Εφιαλτικές προοπτικές για την χώρα

   Προβληματισμός και ανησυχία για την «έκρηξη» των χρεολυσίων  

Σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα ισχυρό προβληματισμό προκαλεί στο υπουργείο Οικονομικών η αναμενόμενη «έκρηξη» των χρεολυσίων στη διετία 2014 - 2015, όταν συμπίπτουν οι λήξεις παλαιών ομολόγων, που κατέχουν οι θεσμικοί επενδυτές, αλλά και σχεδόν το σύνολο των δανείων από το μηχανισμό βοήθειας, ύψους 110 δισ. Ευρώ.

Για να είναι εξυπηρετήσιμα τα νέα δάνεια το κόστος του δανεισμού πρέπει να επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα, πέριξ του 5%.
Το ύψος των χρεολυσίων στη συγκεκριμένη περίοδο φτάνει στα 145 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 77,5 δισ. ευρώ, αποτελούν λήξεις παλαιών ομολόγων και τα 67,5 δισ. ευρώ είναι οι λήξεις από τα δάνεια μέσω του μηχανισμού στήριξης.

Το πρόβλημα που καλούνται να αντιμετωπίσουν από σήμερα το υπουργείο Οικονομικών και η τρόικα, αφορά στον τρόπο κάλυψης των συγκεκριμένων δανειακών αναγκών, καθότι τότε δεν θα υφίσταται μηχανισμός στήριξης και όλες οι δανειακές ανάγκες θα καλύπτονται από τις αγορές.

Βασική προϋπόθεση αποτελεί η ραγδαία πτώση των spreads, ώστε το κόστος του δανεισμού να επανέλθει σε φυσιολογικά επίπεδα, πέριξ του 5% για τη δεκαετία, ώστε να είναι εξυπηρετήσιμα τα νέα δάνεια, διαφορετικά η οικονομία θα οδηγηθεί ξανά στο φαύλο κύκλο.

Το γεγονός όμως ότι σήμερα που η Ελλάδα είναι εκτός αγορών το spread των δεκαετών ομολόγων είναι στις 900 μονάδες βάσης, και για να καταστεί εφικτή η προσφυγής τις αγορές πρέπει να υποχωρήσει κάτω από τις 200 μονάδες βάσης, δείχνει ότι ο δρόμος είναι μακρύς και οι ανησυχίες τεράστιες. Τροφοδοτούνται επίσης σενάρια περί παράτασης της βοήθειας προς την Ελλάδα και μετά το έτος 2013, που επισήμως διαψεύδονται από το ΥΠΟΙΚ και την τρόικα, γιατί η παραδοχή τους θα σήμαινε προεξόφληση της αποτυχίας του «μνημονίου».

Τα εναλλακτικά σενάρια που εξετάζονται είναι η επιμήκυνση της διάρκειας των δανείων του μηχανισμού, προς τα έτη 2016 και 2018 που δεν είναι ιδιαίτερα φορτωμένα από τις εκδόσεις των προηγουμένων ετών ή η συνέχιση της παροχής οικονομικής βοήθειας προς την Ελλάδα, μέσω του ευρωπαϊκού μηχανισμού στήριξης.

Εφιαλτικά στοιχεία για χρεολύσια και τόκους

Τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών για την πορεία των δανειακών αναγκών του δημοσίου, στα επόμενα χρόνια προκαλούν ανησυχία, αφού η ένταξη στο μηχανισμό στήριξης οδήγησε στην παροχή μεσοπρόθεσμων δανείων, που επιβαρύνουν τις υποχρεώσεις των προσεχών ετών, ενώ αν η Ελλάδα δανειζόταν από τις αγορές, με μακροπρόθεσμα (δεκαετή) ομόλογα, θα είχε την ευχέρεια της τανομής των λήξεων σε βάθος χρόνου.

Ομως, στην παρούσα φάση, η εικόνα των μελλοντικών υποχρεώσεων είναι η ακόλουθη:
- Το 2011 λήγουν ομόλογα αξία 35,3 δισ. ευρώ, και η Ελλάδα μέσω του μηχανισμού στήριξης θα λάβει 40 δισ. ευρώ.
- Το 2012 λήγουν ομόλογα αξίας 40,5 δισ. ευρώ, και από το μηχανισμό στήριξης η Ελλάδα θα λάβει 24 δισ. ευρώ, ενώ θα εκδώσει στις αγορές ομόλογα 35 δισ. ευρώ.
- Το 2013 λήγουν ομόλογα ύψους 34,1 δισ. ευρώ και αλλά και δάνεια ύψους 6,2 δισ. από το μηχανισμό στήριξης, σύνολο 40,3 δισ. ευρώ. Η βοήθεια από το μηχανισμό στήριξης την ίδια χρονιά θα είναι μόλις 8 δισ. ευρώ.
- Το 2014 λήγουν ομόλογα ύψους 40,6 δισ. ευρώ, αλλά και δάνεια του μηχανισμού στήριξης ύψους 28,6 δισ. ευρώ, ενώ πλέον έχει λήξει η παροχή οικονομικής βοήθειας. Συνεπώς η Ελλάδα θα πρέπει να αναζητήσει από τις αγορές ποσό ύψους, άνω των 70 δισ. ευρώ, με την προσθήκη και του ελλείμματος.
- Το 2015 λήγουν ομόλογα προερχόμενα από τις αγορές, αξίας 36,8 δισ. ευρώ και δάνεια από το μηχανισμό στήριξης ύψους 38,9 δισ. Ευρώ ανεβάζοντας τις δανειακές ανάγκες σε επίπεδα πάνω από 75 δισ. ευρώ, χωρίς να υπάρχει μηχανισμός στήριξης.
Παράλληλα αύξηση δραματική παρουσιάζουν και οι τόκοι αποπληρωμής του χρέους, αφού:

-  Το 2010 εκτιμώνται ότι θα αυξηθούν σε 12,9 δισ. ευρώ, ή στο 5,6% του ΑΕΠ.
- Το 2011 αυξάνονται κατά 2 δισ. ευρώ, και διαμορφώνονται σε 14,9 δισ. ευρώ ή στο 6,6% του ΑΕΠ.
- Νέα αύξηση σημειώνουν το 2012 που φτάνουν σε 17,1 δισ. ευρώ ή στο 7,5% του ΑΕΠ.
- Το 2013 οι πληρωμές τόκων αυξάνονται σε 18,9 δισ. ευρώ, ή στο 8,1% του ΑΕΠ.
- Το 2014 οι τόκοι υπολογίζονται ότι θα φτάσουν σε 19,94 δισ. ευρώ και στο 8,2% του ΑΕΠ.

Κλείνει η ψαλίδα ΠΑΣΟΚ-ΝΔ

     Σε δημοσκόπηση της RASS για το ΠΑΡΟΝ 

Το 42.4% των πολιτών πιστεύει ότι ο πρόεδρος της ΝΔ Αντώνης Σαμαράς κέρδισε τις εντυπώσεις στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, έναντι 28.2% του Γιώργου Παπανδρέου, σύμφωνα με δημοσκόπηση της RASS για την εφημερίδα "Το Παρόν".

Στην πρόθεση ψήφου το ΠαΣοΚ προηγείται κατά 5,8 μονάδες και λαμβάνει 28.4%, έναντι 22.6% της ΝΔ.

Για τον Γ. Παπανδρέου το 67.4% λέει ότι ο πρωθυπουργός μας ξεγέλασε με το "λεφτά υπάρχουν", ενώ για τον Κώστα Καραμανλή το 64,3% εκφράζει την πεποίθηση δεν έχει την κύρια ευθύνη για την κρίση ο πρώην πρωθυπουργός.

Για την πορεία της χώρας το 64.9% εκφράζει φόβο για τη πορεία της χώρας, ενώ το 76.2% λέει όχι σε νέες θυσίες έναντι του 23% που τις αποδέχεται.

Για το Μνημόνιο το 54.1% πιστεύει ότι το Μνημόνιο δεν ήταν μονόδρομος και ότι υπήρχε και άλλη λύση για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης.

«Οι δημοσκοπήσεις επιβεβαιώνουν την ιδιαίτερα θετική απήχηση της υπεύθυνης παρουσίας του Αντώνη Σαμαρά στη Θεσσαλονίκη. Η πρόταση ευθύνης της ΝΔ, παρά τις τρικλοποδιές που κάποιοι επιχειρούν, κερδίζει καθημερινά έδαφος», σχολίασε ο γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού της παράταξης Μάξιμος Χαρακόπουλος.
πηγή: Αθήνα9.84

Άδειες για πετρελαϊκές έρευνες στο Αιγαίο και την Αν. Μεσόγειο εντός ελληνικής ΑΟΖ εκδίδει η Τουρκία (!)

Κούρσα για το ενεργειακό σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο από την Τουρκία

Η ερευνα του «Πϊρι Ρέϊς» τελικά αποσκοπούσε σε αυτό ακριβώς: Να χαρτογραφήσει τον βυθό εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και να δημιουργήσει βάση δεδομένων για τον διαγωνισμό της ΤΡΑΟ. Η μη παρεμπόδιση του "Πϊρι Ρέϊς"¨από ελληνικής πλευράς αποδεικνύεται ότι έχει ολέθρια αποτελέσματα για τα ελληνικά συμφέροντα .......

Η κούρσα για το ενεργειακό «Ελ Ντοράντο» του Αιγαίου και της της Ανατολικής Μεσογείου (όπως γράφει και η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ στο τεύχος που κυκλοφορεί) ξεκίνησε, αλλά για την ώρα τρέχει μόνη της η Τουρκία, απειλώντας όπως να πυροδοτήσει γενικευμένη ελληνοτουρκική κρίση: Η Turkiye Petrolleri Anonim Ortakligi/TPAO ολοκλήρωσε σε μόλις δύο μήνες (Ιούλιος-Αυγουστος) τις πρώτες τρεις διαγωνιστικές φάσεις που θεωρούνται απαραίτητες για να θεμελιώσουν ερευνητικά δικαιώματα ξένοι πετρελαικοί όμιλοι στο Αιγαίο και την ανατολική Μεσόγειο!

Πρακτικά με βάση τα όσα ισχύουν διεθνώς κάτι τέτοιο θα έχει πραγματοποιηθεί το αργότερο έως το πρώτο τρίμηνο του 2012. Η κίνηση αυτή της TPAO εξηγεί και την πορεία του «Πίρι Ρέϊς» τον περασμένο Ιούλιο στην Ανατολική Μεσόγειο: Στις 10 Αυγούστου έληξε η προθεσμία του διεθνούς διαγωνισμού για την πραγματοποίηση σεισμικών ερευνών (τριών διαστάσεων) σε θαλάσσια περιοχή 1.100 χλμ, η οποία βρίσκεται εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και βέβαια εντός της (δυνητικής) ελληνικής ΑΟΖ (λέμε δυνητικής γιατί ενώ λέμε ότι η υφαλοκρηπίδας μας φτάνει στα βάθη της ανατολικής Μεσογείου ... διστάζουμε να ανακηρύξουμε ΑΟΖ!) στην Ανατολική Μεσογείο.

Η ερευνα του «Πϊρι Ρέϊς» τελικά αποσκοπούσε σε αυτό ακριβώς: Να χαρτογραφήσει τον βυθό εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και να δημιουργήσει βάση δεδομένων για τον διαγωνισμό της ΤΡΑΟ.
Η μη παρεμπόδιση του "Πϊρι Ρέϊς"¨από ελληνικής πλευράς αποδεικνύεται ότι έχει ολέθρια αποτελέσματα για τα ελληνικά συμφέροντα: Εκλήφθηκε διεθνώς ως μήνυμα διάθεσης συνδιαλλαγής της ελληνικής πλευράς ή αδιαφορίας της για τα κοιτάσματα της Αν. Μεσογείου. από τις ξένες εταιρείες. Την ίδια στιγμή η Άγκυρα, όπως γράφει με λεπτομέρειες η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ (χάρτες με τις «θερμές» περιοχές και τον νυν και μελλοντικό συσχετισμό ισχύος στην περιοχή, δημοσιεύονται στο ίδιο άρθρο), οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις ενισχύουν τις αεροπορικές και ναυτικές βάσεις της στη νότια Τουρκία στις ακτές της Ανατολικής Μεσογείου.

Ο κρατικών συμφερόντων πετρελαικός όμιλος ΤΡΑΟ (από τους μετόχους της είναι και το Τουρκικό Ταμείο Στρατού) πέτυχε να ολοκληρώσει μέσα στον Ιούλιο, πολύ ενωρρίτερα από τις 20 Αυγούστου για την οποία μίλαγε η τουρκικ ΝΟΤΑΜ την διαδικασία για τη χαρτογράφηση του βυθού στην Ανατολική Μεσόγειο, ενώ σε μία ανάλογη κίνηση είχε προβεί το «Τσεσμέ» στο Βόρειο Αιγαίο.

Η επόμενη κίνηση της Άγκυρας είναι να «παραχωρήσει» άδειας για έρευνες σε αυτές τις περιοχές. Μία τέτοια κίνηση θα είχε δύο μείζονα απότελέσματα: Η ελληνική πλευρά θα βρισκόταν σε μειονεκτική θέση, ανάλογη με αυτ΄που βρέθηκε η Τουρκία, όταν η Κύπρος πρόλαβε και παραχώρησε άδειες έρευνας κα εκμετάλλευσης στην δική της ΑΟΖ. Δηλαδή θα έχουμε δημιουργία τετελεσμένων. Δεύτερον θα έχουμε μία διαρκή εστία κρίσης.
πηγή:  defencenet.gr

«Περαίωση» και στα αυθαιρέτα

    Σκοπός να καλυφθούν οι «μαύρες» τρύπες στα έσοδα  
γραφει ο Σπύρος Γκανής

«Περαίωση» και για τα αυθαίρετα, με ... μείωση των προστίμων κατά 50% σχεδιάζει το κυβερνητικό επιτελείο και μάλιστα άμεσα, προκειμένου να εισπράξει χρήματα που αδυνατεί να φέρει από άλλες πηγές στον κρατικό κορβανά.

Με μείωση των προστίμων για τις αυθαίρετες κατοικίες κατά 50% σχεδιάζει το κυβερνητικό επιτελείο και μάλιστα άμεσα, προκειμένου να εισπράξει χρήματα που αδυνατεί να φέρει από άλλες πηγές στον κρατικό κορβανά. Πρόκειται για ένα νέο είδος «περαίωσης», στο οποίο οι ιδιοκτλητες αυθαιρέτων θα μπορούν ουσιαστικά να τα ...«νομιμοποιήσουν» (επισήμως να τα... διατηρήσουν), πληρώνοντας μόνο το μισό από τα πρόστιμα που τους έχουν επιβληθεί.

Aυτό αναφέρει σε πρωτοσέλιδό του το «Βήμα» του Σαββάτου, επισημαίνοντας ότι επιδίωξη του υπουργείου Οικονομικών με την «εκπτωτική» αυτή κίνηση είναι η είσπραξη περίπου 1,5 δισ. ευρώ για την τριετία 2011-2013, εκ των οποίων τα 500 εκατ. ευρώ θα πρέπει να εισπραχθούν μέσα στο 2011. Μάλιστα, επισημαίνεται ότι το μέτρο αυτό έχει την σύμφωνη γνώμη τόσο του υπουργείου Περιβάλλοντος όσο και του υπουργείου Εσωτερικών

Τα υπουργεία Οικονομικών, ΥΠΕΚΑ και Εσωτερικών σε αλλεπάλληλες συσκέψεις το τελευταίο διάστημα, άλλοτε με την ξεχωριστή συμμετοχή της Τίνας Μπιρμπίλη, του Γ. Παπακωνσταντίνου και του Γ. Ντόλιου και άλλοτε σε επίπεδο γενικών γραμματέων και υπηρεσιακών παραγόντων, διαπίστωσαν ότι τα βασικά προβλήματα εξαιτίας των οποίων δεν εισπράττονται τα πρόστιμα για τα αυθαίρετα είναι δύο: πρώτον, η έντονη απροθυμία του κρατικού μηχανισμού (κυρίως των πολεοδομιών) να κινητοποιηθεί προς αυτή την κατεύθυνση και, δεύτερον και κυριότερο, το ύψος των προστίμων ανέγερσης και διατήρησης που θεωρούνται πολύ υψηλά, κυρίως σήμερα που είναι μια εποχή «ισχνών αγελάδων».

Σήμερα το πρόστιμο για την ανέγερση αυθαιρέτου είναι ίσο με το 30% επί της αντικειμενικής αξίας και το πρόστιμο διατήρησης, ετησίως, ίσο με το 5% της αντικειμενικής αξίας. Με την έκπτωση του προστίμου θεωρείται ότι θα προσέλθουν χιλιάδες ιδιοκτήτες αυθαιρέτων ώστε να απαλλαγούν από την αγωνία της καταγγελίας, αλλά και σε μερικές περιπτώσεις από εκβιασμούς κρατικών αξιωματούχων κυρίως της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αφού υπάρχουν πολλές τέτοιες περιπτώσεις. Τα χρήματα από τα πρόστιμα όμως, σύμφωνα με πληροφορίες, δεν θα καταλήξουν στο Πράσινο Ταμείο αλλά στην ενίσχυση των δημοσίων εσόδων.

Η «περαίωση» των αυθαιρέτων δεν θα αγγίζει όσα κτίσματα βρίσκονται σε δάση, αιγιαλό και αρχαιολογικούς χώρους, που συνήθως είναι βίλες πολλών τετραγωνικών. Μάλιστα, πληροφορίες του «Βήματος» αναφέρουν ότι στο ίδιο πνεύμα ετοιμάζεται ρύθμιση και για όσους δεν έχουν δηλώσει πισίνες ή τα σκάφη τους στην Εφορία.

Άποψή μας είναι ότι ένα μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα, όπως αυτό της αυθαίρετης δόμησης, αντιμετωπίζεται και πάλι για να … καλυφθούν τα δημοσιονομικά ... «ανοίγματα». Πρέπει να παραδεχτούμε ότι η αυθαίρετη δόμηση είναι πρόβλημα διαχρονικό και δεν αντιμετωπίζεται με αυθαίρετες πολιτικές και αυθαίρετες εισπρακτικές νοοτροπίες χωρίς να λαμβάνονται υπ’ όψη κοινωνικοί παράμετροι όπως οι ανάγκες και το δικαίωμα των νοικοκυριών στη στέγαση καθώς και η δυνατότητα καταβολής των υπέρογκων προστίμων για «αυθαιρεσίες» για τις οποίες το ίδιο το κράτος έχει την κύρια ευθύνη με την ανυπαρξία κοινωνικής και στεγαστικής πολιτικής σε ένα ευνομούμενο κράτος πρόνοιας.

ΗΠΑ: Νομοσχέδιο για αντίποινα στην Κίνα

   Υιοθετήθηκε από το Κογκρέσο ν/σ που προβλέπει "αντίποινα" έναντι της Κίνας   

Ένα σχέδιο νόμου με το οποίο προβλέπονται "αντίποινα" έναντι της Κίνας,  η οποία χρησιμοποιεί το υποτιμημένο γουάν ως "όπλο" για τη διόγκωση των εξαγωγών της,  υιοθετήθηκε την Παρασκευή από το Κογκρέσο.

Η Επιτροπή Οικονομικών και Δημοσιονομικών της Βουλής των Αντιπροσώπων υπερψήφισε το τελικό κείμενο του νομοσχεδίου "δια βοής", προωθώντας το στην Ολομέλεια του Σώματος.

Και πάλι, Ρεπουμπλικάνοι βουλευτές εναντιώθηκαν, κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή, υποστηρίζοντας ότι "είναι μικροκομματικός ελιγμός των Δημοκρατικών, ενόψει των 'ενδιάμεσων' εκλογών της 2ας Νοεμβρίου για την ανανέωση του Κογκρέσου.

Προκειμένου να προωθηθεί και στη Γερουσία προς ψήφιση, το νομοσχέδιο αυτό θα πρέπει καθ' ολοκληρίαν να έχει οριστικοποιηθεί και υπερψηφιστεί στη Βουλή των Αντιπροσώπων, σημειώνουν καλά πληροφορημένες πηγές.

Ήδη, οι πρώτες ψηφοφορίες για το νομοσχέδιο στη Βουλή των Αντιπροσώπων "μπορεί να γίνουν και μέσα στην προσεχή εβδομάδα", σημείωναν οι ίδιες πηγές.

Προβλέπεται από το νομοσχέδιο η επιβολή "αντισταθμιστικών δασμών εισαγωγής" πάνω στα εισαγόμενα κινεζικά προϊόντα, δεδομένου ότι η αμερικανική πλευρά υποστηρίζει ότι "με το χαμηλό γουάν η Κίνα επίσημα επιδοτεί τις εξαγωγές της".
πηγή: Skai.gr

600 μαθητές ... σε αναμονή!

   ...άστεγο το 3ο Γυμνάσιο Χαλκίδας με 600 μαθητές !   

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων επέτρεψε να κυριαρχήσει η πολιτική του ΔΝΤ και στην εκπαίδευση, σαν να μην έφτανε αυτό αδυνατεί ακόμα να υποστηρίξει και τις υπάρχουσες υποδομές της εκπαίδευσης.

Πρόβλημα στατικότητας στο κτήριο του 3ου Γυμνασίου Χαλκίδας όπου στεγάζονται το 3ο και το 6ο Γυμνάσιο με εξακοσίους (600) μαθητές. Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς οι γονείς ενημερώθηκαν ότι το κτήριο έχει πρόβλημα στατικότητας και τώρα οι μαθητές παραμένουν ακόμα στα .... σπίτια τους (!)

Όπως είναι γνωστό το κτήριο του 3ου Γυμνασίου Χαλκίδας είχε πρόβλημα από κατασκευής ενώ η κατάσταση επιδεινώθηκε από τους μεγάλους σεισμούς του 1981. Τότε διακόπηκε η λειτουργία του σχολείου για ένα χρόνο περίπου και έγιναν κάποιες επισκευές, ωστόσο, από τότε πέρασαν περίπου 30 χρόνια και είναι φυσιολογικό το κτήριο να έχει «τελειώσει» προφανώς τον χρόνο ζωής του.
Η λαλίστατη υπουργός Άννα ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ έχει να πει κάτι στους μαθητές και τις οικογένειές τους;

ΝΕΟΑΠΟΙΚΙΑΚΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ...ΚΑΤΑΡ !

  "FAST TRACK" ΛΕΗΛΑΣΙΑΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ  ΤΣΙΜΕΝΤΟΠΟΙΗΣΗ-ΚΑΖΙΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ   

Όταν η «πράσινη» ανάπτυξη συναντιέται με το νομ/διο για την προσέλκυση μεγάλων επενδύσεων (Fast Track), τότε μόνο εξαμβλώματα μπορούν να προκληθούν.

Η Ελλάδα «πρότυπο των αγορών» (βλ. «μπανανία») την οποία εξυμνεί μια βδομάδα τώρα από τη Νέα Υόρκη ο Γ. Παπανδρέου, υλοποιεί του λόγου το αληθές με το νέο «μνημόνιο»!

Το νέο μνημόνιο(εξίσου νεοαποικιακό όπως αυτό με την ΕΕ-ΕΚΤ-ΔΝΤ) αφορά τη συνεργασία της ελληνικής κυβέρνησης με την κυβέρνηση του Κατάρ και ειδικότερα με το κρατικό fund του Κατάρ (Qatar Investment Authority (QIA)), ύψους 5 δις ευρώ.

Στόχος αυτών των πανύψηλων επενδυτικών σχεδίων είναι, μεταξύ άλλων, και η (καταστροφική) «αξιοποίηση» του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού με σειρά έργων, άλωση της παραλίας, κατασκευή συνεδριακών κέντρων, μαρίνας, πλωτού καζίνου κλπ, σε έκταση που μπορεί να φτάσει το 30% του πρώην αεροδρομίου!

Το Μνημόνιο Συνεργασίας με το Κατάρ αναμένεται να υπογράψει μάλλον σήμερα στη Νέα Υόρκη ο Γ. Παπανδρέου με τον εμίρη Αλ Θανί. Μετά τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά που κατευθύνθηκαν στην «πριγκηπική» οικογένεια του Αμπού Ντάμπι, σειρά έχει το Ελληνικό, που εκχωρείται στον Εμίρη του Κατάρ! Fast track με τα όλα του…!

Πως όμως φτάσαμε σε αυτό το , ταπεινωτικό για την χώρα και τα κυριαρχικά της δικαιώματα, νέο μνημόνιο;

Το χωρίς όρια και φραγμούς «κυνήγι» των «επενδύσεων» στη Νέα Υόρκη από την κυβέρνηση Παπανδρέου ξεκίνησε με την εμφάνιση του πρωθυπουργού στη Γουόλ Στριτ, την περασμένη Δευτέρα, όπου «ικέτευσε» ανοιχτά για «επενδύσεις» -κυρίως σε «πράσινα» έργα και ακίνητα- ανακοινώνοντας την ιδιωτικοποίηση και το ξεπούλημα κρατικής περιουσίας, αξίας άνω των 270 δισ. ευρώ.

Ο πρωθυπουργός, παρουσία του υπουργού Επικρατείας, αρμόδιου για τις επενδύσεις, Χ. Παμπούκη, και του υφυπουργού Οικονομικών, Φ. Σαχινίδη, είχε και συνάντηση γνωριμίας με ομογενείς, με τους οποίους «αντάλλαξαν απόψεις» για τη σύσταση ενός συμβουλίου επενδύσεων, το αποκαλούμενο Investment Advisory Board. Την πρόσκληση του πρωθυπουργού αποδέχθηκαν οι Ζόι Κρουζ (πρώην αντιπρόεδρος της Morgan Stanley), Τζορτζ Στάμας (δικηγόρος), Τζιμ Γιαννόπουλος (αντιπρόεδρος της κινηματογραφικής εταιρείας FOX), Τζορτζ Τσούνις (μεγαλοεπενδυτής), Ευάγγελος Σιμούντις (διευθυντής της Trident Capital που δραστηριοποιείται στο Ιντερνετ), Αλεξάντερ Τσιάρος (τεχνολογία), Μάικλ Πατσάλος (πρόεδρος της McKinsey).

Ο κ. Παπανδρέου δεν προχώρησε προς το παρόν, όπως διαφημιζόταν, στην ανακοίνωση της σύνθεσης του Investment Advisory Board, καθώς το όλο εγχείρημα βρίσκεται ακόμα σε «εμβρυακή μορφή». Ωστόσο, ο Χάρης Παμπούκης τόνισε αργότερα ότι η σύσταση του συμβουλίου επενδύσεων από ομογενείς έχει στόχο ώστε να καθιερωθεί ως επενδυτικός θεσμός.

Το επενδυτικό αυτό συμβούλιο μπορεί ακόμα να κυοφορείται, αλλά τα επενδυτικά «γεννητούρια» έχουν αρχίσει για τα καλά. Ο πρωθυπουργός της χώρας προσέφερε «γη και ύδωρ» στους Άραβες «επενδυτές» του Κατάρ, εγκαινιάζοντας το περίφημο νομοσχέδιο του Fast Track.

Όμως η «άλωση» του Ελληνικού δεν θα είναι παρά μόνο η αρχή. Ο πρωθυπουργός δεν είχε μόνο επαφές με ομογενείς-εκπροσώπους του αμερικανικού κεφαλαίου, καθώς συναντήθηκε πρόσφατα και με στελέχη αμερικανοεβραϊκών οργανώσεων. Η συνάντηση μάλιστα αυτή συνδέεται ενδεχομένως και με το επικείμενο ταξίδι του Χάρη Παμπούκη σε Ισραήλ και Σιγκαπούρη στις 10-11 Οκτωβρίου, καθώς το χωρίς φραγμούς κυνήγι των επενδυτών θα συνεχιστεί απ' ότι φαίνεται σε Μέση Ανατολή και Ασία. Άλλωστε τα 270 δις ευρώ είναι αρκετά μεγάλο ποσό. Ίσως τόσο να κοστολογείται το σύνολο της χώρας....
iskra

...Χίλιες λέξεις!

από το ΠΟΝΤΙΚΙ που κυκλοφορεί

Μνημόνιο, Στάση πληρωμών ή Αναδιάρθρωση του χρέους;

   Υπάρχει ακόμα επιλέξιμη λύση   
Από το νέο Άρδην (τεύχος 81)
 
.....η αναδιάρθρωση του χρέους αποτελεί μία πράξη σύγκρουσης με το διευθυντήριο των Βρυξελλών, το ΔΝΤ και τα κοράκια των τραπεζών και απαιτεί ήδη τεράστιο θάρρος και αποφασιστικότητα. Είναι όμως μια λύση περισσότερο εφικτή......

Η κρίση που χτύπησε την ελληνική οικονομία και κοινωνία ήρθε ως κεραυνός εν αιθρία να συνταράξει τα λιμνασμένα νερά μιας κοινωνίας που βυθιζόταν ανεπαίσθητα στην παρακμή, μέσα στην παχυσαρκία και την τζουλιοπληξία. Γεωπολιτικά, οικονομικά, πολιτιστικά, βουλιάζαμε κάθε μέρα και περισσότερο, ενώ μια σαθρή ανάπτυξη, στηριγμένη στη έκρηξη του ναυτιλιακού συναλλάγματος, την άνοδο του τουρισμού και τις κατασκευές, συντηρούσε το όνειρο «της ταχέως αναπτυσσόμενης οικονομίας» του Σημίτη και των πρώτων χρόνων του Καραμανλή. (το 2008 η Ελλάδα είχε έσοδα από το ναυτιλιακό συνάλλαγμα 18 δις, από τον τουρισμό 17 δις και από τις εξαγωγές 16 δις). Την ίδια στιγμή όμως τα διαρθρωτικά προβλήματα της οικονομίας επιδεινώνονταν.
Η υλική παραγωγή στον βιομηχανικό και τον αγροτικό τομέα έμενε στάσιμη ή και συρρικνoνώταν σε απόλυτα μεγέθη, ενώ βέβαια σαν ποσοστό του ΑΕΠ μειωνόταν δραματικά.
Μέσα σε τριάντα χρόνια, από το 1980 έως το 2010, η ελληνική οικονομία έγινε μια οικονομία «υπηρεσιών», και μάλιστα εμποροπαρασιτικού χαρακτήρα, και απώλεσε κάθε παραγωγικό χαρακτήρα. Η ένταξη στην Ε.Ε. λειτούργησε σαν ναρκωτικό που επιδείνωσε τα διαρθρωτικά μας προβλήματα και η κατάργηση της δραχμής και το πέρασμα στην Ευρωζώνη ήρθε να ολοκληρώσει τη διαδικασία, διότι έφερε την ελληνική οικονομία σε άμεσο ανταγωνισμό με χώρες υψηλότερης παραγωγικότητας και τεχνολογίας. Ωστόσο, αυτή η ένταξη πραγματοποιήθηκε και εν τέλει έγινε δεκτή από τον ελληνικό λαό, ως όπλο για να αντιμετωπίσει την τουρκική επιθετικότητα, που, μετά την εισβολή στην Κύπρο, άρχισε πλέον να εκδηλώνεται ανοικτά εναντίον της Ελλάδας. Όταν μάλιστα κατέρρευσε και το ανατολικό μπλοκ, με όλες τις καταλυτικές αρνητικές συνέπειες που είχε αυτή η κατάρρευση για τις χώρες των Βαλκανίων, η Ευρωπαϊκή Ένωση φάνταζε ως η μοναδική λύση, στον βαθμό που πρώτη προτεραιότητα των βαλκανικών χωρών ήταν η ένταξη στην Ε.Ε.