Πρόταση «βόμβα» Λαγκάρντ: Να γίνονται μόνιμα στην Ελλάδα οι Ολυμπιακοί

Υπέρ της μόνιμης τέλεσης των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ελλάδα τάχθηκε η Κριστίν Λαγκάρντ, στη διάρκεια των εργασιών του «Φεστιβάλ Ιδεών Ασπεν»....

 


Η ιδέα προήλθε από την αντιπρόεδρο του Ινστιτούτου Ασπεν και υπεύθυνη για τη διοργάνωση του «Φεστιβάλ Ιδεών», Κίτι Μπουν, κατά τη διάρκεια συζήτησης την Κυριακή, η οποία τόνισε : «Η ελληνική οικονομία είναι καταστραμμένη. Το χρέος είναι τεράστιο πρόβλημα. Οι Ολυμπιακοί Αγώνες είναι μια τεράστια καταστροφή για το Ρίο. Ο τρόπος με τον οποίο η Διεθνής Ολυμπιακή Επιτροπή λαμβάνει τις αποφάσεις είναι πράγματι περίπλοκος. Θα μπορούσαμε να εγκαταστήσουμε μόνιμα τους Ολυμπιακούς Αγώνες στο σπίτι τους στην Αθήνα, ενδυναμώνοντας την οικονομία της και τον τουρισμό και προσφέροντας μια τοποθεσία περιβαλλοντικά ασφαλή – δεν χρειάζεται να χτίζουμε στάδια που θα γεμίζουν σκόνη και χόρτα – και να βοηθήσουμε την Ελλάδα και τον κόσμο. Βρείτε μια τοποθεσία στην Ευρώπη που είναι νομότυπο το σπίτι των Ολυμπιακών Αγώνων», ήταν η παρέμβαση της κυρίας Μπουν.

Η επικεφαλής του ΔΝΤ τη χαρακτήρισε πολύ καλή ιδέα, ωστόσο είπε πως θα πρέπει να ξεκαθαριστούν διάφορα ζητήματα, όπως διαφάνεια, επιτροπή που θα έχει την ευθύνη των χειρισμών κ.α.

«Νομίζω είναι μια σπουδαία ιδέα για άμεση χρήση και σας ευχαριστώ. Ξέρετε, στο βαθμό που πρόκειται να δημιουργήσει ζήτηση, η οποία είναι αυτό που απολύτως χρειάζεται αυτή η οικονομία, θα ήταν που σπουδαίο. Το πώς θα συνδυαστεί η μία (μόνιμη) με τον πολυμερή και πολυεθνική ελκυστικότητα που έχουν οι Ολυμπιακοί Αγώνες σε πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο, είναι κάτι που πρέπει να μελετηθεί», είπε η Κριστίν Λαγκάρντ.

Η Κριστίν Λαγκαρντ διευκρίνισε ότι θα μπορούσε να υπάρξει ένα καλό διοικητικό όργανο που θα αναλάμβανε την εποπτεία και να διασφαλιστεί ότι υπάρχει διαφάνεια και λογοδοσία.

«Ότι δεν θα υπάρχουν δυσάρεστες καταστάσεις (funny business) όπως συνέβη και στο παρελθόν σε κάποιες καταστάσεις. Νομίζω είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα ιδέα».

Η γενική διευθύντρια του ΔΝΤ υπενθύμισε ότι ο μαραθώνιος διεξήχθη για πρώτη φορά στην Ελλάδα και οι Ολυμπιακοί Αγώνες ονομάζονται έτσι εξαιτίας της Ολυμπίας, η οποία βρίσκεται στην Ελλάδα και η οποία έχει φιλοξενήσει τόσους πολλούς φανταστικούς αθλητές, ως μέρος των αρχών που είχαν οι Ελληνες, «νους υγιής εν σώματι υγιή», κατέληξε η Κριστίν Λαγκαρντ.
newmoney.gr...

Νέα ΨΥΧΡΟΛΟΥΣΙΑ στα ΑΤΜ για τους συνταξιούχους του Δημοσίου


Νέο σοκ θα πάθουν σήμερα περίπου 284.122 συνταξιούχοι του Δημοσίου όταν πάνε στα ATM για να πληρωθούν το μέρισμα από το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων, καθώς θα δουν για μια ακόμα φορά τα μηνιαία ποσά που παίρνουν μειωμένα από 37% - 54%.
 
Σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα μεγαλύτερο θα είναι το πλήγμα για 19.432 δικαιούχους, οι οποίοι παίρνουν το κατώτατο μέρισμα που τώρα από 58 ευρώ μειώνεται στα 22,90, ψαλιδίζεται δηλαδή κατά 60,5%.

Σαν να μην έφτανε αυτό, περίπου 26.367 μερισματούχοι θα χάσουν εντελώς το μέρισμα και μάλιστα το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων θα τους ζητήσει να επιστρέψουν και αυτά που πήραν τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ:

1. Υπάλληλος ΠΕ (γυναίκα εκπαιδευτικός) με 33 έτη: από 201 ευρώ θα πάρει 116 ευρώ (-43%)

2. Υπάλληλος ΔΕ με 39 χρόνια: από 214 ευρώ, θα πάρει 108 ευρώ (-49%)

3. Υπάλληλος ΔΕ με 39 έτη και διαδοχική ασφάλιση: από 180 ευρώ θα πάρει 82 ευρώ (-54%)

4. Αστυνομικός με 35 έτη: από 226 ευρώ θα πάρει 144 ευρώ (-37%)

5. Διευθυντής υπουργείου με 35 έτη και επίδομα θέσης: από 165 ευρώ θα πάρει 91 ευρώ (-37,5%).

image.jpg

Ο νόμος προβλέπει ένα δεύτερο κι ένα τρίτο κύμα μειώσεων για το 2017 και 2018, κάτι που σημαίνει ότι την επόμενη και τη μεθεπόμενη χρονιά, θα πέσει και νέο ψαλίδι στο μέρισμα και τα ποσά θα μειωθούν ακόμα περισσότερο

Οι συνταξιούχοι θα πληρωθούν ξανά στο τέλος Σεπτεμβρίου και στο τέλος Δεκεμβρίου με τη διαφορά ότι σε αυτές τις τρίμηνες πληρωμές θα ενσωματωθούν οι αναδρομικές μειώσεις για τους μήνες Ιανουάριο, Φεβρουάριο και Μάρτιο γιατί οι περικοπές εφαρμόζονται από 1/1/2016. Η αναδρομική μείωση δηλαδή θα γίνει σε δύο δόσεις. Μία στην πληρωμή Σεπτεμβρίου και μία τον Δεκέμβριο.

Αφελληνίζονται οι διοικήσεις του ΤΧΣ και των Τραπεζών

Με το ΦΕΚ, της 30ης Ιουνίου 2016, η διοίκηση του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) εξαναγκάζεται σε πιθανή αποχώρηση, λόγω των διατάξεων της υπ’ αριθμ. 9/1/17.5.2016 απόφασης που περιγράφει τα κριτήρια αξιολόγησης...
 

Στο σκηνικό αυτό πάντως, δεν είναι καθόλου τυχαία – τουναντίον άλλωστε- η προχθεσινή εμπλοκή του προτεινόμενου για τη θέση του ceo στην Τράπεζα Πειραιώς, κ. Χ. Παπαδόπουλου, μέσω του οποίου οι μεγαλοεπενδυτές (εν προκειμένω ο J. Paulson) ακούν βέτο στις προτάσεις του ΔΣ, ουσιαστικά, σαν ένα χτύπημα κάτω από τη μέση με αποδέκτη τον πρόεδρο της Τράπεζας, κ. Μιχ. Σάλλα.

Περίεργα σκηνικά στήνονται τις τελευταίες ημέρες, σε ότι αφορά τον έλεγχο των τραπεζών. Οι «ελληνικές δυνάμεις», που εδώ και καιρό κρίνονται από ενδελεχείς και συνεχείς αξιολογήσεις απειλούνται από….περιορισμό, αν όχι από εξαφάνιση.

Και ενώ όλα έδειχναν ότι υπήρχε μια εξασφαλισμένη συνέχεια, τουλάχιστον για όποιους πληρούσαν τα απαιτούμενα κριτήρια σε επιτελικές θέσεις τραπεζών, τις τελευταίες ημέρες, σχεδιάζεται μια…ανατροπή.

Προφανώς με στόχο να περάσει ο έλεγχος των ελληνικών τραπεζών πλήρως εκτός Ελλάδος, πραγματοποιούνται βήματα προς την κατεύθυνση αυτή. Ενώ υπήρχε η αίσθηση ότι δεν θα γίνουν αλλαγές σε…. «βαρύδγουπα» ονόματα, η συγκυρία έρχεται να επιβεβαιώσει το αντίθετο. 

Στο πλαίσιο αυτό, θα πρέπει μάλλον να αναμένονται και εκπλήξεις…

Ριζικές αλλαγές στη διοίκηση του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ) !

Αυτό από μόνο του είναι περίεργο και ξαφνικό, δεδομένου ότι επιχειρείται ελάχιστα εικοσιτετράωρα πριν την επίσημη παράδοση της τελικής αξιολόγησης.

Η αξιολόγηση έχει φτάσει στο τέλος της. 

Την Τρίτη 5 Ιουλίου, (σε τρεις εργάσιμες), μετά τη σύγκληση του Γενικού Συμβουλίου του ΤΧΣ, η αρμόδια Επιτροπή Επιλογής παραδίδει το πόρισμα της αξιολόγησης στον υπουργό Οικονομικών, προκειμένου να ξεκινήσουν οι σχετικές διαδικασίες. 

Και ξαφνικά, παραμονές της παράδοσης του πορίσματος, και ενώ δεν υπήρχε φημολογία ή αίσθηση για το αντίθετο, κυκλοφορούν πληροφορίες που θέλουν την Επιτροπή να ωθεί σε έξοδο βασικά στελέχη του ΤΧΣ, προτείνοντάς τους εναλλακτικές που δεν φαίνεται να τους ικανοποιούν.
Να τους πιέζουν εμμέσως έτσι, να αποχωρήσουν….

Παράλληλα, στην υπό ολοκλήρωση αξιολόγηση των διοικήσεων των τραπεζών, που διενεργεί για λογαριασμό του ΤΧΣ η Stuart Spencer,επίσης ετοιμάζονται εκπλήξεις. 

Κυκλοφορούν διάφορα ονόματα τραπεζικών του εξωτερικού, σαν να μην υπάρχει πια εμπιστοσύνη στις ελληνικές διοικήσεις.

Ο έλεγχος των τραπεζών - στις οποίες ήδη μετέχουν εκπρόσωποι θεσμών και στις οποίες ήδη μέλη του ΔΣ έχουν αντικατασταθεί από στελέχη του εξωτερικού – φαίνεται ότι χάνεται σιγά σιγά από τους δικούς μας τραπεζίτες.

Επιτροπή Επιλογής

Η Επιτροπή Επιλογής αποτελείται από 6 ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες, εκ των οποίων τρεις , συμπεριλαμβανομένου του Προέδρου, υποδεικνύονται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας αντίστοιχα, δύο από τον Υπουργό Οικονομικών και ένας από την Τράπεζα της Ελλάδος.

Από τα παραπάνω μέλη, Έλληνες είναι μόνο….δύο. Οι υπόλοιποι τέσσερις είναι ξένοι. Προεδρεύει ο κ. Francesco Papadia.

Ποιοι δικαιούνται επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης


Κοινοποιήθηκε από το υπουργείο Εργασίας η εγκύκλιος για την καταβολή επιδόματος κοινωνικής αλληλεγγύης στους ανασφάλιστους υπερήλικες και σε όσους δεν πληρούν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης.

Ειδικότερα:


1. Τροποποιήθηκαν οι προϋποθέσεις για χορήγηση σύνταξης από τον ΟΓΑ στους ανασφάλιστους υπερήλικες.

Με τις ανωτέρω διατάξεις, μεταξύ των άλλων προϋποθέσεων για τη χορήγηση ή την επαναχορήγηση της σύνταξης, περιλαμβανόταν και η πρόβλεψη να μην λαμβάνουν ή να μην δικαιούνται οι ίδιοι σύνταξη από οποιονδήποτε φορέα κοινωνικής ασφάλισης ή το Δημόσιο, στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, ανεξαρτήτως ποσού.

▶ 2. Με το άρθρο 93 του ν. 4387/2016, επέρχεται εξορθολογισμός των προαναφερόμενων διατάξεων με τη χορήγηση πλέον από τον ΟΓΑ ενός επιδόματος κοινωνικής αλληλεγγύης στους ανασφάλιστους υπερήλικες και σε όσους δεν πληρούν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης, με κριτήρια που έχουν ως γνώμονα την κοινωνική δικαιοσύνη, αλλά και τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος.

Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 91 του ανωτέρω νόμου, το εν λόγω ειδικό επίδομα αποτελεί προνοιακή παροχή και η καταβολή του βαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό.

Προϋποθέσεις καταβολής της παροχής:

Α. Να έχουν συμπληρώσει το 67ο έτος της ηλικίας.

Β. Να μην λαμβάνουν ή να μην δικαιούνται να λάβουν σύνταξη από το εξωτερικό ή οποιαδήποτε ασφαλιστική ή προνοιακή παροχή από την Ελλάδα, μεγαλύτερη από το πλήρες ποσό του μηνιαίου επιδόματος που καθορίζεται με τον παρόντα νόμο στο ποσό των 360 ευρώ. Σε περίπτωση που η κατά τα ανωτέρω σύνταξη ή παροχή που λαμβάνουν είναι μικρότερη από 360 ευρώ, χορηγείται στους δικαιούχους το ποσό της διαφοράς που προκύπτει, μετά την αφαίρεση από το επίδομα του ποσού της σύνταξης ή της παροχής που λαμβάνουν από άλλη πηγή.

Αν η διαφορά που προκύπτει είναι μικρότερη από 20 ευρώ, δεν καταβάλλεται επίδομα. Σημειωτέον ότι, σε περίπτωση μεταβολής του ποσού της σύνταξης ή της παροχής που λαμβάνουν από την Ελλάδα ή το εξωτερικό, οι δικαιούχοι υποχρεούνται να το δηλώσουν αμέσως, προκειμένου να τροποποιηθεί αναλόγως το ποσό του επιδόματος.

Γ. Να διαμένουν μόνιμα και νόμιμα στην Ελλάδα 15 συνεχόμενα έτη (αντί των 20 ετών που προβλεπόταν στο ν. 4093/2012), πριν από την υποβολή της αίτησης για τη λήψη του επιδόματος ή 15 έτη μεταξύ του 17ου και του 67ου έτους της ηλικίας τους, εκ των οποίων τα 10 συνεχόμενα πριν την υποβολή της αίτησης και εξακολουθούν να διαμένουν στην Ελλάδα και μετά τη λήψη της παροχής.

Δ. Το συνολικό ετήσιο ατομικό φορολογητέο εισόδημά τους, καθώς και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημά τους να μην υπερβαίνει το ποσό των 4.320 ευρώ ή, στην περίπτωση εγγάμων, το συνολικό ετήσιο οικογενειακό φορολογητέο εισόδημα, καθώς και το απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο εισόδημα, δεν υπερβαίνει το ποσό των 8.640 ευρώ.

Επισημαίνεται ότι το ποσό του επιδόματος καταβάλλεται πλήρες ή καταβάλλεται η διαφορά, εφόσον συντρέχει συνταξιοδότηση ή λήψη παροχής και από άλλο φορέα, μόνο εφόσον πληρούνται αθροιστικά τα ανωτέρω κριτήρια και ο αιτών την παροχή έχει συμπληρώσει στη χώρα τουλάχιστον 35 πλήρη έτη διαμονής και μειώνεται κατά 1/35 για κάθε ένα έτος που υπολείπεται των 35 ετών διαμονής στη χώρα.

Εξαιρούνται της παροχής:


α) Οι μοναχοί/ές, οι οποίοι διαμένουν σε ιερές μονές και συντηρούνται από αυτές.

β) Όσοι εκτίουν ποινή στερητική της ελευθερίας και
γ) οι ανασφάλιστοι υπερήλικες ή όσοι δεν πληρούν τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης, εφόσον ο/η σύζυγος λαμβάνει σύνταξη από οποιαδήποτε πηγή μεγαλύτερη από την παροχή.

▶ 3. Για τον υπολογισμό του εισοδήματος δεν λαμβάνονται υπόψη:

α) Οι οικονομικές ενισχύσεις που χορηγούνται σε άτομα με αναπηρίες, λόγω της αναπηρίας τους.

β) Το διατροφικό επίδομα που χορηγείται στους πάσχοντες από χρόνια νεφρική ανεπάρκεια τελικού σταδίου και στους μεταμοσχευμένους.

γ) Το επίδομα ανεργίας.

δ) Η διατροφή που καταβάλλεται σε ανήλικο τέκνο με δικαστική απόφαση ή με συμβολαιογραφική πράξη ή με ιδιωτικό έγγραφο.

▶ 4. Περιουσιακά κριτήρια

Ακίνητη περιουσία

Η συνολική φορολογητέα αξία της ακίνητης περιουσίας του αιτούντος δεν μπορεί να υπερβαίνει στο σύνολό της το ποσό των 90.000 ευρώ.

β) Κινητή περιουσία

Το τεκμήριο αντικειμενικής δαπάνης της κινητής περιουσίας του αιτούντος (επιβατικά ΙΧ, ΜΧ αυτοκίνητα ή και δίκυκλα) δεν μπορεί να υπερβαίνει στο σύνολό της το ποσό των 6.000 ευρώ.

▶ 5. Το επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης καταβάλλεται σε μηνιαία βάση από την 1η του επόμενου της υποβολής της αίτησης μήνα. Εκκρεμείς αιτήσεις σε οποιοδήποτε στάδιο διοικητικής διαδικασίας, κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, εξετάζονται με τις προϋποθέσεις του νόμου αυτού. Ποσά συντάξεων που εισπράχθηκαν, μέχρι τη διακοπή της παροχής του ανασφάλιστου υπερήλικα, όπως προβλέπονταν από τις διατάξεις της περίπτωσης 5 της υποπαραγράφου ΙΑ6. της παρ.ΙΑ του άρθρου πρώτου του ν.4093/2012, δεν αναζητούνται.

▶ 6. Οι ανασφάλιστοι υπερήλικες που λαμβάνουν ήδη, πριν από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου παροχή από τον ΟΓΑ, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 1296/1982, όπως αυτός τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του ν. 4093/2012, εξακολουθούν να λαμβάνουν την παροχή, σύμφωνα με τις ισχύουσες κατά τη δημοσίευση του ν. 4387/2016 διατάξεις.

▶ 7. Οι ρυθμίσεις του άρθρου 69 του ν.4144/2013 (Α' 88), που αφορούν τις περιπτώσεις που ο σύζυγος του ανασφάλιστου υπερήλικα έχει κηρυχθεί σε αφάνεια ή τις περιπτώσεις εγγάμων που βρίσκονται σε διάσταση, εφαρμόζονται και για την εξέταση των προϋποθέσεων καταβολής του επιδόματος της κοινοποιούμενης διάταξης.

▶ 8. Τέλος, από τις διατάξεις του άρθρου 93 προβλέπεται ότι με απόφαση του υπουργού Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, που εκδίδεται, ύστερα από γνώμη του διοικητικού συμβουλίου του ΟΓΑ, καθορίζονται τα δικαιολογητικά, η διαδικασία καταβολής της παροχής και κάθε άλλο αναγκαίο θέμα για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου.

Fitch: Η επιτυχής εφαρμογή του προγράμματος θα οδηγήσει σε αναβάθμιση του ελληνικού αξιόχρεου


Η επιτυχής εφαρμογή του προγράμματος του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM) θα δημιουργήσει πιέσεις για αναβάθμιση του ελληνικού αξιόχρεου μεσοπρόθεσμα, αναφέρει ο οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Fitch, σε έκθεσή του.

Η έκθεση αυτή εξετάζει την τάση του αξιόχρεου των χωρών της Δυτικής Ευρώπης, ενώ βασικά θέματα της είναι η αρνητική επίπτωση του Brexit, η πολιτική αβεβαιότητα και οι δημοσιονομικές εξελίξεις.

Αναφερόμενος στο Brexit, ο οίκος σημειώνει ότι θα έχει αρνητική επίπτωση στη βρετανική οικονομία, στα δημόσια οικονομικά και την πολιτική συνέχεια της χώρας, προσθέτοντας ότι για τους λόγους αυτούς υποβάθμισε το αξιόχρεο της σε ΑΑ με αρνητική προοπτική. «Η έκταση του μεσοπρόθεσμου οικονομικού σοκ θα εξαρτηθεί κυρίως από τη φύση της όποιας μελλοντικής εμπορικής συμφωνίας με την ΕΕ, που αποτελεί με διαφορά τη μεγαλύτερη εξαγωγική αγορά της Βρετανίας», σημειώνεται.

«Το Brexit θα έχει επίσης δυσμενή αποτελέσματα σε άλλες οικονομίες της ΕΕ και θα αυξήσει τους πολιτικούς κινδύνους στην Ευρώπη, που είναι ήδη αυξημένοι από την ενίσχυση των λαϊκιστικών κομμάτων και τη μεταναστευτική κρίση», σημειώνει ο Fitch, αλλά προσθέτει ότι «δεν θα αναμέναμε το Brexit να προκαλέσει οποιεσδήποτε άμεσες αρνητικές αξιολογήσεις στο αξιόχρεο άλλων χωρών της ΕΕ»
AMPE

Με εντολή Οικονομικού Εισαγγελέα δεσμευτήκαν οι τραπεζικοί λογαριασμοί του Στ. Ψυχάρη.

Σε δέσμευση των προσωπικών λογαριασμών του εκδότη και ιδιοκτήτη του ΔΟΛ, Σταύρου Ψυχάρη, προχώρησαν οι τράπεζες, με εντολή του οικονομικού εισαγγελέα Παναγιώτη Αθανασίου, στα πλαίσια της ευρείας έρευνας για εικαζόμενη φοροδιαφυγή Ελλήνων μεγαλακαταθετών...

 


Ύποπτος για πιθανολογούμενη φοροδιαφυγή κρίθηκε πως είναι ο εκδότης Σταύρος Ψυχάρης, ο οποίοςέχει κληθεί από το Κέντρο Ελέγχου Φορολογίας Μεγάλου Πλούτου (ΚΕΦΟΜΕΠ), προκειμένου να δώσει εξηγήσεις.

Ως εκ τούτου, με εντολή του οικονομικού εισαγγελέα δεσμεύτηκαν όλοι οι προσωπικοί λογαριασμοί του ιδιοκτήτη του ΔΟΛ στο πλαίσιο της προκαταρκτικής έρευνας που διενεργείται και αφορά σε πιθανολογούμενη φοροδιαφυγή.

Η δέσμευση αφορά σε όλους τους τραπεζικούς λογαριασμούς αλλά και τυχόν θυρίδες που πιθανόν να κατέχει ο ισχυρός άνδρας του ΔΟΛ.

Η δέσμευση λογαριασμών, έρχεται μετά από ενδείξεις απόκλισης δηλωθέντων εισοδημάτων κατά 10 εκατ. ευρώ τα οποία εικάζεται ότι αποτελούν προϊόν φοροδιαφυγής, εκτός αν ο Στ. Ψυχάρης αποδείξει το αντίθετο.

Δημοσκόπηση MRB: Προβάδισμα της ΝΔ – «Μάχη» ΧΑ και ΚΚΕ για την τρίτη θέση- Θρίλερ στο όριο του 3%

Μια ακόμα δημοσκόπηση-κόλαφος τόσο για το Μέγαρο Μαξίμου όσο και για τον Αλέξη Τσίπρα προσωπικά βλέπει το φως της δημοσιότητας...


Ειδικότερα, σύμφωνα με τις τάσεις Ιουνίου (16-24/6) της MRB (πανελλανδική έρευνα σε 2.000 πολίτες με προσωπικές συνεντεύξεις) στην πρόθεση ψήφου η ΝΔ προηγείται έναντι του ΣΥΡΙΖΑ με 5,9%. 

Συγκεκριμένα, η ΝΔ καταγράφει ποσοστό 26,1% και ο ΣΥΡΙΖΑ 20,2%. Ακολουθούν: Χρυσή Αυγή 6,6%, ΚΚΕ 6,1%, Δημοκρατική Συμπαράταξη/ΠΑΣΟΚ/ΔΗΜΑΡ 5,8%, Ένωση Κεντρώων 3,6%, Ανεξάρτητοι Έλληνες 2,6%, Πλεύση Ελευθερίας 2,5%, «Το Ποτάμι» με 2,2%, Λαϊκή Ενότητα 1%. «Άλλο Κόμμα» επέλεξε το 2,2% των ερωτηθέντων, ενώ το ποσοστό της «Αδιευκρίνιστης Ψήφου» αγγίζει το 21,1%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στις τάσεις της MRB τον Φεβρουάριο του 2016 η ΝΔ προηγείτο με ποσοστό 3,7% έναντι του ΣΥΡΙΖΑ.

dimoskopisi1

Στην παράσταση νίκης προβάδισμα έχει η Ν.Δ. με 51,4%, έναντι 24,8% του ΣΥΡΙΖΑ. Ακολουθεί το «Κανένα Κόμμα» με 15%, «Άλλο Κόμμα» με 5,2% και «Δεν ξέρω… Δεν απαντώ» με ποσοστό 3,7%.

dimoskopisi2

Όσον αφορά στο ερώτημα για το ποιος είναι ο καταλληλότερος πρωθυπουργός μεταξύ του Αλέξη Τσίπρα και του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο κ. Τσίπρας το 21,8% σε αντίθεση με τον κ. Μητσοτάκη που βγαίνει πρώτος με 27,5%.

dimoskopisi3

Στο μεταξύ, οι πολίτες φαίνεται να επιθυμούν τη διεξαγωγή των εκλογών μέσα στους επόμενους μήνες. Ειδικότερα, στο ερώτημα τι από τα παρακάτω θα θέλατε να συμβεί μέσα στο 2016, το 36,1% απαντά εκλογές.

dimoskopisi4

Στο γράφημα που ακολουθεί περιγράφονται οι απαντήσεις των πολιτών στο ερώτημα ποιο από τα δύο μεγάλα κόμματα ΣΥΡΙΖΑ ή ΝΔ μπορεί να αντιμετωπίσει καλύτερα τα προβλήματα του τόπου.

dimoskopisi5

Στο μεταξύ, ο Κυριάκος Μητσοτάκης όπως προκύπτει από τη δημοσκόπηση είναι περισσότερο δημοφιλής σε σχέση με τον Αλέξη Τσίπρα.

dimoskopisi6

Στο ερώτημα «πως πιστεύετε ότι πάνε τα πράγματα, γενικά, στη χώρα», το 92,4% απαντά αρκετά άσχημα/πολύ άσχημα, ενώ το 0,5% πολύ καλά/αρκετά καλά και ένα ποσοστό 6,6% δηλώνει «ούτε καλά, ούτε άσχημα».

dimoskopisi7

Στο ερώτημα «πως πιστεύετε ότι πάνε τα πράγματα, γενικά, στη χώρα», το 92,4% απαντά αρκετά άσχημα/πολύ άσχημα, ενώ το 0,5% πολύ καλά/αρκετά καλά και ένα ποσοστό 6,6% δηλώνει «ούτε καλά, ούτε άσχημα».

dimoskopisi8

Την ίδια στιγμή, η πλειοψηφία των πολιτών θεωρεί ότι η οικονομική τους κατάσταση είναι κακή/πολύ κακή.

dimoskopisi9

Επίσης το 77,5% των πολιτών εκτιμά ότι μέσα στους επόμενους 12 μήνες η οικονομική κατάσταση της χώρας θα χειροτερέψει.

dimoskopisi10

Στο μεταξύ, η ανεργία θεωρείται το σημαντικότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η χώρα.

dimoskopisi11

Στις λέξεις που εκφράζουν περισσότερο τον Έλληνα για το παρόν και το μέλλον της χώρας κυριαρχεί η «οργή» με 57,3%.

dimoskopisi12

Παράλληλα, οι πολίτες εκτιμούν ότι η κυβέρνηση θα καταφέρει να περάσει από τη Βουλή τη συμφωνία για τα εργασιακά.

dimoskopisi13

Αποκρατικοποιήσεις

Στο ερώτημα πόσο αναγκαία ή μη ήταν η ίδρυση του υπέρ-ταμείου αποκρατικοποιήσεων το 60,8% των ερωτηθέντων μάλλον δεν ήταν αναγκαία ή σίγουρα δεν ήταν αναγκαία.

dimoskopisi14

Εν τω μεταξύ, το 52,8% των πολιτών απαντά ότι μάλλον διαφωνεί ή απόλυτα διαφωνεί με την αξιοποίηση της περιουσίας του δημοσίου από τυος επενδυτές.

dimoskopisi15

Μάλιστα, οι περισσότεροι πολίτες διαφωνούν με την αξιοποίηση του Ελληνικού από τη Lamda Development.

dimoskopisi16
 
Εκλογικός νόμος

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα της MRB σχετικά με τις αλλαγές που προωθούνται για τον εκλογικό νόμο.

dimoskopisi17
dimoskopisi18
 πηγή: crashonline.gr

Deutsche Welle: Αποφυγή του Brexit με τη μέθοδο Τσίπρα;

Θα αγνοήσει, όπως και ο Αλέξης Τσίπρας, το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος ο διάδοχος του Κάμερον; Ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα σε ένα Brexit που δεν θέλει κανείς και ένα Grexit που τελικά δεν έγινε ποτέ....



Μεγάλο το δίλημμα για έναν πρωθυπουργό. Θα πρέπει να πάρει την πιο δύσκολη απόφαση της πολιτικής του καριέρας έπειτα από ένα δημοψήφισμα που προκήρυξε ο ίδιος. Να το αγνοήσει για να διασώσει τη χώρα του από την αστάθεια και τις οικονομικές αναταράξεις ή όχι; Δεν πρόκειται για αρχαία ελληνική τραγωδία ή σαιξπηρικό δράμα. Πρόκειται για μια πραγματικότητα που σε διάστημα δώδεκα μηνών συνέβη δύο φορές στη σύγχρονη Ευρώπη. Ανάμεσα στο ελληνικό δημοψήφισμα τον Ιούλιο 2015 και ένα χρόνο αργότερα στο βρετανικό υπάρχουν αξιοπρόσεκτοι παραλληλισμοί αλλά και σημαντικές διαφορές.


Δικλίδα ασφαλείας τα δημοψηφίσματα

 

Τον περασμένο Ιούλιο ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας ζήτησε από τον ελληνικό λαό να του προσφέρει κάλυψη στις διαπραγματεύσεις με τους ευρωπαίους εταίρους. Εσπευσμένα προκήρυξε δημοψήφισμα και ο λαός στην πλειοψηφία του τον κάλυψε: το 60% των ψηφοφόρων τάχθηκε εναντίον των μέτρων λιτότητας των δανειστών. Δεν πρόλαβε να περάσει μια εβδομάδα και ο Τσίπρας αναγκάστηκε να δεχθεί τελικά τους «επονείδιστους» όρους. Ένα χρόνο αργότερα κλήθηκαν και οι Βρετανοί στις κάλπες για να απαντήσουν σε ένα εξαιρετικά σημαντικό ερώτημα για το μέλλον τους, την παραμονή τους στους κόλπους της ΕΕ. Την περασμένη εβδομάδα και παρά τις εκκλήσεις του βρετανού πρωθυπουργού να ταχθούν υπέρ της παραμονής, ποσοστό 52% προτίμησε την έξοδο. Όπως ο Τσίπρας έτσι και ο Κάμερον προκήρυξε δημοψήφισμα με δική του πρωτοβουλία. Και οι δύο είχαν τη σαφή πλειοψηφία στη Βουλή, που τους δικαιολογούσε να υποθέσουν ότι οι λαοί τους θα τους ακολουθούσαν. Αλλά και στις δύο περιπτώσεις τα συντάγματα δεν προέβλεπαν σαφείς δεσμεύσεις για την εφαρμογή του αποτελέσματος των δημοψηφισμάτων.

Πριν ένα χρόνο αρκετοί παρατηρητές είχαν την απόλυτη βεβαιότητα ότι η Ελλάδα με το δημοψήφισμα είχε πλέον επισφραγίσει την έξοδό της από το ευρώ. Το Grexit έμοιαζε πλέον αναπόφευκτο. Αλλά, αυτό ακριβώς θέλησε να αποφύγει ο Τσίπρας. Και υποχώρησε στον αλύπητο αγώνα κατά τον δανειστών. Η Βρετανία βρίσκεται τώρα ενώπιον αυτού που ο Κάμερον θέλει να αποφύγει: ενός Brexit. Και στις δύο χώρες οι λαοί ένοιωσαν να αδικούνται από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς. Και στις δύο χώρες οι ηγεσίες τους πρόσφεραν δικλίδα ασφαλείας.

Θα αγνοήσει ο διάδοχος του Κάμερον το δημοψήφισμα;


Και εδώ έρχονται οι διαφορές. Παρά το ότι ο Κάμερον είχε καλά σχεδιάσει το δημοψήφισμα, στο τέλος το πράγμα στράβωσε σε τέτοιο βαθμό που αναγκάστηκε να δηλώσει την παραίτησή του μια κιόλας ημέρα μετά την ανακοίνωση του αποτελέσματος. Αντίθετα, ο Τσίπρας υπέγραψε μεν τους όρους του τρίτου μνημονίου, αλλά μπόρεσε να κρατηθεί στην εξουσία. Και η Ευρώπη το καλοκαίρι του 2015 πήρε μια βαθιά ανάσα για το Grexit που τελικά απεφεύχθη. Θα γίνει το ίδιο και με το Brexit; Σύσσωμος ο πολιτικός κόσμος στο χθεσινό συμβούλιο κορυφής της ΕΕ με πρώτη την καγκελάριο Μέρκελ επιμένει ότι σε αυτή τη διαδικασία δεν υπάρχει πισωγύρισμα. Παράλληλα ωστόσο δηλώνει, όπως και άλλοι υψηλόβαθμοι εταίροι της στην ΕΕ, ότι το μπαλάκι βρίσκεται στο τερέν των Βρετανών και ότι μόνο η κυβέρνηση του Λονδίνου μπορεί να καταθέσει επίσημο αίτημα για την έξοδό της από την ΕΕ.

Αξιοπερίεργο είναι επίσης ότι ακόμη και το στρατόπεδο των νικητών υπέρ του Brexit φαίνεται να πατά φρένο. «Δεν πρέπει να πάρουμε βιαστικές αποφάσεις», είπε ο συνεχώς αναμαλλιασμένος αντίπαλος του Κάμερον, Μπόρις Τζόνσον, που κατά τα άλλα προτίμησε να μην κάνει άλλα σχόλια. «Γίνεται σαφές ότι το στρατόπεδο του Brexit δεν διαθέτει κανένα σχέδιο για το τι μέλλει γενέσθαι» παρατήρησε ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν Κλοντ Γιούνκερ. Το δημοψήφισμα άφησε πολιτικό χάος στη Βρετανία. Τόσο στους εργατικούς όσο και στους συντηρητικούς κανείς δεν ξέρει ποιοι θα αναδειχθούν νέοι αρχηγοί, εάν γίνουν πρόωρες εκλογές ή ακόμη και ένα δεύτερο δημοψήφισμα. Η βρετανική οικονομία βρίσκεται σε αναβρασμό και πολλές επιχειρήσεις ετοιμάζουν την μετακόμισή τους σε χώρες της ΕΕ. Εν όψει αυτού του σκηνικού δεν αποκλείεται ο διάδοχος του Κάμερον να τραβήξει το δρόμο που χάραξε και ο Τσίπρας και να αγνοήσει παντελώς το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος.
ααναδημοσίευση από Deutsche Welle

Τζέρι Ράις: «Το ΔΝΤ ανησυχεί με εξελίξεις που διογκώνουν την ανεργία»

Ανησυχία για το κλείσιμο της εταιρείας του επιχειρηματία Μαρινόπουλου, που άφησε στο δρόμο 13 χιλιάδες εργαζόμενους, αλλά και για άλλες εταιρείες που έχουν την ίδια τύχη, εξέφρασε ο εκπρόσωπος του ΔΝΤ Τζέρι Ράις....



Ο εκπρόσωπος του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, Τζέρι Ράις, με αφορμή την πτώχευση Μαρινόπουλου και την επακολουθούμενη απώλεια χιλιάδων θέσεων εργασίας, υπογράμμισε ότι το ΔΝΤ ανησυχεί με τέτοιου είδους εξελίξεις.

Συμπλήρωσε ότι το ΔΝΤ σε συνεργασία με τους άλλους θεσμούς αναζητούν μέτρα τα οποία θα ανακουφίζουν την Ελλάδα από τέτοια φαινόμενα.

Σε κάθε περίπτωση, ανέφερε, στόχος του Ταμείου είναι το νέο πρόγραμμα για την Ελλάδα να είναι αξιόπιστο και λειτουργικό, συμβάλλοντας μεταξύ άλλων και στην αντιμετώπιση της ανεργίας.

Αναφορικά με τη χρηματοδοτική συμμετοχή ή μη του Ταμείου στο νέο πρόγραμμα, επανέλαβε ότι στόχος είναι μέχρι το τέλος του 2016 να έχουν διαμορφωθεί οι κατάλληλες συνθήκες, προκειμένου το Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΝΤ να αποφασίσει θετικά.

Προϋπόθεση για κάτι τέτοιο αποτελεί η σημαντική μείωση του Δημόσιου Χρέους, αλλά και η αναπροσαρμογή των στόχων για το πρωτογενές πλεόνασμα του Προϋπολογισμού σε πιο ρεαλιστικά επίπεδα.

Αναφορικά με τις επιπτώσεις του Brexit, το ΔΝΤ διαβλέπει αυξημένους κινδύνους στην παγκόσμια οικονομία, εξαιτίας της αυξημένης αβεβαιότητας η οποία θα επηρεάσει αρνητικά την ανάπτυξη τόσο στην Ευρωζώνη όσο και στη Μ. Βρετανία.

Σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, το ΔΝΤ εκτιμά ότι οι κίνδυνοι τόσο στο μακροοικονομικό επίπεδο όσο και στις χρηματοπιστωτικές αγορές θ’ αυξηθούν.

Το ΔΝΤ αρνήθηκε, πάντως, να πάρει θέση για το κατά πόσο θα πρέπει να ενεργοποιηθεί άμεσα το άρθρο 50 της Συνθήκης, παρόλο που -όπως είπε ο εκπρόσωπος του- θα ήταν επιθυμητή η επίτευξη μίας νέας συμφωνίας της ΕΕ με τη Μ. Βρετανία το ταχύτερο δυνατό.