Α. Τσίπρας σε Μπ. Ομπάμα: Ώρα να λυθεί το θέμα του χρέους - Στήριξη Ομπάμα για χρέος και πρσφυγικό

Επί τριάντα λεπτά συζήτησαν ο Αμερικανός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα με τον Έλληνα πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ στη Βαρσοβία....



Στην ατζέντα της συζήτησης των δυο ανδρών βρέθηκε το ελληνικό πρόγραμμα και το χρέος, το Κυπριακό καθώς και η προσφυγική κρίση.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΜΠΕ, ο Μπαράκ Ομπάμα έδειξε κατανόηση στις ελληνικές θέσεις για το θέμα του χρέους.

Το ζήτημα του ελληνικού χρέους ήταν το πρώτο που έθεσε, σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας στην ημίωρη συνάντησή του με τον Πρόεδρο των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα, η οποία πραγματοποιήθηκε στο περιθώριο της Συνόδου Κορυφής του ΝΑΤΟ στην Βαρσοβία κατόπιν αιτήματος του Αμερικανού Προέδρου.

Στην συνάντηση η οποία διεξήχθη σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα, όπου υπογραμμίστηκαν η καλή συνεργασία και οι φιλικές σχέσεις των δύο χωρών ήταν παρόντες ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς και ο υπουργός Εθνικής 'Αμυνας Πάνος Καμμένος.

Ο πρωθυπουργός υπογράμμισε την αναγκαιότητα επίλυσης του ζητήματος του χρέους καθώς η χώρα έχει ανάγκη από επενδύσεις και ανάπτυξη για έξοδο από την λιτότητα, ενώ σημείωσε ειδικά σε ότι αφορά το ΔΝΤ ότι από τη μια γίνονται δεκτές από την ΕΕ οι προτάσεις του για λήψη μέτρων, αλλά όχι εκείνες που αφορούν στο χρέος.

Το δεύτερο ζήτημα το οποίο έθεσε ο πρωθυπουργός αφορούσε στο προσφυγικό με τον κ. Τσίπρα να περιγράφει την δημιουργηθείσα κατάσταση με τους 60.000 περίπου πρόσφυγες στην χώρα αλλά και τις προσπάθειες που καταβάλλει η Ελλάδα και ο ελληνικός λαός.

Επίσης ο κ. Τσίπρας επισήμανε τον σημαντικό ρόλο του ΝΑΤΟ στην διαχείριση του ζητήματος, αλλά και την αναγκαιότητα ο ρόλος αυτός να παραμείνει σημαντικός.

Ο πρωθυπουργός, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, έθιξε το ζήτημα του πολέμου στην περιοχή ως αιτίας των προσφυγικών ροών και της αναγκαιότητας λήξης του.

Το τρίτο ζήτημα που έθεσε ο πρωθυπουργός αφορούσε στο Κυπριακό με τον κ. Τσίπρα να αναφέρει τόσο ότι οι δύο κοινότητες στην Κύπρο μπορούν να καταλήξουν σε λύση, όσο και στο ότι πρέπει να φύγουν από το νησί οι στρατοί και να καταργηθεί το καθεστώς των εγγυήσεων.

Στη συνάντηση συζητήθηκε και ο πόλεμος της κυβέρνησης κατά της διαπλοκής


Όπως υπογραμμίζεται, σε ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του Πρωθυπουργού, ο κ. Τσίπρας κατά τη διάρκεια της συνάντησής του με τον Μπαράκ Ομπάμα ανέλυσε τις σημαντικές μεταρρυθμιστικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, καθώς και την πρόθεσή της να αντιμετωπίσει αποφασιστικά το ζήτημα της διαφθοράς και της διαπλοκής των οικονομικών συμφερόντων και των πολιτικών κέντρων εξουσίας.

Στον τομέα αυτόν δε, ζήτησε τη στήριξη και τη συνεργασία των Ηνωμένων Πολιτειών.

Ισχυρό μήνυμα στηριξης Ομπάμα


Από την πλευρά του ο πρόεδρος Ομπάμα αναφερόμενος στο Κυπριακό είπε οτι οι ΗΠΑ θα ασκήσουν την επιρροή τους προς κάθε κατεύθυνση για την εξεύρεση λύσης.

Σε ότι αφορά το χρέος ο πρόεδρος των ΗΠΑ εξέφρασε την κατανόηση του για τις ελληνικές θέσεις, ενώ ανέφερε ότι θα επισκεφθεί την χώρα μας ο υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ, Τζακ Λιου για συνομιλίες σχετικά με το ελληνικό χρέος.

Ο κ. Ομπάμα εξήρε τον ρόλο και την στάση της Ελλάδας στην αντιμετώπιση του προσφυγικού ζητήματος και παρότρυνε την χώρα να συνεχίσει στον ίδιο δρόμο, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στην στρατηγική σημασία της Ελλάδας ως περιφερειακής δύναμης και χώρας που συνομιλεί με όλες τις δυνάμεις στην ευρύτερη περιοχή.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο πρόεδρος των ΗΠΑ αναφέρθηκε -ως ένδειξη του αναβαθμισμένου ρόλου της Ελλάδας, όπως εκτιμά η Αθήνα- και στις συναντήσεις που είχε ο κ. Τσίπρας τόσο με τον πρόεδρο της Ρωσίας, όσο και με τον πρόεδρο της Κίνας.

Επίσης αναφέρθηκε και στην εξαιρετική αμυντική συνεργασία ΗΠΑ-Ελλάδας και πρότεινε συνάντηση των υπουργών 'Αμυνας των δύο χωρών.

Τέλος, ο πρωθυπουργός είπε στον πρόεδρο Ομπάμα για την ειδική ατζέντα αντιμετώπισης της διαφθοράς που έχει εκπονήσει η κυβέρνηση και ζήτησε στο πλαίσιο αυτό την συνεργασία και στήριξη των ΗΠΑ.

Ανακοίνωση του Λευκού Οίκου για τη συνάντηση


O Πρόεδρος των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα συναντήθηκε με τον πρωθυπουργό της Ελλάδας Αλέξη Τσίπρα σήμερα, στο περιθώριο της συνόδου του ΝΑΤΟ στη Βαρσοβία, ανακοίνωσε ο Λευκός Οίκος.

Οι δύο ηγέτες συζήτησαν την πρόοδο που έχει σημειώσει η Ελλάδα στην προσπάθειά της να αντιμετωπίσει τις οικονομικές προκλήσεις και ο Πρόεδρος Ομπάμα ενθάρρυνε την Ελλάδα να συνεχίσει την εφαρμογή των οικονομικών μεταρρυθμίσεων.

"Ο Πρόεδρος εξήρε τη συνεργασία της Ελλάδας με την Τουρκία για τη μείωση της παράτυπης μετανάστευσης και ενθάρρυνε μια μακροπρόθεσμη αμυντική συνεργασία μεταξύ ΗΠΑ-Ελλάδας", δήλωσε αξιωματούχος του Λευκού Οίκου. 
πηγή: ΑΜΠΕ

Ιταλικές τράπεζες: Η επόμενη εστία κρίσης...

Μετά το Brexit τα προβλήματα των ιταλικών τραπεζών ήρθαν στην επιφάνεια με οξύτητα. Απαιτούνται ενισχύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ και πολλοί εκτιμούν ότι τα βάρη θα επωμιστούν ξανά οι φορολογούμενοι, επισημαίνεται στον ιστοχώρο της Deutsche Welle...

 


Μετά το σοκ του Brexit ήρθε να προστεθεί στη λίστα των κρίσεων που ταλανίζουν την Ευρώπη ένα ακόμη ζήτημα: τα προβλήματα του τραπεζικού τομέα στην Ιταλία. Η Ευρωπαϊκή Τραπεζική Αρχή (EBA) εκτιμά το ύψος των κόκκινων τραπεζικών δανείων σε 200 δις ευρώ. Άλλες εκτιμήσεις κάνουν μάλιστα λόγο για 360 δις. Ο ακριβής όγκος των μη εξυπηρετούμενων δανείων στην Ιταλία είναι ασαφής. Σαφές είναι πάντως ότι αν αυτή η «φούσκα» σκάσει, το ιταλικό κράτος δεν θα είναι σε θέση να επωμιστεί το βάρος των απωλειών, οι οποίες θα έφερναν μάλιστα σε δύσκολη θέση και το σύνολο των χωρών της ευρωζώνης.

Το βασικό πρόβλημα της Ιταλίας είναι πάντως η αναιμική ανάπτυξη. Όπως επισημαίνει στην DW ο Μάρτιν Φάουστ, καθηγητής του ιδιωτικού Πανεπιστημίου Frankfurt School of Finance, «η ιταλική οικονομία δεν αναπτύχθηκε σχεδόν καθόλου το τελευταίο διάστημα, μερικώς ήταν βυθισμένη σε ύφεση. Οι επιχειρήσεις και τα νοικοκυριά στην Ιταλία δεν βρίσκονται σε καλή κατάσταση. Εν μέρει δεν μπορούν να σηκώσουν το βάρος των τόκων και των δόσεων εξόφλησης των δανείων τους».

Τα τραπεζικά βάρη στις πλάτες των φορολογουμένων;


Το πρόβλημα των ιταλικών τραπεζών δεν είναι πάντως καινούργιο. Εξάλλου το φθινόπωρο του 2014 εννιά ιταλικές τράπεζες είχαν αποτύχει στα πανευρωπαϊκά τεστ αντοχής που διενεργήθηκαν. Από τις αρχές του 2015, μια ευρωπαϊκή οδηγία ορίζει ότι οι τράπεζες δεν θα πρέπει πλέον να διασώζονται απλά με χρήματα φορολογουμένων, όπως έχει συμβεί επανειλημμένα στο παρελθόν. Πριν επέμβει το κράτος, την ευθύνη φέρουν οι ιδιοκτήτες και οι πιστωτές των τραπεζών. Αυτή η διάταξη αποτρέπει πολλούς επιχειρηματίες να επενδύσουν στις τράπεζες, φοβούμενοι ότι θα κληθούν να σηκώσουν το βάρος πιθανών απωλειών, επισημαίνει ο Μάρτιν Φάουστ και εκτιμά: «Μπορεί κανείς να θεωρήσει ότι οι απώλειες των τραπεζών θα αυξηθούν αισθητά τα επόμενα χρόνια. Το πρόβλημα είναι ότι τα δάνεια που δεν εξοφλούνται περιορίζουν τα ίδια κεφάλαια των τραπεζών. Και χωρίς ίδια κεφάλαια οι τράπεζες αδυνατούν να επιβιώσουν».

Το σχέδιο του ιταλού πρωθυπουργού Ματέο Ρέντσι είναι να στηρίξει εκ νέου με χρήματα φορολογουμένων τις εγχώριες τράπεζες, διαθέτοντας έως και 40 δις ευρώ. Επιχείρημα του Ρέντσι είναι ότι το σοκ του Brexit επιτρέπει τη λήψη έκτακτων μέτρων. Ωστόσο, αυτό συνιστά πρόφαση κατά τον Τόμας Χάρτμαν-Βέντελς, οικονομολόγο του Πανεπιστημίου της Κολωνίας. «Σε τελευταία ανάλυση δεν υπάρχει καμία σχέση ανάμεσα στο Brexit και τα προβλήματα των ιταλικών τραπεζών», επισημαίνει στη DW ο γερμανός οικονομολόγος, εκτιμώντας ότι αργά ή γρήγορα οι ευρωπαίοι φορολογούμενοι θα κληθούν να επωμιστούν και πάλι τα βάρη των τραπεζών.

Ιερώνυμος: «…θέλουμε απελευθέρωση της εκκλησίας, είμαστε υπόδουλοι του κράτους» (vid)

«Για το καλό της πατρίδας είναι αναγκαίες οι καθαρές σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας». Σε αυτό το πλαίσιο, τόνισε: «Έχω εμπειρία καλής συνεργασίας με τις κυβερνήσεις όλων των κομμάτων, με μοναδικό μου γνώμονα το καλό της πατρίδας και να μη βλάπτεται το όνομα του Κυρίου», υπογράμμισε από το βήμα της Πανθρακικής Ιερατικής Σύναξης ο Αρχιεπίσκοπος...


«Είναι απαραίτητο να υπάρξει καλό κλίμα συνεννόησης και ανάπτυξης των θέσεών μας και όχι κραυγές και διάθεση σύγκρουσης» τόνισε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, σχετικά με τις σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας.

Πρόσθεσε μάλιστα πως «για το καλό της πατρίδας είναι αναγκαίες οι καθαρές σχέσεις Εκκλησίας και Πολιτείας». Σε αυτό το πλαίσιο, υπογράμμισε: «Έχω εμπειρία καλής συνεργασίας με τις κυβερνήσεις όλων των κομμάτων, με μοναδικό μου γνώμονα το καλό της πατρίδας και να μη βλάπτεται το όνομα του Κυρίου».

Από το βήμα της Πανθρακικής Ιερατικής Σύναξης, που πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή των τεσσάρων ακριτικών Μητροπόλεων Κομοτηνής, Αλεξανδρουπόλεως, Διδυμοτείχου και Ξάνθης, ο αρχιεπίσκοπος ανέφερε ότι «η Ελλάδα δέχεται τραχύ εκβιασμό από τους δανειστές της».

 
«Μας πνίγουν, μας οδηγούν σε ασφυξία μέχρι να επιτύχουν την πλήρη παράδοση», είπε χαρακτηριστικά. «Τα μνημόνια», πρόσθεσε, «δεν είναι καινούριο φαινόμενο, τα έχουμε ξανασυναντήσει στην νεώτερη ιστορία της Ελλάδας».

Σημείωσε ότι «η Ευρώπη της αλληλεγγύης, της συνεργασίας και του χριστιανικού πνεύματος, μεταβλήθηκε στην Ευρώπη της εκμετάλλευσης και των τοκογλύφων του εμπορίου» και συμπλήρωσε ότι «όσο η Ευρώπη απομακρύνεται από το χριστιανικό της πνεύμα, οι λαοί της δεν θα έχουν μέλλον. Για αυτό και δημιουργούνται τα φαινόμενα του ευρωσκεπτικισμού».

Επιπλέον, τόνισε πως «οι ηγέτες της Ευρώπης πρέπει να σέβονται τον πολιτισμό, τις παραδόσεις, τα ήθη και τις συνήθειες του κάθε λαού. Δεν έχω ψευδαισθήσεις. Οι ξένοι δεν θα φύγουν από την Ελλάδα μέχρι η ιστορία της χώρας μας να αποχρωματιστεί, ο λαός μας να πάψει να θρησκεύει, να αποκοπούμε από τις ρίζες και τις παραδόσεις μας, να μπούμε σε αυτό που λέγεται νέος κύκλος της ιστορίας».

Σε άλλο σημείο της ομιλίας του προς τους ιερείς, ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος υπογράμμισε πως «για την Εκκλησία δεν υπάρχει δικό μου και δικό σου. Υπάρχει το δικό μας. Για εμάς η πατρίδα είναι μπροστά» και εξέφρασε ότι αισθάνεται ντροπή «όταν βλέπω τα σχολεία μας να έχουν πετάξει στα σκουπίδια τις μορφές των ηρώων μας, τον Κολοκοτρώνη, τον Καραϊσκάκη και τις άλλες ένδοξες προσωπικότητες της ελληνικής ιστορίας».

Eυελιξία στην αγορά εργασίας, κλειστά επαγγέλματα, κατώτατος μισθός και ομαδικές απολύσεις στο ''στόχαστρο'' του ΔΝΤ

Αύξηση της ευελιξίας στην ελληνική αγορά εργασίας με διατήρηση σε χαμηλά επίπεδα του κατώτατου μισθού, διευκόλυνση των ομαδικών απολύσεων και παρεμβάσεις για το άνοιγμα επαγγελμάτων προτείνει μεταξύ άλλων το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο για την Ελλάδα σε απολογιστική έκθεση που έδωσε χθες στη δημοσιότητα για την οικονομία της ευρωζώνης...
 

Εκτεταμένες παρεμβάσεις στην αγορά εργασίας προκειμένου να καταστεί ακόμη πιο «ευέλικτη», και να περιοριστεί η ανεργία των νέων, προτείνει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο για την Ελλάδα, σε έκθεση για την Ευρωζώνη που δημοσιοποίησε σήμερα.

ΤΟ ΔΝΤ προειδοποιεί να μη θιγούν οι μεταρρυθμίσεις που έχουν ήδη γίνει στην αγορά εργασίας στην Ελλάδα και ειδικότερα εκείνες που αφορούν τον κατώτατο μισθό, ο οποίος, όπως επισημαίνει, είναι υψηλότερος μεταξύ των χωρών της ΕΕ σε σχέση με το κατά κεφαλήν ΑΕΠ. Ακόμη, το Ταμείο τάσσεται υπέρ νομοθετικών αλλαγών προκειμένου να εναρμονιστεί το πλαίσιο για τις ομαδικές απολύσεις με τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ.

Το ΔΝΤ ζητεί ακόμη να προχωρήσει το άνοιγμα των «κλειστών επαγγελμάτων» με προτεραιότητα σε κρίσιμα επαγγέλματα όπως οι μηχανικοί, οι δικηγόροι και οι φορτοεκφορτωτές! Στην ίδια βάση ζητά να εφαρμοσθούν οι συστάσεις του ΟΟΣΑ για τη μείωση των εμποδίων για τον ανταγωνισμό στους τομείς του χονδρικού εμπορίου, των κατασκευών και του ηλεκτρονικού εμπορίου, ενώ τάσσεται υπέρ της αναμόρφωσης του συστήματος αδειοδότησης στους κλάδους τροφίμων και ποτών, καθώς και στον τουρισμό.

Το ΔΝΤ αναγνωρίζει ότι η Ελλάδα έχει ολοκληρώσει σε μεγάλο βαθμό τις συστάσεις του ΟΟΣΑ με στόχο την ενίσχυση του ανταγωνισμού σε βασικούς τομείς (π.χ., μεταφορές, τουριστικά ενοίκια, γάλα, αρτοποιεία, φαρμακεία, προϊόντα πετρελαίου κ.ά.) και προχωρεί στο άνοιγμα ορισμένων κλειστών επαγγελμάτων (συμβολαιογράφοι, δικαστικοί επιμελητές) και στην απελευθέρωση της αγοράς για τις τουριστικές ενοικιάσεις.

Το ΔΝΤ θεωρεί ότι οι δημογραφικές εξελίξεις και δη η γήρανση του πληθυσμού αποτελούν τροχοπέδη στην ανάπτυξη επηρεάζοντας ταυτόχρονα αρνητικά το Δημόσιο Χρέος. Όπως αναφέρεται στην Έκθεση, οι χώρες που αναμένεται να πληγούν περισσότερο από τη γήρανση του εργατικού δυναμικού είναι η Ελλάδα, η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Ιταλία, η Σλοβενία, η Σλοβακία και η Ιρλανδία, όπου η μέση αύξηση του μεριδίου των παλαιών εργαζομένων στο συνολικό εργατικό δυναμικό θα είναι περίπου 10% μεταξύ 2020 και 2035.

Ειδική αναφορά γίνεται στο έλλειμμα επενδύσεων στην Ελλάδα, μετά τη δραματική μείωσή τους κατά 20% στη διάρκεια της κρίσης. Όπως σημειώνει, οι εταιρικές επενδύσεις στη ζώνη του ευρώ μειώθηκαν μετά την κρίση και παρέμειναν σε σχετικά χαμηλά επίπεδα. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία του ΔΝΤ, οι ακαθάριστες πραγματικές επενδύσεις ως ποσοστό του ΑΕΠ από μη χρηματοπιστωτικές επιχειρήσεις στη ζώνη του ευρώ υποχώρησαν σχεδόν 15% κατά τη διάρκεια της κρίσης, ΑΕΠ.

Παράλληλα, οι αναλυτές του διεθνούς οργανισμού εντάσσουν την Ελλάδα μαζί με την Κύπρο, την Ιρλανδία, την Ιταλία και την Πορτογαλία στις χώρες οπού τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια θέτουν προκλήσεις για τις τράπεζες και τις οικονομίες. Ωστόσο, δεν παραλείπει να αναφέρει πως οι μεγάλες τράπεζες στη Γαλλία και τη Γερμανία αντιμετωπίζουν και αυτές προκλήσεις από την υψηλή μόχλευση. «Ο χρηματοπιστωτικός τομέας στην Ευρώπη αγωνίζεται να προσαρμοστεί στη παρατεταμένη περίοδο χαμηλής ανάπτυξης», συνοψίζει η έκθεση.
 
Οι «προτροπές» του ΔΝΤ προς την Ελλάδα επικεντρώνουν στη διατήρηση και την περαιτέρω επέκταση της ευελιξίας της αγοράς εργασίας, στην τόνωση του ανταγωνισμού στις υπηρεσίες, συστήνεται στην κυβέρνηση, καθώς η ανεργία των νέων είναι υψηλή, να διατηρήσει τις πρόσφατες μεταρρυθμίσεις στην αγορά εργασίας, συμπεριλαμβανομένων των κατώτατων μισθών, οι οποίοι όπως σημειώνει το ΔΝΤ είναι οι υψηλότεροι μεταξύ των χωρών της ΕΕ σε σχέση με το κατά κεφαλήν ΑΕΠ. Ακόμη, το Ταμείο τάσσεται υπέρ νομοθετικών αλλαγών για την ευθυγράμμιση του πλαισίου για τις ομαδικές απολύσεις με τις βέλτιστες πρακτικές της ΕΕ. και τις αγορές προϊόντων και στη βελτίωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος.

ΝΑΤΟ: Στρατεύματα στην Ανατολή και αντιπυραυλική ασπίδα - Διάλογο και συνεργασία ζητάει το Κρεμλίνο

Αποστολή στρατευμάτων σε Πολωνία, Λιθουανία, Λετονία και Εσθονία αποφάσισε το ΝΑΤΟ, στη Σύνοδο Κορυφής της Βαρσοβίας.  



Η Ευρω- Ατλαντική Συμμαχία, σύμφωνα με το euronews,  ανταποκρίθηκε στο σχετικό αίτημα των τεσσάρων κρατών, που κατατέθηκε μετά την προσάρτηση της Κριμαίας από τη Ρωσία.

Στις τέσσερις χώρες θα αποσταλούν ισάριθμα τάγματα. Όλα μέλη της Συμμαχίας δήλωσαν ότι θα συμβάλουν, με διαφορετικούς τρόπους, στις πολυεθνικές αποστολές.

«Αποφασίσαμε να ενισχύσουμε τη στρατιωτική μας παρουσία στο ανατολικό τμήμα της Συμμαχίας. Είμαι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσω ότι ο Καναδάς θα τεθεί επικεφαλής στη Λετονία, η Γερμανία στη Λιθουανία, το Ηνωμένο Βασίλειο στην Εσθονία και οι ΗΠΑ θα αποτελούν το έθνος με το γενικό πρόσταγμα στην Πολωνία» δήλωσε ο Γενς Στόλτενμπεργκ, γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ.

Επίσης, η Συμμαχία αναλαμβάνει τη διοίκηση της αντιπυραυλικής ασπίδας που «έστησαν» οι ΗΠΑ στην Ευρώπη.

Περιλαμβάνει αμερικανικά πλοία στην Ισπανία, ραντάρ στην Τουρκία και στρατιωτική βάση στη Ρουμανία, ενώ ετοιμάζεται και στρατιωτική έδρα στην Πολωνία.

Η απόφαση ελήφθη αφού δόθηκαν διαβεβαιώσεις στη Γαλλία ότι η ασπίδα θα βρίσκεται στον έλεγχο του ΝΑΤΟ και όχι της Ουάσιγκτον.

Το ΝΑΤΟ διακηρύσσει ότι δεν επιθυμεί σύγκρουση με τη Ρωσία.


«Δεν επιδιώκουμε σύγκρουση. Συνεχίζουμε να επιδιώκουμε δημιουργικό διάλογο με τη Ρωσία. Η Ρωσία είναι ο μεγαλύτερος γείτονάς μας, είναι μόνιμο μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ. Παίζει σημαντικό ρόλο στις προκλήσεις ασφάλειας εντός και πέριξ της Ευρώπης.»

Προκειμένου να πείσει για τις προθέσεις του, ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ συγκαλεί το συμβούλιο ΝΑΤΟ - Ρωσίας, την επόμενη εβδομάδα, για να ενημερώσει το Κρεμλίνο για τις αποφάσεις που έλαβε η Σύνοδος Κορυφής.

Νωρίτερα, το Κρεμλίνο είχε εκφράσει την ελπίδα ότι θα επικρατήσει «κοινή λογική» στη Βαρσοβία και ότι οι Σύμμαχοι θα καταλάβουν ότι «είναι παράλογο να θεωρείται απειλή η Ρωσία.» 

Το Κρεμλίνο ελπίζει πως θα επικρατήσει η κοινή λογική στη σύνοδο του ΝΑΤΟ


Το Κρεμλίνο ανακοίνωσε χθες, σύμφωνα με το πρακτορείο ria.ru. ότι ελπίζει πως θα επικρατήσει η "κοινή λογική" στη σύνοδο κορυφής του ΝΑΤΟ στη Βαρσοβία, σημειώνοντας ότι θεωρεί παράλογο τον ισχυρισμό του διεθνούς οργανισμού ότι η Ρωσία θέτει κάποια απειλή.

"Είναι παράλογο να μιλάμε για απειλή από τη Ρωσία την ώρα που δεκάδες άνθρωποι σκοτώνονται στο κέντρο της Ευρώπης και εκατοντάδες άνθρωποι σκοτώνονται στη Μέση Ανατολή καθημερινά", δήλωσε ο εκπρόσωπος του Κρεμλίνου Ντμίτρι Πεσκόφ.

Κατά τη σημερινή σύνοδο κορυφής στη Βαρσοβία οι αρχηγοί κρατών και κυβερνήσεων του ΝΑΤΟ αναμένεται να συμφωνήσουν επισήμως για την ανάπτυξη τεσσάρων ταγμάτων στις χώρες της Βαλτικής και στην ανατολική Πολωνία, σε μια κίνηση που αποσκοπεί, σύμφωνα με την συμμαχία, στην αποτροπή ενδεχόμενης ρωσικής επίθεσης.

"Πρέπει να είσαι ένας απολύτως κοντόφθαλμος οργανισμός για να διαστρεβλώνεις τα πράγματα κατ'αυτόν τον τρόπο", σημείωσε επίσης ο Πεσκόφ, προσθέτοντας ότι η Ρωσία ελπίζει ότι "θα επικρατήσει τελικά η κοινή λογική".

"Η Ρωσία ήταν και συνεχίζει να είναι ανοιχτή στον διάλογο, να ενδιαφέρεται για την συνεργασία, αλλά μόνον αν είναι αμοιβαία επωφελής και λαμβάνει υπόψη της τα κοινά συμφέροντα", πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του Κρεμλίνου, οι δύο πλευρές θα μπορούσαν να συνεργαστούν αν η συμμαχία στρέψει το ενδιαφέρον της στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης και στην καταπολέμηση της τρομοκρατίας, αντί να ψάχνει για εχθρούς στη Ρωσία. 

Αλ. Τσίπρας: H Ρωσία απαραίτητη για την ασφάλεια στην Ευρώπη 


Την αναγκαιότητα οικοδόμησης μιας νέας ευρωπαϊκής αρχιτεκτονικής ασφάλειας με στόχο την ΑΜΠΕ, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας στην τοποθέτησή του στην συνεδρία για θέματα αποτροπής και άμυνας στην Σύνοδο Κορυφής του ΝΑΤΟ στην Βαρσοβία.

Παράλληλα επεσήμανε την ανάγκη να περιλαμβάνεται στην αρχιτεκτονική αυτή η Ρωσία, και να υπάρχει στενή συνεργασία με τον ΟΗΕ και το γεγονός ότι η Ελλάδα αποτελεί πόλο σταθερότητας και εποικοδομητικού διαλόγου με χώρες της Μ. Ανατολής και της Β. Αφρικής τόνισε.

Ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε στην αναγκαιότητα προσαρμογής του ΝΑΤΟ, σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο και ασταθές περιβάλλον, προκειμένου να είναι σε θέση να αντιμετωπίζει το πλήρες φάσμα των προκλήσεων στην ευρύτερη περιοχή, αλλά - κυρίως - τις ανησυχίες των μελών του. Η Συμμαχική ασφάλεια είναι αδιαίρετη: είτε ισχύει στην ολότητά της για τον κάθε ένα Σύμμαχο, είτε δεν υφίσταται καθόλου, τόνισε, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας

ΣΥΡΙΖΑ: Οι προσυνεδριακές θέσεις της ΚΕ για το 2ο Συνέδριο

Δόθηκαν στη δημοσιότητα από την Κουμουνδούρου το κείμενο του προτεινόμενου Καταστατικού και το κείμενο Θέσεων της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ για το 2ο Συνέδριο, όπως αυτά διαμορφώθηκαν μετά την πρόσφατη συνεδρίαση της ΚΕ...


  

Ακολουθούν αναλυτικότερα τα προσυνεδριακά κείμενα της ΚΕ για το Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ.

 
Ειδικότερα, στο κείμενο των Θέσεων, το πρώτο μέρος, ο απολογισμός της νικηφόρας πορείας του ΣΥΡΙΖΑ, περιλαμβάνει την ενοποίηση στο 1ο Συνέδριο και την προετοιμασία για την ανάληψη κυβερνητικής ευθύνης, τη νίκης του Ιανουαρίου του 2015 και την πρώτη περίοδο στην κυβέρνηση, τη διαπραγμάτευση , την κυβερνητική πολιτική του κόμματος, τη σύγκρουση , το Δημοψήφισμα και τον συμβιβασμό , τη διάσπαση του ΣΥΡΙΖΑ, την εκλογική νίκη του Σεπτεμβρίου, την αναδιοργάνωση του κόμματος.  Επίσης, αναφέρονται τα θετικά και τα αρνητικά της έως τώρα διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, χαράζεται η μελλοντική πορεία του κόμματος και της κυβέρνησης.

Στο δεύτερο μέρος, υπάρχει ανάλυση για «το Παρόν και το Μέλλον (Η Αριστερά στον 21ο αιώνα)», τη διεθνή κατάσταση και την Ευρώπη που βρίσκεται «σε σταυροδρόμι». 

Στο τρίτο σκέλος γίνεται εκτενής αναφορά «για ένα κόμμα ενεργών πολιτών, έκφραση αγωνιών και ελπίδων της κοινωνίας». Ενός κόμματος δημοκρατικού και ανοικτού και ταυτόχρονα αποτελεσματικού, όπως τονίζεται, μαζί με την επισήμανση ότι «ιδίως τα ηγετικά όργανα πρέπει να έχουν διαρκές μέλημα την εφαρμογή στην πράξη αυτών των κατευθύνσεων». Γίνεται λόγος για «ένα μαζικό κόμμα της Αριστεράς που θα μπορεί να μαθαίνει από τους αγώνες της κοινωνίας, να συμπυκνώνει τα καλύτερα στοιχεία αυτών των αγώνων και να τα μετατρέπει σε κομμάτι της συλλογικής διάνοιας, με λειτουργία που δεν θα μετατρέπει τις δυνάμεις μας σε εσωτερικούς μηχανισμούς πίεσης ή προσωπικούς στρατούς κυβερνητικών στελεχών».

Περιληπτικά οι 26 Προγραμματικές τομές που προτείνει και διεκδικεί ο ΣΥΡΙΖΑ:


Α. Μετασχηματισμός του κράτους

1. Δημοκρατική επαναθέσμιση του πολιτικού συστήματος
2. Δίκαιο εκλογικό σύστημα και ενίσχυση του ρόλου του Κοινοβουλίου. Επ’ αυτού, σημειώνεται ότι “η απλή αναλογική –περισσότερο από κάθε άλλο σύστημα– προϋποθέτει τη σοβαρή και έγκαιρη επεξεργασία μιας πολιτικής συμμαχιών άξιας του ονόματός της και όχι της τελευταίας στιγμής. Αυτό είναι ανεξάρτητο από την αυτονόητη επιδίωξη του μεγαλύτερου δυνατού εκλογικού ποσοστού μέχρι την απόλυτη πλειοψηφία των εδρών στη Βουλή, αλλά και την επιδίωξη της μεγαλύτερης δυνατής συσπείρωσης κοινωνικών δυνάμεων γύρω από το πρόγραμμα της Αριστεράς".
3. Η προσπάθεια για μεταρρύθμιση της Δημόσιας Διοίκησης
4. Τοπική Αυτοδιοίκηση συμμετοχική, με αρμοδιότητες και πόρους
5. Ασυμβίβαστοι ενάντια στη διαπλοκή και τη διαφθορά
6. Αστυνομία με τον πολίτη, όχι απέναντί του

Β. Κοινωνία και δικαιώματα απέναντι στον νεοφιλελευθερισμό

7. Προστασία της εργασίας και ενίσχυση της απασχόλησης. Στις εν λόγω τομές που προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων η “ο υσιαστική επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων με όλες τις ασφαλιστικές δικλίδες υπέρ των εργαζομένων. Αποτελεσματική δικαστική και εξωδικαστική προστασία των μισθωτών και επιτάχυνση διαδικασιών".
8. Καθολική πρόσβαση σε ένα αναβαθμισμένο δημόσιο Σύστημα Υγείας

9. Ανθρώπινα δικαιώματα για πρόσφυγες και μετανάστες

10. Για την πολιτική αλληλεγγύης και πρόνοιας

11. Άρση των διακρίσεων φύλου και σεξουαλικού προσανατολισμού

12. Εκπαίδευση με επίκεντρο τον άνθρωπο

13. Πολιτισμός, τέχνες και δημιουργία

13.α. Αθλητισμός – κοινωνικό αγαθό.

Γ. Παραγωγική ανασυγκρότηση, με επίκεντρο τον άνθρωπο και το περιβάλλον

14. Τραπεζικό σύστημα στην υπηρεσία της πραγματικής οικονομίας και της κοινωνίας

14.α. Για την προστασία και αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας και των κρατικών συμμετοχών σε επιχειρήσεις

15. Ενίσχυση της κοινωνικής οικονομίας

16. Στήριξη νέων μικρομεσαίων επιχειρήσεων

17. Για ένα αξιόπιστο πλαίσιο προστασίας του περιβάλλοντος και χωρικού σχεδιασμού

18. Ριζοσπαστική πολιτική για την έρευνα, την καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες
19. Αγροτική παραγωγή και κτηνοτροφία με στόχο τη διατροφική επάρκεια
20.Ένα νέο ενεργειακό υπόδειγμα με προτεραιότητα στις κοινωνικές και περιβαλλοντικές ανάγκες

21. Ένα σύγχρονο μοντέλο για την ανάπτυξη της βιομηχανίας και μεταποίησης στη χώρα
22. Κατασκευές, υποδομές και μεταφορές για το δημόσιο συμφέρον

23. Βιώσιμος τουρισμός προς όφελος των τοπικών κοινωνιών και της οικονομίας

Δ. Για την εξωτερική και ευρωπαϊκή πολιτική και άμυνα της χώρας

24. Πολυδιάστατη και φιλειρηνική εξωτερική πολιτική, διεκδικητική εντός Ε.Ε.
25. Ένας νέος ρόλος της Ελλάδας στην Ευρώπη. Σημειώνεται ότι η ευρωπαϊκή πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ θα κινηθεί στους εξής άξονες: Ενίσχυση του Κόμματος της Ευρωπαϊκής Αριστεράς ενάντια στις ακροδεξιές δυνάμεις που αναπτύσσονται, κίνημα ειρήνης στην Ευρώπη ώστε να μπει φραγμός στη στρατιωτικοποίηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αντίσταση στην επικύρωση του Διατλαντικού Συμφώνου Εμπορίου και Επενδύσεων που απειλεί τη δημοκρατία, την υγεία των πολιτών και τις οικονομίες των πιο αδύναμων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης ) .
25.α. Για τον Ελληνισμό της Διασποράς 26. Δημοκρατική ανασυγκρότηση των Ενόπλων Δυνάμεων

Εργασιακά

Μεταξύ άλλων, σημειώνεται ως προς το ζήτημα των εργασιακών σχέσεων ότι “ συγκροτεί αυτή τη στιγμή το κεντρικό μέτωπο που έχουμε μπροστά μας”. “Πυρήνας του δικού μας σχεδίου”, υπογραμμίζεται, “είναι η αναδιανομή εξουσίας και πλούτου υπέρ του κόσμου της δουλειάς. Αυτή η διαδικασία δεν μπορεί παρά να φέρει ως βασικό της στοιχείο την απόκρουση των νεοφιλελεύθερων σχεδιασμών για ομαδικές απολύσεις, λοκ άουτ, επίθεση στις συνδικαλιστικές ελευθερίες και στο δικαίωμα της απεργίας’”. Επιπλέον, περιλαμβάνει “ τον αγώνα για την ουσιαστική επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων με τις ασφαλιστικές δικλίδες υπέρ των εργαζομένων, όπως, π.χ., διαιτησία, επεκτασιμότητα, μετενέργεια κ.λπ., καθώς και τον καθορισμό του κατώτατου μισθού από τη διαδικασία των συλλογικών διαπραγματεύσεων".

"Σε αυτή τη μάχη οφείλουμε να δώσουμε το σύνολο των δυνάμεών μας για την ανάπτυξη πολύμορφων κοινωνικών και πολιτικών πρωτοβουλιών σε Ελλάδα και Ευρώπη", σημειώνεται.


Προσφυγικό

Σχετικά με το μείζον πρόβλημα της προσφυγικής κρίσης αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι “η ελληνική κυβέρνηση κινήθηκε σωστά σε γενικές γραμμές. Κατάργησε το προηγούμενο απάνθρωπο και παράνομο καθεστώς, ζήτησε την ριζική αλλαγή μεταναστευτικής πολιτικής της Ε.Ε. , ώθησε πανευρωπαϊκές εξελίξεις και συνέβαλε στην αφύπνιση ευρωπαϊκών κοινωνιών, αναδεικνύοντας το αίτημα για μια πραγματικά κοινή ευρωπαϊκή αντιμετώπιση της κρίσης”.

Το Προσφυγικό αφορά η μία εκ των δύο προσθηκών που περιλαμβάνονται στο προσυνεδριακό κείμενο και οι οποίες δεν συγκέντρωσαν την πλειοψηφία της ΚΕ στην πρόσφατη συνεδρίασή της.

Ακολουθούν αναλυτικότερα τα προσυνεδριακά κείμενα της ΚΕ για το Συνέδριο του ΣΥΡΙΖΑ.


 1) ΟΙ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ

Με τις προτεινόμενες τροποποιήσεις επέρχονται μεταβολές στο προοίμιο του καταστατικού.

Τροποποιήσεις προτείνονται για τις Οργανώσεις Μελών (ΟΜ) με πρόνοια για ανώτατο αριθμός μελών. Προβλέπεται ειδικότερα πως αν ο αριθμός μιας ΟΜ υπερβαίνει τα 150 μέλη Α) τότε ο διαχωρισμός της είναι υποχρεωτικός και Β) προβλέπεται κατ΄αρχήν ο διαχωρισμός της, εξετάζεται ωστόσο σε ΓΣ της ΟΜ, κατά περίπτωση με βάση τις αντικειμενικές συνθήκες.

Στο σκέλος της Οργανωτικής Διάρθρωσης του ΣΥΡΙΖΑ και της δομής του κόμματος, προτείνεται διάρθρωση σε τέσσερα επίπεδα: την Οργάνωση Μελών, την Περιφερειακή και Νομαρχιακή Οργάνωση και το Συνέδριο. Προτείνονται εξάλλου αλλαγές στη Νομαρχιακή Συγκρότηση.

Στο νέο Καταστατικό προτείνεται να υπάρξει πρόνοια ώστε οι τάσεις να έχουν ανοιχτή και δημόσια λειτουργία για όλα τα μέλη του κόμματος και γι΄αυτό, όπως αναφέρεται, οφείλουν εφεξής έγκαιρα να τα ενημερώνουν και οφείλουν με τη δράση τους να μην αδυνατίζουν την υλοποίηση των αποφάσεων των οργάνων του ΣΥΡΙΖΑ.

Αναφορικά με τη λειτουργία της Κεντρικής Επιτροπής προτείνεται να περιληφθεί στο Καταστατικό διάταξη που θα ορίζει ότι συνέρχεται κάθε 2 μήνες με ευθύνη της Πολιτικής Γραμματείας και στις συνεδριάσεις της ΚΕ, να μπορούν για σοβαρά θέματα να παίρνουν μέρος με δικαίωμα λόγου οι συντονιστές/τριες των Περιφερειακών Επιτροπών, οι βουλευτές και ευρωβουλευτές.

Για τις αιρετές θέσεις ορίζεται ότι βουλευτές και ευρωβουλευτές που έχουν συμπληρώσει αθροιστικά θητείες 10 ετών, δεν μπορούν να είναι υποψήφιοι, εκτός αν προταθούν τουλάχιστον από τα 2/3 των μελών της ΝΕ και με τη σύμφωνη γνώμη των 2/3 των μελών της ΚΕ. Ορίζεται επίσης ότι δεν μπορούν να είναι υποψήφιοι για μια θητεία.

Προτείνεται ο Κανονισμός λειτουργίας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας και της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας να εγκρίνεται από την Κεντρική Επιτροπή και προστίθενται και οι βουλευτές στο πλαφόν του 25% των μελών κάθε οργάνου κόμματος, για τον αριθμό στελεχών που κατέχουν αμειβόμενη κυβερνητική θέση ή αξίωμα.

Αναφορικά με τον Κανονισμό εκλογής οργάνων και αντιπροσώπων ορίζεται ότι δικαίωμα εκλέγειν και εκλέγεσθαι για τα όργανα του κόμματος, έχουν όλοι όσοι συμμετέχουν σε ΟΜ οι οποίες υπάρχουν για τουλάχιστον 2 μήνες πριν από τη διεξαγωγή του συνεδρίου ή της συνδιάσκεψης.

Δικαίωμα του εκλέγειν για αντιπροσώπους στο συνέδριο ή στην Περιφερειακή συνδιάσκεψη ή την Νομαρχιακή Συνδιάσκεψη θα έχουν τα μέλη των αντίστοιχων ΟΜ. Αντιστοίχως, για την Περιφερειακή επιτροπή δικαίωμα εκλέγειν θα έχουν οι εκλεγμένοι αντιπρόσωπο στην περιφερειακή συνδιάσκεψη και για τη Νομαρχιακή Επιτροπή, οι εκλεγμένοι αντιπρόσωποι στη Νομαρχιακή συνδιάσκεψη.

Για την εκλογή όλων των βουλευόμενων και μη οργάνων καθώς των αντιπροσώπων στα συνέδρια ή στις συνδιασκέψεις, ισχύει η γυναικεία ποσόστωση. Αναφέρεται ρητά ότι στόχος είναι η ισόποση συμμετοχή των φύλων.

Προβλέπεται επίσης ότι ο εκάστοτε Γραμματέας του ΚΣ της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ είναι αυτοδίκαια μέλος της ΚΕ του κόμματος και παρακολουθεί με δικαίωμα λόγου την Πολιτική Γραμματεία.

Στο προτεινόμενο κείμενο καταστατικού, έχουν απαλειφθεί διατάξεις για τις συνιστώσες.

Αναφορικά με τους εσωτερικούς κανονισμούς ορίζεται ότι το συνέδριο θα ορίσει το νέο τρόπο συγκρότησης των τμημάτων της ΚΕ, τους κανόνες για την παρουσία των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ στα ΜΜΕ και το γραφείο Τύπου θα συντονίζει και θα αξιοποιεί τις παρεμβάσεις των στελεχών του κόμματος στα ΜΜΕ.

Προβλέπεται ακόμη ότι το Συνέδριο συγκροτεί επιτροπή διοικητικής δομής και λειτουργίας με αρμοδιότητες τη δημιουργία οργανογράμματος του κόμματος, την κατάρτιση λίστας των μελών του κόμματος που είναι σε δημόσια αξιώματα ή διορισμένοι σε δημόσια θέση, την κωδικοποίηση των αναγκών του δικτύου επαγγελματικής υποστήριξης του κόμματος. Αρμοδιότητα της επιτροπής διοικητικής δομής και λειτουργίας επίσης είναι η επιλογή των παραπάνω να γίνεται με διαφανή κριτήρια.
 
2) ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΘΕΣΕΩΝ ΤΗΣ ΚΕ

Στο κείμενο των θέσεων αναφέρεται η πορεία του ΣΥΡΙΖΑ προς την εκλογική νίκη του Ιανουαρίου του 2015, περιλαμβάνονται τα θετικά και τα αρνητικά της έως τώρα διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, χαράζεται η μελλοντική πορεία του κόμματος και της κυβέρνησης. Επιπλέον περιλαμβάνονται 26 προγραμματικές τομές που προτείνει και διεκδικεί ο ΣΥΡΙΖΑ.

-Στις Θέσεις γίνεται α) απολογισμός της νικηφόρας πορείας του ΣΥΡΙΖΑ, την ενοποίηση στο 1ο Συνέδριο και την προετοιμασία για την ανάληψη κυβερνητικής ευθύνης, της νίκης του Ιανουαρίου του 2015 και της πρώτης περιόδου στην κυβέρνηση, της διαπραγμάτευσης , της κυβερνητικής πολιτικής , του κόμματος, της σύγκρουσης , του Δημοψηφίσματος και του συμβιβασμού , της διάσπασης του ΣΥΡΙΖΑ, της εκλογικής νίκης του Σεπτεμβρίου, της κυβερνητικής πολιτικής , της αναδιοργάνωσης του κόμματος.

-Επιπλέον, περιλαμβάνεται η ανάλυση για β) “το Παρόν και το Μέλλον (Η Αριστερά στον 21ο αιώνα)", τη διεθνή κατάσταση και την Ευρώπη που βρίσκεται “ σε σταυροδρόμι". Ως προς αυτό τονίζεται ότι “οι εξελίξεις των τριών τελευταίων χρόνων, επιβεβαιώνουν τις διαπιστώσεις του ιδρυτικού Συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ για την έκταση και το βάθος της ευρωπαϊκής κρίσης" και σημειώνεται ότι " η θέση του Συνεδρίου για την επανίδρυση της Ε.Ε., παραμένει εξαιρετικά επίκαιρη".

Εντός του διεθνούς πλαισίου που περιγράφεται, επισημαίνεται ότι προκύπτει ότι η ανάγκη για ανανέωση και οικοδόμηση νέων κοινωνικών και πολιτικών συμμαχιών στην Ελλάδα, την Ευρώπη και τον κόσμο. "Με τα σημερινά δεδομένα κεντρικό ζήτημα αναδεικνύεται η αποτελεσματική οργάνωση και συνεργασία των δυνάμεων που συμμετέχουν ή παρακολουθούν το Κόμμα της Ευρωπαϊκής Αριστεράς, και ο διάλογος και η συνεργασία με τους Ευρωπαίους Πράσινους, καθώς και με εκείνα τα τμήματα της σοσιαλδημοκρατίας που δεν ανέχονται πλέον την ηγεμόνευσή τους από τον νεοφιλελευθερισμό και αντιστέκονται στη λιτότητα και τον αυταρχισμό που τη συνοδεύει" , αναφέρεται και σημειώνεται ότι " σε αυτό το πλαίσιο ο ΣΥΡΙΖΑ θα πρέπει εμπράκτως να συμβάλει σε έναν «πανευρωπαϊκό συνασπισμό κατά της κοινωνικής καταστροφής» που δεν θα οικοδομηθεί μέσα από ένα μόνο μέτωπο, το οικονομικοκοινωνικό, αλλά και άλλα μέτωπα όπως του αντιρατσισμού, του αντιμιλιταρισμού, της ειρήνης, της δημοκρατίας και της οικολογίας.

"Στην κοινωνία επιδιώκουμε τυπικές και άτυπες συμπορεύσεις με τα κινήματα και τα κομμάτια του πληθυσμού που χτυπήθηκαν από την ύφεση. Στο πολιτικό επίπεδο, επιδιώκουμε τη διαμόρφωση των προϋποθέσεων για προγραμματικές συμφωνίες και για συμπόρευση με όλες τις δυνάμεις της Αριστεράς. Επίσης, επιδιώκουμε συμμαχίες και συμπόρευση με κόμματα και κινήσεις που αναφέρονται στη σοσιαλδημοκρατία, εφόσον απαλλάσσονται από δεσμεύσεις απέναντι στο παλιό κομματικό σύστημα και τον νεοφιλελευθερισμό, καθώς και με πολιτικές εκφράσεις του οικολογικού κινήματος, πρώτα από όλα με το κόμμα των Πρασίνων".

-Στο τρίτο σκέλος γίνεται εκτενής αναφορά γ) “για ένα κόμμα ενεργών πολιτών, έκφραση αγωνιών και ελπίδων της κοινωνίας" . Ενός κόμματος δημοκρατικού και ανοικτού και ταυτόχρονα αποτελεσματικού, όπως τονίζεται, μαζί με την επισήμανση ότι “ιδίως τα ηγετικά όργανα πρέπει να έχουν διαρκές μέλημα την εφαρμογή στην πράξη αυτών των κατευθύνσεων”. Γίνεται λόγος για “ένα μαζικό κόμμα της Αριστεράς που θα μπορεί να μαθαίνει από τους αγώνες της κοινωνίας, να συμπυκνώνει τα καλύτερα στοιχεία αυτών των αγώνων και να τα μετατρέπει σε κομμάτι της συλλογικής διάνοιας, με λειτουργία που δεν θα μετατρέπει τις δυνάμεις μας σε εσωτερικούς μηχανισμούς πίεσης ή προσωπικούς στρατούς κυβερνητικών στελεχών”, αναφέρεται μεταξύ άλλων”.

Μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι η οργανωτική και πολιτική αυτονομία από την κυβέρνηση και το κράτος και ο σεβασμός των εσωκομματικών αποφάσεων και επιλογών αποτελεί βασική προϋπόθεση για τη λειτουργία του κόμματος ως συλλογικού διανοούμενου, στον οποίο ανήκουν και εκφράζονται όλα τα μέλη του σε όποια θέση και αν βρίσκονται.

Υπογραμμίζεται ότι ο ΣΥΡΙΖΑ επιχειρεί καθημερινά να εκφράσει, τόσο στην ελληνική όσο και στην ευρωπαϊκή πραγματικότητα, τον νέο κοινωνικό-πολιτικό-πολιτισμικό ριζοσπαστικό, προοδευτικό πόλο, που διαμορφώνεται "απέναντι στις δυνάμεις του μεγάλου κεφαλαίου των νεοφιλελεύθερων καπιταλιστικών εκμεταλλευτικών δεδομένων".

Μεγάλο τμήμα των θέσεων αποτελεί η ενότητα δ) "Αριστερό πρόγραμμα, απεγκλωβισμός από τις αιτίες που μας οδήγησαν στο Μνημόνιο, από το οικονομικό και πολιτικό πλαίσιο του νεοφιλελευθερισμού σε Ελλάδα και Ευρώπη".

Αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι ο ΣΥΡΙΖΑ “καλείται να αποδείξει και προγραμματικά ότι ακόμα και στο δυσκολότερο και το πιο ασφυκτικό περιβάλλον η άσκηση αριστερής πολιτικής είναι δυνατή" και ότι καλείται “να διαμορφώσει ένα πρόγραμμα τριετίας, δηλαδή μέχρι το επόμενο Συνέδριό του, που χρονικά συμπίπτει περίπου με τη διάρκεια της συμφωνίας της κυβέρνησης με τους δανειστές”, με πρ ώτο μέλημα του τ η ν αναστροφή της υφεσιακής πορείας της ελληνικής οικονομίας με όσο δυνατό υψηλότερους ρυθμούς οικονομικής ανάπτυξης και μείωσης της ανεργίας.