01/13/18

“Χαστούκι” για Τουρκία η προγραμματική συμφωνία στη Γερμανία των τριών κυβερνητικών εταίρων για μη ένταξη της στην Ε.Ε. - Ο Ομέρ Τσελίκ επικρίνει τη συμφωνία για τη μη ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ....


 

Ο Ομέρ Τσελίκ, υπουργός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Τουρκίας, επέκρινε το γεγονός ότι Χριστιανοδημοκράτες και Σοσιαλδημοκράτες τάχθηκαν υπέρ της σκληρής γραμμής απέναντι στην χώρα του αναφορικά με την ένταξή της στην ΕΕ, όπως μεταδίδει το Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων (dpa) από την Κωνσταντινούπολη.

Στη συμφωνία των δύο δυνητικών κυβερνητικών εταίρων για μια νέα κυβέρνηση μεγάλου συνασπισμού στο Βερολίνο αναφέρεται συγκεκριμένα ότι «η κατάσταση της δημοκρατίας, του κράτους δικαίου και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων έχει επιδεινωθεί στην Τουρκία. Γι' αυτό και δεν θέλουμε να κλείσει κανένα ενταξιακό κεφάλαιο και να ανοίξει κανένα νέο. Όσο η Τουρκία δεν εκπληρώνει τις αναγκαίες προϋποθέσεις, δεν μπορεί να φιλελευθεροποιηθεί η βίζα για τους Τούρκους πολίτες ούτε να διευρυνθεί η Τελεωνειακή Ενωση».

Ομέρ Τσελίκ, υπουργός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Τουρκίας
Ο Τσελίκ δήλωσε ακόμη σε τουρκική τηλεοπτική εκπομπή ότι πρόκειται για ένα «σημείο καμπής» και υποστήριξε ότι «μπορούμε να πούμε ότι πρόκειται για "αυστριοποίηση" της Γερμανίας, η οποία ακολουθεί την άνευ οράματος πολιτική της Αυστρίας». Υπενθυμίζεται ότι η αυστριακή κυβέρνηση, η οποία απαρτίζεται από το συντηρητικό «Λαϊκό Κόμμα» και το ακροδεξιό «Κόμμα Ελευθερίας» έχει συμπεριλάβει στη συμφωνία συνασπισμού τον στόχο να σταματήσουν οι συνομιλίες για την ένταξη της Τουρκίας στην Ευρωπαϊκή Ενωση.

Ο Τούρκος υπουργός τόνισε επίσης ότι η Τουρκία εξακολουθεί να επιδιώκει την ένταξή της στην ΕΕ και ότι εναλλακτικές λύσεις του τύπου της προνομιακής σχέσης με αυτήν δεν συζητούνται από τη χώρα του.

Η κοινωνική αλλαγή όμως είναι αναπόφευκτη. Οι παράγοντες που την προκαλούν είναι η ανακάλυψη, το αναπόφευκτο της κοινωνικής σύγκρουσης, ο τεχνολογικός ντετερμινισμός, οι τεχνολογικές εφευρέσεις, η γνώση, οι πεποιθήσεις και οι αξίες, οι πολιτιστικές επαφές, η πολιτισμική διάχυση και η ύπαρξη κοινωνικών κινημάτων...


της Φωτεινής Μαστρογιάννη (*)

Προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι σε όλες τις συζητήσεις που ασχολούνται μονοδιάστατα (δυστυχώς) με την οικονομία αλλά και την πολιτική δεν λαμβάνουν υπόψη τους την κοινωνία και τον βαθμό που έχει αλλάξει τόσο σε τοπικό όσο και σε διεθνές επίπεδο. Η ολιστική θεώρηση του θέματος μπορεί να οφείλεται σε απλή άγνοια (που δεν παύει όμως να είναι απαράδεκτη εάν όχι εγκληματική) ή/και σε κακώς εννοούμενους τεχνοκράτες με έλλειψη στρατηγικής σκέψης.

Η κοινωνική αλλαγή όμως είναι αναπόφευκτη. Οι παράγοντες που την προκαλούν είναι η ανακάλυψη, το αναπόφευκτο της κοινωνικής σύγκρουσης, ο τεχνολογικός ντετερμινισμός (σημ. με πολύ απλά λόγια είναι η θεωρία που υποστηρίζει ότι η κοινωνία δεν μπορεί να επιδράσει στην τεχνολογία) οι τεχνολογικές εφευρέσεις, η γνώση, οι πεποιθήσεις και οι αξίες, οι πολιτιστικές επαφές, η πολιτισμική διάχυση και η ύπαρξη κοινωνικών κινημάτων.

Ζούμε ήδη την τέταρτη κοινωνική επανάσταση που είναι η επανάσταση που βασίζεται στις τεχνολογικές ανακαλύψεις, είναι η επανάσταση του μικροτσιπ και τις επιπτώσεις της δεν τις έχουμε δει πλήρως ακόμα.

Η διάχυση της επικοινωνίας μέσω της τεχνολογίας έχει αλλάξει ήδη τις σχέσεις μεταξύ των ανθρώπων. Η ανταλλαγή πληροφοριών είναι πιο εύκολη, οι άνθρωποι επικοινωνούν με όλο τον κόσμο χωρίς να χρειάζεται να ταξιδέψουν. Σύμφωνα δε με τον κοινωνιολόγο Ογκμπουρν (Ogburn), πρώτα αλλάζει η τεχνολογία και στη συνέχεια αλλάζει η κοινωνία δηλαδή με άλλα λόγια τρέχουμε να προλάβουμε την τεχνολογία και προσαρμόζουμε τη ζωή μας αντίστοιχα.

Η σύγκρουση είναι και αυτή ένας παράγοντας αλλαγής και στην ανάλυση των συγκρούσεων βλέπουμε να ακολουθείται, από τους ειδικούς επιστήμονες, η μαρξιστική συλλογική της θέσης- αντίθεσης- σύνθεσης. Η θέση είναι ο διαχωρισμός των κρατών σε φτωχά και πλούσια ανάλογα με την πρόσβαση που έχουν στις αγορές και στους πόρους. Η μνησικακία των φτωχών κρατών για την έλλειψη αυτής της πρόσβασης αποτελεί την αντίθεση. Εάν ένα από τα λιγότερο βιομηχανοποιημένα κράτη αποκτήσει σχετικό πλούτο ή πολεμική ισχύ τότε θα πιέσει για αναδιανομή των πόρων (πιθανόν μία τέτοια περίπτωση να είναι το Ιράν). Η ανακατανομή ισχύος είναι πολύ πιθανόν να δημιουργήσει κοινωνικά κινήματα τα οποία είτε προωθούν είτε αντιτίθενται στην αλλαγή.

Τα κοινωνικά κινήματα, ως παράγοντας κοινωνικής αλλαγής, παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Οι κοινωνιολόγοι υποστηρίζουν ότι τα κοινωνικά κινήματα έχουν τρία στάδια. Το πρώτο στάδιο είναι η ανησυχία και η αναταραχή, το δεύτερο στάδιο είναι η κινητοποίηση, οργάνωση και θεσμοθέτηση ενώ το τελευταίο στάδιο αφορά την παρακμή χωρίς όμως να αποκλείουν την αναζωπύρωση όπου οι αντιτιθέμενες πλευρές αναζωογονούν η μία την άλλη βλ. το κίνημα υπέρ και κατά των εκτρώσεων στην Αμερική.

Το πρώτο στάδιο είναι και αυτό στο οποίο πολλά κοινωνικά κινήματα αποτυγχάνουν. Στο στάδιο αυτό (δηλ. της ανησυχίας και της αναταραχής) οι άνθρωποι είναι δυσαρεστημένοι με την κατάσταση που επικρατεί και αναδύονται ηγέτες που εκφράζουν αυτή τη δυσαρέσκεια. Ο λόγος αποτυχίας των κινημάτων στο στάδιο αυτό είναι ότι δεν έχουν αρκετή υποστήριξη. Πιθανό παράδειγμα να είναι στην περίπτωση της Ελλάδας το Κίνημα των Αγανακτισμένων, το πρώτο μαζικό κίνημα στην Ευρώπη (κάτι που έχουν ξεχάσει οι περισσότεροι).

Μέσα από το κίνημα αυτό αναδείχτηκαν κάποιες ηγετικές μορφές, πολλές από αυτές επεδίωξαν θέσεις εξουσίας και τελικά τις απέκτησαν, κάνοντας πολλούς να αμφιβάλλουν για την αγνότητα των τότε προθέσεών τους. Ο λόγος αποτυχίας του Κινήματος των Αγανακτισμένων, δεν είναι μόνο η έλλειψη υποστήριξης που αναφέρουν οι κοινωνιολόγοι αλλά κυρίως οι πράξεις βίας (βλ. δολοφονία των ανθρώπων στη Μαρφίν) και η ίδια η αδυναμία των ηγετικών μορφών του που αποδείχτηκαν αρκετά ευάλωτοι στα θέλγητρα της εξουσίας.

Όχι μόνο αυτό αλλά αποδείχτηκαν ανεπαρκείς σε ένα βασικό παράγοντα που είναι αυτός της κινητοποίησης των πόρων δηλαδή της οργάνωσης και απόκτησης πόρων όπως είναι χρήματα αλλά και σωστής εκμετάλλευσης του χρόνου και των δεξιοτήτων των ανθρώπων που τους ακολούθησαν. Θα πρόσθετα επίσης και την έλλειψη επαρκούς χρησιμοποίησης, από την πλευρά τους, της τεχνολογίας ως μέσου επικοινωνίας ειδικότερα ως αντίβαρου της έλλειψης υποστήριξης από τα ΜΜΕ (στο σημείο αυτό να αναφέρω ότι ήταν και είναι άκρως απογοητευτική η έλλειψη γνώσεων επικοινωνίας από τους ηγέτες των κινημάτων, δεν δόθηκε η πρέπουσα προσοχή στο άκρως σημαντικό αυτό θέμα για την επιτυχία ενός κινήματος). Υπήρξε με άλλα λόγια σαφέστατη έλλειψη ικανούς ηγεσίας στο Κίνημα των Αγανακτισμένων και το Κίνημα οδηγήθηκε σε πλήρη αποτυχία και απογοήτευση.

Η θεσμοθέτηση που αφορά το επόμενο στάδιο, στην περίπτωση που το κίνημα δεν έχει αποτύχει στο πρώτο στάδιο, είναι η δημιουργία επίσημης ιεραρχίας που βρίσκεται στα χέρια κάποιων που ενδιαφέρονται περισσότερο για την εξουσία και την προβολή παρά για το ίδιο το κίνημα. Αυτό το είδαμε και με το πλήθος κινημάτων και μικρών κομμάτων που δημιουργήθηκαν μετά το Κίνημα των Αγανακτισμένων και δεν είναι απορίας άξιον που οδηγήθηκαν στην παρακμή που είναι και το τελευταίο εάν και όχι αναπόφευκτο στάδιο. Δεν είναι αναπόφευκτο γιατί μπορεί να αναδειχθούν νέοι ηγέτες οι οποίοι να είναι πιο ιδεαλιστές αλλά και με μεγαλύτερο πείσμα κάτι που θα οδηγήσει στην αναζωπύρωση του κινήματος. Δυστυχώς στην χώρα μας δεν έχει προκύψει κάτι τέτοιο, μέχρι στιγμής, κάτι που φαίνεται και από τη γενική απογοήτευση για το έλλειμμα ηγεσίας.

Το ερώτημα όμως παραμένει για το εάν θα προκύψουν νέα δυναμικά κινήματα αλλαγής στη χώρα μας ή η παρακμή θα είναι οριστική με ότι αυτό μπορεί να σημαίνει για τη βιωσιμότητα της κοινωνίας.
 
Η Φωτεινή Μαστρογιάννη είναι Οικονομολόγος, καθ. ΜΒΑ, συγγραφέας
(πηγή: f. mastroyanni.blog)

Σοκ στον καλλιτεχνικό χώρο από την είδηση του θανάτου του δημοφιλούς Έλληνα τραγουδοποιού Τζίμη Πανούση, ο οποίος έφυγε από τη ζωή το μεσημέρι του Σαββάτου...


Έφυγε από τη ζωή το μεσημέρι του Σαββάτου ο Τζίμης Πανούσης. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ο 64χρονος μουσικός υπέστη ανακοπή καρδιάς.

Πιο συγκεκριμένα, ο καλλιτέχνης βρισκόταν στο σπίτι του όταν υπέστη ανακοπή και μεταφέρθηκε εσπευσμένα με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ στον Ερυθρό Σταυρό.

Στις αρχές Δεκεμβρίου ο μουσικός είχε υποστεί ανακοπή ενώ βρισκόταν στη σκηνή και τον είχε απομακρυνθεί από εκεί με ασθενοφόρο, που τον μετέφερε στο νοσοκομείο, όπου παρέμεινε νοσηλευόμενος για λίγες μέρες.

Η πορεία του Τζίμη Πανούση


Ο Τζίμης Πανούσης γεννήθηκε στις 12 Φλεβάρη του 1954 από μικρασιάτες πρόσφυγες γονείς - τον Θεόδωρο και τη Φωτεινή - στην Αθήνα και μεγάλωσε στο Χολαργό.

Το 1972, δύο χρόνια πριν πέσει η Χούντα, στο Χολαργό λειτουργεί ο ΠΟΜΝΕ (Πολιτιστικός Όμιλος Νέων). Ο Τζίμης Πανούσης και ομάδα καλλιτεχνών στήνουν θεατρική ομάδα και φωνάζουν τον Γιάννη Χουβαρδά να κάνει μαθήματα. Στη συνέχεια ανεβάζουν παραστάσεις με έργα του Γ. Σουρή στον κινηματογράφο «Αλόμα». Μετά το κλείσιμο του ΠΟΜΝΕ η ομάδα μετονομάζεται σε Καλλιτεχνική Εταιρεία και μεταφέρεται σε άλλη γειτονιά του Χολαργού. Εκεί ο Τζιμάκος με την «Χαρούμενη Κουδουνίστρα» παρουσιάζει την παράσταση «Κουλτούρα Ντίνερ», ένα μιούζικαλ με φασολάδα.

Το καλοκαίρι του 1973 βρίσκει δουλειά, από μικρές αγγελίες, στον περιοδεύοντα Μουσικό Θίασο Κρήτης, ένα μπουλούκι-βαριεττέ. Εκεί ο Τζιμάκος τραγουδάει με τη κιθάρα του και κάνει τον βοηθό ταχυδακτυλουργού και τον κομπέρ του Θιασάρχη Μανωλιού σε περιοδεία σχεδόν σε όλη την Ελλάδα.

Όταν δημιουργείται η Θεατρική Συντεχνία (Χουβαράς, Αρμάος, Αδαμάκη κ.α.) ο Τζίμης συμμετέχει ως ηθοποιός, μουσικός και τραγουδιστής. Ανεβάζουν τον «Αλέκο με τα κυδώνια», τον «Ερωτόκριτο» με τον Δήμο Αβδελιώδη σε Ελλάδα και Ευρώπη (Σουηδία, Νορβηγία, Αγγλία κ.λπ.). Μετά συμμετέχει για ένα καλοκαίρι στο θέατρο Καισαριανής σε σκηνοθεσία Σταύρου Ντουφεξή όπου παίζει τουμπερλέκι, αντικαθιστώντας τον γέροντα Μαθιό Μπαλαμπάνη, στην «Ιφιγένεια εν Αυλίδι» σε όλη τη διάρκεια του έργου επί σκηνής. Όταν η παράσταση πηγαίνει στην Πολωνία δεν τον παίρνουν επειδή "δεν ήτανε κνίτης".

Στη συνέχεια εγκαταλείπει τον θίασο για να δουλέψει ως υπάλληλος στην Εθνική Τράπεζα από την οποία θα παραιτηθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Μουσικά δηλώνει αυτοδίδακτος και παίζει λίγο απ' όλα. Στα μέσα με τέλη της δεκαετίας του '70 σχηματίστηκαν οι Μουσικές Ταξιαρχίες. Η πρώτη εμφάνιση του Τζιμάκου με τις Μουσικές Ταξιαρχίες σε κοινό έγινε το 1977 στο κλαμπ «Αρχιτεκτονική» επί της Πανεπιστημίου στη «Στοά του Απότσου» με τον Άντριου (τύμπανα), τον Παντελή Φουρνιάδη (μπάσο), τον Τζιμάκο (ακουστική κιθάρα) και τον Δημητρη Μπάθρα (ηλεκτρική κιθάρα), ενώ η μικρή Μάρθα από την τράπεζα έπαιζε σαιξπηρικούς μονολόγους πάνω σ’ ένα τραπέζι. Μετά στο μπάσο έρχεται ο Κώστας Πολιτής, ένας μεγάλος μουσικός, που δυστυχώς «έφυγε» για πάντα, όπως και ο Μπάθρας.

Το 1978-79 στη παράνομη κασέτα Disco Tsoutsouni παίζουν Βαγγέλης Βέκιος (τύμπανα), Άκης Δαούτης (μπάσο), Σπύρος Πάζιος (κιθάρα), Βαγγέλης (Van) Σβάρνας (σαξόφωνο), Δημήτρης Παπανικολάου (πιάνο). Μετά έρχεται ο Γιάννης Δρόλαπας (κιθάρα) και στη θέση του Δαούτη στο μπάσο ο Δημήτρης Δασκαλοθανάσης.

Τους καλούν στο «Skylamb», στην Πλάκα για μια παράσταση το καλοκαίρι το 1979 και καταλήγουν να παίζουν επί ένα χρόνο κάθε μέρα χωρίς ρεπό. Κατά καιρούς από τις ΜΤ περνάνε αρκετοί μουσικοί όπως ο Γιάννης Γιοκαρίνης (πλήκτρα), ο Άκης Περδίκης (τύμπανα), ο Βασίλης Γκίνος (πλήκτρα), ο Πιέρ Χωρέμης (κιθάρα), ο Γιώργος Καραγιαννίδης (μπάσο) και αργότερα ο Ηλίας Αχλαδιώτης (τύμπανα), ο Τάσσος Καλλινιώτης (κιθάρα), ο Αλέκος Αράπης (μπάσο) κ.α.

Η πρώτη τους δισκογραφική δουλειά είναι ο δίσκος Μουσικές Ταξιαρχίες που κυκλοφόρησε από την MINOS-EMI το 1982. Ακολούθησαν οι δίσκοι Αν η Γιαγιά μου είχε Ρουλεμάν (1984) και Hard Core (ζωντανή ηχογράφηση, 1985). Το 1983 οι Μουσικές Ταξιαρχίες καμουφλάρονται κάτω από το όνομα Alamana's Bridge και συμμετέχουν στον δίσκο-συλλογή ελληνικού ροκ Made in Greece Vol.1, παρά τις αντιρρήσεις της τότε δισκογραφικής τους εταιρείας. Από τον επόμενο δίσκο Κάγκελα Παντού (1986) ο Πανούσης αποφασίζει να συνεχίσει μόνος του, παρατάει το όνομα Μουσικές Ταξιαρχίες και αποδείχνει περίτρανα ότι είναι μια ομάδα μόνος του.

Το 1987 κυκλοφορεί ο τελευταίος δίσκος από την MINOS-EMI Χημεία και Τέρατα. Οι επόμενοι δύο δίσκοι Δουλειές του Κεφαλιού / The Greatest Kitch Live! (1990) και Ο Ρομπέν των Χαζών (ζωντανή ηχογράφηση, 1992) κυκλοφορούν από την Music Box International, ενώ το Vivere Pericolosamente από την Warner το 1993. Η επόμενη δισκογραφική του δουλειά κυκλοφόρησε εφτά χρόνια μετά, το 2000, με τίτλο Με Λένε Πόπη (ζωντανή ηχογράφηση) και κάτω από την αιγίδα της νεοϊδρυθείσας και ιδιόκτητης δισκογραφικής εταιρίας του Τζίμη ΑΦΙΛΟΚΕΡΔΩΣ Α.Ε. Κυκλοφόρησε επίσης μαζί με το περιοδικό Μετρό το 2002 το ολιγόλεπτο CD Δείγμα Δωρεάν με ακυκλοφόρητα τραγούδια από τις τελευταίες παραστάσεις του.

Πέρα από τη μουσική o Τζίμης Πανούσης έχει ασχοληθεί κατά καιρούς με το ραδιόφωνο, την τηλεόραση και λίγο με τον κινηματογράφο. Έχει μια δεκαπεντάχρονη ιστορία σαν ραδιοφωνικός παραγωγός στους ραδιοσταθμούς Top FM, Κανάλι 15, Ωχ FM, Flash 9.65, 88 μισό Θεσσαλονίκης ΣΚΑΪ 100,3FM, CITY 99,5, Ράδιο Θέμα και Ράδιο 9. Στην τηλεόραση δεν ήταν ιδιαίτερα τυχερός αφού η εκπομπή του Κορίτσια ο Τζίμης που επρόκειτο να μεταδοθεί από την τότε ΕΤ2 το 1995 τελικά κόπηκε. Υπάρχουν όμως στιγμιότυπα από την εκπομπή αυτή που κατά καιρούς έχει παρουσιάσει κατά τη διάρκεια τηλεοπτικών συνεντεύξεών του.

Επίσης, έχει εμφανιστεί έκτακτα σε τηλεοπτικές σειρές όπως οι Δέκα Μικροί Μήτσοι του Λάκη Λαζόπουλου. Όσον αφορά στον κινηματογράφο, έχει πρωταγωνιστήσει στην ταινία Ο Δράκουλας των Εξαρχείων (1981) του Νίκου Ζερβού μαζί με τις υπόλοιπες Μουσικές Ταξιαρχίες και έχει εμφανιστεί ως γκεστ σταρ στις ταινίες Ηνίοχος (1995) του Αλέξη Δαμιανού, Προστάτης Οικογένειας (1997) του Νίκου Περάκη και Safe Sex (1999) των Μ. Ρέππα - Θ. Παπαθανασίου.

Ο Τζίμης έχει χρηματίσει και συγγραφέας. Έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα έξι βιβλία του. Πρώτο ήταν το Η Ζάλη των Τάξεων (Γνώσεις, 1989) που περιέχει 40 ιστορίες ραδιοφωνικής φαντασίας που ακούστηκαν από την εκπομπή "Δούρειος Ήχος" στον Top FM την περίοδο 1988-89, ακολούθησαν τα Πικρέ, Μικρέ Μου Αράπη (Opera, 1990) που είναι μια σαπουνόπερα 22 επεισοδίων που ακούστηκε από τον «Δούρειο Ήχο» το καλοκαίρι του 1989 και Το Κυνήγι της Γκόμενας (Opera, 1992) που αποτελείται από 30 σύντομες γυναικείες βιογραφίες. Τέλος το 1996 κυκλοφορεί το Υγιεινή Διαστροφή (Opera) - για τα 20 χρόνια της παρουσίας του - που συμπεριλαμβάνει την έκδοση σε CD του Disco Tsoutsouni και περιέχει το σύνολο των στίχων των τραγουδιών του μέχρι τότε καθώς και συνεντεύξεις, γκάλοπ κ.α. Το 2005, κυκλοφόρησαν δύο ακόμα βιβλία του με τίτλους Μικροαστική Καταστροφή (το οποίο περιέχει ψηφιακές ζωγραφιές και ποιήματα) και Πούστευε και Μη Ερεύνα.

Η ιδεολογική στάση του Πανούση και η καυστική του σάτιρα τον έχει φέρει αρκετές φορές αντιμέτωπο με το δικαστήριο. Οι περιπέτειές του με τη δικαιοσύνη ξεκινάνε από πολύ παλιά. Για την ακρίβεια ξεκινά το 1980 με μία κατηγορία από το Πλημμελειοδικείο Καρδίτσας για περιύβριση κατά της αρχής. Ακολούθησαν αρκετές δίκες με κύρια κατηγορία την αθυροστομία του Τζίμη αλλά και τον καυστικό του στίχο που έθιγε άμεσα και έμμεσα πρόσωπα και καταστάσεις. Είναι γεγονός ότι κατά την περίοδο πριν την κατάργηση της λογοκρισίας (δηλ. περίπου το 1984) οι δίσκοι των Μουσικών Ταξιαρχιών ήταν λογοκριμένοι στα σημεία που υπήρχαν λέξεις που «προσέβαλαν τη δημόσια αιδώ». Με το δίσκο Δουλειές του Κεφαλιού, σύρεται στα δικαστήρια για περιύβριση εθνικού συμβόλου αφού στο εξώφυλλο του δίσκου εικονιζόταν να ανοίγει τρύπες σε ελληνικές σημαίες. Παρόλα αυτά ποτέ δεν κρίθηκε ένοχος για αυτές τις κατηγορίες.

Το 1997 άρχισε νέος κύκλος δικαστικών αναμετρήσεων αυτή τη φορά για συκοφαντική δυσφήμηση, με αντίδικο τον Γιώργο Νταλάρα τον οποίο ο Τζίμης Πανούσης περιέπαιζε κατά τη διάρκεια παραστάσεών του για τη στάση του σχετικά με τις αφιλοκερδείς συναυλίες του. Ο Γιώργος Νταλάρας κατέθεσε ασφαλιστικά μέτρα εναντίον του, που ίσχυσαν μέχρι την εκδίκαση της υπόθεσης, και απαίτησε από τον Πανούση να σταματήσει να χρησιμοποιεί τη φωνή και την εικόνα του στις παραστάσεις του, με πρόστιμο αν το έκανε ενός εκατομμυρίου δραχμών για κάθε αναφορά! Αργότερα, στις 10 Σεπτέμβρη 1997, με αγωγή ζήτησε ποσό αποζημίωσης εκατό εκατομμυρίων δραχμών για ηθική βλάβη αλλά τελικά η υπόθεση έληξε με καταδίκη του Πανούση σε φυλάκιση πέντε μηνών με αναστολή από το τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών (απόφαση 8002/1998). Ο Πανούσης στις 27 Μαΐου 1999 κατέθεσε έφεση η οποία απορρίφθηκε από το εφετείο Αθηνών στις 21 Δεκέμβρη του 2000 (απόφαση 3040/2001). Η απόφαση επικυρώθηκε ξανά από το Τριμελές Εφετείο Αθηνών το Μάη του 2002 και τελεσίδικα τον Απρίλη του 2004 από τον Άρειο Πάγο.

Ένα εξώφυλλο στο περιοδικό Κλικ το 1999 πού έδειχνε τον Τζίμη ντυμένο αρχιεπίσκοπο να δαγκώνει ένα μήλο κρατώντας την κιθάρα του ήταν η αιτία για την κατηγορία αυτού και των εκδοτών του περιοδικού για καθύβριση θρησκεύματος. Οι κατηγορούμενοι έφυγαν ομόφωνα αθώοι από το ακροατήριο. Μια από τις πιο γνωστές κατηγορίες που αντιμετώπισε ο Πανούσης και αναπαράχθηκε πολύ από τα ΜΜΕ (όπως και αυτή με τον Νταλάρα) ήταν η κατηγορία για προσβολή εθνικού συμβόλου, αιτία της οποίας αυτή τη φορά ήταν η αφίσα της παράστασης Της Πατρίδας μου η Σημαία η οποία έδειχνε την ελληνική σημαία με ένα σφυροδρέπανο στη θέση του σταυρού. Αρχικά καταδικάστηκε στις 23 Οκτώβρη του 2000 σε εξαγοράσιμη ποινή τεσσάρων μηνών φυλάκισης αλλά τελικά αθωώθηκε δευτεροδίκως από το 5ο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών στις 5 Δεκέμβρη του 2001. Στις αρχές του 2005 ο Πανούσης θα καταδικαστεί, ερήμην, από το πρωτοδικείο Πάτρας για εξύβριση αστυνομικού επειδή κατά τη διάρκεια παράστασής του στην πόλη έκανε τηλεφωνική φάρσα σε συνταξιούχο αστυνομικό.

Ο Τζίμης Πανούσης ήταν για χρόνια παντρεμένος με τη Λίλη και έχει ένα γιό, τον Άρη. Η Λίλη έχει τραγουδήσει το κομμάτι SOS: Πεντάγωνο καλεί Μόσχα (Νύχτες της Μόσχας) στον δίσκο Disco Tsoutsouni. O Άρης έχει τραγουδήσει ντουέτο με τον πατέρα του, μέσα από video wall, ένα τραγούδι με (άτυπο) τίτλο Το τραγούδι του Άρη στην παράσταση Με λένε Πόπη Νο2: Η Επιστροφή.

Ο Τζίμης μαζί με την γυναίκα του την Αθηνά, έχουν μια κόρη, τη Φωτεινή.
πηγή: in.gr

Η ΠΟΜΙΔΑ με κατεπείγον υπόμνημά της στους υπουργούς, Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο και Υφυπουργό Οικονομικών, Κατερίνα Παπανάτσιου, ζητάει να απαγορευτούν οι πλειστηριασμοί Α΄ κατοικίας για οφειλές κάτω των 50.000 €...


Απαγόρευση πλειστηριασμών πρώτης κατοικίας από το Δημόσιο για οφειλές κάτω των 50.000 ευρώ, αντί του σήμερα ισχύοντος ορίου των 500 ευρώ, ζήτησε με κατεπείγον υπόμνημά της η ΠΟΜΙΔΑ από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου των Οικονομικών.

Με αφορμή την τροπολογία περί ηλεκτρονικών πλειστηριασμών ακινήτων για οφειλές προς το Δημόσιο που κατατέθηκε χθες, η ΠΟΜΙΔΑ υπενθυμίζει ότι, σε αντίθεση με τις οφειλές προς τις τράπεζες, για τα χρέη προς το Δημόσιο δεν υπάρχει προστασία της πρώτης κατοικίας των οφειλετών από κατασχέσεις και πλειστηριασμούς.

Ζητά επίσης καθοριστούν νέα αυξημένα ελάχιστα όρια οφειλών πάνω από τα οποία το Δημόσιο θα μπορεί να ξεκινά διαδικασίες αναγκαστικής εκτέλεσης.

Ακολουθεί το κείμενο του υπομνήματος προς τον Υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο και την Υφυπουργό Οικονομικών, Κατερίνα Παπανάτσιου:

 Αξιότιμοι κ.κ. Υπουργοί,

 Με τροπολογία που καταθέσατε χθες στη Βουλή ορίζεται ότι οι πλειστηριασμοί ακινήτων για οφειλές προς το Δημόσιο θα διεξάγονται πλέον ηλεκτρονικά, και με μειωμένη δαπάνη για το Δημόσιο. Με δεδομένα πλέον ότι:

  • η ισχύουσα νομοθεσία προβλέπει τη δυνατότητα διενέργειάς τους για οφειλές από 500 €,
  • σημαντικό τμήμα των οφειλών αυτών αφορούν φόρους ακινήτων, κυρίως δε ΕΝΦΙΑ,
  • σε αντίθεση με τις οφειλές προς Τράπεζες, για οφειλές προς το Δημόσιο ουδεμία προστασία πρώτης κατοικίας υπάρχει,

τίθεται πλέον άμεσο θέμα επανακαθορισμού του ύψους των οφειλών για τις οποίες το Δημόσιο θα μπορεί πλέον να κινεί την ευχερέστατη και ανέξοδη γι’ αυτό διαδικασία, κατ’ αρχάς της κατάσχεσης κάθε είδους ακινήτων, συμπεριλαμβανομένης και της πρώτης κατοικίας των φορολογουμένων, και εν συνεχεία του εκπλειστηριασμού τους με “εμπορικές” αξίες, αλλά και τη διαδικασία κίνησης της ποινικής δίωξης εναντίον τους για το “αδίκημα” της “μη εξόφλησης ληξιπροθέσμων χρεών προς το Δημόσιο” άνω των 100.000 €.

Επειδή το όριο των 500 ευρώ είναι ανήθικο να υφίσταται πλέον, έστω και ως θεωρητική απειλή, κατά των υπερφορολογούμενων πολιτών, προτείνουμε με την ίδια τροπολογία να καθοριστούν νέα αυξημένα ελάχιστα όρια οφειλών για τα διάφορα στάδια της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης επί ιδιωτικών ακίνητων περιουσιακών στοιχείων, και ιδιαίτερα όταν πρόκειται για πρώτη κατοικία των φορολογουμένων, ως εξής:

  • Για κατάσχεση ακινήτου: γενικά το ποσό των 10.000 € και ειδικά για πρώτη κατοικία το ποσό των 20.000 €.
  • Για έκδοση προγράμματος πλειστηριασμού ακινήτου: γενικά το ποσό των 20.000€ και ειδικά για πρώτη κατοικία το ποσό των 30.000 €.
  • Για διενέργεια ηλεκτρονικού εκπλειστηριασμού ακινήτου: γενικά το ποσό των 40.000€ και ειδικά για πρώτη κατοικία το ποσό των 50.000 €.
  • Για άσκηση ποινικής δίωξης λόγω οφειλών αποκλειστικά από φόρους ακινήτων (ΕΝΦΙΑ, φόρο κληρονομιάς κλπ.) το ποσό των 200.000 €.
  • H τιμή εκκίνησης (εμπορική αξία) για τον εκπλειστηριασμό οποιουδήποτε ακινήτου να μην μπορεί να καθοριστεί κατώτερη του 50% της αντικειμενικής αξίας του.

«Να αναδειχθεί το 2018 σε χρονιά έρευνας και καινοτομίας στον αγροτικό χώρο», επισήμανε σε δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλης Αποστόλου...

 
«Να αναδειχθεί το 2018 σε χρονιά έρευνας και καινοτομίας στον αγροτικό χώρο», επισήμανε σε δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλης Αποστόλου, αναφερόμενος στους στόχους του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για τη νέα χρονιά.

«Ήδη έχοντας ένα Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης που έχει απορροφήσει ένα ποσοστό γύρω στο 31% τα δύο πρώτα χρόνια λειτουργίας του και δεσμεύοντας το 65% των πόρων του, βρισκόμαστε σε πάρα πολύ καλή πορεία σχεδιασμού κι απορρόφησης των συγκεκριμένων ποσών», πρόσθεσε.

Στη συνέχεια ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης υπογράμμισε ότι «αυτό που προέχει το 2018 είναι να αναδείξουμε ιδιαίτερα τομείς που θα οδηγήσουν σε μία γεωργία που να μπορεί να ανταγωνιστεί στη δυτική αγορά, αλλά και ταυτόχρονα μέσα από μέτρα και δράσεις πάνω σε αυτό που λέμε γεωργία ακριβείας, γεωργία ποιότητας, γεωργία καινοτομίας να δώσουμε πλέον μία άλλη χροιά, μία χροιά που θα καταστήσει την ελληνική γεωργία, έχοντας ως εργαλείο την ποιοτική υπόσταση των προϊόντων της ανταγωνίσιμη στην διεθνή αγορά».

Σε μεγάλη καθυστέρηση βρίσκεται η Ελλάδα σχετικά με την υλοποίηση των προαπαιτουμένων για να λάβει χρήματα από τους ευρωπαίους εταίρους της, υποστηρίζει το Spiegel. 


Στο νέο τεύχος του περιοδικού Spiegel που κυκλοφορεί το Σάββατο διαβάζουμε σε συνοπτικό άρθρο για την Ελλάδα, καθοδόν προς την έξοδο από τα μνημόνια, ότι καθυστερεί και πάλι τις μεταρρυθμίσεις σύμφωνα με δικές του πληροφορίες. Και ιδιαίτερα σε μια περίοδο που ο καιρός πιέζει.

«Φτου κι από την αρχή»
γράφει χαρακτηριστικά ο αρθρογράφος. «Η Ελλάδα καθυστερεί υπερβολικά με την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων που έχει υποσχεθεί. Σύμφωνα με πληροφορίες του περιοδικού από τα 110 προαπαιτούμενα, στα οποία η κυβέρνηση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα έχει δεσμευτεί, εγκρίνονται μόνο τα 51. Αυτό προκύπτει από την τρίτη αξιολόγηση του τρέχοντος προγράμματος που έχουν επεξεργαστεί η Κομισιόν, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το ΔΝΤ. Τα υπόλοιπα 50 προαπαιτούμενα βρίσκονται σε εκκρεμμότητα, οι ελληνικές αρχές δεν τα έχουν υλοποιήσει. Μεταξύ αυτών ανήκουν για παράδειγμα τμήματα της φορολογικής μεταρρύθμισης», αναφέρει ο συντάκτης και καταλήγει:

«Ο Τσίπρας μένει πίσω από τον στόχο. Η κυβέρνησή του πρέπει μέχρι τις 22 του μηνός να υλοποιήσει τις υποσχέσεις της, διότι τότε συνεδριάζουν οι υπουργοί Οικονομικών της ευρωζώνης με θέμα την αποδέσμευση της επόμενης δόσης ύψους 7 δις ευρώ». Το γερμανικό περιοδικό υπενθυμίζει ότι στο παρελθόν προκλήθηκε μεγάλη οργή για τις μεταρρυθμίσεις και τα προγράμματα διάσωσης των δανειστών, η οποία οδηγούσε στην καθυστέρηση καταβολής των δόσεων. Όμως κάθε φορά την τελευταία στιγμή κατέληγαν οι δύο πλευρές σε κάποια συμφωνία.
Πηγή: Deutsche Welle

Η χθεσινή Παρασκευή σηματοδότησε ένα ορόσημο στο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των μεταρρυθμίσεων της Σαουδικής Αραβίας, όπου οι γυναίκες παρακολούθησαν για πρώτη φορά ποδοσφαιρικό αγώνα στο συντηρητικό βασίλειο...


Ο αγώνας της Αλ Αχλί εναντίον της Αλ Μπατίν στη Τζέντα της Σαουδικής Αραβίας ήταν ιστορικός, όχι τόσο για το αγωνιστικό κομμάτι αλλά για το γεγονός πως για πρώτη φορά επετράπη σε γυναίκες να μπουν στο γήπεδο και να παρακολουθήσουν το ποδοσφαιρικό ματς.

Στο πλαίσιο της απόφασης του διαδόχου του θρόνου για μεταρρύθμιση και εκμοντερνισμό της χώρας, αρκετές ποδοσφαιρικές ομάδες συμφώνησαν να επιτρέψουν την παρουσία γυναικών.

Το γήπεδο της Τζέντα ήταν το πρώτο που υποδέχτηκε γυναίκες, οι οποίες πάντως εισήλθαν στο γήπεδο από ειδική είσοδο.

«Αυτό το ματς αποδεικνεύει πως οδηγούμαστε σε ένα καλύτερο μέλλον. Είμαι περήφανη που βλέπω από κοντά αυτή την τεράστια εξέλιξη» είπε η 32χρονη Λάμα Χαλέντ Νασέρ.

Μία άλλη γυναίκα, η Ρουγιάντα Αλί Κασέμ, κάτοικος της Τζέντα και παρούσα στον αγώνα είπε πως πρόκειται για «ιστορική ημέρα στο βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας που δείχνει ότι οι θεμελιώδεις αλλαγές είναι κοντά».


Από την επόμενη σεζόν όλα τα γήπεδα θα δέχονται γυναίκες καθώς έχουν ήδη ξεκινήσει τα έργα για ξεχωριστές τουαλέτες, καφετέριες και δωμάτια προσευχής.

Αρκετές ομάδες δε, όπως η Αλ Ιτιχάντ, «γιόρτασαν» την παρουσία γυναικών στο γήπεδο με ειδικά post στα social media.

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.