04/04/19

Ουσιαστικά, δεν έχουν καταλάβει οι πολίτες πώς βρέθηκαν αλυσοδεμένοι μέσα στη δικτατορία της λεγόμενης «ευρωπαϊκής οικογένειας». Και ο εργασιακός Μεσαίωνας που επέστρεψε, ονομάζεται κομψά, ως… «ευρωπαϊκή προοπτική». Έντεχνα η ευρωπαϊκή προπαγάνδα καλλιεργεί την πλάνη, ότι δεν υπάρχει λύση έξω από το ευρωπαϊκό γκέτο των Βρυξελλών.


Ένας κόσμος ολόκληρος ζαλισμένος και πονεμένος από τη θύελλα των δεινών που επέφερε η κατοχή της γερμανοευρωπαϊκής ένωσης, προσπαθεί με αγωνία να βρει μάταια μια διέξοδο. Ο λαός μας αισθάνεται ψυχικώς ηττημένος, διότι για πρώτη φορά μέσα στο πέρασμα του χρόνου, διαπιστώνει ότι δεν υφίσταται πλέον πολιτική ηγεσία (όπως συνέβαινε τα παλιά χρόνια) για να μπει μπροστά και να καθοδηγήσει τις μάζες σ’ έναν απελευθερωτικό αγώνα. Ουσιαστικά, δεν έχουν καταλάβει οι πολίτες πώς βρέθηκαν αλυσοδεμένοι μέσα στη δικτατορία της λεγόμενης «ευρωπαϊκής οικογένειας». Και ο εργασιακός Μεσαίωνας που επέστρεψε, ονομάζεται κομψά, ως… «ευρωπαϊκή προοπτική». Έντεχνα η ευρωπαϊκή προπαγάνδα καλλιεργεί την πλάνη, ότι δεν υπάρχει λύση έξω από το ευρωπαϊκό γκέτο των Βρυξελλών. Κι αφού δεν υπάρχει πλέον πολιτική ηγεσία άξια των περιστάσεων, το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να δείξουμε το πραγματικό σκηνικό. Να φανερώσουμε στους πολίτες από πού προήλθε αυτή η κόλαση, ότι υπήρξαν άνθρωποι κατά το παρελθόν που είχαν προειδοποιήσει εγκαίρως για το τι σημαίνει «ευρωπαϊκή ένωση» και –με ιστορικά παραδείγματα– να θυμίσουμε τους «δρόμους της Ανεξαρτησίας» που τα παλιά χρόνια οδηγούσαν έξω από τις σκοτεινές στοές του διεθνούς καπιταλισμού. Ας πάρουμε τα πράγματα λοιπόν, από την αρχή. Όλα ξεκινούν από το παμπάλαιο γνώρισμα της γερμανικής σκέψης: την ύπαρξη μιας διακριτής «γερμανικής σχολής» στην οικονομική θεωρία: Ένα οργανικό αυταρχικό κρατικό σύστημα, που παρεμβαίνει άμεσα στην οικονομία, σε βάρος των άλλων. Αυτή η «σχολή», σηματοδοτήθηκε από τον θεωρητικό Γιόχαν Γκότλιμπ Φίχτε, που θεωρείται ο πατέρας του γερμανικού εθνικισμού. Μαζί με άλλους θεωρητικούς, όπως οι Άνταμ Μίλες και Φρίντριχ Λιστ, επεξεργάστηκαν τη μετατροπή της εθνικής οικονομίας, σε μια «παν-ηπειρωτική οικονομία», καθοδηγούμενη από τη Γερμανία. Η πολιτικής τους συμπληρώθηκε με τη «Σχολή του Σικάγου», που βασίζεται στην εφαρμογή της «θεραπείας-σοκ» του καθηγητή Φρίντμαν. Σταματώ εδώ, διότι θα χρειαζόταν ολόκληρος τόμος για να προχωρήσουμε σε διεξοδική ανάλυση. Πάμε στο δεύτερο ερώτημα: Υπήρξαν κατά το παρελθόν πολιτικοί που είχαν κρούσει τον κώδωνα κινδύνου για το ευρωπαϊκό έκτρωμα; Η απάντηση είναι ναι. Μόνο μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα θα παραθέσουμε.

Σήμερα έχουμε συνηθίσει τα ψέματα των διακηρύξεων που κρύβουν σκοτεινούς στόχους. Αυτό που χρειαζόμαστε επομένως, είναι ένα «Risorgimento», όπως έλεγε ο Γκράμσι, που σημαίνει την εθνική απελευθέρωση, αλλά και την εθνική εξέγερση

ΣΕ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟ ΑΡΘΡΟ μας, είχαμε καταγράψει τις προφητικές δηλώσεις του ηγέτη της τότε Ανατολικής Γερμανίας, του Έριχ Χόνεκερ, σχετικά με το τι ετοίμαζε η καπιταλιστική Γερμανία για την υποδούλωση της Ευρώπης. Δεν θα επαναλάβουμε τα ίδια. Στη Γαλλία, μετά τον Ζωρζ Μαρσαί, ηγέτης του γαλλικού Κ.Κ. ανεδείχθη ο Ρομπέρ Υ. Από την πρώτη στιγμή προειδοποίησε: «Το ενιαίο νόμισμα δεν είναι λύση, γιατί είναι ένα πολιτικό σχέδιο, που εγγράφεται μέσα σε μια φιλελεύθερη πολιτική, κάτι το οποίο βρίσκεται σε αντινομία με τις κοινωνικές απαιτήσεις. Πληροφορώ την κοινή γνώμη, για την αυταπάτη να πιστεύει ότι το ενιαίο νόμισμα θα επιτρέψει την απορρόφηση της ανεργίας. Θα κλείσει τα έθνη σε έναν κλοιό…».

Νωρίτερα, ο ηγέτης του Κ.Κ. Πορτογαλίας, ο Αλβάρο Κουνιάλ, έκρουσε τον κώδωνα: «Η διαδικασία της ευρωπαϊκής οικονομικής ένωσης, είναι προϊόν και ταυτόχρονα συντελεστής της ανάπτυξης του κρατικού μονοπωλιακού καπιταλισμού και της διεθνοποίησης του κεφαλαίου. Αντιπροσωπεύει τη συμμαχία των μεγάλων μονοπωλιακών συγκροτημάτων των πιο ανεπτυγμένων βιομηχανικών χωρών. Η συμμαχία αυτή, αποβλέπει στην κυριαρχία πάνω στους πιο αδύνατους ανταγωνιστές, και στην εκμετάλλευση των πόρων τους. Η διαδικασία που ακολουθείται για την Ευρωπαϊκή Ένωση, πλήττει άμεσα την Πορτογαλία…», και ακόμα πιο παλιά, όταν υπήρχε η Κοινή Αγορά (πρόδρομος της ευρωπαϊκής ένωσης) ο βουλευτής της ΕΔΑ Νίκος Κιτσίκης και ο αρχηγός της «Δημοκρατικής Ενώσεως» Ηλίας Τσιριμώκος, είχαν επισημάνει ότι η ΕΟΚ θα γινόταν ο τάφος για τα δίκαια των εργαζομένων. Αυτά, είναι μόνο λίγα παραδείγματα.

Μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, πολλοί από τον «αριστερό χώρο» είχαν διαβλέψει, την ανάγκη «σοσιαλιστικής ουδετερότητας» ανάμεσα στον καπιταλισμό της Δύσης, αλλά και μια αποστασιοποίηση από τη Σοβιετική Ένωση. Αυτή η προοπτική, είχε θορυβήσει τις ΗΠΑ. Και ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Τζων Φόστερ Ντάλλες, την είχε χαρακτηρίσει οργισμένος ως …«ανήθικη»! Ο θεωρητικός ηγέτης της αριστερής πτέρυγας του Βρετανικού Εργατικού Κόμματος, ο Ρ. Κρόσμαν, από το 1951, έγραφε σε άρθρα του: «Η ευρωπαϊκή ισορροπία δυνάμεων, έπαυσε να ισχύει. Η Ευρώπη έπαυσε να είναι ό,τι ήταν επί εκατοντάδες έτη, δηλαδή το κέντρον εκ του οποίου εξεπέμπετο ακτινοβολία δυνάμεως, προς όλον τον κόσμον. Εάν δεν δυνάμεθα να είμεθα ανεξάρτητος και αποφασιστικός παράγων στις εθνικές και διεθνείς υποθέσεις, τότε να νίψωμεν τας χείρας μας έναντι αμφοτέρων των πλευρών…». Και προφητικά πρόσθετε: «Όσον περισσότερον ηττοπαθές είναι ένα έθνος, τόσον περισσότερον επιθυμεί την ομοσπονδιακήν ένωσιν στην Ευρώπη…». Λύση ήταν, λοιπόν, ο «τρίτος κόσμος», δηλαδή οι «Αδέσμευτοι». Αυτή τη λύση φοβήθηκε ο διεθνής καπιταλισμός. Κορυφαία στιγμή για τους «Αδέσμευτούς», ήταν η Συνδιάσκεψη του Μπαντούνγκ, από 18-24 Απριλίου του 1955. Εκεί επισημοποιήθηκε το «Κίνημα των Αδεσμεύτων» όταν 29 χώρες της Αφρικής και της Ασίας, μεταξύ των οποίων και η Αίγυπτος, καταδίκασαν την αποικιοκρατία. Κι αυτό το «Κίνημα» στήριξε η Σοβιετική Ένωση. Ακόμα και ο Μακάριος κράτησε όρθια την Κύπρο, χάρις στην στήριξη των Αδεσμεύτων. Ο Νασέρ παραδεχόταν ότι: «Αν δεν είχαμε τη στήριξη της ΕΣΣΔ, δεν θα μπορούσαμε να λύσουμε ούτε ένα σύνθετο οικονομικο-πολιτικό πρόβλημα…». Κι ο ηγέτης της Ινδίας, ο Παντίτ Νεχρού, στις επικρίσεις που δεχόταν από την Ουάσιγκτων, έλεγε: «Δεν καταλαβαίνουν στην Ασία. Δεν καταλαβαίνουν τη δύναμη που έχουμε σήμερα στην Ασία, το αντιαποικιακό πνεύμα και το κοινωνικό αίσθημα, γιατί η Ασία ξέρει τη φτώχεια, και θέλει να την θεραπεύσει το ταχύτερο…».

ΤΙ ΔΙΔΑΣΚΕΙ, ΕΠΟΜΕΝΩΣ, Η ΙΣΤΟΡΙΑ; Ας προσπαθήσουμε να δούμε τα γεγονότα: α) Το κοινό νόμισμα αποτελεί την παγίδα μέσα στην οποία αιχμαλώτισε τα έθνη ο καπιταλισμός των διεθνών τραπεζιτών. β) Η Ευρώπη δεν είναι αυτή που κάποτε ήταν. γ) Για να απελευθερωθούν οι λαοί και να αναπνεύσουν, απαιτείται νέα Κίνησις Αδεσμεύτων, έξω από τη στρούγκα των Βρυξελλών. δ) Είναι λάθος η πολιτική υποταγής στο ΝΑΤΟ και απομάκρυνσης από τη Ρωσία του Πούτιν. Όπως παλιά η ΕΣΣΔ, έτσι σήμερα η Ρωσία θα μπορούσε να είναι αυτή που θα βοηθούσε κράτη να σταθούν έξω από τα νατοϊκά και γερμανοευρωπαϊκά συμφέροντα. Αλλά όλα αυτά απαιτούν την ύπαρξη κατάλληλων φορέων και ηγετών. Πρώτα να βρεθεί ο «φορέας», και μετά να αρχίσει ο αγώνας. Αυτή τη στιγμή, έχουμε για ηγεσίες, μίσθαρνα όργανα των Βρυξελλών και του βρικόλακα των Βαλκανίων, Τζ. Σόρος, που ανερυθρίαστα θέλουν να λέγονται και… «αριστεροί». Είναι αυτοί που προτίμησαν την εύνοια των ξένων από την εύνοια του Λαού, επειδή είναι «λυσσασμένοι για εξουσία». Τι ειρωνεία… Αυτόν τον όρο χρησιμοποίησε πρώτη η Ρόζα Λούξενμπουργκ, για τους καιροσκόπους και τυχοδιώκτες της εποχής της. Στο Συνέδριο της Τουλούζης, ο Ζωρές απευθυνόμενος σε κάποιους συναδέλφους του, που κρατούσαν θολή στάση έναντι των λαϊκών προβλημάτων, τους είπε: «Ε, λοιπόν, σας ερωτώ συνάδελφοι: Πώς θα κάνετε αγώνα, πώς θα διαπαιδαγωγήσετε το προλεταριάτο, όταν άλλοι είναι οι στόχοι σας, κι άλλα λέτε στις διακηρύξεις σας;» Σήμερα έχουμε συνηθίσει τα ψέματα των διακηρύξεων που κρύβουν σκοτεινούς στόχους. Αυτό που χρειαζόμαστε επομένως, είναι ένα «Risorgimento», όπως έλεγε ο Γκράμσι, που σημαίνει την εθνική απελευθέρωση, αλλά και την εθνική εξέγερση. Γιατί ο Μπρεχτ μας το είχε ξεκαθαρίσει: «Ο φασισμός δεν μπορεί να πολεμηθεί, παρά σαν καπιταλισμός…». Είναι ακριβώς αυτός ο καπιταλισμός που μας κυβερνά σήμερα με τις Βρυξέλλες.
του  Γιώργου Α. Λεονταρίτη στο Δρόμο της Αριστεράς

Την χρηματοδότηση έργων υποδομής στην Ελλάδα και σε άλλα κράτη μέλη στα πλαίσια ενός ευρύτερου επενδυτικού πακέτου αξίας 8 δις ευρώ ανακοίνωσε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Στο πακέτο της Κομισιόν περιλαμβάνονται εκτός από την Ελλάδα, η Βουλγαρία, η Τσεχία, η Γερμανία, η Ουγγαρία, η Ιταλία, η Μάλτα, η Πολωνία, η Πορτογαλία και η Ρουμανία. Τα έργα καλύπτουν τους τομείς της υγείας, των μεταφορών, της έρευνας, του περιβάλλοντος και της ενέργειας. Μαζί με την εθνική συγχρηματοδότηση, οι επενδύσεις σε αυτά τα έργα ανέρχονται συνολικά σε 8 δισ. ευρώ.

«Τα 25 αυτά έργα αποτελούν ισάριθμα παραδείγματα τρόπων με τους οποίους η ΕΕ εργάζεται για να βελτιώσει την καθημερινή ζωή των πολιτών μας, από τη βελτίωση του πόσιμου νερού έως την παροχή ταχύτερων σιδηροδρομικών μεταφορών και τη λειτουργία σύγχρονων νοσοκομείων. Κατά την τρέχουσα δημοσιονομική περίοδο, έχω εγκρίνει 258 μεγάλα έργα υποδομής αξίας 32 δισ. ευρώ από κονδύλια της ΕΕ. Τα έργα αυτά αποτελούν, κατά κάποιον τρόπο, τους πρέσβεις της πολιτικής συνοχής και είμαι υπερήφανη για κάθε ένα από αυτά», δήλωσε η Επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής, Κορίνα Κρέτσου.

Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου, η Επίτροπος σημείωσε ότι περισσότερα έργα τέτοιας διάστασης βρίσκονται υπό μελέτη και παρακολούθηση από τη Γενική Διεύθυνση Περιφερειακής Πολιτικής. Σε ό,τι αφορά την περίοδο μετά το 2020, η κ. Κρέτσου επανέλαβε την ανάγκη να υιοθετηθεί το νομοθετικό πλαίσιο για τη Συνοχή εγκαίρως, έτσι ώστε να μην υπάρξουν καθυστερήσεις στη μετέπειτα εφαρμογή των τρεχόντων και μελλοντικών προγραμμάτων από το 2021 και έπειτα.

Ακολουθεί αναλυτική λίστα με τα έργα: 


Αποτελεσματικές δημόσιες υπηρεσίες στην Ελλάδα και οικονομικά προσιτή ενέργεια στην Κρήτη

Σχεδόν 135 εκατ. ευρώ επενδύονται στο τηλεπικοινωνιακό σύστημα «Σύζευξις II», το οποίο στο τελικό του στάδιο θα ενώσει ολόκληρο το ελληνικό δίκτυο δημόσιων υπηρεσιών. Στο σύστημα θα συνδεθούν επιπλέον 600 000 δημόσιοι υπάλληλοι και 34 000 εγκαταστάσεις, με αποτέλεσμα σημαντικές οικονομίες κλίμακας και την παροχή καλύτερων υπηρεσιών στο κοινό.

Επιπλέον, με σχεδόν 95 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτηθεί η κατασκευή διασύνδεσης ηλεκτρικής ενέργειας ανάμεσα στην Κρήτη και την Πελοπόννησο, η οποία περιλαμβάνει δύο υποβρύχια καλώδια μήκους 135 χλμ. Το έργο αυτό θα μειώσει το κόστος του ηλεκτρικού ρεύματος στην Κρήτη, αντικαθιστώντας τις δαπανηρές πετρελαϊκές μονάδες ηλεκτροπαραγωγής με ηλεκτρική ενέργεια από την ηπειρωτική Ελλάδα. 

Ασφαλέστερη και πιο προσιτή οικονομικά ενέργεια στη Βουλγαρία

Με 33 εκατ. ευρώ από κονδύλια της ΕΕ θα χρηματοδοτηθεί η κατασκευή ενός αγωγού διασύνδεσης φυσικού αερίου μήκους 182 χιλιομέτρων ανάμεσα στην Κομοτηνή (Ελλάδα) και τη Στάρα Ζαγόρα (Βουλγαρία). Ο αγωγός είναι ένα ευρωπαϊκό έργο κοινού ενδιαφέροντος το οποίο συμβάλλει στην επίτευξη των στόχων της Ενεργειακής Ένωσης. Τα συστήματα φυσικού αερίου των δύο χωρών θα συνδεθούν για πρώτη φορά, διαφοροποιώντας τις πηγές ενέργειας στην περιοχή και αυξάνοντας την ενεργειακή ασφάλεια. Χάρη στην αύξηση του ανταγωνισμού στην αγορά φυσικού αερίου, οι καταναλωτές θα απολαμβάνουν χαμηλότερες τιμές. 

Καλύτερες οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών στην Τσεχία

Κατά πρώτον, χρηματοδότηση 76 εκατ. ευρώ διατίθεται για αναβαθμίσεις στον σιδηροδρομικό άξονα Πράγας-Πίλσεν. Στα έργα περιλαμβάνονται νέες ή ανακατασκευασμένες γραμμές μεταξύ Ροκίτσανι και Πίλσεν, οι οποίες θα μειώσουν στο μισό τον χρόνο μετακίνησης σε αυτό το τμήμα και θα κάνουν πιο ελκυστικό το Πίλσεν ως περιφερειακό οικονομικό κέντρο. Επιπλέον, επενδύονται σχεδόν 75 εκατ. ευρώ σε δρόμο μεταξύ Νιέμπορι και Μπιστρίτσε, ως μέρος μιας σημαντικής σύζευξης ανάμεσα στον τσεχικό αυτοκινητόδρομο D48 και τον σλοβακικό αυτοκινητόδρομο D3. 

Σύγχρονο ερευνητικό συγκρότημα στην Ιένα (Γερμανία)

Στην Ιένα (Θουριγγία), οι εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Φρίντριχ Σίλερ θα ανανεωθούν χάρη σε ενωσιακά κονδύλια που ανέρχονται σχεδόν σε 84 εκατ. ευρώ. Το έργο αυτό θα χρηματοδοτήσει την κατασκευή δύο κτιρίων, του πανεπιστημιακού κέντρου δεδομένων και της σχολής μαθηματικών και πληροφορικής, από τα οποία θα ωφεληθούν 18 000 φοιτητές. 

Βελτίωση της συνδεσιμότητας, μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και αύξηση της ασφάλειας των μεταφορών γύρω από τη Βουδαπέστη (Ουγγαρία)

Χρηματοδότηση ύψους 105,5 εκατ. ευρώ θα διατεθεί για αναβαθμίσεις στο νότιο τμήμα της περιφερειακής οδού της Βουδαπέστης, οι οποίες θα περιλαμβάνουν ανακατασκευή οδών, γέφυρες και νέες ποδηλατικές διαδρομές. Το έργο αυτό θα μειώσει τον χρόνο μετακίνησης και θα βελτιώσει την οδική ασφάλεια για τα 90 000 οχήματα που κυκλοφορούν καθημερινά στην περιοχή. Επιπλέον, θα μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση, χάρη στην εκτροπή της κυκλοφορίας από το κέντρο της πόλης. 

Καλύτερες σιδηροδρομικές μεταφορές στη Σικελία (Ιταλία)

Ενωσιακά κονδύλια ύψους πάνω από 358 εκατ. ευρώ θα συμβάλουν στην επέκταση της σιδηροδρομικής γραμμής Circumetnea στην Κατάνια της Σικελίας, με οκτώ νέους σταθμούς και τροχαίο υλικό. Το έργο αυτό θα συμβάλει στη μείωση της συμφόρησης του οδικού δικτύου και θα προωθήσει την καθαρή κινητικότητα στην περιοχή. 

Καλύτερη ποιότητα του πόσιμου νερού στη Μάλτα

Χάρη σε κονδύλια που ανέρχονται σχεδόν σε 74 εκατ. ευρώ, τα νησιά Μάλτα, Γκόζο και Κομίνο θα αποκτήσουν καλύτερο πόσιμο νερό, ασφαλέστερη υδροδότηση και βελτιωμένη διαχείριση των υπόγειων υδάτων. Το έργο αυτό θα ωφελήσει το σύνολο του πληθυσμού της χώρας. Στα έργα με ενωσιακή χρηματοδότηση περιλαμβάνονται μια υπόγεια σήραγγα και η επέκταση των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης. 

Καλύτερη υγειονομική περίθαλψη και μεγαλύτερη συνδεσιμότητα στην Πολωνία

Στον τομέα της υγειονομικής περίθαλψης, ενωσιακά κονδύλια ύψους σχεδόν 61 εκατ. ευρώ θα βοηθήσουν στην αγορά νέου εξοπλισμού για το πανεπιστημιακό νοσοκομείο της Κρακοβίας (Μαλοπόλσκιε), χάρη στην οποία θα ωφεληθούν 3,3 εκατομμύρια κάτοικοι. Εξάλλου, κονδύλια ύψους 56 εκατ. ευρώ θα συμβάλουν στην κατασκευή ενός νέου νοσοκομειακού συγκροτήματος για το Περιφερειακό Παιδιατρικό Κέντρο στο Πόζναν (Βιελκοπόλσκιε), μέσα από τη συγκέντρωση των υπηρεσιών υγειονομικής περίθαλψης, την επέκταση των εγκαταστάσεων και την αγορά νέου εξοπλισμού. Το Κέντρο θα είναι εξοπλισμένο με τμήμα επειγόντων περιστατικών για παιδιά, ενώ θα μεγαλώσουν τα τμήματα ορθοπεδικής, τραυματολογίας και αποκατάστασης.

Εξάλλου, στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, 155 εκατ. ευρώ θα διατεθούν για τη βελτίωση της ασφάλειας των δραστηριοτήτων στο λιμάνι του Γκντανσκ (Πομόρσκιε), μέσα από την αναβάθμιση του κυματοθραύστη. Κονδύλια ύψους σχεδόν 65 εκατ. ευρώ θα συμβάλουν στην κατασκευή ή τον εκσυγχρονισμό των αποβαθρών και των υδροτεχνικών εγκαταστάσεων στο λιμάνι της Γκντίνια, αυξάνοντας έτσι την ασφάλεια της κυκλοφορίας.

Όσον αφορά τις σιδηροδρομικές μεταφορές, ποσό ύψους 126 εκατ. ευρώ θα βοηθήσει στην κατασκευή του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου του Στσέτσιν, ο οποίος θα συνδέει τις κύριες πόλεις της Δυτικής Πομερανίας (μεταξύ των οποίων το Στάργκαρντ, το Πόλιτσε και το Γκριφίνο), κάτι που θα ωφελήσει 687 000 κατοίκους. Θα διατεθούν σχεδόν 39 εκατ. ευρώ για την αγορά 16 ηλεκτρικών αμαξοστοιχιών, οι οποίες θα κινούνται στην ευρύτερη περιοχή της Βαρσοβίας, ενώ η χορήγηση ποσού σχεδόν 58 εκατ. ευρώ θα συμβάλει στον εκσυγχρονισμό 152 επιβαταμαξών και στην αγορά 20 ηλεκτρικών μηχανών, οι οποίες θα κυκλοφορούν στα δρομολόγια που διαχειρίζεται η PKP Intercity στη χώρα.

Τέλος, ως προς τις οδικές μεταφορές, η πολιτική συνοχής θα χρηματοδοτήσει την κατασκευή ενός τμήματος της οδού ταχείας κυκλοφορίας S7 που θα συνδέει τη Βαρσοβία με το Γκρόγετς (129 εκατ. ευρώ), ενός τμήματος του αυτοκινητοδρόμου Α2 μεταξύ της νότιας παράκαμψης της Βαρσοβίας και του Μινσκ Μαζοβιέτσκι (πάνω από 78 εκατ. ευρώ), ενός τμήματος της οδού ταχείας κυκλοφορίας S3 προς τα τσεχικά σύνορα στην Κάτω Σιλεσία (105 εκατ. ευρώ) και ενός τμήματος της παρακαμπτήριας οδού Όλζστιν στο Βαρμίνσκο-Μαζούρσκιε (87 εκατ. ευρώ). Τα έργα αυτά, τα οποία εντάσσονται όλα στο διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών, θα αυξήσουν την οδική ασφάλεια, θα μειώσουν τον χρόνο μετακίνησης και θα ενισχύσουν την εδαφική συνοχή της χώρας. 

Εκσυγχρονισμός της σιδηροδρομικής γραμμής του Βορρά στην Πορτογαλία

Το τμήμα Οβάρ-Γκάια στη σιδηροδρομική γραμμή του Βορρά, η οποία αποτελεί μέρος του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών, θα εκσυγχρονιστεί με ενωσιακά κονδύλια ύψους σχεδόν 119 εκατ. ευρώ. Οι επιβάτες σε αυτόν τον άξονα θα απολαμβάνουν συντομότερους χρόνους μετακίνησης, μεγαλύτερη άνεση και αυξημένη ασφάλεια. 

Διευκόλυνση των μεταφορών στο Βουκουρέστι, προστασία του περιβάλλοντος και διαχείριση των υδάτων στη Ρουμανία

Κονδύλια ύψους 1 δισ. ευρώ θα συνεισφέρουν στην αναβάθμιση της περιφερειακής οδού του Βουκουρεστίου μέσα από την επέκταση αρκετών τμημάτων της, με διπλασιασμό των λωρίδων σε κάθε κατεύθυνση. Τα κονδύλια αυτά θα υποστηρίξουν επίσης την κατασκευή ενός τμήματος μήκους 51 χιλιομέτρων στο νότιο τμήμα του νέου περιφερειακού αυτοκινητόδρομου του Βουκουρεστίου. Επίσης στη ρουμανική πρωτεύουσα, με ενωσιακά κονδύλια ύψους 97 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτηθούν έργα σε όλο το μήκος της γραμμής 2 του μετρό, με νέες σιδηροτροχιές και τροχαίο υλικό.

Επιπλέον, στήριξη ύψους σχεδόν 603 εκατ. ευρώ θα δοθεί για την προστασία και την αποκατάσταση της έντονα τουριστικής περιοχής της ακτογραμμής του Εύξεινου Πόντου στην επαρχία της Κωνστάντζας. Το έργο αυτό περιλαμβάνει εργασίες σταθεροποίησης του εδάφους σε γκρεμούς, αναπλήρωση της άμμου στις παραλίες, μέτρα διατήρησης της βιοποικιλότητας (τεχνητοί ύφαλοι και ανασύσταση του πληθυσμού των θαλάσσιων ειδών), καθώς και εξοπλισμό παρακολούθησης.

Τέλος, η ΕΕ θα επενδύσει πάνω από 135 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης στην επαρχία Τίμις. 15 000 επιπλέον κάτοικοι θα συνδεθούν με το δίκτυο ύδρευσης και σχεδόν 380 000 άνθρωποι θα απολαμβάνουν καλύτερο πόσιμο νερό.
πηγή: EurActv

Ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ, Μάικ Πενς, κάλεσε χθες την Τουρκία να επιλέξει «αν θα παραμείνει σύμμαχος στο ΝΑΤΟ ή θα διακινδυνεύσει» με την αγορά του αντιπυραυλικού ρωσικού συστήματος S-400...


"Η Τουρκία πρέπει να επιλέξει" αν θα παραμείνει σύμμαχος στο ΝΑΤΟ ή θα διακινδυνεύσει την ασφάλεια αυτής της εταιρικής σχέσης με τις "παράτολμες αποφάσεις της", όπως είναι η αγορά του ρωσικού αντιπυραυλικού συστήματος S-400, προειδοποίησε χθες ο αντιπρόεδρος των ΗΠΑ, Μάικ Πενς.

Στην ομιλία του με την ευκαιρία της 70ής επετείου από την ίδρυση "της πιο επιτυχημένης στρατιωτικής συμμαχίας στην ιστορία", όπως χαρακτήρισε το ΝΑΤΟ, ο Πενς, ενέτεινε τις πιέσεις προς την Άγκυρα να αποσυρθεί από τη συμφωνία αυτή με τη Μόσχα.

"Η Τουρκία πρέπει να επιλέξει. Θέλει να παραμείνει κρίσιμος εταίρος στην πιο επιτυχημένη στρατιωτική συμμαχία στην ιστορία ή θέλει να διακινδυνεύσει την ασφάλεια αυτής της εταιρικής σχέσης λαμβάνοντας τέτοιες παράτολμες αποφάσεις που υπονομεύουν τη συμμαχία μας;" διερωτήθηκε.

Λίγο νωρίτερα, χωρίς να κατονομάσει την Τουρκία, ο Πενς υπενθύμισε ότι ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ έχει δηλώσει ότι δεν θα παραμείνει άπραγος την ώρα που οι σύμμαχοι στο ΝΑΤΟ "αγοράζουν όπλα από τους αντιπάλους μας που απειλούν τη συνοχή της συμμαχίας μας".

Απάντηση του Τούρκου αντιπρόεδρου Φουάτ Οκτάι στις ΗΠΑ 


Ο Τούρκος αντιπρόεδρος Φουάτ Οκτάι
Η Άγκυρα απάντησε άμεσα στον αντιπρόεδρο των ΗΠΑ Μάικ Πενς που κάλεσε νωρίτερα την Τουρκία "να επιλέξει" αν θα παραμείνει σύμμαχος στο ΝΑΤΟ, εντείνοντας τις πιέσεις της αμερικανικής κυβέρνησης για να μην προχωρήσει στην αγορά του ρωσικού αντιπυραυλικού συστήματος S-400.

Ο αντιπρόεδρος της Τουρκίας Φουάτ Οκτάι ανήρτησε μια δική του προειδοποίηση στο Twitter: "Οι Ηνωμένες Πολιτείες πρέπει να επιλέξουν. Θέλουν να παραμείνουν σύμμαχος της Τουρκίας ή θα διακινδυνεύσουν τη φιλία μας ενώνοντας τις δυνάμεις τους με τρομοκράτες για να υπονομεύσουν την άμυνα του συμμάχου τους στο ΝΑΤΟ εναντίον των εχθρών του;" έγραψε ο Οκτάι.

Οι ΗΠΑ έχουν προειδοποιήσει κατ' επανάληψη ότι η αγορά των S-400 θα μπορούσε να οδηγήσει στην επιβολή κυρώσεων ενώ αυτήν την εβδομάδα σταμάτησαν την παράδοση εξοπλισμού για τα μαχητικά αεροσκάφη F-35 στην Τουρκία.

Το Tweet του Φουάτ Οκτάι



Author Name

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Από το Blogger.