07/20/18

1339 ΠΟΛΙΤΙΚΗ 1175 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ 755 ΕΛΛΑΔΑ 684 ΚΟΣΜΟΣ 671 Ε.Ε. 515 ΑΠΟΨΕΙΣ 471 ΚΟΙΝΩΝΙΑ 119 Τουρκία 113 ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ 94 VIDEO 93 ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ 82 ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 53 ΡΩΣΙΑ 44 Blog συντάκη 44 ΧΡΕΟΣ 41 ΜΜΕ 36 ΣΥΡΙΖΑ 36 Χρήστος Γιανναράς 27 Τράπεζες 26 Τρομοκρατία 24 ΜΝΗΜΟΝΙΑ 23 ΕΥΖΩΙΑ 23 ΚΥΠΡΟΣ 21 Σένγκεν 20 Π. ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ 18 ΣΥΡΙΑ 18 Τηλεοπτικές άδειες 17 ΑΡΙΣΤΕΡΑ 16 ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ 15 MEDIA 11 ΥΠ.ΟΙΚ 10 ΤΡΟΙΚΑ 7 Φορολογία 6 ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ 6 Τρύφων Αλεξιάδης 6 ΥΠ.ΕΞ. 5 ΥΓΕΙΑ 5 Φρανσουά Ολάντ 4 Τράπεζα της Ελλάδας 3 Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης 3 ΧΑΛΚΙΔΑ 2 E.E. 2 Στέλιος Παπαθεμελής 2 ΤΟ ΒΗΜΑ 2 Τάσος Παπαδόπουλος 2 Τσεχία 2 Υπουργικό 2 Φ. Κουβέλης 2 Φιντέλ Κάστρο 2 Φοροαποφυγή 2 Φοροδιαφυγή 1 Ύφεση 1 ΕΛΛΑ 1 Συνθήκη Δουβλίνου 1 ΤΧΣ 1 Τουρκική εισβολή 1 Τσάμηδες 1 Τόρστεν Μπένερ 1 ΥΠ.ΓΕ. 1 ΥΠ.ΕΣ. 1 ΥΠΑΙΘ 1 Φ. Μαστρογιάννη 1 Φάνης Ζουρόπουλος 1 Φασισμός 1 Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ-Docfest 1 Φετουλάχ Γκιουλέν 1 Φράγκος Φραγκούλης

Η Άγγελα Μέρκελ αναφερόμενη στην επικείμενη έξοδο της Ελλάδας από το μνημόνιο είπε μεταξύ άλλων ότι «μπορεί το πρόγραμμα να τελειώνει την 20η Αυγούστου, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι τα αποτελέσματα θα τελειώσουν την ίδια ημέρα».... 


Η 20ή Αυγούστου «είναι μία σημαντική ημέρα» δήλωσε η Γερμανίδα καγκελάριος, Άγγελα Μέρκελ, αναφερόμενη στην ολοκλήρωση του προγράμματος βοήθειας, διευκρινίζοντας, παράλληλα, ότι η συνέχεια της επίδρασης των προγραμμάτων δεν τελειώνει την ίδια ημέρα.

Σημείωσε, δε, πως το γεγονός ότι στην Ελλάδα επιπλέον χρόνος δεκαετιών αποτελεί απόδειξη εμπιστοσύνης, ενώ απέρριψε κατηγορηματικά ότι υπάρχει κάποια συμφωνία με την ελληνική κυβέρνηση για διασύνδεση της παράτασης της ισχύος τού μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ στα νησιά με τη συμφωνία για το προσφυγικό.

«Πρέπει να φέρουμε δύο πράγματα σε μία ισορροπία. Από τη μία πλευρά το πόσο θα περιμένουμε μέχρι να έχουν αποπληρωθεί κάποια συγκεκριμένα χρήματα βοήθειας και από την άλλη πλευρά το γιατί πρέπει να συνεχίσουμε για αυτό, για κάποιο χρονικό διάστημα, να διατυπώνουμε τις προσδοκίες, όπως π.χ. πρωτογενή πλεονάσματα» τόνισε καγκελάριος, κατά τη διάρκεια της «θερινής» συνέντευξης Τύπου της και επισήμανε ότι «αν η Ελλάδα δεν παράγει πρωτογενές πλεόνασμα, δεν θα είναι δυνατό να μειώσει το ύψος του χρέους».

Όσον αφορά τα μέτρα που ελήφθησαν για τη μείωση του ελληνικού χρέους, η κ. Μέρκελ έκανε λόγο για τη λήψη «ενός μεγάλου αριθμού μέτρων για να βοηθήσουμε ώστε να μειωθεί το ύψος του χρέους, πάντα στο πλαίσιο των κανόνων τους οποίους έχουμε, δηλαδή ότι δεν μπορεί εντός Ευρωζώνης να υπάρξει κούρεμα χρέους υπό την κλασική έννοια». «Πιστεύω ότι είναι ένας "καλός συμβιβασμός"» υπογράμμισε και πρόσθεσε: «Από τη μία πλευρά ναι, το πρόγραμμα τελείωσε, αλλά με αυτό η Ελλάδα δεν είναι ακόμη, ας πούμε, πάλι στην κατάσταση του ότι δεν υπήρξε ποτέ ένα πρόγραμμα. Αλλά πιστεύω -και έχω μιλήσει για αυτό με τον πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα- ότι είναι μία σημαντική ημέρα τον Αύγουστο, όταν αυτό το πρόγραμμα θα έχει τελειώσει, αλλά η συνέχεια της επίδρασης αυτών των προγραμμάτων δεν έχει τελειώσει με αυτήν την ημέρα και για αυτό πρέπει και στο μέλλον να μπορούμε να βασιζόμαστε ο ένας στον άλλον. Άρα, βλέπω περισσότερο μία απόδειξη εμπιστοσύνης ότι δίνουμε στην Ελλάδα για δεκαετίες επιπλέον χρόνο, προκειμένου να βγει από μία δύσκολη κατάσταση».

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τις υποθέσεις που θέλουν το Βερολίνο και την Αθήνα να έχουν συμφωνήσει για την παράταση της ισχύος του χαμηλού συντελεστή στα νησιά με αντάλλαγμα τη συμφωνία για την επαναπροώθηση προσφύγων, η καγκελάριος ήταν απόλυτη: «Αυτό έχει ειπωθεί συχνά, αλλά κατηγορηματικά όχι! Έχω συζητήσει εντατικά μαζί του (ενν. τον κ. Τσίπρα), ότι δεν θα συνδέσουμε επουδενί αυτά τα πράγματα, διότι κάτι τέτοιο δεν θα ήταν καλό για κανέναν από τους δυό μας, με οποιονδήποτε τρόπο. Και για αυτό κάτι τέτοιο δεν έγινε. Και τώρα έχει βρεθεί ένας τρόπος για το πώς θα αντισταθμιστεί η -ας πούμε- αλλαγή του προγράμματος μέσω της επιμήκυνσης των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ και για αυτό θα συνεδριάσει και η Επιτροπή Προϋπολογισμού την 1η Αυγούστου. Και πιστεύω ότι αυτός ο δρόμος που βρέθηκε τώρα είναι ένας καλός δρόμος. Αλλά δεν υπήρξε καμία σύνδεση των διαφορετικών θεμάτων».
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μετά την ορκωμοσία του σουλτάνου και την άρση της κατάστασης εκτάκτου ανάγκης υποτίθεται πως η χώρα μπαίνει σε μια νέα τροχιά. Το ερώτημα που πλανάται είναι ποια ακριβώς θα είναι η κατεύθυνση της.


της Λιάνας Μυστακίδου

Η Τουρκία προσπαθεί από το 1876 να γίνει μια δημοκρατία δυτικού τύπου, σε αντίθεση με τον υπόλοιπο μουσουλμανικό κόσμο.  Στα 142 χρόνια που μεσολάβησαν  η αυταρχική διακυβέρνηση του σουλτάνου καταργήθηκε και εγκαθιδρύθηκε η συνταγματική μοναρχία.

Μετά ακολούθησε η κοινοβουλευτική δημοκρατία του Κεμάλ που έφθασε μέχρι σήμερα με μερικές διακοπές λόγω των στρατιωτικών Πραξικοπημάτων. Ασφαλώς κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι η Τουρκία υπήρξε ποτέ  μια πραγματικά  δημοκρατική χώρα . Παρ’ όλα αυτά υπήρχε μια μορφή  κοινοβουλευτικής δημοκρατίας. Τώρα καθιερώθηκε ένα  α λα τούρκα προεδρικό σύστημα. Μια διακυβέρνηση του ενός ανδρός με ένα κοινοβούλιο χωρίς την παραμικρή εξουσία.

Ταυτόχρονα με την αλλαγή του καθεστώτος άρχισε η κατάρρευση της οικονομίας. Το ύψος των δανείων που πήρε από τις Τράπεζες της Αγγλίας, των ΗΠΑ, της Γερμανίας και της Ολλανδίας ανέρχεται στα 450 δις $. Πώς θα μπορέσει ο ένας και μοναδικός γίγαντας να αντιμετωπίσει την τραγική αυτή κατάσταση. Για να κατανοήσουμε καλύτερα το πρόβλημα. Θα πρέπει να δούμε λίγο την μεγαλύτερη εικόνα της παγκόσμιας σκακιέρας.

Πολλοί αναλυτές υποστηρίζουν ότι μετά την εισβολή των Αμερικανών στο Ιράκ (2003)  ξεκίνησε ο Γ΄  Πόλεμος, ο οποίος επεκτείνεται καθημερινά.  Ο πόλεμος αυτός διαφέρει σημαντικά ως προς τον χαρακτήρα, τις ιδιαιτερότητες από τους δυο προηγούμενους. Στην ουσία του όμως, υπάρχει βασική ομοιότητα αφού όλα γίνονται για τα ενεργειακά ζητήματα. Χθες οι πετρελαϊκές πηγές, σήμερα το φυσικό αέριο κ.α.

Στους δυο πρώτους έχασαν τη ζωή τους 17 εκατομ.,  και 65 εκατ. άνθρωποι αντίστοιχα.  Παρατηρούμε ότι το 95% των θυμάτων στον Α Παγκόσμιο Πόλεμο ήταν στρατιώτες και μόλις το 5% άμαχοι πολίτες.  Στον Β΄Παγκόσμιο το 33% ήταν στρατιώτες και το 67% πολίτες. Σήμερα το 5% είναι στρατιώτες και το 95% άμαχοι. Υπάρχει μια σημαντική διαφορά στην μορφή και στην υφή.

Για παράδειγμα η Συρία από την άποψη διεθνούς δικαίου δεν πολεμά σήμερα με καμία άλλη χώρα. Κανένα ξένο κράτος δεν κήρυξε τον πόλεμο στη Δαμασκό. Όμως, στην χώρα που καταστράφηκε ολοσχερώς έχασαν τη ζωή τους 500.000 πολίτες . Επίσης,  4 εκατ.άνθρωποι αναγκάστηκαν να την εγκαταλείψουν  και να ακολουθήσουν το δρόμο της προσφυγιάς.

Εξαιτίας αυτών των διαφορών ο σύγχρονος πόλεμος ονομάζεται Fourth Generation Warfare (πόλεμος Τέταρτης Γενιάς) ή Hybrid Warfare (Υβριδικός Πόλεμος).

“Άγνωστοι πρωταγωνιστές” υποκινούν τους πολέμους μέσω τρομοκρατίας, Τύπου, ψυχολογίας, έλεγχο νοημοσύνης, πλύση εγκεφάλου, οικονομική χειραγώγηση, ΜΚΟ κ.α.

Κανείς δεν αμφισβητεί την διεξαγωγή του Πολέμου , το μόνο ερώτημα που βασανίζει την ανθρωπότητα είναι αν θα επιχειρηθεί μια πυρηνική σύγκρουση ή όχι.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο εκτιμούμε ότι η κοινοβουλευτική δημοκρατία υπήρξε ένα εμπόδιο για την “πορτοκαλί” επανάσταση που ήθελαν να επιβάλουν στην Τουρκία. Σε όλες τις χώρες που  έγιναν καθεστωτικές αλλαγές υπήρχε μια αυταρχική διακυβέρνηση ενός δικτάτορα. Στο σημείο αυτό οδηγήθηκε σήμερα η Τουρκία…..

Δυτικοί κύκλοι και κυρίως ο Μισέλ Ρούμπιν “προέβλεψαν”, λίγο καιρό πριν τη διεξαγωγή του, το πραξικόπημα της 15.7.2016. Σήμερα προβλέπουν “εσωτερικό ξεκαθάρισμα”, δηλαδή εμφύλιο!

Ο Ερντογάν χρησιμοποίησε το δήθεν πραξικόπημα για να βάλει στο γύψο όλη τη  χώρα και να αναρριχηθεί στην εξουσία του ενός και μοναδικού άνδρα . Υπάρχει βέβαια ένα κοινοβούλιο, αλλά δεν έχει την παραμικρή εξουσία. Είναι μια Βουλή διακοσμητική για να χαρακτηρίζεται η χώρα προεδρική δημοκρατία.

Εάν διαβάσουμε με προσοχή το υπ΄ αριθμ 1 Προεδρικό Διάταγμα που εξέδωσε αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ο σουλτάνος , με το οποίο ορίζει τις αρμοδιότητες του υπουργείου εσωτερικών διαπιστώνει τα εξής περίεργα: Το υπουργείο είναι αρμόδιο να ρυθμίζει την διοικητική διαίρεση της χώρας, να ενώνει, να μετονομάζει περιφέρειες, να αλλάζει  τα ονόματα και τα όρια χωριών, κωμοπόλεων και πόλεων.

Οι διατάξεις αυτές προκάλεσαν ανησυχία στους νομικούς κύκλους . Φοβούνται μήπως μετά το προεδρικό  επιβληθεί και ένα είδος ομοσπονδιακού περιφερειακού συστήματος. Να διαιρεθεί δηλαδή η χώρα σε περιφέρειες και να συσταθεί μια μορφή ομοσπονδίας.

Οι κύκλοι αυτοί υποστηρίζουν ότι στην τελετή ορκωμοσίας του προέδρου ήταν προσκεκλημένος και ο πρωθυπουργός της κουρδικής περιφέρειας του Β.Ιράκ  Νετσιρβάν Μπαρζανί . Ο τουρκικός Τύπος απέκρυψε την παρουσία του στην Άγκυρα . Αντιθέτως ο κουρδικός πρόβαλε την κατ΄ ιδίαν  συνάντηση των δυο ανδρών, η οποία χαρακτηρίστηκε πολύ σημαντική και  εποικοδομητική. Η απόκρυψη της παρουσίας και της κατ΄ιδίαν συνομιλίας κρίνεται περίεργη και ύποπτη.

Ανεξάρτητα από όλα αυτά στην Τουρκία διεξάγεται τη στιγμή αυτή ένας ιερός πόλεμος μεταξύ των
ισλαμικών ταγμάτων και αδελφοτήτων. Μετά την εξάρθρωση της αδελφότητας του Φεττουλλάχ Χότζα , ακολούθησε η σύλληψη του Αντνάν Οκτάρ και έπεται η συνέχεια.  Νικητής του αγώνα σίγουρα θα είναι η αδελφότητα Ισκεντέρπασα, στην οποία ανήκει ο σουλτάνος.

Το σκηνικό στήνεται και όλα δείχνουν ότι πλησιάζει η ολοκλήρωση του σχεδίου. Η κατάσταση είναι απρόβλεπτη και για αυτό επικίνδυνη. Χρειάζεται μεγάλη προσοχή και εγρήγορση.
Λιάνα Μυστακίδου/militaire.gr

Το ΔΝΤ σε νέες συστάσεις του προς την Ελλάδα, επισημαίνει ότι πρέπει να συνεχιστούν οι μεταρρυθμίσεις που έχουν ληφθεί στην αγορά εργασίας, συμπεριλαμβανομένων και των μεταρρυθμίσεων για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις.


Ζητά διατήρηση των μεταρρυθμίσεων στην αγορά εργασίας, συμπεριλαμβανομένων και των μεταρρυθμίσεων για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις, απελευθέρωση κλειστών επαγγελμάτων, ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος.
Τη διατήρηση των μεταρρυθμίσεων στην αγορά εργασίας ζητά από την Ελλάδα το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), σε έκθεσή του σε σχέση με την πορεία της οικονομίας της Ευρωζώνης, προειδοποιώντας για κινδύνους στην ανταγωνιστικότητα.

Συγκεκριμένα, το Ταμείο στις συστάσεις του προς την Ελλάδα, επισημαίνει ότι πρέπει να συνεχιστούν οι μεταρρυθμίσεις που έχουν ληφθεί στην αγορά εργασίας, συμπεριλαμβανομένων και των μεταρρυθμίσεων για τις συλλογικές διαπραγματεύσεις.

Σημειώνεται ότι το ΔΝΤ, στην ανακοίνωσή του για τα προκαταρκτικά συμπεράσματα της αποστολής του στην Αθήνα τον Ιούνιο, τόνιζε ότι η νομοθεσία που προωθεί η ελληνική κυβέρνηση για την επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο την όποια πρόοδο έχει επιτευχθεί μέχρι στιγμής.

Ακόμη, σημειώνεται ότι πρέπει να υιοθετηθούν νομοθετικές αλλαγές, προκειμένου η ελληνική κυβέρνηση να προσαρμόσει το πλαίσιο για τις ομαδικές απολύσεις στη βάση των καλύτερων πρακτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Παράλληλα, το Ταμείο ζητά επιτάχυνση στο άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων με προτεραιότητα σε επαγγέλματα όπως είναι οι μηχανικοί, οι δικηγόροι και οι συμβολαιογράφοι.

ικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) που παραμένουν σε εκκρεμότητα, προκειμένου να μειωθούν τα εμπόδια στον ανταγωνισμό, συμπεριλαμβανομένης της λειτουργίας των καταστημάτων τις Κυριακές.Τέλος, το ΔΝΤ συστήνει την πλήρη εφαρμογή και ολοκλήρωση των μεταρρυθμίσεων που εγκρίθηκαν πρόσφατα σε ό,τι αφορά το σύστημα αδειοδότησης.

Όσον αφορά στις προτεραιότητες, όπου πρέπει να εστιάσει η κυβέρνηση όσον αφορά στο μεταρρυθμιστικό της έργο, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο διαπιστώνει τρία σημεία: Τη διατήρηση και περαιτέρω διεύρυνση της ευελιξίας στην αγορά εργασίας, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και τη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος.

Όπως και η ΕΚΤ, το ΔΝΤ θα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το ελληνικό χρέος δεν είναι βιώσιμο μακροπρόθεσμα αλλά είναι βιώσιμο μεσοβραχυχρόνια...


Σύμφωνα με καλά πληροφοριμένες πηγές, ΔΝΤ και ΕΚΤ συμφωνούν, μετά το 2033 το ελληνικό χρέος δεν είναι βιώσιμο και θα απαιτηθούν πρόσθετα μέτρα ελάφρυνσης ώστε να μπορεί να επανέλθει σε βιώσιμη και εξυπηρετήσιμη τροχιά.

Στις 27 Ιουλίου 2018 συνεδριάζει το διοικητικό συμβούλιο και αρχές Αυγούστου θα ανακοινώσει το ΔΝΤ το άρθρο 4 και την έκθεση βιωσιμότητας για το ελληνικό χρέος.

Όπως και η ΕΚΤ, το ΔΝΤ θα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το ελληνικό χρέος δεν είναι βιώσιμο μακροπρόθεσμα αλλά είναι βιώσιμο μεσοβραχυχρόνια.

Το ΔΝΤ θα αναφέρει στην έκθεση βιωσιμότητας (DSA) ότι μετά το 2033 το ελληνικό χρέος δεν είναι βιώσιμο και ότι θα απαιτηθούν πρόσθετα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους.

Το ταμείο με βάση πληροφορίες θα παρουσιάζει μια σειρά παραδειγμάτων που θα αποδεικνύει στο δυσμενές σενάριο γιατί το ελληνικό χρέος είναι μακροπρόθεσμα μη βιώσιμο.

Όμως και στο βασικό σενάριο μετά το 2033 θα καταλήγει στο συμπέρασμα ότι η Ελλάδα χρειάζεται πρόσθετες παρεμβάσεις.

Ταυτόχρονα η DSA δηλαδή η έκθεση βιωσιμότητας για το ελληνικό χρέος της ΕΚΤ θα επικυρωθεί από το διοικητικό συμβούλιο όχι στις 26 Ιουλίου αλλά στις 13 Σεπτεμβρίου του 2018.

Όπως αναφέρει καλά ενημερωμένη πηγή η ΕΚΤ θα πρέπει για να ολοκληρώσει την έκθεση βιωσιμότητας για το ελληνικό χρέος να πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις.

Στο πλαίσιο αυτό και επειδή απαιτούνται και εγκρίσεις κοινοβουλίων το λογικό χρονοδιάγραμμα είναι η συνεδρίαση στις 13 Σεπτεμβρίου 2018.

Ως εκ τούτου η ΕΚΤ θα πρέπει να φθάσει αρχές Σεπτεμβρίου για να επικυρώσει την DSA για το ελληνικό χρέος η οποία σημειωτέον δεν θα ανακοινωθεί.

Η ΕΚΤ θα ακολουθήσει το μοντέλο ΔΝΤ δηλαδή θα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι το ελληνικό χρέος δεν είναι βιώσιμο μακροπρόθεσμα δηλαδή μετά το 2033.

Αξίζει να αναφερθεί ότι η έκθεση βιωσιμότητας της ΕΚΤ δεν είναι ανακοινώσιμη.
 europost

Σε χρονικό διάστημα 6-7 μηνών θα αποζημιωθούν οι πληγέντες αγρότες δήλωσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλης Αποστόλου σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ...


Σε εξέλιξη βρίσκονται οι καταγραφές και εκτιμήσεις από τον ΕΛΓΑ για τις καταστροφές που σημειώθηκαν σε καλλιέργειες λόγω της κακοκαιρίας, ώστε σε χρονικό διάστημα 6-7 μηνών να αποζημιωθούν οι πληγέντες αγρότες. Αυτό δήλωσε ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλης Αποστόλου σε συνέντευξή του στην ΕΡΤ, προσθέτοντας ότι οι αγρότες που δεν καλύπτονται από τον ΕΛΓΑ θα πρέπει να ακολουθήσουν μια διαδικασία που λέγεται ΨΕΑ ώστε να αποζημιωθούν από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Ωστόσο όπως ανέφερε η διαδικασία αυτή είναι πιο χρονοβόρα και ο χρόνος αποζημίωσης μπορεί να κυμανθεί από ένα έως δύο χρόνια.

Σχετικά με τους ροδακινοπαραγωγούς Πέλλας και Ημαθίας, ο υπουργός ανέφερε ότι έχουν καμφθεί οι διαφωνίες μεταξύ παραγωγών και ΕΛΓΑ και στο προσεχές διάστημα αναμένεται να δοθούν 8.5 εκατ. για την αποζημίωσή τους.

Ερωτηθείς για το τι γίνεται όσον αφορά τα προϊόντα με ΠΟΠ ονομασία ή γεωγραφικής προέλευσης σε συνάρτηση με τη συμφωνία των Πρεσπών, ο υπουργός τόνισε ότι τα προϊόντα αυτά είναι χαρακτηρισμένα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και είναι δέσμευσή της ότι τη χρήση της ονομασίας αυτών δεν θα το κάνουν άλλες χώρες πλην της Ελλάδας. Απο κει και πέρα, είπε ο κ. Αποστόλου, αν υπάρχουν εμπορικές ονομασίες πρεπει οπωσδήποτε οι ενδιαφερόμενοι να κατοχυρώσουν τις ονομασίες αυτές. Αυτο έπρεπε να είχε γίνει εδώ και πολύ καιρό, ανεξάρτητα από τη συμφωνία, σημείωσε ο υπουργός.

Με την εγκύκλιο του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Γιώργου Χουλιαράκη τίθενται τα ανώτατα όρια δαπανών για τον προϋπολογισμό των φορέων του Δημοσίου, ενώ δίνονται οδηγίες για το πώς θα καταρτίσουν ορθά τους προϋπολογισμούς τους για το επόμενο έτος, 2019....


Πλαφόν στις συντάξεις στο επίπεδο των 25,4 δισ. ευρώ, που ενσωματώνει και τη μείωσή τους κατά 1% του ΑΕΠ από το 2019, προβλέπει η εγκύκλιος του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Γιώργου Χουλιαράκη, η οποία εστάλη σε όλους του φορείς του Δημοσίου στο πλαίσιο της κατάρτισης του προϋπολογισμού του 2019. Επί της ουσίας ο αναπληρωτής υπουργός μεταφέρει στην εγκύκλιο κατάρτισης του προϋπολογισμού τα ποσά εκείνα που συμπεριλαμβάνονται στο Μεσοπρόθεσμο Σχέδιο στο οποίο έχει προβλεφθεί η μείωση κατά 1% του ΑΕΠ των συντάξεων από τον Ιανουάριο του 2019.

Με την εγκύκλιο τίθενται τα ανώτατα όρια δαπανών για τον προϋπολογισμό τους, ενώ δίνονται οδηγίες για το πώς οι φορείς του Δημοσίου θα καταρτίσουν ορθά τους προϋπολογισμούς τους για το επόμενο έτος.

Η οροφή στις δαπάνες, που θα μπορούσε ωστόσο να τροποποιηθεί, φθάνει στα 57 δισ. ευρώ (εκ των οποίων τα 7,3 δισ. ευρώ είναι το ΠΔΕ) για το επόμενο έτος.

Οι δαπάνες για χορήγηση συντάξεων ανέρχονται στα 25,4 δισ. ευρώ. Οι δαπάνες των ΟΤΑ διαμορφώνονται στα 6,8 δισ. ευρώ, οι δαπάνες του ΕΟΠΥΥ στα 4,8 δισ. ευρώ και οι δαπάνες των νοσοκομείων στα 3,1 δισ. ευρώ.

Οπως τονίζεται, η κατάρτιση των προϋπολογισμών των φορέων της γενικής κυβέρνησης θα γίνει σύμφωνα με τους στόχους δημοσιονομικού αποτελέσματος, και τα συνολικά όρια δαπανών σύμφωνα με τα όρια του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής. Ταυτόχρονα επισημαίνεται στους φορείς ότι τα ανώτατα όρια δαπανών, συμπεριλαμβανομένων και των μεταβιβάσεων, καθώς και οι στόχοι δημοσιονομικού αποτελέσματος, ενδέχεται να αναμορφωθούν σε περίπτωση που προκύψουν μεταβολές μετά την ολοκλήρωση της επισκόπησης δαπανών, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη.

Ο υπουργός εφιστά την προσοχή στους φορείς ως προς την κατανομή των πιστώσεων των φορέων με βάση τις πραγματικές ανάγκες, ώστε να προληφθούν ενδεχόμενες αστοχίες προβλέψεων, ειδικά στις ανελαστικές δαπάνες, και να ελαχιστοποιηθούν οι τροποποιήσεις του προϋπολογισμού κατά την εκτέλεσή του.

Οπως αναφέρει η εγκύκλιος, δεδομένου ότι οι αποδοχές αποτελούν κρίσιμο μέγεθος, λόγω του σημαντικού ύψους τους επί του συνόλου του προϋπολογισμού και της ανελαστικότητας που τις χαρακτηρίζει, είναι απαραίτητη η ακριβής εκτίμησή τους.

Με την έγκαιρη, πλήρη και ορθή συμπλήρωση όλων των απαιτούμενων στοιχείων και πινάκων σχετικά με το προσωπικό, θα επιτευχθεί ορθότερη κατανομή πόρων μεταξύ των υποτομέων της γενικής κυβέρνησης και των φορέων που υπάγονται στον κάθε υποτομέα.

Πιστώσεις για νέες προσλήψεις προσωπικού προβλέπονται συνολικά για όλους τους φορείς της κεντρικής διοίκησης στον προϋπολογισμό του υπουργείου Οικονομικών – Γενικές Κρατικές Δαπάνες.

Για τον προσδιορισμό των δαπανών για αποδοχές προσωπικού, τόσο για τις εκτιμήσεις του 2018 όσο και για τις προβλέψεις του 2019, πρέπει να ληφθούν υπόψη οι ισχύουσες διατάξεις της μισθολογικής νομοθεσίας.

Το 54,1% των πολιτών των Σκοπίων δεν υποστηρίζουν τη συμφωνία για την αλλαγή του ονόματος της πΓΔΜ, αντίθετα, υπέρ τάσσεται το 45,9% σύμφωνα με δημοσκόπηση της την εταιρείας MRCETE Vision..,


Διχασμένη εμφανίζεται η κοινωνία της πΓΔΜ αναφορικά με τη Συμφωνία των Πρεσπών, με τους πολίτες μάλιστα που επιθυμούν την απόρριψή της να είναι περισσότεροι, σύμφωνα με δημοσκόπηση που πραγματοποιήθηκε στη γειτονική χώρα. Τεράστια είναι η διαφορά στην επιλογή μεταξύ των Σλαβόφωνων και των Αλβανόφωνων, με τους δεύτερους να αποδέχονται σε συντριπτικό ποσοστό τη συμφωνία.

Η δημοσκόπηση έγινε την προηγούμενη εβδομάδα από την εταιρεία MRCETE Vision για λογαριασμό της ιστοσελίδας mkd.mk. Από την έρευνα που έγινε από τις 9 έως τις 15 Ιουλίου, τηλεφωνικά, σε 1.200 άτομα προέκυψε ότι το 54,1% των πολιτών δεν υποστηρίζουν τη συμφωνία για την αλλαγή του ονόματος της πΓΔΜ. Αντίθετα, υπέρ τάσσεται το 45,9%.

Στο ερώτημα αν συμφωνούν ή όχι με τη συμφωνία των Πρεσπών που προβλέπει την αλλαγή του συνταγματικού ονόματος της πΓΔΜ, το 74,5% των Σκοπιανών απαντά αρνητικά και μόλις το 25,5% θετικά. Οι Αλβανοί που συμμετείχαν στην έρευνα (το 25% από τους 1.200 ερωτηθέντες) θεωρούν ότι η συμφωνία των Πρεσπών είναι καλή σε ποσοστό 94,7%.

Στο ερώτημα για το αν θέλουν να γίνει η χώρα τους μέλος του ΝΑΤΟ και της Ε.Ε. με νέο όνομα, το 52,1% δηλώνει «όχι» και το 47,9% «ναι». Και στο συγκεκριμένο σημείο οι Σκοπιανοί απαντούν αρνητικά σε ποσοστό 71,7% και 28,3% θετικά, ενώ το 94,7% των Αλβανών είναι υπέρ της ένταξης σε ΝΑΤΟ και Ε.Ε. με άλλο όμως όνομα. Στο ίδιο ερώτημα, άλλες εθνικότητες απαντούν αρνητικά σε ποσοστό 55,5% και θετικά σε ποσοστό 44,5%.

Το 49,6% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η ένταξη της πΓΔΜ σε ΝΑΤΟ και Ε.Ε. θα φέρει ένα καλύτερο μέλλον για τη χώρα τους, ενώ το 41,5% πιστεύει το αντίθετο. Το 8,9% επέλεξε το «δεν ξέρω / δεν απαντώ». Από τους Σκοπιανούς που συμμετείχαν στη δημοσκόπηση, το 56,4% δεν πιστεύει ότι η ένταξη σε ΝΑΤΟ και Ε.Ε. θα φέρει αλλαγή προς το καλύτερο. Το αντίθετο θεωρεί το 34%.

Μεταξύ των Αλβανών ερωτηθέντων, το 85,8%, πιστεύει ότι ΝΑΤΟ και Ε.Ε. θα φέρουν ένα καλύτερο «αύριο» στην πΓΔΜ. Αντίθετη άποψη έχει μόλις το 6,6% των Αλβανών ερωτηθέντων. Μεταξύ των άλλων εθνικοτήτων της πΓΔΜ, το 57,8% θεωρεί ότι η ένταξη θα φέρει καλύτερες μέρες, σε αντίθεση με το 34,4%.

Όσον φορά στο αν θα συμμετάσχουν στο δημοψήφισμα, το 27,5% φαίνεται πως επιλέγει την αποχή. Το 47,8% θα συμμετάσχει και ένα ποσοστό άνω του 24% δεν έχουν αποφασίσει ακόμα. Μοιρασμένοι για το αν θα συμμετάσχουν στο δημοψήφισμα είναι οι Σκοπιανοί. Το 41,9% δηλώνει ότι θα ψηφίσει, το 35,8% ότι θα απέχει και το 22,2% είναι αναποφάσιστο. Οι Αλβανοί της πΓΔΜ αντίθετα απαντούν πως θα συμμετάσχουν σε ποσοστό 61% και πως θα μποϊκοτάρουν σε ποσοστό 31,8%.

Στο σύνολο των ερωτηθέντων, το 44,6% πιστεύει ότι αν η ΠΓΔΜ αλλάξει το συνταγματικό της όνομα, θα γίνει δεκτή στην Ε.Ε. και το ΝΑΤΟ. Το αντίθετο πιστεύει το 43,1%, ενώ «δεν ξέρω» απάντησε το 12,3%.

Οι Σκοπιανοί που συμμετείχαν στη δημοσκόπηση, απάντησαν σε ποσοστό 53,9% ότι δεν πιστεύουν πως η συνταγματική αλλαγή θα ανοίξει την πόρτα της ένταξης σε Ευρωπαϊκή Ένωση και ΝΑΤΟ. Αντίθετη άποψη διατύπωσε το 32,9%.

Και εδώ οι Αλβανοί έχουν αντίθετη άποψη. Το 72,8% πιστεύει ότι η αλλαγή του ονόματος θα φέρει ένταξη σε ΝΑΤΟ και Ε.Ε., ενώ το 17,5% δεν πιστεύει κάτι τέτοιο.
πηγή: zougla.gr

Ανάμεσα στις πλέον αναπτυγμένες χώρες στον τομέα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, όπως η Κορέα, η Αυστραλία και ο Καναδάς, ανήκει πλέον και η Ελλάδα, σύμφωνα με την έκθεση των Ηνωμένων Εθνών «e-Governemnt Survey 2018»...


Στην ομάδα των πλέον αναπτυγμένων χωρών στην ηλεκτρονική διακυβέρνηση (World e-government leaders with very high E-Government Development Index (EGDI) levels) -ανάμεσα σε χώρες όπως η Κορέα, η Αυστραλία και ο Καναδάς- ανήκει πλέον η Ελλάδα, σύμφωνα με την έκθεση των Ηνωμένων Εθνών «e-Governemnt Survey 2018» που ανακοινώθηκε σήμερα. Η έκθεση αναβάθμισε κατά 8 θέσεις τη χώρα μας σε σχέση με τον γενικό δείκτη (EGDI), τοποθετώντας την στην 35η από την 43η το 2016. Μάλιστα, τα αποτελέσματα είναι ακόμη καλύτερα σε επιμέρους δείκτες, όπως στον δείκτη ηλεκτρονικής συμμετοχής (E-participation) σε σχέση με τον οποίο η χώρα αναβαθμίζεται κατά 31 θέσεις.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης, η έκθεση "e-Governemnt Survey" -η μόνη παγκοσμίως που αξιολογεί το καθεστώς ανάπτυξης της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης όλων των κρατών μελών των Ηνωμένων Εθνών- βασίζεται στην ανάλυση της προόδου μιας χώρας στη χρήση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, στο πώς αυτή μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των αναδυόμενων θεμάτων της δημόσιας διοίκησης αλλά και να υποστηρίξει την υλοποίηση των διεθνώς συμφωνημένων αναπτυξιακών στόχων.

Η έρευνα παρακολουθεί την πρόοδο της ανάπτυξης ηλεκτρονικής διακυβέρνησης μέσω του δείκτη ανάπτυξης ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (EGDI) που καταμετρά την ετοιμότητα και την ικανότητα της Δημόσιας Διοίκησης ενός κράτους στη χρήση της τεχνολογίας στην παροχή δημόσιων υπηρεσιών, ενώ ο δείκτης ηλεκτρονικής συμμετοχής (E-participation) παράγεται ως συμπληρωματικός δείκτης, εστιάζοντας στη χρήση των online υπηρεσιών από τις κυβερνήσεις στους πολίτες, της ηλεκτρονικής διαβούλευσης και της συμμετοχής στη διαδικασία λήψης αποφάσεων διαδικασιών.

Εξάλλου, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης «κατά την πρόσφατη συνάντηση της υπουργού Όλγας Γεροβασίλη, με τον διευθυντή Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΟΗΕ, Βιντσέντσο Ακουάρο (Vincenzo Aquaro), συζητήθηκε και συμφωνήθηκε η περαιτέρω συνεργασία του Τμήματος για τη Δημόσια Διοίκηση και την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση του ΟΗΕ με το υπουργείο Διοικητικής Ανασυγκρότησης. Το επόμενο διάστημα, αναμένεται να ολοκληρωθεί η συνεργασία των δύο μερών και να ανακοινωθούν τα αποτελέσματα σε κοινή εκδήλωση».
ΕΠΕ-ΜΠΕ

Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.