Πωλείται: Στο "σφυρί" ακίνητα - φιλέτα του Δημοσίου!

Δύο από τα 76 ακίνητα – «φιλέτα» του Δημοσίου βγάζει στο «σφυρί» η κυβέρνηση λόγω κρίσης!


Σύμφωνα με πηγές της Κτηματικής Εταιρίας του Δημοσίου, η προκήρυξη του διαγωνισμού για την εκμετάλλευση των δύο ακινήτων είναι ήδη έτοιμη (!) και το επόμενο διάστημα αναμένεται να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός.

Η κυβέρνηση αναζητά ιδιώτες επενδυτές, που θα αναλάβουν εξ ολοκλήρου την εκμετάλλευση των δύο ακινήτων για διάστημα έως 50 χρόνια, σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα». Λέτε να κρατήσει τόσο η κρίση;

Προς το παρόν στο «σφυρί» βγαίνει το ακίνητο των 270 στρεμμάτων, που εκτείνεται από το εργοτάξιο της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου και το χιονοδρομικό κέντρο του Καϊμακτσαλάν, συνολικής έκτασης 16.900 στρέμματα.

Ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει αρκετοί επενδυτές και αναμένεται μετά την ανακοίνωση της απόφαση να κάνουν και επισήμως τις προτάσεις τους.
Ηδη για το συγκεκριμένο φιλέτο υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον και στους δυνάμει επενδυτές συγκαταλέγεται και η κοινοπραξία Γέφυρα που έχει κατασκευάσει και εκμεταλλεύεται ήδη τη γέφυρα Ρίου- Αντιρρίου. Οι μέτοχοι της κοινοπραξίας είναι ο γαλλικός κατασκευαστικός όμιλος (από τους μεγαλύτερους του κόσμου) Vinci (57%), η ελληνική κατασκευαστική εταιρεία Ακτωρ (22%) και οι επίσης ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες J&Ρ- Αβαξ (12%) και Αθηνά. Ενδιαφέρον για τη διεκδίκηση του φιλέτου αυτού έχει ήδη εκδηλώσει και η Qatar Ηolding, η οποία έχει προγραμματίσει και επενδύσεις στην ενέργεια στο λιμάνι του Αστακού. Σύμφωνα με πληροφορίες, η αραβική εταιρεία Qatar Ηolding μαζί με άλλους ξένους επενδυτές ζήτησαν από την Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου στοιχεία για τη διαθέσιμη προς αξιοποίηση ακίνητη περιουσία δίπλα τη γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης». Πριν από λίγο καιρό μάλιστα ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες δορυφορικών απεικονίσεων και των τοπογραφικών της περιοχής για λογαριασμό των Αράβων. Η επένδυση στο Αντίρριο προβλέπεται να δημιουργήσει περισσότερες από 500 θέσεις εργασίας σύμφωνα με φορείς της περιοχής. Τις επόμενες ημέρες κλιμάκιο επενδυτών από το Κατάρ αναμένεται να φτάσει στο Αντίρριο και θα επισκεφθεί τους πρώην εργοταξιακούς χώρους της Γέφυρας αλλά και περιοχή κοντά στο Μεσολόγγι 300 στρεμμάτων που ενδείκνυται για βιομηχανική αξιοποίηση.

Εξάλλου ανάμεσα στους ενδιαφερομένους για την εκμετάλλευση ακινήτων- φιλέτων του Ελληνικού Δημοσίου φέρεται να είναι και ο μεγαλύτερος αιγυπτιακός επιχειρηματικός όμιλος της Αιγύπτου, η Οrascom που ελέγχεται από την οικογένεια Σαουίρις.

Στα σχέδια της ΚΕΔ, που βεβαίως θα τεθούν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με όποιον αναλάβει την 50ετή εκμετάλλευση της έκτασης, περιλαμβάνεται η κατασκευή ξενοδοχειακής μονάδας πέντε αστέρων, η κατασκευή μίας από τις μεγαλύτερες μαρίνες της περιοχής, η κατασκευή εμπορικών κέντρων και χώρων ψυχαγωγίας και εστίασης.

Διεθνών προδιαγραφών

Ιδιαίτερα φιλόδοξα είναι τα σχέδια της ΚΕΔ για το δεύτερο από τα ωριμότερα ακίνητα- φιλέτα του Ελληνικού Δημοσίου που είναι το χιονοδρομικό κέντρο του Καϊμακτσαλάν και η περιβάλλουσα αυτό περιοχή, συνολικής έκτασης 16.900 στρεμμάτων. Η περιοχή διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις για τη δημιουργία τουριστικών υποδομών οι οποίες θα προσελκύουν τουρίστες με γερά πορτοφόλια από όλον τον κόσμο και μάλιστα καθ΄ όλη τη διάρκεια του έτους. Το χιονοδρομικό κέντρο είναι το ψηλότερο της Ελλάδας και η διάρκεια παραμονής του χιονιού είναι μεγάλη ενώ δίπλα βρίσκεται η λίμνη Βεγορίτιδα στην οποία σχεδιάζεται να δημιουργηθούν ναυταθλητικές εγκαταστάσεις. Στην περιοχή σχεδιάζεται ακόμη η δημιουργία πίστας 1.000 μέτρων στην οποία θα μπορούν να προσγειώνονται ελαφρά αεροσκάφη μεταφέροντας τουρίστες από περιοχές της Ελλάδας και του εξωτερικού.

Λίστα με 76 ακίνητα-φιλέτα, των οποίων η συνολική έκταση ανέρχεται σε χιλιάδες στρέμματα, έχει στα χέρια του ο σύμβουλος αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου (ΚΕΔ), που είναι η κοινοπραξία Εθνική Τράπεζα Α.Ε., Ρlanet Α.Ε., CSF Α.Ε. και Savills Ηellas ΕΠΕ.

Η εντολή που έχει πάρει η κοινοπραξία από τη διοίκηση της ΚΕΔ και το υπουργείο Οικονομικών είναι να ξεχωρίσουν- σε πρώτη φάση- τα 20 πιο ώριμα ακίνητα ιδιοκτησίας του Ελληνικού Δημοσίου, τα οποία στη συνέχεια θα ενοικιαστούν μέσω διεθνών πλειοδοτικών διαγωνισμών με χρονικό ορίζοντα μέχρι και 50 ετών. Αν όλα πάνε καλά και η αξιοποίηση των ακινήτων προχωρήσει- βοηθούσης και της οικονομικής συγκυρίας- σύμφωνα με τα σχέδια της ΚΕΔ, το Ελληνικό Δημόσιο θα μπορεί να έχει ένα ετήσιο συνολικό εισόδημα περίπου 1 δισ. ευρώ. Διευκρινίζεται ότι το 75% των εσόδων που θα εισπράττονται από τη μακρόχρονη ενοικίαση των ακινήτων θα πηγαίνει για τη χρηματοδότηση των στεγαστικών αναγκών του Δημοσίου, ελαφρύνοντας έτσι σημαντικά τον κρατικό προϋπολογισμό από δαπάνες που καταβάλλει σήμερα.
πηγή Madata.GR

Οι περικοπές πίσω απο τις τραγωδίες

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας επέτρεψε να κυριαρχήσει η πολιτική της Τρόικας (!) στο Πεντάγωνο και σαν να μην έφτανε αυτό αδυνατεί να στηρίξει τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων....

Οι χαμηλή διαθεσιμότητα μαχητικών λόγω έλλειψης σε ανταλλακτικά, υλικά συντήρησης, κινητήρες και οι παραιτήσεις μηχανικών και τεχνικού προσωπικού έχουν συμπιέσει σημαντικά το πτητικό πρόγραμμα των πιλότων και δημιουργούν προβλήματα στην επιχειρησιακή λειτουργία της Πολεμικής Αεροπορίας. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας επέτρεψε να κυριαρχήσει η πολιτική της τρόικας στο Πεντάγωνο και σαν να μην έφτανε αυτό αδυνατεί να στηρίξει τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων. Αντιθέτως, τα απαξιώνει με δηλώσεις και ενέργειες της. Μεγάλος αριθμός αεροσκαφών είναι καθηλωμένα στο έδαφος, αφού δεν υπάρχουν ανταλλακτικά για την συντήρηση και επισκευή τους. Πολλά από αυτά είναι μαχητικά F-16 Block 30 που έχουν "μείνει" από κινητήρα.

Η τραγική καθυστέρηση στην έγκριση της προμήθειας αεροκινητήρων κόστος περί τα 225 εκατομμύρια ευρώ, αναμένεται να εντείνει το πρόβλημα , που συμπληρώνουν οι συνεχείς βλάβες σε αεροσκάφη περασμένης γενιάς τα οποία η Πολεμική Αεροπορία δεν μπορεί πλέον να υποστηρίξει. Προβλήματα τα οποία έχει επισημάνει και ο Αρχηγός ΓΕΑ αντιπτέραρχος Βασίλειος Κλόκοζας καθώς επίσης και η προηγούμενη ηγεσία. Η διαθεσιμότητα αεροσκαφών πλήττεται ταυτόχρονα από τις σωρηδόν παραιτήσεις τεχνικών της Πολεμικής Αεροπορίας οι οποίοι εγκαταλείπουν την ένστολη υπηρεσία λόγω των δυσμενών αλλαγών στο ασφαλιστικό τους. Συνέπεια αυτού είναι οι Πτέρυγες Μάχης να μην μπορούν να ανταποκριθούν πολλές φορές στην επιχειρησιακή τους λειτουργία. Εξαιτίας του ασφαλιστικού έχουν καταγραφεί και πολλές παραιτήσεις ιπταμένων ,έμπειρων αξιωματικών οι οποίοι θα μπορούσαν να εκπαιδεύσουν την νέα γενιά πιλότων.

Οι ελλείψεις σε μέσα και προσωπικό έχουν οδηγήσει σε μείωση και συρρίκνωση του εκπαιδευτικού προγράμματος των ιπταμένων, αφού την ίδια στιγμή η τουρκική προκλητικότητα και οι απαιτήσεις για την αναχαίτιση στο Αιγαίο όχι μόνο παραμένουν σε υψηλά επίπεδα αλλά αυξάνονται. Και ενώ θα περίμενε κανείς από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Ευάγγελο Βενιζέλο και τον αναπληρωτή υπουργό Πάνο Μπεγλίτη, να στηρίζουν τα στελέχη που αγωνίζονται και κινδυνεύουν για την προάσπιση των εθνικών συμφερόντων , αυτοί καταφέρουν απανωτά πλήγματα στο ηθικό των ένστολών.

Απαξίωση

Εξαπέλυσαν επίθεση στους αεροπόρους που αντέδρασαν στην περικοπή του επιδόματος υψηλής επικινδυνότητας Τέσσερις νεκρούς θρηνούν οι Ένοπλες Δυνάμεις τον τελευταίο μήνα και όλοι ανήκαν στην κατηγορία αυτή. Οι δυο χειριστές του Απάτσι, ο ΟΥΚάς και ο πιλότος του F-16. Τους χαρακτήρισαν άσχετους δυναμιτίζοντας το κλίμα στο Στράτευμα, και "δημόσιους υπάλληλους", λες και χτυπάνε κάρτα τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και δεν ανεβαίνουν στα αεροσκάφη μετά τις 3 το μεσημέρι να αναχαιτίσουν τους Τούρκους στο Αιγαίο.

Η αστοχία των κινήσεων της πολιτικής ηγεσίας ενισχύθηκε με τις κομματικές κρίσεις του Μαρτίου στις Ένοπλες Δυνάμεις και την προώθηση ημετέρων σε νευραλγικούς τομείς. Και τώρα η απαξίωση στους στρατιωτικούς συνεχίζεται με τον νόμο περί ιεραρχίας και προαγωγών. Το σχέδιο Νόμου συντάχθηκε από ανθρώπους εκτός του Στρατεύματος και εκ των υστέρων δόθηκε στα Επιτελεία για . Ένα σχέδιο νόμου για αυτούς, χωρίς αυτούς.
Του Ανδρέα Κούτρα από τον Ελεύθερο Τύπο

Ελλάς-Τουρκία φιλία, Ελλάς-Ισραήλ συμμαχία

Το διεθνές άδικο και η πολιτική ανικανότητα
σύμμαχοι εναντίον της χώρας
του Κ. Μπετινάκη από το στυξ

Δύο ήταν οι μέχρι τώρα φαντασμαγορικές αλλά εξόχως αμφιλεγόμενες κινήσεις στην σκακιέρα της εξωτερικής πολιτικής του πρωθυπουργού. Οι προσκλήσεις των πρωθυπουργών της Τουρκίας και του Ισραήλ να έρθουν στην χώρα.

"Ο άνθρωπός μας στην Αθήνα"

Οι "κατακτητές" της χώρας το διακηρύσσουν πλέον ανοιχτά!
του Γιώργου Δελαστίκ στην εφημερίδα ΠΡΙΝ

Ωμά, χωρίς περιστροφές, η γερμανική έκδοση των Φαϊνάνσιαλ Τάιμς του Λονδίνου αποδίδει στον πρωθυπουργό της Ελλάδας Γιώργο Παπανδρέου την υπέρτατη τιμή – κατά τη γερμανική νοοτροπία, φυσικά: «Ο άνθρωπός μας στην Αθήνα» τον αποκαλεί από τον τίτλο κιόλας άρθρου της. Για όποιον δεν το αφομοίωσε, το ξανατονίζει στο κλείσιμο του άρθρου: «Ένα πράγμα είναι καθαρό. Αυτός είναι ο άνθρωπός μας εκεί στην Αθήνα. Δεύτερη ευκαιρία δεν υπάρχει»!

Οι κατακτητές της χώρας το διακηρύσσουν πλέον ανοιχτά. Τέτοια κυβέρνηση δοσίλογων σαν αυτή του Παπανδρέου δεν πρόκειται να ξαναβρούν! Όσο προλάβουν να λεηλατήσουν τη χώρα τώρα, όσο ακόμη βρίσκεται στην εξουσία η κυβέρνηση Παπανδρέου,

Και ... επικαιροποιημένο τώρα το ΜΝΗΜΟΝΙΟ!

Αλλαγές και νέα μέτρα δείχνει το .... επικαιροποιημένο Μνημόνιο
γράφει ο Σπύρος Γκανής

Εξειδίκευση των μέτρων που θα ληφθούν προκειμένου να εκπληρωθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί για την ελληνική οικονομία, περιλαμβάνει το .... επικαιροποιημένο μνημόνιο που δόθηκε στη δημοσιότητα. Ιδιωτικοποιήσεις, φοροεπιδρομή, .. πράσινοι φόροι, νέες αλλαγές και στο εργασιακό καθεστώς κ.α.

Αλλαγές στα εργασιακά φέρνει το επικαιροποιημένο κείμενο του μνημονίου, που δόθηκε την Παρασκευή στη δημοσιότητα. Αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο αναμόρφωσης του συστήματος συλλογικών διαπραγματεύσεων στον ιδιωτικό τομέα.

Ηλεκτρική Ενέργεια: Εμπόρευμα ή Κοινωνικό αγαθό;

"Απελευθέρωση" η Εθνικοποίηση, το πραγματικό δίλημμα
της Φλώρας Παπαδέδε* από την εφημερίδα ΠΡΙΝ
(το ΑΝΤΙΚΡΥ προσυπογράφει)

Τι συνιστά η παραγωγή κι ο εφοδιασμός μιας χώρας με ηλεκτρική ενέργεια; Κάλυψη μιας βασικής κοινωνικής ανάγκης, αφού κανείς σήμερα δεν μπορεί να δουλέψει και να ζήσει χωρίς ρεύμα; Ή «αφάγωτη πίτα 10 δισ. ευρώ», «χοντρό φιλέτο» για κρατικοδίαιτους «επενδυτές» και «ισχυρό μαγνήτη» για ισχυρά επιχειρηματικά συμφέροντα;
 
Οι ιμπεριαλιστικές ενώσεις του κεφαλαίου (ΕΕ, ΕΚΤ, ΔΝΤ), ξένοι και ντόπιοι επιχειρηματικοί όμιλοι, κυβερνητικοί και «αντιπολιτευόμενοι» δοσίλογοι, απαντούν φυσικά το δεύτερο.

Το Μνημόνιο, η χύτρα και το «σημείο βρασμού»

Tου Σταυρου Λυγερου από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Με κηδεμόνα την τρόικα και με όπλο το εκβιαστικό δίλημμα «Μνημόνιο ή πτώχευση», η κυβέρνηση Παπανδρέου λειτουργεί σαν οδοστρωτήρας. Και μάλιστα μέχρι στιγμής με μεγάλη επιτυχία. Η διάλυση της απεργίας των φορτηγατζήδων είναι ο τελευταίος κρίκος της αλυσίδας, που ενίσχυσε την εντύπωση ότι η αντίσταση στην κυβερνητική επιλογή είναι ατελέσφορη και ως εκ τούτου μάταιη. Κυριαρχεί η πεποίθηση πως λόγω των ειδικών συνθηκών η κυβέρνηση δεν έχει περιθώριο υποχώρησης.

Ελλάδα-Ισραήλ, μια «ετερόκλητη» συμμαχία.

Ένας νέος ... άξονας χωρίς προοπτικές!

Η τουρκοϊσραηλινή διένεξη του περασμένου Μαΐου με τα γεγονότα της Γάζας οδήγησε σε μια ταχύτατη και θεαματική σύσφιγξη σχέσεων Ελλάδας-Ισραήλ, με την πρώτη επίσκεψη Ισραηλινού πρωθυπουργού στην Αθήνα, ένα μόλις μήνα μετά την επίσκεψη Παπανδρέου στο Τελ Αβίβ.

Η πίεση της Αγκύρας στο Αιγαίο και η αδυναμία αποτροπής οδήγησε την Ελλάδα στην «αγκαλιά» του Ισραήλ,

Εκτελούν εν ψυχρώ την ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ

    Αποτέλεσμα επιλογών της διοίκησης η αποτυχία της στα STRESS TEST    

Καθόλου φυσιολογική παρότι αναμενόμενη ήταν η αποτυχία που κατέγραψε πρόσφατα η Αγροτική Τράπεζα στο «στρες τεστ» που υποβλήθηκε μαζί με 90 ακόμη τράπεζες της ΕΕ. Η Αγροτική Τράπεζα να θυμίσουμε ότι «κόπηκε» μαζί με έξι ακόμη τράπεζες της ΕΕ. Αξίζει όμως να δούμε τις αιτίες.

Η αποτυχία της Αγροτικής να περάσει τον έλεγχο οφείλεται σε δύο εντελώς ακατανόητες, με όρους αγοράς πάντα, επιλογές που έκανε πέρυσι η νέα διοίκηση της τράπεζας, υπό τον Θόδωρο Παντελάκη, που επιλέγηκε από την νεοεκλεγμένη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Ο Θ. Παντελάκης, επαγγελματίας τραπεζίτης, μέχρι τότε ήταν αντιπρόεδρος στην Τράπεζα Πειραιώς.