ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ Ε.Ε. ΚΟΣΜΟΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑ Τουρκία ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΛΑΕ ΡΩΣΙΑ ΕΚΛΟΓΕΣ ΔΝΤ ΑΛ. ΤΣΙΠΡΑΣ VIDEO ΣΥΡΙΖΑ ΧΡΕΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Blog συντάκη Κυβέρνηση ΗΠΑ ΜΜΕ Γερμανία ΝΔ Αγρότες ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ Χρήστος Γιανναράς ΜΝΗΜΟΝΙΑ Τρομοκρατία Τράπεζες ISIS ΘΕΣΜΟΙ Κυρ. Μητσοτάκης ΚΥΠΡΟΣ Π. ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ ΣΥΡΙΑ Ζωή Κωνσταντοπούλου Δ. ΚΑΖΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΕΠΑΜ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΠΑΣΟΚ Σένγκεν Αιγαίο Γερμανικός τύπος ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ Τηλεοπτικές άδειες ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΑΝΕΡΓΙΑ ΒΟΥΛΗ MEDIA ΚΚΕ Βαγγέλης Αποστόλου ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ Εργασιακά ΝΑΤΟ ΠΑΜΕ Γ. Βαρουφάκης ΕΚΤ ΕΡΓΑΣΙΑ Ισλαμικό Κράτος ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΕΥΒΟΪΚΑ ΙΤΑΛΙΑ ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ Γιάννης Ανδρουλιδάκης Γιάννης Στουρνάρας ΕΚΚΛΗΣΙΑ Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν ΣΧΕΔΙΟ Β' Σαουδική Αραβία ΑΔΕΔΥ ΑΝΤΑΡΣΥΑ ΒΡΕΧΙΤ Ευρώπη ΙΡΑΝ Ν. ΧΟΥΝΤΗΣ ΠΟΤΑΜΙ Άγκελα Μέρκελ ΓΑΛΛΙΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΜΠΑΡΑΤΑΞΗ ΤΡΟΙΚΑ ΥΠ.ΟΙΚ ΑΝΕΛ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΕΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΩΩΝ Κριστίν Λαγκάρντ ΠτΔ Αξιολόγηση Αφιερωματικό Έτος Φιλίας Ελλάδας-Ρωσίας Βόλφγκανγκ Σόιμπλε ΓΣΕΕ Δημοσκόπηση Κ. Λαπαβίτσας ΚΟΜΙΣΙΟΝ Μπάρακ Ομπάμα ΟΗΕ Π. Παυλόπουλος Συμβούλιο Πολιτικών Αρχηγών Φορολογία E.E. Wikileaks Αγροτική Ανάπτυξη Γ. Δραγασάκης Γιώργος Δελαστίκ Ευκλείδης Τσακαλώτος Ισραήλ Ματέο Ρέντσι Ντόναλντ Τραμπ ΠΛΕΥΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΥΠ.ΕΞ. Βρετανία Γ. Καραμπελιάς ΔΕΗ ΔΗΜΑΡ Δάνεια Κουρδικό ΠΑΙΔΕΙΑ Ρούντι Ρινάλντι Φρανσουά Ολάντ ανασχηματισμός Αλέκος Αλαβάνος Αναδημοσιεύσεις Βασίλης Λεβέντης ΔΕΘ ΔΗΜ. ΑΒΡΑΜΟΠΟΥΛΟΣ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΡΑΧΜΗ ΕΘΝΙΚΟ ΝΟΜΙΣΜΑ ΕΝΦΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΧΡΕΟΥΣ Εκλογικός νόμος Ζ.Κ. Γιούνκερ Ισπανία Λεωνίδας Κουμάκης Μέση Ανατολή ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Τράπεζα της Ελλάδας Τρύφων Αλεξιάδης Φωτεινή Μαστρογιάννη ΧΑΛΚΙΔΑ ThePressProject ΑΥΣΤΡΙΑ ΕΣΡ ΚΙΔΗΣΟ Λίστα Μπόργιανς Μικης Θεοδωράκης Μπλόκα ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΠΟΥΤΙΝ Πλειστηριασμοί ΥΓΕΙΑ Φώφη Γεννηματά προαπαιτούμενα ΑΟΖ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ Βλαντιμίρ Πούτιν Γ. Κατρούγκαλος ΓΣΕΒΕΕ Δ. Κουτσούμπας Δ. Κωνσταντακόπουλος ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Δρόμος της Αριστεράς ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΕΣΠΑ Ζ. Κ. Γιούνκερ Ιστορία ΚΙΝΑ Κούρδοι ΝΤΑΒΟΣ Νίκος Μπογιόπουλος Ο ΣΤΑΘΗΣ ΣΤΟΝ ΕΝΙΚΟ ΟΑΕΔ Ολγα Γεροβασίλη Πανορθόδοξη Σύνοδος Κρήτης Προεδρικές εκλογές Πρόεδρος της Δημοκρατίας ΣΕΒ ΣΤΑΘΗΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΙ Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης καιρός ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ ΑΠΕ-ΜΠΕ Ανθρώπινα δικαιώματα Βαγγέλης Μεϊμαράκης Βύρων Πολύδωρας Γερμανικές αποζημιώσεις Γιώργος Βάμβουκας Γιώργος Καρατζαφέρης Γιώργος Παπανδρέου ΔΟΛ Δημοψήφισμα 2015 ΕΚΠΑΔΕΥΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΤΕ ΕΥΡΩΖΩΝΗ Ζ. Γκάμπριελ Θεόδωρος Κατσανέβας ΙΡΑΚ ΚΟΥΒΑ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ Κίνηση των «53» Λάκης Λαζοπουλος Λίστα της Ρηνανίας-Βεστφαλίας Μ. Ιγνατίου blog Μάριο Ντράγκι Μάρτιν Σουλτς Ν. Νικολόπουλος Νίκος Κοτζιάς Νίκος Παππάς. Νόαμ Τσόμσκι ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ Πέτρος Παπακωνσταντίνου Πιέρ Μοσκοβισί Πολυτεχνείο Σ. Καλεντερίδης ΣΑΤΙΡΑ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ Σεργκέι Λαβρόφ Σοφία Σακοράφα Συνθήκης της Λωζάνης Σύνοδος Κορυφής Ε.Ε Τερέζα Μέι Τζιχαντιστές Υπουργικό Φ. Κουβέλης Φετουλάχ Γκιουλέν μήνυμα Standard & Poors ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Αντζελίνα Τζολί Αραβική Άνοιξη ΒΑΛΚΑΝΙΑ Γ. Σταθάκης Γιάννης Τόλιος Γιώργος Κασιμάτης Δ. Καμμένος Δ. Στρατούλης ΔΕΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ Δημοσιοφράφοι Διαδίκτυο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΕΣΗΕΑ ΕΥΡΩ ΕΥΡΩΒΑΡΟΜΕΤΡΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΣΟΣΙΑΛΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ Ενωτική Κίνηση Ευρωπαϊκής Αριστεράς Εξεταστική Επιτροπή Βουλής Επιμελητήριο Ευβοίας Ευρωσοσιαλιστές Θ. Καριώτης ΙΚΑ ΙΟΒΕ ΙΣΑ Κ. Μίχαλος Κοινωνικό Εισόδημα Αλληλεγγύης Κρήτη Κυρώσεις Κωνσταντίνος Φίλης Κώστας Παπουλής Κώστας Χρυσόγονος ΛΙΤΟΤΗΤΑ Λιβύη ΜΕΤΑ Μάρκος Μπόλαρης Μαρία Νεγρεπόντη-Δελιβάνη Ν. Βαλαβάνη Ν. Παππάς Ν. ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ Νότης Μαριάς ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΟΥΚΡΑΝΙΑ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ. ΠΡΙΝ Πάνος Καμμένος Πανελλαδική Ιδρυτική Συνδιάσκεψη ΛΑΕ Παραβιάσεις Περικλής Κοροβέσης Πιερ Μοσκοβισί Προϋπολογισμός 2017 Πρωθυπουργός Ρωσική Εκκλησία ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ Σκάνδαλα. Σπύρος Σουρμελίδης ΣτΕ Στέλιος Παπαθεμελής Συντάξεις ΤΕΕ ΤΟ ΒΗΜΑ Τάκης Μπαλτάκος Τάσος Παπαδόπουλος Τζόζεφ Στίγκλιτς Τσεχία ΥΠΑΙΘ Φ. Κρανιδιώτης Φιντέλ Κάστρο Φοροαποφυγή Φοροδιαφυγή Φράγκος Φραγκούλης λίστα Λαγκάρντ πάπας Φραγκίσκος περιβάλλον τέλη κυκλοφορίας φτώχεια Έγκλημα Έργα υποδομών Ίδρυμα Μπέρτελσμαν Ίμια ΌΧΙ στα Ναι τους Ύφεση ΑΤΕ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΕΣ ΑΦΡΙΚΗ Αναστάσιος - Ιωάννης Μεταξάς Αναστάσιος Αλβανίας Απ. Αποστολόπουλος Απόδημος Ελληνισμός ΒΕΛΓΙΟ ΒΟΣΝΙΑ-ΕΡΖΕΓΟΒΙΝΗ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ ΒΡΕΜΑιΝ Βάσεις 2016 Βασίλειος Μαρκεζίνης Βασίλης Κορκίδης Βασίλης Μπέτσης Βιβλιοπαρουσίαση Γ. Μάζης Γ. Παπαδόπουλος Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων Γενοκτονία Αρμενίων Γενς Μπάστιαν Γενς Στόλτενμπεργκ Γεράσιμος Λιβιτσάνος Γερούν Ντέισελμπλουμ Γιάννης Αγγέλου Γιάννης Δούκας Γιάννης Ελαφρός Γιάννης Καλλιάνος Γιάννης Μουζάλας Γιάννης Σμαραγδής Γιαζίντι Γιώργος Μιχαηλίδης Γιώργος Μπουγελέκας Γιώργος Παπανικολάου Γιώργος Παυλόπουλος Γιώργος Σαχήνης Γιώργος Σαχίνης Γιώργος Χουλιαράκης Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής Δ. Λιάτσος ΔΑΝΙΑ ΔΕΠΑ ΔΗΚΚΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΔΙΑΠΛΟΚΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ 1967-1974 ΔΟΕ Δάνης Παπαβασιλείου Δήμος ΧΑΛΚΙΔΕΩΝ Δημ. Παπαδημητρίου Δημήτρης Παπαδημητρίου Δημήτρης Παπαδημούλης Δημοκρατική Ευθύνη Δημοσιονομικά Διεθνής Αμνηστία Δουλεμπόριο ΕΒΕΠ ΕΘΝΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΕΙΒ ΕΛΙΑ ΕΛΣΤΑΤ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΕΠΟΧΗ Εθνικά νομίσματα Ελευθεροτυπία Ελληνικά προϊόντα Εμανουέλ Μακρόν Εναλλακτική για την Γερμανία Εξοπλιστικά Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων του Κοινοβουλίου Ευρωαραβική Διάσκεψη Ευρωπαϊκός Νότος Ευρωσκεπτικισμός Ζίγκμαρ Γκάμπριελ Ηλίας Ι. Νικολόπουλος Ημέρα της Ανεξαρτησίας Θ. Θεοχαρόπουλος Θέμης Τζήμας Θεανώ Φωτίου Θεόδωρος Καρυώτης Θρησκευτικά Ι.Μ.Μ. ΙΔΙΩΤΕΣ ΙΡΛΑΝΔΙΑ ΙΣΛΑΜ Ιβάν Σαββίδης Ιζαμπέλ Αλιέντε Ιντσιρλίκ Ισλαμικό τέμενος Ιωάννης Σακκάς Ιωάννης Χ. Βούλγαρης Κ. ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ Κ. Σταθόπουλος ΚΑΠ ΚΑΠΑ RESEARCH ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ ΚΕΔΕ ΚΕΝΤΡΟ ΚΙΝΗΜΑ ΑΡΔΗΝ. ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΟΛΙΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΟΣΙΑΛΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΟΕ ΚΟΚΚΙΝΟ ΔΙΚΤΥΟ ΚΡΗΤΗ TV Κίνημα ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ Κίνημα ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙΤΕ" Καρναβάλια Καρτέλ Κατερίνα Ακριβοπούλου Κατεχόμεννα Κουβέιτ Κούλουμα Κτηνοτρόφοιι Κυπριακό Κωστής Χατζηδάκης Κόκκινα δάνεια Κώστας Δουζίνας Κώστας Λαπαβίτσας ΛΑ.Ο.Σ ΛΑΘΡΟΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ Λέανδρος Ρακιντζής Λεωνίδας Βατικιώτης Λογιστές Λυδία Κονιόρδου Μ. Γλέζος ΜΑΧΩΜΕ ΜΙΤ Μάικλ Δουκάκης Μάκης Ανδρονόπουλος Μάλτα Μίρο Τσέραρ Μανουέλ Βαλς Μαουτχάουζεν Μαρίν Λεπέν Μαργαρίτης Σχοινάς Μαριάνα Τσίχλη Ματτέο Ρέντσι Μεγάλη Βρετανία Μηχανισμός των Αντικυθήρων Μηχανογραφικό Μπέπε Γκρίλο Μπέτυ Μπαζιάνα Μπούντεσταγκ Ν. Αναστασιάσης Ν. Μωραϊτης ΝΕΑ ΔΕΞΙΑ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΤΖΑΚΗΣ Νέο πρόγραμμα σπουδών Νίκος Βούτσης Νίκος Μακαρέζος Νίκος Μαρκάτος Νίκος Χειλάς Ναυτιλία Νεολαία Ντόρα Μπακογιάννη Νόρμπερτ Χέρινγκ ΟΑΕΕ ΟΛΜΕ ΟΟΣΑ ΟΥΓΓΑΡΙΑ Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος Οικονομική και Νομισματική Ένωση Οικουμενική Ολυμπιακό Ινστιτούτο Ελιάς Ομοφυλοφιλία Οργάνωσης Ισλαμικής Συνεργασίας. Οργανισμός Σαγκάης Ουμπέρτο Έκο Οφειλέτες Δημοσίου Π. Καμμένος Π. Κουρουμπλής Π. Λιαργκόβας ΠΓΔΜ ΠΟΕΣΥ ΠΟΛΕΜΟΣ ΠΟΛΩΝΙΑ ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ Πέτρος Σταύρου Παγκοσμιοποίηση Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή Παναγιώτης Μαυροειδής Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας Παντελής Σαββίδης Παντιέρα Παύλος Δερμενάκης Περίπτερα Πολ Καζαριάν Πολιτικό Βαρόμετρο Public Issue Πολυνομοσχέδιο Ποντιακός ελληνισμός Ποσειδώνια 2016 Ποσοτική Χαλάρωση Προγραμματικές 2015 Πυρινικά όπλα Πόουλ Τόμσεν ΡΟΔΟΣ Ρεπουμπλικανικό Κόμμα Ρομάνο Πρόντι Ρομπέρτο Γκουαλτιέρι Ροντρίγκο Ράτο Ρόμπερτ Φισκ ΣΚΑΝΔΑΛΑ ΣΚΑΪ ΣΥΝΤΑΓΜΑ Σάββας Ρομπόλης Σήφης Βαλυράκης Σαμίρ Αμίν Σερβία Σλόμπονταν Μιλόσεβιτς Σουηδία Σπύρος Παναγιώτου Σπύρος Στάλιας Σταθερή τηλεφωνία Σταύρος Μαυρουδέας Σταύρος Παπασταύρου Στυλιανός Πατακός Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας Συγκυβέρνηση 2012 Συνθήκη Δουβλίνου Σχέδιο Β' στην Ευρώπη Σχέδιο Γιούνκερ Σχέδιο Κοινωνικής Αλλαγής ΤheΡressΡroject ΤΑΙΠΕΔ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΧΣ Τάφοι Βενιζέλων Ταχίρ Ελτσί Τζάνι Πιτέλα Τζακ Λιου Τζιάνι Πιτέλα Τζορτζ Μόμπιοτ Τηελεοπτικές άδειες Τουρκική εισβολή Τραπεζογραμμάτια Τσάμηδες Τσιμέντα Χαλκίδας Τόρστεν Μπένερ ΥΠ.ΓΕ. ΥΠ.ΕΣ. Υεμένη Φ. Μαστρογιάννη ΦΠΑ Φάνης Ζουρόπουλος Φασισμός Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ-Docfest Φινλανδία Φοροτεχνικοί Χ. Α. Γκουρία ΧΟΥΝΤΑ ΧΡΗΣΤΙΚΑ Χάρης Θεοχάρης Χίλαρι Κλίντον Χίος Χανιά Χανς Ντίντριχ Γκένσερ Χανς-Βέρνερ Ζιν Χιλή Χρ. Παγώνης Χρήστος Παγώνης Χρηστιανοδημοκρατικό κόμμα αποδοκιμασίες μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κ. κ. Παύλος οικοδομική δραστηριότητα πραξικόπημα πρόεδρος της Βουλής υπουργείο Παιδείας

Στο σφυρί και η Εγνατία Οδός από κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ

Το μεγαλύτερο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της χώρας ξεπουλιέται στα ιδιωτικά συμφέροντα - Η Εγνατία Οδός είναι μια υποδομή που τώρα αποδίδει καρπούς. Αυτό το γνωρίζουν όλοι. Άλλωστε και η ίδια η διοίκηση της εταιρείας υποστηρίζει ότι σε βάθος 35ετίας τα καθαρά κέρδη μπορούν να είναι πάνω από 5,3 δισεκατομμύρια, με την ισχύουσα τιμή χρέωσης ανά χιλιόμετρο...


 του Θανάση Ματθαίου (*)

Η Εγνατία Οδός (Ηγουμενίτσα – Κήποι) και οι 3 μεγάλοι Κάθετοι Άξονες (Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή, Αξιός – Εύζωνοι, Θεσσαλονίκη – Σέρρες – Προμαχώνας), μήκους περίπου 900 χιλιομέτρων, που κατασκευάστηκαν, ολοκληρώθηκαν και λειτουργούν, εκποιούνται! Μια υποδομή που πληρώθηκε από δημόσιες και ευρωπαϊκές πιστώσεις, κατασκευάστηκε από χιλιάδες εργαζόμενους οι οποίοι αντιμετώπισαν πολλές αντιξοότητες και σήμερα αποδίδει τους καρπούς αυτής της διαδικασίας στα δημόσια ταμεία ξεπουλιέται.

Το πρώτο στάδιο του διαγωνισμού (εκδήλωση ενδιαφέροντος) διενεργήθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ την Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου και σ’ αυτό εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους, όπως ήταν αναμενόμενο, μεγάλοι μονοπωλιακοί όμιλοι, τόσο της Ελλάδας όσο και του εξωτερικού. Αυτό και μόνο το γεγονός αποκαλύπτει την αξία του οδικού δικτύου και τα προσδοκώμενα, από τους κολοσσούς, τεράστια κέρδη.

Ο Σύλλογος Εργαζομένων της Εγνατίας Οδού (ΣΕΤΕΟ), όλο το προηγούμενο διάστημα από το 2011, όταν «σε μια νύχτα» εκχωρήθηκε το δικαίωμα στο ΤΑΙΠΕΔ μέχρι και σήμερα, έχει εκφράσει με κάθε τρόπο, με ανακοινώσεις και δελτία τύπου, με απεργίες και στάσεις εργασίας, με άνοιγμα των διοδίων και διανομή φυλλαδίων, με επιστολές προς την κυβέρνηση και τη διοίκηση της εταιρείας, την κατηγορηματική αντίθεσή του στη σχεδιαζόμενη παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου.

Η Εγνατία Οδός είναι μια υποδομή που τώρα αποδίδει καρπούς. Αυτό το γνωρίζουν όλοι. Άλλωστε και η ίδια η διοίκηση της εταιρείας υποστηρίζει ότι σε βάθος 35ετίας τα καθαρά κέρδη μπορούν να είναι πάνω από 5,3 δισεκατομμύρια, με την ισχύουσα τιμή χρέωσης ανά χιλιόμετρο. Οι παραχωρημένοι αυτοκινητόδρομοι εφαρμόζουν υπερδιπλάσια τιμή ανά χιλιόμετρο. Με τέτοια τιμή χρέωσης των διοδίων, που θα εφαρμοστεί αμέσως από τον παραχωρησιούχο, τα κέρδη υπερδιπλασιάζονται, γιατί το κόστος λειτουργίας παραμένει σχετικά σταθερό, με ενδεχόμενη μείωση λόγω εφαρμογής συστημάτων εξοικονόμησης ενέργειας.

Κύριο μέλημα του Συλλόγου Εργαζόμενων δεν είναι η ανάδειξη του θέματος προκειμένου να εξασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας των εργαζομένων της εταιρείας. Οι κυβερνητικοί παράγοντες έχουν κατ’ επανάληψη παρευρεθεί ακόμη και στις Γενικές Συνελεύσεις και διαβεβαιώνουν ότι η εταιρεία θα παραμείνει. Το διακύβευμα για εμάς είναι αυτό της εκποίησης της Δημόσιας περιουσίας και μάλιστα χωρίς καμία διασφάλιση κατώτατου τιμήματος, χωρίς καν εφαρμογή των ευρωπαϊκών οδηγιών που αφορούν τις παραχωρήσεις. Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος «παραλείπει» την αναφορά της αξίας της παραχώρησης ως «τάξης μεγέθους ή ενδεικτικής αξίας», όπως ορίζει το Άρθρο 31 και διευκρινίζεται στο Παράρτημα V της Οδηγίας 2014/23/ΕΕ σχετικά με την Προκήρυξη (η ανάθεση αναφέρεται στο Άρθρο 32) Συμβάσεων Παραχώρησης.

Τα κέρδη της Εγνατίας


Η Εγνατία Οδός είναι μια υποδομή που τώρα αποδίδει καρπούς. Αυτό το γνωρίζουν όλοι. Άλλωστε και η ίδια η διοίκηση της εταιρείας υποστηρίζει ότι σε βάθος 35ετίας τα καθαρά κέρδη μπορούν να είναι πάνω από 5,3 δισεκατομμύρια, με την ισχύουσα τιμή χρέωσης ανά χιλιόμετρο. Οι παραχωρημένοι αυτοκινητόδρομοι εφαρμόζουν υπερδιπλάσια τιμή ανά χιλιόμετρο. Με τέτοια τιμή χρέωσης των διοδίων, που θα εφαρμοστεί αμέσως από τον παραχωρησιούχο, τα κέρδη υπερδιπλασιάζονται, γιατί το κόστος λειτουργίας παραμένει σχετικά σταθερό, με ενδεχόμενη μείωση λόγω εφαρμογής συστημάτων εξοικονόμησης ενέργειας. Εδώ θα πρέπει να συνυπολογιστεί και ο τεράστιος κύκλος εργασιών που προσφέρεται για τις ιδιωτικές εταιρείες. Η ενασχόλησή τους με τη λειτουργία και τη συντήρηση της οδού τους αποφέρει σημαντική χρηματοδότηση, καθώς οι σημερινές δημόσιες επενδύσεις για νέα έργα δεν μπορούν να καλύψουν την βιωσιμότητά τους.

Κατά τα 15, μέχρι σήμερα, χρόνια λειτουργίας της Εγνατίας Οδού υπό Δημόσιο έλεγχο, έχει αποδειχθεί ότι με τη Δημόσια διαχείριση του δικτύου από την εταιρεία Εγνατία Οδός Α.Ε. διασφαλίζεται η διαφάνεια στις δαπάνες λειτουργίας και συντήρησης, καθώς τα έργα δημοπρατούνται με δημόσιους διαγωνισμούς και ανατίθενται στο μειοδότη, σε αντίθεση με τις παραχωρήσεις όπου «ανατίθενται» σε «συγγενείς» εταιρείες και οι δαπάνες παρουσιάζονται υπερδιπλάσιες. Ταυτόχρονα, το επίπεδο ασφάλειας της κυκλοφορίας διέπεται από εγκεκριμένες Οδηγίες Λειτουργίας και όχι από τη «βούληση» των ιδιωτών, χωρίς κανένα έλεγχο. Επίσης, τυχόν πρόσθετο κατασκευαστικό αντικείμενο, με τη Δημόσια διαχείριση του αυτοκινητόδρομου, θα προκηρυχθεί και πάλι ως Δημόσιο Έργο, ενώ στην περίπτωση της παραχώρησης οι διαδικασίες είναι αδιαφανείς και ανεξέλεγκτες.

Κατά τις επαφές του ΣΕΤΕΟ τόσο με κυβερνητικούς παράγοντες όσο και με το ΤΑΙΠΕΔ, κανείς από τους σχεδιαστές ή υποστηρικτές της παραχώρησης δεν αντέκρουσε τα τεκμηριωμένα επιχειρήματα των εργαζομένων. Να μας πει, έστω, ότι κάτι από όσα λέμε και προβάλλουμε δεν είναι σωστό, ότι με την παραχώρηση το όφελος του Δημοσίου θα είναι μεγαλύτερο.

Το σύνολο των εξόδων λειτουργίας και συντήρησης του δικτύου της Εγνατίας Οδού, μαζί με τις λειτουργικές δαπάνες της εταιρείας, αγγίζει τα 50 εκ. ευρώ ετησίως. Τα έσοδά της, με την παρούσα χαμηλή χρέωση διοδίων, υπερβαίνουν τα 100 εκ. Το πλεόνασμα αυτό των εσόδων, περίπου 50 εκ. ευρώ το χρόνο, μπορεί να επιστρέψει στην κοινωνία με άλλα έργα που έχει τόσο πολύ ανάγκη και όχι να καταλήξει ανεξέλεγκτα στις τσέπες των ιδιωτών. Τα χρήματα αυτά, τα οποία προέρχονται από τις τσέπες των μετακινούμενων μέσω των διοδίων, θα μπορούσαν να επενδυθούν σε έργα κατά μήκος της Εγνατίας Οδού, σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα και όχι μόνο, θα μπορούσαν να θεραπεύσουν το υπόλοιπο οδικό δίκτυο, το οποίο οφείλει να παρέχει το κράτος σε όσους δεν επιθυμούν να πληρώσουν διόδια. Με έναν σχεδιασμό από το Υπουργείο, θα μπορούσαν να διατεθούν σημαντικά κονδύλια από τα έσοδα της Εγνατίας Οδού στη βελτίωση άλλων δημόσιων υποδομών, στον αντισεισμικό έλεγχο, στην αντιπλημμυρική προστασία.

Εδώ θα πρέπει να προσθέσουμε και ένα ακόμη σημαντικό όφελος από τη δημόσια διαχείριση της οδού. Αν ο δρόμος παραμείνει δημόσιος είναι εφικτό να νομοθετούνται εξαιρέσεις για τις διελεύσεις της οδού, που να αφορούν ευάλωτες κοινωνικές ομάδες ή την τοπική κυκλοφορία. Και αυτό μπορεί να είναι ευμετάβλητο, ανάλογα με τις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες κάτι που σίγουρα δεν μπορεί να συμβαίνει στους ιδιωτικούς αυτοκινητόδρομους. Ακόμα και αν γίνει αυτό στους ιδιωτικούς αυτοκινητόδρομους, ουσιαστικά τη δαπάνη αυτή θα ανακτήσει ο ιδιώτης, ως κρατική επιχορήγηση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

 Ξεπούλημα χωρίς επιχειρήματα από την κυβέρνηση


Κατά τις επαφές του ΣΕΤΕΟ τόσο με κυβερνητικούς παράγοντες όσο και με το ΤΑΙΠΕΔ, κανείς από τους σχεδιαστές ή υποστηρικτές της παραχώρησης δεν αντέκρουσε τα τεκμηριωμένα επιχειρήματα των εργαζομένων. Να μας πει, έστω, ότι κάτι από όσα λέμε και προβάλλουμε δεν είναι σωστό, ότι με την παραχώρηση το όφελος του Δημοσίου θα είναι μεγαλύτερο. Αντίθετα, έγινε σαφές σε όλους μας ότι η μόνη αιτιολόγηση της παραχώρησης είναι οι οδηγίες της επιτροπείας και οι πιέσεις των μονοπωλιακών ομίλων. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο!

Θα πρέπει να αναφερθεί, επίσης, ότι κατά τη διαδικασία έγκρισης της παρούσας Διοίκησης της Εγνατία Οδός Α.Ε. από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής τον Γενάρη του 2016, τόσο ο Υπουργός κ. Σπίρτζης όσο και η προτεινόμενη Διοίκηση (Πρόεδρος και Δ/νουσα Σύμβουλος) παρουσίασαν ξεκάθαρες και σαφείς θέσεις ενάντια στην σχεδιαζόμενη παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου από τις προηγούμενες Κυβερνήσεις, αναπτύσσοντας παρόμοια με τα δικά μας επιχειρήματα. Είναι αποκαλυπτικό ότι οι σημερινές απόψεις τους ουσιαστικά ταυτίστηκαν με εκείνες που επέκριναν.
Σε μία ύστατη προσπάθεια του ΣΕΤΕΟ προς τη Διοίκηση της Εταιρείας, να κατέβει η ίδια η Εταιρεία ως υποψήφια για την παραχώρηση, αφού διαθέτει τόσο την τεχνική όσο και τη χρηματοοικονομική επάρκεια, ούτε αυτό έγινε αποδεκτό.

Η τελευταία δράση των εργαζομένων στην Εγνατία Οδό, ήταν η κήρυξη 24ωρης απεργίας, κατά την ημέρα του διαγωνισμού από το ΤΑΙΠΕΔ. Η συμμετοχή ήταν μεγάλη, όπως και στις κινητοποιήσεις που κάναμε σε κάθε δημοπράτηση κατασκευής διοδίων και σε άλλους σημαντικούς σταθμούς αυτού του αγώνα. Κάναμε πολλά, σε συλλογική βάση, κρατήσαμε το αίτημα ενάντια στην παραχώρηση, δεν υποκύψαμε στις πιέσεις της κυβέρνησης ακόμα και όταν ήταν θέμα «αξιολόγησης», κάναμε ένα ντοκιμαντέρ, με αρκετές χιλιάδες views, που ενημερώνει τους πολίτες για την εκποίηση της Εγνατίας από το ΤΑΙΠΕΔ, ίσως κάναμε και λάθη ή θα μπορούσαμε να κάνουμε και άλλες δράσεις που δεν τολμήσαμε, όμως θα συνεχίσουμε ενωμένοι μέχρι το τέλος.

(*) Ο Θανάσης Ματθαίου είναι Πολιτικός Μηχανικός, μέλος του ΔΣ ΣΕΤΕΟ

Εγνατία οδός, ΤΑΙΠΕΔ, Θανάσης Ματθαίου,

Ετικέτα:

Δημοσίευση σχολίου

[disqus]

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.