«Ψεύτες», «πολιτικοί απατεώνες», «Τζον Γουέιν» στη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου (vid)

Με τις ομιλίες βουλευτών και παρεμβάσεις υπουργών συνεχίζεται η συζήτηση του πολυνομοσχεδίου με τα προαπαιτούμενα. Συζήτηση, σημειώνει το euronews, που πολλές φορές εκτροχιάστηκε και οι βουλευτές αντήλλαξαν βαρείς χαρακτηρισμούς.



Απαντώντας για τον ΕΝΦΙΑ, ο αν. υπ. Οικονομικών, Γ. Χουλιαράκης, υποστήριξε ότι μόνο 500.000 νοικοκυριά θα κληθούν να πληρώσουν αυξημένο ΕΝΦΙΑ, ενώ για 6 εκατομμύρια νοικοκυριά η επιβάρυνση θα είναι ίδια ή χαμηλότερη.

Είχε, επίσης, προηγηθεί σφοδρή αντιπαράθεση του προεδρεύοντος Μ. Μπαλαούρα με τον βουλευτή της Χρυσής Αυγής, Η. Κασιδιάρη.

Ποιοι οργανισμοί χάνουν την «ομπρέλα» του δημοσίου


Το δρόμο για την Εταιρεία Δημόσιων Συμμετοχών (ΕΔΗΣ) παίρνουν κατ’ αρχήν: οι οργανισμοί αστικών συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ) όπως επίσης ΟΑΚΑ και ΕΛΤΑ 

Σε δεύτερη φάση και μετά από διαπραγμάτευση με τους θεσμούς ενδέχεται να προστεθούν ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ, ΕΛΒΟ, Αττικό Μετρό, Κτιριακές Υποδομές ΑΕ και ΔΕΗ

Το πολυνομοσχέδιο κατατέθηκε στην Βουλή λίγο πριν τα μεσάνυχτα της Τετάρτης (18/5) και συμπληρώνει το πακέτο των €5,4 δισεκατομμυρίων, που είχε «ανοίξει» με ασφαλιστικό.

Το πολυνομοσχέδιο προβλέπει
  • αύξηση του ΦΠΑ στο 24% (από 23%)
  • άρση του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ για τα νησιά
  • «Φόρο διαμονής» για τα τουριστικά καταλύματα (από €0,5 για καταλύματα 1-2 αστέρων έως €4 για τα καταλύματα 5 αστέρων) και για τα ενοικιαζόμενα δωμάτια (από €0,25 για 1-2 κλειδιά έως €1 για 4 κλειδιά)
  • τέλος 10% στη συνδρομητική τηλεόραση
  • τέλος 5% συνδρομητών σταθερής τηλεφωνίας σε υπηρεσίες φωνής ή/και ευρυζωνικής πρόσβασης (internet)
  • φόρο στα ηλεκτρονικά τσιγάρα, στον καφέ
  • αύξηση του ΕΚΦ σε βενζίνη, ντίζελ, πετρέλαιο θέρμανσης, υγραέριο και βιοντίζελ
  • αύξηση του φόρου στο φυσικό αέριο
  • αύξηση του ΕΦΚ στα τσιγάρα
  • αύξηση του τέλους ταξινόμησης των αυτοκινήτων
  • τροποποίηση του ΕΝΦΙΑ, με τους συντελεστές φόρου να ξεκινούν από €0,0037/τμ και να φτάνουν τα €11,250/ τμ
  • αύξηση συμμετοχής του ελληνικού δημοσίου στα κέρδη από τυχερά παίγνια (από 30%-35%)
  • φόρο πολυτελείας σε δερμάτινα είδη, μαργαριτάρια, κοσμήματα
  • αύξηση της φορολογίας εταιρικών αυτοκινήτων
  • αλλαγή στη φορολογία αγροτών με επιπλέον εισοδήματα από μισθό/ σύνταξη
  • φόρο 10% επί του επιτοκίου της ΕΚΤ για τις εταιρείες επενδύσεων χαρτοφυλακίου και τις εταιρείες επενδύσεων σε ακίνητη περιουσία
  • αύξηση της φορολογίας στα αμοιβαία κεφάλαια
  • σύσταση ταμείου αποκρατικοποιήσεων με την επωνυμία «Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε.». (Hellenic Company of Assets and Participations, H.C.A.P.), που «δεν ανήκει στον δημόσιο ή ευρύτερο δημόσιο τομέα» και θα έχει έδρα σε δήμο του Ν. Αττικής
  • Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων για την είσπραξη των φορολογικών, τελωνειακών και λοιπών δημοσίων εσόδων
  • Κυβερνητικό Συμβούλιο Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους
  • Πλήρη διαχωρισμό ΑΔΜΗΕ από τη ΔΕΗ
Επίσης, περιλαμβάνει τροποποίηση για τον ορισμό του κατ’ επάγγελμα αγρότη, διεύρυνση της κατηγορίας μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων, αλλά και τους όρους πώλησης δανείων σε εταιρείες διαχείρισης

Ήρθε και ο περίφημος…κόφτης

“Λίγες ώρες αργότερα προστέθηκε στο νομοσχέδιο και η πρόβλεψη για τον Μηχανισμό Δημοσιονομικής Διόρθωσης. Σε περίπτωση απόκλισης από τους δημοσιονομικούς στόχους που θα ξεπερνά το 0,25% του ΑΕΠ, ο υπουργός Οικονομικών θα εισηγείται τους κωδικούς του προϋπολογισμού από τους οποίους θα γίνεται περικοπή δαπανών. Από τον «κόφτη» εξαιρούνται οι δαπάνες:
  • του υπουργείου υγείας
  • το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα
  • το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων
  • τα επιδόματα πολυτέκνων, θέρμανσης, ανεργίας και προνοιακά επιδόματα
  • επιδομάτων ορεινών και μειονεκτικών περιοχών, οικογενειών με χαμηλά εισοδήματα και τέκνα που φοιτούν στην υποχρεωτική εκπαίδευση, ή με τέκνα που σπουδάζουν μακριά του τόπου κατοικίας τους
  • το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι».
  • αξιώσεις ιδιωτών
  • Ύδρευσης, Ηλεκτρικής Ενέργειας και Χρήσης Φυσικού Αερίου.
  • Δαπάνες συντήρησης και επισκευής μεταφορικών
  • της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων
Είναι χαρακτηριστικό ότι τελικά δεν εξαιρούνται οι δαπάνες του υπουργείου Άμυνας, παρά τις αρχικές διαβεβαίωσεις της κυβέρνησης.

Πάντως, η κυβέρνηση διατηρεί την ευχαίρια να επιβάλλει φόρους προκειμένου να αποτρέψει την ενεργοποίηση του «κόφτη», αλλά αυτό μόνο μετά από συνεννόηση με τους θεσμούς.

Η σχετική έκθεση απολογισμού για την πορεία των δημοσιονομικών στόχων πρέπει να συντάσσεται μέχρι την 31η Μαΐου.


 Συμέλα Τουχτίδου/euronews

Τα επικοινωνιακά «τρυκ» της κυβέρνησης για το Υπερ-Ταμείο

Θα έχει εποπτικό συμβούλιο με 3 έλληνες και 2 ξένους και το 50% των εσόδων θα πηγαίνει για δημόσιες επενδύσεις υποστηρίζει η κυβέρνηση. ‘Όμως τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά αν διαβάσει κανείς το πολυνομοσχέδιο. Ας δούμε τι πραγματικά ισχύει.



Ένα νομοσχέδιο που προβλέπει τόσο μεγάλο εύρος ιδιωτικοποιήσεων και μία ολοκληρωτική διαδικασία εκποίησης της δημόσιας περιουσίας δεν θα μπορούσε να «περάσει» από την Βουλή αλλά κυρίως να παρουσιαστεί στην κοινωνία αν δεν συνοδεύονταν από την απαραίτητη επικοινωνιακή διαχείριση.
του Γεράσιμου Λιβιτσάνου
Μόνο που λόγω της οξύτητας και τις αιχμηρότητας των διατάξεων του πολυνομοσχεδίου σχετικά με το εργαλείο των ιδιωτικοποιήσεων αυτών, το λεγόμενο «Υπερ-ταμείο», αυτή η διαχείριση δεν γίνεται με ανάδειξη θετικών στοιχείων (ίσως γιατί …απλά δεν υπάρχουν) αλλά με επικοινωνιακά τρυκ.

Τα δύο βασικά είναι η «ελληνικότητα» της διοίκησης του Υπερ-Ταμείου και η διάθεση των εσόδων του κατά 50% για επενδύσεις και κατά 50% για το χρέος. Δίνεται η εντύπωση ότι η κυβέρνηση θα μπορεί αυτόνομα να ελέγξει το ταμείο και να αξιοποιήσει τα έσοδα των ιδιωτικοποιήσεων για να φτιάξει π.χ σχολεία ή νοσοκομεία.

Πρόκειται όμως για ιδιαίτερα κοντόφθαλμη τακτική αφού ο όποιος επικοινωνιακός μανδύας εξαφανίζεται αν οι κυβερνητικοί ισχυρισμοί αντιπαρατεθούν με τις διατάξεις του προτεινόμενου νόμου.

Ποιος ελέγχει το ταμείο 


Αποκαλυπτική ως προς αυτό ήταν και η συζήτηση που έγινε την Πέμπτη (19/5) όπου για πρώτη φορά συζητήθηκε το πολυνομοσχέδιο.

Υπερασπιζόμενος τις ρυθμίσεις του ο υπουργός Οικονομίας Ευκλείδης Τσακαλώτος, δήλωσε ότι «πρώτον, εμείς βάζουμε 3 και οι ξένοι βάζουν 2 στο Εποπτικό Συμβούλιο. Δεύτερον, το Εποπτικό Συμβούλιο δεν είναι η διοίκηση του Ταμείου. Το Εποπτικό Συμβούλιο ορίζει το Διοικητικό Συμβούλιο με δική μας πλειοψηφία 4 προς 1». Πρόσθεσε μάλιστα ότι «το Διοικητικό Συμβούλιο θα είναι στην πλειοψηφία του Έλληνες και λέει και το μνημόνιο και η στρατηγική έκθεση του Δεκεμβρίου, ότι το Ταμείο είναι ελληνικό, διοικείται από την Ελλάδα και είναι εντελώς ιδιοκτησίας των ελληνικών αρχών».

Ας δούμε όμως τι προβλέπει το νομοσχέδιο που θα ψηφιστεί και συγκεκριμένα στο άρθρο 191 παρ. 2: «Το Εποπτικό Συμβούλιο αποτελείται από πέντε (5) μέλη που διορίζονται από τη Γενική Συνέλευση του μοναδικού μετόχου, σύμφωνα με τα κατωτέρω:

Α) Τρία (3) μέλη επιλέγονται από τον μοναδικό μέτοχο, κατόπιν σύμφωνης γνώμης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας που ενεργούν από κοινού

Β) Δύο (2) μέλη, μεταξύ των οποίων ο Πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου, επιλέγονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας, ενεργώντας από κοινού, κατόπιν σύμφωνης γνώμης του Υπουργού Οικονομικών».

Δεν υπάρχει η παραμικρή αμφιβολία – με βάση τα προβλεπόμενα- ότι ακόμη και τα 5 μέλη του συμβουλίου είναι πιθανόν να έχουν την ελληνική υπηκοότητα. Αυτό όμως δεν δημιουργεί στο συμβούλιο «δική μας πλειοψηφία» καθότι και τα 5 πρόσωπα ουσιαστικά πρέπει να εγκριθούν από τους δανειστές. Αν ο Ε.Τσακαλώτος θεωρεί ότι δεν μπορεί να υπάρχουν πρόσωπα με ελληνική υπηκοότητα που να πρεσβεύουν τα συμφέροντα των δανειστών ή να επηρεάζονται καθοριστικά από αυτούς τότε μόνον για πολιτική αφέλεια μπορεί να μιλήσει κανείς.

Όσον αφορά το αν το συμβούλιο αυτό θα είναι η όχι η ουσιαστική διοίκηση του ταμείου δείχνει να το απαντά ξεκάθαρα το ίδιο άρθρο (191). Εκεί αναφέρεται πώς το εποπτικό συμβούλιο:
  • «Εκλέγει και διορίζει τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας»
  • «Εποπτεύει την τήρηση των κανόνων εταιρικής διακυβέρνησης της Εταιρείας σύμφωνα με τον παρόντα νόμο και τον Εσωτερικό Κανονισμό,
  • Υποβάλλει στη Γενική Συνέλευση λίστα υποψηφίων Ελεγκτών σύμφωνα με το άρθρο 10 του παρόντος νόμου».
  • «Είναι υπεύθυνο για την εποπτεία του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας με σκοπό να διασφαλίσει ότι αυτό λειτουργεί σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου, του Καταστατικού και του Εσωτερικού Κανονισμού και προς το συμφέρον της Εταιρείας».
Άρα μάλλον ασκεί διοίκηση και με το παραπάνω. Εκτός αν η λέξη «εποπτεία» σημαίνει …χαλαρή παρακολούθηση. Σίγουρα κάτι στο οποίο δεν μας έχουν συνηθίσει οι δανειστές.

Για ποιες επενδύσεις μιλάμε; 


Για το θέμα της διάθεσης των εσόδων του Υπερ-Ταμείου, η κυβέρνηση επαίρεται πώς πέτυχε την διάθεση του κατά 50% για την εξυπηρέτηση του χρέους και κατά 50% για επενδύσεις.

Ενδεικτική ήταν και για το συγκεκριμένο ζήτημα η τοποθέτηση του υπουργού Οικονομικών. Όπως είπε «ότι αξιοποιήσει αυτό το Ταμείο, είτε από αποκρατικοποιήσεις, είτε από ιδιωτικοποιήσεις, είτε από αξιοποίηση, πηγαίνει 50% για τις επενδύσεις και 50% για το χρέος». Ο Ε. Τσακαλώτος πρόσθεσε μάλιστα ότι «εκείνο το βράδυ της 12ης Ιουλίου που διαπραγματευτήκαμε το Ταμείο να μην είναι αυτό που ήθελε ο κύριος Σόϊμπλε, ένα Ταμείο ιδιωτικοποιήσεων, αλλά να είναι ένα Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων και Επενδύσεων και να πηγαίνει 50% στις επενδύσεις και 50% για την αποπληρωμή του χρέους».

Αυτό που …δεν μπήκε στον κόπο να εξηγήσει αναλυτικά ο υπουργός Οικονομίας είναι το ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ επενδύσεις θα είναι αυτές. Παρόλα αυτά ιδιαίτερα αναλυτικό είναι το άρθρο 200 παρ. 2 του πολυνομοσχεδίου που ξεκαθαρίζει τα πράγματα.

Έτσι σύμφωνα με τις προβλέψεις του:

«Ποσά τα οποία χρησιμοποιούνται για επενδυτικούς σκοπούς μπορούν να χρησιμοποιηθούν yux τους ακόλουθους τύπους επενδύσεων: 
(α) Επενδύσεις που συμβάλλουν στην ενίσχυση της ανάπτυξης της εθνικής οικονομίας, και 
(β) Επενδύσεις σε περιουσιακά στοιχεία της Εταιρείας και των άμεσων θυγατρικών της». 
Δηλαδή οι επενδύσεις στην β) εκδοχή είναι οι …ιδιωτικοποιήσεις αφού ακριβώς αυτός είναι ο στόχος για τις εταιρίες του υπερ-ταμείου!

Όμως και οι επενδύσεις της περίπτωσης (α) που αναφέρονται στην εθνική οικονομία είναι πολύ συγκεκριμένες όπως ορίζεται στο ίδιο άρθρο. Ορίζεται ότι «επενδύσεις που συμβάλλουν στην ενίσχυση της ανάπτυξης της εθνικής οικονομίας νοούνται κυρίως επενδύσεις σε σημαντικούς τομείς από πλευράς κυβερνητικής πολιτικής, συμπεριλαμβανομένων των επενδύσεων σε προγράμματα έρευνας και καινοτομίας που αποτελούν τομείς προτεραιότητας στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Διαρθρωτικών και Επενδυτικών Ταμείων, καθώς και σημαντικών συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα που λαμβάνουν χώρα, είτε σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.3389/2005, είτε βάσει ειδικής νομοθεσίας».

Με απλά λόγια η συντριπτική πλειοψηφία των χρημάτων αυτών θα πηγαίνει σε ιδιώτες μεγαλο-επιχειρηματίες είτε αυτοί συμπράττουν με το δημόσιο, είτε δανείζονται από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (δείτε εδώ το νομικό πλαίσιο λειτουργίας της) είτε χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ…

Η Νέα Δημοκρατία και το ΠΑΣΟΚ άσκησαν έντονη κριτική σε αυτές τις διατάξεις κατά την συνεδρίαση της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής για το νομοσχέδιο. Το αν έχουν δικαίωμα να το κάνουν, όταν φρόντισαν στα «δικά τους» μνημόνια το σύνολο των εσόδων από το ΤΑΙΠΕΔ να πηγαίνει για την εξυπηρέτηση του χρέους είναι όμως μία άλλη ιστορία…
πηγή: ThePressProject

Τουρκία: Πρώτο βήμα για την άρση της ασυλίας Κούρδων βουλευτών

Η τουρκική Εθνοσυνέλευση ενέκρινε κατά τη διάρκεια μιας προκαταρκτικής ψηφοφορίας σήμερα το αμφιλεγόμενο νομοσχέδιο συνταγματικής αναθεώρησης που προβλέπει την άρση της ασυλίας των βουλευτών, κυρίως Κούρδων, οι οποίοι βρίσκονται στο στόχαστρο της τουρκικής Δικαιοσύνης.


Η Τουρκική Εθνοσυνέλευση
Εκ των 550 βουλευτών της Μεγάλης Εθνοσυνέλευσης, σύμφωνα με το cnn.gr, 536 συμμετείχαν στην ψηφοφορία: οι 348 ψήφισαν υπέρ της πρότασης, 155 ψήφισαν κατά, 25 βουλευτές ψήφισαν παρών και 8 απείχαν της διαδικασίας, όπως ανακοίνωσε ο αντιπρόεδρος του σώματος Αχμέτ Αϊντίν.

Με το αποτέλεσμα αυτό ανοίγει ο δρόμος για τη διεξαγωγή ενός δεύτερου γύρου συζητήσεων και την τελική ψηφοφορία/αναμέτρηση την ερχόμενη Παρασκευή.

Προκειμένου, ωστόσο, να περάσει οριστικά, το νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί από το κυβερνών Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP) θα πρέπει να εγκριθεί από τα 2/3 και πλέον του νομοθετικού σώματος, που αριθμεί 367 βουλευτές

Εάν συγκεντρώσει αριθμό ψήφων μεταξύ 330 και 366, όπως έγινε στην πρώτη ψηφοφορία, ο πρόεδρος της χώρας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν έχει τη δυνατότητα να προκηρύξει δημοψήφισμα.

Αν τελικά υιοθετηθεί από την τετρακομματική Εθνοσυνέλευση, θα αναστέλλεται με προσωρινή ρήτρα το άρθρο 83 του Συντάγματος, που εγγυάται την κοινοβουλευτική ασυλία των βουλευτών, με την πλειοψηφία της κοινοβουλευτικής ομάδας του φιλοκουρδικού Δημοκρατικού Κόμματος των Λαών (HDP) να κινδυνεύει με δικαστικές διώξεις.

Με τη συγκεκριμένη απόφαση επηρεάζονται 138 βουλευτές από όλα τα κοινοβουλευτικά κόμματα. Μεταξύ αυτών 50 βουλευτές του HDP στο σύνολο των 59 της κοινοβουλευτικής ομάδας που προέκυψες από τις εκλογές του περασμένου Νοεμβρίου σε μία κατεξοχήν εκλογική χρονιά για την χώρα.

Εάν η μεταρρύθμιση εγκριθεί από την πλειοψηφία των 2/3 του κοινοβουλίου την Παρασκευή, θα είναι εκτεθειμένοι σε δικαστικές διώξεις και οι ηγέτες του κόμματος HDP, Σελαχατίν Ντεμιρτάς και Φιγκέν Γιουκσεκντάγ.

Ενδεχόμενη αποδυνάμωση του HDP θα αναταράξει τις ισορροπίες των δυνάμεων στην Εθνοσυνέλευση υπέρ του AKP κι ενώ βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η συζήτηση για τον χαρακτήρα του πολιτεύματος με τον Ταγίπ Ερντογάν να κινεί τα νήματα από το παρασκήνιο.

Ενδοσυστημικές διαφωνίες


Η ψηφοφορία αποτελεί επίσης ένα τεστ ενότητας για το AKP, δύο εβδομάδες μετά την ανακοίνωση της αποχώρησης του πρωθυπουργού Αχμέτ Νταβούτογλου, ύστερα από τις διαφωνίες που είχε με τον πρόεδρο Ερντογάν. Η μυστική ψηφοφορία –εκτιμούν οι παρατηρητές– θα μπορούσε να διχάσει περαιτέρων το κυβερνητικό στρατόπεδο.

Από την άλλη οι βουλευτές του Κόμματος Εθνικιστικής Δράσης (MHP) υποστηρίζουν ομόφωνα το κείμενο. Αντιθέτως, καταγράφονται διαιρέσεις στους κόλπους του μεγαλύτερου κόμματος της αντιπολίτευσης, που είναι το κεμαλικό Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα (CHP), καθώς από το αποτέλεσμα της σημερινής ψηφοφορίας προκύπτει ότι πολλοί βουλευτές του καταψήφισαν το νομοσχέδιο.

Γιάνης Βαρουφάκης: «Η λύση είναι ρήξη ή ρήξη»

Λίγες μέρες πριν από το κρίσιμο Eurogroup της 24ης Μαΐου, ο πρώην ΥΠΟΙΚ, Γιάνης Βαρουφάκης σε μια συνέντευξη εφ΄όλης της ύλης, αναφέρθηκε στο παρελθόν για ακόμα μία φορά, στις κινητοποιήσεις στη Γαλλία, το DiEM25, το βρετανικό δημοψήφισμα, τους χαρακτηρισμούς προς τον Σόιμπλε, τονίζοντας πως μοναδική λύση είναι η ρήξη....



«Η κυβέρνηση της Αθήνας έχει ιερή υποχρέωση να μην υπογράψει οτιδήποτε μη βιώσιμο, να κλείσει το τηλέφωνο και να αφήσει τη Γερμανία, την Ουάσιγκτον, τις Βρυξέλλες και το ΔΝΤ να αναλάβουν τις ευθύνες τους», επεσήμανε ο πρώην ΥΠΟΙΚ, Γιάνης Βαρουφάκης, στην εκπομπή «ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ» του ThePessProject..

Η συνέντευξη Βαρουφάκη


Aρχικά, αναφερόμενος στις κινητοποιήσεις του Παρισιού και σε άλλες μεγάλες γαλλικές πόλεις, ο Γιάνης Βαρουφάκης είπε πως άτομα του κινήματος DiEM25 δέχτηκαν επίθεση και τραυματίστηκαν, ένας από αυτούς σοβαρά και βρίσκεται στο νοσοκομείο. «Αυτό απλώς αποτελεί αντανάκλαση της σύρραξης που κλιμακώνεται στη Γαλλία, ανάμεσα σε αποτυχημένες, αδιέξοδες πολιτικές με αυτούς που τις εφαρμόζουν να γνωρίζουν ότι είναι αδιέξοδες, και του αυξανόμενου αυταρχισμού που είναι απαραίτητος για να συνεχίζεις να επιβάλεις πολιτικές που δεν θα λειτουργήσουν. Στη Γαλλία πάντα, στο Παρίσι ιδίως αυτές οι αντιθέσεις λαμβάνουν μια έκταση εδώ και 300 χρόνια», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σχετικά με τον μεσαιωνικό νόμο, όπως έχει χαρακτηριστεί από πολιτικούς αναλυτές, που περνά στη Γαλλία εκτός κοινοβουλευτικής διαδικασίας και μάλιστα από Σοσιαλιστές ανέφερε πως τα πράγματα στην Ελλάδα είναι πιο σοβαρά από αυτά που γίνονται αυτές τις μέρες στη Γαλλία. Συγκεκριμένα τόνισε πως «στη χώρα μας, η απορρύθμιση της εργασίας, οι εργασιακοί νόμοι που έχουν εφαρμοστεί είναι πολύ χειρότεροι, επομένως ας κρατάμε μια ποσόστωση. Αν ο νόμος του Μακρόν θεωρείται μεσαιωνικός, η δική μας περίπτωση πρέπει να επικαλεστεί τον Τζέκινς Χαν». Ενώ συνέχισε υποστηρίζοντας πως «μια παρέμβαση στην αγορά εργασίας που την απορρυθμίζει σε μια περίοδο ύφεσης, σε μια περίοδο που οι εργοδότες θα χρησιμοποιήσουν τις δυνατότητες που προσφέρει αυτή η εργασιακή ρύθμιση για να καταστρέψουν πολλές θέσεις εργασίας πλήρους απασχόλησης και να τις αντικαταστήσουν, σύμφωνα με το νεοφιλελεύθερο πρότυπο, με μερικής απασχόλησης, επισφαλείς συνθήκες και γενικότερα με κινήσεις επιθετικές στον χώρο της εργασίας, είναι το αποτέλεσμα της αποπληθωριστικής τάσης που εμφανίζει ολόκληρη η Ευρωζώνη».

«Σοσιαλδημοκρατικές κυβερνήσεις ασκούν πολιτικές αποδόμησης»


Αναφερόμενος στο ξεκίνημα του κινήματος DiEM25, το οποίο ως βασικό στόχο έχει τον εκδημοκρατισμό των ευρωπαϊκών θεσμών, ανέφερε πως η κρίση στην Ευρώπη βαθαίνει. Σημειώνει χαρακτηριστικά πως «όταν δημιουργείται μια κρίση δημιουργούνται φυγόκεντρες δυνάμεις, μεγάλες αντιφάσεις και συγκρούσεις. Προϊόν αυτής της κρίσης είναι η αποδόμηση, η ξενοφοβία, η στροφή προς την άκρα δεξιά ακόμα και από σοσιαλιστικά κόμματα, όπως του Ολάντ, ακόμα και από δυνάμεις σοσιαλδημοκρατικές, όπως στην Αυστρία, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ στην Ελλάδα, που θέλουν να ασκήσουν φιλολαϊκές πολιτικές, αλλά τελικά καταφεύγουν σε πολιτικές αποδόμησης, συνήθως επιβεβλημένες από την τρόικα, ενώ ταυτόχρονα από την άλλη πλευρά αναπτύσσεται μια εγρήγορση, μια μαχητικότητα, όπως αυτή αποτυπώνεται στο Nuit Debout, σε μια ατμόσφαιρα ενθουσιασμού και αισιοδοξίας.

«Ιστορικά, οι δυνάμεις του φωτός, οι δυνάμεις του προόδου, συνετρίβησαν. Σε αυτή τη φάση βρίσκεται τώρα η ΕΕ. Δεν θα συντριβεί μόνο η αριστερά και όσοι εναντιώνονται στην απορρύθμιση της αγοράς εργασίας, αλλά ολόκληρη η ΕΕ».

Μια εκτίμηση για τη Βρετανία και το δημοψήφισμα


Ο Γιάνης Βαρουφάκης είναι γνωστό πως συμμετέχει στην ομάδα συμβούλων του αρχηγού του Εργατικού Κόμματος,Τζέρεμι Κόρμπιν. Όταν ρωτήθηκε γαι την εκτίμησή του περί Brexit, απάντησε πως «Το DIEM25 έχει παίξει ρόλο στη διάπλαση της άποψης του Εργατικού Κόμματος. Στόχος είναι να μην κερδίσει το ΝΑΙ στη βάση της αδράνειας και του φόβου. Υπάρχει η πιθανότητα να κερδίσει το ΝΑΙ με ένα ποσοστό της τάξης 52-53% αλλά το πραγματικό πάθος θα βρίσκεται στο 47% του ΟΧΙ», είναι η εκτίμηση του Γιάνη Βαρουφάκη.

Επίσης, στις 28 Μαΐου το DIEM25 θα έχει μια συγκέντρωση στο Λονδίνο με το Εργατικό Κόμμα, το SNP της Σκωτίας, του Πράσινους, ένα ουαλικό κόμμα και κάποιους ανεξάρτητους με σκοπό, όπως είπε «να εμφυσήσουμε τη σημασία του δημόσιου διαλόγου στην πολιτική σκηνή, ο οποίος λείπει αυτή τη στιγμή».

Ο κόφτης προϋπήρχε και θα ενεργοποιηθεί με πιθανότητα 100%


Σε ο,τι αφορά τον περίφημο «κόφτη» , ο πρώην ΥΠΟΙΚ ανέφερε πως ήταν η πρόταση του στον πρωθυπουργό τον περσινό Μάρτιο- Απρίλιο. Όπως είπε, «ο συγκεκριμένος μηχανισμός προβλέπεται από το δημοσιονομικό σύμφωνο που θέσπισε η κα Μέρκελ ως αντάλλαγμα για να δεχτεί τα πακέτα διάσωσης των διαφόρων χωρών μελών και πως όλοι τον έχουν ψηφίσει, απλώς δεν έχει ενεργοποιηθεί . Είναι μια παραδοχή ότι οι κυβερνήσεις πλέον δεν κυβερνούν, δεν έχουν δημοσιονομική εξουσία επί των δημοσιονομικών τους» , τόνισε.

Αναφερόμενος στην διαπραγμάτευση επί των ημερών του, απάντησε πως «ο στόχος με τον οποίο κατέβηκα στην πολιτική, ήταν να δημιουργηθεί μια κόκκινη γραμμή, να μην συνεχιστεί η κρίση ύφεσης - χρέους, μέσω μιας σκληρής διαπραγμάτευσης. Αυτό είχαμε υποσχεθεί στον ελληνικό λαό. Απέναντι είχαμε μια τρόικα και ένα ΔΝΤ, το οποίο απαιτούσε τα λεγόμενα παραμετρικά μέτρα, την οποία θεώρηση αν την έχει ένας πρωτοετής φοιτητής στα Οικονομικά, κόβεται», ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Η τρόικα δεν ήθελε να διαπραγματευθεί μαζί μας. Το οικονομικό της μοντέλο είναι το λεγόμενο μοντέλο μηδενικής ελαστικότητας. Επομένως πρότεινα, αντί να μπαίνουμε σε μια αντιπαράθεση των οικονομετρικών μας μοντέλων, να έχουμε ελευθερία, και να εφαρμόσουμε έστω και πειραματικά τη μείωση των έμμεσων φόρων, τη μείωση της φορολογίας επιχειρήσεων και αν σε 18 μήνες δεν έχουμε αποτελέσματα να συμφωνήσουμε σε έναν κόφτη, τον οποίο ήδη είχαν ψηφίσει οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Η πρόταση αυτή κατατέθηκε στο Eurogroup κ ενώ κατ'ίδιαν ομόλογοι μου τη συζητούσαν, σε επίπεδο Eurogroup δεν συζητήθηκε ποτέ, μιας και μοναδικός στόχος της τρόικα ήταν η πλήρης αποδόμηση της κυβέρνησης μας».

Αναφορικά με την συμφωνία του καλοκαιριού, ο Γιάνης Βαρουφάκης, ανέφερε πως η κυβέρνηση συμφώνησε στη λιτότητα από το καλοκαίρι κι επειδή υπάρχει διάσταση στο θέμα του χρέους ανάμεσα σε ΔΝΤ και Βερολίνο, το ΔΝΤ πολύ σωστά υποστηρίζει πως οι δημοσιονομικοί στόχοι δεν μπορούν να επιτευχθούν, με αποτέλεσμα τελικά να συμφωνούμε με τους δανειστές και στον κόφτη και στη λιτότητα.

«Με τα μέτρα κοντά στο 3% είναι σίγουρο πως θα αποτύχουν να πιάσουν τον στόχο του πρωτογενούς πλεονάσματος και ο κόφτης θα ενεργοποιηθεί με 100% πιθανότητα. Πρόκειται για τον συνδυασμό των χειρότερων πιθανών αποτελεσμάτων».

Περί «δημιουργικής ασάφειας»


Απαντώντας στην κριτική που του ασκείται ακόμα για τον όρο της δημιουργικής ασάφειας, υποστήριξε πως η κριτική αυτή είναι άστοχη. Ο όρος «δημιουργική ασάφεια» χρησιμοποιήθηκε στο Εurogroup της 20ης Φεβρουαρίου κατά το οποίο ο κ. Σόιμπλε είχε κάνει 22 ενστάσεις. Ήταν ξεκάθαρο πως είχε απομονωθεί από τη Μέρκελ και τον Ντάισεμπλουμ και ήταν ο μόνος τρόπος να προσυπογράψει το κοινό ανακοινωθέν, το περιεχόμενο του οποίου ήταν να μην υπάρχει η λέξη μνημόνιο, να έχουμε έναν ορίζοντα τριών μηνών να διαπραγματευτούμε αλλά στη βάση μεταρρυθμίσεων που θα επιλέξουμε εμείς. Αν θυμάστε καλά είχαμε τινάξει στον αέρα δύο Eurogroup διότι δεν θέλαμε να περιέχεται η λέξη μνημόνιο», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Η επιρροή των ΗΠΑ στο ΔΝΤ


Σχετικά με το αν οι ΗΠΑ, έχουν τη δύναμη να ασκήσουν επιρροή στο ΔΝΤ, ο Γιάνης Βαρουφάκης υποστήριξε πως οι ΗΠΑ έχουν μεγάλη επιρροή στο επιστημονικό κυρίως προσωπικό του ΔΝΤ και όχι στην πολιτική ηγεσία, η οποία είναι ευρωπαϊκή με αποτέλεσμα να υπάρχει σύγκρουση ανάμεσα στο τεχνικό επιστημονικό προσωπικό και την Κριστίν Λαγκάρντ. Σε ερώτηση περί των αστοχιών του ΔΝΤ στα προγράμματα της Ελλάδας, υποστήριξε πως δεν έχει κάνει αστοχίες μόνο το ΔΝΤ, αλλά μιλάμε για μια συλλογική αστοχία, και από ΕΚΤ και από Κομισιόν.

Σχετικά με την επιστολή Λαγκάρντ, στην οποία αναφέρεται πως το 3% όχι απλώς είναι ανέφικτο αλλά πως δεν το επιθυμούν κιόλας, αποδεικνύει το δράμα του ΔΝΤ σε επίπεδο θεσμικό, καθώς παρέβη το καταστατικό του κατά τη θητεία Στρος Καν.

«Η μεγαλύτερη χρηματοδότηση του ΔΝΤ έρχεται από χώρες του τέως τρίτου κόσμου, οι οποίες πλέον λένε φτάνει πια, επομένως το ΔΝΤ προσπαθεί με κάποιο τρόπο να φύγει από το πρόγραμμα ή να το αλλάξει με κάποιον τρόπο για να μην καταστρατηγεί το καταστατικό του», υποστήριξε ο πρώην ΥΠΟΙΚ.

Ο Γιάνης Βαρουφάκης δεν ενστερνίζεται την αισιοδοξία της κυβέρνησης για κλείσιμο της αξιολόγησης. Σύμφωνα με τον πρώην υπουργό, η αναδιάρθρωση χρέους πρέπει να έχει στόχο την κατάργηση της λιτότητας. Όσο απομυζείς τον ιδιωτικό τομέα, τόσο φθίνει ο ιδιωτικός τομέας, τόσο φθίνει το ΑΕΠ. «Όσο ήμουν στο ΥΠΟΙΚ, στόχος ήταν να αναδιαρθρώσουμε το χρέος με το να μειώσουμε συστηματικά και στο διηνεκές τις υποχρεώσεις μας στα τοκοχρεολύσια για να θέσουμε εφικτούς στόχους πρωτογενούς πλεονάσματος. Το να επιτευχθεί συμφωνία και να έχουμε στόχους για 3,5% πλεόνασμα στο διηνεκές με αντάλλαγμα την αναδιάρθρωση είναι δώρον άδωρον. Γι' αυτό πρέπει να θέσεις την αναδιάρθρωση ως πρώτο ζήτημα για να έχεις την ελπίδα να έρθει η ανάκαμψη. Αν το χρέος κουρευτεί και παραμείνει η λιτότητα, δεν υπάρχει κέρδος», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Και επανερχόμενος στο θέμα του αυτόματου μηχανισμού δημοσιονομικής προσαρμογής, υποστήριξε για ακόμη μία φορά πως «Ο κόφτης πρέπει να αντικαταστήσει κι όχι να επιτείνει τη λιτότητα, και πριν έχουμε οποιαδήποτε συμφωνία για τα δημοσιονομικά, να υπάρξει αναδιάρθρωση, κάτι το οποίο δεν θα γίνει με αυτήν την πολιτική που ακολουθείται στην διαπραγμάτευση».

Η Άνοιξη της Αθήνας


«Η απαξίωση της πολίτικης οδηγεί σε κακή πολιτική. Το ενδιαφέρον του κόσμου για την πολιτική αυξάνεται και η πίστη παράλληλα μειώνεται, με αποτέλεσμα αυτό να δημιουργεί ένα κενό. Την επόμενη του δημοψηφίσματος έκλεισε το παράθυρο της άνοιξης της Αθήνας αλλά και ολόκληρης της Ευρώπης. Ως συνέπεια αυτού είναι η Ευρώπη που πηγαίνει στα βράχια, το βλέπουν ακόμα και συντηρητικοί κύκλοι. Κανείς δεν έχει βγει εκτός μνημονίων. Το μνημόνιο πηγαίνει στο Παρίσι», δηλώνει χαρακτηριστικά σχετικά με την πολιτική που ακολουθήθηκε από τη διενέργεια του δημοψηφίσματος και έπειτα.

«Ο ίδιος ο πρωθυπουργός μίλησε για πραξικόπημα όταν υπέγραψε τη συμφωνία της 12ης Ιουλίου. Δεν έχω καταφερθεί ποτέ προσωπικά ενάντια σε πολίτικο, πόσο μάλλον σε πρώην σύντροφό μου. Το μόνο που έχω να πω σε αυτό είναι πως ο Αλέξης Τσίπρας δεν έπρεπε να υπογράψει εκείνο το βράδυ μετά από τις 17 ώρες διαπραγμάτευσης».

«Δεν είπα τον Σόιμπλε αστοιχείωτο»


Μεγάλη συζήτηση άνοιξε η προηγούμενη συνέντευξη του Γιάνη Βαρουφάκη για τους χαρακτηρισμούς προς τον κ. Σόιμπλε αλλά και την απειλή του Grexit. Ο πρώην ΥΠΟΙΚ απάντησε σχετικά:

«Δεν είπα αστοιχείωτο τον Σόιμπλε. Η συστηματική προσπάθεια διαστρέβλωσης ενέχει κινδύνους για την ιδία τη δημοκρατία και γίνεται κατ'εξακολούθηση. Αυτό που είπα σε εκείνη τη συνέντευξη είναι πως ο Σόιμπλε ήταν από τους λίγους ανθρώπους με τους οποίους διαπραγματεύτηκα, συγκρούστηκα, τους οποίους εκτιμώ και σέβομαι ως προσωπικότητες και πως είχε αμεσότητα σαν άνθρωπος. Στο βίντεο απάντησα στην ερώτηση για το ποιος κάνει κουμάντο στα Eurogroups. Απάντησα πως όταν μιλούσα με τον Σόιμπλε, ήταν σαν τη μάχη Δαυίδ και Γολιάθ. Όμως, παρά το γεγονός πως ήμουν ένα μυρμήγκι απέναντι του, ακόμα και ο ίδιος μέσα στο Eurogroup φάνταζε ανήμπορο ανθρωπάκι. Γιατί οι δυνάμεις, λόγω της κακής αρχιτεκτονικής της ευρωζώνης, είναι τόσο ανεξέλεγκτες που ακόμα και ο Σόιμπλε μοιάζει ανήμπορος».

«Και σε ερώτηση που μου έγινε για το αν ο Δρ Σόιμπλε είναι οικονομική διάνοια απάντησα πως όχι. Είναι οικονομικά αστοιχείωτος και το λέει και ο ίδιος για τον εαυτό του και μάλιστα θεωρεί προσόν του πως δεν καταλαβαίνει από μακροοικονομική θεωρία. Δεν θέλει να καταλάβει, καθώς βλέπει τη θέση του ως ΥΠΟΙΚ, ως θέση εξουσίας για να δημιουργεί ισορροπία ανάμεσα στη Γαλλία και τη Γερμανία. Θέλει να επιβάλει στην Ελλάδα κανόνες που αδιαφορεί αν θα λειτουργήσουν μόνο και μόνο για να 'ακούσει' το Παρίσι», τόνισε ο Γιάνης Βαρουφάκης.

«Δεν απειλήσαμε εμείς με Grexit, αλλά οι πιστωτές μας»


Όσον αφορά στην περίφημη απειλή περί Grexit ξεκαθάρισε πως διαφωνούσε με την πολιτική να απειλούμε με Grexit, εξαρχής, χωρίς αυτό να σημαίνει πως πρέπει να το φοβόμαστε αλλά να μην το επιλέγουμε.

«Κινούμαστε εντος του ευρώ αλλά δεν υπογράφουμε συμφωνία που είναι μη βιώσιμη. Ο απέναντι μας έπαιζε με την απειλή του Grexit, όχι εμείς. Η απειλή η δική μας - που στην ουσία δεν συνιστούσε απειλή, αλλά ήταν το όπλο μας απέναντι στην απειλή των άλλων με Grexit - ήταν το κούρεμα ομολόγων της κεντρικής τράπεζας».

«Όταν την τρίτη μόλις μέρα που ανέλαβα το ΥΠΟΙΚ, με απείλησε ο Νταισεμπλουμ πως αν επιμείνεις να επαναδιαπραγματευθείς το μνημόνιο οι τράπεζες κλείνουν στις 28/02/2015, έπρεπε να έχω ένα όπλο έτοιμο απέναντι σε αυτό».

Και αυτή ήταν η συμφωνία που είχε κάνει με τον Αλέξη Τσίπρα, τον Γιάννη Δραγασάκη και την τότε διαπραγματευτική ομάδα. «Το ότι ο κ. Δραγασάκης έθεσε βέτο για το κούρεμα ομολόγων έχω την αξιόπιστη πληροφόρηση πως το γνώριζαν στις Βρυξέλλες πριν το κλείσιμο των τραπεζών», υποστήριξε ο Γιάνης Βαρουφάκης, χωρίς να δίνει περαιτέρω έκταση.

«Η λύση είναι ρήξη ή ρήξη»


«Μόνη λύση η ρήξη. Θα έρθει έτσι κι αλλιώς ακόμα και να κλείσει η συμφωνία. Η ρήξη είναι αποτέλεσμα της μη βιωσιμότητας του χρέους, της δημοσιονομικής πολιτικής που ακολουθείται και των μεταρρυθμίσεων που δεν γίνονται . Η επιλογή είναι ανάμεσα σε ρήξη και σε ρήξη. Μια ρήξη είναι προτιμότερο να έρθει τώρα παρά να έρθει σε μερικούς μήνες».

«Δεδομένου ότι πηγαίνουμε σε μια μη βιώσιμη λύση, στην καλύτερη των περιπτώσεων, ή σε ένα πιστωτικό γεγονός, η απάντηση στο ερώτημα είναι πως, έστω και σε αυτό το στάδιο, η κυβέρνηση της Αθήνας, έχει ιερή υποχρέωση να μην υπογράψει οτιδήποτε μη βιώσιμο, να κλείσει το τηλέφωνο και να αφήσει τη Γερμανία, την Ουάσιγκτον, τις Βρυξέλλες και το ΔΝΤ να αναλάβουν τις ευθύνες τους», κατέληξε ο Γιάνης Βαρουφάκης.

Ακολουθεί το βίντεο της συνέντευξης του πρώην ΥΠ.ΟΙΚ., Γιάνη Βαρουφάκη, στην εκπομπή «ΕΝΤΟΣ/ΕΚΤΟΣ» του ThePressProject.


πηγή: ThePressProject
16 Μαΐου 2016

Εμπλοκή με τον «Μηχανισμό Δημοσιονομικής Διόρθωσης» (κόφτη)

Σύμφωνα με δημοσιεύματα ευρωπαϊκών μέσων, ο «κόφτης» θα παραμείνει «ανοικτός» προς αυστηροποίηση εν αναμονή των αποφάσεων και του ΔΝΤ που εξακολουθεί να τηρεί άκαμπτη στάση στο θέμα. Η ελληνική πλευρά θέλει, σε περίπτωση απόκλισης από τα στοιχεία της Eurostat κάθε Απρίλιο, τότε να αποφασίζει ο υπουργός Οικονομικών ποιες περικοπές θα γίνονται τις οποίες θα προωθεί με Προεδρικό Διάταγμα, ενεργοποιώντας τον «κόφτη»...



ΣΕ ΕΜΠΛΟΚΗ οδηγήθηκαν οι διαπραγματεύσεις Αθήνας-δανειστών με επίδικο αντικείμενο τον περίφημο «κόφτη». Η εμπλοκή αυτή οδηγεί στην επιλογή να έρθει αργότερα ο Μηχανισμός Δημοσιονομικής Διόρθωσης, μετά το πολυνομοσχέδιο που κατατίθεται την Τετάρτη. Βέβαια, η Αθήνα επικαλείται λόγους «τεχνικής επεξεργασίας». Σύμφωνα με άτυπη ενημέρωση του υπουργείο Οικονομικών «οι διατάξεις για τον Μηχανισμό Δημοσιονομικής Διόρθωσης, για λόγους τεχνικής επεξεργασίας, θα κατατεθούν ως τροπολογία στη Βουλή μετά την κατάθεση του πολυνομοσχεδίου». Κυβερνητικές πηγές επιμένουν ότι η εμπλοκή οφείλεται σε τεχνικού χαρακτήρα λεπτομέρειες.

Η πραγματικότητα ωστόσο φαίνεται να είναι διαφορετική και επώδυνη. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο «κόφτης» θα παραμείνει «ανοικτός» προς αυστηροποίηση εν αναμονή των αποφάσεων και του ΔΝΤ που εξακολουθεί να τηρεί άκαμπτη στάση στο θέμα. Η ελληνική πλευρά θέλει, σε περίπτωση απόκλισης από τα στοιχεία της Eurostat κάθε Απρίλιο, τότε να αποφασίζει ο υπουργός Οικονομικών ποιες περικοπές θα γίνονται τις οποίες θα προωθεί με Προεδρικό Διάταγμα, ενεργοποιώντας τον «κόφτη». Αν δεν το πράξει ο Ελληνας ΥΠΟΙΚ, τότε θα αποφασίζουν κατά το δοκούν οι δανειστές ποιες θα είναι οι περικοπές.

Αντιθέτως, οι δανειστές – και δη το ΔΝΤ – σύμφωνα με τον ιστοχώρο greekreporter.comεμμένουν να περιγράφονται ευκρινώς και από τώρα τα πεδία των δαπανών από τα οποία θα γίνεται κατά προτεραιότητα η περικοπή δαπανών. Αυτή ακριβώς φαίνεται ότι είναι και η αιτία που υπήρξε εμπλοκή με τον «κόφτη» και οδήγησε την κυβέρνηση στο να καθυστερήσει την κατάθεση των διατάξεων για τον Μηχανισμό Δημοσιονομικής Διόρθωσης. Στην κατεύθυνση αυτή, Ευρωπαίος αξιωματούχος δήλωνε νωρίτερα πως έχει κλείσει το πακέτο, αλλά υπάρχουν εκκρεμότητες με τον μηχανισμό περικοπών. Σύμφωνα με έγκυρες πηγές, την Τρίτη πιθανότατα θα υπάρξει έγκριση ενός ποσού ύψους 10,7-11 δισ.ευρώ, όχι όμως και καταβολή του συνολικού ποσού. Αυτό θα γίνεται σταδιακά με τις δόσεις να συνδέονται με προαπαιτούμενα, μέχρι και την ολοκλήρωση της β’ αξιολόγησης. Η δεύτερη αξιολόγηση ξεκινά τον Οκτώβριο και θα έχει το δικό της «πακέτο» προαπαιτουμένων.

Κ. Μητσοτάκης από το Παρίσι: «ΟΧΙ σε φόρους, ΝΑΙ σε μεταρρυθμίσεις»

Με με τον κ. Τσίπρα δεν είμαι καθόλου αισιόδοξος, είπε ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης, διότι όλα τα μέτρα που προτείνει είναι μέτρα φορολογικά, δεν υπάρχουν πραγματικά διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, δεν έχω εμπιστοσύνη στον κ. Τσίπρα...



«Θα καταψηφίσουμε τα μέτρα για τους φόρους, θα στηρίξουμε όμως τις όποιες λίγες μεταρρυθμίσεις», δήλωσε σήμερα το πρωί ο πρόεδρος της ΝΔ Κυριάκος Μητσοτάκης σε ζωντανή συνέντευξη που έδωσε στο τηλεοπτικό κανάλι France 24.

Σε ερώτημα για την πολιτική του Αλέξη Τσίπρα για το μεταναστευτικό δήλωσε: «Ο Αλέξης Τσίπρας για οκτώ μήνες δεν έκανε τίποτα για το ζήτημα της μετανάστευσης, έδωσε ένα ξεκάθαρο μήνυμα ότι η πιο εύκολη οδός για να περάσει κανείς στην Ευρώπη είναι μέσω των ελληνικών νησιών, όταν αντιλήφθηκε το πρόβλημα ήταν πολύ αργά. Εγώ πιστεύω ότι πρέπει να περιμένουμε λίγο ακόμη και να δούμε αν η συμφωνία με την Τουρκία μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά. Είμαι αισιόδοξος, αλλά εντούτοις, η κατάσταση στην Τουρκία είναι προβληματική. Ελπίζω ότι η Τουρκία θα τηρήσει τις δεσμεύσεις της».

Σε άλλο ερώτημα για το τι διαφορετικά θα μπορούσε να κάνει το κόμμα του τη στιγμή που έχει ήδη αποτύχει στο παρελθόν, ανέφερε: «Δεν είμαι σίγουρος ότι η πολιτική μας απέτυχε, η Ελλάδα ήταν έτοιμη το 2014 να επιστρέψει στην ανάπτυξη. Χάσαμε δύο χρόνια με τον κ. Τσίπρα, δεν είχαμε ανάπτυξη το 2015, δεν βλέπουμε ανάπτυξη το 2016. Και πραγματικά με τον κ. Τσίπρα δεν είμαι καθόλου αισιόδοξος, διότι όλα τα μέτρα που προτείνει είναι μέτρα φορολογικά, δεν υπάρχουν πραγματικά διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, δεν έχω εμπιστοσύνη στον κ. Τσίπρα και στο ότι μπορεί να επαναφέρει την Ελλάδα στην ανάπτυξη. Εκεί είναι η μεγάλη διαφορά μας», τόνισε ο κ. Μητσοτάκης.

Συνάντηση με τον Γάλλο υπουργό Οικονομίας 

Με τον υπουργό Οικονομίας της Γαλλίας Εμμανουέλ Μακρόν συναντήθηκε το πρωί στο Παρίσι ο Κυριάκος Μητσοτάκης, ξεκινώντας τον κύκλο επαφών που θα έχει στη γαλλική πρωτεύουσα.

Στο επίκεντρο της συνάντησής, που κράτησε μία ώρα και έγινε σε άριστο κλίμα, βρέθηκαν οι μεταρρυθμίσεις αλλά και οι τρόποι ενίσχυσης της ελληνικής οικονομίας, με τον πρόεδρο της ΝΔ να επισημαίνει στον κ. Μακρόν την ανάγκη αλλαγής του μίγματος της οικονομικής πολιτικής που ακολουθείται στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Μητσοτάκης τόνισε την ανάγκη να υπάρξει μείωση της σκληρής φοροεισπρακτικής πολιτικής με παράλληλη τόνωση της επιχειρηματικότητας, μείωση των δαπανών και προσέλκυση ξένων επενδύσεων.

Συνεργάτες του κ. Μητσοτάκη επισήμαιναν πως μπορεί να υπάρξει κοινό σημείο επαφής μεταξύ ενός κεντροαριστερού και ενός κεντροδεξιού μεταρρυθμιστή, όπως είναι οι κ. Μακρόν και Μητσοτάκης, αντίστοιχα, ενώ υπενθύμιζαν πως το όνομα του σημερινού υπουργού Οικονομίας συζητείται ως υποψηφίου για τη Γαλλική Προεδρία το 2017.

Συνάντηση με τον ΓΓ του ΟΟΣΑ Άνχελ Γκουρία

Περισσότερο από μια ώρα διήρκησε η συνάντηση του προέδρου της ΝΔ Κυριάκου Μητσοτάκη με τον ΓΓ του ΟΟΣΑ Άνχελ Γκουρία, σήμερα το απόγευμα στο Παρίσι, παρουσία του αντιπροέδρου της ΝΔ Κωστή Χατζηδάκη.

Βασικό θέμα συζήτησης ήταν το πλαίσιο συνεργασίας που ο ΟΟΣΑ έχει αναπτύξει με την Ελλάδα, καθώς και οι μελέτες που εκτελούνται σήμερα για λογαριασμό της χώρας, εξήγησε ο κ. Μητσοτάκης μετά το πέρας της συνάντησης.

«Οφείλω να επισημάνω» δήλωσε, «ότι με σχετική καθυστέρηση η ελληνική κυβέρνηση απεδέχθη ότι ο ΟΟΣΑ είναι ένα οργανισμός που έχει την απαραίτητη τεχνογνωσία και εμπειρία να βοηθήσει σε σειρά τομέων όπως η απελευθέρωση προϊόντων, οι μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση, η καταπολέμηση της διαφοράς» είπε και πρόσθεσε :

«Δυστυχώς τώρα φοβάμαι ότι ειδικά στους τομείς της προώθησης του ανταγωνισμού και της προώθησης των επενδύσεων η ελληνική κυβέρνηση απλά δεν διαθέτει τη βούληση για να κάνει πράξη τις συστάσεις ενός οργανισμού, με την εμπειρία του ΟΟΣΑ. Η Ελλάδα χρειάζεται σήμερα ένα διαφορετικό μείγμα οικονομικής πολιτικής που θα δίνει μεγαλύτερη έμφαση στη μείωση των φόρων, στη μείωση των κρατικών δαπανών αλλά κυρίως στις δομικές και ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις που θα δώσουν τη δυνατότητα στη χώρα μας να προσελκύσει σημαντικό αριθμό επενδύσεων. Χωρίς επενδύσεις δεν πρόκειται να δημιουργηθούν θέσεις απασχόλησης στην Ελλάδα, η κυβέρνηση αυτή δεν έχει τη δυνατότητα να φέρει επενδύσεις στη χώρα η οποία δεν πρόκειται να έχει ένα αισιόδοξο μέλλον όσο συνεχίσει αυτή η κυβέρνηση» δήλωσε ο κ. Μητσοτάκης.
ΑΜΠΕ

euronews: «Η δημοσκοπική κατρακύλα του Φρανσουά Ολάντ» (vid)

Πριν από 4 χρόνια, στις 15 Μαΐου του 2012, ο Φρανσουά Ολάντ, νικητής των προεδρικών εκλογών, διέσχιζε το Μέγαρο των Ηλυσίων υπό καταρρακτώδη βροχή. Κάποιος προληπτικός θα έλεγε πως η θεομηνία ήταν ο προάγγελος μιας ολέθριας προεδρίας. 



Ένα χρόνο πριν ολοκληρώσει τη θητεία του, ο σοσιαλιστής πρόεδρος έχει σπάσει κάθε ρεκόρ αντιδημοτικότητας.

Οι αντίπαλοί του μιλούν για ανεκπλήρωτες υποσχέσεις και αρνητικό ισοζύγιο. Αλλά ποιος πρόεδρος τήρησε όλες τις υποσχέσεις του;

Ωστόσο, κανείς δεν έχει κάνει το λάθος να αρνηθεί τις πεποιθήσεις και τις αξίες του κόμματός του, όπως έκανε ο Ολάντ με το περιβόητο άρθρο 49-3, που πρώτα αποκήρυξε και μετά χρησιμοποίησε.

«Το άρθρο 49-3 είναι μια κτηνωδία. Το 49-3 είναι μια άρνηση της δημοκρατίας. Το 49-3 είναι ένας τρόπος για να καθυστερεί η συζήτηση στη Βουλή», είχε πει το 2006.

Με τις θετικές γνώμες να μην ξεπερνούν το 17%, ο Ολάντ είναι τόσο αντιδημοφιλής όσο κανείς άλλος στην ιστορία της Πέμπτης Δημοκρατίας.

Δίνει την εντύπωση ενός προέδρου απομακρυσμένου από τις ιδέες του και τους πολίτες.

«Τα πράγματα θα πάνε καλύτερα για τη Γαλλία, όχι όμως απαραίτητα για όλους τους Γάλλους, συμφωνώ σ’ αυτό».

Ο Ολάντ δεν έπεισε. Η κινητοποίηση ενάντια στην εργασιακή μεταρρύθμιση μετατράπηκε σε κίνημα πολιτών. Σύμφωνα με αναλυτές, εκφράζουν μια ευρύτερη δυσφορία απέναντι στην κυβέρνηση και την πολιτική γενικότερα.

Τους προηγούμενους μήνες είχε προηγηθεί μια μικρή δημοσκοπική ανάκαμψη, χάρη στους χειρισμούς των τρομοκρατικών επιθέσεων. Σύντομα όμως η δημοτικότητα του Ολάντ κατρακύλησε και πάλι, με αφορμή το ζήτημα της στέρησης ιθαγένειας.

«Πρέπει να μπορούμε να αφαιρέσουμε τη γαλλική ιθαγένεια από ένα πρόσωπο που έχει καταδικαστεί για παραβίαση των θεμελιωδών συμφερόντων του έθνους, μια τρομοκρατική πράξη, ακόμη και αν έχει γεννηθεί Γάλλος», έλεγε.

Όμως το 2010 είχε πει: «Η στέρηση της ιθαγένειας, θα αυξήσει την προστασία και την ασφάλεια των πολιτών μας; Όχι. Είναι συμβατή με την ιστορία μας, τις παραδόσεις μας, το Σύνταγμά μας; Γιατί να αμφισβητήσουμε αυτές τις βασικές αρχές;»

Τελικά έκανε πίσω, δίνοντας για άλλη μια φορά την εικόνα του ηγέτη χωρίς συνέπεια λόγων και έργων. Οι αναλυτές πιστεύουν πως θα διεκδικήσει και πάλι την προεδρία στις εκλογές του 2017. Εκτός όμως από το εκλογικό σώμα, πλέον πρέπει να εξασφαλίσει τη στήριξη και του ίδιου του κόμματός του.


Γαλλία: Η δημοκρατία δεν μένει πια εδώ

Η Γαλλία βράζει. Η πρωτοφανής απαγόρευση κυκλοφορίας στην πόλη Ρεν με τις αρχές να ζητούν από τους κατοίκους της πόλης να μείνουν στα σπίτια τους αποτελεί το επόμενο βήμα στον αντιδημοκρατικό κατήφορο της κυβέρνησης Ολάντ.



του Άρη Χατζηστεφάνου

Μια πολύ σκοτεινή σελίδα, ακόμη και για τα δεδομένα της ήδη βαριά λαβωμένης κοινοβουλευτικής δημοκρατίας στη Γαλλία και ολόκληρη την Ευρώπη άνοιξε ο πρόεδρος Ολάντ αυτή την Πέμπτη παρακάμπτoντας την γαλλική εθνοσυνέλευση προκειμένου να περάσει την αντιλαϊκή εργασιακή μεταρρύθμιση. Με τους δρόμους του Παρισιού και άλλων μεγάλων πόλεων να φλέγονται και με τις δημοσκοπήσεις να δείχνουν ότι τουλάχιστον το 70% του πληθυσμού καταδικάζει την πολιτική του ο Ολάντ προχώρησε στην εφαρμογή των μέτρων μέσω ειδικής ρύθμισης του γαλλικού συντάγματος που οδηγεί στην έκδοση προεδρικού διατάγματος. Η πρόταση μομφής, που όπως προβλέπεται σε αυτές τις περιπτώσεις, κατατέθηκε από την αντιπολίτευση καταψηφίστηκε χωρίς να απειλήσει πραγματικά την απόλυτη πλειοψηφία των 288 εδρών.

Το γεγονός όμως ότι η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης δεν είναι πλέον σε θέση να περνά τις αποφάσεις της γαλλικής και ευρωπαϊκής οικονομικής ελίτ έστω και μέσα από την ψευδεπίγραφη δημοκρατικότητα του κοινοβουλίου, αποτελεί σημείο σταθμό για την Ευρώπη. Η Γαλλία δεν αποτελούσε αποικία χρέους, όπως η Ελλάδα, όπου ακροδεξιοί πολιτικοί τύπου Σαμαρά και αντιδραστικοί σοσιαλδημοκράτες α λά ΣΥΡΙΖΑ μπορούσαν να παρακάμπτουν κατά βούληση τις κοινοβουλευτικές διαδικασίες. Το παράδειγμα του Ολάντ δείχνει ότι η νέα οικονομική πολιτική είναι οριστικά πλέον ασυμβίβαστη ακόμη και με τις αρχές του αστικού κοινοβουλευτισμού.

Να σημειωθεί ότι ο Ολάντ είχε χρησιμοποιήσει τις ίδιες συνταγματικές κερκόπορτες, σε πειραματικό επίπεδο, και πέρυσι προκειμένου να περάσει ρυθμίσεις για την «απελευθέρωση» της γαλλικής οικονομίας.

Αυτή την εβδομάδα πάντως η συνέχεια δώθηκε στους δρόμους, όπου οι αστυνομικές δυνάμεις του καθεστώτος Ολάντ επιτέθηκαν βίαια στις μαζικές κινητοποιήσεις που πραγματοποιούνταν σε όλη τη γαλλική επικράτεια. Η πρόβα τζενεράλε για την επιβολή ενός είδους στρατιωτικού νόμου, ύστερα από τις τρομοκρατικές επιθέσεις των περασμένων μηνών αποδείχθηκε ιδιαίτερα χρήσιμη για τις δυνάμεις επιβολής της τάξης – υπενθυμίζοντας σε όλους ποιούς πραγματικά στοχεύει η διαρκής κατάσταση εξαίρεσης που έχει επιβληθεί στην πόλη του φωτός, και όχι μόνο.

Το σοσιαλιστικό κόμμα βγαίνει βαριά τραυματισμένο από αυτή τη διαδικασία με τις ελπίδες του Ολάντ για επανεκλογή στις προεδρικές εκλογές του 2017 να ψαλιδίζονται. Το σοσιαλιστικό κόμμα βέβαια απειλείται από την ίδια τη γαλλική κοινωνία και όχι από το εσωτερικό του – όπως υποστηρίζουν όσοι αναζητούν μια τελευταία ελπίδα στους σοσιαλιστές «αντάρτες». Η λεγόμενη «ομάδα των 28», η οποία είχε καταδικάσει με επιστολή της την εργασιακή μεταρρύθμιση, δεν τόλμησε να προχωρήσει σε απομάκρυνση από το κόμμα, προδίδοντας εν μια νυκτί τις αρχές της για μια βουλευτική θεσούλα. Αντιθέτως κατέληξαν και αυτοί να λειτουργούν σαν αριστερό άλλοθι μιας κυβέρνησης που κινείται πλέον με απευθείας εντολές από τις μεγαλύτερες τράπεζες και άλλους χρηματοπιστωτικούς ομίλους.

Η «επιτυχία» του Ολάντ δεν θα μπορούσε να έχει επιτευχθεί χωρίς την ανοχή και τα προηγούμενα λάθη των μεγαλύτερων συνδικάτων της χώρας. Παρά το γεγονός ότι ορισμένα φαίνεται να στηρίζουν ως ένα βαθμό τις αντικυβερνητικές κινητοποιήσεις, δεν δημιούργησαν ποτέ τις συνθήκες ώστε το εργατικό κίνημα να συνδεθεί στους δρόμους με την οργή των μαθητών και των φοιτητών. Οι συνεχείς συνδικαλιστικές υποχωρήσεις των τελευταίων χρόνων γίνονται πλέον εμφανείς σε κάθε εργασιακή αντιπαράθεση με χαρακτηριστικότερο ίσως παράδειγμα τις σημαντικές μειώσεις στους μισθούς που ανακοίνωσε επισήμως αυτή την εβδομάδα ο γαλλικός αερομεταφορέας της Air France. Το λεγόμενο «πακέτο εξυγίανσης» της εταιρείας επικυρώθηκε τελικά και από τα γαλλικά δικαστήρια αφού πρώτα το συνδικάτο των πιλότων πρόδωσε την απεργία του 2014 – η οποία είχε αποτελέσει την μεγαλύτερη απειλή για τη σταθερότητα του σοσιαλιστικού κόμματος και προσωπικά του Ολάντ. Ρόλο κλειδί στις εξελίξεις παίζει εδώ και μήνες ο κεντρικός τραπεζίτης της Γαλλίας, Φρανσουά Βιλρουά ντε Γκαλό, που προειδοποιούσε ανοιχτά ότι οποιαδήποτε υποχώρηση του Γάλλου προέδρου στα αιτήματα μαθητών, φοιτητών και εργαζομένων θα έπληττε τα συμφέροντα των ανθρώπων που ο ίδιος υπηρετεί, δηλαδή των μεγάλων τραπεζιτών και βιομηχάνων της χώρας. Να σημειωθεί ότι και ο ίδιος ο διοικητής της κεντρικής τράπεζας προέρχεται από τον γαλλικό χρηματοπιστωτικό κολοσσό της BNP Paribas. Αν και εμφανιζόταν να ασκεί κριτική στον Ολάντ για έλλειψη αποφασιστικότητας, στην πραγματικότητα του προσέφερε τα επιχειρήματα που είχε ανάγκη για να επιβάλλει και στο εσωτερικό του σοσιαλιστικού κόμματος τα άγρια αντιλαϊκά μέτρα. O Φρανσουά Βιλρουά ντε Γκαλό λειτουργεί και σαν σύνδεσμος ανάμεσα στον Ολάντ και την Ευρωπαϊκή Ένωση και την ΕΚΤ εισάγοντας στη Γαλλία τη λογική του «κόφτη» και των κάθε μορφής κυρώσεων που θα επιβάλλονται στις κυβερνήσεις όταν τολμούν να ξεφύγουν από τα ασφυκτικά πλαίσια δημοσιονομικής λιτότητας που επιβάλουν Βρυξέλλες και Φρανκφούρτη. Αντιγράφοντας το μοντέλο που εφαρμόστηκε τα τελευταία χρόνια στη Γερμανία και αργότερα και στην Ιταλία, ο διοικητής της γαλλικής κεντρικής τράπεζας ασκούσε τρομακτικές πιέσεις για την απελευθέρωση των εργασιακών σχέσεων με την οποία θα αντιμετωπιστεί, όπως υποστηρίζει η ανεργία. Ουσιαστικά δηλαδή προτείνει τη δημιουργία μιας νέας στρατιάς υποαπασχολούμενων, χαμηλά αμειβόμενων υπαλλήλων σε διαρκή αναζήτηση μιας θέσης εργασίας μικρής διάρκειας.

Ο «σοσιαλιστής» πρόεδρος και ο τραπεζίτης διοικητής σχεδίασαν και οικοδομούν το νέο πρεκαριάτο. Παράλληλα όμως περιχύνουν τους δρόμους της Γαλλίας με νέο εύφλεκτο υλικό το οποίο χρειάζεται μόνο μια σπίθα για να αναφλεγεί.

Ένωση Διοικητικών Δικαστών: Ο "κόφτης" είναι Μνημόνιο διαρκείας

«Μνημόνιο διαρκείας» χαρακτηρίζει σε ανακοίνωσή της τη θέσπιση του λεγόμενου μηχανισμού αυτόματης περικοπής δαπανών του Δημοσίου («κόφτης») η Ένωση Διοικητικών Δικαστών.



Την ίδια στιγμή εκφράζει την αντίθεσή της για τον τρόπο με τον όποιο ψηφίστηκε το ασφαλιστικό από την Βουλή.

Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται:


"Μετά την ψήφιση του νόμου για τη μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού - συνταξιοδοτικού συστήματος, και μάλιστα με συνοπτικές διαδικασίες την Κυριακή 8-5-2016 (χωρίς δυνατότητα πλήρους διαβούλευσης, επαρκούς συζήτησης στη Βουλή, στοιχειώδους ενημέρωσης του λαού και δυνατότητας ακρόασης όλων των ενδιαφερόμενων φορέων), δηλαδή με διαδικασία απαράδεκτη για νομοθέτημα κρίσιμο για τη ζωή όλων των πολιτών , δεδομένου ότι με αυτό ανατρέπονται θεμελιώδεις κατακτήσεις της Κοινωνικής Ασφάλισης, αναμένεται την ερχόμενη εβδομάδα να εισαχθεί στη Βουλή προς ψήφιση νέο πολυνομοσχέδιο με το οποίο, μεταξύ άλλων, θα επιχειρηθεί να θεσπιστεί ο λεγόμενος μηχανισμός αυτόματης περικοπής δαπανών του Δημοσίου (“κόφτης”) που, όπως διαφαίνεται, θα αφορά και συντάξεις, μισθούς και παροχές κοινωνικής ασφάλισης, αλλά αντιστρόφως και επιβολή φορολογικών βαρών.

Δηλώνουμε την απόλυτη αντίθεση της Ένωσης Διοικητικών Δικαστών με την προώθηση προς ψήφιση διατάξεων που θα θεσπίσουν τον παραπάνω μηχανισμό. Ένας τέτοιος μηχανισμός, ανεξάρτητα από τα επιμέρους τεχνικά του χαρακτηριστικά, θα συνιστά ένα «Μνημόνιο διαρκείας», με θύματα τους εργαζόμενους, τους μικρούς επαγγελματίες και τους συνταξιούχους.

Αποδοκιμάζουμε την αντιεπιστημονική ερμηνεία που επικράτησε στη Βουλή σύμφωνα με την οποία η γιγάντωση του Κρατικού Χρέους συνδέεται με το σύστημα της Κοινωνικής Ασφάλισης. Αντιθέτως όπως έχουμε ήδη επισημάνει, η αλήθεια είναι , ότι τα ελλείμματα των Ασφαλιστικών Ταμείων δημιουργήθηκαν επειδή διαχρονικά τα αποθεματικά τους αξιοποιήθηκαν με διάφορες τεχνικές για σκοπούς άσχετους με τον προορισμό τους (ιδίως κατάθεση στη Τράπεζα της Ελλάδος με μηδαμινό επιτόκιο για δεκαετίες επένδυση στο Χρηματιστήριο, PSI κλπ.),σε συνδυασμό με την εκτεταμένη εισφοροδιαφυγή και εισφοροαποφυγή. Οι ασφαλισμένοι καλούνται άδικα να πληρώσουν ελλείμματα των Ταμείων για τα οποία δεν ευθύνονται.

Η Ένωση Διοικητικών Δικαστών εκφράζει την συμπαράστασή της στις κοινωνικές ομάδες που αντιστέκονται στην προώθηση αυτών των μέτρων."