Στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο για τα προαπαιτούμενα της Γ' Αξιολόγησης

Πολυνομοσχέδιο, Γ' Αξιολόγηση, πολιτική, οικονομία, προαπαιτούμενα,

Κατατέθηκε χθες στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα για την Γ' Αξιολόγηση, «Ρυθμίσεις για την εφαρμογή των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων του προγράμματος οικονομικής προσαρμογής και άλλες διατάξεις».


Κατατέθηκε στην Βουλή το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της τρίτης αξιολόγησης, το οποίο εισάγεται την Τετάρτη στις 3 το μεσημέρι στις συναρμόδιες κοινοβουλευτικές επιτροπές, προς επεξεργασία.

Το νομοσχέδιο με τον τίτλο "Ρυθμίσεις για την εφαρμογή των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής και άλλες διατάξεις", χαρακτηρίστηκε από την κυβέρνηση ως επείγον.

Η επεξεργασία του στις Επιτροπές, θα ολοκληρωθεί μετά από τρεις συνεδριάσεις την Τετάρτη και την Πέμπτη, στις οποίες θα κληθούν και εξωκοινοβουλευτικοί φορείς να τοποθετηθούν.
Το νομοσχέδιο θα εισαχθεί στην ολομέλεια την Παρασκευή και αναμένεται να ψηφιστεί την ερχόμενη Δευτέρα 15 Ιανανουαρίου.

Κυβέρνηση: Περισσότερα τα θετικά από τα αρνητικά στο πολυνομοσχέδιο


Ενημέρωση των βουλευτών της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, από αρμόδιους υπουργούς, ενόψει της ψήφισης του πολυνομοσχεδίου, με τα τελευταία προαπαιτούμενα για την ολοκλήρωση της τρίτης αξιολόγησης.

Μεταξύ των υπουργών που ενημέρωσαν την Κοινοβουλευτική Ομάδα του κυβερνώντος κόμματος είναι, σύμφωνα με πληροφορίες, ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος, η υπουργός Εργασίας Έφη Αχτσιόγλου, ο υπουργός Δικαιοσύνης Σταύρος Κοντονής, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξης Χαρίτσης, ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, Νίκος Παππάς και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Γιώργος Χουλιαράκης.

«Πρόκειται για το πρώτο οικονομικό νομοσχέδιο μετά από χρόνια στο οποίο αντιστρέφεται ο λόγος θετικών και αρνητικών ρυθμίσεων και οι θετικές είναι περισσότερες», ανέφερε ανώτερος κυβερνητικός αξιωματούχος.

Σύμφωνα με τον ίδιο αξιωματούχο, στον κορμό του πολυνομοσχεδίου περιλαμβάνεται διάταξη για την εφαρμογή της διαδικασίας των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών και για οφειλές στο Δημόσιο, ενώ όπως διευκρίνισε, δεν αλλάζει κάτι στη διαδικασία των πλειστηριασμών, η οποία θα είναι ακριβώς η ίδια με τη διαδικασία που ισχύει έως σήμερα.

Στα θετικά στοιχεία περιλαμβάνονται ρυθμίσεις «που έπρεπε να γίνουν ούτως ή άλλως», όπως είναι οι ρυθμίσεις για την απλοποίηση των διαδικασιών αδειοδότησης και σύστασης επιχειρήσεων και η ενίσχυση των οικογενειακών επιδομάτων με αύξηση του προϋπολογισμού γύρω στα 350 εκατ. ευρώ ή κατά 40%. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα να αυξηθούν από το 2018 τα επιδόματα 698.800 οικογενειών.

Παράλληλα, εφαρμόζονται εισοδηματικά κριτήρια για την καταβολή των επιδομάτων. Τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες με εισοδήματα από 25.000 ευρώ έως 45.000 ευρώ θα δουν μικρή μείωση στα επιδόματα που ήδη λαμβάνουν.

«Όποιος έχει τρία παιδιά και οικογενειακά εισοδήματα από 25.000 ευρώ και άνω το χρόνο, θα χάσει 100 ευρώ το χρόνο», ανέφερε η ίδια πηγή.

Επίσης, καθιερώνεται για πρώτη φορά ενιαίος φορέας Εθνικού Κτηματολογίου, ο οποίος θα είναι ΝΠΔΔ με στόχο το 2020, να έχει ολοκληρωθεί το κτηματολόγιο στην Ελλάδα.

Στα «αρνητικά», όπως τα χαρακτήρισε, περιλαμβάνεται η ρύθμιση για τις απεργίες, «την οποία δεν θα φέρναμε με δική μας πρωτοβουλία», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε και τόνισε ότι η ρύθμιση ούτε καταργεί ούτε περιορίζει το δικαίωμα της απεργίας και η μόνη αλλαγή αφορά τον κανόνα της απαρτίας στις γενικές συνελεύσεις των πρωτοβάθμιων σωματείων που δεν είναι ευρύτερης περιφέρειας ή πανελλαδικής έκτασης όταν συγκαλούνται προκειμένου να ληφθεί απόφαση για απεργία.

Οι διατάξεις για πλειστηριασμούς, απεργίες


Ρυθμίσεις για τους πλειστηριασμούς, τις απεργίες, το επίδομα τέκνων, το κτηματολόγιο κ.ά. περιλαμβάνει το πολυνομοσχέδιο «Ρυθμίσεις για την εφαρμογή των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων του προγράμματος οικονομικής προσαρμογής και άλλες διατάξεις» που κατατέθηκε, το κείμενο του οποίου θα βρείτε στο τέλος του άρθρου.

Σε ό,τι αφορά τους πλειστηριασμούς, οι ρυθμίσεις προβλέπουν μεταξύ άλλων (άρθρο 208) ότι από τις 21.2.2018 οι πλειστηριασμοί διεξάγονται αποκλειστικά και μόνο με ηλεκτρονικά μέσα, ανεξάρτητα από τον χρόνο επίδοσης της επιταγής και επιβολής της κατάσχεσης. Επίσης, για τους πλειστηριασμούς που έχει ήδη οριστεί να πραγματοποιηθούν με φυσικό τρόπο οποτεδήποτε μετά τις 21.2.2018 και έχει ήδη συντελεστεί η σχετική προδικασία του πλειστηριασμού, ο επισπεύδων είναι υποχρεωμένος να γνωστοποιήσει τη μεταβολή του τρόπου και του χρόνου διενέργειας τους με σχετική εντολή προς τον δικαστικό επιμελητή για την έκδοση νέου αποσπάσματος της κατασχετήριας έκθεσης.

Σε ό,τι αφορά τη διαδικασία, το ν/σ προβλέπει ότι: Οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί διενεργούνται μόνο εργάσιμη ημέρα Τετάρτη ή Πέμπτη ή Παρασκευή, από τις 10:00 π.μ. έως τις 14:00 ή από τις 14:00 έως τις 18:00. Σε περίπτωση υποβολής προσφοράς κατά το τελευταίο λεπτό του ηλεκτρονικού πλειστηριασμού, ήτοι από ώρα 13:59:00 έως 13:59:59 ή από ώρα 17:59:00 έως 17:59:59 δίδεται αυτόματη παράταση πέντε (5) λεπτών. Για κάθε προσφορά που υποβάλλεται κατά το τελευταίο λεπτό της παράτασης, δίδεται νέα αυτόματη παράταση πέντε (5) λεπτών, εφόσον υποβληθεί μεγαλύτερη προσφορά. Οι παρατάσεις μπορούν να συνεχισθούν για χρονικό διάστημα όχι μεγαλύτερο των δύο (2) ωρών από την ορισθείσα ώρα λήξης του ηλεκτρονικού πλειστηριασμού, οπότε ολοκληρώνεται η διαδικασία υποβολής προσφορών. Ηλεκτρονικός πλειστηριασμός δεν μπορεί να γίνει από 1η Αυγούστου έως 31 Αυγούστου, καθώς και την προηγούμενη και την επομένη εβδομάδα της ημέρας των εκλογών για την ανάδειξη βουλευτών, αντιπροσώπων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και Οργάνων Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Εξάλλου με το άρθρο 176 προβλέπεται ότι : Απαιτήσεις οι οποίες προέκυψαν πριν από την ημερομηνία ορισμού του πρώτου πλειστηριασμού και αφορούν μη καταβληθέντες μισθούς έως (6) μηνών από παροχή εξαρτημένης εργασίας και έως του ποσού το οποίο ισούται ανά μήνα οφειλόμενου μισθού και ανά εργαζόμενο με το νόμιμο κατώτατο μισθό υπαλλήλου άνω των είκοσι πέντε (25) ετών επί 275% ικανοποιούνται προνομιακά πριν από κάθε άλλη απαίτηση (υπερ-προνόμιο) και μετά την αφαίρεση των εξόδων της εκτέλεσης.

Για τους συμβολαιογράφους προβλέπεται ότι: «Εάν, για οποιονδήποτε λόγο, δεν είναι δυνατό να ορισθεί συμβολαιογράφος του τόπου εκτέλεσης, αρμόδιος για τη διανομή μπορεί να οριστεί και συμβολαιογράφος διορισμένος στην περιφέρεια του συμβολαιογραφικού συλλόγου του τόπου εκτέλεσης ή, αν και αυτό δεν είναι δυνατό, του συμβολαιογραφικού συλλόγου της πρωτεύουσας του κράτους». Επίσης: «Ο συμβολαιογράφος ασκεί τα καθήκοντά του σε όλη την περιφέρεια του ειρηνοδικείου στην οποία είναι διορισμένος, όπως κάθε φορά η περιφέρεια του ειρηνοδικείου ορίζεται, με την επιφύλαξη τυχόν ειδικότερων διατάξεων που διέπουν τη διενέργεια αναγκαστικού ή εκούσιου πλειστηριασμού, σύμφωνα με τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας».

Η διάταξη για τις απεργίες (άρθρο 211, Ποσοστό απαρτίας για συζήτηση και λήψη απόφασης κήρυξης απεργίας) προβλέπει ότι:

Μετά το τρίτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 1264/1982 (Α΄ 79) προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Ειδικά για τη συζήτηση και τη λήψη απόφασης κήρυξης απεργίας απαιτείται η παρουσία τουλάχιστον του ενός δευτέρου (1/2) των οικονομικά τακτοποιημένων μελών».

Σημειώνεται ότι, ουδεμία αλλαγή επέρχεται στα πρωτοβάθμια σωματεία ευρύτερης περιφέρειας (π.χ. Αττικής) ή πανελλαδικής εμβέλειας, καθώς και στις

δευτεροβάθμιες και στην τριτοβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις. Σε αυτές τις περιπτώσεις, άλλωστε, η απόφαση για απεργία λαμβάνεται από το διοικητικό συμβούλιο, όπου δεν έχουν εφαρμογή οι ανωτέρω κανόνες απαρτίας.

Για το επίδομα παιδιού προβλέπεται ότι θα καταβάλλεται λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των εξαρτώμενων τέκνων, το ισοδύναμο οικογενειακό εισόδημα και την κατηγορία ισοδύναμου οικογενειακού εισοδήματος.

Για τον καθορισμό των δικαιούχων οικογενειών προσδιορίζονται τρεις κατηγορίες ισοδύναμου οικογενειακού εισοδήματος, ως εξής: έως έξι χιλιάδες (6.000) ευρώ, από έξι χιλιάδες και ένα (6.001) ευρώ έως δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ, και από δέκα χιλιάδες και ένα (10.001) ευρώ έως δεκαπέντε χιλιάδες 15.000) ευρώ.

Το ποσό του επιδόματος, ανάλογα με τον αριθμό των εξαρτώμενων τέκνων και την κατηγορία ισοδύναμου οικογενειακού εισοδήματος, προσδιορίζεται ως εξής:

Για την πρώτη κατηγορία:

α) εβδομήντα (70) ευρώ ανά μήνα για το πρώτο εξαρτώμενο τέκνο,
β) επιπλέον εβδομήντα (70) ευρώ ανά μήνα για το δεύτερο εξαρτώμενο τέκνο,
γ) επιπλέον εκατόν σαράντα (140) ευρώ ανά μήνα για το τρίτο και κάθε εξαρτώμενο τέκνο πέραν του τρίτου.

Για τη δεύτερη κατηγορία:

α) σαράντα δύο (42) ευρώ ανά μήνα για το πρώτο εξαρτώμενο τέκνο,
β) επιπλέον σαράντα δύο (42) ευρώ ανά μήνα για το δεύτερο εξαρτώμενο τέκνο,
γ) επιπλέον ογδόντα τέσσερα (84) ευρώ ανά μήνα για το τρίτο και κάθε εξαρτώμενο τέκνο πέραν του τρίτου.

Για την τρίτη κατηγορία:

α) είκοσι οκτώ (28) ευρώ ανά μήνα για το πρώτο εξαρτώμενο τέκνο,
β) επιπλέον είκοσι οκτώ (28) ευρώ ανά μήνα για το δεύτερο εξαρτώμενο τέκνο,
γ) επιπλέον πενήντα έξι (56) ευρώ ανά μήνα για το τρίτο και κάθε εξαρτώμενο τέκνο πέραν του τρίτου.

Ορίζεται ακόμη ότι το επίδομα παιδιού απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος, εισφορά ή κράτηση υπέρ του Δημοσίου ή τρίτου, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης
Στο πολυνομοσχέδιο περιλαμβάνονται ακόμη διατάξεις για το Κτηματολόγιο, το Χρηματιστήριο Ενέργειας, την ενίσχυση της εξωδικαστικής διαμεσολάβησης, για τον ΕΦΚΑ (απαγόρευση χορήγησης δανείων σε φορείς ιδιωτικού δικαίου), για τα τουριστικά λεωφορεία, την αδειοδότηση ιδιωτικών ραδιοφωνικών σταθμών επίγειας ψηφιακής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης κ.α.


Ακολουθεί το πολυσέλιδο νομοσχέδιο και οι σχετικές εκθέσεις (pdf)


Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου