Ενδεχόμενη ήττα ΠΑΣΟΚ θα δρομολογήσει ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις !

> Πρόωρες εκλογές ή "συμμαχικές" κυβερνήσεις αν καταψηφιστεί το ΠΑΣΟΚ

του Σπύρου Γκανή

Οι αυτοδιοικητικές εκλογές της 7ης Νοεμβρίου αποτελούν καθοριστικό παράγοντα για τις εξελίξεις στη χώρα μας, πράγμα που αναγνωρίζουν άπαντες.

ΖΑΜΑΝ: "... πρόοδος σε Υφαλοκρηπίδα, Εναέριο χώρο και Χωρικά ύδατα..." !

> Μέχρι το τέλος του έτους προβλέπει "λύση" των ελληνο-τουρκικών διαφορών !
> Μεθοδεύεται η "συνεκμετάλλευση" του Αιγαίου!
> Τι γνωρίζει η τουρκική ΖΑΜΑΝ και ... αγνοεί ο ελληνικός λαός ;

Μέχρι το τέλος του έτους θα υπάρξει αποτέλεσμα σε κάποια ζητήματα αναφορικά με την υφαλοκρηπίδα στο Αιγαίο, υποστηρίζει σε σημερινό δημοσίευμά της η τουρκική εφημερίδα “Ζαμάν”

Με ελεημοσύνες προσπαθούν να αποφύγουν την ήττα!

> Πανικός στα επιτελεία του ΠΑΣΟΚ από τα γκάλοπ!
> Εν όψει εκλογικής συντριβής δίνει ελεημοσύνη στους συνταξιούχους που μέχρι χθες καταλήστευε!


Βλέποντας από γκάλοπ που έχει στα χέρια του ότι δεν πρόκειται να υπερψηφιστούν οι κομματικοί του υποψήφιοι, ούτε καν από τους Πασόκους. Έχοντας στα αυτιά του τις προβλέψεις των επιτελών του, που δείχνουν συντριβή στα ψηφοδέλτια που έχουν το χρίσμα του.

L. B. Smaghi: "... η Ελλάδα θα μπορούσε να είχε αποφύγει την κρίση ..."

> Eάν η ελληνική κυβέρνηση είχε αποφασίσει να παρέμβει με διορθωτικά μέτρα από το Φθινόπωρο του 2009, έχοντας μόλις ανακαλύψει την τρύπα στον προϋπολογισμού που είχε αφήσει η προκάτοχος της, θα μπορούσε να είχε αποφύγει την κρίση......

Δήλωση καταπέλτης για τον τρόπο που αντιμετώπισε την οικονομική κρίση η ελληνική κυβέρνηση έκανε ο Lorenzo Bini Smaghi μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Σε απεργιακό κλοιό η Γαλλία

> Παράλυσε η Γαλλία από τις απεργίες των ΣΥΝΔΙΚΑΤΩΝ!
> Για 10η ημέρα συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις!

Τα γαλλικά συνδικάτα συνεδριάζουν σήμερα για να αποφασίσουν τη συνέχεια των απεργιακών κινητοποιήσεων και διαδηλώσεων κατά της μεταρρύθμισης, που αυξάνει από τα 60 στα 62 χρόνια την ελάχιστη ηλικία συνταξιοδότησης.

"Δεν υπάρχει κανένας λόγος τερματισμού" των εκδηλώσεων διαμαρτυρίας δήλωσε σήμερα ο επικεφαλής της CGT Μπερνάρ Τιμπό προϊδεάζοντας για νέα κλιμάκωση την ερχόμενη εβδομάδα, ενώ μαθητές και φοιτητές καλούνται και πάλι να διαδηλώσουν σήμερα.

Τα συνδικάτα κλιμακώνουν τις πιέσεις τους προς την κυβέρνηση Σαρκοζί συνεχίζοντας τις κινητοποιήσεις για 10η ημέρα, ωστόσο η συμπολίτευση, που έχει την πλειοψηφία και στα δύο σώματα του κοινοβουλίου, δεν φαίνεται να πείθεται να υποχωρήσει, παρά τις προτροπές των σοσιαλιστών να "επιστρέψει στο διάλογο και να ακούσει την κοινωνία".

Σήμερα, περίπου 500 εργαζόμενοι από το διυλιστήριο Ετάνγκ-ντε-Μπερ και άλλοι, ανάμεσά τους εργαζόμενοι σε αεροπορικές εταιρίες και στα ταχυδρομεία, απέκλεισαν τον δρόμο που οδηγεί στο αεροδρόμιο της Μασσαλίας, , ενώ το λιμάνι της Μασσαλίας παραμένει αποκλεισμένο, με 51 δεξαμενόπλοια να πλέουν στα ανοικτά.

Η Γαλλία αντιμετωπίζει σημαντικούς κινδύνους παράλυσης εξαιτίας των συνεπειών των κινητοποιήσεων στον ενεργειακό τομέα. Τα 12 διυλιστήρια της χώρας παραμένουν εκτός λειτουργίας, ενώ πολλοί χώροι αποθήκευσης καυσίμων έχουν καταληφθεί.
Προβλήματα εξακολουθούν να υπάρχουν και σήμερα στις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες, αν και λιγότερα από την προηγούμενη εβδομάδα.

"Εάν δεν τερματισθούν σύντομα (οι κινητοποιήσεις), η αναταραχή που επιδιώκει να προκαλέσει την παράλυση της χώρας είναι πιθανόν να έχει συνέπειες στην απασχόληση πλήττοντας την ομαλή εξέλιξη της οικονομικής δραστηριότητας", δήλωσε ο υπουργός Εσωτερικών Μπρις Ορτεφέκαι σημείωσε ότι οι δυνάμεις ασφαλείας θα συνεχίσουν την επιχείρηση άρσης του αποκλεισμού των χώρων αποθήκευσης, όπως ζήτησε χθες ο Πρόεδρος της Γαλλίας Νικολά Σαρκοζί.
πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ 

Νέο Σχολείο: το πειραματόζωο

> "Νέο Σχολείο" : Απολογιαμός του πρώτου μήνα λειτουργίας


Πέρασε ήδη ένας μήνας από την πειραματική εφαρμογή του «Νέου Σχολείου», του ψηφιακού, του σχολείου του μέλλοντος σύμφωνα με τα τετριμμένα λεκτικά ποδοβολήματα. Διδάσκω σε ένα από τα 800 πανελλαδικώς σχολεία, που λειτουργούν σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα. Εξηγώ για όσους τυχόν αγνοούν …το πείραμα.

Στα σχολεία αυτά όλοι οι μαθητές του Δημοτικού, από την Α΄ έως την ΣΤ΄ τάξεις, κάνουν καθημερινά 7ωρα, σχολούν στις 2.00 μ.μ. Εισήχθησαν κάποια νέα διδακτικά αντικείμενα.

Πιο αναλυτικά. (θα περιοριστώ στις δύο πρώτες τάξεις). Στις Α΄ και Β΄ τάξεις διδάσκονται από τον Σεπτέμβριο, εκτός των «παραδοσιακών» μαθημάτων.
2 ώρες αγγλική γλώσσα, 2 ώρες πληροφορική (ΤΠΕ- Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών), 5 ώρες Αισθητική Αγωγή (η οποία περιλαμβάνει «αντικείμενα» όπως Εικαστικά, Μουσική, Θεατρική Αγωγή). Η Γυμναστική (Φυσική Αγωγή) αυξήθηκε στις 4 ώρες. Άλλες 3 ώρες είναι αφιερωμένες στην λεγόμενη Ευέλικτη Ζώνη. Τι είναι αυτή; Σύμφωνα με το Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) και το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών (Α.Π.Σ.) – Φ.Ε.Κ. τεύχος Β΄ αρ. φύλλου 303/ 3-3-2003, στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης (E.Z.) «θα πραγματοποιούνται διαθεματικές δραστηριότητες και σχέδια εργασίας….

Η Ε.Ζ. μπορεί να λειτουργήσει ως φίλτρο από το οποίο θα περνούν τα διάφορα καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα». Να δοκιμάζονται, δηλαδή, οι πειραματισμοί και να καθιερώνονται, αν πετύχει το φιλτράρισμα. Διαθεματικότητα τώρα, άλλο νεφελώδες πράγμα κι αυτό, σημαίνει ότι μπορούν τα μαθήματα να συσχετίζονται, να επικαλύπτονται (οριζόντιος άξονας παροχής γνώσεων). Πιο απλά, διδάσκεις Ιστορία ΣΤ΄ Δημοτικού την Έξοδο του Μεσολογγίου.
Μπορείς, πλην του ιστορικού γεγονότος, να επεκταθείς σε γεωγραφικά στοιχεία, να προσφύγεις σε εικαστικές απεικονίσεις, σε θεατρική αγωγή και σε ό,τι άλλο σου κατέβει στο κεφάλι. Να περιφέρεις την διδασκαλία γύρω από το ιστορικό γεγονός, αλλά να μην εμβαθύνεις. Λίγο απ’ όλα, τσιμπολογήματα. Λίγη ιστορία, λίγη γεωγραφία, λίγη λαογραφία, λίγο θέατρο και στο τέλος τίποτε. Έχασες τα πάντα και κυρίως το πρότυπο του ηρωισμού και της αυτοθυσίας, που πρέπει να ενσταλάξεις στους μαθητές μέσω του συγκεκριμένου μαθήματος. Με ξεροκόμματα γνώσεων δεν χορταίνεις. Επιφέρεις σύγχυση και αμάθεια. Γι’ αυτό μιλάμε πλέον για δραστηριότητες και όχι για διδασκαλία. (Να στήνεις, ακόμη τα μαθητούδια στο Διαδίκτυο να χαζεύουν τις εικόνες και να καταστρέφεις την μαγεία της προσωπικής επαφής, την συγκίνηση της διήγησης, να μετατοπίζεται το κύρος της διδασκαλίας από το πρόσωπο του δασκάλου στο άψυχο εργαλείο. Να μεταβάλλεις την τάξη σε ΙΝΤΕΡΝΕΤ – ΚΑΦΕ).
Αν προσθέσουμε τις παραπάνω ώρες των «νέων» ή επαυξημένων αντικειμένων, προκύπτουν 16 ώρες εβδομαδιαίως αφιερωμένες σε «διασκεδαστικές» - ψυχαγωγικές δραστηριότητες. Δηλαδή από τα 6 χρόνια του Δημοτικού σχολείου, τα μισά και πλέον δαπανώνται (ή σπαταλώνται) σε «ανάπτυξη δεξιοτήτων», σε καταιγισμό αντικειμένων, εις βάρος της κύριας αποστολής του σχολείου που είναι να φωτίζει τη συνείδηση και να προσφέρει τα υλικά της ελευθερίας. Αυτό είναι το Νέο ή Ψηφιακό Σχολείο. Και επειδή ακριβώς παύει να είναι σχολείο μάθησης και διάπλασης χαρακτήρα, υποστυλώνεται με πομφολυγώδη και ηχηρά επίθετα: νέο, ψηφιακό, διαδραστικό και λοιπά αερογεμή λεξίδια. Σχολείο που μιλάει για ανταγωνισμό και επιτυχία στη ζωή και όχι για προορισμό και ήθος.

Ποιες είναι όμως οι πρώτες εντυπώσεις από το πείραμα;
- Πρώτον: το ωράριο, τα πενθήμερα επτάωρα, εξαντλούν σωματικά και εξοντώνουν ψυχολογικά τους μικρούς μαθητές, όλων των τάξεων του δημοτικού σχολείου. Το να καθηλώνεις όμως στα θρανία, από τις 8 το πρωί ως τις 2 το μεσημέρι, 6χρονα και 7χρονα παιδιά είναι τουλάχιστον αντιπαιδαγωγικό. Η σωματική κούραση αφαιρεί τη ζωντάνια και τη δροσιά της ηλικίας και ακυρώνει την εκπαιδευτική διαδικασία. Μετά το 5ωρο τα παιδιά ατονούν, καταβάλλονται, κουράζονται, αδιαφορούν. Με τέτοιους απαράδεκτους, φρενήρεις ρυθμούς στο τέλος θα απηυδήσουν και θα σιχαθούν το σχολείο. (Θυμήθηκα ένα παλιό φοιτητικό σύνθημα: «Παν τα νιάτα, παν τα κάλλη, μας τα φάγαν οι δασκάλοι»).

- Δεύτερον: Υποβαθμίζεται, λόγω πληθώρας διδακτικών αντικειμένων, το μάθημα της γλώσσας, το σημαντικό και σπουδαιότερο γι’ αυτήν την ηλικία. «Εν αρχή ην ο λόγος, λέει μια παλιά ιστορία όσο και ο κόσμος, στην οποία ο άνθρωπος είχε την εξουσία να ονομάσει τα ζώα και τα άλλα πλάσματα. Τη δυνατότητα, δηλαδή να αποκαλεί, να δίνει ζωή». Η γλώσσα είναι ζωή. Το να μαθαίνεις, εξ απαλών ονύχων, να γράφεις, να διαβάζεις και να μιλάς σωστά, σημαίνει ότι μαθαίνεις να σκέφτεσαι σωστά. («λόγος και διάνοια ταυτόν» λέει ο Πλάτων, στον «Σοφιστή» 263ε). Στην εξοπλιστική αυτή ηλικία κυρίως οφείλει το σχολείο να καλλιεργεί την γλώσσα, πράγμα που δεν γίνεται αν συνυπολογιστεί και η αβάσταχτη ελαφρότητα των σχολικών εγχειριδίων (Μια από τις σημαντικότερες συνέπειες αυτής της γλωσσικής ανεπάρκειας είναι ότι προτρέπει, οδηγεί σε πράξεις βίας, που θα μπορούσαν να αποφευχθούν με τον λόγο. Πολλά παιδιά φτάνουν στην εξαλλοσύνη και την απελπισία γιατί δεν μπορούν να εκφραστούν. Δεν έχουν τις λέξεις. «Πάρε τις λέξεις μου δωσ’ μου το χέρι σου» γράφει χαριτωμένα ο ποιητικός λόγος).

- Τρίτον: καταργείται η ευλογημένη σχέση δασκάλου και μαθητή. Αυτός ο όμορφος δεσμός χτίζεται καθημερινά μες στην τάξη και προϋποθέτει ήθος, ελευθερία και σοφία από τη μια, άσκηση, υπακοή, σεβασμό και αγάπη από την άλλη. Δάσκαλος και μαθητής είναι κατάκτηση που θα έπρεπε να προσέχουμε ως κόρην οφθαλμού και να μην την θυσιάζουμε σε ανόητους πειραματισμούς. Πότε να προλάβει «να δεθεί» το πρωτάκι με τη δασκάλα του, όταν μπαινοβγαίνουν λαχανιασμένοι και ασθμαίνοντες 7-8 εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων; (Η κατάρτιση ωρολόγιου προγράμματος στα σχολεία αυτά είναι περίπου… τετραγωνισμός του κύκλου).

- Τέταρτον: Πληροφορική και αγγλικά από την Α΄ Δημοτικού. Αιτιολόγησε η διαβιουπουργός (ο σκληρότερος πυρήνας της Νέας Τάξης) την πρόωρη εισαγωγή τους, για να γίνει το σχολείο ανταγωνιστικό. Και αυτή και ο αιθεροβάμων (πόδι δεν πατάει στην Ελλάδα) εντολοδόχος της είναι επικίνδυνοι και ύποπτοι. Τι θα πει ότι μέσω της χρήσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών «θα πάρουν τα παιδιά της σημερινής γενιάς αυτό που χρειάζονται ώστε να αντιμετωπίσουν το αύριο», όπως δήλωσε ο Γ.Α.Π. Ποιο είναι αυτό, το «αυτό»; Από πότε η διαδικτυακή αποχαύνωση είναι αυτό που χρειάζονται τα παιδιά; Ως πότε θα ανεχόμαστε τους μαθητευόμενους μάγους να πειραματίζονται με τα παιδιά μας, με σκοπό ανομολόγητο την κατασκευή του, χωρίς μνήμη, πίστη και πατρίδα, καταναλωτή τηλεοπτικών και διαδικτυακών σκουπιδιών;

- Πέμπτον και ανακεφαλαιώνοντας: Εδώ συμβαίνει μια καταστρεπτική παρεξήγηση. Το σχολείο δεν είναι χώρος πειραμάτων και επιβολής ιδεολογημάτων, καρυκευμένων με εύηχα επίθετα. Το σχολείο δεν πρέπει να καινοτομεί , αλλά να συντηρεί - με την απλή και πρωταρχική σημασία του όρου - πρωτίστως. Να διαφυλάττει τα τιμαλφή και να τα παραδίδει στους νεότερους και όχι ό,τι γυαλίζει στον κάθε συμπλεγματικό και άσχετο να βαφτίζεται καινοτομία και να διοχετεύεται στο σχολείο.
Νατσιός Δημήτρης
Δάσκαλος-Κιλκίς

Ο Ερντογάν τα θέλει όλα στο Αιγαίο !

> Μπορεί κανείς εύκολα να κατηγορήσει τον Ερντογάν για αλαζονεία, σε καμιά περίπτωση όμως για πολιτικό ραγιαδισμό, ο οποίος αντιθέτως ενδημεί στους Ελληνες πολιτικούς...
Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΔΕΛΑΣΤΙΚ

Κανένα απολύτως αποτέλεσμα δεν φέρνει η πολιτική της κυβέρνησης Παπανδρέου στα ελληνοτουρκικά - όσον αφορά τουλάχιστον στον φραστικό έστω μετριασμό των μονομερών τουρκικών διεκδικήσεων της Αγκυρας εναντίον κυριαρχικών ή διαχειριστικών δικαιωμάτων της Ελλάδας στο Αιγαίο.

Αυτό είναι το συμπέρασμα της συνέντευξης που παραχώρησε ο Τούρκος πρωθυπουργός Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κατ' αποκλειστικότητα στον Αλέξη Παπαχελά, θέλοντας να καταστήσει σαφείς τις θέσεις του στα ελληνοτουρκικά πριν από την αυριανή άφιξή του στην Αθήνα.

Παράλληλα, απέτυχε παταγωδώς η προσπάθεια του Γιώργου Παπανδρέου να πουλήσει εκδούλευση στους Ισραηλινούς μέσω της παγίδευσης του Ερντογάν σε μια ντε φάκτο συνάντησή του στην Αθήνα με τον αιμοσταγή πρωθυπουργό του Ισραήλ Βενιαμίν Νετανιάχου, ο οποίος στα τέλη Μαΐου έδωσε την εντολή δολοφονίας των εννέα Τούρκων φιλειρηνιστών που συμμετείχαν στην αποστολή του "Στόλου της Ελευθερίας" που μετέφερε ανθρωπιστική βοήθεια στον αποκλεισμένο από τους Ισραηλινούς παλαιστινιακό πληθυσμό της Λωρίδας της Γάζας.

Οσο και αν ο Ερντογάν ηγείται μιας χώρας τόσο εχθρικής προς την Ελλάδα όπως η Τουρκία που συνιστά την υπ' αριθμόν ένα απειλή για την πατρίδα μας, δεν μπορεί κανείς να μην θαυμάσει την ανυποχώρητη στάση εθνικής αξιοπρέπειας -έννοια παντελώς άγνωστη στους κορυφαίους Ελληνες πολιτικούς ηγέτες τελευταία- με την οποία ο Ερντογάν απέρριψε απερίφραστα την απόπειρα του Γ. Παπανδρέου να εκμεταλλευθεί τη σύνοδο για τις κλιματικές αλλαγές προκειμένου να "στήσει" συνάντηση Ερντογάν - Νετανιάχου.

"Αν συμμετάσχει και ο πρωθυπουργός του Ισραήλ, τότε εγώ δεν θα παρίσταμαι", δήλωσε χωρίς περιστροφές ο Ερντογάν. "Δεν μπορώ να δεχτώ κάτι τέτοιο, γιατί πριν από λίγο καιρό, στα διεθνή ύδατα, τα πλοία μας δέχτηκαν επιθέσεις από ξηράς και αέρος, πλοία που μετέφεραν ανθρωπιστική βοήθεια. Υπήρξε ένοπλη επίθεση και είχαμε θύματα - εννέα νεκρούς. Ενας πρωθυπουργός που είναι περήφανος για μια τέτοια ένοπλη επέμβαση, είναι ένας πρωθυπουργός με τον οποίον εγώ δεν δέχομαι να συνομιλήσω" υπογράμμισε ο Τούρκος πρωθυπουργός. "Εγώ δεν μπορώ να συνομιλήσω με τον πρωθυπουργό του Ισραήλ και με τους συνεργάτες του. Νομίζω ότι πρέπει να πληρώσουν τη θρασύτητα η οποία χαρακτηρίζει την πολιτική αυτής της κυβέρνησης" τόνισε κατηγορηματικά ο Ερντογάν, μη αφήνοντας κανένα περιθώριο παρερμηνείας της στάσης του εκ μέρους του Γ. Παπανδρέου.
Μπορεί κανείς εύκολα να κατηγορήσει τον Ερντογάν για αλαζονεία, σε καμιά περίπτωση όμως για πολιτικό ραγιαδισμό, ο οποίος αντιθέτως ενδημεί στους Ελληνες πολιτικούς...

Φυσικά, όταν ο Ερντογάν έχει το πολιτικό ανάστημα να εμφανίζεται αδιάλλακτος απέναντι στους Αμερικανούς και τους Ισραηλινούς, μόνο αφελείς θα μπορούσαν να έχουν την αυταπάτη ότι θα κάνει παραχωρήσεις απέναντι στην Αθήνα. Οντως, υπήρξε ανυποχώρητος στα πάντα.

- Πρώτον, όχι μόνο εξίσωσε τις παραβιάσεις του ελληνικού εναέριου χώρου από τουρκικά πολεμικά αεροπλάνα με τις αναχαιτίσεις των αεροσκαφών αυτών από ελληνικά μαχητικά, αλλά επιπροσθέτως έριξε την κύρια ευθύνη για το πρόβλημα αυτό στη... δική μας πλευρά:
"Η Ελλάδα κάνει πτήσεις των μαχητικών αεροσκαφών της σε μια πολύ μεγάλη έκταση - δηλαδή φτάνουν μέχρι τη δική μας υφαλοκρηπίδα", δήλωσε χαρακτηριστικά.
- Δεύτερον, ζήτησε να... υπαχθεί στο ΝΑΤΟ όλος ο ελληνικός εναέριος χώρος στο Αιγαίο! Να αποφασίζει το ΝΑΤΟ δηλαδή αν θα πετάει στο άλφα ή βήτα σημείο του Αιγαίου ελληνικό ή τουρκικό πολεμικό αεροπλάνο!
"Πιστεύω ότι τα αεροσκάφη πρέπει πια να έχουν σαν κέντρο το ΝΑΤΟ και να ελέγχονται από εκεί. Μπορούν να γίνονται τέτοιες πτήσεις των πολεμικών αεροσκαφών, αλλά να ελέγχονται από το ΝΑΤΟ", υποστήριξε ο Ερντογάν.
- Τρίτον, διακήρυξε ότι θα συνεχιστούν οι προκλητικές υποθαλάσσιες έρευνες από ερευνητικά σκάφη. "Σκάφη που διενεργούν υποθαλάσσιες έρευνες, τα οποία ανήκουν σε ένα πανεπιστημιακό ερευνητικό κέντρο, πιστεύω ότι δεν είναι προκλητικές ενέργειες, είναι επιστημονικές έρευνες. Εάν υπάρχουν πολεμικά σκάφη που παρενοχλούν, είναι κάτι που δεν το γνωρίζω" ισχυρίστηκε.
CASUS BELLI

Λύση είναι να μην προκαλεί η... Ελλάδα!
Διαψεύστηκαν παταγωδώς οι αυταπάτες όσων είχαν την ελπίδα ότι ο Ερντογάν θα προχωρούσε σε άρση της απόφασης της τουρκικής Βουλής για κήρυξη πολέμου κατά της Ελλάδας, αν η χώρα μας ασκήσει το δικαίωμά της που απορρέει από το διεθνές δίκαιο και επεκτείνει από 6 σε 12 μίλια τα χωρικά της ύδατα. "Οι χώρες δεν πρέπει να κάνουν πράξη αυτά που συνιστούν casus belli" δήλωσε σχετικά ο Ερντογάν. Σε απλά ελληνικά αυτό σημαίνει ότι κατά τον Ερντογάν το ζήτημα δεν είναι να άρει το τουρκικό κοινοβούλιο την απειλή πολέμου. Η λύση κατά τον Τούρκο πρωθυπουργό έγκειται στο ότι "δεν πρέπει να κάνει πράξη" η Ελλάδα αυτό που συνιστά την αιτία πολέμου - να μην ασκήσει δηλαδή το δικαίωμά της για 12 μίλια! Εκτακτα.

Ώρα για το επόμενο βήμα

Είναι προφανές πως δεν είναι το κάπνισμα που τους ενοχλεί.

Τα λαϊκά στρώματα προσπαθούν να εκπαιδεύσουν στην υποταγή, με ασκήσεις σε ένα σχετικά ανώδυνο θέμα, για να περάσουν σαν αυτονόητη τη θέση ότι οι νόμοι τους ήρθαν για να μείνουν. Λες και δε βλέπουν όλοι τριγύρω ότι οι νόμοι είναι ταξικοί, είναι οι νόμοι αυτωνών που έχουν την εξουσία και υπάρχουν για να κρατάνε σκυφτούς τους από κάτω.

Οι ίδιοι ομολογούν πως αν ανησυχούν για τη νομιμότητα είναι γιατί τα δύσκολα είναι μπροστά. Γι' αυτά τα δύσκολα θέλουν την εφαρμογή των νόμων. Η μέχρι τώρα πίεση στο λαϊκό εισόδημα είναι μόνο η αρχή. Και σε κάθε περίπτωση το σύνολο αυτής της πολιτικής είναι για ανατροπή.

Αυτή την προοπτική θέλουν να εμποδίσουν και ξέρουν πως μόνο με σιδερένιους νόμους έχουν ελπίδα κάτι να πετύχουν. Γνωρίζουν πως στη συνείδηση των από κάτω η πολιτική τους είναι καταδικασμένη, κι ας μην είναι ανατρεπτική ακόμα αυτή η συνείδηση.

Αυτή η συνείδηση, όμως, έχει αντικειμενική βάση να πατήσει για το επόμενο βήμα. Είναι η συνείδηση της γυναίκας με το ανήλικο που ξάφνου της λένε πως δε θα βγει στη σύνταξη στα 50, αλλά στα 65. Είναι η συνείδηση του οικοδόμου που μάτωσε να κατοχυρώσει σύνταξη στα 58 και τον στέλνουν να σκοτωθεί στα 65 στη σκαλωσιά. Είναι η συνείδηση του καθενός που ακούει σαν παραμύθι ότι κάποτε υπήρχανε συλλογικές συμβάσεις, ενώ τώρα του ζητάνε να δουλέψει τζάμπα και να θεωρεί προνομιούχους όσους πιάνουνε δουλειά έστω και με 592 ευρώ. Είναι η συνείδηση των ανθρώπων που βλαστημάνε στα νοσοκομεία, των σπουδαστών που βλέπουν τα πτυχία τους χωρίς αντίκρισμα, των αγροτών που τους λένε απατεώνες αυτοί που τους έστελναν να θάψουν τη σοδειά, των νησιωτών που βασιλιάδες τους ανεβάζουν το καλοκαίρι και τους πετάνε στα ξερόβραχα χωρίς καμία επικοινωνία με τον έξω κόσμο το χειμώνα.

Ενας προς ένας όταν ψάχνονται οι άνθρωποι βρίσκουνε χίλιους δυο λόγους για να πουν το ως εδώ και μη παρέκει. Δικό τους και το επόμενο άμεσο βήμα: Να μην κλοτσήσουν την καρδάρα ψηφίζοντας πάλι ΝΔ και ΠΑΣΟΚ.

Γνωρίζοντας πως αυτή τη φορά δε φτάνει ούτε αυτό. Πρέπει η ψήφος να πιάσει τόπο. Πρέπει η ψήφος να φοβίσει την κυβέρνηση και τους συμμάχους της. Πρέπει η ψήφος να 'ναι καθαρή επιλογή ΚΚΕ. Και σαν απόρριψη αυτής της πολιτικής και σαν επιλογή για μια άλλη πορεία.

«Πρέπει να συνειδητοποιηθεί βαθιά από την εργατική τάξη, τα φτωχά λαϊκά στρώματα, ότι χρειάζονται ακόμη πιο αποφασιστικοί αγώνες απ' αυτούς που έγιναν. Χρειάζεται πολιτική απάντηση στην αέναη αντιλαϊκή επίθεση. Ριζική αλλαγή συσχετισμού των πολιτικών δυνάμεων. Με οργάνωση της λαϊκής συμμαχίας, πρέπει οι αγώνες να αντιστοιχηθούν σε έκταση και βάθος πολιτικό στην επίθεση του κεφαλαίου και των κομμάτων του. Χρειάζεται να τσακιστούν πολιτικά ΠΑΣΟΚ - ΝΔ και να ενισχυθεί αποφασιστικά το ΚΚΕ. Είναι προϋπόθεση για να μπει φρένο στην αντιλαϊκή επίθεση, για να αρχίσει η αντεπίθεση. Οι εκλογές στις 7 Νοέμβρη είναι σταθμός για να αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση ακύρωσης της αντιλαϊκής πολιτικής. Με δυνατό ΚΚΕ και αδύνατους ΠΑΣΟΚ - ΝΔ, θα πνεύσει άλλος άνεμος ανάτασης για το λαό» (από το κύριο άρθρο στον χτεσινό «Ριζοσπάστη»).

Μετα-μνημονιακή 28η Οκτωβρίου !

Toυ Στάθη απο το κυριακάτικο ΠΑΡΟΝ

Καθώς πλησιάζει η πρώτη Μ.Μ (Μετα μνημονίου) 28η Οκτωβρίου αρχίζουν να έρχονται στην δημοσιότητα οι πρώτες πληροφορίες που θέλουν την παρέλαση της Θεσσαλονίκης να περιορίζεται σε μερικά πεζοπόρα τμήματα, με πλήρη απουσία της ΠΑ απο τους ουρανούς της πόλης και του Στόλου στον Θερμαικό κόλπο. Μέχρι και το επίσημο δείπνο στην Λέσχη Αξιωματικών (!) φέρεται να πέφτει θύμα της υπερπρόθυμης για περικοπές ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ.

Να υποθέσουμε ότι πρόκειται περι λάθους πληροφόρησης, ή μήπως έχουμε ακόμα μια χειροπιαστή απόδειξη ότι η ηγεσία του ΥΠΕΘΑ βρήκε στο περιβόητο Μνημόνιο το τέλειο άλλοθι για την προώθηση του "αμυντικού" δόγματος ΓΑΠ;
 "Εν Κρυπτώ"