Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής: «Η φορομπηχτική συνταγή της κυβέρνησης επιτείνει την ύφεση»

Το Γραφείο Προϋπολογισμού της Βουλής, καταλογίζει στο ΥΠΟΙΚ υπεβολική χρήση των φόρων και μάλιστα των έμμεσων για να «κουμπώσουν» οι στόχοι του Μνημονίου, καθυστερήσεις στις ιδιωτικοποιήσεις και στα «κόκκινα» δάνεια, άτολμες παρεμβάσεις στις δαπάνες ακόμα και όσον αφορά στη στήριξη των πιο αδύναμων. 


«Η συντριπτική υπεροχή της στάθμισης των παρεμβάσεων στα έσοδα σε σχέση με τις συνολικές δημοσιονομικές παρεμβάσεις, δημιουργεί ένα ασφυκτικό περιβάλλον στην υπό ανάκαμψη οικονομία, επιτείνοντας την ύφεση ή περιορίζοντας τις προοπτικές ανάκαμψής της.

Το σημαντικότερο είναι ότι οι αυξήσεις φόρων αποθαρρύνουν την εργασία και την επιχειρηματικότητα (από την πλευρά της προσφοράς) και επομένως θολώνουν τις προοπτικές ανάκαμψη», σημειώνει στην Έκθεση του, τονίζοντας ότι για να μπορέσει η δημοσιονομική πολιτική να συμβάλει στην έξοδο από το τούνελ της ύφεσης, θα πρέπει να αναθεωρηθούν προς τα κάτω οι στόχοι για τα πρωτογενή πλεονάσματα. Και σ’ αυτό- όπως υπογραμμίζει- σύμμαχος θα είναι το ΔΝΤ.

Ειδικά όσον αφορά στη συνταγή της αύξησης των φόρων, το Γραφείο παρατηρεί ότι το 2016 η αναλογία των νέων παρεμβάσεων στα έσοδα σε σχέση με αυτών στις δαπάνες ήταν 0,75, ενώ το 2017 η αναλογία αυτή αυξήθηκε στο 15,9 κι αυτό σημαίνει ότι σωρευτικά στη διετία 2016-2017 ο λόγος εσόδων προς δαπάνες διαμορφώνεται στο 3,17!

Το χειρότερο όλων είναι η αναλογία άμεσων- έμμεσων φόρων. Όπως παρατηρείται εύστοχα, ο λόγος τους αποτελεί ένδειξη της πρόθεσης της δημοσιονομικής πολιτικής να ενισχύσει την αναδιανομή του εισοδήματος προς όφελος των χαμηλών εισοδημάτων. Αυτό σημαίνει ότι όσο μικρότερος είναι ο λόγος τόσο πιο κοινωνικά δίκαιη είναι η φορολογία. Τι προκύπτει, όμως, από τα στοιχεία του Προϋπολογισμού; Ο λόγος των έμμεσων προς άμεσους φόρους ενώ μειωνόταν συνεχώς μετά το 2010 (1,53), το 2015 αυξήθηκε (σε 1,19 από 1,15 το 2014) και το 2016 εκτιμάται ότι επίσης θα αυξηθεί περαιτέρω (1,21), ενώ το 2017 προβλέπεται σημαντική αύξησή του σε 1,3., άρα η λογική του «οι έχοντες πληρώνουν περισσότερα» πάει… περίπατο.

Αιχμηρή είναι η κριτική και όσον αφορά στη στόχευση των δαπανών και δη των κοινωνικών δαπανών. Αν και έχει προβλεφθεί ένα κονδύλι 871 εκατ. ευρώ, δεν θα πρέπει να αγνοήσει κανείς αφενός τις περικοπές σε ΕΚΑΣ και συντάξεις, αφετέρου την αδυναμία διάχυσης αυτών των δαπανών. Είναι ενδεικτικό ότι χώρες με πολύ χαμηλότερο ποσοστό δαπανών στο ΑΕΠ έχουν πολύ καλύτερες οικονομικές επιδόσεις (και ποιότητα υπηρεσιών) από την Ελλάδα, πράγμα που υποδεικνύει έστω έμμεσα, ότι υπάρχουν περιθώρια για βελτιώσεις στην Ελλάδα με παρόμοια στόχευση.

Το… κερασάκι στην τούρτα είναι η επιφύλαξη που διατυπώνει το Γραφείο Προϋπολογισμού για τη βιωσιμότητα του Ασφαλιστικού, μετά και από το νόμο Κατρούγκαλου. Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά, ελάχιστα θα μειωθούν οι επιχορηγήσεις στα ασφαλιστικά ταμεία ως % ΑΕΠ τα επόμενα χρόνια και γενικά, η δαπάνη για συντάξεις ως % ΑΕΠ είναι πολύ υψηλότερη από τον μέσον όρο του ΟΟΣΑ!

«Μαραθώνιος» με αβέβαιο τέλος η ενταξιακή διαδικασία Τουρκίας-ΕΕ (vid)

Οι Ευρωπαίοι κατηγορούν τον Ερντογάν για παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ενώ ο ισχυρός άνδρας της Τουρκίας χαρακτήρισε τους δυτικούς, υποστηρικτές των τρομοκρατών..



Τα πρώτα βήματα της Τουρκίας προς την Ευρώπη πραγματοποιήθηκαν πριν πέντε και πλέον δεκαετίες, όταν η Άγκυρα υπέβαλε αίτηση σύνδεσης στην τότε ΕΟΚ. Χρειάστηκε όμως να περάσουν άλλες τέσσερις μέχρι να ξεκινήσουν οι ενταξιακές διαπραγματεύσεις το 2005.

Το 2013, η Ευρωπαϊκή Ένωση αποφασίζει να «παγώσει» τη διαδικασία. Ήταν η Γερμανία που ανέλαβε την πρωτοβουλία και υποστηρίχθηκε από την Αυστρία, μετά τη βίαιη καταστολή του κύματος αντικυβερνητικών διαδηλώσεων στην Τουρκία.

Ο τότε υπουργός Εξωτερικών της Αυστρίας, Μάικλ Σπιντελέγκερ, ήταν ξεκάθαρος: «Θα πρέπει να σκεφτούν τις διαδικασίες και τη συμπεριφορά της αστυνομίας και τους στρατού τους. Πρέπει να δούμε μια κίνηση από την Άγκυρα πριν αρχίσουμε τις διαπραγματεύσεις για το άνοιγμα ενός νέου κεφαλαίου».

Οι μαζικές εκκαθαρίσεις που ακολούθησαν την αποτυχημένη απόπειρα πραξικοπήματος προκάλεσαν την αντίδραση των Βρυξελλών. Οι Ευρωπαίοι κατηγορούν τον Ερντογάν για παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, ενώ ο ισχυρός άνδρας της Τουρκίας χαρακτήρισε τους δυτικούς, υποστηρικτές των τρομοκρατών.

Ο Τούρκος αναλυτής Ναΐλ Αλκάν υποστηρίζει πως το μεταναστευτικό και η ισλαμοφοβία στην Ευρώπη είναι από τους βασικούς παράγοντες που καθιστούν τους Ευρωπαίους επιφυλακτικούς έναντι της Τουρκίας: «Η Τουρκία μπορεί με δυσκολία να γίνει δεκτή ως μέλος της ΕΕ εξαιτίας της ύπαρξης ισλαμοφοβίας στην Ευρώπη. Η ΕΕ προσπαθεί να αποφύγει το Ιράν, το Ιράκ και τη Συρία, χώρες που συνορεύουν με την Τουρκία».

Τον Μάρτιο υπεγράφη η συμφωνία των δύο πλευρών για το μεταναστευτικό. Για κάθε πρόσφυγα που επιστρέφει στην Τουρκία ένα άλλος θα εγκαθίσταται σε κάποια χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Άγκυρα λαμβάνει ισχυρά οικονομικά ανταλλάγματα, με το ζήτημα της κατάργησης της βίζας να παραμένει ακανθώδες.

Η ένταση κλιμακώνεται και ο Ερντογάν προειδοποιεί πως θα προχωρήσει στη διεξαγωγή δημοψηφίσματος, για το αν θα συνεχιστεί η ενταξιακή διαδικασία.

«Ας κάνουμε υπομονή μέχρι το τέλος της χρονιάς και μετά θα καταφύγουμε στο λαό. Ο λαός είναι κυρίαρχος και θα απευθυνθούμε σε εκείνον», τόνισε ο Τούρκος πρόεδρος.

Η επικεφαλής της ευρωπαϊκής διπλωματίας όμως, επιμένει στον διάλογο με την Άγκυρα.

«Εάν η ενταξιακή διαδικασία φτάσει στο τέλος της, θα είναι κάτι επιζήμιο και για τους δύο. Η Ευρώπη θα χάσει ένα σημαντικό δίαυλο διαλόγου με την Τουρκία, αλλά και η Τουρκία θα χάσει πολλά», ανέφερε η Φεντερίκα Μογκερίνι.

Η Τουρκία πάντως, ήδη στρέφεται προς τον Οργανισμό Συνεργασίας της Σαγκάης, στον οποίο «πρωταγωνιστούν» Κίνα και Ρωσία, με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν να ανακοινώνει την ενίσχυση των σχέσεων με τη Μόσχα.

 
πηγή: euronews

Βλαντίμιρ Πούτιν για την απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου: οι απαγορεύσεις δεν είναι ο καλύτερος τρόπος της δημοκρατίας

Δήλωση του ρώσου προέδρου, Βλαντιμίρ Πούτιν, για την απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου να εφαρμόσει "περιορισμούς" στα ρωσικά ΜΜΕ...



Ο ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν αναφερόμενος στην απόφαση του Ευρωκοινοβουλίου που αφορά τους περιορισμούς στα ρωσικά ΜΜΕ, δήλωσε, ότι «παρατηρούμε μια προφανή υποτίμηση των αντιλήψεων που υπάρχουν για την δημοκρατία στον δυτικό κόσμο». Ο ίδιος επεσήμανε επίσης, ότι ευελπιστεί πως θριαμβεύσει η κοινή λογική και πως δεν θα υπάρξουν πραγματικοί περιορισμοί για τα ρωσικά ΜΜΕ.

«Εντελώς πρόσφατα, και μάλιστα αυτό συνεχίζεται ακόμη, όλοι προσπαθούσαν και προσπαθούν να μας διδάξουν την δημοκρατία, και πάντα ακούγαμε από τους ανθρώπους αυτούς, ότι ο πιο λαθεμένος τρόπος… είναι να απαγορεύεις κάτι» δήλωσε ο Πούτιν.

Προσέθεσε μάλιστα ότι αυτό είναι κανόνας της Δημοκρατίας.
πηγή: www.ria.ru

Ποιος νοιάζεται για την τύχη του Κέντρου;

Φαίνεται ότι στο χώρο του Κέντρου διεξάγεται ένας υπέρ πάντων αγών. Δεν πρόκειται για αψιμαχίες, μάλλον χαράζονται διαχωριστικές γραμμές, κρίνεται ποιος θα πάει με ποιον και ποιους θ’ αφήσει. Γι’ αυτό και οι συγκεκριμένες εξελίξεις δεν θα έπρεπε να αντιμετωπιστούν σαν υπόθεση που δεν μας αφορά... 



Δεν ξέρω αν παρακολουθήσατε τη μεθοδική επίθεση αποδόμησης της προέδρου του ΠΑΣΟΚ, που εξαπολύθηκε από το γνωστό κέντρο με έδρα τον ΔΟΛ. Ας παραθέσουμε μερικά αποσπάσματα από πρόσφατες ομοβροντίες εναντίον της, για να πάρετε μια ιδέα:

«Κυκλοφορεί ως αστικός μύθος το “παράπονο” της Όλγας Κεφαλογιάννη ότι ο θείος της κ. Βαρδής Βαρδινογιάννης της είπε κάποτε: “Ολγα μου, εσύ είσαι ανιψιά μου, αλλά η Φώφη είναι κόρη μου”».

«Ο κ. Βαρδής επεδίωκε per terra per mare να ψηφίσει το ΠΑΣΟΚ τον Ιούλιο τον εκλογικό νόμο, για να βρει ο Τσίπρας τις ψήφους που του έλειπαν, ώστε να ισχύσει η απλή αναλογική από τις προσεχείς εκλογές, και θα το επιτύγχανε, αν δεν προέκυπτε η σθεναρή στάση ορισμένων βουλευτών του ΠΑΣΟΚ».

«Το ΠΑΣΟΚ κρυφοτρίβεται με τον ΣΥΡΙΖΑ». «Το νεογεννηματικό ΠΑΣΟΚ επιχειρεί να επανασυστηθεί στους παλιούς ψηφοφόρους του σαν μια αποτριχωμένη εκδοχή του ΣΥΡΙΖΑ». «[Το ΠΑΣΟΚ έχει] ολίγον αντιμνημονιακό ύφος, ολίγον παλαιοσυνδικαλιστικό και πολύ αντιδεξιό, σε βαθμό κολλάδικου παροξυσμού». «Κύριο χάρισμα της προέδρου του ΠΑΣΟΚ είναι το ληξιαρχικό δεδομένο του ονόματός της». [Τόσα πολλά σεξιστικά υπονοούμενα σε τόσο λίγες γραμμές… Οσο για το «κολλάδικο», αφορά μεν τον πασόκο συνδικαλιστή Κολλά, αλλά ο ηχητικός συνειρμός δεν παύει να είναι προσεκτικά επιλεγμένος].

Οι προξενητές της Δεξιάς


Προς τι αυτό το μίσος; Τι είναι αυτό που τους κάνει να βγάζουν τόση χολή αδιαφορώντας αν έτσι πριονίζουν το κλαδί στο οποίο κρέμονταν και τρέφονταν τόσα χρόνια; Θα μπορούσαμε να πούμε ότι, απλώς, έχουν πετάξει σ’ άλλο κλαδί, αλλά ας μην υποκύψουμε στην ευκολία αυτή.

Αυτό που τους έκανε να αγανακτήσουν, είναι το γεγονός ότι το ΠΑΣΟΚ υπερψήφισε τις κυβερνητικές τροπολογίες συμμόρφωσης προς τις αποφάσεις του ΣτΕ, διαφοροποιούμενο έτσι από τη ΝΔ και αναγκάζοντάς την να αλλάξει στάση στη διάσκεψη των προέδρων και να ψηφίσει υπέρ της συγκρότησης του ΕΣΡ. Ωστόσο, αυτοί που επιτίθενται μ’ αυτό το δολοφονικό τρόπο στην πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, θα μπορούσαν να δηλώσουν έντονα τη διαφωνία τους και να καταγγείλουν μια λανθασμένη, κατά τη γνώμη τους, πολιτική. Δεν τους αρκεί, όμως, αυτό.

Καταφεύγουν σε μεθόδους διασυρμού και σε διάδοση υπαινιγμών για εξυπηρέτηση αλλότριων συμφερόντων, γιατί δεν τους φτάνει να την απαξιώσουν στα μάτια όσων συμφωνούν μαζί τους, τους ενδιαφέρει να απαξιωθεί στα μάτια όσων θα μπορούσαν να επικροτήσουν τη στάση της. Έχοντας την εδραιωμένη πεποίθηση ότι η θέση του σοσιαλδημοκρατικού Κέντρου είναι στο πλάι της Δεξιάς, κάνουν το παν ώστε να μην του δοθεί η δυνατότητα άλλης επιλογή.

Μάχη για τις διαχωριστικές γραμμές


Φαίνεται ότι στο χώρο του Κέντρου διεξάγεται ένας υπέρ πάντων αγών. Δεν πρόκειται για αψιμαχίες, μάλλον χαράζονται διαχωριστικές γραμμές, κρίνεται ποιος θα πάει με ποιον και ποιους θ’ αφήσει. Γι’ αυτό και οι συγκεκριμένες εξελίξεις δεν θα έπρεπε να αντιμετωπιστούν σαν υπόθεση που δεν μας αφορά. Από την έκβασή του θα εξαρτηθεί ποιες πολιτικές συμμαχίες θα συγκροτηθούν μεσοπρόθεσμα και, συνεπώς, ποια τροπή θα πάρουν τα πράγματα.

Με πρόσχημα τη -βενιζελικής έμπνευσης- συσπείρωση των φιλοευρωπαϊκών και μη λαϊκιστικών δυνάμεων, επιχειρείται να παγιωθεί η συμπόρευση με τη ΝΔ σαν η μόνη σωτήρια για το Κέντρο. Ας είναι ακριβώς αυτή που οδήγησε το ΠΑΣΟΚ στην ανυποληψία και τη συρρίκνωση. Δεν τους ενδιαφέρει αυτό, από την αποδέσμευση του Κέντρου θα προτιμούσαν ακόμα και την ανυπαρξία του. Ακριβώς επειδή μια τέτοια αποδέσμευση θα μπορούσε να το στρέψει αριστερά και, επομένως, να ενισχύσει τον αντίπαλο πόλο της Αριστεράς.

Έχει κάτι να πει γι’ αυτό η Αριστερά;


Δυστυχώς, οι ως τώρα αναλύσεις της Αριστεράς για το Κέντρο κινούνται μεταξύ του «τι μπρόκολα, τι λάχανα» και της φαεινής ιδέας της «μεγάλης δημοκρατικής παράταξης». Δηλαδή στον αστερισμό της ασυγχώρητης αναλυτικής ρηχότητας.

Εκείνο που θα είχε ενδιαφέρον να συζητήσει και να δοκιμάσει να εφαρμόσει η Αριστερά, είναι η καλλιέργεια του εδάφους για την προώθηση ενός συνασπισμού κοινωνικών και πολιτικών δυνάμεων με κορμό την ίδια. Είτε βρίσκεται στην κυβέρνηση είτε όχι. Θα μπορούσε έτσι να αποσπάσει, τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα, δημοκρατικές πολιτικές και λαϊκές δυνάμεις από την επιρροή της Δεξιάς και να προστατέψει ευρύτερες λαϊκές τάξεις από τις επιθέσεις της. Ταυτόχρονα, θα ασφάλιζε και τον εαυτό της από τη «μεγαλοφυή» ιδέα να στραφεί στο Κέντρο -την ώρα που αυτό συρρικνώνεται και σκέφτεται να στραφεί αριστερά!- ενώ θα μπορούσε να αποκρούσει με αυτή τη στάση και τις δικαιολογημένες επιθέσεις από τα αριστερά της. Το κυριότερο, όμως, ίσως είναι ότι έτσι δεν θα εκθέσει την κοινωνία στον κίνδυνο της ενίσχυσης των δήθεν αντισυστημικών εκδοχών της ακραίας Δεξιάς, που θρέφεται από τη μείωση της ριζοσπαστικής διάθεσης της Αριστεράς.

Με τον τρόπο της Αριστεράς


Η πείρα από την ευρωπαϊκή πραγματικότητα, αλλά και την πρόσφατη επικράτηση του Τραμπ (αντί του Σάντερς και όχι της Κλίντον) στις ΗΠΑ θα έπρεπε να μας έχει πείσει ότι, παρότι οι εκλογές συχνά κρίνονται στο κέντρο, το πολιτικό παιχνίδι παίζεται στα αριστερά. Αν η Αριστερά δεν μπορεί να μιλήσει με τη δική της -διεθνιστική, αλληλέγγυα, φιλική προς τον ξένο, φεμινιστική και οικολογική- ριζοσπαστική γλώσσα, τότε το παιχνίδι δεν το κερδίζουν οι κεντρώες, αλλά οι εθνοκεντρικές, ρατσιστικές, ξενοφοβικές, σεξιστικές και αδιάφορες για το περιβάλλον ρητορικές και ιδεολογίες.

Αν έχει κάτι να κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ σήμερα, δεν είναι να μεταμφιεστεί σε ΠΑΣΟΚ (γιατί δεν μπορεί), ούτε να καταπιεί το ΠΑΣΟΚ ως θήραμα (γιατί η πολιτική βιοποικιλότητα είναι ανάγκη κοινωνική), ούτε να αδιαφορήσει. Με διαφανή τρόπο και δημόσιο λόγο οφείλει να παρέμβει, για να διαμορφώσει τους όρους ενός νέου πολιτικού σκηνικού, το οποίο δεν θα ευνοεί την επανάληψη του έργου που παρακολουθούμε μια τετραετία τώρα. Η ψήφιση της απλής αναλογικής για κάτι τέτοιο μας προετοίμαζε. Οτιδήποτε άλλο θα ήταν ασύγγνωστη επιπολαιότητα.
Χαράλαμπος Γεωργούλας/ΕΠΟΧΗ

Πρωτογενές πλεόνασμα 6,5 δισ. ευρώ στο δεκάμηνο

Πρωτογενές πλεόνασμα 6,5 δισ. καταγράφεται στο δεκάμηνο Ιανουαρίου - Οκτωβρίου 2016, έναντι πρωτογενούς πλεονάσματος 4,5 δισ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2015 και στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 3,6 δισ. ευρώ, όπως προκύπτει από τα στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού...



Τo εν λόγω διάστημα καταγράφεται πλεόνασμα στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 1,312 δισ. ευρώ έναντι ελλείμματος 793 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2015 και στόχου του προϋπολογισμού 2016 για έλλειμμα 1,608 δισ. ευρώ.

Βάσει των στοιχείων που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Οικονομικών, το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 42,8 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 938 εκατ. ευρώ ή 2,2%  έναντι του στόχου του Σχεδίου Προϋπολογισμού 2017.

Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 40,1 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 920 εκατ. ευρώ ή 2,4% έναντι του στόχου του Σχεδίου Προϋπολογισμού 2017.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το ΥΠΟΙΚ, την περίοδο Ιανουαρίου - Οκτωβρίου 2016, αύξηση έναντι του στόχου παρατηρήθηκε στις εξής κύριες κατηγορίες εσόδων:
  • Φόρος εισοδήματος φυσικών προσώπων κατά 76 εκατ. ευρώ ή 1,2%
  • Φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων κατά 316 εκατ. ευρώ ή 11,8%
  • Λοιποί άμεσοι φόροι κατά 30 εκατ. ευρώ ή 1,3%,
  • ΦΠΑ καπνού κατά 18 εκατ. ευρώ ή 3,2%,
  • ΦΠΑ λοιπών κατά 137 εκατ. ευρώ ή 1,3%,
  • Λοιποί ΕΦΚ (καπνού κλπ) κατά 57 εκατ. ευρώ ή 2,4%,
  • Λοιποί φόροι κατανάλωσης κατά 11 εκατ. ευρώ ή 4,7%,
  • Έμμεσοι φόροι ΠΟΕ κατά 15 εκατ. ευρώ ή 2,3%,
  • Λοιπά μη φορολογικά έσοδα κατά 205 εκατ. ευρώ ή 5,9%.
Μειωμένα έναντι του στόχου την ίδια περίοδο ήταν τα έσοδα στις κάτωθι βασικές κατηγορίες:
  • Φόροι στην περιουσία κατά 24 εκατ. ευρώ ή 0,9%,
  • ΕΦΚ ενεργειακών προϊόντων κατά 33 εκατ. ευρώ ή 1,0%.
Έσοδα

Οι επιστροφές εσόδων (εξαιρουμένων των επιστροφών από το πρόγραμμα εκκαθάρισης ληξιπρόθεσμων οφειλών) ανήλθαν σε 2,4 δισ. ευρώ, σημειώνοντας  μείωση κατά 90 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του Σχεδίου Προϋπολογισμού 2017.

Τα έσοδα του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ανήλθαν σε 2,7 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 18 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου του Σχεδίου Προϋπολογισμού 2017.

Ειδικότερα, τον Οκτώβριο 2016 το σύνολο των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε στα 4,99 δισ. ευρώ αυξημένο κατά 938 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον μηνιαίο στόχο του Σχεδίου Προϋπολογισμού 2017.

Τα καθαρά έσοδα του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν στα 4,8 δισ. ευρώ, αυξημένα έναντι του μηναίου στόχου κατά 920 εκατ. ευρώ.

Οι επιστροφές εσόδων (εξαιρουμένων των επιστροφών από το πρόγραμμα εκκαθάρισης ληξιπρόθεσμων οφειλών) για την περίοδο Οκτωβρίου 2016 ανήλθαν σε 237 εκατ. ευρώ σημειώνοντας μείωση κατά 90 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου (327 εκατ. ευρώ) του Σχεδίου Προϋπολογισμού 2017.

Τα έσοδα του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) για την περίοδο Οκτωβρίου 2016 ανήλθαν σε 158 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 18 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.

Δαπάνες

Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την περίοδο Ιανουαρίου - Οκτωβρίου 2016 ανήλθαν στα 41,5 δισ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 1,99 δισ. ευρώ έναντι του στόχου (43,48 δισ. ευρώ).

Ειδικότερα, οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 38,5 δισ. ευρώ και είναι μειωμένες κατά 1,1 δισ. ευρώ έναντι του στόχου, κυρίως λόγω της μείωσης των πρωτογενών δαπανών κατά 726 εκατ. ευρώ.

Οι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού παρουσιάζονται αυξημένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2015 κατά 780 εκατ. ευρώ. Έχουν καταβληθεί επιπλέον 327 εκατ. ευρώ για επιχορηγήσεις νοσοκομείων, 117 εκατ. ευρώ για την έκτακτη οικονομική ενίσχυση για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, 53 εκατ. ευρώ για επιδοτήσεις γεωργίας, 269 εκατ. ευρώ για επιδόματα πολυτέκνων, 43 εκατ. ευρώ για τις μεταναστευτικές ροές και 30 εκατ. ευρώ για τα εξοπλιστικά προγράμματα του ΥΠΕΘΑ.

Οι δαπάνες του ΠΔΕ, σύμφωνα με την naftemporiki, διαμορφώθηκαν σε 2,99 δισ. ευρώ μειωμένες κατά 860 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.

Ειδικά για τον μήνα Οκτώβριο oι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 4,3 δισ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 112 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου, ενώ oι δαπάνες του τακτικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 3,98 δισ. ευρώ και παρουσιάζονται αυξημένες κατά 119 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου. Οι δαπάνες του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ανήλθαν σε 309 εκατ. ευρώ μειωμένες κατά 231 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου.

ΕΛΛΗΝΙΚΟ: «Η Κυβέρνηση υπονομεύει την επένδυση ύψους 8,1 δις ευρώ και 75.000 νέων θέσεων εργασίας.» (vid)

Για «υπονόμευση» της επένδυσης στο Ελληνικό ύψος 8,1 δισ. ευρώ και 75.000 θέσεων εργασίας κατηγορεί ο Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος την κυβέρνηση με αφορμή την παρατεταμένη καθυστέρηση στην υλοποίηση του έργου....



Με αφορμή την απάντηση που έλαβε ο βουλευτής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης σε ερώτηση που κατέθεσε προς τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο, ο κ. Κωνσταντινόπουλος υποστηρίζει σε ανακοίνωσή του ότι «Ο κ. Τσακαλώτος ομολογεί ότι μετά την ψήφιση της σύμβασης από τη Βουλή δεν έχει προχωρήσει τίποτα για την επένδυση στο Ελληνικό».

Κατά τη συζήτηση της ερώτησης στην Ολομέλεια της Βουλής, ο κ. Κωνσταντινόπουλος ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «Η κυβέρνηση και ο υπουργός Οικονομικών προσωπικά δεν δείχνουν κανένα ενδιαφέρον για να προχωρήσει η επένδυση στο Ελληνικό και δεν απάντησαν στις ερωτήσεις μας» και πως στα ερωτήματα για το «Πότε θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες από το Υπ. Πολιτισμού που αφορούν θέματα Διατηρητέων και Αρχαιολογίας; Πότε αναμένεται να ξεκινήσει από το Υπουργείο Περιβάλλοντος η διαβούλευση επί της ΣΜΠΕ (Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων) για το έργο; Πότε θα ολοκληρωθεί η στελέχωση του Γραφείου Ελληνικού στο Υπουργείο Οικονομικών; Σε ποιο στάδιο βρίσκεται; Πότε αναμένεται η κατάθεση του master plan στο ΣτΕ; Πότε θα προχωρήσετε στην έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος;» ο υπουργός «αντί ο να απαντήσει με σαφή χρονοδιαγράμματα, κατέφυγε σε ευχολόγια, ενώ ο χρόνος περνά άπρακτος και κάθε μέρα χάνονται οι 75.000 θέσεις εργασίας και τα 300 εκ.ευρώ προκαταβολή που θα καταθέσει στο Δημόσιο ο επενδυτής, επιπλέον των άλλων ασφαλιστικών εισφορών, φόρων κλπ».

Ο ίδιος δε, προσθέτει ότι η Δημοκρατική Συμπαράταξη θα καλέσει τα κόμματα «του δημοκρατικού τόξου, ζητώντας την άμεση σύγκληση των αρμόδιων Επιτροπών Παραγωγής και Εμπορίου, Οικονομικών και Μορφωτικών Υποθέσεων σε κοινή συνεδρίαση, ώστε να προσέλθουν οι αρμόδιοι Υπουργοί και να δώσουν ξεκάθαρες απαντήσεις».

Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Τσακαλώτος απαντώντας στην σχετική ερώτηση του βουλευτή είπε μεταξύ άλλων πως «το αμέσως προσεχές διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες από τα συναρμόδια υπουργεία και να κατατεθούν όλες οι σχετικές μελέτες ώστε να ακολουθήσει η έκδοση Προεδρικού Διατάγματος».

Σε άλλο σημείο δε επισήμανε ότι «Αυτό που μπορώ να σας πω είναι ότι από την στιγμή που θα έχουμε το σχέδιο του επενδυτή θα χρειαστεί περίπου ένα εξάμηνο για να ξεκινήσουν οι εργασίες. Δεν υπάρχει ζήτημα διαφωνίας πλέον για να καθυστερήσει η διαδικασία. Ολοι στο υπουργείο και στα άλλα υπουργεία εργάζονται σκληρά για να ολοκληρωθεί η διαδικασία σε εύλογο χρόνο».


Τα βασικά σημεία της ομιλίας του Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου


Βασικά σημεία της ομιλίας του Οδυσσέα Κωνσταντινόπουλου, Βουλευτή Αρκαδίας και επικεφαλής του Τομέα Ανάπτυξης της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης (ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) στη Βουλή κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησής του προς τον Υπουργό Οικονομικών σχετικά με την πρόοδο της επένδυσης για την αξιοποίηση του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού: 

Η Κυβέρνηση και ο Υπουργός Οικονομικών προσωπικά δεν δείχνουν κανένα ενδιαφέρον για να προχωρήσει η επένδυση στο Ελληνικό και δεν απάντησαν στις ερωτήσεις μας.

Καταθέσαμε πέντε ξεκάθαρα ερωτήματα:
  • Πότε θα ολοκληρωθούν οι διαδικασίες από το Υπ. Πολιτισμού που αφορούν θέματα Διατηρητέων και Αρχαιολογίας;
  • Πότε αναμένεται να ξεκινήσει από το Υπουργείο Περιβάλλοντος η διαβούλευση επί της ΣΜΠΕ (Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων) για το έργο;
  • Πότε θα ολοκληρωθεί η στελέχωση του Γραφείου Ελληνικού στο Υπουργείο Οικονομικών; Σε ποιο στάδιο βρίσκεται;
  • Πότε αναμένεται η κατάθεση του master plan στο ΣτΕ;
  • Πότε θα προχωρήσετε στην έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος;
Αντί ο Υπουργός να απαντήσει με σαφή χρονοδιαγράμματα, κατέφυγε σε ευχολόγια, ενώ ο χρόνος περνά άπρακτος και κάθε μέρα χάνονται οι 75.000 θέσεις εργασίας και τα 300 εκ.ευρώ προκαταβολή που θα καταθέσει στο Δημόσιο ο επενδυτής, επιπλέον των άλλων ασφαλιστικών εισφορών, φόρων κλπ.

Η Δημοκρατική Συμπαράταξη δεν θα μείνει με σταυρωμένα χέρια να βλέπει τη δημόσια περιουσία να ρημάζει και την ανεργία να διογκώνεται ενώ υπάρχουν άμεσες λύσεις. Αποστέλλουμε άμεσα επιστολή σε όλα τα κόμματα του δημοκρατικού τόξου, ζητώντας την άμεση σύγκληση των αρμόδιων Επιτροπών Παραγωγής και Εμπορίου, Οικονομικών και Μορφωτικών Υποθέσεων σε κοινή συνεδρίαση, ώστε να προσέλθουν οι αρμόδιοι Υπουργοί και να δώσουν ξεκάθαρες απαντήσεις.