ΟΑΕΔ: Ηλεκτρονική ενημέρωση σε ανέργους για παροχές – διευκολύνσεις

Με μία νέα ενότητα στη διαδικτυακή πύλη του, ο ΟΑΕ∆ ενημερώνει για τα δικαιώματα που παρέχει το δελτίο ανεργίας στους κατόχους του...


Όπως αναφέρει ο ΟΑΕΔ: «Οι άνεργοι κάτοχοι του δελτίου μπορούν να επισκεφτούν την ενότητα «∆ικαιώματα ανέργων από την κατοχή δελτίου ανεργίας» στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
http://www.oaed.gr/documents/10182/28436/DikaiwmataAnergwn
και να βρουν συγκεντρωμένες όλες τις παροχές και τα οφέλη – πλην επιδομάτων και οικονομικών βοηθημάτων».

Κατερίνα Παπανάτσιου στην ΕΡΤ: Για επίδομα θέρμανσης, Τέλη κυκλοφορίας, ΕΝΦΙΑ κ.α.(vid)

Μια λύση για το χρέος δεν είναι επιτυχία της κυβέρνησης, αλλά της χώρας, δήλωσε στην ΕΡΤ η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου, προσθέτοντας πως εμφανίζονται και άλλες χώρες που θέλουν να υπάρξει μόνιμη λύση για το ελληνικό χρέος...


Μιλώντας στην ΕΡΤ, η υφυπουργός Κατερίνα Παπανάτσιου, σημείωσε πως το επίδομα θέρμανσης θα δοθεί στις 30 Ιουνίου. Επίσης, υπογράμμισε ότι δεν θα δοθεί καμία παράταση στην προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων. «Αν δοθεί παράταση, οι πολίτες θα χάσουν τη δυνατότητα να πληρώσουν σε πέντε δόσεις» είπε και πρόσθεσε ότι η καταληκτική ημερομηνία έχει νομοθετηθεί.

Αλλαγές στον υπολογισμό των Τελών Κυκλοφορίας επεξεργάζεται το υπουργείο Οικονομικών. Όπως ανέφερε η υφυπουργός Κ. Παπανάτσιου, είναι υπό επεξεργασία πρόταση για να γίνουν αναλογικότερα, καθώς θα συνυπολογίζονται τα κυβικά και η παλαιότητα, ενώ γίνεται προσπάθεια να συμπεριληφθεί και η τιμή αγοράς καθώς και κριτήρια, όπως η ρύπανση.

Για τον ΕΝΦΙΑ σημείωσε πως στα αντίμετρα προβλέπεται μείωση κατά 240 εκατ. ευρώ
με στόχο να ωφεληθούν οι χαμηλές ιδιοκτησίες, ενώ θα υπάρξει κλιμάκωση των επιβαρύνσεων από τα χαμηλά προς τα υψηλά. Ανέφερε ακόμη ότι στόχος είναι έως τα τέλη του έτους να έχουν εναρμονιστεί οι αντικειμενικές με τις εμπορικές αξίες και πως δεν θα υπάρξει συμπληρωματικός φόρος για τα αγροτεμάχια για τα επόμενα δύο χρόνια.

Είπε πως οι αγρότες θα ωφεληθούν άμεσα από τον Ιούλιο με τη μείωση του ΦΠΑ από 24% σε 13% στα αγροτικά εφόδια. Υπογράμμισε πως η εφορία δεν έχει έχει προχωρήσει σε κανέναν πλειστηριασμό πρώτης κατοικίας, αλλά οφείλει να κάνει κατασχέσεις για να διασφαλίζει το Δημόσιο τα δικαιώματά του. Για τους λογαριασμούς υπενθύμισε ότι οι πολίτες έχουν την ευθύνη να δηλώσουν τους ακατάσχετους λογαριασμούς και οι τράπεζες για να δεσμεύσουν το συγκεκριμένο ποσό, ώστε να μην μπορεί να κατασχεθεί από την εφορία.

Διαβεβαίωσε πως δεν υπάρχει καμία απαξίωση του ΣΔΟΕ υπενθυμίζοντας ότι η υπηρεσία πλέον ασχολείται με το οικονομικό έγκλημα, ενώ τα φορολογικά και το λαθρεμπόριο τελωνείων ανήκουν στην ανεξάρτητη Αρχή. Το ΣΔΟΕ έχει δράση και επιτυχίες και στην αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου και ενισχύεται «συνεχώς από το υπουργείο» τόνισε η κ. Παπανάτσιου. Είπε ακόμη πως με μετατάξεις ενισχύονται οι κτηματικές υπηρεσίες καθώς έχουν ως αντικείμενο να εναρμονίσουν τις εμπορικές και τις αντικειμενικές αξίες.

Για τη διαπραγμάτευση, σημείωσε, σύμφωνα με το ΑΠΕ, πως η κυβέρνηση επιθυμεί να προχωρήσει το ζήτημα του χρέους με μόνιμη και καθαρή λύση, ώστε να έχουν εμπιστοσύνη οι επενδυτές και να επέλθει ανάπτυξη. Τέλος, υπογράμμισε πως το ζήτημα του χρέους είναι ζήτημα της χώρας και όχι μόνο θέμα της κυβέρνησης και σε αυτό θα πρέπει να συμβάλουν όλες οι πολιτικές δυνάμεις για να λυθεί.
 

«Δικαιώθηκε»;

Αν όσα πρέσβευε με την πολιτική του πριν από 30 χρόνια ο Κ. Μητσοτάκης εφαρμόζονται σήμερα από «αριστερούς» και δεξιούς, αυτό δεν «δικαιώνει» την πολιτική αυτή, ούτε τότε, ούτε σήμερα...


του Νίκου Μπογιόπουλου (*)

Ο θάνατος του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη έδωσε την αφορμή σε ένα πλήθος διαμορφωτών της κοινής γνώμης να αναμηρυκάζουν: «Η πολιτική του δικαιώθηκε».

Ταυτόχρονα, κάθε ένας που προσπαθεί να αρθρώσει αντίθετο πολιτικό λόγο απέναντι σε αυτή την (εξόχως πολιτική) προσέγγιση, αντιμετωπίζεται περίπου σαν «υβριστής» που δεν σέβεται την μνήμη ενός ανθρώπου που έφυγε από τη ζωή και καταγγέλλεται σαν «ασεβής» διότι προσβάλλει ακόμα και τα ταφικά έθιμα του αρχαιοελληνικού πολιτισμού!

Όμως οι αρχαίοι Έλληνες ήξεραν ότι μαζί με τον άνθρωπο δεν ενταφιάζεται και η αλήθεια. Ότι μαζί με τον νεκρό δεν πεθαίνει και το αποτύπωμά του στη ζωή.

Γι’ αυτό ακριβώς το λόγο όταν πέθαιναν οι άνθρωποι «έστελναν» τους άξιους στα Ηλύσια Πεδία, στο σκοτάδι του Αδη εκείνους τους «λαθέν βιώσας» που πέρασαν μάταια από τον μάταιο τούτο κόσμο και τους εγκληματίες τους έριχναν στα υπόγεια του Αδη, στα Τάρταρα.

Συνεπώς καλό είναι να αφήσουμε τους αρχαίους Έλληνες και τον πολιτισμό τους στην ησυχία τους και να έρθουμε στα δικά μας. Που προφανώς σχετίζονται απολύτως με την αρχαιοελληνική μας παράδοση. Για παράδειγμα στην Ελλάδα – πλην ταγματασφαλιτών και φασιστών (αλλά τη σχέση έχουν αυτοί με Ελλάδα;) που έστηναν χορούς γύρω από τα κομμένα κεφάλια του Αρη και του Τζαβέλα – δεν είδαμε ποτέ πολιτικούς αντιπάλους οιουδήποτε νεκρού να κάνουν πανηγύρια στους δρόμους, όπως συνέβη με τον θάνατο της Θάτσερ στην Αγγλία…..

Στα δικά μας, λοιπόν, ένα πράγμα είναι ο αυτονόητος σεβασμός στην απώλεια κάθε ανθρώπου και στον πόνο των οικείων του. Άλλο πράγμα είναι ο πολιτικός λόγος. Που ακόμα και η σφοδρότητά του όταν δεν αναιρεί την με ήθος άρθρωσή του, δεν συνιστά «προσβολή». Συνιστά δημοκρατία.

Στον πολιτικό λόγο, επομένως, που αυτός θέλει – και μάλιστα εξόφθαλμα – να εκμεταλλευτεί τον θάνατο του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, ενός ανθρώπου που δέσποζε δεκαετίες στην πολιτική ζωή, για να «δικαιώσει» την κυρίαρχη πολιτική, αντιτείνουμε:
  • Αν έχει «δικαιωθεί» το «0+0=14%», τότε είναι «δικαιωμένη» και η πολιτική της διαρκούς λιτότητας που βαφτίζεται «σωτηρία». Είναι;

  • Αν έχει «δικαιωθεί» η συνθήκη του Μάαστριχτ, δηλαδή ο «συνταγματικός χάρτης» του ευρωενωσιακού Κολοσσαίου, τότε είναι «δικαιωμένη» και η πολιτική των Μνημονίων που κατά τον υπερενενηντάχρονο τότε Κ.Μητσοτάκη δεν είχε σημασία αν ήταν δίκαιη ή άδικη, αλλά ότι είναι «αναγκαία», όπως έλεγε. Είναι;

  • Αν έχει «δικαιωθεί» η αποστολή ελληνικών φρεγατών στον Περσικό Κόλπο και η μετατροπή της βάσης της Σούδας σε προκεχωρημένο φυλάκιο του ιμπεριαλισμού στις επιδρομές του για την «εξαγωγή δημοκρατίας» στη Μέση Ανατολή, τότε είναι «δικαιωμένη» και η πολιτική της συμμετοχής και της συνενοχής στον χαμό των μικρών Αιλάν στο Αιγαίο. Είναι;

  • Αν έχει «δικαιωθεί» η πολιτική της μείωσης συντάξεων και της αύξησης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης με τους νόμους Σιούφα – Σουφλιά, τότε είναι «δικαιωμένη» και η πολιτική των PSI, του «κουρέματος» συντάξεων και των μνημονιακών «Κατρούγκαλων». Είναι;

  • Αν έχει «δικαιωθεί» η πολιτική του «εσείς είστε το κράτος» προς τα ΜΑΤ και την Αστυνομία, τότε είναι «δικαιωμένη» και η καταστολή που ψεκάζει με χημικά τον Γλέζο και τον Θεοδωράκη, που ψεκάζει με χημικά τους συνταξιούχους, που μετατρέπει σε στόχο των γκλομπς και σε πεδίο βολής δακρυγόνων τις διαδηλώσεις του λαού κατά των Μνημονίων. Είναι;

  • Αν έχει «δικαιωθεί» η πολιτική της εκποίησης της ΑΓΕΤ και του ΟΤΕ, τότε είναι «δικαιωμένη» και η πολιτική του ξεπουλήματος του τόπου για 99 χρόνια. Είναι;

  • Αν έχει «δικαιωθεί» η πολιτική που καταγγέλλει τη «διαπλοκή» και τα «χαμαιτυπεία» αλλά μετά συμφιλιώνεται με τους καταγγελλόμενους ως φορείς της, τότε είναι «δικαιωμένη» η πολιτική των «νέων τζακιών», η πολιτική της «δικής μας καλής διαπλοκής» και οι συμπεριφορές «γλύφω εκεί που έφτυνα». Είναι;

  • Αν έχει «δικαιωθεί» η πολιτική των «δικών μας παιδιών», τότε είναι «δικαιωμένη» και η πολιτική μετατροπής του δημόσιου χώρου σε «κομματικό φέουδο», η πολιτική του ρουσφετιού, η πρακτική του νεποτισμού και της οικογενειοκρατίας. Είναι;

  • Αν έχει «δικαιωθεί» η περίοδος της «αποστασίας» ή η εξωτερική πολιτική του «μετά από 5 – 10 χρόνια κανείς δεν θα το θυμάται», τότε είναι «δικαιωμένη» και η τακτική της εργαλειοποίησης της Ιστορίας ως μέσο προώθησης της πολιτικής αφασίας δια της ιστορικής άγνοιας. Είναι;

  • Αν έχει «δικαιωθεί» ως τακτική πολιτικής επιβολής η ανοχή σε ομάδες κρούσης που αντιλαμβάνονται την κοινωνική και πολιτική σύγκρουση ως προέκταση του λοσταριού πάνω στο κεφάλι του Τεμπονέρα, τότε είναι «δικαιωμένη» και η μεθόδευση διαγραφής από το προσκήνιο κάθε έννοιας «αντικειμενικής πολιτικής ευθύνης». Είναι;
Η απάντηση η δική μας – θα μας το επιτρέψουν οι περί «δικαίωσης» κήρυκες της ίδιας ταξικής όχθης που εκπροσώπησε ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης- είναι προφανής.

Εξίσου προφανές το συμπέρασμα: Αν όσα πρέσβευε με την πολιτική του πριν από 30 χρόνια ο Κ. Μητσοτάκης εφαρμόζονται σήμερα από «αριστερούς» και δεξιούς, αυτό δεν «δικαιώνει» την πολιτική αυτή, ούτε τότε, ούτε σήμερα. Δικαιώνει εκείνους που επιμένουν ότι η αντίσταση, η αποτελεσματική αντίσταση απέναντί της, έχει καθυστερήσει. Δεκαετίες.
(πηγή: iskra.gr)

Βόλφγκανγκ Σόιμπλε κατά της Ελλάδας – Κυβερνητική αντίδραση

Ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε μιλώντας στο Europaforum άφησε αιχμές για την ελληνική πολιτική ηγεσία που δεν προφυλάσσει τους αδύναμους πολίτες, αλλά και κατά του Αλέξη Τσίπρα που «υποσχέθηκε να καταργήσει τα προνόμια για τους εφοπλιστές και δεν το έκανε»...


Ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε δήλωσε σήμερα στο WDR Europaforum ότι έγιναν βήματα προόδου, αλλά η πολιτική ηγεσία της Ελλάδας φορτώνει το βάρος στους αδύνατους....


Όπως μεταδίδει ο ανταποκριτής της ΕΡΤ στο Βερολίνο Γιώργος Παππάς, ο Σόιμπλε είπε συγκεκριμένα ότι ο Αλέξης Τσίπρας, υποσχέθηκε να καταργήσει τα προνόμια για τους εφοπλιστές αλλά τίποτα δεν έγινε. Η μεταφορά του βάρους στα αασθενέστερα στρώματα δεν έχει καμιά σχέση με το γερμανικό υπουργείο Οικονομικών. Είπε ακόμη ότι η ΕΚΤ είναι υπεύθυνη για τα μεγάλα πλεονάσματα της Γερμανίας.

Απάντηση στις εμμονές του Γερμανού υπουργού Οικονομικών έδωσαν κυβερνητικοί κύκλοι.


Οι ευθύνες του κ. Σόιμπλε για τη διαχείριση της ελληνικής κρίσης έχουν καταγραφεί ιστορικά, σημειώνουν κυβερνητικές πηγές και προσθέτουν, δεν έχει νοήμα αυτές τις ευθύνες ο κ. Σόιμπλε να τις επιρρίψει σε άλλους.
(πηγή: ΕΡΤ)

Γκάμπι Τσίμερ: «Να βοηθήσουμε την ελληνική κυβέρνηση να αντιμετωπίσει τη νεοφιλελεύθρεη επικυριαρχία»

«Να βοηθήσουμε την ελληνική κυβέρνηση να αντιμετωπίσει τη νεοφιλελεύθρεη επικυριαρχία» τονίζει η επικεφαλής της κοινοβουλευτικής ομάδας της Αριστεράς στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο Γκάμπι Τσίμερ...

 
«Θα πρέπει να αξιοποιήσουμε κάθε δυνατότητα για να βοηθήσουμε την ελληνική κυβέρνηση να διευρύνει το περιθώριο των κινήσεών της απέναντι στη νεοφιλελεύθερη επικυριαρχία», τονίζει η Γκάμπι Τσίμερ, πρόεδρος της κοινοβουλευτικής ομάδας της Αριστεράς στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, σε άρθρο της το οποίο φιλοξενείται στην αυριανή έκδοση της γερμανικής εφημερίδας «Νeues Deutschland».

«Ιδίως η γερμανική και η γαλλική Αριστερά θα πρέπει να αναλάβουν δημοκρατικές πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση αυτή» τονίζει στο άρθρο της η κ. Τσίμερ και προσθέτει πως «είναι άξιο αναγνωρίσεως το γεγονός ότι ο ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε να επιτύχει έπειτα από επίπονες διαπραγματεύσεις, να βελτιώσει την άσχημη κατάσταση την οποία περνάνε πολλοί, τουλάχιστον σε επιμέρους θέματα. Οι πολίτες στην Ελλάδα χρειάζονται ξανά ένα μέλλον. Τώρα!» καταλήγει το άρθρο της κ. Τσίμερ.

Υπενθυμίζεται πως η Γκάμπι Τσίμερ, ως επικεφαλής της κοινοβουλευτικής ομάδας της Αριστεράς στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, απευθύνθηκε μαζί με τους επικεφαλής της Σοσιαλδημοκρατικής κοινοβουλευτικής ομάδας και εκείνης των Πρασίνων, στους υπουργούς Οικνομικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για να απαιτήσουν να γίνουν διαπραγματεύσεις για ελάφρυνση του ελλληνικού χρέους.
(πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Έφη Αχτσιόγλου: «Πολιτική μας βούληση να συγκρουστούμε με την παραβατικότητα στους χώρους δουλειάς»

Η κατάσταση σε καμία περίπτωση δεν αφήνει περιθώρια για θριαμβολογία. Γνωρίζουμε ότι η ανεργία αποτελεί το βασικό κοινωνικό πρόβλημα. Ακριβώς γι' αυτό δουλεύουμε εντατικά και συντονισμένα έτσι ώστε, αξιοποιώντας τα χρηματοδοτικά εργαλεία, τις δυνατότητες που δίνει ο αναπτυξιακός νόμος και τα προγράμματα καταπολέμησης της ανεργίας, να αλλάξουμε την κατάσταση, τονίζει μεταξύ άλλων η υπουργός Εργασίας Εφη Αχτσιόγλου σε συνέντευξή της στην εφημερίδα «ΗΜΕΡΗΣΙΑ»...

 
«Πολιτική μας βούληση να συγκρουστούμε με την παραβατικότητα στους χώρους δουλειάς», τονίζει η υπουργός Εργασίας Εφη Αχτσιόγλου σε συνέντευξή της που δημοσιεύτηκε στο site της εφημερίδας «ΗΜΕΡΗΣΙΑ». Σημειώνει ότι η κατάρρευση του εργατικού δικαίου τα χρόνια της κρίσης παρόξυνε και παραβατικότητα στους χώρους δουλειάς, επισημαίνοντας ότι το φαινόμενο δεν αφορά μόνο μικρές επιχειρήσεις με οικονομικά προβλήματα

Στη συνέντευξή της, η κ. Αχτσιόγλου αναφέρθηκε μεταξύ άλλων:

Για το Eurogroup:


Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως η ελληνική πλευρά έχει κάνει αυτό που της αναλογούσε. Ήταν από καιρό συνομολογημένο ότι η ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης θα συνοδεύεται από μια συνολική και οριστική συμφωνία, η οποία θα καθορίζει τόσο τις μεταρρυθμίσεις εντός του προγράμματος, όσο και τους δημοσιονομικούς στόχους για μετά το τέλος του προγράμματος, καθώς και τα μεσοπρόθεσμα μέτρα για το χρέος που θα υλοποιηθούν με τη λήξη του προγράμματος. Στο τελευταίο Eurogroup διατυπώθηκε μια πρόταση ρύθμισης του ελληνικού χρέους, η οποία δεν οδηγούσε σε μία τέτοια οριστική συμφωνία. Κι αυτό διότι η πρόταση αυτή δεν ήταν αρκετή, ώστε το ΔΝΤ να χαρακτηρίζει το χρέος βιώσιμο και να αποσαφηνίζει τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα. Από την πλευρά μας, ξεκαθαρίσαμε ότι δεν μπορούμε να προχωρήσουμε πια με ασάφειες. Πρέπει να υπάρξει μια καθαρή λύση αναφορικά με τον προσδιορισμό των μέτρων για το χρέος, η οποία θα οδηγεί και σε μια οριστική απόφαση του ΔΝΤ για την συμμετοχή του ή όχι στο πρόγραμμα.

Για παρεμβάσεις στην αγορά εργασίας:


Η κατάρρευση του εργατικού δικαίου τα χρόνια της κρίσης παρόξυνε και παραβατικότητα στους χώρους δουλειάς. Μάλιστα, σε αντίθεση με μια μάλλον βολική αφήγηση, το συγκεκριμένο φαινόμενο δεν αφορά μόνο μικρές επιχειρήσεις με οικονομικά προβλήματα. Πρόσφατα η Επιθεώρηση Εργασίας επέβαλε πρόστιμο 1,6 εκ. ευρώ σε τράπεζα για περισσότερες από 100 παραβάσεις της εργατικής νομοθεσίας.

Η πολιτική βούληση να συγκρουστούμε με αυτές τις πρακτικές αποτελεί το πρώτο και αναγκαίο βήμα. Το δεύτερο είναι η αναβάθμιση της επιχειρησιακής ικανότητας των ελεγκτικών μηχανισμών. Το νέο πληροφοριακό σύστημα του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας αποτελεί ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο στην προσπάθεια εντοπισμού περιπτώσεων παραβατικότητας. Οι έλεγχοι γίνονται πιο στοχευμένοι και άρα πιο αποτελεσματικοί. Αυτό θα φανεί και από τα αποτελέσματα του πιλοτικού προγράμματος σύμπραξης τεσσάρων ελεγκτικών σωμάτων που ήδη υλοποιείται στην περιφέρεια Αττικής. Παράλληλα, είναι ήδη έτοιμο το επιχειρησιακό σχέδιο ελέγχου για τον κλάδο του τουρισμού που θα υλοποιηθεί εντός του καλοκαιριού. Τρίτο βήμα είναι οι παρεμβάσεις σε νομοθετικό επίπεδο που θα καλύψουν κενά του συστήματος και θα ενισχύσουν το θεσμικό πλαίσιο προστασίας. Από τις πιο σημαντικές, είναι η ρύθμιση που θα αποκλείει από τη δημόσια χρηματοδότηση επιχειρήσεις που παραβιάζουν την εργατική νομοθεσία και σύντομα θα φέρουμε προς ψήφιση στη Βουλή.

Για απασχόληση ανεργία: Να θυμίσω ότι με βάση το σύστημα «Εργάνη» το 2016 έκλεισε με τη θετική καταγραφή 136.260 νέων θέσεων εργασίας, την καλύτερη απόδοση έτους από το 2001. Αυτή η θετική τάση συνεχίζεται. Χωρίς να έχει ολοκληρωθεί ακόμη η επεξεργασία των στοιχείων για τον Μάιο, τα δεδομένα δείχνουν ότι το πρώτο πεντάμηνο του 2017 το θετικό ισοζύγιο θα πλησιάσει ή ακόμα και θα ξεπεράσει τις 200.000 νέες θέσεις εργασίας.

Η κατάσταση σε καμία περίπτωση δεν αφήνει περιθώρια για θριαμβολογία. Γνωρίζουμε ότι η ανεργία αποτελεί το βασικό κοινωνικό πρόβλημα. Ακριβώς γι' αυτό δουλεύουμε εντατικά και συντονισμένα έτσι ώστε, αξιοποιώντας τα χρηματοδοτικά εργαλεία, τις δυνατότητες που δίνει ο αναπτυξιακός νόμος και τα προγράμματα καταπολέμησης της ανεργίας, να αλλάξουμε την κατάσταση. Η στόχευση σε κλάδους και ειδικότητες που μπορούν να μεγιστοποιήσουν το θετικό αποτέλεσμα αποτελεί προτεραιότητα, όπως επίσης και η στόχευση στο ιδιαίτερα μορφωμένο ανθρώπινο δυναμικό της χώρας, που συνιστά εξάλλου το μεγαλύτερο ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα.

ΟΠΑΠ: Τα «φρουτάκια» στην Ελλάδα, οι μετοχές στο Λιχτενστάιν!

Την ώρα που η ΟΠΑΠ ΑΕ ετοιμάζεται να γεμίσει τις γειτονιές της Ελλάδας με μικρά καζίνα, αναπάντητα μένουν τα ερωτήματα για τη μεταβίβαση των μετοχών της εταιρείας που ελέγχει το 33% του ΟΠΑΠ σε ένα αγνώστου ταυτότητας ίδρυμα στο Λιχτενστάιν, σημειώνει χαρακτηριστικά σε άρθρο του στο UNFOLLOW  ο Παναγιώτης Θεοδωρόπουλος...


Η ΟΠΑΠ ΑΕ γεμίζει τις πόλεις της χώρας με «φρουτάκια». Οι πρώτες «ουρές» πολιτών που σπεύδουν να αγοράσουν «ελπίδα» και κέρδη από το νέο εθιστικό τζόγο που με τη βούλα του κράτους μπαίνει σε κάθε γειτονιά της Ελλάδας είναι γεγονός. Την ίδια ώρα που οι Έλληνες έσπευσαν να καταθέσουν τα χρήματα τους στο ιδιωτικό μονοπώλιο του τζόγου, οι μέτοχοι της εταιρείας ολοκλήρωσαν την μεταβίβαση των μετοχών της Emma Delta Variable Capital Investment Company Ltd, η οποία ελέγχει το 33% του ΟΠΑΠ, σε ένα «ίδρυμα» με έδρα το Λιχτενστάιν, χωρίς μετόχους, και με άγνωστους δικαιούχους και διασυνδέσεις!

Ειδικότερα, σύμφωνα με την ανακοίνωση που έκανε η ίδια η ΟΠΑΠ ΑΕ προς τη διοίκηση του Χρηματιστηρίου Αθηνών: «Κατόπιν σχετικής ενημέρωσης την οποία έλαβε από τη “Valea Foundation” την 01.02.2017 ότι, ως αποτέλεσμα μεταβίβασης μετοχών, το “Valea Foundation” ελέγχει έμμεσα την Emma Delta Variable Capital Investment Company Ltd, η οποία με τη σειρά ελέγχει έμμεσα τα δικαιώματα ψήφου που ενσωματώνονται στο 33% των μετοχών της εταιρείας (δηλαδή συνολικά 105.270.000 δικαιώματα ψήφου ενσωματωμένα σε μετοχές της Εταιρείας). Η ημερομηνία κατά την οποία ολοκληρώθηκε η συναλλαγή ήταν 30.01.2017». Και στην ανακοίνωση υποσημειώνεται ότι: «Η VALEA FOUNDATION είναι ο μοναδικός μέτοχος της VALEA HOLDING AG. Η VALEA FOUNDATION δεν έχει μετόχους και δεν ελέγχεται από κανένα πρόσωπο. H VALEA HOLDING AG είναι ο μοναδικός μέτοχος της KKCG HOLDING AG. Η KKCG HOLDING AG είναι ο μοναδικός μέτοχος της KKCG AG. Η KKCG AG κατέχει άμεσα το 75% των μετοχών και των δικαιωμάτων ψήφου του SAZKA Group a.s. και ασκεί από κοινού έλεγχο στο SAZKA Group a.s. μαζί με την ΕΜΜΑ GAMMA LIMITED στην οποία τελικός ελέγχων είναι ο κ. Jiri Smejc. Η SAZKA Group a.s. κατέχει το 66,7% των μετοχών και των δικαιωμάτων ψήφου της Emma Delta Management Ltd, ενώ το υπόλοιπο 33,3% ελέγχεται από τον κ. Γεώργιο Μελισσανίδη μέσω της εταιρείας Georgiella Holdings Co. Limited, σύμφωνα με το έντυπο γνωστοποίησης TR1 της 29.07.2014. Η Emma Delta Management Ltd είναι η μόνη εταιρεία που κατέχει δικαιώματα ψήφου στην Emma Delta Variable Capital Investment Company Ltd, η οποία είναι ο μοναδικός μέτοχος της Emma Delta Hellenic Holdings Ltd, η οποία κατέχει το 33% των μετοχών και των δικαιωμάτων ψήφου της ΟΠΑΠ Α.Ε.».

Αυτό που αποδεικνύεται από αυτό τον κυκεώνα εταιρικών σχέσεων και μεταβιβάσεων είναι ότι τα αφεντικά του ΟΠΑΠ την «έκαναν» για το Λιχτενστάιν, αυτό τον ιδιότυπο και ανεξέλεγκτο φορολογικό παράδεισο στην Ευρώπη. Μάλιστα. το «ίδρυμα» Valea Foundation. στο οποίο μεταβιβάστηκαν οι μετοχές της Emma Delta, «δεν έχει μετόχους, ούτε ελέγχεται από κανέναν»!

Όμως, τα προβλήματα δεν περιορίζονται απλώς στην μεταβίβαση του ελέγχου σε μια εταιρική οντότητα σε έναν φορολογικό παράδεισο. Μια ματιά στην ιστοσελίδα με τις σχετικές αποκαλύψεις για τα Panama Papers, όπου καταγράφεται ένας κυκεώνας off-shore εταιριών, εντοπίζει και μια εταιρεία με παρεμφερές όνομα, τη Valea Goodwill Foundation. Μπορεί φυσικά να πρόκειται για «τυχαία συνωνυμία». Μπορεί όμως και όχι. Μήπως, όμως, οι ιθύνοντες του χρηματιστηρίου και των εποπτικών αρχών που έφαγαν «αμάσητη» πριν από τις τρεις μήνες, την ανακοίνωση της μεταφορά των μετοχών, θα έπρεπε να ελέγξουν το παρελθόν των συγκεκριμένων εταιρειών; Γνωρίζει η αρμόδια Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ποιοι είναι οι δικαιούχοι της Valea Foundation, η οποία πλέον ελέγχει την ΟΠΑΠ ΑΕ;

Και το πράγμα γίνεται πιο σοβαρό γιατί πρόκειται για τη μεταβίβαση των μετοχών μιας από τις πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις της χώρας, σε ένα ίδρυμα που, σύμφωνα με τη νομοθεσία του Λιχτενστάιν, δεν έχει μετόχους, αλλά δικηγόρους και διαχειριστές, ιδρυτές και δικαιούχους. Άραγε οι ιδρυτές και οι δικαιούχοι του Valea Foundation είναι οι ίδιοι γνωστοί μέτοχοι της ΟΠΑΠ, δηλαδή οι Τσέχοι επενδυτές και οικογένεια Μελισσανίδη ή κάποιοι άλλοι αγνώστων στοιχείων; Άραγε σχετίζεται η Valea Foundation με έδρα το Λιχτενστάιν με τη Valea Goodwill Foundation που βρέθηκε στις λίστες των Panama Papers;

Η δημιουργία μιας offshore εταιρείας και η μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων, μετοχών, κεφαλαίων και άλλων εταιρειών σε αυτήν, είναι γνωστό ότι δεν αντιβαίνει σε κανέναν νόμο. Ωστόσο εδώ δεν μιλάμε για μια οποιαδήποτε εταιρεία. Αλλά για το εγχώριο μονοπώλιο του τζόγου.

Η απόφαση της Emma Delta να μεταφέρει τις μετοχές της σε εταιρεία με έδρα το Λιχτενστάιν δεν έγινε σε τυχαίο χρόνο. Φυσικά, οι φορολογικές ελαφρύνσεις που θα απολαμβάνει πλέον η εταιρεία που ελέγχει τον ΟΠΑΠ – σε βάρος φυσικά των κρατικών ταμείων – σίγουρα αποτελούν δέλεαρ. Είναι, όμως, το μοναδικό; Πολύ σύντομα όπως προαναφέραμε η Ελλάδα θα μετατραπεί σε «φρουτοπία». Με βάση το νέο κανονισμό της ΕΕΕΠ για τα φρουτάκια, ο καθένας μπορεί να τζογάρει χωρίς όριο επί της ουσίας όσα χρήματα επιθυμεί, χωρίς πραγματική ταυτοποίηση του ποιοι είναι οι παίκτες, αφού απαλείφθηκε ο όρος της αναγραφής του ΑΦΜ στην κάρτα του παίκτη, και με ορατό τον κίνδυνο να αξιοποιηθούν τα καταστήματα με «φρουτάκια» για το ξέπλυμα «μαύρου» χρήματος. Ο ΟΠΑΠ πλέον έχοντας αποκτήσει ιδιαίτερα ευνοϊκή μεταχείριση από τον ρυθμιστή, την ΕΕΕΠ, μετά την μεταβολή της στάσης της τελευταίας στον κανονισμό για τα φρουτάκια, ανοίγει τα πανιά του.

Τι έχουμε λοιπόν εδώ; Μια offshore στον έλεγχο της οποίας περνάει το εγχώριο μονοπώλιο του τζόγου. Το γνωστό για τα οικονομικά σκάνδαλα Λιχτενστάιν. Ένα νέο παιχνίδι τα «φρουτάκια» που προσθέσει στους παίκτες «φορολογική ανωνυμία». Μαζεύονται πολλά και ο νοών νοείται…

Ταυτόχρονα, αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Χαράλαμπος Βουρλιώτης απέστειλε την υπ’ αριθμ. 4/2017 εγκύκλιο προς τους εισαγγελείς Εφετών και Πρωτοδικών της χώρας με την οποία ζητά τον ορισμό εισαγγελέων για τον παράνομο στοιχηματισμό και την διεξαγωγή τυχερών παιγνίων χωρίς άδεια. Η ορθή κίνηση του αντεισαγγελέα, την οποία ζητούν εδώ και πολλά χρόνια πλήθος φορέων, ήρθε παραμονές της επέκτασης του δικτύου των νόμιμων «κουλοχέρηδων» του ΟΠΑΠ.

Όπως αναφέρει ο κ. Βουρλιώτης στην εγκύκλιο του, «έχει προσλάβει μεγάλες διαστάσεις και αποτελεί όχι μόνο εστία διαφθοράς και εκμαυλισμού συνειδήσεων, αλλά και πύλη σοβαρής οικονομικής αιμορραγίας για τα έσοδα του κράτους από την απώλεια φόρων, το ποσό των οποίων, σε ετήσια βάση, προσεγγίζει το 1.500.000.000 ευρώ, το φαινόμενο του παράνομου στοιχηματισμού και της διοργάνωσης και διεξαγωγής τυχερών παιγνίων με παιγνιομηχανήματα ή μέσω του διαδικτύου, χωρίς την απαιτούμενη προς τούτο άδεια».

Μάλιστα, ο αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου με την εγκύκλιό του καλεί ουσιαστικά σε κάθε περιοχή να υπάρχει και ένας εισαγγελέας ειδικά για τον τζόγο. Όπως αναφέρει σχετικά, «σε συνεννόηση με τους διευθύνοντες τις Εισαγγελίες Πρωτοδικών της περιφέρειάς σας, να οριστεί εισαγγελικός λειτουργός, ο οποίος θα εποπτεύει τους διενεργούμενους από τις αστυνομικές αρχές ελέγχους, οι οποίοι θα πρέπει να διενεργούνται συχνά και κατά τρόπο συστηματικό.»

Ο νέος εισαγγελέας κατά του τζόγου, σε συνεργασία με την αστυνομία, θα πραγματοποιεί ελέγχους σε internet καφέ και σε όσους χώρους ψυχαγωγίας έχουν εγκατασταθεί παιχνιδομηχανήματα και ηλεκτρονικοί υπολογιστές.

Το πρόβλημα του παράνομου τζόγου και των επιπτώσεών του ιδίως ως προς την απώλεια φορολογικών εσόδων είναι γνωστό. Όμως, όταν ο κ. Βουρλιώτης στην εγκύκλιό του κάνει λόγο περί «εστιών διαφθοράς» και «εκμαυλισμού συνειδήσεων», αυτό δεν θα πρέπει να περιοριστεί μόνο στους χώρους που στεγάζουν τον παράνομο τζόγο. Δυστυχώς, αυτά θα αφορούν και τον νόμιμο τζόγο. Ο τρόπος που μεθοδεύεται η ανάπτυξη των καταστημάτων με τα νόμιμα «φρουτάκια» από τη μεριά των μεγαλομετόχων της ΟΠΑΠ ΑΕ παραπέμπει σε ανάλογες καταστάσεις.

Την ίδια στιγμή, η ΟΠΑΠ ΑΕ, πατώντας πάνω στο νέο Κανονισμό λειτουργίας των πρακτορείων, «οργώνει» τη χώρα και απαιτεί από τους πράκτορες που την υπέγραψαν να συμμορφωθούν με τις επιταγές της νέας εποχής. Διεύρυνε έμμεσα το ωράριο των πρακτορείων, αφού επέκτεινε τη λειτουργία του τυχερού παιγνίου «Κινο» μέχρι τις 12 τα μεσάνυχτα. Καλεί τους πράκτορες να προχωρήσουν σε αλλαγές στο εσωτερικό των καταστημάτων τους, με έξοδα που βαραίνουν τους ίδιους, προκειμένου να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της εταιρείας. Εντείνει τις υπόγειες πιέσεις στους πράκτορες που δεν έχουν υπογράψει ακόμα τη σχετική σύμβαση, προκειμένου να «σπάσει» ένα μικρό αλλά δυναμικό μέτωπο που έχει στηθεί απέναντι της.

Υπενθυμίζουμε ότι 11 ενώσεις της Βορείου Ελλάδας, διαφώνησαν με τη γραμμή της Ομοσπονδίας Πρακτόρων και εφαρμόζοντας την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των Πρακτόρων του Δεκεμβρίου κατέθεσαν αίτηση ακύρωσης στο ΣτΕ της νέας σύμβασης πρακτόρευσης. Η προσφυγή κατά του Κανονισμού Πρακτόρων στο ΣτΕ, σύμφωνα με τους πράκτορες αλλά και έμπειρους νομικούς, θεωρείται βέβαιο ότι θα δικαιωθεί και ο νέος κανονισμός μαζί με τις συμβάσεις θα ακυρωθεί.

Μπροστά στους κινδύνους που διαφαίνονται στον ορίζοντα, η ΟΠΑΠ ΑΕ, έχει ξεκινήσει ένα επικοινωνιακό πόλεμο. Με την συνδρομή πολλών ΜΜΕ, τα οποία τροφοδοτεί με διαφήμιση, επιδιώκει να εμφανίσει το νέο επενδυτικό της σχέδιο μέχρι το 2020, ως «αφετηρία» για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας που με τη σειρά τους θα φέρουν αύξηση του τζίρου και άρα και μεγαλύτερα έσοδα στα κρατικά και ασφαλιστικά ταμεία. Η πραγματικότητα, βέβαια, είναι ότι πολύ σύντομα το δίκτυο καταστημάτων της ΟΠΑΠ ΑΕ θα συρρικνωθεί, αφού μια σειρά πρακτόρων θα εξαναγκαστούν να αποχωρήσουν, είτε λόγω οικονομικής αδυναμίας να ανταποκριθούν στις νέες απαιτήσεις, είτε επειδή θα τους αφαιρεθεί η άδεια μέχρι το Φεβρουάριο του 2018, αφού δεν υπέγραψαν τη νέα σύμβαση.

Μαζί με τις υποσχέσεις περί ανάπτυξης, η ΟΠΑΠ ΑΕ, επιχειρεί να φιλοτεχνήσει και το «κοινωνικό» προφίλ της. Έτσι πρόσφατα προχώρησε στην ανακαίνιση δύο ορόφων στα δύο μεγαλύτερα παιδιατρικά νοσοκομεία της χώρας μας «Η Αγία Σοφία» και «Παναγιώτη και Αγλαΐας Κυριακού». Οι νέες πτέρυγες παραδόθηκαν τη Δευτέρα 15 Μαΐου 2017, παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου και του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερώνυμου.

Τώρα που ο ΟΠΑΠ άνοιξε πανιά για Λιχνενστάιν, χρειάζεται να αφήσει πίσω κάτι και για τους ιθαγενείς…

Παναγιώτης Θεοδωρόπουλος/UNFOLLOW

Aλέξης Μητρόπουλος: Ο Σόιμπλε σέρνει την κυβέρνηση σε βέβαιη ταπείνωση!

«Ο Σόιμπλε σέρνει την κυβέρνηση σε βέβαιη ταπείνωση. Ταφόπλακα για την ελάφρυνση του χρέους το Eurogroup της 25-5-2016. Ιδού το μοιραίο κείμενο που έχει υπογράψει η κυβέρνηση», τονίζει ο Αλέξης Μητρόπουλος σε σχετική ανακοίνωσή της ΕΝΥΠΕΚΚ...

 
Η αποκάλυψη των διαλόγων κατά το πρόσφατο Eurogroup της 22-5-2017, που διέψευσε παταγωδώς όλες τις προσδοκίες της κυβέρνησης, κατέδειξε ότι το ζήτημα του χρέους είχε χαθεί οριστικώς, ήδη από τον Μάιο του 2016, δηλαδή από το Eurogroup της 25-5-2016!

Την απόφαση αυτού του Eurogroup επικαλείται όλο το προηγούμενο διάστημα ο κ. Σόιμπλε. Αυτό επικαλέστηκε και στο πρόσφατο Eurogroup της 22-5-2017 και τίναξε τη σύσκεψη «στον αέρα», δηλώνοντας χαρακτηριστικά, όπως εκ των υστέρων αποκαλύφθηκε, ότι «Δεν μπορώ να διαπραγματευτώ μια καινούργια εντολή. Άρα η βάση μας πρέπει να είναι αυτή» (εννοεί του Μαΐου 2016).

Η κυβέρνηση σύρεται με δική της ευθύνη σε νέα βέβαιη ταπείνωση, αφού αυτή ήταν που:
  1. Αναγνώρισε ολόκληρο το χρέος ως νόμιμο και οφειλόμενο με την απόφαση της 12-7-2015! 
  2. Υποσχέθηκε με την ίδια απόφαση την έγκαιρη και ολοσχερή εξόφλησή του!
  3. Παραιτήθηκε ρητά και αμετάκλητα από την ονομαστική διαγραφή του και
  4. Υποθήκευσε τον εθνικό πλούτο ως εγγύηση προς τους δανειστές για την εξόφλησή τους!
Με τέτοια κυβέρνηση η χώρα οδηγείται σε νέα ταπείνωση!

Η υπογραφή της απόφασης του Eurogroup της 25-5-2016 και από τον Έλληνα υπουργό Οικονομικών κ.Τσακαλώτο, έβαλε ταφόπλακα στο ζήτημα μιας επωφελούς ελάφρυνσης του χρέους υπέρ του λαού. Όπως τα βραχυπρόθεσμα, έτσι και τα μεσοπρόθεσμα μέτρα που τυχόν ληφθούν στα πλαίσια της συμφωνίας του Μαΐου 2016, θα είναι μόνο επ’ωφελεία των δανειστών.

Η κυβέρνηση οφείλει να ενημερώσει τον λαό άμεσα.

Οφείλει να συνεννοηθεί και με τα άλλα κόμματα του μνημονιακού τόξου που είναι το ίδιο συνυπεύθυνα για το εθνικό αδιέξοδο.

Οφείλει να αναζητήσει λύσεις υπέρβασης, αν μπορεί. Άλλως ο δρόμος της παραίτησής της και των εκλογών είναι η μόνη λύση!

Ιδού το κείμενο!


«To Εurogroup καλωσορίζει το Staff-level agreement που συμφωνήθηκε μεταξύ της Ελλάδας και των θεσμών. Παράλληλα το Eurogroup τονίζει με ικανοποίηση τη συμφωνία μεταξύ των ελληνικών αρχών και των θεσμών για τον προληπτικό μηχανισμό, όπως συμφωνήθηκε στο ανακοινωθέν της 9ης Μαΐου και ειδικότερα την πιθανή υιοθέτηση μόνιμων διαρθρωτικών μέτρων (σ.σ. δημοσιονομικός κόφτης), συμπεριλαμβανομένων μέτρων για τα έσοδα, που θα συμφωνηθούν με τους θεσμούς.

Αυτός παρέχει περαιτέρω διασφαλίσεις ότι η Ελλάδα θα επιτύχει τους στόχους του ESM για τα πρωτογενή πλεονάσματα (3,5% του ΑΕΠ μεσοπρόθεσμα).

Παράλληλα το Eurogroup καλωσορίζει την νομοθέτηση από την ελληνική βουλή των περισσότερων prior actions της πρώτης αξιολόγησης και ιδιαίτερα την υιοθέτηση παραμετρικών δημοσιονομικών μέτρων που αντιστοιχούν στο 3% του ΑΕΠ που θα επιτρέψουν να επιτευχθούν οι στόχοι του 2018, αλλά και το άνοιγμα της αγοράς για την πώληση δανείων, όπως επίσης την δημιουργία του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων που θα είναι πλήρως ανεξάρτητο.

Το Eurogroup έδωσε εντολή στο EWG να επιβεβαιώσει τις επόμενες ημέρες την πλήρη εφαρμογή όλων των προαπαιτουμένων και ειδικότερα τις διορθώσεις στη νομοθεσία για το άνοιγμα της αγοράς πώλησης δανείων, της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης αλλά και την ολοκλήρωση όλων των προαπαιτούμενων από το μέτωπο των αποκρατικοποιήσεων.

Μετά την πλήρη εφαρμογή όλων των προαπαιτούμενων και υπό την αίρεση της έγκρισης από τα εθνικά κοινοβούλια το ESM αναμένεται να εγκρίνει το συμπληρωματικό ΜοU και την δεύτερη δόση του προγράμματος.

Η δεύτερη δόση του προγράμματος ανέρχεται στα 10,3 δισ. ευρώ και θα δοθεί στην Ελλάδα σε δόσεις, η πρώτη εκ των οποίων θα καταβληθεί τον Ιούνιο (7,5 δισ.) ώστε να καλύψει ανάγκες εξυπηρέτησης χρέους αλλά και να επιτρέψει την αρχική κάλυψη καθυστερούμενων οφειλών ως μέσου για την στήριξη της πραγματικής οικονομίας (σ.σ. ληξιπρόθεσμα χρέη Δημοσίου).

Οι επόμενες δόσεις που θα καταβληθούν για την κάλυψη καθυστερούμενων οφειλών και την κάλυψη περαιτέρω υποχρεώσεων για το χρέος θα καταβληθούν μετά το καλοκαίρι.

Οι δόσεις για την εκκαθάριση οφειλών θα είναι υπό την αίρεση αναφοράς των ευρωπαϊκών θεσμών για την πορεία της εκκαθάρισης. Οι δόσεις για την περαιτέρω εξυπηρέτηση του χρέους θα σχετίζονται με ορόσημαπου αφορούν τις ιδιωτικοποιήσεις, συμπεριλαμβανομένου του νέου Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων, της εταιρικής διακυβέρνησης στις τράπεζες, τη ΓΓΔΕ, τον ενεργειακό κλάδο. Tα ορόσημα θα αξιολογηθούν από τους ευρωπαϊκούς θεσμούς και θα επαληθευτούν από το EWG και το ESM.

Σε συνέχεια της ανακοίνωσης της 9ης Μαίου και υπό την προοπτική της πλήρους ολοκλήρωσης όλων των προαπαιτούμενων από την Ελλάδα και την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, το Eurogroup εξέτασε τη βιωσιμότητα του ελληνικού δημοσίου χρέους.

To Εurogroup αξιολόγησε τη βιωσιμότητα του χρέους σε σχέση με το δείκτη των ακαθάριστων χρηματοδοτικών αναγκών (GFN): Με βάση το κύριο σενάριο αυτές οι δαπάνες θα πρέπει να παραμείνουν κάτω από το 15% του ΑΕΠ μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος μεσοπρόθεσμα και ακολούθως κάτω από το 20% του ΑΕΠ.

Το Eurogroup τονίζει το μεσοπρόθεσμο στόχο πρωτογενούς πλεονάσματος 3,5% του ΑΕΠ για το 2018 και υπογραμμίζει την τη σημασία μιας δημοσιονομικής πορείας σε συνάφεια με τις δημοσιονομικές δεσμεύσεις στο πλαίσιο της ΕΕ.

To Εurogroup θυμίζει τις παρακάτω γενικές κατευθυντήριες αρχές για πιθανά επιπρόσθετα μέτρα για το χρέος που συμφωνήθηκαν στις 9 Μαΐου:
  1. Τη διευκόλυνση πρόσβασης στις αγορές για να αναπληρωθεί το κρατικό χρέος με ιδιωτικό
  2. Την εξομάλυνση του προφίλ πληρωμών
  3. Kίνητρα για τη διαδικασία αναπροσαρμογής ακόμα και μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος
  4. Ευελιξία για αβέβαιες εξελίξεις στην αύξηση του ΑΕΠ και τα επιτόκια στο μέλλον.
Στις 9 Μαΐου το Eurogroup επαναβεβαίωσε ότι το ονομαστικό κούρεμα εξαιρείται και πως όλα τα μέτρα που θα αναληφθούν θα ευθυγραμμίζονται με τους νόμους της ΕΕ και των ESM και EFSF.

Με γνώμονα αυτές τις αρχές και υπό την προϋπόθεση ολοκλήρωσης του τεχνικού μέρους της όλης εργασίας από το EWG, το Eurogroup συμφώνησε σήμερα σε ένα πακέτο μέτρων για το χρέος, τα οποία θα εφαρμοστούν σταδιακά, ώστε να καλύψουν τις μικτές χρηματοδοτικές ανάγκες και θα είναι προκαθορισμένα πλήρως ευθυγραμμισμένο με το πρόγραμμα του ESM.

Σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα, το Eurogroup συμφωνεί σε ένα πρώτο πακέτο μέτρων, που θα τεθεί σε εφαρμογή μετά την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης έως και το τέλος του προγράμματος και θα περιλαμβάνουν:

– Χαλάρωση του «προφίλ» αποπληρωμών των δανείων του EFSF βάσει των τρέχοντων σταθμισμένων ωριμάνσεων

– Χρήση της διευρυμένης στρατηγικής χρηματοδότησης των ESM/EFSF για να μειωθεί ο κίνδυνος των επιτοκίων χωρίς να επιβαρύνονται οικονομικά οι χώρες που συμμετείχαν αρχικά στο πρόγραμμα

– Επιβολή ορίου στην αύξηση επιτοκιακού περιθωρίου που αφορούν την επαναγορά χρέους του 2ου ελληνικού προγράμματος για το 2017.

Το Eurogroup ζήτησε από τις διοικήσεις ESM και EFSF να θέσουν σε εφαρμογή αυτά τα μέτρα βάσει των κανονισμών τους, αφού έχει γίνει πρώτα προπαρασκευαστική εργασία από το EWG και όπου κριθεί απαραίτητο, να προετοιμαστεί η λήψη αποφάσεων από τα αρμόδια όργανα των ESM και EFSF.

Η απόφαση για τη χαλάρωση του προφίλ πληρωμών των δανείων του EFSF και της μείωσης του κινδύνου των επιτοκίων είναι δράσεις που πρέπει να αναληφθούν κατά προτεραιότητα.
Σε μεσοπρόθεσμο ορίζοντα, το Eurogroup αναμένει την πιθανή εφαρμογή του δεύτερου μέρους των προαπαιτούμενων μέτρων, μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος του ESM.

Αυτά τα μέτρα θα τεθούν σε εφαρμογή εάν η επικαιροποιημένη ανάλυση βιωσιμότητας του χρέους την οποία θα συντάξουν οι θεσμοί στο τέλος του προγράμματος δείξει ότι είναι απαραίτητα ώστε να επιτευχθεί το όριο του GFN. Tα μέτρα υπόκεινται στη θετική αξιολόγηση των θεσμών και του Eurogroup για την εφαρμογή του προγράμματος.

-Κατάργηση της αύξησης
του επιτοκιακού περιθωρίου για την αποπληρωμή της δόσης για το χρέος του 2018.

-Χρήση των κερδών του 2014 από τα ελληνικά ομόλογα από τον λογαριασμό του ESM, την παροχή στην Ελλάδα των κερδών από ANFA και SMPs (από το δημοσιονομικό έτος 2017) και την χρήση τους ως «μαξιλάρι» για τη μείωση των μελλοντικών χρηματοδοτικών αναγκών,

-Διαχείριση παθητικού-πρόωρη μερική αποπληρωμή των υπαρχόντων επισήμων δανείων προς την Ελλάδα, με μείωση του επιτοκιακού κόστους και επέκτασης της περιόδου ωρίμανσης.

-Εφόσον απαιτηθεί αναδιάρθρωση για ορισμένα δάνεια του ESFF (π.χ. παράταση του χρόνου αποπληρωμής, αναδιάρθρωση των αποσβέσεων του EFSF και της επιτοκιακής διαφοράς) ώστε το ύψος του GFN να παραμείνει στο επίπεδο που έχει ορισθεί, για να είναι σύμφωνο το ΔΝΤ αλλά χωρίς εξτρά επιβάρυνση του EFSF ή των κρατών που συμμετείχαν αρχικά στο πρόγραμμα.

Μακροπρόθεσμα το Eurogroup είναι πεπεισμένο ότι η εφαρμογή αυτής της συμφωνίας στα βασικά χαρακτηριστικά για το χρέος, μαζί με την επιτυχημένη ολοκλήρωση του προγράμματος από την Ελλάδα και την επίτευξη των στόχων για το πρωτογενές πλεόνασμα, θα φέρει το ελληνικό χρέος σε βιώσιμο μονοπάτι τόσο σε μεσοπρόθεσμο όσο και σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα και θα επιτρέψει τη σταδιακή επιστροφή στις αγορές.

Την ίδια στιγμή το Eurogroup συμφωνεί σε έναν προληπτικό μηχανισμό για το χρέος που θα τεθεί σε εφαρμογή μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος και θα διασφαλίζει τη βιωσιμότητα του χρέους σε μακροχρόνιο ορίζοντα ακόμη και στην περίπτωση που υπάρξει το χειρότερο σενάριο.

Το Eurogroup θα εξετάσει την ενεργοποίηση του μηχανισμού εάν χρειαστούν επιπλέον μέτρα για το χρέος ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι για τις χρηματοδοτικές ανάγκες. Αυτός θα είναι υπό την αίρεση του Eurogroup, το οποίο και θα επιβεβαιώνει ότι η Ελλάδα συμμορφώνεται με τις δεσμεύσεις του SGP.

Αυτός ο μηχανισμός θα περιλαμβάνει μέτρα για περαιτέρω αναδιάρθρωση των δανείων του EFSF αλλά και την αναβολή πληρωμών επιτοκίων. Επίσης το Eurogroup δεσμεύεται για μακροχρόνια τεχνική βοήθεια με στόχο την αύξηση της ελληνικής ανάπτυξης.

Το Eurogroup αναγνωρίζει ότι μετά από το ιδιαίτερα εκτεταμένο χρονικό διάστημα για την εξέταση της βιωσιμότητας του χρέους δεν μπορούν να γίνουν περαιτέρω προβλέψεις, μόνο υποθέσεις, με δεδομένη και την υψηλή αβεβαιότητα για τις μακροοικονομικές εξελίξεις.

Με την προοπτική της επερχόμενης επιτυχούς ολοκλήρωσης της πρώτης αξιολόγησης και της συμφωνίας για την ανακούφιση χρέους, το Eurogroup καλωσορίζει την πρόθεση του ΔΝΤ να προτείνει στο διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου να εγκρίνει την επίτευξη χρηματοδοτικής συμφωνίας πριν από το τέλος του 2016, δεδομένο που θα βοηθήσει στην εφαρμογή των συμφωνηθέντων δημοσιονομικών και δομικών μεταρρυθμίσεων.

Αναγνωρίζεται πως σε συνάφεια με τους κανόνες του ΔΝΤ η έγκριση αυτής της συμφωνίας θα βασιστεί σε μία νέα Ανάλυση Βιωσιμότητας του χρέους και της αξιολόγησης των πιθανών μέτρων ανακούφισης του χρέους που καταγράφηκαν παραπάνω.

Η πιθανή ελάφρυνση του χρέους θα εφαρμοστεί μετά το τέλος του προγράμματος στα μέσα του 2018 και ο τρόπος θα αποφασιστεί από το Eurogroup και με βάσει την αναθεωρημένη Ανάλυση Βιωσιμότητας του Χρέους και σε συνεργασία με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς, υπό την αίρεση της πλήρους εφαρμογής του προγράμματος.

Το Eurogroup παραμένει έτοιμο, όπως συμβαίνει σταθερά, να στηρίξει την ολοκλήρωση μελλοντικών αξιολογήσεων βάσει του πακέτου μέτρων που συμφωνήθηκαν σήμερα, συμπεριλαμβανομένου του προληπτικού μηχανισμού.

Το Eurogroup επαναλαμβάνει ότι η εφαρμογή του προγράμματος, καθώς και των στόχων, θα εξετάζονται σε σταθερά χρονικά διαστήματα με βάση τα στοιχεία που θα παρέχουν οι θεσμοί.».
ΕΝΥΠΕΚΚ/Αλέξης Μητρόπουλος

Η Ελλάδα είναι πολύ προνομιούχα για να είναι ιδιοκτησία των Ελλήνων!

Το Βερολίνο «παγιδεύει» την χώρα με πολύ συγκεκριμένο τρόπο. Δεν αφήνει περιθώρια για ένταξη στην ποσοτική χαλάρωση της ΕΚΤ τον Ιούλιο και δυσχεραίνει την έξοδο στις αγορές μέχρι το καλοκαίρι του 2018...


του Μένιου Τασιόπουλου (*)

Παρά τις δυσοίωνες εκτιμήσεις για το τι περιμένει την Ελλάδα το 2021 και μετά, η κυβέρνηση Τσίπρα οφείλει να δώσει μέχρι τέλους τη μάχη για την ελάφρυνση του χρέους. Είναι προϋπόθεση για να εισέλθει η οικονομία σε τροχιά ανάπτυξης. Και η ανάπτυξη είναι η μόνη στερεή βάση για να εξέλθει η Ελλάδα των μνημονίων το καλοκαίρι του 2018.

Πρέπει να ομολογήσουμε ότι για να συμβεί αυτό η κυβέρνηση έκανε πολλές υποχωρήσεις, παραβιάζοντας κατά τρόπο σαρωτικό τις πολιτικές αρχές της. Ψηφίσθηκαν κατά παρέκκλιση του Συντάγματος όλα τα μέτρα για το 2019-2020, προκειμένου το ΔΝΤ και το Βερολίνο να συμφωνήσουν όσον αφορά στη βιωσιμότητα του χρέους.

Παραλλήλως, έγιναν συνεννοήσεις ένθεν και ένθεν του Ατλαντικού με σκοπό να διαμορφωθεί το κλίμα που θα ενθάρρυνε την ένταξη, σύντομα, στην ποσοτική χαλάρωση, αλλά και τους υποψήφιους διεθνείς επενδυτές. Με τον τρόπο αυτό η έξοδος στις αγορές χρήματος θα αποκτούσε γερά θεμέλια. Κι όμως όλος αυτός ο σχεδιασμός, που δεν είναι μόνο ελληνικός, πέφτει στο κενό. 

Πως το Βερολίνο παγιδεύει την Ελλάδα


Ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, με την υποστήριξη της Άνγκελα Μέρκελ, αρνείται την αποδέσμευση της Ελλάδας από τον κύκλο των Μνημονίων και το «σπιράλ της χρεοκοπίας», στο οποίο έχει εισέλθει από το 2009. Το Βερολίνο «παγιδεύει» την χώρα με πολύ συγκεκριμένο τρόπο. Δεν αφήνει περιθώρια για ένταξη στην ποσοτική χαλάρωση της ΕΚΤ τον Ιούλιο και δυσχεραίνει την έξοδο στις αγορές μέχρι το καλοκαίρι του 2018. 

Στην πραγματικότητα οργανώνει την παραμονή της Ελλάδας στη μνημονιακή παγίδα, έστω και εάν η παγίδα θα έχει άλλο όνομα. Το επιχειρεί, απαιτώντας υπερβολικά πρωτογενή πλεονάσματα της τάξης του 3,5% για μία πενταετία. Στην περίπτωση που δεν υπάρξει ελάφρυνση του χρέους, οι τόκοι που το 2020 θα κινούνται στα 6,5 δισ ευρώ, το 2021 θα φθάσουν τα 11 δισ ευρώ, το 2022 θα διπλασιασθούν και πάλι, φθάνοντας τα 24,5 δισ. Το 2023 θα μειωθούν στα 17,6 δισ και το 2024 θα πέσουν στα 13,6 δισ ευρώ.

Είναι προφανές ότι ανεξαρτήτως του κομματικού σχήματος που θα βρίσκεται τότε στην εξουσία, η Ελλάδα θα οδεύσει με μαθηματική ακρίβεια σε νέα χρεοκοπία και σε νέο κύκλο μνημονίων. Ουσιαστικά, η -κυρίαρχη του ευρώ- Γερμανία θεωρεί, έστω και αν δεν το ομολογεί, ότι η Ελλάδα είναι μια πολύ προνομιούχα χώρα για να είναι ιδιοκτησία των Ελλήνων!
(*) Ο Μένιος Τασιόπουλος είναι δημοσιογράφος με μακρά πορεία σε εφημερίδες και περιοδικά...
(πηγή:stavroslygeros.gr)