1321 ΠΟΛΙΤΙΚΗ 1154 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 733 ΕΛΛΑΔΑ 661 Ε.Ε. 656 ΚΟΣΜΟΣ 499 ΑΠΟΨΕΙΣ 461 ΚΟΙΝΩΝΙΑ 119 Τουρκία 113 ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ 94 VIDEO 93 ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ 76 ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 53 ΡΩΣΙΑ 44 Blog συντάκη 44 ΧΡΕΟΣ 41 ΜΜΕ 36 ΣΥΡΙΖΑ 36 Χρήστος Γιανναράς 27 Τράπεζες 26 Τρομοκρατία 24 ΜΝΗΜΟΝΙΑ 23 ΚΥΠΡΟΣ 21 Σένγκεν 20 Π. ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ 18 ΣΥΡΙΑ 18 Τηλεοπτικές άδειες 17 ΑΡΙΣΤΕΡΑ 16 ΕΥΖΩΙΑ 16 ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ 15 MEDIA 11 ΥΠ.ΟΙΚ 10 ΤΡΟΙΚΑ 7 Φορολογία 6 ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ 6 Τρύφων Αλεξιάδης 6 ΥΠ.ΕΞ. 5 ΥΓΕΙΑ 5 Φρανσουά Ολάντ 4 Τράπεζα της Ελλάδας 3 Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης 3 ΧΑΛΚΙΔΑ 2 Στέλιος Παπαθεμελής 2 ΤΟ ΒΗΜΑ 2 Τάσος Παπαδόπουλος 2 Τσεχία 2 Υπουργικό 2 Φ. Κουβέλης 2 Φιντέλ Κάστρο 2 Φοροαποφυγή 2 Φοροδιαφυγή 1 Ύφεση 1 Συνθήκη Δουβλίνου 1 ΤΧΣ 1 Τουρκική εισβολή 1 Τσάμηδες 1 Τόρστεν Μπένερ 1 ΥΠ.ΓΕ. 1 ΥΠ.ΕΣ. 1 ΥΠΑΙΘ 1 Φ. Μαστρογιάννη 1 Φάνης Ζουρόπουλος 1 Φασισμός 1 Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ-Docfest 1 Φετουλάχ Γκιουλέν 1 Φράγκος Φραγκούλης

«Βασιλικά προνόμια» στην Fraport! - Ερώτηση του Ν. Χουντή στην Κομισιόν

Ερώτηση προς την Κομισιόν κατέθεσε ο ευρωβουλευτής της ΛΑΕ, Νίκος Χουντής, υποστηρίζοντας πως είναι αντίθετα με την κοινοτική νομοθεσία τα προνόμια που δόθηκαν στη Fraport με βάση παλαιότερο βασιλικό διάταγμα...


Ερώτηση προς την Κομισιόν κατέθεσε ο ευρωβουλευτής της ΛΑΕ, Νίκος Χουντής, υποστηρίζοντας πως είναι αντίθετα με την κοινοτική νομοθεσία τα προνόμια που δόθηκαν στη Fraport με βάση παλαιότερο βασιλικό διάταγμα. Όπως υποστηρίζει «η Κομισιόν δεν ήθελε, και ορθά, ούτε να ακούσει για ένταξη του ΟΛΠ στο νόμο 2687/53, που θα έδινε πρόσθετα πλεονεκτήματα και εγγυήσεις στην Κινεζική Cosco»

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το TPP, ο Νίκος Χουντής, στην ερώτησή του, μνημονεύει το Προεδρικό Διάταγμα 27, το οποίο εκδόθηκε στις 7.4.2017 βάσει του ν.2687/53 περί «επενδύσεων και προστασίας κεφαλαίων εξωτερικού» και με το οποίο δίδονται πρόσθετες παροχές και εγγυήσεις στη Fraport, τονίζοντας ότι, «Τέτοιες εγγυήσεις δεν έχουν παρασχεθεί ποτέ μετά την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΕ, με εξαίρεση ναυτιλιακές επιχειρήσεις, διότι προφανώς παραβιάζουν το Ευρωπαϊκό Δίκαιο, αφού προσφέρουν ευνοϊκότερο επενδυτικό πλαίσιο σε όσες από τις λεγόμενες «παραγωγικές» επενδύσεις εντάσσονται στον ανωτέρω νόμο σε σχέση με τις υπόλοιπες».

Ο Νίκος Χουντής, καταλήγοντας στην ερώτησή του, ζητά να διερευνηθεί αν η ένταξη της Fraport στον ν.2687/53, που έχει αυξημένη τυπική ισχύ και τα «ευεργετήματα» που αυτή συνεπάγεται, είναι συμβατά με την κοινοτική νομοθεσία.

Σημειώνεται ότι η Κομισιόν, στην περίπτωση πώλησης του ΟΛΠ, όπου επιχειρήθηκε να εφαρμοστεί ο ν.2687/53, απέκλεισε κάθε σχετική σκέψη της τότε κυβέρνησης, με την απόφαση SA.28876 (2012/C) (Επίσημη Εφημερίδα ΕΕ C 301/55, 5.12.2012), τονίζοντας ότι:

«Η απαλλαγή από νομικούς περιορισμούς (αναγκαστική απαλλοτρίωση, επίταξη περιουσιακών στοιχείων, άδεια να προσλαμβάνει αλλοδαπό προσωπικό και εξαγωγή των αποδοχών τους σε ξένο συνάλλαγμα, άδεια επαναπατρισμού δανείων ή μετοχικού κεφαλαίου) θα μπορούσε επίσης στο μέλλον να ευνοήσει τον ΣΕΠ – Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε., θυγατρική της COSCO», γι’ αυτό κρίνει ότι «η προστασία στο πλαίσιο του ειδικού προστατευτικού καθεστώτος για τις ξένες επενδύσεις (Ν. 2687/53) δεν συμβιβάζεται με την εσωτερική αγορά».

Τονίζεται ότι οι ανωτέρω απαλλαγές είναι οι ίδιες με αυτές που έχουν δοθεί στη Fraport πριν από λίγες μέρες, με το ΠΔ 27/2017.

Με αφορμή την κατάθεση της ανωτέρω ερώτησης, ο Νίκος Χουντής έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Ενώ η Κομισιόν δεν ήθελε, και ορθά, ούτε να ακούσει για ένταξη του ΟΛΠ στο νόμο 2687/53, που θα έδινε πρόσθετα πλεονεκτήματα και εγγυήσεις στην Κινεζική Cosco, τώρα κάνει πως δεν έχει αντιληφθεί ότι με το Προεδρικό Διάταγμα 27 του 2017 τα 14 αεροδρόμια που αγόρασε η Γερμανική Fraport εντάσσονται στο ιδιαίτερα προνομιακό καθεστώς του Ν.2687/53, παραβιάζοντας τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ.
Επίσης, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ, ως αντιπολίτευση, κατακεραύνωνε την κυβέρνηση Σαμαρά να μην εντάξει την Cosco σε προνομιακό καθεστώς καιυποσχόταν την κατάργηση του Ν.2687/53, ως κυβέρνηση ικανοποιεί πλήρως και την τελευταία απαίτηση της Fraport, της δίνει πρόσθετα προνόμια και εγγυήσεις και είναι η πρώτη κυβέρνηση μετά την ένταξη της Ελλάδας στην ΕΕ που εντάσσει στον ν.2687/53, πέρα από τις ναυτιλιακές, και τις λεγόμενες «παραγωγικές» επενδύσεις.

Η ένταξη της Fraport στον νΝ.2687/53 δεν είναι μόνο πράξη χαριστική, παράνομη και πολιτικά καταδικαστέα, αλλά αποδεικνύει ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ όταν πρόκειται να «ικανοποιήσει» Γερμανούς, είναι πιο πρόθυμη και πιο «αποτελεσματική» ακόμη και από την κυβέρνηση Σαμαρά».
TPP

Ελλάδα, Ε.Ε., Νίκος Χουντής, ΛΑΕ, Fraport,

Ετικέτα:

Δημοσίευση σχολίου

[disqus]

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.