεί από τη Λευκωσία και από την Αθήνα και να προβληματίσει εκείνους που πίστεψαν ότι μια άλλη χώρα θα αναλάβει σχεδόν εργολαβικά να προστατέψει τα σύνορα και την επικράτεια της Κύπρου και της Ελλάδας, υποκαθιστώντας ουσιαστικά την εθνική μας άμυνα.

Τώρα, λοιπόν, ήλθε η ώρα να συνέλθουμε ως έθνος, να κάνουμε κι εμείς τους δικούς μας λογαριασμούς και να προστατέψουμε καταρχάς την Κύπρο, γιατί η συμφωνία Ισραήλ - Τουρκίας μπορεί να λειτουργήσει στην κυριολεξία ως ταφόπλακα του κυπριακού Ελληνισμού στην αρχή και της Ελλάδας αργότερα.

Το χρονοδιάγραμμα ήδη έχει τεθεί σε λειτουργία και η ροή στην κλεψύδρα θα είναι αμείλικτη...

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.