Η Κίνα είναι αποφασισμένη να πάρει υπό τον πολιτικό και οικονομικό της έλεγχο την Ε.Ε.

Κόσμος, Ε.Ε., Κίνα, Σερβία,

Πέρυσι, ο κινεζικός ναυτιλιακός κολοσσός Cosco έκλεισε τη συμφωνία για να αποκτήσει τον έλεγχο του μεγαλύτερου λιμανιού της Ελλάδας, τον Πειραιά. Οι Κινέζοι έχουν ήδη επενδύσει περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ στον εκσυγχρονισμό της εγκατάστασης, αφού την έχουν μετατρέψει σε ένα από τα 50 μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου. Η Κίνα μετατρέπει τον Πειραιά στην ευρωπαϊκή της πύλη...

Αποκλειστικά από τους "Αναστοχασμούς"

Η Κίνα είναι αποφασισμένη να πάρει υπό τον πολιτικό και οικονομικό της έλεγχο την Ευρωπαϊκή Ένωση

Όταν μιλάει για το μέλλον των Βαλκανίων ο Πρόεδρος της Σερβίας, Alexander Vucic, αναδεικνύει πάντα τους πρωταρχικούς του στόχους – τους δρόμους και την οικονομία. Η Σερβία υφίσταται σήμερα πολλές αλλαγές, με τη βοήθεια των οποίων ο Βούτσιτς σκοπεύει να καταστήσει τη χώρα του πλήρες μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για να υλοποιήσει το όνειρο, ο πρόεδρος της Σερβίας δε βασίζεται τόσο στους τσιγκούνηδες ευρωπαίους πιστωτές, αλλά στις φιλόδοξες πολιτικές δυνάμεις της Κίνας.

Ας το παραδεχτούμε: η Σερβία, τουλάχιστον η σερβική διοίκηση, δεν βλέπει πλέον τη Ρωσία με θαυμασμό. Η Ρωσία δεν ασκεί πλέον ενεργό πολιτική στα Βαλκάνια για πολλούς αντικειμενικούς λόγους και οι Σέρβοι πολιτικοί δεν θέλουν να περιμένουν να αλλάξει η εξωτερική πολιτική της Ρωσίας. Οι φιλοευρωπαϊκές δυνάμεις στο Βελιγράδι είναι δυτικές και όχι ανατολικές δυνάμεις, παρά τις ιστορικές παραδόσεις.

Η Σερβία είναι μια από τις φτωχότερες χώρες της Ευρώπης με πληθυσμό άνω των επτά εκατομμυρίων ανθρώπων. Φυσικά, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς τη Σερβία ως εταίρο, με τη βοήθεια της οποίας η Κίνα πρόκειται να διεισδύσει στην Ευρώπη. Ωστόσο, οι μακροχρόνιοι δεσμοί μεταξύ των δύο χωρών, σε συνδυασμό με τη γεωγραφική θέση, έχουν καταστήσει το Βελιγράδι βασικό παράγοντα στην πολιτική του Πεκίνου στα Βαλκάνια.

Πρόκειται για αμοιβαία επωφελή συνεργασία. Η Σερβία χρειάζεται επενδύσεις σε οικονομία και υποδομές το συντομότερο δυνατόν, ενώ η Κίνα ακολουθεί τον μακροπρόθεσμο στόχο της να λάβει στήριξη στη νοτιοανατολική Ευρώπη και να ενισχύσει την επιρροή της στις χώρες που ενδέχεται να γίνουν πλήρη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τα τελευταία χρόνια, η Κίνα έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό στη Σερβία. Ας πάρουμε, για παράδειγμα, μια γέφυρα 170 εκατομμυρίων ευρώ πέρα ​​από τον Δούναβη ή ένα θερμοηλεκτρικό εργοστάσιο στο Βελιγράδι αξίας 700 εκατομμυρίων. Μια κινεζική εταιρεία απέκτησε πρόσφατα το μοναδικό μεταλλουργικό εργοστάσιο στη Σερβία και υποσχέθηκε να αναβιώσει τη βιομηχανία του έθνους χωρίς να κόψει θέσεις εργασίας.

Σε αντίθεση με τους διεθνείς πιστωτές, όπως η Παγκόσμια Τράπεζα, η Κίνα είναι συχνά έτοιμη να χρηματοδοτήσει έργα με αμφιλεγόμενες οικονομικές αποδόσεις σε χαμηλότερα επιτόκια της αγοράς. Εφόσον τα κονδύλια της ΕΕ είναι διαθέσιμα μόνο για τα μέλη της ΕΕ, η Κίνα είναι η μόνη εναλλακτική λύση για χώρες όπως η Σερβία.

Ο Σέρβος Υπουργός Μεταφορών Zoran Mihajlovic πιστεύει ότι ήταν πολύ περίπλοκο για τη χώρα να λάβει δάνεια από τις δυτικές χώρες, πριν από την έλευση των κινεζικών επενδυτών.

«Τώρα, όταν συζητάμε για τα έργα μας, μας ρωτούν ‘γιατί η Κίνα;’ Για να είμαι ειλικρινής, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι Κινέζοι έχουν χρήματα», ανέφερε ο υπουργός.

Για την Κίνα, οι επενδύσεις στη Σερβία έχουν τόσο οικονομική όσο και πολιτική σημασία. Τα Βαλκάνια αποτελούν ένα σημαντικό διάδρομο στην «Δον-Κιχωτική» πρωτοβουλία του Πεκίνου «Belt and Road». Η ανοικοδόμηση νέων εμπορικών οδών σε όλο τον κόσμο είναι μια στρατηγική, που επιδιώκει τόσο την οικονομική όσο και την πολιτική επιρροή στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Πέρυσι, ο κινεζικός ναυτιλιακός κολοσσός Cosco έκλεισε τη συμφωνία για να αποκτήσει τον έλεγχο του μεγαλύτερου λιμανιού της Ελλάδας, τον Πειραιά. Οι Κινέζοι έχουν ήδη επενδύσει περίπου 600 εκατομμύρια ευρώ στον εκσυγχρονισμό της εγκατάστασης, αφού την έχουν μετατρέψει σε ένα από τα 50 μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου. Η Κίνα μετατρέπει τον Πειραιά στην ευρωπαϊκή της πύλη.

Για τα κινεζικά πλοία που κατευθύνονται προς την Ευρώπη μέσω της διώρυγας του Σουέζ, ο σχετικά κλειστός Πειραιάς είναι μια πολύ πιο ελκυστική επιλογή. Εάν τα Βαλκάνια είναι εξοπλισμένα με σύγχρονη υποδομή μεταφοράς εμπορευμάτων, ο όγκος του εμπορίου θα αυξάνεται κάθε χρόνο.

Μια ευρεία πρόσβαση στην αγορά της ΕΕ είναι μόνο ένα μέρος της ιστορίας. Η Κίνα προτίθεται όχι μόνο να στείλει προϊόντα στην Ευρώπη, αλλά και να εξάγει προϊόντα από την Ευρώπη. Ο μακροπρόθεσμος στόχος του Πεκίνου είναι να δημιουργήσει τη δική του βιομηχανική και παραγωγική βάση για να εξυπηρετήσει όχι μόνο την ευρωπαϊκή αγορά αλλά και τις αναδυόμενες αγορές της Ευρασίας από την Ανατολική Μεσόγειο μέχρι τη Μέση Ανατολή και την Ινδία.

Η Κίνα δημιούργησε ένα επενδυτικό ταμείο ύψους 10 δισ. Ευρώ για τη χρηματοδότηση έργων υποδομής σε χώρες από την Βαλτικής ως τα Βαλκάνια. Ο κύριος στόχος είναι να κερδίσει τον οικονομικό έλεγχο της περιοχής, η οποία βρίσκεται πολύ πίσω από τη Δυτική Ευρώπη από την άποψη της ευημερίας. Η Σερβία, που βρίσκεται στο κέντρο της, είναι πυρήνας του σχεδίου της Κίνας να δημιουργήσει μια γέφυρα από τον Πειραιά.

Η Κίνα επισκευάζει τους σιδηρόδρομους που παρέμειναν άθικτοι από την κατασκευή τους τον 19ο αιώνα. Επιπλέον, η Κίνα προοδεύει σταδιακά στην τοπική βιομηχανία. Για παράδειγμα, οι Γερμανοί αξιωματούχοι παραδέχονται ότι η Κίνα έχει προοδεύσει βιομηχανικά, όπως στην ρομποτική. Η Κίνα κάνει τα πάντα γρήγορα, χωρίς να θέτει ερωτήσεις, κάτι που είναι προφανώς ένα μεγάλο πλεονέκτημα.

Η Κίνα έχει ήδη επιτύχει μόχλευση στην περιοχή με τη βοήθεια της Σερβίας και της Ελλάδας. Όμως, δεν έχει ακόμη εκδηλώσει την πολιτική της βούληση.

Ωστόσο, μια προσεκτική ματιά στον Έλληνα πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα θα δείξει ότι συνεχώς μπλοκάρει τις δηλώσεις της ΕΕ για την Κίνα, αν αυτές δεν συναντούν τα συμφέροντα του κινέζου προέδρου Ξι Τζίνπινγκ.

Λίγα χρόνια αργότερα, εάν η ΕΕ συνεχίσει να επεκτείνεται, το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα θα έχει πολύ περισσότερους φίλους στις Βρυξέλλες. Καθώς γερνούν οι δυνατές ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γερμανία και η Γαλλία, θα συναντήσουν δυσκολίες στον αγώνα κατά της ηγεμονίας της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ευρώπη.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου