Αντιπροσωπεία της ΛΑΪΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ στον Γ. Σταθάκη - Έγκλημα των εγκλημάτων η πώληση της ΔΕΗ

Χθες, Πέμπτη, 30 του Μάρτη,  αντιπροσωπεία της Λαϊκής Ενότητας αποτελούμενη από τους Παναγ. Λαφαζάνη, Νάντια Βαλαβάνη, Θαν. Πετράκο και Δημ. Στρατούλη συναντήθηκαν, κατόπιν αιτήματος της ΛΑ.Ε. , στο Υπουργείο Ενέργειας με τον Γιώργο Σταθάκη...

Κατά την συνάντηση ο Γιώργος Σταθάκης ανέπτυξε τις θέσεις της κυβέρνησης για τα θέματα της ΔΕΗ και τις εξελίξεις στην διαπραγμάτευση.

Η αντιπροσωπεία της ΛΑ.Ε. ανέπτυξε τις δικές της τοποθετήσεις, τις οποίες δια του Παν. Λαφαζάνη εξέθεσε στη συνέχεια στους δημοσιογράφους.

Ολόκληρη η συνέντευξη του Παν. Λαφαζάνη μετά τη συνάντηση του με τον Γιώργο Σταθάκη έχει ως εξής:


Καταρχάς να σας ευχαριστήσω πάρα πολύ που είσαστε εδώ και μας δίνετε τη δυνατότητα να πούμε δυο λόγια για τη συνάντηση μας.

Θεωρώ εντελώς άστοχο το γεγονός από τη πλευρά του υπουργείου οτι δεν επιτρέπει να λαμβάνονται εικόνες από τις συναντήσεις και από τους φωτογράφους και από τις κάμερες, δεν το καταλαβαίνω αυτό γιατί γίνετε, είναι ανεπίτρεπτο. Όπως είναι ανεπίτρεπτο όταν γίνονται συναντήσεις τέτοιου χαρακτήρα να κάνουμε την συνέντευξη μας, την ανταλλαγή απόψεων στο δρόμο. Δεν είναι καλό αυτό. Υπάρχει ειδική αίθουσα στο υπουργείο που κάλλιστα και πολιτισμένα να συζητάμε και να γίνετε η συνέντευξη. Άλλωστε ξέρετε οτι έτσι γινόντανε τουλάχιστον επί της δικιάς μου θητείας. Το λέω ως παρένθεση και ως παρότρυνση προς την ηγεσία του υπουργείου να σταματήσει αυτό το πράγμα που είναι άσχημο, δεν είναι καλό και δεν είναι πολιτισμένο.
Ένα είναι αυτό.

Για το ΙΓΜΕ

Το δεύτερο που θέλω να σας πω είναι οτι εκφράζουμε την αμέριστη συμπαράσταση μας και την αλληλεγγύη μας στους εργαζομένους του ΙΓΜΕ οι οποίοι αντιμετωπίζουν ένα εκρηκτικό πρόβλημα διάλυσης στη κυριολεξία του ιδρύματος που παίζει ένα πολύ κρίσιμο θα έλεγα στρατηγικό ρόλο, το γνωρίζω από πρώτο χέρι το ρόλο του ΙΓΜΕ που χρειάζεται στήριξη και όχι διάλυση.

Δυστυχώς όμως έχει μπει στο στόχαστρο και των τροϊκανών και τον κυβερνήσεων, διαδοχικών κυβερνήσεων. Και φοβάμαι οτι επιχειρείται να δοθεί χαριστική βολή στο ΙΓΜΕ. Εγώ τώρα μόλις θα τελειώσουμε την συζήτηση μας με μια αντιπροσωπεία από εργαζομένους, το σωματείο, θα προσπαθήσουμε να δούμε τον υπουργό και θα του πω κι εγώ τις απόψεις και θέσεις μου για το θέμα άλλα και οι εργαζόμενοι.

Θεωρώ εντελώς παράλογο το γεγονός οτι ο υπουργός όπως μαθαίνω δε βλέπει το σωματείο του ΙΓΜΕ. Είναι τρομερό ότι δε τους βλέπει, να συζητήσουν μαζι του, να τους ακούσει να πει κι αυτός τις σκέψεις του. Αφήνουμε λοιπόν κι αυτό το θέμα.

Εθνικό Έγκλημα το “Λουκέτο” στην ΔΕΗ

Μπαίνουμε τώρα στο ουσιαστικό θέμα που ζητήσαμε και την συνάντηση. Ο υπουργός μας έκανε μια ενημέρωση αυτά τα οποία συντελούνται τουλάχιστον όπως τα εκλαμβάνει ο ίδιος και ανταλλάξαμε απόψεις για τις εξελίξεις στη ΔΕΗ και συνολικότερα τον ενεργειακό τομέα. Από αυτά που άκουσα αυτό που σας λέω είναι ότι ανησυχώ πάρα πολύ για το μέλλον της ΔΕΗ και το μέλλον της Ελλάδας. Αυτό το οποίο επιχειρείται αυτήν την ώρα σε βάρος της ΔΕΗ είναι ένα εθνικό έγκλημα. Θα έλεγα μάλιστα ότι είναι το εθνικό έγκλημα των εγκλημάτων. Δεν έχει ξαναγίνει ποτέ μια τέτοια βρώμικη επίθεση σε βάρος των συμφερόντων μιας μεγάλης, της μεγαλύτερης δημόσιας επιχείρησης της χώρας μας αλλά και σε βάρος της Ελλάδας.

Στην ουσία δεν επιχειρείται να πωληθεί ένα μέρος της ΔΕΗ των μονάδων της ΔΕΗ, αυτο που γίνεται αυτήν την ώρα είναι το τέλος της ΔΕΗ και θα έλεγα οτι πωλείται στην κυριολεξία η Ελλάδα.

Αυτό είναι η προμετωπίδα όσων συντελούνται αυτή την ώρα σε βάρος της ΔΕΗ με ευθύνη της κυβέρνησης και με την επιβολή νεοαποικιοκρατικής Τερατροϊκας η οποία στη ουσία κυβερνά τη χώρα. Γιατί τη χώρα δεν την κυβερνά το Μαξίμου αλλά τη χώρα κυβερνάει το Χίλτον. Οι υπάλληλοι των υπαλλήλων κυβερνούν και έχουν επιβάλλει άγρια σκληρή δικτατορία σε αυτή τη χώρα.

Αυτό που θέλω να πω γιατί έχει μεγάλη σημασία είναι ότι η πώληση των μονάδων της ΔΕΗ σ’ ένα ύψος 40% της, αν είναι τόσο και δεν ξέρουμε πως θα εξελιχθεί, δεν είναι πώληση μονάδων δεν είναι μόνο το τέλος της ΔΕΗ, είναι παραχώρηση εδαφικής κυριαρχίας, είναι εκχώρηση εθνικής κυριαρχίας

Στην ουσία τί πωλούμε;  

Πωλούμε την Δυτική Μακεδονία, και βεβαίως την περιοχή της Μεγαλόπολης. Αυτά πωλούνται! Εκχωρούνται! Παραδίδονται στους ιδιώτες! Παραδίδονται εκτάσεις τεράστιες! Παραδίδονται τα νερά, παραδίδεται η διαχείριση στην ουσία ολόκληρων περιοχών της χώρας μας! Αυτό δεν έχει δικαίωμα να το κάνει καμία κυβέρνηση. Η κυβέρνηση αυτή δεν έχει καμία εξουσιοδότηση να προχωρήσει σε τέτοιου είδους εθνικά εγκλήματα. Δεν έχει καμιά δημοκρατική νομιμοποίηση να το κάνει. Η χώρα δυστυχώς κυβερνάται από το 2010 με ένα οιωνεί πραξικόπημα. Και αυτό το πραξικόπημα βλέπουμε ότι κλιμακώνεται δυστυχώς. Φτάνει στα απώτατα όρια ενός ολοκληρωτισμού, ο οποίος είναι πρωτόγνωρος, όχι μόνο για την Ελλάδα, αλλά εγώ θεωρώ και για τα παγκόσμια χρονικά. 

Εμείς θα αγωνιστούμε ενάντια σε αυτό το εθνικό έγκλημα, που θα πλήξει τους καταναλωτές, θάβει την ανάπτυξη της χώρας μας και να ξέρετε ότι θα έχει δραματικές επιπτώσεις και για τις εργασιακές σχέσεις στην ΔΕΗ και για τους εργαζόμενους στην ΔΕΗ. Εγώ προβλέπω ότι θα έχουμε απολύσεις στην ΔΕΗ, όσο κι αν προσπαθούν κάποιοι να καλλωπίσουν αυτό τον σχεδιασμό. Θα αγωνιστούμε λοιπόν με όλες μας τις δυνάμεις για να ματαιωθεί αυτό το έγκλημα. Αυτή την ώρα χρειάζεται μια μεγάλη ενότητα του ελληνικού λαού, μια πανστρατιά, για να διασώσουμε την ΔΕΗ και να την διασώσουμε όχι για να μείνει όπως έχει, αλλά να την διασώσουμε για να την ανασυγκροτήσουμε, για να την αναβαθμίσουμε, για να παίξει αυτόν το αναπτυξιακό και κοινωνικό ρόλο που πρέπει να παίξει και μπορέί να τον παίξει η ΔΕΗ, η οποία με αυτές τις πολιτικές που ακολουθούνται οδηγείται σε λουκέτο, οδηγείται σε καταλήστευση. Διότι αυτή την στιγμή πρέπει να προσθέσω, ότι η ΔΕΗ δουλεύει για τα ιδιωτικά συμφέροντα, και δουλεύει με ευθύνη της κυβέρνησης για τα ιδιωτικά συμφέροντα και με ευθύνη της Τρόϊκα. 

Η ΔΕΗ πουλάει πάμφθηνο τζάμπα, σχεδόν, ρεύμα σε μεγάλες ιδιωτικές επιχειρήσεις η οποίες την καταληστεύουν. Την ίδια ώρα η ΔΕΗ κάνει δημοπρασίες τις λεγόμενες δημοπρασίες ΝΟΜΕ με το φθηνό της ρεύμα, οι οποίες είναι κάτω του κόστους, και έχει ζημία η ΔΕΗ για να μπορούν ιδιώτες ανταγωνιστές της να πουλάνε φθηνό ρεύμα και να της παίρνουν μερίδιο αγοράς. Αυτά είναι μεγάλα εγκλήματα, πρωτοφανή εγκλήματα και το μεγαλύτερο των εγκλημάτων βεβαίως είναι η δέσμευση η οποία έχει αναληφθεί από την κυβέρνηση, ώστε η ΔΕΗ να πέσει μέχρι το τέλος του 2019 στο 50% των πελατών, να εκχωρήσει δηλαδή το 50% των πελατών της και να φτάσει να παράγει το 50% της ηλεκτρικής ισχύος στη χώρα.

Αυτά δεν γίνονται. Πάνε πρωτοφανώς να ανοίξουν, υποτίθεται, την αγορά με διοικητικές αποφάσεις, με νομοθετικές ρυθμίσεις και ξένες εντολές πράγμα που σημαίνει μια απίστευτη καταστροφή. Αν αυτά επιχειρούντο σε βάρος μιας ιδιωτικής επιχείρησης όλοι θα μίλαγαν για καθεστώς Βορείου Κορέας. Τώρα που γίνονται σε βάρος μιας δημόσιας στρατηγικής επιχείρησης είναι όλα μέλι-γάλα.

Στη συνέχεια απαντώντας ο Παν. Λαφαζάνης σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων τόνισε ανάμεσα στα άλλα και τα εξης:

Έχει κλείσει η συμφωνία για την πώληση του 40% των λιγνιτικών μονάδων της ΔΕΗ.

Μάλιστα ο επικεφαλής της ΛΑΕ εκτίμησε ότι – παρά τις διαβεβαιώσεις περί του αντιθέτου – θα πουληθούν και υδροηλεκτρικά.

«Η ενημέρωση που είχαμε είναι ότι πρόκειται για το 40% των λιγνιτικών μονάδων, ότι έχει κλείσει επί αυτού η συμφωνία και ότι θα συγκεκριμενοποιηθεί ποιες μονάδες και πως το επόμενο διάστημα μέχρι το φθινόπωρο», δήλωσε συγκεκριμένα ο πρώην υπουργός Παναγιώτης Λαφαζάνης, ενώ για τα υδροηλεκτρικά είπε τα εξής:

«Κατ΄αρχήν λέει ο υπουργός ότι δεν θα υπάρξει παραχώρηση υδροηλεκτρικών.
Αυτό για μένα είναι μύθος.

Εδώ επιχειρείται και από την τρόικα και από την κυβέρνηση να ανοίξει αυτός ο δρόμος της πώλησης μονάδων.

Αν κατοχυρωθεί η διαδικασία πώλησης μονάδων της ΔΕΗ, μετά θα τεθούν όλα στο τραπέζι και η κατάληξη θα είναι να πουληθεί το φιλέτο των παραγωγικών μονάδων της ΔΕΗ με το πιο φθηνό ρεύμα. Για αυτό λέω ότι θα είναι μέσα και υδροηλεκτρικά, άσχετα το τι λέει τώρα η κυβέρνηση και ο υπουργός». Πρόσθεσε δε, απαντώντας σε σχετική ερώτηση ότι παράλληλα θα διατηρηθεί η διαδικασία των ΝΟΜΕ, δηλαδή οι δημοπρασίες λιγνιτικής και υδροηλεκτρικής παραγωγής της ΔΕΗ με τιμές κάτω του κόστους και επομένως μεγάλη ζημιά για την ΔΕΗ.

Ο Παν. Λαφαζάνης ανέφερε ότι ο κατήφορος της κυβέρνησης δεν έχει τέλος και «από υποχώρηση σε υποχώρηση παραδίδει τα πάντα και ότι «έχουν καταντήσει την Ελλάδα ένα οικονομικό πτώμα το οποίο έχει αρχίσει και μυρίζει και προσπαθούν να του βάλουν διάφορα μυρωδικά για να μην είναι έντονη η μυρωδιά. Και δεν θέλουν να το κηδέψουν γιατί η κηδεία είναι πάρα πολύ ακριβή για τους πιστωτές, ειδικά για τη Γερμανία και για την Ευρωπαϊκή Ένωση».

Επανέλαβε δε την πρόταση «να περάσουμε γρήγορα στο εθνικό μας νόμισμα στη βάση ενός ριζοσπαστικού προγράμματος για να ανασυγκροτηθεί η χώρα, να ανασάνει και να αποκτήσει ελπίδα και προοπτική».
iskra.gr

Κατατέθηκε στη Βουλή η πρόταση εξεταστικής για τα σκάνδαλα στην Υγεία

«Μεταξύ του 1997 και του 2014 σημειώθηκαν δεκάδες περιπτώσεις σκανδάλων που προξένησαν όχι μόνο οικονομικές ζημιές αλλά υπονόμευσαν την έννοια της δημόσιας υγείας» σημειώνουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ στην πρότασή τους για την σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για την Υγεία...


ΚΕΕΛΠΝΟ, Φάρμακα και Ντυνάν είναι τα τρία μεγάλα σκάνδαλα στο χώρο της Υγείας που θα ελέγξει η Εξεταστική Επιτροπή που ζητούν ο ΣΥΡΙΖΑ και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες. Η Εξεταστική θα διερευνήσει την περίοδο από το 1997 έως το 2014. Η πρόταση υπογράφεται από τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και όλους τους κυβερνητικούς βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ.

Σύμφωνα με την πρόταση θα ερευνηθούν:


- ΚΕ.Ε.Λ.Π.Ν.Ο.: ο τραπεζικός δανεισμός αυτού, όπως ο δανεισμός του με την εγγύηση του Ελληνικού Δημοσίουαπό την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος Α.Ε. και την Τράπεζα Αττικής,και όλες οι δανειακές συμβάσεις που έχει συνάψει, με τις τροποποιήσεις τους, τα υπέρογκα ποσά που καταβλήθηκαν για διαφημιστική δαπάνη άνευ ουσίας και ανάγκης, οι συμβάσεις αγοράς, μίσθωσης ή χρήσηςακινήτων, τα εικονικά τιμολόγια, οι «διορισμοί» και η μισθοδοσία προσωπικού χωρίς συμβάσεις, ακόμα καιαπευθείας από Υπουργούς, οι μετατροπές συμβάσεων εργασίας, οι συμβάσειςπαροχής υπηρεσιών ή/και έργου ή/και προμηθειών υλικών και αντιδραστηρίων, η διαχείριση ευρωπαϊκών πόρων και οι συνέπειες της εν γένει οικονομικής διαχείρισής του.

- Τιμολόγηση στην καταβολή Φαρμακευτικής δαπάνης και στις λοιπές προμήθειες: το περιεχόμενο των υπουργικών αποφάσεων καθορισμού τιμών και ύψους αποζημίωσης φαρμάκων, νοσοκομειακών και λοιπών υλικών, αλλά και το σύννομο ή μη των υπουργικών αποφάσεων, των συμβάσεων, των διοικητικών ενεργειών και των κανονιστικών πράξεων τόσο των αρμόδιων υπουργών όσο και των εμπλεκόμενων φορέων εποπτείας τους .

- «ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΟΙΝΩΦΕΛΕΣ − Ε.Ε.Σ. ΕΡΡΙΚΟΣ ΝΤΥΝΑΝ − Ν.Π.Ι.Δ.»: η διοίκηση, διαχείρισηκαι συμφωνίες που οδήγησαν στην υπερχρέωση και στη μη εξυπηρέτηση των οφειλών του, τα πάσης φύσεως δάνειά του, οι διαδικασίες και συμφωνίες που οδήγησαν στηνμε πλειστηριασμό εκποίηση του νοσηλευτικού ιδρύματος και όλης της περιουσίας του, ο προσδιορισμός της αξίας των πλειστηριασθέντων πραγμάτων και δικαιωμάτων,οι σχετικές συμβάσεις και τα σύμφωνα εμπιστευτικότητας, το σύννομο ή μη του περιεχομένου τους, το εάν εκπλειστηριάστηκαν και πράγματα κυριότητας του Ε.Ε.Σ. που είχαν παραχωρηθεί σ’ αυτό λόγω του ιδρυματικού του χαρακτήρα, το εάν από όλες τις παραπάνω ενέργειες εξυπηρετήθηκε ή αντίθετα ζημιώθηκε το Ελληνικό Δημόσιο, το εάν ωφελήθηκαν παρανόμως τρίτα πρόσωπα –φυσικά ή/και νομικά- καθώς και το ύψος του οφέλους τους. Επιπροσθέτως, να διερευνηθούν τυχόν ευθύνες του Υπουργού Υγείας και του τότε Διοικητικού Συμβουλίου καθώς και τυχόν ευθύνες -για συγκάλυψη- από τους αρμόδιους και μετά τον πλειστηριασμό του υπουργούς.
«Κατά τη χρονική περίοδο μεταξύ του 1997 και του 2014 στον χώρο της υγείας, σημειώθηκαν δεκάδες περιπτώσεις σκανδάλων που προξένησαν όχι μόνο οικονομικές ζημιές μεγάλου μεγέθους, αλλά υπονόμευσαν την ίδια την έννοια της δημόσιας υγείας και του κράτους πρόνοιας» σημειώνει ο ΣΥΡΙΖΑ.

Ενδεικτικά, αναφέρει τις «περιπτώσεις του ΚΕΕΛΠΝΟ, για το οποίο τα δικαστήρια έχουν ήδη απονείμει βαριές κατηγορίες για στελέχη του που αφορούν την επίμαχη περίοδο, την εκτόξευση της δημόσιας δαπάνης για φάρμακα και για τα λειτουργικά έξοδα των μονάδων υγείας, όπου υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις για συναλλαγές με μεγάλες ιδιωτικές εταιρείες του κλάδου, αλλά και την περίπτωση της ιδιωτικοποίησης του νοσοκομείου “Ερρίκος Ντυνάν»”.

«Υλοποιώντας τη δέσμευση του για τη διαλεύκανση όλων των σκοτεινών υποθέσεων που οδήγησαν τη χώρα στη χρεωκοπία και υπονόμευσαν διαχρονικά το δημόσιο συμφέρον, ο ΣΥΡΙΖΑ θα διεκδικήσει σθεναρά την απονομή δικαιοσύνης και την αποκατάσταση της διαφάνειας. Η δημόσια υγεία θα ξαναγίνει αντάξια των αναγκών όλων των πολιτών» τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση, σύμφωνα με την ιστοσελίδα avgi.gr.

 Η πρόταση εξεταστικής επιτροπής ΕΔΩ >>>

Euro Working Group: Σε εκκρεμότητα τα Εργασιακά, ικανοποίηση για όλα τα άλλα

Ανάγκη εντατικοποίησης των διαπραγματεύσεων Αθήνας-θεσμών με επίκεντρο τις απαιτήσεις του ΔΝΤ στα εργασιακά, είναι το μήνυμα του χθεσινού EWG, σε όλα τα άλλα θέματα διαπιστώθηκε ικανοποιητική σύγκλιση...


Χωρίς να ανακοινωθεί ημερομηνία για την επιστροφή των θεσμών στην Αθήνα, προκειμένου να κλείσει η αξιολόγηση, ολοκληρώθηκε αργά το βράδυ της Πέμπτης 30 Μαρτίου 2017 η συνεδρίαση της Ομάδας Εργασίας (ΕWG) του Eurogroup. 

Στις Βρυξέλλες δεν μιλούν για αδιέξοδο αλλά αντιθέτως, η εκτίμηση είναι ότι η σχετική ανακοίνωση για την επιστροφή των θεσμών θα γίνει πολύ σύντομα.

Ανάγκη εντατικοποίησης των διαπραγματεύσεων Αθήνας-θεσμών με επίκεντρο τις απαιτήσεις του ΔΝΤ στα εργασιακά, είναι το μήνυμα προς την κυβέρνηση του Euro Working Group. Σε όλα τα άλλα θέματα διαπιστώθηκε ικανοποιητική σύγκλιση.

Στόχος παραμένει η επίτευξη τεχνικής συμφωνίας μέχρι το Γιούρογκρουπ της 7ης Απριλίου στη Μάλτα και απώτερη επιδίωξη να υπάρξει συνολική συμφωνία και να κλείσει η αξιολόγηση στο επόμενο προγραμματισμένο Γιούρογκρουπ στις 22 Μαΐου.

Υπεγράφη η νέα Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του 2017

Στην υπογραφή νέας Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας διάρκειας ενός έτους με ισχύ από 1/1/2017 συμφώνησαν η ΓΣΕΕ και οι εργοδοτικοί φορείς (ΣΕΒ, ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ και ΣΕΤΕ), η οποία βέβαια -μετά τη μνημονιακή ανατροπή- δεν περιλαμβάνει πλέον το κρίσιμο, δηλαδή τον καθορισμό του ύψους του κατώτατου μισθού, αλλά μόνο τους θεσμικούς όρους εργασίας... 


Με την ευχή του προέδρου της ΕΣΕΕ, Β. Κορκίδη «Εύχομαι του χρόνου τόσο το περιεχόμενο όσο και οι διαδικασίες της ΕΓΣΣΕ να είναι καλύτερες και ευνοϊκότερες για εργοδότες και εργαζόμενους», η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, υπέγραψε σήμερα τη νέα Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας 2017.

Η νέα ΕΓΣΣΕ υπεγράφη σήμερα αφ΄ενός  από τον ΣΕΒ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών), την Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), την Γενική Συνομοσπονδία Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ), τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και αφ΄ετέρου την Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ).

Εκ μέρους της ΓΣΕΕ ανακοινώθηκαν, μεταξύ άλλων τα εξής:

Η ΕΓΣΣΕ 2017 περιέχει ρητή διάταξη για τη συνέχιση της ισχύος των όρων εργασίας που θεσπίστηκαν με προηγούμενες ΕΓΣΣΕ, όπως το πλαίσιο των τριετιών, το επίδομα γάμου, τα δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα, το επίδομα αδείας, αποζημιώσεων εργατοτεχνιτών, όροι για την προστασία της μητρότητας, της πατρότητας, της μονογονεϊκότητας και γενικά για τους εργαζόμενους γονείς, ρυθμίσεις για το  40ωρο και γενικά το χρόνο εργασίας, ρυθμίσεις για ευάλωτες ομάδες  εργαζομένων (μεταγγιζόμενοι, νεφροπαθείς, με HIV-AIDS, εξαρτημένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης), όροι για την εκπαίδευση των εργαζομένων κλπ.

Στη φετινή ΕΓΣΣΕ τα μέρη δηλώνουν τη ρητή δέσμευση τους για την άμεση έναρξη διαπραγματεύσεων για τον καθορισμό και των μισθολογικών όρων, εφόσον η Κυβέρνηση υλοποιήσει τη δέσμευσή της για την επαναφορά του κατώτατου μισθού στην ύλη των εθνικών ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων της ΕΓΣΣΕ μαζί με την αποκατάσταση  της καθολικής ισχύος της για όλους τους εργαζόμενους και τους εργοδότες στην ελληνική επικράτεια.

Επίσης στη φετινή ΕΓΣΣΕ 2017 περιέχονται θεσμικές ρήτρες για ζητήματα, των οποίων η κρισιμότητα έχει υποβαθμισθεί από τα μνημονιακά μέτρα και τις καταστρεπτικές επιπτώσεις τους στους εργαζόμενους:
  1. Υγεία και Ασφάλεια στην Εργασία: Συγκεκριμένη πρόταση για Εθνική Στρατηγική για την Υγεία και την Ασφάλεια στην Εργασία και συμφωνία για κοινό αίτημα προς το Υπουργείο Εργασίας για υιοθέτησή της.

  2. Αδήλωτη Εργασία: Επιβεβαίωση της συμφωνίας για την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας και της παραβατικότητας στην αγορά εργασίας με κοινό αίτημα προς το Υπουργείο Εργασίας να σεβασθεί στην πράξη τις τριμερείς διαδικασίες που προβλέπει για την υλοποίηση και την εποπτεία του ο Οδικός Χάρτης για την Αδήλωτη Εργασία 2016-2019 με τη συμβολή της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ILO).

  3. Διακρίσεις, Ρατσισμός και Μισαλλοδοξία: Συμφωνία για ανάληψη νέων δράσεων για την καταπολέμηση των διακρίσεων στους χώρους εργασίας και δημόσια προτροπή εργαζομένων και εργοδοτών για έγκαιρη αναφορά των περιστατικών ρατσιστικής βίας στο Δίκτυο Καταγραφής, που έχει ιδρυθεί από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και την Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.
Εξαιτίας της πίεσης χρόνου από την περιορισμένη «μετενέργεια» και του αποτρεπτικού-απορρυθμιστικού πλαισίου, μέσα στο οποίο διεξήχθησαν (για άλλη μία χρονιά) οι συλλογικές διαπραγματεύσεις, δεν επιτεύχθηκε συμφωνία όλων των μερών για δύο ακόμη θεσμικά αιτήματα, που είχαν μπει στην ατζέντα για τη νέα ΕΓΣΣΕ του 2017.

Για τα ζητήματα αυτά η ΓΣΕΕ θα επιδιώξει να συνεχισθεί ο διάλογος, που άρχισε στις συλλογικές διαπραγματεύσεις για την ΕΓΣΣΕ του 2017 και εφόσον τελικά υπάρξει σύγκλιση απόψεων της ΓΣΕΕ με όλες τις εργοδοτικές οργανώσεις, να συνταχθεί ένα Πρόσθετο Πρωτόκολλο Συμφωνίας των συμβαλλόμενων στην ΕΓΣΣΕ μερών.

Η συμφωνία εργαζομένων – εργοδοτών, για την ΕΓΣΣΕ 2017, είναι η εξής:

ΑΡΘΡΟ 1
Τα συμβαλλόμενα μέρη αποφασίζουν τη σύναψη νέας ΕΓΣΣΕ για το έτος 2017.
Συμφωνείται ρητά ότι όλοι οι θεσμικοί όροι εργασίας, που θεσπίσθηκαν με τις προηγούμενες ΕΓΣΣΕ και τις αντίστοιχες Διαιτητικές Αποφάσεις, όπως ίσχυαν κατά τη διαδοχή τους, αποτελούν ενιαίο σύνολο και εξακολουθούν να ισχύουν.

ΑΡΘΡΟ 2
Ευνοϊκότεροι όροι εργασίας που προβλέπονται από νόμους, διατάγματα, υπουργικές αποφάσεις, συλλογικές συμβάσεις, διαιτητικές αποφάσεις, εσωτερικούς κανονισμούς, έθιμα, πρακτική της επιχείρησης ή ατομικές συμβάσεις εργασίας, υπερισχύουν.

ΑΡΘΡΟ 3
Τα συμβαλλόμενα μέρη ρητά συμφωνούν ότι, εάν κατά τη διάρκεια ισχύος της παρούσας ΕΓΣΣΕ με οποιονδήποτε τρόπο αρθεί οποιαδήποτε περιοριστική διάταξη, που έχει επιβληθεί με νομοθετική παρέμβαση στο περιεχόμενο της ΕΓΣΣΕ 2010-2011-2012,  τότε θα ξεκινήσουν άμεσες διαπραγματεύσεις για τον καθορισμό των μισθολογικών όρων της ΕΓΣΣΕ.

ΑΡΘΡΟ 4
Στο Προσάρτημα Ι, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας ΕΓΣΣΕ περιλαμβάνονται τα πεδία για τα οποία συμφωνούνται δράσεις των συμβαλλομένων μερών και αφορούν την αντιμετώπιση της αδήλωτης εργασίας και την καταπολέμηση των διακρίσεων στους χώρους εργασίας.

ΑΡΘΡΟ 5
Τα συμβαλλόμενα στην ΕΓΣΣΕ μέρη εγκρίνουν το  κείμενο της Εθνικής Στρατηγικής για την Υγεία και την Ασφάλεια στην Εργασία που εκπόνησε το Ελληνικό Ινστιτούτο για την Υγεία και την Ασφάλεια στην Εργασία (ΕΛΙΝΥΑΕ) και το οποίο προσαρτάται στην παρούσα ΕΓΣΣΕ και αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της (ΠΡΟΣΑΡΤΗΜΑ ΙΙ)

Συμφωνούν επίσης να το υποβάλουν από κοινού στην Κυβέρνηση με σκοπό να υιοθετηθεί από αυτήν και να αποτελέσει το πλαίσιο των δημόσιων πολιτικών που θα ασκηθούν στο πεδίο αυτό και των σχετικών δράσεων των εθνικών κοινωνικών εταίρων.

ΑΡΘΡΟ 6
Η ισχύς της παρούσας αρχίζει την 1η Ιανουαρίου 2017 και λήγει την 31η Δεκεμβρίου 2017.

ΠΡΟΣΑΡΤΗΜΑ στην ΕΓΣΣΕ 


Καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας

Τα συμβαλλόμενα στην ΕΓΣΣΕ μέρη επιβεβαιώνουν την προσήλωσή τους στην καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας. Θεωρούν ότι καθοριστικό ρόλο στην καταπολέμηση της παραβατικότητας στην αγορά εργασίας θα διαδραματίσει η αξιοποίηση των συστάσεων της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας που περιέχονται στην «Διαγνωστική Έκθεση για την Αδήλωτη Εργασία στην Ελλάδα» (2016), και η εφαρμογή του «Οδικού Χάρτη  για την Αδήλωτη Εργασία 2016-2019», που έχει συμφωνηθεί σε τριμερές επίπεδο. Για τον σκοπό αυτό τα μέρη συμφωνούν να συνεργαστούν στενά μεταξύ τους για να λειτουργήσει αποτελεσματικά το αρμόδιο τριμερές όργανο του Υπουργείου Εργασίας για την υλοποίηση και την εποπτεία του ως άνω Οδικού Χάρτη  και τυχόν άλλα θέματα της Αδήλωτης Εργασίας.

Καταπολέμηση των διακρίσεων στους χώρους εργασίας

Τα συμβαλλόμενα στην ΕΓΣΣΕ μέρη αναγνωρίζουν την ανάγκη νέων δράσεων για την ευαισθητοποίηση του κόσμου της εργασίας στη διαφορετικότητα, την πολυφυλετική και αλληλεξαρτώμενη σύγχρονη κοινωνία και εκφράζουν την ιδιαίτερη ανησυχία τους για τις πράξεις βίας και μίσους εξαιτίας διαφορετικών πραγματικών ή νομιζόμενων χαρακτηριστικών του εργαζομένου. Με σκοπό τη συμβολή τους στην αποτελεσματική καταπολέμηση των φαινομένων ρατσισμού, ξενοφοβίας και μισαλλοδοξίας στους χώρους εργασίας τα συμβαλλόμενα μέρη επισημαίνουν την αναγκαιότητα της καταγραφής των περιστατικών ρατσιστικής βίας και ενθαρρύνουν την αναφορά τους στο Δίκτυο Καταγραφής Περιστατικών Ρατσιστικής Βίας, που έχει ιδρυθεί από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και την Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου.

Ερώτηση Nικ. Νικολόπουλου στη Βουλή για το «Survivor»

Ο ανεξάρτητος βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος έκανε ερώτηση στην Βουλή προς τον υπουργό Νίκο Παππά ζητώντας να διακοπεί το Survivor. στην ερώτηση υποστηρίζει ότι στόχος του προγράμματος είναι να μετατρέψει τους συμμετέχοντες σε «πρωτόγονα πεινασμένα αγρίμια, να τους βάλει σε διαδικασία κανιβαλισμού της προσωπικότητας τους, μέσω λοιδορίας, ρουφιανιάς και προδοσίας μεταξύ τους, με έπαθλο μια μερίδα φαγητού μετά από κάθε αγώνα» και ζητά αν όχι την κατάργηση την μετακίνηση του προγράμματος μετά τις 11 το βράδυ για να μην το παρακολουθούν τα παιδιά...


Ο Πρόεδρος του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος Ελλάδος και ανεξάρτητος βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος,  δεν έμεινε ασυγκίνητος μπροστά σ’ αυτή την «νοσηρή» ιστορία και ενσωμάτωσε τις αποκαλύψεις για πιθανά στησίματα του παιχνιδιού, αλλά και τις αντιδράσεις που έχουν προκληθεί από την μετάδοση του”Survivor”, σε ερώτησή του που κατέθεσε προς τον Υπουργό Ψηφιακής Πολιτικής, Νίκο Παππά.

Έβαλε ένα «στοίχημα» θεαματικότητας ο ΣΚΑΪ, με ένα ριάλιτι που προσβάλλει την υγιή άμιλλα και τον ανταγωνισμό και το «στοίχημα» αυτό ήδη το εκμεταλλεύονται… στοιχηματικές εταιρείες που αποκομίζουν τεράστια κέρδη από την βαρβαρότητα του αμφιλεγόμενου τηλεθεάματος…

Ο Χριστιανοδημοκράτης βουλευτής συνταυτίζεται με τις απόψεις της Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης και ανθρώπων του πνεύματος, που υποστηρίζουν ότι το “Survivor” είναι ένα χαμηλής αισθητικής και επιπέδου πρόγραμμα, που στόχο έχει να φυλακίσει οικειοθελώς σε μια ακτή 20 ανθρώπους και αφού τους υποσιτίσει συστηματικά και τους μετατρέψει σε πρωτόγονα πεινασμένα αγρίμια, να τους βάλει στη διαδικασία κανιβαλισμού της προσωπικότητας τους, μέσω λοιδορίας, ρουφιανιάς και προδοσίας μεταξύ τους, με έπαθλο μια μερίδα φαγητού μετά από κάθε αγώνισμα! Ο αρχιδολοπλόκος–νικητής θα λάβει ως έπαθλο 100.000 ευρώ «για το κατόρθωμα του» να ξεπαστρέψει συναισθηματικώς, ψυχικώς και φυσικώς από «το νησί» όλους τους υπολοίπους υποσιτιζόμενους ανταγωνιστές του!

Παράλληλα, ο Νίκος Νικολόπουλος «δανείζεται» δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για στοιχηματικές απάτες, λόγω διαρροών που διευκολύνονται από τις μαγνητοσκοπημένες μεταδόσεις του «παιχνιδιού». Ειδικότερα, εμπεριέχεται στην ερώτηση το εξής δημοσίευμα:

«Πονοκέφαλο στην ελληνική παραγωγή του Survivor προκαλούν διαρροές ειδήσεων σχετικά με το παιχνίδι, αφού μετά την αποκάλυψη του Τούρκου παραγωγού την περασμένη εβδομάδα ότι θα αποχωρήσει η Σόφη Πάσχαλη, μια νέα είδηση που αποκαλύπτει το τι μέλλει γενέσθαι είδε σήμερα το φως της δημοσιότητας. Το γύρο του διαδικτύου κάνει συγκεκριμένα η πληροφορία ότι στον σημερινό αγώνα ασυλίας, τη δοκιμασία κερδίζει η ομάδα των «Διασήμων» και ως εκ τούτου οι αντίπαλοί τους θα κληθούν να βγάλουν τους τρεις υποψηφίους προς αποχώρηση. Μένει βέβαια να δούμε αν και αυτή η πληροφορία είναι ακριβής. Στην περίπτωση της Σόφης Πασχάλη πάντως, οι διαρροές ήταν απολύτως αληθείς…” πηγή: paraskhnio.gr

Κι όντως, ώ τι σύμπτωση, η πληροφορία βγήκε ακριβής!»

Ακολούθως, ο ανεξάρτητος βουλευτής επικαλείται το Σύνταγμα και προτρέπει, στην ουσία, το ΕΣΡ ν’ αναλάβει δράση και να πράξει τα δέοντα σε σχέση με την τήρηση ή μη των διατάξεων που διέπουν τη λειτουργία των ΜΜΕ και δη την προβολή του “Survivor”.

Όλα τα ερωτήματα του Νίκου Νικολόπουλου προς τον Υπουργό Νίκο Παππά παρατίθενται κατωτέρω:
1ον - Θα ζητήσετε να διενεργηθούν έλεγχοι από το ΕΣΡ για την τήρηση της ραδιοτηλεοπτικής νομοθεσίας; Τι προτίθεται να πράξει το ΕΣΡ από τα καταγγελλόμενα, τόσο από άποψης επιπέδου θεάματος και αισθητικής, όσο και από πλευράς ώρας προβολής;

2ον - Θα αναλάβετε όλες τις απαιτούμενες πρωτοβουλίες για την παραδειγματική τιμωρία των υπευθύνων (φυσικών και ηθικών αυτουργών), για όλες τις ανωτέρω καταγγελλόμενες πράξεις και παραλείψεις, επιβάλλοντας τις αυστηρότερες των προβλεπόμενων κυρώσεων και ποινών;

3ον
- Τι προβλέπεται νομικά εάν κι εφόσον προκύψει σοβαρός τραυματισμός, θάνατος, ανθρωποκτονία ή άλλη εγκληματική στο πλαίσιο αυτού του ευσχήμως αποκαλούμενου παιχνιδιού; Ισχύει το δίκαιο της Ελλάδας ή του Αγίου Δομίνικου, καθότι το προβάλλον κανάλι είναι ελληνικό;

4ον - Στην περίπτωση ενός τέτοιου δυσάρεστου περιστατικού οι διοργανωτές του παιχνιδιού δεν φέρουν ευθύνη (και παρά τις υπεύθυνες δηλώσεις των παικτών) για το γεγονός ότι υπέβαλλαν τους συμμετέχοντες σε απάνθρωπες και ακραίες συνθήκες διαβίωσης;

5ον - Θα προστατεύσετε, μέσω νομοθετικής διάταξης, την μαθητιώσα νεολαία μετακινώντας υποχρεωτικά εκπομπές «ριάλιτι» μετά τις 23.00’, έτσι ώστε τουλάχιστον τα παιδιά έως 15 ετών να προστατεύονται από τέτοια φθοροποιά προγράμματα;

6ον - Όπως πληροφορούμεθα «Τούρκος παραγωγός ο οποίος έχει στην κατοχή του τα δικαιώματα του survivor δηλώνει ότι μετά το 20% τηλεθέαση, ότι εισπράττει χρήματα ανά δευτερόλεπτο…», πώς δικαιολογείτε το γεγονός ότι τέτοια υπέρογκα ποσά αυτή την στιγμή -εν μέσω capital controls- φεύγουν από την χώρα μας;

7ον - Τι προτίθεται να πράξει η Επιτροπή Εποπτείας και Ελέγχου Παιγνίων σχετικά με τα καταγγελλόμενα για το στοίχημα σε ριάλιτι εκπομπές όπως το Survivor;

8ον - Θα επέμβει ο αρμόδιος εισαγγελέας για να διερευνήσει εις βάθος τα στοιχεία για το ενδεχόμενο χειραγώγησης των στοιχημάτων στο “Survivor” με αποτέλεσμα κάποιοι να θησαυρίζουν ληστεύοντας τα άβουλα θύματα τους αφού εκ των προτέρων γνωρίζουν τι θα συμβεί και να προλάβουμε έτσι χιλιάδες άλλες περιπτώσεις το επόμενο διάστημα;

9ον - Πως είναι δυνατόν να επιτρέπεται ο στοιχηματισμός σε κάτι που ενδεχομένως μπορεί να είναι σκηνοθετημένο όπως π.χ. η νίκη, η ήττα σε αγωνίσματα τα οποία δεν ανήκουν σε καμία θεσμική αθλητική δομή;

10ον - Θα επέμβει ο αρμόδιος εισαγγελέας διατάζοντας την άμεση παύση προβολής του συγκεκριμένου παιχνιδιού στην Ελλάδα, καθότι πέραν του ποταπού και προσβλητικού για την ανθρώπινη υπόσταση περιεχομένου του, πλέον μετά τις συνεχείς αποκαλύψεις αποτελεί ενδεχομένως πηγή παράνομου στοιχηματισμού με απρόβλεπτες διαπλοκές, καθότι κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει την ύπαρξη πολυεθνικής εγκληματικής οργάνωσης η οποία διαχειρίζεται τα παράπλευρα «δικαιώματα» του «παιχνιδιού»;

11ον - Είναι πιθανόν μέσω του στοιχηματισμού σε αγωνίσματα του “Survivor” κάποιοι να «ξεπλένουν» εκατομμύρια βρόμικου χρήματος με τον ποιο «νόμιμο», αλλά και «σίγουρο» τρόπο, αφού εφόσον κάποιος είναι στην «παραγωγή» του παιχνιδιού μπορεί όχι μόνο να γνωρίζει το αποτέλεσμα, αλλά και να τα «στήνει» αφού με ένα-δυο «πεινασμένους» παίχτες μπορεί να διαμορφώνει τα αποτελέσματα όπως ακριβώς τα θέλει;
 πηγή: kontranews.gr

Εφικτή η ολοκλήρωση της αξιολόγησης - Πιθανές εξελίξεις στο αποψινό EuroWorking Group

Η επίλυση των τελευταίων εκκρεμοτήτων ώστε να καταστεί δυνατή η άμεση επιστροφή των θεσμών στην Αθήνα για την ολοκλήρωση της Β’ αξιολόγησης, θα επιδιωχθεί στη σημερινή συνεδρίαση του EuroWorking Group....


Σύμφωνα με πηγή της Ευρωζώνης που έχει γνώση της πορείας της διαπραγμάτευσης, το βασικότερο θέμα που παραμένει ανοικτό αφορά τα δημοσιονομικά μέτρα για τη διασφάλιση ετήσιων πρωτογενών πλεονασμάτων 3,5% του ΑΕΠ μετά το 2018 και ειδικότερα το σκέλος των συντάξεων. Η συζήτηση επικεντρώνεται στην κατανομή χρονικά των μέτρων ύψους 1% του ΑΕΠ υπό μορφή περικοπής της λεγόμενης προσωπικής διαφοράς στις συντάξεις, όπου η ελληνική κυβέρνηση θέλει το κύριο βάρος να μεταφερθεί στο 2020, ενώ το ΔΝΤ ζητάει να γίνει το 2019.

Στα υπόλοιπα ζητήματα της δεύτερης αξιολόγησης, όπως τα εργασιακά και το άνοιγμα της αγοράς ενέργειας έχουν απομείνει κάποιες μικρές εκκρεμότητες που θα μπορούσαν να επιλυθούν στις συζητήσεις των επικεφαλής των θεσμών με την κυβέρνηση στην Αθήνα.

Εφικτή η ολοκλήρωση της αξιολόγησης


Στις Βρυξέλλες θεωρούν ότι εδώ που έχουν φτάσει οι διαπραγματεύσεις είναι πλέον εφικτός ο στόχος επίτευξης συμφωνίας επί της αρχής για τη δεύτερη αξιολόγηση, όχι μόνο σε τεχνικό αλλά και σε πολιτικό επίπεδο, στο Εurogroup της 7ης Απριλίου, στη Μάλτα. Μια τέτοια εξέλιξη θα ανοίξει και το δρόμο για τις συζητήσεις μεταξύ των Ευρωπαίων και του ΔΝΤ σχετικά με τη διασφάλιση της βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους στη διάρκεια της εαρινής συνόδου του διεθνούς οργανισμού από τις 21 μέχρι τις 23 Απριλίου στην Ουάσιγκτον.

Βάσει του ενδεικτικού χρονοδιαγράμματος που έχει προγραμματιστεί, στόχος είναι η επίτευξη συνολικής συμφωνίας για το ελληνικό ζήτημα, που θα περιλαμβάνει το κλείσιμο της αξιολόγησης, την αποδέσμευση της δόσης και τη συμμετοχή του ΔΝΤ στο πρόγραμμα, στη συνεδρίαση του Εurogroup, στις 22 Μαΐου.
πηγή: DW