Δημ. Παπαδημητρίου: «Το αφορολόγητο είναι υπό διαπραγμάτευση» ! (vid)

Στην παραδοχή ότι η κυβέρνηση συζητά με τους δανειστές το θέμα του αφορολόγητου ορίου, προχώρησε με δήλωσή "βόμβα", ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρης Παπαδημητρίου...


Μιλώντας από τα Τρίκαλα όπου βρέθηκε, σύμφωνα με τα eklogika.gr, ο υπουργός Οικονομίας, έκανε λόγο για ανάγκη να κλείσει η δεύτερη αξιολόγηση, ώστε να μπορέσει να ενταχθεί η χώρα στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.

Συγκεκριμένα, ο κ. Παπαδημητρίου ανέφερε μιλώντας σε δημοσιογράφους: «Το αφορολόγητο και άλλα διαπραγματεύονται. Προσπαθούμε να κρατήσουμε αυτό που υπάρχει τώρα. Το αν θα μπορέσουμε να το κρατήσουμε, δεν το ξέρω, αλλά θα είναι το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε.

» Πρέπει να κλείσει η αξιολόγηση, γιατί μετά την αξιολόγηση, έρχεται η ένταξη της χώρας στην πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης, κι αυτό είναι πάρα πολύ κρίσιμο για την ρευστότητα των επιχειρήσεων».


Η δήλωση του κ. Παπαδημητρίου σχετικά με το αφορολόγητο στα Τρίκαλα (trikala.gr)



«Παραπλανητικό» το ότι οι λιγότεροι φόροι θα φέρουν ανάπτυξη

Παράλληλα, σε άρθρο του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο κ. Παπαδημητρίου εκφράζει την άποψη πως η πολιτική θέση ότι «η μείωση των φορολογικών συντελεστών των επιχειρήσεων θα φέρει ανάπτυξη» είναι παραπλανητική και δεν βοηθάει στην αντιμετώπιση προβλημάτων που πραγματικά εμποδίζουν την ανάπτυξη. Ο υπουργός Οικονομίας, υποστηρίζει ότι το οποίο κέρδος από τη μείωση φόρων «διοχετεύεται στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου ή στη διανομή μερίσματος και όχι σε νέες επενδύσεις».

Σύμφωνα με τον ίδιο, ορισμένα από τα κοινώς παραδεκτά προβλήματα της οικονομίας είναι η έλλειψη μακροοικονομικής σταθερότητας και σταθερού φορολογικού συστήματος, η φοροδιαφυγή, η διαφθορά, όπως και η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας. Η κυβέρνηση έχει στόχο τη δίκαιη ανάπτυξη «για να προσελκύσει παραγωγικές και όχι κερδοσκοπικές επενδύσεις», σημειώνει.

Αναλυτικά, το άρθρο του κ. Παπαδημητρίου στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων έχει ως εξής:

Στον αξιόλογο και γόνιμο δημόσιο διάλογο που τελευταία έχει αναπτυχθεί, το ερώτημα που κυρίως τίθεται (παραφράζοντας τον Σαίξπηρ) είναι «to cut or not to cut» τον φορολογικό συντελεστή των επιχειρήσεων. Το πραγματικό ερώτημα όμως είναι «when to cut» το φορολογικό συντελεστή.

Η στήριξη επιχειρημάτων σε εμπειρικές οικονομικές έρευνες είναι χρήσιμη, αλλά δεν βοηθάει τον πολιτικό διάλογο για τον απλούστατο λόγο ότι δεν υπάρχουν αποτελέσματα ομόφωνα αποδεκτά από την ακαδημαϊκή κοινότητα για τα αποτελέσματα της συσχέτισης φόρων και ανάπτυξης. Για λεπτομερή επισκόπηση μεγάλου αριθμού ερευνητικών μελετών υπάρχει η μελέτη 'What really is the Evidence on Tax and Growth' του ινστιτούτου Center on Budget and Policy Priorities, το οποίο ουσιαστικά τεκμηριώνει το γεγονός ότι δεν υπάρχει κοινή θέση για τα αποτελέσματα της επίπτωσης της μείωσης της φορολογίας στην ανάπτυξη.

Επιπλέον οι εμπειρικές έρευνες αφορούν κυρίως:

α) την περίοδο πριν το 2010, λόγω των διαθέσιμων χρονολογικών σειρών, και

β) την ανάλυση των χωρών των αναπτυγμένων οικονομιών, οι οποίες όμως χαρακτηρίζονται από σταθερά θεσμικά φορολογικά πλαίσια και αυξημένη φορολογική συνείδηση.

Μετά το 2010, σύμφωνα με μελέτη του ΔΝΤ για τους δημοσιονομικούς πολλαπλασιαστές (IMF Working Paper WP/13/1, Growth Forecast Errors and Fiscal Multipliers), τα εμπειρικά αποτελέσματα έχουν ανατραπεί. Συγκεκριμένα υπάρχει σχεδόν πλήρης συμφωνία ότι σε περιόδους ύφεσης οι πολλαπλασιαστές είναι μεγαλύτεροι (οπότε έχει σημασία για την επίπτωση στο ΑΕΠ αν η δημοσιονομική προσαρμογή γίνεται από την πλευρά των δαπανών ή την πλευρά των φόρων), ενώ και η αποτελεσματικότητα της μείωσης των φορολογικών συντελεστών είναι αμφισβητήσιμη.

Σε περιόδους παρατεταμένης ύφεσης και στέρησης της χρηματοδότησης της οικονομίας, όπως συμβαίνει στην Ελλάδα, το όποιο όφελος προκύψει για τις επιχειρήσεις από τη φορολογία διοχετεύεται στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου ή στη διανομή αυξημένου μερίσματος και όχι σε νέες επενδύσεις.

Στο πλαίσιο αυτό, η παρουσίαση της μείωσης των φορολογικών συντελεστών και του επιπέδου των επενδύσεων σε χώρες της ΕΕ του προηγούμενου άρθρου, αποτελεί απλά ένδειξη και όχι απόδειξη της συσχέτισης. Αυτό συμβαίνει διότι η απλή συσχέτιση δεν λαμβάνει υπόψη άλλες παραμέτρους της οικονομίας που επηρεάζονται, αλλά ούτε τις αντικρουόμενες παραμέτρους που ενεργοποιεί η μείωση της φορολογίας. Στην περίπτωση της Ελλάδας αυτή η παράμετρος είναι η επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων που έχουν τεθεί στο πλαίσιο του Προγράμματος της Χρηματοοικονομικής Στήριξης της Οικονομίας.

Αυτό σημαίνει ότι οποιαδήποτε απώλεια εσόδων προκύψει από τη μείωση των φορολογικών συντελεστών (και σύμφωνα με εκτιμήσεις θα είναι σχεδόν 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ, αν ο συντελεστής μειωθεί στο 15% από το 29%), θα πρέπει να καλυφθεί από αντίστοιχη περικοπή των δαπανών.

Σύμφωνα όμως με εκτιμήσεις τόσο του ΟΟΣΑ αλλά και της ΕΚΤ (OECD Fiscal multipliers and prospects for consolidation και ECB Working Paper Comparing fiscal multipliers across models and countries in Europe), οι πολλαπλασιαστές των δαπανών είναι σχεδόν διπλάσιοι των πολλαπλασιαστών των φορολογικών εσόδων για την Ελλάδα. Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι στην περίπτωση που υποθέσουμε ότι η μείωση των φορολογικών συντελεστών θα ενισχύσει την ανάπτυξη κατά x%, η αναγκαία αντίστοιχη μείωση των δαπανών θα μειώσει την ανάπτυξη κατά 2x%.

Συνεπώς, η πολιτική θέση ότι 'η μείωση των φορολογικών συντελεστών των επιχειρήσεων θα φέρει ανάπτυξη' είναι παραπλανητική και δεν βοηθάει στην αντιμετώπιση των προβλημάτων που πραγματικά εμποδίζουν την ανάπτυξη. Οι πολιτικές αποφάσεις για την οικονομία πρέπει να λαμβάνουν υπόψη:

• τους περιορισμούς της οικονομικής προσαρμογής,

• τις οικονομικές παρενέργειες σε άλλους τομείς της οικονομίας,

• τις προτεραιότητες της κοινωνικής πολιτικής και

• την αποτελεσματικότητα της διοίκησης.

» Χωρίς λοιπόν την προσφυγή στα αποτελέσματα εμπειρικών μελετών για άλλες χώρες και για άλλες περιόδους που τεκμηριώνουν την αποτελεσματικότητα ή την αναποτελεσματικότητα της μείωσης της φορολογίας, είναι προτιμότερο να σταθούμε στα κοινώς αποδεκτά προβλήματα της οικονομίας.

Σε αυτά περιλαμβάνονται:

• Η επίτευξη μακροοικονομικής σταθερότητας

• Η διατήρηση βιώσιμης δημοσιονομικής κατάστασης στην οικονομία

• Η ύπαρξη και συντήρηση βασικών υποδομών στη χώρα

• Η εύρυθμη λειτουργία των θεσμών (δικαστική εξουσία, διαφάνεια διαγωνισμών)

• Ο περιορισμός της φοροδιαφυγής (ώστε το φορολογικό βάρος να κατανέμεται δίκαια)

• Η καταπολέμηση της διαφθοράς (ώστε οι επενδύσεις να γίνονται αξιοκρατικά και χωρίς εμπόδια)

• Η διαμόρφωση σταθερού φορολογικού συστήματος (που θεωρείται σημαντικότερος παράγοντας για τις επενδύσεις καθώς διασφαλίζει ότι ο φορολογικός συντελεστής που ισχύει σήμερα θα ισχύει και σε 5 χρόνια)

• Η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας

• Η διαμόρφωση φιλικού επιχειρηματικού περιβάλλοντος (σε συνδυασμό με την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας)

• Η πραγματοποίηση των απαραίτητων μεταρρυθμίσεων στην οικονομία

• Η ολοκλήρωση των επωφελών ιδιωτικοποιήσεων που θα ενισχύσουν την δυναμική της οικονομίας

Όλα τα παραπάνω προβλήματα της οικονομίας, τα οποία επιδεινώθηκαν μετά από δεκαετίες διακυβέρνησης από τις κυβερνήσεις κομμάτων της σημερινής αντιπολίτευσης, γίνεται προσπάθεια να διορθωθούν τα τελευταία δύο χρόνια υπό τον περιορισμό του ασφυκτικού δημοσιονομικού πλαισίου (και του δυσβάσταχτου δημόσιου χρέους) και της κοινωνικής καταστροφής (ανεργία, φτώχεια) που παρέλαβε η σημερινή κυβέρνηση.

Συμπερασματικά, η κυβέρνηση έχει στόχο τη δίκαιη ανάπτυξη, δηλαδή την ανάπτυξη που θα ωφελήσει όλες τις κοινωνικές ομάδες του πληθυσμού, καθώς και τον ισότιμο καταμερισμό των θυσιών (χωρίς να ευνοούνται οι επιχειρηματίες σε βάρος των μισθωτών και συνταξιούχων) και τέλος να δημιουργήσει το κατάλληλο οικονομικό και επιχειρηματικό περιβάλλον για να προσελκύσει παραγωγικές και όχι κερδοσκοπικές επενδύσεις.

Μόνο έτσι θα κινητοποιηθούν οι υγιείς παραγωγικές δυνάμεις του τόπου και ταυτόχρονα θα δείξει στις διεθνείς αγορές ότι η Ελλάδα έχει αφήσει πίσω τις στρεβλώσεις του δημιούργησε το προηγούμενο πολιτικό κατεστημένο».
eklogika.gr

«Η CETA τα μνημόνια και η εκποίηση της δημόσιας περιουσίας» εκδήλωση την Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου στις 7μμ

Η εκδήλωση θα γίνει την Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου, 7μμ, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, Ερμού 134, στον πεζόδρομο, δίπλα στο σταθμό ΗΣΑΠ στο Θησείο....

Στις 14 & 15 Φεβρουαρίου έχει προγραμματισθεί να εισαχθεί στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για συζήτηση και ψήφιση η CETA, η διατλαντική συμφωνία ανάμεσα στην ΕΕ και τον Καναδά. Μία συμφωνία που προκειμένου να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των πολυεθνικών επιχειρήσεων, δημιουργεί τεράστιους κινδύνους για τη Δημοκρατία, αφού οι πολυεθνικές θα μπορούν να παρακάμπτουν τις κυβερνήσεις, τη νομοθεσία (ακόμη και αυτή την περιορισμένη εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία) και τα δικαστήρια, τα οποία θα αντικατασταθούν από τον μηχανισμό επίλυσης διαφορών, το γνωστό ISDS και να ζητάνε και ….αποζημιώσεις από τα κράτη για οτιδήποτε βλάπτει τα συμφέροντα τους! 

Χαρακτηριστική περίπτωση για τη χώρα μας είναι η πολυεθνική ElDorando, που πραγματοποιεί τις καταστροφικές εξορύξεις στη Χαλκιδική και που αν ψηφισθεί η CETA θα διεκδικήσει τεράστιες αποζημιώσεις από το ελληνικό κράτος. Και δυστυχώς η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αθετώντας και σε αυτή την περίπτωση τις προεκλογικές της δεσμεύσεις υπέγραψε σε επίπεδο υπουργών της ΕΕ τη CETA, με υπογραφή του κ. Σταθάκη.

Εκτός όμως από την ουσιαστική κατάργηση των κοινοβουλίων και των δικαστηρίων στη CETA, όπως και στην TTIP προβλέπονται η εκποίηση της δημόσιας περιουσίας, η απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων, η ιδιωτικοποίηση των δημοσίων αγαθών (νερό, ενέργεια) και των δημοσίων υπηρεσιών(υγεία, παιδεία, συγκοινωνίες) όπως και πολλές άλλες καταστροφικές για τα διατροφική υγεία, για τα αγροτικά προϊόντα, για το φυσικό περιβάλλον και για τα κοινωνικά και ανθρώπινα δικαιώματα ρυθμίσεις.

Βέβαια στην Ελλάδα μετά από την ψήφιση και του 3ου Μνημονίου και του Υπερταμείου, από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, η Βουλή και η κυβέρνηση έχουν επί της ουσίας καταργηθεί, ενώ παράλληλα η δημόσια περιουσία, τα δημόσια αγαθά και οι υπηρεσίες έχουν ήδη ενταχθεί ή πρόκειται να ενταχθούν στο υπερταμείο για εκποίηση.

Για τα κινήματα στη χώρα μας λοιπόν ο αγώνας είναι διπλός: τόσο εναντίον των διατλαντικών συμφωνιών και πρώτα της CETA,που πρόκειται άμεσα να συζητηθεί στο Ευρωκοινοβούλιο, όσο και εναντίον των μνημονίων και του υπερταμείου. 

Η Πανελλαδική Πρωτοβουλία "Όχι σε TTIP, CETA, TISA-Όχι στα Μνημόνια" με αφορμή τη σχεδιαζόμενη συζήτηση της CETA στο Ευρωκοινοκβούλιο και στα πλαίσια των δράσεων και των αγωνιστικών κινητοποιήσεων της τόσο εναντίον των διατλαντικών συμφωνιών όσο και εναντίον των μνημομνίων θα πραγματοποιήσει ενημερωτική εκδήλωση με τα ακόλουθα θέματα και ομιλητές:

Τι είναι η CETA και ποια η σχέση της με τα μνημόνια - Μάκης Σταύρου, Εναλλακτική Δράση για Ποιότητα Ζωής

Η CETA, τα μνημόνια, η Ελντοράντο και οι εξορύξεις στη Χαλκιδική - Μαρία Καδόγλου, Παρατηρητήριο Μεταλλευτικών Ερευνών.
Οι οικονομικές πτυχές της CETA - Γιάννης Τόλιος, Ενωτική ΑντιΜνημονιακή Συσπεςίρωση Οικονομολόγων.
Η CETA, τα μνημόνια, οι αρχαιολογικοί χώροι και τα ιστορικά μνημεία - Όλγα Σακαλή, Πρόεδρος Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων.
Ο ρόλος της CETA και των μνημονίων στην εκποίηση του νερού - Κώστας Λυμπέρης, Συμμετοχικό Ενωτικό Κίνημα Εργαζομένων Συνταξιούχων ΕΥΔΑΠ (ΣΕΚΕΣ-ΕΥΔΑΠ).

Συντονίζει ο δημοσιογράφος Νίκος Κλέτσας


Μετά από τις τοποθετήσεις θα ακολουθήσει συζήτηση

Η εκδήλωση θα γίνει την Τετάρτη 1 Φεβρουαρίου, 7μμ, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, Ερμού 134, στον πεζόδρομο, δίπλα στο σταθμό ΗΣΑΠ στο Θησείο.

Στο σφυρί η ΔΕΣΦΑ, σε διάλυση η ΔΕΗ - Ξεπουλιέται ο δημόσιος ενεργειακός τομέας της χώρας

Στο σφυρί το 66% της ΔΕΣΦΑ, σε διάλυση η ΔΕΗ - Η επίσκεψη στην Αθήνα του κοινοτικού Επίτροπου Ενέργειας, του Μιγκέλ Αρίας Κανιέτε, φρόντισαν οι πάντες να περάσει, σχεδόν, απαρατήρητη...



Η επίσκεψη στην Αθήνα του κοινοτικού Επίτροπου Ενέργειας, του Μιγκέλ Αρίας Κανιέτε, φρόντισαν οι πάντες να περάσει, σχεδόν, απαρατήρητη.

Ο λόγος είναι πολύ σημαντικός. Ο «γκαουλάιτερ» της ευρωενωσιακής απολυταρχίας Κανιέτε ήρθε στην Αθήνα για να ολοκληρώσει με το μελιστάλακτο και αποπροσανατολιστικό ύφος του τη διάλυση του δημόσιου ενεργειακού τομέα της χώρας και να ενισχύσει τον ρόλο της Ελλάδας ως δορυφορικού ενεργειακού οικοπέδου της Δύσης, χωρίς η πατρίδα μας να αποκομίζει το παραμικρό όφελος.

Το πρώτο το οποίο σφράγισε ο Κανιέτε στην Ελλάδα ήταν η άμεση έναρξη των διαδικασιών για την πώληση κατά 66% του κερδοφόρου και στρατηγικότατου μονοπωλίου του Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) σε κερδοσκοπικά ιδιωτικά συμφέροντα.

Η κυβέρνηση μετά την πώληση του πρώτου πακέτου, την οποία θα διαδεχθεί και δεύτερο, του μονοπωλιακού κερδοφόρου δικτύου υψηλής τάσης της χώρας ΑΔΜΗΕ, δεσμεύτηκε να προχωρήσει σε άμεση προκήρυξη του διαγωνισμού και για το δίκτυο του φυσικού αερίου (ΔΕΣΦΑ).


O Επίτροπος Ενέργειας Μ. Α. Κανιέτε
Ταυτόχρονα ο Κανιέτε εξασφάλισε στην Αθήνα το οριστικό διαλυτικό χτύπημα στη ΔΕΗ, δεσμεύοντας την κυβέρνηση ότι θα προχωρεί, χωρίς αναβολές και αναστολές, τις διαδικασίες (ΝΟΜΕ) για την πώληση της φτηνής της ηλεκτρικής παραγωγής, με ζημία, μάλιστα, στα ιδιωτικά συμφέροντα και με στόχο τη μείωση κάτω από το 50% των μεριδίων της στην αγορά!

Η ΔΕΗ η οποία ούτως ή άλλως βουλιάζει και πνίγεται, χωρίς ρευστότητα, από τα χρέη νοικοκυριών και επιχειρήσεων, με τα ζημιογόνα μέτρα εκχώρησης μεριδίων, εξωθείται στην πλήρη διάλυση.

Ο «γκαουλάιτερ» Κανιέτε υπήρξε σαφέστατος στους κυβερνητικούς υπαλλήλους της Αθήνας: θα τηρήσετε όλες τις μνημονιακές ενεργειακές δεσμεύσεις σας για να πάρετε το χαρτί της δεύτερης αξιολόγησης και βεβαίως οφείλετε να είστε πιστός ενεργειακός δορυφόρος της Δύσης.

Ο Κανιέτε κατοχύρωσε τον αμερικανο-αζέρικο αγωγό φυσικού αερίου, που διέρχεται από τη χώρα, χωρίς να αφήνει ούτε ένα ευρώ. Κατοχύρωσε τον παρακαμπτήριο του TAP, τον IGB, προς Βουλγαρία και Ρουμανία, μίλησε για τον East Med και τον ληστρικό τερματικό σταθμό φυσικού αερίου της Αλεξανδρούπολης (μεγάλη προσφορά στα ιδιωτικά και αμερικανικά συμφέροντα), ξεκαθάρισε, όμως, ότι δεν πρόκειται να γίνει δεκτός, παρά τη συμφωνία Λαφαζάνη – Νόβακ στην Πετρούπολη, ο αγωγός με ρωσικό φυσικό αέριο από την Ελλάδα, κάτι που δουλοπρεπώς έχει αποδεχθεί η παραδομένη κυβέρνηση Τσίπρα, προς μεγάλη ζημία του εθνικού και δημοσίου συμφέροντος.

Οι διακηρύξεις Κανιέτε και Τσίπρα – Σταθάκη για την Ελλάδα ενεργειακό κόμβο στην περιοχή, δεν έχουν την παραμικρή αξία, αντίθετα συνιστούν κοροϊδία, χωρίς την τήρηση της συμφωνία για το μεγάλο και επωφελέστατο έργο του αγωγού ρωσικού φυσικού αερίου που θα άλλαζε το ενεργειακό, οικονομικό και γεωπολιτικό χάρτη της περιοχής μας και όχι μόνο.

Μια ανατρεπτική εξέλιξη στην Ελλάδα θα μοίραζε βαρύτατες ποινικές ευθύνες για τη διαχείριση που έγινε στα μνημονιακά χρόνια στον ενεργειακό τομέα της χώρας.

Πολλοί υψηλότατα ιστάμενοι (και πρωθυπουργοί) θα λογοδοτήσουν και θα πληρώσουν!
K.M/iskra.gr

Σχέδιο ΟΗΕ και Βρετανίας για «υπέρβαση» στο Κυπριακό

Στην παρούσα φάση, πάντως, φαίνεται ότι η στάση της Αθήνας διαμορφώνεται στο πλαίσιο της στρατηγικής που έχει καταστρωθεί στο ΥΠΕΞ και από τον Ν. Κοτζιά, που κυρίως θέλει να αποφύγει εκβιαστικά διλήμματα και ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα...

 

Προσπάθεια διατήρησης της διαδικασίας και 'πάγωμα' του χρόνου ώστε να διασκεδαστούν οι ανησυχίες που προκαλεί το ενδεχόμενο μιας συνάντησης Κορυφής των Εγγυητριών Δυνάμεων που θα επωμισθούν το βάρος της υπέρβασης του διαφαινόμενου αδιεξόδου καταβάλλει ο ειδικός σύμβουλος του ΟΗΕ για το Κυπριακό Ε. Αϊντα, με τη στήριξη των Βρετανών.

Μετά την αδυναμία επίτευξης ουσιαστικής προόδου στη Γενεύη σε ό,τι αφορά τα ουσιώδη κεφάλαια του Κυπριακού, οι ομάδες τεχνοκρατών που συνεδρίασαν την Τετάρτη στο Μον Πελεράν για τα θέματα Ασφάλειας και Εγγυήσεων, απλώς διατύπωσαν τις γνωστές θέσεις της κάθε πλευράς, συζήτηση που ολοκληρώθηκε σε λίγες ώρες.

Προκειμένου μάλιστα να μη χαρακτηρισθεί αδιέξοδη η διαδικασία, παρέμειναν και την Πέμπτη στο Μον Πελεράν για ελεύθερη ανταλλαγή ιδεών (brain storming), ολοκληρώνοντας ουσιαστικά τη δεύτερη φάση της Πενταμερούς Διάσκεψης μία ημέρα πριν από το καθορισμένο.

Στο Μον Πελεράν η ελληνική και η τουρκική αντιπροσωπεία αποδέχθηκαν αντίστοιχα τους καταλόγους ερωτημάτων για την Ασφάλεια και τις Εγγυήσεις που παρουσίασαν η ελληνοκυπριακή και η τουρκοκυπριακή πλευρά, κείμενα που καλύπτουν όλο το φάσμα της εσωτερικής, εξωτερικής ασφάλειας, της εγγύησης της εφαρμογής της λύσης κ.ά.

Και επί της ουσίας

Η ελληνική αντιπροσωπεία με επικεφαλής τον Γ.Γ. του ΥΠΕΞ πρέσβη Δ. Παρασκευόπουλο είχε εκφράσει ετοιμότητα για συζήτηση και επί της ουσίας των ερωτημάτων που τίθενται ώστε να διευκολυνθεί και να προχωρήσει η διαδικασία.

Σύμφωνα με καλά ενημερωμένη πηγή, η τουρκική αντιπροσωπεία, η οποία είχε δεχθεί από το απόγευμα της Τετάρτης και τη συνδρομή του αναπληρωτή πρωθυπουργού της Τουρκίας Τ. Τουρκές, ο οποίος είναι αρμόδιος για το Κυπριακό, απέρριψε αυτή την πρόταση...

Αυτό που καταγράφηκε πάντως στη διάρκεια της συζήτησης είναι η προσπάθεια της τουρκικής πλευράς να προβάλει και στη συζήτηση για τα θέματα Ασφάλειας το θέμα της υιοθέτησης των τεσσάρων ελευθεριών για τους Τούρκους πολίτες μετά τη λύση, κάτι που είχε προκαλέσει εντύπωση όταν ακούσθηκε και πάλι από τον Μ. Τσαβούσογλου στην Πενταμερή Διάσκεψη της 12ης Ιανουαρίου.

Οι τέσσερις ελευθερίες ισχύουν για τους Ευρωπαίους πολίτες σε όλες τις χώρες-μέλη της ΕΕ και αφορούν την ελεύθερη διακίνηση προσώπων, την ελεύθερη διακίνηση αγαθών, την ελεύθερη εγκατάσταση προσώπων και εταιρειών και την ελευθερία διακίνησης κεφαλαίων. Η Τουρκία εκβιαστικά απαιτεί στο Σχέδιο Λύσης είτε να αναχθούν (από την πίσω πόρτα) σε ισότιμους των πολιτών της ΕΕ οι Τούρκοι πολίτες (κάτι που θα έχει συνέπειες και πέραν των κυπριακών συνόρων και θα προκαλέσει σοβαρότατα νομικά προβλήματα) είτε αναστολή του δικαιώματος των Ελλήνων πολιτών στις τέσσερις ελευθερίες σε μια χώρα της ΕΕ, την Κύπρο.

Θέμα ελέγχου

Η επιμονή αυτή της τουρκικής πλευράς ερμηνεύεται ως μία ακόμη προσπάθεια για να διασφαλίσει τρόπους ελέγχου του νησιού, καθώς θα υπάρξει νέο κύμα 'εποικισμού' στο νησί με Τούρκους πολίτες, που θα εγκαθίστανται ακόμη και στο ελληνοκυπριακό συνιστών κράτος επενδύοντας και ελέγχοντας έτσι μεθοδευμένα και σταδιακά και ζωτικούς τομείς της κυπριακής οικονομίας.

Μέσα σε αυτό το κλίμα, οι δηλώσεις Τούρκων αξιωματούχων όπως αυτές του πρωθυπουργού Γιλντιρίμ, που δήλωσε ότι δεν πρόκειται να δεχθεί η Τουρκία κατάργηση των Εγγυήσεων, αλλά και εκείνες του στενού συμβούλου του Ερντογάν, δημοσιογράφου Γιγίτ Μπουλούτ, που προκλητικά κάλεσε όποιον θέλει να πάρει την Κύπρο, να 'χύσει αίμα, όπως έχυσαν το αίμα τους οι ήρωες της Τουρκίας για την Κύπρο', δεν βοηθούν τη διαδικασία.

Η άρνηση της τουρκικής πλευράς για ουσιαστικό διάλογο στα θέματα Ασφάλειας - Εγγυήσεων, φαίνεται ότι εντάσσεται στο πλαίσιο της διαδικαστικής πλατφόρμας που έχει διαμορφώσει ο Ε. Αϊντα με τη συνδρομή των Βρετανών και προβλέπει ουσιαστικά την εμπλοκή των ηγετών των εγγυητριών δυνάμεων σε μια Διάσκεψη, στην οποία χωρίς προσχήματα (περί έλλειψης εξουσιοδότησης η επαρκούς νομιμοποίησης, που επικαλούνται πιθανόν οι υπουργοί Εξωτερικών) θα κληθούν να δώσουν απαντήσεις στο ζήτημα της Ασφάλειας - Εγγυήσεων, γνωρίζοντας ότι από τη στάση τους θα κριθεί και η τύχη της όλης διαδικασίας.

Το γεγονός πάντως ότι δεν έχουν διαφανεί περιθώρια προσέγγισης σημαίνει ότι θα απαιτηθεί αρκετή δουλειά ακόμη και σε επίπεδο τεχνοκρατών, και αποδεικνύεται η ορθότητα της προσέγγισης του υπ. Εξωτερικών που επέμενε ότι πρέπει η διαδικασία να είναι open ended.Ομως αυτό κάθε άλλο παρά δείχνει να αποθαρρύνει τον Αϊντα, που ακριβώς αυτή την αδυναμία της διαδικασίας θέλει να τη μετατρέψει σε όχημα για τη σύγκληση της Πενταμερούς σε ανώτατο επίπεδο, υποστηρίζοντας ότι μόνο οι ηγέτες μπορούν να κάνουν την υπέρβαση... Το παράδοξο είναι ότι τη λογική αυτή του Αϊντα δείχνουν να συμμερίζονται και ορισμένοι παράγοντες τόσο στην Λευκωσία όσο και στην Αθήνα. Δεν είναι τυχαίο ότι πριν από τη Γενεύη υπήρχαν συνεχείς διαρροές για τη συμμέτοχή του πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα στη Διάσκεψη, και παρά το γεγονός ότι δημοσίως η επίσημη θέση ήταν ότι ο πρωθυπουργός θα συμμετείχε μόνον εάν είχε υπάρξει πρόοδος, ακόμη και λίγες ώρες πριν από τη σύγκληση της Διάσκεψης υπήρχε διαρροή που επέμενε ότι το 'πρωθυπουργικό αεροσκάφος είναι με αναμμένες μηχανές...'.

Στην παρούσα φάση, πάντως, φαίνεται ότι η στάση της Αθήνας διαμορφώνεται στο πλαίσιο της στρατηγικής που έχει καταστρωθεί στο ΥΠΕΞ και από τον Ν. Κοτζιά, που κυρίως θέλει να αποφύγει εκβιαστικά διλήμματα και ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα και κυρίως θέλει η διαπραγμάτευση να οδηγήσει σε βιώσιμη λύση.

Περιθώρια για νέα 'Ζυρίχη/Λονδίνο' δεν υπάρχουν για την Αθήνα και αυτό ακούγεται πολύ συχνά στις επικοινωνίες μεταξύ του Μεγάρου Μαξίμου και του Νεοκλασικού της Β. Σοφίας...

Γιάννης Καστριώτης/ethnos.gr

Ντόναλντ Τραμπ: Ορκίστηκε 45ος Πρόεδρος των ΗΠΑ (vid)

«Πρώτα η Αμερική» και «θα την κάνουμε πάλι δυνατή» ήταν οι δύο φράσεις που κυριάρχησαν στην πρώτη ομιλία του Ντόναλντ Τραμπ ως Πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών...



Οι Ηνωμένες Πολιτείες άλλαξαν σελίδα, καθώς το απόγευμα της παρασκευής ο  Ντόναλντ Τραμπ ορκίστηκε ως ο 45ος πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής.

Η ομιλία Τραμπ, που ακολούθησε, είχε έντονα τα στοιχεία του προστατευτισμού σε οικονομικό επίπεδο αλλά και όσον αφορά στην εξωτερική του πολιτική, αλλά και στοιχεία εθνικισμού: "Θα ξανακάνουμε την Αμερική ισχυρή και σπουδαία και πάλι", ήταν το κεντρικό του μήνυμα.

Ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ έδωσε σαφές στίγμα των προθέσεων του από την πρώτη στιγμή που ορκίστηκε στο ύπατο αξίωμα της χώρας, διαδεχόμενος τον Μπαράκ Ομπάμα.

"Οι πολίτες της Αμερικής είμαστε μαζί σε μία κοινή προσπάθεια να ξαναχτίσουμε την Αμερική
. Θα αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις και τις δυσκολίες αλλά θα φέρουμε εις πέρας το έργο μας. Είμαστε ευγνώμονες για τον πρόεδρο Ομπάμα και τη Μισέλ Ομπάμα για τη μεγαλοπρέπεια με την οποία έκαναν αυτή τη μετάβαση στην εξουσία", τόνισε.

Συνέχισε λέγοντας ότι με την ορκωμοσία του "μεταβιβάζεται η εξουσία από την Ουάσιγκτον και τη δίνουμε σε σας, το λαό".

Όπως παρατήρησαν αρκετοί αναλυτές, η ομιλία Τραμπ έμοιαζε με αυτές που έκανε ως υποψήφιος
, και δεν είχε τα ενωτικά στοιχεία που αναμένονται από έναν πρόεδρο: "Η Ουάσιγκτον ευημερούσα, αλλά ο απλός λαός δεν συμμετείχε στην ευημερία, το κατεστημένο προστατευόταν, αλλά δεν προστάτευε τους πολίτες της χώρας. Αυτή η στιγμή της αλλαγής ανήκει σε σας, όσου βρίσκονται εδώ και όσοι παρακολουθούν σε όλη την Αμερική".

Και πρόσθεσε: "Η 20η Ιανουαρίου του 2017 θα γιορτάζεται ως η ημέρα που οι πολίτες έγιναν κυρίαρχοι της χώρας μας ξανά. Δεν θα υπάρχουν πλέον ξεχασμένοι. Όλοι σας ακούνε τώρα, γίνατε μέλη ενός κινήματος, στο οποίο βρίσκεται μία πεποίθηση: ότι υπάρχει ένα έθνος για να υπηρετεί το λαό του".

Και ανέπτυξε τους ιδεολογικούς άξονες της πολιτικής του, με εμφανή τα στοιχεία του άκρατου προστατευτισμού: "Μοιραζόμαστε ένα σπίτι, μία πατρίδα. Ο όρκος που πήρα είναι όρκος αλληλεγγύης και πίστης προς εσάς τους Αμερικανούς. Επί δεκαετίες κάναμε πλούσιους τους ξένους και όχι εμάς, προστατεύσαμε σύνορα άλλων και όχι τα δικά μας, κάναμε τρίτες χώρες πλούσιες, ενώ η δική μας εμπιστοσύνη εξανεμίστηκε. Οι βιομηχανίες μας έκλεισαν και πήγαν σε άλλες χώρες με εκατομμύρια Αμερικανών να μένουν άνεργοι".

"Τώρα αυτό αποτελεί παρελθόν, τώρα βλέπουμε μόνο προς το μέλλον. Σήμερα ένα καινούργιο όραμα κυβερνά τη χώρα μας, μόνο η Αμερική θα είναι πρώτη. Κάθε απόφαση για τη φορολογία, τη μετανάστευση, την εξωτερική πολιτική θα λαμβάνεται με στόχο να προστατεύσουμε τους αμερικανούς πολίτες. Η προστασία θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη ευημερία και ισχύ, θα πολεμήσω για σας με κάθε μου ικμάδα και δεν θα σας εγκαταλείψω ποτέ", υπογράμμισε.

"Η Αμερική θα αρχίσει και πάλι να νικάει, θα φέρουμε πίσω τον πλούτο μας και τα όνειρα μας. Θα φτιάξουμε νέους δρόμους και γέφυρες και αεροδρόμια στο υπέροχο έθνος μας. Θα βάλουμε όλους μας τους ανθρώπους σε θέσεις εργασίας. Θα ακολουθήσουμε δύο απλούς κανόνες: Αγοράζουμε αμερικανικά και προσλαμβάνουμε Αμερικανούς", επισήμανε.

Ο Τραμπ υποσχέθηκε να εξαλείψει την "εξτρεμιστική ισλαμική τρομοκρατία":
"Θα ενισχύσουμε τις παλιές μας συμμαχίες και θα συγκροτήσουμε νέες. Και θα ενώσουμε τον πολιτισμένο κόσμο εναντίον της εξτρεμιστικής ισλαμικής τρομοκρατίας, την οποία θα εξαλείψουμε από προσώπου Γης", τόνισε προκαλώντας το θερμό χειροκρότημα των συγκεντρωμένων.

Και συνέχισε: "Ο ακρογωνιαίος λίθος της πολιτικής μας θα είναι η πίστη στις ΗΠΑ. Ανάμεσα στους αμερικανικούς δεν υπάρχει χώρος για προκαταλήψεις".

"Δεν πρέπει να υπάρχει κανένας φόβος, θα προστατευτούμε από τους σπουδαίους ανθρώπους που έχουμε στο στρατό και την αστυνομία, θα προστατευτούμε από το Θεό. Το αμερικανικό έθνος θα συνεχίσει να επιβιώνει και να αναπτύσσεται. Ήρθε η ώρα της δράσης. Μην επιτρέψετε σε κανένα να σας πει ότι δεν γίνεται αυτό. Τίποτα δεν είναι ισοδύναμο με τη δύναμη των ΗΠΑ", τόνισε.

Και κατέληξε
: "Ακούστε όλοι οι Αμερικανοί. Δεν θα σας αγνοήσουμε ποτέ ξανά. Μαζί θα κάνουμε τις ΗΠΑ ισχυρές, πλούσιες, περήφανες, ασφαλείς και μαζί θα κάνουμε την Αμερική σπουδαία ξανά".

ALCO: 9 μονάδες προηγείται η ΝΔ του ΣΥΡΙΖΑ - Παράσταση νίκης ΝΔ 56%, ΣΥΡΙΖΑ 9%!

Προβάδισμα εννέα (9) ποσοστιαίων μονάδων της Νέας Δημοκρατίας έναντι του ΣΥΡΙΖΑ στην πρόθεση ψήφου επί των εγκύρων καταγράφει δημοσκόπηση της εταιρείας ALCO, η οποία διενεργήθηκε για λογαριασμό των «Παραπολιτικών» που θα δημοσιευθεί αύριο...

 

Nέο "χαστούκι" για την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ από τη δημοσκόπηση της ALCO που δημοσιεύουν τα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ. Σύμφωνα με την πρόθεση ψήφου επί των εγκύρων η Νέα Δημοκρατία αυξάνοντας τα ποσοστά της φτάνει το 26,8% και η διαφορά της από τον ΣΥΡΙΖΑ που παίρνει 17,8% φτάνει τις 9 μονάδες!.

ΝΔ: 26,8%%
ΣΥΡΙΖΑ: 17,8%
Χρυσή Αυγή: 8,4%
ΚΚΕ: 7,1%
Δημοκρατική Συμπαράταξη: 6,2%
Ένωση Κεντρώων: 2,7%
ΑΝΕΛ: 2,5%
Πλεύση Ελευθερίας: 2,4%
ΛΑΕ: 1,5%
Ποτάμι: 1,4%
Άλλο: 5,1%
Αναποφάσιστοι: 18,1%

Στην Παράσταση νίκης  η Ν.Δ. προηγείται με διαφορά 47 ποσοστιαίων μονάδων, συγκεντρώνοντας, 56% έναντι 9% του ΣΥΡΙΖΑ.
πηγή: parapolitika.gr

Τσίπρας σε συνταξιούχους: Όχι άλλα μέτρα παρά μόνο "κόφτης" για ένα μόνο χρόνο!

Σύμφωνα με κυβερνητικούς κύκλους, ο πρωθυπουργός επανέλαβε πως η κυβέρνηση ενόψει της αξιολόγησης δεν πρόκειται να δεχθεί να νομοθετήσει επιπλέον μέτρα για μετά το 2018 παρά μονάχα την επέκταση του αυτόματου μηχανισμού δημοσιονομικής προσαρμογής («κόφτης»), για έναν και μόνο χρόνο. Ωστόσο, υποστήριξε ότι με τα δεδομένα της δυναμικής της οικονομίας είναι βέβαιο ότι ο μηχανισμός δεν πρόκειται να ενεργοποιηθεί... 


Ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, συναντήθηκε σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου με τις Συνεργαζόμενες Συνταξιουχικές Οργανώσεις ΙΚΑ, Δημοσίου, ΟΑΕΕ, ΠΟΣΕ OAEE, ΕΛΤΑ, ΝΑΤ και ΟΣΕ, οι εκπρόσωποι των οποίων «επισήμαναν την καλή πρακτική της σταθερής συνεργασίας που έχουν με τους υπουργούς της κυβέρνησης και έθεσαν στον πρωθυπουργό σειρά ζητημάτων, αναφορικά με το συνταξιοδοτικό σύστημα» αναφέρουν κυβερνητικοί κύκλοι.

Ο πρωθυπουργός «παρουσίασε την κατάσταση στην οποία είχε περιέλθει το ασφαλιστικό σύστημα, έχοντας χάσει 100 δισ. ευρώ με σειρά παρεμβάσεων από το 1950 και ως το καταστροφικό PSI. Επεσήμανε πως ενώ τα ασφαλιστικά ταμεία είχαν το 2010 ταμειακό πλεόνασμα 2,25 δισ. ευρώ, το 2015 η κυβέρνηση παρέλαβε ένα ταμειακό έλλειμμα 1,3 δισ. ευρώ» προσθέτουν.

Οι κυβερνητικοί κύκλοι σημειώνουν πως «ο πρωθυπουργός δεσμεύτηκε ότι όλες οι εκκρεμείς συνταξιοδοτήσεις με αίτηση μέχρι και 12 Μαΐου 2016, θα ολοκληρωθούν ως το τέλος του Οκτωβρίου και θα καταβληθούν οι σχετικές συντάξεις». Από εκεί και πέρα, «κάθε νέα αίτηση συνταξιοδότησης θα οδηγεί στην απόδοση της σύνταξης μέσα σε 3 μήνες. Αυτή η εξέλιξη σταματά την ως τώρα πρακτική της καθυστέρησης καταβολής της σύνταξης για διάστημα ακόμη και τριών χρόνων. Γίνεται δε εφικτή χάρη στη δημιουργία του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (ΕΦΚΑ) και την έκτακτη χρηματοδότησή του με 859 εκατ. ευρώ».

Όλα τα εκκρεμή εφάπαξ επιδόματα, που είχαν παγώσει από το 2013 και έχουν ήδη αρχίσει να καταβάλλονται, θα έχουν καταβληθεί στους συνταξιούχους ως τον Ιούνιο του 2017, διαβεβαιώνουν οι κύκλοι της κυβέρνησης. Το δε, πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι», ανανεώνεται ως τις 31 Δεκεμβρίου 2017, με σταθερή χρηματοδότηση 60 εκατ. ευρώ και ανανέωση όλων των σχετιζόμενων συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου.

Παράλληλα, «συμφωνήθηκε η περαιτέρω διαβούλευση μεταξύ υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και συνεργαζόμενων συνταξιουχικών οργανώσεων, για την επίλυση επιμέρους θεμάτων, στο πλαίσιο και της κατάρτισης του κανονισμού ασφάλισης και λοιπών παροχών του ΕΦΚΑ».

Ο πρωθυπουργός επανέλαβε πως «η κυβέρνηση ενόψει της αξιολόγησης, δεν πρόκειται να δεχθεί να νομοθετήσει επιπλέον μέτρα για μετά το 2018, παρά μονάχα την επέκταση του αυτόματου μηχανισμού δημοσιονομικής προσαρμογής (κόφτη), για έναν και μόνο χρόνο. Ωστόσο, κατέστησε σαφές ότι με τα δεδομένα της δυναμικής της οικονομίας, είναι βέβαιο ότι ο μηχανισμός δεν πρόκειται να ενεργοποιηθεί. Αντιθέτως, το πιθανότερο είναι ότι, όπως συνέβη και φέτος με την χορήγηση 13ης σύνταξης, θα επιτευχθεί υπερ-πλεόνασμα που θα κατευθυνθεί στους κοινωνικά ασθενέστερους» καταλήγουν οι κύκλοι της κυβέρνησης.
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τους χιονόπληκτους κτηνοτρόφους της Κύμης επισκέφθηκε ο Βαγγέλης Αποστόλου

Κτηνοτροφικές μονάδες στην περιοχή της Κύμης Εύβοιας, οι οποίες ήταν αποκλεισμένες από το χιόνι επί ημέρες, επισκέφθηκε σήμερα ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Βαγγέλης Αποστόλου και συναντήθηκε με τους κτηνοτρόφους - ιδιοκτήτες τους, αλλά και φορείς της περιοχής, προκειμένου να ενημερωθεί για τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί...

 

Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του ο κ. Αποστόλου αυτήν την ώρα εκτιμώνται οι πραγματικές διαστάσεις του προβλήματος που έχει δημιουργηθεί στην κτηνοτροφία σε αρκετές περιοχές της χώρας όπου επικράτησαν έντονα καιρικά φαινόμενα.

Σε δήλωσή του ο Βαγγέλης Αποστόλου ανέφερε τα εξής:


«Είναι γεγονός ότι μια μερίδα κτηνοτρόφων σε περιοχές της χώρας μας, όπως η Κύμη την οποία επισκεπτόμαστε σήμερα, χτυπήθηκαν πολύ από την τελευταία κακοκαιρία με τα χιόνια και τα έντονα καιρικά φαινόμενα

Αυτή την ώρα βρισκόμαστε στη φάση της διαπίστωσης και της εκτίμησης των πραγματικών διαστάσεων του προβλήματος. Όπου υπάρχει απώλεια ζωικού πληθυσμού θα αποζημιωθούν οι κτηνοτρόφοι από τον ΕΛΓΑ. Όπου υπάρχει καταστροφή υποδομών θα φροντίσουμε να υποβάλλουμε φάκελο για ΠΣΕΑ. Διερευνούμε όμως και τις δυνατότητες να χορηγηθεί κάποια στοχευμένη ενίσχυση (από de minimis ή άλλα μέτρα) για την απώλεια εισοδήματος και τα αυξημένα κόστη ζωοτροφών που είχαν οι μονάδες που ήταν αποκλεισμένες επί πολλές ημέρες.»

Προβάδισμα 14 μονάδων στη ΝΔ δίνει νέα δημοσκόπηση του ΠΑ.ΜΑΚ.!

Χαμηλότερες από ποτέ, επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, είναι οι προσδοκίες των τριών από τους τέσσερις πολίτες για "ευτυχές νέο έτος" σύμφωνα με τη δημοσκόπηση Ιανουαρίου του Πανεπιστημίου Μακεδονίας - ΠΑ.ΜΑΚ. - που παρουσιάστηκε στο κεντρικό δελτίο της τηλεόρασης του ΣΚΑΪ...



Το κλίμα της απαισιοδοξίας είναι διάχυτο στην κοινή γνώμη, ενώ είναι ενδεικτικό ότι οι επτά από τους δέκα εκλογείς του ΣΥΡΙΖΑ δηλώνουν ότι δεν είναι ικανοποιημένοι από τις κυβερνητικές επιδόσεις.

Σε ό,τι αφορά την εκτίμηση πρόθεσης ψήφου η ΝΔ διατηρεί "άνετο" μαξιλάρι 14 ποσοστιαίων μονάδων, με τον ΣΥΡΙΖΑ να σημειώνει 16,5% (μικρή αύξηση έναντι του 16% το Νοέμβριο πάντως), η ΝΔ 30,5% (έναντι 32%), η ΧΑ 7,5% (έναντι 8%), η ΔΗΣΥ 6,5% (από 5,5%), το ΚΚΕ 6,5% (6%), Το Ποτάμι 2% (1,5%), οι ΑΝΕΛ παραμένουν σταθεροί στο 2%, η Ένωση Κεντρώων 2,5% (3%), η ΛΑΕ παραμένουν σταθεροί στο 1% , η Πλεύση Ελευθερίας 2,5% (3%), άλλο κόμμα δηλώνει και πάλι το 6,5% και Δεν Ξέρω/ Δεν Απαντώ λέει το 16% (15,5%). 


Στην παράσταση νίκης η αξιωματική αντιπολίτευση προηγείται με διαφορά 59,5%, με το 71% των ερωτώμενων να πιστεύει ότι πρώτη θα αναδειχθεί η ΝΔ έναντι 11,5% του ΣΥΡΙΖΑ, 2,5% άλλο κόμμα και 15% δηλώνει δεν ξέρω δεν απαντώ. Καταλληλότερος για πρωθυπουργός σύμφωνα με το 33,5% είναι ο Κυριάκος Μητσοτάκης, 20% ο Αλέξης Τσίπρας, 44% κανένας και 2,5% απαντά ΔΞ/ΔΑ.

To 88% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι τα πράγματα κινούνται προς τη λάθος κατεύθυνση, 8% εκτιμά ότι κινούνται προς τη σωστή και 4% δηλώνει ότι δεν ξέρει/δεν απαντά. Μάλιστα, από τον Ιανουάριο το ποσοστό των δυσαρεστημένων αυξάνεται σταθερά.

Στην ερώτηση αν είναι ικανοποιημένοι από τις μέχρι τώρα κυβερνητικές επιδόσεις το 86,5% των συμμετεχόντων στη σφυγμομέτρηση απαντούν ότι δεν είναι ικανοποιημένοι, 6% λένε πως είναι ικανοποιημένοι και 7,5% ούτε ικανοποιημένοι ούτε δυσαρεστημένοι.

Μάλιστα, 72,5% των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ αναφέρουν ότι δεν είναι ικανοποιημένοι, 16% ικανοποιημένοι και 11,5% ούτε ικανοποιημένοι ούτε δυσαρεστημένοι.

Αναφορικά με τις προβλέψεις τους το 2017 το 72% θεωρούν ότι το νέο έτος προδιαγράφεται χειρότερο (έναντι 64,5% το Νοέμβριο), 16,5% καλύτερο (έναντι 23,5%), το 9% ίδιο (έναντι 6%), 2,5% δηλώνει ΔΞ/ΔΑ (6%).

Όσον αφορά το αν θα βελτιωθεί ή θα χειροτερεύσει η οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού τους στους επόμενους 12 μήνες το 63% δηλώνουν ότι θα χειροτερέψει (σίγουρα το 34% - μάλλον θα χειροτερέψει το 29%), 29% εκτιμούν ότι ούτε θα βελτιωθεί ούτε θα χειροτερέψει, 5% ότι μάλλον θα βελτιωθεί , 1,5% ότι σίγουρα θα βελτιωθεί και 1,5% απαντούν ότι αυτό θα εξαρτηθεί από τις πολιτικές εξελίξεις.
πηγή: capital.gr