Εκτός ν/σ ο Μηχανισμός Δημοσιονομικής Διόρθωσης, ο γνωστός "αυτόματος κόφτης";

Δεν θα έρθει στη Βουλή αυτό το Σαββατοκύριακο προς ψήφιση, ο Μηχανισμό Δημοσιονομικής Διόρθωσης, ο γνωστός "κόφτης" αλλά θα κατατεθεί ως τροπολογια μετά την κατάθεση του πολυνομοσχεδίου...


Σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Οικονομικών, του ιστoχώρου PressRoom.gr, οι διατάξεις για τον Μηχανισμό Δημοσιονομικής Διόρθωσης, ο γνωστός "κόφτης", για λόγους τεχνικής επεξεργασίας, όπως αναφέρει πηγή του υπουργείου Οικονομικών, δεν θα έρθουν στη Βουλή αυτό το Σαββατοκύριακο προς ψήφιση, αλλά θα κατατεθουν ως τροπολογια μετά την κατάθεση του πολυνομοσχεδίου.

Νωρίτερα ο πρόεδρος του Eurogroup, Γερούν Ντάισενμπλουμ είχε σημειώσει πως δεν είναι σίγουρο ότι θα έχουμε μία συμφωνία για την Ελλάδα στα τέλη Μαίου, αλλάζοντας εμφανώς τη μέχρι τώρα στάση του.

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, η εμπλοκή σχετικά με τον "κόφτη" συνδέεται με τις δηλώσεις ανώτερου αξιωματούχου της Ευρωζώνης "για μια δύσκολη αλλά όχι ανέφικτη" συνολική συμφωνία που θα ικανοποιεί και την Ευρωζώνη και το ΔΝΤ και που θα μπορούσε να περιλαμβάνει το βασικό πακέτο μέτρων μαζί με τον μηχανισμό των εφεδρικών μέτρων αλλά και μια πολιτική συμφωνία για το χρέος.

Το "κακό σενάριο" σημαίνει ότι οι συζητήσεις για το χρέος συναρτώνται με το μέλλον του κόφτη, που σημαίνει ότι η συζήτηση για το μείζον πρόβλημα του χρέους δεν θα ξεκινήσει πριν τη διαπίστωση για την ανάγκη ενεργοποίησης ή μη του "κόφτη".

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι η συζήτηση για το χρέος μπορεί να επιμικυνθεί μέχρι και το 2018.

Υπό αυτή την έννοια οι "τεχνικές δυσκολίες" που επικαλούνται στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης για να περιληφθεί ο "κόφτης" στο νομοσχέδιο συνδέονται άμεσα με την αβεβαιότητα γύρω από την ρύθμιση και δεν είναι απλή πρόφαση.

Γερούν Ντάισελμπλουμ για συμφωνία στο Eurogroup: «Δεν έχει διασφαλιστεί και δεν θα πρέπει να θεωρείται σίγουρη...»

Συγκεκριμένα, μιλώντας σε ολλανδικό ραδιοφωνικό σταθμό, ο επικεφαλής του Eurogroup, Γερούν Ντάισελμπλουμ, επιχείρησε να κρατήσει χαμηλά τον πήχη των προσδοκιών ενόψει της συνεδρίασης του Eurogroup στις 24 Μαΐου, τονίζοντας ότι «δεν έχει διασφαλιστεί και δεν θα πρέπει να θεωρείται σίγουρη (η συμφωνία στο Eurogroup)», είπε χαρακτηριστικά...


Πιο συγκεκριμένα, μιλώντας σε ολλανδικό ραδιοφωνικό σταθμό, ο επικεφαλής του Eurogroup, Γερούν Ντάισελμπλουμ, επιχείρησε να κρατήσει χαμηλά τον πήχη των προσδοκιών ενόψει της συνεδρίασης του Eurogroup στις 24 Μαΐου, τονίζοντας ότι δεν είναι σίγουρο ότι θα υπάρξει συμφωνία. «Δεν έχει διασφαλιστεί και δεν θα πρέπει να θεωρείται σίγουρη (η συμφωνία στο Eurogroup)», είπε χαρακτηριστικά, απαντώντας σε σχετική ερώτηση. 

Αναφερόμενος στο θέμα του χρέους, ο κ. Ντάισελμπλουμ φέρεται να επισήμανε πως η χώρα μας έχει μακράς διάρκειας χρέος, για το οποίο απολαμβάνει χαμηλά επιτόκια. Σημείωσε πάντως πως η Ελλάδα έχει κάνει κάποια σημαντικά βήματα στην πορεία για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης.

Με αυτές τις δηλώσεις του ο Γερούν Ντάισελμπλουμ ουσιαστικά απορρίπτει την πρόταση του ΔΝΤ για το ελληνικό χρέος, η οποία περιλαμβάνει το «πάγωμα» της καταβολής δόσεων ή κεφαλαίου έως το 2040 με επιτόκιο 1,5%.

Γιώργος Σταθάκης: Ο TAP καθιστά τη Βόρεια Ελλάδα ενεργειακό κέντρο

Ενεργειακό κέντρο καθίσταται η βόρεια Ελλάδα με τον αγωγό TAP, τονίζει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης...


Όπως σημειώνει ο Γιώργος Σταθάκης, κατά την τριετία κατασκευής του έργου στην Ελλάδα, θα δημιουργηθούν 8.000 θέσεις εργασίας, ενώ θα υπάρξουν και αρκετές μόνιμες θέσεις μετά την ολοκλήρωση του έργου. Για τον ρωσικό αγωγό ο κ. Σταθάκης σημειώνει ότι έχει ξεκινήσει το πρωτόκολλο συνεργασίας αλλά είναι αρκετά νωρίς για οριστική απόφαση. Τέλος, αναφερόμενος στο κλείσιμο της αξιολόγησης, ο κ. Σταθάκης επισημαίνει ότι οι σχετικές προσδοκίες έχουν προεγγραφεί "και αυτό φαίνεται και από την αντίδραση των αγορών και των επενδυτών".

Ακολουθεί η συνέντευξη


- Κύριε Σταθάκη, κύριε υπουργέ ευχαριστούμε πολύ που μιλάτε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ. Στη Θεσσαλονίκη σήμερα μια νέα σελίδα στον τομέα της ανάπτυξης της χώρας ανοίγει με τα εγκαίνια της επένδυσης του TAP, του νέου αγωγού που μεταφέρει φυσικό αέριο από το Αζερμπαϊτζάν. Τι σημαίνει αυτή η επένδυση για τη χώρα;

Γιώργος Σταθάκης: — Αυτή η επένδυση όπως ξέρετε είναι διακρατική, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Περιλαμβάνει τρεις χώρες: την Ελλάδα, την Αλβανία και την Ιταλία. Ο αγωγός φυσικά έρχεται μέσω Τουρκίας. Είναι ένα μεγάλο έργο. Τα δύο τρίτα του αγωγού στο ευρωπαϊκό κομμάτι είναι η Ελλάδα. Τα 580 από τα 800 τόσα χιλιόμετρα είναι εντός ελληνικού εδάφους. Το έργο αυτό είναι μια πολύ μεγάλη επένδυση, περίπου 2 δισεκ. ευρώ. Δημιουργεί ένα πολύ σημαντικό ενεργειακό κέντρο και αυτό είναι η Βόρεια Ελλάδα. Ταυτόχρονα είναι ένα έργο το οποίο εγκαινιάζεται σήμερα, το κατασκευαστικό έργο. Έχουμε φτάσει στο τέλος της διαδικασίας και έχει ένα χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης μέχρι το 2019 άρα είναι μια πάρα πολύ μεγάλη επένδυση σε μια υποδομή η οποία θα έχει επιπρόσθετα οφέλη για την οικονομία στη Βόρεια Ελλάδα.

- Κύριε υπουργέ ποια θα είναι αυτά τα οφέλη; Μπορούμε να τα προσδιορίσουμε από τώρα;

Γιώργος Σταθάκης: — Πέρα από το κατασκευαστικό μέρος την επόμενη τριετία, το οποίο θα προσφέρει πάρα πολύ σημαντικές δραστηριότητες και εργασίες κατασκευαστικές εταιρίες στην απασχόληση και αλλού, ο αγωγός προφανώς ανοίγει δρόμο για να υπάρχει ενεργειακή προσφορά σε επιλεγμένες περιοχές ανάλογα με το σχεδιασμούς μας και το δεύτερο και σημαντικό διευκολύνει την προσέλκυση επιπρόσθετων επενδύσεων στον ενεργειακό τομέα όπου μπορεί να λειτουργήσει η Βόρεια Ελλάδα ως ένα ενεργειακό κέντρο. Υπάρχουν και άλλα ενδιαφέρονται επενδυτικά σχέδια που εμπλέκουν την ενέργεια και μπορεί να διαμορφώσουν ένα πολύ διαφορετικό πλαίσιο προσέλκυσης επιπρόσθετων επενδύσεων στον ενεργειακό τομέα στη Βόρεια Ελλάδα.

- Σε ό,τι αφορά την απασχόληση κύριε υπουργέ, ακούσαμε να μιλάτε για 8.000 νέες θέσεις εργασίας. Ισχύει αυτό;
Γιώργος Σταθάκης: — Ισχύει αυτό. Αυτό θα είναι η εκτιμώμενη απασχόληση σε όλη την κατασκευαστική τριετία την οποία συζητάμε τώρα καθώς υπάρχουν και σημαντικές μόνιμες θέσεις πλέον μετά την ολοκλήρωση των έργων.

- Κύριε υπουργέ, υπάρχει περίπτωση να δούμε και το λεγόμενο ρωσικό αγωγό να συζητά η κυβέρνηση; Ο κ. Πούτιν, ο Πρόεδρος της Ρωσίας έρχεται σε λίγες μέρες στην Αθήνα. Μήπως έχουμε και εκεί κάποια εξέλιξη;

Γιώργος Σταθάκης: — Όπως ξέρετε έχουμε ξεκινήσει το πρωτόκολλο συνεργασίας σε αυτό το θέμα. Είναι ακόμα πρόωρο για να προβλέψει κανείς την οριστική απόφαση γύρω από αυτό. Έχει ακόμα αρκετά στάδια συζήτησης για να οριστικοποιηθεί ή όχι ένα τέτοιο σχέδιο.

- Κύριε υπουργέ, και μια τελευταία ερώτηση. Το επενδυτικό κλίμα αλλάζει; Τι να περιμένουμε; Έκλεισε η αξιολόγηση ή κλείνει τέλος πάντων η αξιολόγηση, η πρώτη απ΄ότι φαίνεται. Τι να προσδοκούμε από ξένες επενδύσεις στη χώρα;

Γιώργος Σταθάκης: — Οι προσδοκίες είναι σημαντικές με το κλείσιμο της πρώτης αξιολόγησης. Έχει προεγγραφεί και αυτό φαίνεται και από την αντίδραση των αγορών και των επενδυτών, έχει προεγγραφεί ένα σταθερό περιβάλλον οικονομικό και πολιτικό για τη χώρα το οποίο προφανώς θα διευκολύνει τη ροή επενδύσεων. Υπάρχουν πολύ αισιόδοξα μηνύματα και χρέος της κυβέρνησης είναι να πάρει τα απαραίτητα μέτρα που να διευκολύνουν αυτή τη ροή επενδύσεων.

Δηλαδή; Μέτρα όπως; Μπορείτε να μας διασαφηνίσετε;

Γιώργος Σταθάκης: — Τα μέτρα τα οποία έχει η κυβέρνηση όπως ξέρετε είναι αναπτυξιακός νόμος και αναπτυξιακή χρηματοδότηση διαθέσιμη από διάφορες πηγές. Είναι διευκόλυνση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος με κανόνες και με σημαντικές πρωτοβουλίες. Μέτρα για τομές που χρειάζεται η χώρα προκειμένου να διευκολυνθεί η επενδυτική δραστηριότητα και η παραγωγή, ένα νέο σύστημα δημοσίων συμβάσεων που θα είναι διάφανο και θα επιτρέπει στις επιχειρήσεις να εμπλέκονται στις προμήθειες, και μια σειρά από άλλα θεσμικά μέτρα που διαμορφώνουν ένα πολύ σταθερότερο περιβάλλον. Προφανώς θα συνεχίσουμε να απλοποιούμε διαδικασίες αδειοδότησης. Συνεπώς με έναν τρόπο η κυβέρνηση πρέπει να διευκολύνει αυτή την ενίσχυση του επενδυτικού κλίματος και των επενδύσεων των αναμενόμενων στη χώρα.

- Κύριε υπουργέ σας ευχαριστούμε πάρα πολύ.

Γιώργος Σταθάκης: — Και εγώ σας ευχαριστώ πάρα πολύ.

Ντόναλντ Τουσκ: Η Τουρκία να μην παίζει παιχνίδια με τους κανόνες της συμφωνίας

Το μήνυμα Τουσκ έρχεται τη στιγμή που Βρυξέλλες και Άγκυρα βρίσκονται σε έντονη αντιπαράθεση με αφορμή την προοπτική απελευθέρωσης των θεωρήσεων για τα τουρκικά διαβατήρια, η οποία θα επιτρέπει σε τούρκους πολίτες να εισέρχονται χωρίς βίζα στη Ζώνη Σένγκεν για έως τρεις μήνες... 


Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι έτοιμη να τηρήσει το δικό της κομμάτι της συμφωνίας για το προσφυγικό, αλλά μόνο εφόσον η Τουρκία «συμφωνήσει να παίξει σύμφωνα με τους κανόνες, κι όχι με τους [ίδιους τους] κανόνες», έστειλε πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ντόναλντ Τουσκ.

Μιλώντας στην Κοπεγχάγη μετά τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό της Δανίας, ο κ. Τουσκ σημείωσε πάντως ότι η στρατηγική της Ευρώπης απέναντι στην προσφυγική κρίση, που έχει ως αιχμή τη συμφωνία με την Τουρκία, «λειτουργεί». Επισήμανε δε την τεράστια πτώση, της τάξης του 90%, στις αφίξεις προσφύγων και μεταναστών στα ελληνικά νησιά τον Απρίλιο.

Το μήνυμα Τουσκ έρχεται τη στιγμή που Βρυξέλλες και Άγκυρα βρίσκονται σε έντονη αντιπαράθεση με αφορμή την προοπτική απελευθέρωσης των θεωρήσεων για τα τουρκικά διαβατήρια, η οποία θα επιτρέπει σε τούρκους πολίτες να εισέρχονται χωρίς βίζα στη Ζώνη Σένγκεν για έως τρεις μήνες.

Βασικό σημείο διαφωνίας είναι η αντιτρομοκρατική νομοθεσία της Τουρκίας, καθώς η Ε.Ε. φοβάται ο νόμος ως έχει μπορεί να χρησιμοποιηθεί από την τουρκική κυβέρνηση για τη δίωξη αντιφρονούντων.

Η ευρωπαϊκή πλευρά έχει καταστήσει σαφές πως η τροποποίηση του τουρκικού νομικού πλαισίου αποτελεί απαρέγκλιτα προαπαιτούμενο για την όποια απελευθέρωση των θεωρήσεων.

Αντίθετα, η Άγκυρα υποστηρίζει ότι έχει ήδη υλοποιήσει και τα 72 προαπαιτούμενα που έχουν θέσει οι Βρυξέλλες, επισημαίνοντας δε ότι δεν υπάρχει κανένα περιθώριο αλλαγών τη στιγμή που η χώρα αντιμετωπίζει την απειλή του Ισλαμικού Κράτους και του PKK.

Η συμφωνία για τις βίζες θα πρέπει θεωρητικά να έχει επιτευχθεί έως τα τέλη Ιουνίου, όμως μπορεί να μετατεθεί για το φθινόπωρο.

5 έως 6 δισ.ευρώ τα κέρδη διακινητών προσφύγων!

Οι περισσότεροι από τους ένα εκατομμύριο και πλέον μετανάστες και πρόσφυγες που εισήλθαν σε κράτη–μέλη της ΕΕ τον περασμένο χρόνο, πλήρωσαν από 3.000 ευρώ έως 6.000 ευρώ, με αποτέλεσμα ο μέσος όρος του συνολικού κέρδους να κυμαίνεται από 5 έως 6 δισεκατομμύρια ευρώ.... 


Σε πάνω από 5 δισεκατομμύρια ευρώ ανήλθαν πέρσι τα κέρδη που άντλησαν οι διακινητές ανθρώπων, εκμεταλλευόμενοι το κύμα μεταναστευτικών και προσφυγικών ροών προς την Ευρώπη, ανέφερε σήμερα έκθεση του Διεθνή Οργανισμού Εγκληματολογικής Αστυνομίας (Ιντερπόλ) και της Ευρωπαϊκής Αστυνομικής Υπηρεσίας (Europol).

Εννέα στους δέκα πρόσφυγες και μετανάστες που εισήλθαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2015 βασίστηκαν σε "υπηρεσίες διευκόλυνσης", κυρίως δίκτυα εγκληματιών, που προσαρμόζουν και επεκτείνουν τη δράση τους σε όλο το μήκος των προσφυγικών διαδρομών, ενώ αυτό το ποσοστό αναμένεται να είναι μεγαλύτερο φέτος, υπογραμμίζει η έκθεση.

Οι περισσότεροι από τους ένα εκατομμύριο και πλέον μετανάστες και πρόσφυγες που εισήλθαν σε κράτη–μέλη της ΕΕ τον περασμένο χρόνο, πλήρωσαν από 3.000 ευρώ έως 6.000 ευρώ, με αποτέλεσμα ο μέσος όρος του συνολικού κέρδους να κυμαίνεται από 5 έως 6 δισεκατομμύρια ευρώ.

Για να ξεπλύνουν και να νομιμοποιήσουν τις εισπράξεις τους, οι διακινητές διέσχιζαν τα σύνορα μεταφέροντας τεράστιο όγκο ρευστού και επένδυαν τα παράνομα κέρδη τους σε αντιπροσωπείες αυτοκινήτων, μανάβικα, εστιατόρια και εταιρείες μεταφορών.

Οι κύριοι οργανωτές των δικτύων αυτών είχαν την ίδια υπηκοότητα με αυτή των μεταναστών, αλλά συχνά διέθεταν άδεια παραμονής στην ΕΕ, ή διαβατήρια.

"Η βασική δομή των δικτύων διακίνησης προσφύγων περιλαμβάνει επικεφαλής που συντονίζουν τις ενέργειες καθ' όλο το μήκος της προγραμματισμένης διαδρομής, οργανωτές που διαχειρίζονται δραστηριότητες τοπικά, μέσα από προσωπικές επαφές και καιροσκόπους διαμεσολαβητές, που βοηθούν κυρίως τους οργανωτές και ενδεχομένως να βοηθούν στην στρατολόγηση νέων μελών των δικτύων", αναφέρει η έκθεση.

Διεφθαρμένοι αξιωματούχοι μπορεί να επιτρέπουν τη διέλευση οχημάτων από σημεία συνοριακού ελέγχου, ή να απελευθερώνουν πλοία δωροδοκούμενοι, καθώς κατεγράφη μεγάλη ποσότητα χρημάτων στο εμπόριο διακίνησης.

Περίπου 250 κύρια τόποι παράνομης διακίνησης, – όπως σιδηροδρομικοί σταθμοί ή αεροδρόμια – έχουν ταυτοποιηθεί από τις αρχές κατά μήκος των διαδρομών, εκ των οποίων 170 εντοπίζονται εντός της ΕΕ και 80 εκτός της Ένωσης.

Οι συντάκτες της έρευνας δεν βρήκαν αποδείξεις που να καταγράφουν συγκρούσεις μεταξύ των εγκληματικών ομάδων, αλλά τα μεγαλύτερα εγκληματικά δίκτυα σταδιακά επισκιάζουν τους μικρότερους καιροσκόπους διακινητές, δημιουργώντας ένα ολιγοπώλιο.

Το 2015, η μεγάλη πλειοψηφία των μεταναστών πραγματοποίησε επικίνδυνα ταξίδια διασχίζοντας με πλοιάρια την Μεσόγειο, από την Τουρκία ή την Λιβύη και έπειτα ταξίδεψε οδικώς. Περίπου 800.000 βρίσκονται ακόμη στην Λιβύη, περιμένοντας να ταξιδέψουν στην ΕΕ, σημειώνει η έκθεση.

Οι αυξημένοι συνοριακοί έλεγχοι πιθανώς θα έχουν ως αποτέλεσμα οι αερομεταφορές να επιλέγονται περισσότερο ως μέσο μεταφοράς από τους πρόσφυγες οι οποίοι θα ταξιδεύουν με πλαστά έγγραφα που τους χορηγούν οι διακινητές.

Όπως τονίζεται, οι οδοί διακίνησης μεταναστών μπορεί να χρησιμοποιηθούν και για τη διακίνηση ναρκωτικών ή όπλων, ενώ υπάρχει αυξανόμενη ανησυχία ότι ξένοι μαχητές μπορεί να τους επιλέξουν για να εισέλθουν στην ΕΕ.

Πάντως, όπως σημειώνεται, δεν υπάρχουν ακόμη συγκεκριμένα δεδομένα που να στηρίζουν ότι ομάδες μαχητών βασίζονται ή συνεργάζονται σε μόνιμη βάση με τις εγκληματικές οργανώσεις.

ΓΑΛΛΙΑ: Κλιμακώνονται οι απεργιακές κινητοποιήσεις – Στα δύο η χώρα από κινητοποιήσεις των φορτηγατζήδων (vid)

Οδηγοί φορτηγών προχώρησαν σε αποκλεισμούς αυτοκινητόδρομων σε ολόκληρη τη χώρα, διαμαρτυρόμενοι για το νέο εργασιακό νόμο, σύμφωνα με το Euronews... 
 

Νέο κύμα απεργιακών κινητοποιήσεων σαρώνει την Γαλλία.

Οδηγοί φορτηγών προχώρησαν σε αποκλεισμούς αυτοκινητόδρομων σε ολόκληρη τη χώρα, διαμαρτυρόμενοι για το νέο εργασιακό νόμο.

Υποστηρίζουν ότι το εισόδημά τους θα μειωθεί δραματικά, καθώς οι εργοδότες τους αποκτούν το δικαίωμα να μειώσουν τις αποζημιώσεις για τις υπερωρίες.

«Εργάζομαι 25 χρόνια και αν ο νόμος περάσει θα χάσω από 150 έως 200 ευρώ το μήνα από το εισόδημά μου. Είναι 1000 με 1500 ευρώ το χρόνο», υποστηρίζει ένας διαδηλωτής.

Ο πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ ωστόσο, παραμένει αμετακίνητος. Υποστηρίζει ότι η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων είναι ο μόνος τρόπος για τη μείωση της ανεργίας.

«Ο νόμος θα περάσει. Δεν θα υποχωρήσω γιατί στο παρελθόν πολλές κυβερνήσεις υποχώρησαν και γι’ αυτό η χώρα είναι στο σημείο που ήταν το 2012. Δεν υποχωρώ στα δύσκολα. Μόλις επιτευχθεί ένας συμβιβασμός θα επανέλθει η ισορροπία. Τα μεταρρυθμιστικά συνδικάτα, όπως και η πλειοψηφία των Σοσιαλιστών, στηρίζουν το νόμο», δηλώνει ο Φρανσουά Ολάντ.

Απεργία διαρκείας έχουν εξαγγείλει σκληροπυρηνικά συνδικάτα σιδηροδρομικών και υπαλλήλων στα αεροδρόμια.

Παρακάμπτοντας τις αντιδράσεις εντός της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας, η κυβέρνηση πέρασε το νέο εργασιακό νόμο με προεδρικό διάταγμα.