08/24/16

1332 ΠΟΛΙΤΙΚΗ 1164 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 746 ΕΛΛΑΔΑ 676 ΚΟΣΜΟΣ 666 Ε.Ε. 508 ΑΠΟΨΕΙΣ 469 ΚΟΙΝΩΝΙΑ 119 Τουρκία 113 ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ 94 VIDEO 93 ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ 80 ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 53 ΡΩΣΙΑ 44 Blog συντάκη 44 ΧΡΕΟΣ 41 ΜΜΕ 36 ΣΥΡΙΖΑ 36 Χρήστος Γιανναράς 27 Τράπεζες 26 Τρομοκρατία 24 ΜΝΗΜΟΝΙΑ 23 ΚΥΠΡΟΣ 21 Σένγκεν 20 ΕΥΖΩΙΑ 20 Π. ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ 18 ΣΥΡΙΑ 18 Τηλεοπτικές άδειες 17 ΑΡΙΣΤΕΡΑ 16 ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ 15 MEDIA 11 ΥΠ.ΟΙΚ 10 ΤΡΟΙΚΑ 7 Φορολογία 6 ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ 6 Τρύφων Αλεξιάδης 6 ΥΠ.ΕΞ. 5 ΥΓΕΙΑ 5 Φρανσουά Ολάντ 4 Τράπεζα της Ελλάδας 3 Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης 3 ΧΑΛΚΙΔΑ 2 Στέλιος Παπαθεμελής 2 ΤΟ ΒΗΜΑ 2 Τάσος Παπαδόπουλος 2 Τσεχία 2 Υπουργικό 2 Φ. Κουβέλης 2 Φιντέλ Κάστρο 2 Φοροαποφυγή 2 Φοροδιαφυγή 1 E.E. 1 Ύφεση 1 ΕΛΛΑ 1 Συνθήκη Δουβλίνου 1 ΤΧΣ 1 Τουρκική εισβολή 1 Τσάμηδες 1 Τόρστεν Μπένερ 1 ΥΠ.ΓΕ. 1 ΥΠ.ΕΣ. 1 ΥΠΑΙΘ 1 Φ. Μαστρογιάννη 1 Φάνης Ζουρόπουλος 1 Φασισμός 1 Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ-Docfest 1 Φετουλάχ Γκιουλέν 1 Φράγκος Φραγκούλης

Ο γερμανός εμπειρογνώμονας για θέματα μυστικών υπηρεσιών Έριχ Σμιτ-Έενμποομ  μίλησε για “οργισμένη συλλογή πληροφοριών μιας μυστικής υπηρεσίας εκτός ελέγχου”. Αρχικά οι πράκτορες της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών της Τουρκίας (“Millî İstihbarat Teşkilâtı / ΜΙΤ”) παρακολουθούσαν τους Κούρδους, όπως είπε, “αλλά τώρα έχουμε τελείως διαφορετικές πολιτικές συνθήκες στην Τουρκία”, είπε. 



Έξι χιλιάδες πράκτορες έχει η τουρκική ΜΙΤ στη Γερμανία! Καμιά άλλη υπηρεσία πληροφοριών δεν είναι τόσο έντονα παρούσα στη χώρα, ούτε καν η CIA, είπε σε συνέντευξή του στο δημόσιο γερμανικό ραδιόφωνο ο εμπειρογνώμονας για θέματα μυστικών υπηρεσιών Έριχ Σμιτ-Έενμποομ.

Η γερμανική κυβέρνηση κάνει πολύ λίγα εναντίον της και θα πρέπει να προστατεύσει Γερμανούς πολίτες τουρκικής καταγωγής καλύτερα από τoν χαφιεδισμό και την καταπίεση, πρόσθεσε χαρακτηριστικά.

Ο Σμιτ-Έενμποομ μίλησε για “οργισμένη συλλογή πληροφοριών μιας μυστικής υπηρεσίας εκτός ελέγχου”. Αρχικά οι πράκτορες της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών της Τουρκίας (“Millî İstihbarat Teşkilâtı / ΜΙΤ”) παρακολουθούσαν τους Κούρδους, όπως είπε, “αλλά τώρα έχουμε τελείως διαφορετικές πολιτικές συνθήκες στην Τουρκία”, όπως είπε.

Ζήτησε δε να εξεταστεί με κριτικό πνεύμα η συνεργασία της γερμανικής Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Πληροφοριών (ΒΝD) με την ΜΙΤ, διότι η Τουρκία είχε αρχίσει να την παραβιάζει από το 2014 “όταν δεν απάντησε στα συγκεκριμένα ερωτήματα της BND, ποιός τζιχαντιστής ήρθε στη χώρα σας και που πήγε μετά από τα συριακά σύνορα”.
mignatiou.com

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, Πάνος Καμμένος, φαίνεται να μην έχει εγκαταλείψει την ιδέα που είχε για μεταφορά στρατιωτικών δραστηριοτήτων και διευκολύνσεων από τη Σούδα σε νέα βάση που μπορεί να κατασκευσαστεί στην Κάρπαθο. 



Σύμωφωνα με προχθεσινό δημοσίευμα της Real News “ο Καμμένος,είχε κάνει τη σχετική πρόταση πριν από περίπου ένα χρόνο στην συνάντηση που είχε στο Πεντάγωνο με την υφυπουργό Άμυνας των ΗΠΑ Christine Wormuth! Η πρότασή του για την δημιουργία νατοϊκής-αμερικανικής βάσης στο νησί είχε προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων από τα κόμματα της αντιπολίτευσης και ειδικά από το ΚΚΕ. Ο Καμμένος δεν εγκατέλειψε ποτέ το σχέδιο και οι εξελίξεις στην Τουρκία που έχουν οδηγήσει στο ναδίρ της αμερικανοτουρκικές σχέσεις θεωρεί ότι τον δικαιώνουν και αποτελούν μια χρυσή ευκαιρία για περαιτέρω σύσφιξη των ελληνοαμερικανικών σχέσεων.

Η αλήθεια είναι ότι οι αμερικανοί δεν κρύβουν πλέον της ανησυχία τους για το “που το πάει η Τουρκία”. Την Τετάρτη ,ο διευθυντής της τουρκικής εφημερίδας Yeni Safak και μυστικοσύμβουλος του Ερντογάν, Ιμπαχίμ Καραγκιούλ έγραψε στο twitter ένα …απίθανο μήνυμα! Πρότεινε να …αρπάξει η Τουρκία τα 20 αμερικανικά πυρηνικά όπλα που είναι αποθηκευμένα στο Ιντσιρλίκ!!!  Λίγες ώρες μετά γίνονταν γνωστές πληροφορίες περί μεταφοράς των πυρηνικών απο΄το Ιντσιρλίκ σε βάση της Ρουμανίας!

Οι αμερικανοί πολύ πριν από την απόπειρα πραξικοπήματος κατά του Ερντογάν είχαν αρχίσει να δρομολογούν την υποβάθμιση της παρουσίας τους στο Ιντσιρλίκ,κάτι που είχε εκνευρίσει πάρα πολύ τον Ερντογάν. Πολύ περισσότερο τον είχε βγάλει από τα ρούχα του,η  πρώτη εναλλακτική λύση που “κυνηγούν” οι ΗΠΑ: κι αυτό είναι μια τεράστια περιοχή κοντά στο Κομπανί που ελέγχεται από Κούρδους! Πληροφορίες που έχουν φθάσει και στο ΓΕΕΘΑ ως επιβεβαιωμένες αναφέρουν ότι οι αμερικανοί όχι απλά σκέφτονται το Κομπανί αλλά έχουν αρχίσει και να το χρησιμοποιούν! Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ήδη  έχουν τεθεί σε λειτουργία πρόχειροι διάδρομοι και τα έργα προχωρούν!

Η αναγκαστική και ταχέως κλιμακούμενη υποβάθμιση του Ιντσιρλίκ έχει προκαλέσει “συμφόρηση” στην διαχρονικά πολύτιμη Σούδα και γι΄ αυτό έχει αρχίσει να μπαίνει στο παιχνίδι όλο και συχνότερα ο Άραξος.Οι προσγειώσεις μαχητικών αεροσκαφών του ΝΑΤΟ για “εξυπηρέτηση και αναεφοδιασμό” γίνονται όλο και συχνότερες τις τελευταίες εβδομάδες.

Σ΄ αυτό το κλίμα ο ΥΕΘΑ Πάνος Καμμένος έχει επαναφέρει μέσω διάφορων διαύλων την υπενθύμιση ότι “υπάρχει πάντα διαθέσιμη η Κάρπαθος”.

Το ιστορικό  


Πάνος Καμμένος- Christine Wormuth (20/5/2015)
Τον Μάϊο του 2015, σύμφωνα με το onalert.gr,  ο Πάνος Καμμένος είχε επισκεφθεί την Ουάσινγκτον και είχε συνάντηση με την αμερικανίδα υφυπουργό Άμυνας Christine Wormuth. Μετά από την συνάντηση ο Καμμένος δήλωσε ότι συζήτησε μαζί της “το σημαντικό ρόλο που παίζει η Σούδα και η ναυτική βάση, όπως επίσης και τη δυνατότητα να δημιουργηθεί μία Νατοϊκή αεροπορική βάση, μάλλον οι δραστηριότητες που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην Κρήτη να μεταφερθούν κατόπιν της πρότασης της ελληνικής Κυβέρνησης και του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, μετά από εισήγηση της Πολεμικής Αεροπορίας, στην Κάρπαθο”.

Το αμερικανικό ενδιαφέρον για περαιτέρω χρησιμοποίηση ελληνικού εδάφους  από δυνάμεις των ΗΠΑ, είχε αρχίσει να εκδηλώνεται έντονα από το καλοκαίρι του 2013. Ο τότε ΥΕΘΑ Δημήτρης Αβραμόπουλος είχε συναντηθεί στο Πεντάγωνο με τον τότε αμερικανό υπουργό Άμυνας Τσακ Χέϊγκελ, ο οποίος είχε θέσει ένα αίτημα: να παραχωρηθεί η αεροπορικά βάση στο Καστέλλι της Κρήτης για μεταστάθμευση μη επανδρωμένων αεροσκαφών. Ο Αβραμόπουλος είχε συμφωνήσει αλλά η κυβέρνηση Σαμαρά δεν τόλμησε να προχωρήσει. Αποτέλεσμα; Οι αμερικανοί μετά από πολύμηνη αναμονή πήγαν τα UAV’s στο Ιντσιρλίκ! Τώρα πρέπει πάλι να κάνουν…μετακόμιση. Και το ελληνικό έδαφος εξακολουθεί να είναι χωρίς καμία αμφιβολία το μοναδικό κομμάτι γης στη περιοχή όπου υπάρχει ασφάλεια.

 Ανάμεσα στις κινήσεις αυτές, δύο φαντάζουν πιο σημαντικές: Η επανεκκίνηση της συνεργασίας για την κατασκευή πυρηνικού σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στο Ακούγιου, στα παράλια της Μ. Ασίας και βέβαια το ξεμπλοκάρισμα της κατασκευής του Turkish Stream, του αγωγού μεταφοράς ρωσικού φυσικού αερίου στην Τουρκία και μέσω αυτής στην υπόλοιπη Ευρώπη..

  • Επιδιώξεις και δυσκολίες πίσω από την «επαναπροσέγγιση»  
  • Στο παιχνίδι των διπλωματικών εκβιασμών και οι ενεργειακές ροές
Η συνάντηση Πούτιν – Ερντογάν δεν συνοδεύτηκε από θεαματικές αλλαγές στις, ασαφείς και ρευστές, γεωπολιτικές ισορροπίες της ταραγμένης Μέσης Ανατολής. Στην κοινή συνέντευξη Τύπου, οι δύο πλευρές ανακοίνωσαν σειρά μέτρων με στόχο να αναθερμανθεί το κλίμα της μεταξύ τους οικονομικής συνεργασίας, που είχε παγώσει μετά την κατάρριψη του ρώσικου αεροσκάφους στα σύνορα της Συρίας. Τουρισμός, εμπορικές συναλλαγές, ξεμπλοκάρισμα μεγάλων έργων, όλα αυτά είναι σημαντικά για τις δύο χώρες, δεν συνιστούν όμως ανατροπή ισορροπιών και περιορισμένη σημασία έχουν, σε τελευταία ανάλυση, για τη Δυτική συμμαχία.

Ανάμεσα στις κινήσεις αυτές, δύο φαντάζουν πιο σημαντικές: Η επανεκκίνηση της συνεργασίας για την κατασκευή πυρηνικού σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στο Ακούγιου, στα παράλια της Μ. Ασίας και βέβαια το ξεμπλοκάρισμα της κατασκευής του Turkish Stream, του αγωγού μεταφοράς ρωσικού φυσικού αερίου στην Τουρκία και μέσω αυτής στην υπόλοιπη Ευρώπη (1).

Ακόμα και για το θέμα αυτό, οι δύο πλευρές έκαναν ιδιαίτερα προσεκτικές δηλώσεις. Ανακοίνωσαν ότι συμφώνησαν να συσταθεί κοινή ομάδα εργασίας για τον αγωγό, ενώ όπως διευκρίνισε, αμέσως μετά τη συνάντηση Πούτιν – Ερντογάν στην Αγία Πετρούπολη, ο υπουργός Ενέργειας της Ρωσίας Α. Νόβακ, το έργο θα υλοποιηθεί μόνο εάν υπάρξουν ευρωπαϊκές εγγυήσεις για την κατασκευή του. Σε αντίθετη περίπτωση, μπορεί να προχωρήσει μόνο η μια γραμμή, αυτή της τροφοδοσίας της Τουρκίας με φυσικό αέριο.

Η δήλωση αυτή έχει ιδιαίτερη σημασία μιας και Ουάσιγκτον και Ε.Ε. είναι πολέμιοι του Turkish Stream. Θεωρούν ότι το έργο έχει αποκλειστικά πολιτικό στόχο, την παράκαμψη της Ουκρανίας και τη συνέχιση της αποκλειστικής τροφοδοσίας της Ε.Ε. με ρωσικό φυσικό αέριο. Την ίδια στιγμή, επιταχύνουν την κατασκευή αγωγού τροφοδοσίας της Ευρώπης με αζέρικο φυσικό αέριο, εγχείρημα στο οποίο εμπλέκονται ενεργειακοί κολοσσοί των ΗΠΑ. Σε αυτό το σχέδιο εντάσσεται και η στήριξη στα δύο ελληνικού ενδιαφέροντος έργα, τον αγωγό IGB (Ελλάδας – Βουλγαρίας) και το τερματικό υγροποιημένου αερίου (LNG) της Αλεξανδρούπολης, το οποίο θα μπορούσε να τροφοδοτείται με αμερικανικό υγροποιημένο αέριο.

Βαθύτερες και δυσεπίλυτες αντιθέσεις

Η οικονομική συνεργασία που ανακοίνωσαν Ρωσία και Τουρκία πάντως, όσο και να είναι σημαντική για τις δύο χώρες, παραμένει η «εύκολη πλευρά» των διμερών τους σχέσεων. Η Ρωσία από την πλευρά της, γνωρίζει ότι παρά την ένταση των σχέσεων της Τουρκίας με ΗΠΑ και Ε.Ε., δεν είναι εφικτή μια συνολική ανατροπή της ισορροπίας δυνάμεων στη περιοχή. Γνωρίζει ακόμα ότι οι σχέσεις της Άγκυρας με ΗΠΑ και ΝΑΤΟ δεν μπορούν να διαρραγούν  εύκολα, ενώ ο ίδιος ο Ερντογάν αξιολογείται σαν απρόβλεπτος παράγοντας.

Το σημαντικότερο είναι ότι η Μόσχα αντιλαμβάνεται πως σημαντικές γεωστρατηγικές βλέψεις και σχεδιασμοί χωρίζουν τα δύο κράτη. Η σύσταση κουρδικού κράτους στα νότια σύνορα της Τουρκίας αποτελεί επιλογή της ρωσικής διπλωματίας, ενώ η Τουρκία, όπως γνωρίζουν οι πάντες, θεωρεί καταστροφική μια τέτοια εξέλιξη για τη συνοχή του τουρκικού κράτους. Σημαντικές διαφορές ανάμεσα στις δύο χώρες, καθώς έχουν αντιτιθέμενα συμφέροντα και σφαίρες επιρροής, υπάρχουν επίσης στα μέτωπα της Μαύρης Θάλασσας, του Καυκάσου, της Μέσης Ανατολής και της Κεντρικής Ασίας.

Το «κλείσιμο της αντιπαράθεσης» ανάμεσα στις δύο χώρες σήμερα δεν σχετίζεται στο παραμικρό με κάποια διευθέτηση των βαθύτερων διαφορών τους. Μέχρι το μέλλον να κρίνει τις εξελίξεις, η Ρωσία επιχειρεί κυνικά να εκμεταλλευτεί κάθε ευκαιρία και να διευρύνει κάθε ρήγμα στη δυτική συμμαχία για να προωθήσει τα ιδιαίτερα οικονομικά και γεωπολιτικά της συμφέροντα. Το σημαντικό είναι ότι τις ίδιες εκτιμήσεις – προβλέψεις κάνουν τόσο η Άγκυρα, όσο και η Ουάσιγκτον και το ΝΑΤΟ.

Παρά αυτούς τους περιορισμούς, το διπλωματικό και γεωστρατηγικό παιχνίδι στη περιοχή δεν είναι ούτε απόλυτα προβλέψιμο, ούτε προκαθορισμένης κατάληξης. Καθώς παρεμβαίνουν και άλλες δυνάμεις, με πιο σημαντική την αντίσταση του κουρδικού λαού αλλά και τη ριζοσπαστικοποίηση εκατοντάδων εκατομμυρίων του διάσπαρτου σουνιτικού στοιχείου στην περιοχή, τίποτα δεν μπορεί να θεωρηθεί δεδομένο. Οι εξελίξεις σε Ιράκ και Αφγανιστάν, επιβεβαιώνουν άλλωστε ότι τα ιμπεριαλιστικά σχέδια, παρά τη σημαντική στρατιωτική δύναμη στην οποία βασίζονται, δεν επιτυγχάνουν πάντα τους σκοπούς τους.

Κλιμακώνεται η κόντρα Τουρκίας – Δύσης

Οι εξελίξεις αυτές συντελούνται καθώς κλιμακώνεται η λεκτική και διπλωματική αντιπαράθεση της Τουρκίας με τη δυτική συμμαχία. Πρόσφατα, η τούρκικη διπλωματία πρόσθεσε δυο σημαντικές παραμέτρους στην αντιπαράθεση με τη Δύση. Κατηγόρησε ευθέως ένα αμερικάνικο ινστιτούτο, το Κέντρο Γούντροου Ουίλσον, για συμμετοχή στην προετοιμασία του πραξικοπήματος του Ιουλίου, ενώ παράλληλα ενέπλεξε σε αυτό και τη Μοσάντ. Η ευθεία κατηγορία των ισραηλινών μυστικών υπηρεσιών αναμφισβήτητα θα επιδράσει στην, πολύ πρόσφατη, προσπάθεια εξομάλυνση των σχέσεων Τουρκίας και Ισραήλ. Μένει να δούμε το βάθος αυτής της νέας τροπής των εξελίξεων.

Η Ουάσιγκτον αντέδρασε προσεκτικά στις νέες κατηγορίες της τούρκικης πλευράς και με λιτό τρόπο το αμερικάνικο υπουργείο Εξωτερικών σημείωσε: «Αυτή του είδους η θεωρία συνωμοσίας, η εμπρηστική ρητορική… δεν εξυπηρετεί απολύτως τίποτε».

Την ίδια στιγμή, ο πρόεδρος της Τουρκίας κατηγορεί την ηγεσία της Ε.Ε. ότι με τη στάση της, ουσιαστικά στήριξε τους πραξικοπηματίες και ότι αδιαφορεί για τη σταθερότητα του καθεστώτος της Άγκυρας με τις υποκριτικές ανησυχίες της για τη «συνταγματική τάξη» στη Τουρκία.

Τη στιγμή που οι Ευρωπαίοι ιθύνοντες απειλούν με διακοπή των ενταξιακών διαδικασιών της Τουρκίας, ιδίως αν εφαρμοσθεί η θανατική ποινή, η Άγκυρα απαιτεί την άμεση απελευθέρωση της ελεύθερης διακίνησης Τούρκων πολιτών στην Ε.Ε. και προειδοποιεί ότι αν δεν τηρηθούν οι ευρωπαϊκές δεσμεύσεις, θα ακυρωθεί η συμφωνία Ε.Ε. – Τουρκίας για το Μεταναστευτικό με συνέπεια να επανεμφανισθεί το φαινόμενο της απρόσκοπτης διακίνησης προσφύγων και μεταναστών από το Αιγαίο.

Όριο αυτής της κλιμακούμενης διπλωματικής αντιπαράθεσης είναι η πρόθεση του καθεστώτος Ερντογάν να αποσπάσει τη στήριξη ή τη σιωπή των Ευρωπαίων ιθυνόντων στο κύμα εκκαθαρίσεων στο εσωτερικό της χώρας με στόχο την ανάκτηση του πλήρους ελέγχου της κρατικής διοίκησης. Στόχος που μοιάζει εφικτός, παρά την ανησυχία της δυτικής συμμαχίας για την προοπτική να συγκεντρωθούν απόλυτες εξουσίες στα χέρια ενός «ενοχλητικού και απρόβλεπτου» πολιτικού σαν τον Ερντογάν.

Οι πρόσφατες δηλώσεις του Γενικού Γραμματέα του ΝΑΤΟ ότι δεν τίθεται θέμα διάρρηξης των σχέσεων Τουρκίας και ΝΑΤΟ και ότι ο Οργανισμός στηρίζει απόλυτα τον νόμιμα εκλεγμένο πρόεδρο της Τουρκίας, είναι ενδεικτικές των προθέσεων και των ορίων που έχει η πολιτική της Δύσης.

Ο ρόλος της Τουρκίας παραμένει ισχυρός για το ΝΑΤΟ, η επαναπροσέγγιση Ρωσίας – Τουρκίας κινείται μέσα σε αποδεκτά όρια, και όλα αυτά καθορίζουν το βάθος των στρατηγικών αποφάσεων της δυτικής συμμαχίας. Αυτό καθόλου δεν σημαίνει ότι δεν θα υπάρχουν και νέες προσπάθειες για «τρικλοποδιές» στο μέλλον. Προς το παρόν, νέα δεδομένα και τάσεις αναμένεται να φανούν στην επόμενη προγραμματισμένη επίσκεψη του Τζον Κέρι στην Άγκυρα στα τέλη Αυγούστου. Το καλοκαίρι θα παραμείνει πολύπλευρα θερμό στη περιοχή μας.
 
(1) Πρόκειται για έργο που σχεδιάστηκε σε αντικατάσταση του αγωγού «South Stream I», που ματαιώθηκε μετά από παρέμβαση της Ε.Ε. και στοχεύει -όπως και ο προκάτοχός του- στην παράκαμψη της Ουκρανίας για τη μεταφορά ρωσικού αερίου στη Νότιο και Κεντρική Ευρώπη. Είχε ανακοινωθεί για πρώτη φορά τον Δεκέμβριο του 2014 από τον πρόεδρο Πούτιν κατά τη διάρκεια επίσκεψής του στη Τουρκία. Ο αρχικός σχεδιασμός του Turkish Stream προέβλεπε 4 γραμμές μεταφοράς, συνολικής δυναμικότητας 63 δισ. κ.μ. αερίου, εκ των οποίων τα 14 δισ. και η μία τουλάχιστον γραμμή θα είχε αποκλειστικό προορισμό την Τουρκία. Αργότερα, το συνολικό δυναμικό μεταφοράς του αγωγού μειώθηκε στα μισά (32 δισ. κ.μ.).
Σπύρος Παναγιώτου / Δρόμος της ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ

Η προχθεσινή συνάντηση Μέρκελ-Ολάντ-Ρέντσι στη νήσο Βεντοτένε της Ιταλίας, το μέλλον της Ευρώπης, αλλά και ο μελλοντικός ρόλος της Γερμανίας στην ΕΕ, σχολιάστηκαν εκτενώς από τον γερμανόφωνο τύπο και παρουσιάζει η ελληνική ιστοσελίδα της Deutsche Welle...

 


Σε ανταπόκριση από την Ιταλία με χαρακτηριστικό τίτλο «Ένα πλοίο, τρεις καπετάνιοι», η εφημερίδα Berliner Zeitung διερωτάται: «Πρόκειται για τη σύνοδο κορυφής των αδυνάμων ή για μία νέα συμμαχία των ισχυρών στην Ευρώπη; (…) Κοινό όραμα για μία νέα ΕΕ δεν διαθέτουν μέχρι σήμερα ούτε οι Μέρκελ, Ολάντ και Ρέντσι, αν και είχαν ξανασυναντηθεί στα τέλη Ιουνίου. Ο καθένας από τους τρεις έχει αναλάβει τη δική του αποστολή, με κριτήρια εσωτερικής πολιτικής». Για την οικονομική επιθεώρηση Handelsblatt, προφανής προτεραιότητα για την «επόμενη μέρα» της Ευρώπης αποτελεί η πολιτική ασφάλειας και άμυνας. «Ένα τρίο για την Ευρώπη: Μέρκελ, Ολάντ και Ρέντσι θέλουν καλύτερη προστασία των εξωτερικών συνόρων της ΕΕ» επιγράφεται σχετικό πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ, στο οποίο πάντως επισημαίνεται ότι «για τους τρεις ηγέτες, το ίδιο σημαντική είναι και η λήψη μέτρων για την οικονομική ενίσχυση της Ευρώπης μετά το δημοψήφισμα του Brexit.

Σύμφωνα με την Tageszeitung του Βερολίνου «ο Ρέντσι και ο Ολάντ θα ήθελαν ένα νέο ξεκίνημα με περισσότερες δημόσιες επενδύσεις, λιγότερο αυστηρούς δημοσιονομικούς κανόνες και μία πιο επεκτατική οικονομική πολιτική. Αλλά η Μέρκελ πατάει φρένο. Το σύνθημά της είναι ότι δεν χρειάζεται ʻπερισσότερη Ευρώπηʼ, αλλά μία ʻκαλύτερη πολιτική της ΕΕʼ. «Η Μέρκελ αναλαμβάνει πρωτοβουλία για την Ευρώπη» επιγράφεται το σημερινό πρωτοσέλιδο της εφημερίδας Tagesspiegel του Βερολίνου. Το δικό του στίγμα δίνει στην Tagesspiegel ο επικεφαλής των γερμανικών συνδικάτων (DGB) Ράινερ Χόφμαν, ο οποίος ζητεί να τερματιστεί η πολιτική λιτότητας. «Χρειαζόμαστε τώρα μία ανοιχτή και ειλικρινή συζήτηση για την κοινωνική συνοχή στην Ευρώπη και σε αυτή τη συζήτηση περιλαμβάνεται η αποκήρυξη της πολιτικής λιτότητας» τονίζει ο Ράινερ Χόφμαν.

Εκτιμήσεις για τον ρόλο της Γερμανίας

«Μέρκελ: πρέπει να κάνουμε περισσότερα για την ασφάλεια της Ευρώπης» επιγράφεται πρωτοσέλιδο άρθρο της Frankfurter Allgemeine. Παράλληλα, η εφημερίδα αντικρούει την άποψη ότι η Γερμανία έχει ένα είδος ηγεμονίας στην Ευρώπη. Σε σχετικό σχόλιο αναφέρεται: «Όχι, η Γερμανία δεν είναι ο ηγεμών της ΕΕ. (…) Κάτι τέτοιο δεν θα ήταν συμβατό με την ιδέα της ΕΕ και την αυτοπεποίθηση που διακρίνει τα μέλη της. Όμως, ως η χώρα που διαθέτει την ισχυρότερη οικονομία και πρωταγωνιστικό ρόλο σε πολιτικό επίπεδο, η Γερμανία έχει και μία ιδιαίτερη ευθύνη για να εξέλθει η ΕΕ από τη σημερινή δύσκολη κατάσταση. Μία κατάσταση που συνδιαμορφώνεται από πολλές προκλήσεις. Κάθε μία από αυτές είναι από μόνη της αρκετά περίπλοκη και όλες μαζί απειλούν πλέον τα θεμέλια της ΕΕ».

Διαφορετική ερμηνεία από την Süddeutsche Zeitung, η οποία, στο σχόλιό της, χαρακτηρίζει την καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ «κρυφή πρόεδρο» της ΕΕ. Όπως επισημαίνει η εφημερίδα «αν χρειάζεται μία ακόμη απόδειξη για το πόσο σοβαρή είναι η κατάσταση στην ΕΕ, αυτή προκύπτει από το πρόγραμμα της Άνγκελα Μέρκελ γι αυτήν την εβδομάδα. Η καγκελάριος όχι μόνο επισκέπτεται τέσσερα κράτη-μέλη, αλλά και συναντάται με τους ηγέτες των 15 κρατών-μελών. Αναμένονται εντατικές συνομιλίες ενόψει της άτυπης συνόδου κορυφής τον Σεπτέμβριο». Η εφημερίδα επισημαίνει ότι την εκ περιτροπής προεδρία του Συμβουλίου αναλαμβάνει ο πρωθυπουργός της Σλοβακίας Ρόμπερτ Φίτσο, επικεφαλής ενός ασταθούς κυβερνητικού συνασπισμού, στον οποίο μάλιστα συμμετέχει και ένα εθνικιστικό κόμμα. Όπως αναφέρεται στο σχόλιο της Süddeutsche Zeitung «εκτός από το πολιτικό και οικονομικό βάρος της Γερμανίας σε μία ΕΕ, από την οποία απομακρύνονται πλέον και οι Βρετανοί, υπάρχουν δύο ακόμη παράγοντες που καθιστούν σχεδόν αναπόφευκτο έναν ηγετικό ρόλο για την Άνγκελα Μέρκελ: το γεγονός ότι είναι η μακροβιότερη ηγέτης (στην ΕΕ) και η συνυπευθυνότητά της για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ευρώπη».
Γιάννης Παπαδημητρίου/DW

 Από τις 11 το πρωί είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας  οι Βάσεις για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016... 

 


 
Μεικτή εικόνα παρουσιάζουν οι φετινές βάσεις, με τα παιδαγωγικά τμήματα και τις θεωρητικές σχολές να σημειώνουν μείωση και τις σχολές του τομέα της Υγείας αύξηση. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, το ποσοστό επιτυχίας των υποψηφίων ανήλθε στο 69,14%, καθώς απόλυση τους συνολικά 105.548 υποψήφιους όλων των κατηγοριών, εισήχθησαν οι 72.973.

Ωστόσο, από πλευράς υπουργείου τονίζεται ότι δεν έχει σημασία τόσο η σύγκριση των βάσεων με τις περυσινές, καθώς το φετινό σύστημα είναι διαφορετικό από εκείνο που ίσχυε μέχρι πέρυσι.

"Το παρόν σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει εξαντλήσει τη δυναμική του"
, δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου και πρόσθεσε ότι "χωρίς βιασύνη, αλλά και χωρίς μεγάλες αναβολές", μέσα από το διάλογο που έχει ξεκινήσει τους προηγούμενους μήνες θα προκύψει ένα νέο σύστημα, "που θα αναβαθμίζει το σχολείο και άρα προϋποθέτει μια αναμόρφωση του λυκείου και αφετέρου θα αποδίδει στο σχολείο την ευθύνη επιλογής για την τριτοβάθμια".
 
Από τις 11 το πρωί είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας  οι Βάσεις για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2016.

Οι ενδιαφερόμενοι πληκτρολογούν τον οκταψήφιο κωδικό τους και τα 4 αρχικά γράμματα των προσωπικών τους στοιχείων. Τα αποτελέσματα θα αποσταλούν ηλεκτρονικά στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, για να εκτυπωθούν ονομαστικές καταστάσεις των επιτυχόντων, να προωθηθούν στα σχολεία ευθύνης τους και να αναρτηθούν

Α. Φέτος οι υποψήφιοι διεκδίκησαν την εισαγωγή τους στις Σχολές και τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης μέσω των διαδικασιών των Πανελλαδικών Εξετάσεων με το Νέο Σύστημα αλλά και με το Παλαιό Σύστημα εισαγωγής.

I. Οι διαδικασίες επιλογής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με το Νέο Σύστημα αφορούν αποφοίτους:

i) ημερήσιου Γενικού Λυκείου, για τα τμήματα και τις Σχολές των Πανεπιστημίων, των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των ΤΕΙ, της ΑΣΠΑΙΤΕ, τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, τις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές των Ακαδημιών της Πυροσβεστικής και του Εμπορικού Ναυτικού.

ii) ημερήσιου ΕΠΑΛ, για τα ΤΕΙ, την ΑΣΠΑΙΤΕ, τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, τις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών, τις Σχολές Αστυφυλάκων και τις Σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού.

iii) εσπερινού Γενικού Λυκείου, για τα Πανεπιστήμια, τις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, τα ΤΕΙ, την ΑΣΠΑΙΤΕ, τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης και τις Σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού.

II. Επίσης, οι διαδικασίες επιλογής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με το Παλαιό Σύστημα αφορούν αποφοίτους:

i) ημερήσιου Γενικού Λυκείου και ημερήσιου ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β΄ (συμμετεχόντων στις Εξετάσεις αλλά και με τη διαδικασία του 10%), για τα Τμήματα και τις Σχολές των Πανεπιστημίων, των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών, των ΤΕΙ, της ΑΣΠΑΙΤΕ, τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, τις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές των Ακαδημιών της Πυροσβεστικής και του Εμπορικού Ναυτικού.

ii) ημερήσιου ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Α΄ (συμμετεχόντων στις Εξετάσεις αλλά και με τη διαδικασία του 10%), για τα ΤΕΙ, την ΑΣΠΑΙΤΕ, τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, τις Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών, τις Σχολές Αστυφυλάκων και τις σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού.

iii) εσπερινού Γενικού Λυκείου και εσπερινού ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β΄, για τα Πανεπιστήμια, τις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, τα ΤΕΙ, την ΑΣΠΑΙΤΕ, τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης και τις Σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού.

iv) εσπερινού ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Α΄, για τα ΤΕΙ, την ΑΣΠΑΙΤΕ, τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης, και τις σχολές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού.

Σήμερα δίδονται στη δημοσιότητα η βαθμολογία του πρώτου και του τελευταίου εισαγόμενου στο κάθε Τμήμα ή Σχολή για την κάθε κατηγορία, ενώ στέλνονται ηλεκτρονικά στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας καταστάσεις επιτυχόντων κάθε κατηγορίας, προκειμένου να τις προωθήσουν στα Λύκεια αρμοδιότητάς τους και να αναρτηθούν σε αυτά εντός της ημέρας.

O συνολικός αριθμός των υποψηφίων για επιλογή φέτος ανήλθε σε 105.548 (75.224 με το Νέο ΓΕΛ, 3.219 με το Παλαιό ΓΕΛ/ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β’, 14.339 με το 10% του ΓΕΛ/ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Β’, 9.411 με το Νέο ΕΠΑΛ, 2.019 με το Παλαιό ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Α’ και 1.336 με το 10% του ΕΠΑΛ-ΟΜΑΔΑ Α’), ενώ πέρυσι ο αντίστοιχος αριθμός υποψηφίων ήταν 104.616.

Συνολικά εισήχθησαν στα Πανεπιστήμια, στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στα ΤΕΙ, στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής και του Εμπορικού Ναυτικού 72.973 υποψήφιοι, ενώ το 2015 εισήχθησαν 70.988.

Τα δικαιολογητικά και η διαδικασία εγγραφής θα ανακοινωθούν κατά τις προσεχείς ημέρες με νεότερο Δελτίο Τύπου και αναλυτική εγκύκλιο.

Επισημαίνεται ότι όλοι οι επιτυχόντες στα Τ.Ε.Ι. εισάγονται στο Α΄ εξάμηνο.

Η προθεσμία και η διαδικασία εγγραφής των επιτυχόντων στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές, στη Σχολή Ανθυποπυραγών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας, στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού καθώς στις Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου και Κρήτης θα ορισθεί και θα ανακοινωθεί από τις ίδιες τις σχολές.

Β. Τέλος, ανακοινώνονται τα αποτελέσματα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με τις ειδικές κατηγορίες των αλλοδαπών-αλλογενών (αποφοίτων Λυκείων εκτός Ε.Ε.) και των αποφοίτων Λυκείων ή αντίστοιχων σχολείων Κρατών-Μελών της Ε.Ε μη ελληνικής καταγωγής. Τα δικαιολογητικά και η διαδικασία εγγραφής αυτών των εισαγόμενων θα ανακοινωθούν κατά τις προσεχείς ημέρες με νεότερο Δελτίο Τύπου και αναλυτική εγκύκλιο, με την προϋπόθεση ότι πέραν των δικαιολογητικών που απαιτούνται θα προσκομίζεται και βεβαίωση των Πανεπιστημίων Αθήνας, Θεσσαλονίκης ή πιστοποιητικό τουλάχιστον επιπέδου Β2 (Γ’) του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας ότι γνωρίζουν την Ελληνική γλώσσα.

Όσοι δεν κατέχουν την ανωτέρω βεβαίωση ή το πιστοποιητικό γνώσης της Ελληνικής γλώσσας ολοκληρώνουν την εγγραφή τους μετά από την προσκόμιση αυτών μέχρι και το επόμενο της εισαγωγής ακαδημαϊκό έτος, σε ημερομηνίες που ανακοινώνονται.

Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται είναι αυτά που έχουν ανακοινωθεί με τις Οδηγίες για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση της Ελλάδας των κατηγοριών:

α) αλλοδαπών-αλλογενών (αποφοίτων λυκείων εκτός Ε.Ε.) και β) αποφοίτων Λυκείων ή αντιστοίχων σχολείων κρατών –μελών της Ε.Ε. μη ελληνικής καταγωγής και θα κατατεθούν από τους ίδιους τους υποψηφίους ή από νόμιμα εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπό τους στη γραμματεία της σχολής επιτυχίας, προκειμένου να γίνει ο έλεγχος τους για την ολοκλήρωση της εγγραφής τους.

ΟΙ ΒΑΣΕΙΣ από το Υπ. Παιδείας

Η συνάντηση των σοσιαλιστών αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων θα γίνει στο Παρίσι, στις 25 Αυγούστου, θα συμμετέχουν όλοι οι Ευρωπαίοι αρχηγοί κομμάτων - μελών του Ευρωπαϊκού Σοσιαλιστικού Κόμματος, οι οποίοι ηγούνται κυβερνήσεων ή συμμετέχουν σε αυτές, καθώς, επίσης, και Ευρωπαίοι αξιωματούχοι με αναφορά στο ΕΣΚ.


από την περυσινή συνάντηση των Ευρωσοσιαλιστών

Η συνάντηση των σοσιαλιστών αρχηγών κρατών και κυβερνήσεων θα γίνει στο Παρίσι, στις 25 Αυγούστου. Θα συμμετέχουν όλοι οι Ευρωπαίοι αρχηγοί κομμάτων - μελών του Ευρωπαϊκού Σοσιαλιστικού Κόμματος - PES,  οι οποίοι ηγούνται κυβερνήσεων ή συμμετέχουν σε αυτές, καθώς, επίσης, και Ευρωπαίοι αξιωματούχοι με αναφορά στο ΕΣΚ και όπως σημειώνουν κυβερνητικοί κύκλοι «είναι η δεύτερη συνάντηση αυτού του είδους, στην οποία προσκαλείται ως παρατηρητής ο Έλληνας πρωθυπουργός - ο μόνος Ευρωπαίος πρωθυπουργός από το Κόμμα της Ευρωπαϊκής Αριστεράς».

Αντικείμενο της μεθαυριανής συνάντησης είναι η προσπάθεια να διαμορφωθεί κοινή στάση των προοδευτικών Ευρωπαίων ηγετών στη σύνοδο της Μπρατισλάβα, όπου συγκαλείται στις 16 Σεπτεμβρίου άτυπη Σύνοδος Κορυφής της ΕΕ, με αντικείμενο το Brexit και τα δεδομένα που διαμορφώνονται στην Ευρώπη μετά τις πρόσφατες εξελίξεις στην Βρετανία.

«Στη συνάντηση του Παρισιού, η ελληνική πλευρά θα εισηγηθεί να υιοθετηθούν από τους προοδευτικούς Ευρωπαίους ηγέτες, ενιαίες θέσεις, στην κατεύθυνση ενίσχυσης της κοινωνικής και αναπτυξιακής ευρωπαϊκής ατζέντας, και οι οποίες περιλαμβάνονται ήδη σε διακηρύξεις του ΕΣΚ, αλλά και του κόμματος της Ευρωπαϊκής Αριστεράς. Ο Αλέξης Τσίπρας θα θέσει, επίσης, το θέμα υιοθέτησης κοινής πολιτικής ασύλου, για όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ», σημειώνουν, τέλος, οι κυβερνητικοί κύκλοι.

Η προσπάθεια του πρωθυπουργού να ορίσει την ατζέντα κάνοντας προτάσεις και κόβοντας κορδέλες στα νησιά το κατακαλόκαιρο θα πέσει στο κενό. Η πραγματικότητα δεν ωραιοποιείται. Η άνοδος του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία, πράγματι, δημιούργησε ελπίδες ότι η χώρα θα γυρίσει σελίδα. Δυστυχώς συνεχίζει να γράφει στην ίδια και μάλιστα με πολλές μουτζούρες και σοβαρές πολιτικές ανορθογραφίες....



του Γιάννη Ανδρουλιδάκη*

Ο όρος "Νέα Μεταπολίτευση" ακούστηκε πολύ τελευταία. Δεν πάει πολύς καιρός που η Ν.Δ. διεκδικούσε την πατρότητα του συνθήματος από το ΣΥΡΙΖΑ. Προσφάτως ακούσαμε τον πρωθυπουργό της χώρας να αναφέρεται στο πέρασμα σε μια νέα μεταπολίτευση. Τη μετάβαση αυτή τη συνέδεσε με μια τομή, ένα νέο Σύνταγμα. Διατύπωσε, μάλιστα, τους πέντε βασικούς άξονες της πρότασης του για τη συνταγματική αναθεώρηση.

Το σκηνικό της παρουσίασης, ένα εφετζίδικο παιγνίδι εντυπωσιασμού από αυτά που συνηθίζει ο κ. Τσίπρας, στήθηκε μπροστά στη Βουλή παρουσία υπουργών και άλλων επισήμων. Θέλησε, υποθέτω, με αυτόν τον τρόπο να δείξει ότι σέβεται και υπολογίζει το κοινοβούλιο, το ναό της δημοκρατίας, όπως το αποκάλεσε. Στην ουσία, όμως, συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο, όταν υποβαθμίζονται οι κοινοβουλευτικές διαδικασίες, όταν ψηφίζονται μνημόνια 7500 σελίδων σε ένα βράδυ, όταν επιβάλλεται ο αυτόματος κόφτης σε μισθούς και συντάξεις χωρίς την έγκριση της Βουλής κ.ά. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ έχει τεράστια ευθύνη, γιατί συνέβαλε και εκείνη στη μετατροπή του κοινοβουλίου σε ναό των μνημονίων και των αντιδημοκρατικών πρακτικών και σε μηχανισμό επιβολής της θέλησης των δανειστών.

Ας έλθουμε, όμως, στην ουσία της πρότασης. Θολή και άτολμη, αποτέλεσμα εσωκομματικών και ενδοκυβερνητικών ισορροπιών, πρόταση σούπα, δεν οδηγεί στις απαραίτητες ρήξεις και τους μετασχηματισμούς που έχει ανάγκη η χώρα και η ελληνική κοινωνία. Δεν προβλέπεται για παράδειγμα διαχωρισμός κράτους – εκκλησίας που αποτελούσε προεκλογική δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ. Η πρόταση για εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας από το λαό έχει υποστηρικτές και διαφωνούντες με επιχειρήματα ένθεν κακείθεν. Σημασία πάντως έχει ότι δημιουργεί σύγχυση, αφού δεν έχει διευκρινιστεί πλήρως ότι δε θα αλλάξει η μορφή του πολιτεύματος σε Προεδρική Δημοκρατία και δεν ξεκαθαρίζεται αν θα ενισχυθούν και πόσο οι αρμοδιότητες του ανώτερου πολιτειακού άρχοντα. Επιπλέον, ο άνθρωπος που τσαλάκωσε το ΟΧΙ του ελληνικού λαού συνεχίζει να παίζει με την γνησιότερη μορφή δημοκρατίας, δηλαδή την άμεση, αφού προτείνεται η διενέργεια δημοψηφίσματος με λαϊκή πρωτοβουλία, αλλά όχι για δημοσιονομικά θέματα, δηλαδή να μην πειράξουμε τα μνημόνια και ό, τι αυτά προβλέπουν. Τέλος η διατύπωση ότι η μομφή κατά της κυβέρνησης θα είναι εποικοδομητική και θα συνδέεται με πρόταση για νέο πρωθυπουργό δεν κάνει τίποτε άλλο παρά να διατηρεί αυταρχικές κυβερνήσεις στην εξουσία. Πρέπει κάποιος να υπενθυμίσει στον αρχηγό του ΣΥΡΙΖΑ το άλφα-βήτα της δημοκρατίας, δηλαδή ότι ο σεβασμός προς αυτή δε φαίνεται στις εξαγγελίες και στα μεγάλα και συχνά κενά περιεχομένου λόγια, αλλά στην πράξη, όταν αποδέχεσαι τη λαϊκή βούληση. Ο κ. Τσίπρας υστερεί και σε αυτό. Επομένως, ας μην προσπαθεί να εμφανιστεί σαν ο νέος Ελευθέριος Βενιζέλος ο οποίος θα βάλει τη χώρα στη νέα εποχή και θα προχωρήσει στον αστικό εκσυγχρονισμό του κράτους. Ούτε ο ίδιος μπορεί, ούτε το 2016 είναι 1910.

Η προσπάθεια του πρωθυπουργού να ορίσει την ατζέντα κάνοντας προτάσεις και κόβοντας κορδέλες στα νησιά το κατακαλόκαιρο θα πέσει στο κενό. Η πραγματικότητα δεν ωραιοποιείται. Η άνοδος του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία, πράγματι, δημιούργησε ελπίδες ότι η χώρα θα γυρίσει σελίδα. Δυστυχώς συνεχίζει να γράφει στην ίδια και μάλιστα με πολλές μουτζούρες και σοβαρές πολιτικές ανορθογραφίες. Είναι ξεκάθαρο ότι αποτελεί συνέχεια της μεταπολίτευσης. Υποσχέθηκε να τελειώνει με ό,τι γινόταν στο παρελθόν και αντί γι' αυτό το ρετουσάρει και το πλασάρει σαν διαφορετικό. Με πυλώνα το παλιό, μπαλώματα και σαθρά υλικά δε χτίζεται το νέο. Η νέα μεταπολίτευση θα έρθει από ένα μπλοκ πολιτικών δυνάμεων και συλλογικοτήτων και θα συνδέεται με πολιτικές, κοινωνικές και οικονομικές αλλαγές προς όφελος των πολλών. Θα συνοδεύεται από την ουσιαστική συμμετοχή του λαϊκού παράγοντα στην εξουσία, από τη σύγκρουση με όσους, εγχώριους και εξωχώριους, οδήγησαν τη χώρα στην υποδούλωση και την ταπείνωση και από το οριστικό τέλος των μνημονίων.
* Ο Γιάννης Ανδρουλιδάκης είναι εκπαιδευτικός στο 6ο Λύκειο Καλαμάτας

Με απόφαση της διοίκησης του Οργανισμού Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών - ΟΑΕΕ η ρύθμιση των 100 δόσεων ανοίγει και πάλι για τους ελεύθερους επαγγελματίες... 

 

Σύμφωνα με αποκλειστικό πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ του «Ελεύθερου Τύπου», ο ΟΑΕΕ βλέποντας τους οφειλέτες να εγκαταλείπουν μαζικά τις ρυθμίσεις και τα έσοδα να μειώνονται, αποφάσισε να δώσει μια δεύτερη ευκαιρία σε χιλιάδες ελεύθερους επαγγελματίες που διέκοψαν τη ρύθμιση να ξαναμπούν στις 100 δόσεις.
Μπορεί η κυβέρνηση διά του αρμόδιου αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδη να λέει ότι δεν γίνεται να «έχουμε πάντα τις 100 δόσεις για τη ρύθμιση των οφειλών», πλην όμως ο ΟΑΕΕ, ακολουθώντας διαφορετική γραμμή και βλέποντας πλέον τους οφειλέτες να εγκαταλείπουν μαζικά τις ρυθμίσεις και να πέφτουν τα έσοδα, αποφάσισε να δώσει μια δεύτερη ευκαιρία σε χιλιάδες ελεύθερους επαγγελματίες που διέκοψαν τη ρύθμιση για να ξαναμπούν στις 100 δόσεις.

Η απόφαση, σύμφωνα με το σχετικό έγγραφο που φέρει ημερομηνία 2 Αυγούστου 2016 το οποίο δημοσιεύει σήμερα η εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος, προβλέπει ότι όσοι είχαν ενταχθεί στην τελευταία ρύθμιση των 100 (ή και λιγότερων) δόσεων με το νόμο 4321/15 και την έχασαν λόγω μη εμπρόθεσμης καταβολής είτε των τρεχουσών τους εισφορών είτε της μηνιαίας δόσης έχουν μια δεύτερη ευκαιρία να επανενταχθούν και να διασωθούν έτσι από πρόστιμα και κατασχέσεις.

Προϋπόθεση επανένταξης, όπως αναφέρεται στην απόφαση, είναι να αποδεικνύεται από την πλευρά των οφειλετών που βγήκαν εκτός ρύθμισης ότι, παρότι είχαν την πρόθεση να είναι ενήμεροι σε δόσεις και εισφορές, εντούτοις για λόγους για τους οποίους δεν είναι οι ίδιοι «άμεσα υπεύθυνοι», δεν ανταποκρίθηκαν και βγήκαν εκτός ρύθμισης.

Σύμφωνα με την απόφαση του ΟΑΕΕ που διευκολύνει δεκάδες χιλιάδες οφειλέτες με μια δεύτερη ευκαιρία:

1. Οσοι βγήκαν εκτός ρύθμισης μέχρι και τις 2 Αυγούστου 2016 έχουν τη δυνατότητα υποβολής αίτησης επανένταξης έως τις 31 Οκτωβρίου 2016, συμπεριλαμβάνοντας δόση/εις ή εισφορά με ημερομηνία εμπρόθεσμης πληρωμής 1/8/2016.

2. Οσοι μένουν εκτός ρύθμισης από 2 Αυγούστου 2016 και μετά έχουν τρεις μήνες προθεσμία να υποβάλουν αίτηση επανένταξης εφόσον καταστούν εκπρόθεσμοι στην πληρωμή δόσης ή εισφορών μέχρι 31 Αυγούστου 2016.

3. Αιτήσεις που έχουν υποβληθεί από οφειλέτες για επανένταξη στη ρύθμιση των 100 δόσεων την οποία είχαν και απώλεσαν επανεξετάζονται σύμφωνα με τη νέα απόφαση ως προς τους λόγους και τις αιτίες που προκάλεσαν την απώλεια της ρύθμισης.

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.