Αλλαγές για την προστασία των καταναλωτών στην τηλεφωνία από την ΕΕΤΤ

Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, Τηλεφωνεία,

Μεγάλες αλλαγές για την προστασία των καταναλωτών στην τηλεφωνία (σταθερή και κινητή), φέρνει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).


Με τις αλλαγές που θα τεθούν σε ισχύ από την 1η Ιανουαρίοιυ 2019, τίθεται πλαφόν στις χρεώσεις, καθώς θα μπαίνει αυτόματη φραγή στο κινητό τηλέφωνο όταν ο μηνιαίος λογαριασμός φθάνει τα 150 ευρώ σύμφωνα με τις διευκρινίσεις που παρείχε χθες η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).

Στα 150 ευρώ περιλαμβάνονται και οι φόροι μαζί με το σύνολο των παρεχόμενων υπηρεσιών (φωνή, μηνύματα, δεδομένα). Το σύνολο δηλαδή των χρεώσεων.

Ετσι, όταν ο καταναλωτής κατά τη διάρκεια του μήνα συμπληρώσει το ποσό των 150 ευρώ, αυτομάτως θα μπαίνει φραγή από την εταιρεία-πάροχο.

Αρση της φραγής μπορεί να γίνει μόνο μετά από συνεννόηση με τον πάροχο.

Ο καταναλωτής θα έχει επίσης το δικαίωμα ωστόσο να καθορίσει ο ίδιος το όριο φραγής κλήσεων και ανταλλαγής δεδομένων σε ποσό άνω των 150 ευρώ ή ακόμη και να ζητήσει απεριόριστη χρήση.

Το πλαφόν με την αυτόματη φραγή μπαίνει με στόχο την προστασία των καταναλωτών από υπέρογκες χρεώσεις λόγω άγνοιας ή λάθους στον χειρισμό.

Αλλαγές και στις συμβάσεις σταθερής και κινητής τηλεφωνίας 

 

 Η ΕΕΤΤ σημείωσε ότι η υποχρέωση των παρόχων να μην επιβάλλουν τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας σύμβασης (σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας) δεν αφορά σε συμβάσεις ορισμένου χρόνου, αλλά μόνο συμβάσεις αορίστου χρόνου και συνδέσεις καρτοκινητής τηλεφωνίας, όπως αναφέρεται και στη σχετική προχθεσινή ανακοίνωση της ΕΕΤΤ.

Οπως χαρακτηριστικά σημειώνεται, για την «Απαγόρευση επιβολής τέλους διακοπής/ανανέωσης σύμβασης: Ο πάροχος δεν επιτρέπεται να επιβάλλει τέλος αποσύνδεσης λόγω διακοπής/καταγγελίας είτε σύμβασης αορίστου χρόνου είτε σύνδεσης καρτοκινητής τηλεφωνίας».

Υπογραμμίζεται ότι στις συμβάσεις ορισμένου χρόνου ο συνδρομητής δεσμεύεται να παραμείνει στον πάροχό του για συγκεκριμένο διάστημα (π.χ. 12, 18 ή 24 μήνες). Συνεπώς, σε περίπτωση που διακόψει ή καταγγείλει τη σύμβαση πριν από την παρέλευση του ορισμένου χρόνου, ο πάροχος έχει δικαίωμα να επιβάλει το τέλος διακοπής/καταγγελίας.

Σημειώνεται ότι από την 1η Οκτωβρίου 2018 το συγκεκριμένο τέλος πρέπει να αναγράφεται, με σαφήνεια, στην πρώτη σελίδα όλων των συμβάσεων που συνάπτονται.

Επισημαίνεται, επίσης, ότι συνδρομητής που έχει σύμβαση ορισμένου χρόνου την οποία ανανεώνει συνεχώς, κατά τη λήξη της, με νέα σύμβαση ορισμένου χρόνου, σε περίπτωση που τη διακόψει ή την καταγγείλει πριν από την παρέλευση του ορισμένου χρόνου (της νέας πλέον σύμβασης), θα επιβαρυνθεί με το τέλος διακοπής/καταγγελίας που ορίζεται στη νέα σύμβαση.

Για παράδειγμα, αν συνδρομητής με σύμβαση ορισμένου χρόνου διάρκειας 24 μηνών (για σταθερή ή/και κινητή σύνδεση) επιθυμεί να διακόψει τη σύμβαση και να καταργήσει τη σύνδεσή του στον 20ό μήνα, θα επιβαρυνθεί με τέλος διακοπής/καταγγελίας σύμβασης, το ύψος του οποίου καθορίζεται στη σύμβαση. Το ίδιο ισχύει και εάν επιθυμεί να μεταφέρει τη σύνδεσή του σε νέο πάροχο. Ακόμη, σε περίπτωση που ο παραπάνω συνδρομητής έχει λάβει εξοπλισμό με χρησιδάνειο, οφείλει να τον επιστρέψει ή, εάν επιθυμεί να τον κρατήσει, να καταβάλει το σχετικό τέλος που προβλέπεται στη σύμβασή του.

Ταυτόχρονα για σύμβαση ορισμένου χρόνου και διάρκειας 18 μηνών (για σταθερή ή/και κινητή σύνδεση), που έχει λήξει εδώ και ένα μήνα, χωρίς να έχει ανανεωθεί, και συνεπώς έχει καταστεί αορίστου χρόνου, ο συνδρομητής μπορεί να διακόψει τη σύμβαση και να καταργήσει τη σύνδεσή του, χωρίς να επιβαρυνθεί με τέλος διακοπής/καταγγελίας, δεδομένου ότι η σύμβαση έχει πλέον καταστεί αορίστου χρόνου. Το ίδιο ισχύει και εάν επιθυμεί να μεταφέρει τη σύνδεσή του σε νέο πάροχο. Ωστόσο, εφόσον ο συνδρομητής έχει λάβει εξοπλισμό με χρησιδάνειο, οφείλει να τον επιστρέψει ή, σε περίπτωση που επιθυμεί να τον κρατήσει, να καταβάλει το σχετικό τέλος που προβλέπεται στη σύμβασή του.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου