01/22/17

1339 ΠΟΛΙΤΙΚΗ 1175 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 755 ΕΛΛΑΔΑ 684 ΚΟΣΜΟΣ 671 Ε.Ε. 515 ΑΠΟΨΕΙΣ 471 ΚΟΙΝΩΝΙΑ 119 Τουρκία 113 ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ 94 VIDEO 93 ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ 82 ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 53 ΡΩΣΙΑ 44 Blog συντάκη 44 ΧΡΕΟΣ 41 ΜΜΕ 36 ΣΥΡΙΖΑ 36 Χρήστος Γιανναράς 27 Τράπεζες 26 Τρομοκρατία 24 ΜΝΗΜΟΝΙΑ 23 ΕΥΖΩΙΑ 23 ΚΥΠΡΟΣ 21 Σένγκεν 20 Π. ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ 18 ΣΥΡΙΑ 18 Τηλεοπτικές άδειες 17 ΑΡΙΣΤΕΡΑ 16 ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ 15 MEDIA 11 ΥΠ.ΟΙΚ 10 ΤΡΟΙΚΑ 7 Φορολογία 6 ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ 6 Τρύφων Αλεξιάδης 6 ΥΠ.ΕΞ. 5 ΥΓΕΙΑ 5 Φρανσουά Ολάντ 4 Τράπεζα της Ελλάδας 3 Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης 3 ΧΑΛΚΙΔΑ 2 E.E. 2 Στέλιος Παπαθεμελής 2 ΤΟ ΒΗΜΑ 2 Τάσος Παπαδόπουλος 2 Τσεχία 2 Υπουργικό 2 Φ. Κουβέλης 2 Φιντέλ Κάστρο 2 Φοροαποφυγή 2 Φοροδιαφυγή 1 Ύφεση 1 ΕΛΛΑ 1 Συνθήκη Δουβλίνου 1 ΤΧΣ 1 Τουρκική εισβολή 1 Τσάμηδες 1 Τόρστεν Μπένερ 1 ΥΠ.ΓΕ. 1 ΥΠ.ΕΣ. 1 ΥΠΑΙΘ 1 Φ. Μαστρογιάννη 1 Φάνης Ζουρόπουλος 1 Φασισμός 1 Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ-Docfest 1 Φετουλάχ Γκιουλέν 1 Φράγκος Φραγκούλης

Την σιωπή του έσπασε ένας από τους 8 Τούρκους στρατιωτικούς που κατέφυγαν στην Ελλάδα μετά την απόπειρα πραξικοπήματος στην Τουρκία, λίγο πριν την ετυμηγορία του Αρείου Πάγου....

 

Με ηρεμία στη φωνή, αλλά με πολύ έκδηλη την αγωνία για την απόφαση του δικαστηρίου, ο Τούρκος αξιωματικός δηλώνει ότι νιώθει σαν να έχει σταματήσει ο χρόνος. Και ζητεί αυτό για το οποίο ήρθε στην Ελλάδα: ανεξάρτητη Δικαιοσύνη.

«Μέσα σε μία νύχτα οι ζωές μας άλλαξαν» λέει ο εκζητούμενος, μιλώντας εκ μέρους και των υπολοίπων συναδέλφων του. «Ήμασταν στα σπίτια μας, με τις οικογένειές μας, είχαμε μια κανονική ζωή, όπως όλοι. Και ξαφνικά όλα άλλαξαν».

Αναφορικά με το πως νιώθουν ο ίδιος και οι φίλοι του, λίγο πριν από το «ΝΑΙ» ή το «ΟΧΙ» του Αρείου Πάγου, δηλώνει ανήσυχος, αλλά ταυτόχρονα εκφράζει και την αισιοδοξία του για το αποτέλεσμα.
 
«Έχουμε αγωνία, γιατί θέλουμε να δικαστούμε ανεξάρτητα. Άλλωστε γι' αυτό ήρθαμε στην Ελλάδα και δεν πήγαμε σε άλλη χώρα. Και ελπίζουμε ότι θα το κάνουν» προσθέτει.
 

«Έχει να δει το μωρό του από 2 μηνών και δεν ξέρει πότε θα το ξαναδεί»

Όσον αφορά τις οικογένειες τους και το πώς αντιμετωπίζουν το γεγονός ότι ήδη λείπουν έξι μήνες από κοντά τους, λέει: «Προσπαθούμε να τους κάνουμε να ηρεμήσουν. Είναι δύσκολο, αλλά δεν έχουμε άλλο δρόμο. Ενας από εμάς είχε ένα μωρό 2 μηνών και τώρα είναι 8. Και δεν ξέρει πότε θα το ξαναδεί».

«Δεν είμαστε κακοποιοί, πρέπει να το καταλάβετε. Δεν κάναμε κανένα κακό στη χώρα μας. Και η Τουρκία ξέρει ότι είμαστε αθώοι» τονίζει. 

Τι λένε για τους Έλληνες αστυνομικούς

Στα κρατητήρια ασχολούνται με το διάβασμα και τη ζωγραφική. Μάλιστα έχουν φτιάξει και τα πορτρέτα των συνηγόρων τους.

Η σχέση τους με τους αστυνομικούς είναι άριστες: «Είμαστε πολύ χαρούμενοι που τους γνωρίσαμε. Από την πρώτη στιγμή που ήρθαμε στη χώρα σας, μας έχουν φερθεί πολύ ευγενικά».
star.gr

«Η Κύπρος πρέπει να εξελιχθεί σε μια διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία με πλήρη κυριαρχία ως μέλος της ΕΕ και του ΟΗΕ. Τα γεωπολιτικά συμφέροντα τρίτης χώρας δεν μπορεί να είναι κριτήριο λύσης του Κυπριακού...» τονίζει ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς σε συνέντευξή του στη Real News...



«Η Κύπρος πρέπει να εξελιχθεί σε μια διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία με πλήρη κυριαρχία ως μέλος της ΕΕ και του ΟΗΕ. Τα γεωπολιτικά συμφέροντα τρίτης χώρας δεν μπορεί να είναι κριτήριο λύσης του Κυπριακού. Όσοι έχουν διαφορετική γνώμη, πρέπει να μας πουν πώς ορίζουν εκείνοι "το Κυπριακό πρόβλημα"», «επιθυμούν μια λύση "ολίγης κυριαρχίας και ολίγης κατοχής";», «να πουν ευθέως τη γνώμη τους παρά να διαπράττουν ύβρη όπως κάνουν μέχρι τώρα».

Η Τουρκία πρέπει να αντιληφθεί ότι στον σύγχρονο κόσμο δεν μπορεί τρίτο κράτος να ελέγχει κράτος-μέλος της ΕΕ, σημειώνει ο κ. Κοτζιάς επισημαίνοντας ότι «η ΕΕ δεν μπορεί να δεχτεί παρεμβατικά δικαιώματα, άρα και εγγυήσεις, επί του εδάφους της. Για αυτό υπάρχουν ήδη νομικές γνωμοδοτήσεις. Αλλά και κανείς στο σύγχρονο κόσμο δεν μπορεί να δεχτεί κάτι τέτοιο για κράτος μέλος του ΟΗΕ. Όσοι φωνασκούν ενάντια στην πολιτική μας ας μας εξηγήσουν επιτέλους γιατί έχουν άλλη γνώμη και που τη στηρίζουν».

Ο υπουργός Εξωτερικών χαρακτηρίζει τον κ. Ερντογάν ως «έναν έξυπνο, έμπειρο, σημαντικό ηγέτη της Τουρκίας» ο οποίος «γνωρίζει ότι τα προβλήματα λύνονται μέσα από συμβιβασμούς. Όχι σκάρτους, αλλά δημιουργικούς» και τονίζει ότι «εναπόκειται σε εκείνον να κάνει τις επιλογές του ως προς το Κυπριακό και θα κριθεί όπως κρινόμαστε όλοι. Η κρίση μας, βέβαια, πρέπει να αφορά πραγματικά γεγονότα και όχι μεταφυσικές ερωτήσεις».

Απαντώντας σε σχετική ερώτηση ο κ. Κοτζιάς αναφέρει ότι «υπάρχουν δυνάμεις που πίστευαν ότι ήταν εύκολο η Ελλάδα να πιεστεί προς υποχώρηση. Σήμερα, αυτές δείχνουν πολύ εκνευρισμένες και έχουν μεταδώσει τον εκνευρισμό τους σε σειρά από φερέφωνα που ειδικεύονται στη συκοφαντία. Ανακάλυψαν βλέπετε ότι τα θεμελιακά εθνικά μας συμφέροντα, η Κύπρος, το ευρωπαϊκό κεκτημένο και ο διεθνής νόμος δεν μπορεί να είναι πεδίο πολιτικής χωρίς αρχές». Προσθέτει επίσης ότι «συμβιβασμούς, προκειμένου να υπάρξει λύση, κάνουμε και θα κάνουμε, και έτσι οφείλουμε να κάνουμε. Αλλά υποχωρήσεις ως προς τη λύση του πυρήνα του προβλήματος δεν θα κάνουμε» και υπογραμμίζει ότι «αν δεν υπάρξει συμφωνία δεν θα φταίμε εμείς. Σε κάθε περίπτωση δεν θα γίνουμε φορείς σκάρτων "λύσεων"».

Ερωτηθείς, ο υπουργός Εξωτερικών κάνει ιδιαίτερη αναφορά στο σύμφωνο φιλίας, αντί των συνθηκών εγγυήσεων, που πρότεινε η ελληνική πλευρά «στη βάση της παγκόσμιας ιστορικής εμπειρίας που μελετήσαμε με προσοχή», όπως λέει, εξηγώντας ότι «με αυτό το σύμφωνο οι τρεις χώρες θα συνεργάζονται έναντι σύγχρονων κοινών κινδύνων, όπως οι οικολογικοί, η τρομοκρατία και το οργανωμένο έγκλημα. Θα υπάρχει και ένας κοινός μηχανισμός συνεργασίας και προώθησης μιας θετικής ατζέντας. Εκείνο που θα αποκλειστεί είναι το δικαίωμα παρέμβασης μιας χώρας σε βάρος ή και στο εσωτερικό άλλης. Μερικοί διεθνείς παράγοντες θέλουν να πάρουν την ιδέα αυτού του Συμφώνου και να την «αξιοποιήσουν» ενάντια στο πνεύμα του, ως μια νέα συνθήκη εγγυήσεων. Δεν θα το επιτρέψουμε».

Στο πλαίσιο αυτό αναφέρεται και στο «Σύμφωνο Προσωρινής Στάθμευσης» των ξένων στρατευμάτων στο Νησί εξηγώντας ότι είναι κάτι ανάλογο (όχι, όμως, αντίστοιχο) με αυτό που συμφωνήθηκε ανάμεσα στην υπό ενοποίηση Γερμανία και την Σοβιετική Ένωση και καθόριζε το νομικό καθεστώς αποχώρησης των σοβιετικών στρατευμάτων και τον τρόπο παρακολούθησης της ροής εξόδου τους. «Για το ίδιο διάστημα θα ισχύουν τα ίδια και για τον ελληνικό στρατό» λέει σημειώνοντας «ότι η ΕΛΔΥΚ είναι νόμιμα στο νησί, ενώ ο πολλαπλάσια μεγαλύτερος κατοχικός στρατός παράνομα».

Ερωτηθείς για τα περί ταϊβανοποίησης ή και προσάρτησης των κατεχομένων, αλλά και για ένταση των προκλήσεων στο Αιγαίο ο κ. Κοτζιάς λέει ότι Ελλάδα και Τουρκία έχουν συμφωνήσει ότι το Κυπριακό δεν συνδέεται με τις διμερείς μας σχέσεις, ούτε κατά τη διαπραγμάτευση, ούτε εξαιτίας των όποιων αποτελεσμάτων της. «Ως προς την κινδυνολογία σημειώνω ότι με αυτή γίνεται προσπάθεια να εκβιαστεί η θέληση του κυπριακού λαού» προσθέτει επισημαίνοντας ότι «το πρόβλημα της άλλης πλευράς είναι ότι οι υδρογονάνθρακες δεν βρίσκονται στη βόρεια πλευρά της Κύπρου, αλλά στη νότια. Ότι το διεθνές δίκαιο στηρίζει τις θέσεις της Κυπριακής Δημοκρατίας» και καταλήγει: «Ελπίζω και εργάζομαι για αυτό, να υπάρξει λύση στο Κυπριακό και κατά προέκταση να μην προκύψουν τέτοια προβλήματα ή απειλές».

Απαντώντας σε ερώτηση για τις σχέσεις του με τον Αλέξη Τσίπρα και τον Ν. Αναστασιάδη ο κ. Κοτζιάς τις χαρακτηρίζει «συντροφικές και πατριωτικές» ενώ για τη διοίκηση Τραμπ διαβλέπει ότι «θα κάνει δύο μεγάλες μετακινήσεις: πρώτον, θα ενισχύσει την γεωοικονομική πτυχή της εξωτερικής πολιτικής των ΗΠΑ και κατά προέκταση θα την ενισχύσει έναντι της «καθαρής» γεωπολιτικής. Δεύτερον, θα προσπαθήσει να κάνει μια αναστροφή της πολιτικής του Νίξον πριν από 45 χρόνια. Τότε οι ΗΠΑ επεδίωξαν να αποσπάσουν την Λ.Δ. της Κίνας από τη Σοβιετική Ένωση και να συνεργαστούν μαζί της έναντι της τελευταίας. Τώρα θα επιδιώξουν αλλαγή στο τρίγωνο. Η "αντίθετη κορυφή" να είναι η Κίνα και πιθανά η Ρωσία μαζί τους». Προσθέτει επίσης ότι πολλοί στην Ουάσινγκτον «βλέπουν την ΕΕ σε πορεία αδυναμίας και κρίση ταυτότητας και αναρωτούνται που πάει και τι ακριβώς θέλει». «Πιστεύω ότι η ΕΕ δεν πρέπει να κάνει το λάθος της μη καταγραφής και ανάλυσης των πραγματικών προβλημάτων. Ερωτημάτων στα οποία προσπάθησε ο Τραμπ να δώσει τις δικές του απαντήσεις», σημειώνει, τονίζοντας ότι «η Ευρώπη έχει κρίση διαχείρισης των κρίσεων» και «δεν έχει όραμα για τον 21ο αιώνα».
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στην παραδοχή ότι η κυβέρνηση συζητά με τους δανειστές το θέμα του αφορολόγητου ορίου, προχώρησε με δήλωσή "βόμβα", ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρης Παπαδημητρίου...


Μιλώντας από τα Τρίκαλα όπου βρέθηκε, σύμφωνα με τα eklogika.gr, ο υπουργός Οικονομίας, έκανε λόγο για ανάγκη να κλείσει η δεύτερη αξιολόγηση, ώστε να μπορέσει να ενταχθεί η χώρα στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Συγκεκριμένα, ο κ. Παπαδημητρίου ανέφερε μιλώντας σε δημοσιογράφους: «Το αφορολόγητο και άλλα διαπραγματεύονται. Προσπαθούμε να κρατήσουμε αυτό που υπάρχει τώρα. Το αν θα μπορέσουμε να το κρατήσουμε, δεν το ξέρω, αλλά θα είναι το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε.

» Πρέπει να κλείσει η αξιολόγηση, γιατί μετά την αξιολόγηση, έρχεται η ένταξη της χώρας στην πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης, κι αυτό είναι πάρα πολύ κρίσιμο για την ρευστότητα των επιχειρήσεων».


Η δήλωση του κ. Παπαδημητρίου σχετικά με το αφορολόγητο στα Τρίκαλα (trikala.gr)



«Παραπλανητικό» το ότι οι λιγότεροι φόροι θα φέρουν ανάπτυξη

Παράλληλα, σε άρθρο του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο κ. Παπαδημητρίου εκφράζει την άποψη πως η πολιτική θέση ότι «η μείωση των φορολογικών συντελεστών των επιχειρήσεων θα φέρει ανάπτυξη» είναι παραπλανητική και δεν βοηθάει στην αντιμετώπιση προβλημάτων που πραγματικά εμποδίζουν την ανάπτυξη. Ο υπουργός Οικονομίας, υποστηρίζει ότι το οποίο κέρδος από τη μείωση φόρων «διοχετεύεται στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου ή στη διανομή μερίσματος και όχι σε νέες επενδύσεις».

Σύμφωνα με τον ίδιο, ορισμένα από τα κοινώς παραδεκτά προβλήματα της οικονομίας είναι η έλλειψη μακροοικονομικής σταθερότητας και σταθερού φορολογικού συστήματος, η φοροδιαφυγή, η διαφθορά, όπως και η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας. Η κυβέρνηση έχει στόχο τη δίκαιη ανάπτυξη «για να προσελκύσει παραγωγικές και όχι κερδοσκοπικές επενδύσεις», σημειώνει.

Αναλυτικά, το άρθρο του κ. Παπαδημητρίου στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων έχει ως εξής:

Στον αξιόλογο και γόνιμο δημόσιο διάλογο που τελευταία έχει αναπτυχθεί, το ερώτημα που κυρίως τίθεται (παραφράζοντας τον Σαίξπηρ) είναι «to cut or not to cut» τον φορολογικό συντελεστή των επιχειρήσεων. Το πραγματικό ερώτημα όμως είναι «when to cut» το φορολογικό συντελεστή.

Η στήριξη επιχειρημάτων σε εμπειρικές οικονομικές έρευνες είναι χρήσιμη, αλλά δεν βοηθάει τον πολιτικό διάλογο για τον απλούστατο λόγο ότι δεν υπάρχουν αποτελέσματα ομόφωνα αποδεκτά από την ακαδημαϊκή κοινότητα για τα αποτελέσματα της συσχέτισης φόρων και ανάπτυξης. Για λεπτομερή επισκόπηση μεγάλου αριθμού ερευνητικών μελετών υπάρχει η μελέτη 'What really is the Evidence on Tax and Growth' του ινστιτούτου Center on Budget and Policy Priorities, το οποίο ουσιαστικά τεκμηριώνει το γεγονός ότι δεν υπάρχει κοινή θέση για τα αποτελέσματα της επίπτωσης της μείωσης της φορολογίας στην ανάπτυξη.

Επιπλέον οι εμπειρικές έρευνες αφορούν κυρίως:

α) την περίοδο πριν το 2010, λόγω των διαθέσιμων χρονολογικών σειρών, και

β) την ανάλυση των χωρών των αναπτυγμένων οικονομιών, οι οποίες όμως χαρακτηρίζονται από σταθερά θεσμικά φορολογικά πλαίσια και αυξημένη φορολογική συνείδηση.

Μετά το 2010, σύμφωνα με μελέτη του ΔΝΤ για τους δημοσιονομικούς πολλαπλασιαστές (IMF Working Paper WP/13/1, Growth Forecast Errors and Fiscal Multipliers), τα εμπειρικά αποτελέσματα έχουν ανατραπεί. Συγκεκριμένα υπάρχει σχεδόν πλήρης συμφωνία ότι σε περιόδους ύφεσης οι πολλαπλασιαστές είναι μεγαλύτεροι (οπότε έχει σημασία για την επίπτωση στο ΑΕΠ αν η δημοσιονομική προσαρμογή γίνεται από την πλευρά των δαπανών ή την πλευρά των φόρων), ενώ και η αποτελεσματικότητα της μείωσης των φορολογικών συντελεστών είναι αμφισβητήσιμη.

Σε περιόδους παρατεταμένης ύφεσης και στέρησης της χρηματοδότησης της οικονομίας, όπως συμβαίνει στην Ελλάδα, το όποιο όφελος προκύψει για τις επιχειρήσεις από τη φορολογία διοχετεύεται στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου ή στη διανομή αυξημένου μερίσματος και όχι σε νέες επενδύσεις.

Στο πλαίσιο αυτό, η παρουσίαση της μείωσης των φορολογικών συντελεστών και του επιπέδου των επενδύσεων σε χώρες της ΕΕ του προηγούμενου άρθρου, αποτελεί απλά ένδειξη και όχι απόδειξη της συσχέτισης. Αυτό συμβαίνει διότι η απλή συσχέτιση δεν λαμβάνει υπόψη άλλες παραμέτρους της οικονομίας που επηρεάζονται, αλλά ούτε τις αντικρουόμενες παραμέτρους που ενεργοποιεί η μείωση της φορολογίας. Στην περίπτωση της Ελλάδας αυτή η παράμετρος είναι η επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων που έχουν τεθεί στο πλαίσιο του Προγράμματος της Χρηματοοικονομικής Στήριξης της Οικονομίας.

Αυτό σημαίνει ότι οποιαδήποτε απώλεια εσόδων προκύψει από τη μείωση των φορολογικών συντελεστών (και σύμφωνα με εκτιμήσεις θα είναι σχεδόν 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ, αν ο συντελεστής μειωθεί στο 15% από το 29%), θα πρέπει να καλυφθεί από αντίστοιχη περικοπή των δαπανών.

Σύμφωνα όμως με εκτιμήσεις τόσο του ΟΟΣΑ αλλά και της ΕΚΤ (OECD Fiscal multipliers and prospects for consolidation και ECB Working Paper Comparing fiscal multipliers across models and countries in Europe), οι πολλαπλασιαστές των δαπανών είναι σχεδόν διπλάσιοι των πολλαπλασιαστών των φορολογικών εσόδων για την Ελλάδα. Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι στην περίπτωση που υποθέσουμε ότι η μείωση των φορολογικών συντελεστών θα ενισχύσει την ανάπτυξη κατά x%, η αναγκαία αντίστοιχη μείωση των δαπανών θα μειώσει την ανάπτυξη κατά 2x%.

Συνεπώς, η πολιτική θέση ότι 'η μείωση των φορολογικών συντελεστών των επιχειρήσεων θα φέρει ανάπτυξη' είναι παραπλανητική και δεν βοηθάει στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που πραγματικά εμποδίζουν την ανάπτυξη. Οι πολιτικές αποφάσεις για την οικονομία πρέπει να λαμβάνουν υπόψη:

• τους περιορισμούς της οικονομικής προσαρμογής,

• τις οικονομικές παρενέργειες σε άλλους τομείς της οικονομίας,

• τις προτεραιότητες της κοινωνικής πολιτικής και

• την αποτελεσματικότητα της διοίκησης.

» Χωρίς λοιπόν την προσφυγή στα αποτελέσματα εμπειρικών μελετών για άλλες χώρες και για άλλες περιόδους που τεκμηριώνουν την αποτελεσματικότητα ή την αναποτελεσματικότητα της μείωσης της φορολογίας, είναι προτιμότερο να σταθούμε στα κοινώς αποδεκτά προβλήματα της οικονομίας.

Σε αυτά περιλαμβάνονται:

• Η επίτευξη μακροοικονομικής σταθερότητας

• Η διατήρηση βιώσιμης δημοσιονομικής κατάστασης στην οικονομία

• Η ύπαρξη και συντήρηση βασικών υποδομών στη χώρα

• Η εύρυθμη λειτουργία των θεσμών (δικαστική εξουσία, διαφάνεια διαγωνισμών)

• Ο περιορισμός της φοροδιαφυγής (ώστε το φορολογικό βάρος να κατανέμεται δίκαια)

• Η καταπολέμηση της διαφθοράς (ώστε οι επενδύσεις να γίνονται αξιοκρατικά και χωρίς εμπόδια)

• Η διαμόρφωση σταθερού φορολογικού συστήματος (που θεωρείται σημαντικότερος παράγοντας για τις επενδύσεις καθώς διασφαλίζει ότι ο φορολογικός συντελεστής που ισχύει σήμερα θα ισχύει και σε 5 χρόνια)

• Η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας

• Η διαμόρφωση φιλικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος (σε συνδυασμό με την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας)

• Η πραγματοποίηση των απαραίτητων μεταρρυθμίσεων στην οικονομία

• Η ολοκλήρωση των επωφελών ιδιωτικοποιήσεων που θα ενισχύσουν την δυναμική της οικονομίας

Όλα τα παραπάνω προβλήματα της οικονομίας, τα οποία επιδεινώθηκαν μετά από δεκαετίες διακυβέρνησης από τις κυβερνήσεις κομμάτων της σημερινής αντιπολίτευσης, γίνεται προσπάθεια να διορθωθούν τα τελευταία δύο χρόνια υπό τον περιορισμό του ασφυκτικού δημοσιονομικού πλαισίου (και του δυσβάσταχτου δημόσιου χρέους) και της κοινωνικής καταστροφής (ανεργία, φτώχεια) που παρέλαβε η σημερινή κυβέρνηση.

Συμπερασματικά, η κυβέρνηση έχει στόχο τη δίκαιη ανάπτυξη, δηλαδή την ανάπτυξη που θα ωφελήσει όλες τις κοινωνικές ομάδες του πληθυσμού, καθώς και τον ισότιμο καταμερισμό των θυσιών (χωρίς να ευνοούνται οι επιχειρηματίες σε βάρος των μισθωτών και συνταξιούχων) και τέλος να δημιουργήσει το κατάλληλο οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον για να προσελκύσει παραγωγικές και όχι κερδοσκοπικές επενδύσεις.

Μόνο έτσι θα κινητοποιηθούν οι υγιείς παραγωγικές δυνάμεις του τόπου και ταυτόχρονα θα δείξει στις διεθνείς αγορές ότι η Ελλάδα έχει αφήσει πίσω τις στρεβλώσεις του δημιούργησε το προηγούμενο πολιτικό κατεστημένο».
eklogika.gr

Η εκδήλωση θα γίνει την Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου, 7μμ, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, Ερμού 134, στον πεζόδρομο, δίπλα στο σταθμό ΗΣΑΠ στο Θησείο....

Στις 14 & 15 Φεβρουαρίου έχει προγραμματισθεί να εισαχθεί στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για συζήτηση και ψήφιση η CETA, η διατλαντική συμφωνία ανάμεσα στην ΕΕ και τον Καναδά. Μία συμφωνία που προκειμένου να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των πολυεθνικών επιχειρήσεων, δημιουργεί τεράστιους κινδύνους για τη Δημοκρατία, αφού οι πολυεθνικές θα μπορούν να παρακάμπτουν τις κυβερνήσεις, τη νομοθεσία (ακόμη και αυτή την περιορισμένη εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία) και τα δικαστήρια, τα οποία θα αντικατασταθούν από τον μηχανισμό επίλυσης διαφορών, το γνωστό ISDS και να ζητάνε και ….αποζημιώσεις από τα κράτη για οτιδήποτε βλάπτει τα συμφέροντα τους! 

Χαρακτηριστική περίπτωση για τη χώρα μας είναι η πολυεθνική ElDorando, που πραγματοποιεί τις καταστροφικές εξορύξεις στη Χαλκιδική και που αν ψηφισθεί η CETA θα διεκδικήσει τεράστιες αποζημιώσεις από το ελληνικό κράτος. Και δυστυχώς η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αθετώντας και σε αυτή την περίπτωση τις προεκλογικές της δεσμεύσεις υπέγραψε σε επίπεδο υπουργών της ΕΕ τη CETA, με υπογραφή του κ. Σταθάκη.

Εκτός όμως από την ουσιαστική κατάργηση των κοινοβουλίων και των δικαστηρίων στη CETA, όπως και στην TTIP προβλέπονται η εκποίηση της δημόσιας περιουσίας, η απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, η ιδιωτικοποίηση των δημοσίων αγαθών (νερό, ενέργεια) και των δημοσίων υπηρεσιών(υγεία, παιδεία, συγκοινωνίες) όπως και πολλές άλλες καταστροφικές για τα διατροφική υγεία, για τα αγροτικά προϊόντα, για το φυσικό περιβάλλον και για τα κοινωνικά και ανθρώπινα δικαιώματα ρυθμίσεις.

Βέβαια στην Ελλάδα μετά από την ψήφιση και του 3ου Μνημονίου και του Υπερταμείου, από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, η Βουλή και η κυβέρνηση έχουν επί της ουσίας καταργηθεί, ενώ παράλληλα η δημόσια περιουσία, τα δημόσια αγαθά και οι υπηρεσίες έχουν ήδη ενταχθεί ή πρόκειται να ενταχθούν στο υπερταμείο για εκποίηση.

Για τα κινήματα στη χώρα μας λοιπόν ο αγώνας είναι διπλός: τόσο εναντίον των διατλαντικών συμφωνιών και πρώτα της CETA,που πρόκειται άμεσα να συζητηθεί στο Ευρωκοινοβούλιο, όσο και εναντίον των μνημονίων και του υπερταμείου. 

Η Πανελλαδική Πρωτοβουλία "Όχι σε TTIP, CETA, TISA-Όχι στα Μνημόνια" με αφορμή τη σχεδιαζόμενη συζήτηση της CETA στο Ευρωκοινοκβούλιο και στα πλαίσια των δράσεων και των αγωνιστικών κινητοποιήσεων της τόσο εναντίον των διατλαντικών συμφωνιών όσο και εναντίον των μνημομνίων θα πραγματοποιήσει ενημερωτική εκδήλωση με τα ακόλουθα θέματα και ομιλητές:

Τι είναι η CETA και ποια η σχέση της με τα μνημόνια - Μάκης Σταύρου, Εναλλακτική Δράση για Ποιότητα Ζωής

Η CETA, τα μνημόνια, η Ελντοράντο και οι εξορύξεις στη Χαλκιδική - Μαρία Καδόγλου, Παρατηρητήριο Μεταλλευτικών Ερευνών.
Οι οικονομικές πτυχές της CETA - Γιάννης Τόλιος, Ενωτική ΑντιΜνημονιακή Συσπεςίρωση Οικονομολόγων.
Η CETA, τα μνημόνια, οι αρχαιολογικοί χώροι και τα ιστορικά μνημεία - Όλγα Σακαλή, Πρόεδρος Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων.
Ο ρόλος της CETA και των μνημονίων στην εκποίηση του νερού - Κώστας Λυμπέρης, Συμμετοχικό Ενωτικό Κίνημα Εργαζομένων Συνταξιούχων ΕΥΔΑΠ (ΣΕΚΕΣ-ΕΥΔΑΠ).

Συντονίζει ο δημοσιογράφος Νίκος Κλέτσας


Μετά από τις τοποθετήσεις θα ακολουθήσει συζήτηση

Η εκδήλωση θα γίνει την Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου, 7μμ, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, Ερμού 134, στον πεζόδρομο, δίπλα στο σταθμό ΗΣΑΠ στο Θησείο.

Στο σφυρί το 66% της ΔΕΣΦΑ, σε διάλυση η ΔΕΗ - Η επίσκεψη στην Αθήνα του κοινοτικού Επίτροπου Ενέργειας, του Μιγκέλ Αρίας Κανιέτε, φρόντισαν οι πάντες να περάσει, σχεδόν, απαρατήρητη...



Η επίσκεψη στην Αθήνα του κοινοτικού Επίτροπου Ενέργειας, του Μιγκέλ Αρίας Κανιέτε, φρόντισαν οι πάντες να περάσει, σχεδόν, απαρατήρητη.

Ο λόγος είναι πολύ σημαντικός. Ο «γκαουλάιτερ» της ευρωενωσιακής απολυταρχίας Κανιέτε ήρθε στην Αθήνα για να ολοκληρώσει με το μελιστάλακτο και αποπροσανατολιστικό ύφος του τη διάλυση του δημόσιου ενεργειακού τομέα της χώρας και να ενισχύσει τον ρόλο της Ελλάδας ως δορυφορικού ενεργειακού οικοπέδου της Δύσης, χωρίς η πατρίδα μας να αποκομίζει το παραμικρό όφελος.

Το πρώτο το οποίο σφράγισε ο Κανιέτε στην Ελλάδα ήταν η άμεση έναρξη των διαδικασιών για την πώληση κατά 66% του κερδοφόρου και στρατηγικότατου μονοπωλίου του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) σε κερδοσκοπικά ιδιωτικά συμφέροντα.

Η κυβέρνηση μετά την πώληση του πρώτου πακέτου, την οποία θα διαδεχθεί και δεύτερο, του μονοπωλιακού κερδοφόρου δικτύου υψηλής τάσης της χώρας ΑΔΜΗΕ, δεσμεύτηκε να προχωρήσει σε άμεση προκήρυξη του διαγωνισμού και για το δίκτυο του φυσικού αερίου (ΔΕΣΦΑ).


O Επίτροπος Ενέργειας Μ. Α. Κανιέτε
Ταυτόχρονα ο Κανιέτε εξασφάλισε στην Αθήνα το οριστικό διαλυτικό χτύπημα στη ΔΕΗ, δεσμεύοντας την κυβέρνηση ότι θα προχωρεί, χωρίς αναβολές και αναστολές, τις διαδικασίες (ΝΟΜΕ) για την πώληση της φτηνής της ηλεκτρικής παραγωγής, με ζημία, μάλιστα, στα ιδιωτικά συμφέροντα και με στόχο τη μείωση κάτω από το 50% των μεριδίων της στην αγορά!

Η ΔΕΗ η οποία ούτως ή άλλως βουλιάζει και πνίγεται, χωρίς ρευστότητα, από τα χρέη νοικοκυριών και επιχειρήσεων, με τα ζημιογόνα μέτρα εκχώρησης μεριδίων, εξωθείται στην πλήρη διάλυση.

Ο «γκαουλάιτερ» Κανιέτε υπήρξε σαφέστατος στους κυβερνητικούς υπαλλήλους της Αθήνας: θα τηρήσετε όλες τις μνημονιακές ενεργειακές δεσμεύσεις σας για να πάρετε το χαρτί της δεύτερης αξιολόγησης και βεβαίως οφείλετε να είστε πιστός ενεργειακός δορυφόρος της Δύσης.

Ο Κανιέτε κατοχύρωσε τον αμερικανο-αζέρικο αγωγό φυσικού αερίου, που διέρχεται από τη χώρα, χωρίς να αφήνει ούτε ένα ευρώ. Κατοχύρωσε τον παρακαμπτήριο του TAP, τον IGB, προς Βουλγαρία και Ρουμανία, μίλησε για τον East Med και τον ληστρικό τερματικό σταθμό φυσικού αερίου της Αλεξανδρούπολης (μεγάλη προσφορά στα ιδιωτικά και αμερικανικά συμφέροντα), ξεκαθάρισε, όμως, ότι δεν πρόκειται να γίνει δεκτός, παρά τη συμφωνία Λαφαζάνη – Νόβακ στην Πετρούπολη, ο αγωγός με ρωσικό φυσικό αέριο από την Ελλάδα, κάτι που δουλοπρεπώς έχει αποδεχθεί η παραδομένη κυβέρνηση Τσίπρα, προς μεγάλη ζημία του εθνικού και δημοσίου συμφέροντος.

Οι διακηρύξεις Κανιέτε και Τσίπρα – Σταθάκη για την Ελλάδα ενεργειακό κόμβο στην περιοχή, δεν έχουν την παραμικρή αξία, αντίθετα συνιστούν κοροϊδία, χωρίς την τήρηση της συμφωνία για το μεγάλο και επωφελέστατο έργο του αγωγού ρωσικού φυσικού αερίου που θα άλλαζε το ενεργειακό, οικονομικό και γεωπολιτικό χάρτη της περιοχής μας και όχι μόνο.

Μια ανατρεπτική εξέλιξη στην Ελλάδα θα μοίραζε βαρύτατες ποινικές ευθύνες για τη διαχείριση που έγινε στα μνημονιακά χρόνια στον ενεργειακό τομέα της χώρας.

Πολλοί υψηλότατα ιστάμενοι (και πρωθυπουργοί) θα λογοδοτήσουν και θα πληρώσουν!
K.M/iskra.gr

Στην παρούσα φάση, πάντως, φαίνεται ότι η στάση της Αθήνας διαμορφώνεται στο πλαίσιο της στρατηγικής που έχει καταστρωθεί στο ΥΠΕΞ και από τον Ν. Κοτζιά, που κυρίως θέλει να αποφύγει εκβιαστικά διλήμματα και ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα...

 

Προσπάθεια διατήρησης της διαδικασίας και 'πάγωμα' του χρόνου ώστε να διασκεδαστούν οι ανησυχίες που προκαλεί το ενδεχόμενο μιας συνάντησης Κορυφής των Εγγυητριών Δυνάμεων που θα επωμισθούν το βάρος της υπέρβασης του διαφαινόμενου αδιεξόδου καταβάλλει ο ειδικός σύμβουλος του ΟΗΕ για το Κυπριακό Ε. Αϊντα, με τη στήριξη των Βρετανών.

Μετά την αδυναμία επίτευξης ουσιαστικής προόδου στη Γενεύη σε ό,τι αφορά τα ουσιώδη κεφάλαια του Κυπριακού, οι ομάδες τεχνοκρατών που συνεδρίασαν την Τετάρτη στο Μον Πελεράν για τα θέματα Ασφάλειας και Εγγυήσεων, απλώς διατύπωσαν τις γνωστές θέσεις της κάθε πλευράς, συζήτηση που ολοκληρώθηκε σε λίγες ώρες.

Προκειμένου μάλιστα να μη χαρακτηρισθεί αδιέξοδη η διαδικασία, παρέμειναν και την Πέμπτη στο Μον Πελεράν για ελεύθερη ανταλλαγή ιδεών (brain storming), ολοκληρώνοντας ουσιαστικά τη δεύτερη φάση της Πενταμερούς Διάσκεψης μία ημέρα πριν από το καθορισμένο.

Στο Μον Πελεράν η ελληνική και η τουρκική αντιπροσωπεία αποδέχθηκαν αντίστοιχα τους καταλόγους ερωτημάτων για την Ασφάλεια και τις Εγγυήσεις που παρουσίασαν η ελληνοκυπριακή και η τουρκοκυπριακή πλευρά, κείμενα που καλύπτουν όλο το φάσμα της εσωτερικής, εξωτερικής ασφάλειας, της εγγύησης της εφαρμογής της λύσης κ.ά.

Και επί της ουσίας

Η ελληνική αντιπροσωπεία με επικεφαλής τον Γ.Γ. του ΥΠΕΞ πρέσβη Δ. Παρασκευόπουλο είχε εκφράσει ετοιμότητα για συζήτηση και επί της ουσίας των ερωτημάτων που τίθενται ώστε να διευκολυνθεί και να προχωρήσει η διαδικασία.

Σύμφωνα με καλά ενημερωμένη πηγή, η τουρκική αντιπροσωπεία, η οποία είχε δεχθεί από το απόγευμα της Τετάρτης και τη συνδρομή του αναπληρωτή πρωθυπουργού της Τουρκίας Τ. Τουρκές, ο οποίος είναι αρμόδιος για το Κυπριακό, απέρριψε αυτή την πρόταση...

Αυτό που καταγράφηκε πάντως στη διάρκεια της συζήτησης είναι η προσπάθεια της τουρκικής πλευράς να προβάλει και στη συζήτηση για τα θέματα Ασφάλειας το θέμα της υιοθέτησης των τεσσάρων ελευθεριών για τους Τούρκους πολίτες μετά τη λύση, κάτι που είχε προκαλέσει εντύπωση όταν ακούσθηκε και πάλι από τον Μ. Τσαβούσογλου στην Πενταμερή Διάσκεψη της 12ης Ιανουαρίου.

Οι τέσσερις ελευθερίες ισχύουν για τους Ευρωπαίους πολίτες σε όλες τις χώρες-μέλη της ΕΕ και αφορούν την ελεύθερη διακίνηση προσώπων, την ελεύθερη διακίνηση αγαθών, την ελεύθερη εγκατάσταση προσώπων και εταιρειών και την ελευθερία διακίνησης κεφαλαίων. Η Τουρκία εκβιαστικά απαιτεί στο Σχέδιο Λύσης είτε να αναχθούν (από την πίσω πόρτα) σε ισότιμους των πολιτών της ΕΕ οι Τούρκοι πολίτες (κάτι που θα έχει συνέπειες και πέραν των κυπριακών συνόρων και θα προκαλέσει σοβαρότατα νομικά προβλήματα) είτε αναστολή του δικαιώματος των Ελλήνων πολιτών στις τέσσερις ελευθερίες σε μια χώρα της ΕΕ, την Κύπρο.

Θέμα ελέγχου

Η επιμονή αυτή της τουρκικής πλευράς ερμηνεύεται ως μία ακόμη προσπάθεια για να διασφαλίσει τρόπους ελέγχου του νησιού, καθώς θα υπάρξει νέο κύμα 'εποικισμού' στο νησί με Τούρκους πολίτες, που θα εγκαθίστανται ακόμη και στο ελληνοκυπριακό συνιστών κράτος επενδύοντας και ελέγχοντας έτσι μεθοδευμένα και σταδιακά και ζωτικούς τομείς της κυπριακής οικονομίας.

Μέσα σε αυτό το κλίμα, οι δηλώσεις Τούρκων αξιωματούχων όπως αυτές του πρωθυπουργού Γιλντιρίμ, που δήλωσε ότι δεν πρόκειται να δεχθεί η Τουρκία κατάργηση των Εγγυήσεων, αλλά και εκείνες του στενού συμβούλου του Ερντογάν, δημοσιογράφου Γιγίτ Μπουλούτ, που προκλητικά κάλεσε όποιον θέλει να πάρει την Κύπρο, να 'χύσει αίμα, όπως έχυσαν το αίμα τους οι ήρωες της Τουρκίας για την Κύπρο', δεν βοηθούν τη διαδικασία.

Η άρνηση της τουρκικής πλευράς για ουσιαστικό διάλογο στα θέματα Ασφάλειας - Εγγυήσεων, φαίνεται ότι εντάσσεται στο πλαίσιο της διαδικαστικής πλατφόρμας που έχει διαμορφώσει ο Ε. Αϊντα με τη συνδρομή των Βρετανών και προβλέπει ουσιαστικά την εμπλοκή των ηγετών των εγγυητριών δυνάμεων σε μια Διάσκεψη, στην οποία χωρίς προσχήματα (περί έλλειψης εξουσιοδότησης η επαρκούς νομιμοποίησης, που επικαλούνται πιθανόν οι υπουργοί Εξωτερικών) θα κληθούν να δώσουν απαντήσεις στο ζήτημα της Ασφάλειας - Εγγυήσεων, γνωρίζοντας ότι από τη στάση τους θα κριθεί και η τύχη της όλης διαδικασίας.

Το γεγονός πάντως ότι δεν έχουν διαφανεί περιθώρια προσέγγισης σημαίνει ότι θα απαιτηθεί αρκετή δουλειά ακόμη και σε επίπεδο τεχνοκρατών, και αποδεικνύεται η ορθότητα της προσέγγισης του υπ. Εξωτερικών που επέμενε ότι πρέπει η διαδικασία να είναι open ended.Ομως αυτό κάθε άλλο παρά δείχνει να αποθαρρύνει τον Αϊντα, που ακριβώς αυτή την αδυναμία της διαδικασίας θέλει να τη μετατρέψει σε όχημα για τη σύγκληση της Πενταμερούς σε ανώτατο επίπεδο, υποστηρίζοντας ότι μόνο οι ηγέτες μπορούν να κάνουν την υπέρβαση... Το παράδοξο είναι ότι τη λογική αυτή του Αϊντα δείχνουν να συμμερίζονται και ορισμένοι παράγοντες τόσο στην Λευκωσία όσο και στην Αθήνα. Δεν είναι τυχαίο ότι πριν από τη Γενεύη υπήρχαν συνεχείς διαρροές για τη συμμέτοχή του πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα στη Διάσκεψη, και παρά το γεγονός ότι δημοσίως η επίσημη θέση ήταν ότι ο πρωθυπουργός θα συμμετείχε μόνον εάν είχε υπάρξει πρόοδος, ακόμη και λίγες ώρες πριν από τη σύγκληση της Διάσκεψης υπήρχε διαρροή που επέμενε ότι το 'πρωθυπουργικό αεροσκάφος είναι με αναμμένες μηχανές...'.

Στην παρούσα φάση, πάντως, φαίνεται ότι η στάση της Αθήνας διαμορφώνεται στο πλαίσιο της στρατηγικής που έχει καταστρωθεί στο ΥΠΕΞ και από τον Ν. Κοτζιά, που κυρίως θέλει να αποφύγει εκβιαστικά διλήμματα και ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα και κυρίως θέλει η διαπραγμάτευση να οδηγήσει σε βιώσιμη λύση.

Περιθώρια για νέα 'Ζυρίχη/Λονδίνο' δεν υπάρχουν για την Αθήνα και αυτό ακούγεται πολύ συχνά στις επικοινωνίες μεταξύ του Μεγάρου Μαξίμου και του Νεοκλασικού της Β. Σοφίας...

Γιάννης Καστριώτης/ethnos.gr

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.