Νομοθετική ρύθμιση Π. Σκουρλέτη για τους συμβασιούχους των δήμων

Τη νομοθετική ρύθμιση για τους συμβασιούχους των δήμων, που πρόκειται να κατατεθεί τη Δευτέρα παρουσίασε στην ΠΟΕ-ΟΤΑ και στην ΚΕΔΕ ο υπουργός Εσωτερικών Πάνος Σκουρλέτης, σε διαδοχικές συναντήσεις σήμερα το μεσημέρι...


Με τις αντιπροσωπείες της ΠΟΕ-ΟΤΑ και της ΚΕΔΕ συναντήθηκε το Σάββατο ο υπουργός Εσωτερικών.  Ο Πάνος Σκουρλέτης, ο οποίος καταθέτει τη Δευτέρα νομοθετική πρωτοβουλία για μόνιμο προσωπικό στην καθαριότητα των δήμων, δήλωσε ότι θεωρεί εφικτό να υπάρξει λύση. Από την πλευρά της, η ΠΟΕ-ΟΤΑ επιφυλάχτηκε να απαντήσει όταν θα μελετήσει τη νομοθετική ρύθμιση. Σε έκτακτη συνεδρίαση η ΚΕΔΕ θα εκτιμήσει την κυβερνητική ρύθμιση. Εκρηκτικές διαστάσεις προσλαμβάνει το πρόβλημα με τα σκουπίδια στην επικράτεια.

Π. Σκουρλέτης: Θετικό ότι υπάρχει ανοιχτός δίαυλος επικοινωνίας

Όπως ανέφερε ο υπουργός, η συγκεκριμένη ρύθμιση προβλέπει τη σύναψη νέων συμβάσεων για τους συμβασιούχους στην καθαριότητα μέχρι την ανακοίνωση των προσωρινών αποτελεσμάτων του ΑΣΕΠ για 2.500 μόνιμες προσλήψεις στους δήμους.

Η ρύθμιση δίνει τη δυνατότητα στους δήμους να αναπροσαρμόσουν τα οργανογράμματά τους ώστε, με βάση τις πραγματικές ανάγκες τους, να προκύψουν πρόσθετες οργανικές θέσεις, οι οποίες θα καλυφθούν κι αυτές μέσω ΑΣΕΠ.

Ο υπουργός σημείωσε, ακόμα, ότι είπε στους συνδικαλιστές ότι θα πρέπει να θεωρούν δεδομένη την πολιτική θέση της κυβέρνησης «να μην ενδώσει σε κάθε είδους πιέσεις για να παραδοθεί το έργο της αποκομιδής των απορριμμάτων σε ιδιωτικά συμφέροντα».

«Θα εξετάσουμε την πρόταση της κυβέρνησης και θα πάρουμε τις αποφάσεις μας» δήλωσε ο πρόεδρος της ΠΟΕ-ΟΤΑ Νίκος Τράκας, μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης με τον Πάνο Σκουρλέτη.

«Η ρύθμιση που μας παρουσίασε η κυβέρνηση, απέχει πάρα πολύ από αυτά που λέμε εμείς, αλλά θα τη δούμε και θα πάρουμε τις αποφάσεις μας» εξήγησε, αναλυτικά, ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στους δήμους.

Είπε επίσης ότι η ΠΟΕ-ΟΤΑ θα πρέπει να εξετάσει τη ρύθμιση με τη βοήθεια των νομικών ώστε «να εξειδικεύσουμε τι ακριβώς λέει». Μέχρι να ληφθεί η σχετική απόφαση από το εκτελεστικό συμβούλιο, κανένα απορριμματοφόρο δεν θα βγει στους δρόμους, έσπευσε να προσθέσει.

Παράλληλα, άσκησε εκ νέου κριτική στην κυβέρνηση, τονίζοντας ότι «προσπαθεί να ρίξει το μπαλάκι στους δημάρχους» και επανέλαβε ότι οι συμβασιούχοι καλύπτουν πάγιες και μόνιμες ανάγκες των δήμων.

Στο ίδιο πνεύμα ήταν και οι δηλώσεις του Γιώργου Πατούλη μετά τη συνάντησή του με τον Πάνο Σκουρλέτη.

Ζήτησε χρόνο για να μελετήσει με τους νομικούς της ΚΕΔΕ τις προτεινόμενες ρυθμίσεις. Επανέλαβε την ανάγκη διασφάλισης των θέσεων εργασίας των συμβασιούχων και απαλλαγής των πόλεων από τους τόνους σκουπιδιών και  χαιρέτισε την πρωτοβουλία της κυβέρνησης για την κατάθεση νομοθετικής ρύθμισης στη Βουλή.

Η ρύθμιση θα εξεταστεί από το νομικό τμήμα της ΚΕΔΕ, ενώ οι τελικές αποφάσεις θα ληφθούν σε έκτακτη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου που συγκαλείται την προσεχή Δευτέρα, στις 11:30 το πρωί.

 Αντιδράσεις


Για εμπαιγμό κατηγορεί την κυβέρνηση η ΝΔ, τονίζοντας πως «οι κυβερνητικοί αρχιτέκτονες του σημερινού χάους στην καθαριότητα, συνεχίζουν να εμπαίζουν τους συμβασιούχους και την κοινωνία και να αγνοούν το Σύνταγμα και τη Δικαιοσύνη».

Από την πλευρά της, η Φώφη Γεννηματά κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι με τις ενέργειες και τις παραλείψεις της εντείνει το πρόβλημα.

«Η συγκεκριμένη ιστορία των παρατάσεων των συμβάσεων ξεκινάει τον Απρίλιο 2013, που η τότε κυβέρνηση της ΝΔ περνάει διάταξη «σκούπα», σύμφωνα με την οποία παρατείνει τις συμβάσεις καθαριότητας σε ΔΟΥ και κτηματικές υπηρεσίες από τις 31.12.2012 που έληγαν, κατά ένα χρόνο ώστε να λήγουν στις 31.12.2013. Έκτοτε, υπήρξαν διαρκείς παρατάσεις, μέχρι και τον Μάιο 2015, οπότε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ήρθε για να το «απογειώσει», αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή του το Ποτάμι.

Να γίνει διαγωνισμός μέσω ΑΣΕΠ από μηδενική βάση και να μετάσχουν και οι συμβασιούχοι και άλλοι άνεργοι πολίτες, δήλωσε μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο πρόεδρος της Ένωσης Κεντρώων Βασίλης Λεβέντης.
ert.gr

Δ. Παπαδημούλης «Τρεις στρατηγικές προτεραιότητες για τις προοδευτικές πολιτικές δυνάμεις στην ΕΕ»

Σε άρθρο του στο ευρωπαϊκό δίκτυο ενημέρωσης «European Post» ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, αναφέρεται στην επιτυχημένη εκδήλωση της «Προοδευτικής Συμμαχίας» (Progressive Caucus) στις Βρυξέλλες, την 21η Ιουνίου...


Σε άρθρο του στο ευρωπαϊκό δίκτυο ενημέρωσης «European Post» ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και επικεφαλής της ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρης Παπαδημούλης, αναφέρεται στην επιτυχημένη εκδήλωση της Προοδευτικής Συμμαχίας στις Βρυξέλλες, την 21η Ιουνίου, σημειώνοντας την ανάγκη οι προοδευτικές δυνάμεις να θέσουν ρεαλιστικούς στόχους που θα απαντούν στις προκλήσεις των ευρωπαϊκών κοινωνιών και θα γεννούν ένα νέο όραμα και ελπίδα για την Ευρώπη.

Ο Δημήτρης Παπαδημούλης παρουσίασε τρεις στρατηγικούς στόχους των προοδευτικών δυνάμεων για το επόμενο διάστημα
, εστιάζοντας στη βιώσιμη ανάπτυξη και τις πολιτικές κοινωνικής συνοχής, στην ανάπτυξη της κοινωνικής και αλληλέγγυας οικονομίας και στην αναθεώρηση του θεσμικού μοντέλου της ΕΕ, με στόχο «την ενδυνάμωση των κραυγαλέων ελλειμμάτων και στρεβλώσεών του».

Βασική προϋπόθεση για την αλλαγή της πολιτικής ατζέντας και την εφαρμογή αυτών των προτάσεων, συμπλήρωσε ο Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, είναι «η διασφάλιση της πολιτικής πλειοψηφίας τόσο στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όσο και στα κράτη-μέλη», ο διαρκής διάλογος και η ανάκτηση της εμπιστοσύνης με τους πολίτες, η ανάπτυξη πλατιών συμμαχιών και η χάραξη σαφών, διαχωριστικών γραμμών «από τις νεοφιλελεύθερες δυνάμεις που έφεραν την Ευρώπη ενώπιον βαθύτατων διχασμών, κοινωνικής και οικονομικής αποτελμάτωσης».

Κλείνοντας, ο Δημήτρης Παπαδημούλης υπογράμμισε πως οι Ευρωεκλογές του 2019 αποτελούν την πρώτη μεγάλη πρόκληση για τις προοδευτικές δυνάμεις, με στόχο την αύξηση της πολιτικής τους εκπροσώπησης και την αλλαγή των συσχετισμών και της πολιτικής ατζέντας σε ευρωπαϊκό επίπεδο.

Το άρθρο του Δημήτρη Παπαδημούλη στο «European Post» έχει ως εξής:


Τρεις στρατηγικοί στόχοι των Προοδευτικών Δυνάμεων στην ΕΕ

Το επόμενο διάστημα οι προοδευτικές δυνάμεις στην Ευρώπη θα πρέπει να αναπτύξουν τους βασικούς πυλώνες της στρατηγικής τους.

Οι προτάσεις που θα κατατεθούν πρέπει να έχουν πρακτική εφαρμογή, να δίνουν λύση στα προβλήματα και τις προκλήσεις των ευρωπαϊκών κοινωνιών, και κυρίως να γεννούν ελπίδα απέναντι στο διαλυτικό και διχαστικό νεοφιλελεύθερο μοντέλο που έχει επιβληθεί σήμερα από τις συντηρητικές δυνάμεις.

Η ανάπτυξη οικονομικών πολιτικών που θα ευνοούν τη δίκαιη ανάπτυξη και την κοινωνική συνοχή είναι ο πρώτος βασικός στόχος. Η ΕΕ διασφάλισε επί δεκαετίες την κοινωνική ειρήνη, την πολιτική και οικονομική σταθερότητα και άνοδο, επενδύοντας σε ένα ισχυρό κοινωνικό μοντέλο. Το μοντέλο αυτό, παρά τα λάθη και τις αδυναμίες του, αντί να βελτιωθεί σημαντικά, αποδομείται συστηματικά με βίαιο τρόπο, για να επιβληθεί ένα μοντέλο που αυξάνει τις ανισότητες, καταπατά τα ανθρώπινα και εργασιακά δικαιώματα, διαλύει τις παραγωγικές δυνάμεις.

Ο δεύτερος βασικός στόχος είναι η οργάνωση ενός βιώσιμου αναπτυξιακού μοντέλου, που θα γεννά θέσεις εργασίας, θα σέβεται το περιβάλλον, θα ενσωματώνει όλες τις κοινωνικές δυνάμεις, και θα συμβάλλει στην αναδιανομή του πλούτου. Η ενίσχυση των επενδύσεων, ιδιαίτερα στην κοινωνική και αλληλέγγυα οικονομία και η ανάκτηση ενός ισχυρού κοινωνικού κράτους, αποτελούν τους βασικούς πυλώνες του παραγωγικού προτύπου, πάνω στο οποίο θα πρέπει να στηριχθεί τόσο η κοινωνική ανάπτυξη στην Ελλάδα και την ΕΕ, όσο και η διανομή των κοινοτικών και επενδυτικών κεφαλαίων της ΕΕ.

Ο τρίτος βασικός στόχος είναι η θεσμική αναθεώρηση της ΕΕ, όχι με τρόπο που να ακυρώνει το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο, αλλά με στόχο την ενδυνάμωση των κραυγαλέων ελλειμμάτων και στρεβλώσεών του. Μερικές από τις μεγαλύτερες προκλήσεις είναι η δημοκρατική νομιμοποίηση και η διαφάνεια στη λειτουργία των θεσμών - όπως το Eurogroup, η ολοκλήρωση της τραπεζικής ενοποίησης με το ευρωπαϊκό σύστημα εγγύησης καταθέσεων, η φορολογική εναρμόνιση, ο σεβασμός του κοινοτικού κεκτημένου και η προώθηση ενός ισχυρού ευρωπαϊκού κοινωνικού πυλώνα.

Βασική προϋπόθεση για να καταφέρουν οι προοδευτικές δυνάμεις να φέρουν σε πέρας αυτούς τους στόχους είναι η διασφάλιση της πολιτικής πλειοψηφίας τόσο στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και φυσικά, σταδιακά, στα κράτη-μέλη. Αυτό απαιτεί διαρκή διάλογο με τους πολίτες και τις κοινωνικές δυνάμεις, ανάκτηση της εμπιστοσύνης, ξεκάθαρο πλάνο και στρατηγική, πλατιές συμμαχίες και σαφείς διαχωριστικές γραμμές από τις νεοφιλελεύθερες δυνάμεις που έφεραν την Ευρώπη ενώπιον βαθύτατων διχασμών, κοινωνικής και οικονομικής αποτελμάτωσης.

Μετά την επιτυχημένη εκδήλωση της 21ης Ιουνίου στις Βρυξέλλες, με την συμμετοχή διακεκριμένων προσωπικοτήτων από τρεις «πολιτικές οικογένειες», η πρωτοβουλία της Προοδευτικής Συμμαχίας πρέπει να συνεχιστεί με μεγαλύτερη ένταση και προσπάθεια, με πρώτο βασικό στόχο τις Ευρωεκλογές του 2019, την ενίσχυση των δυνάμεων των προοδευτικών δυνάμεων, και τη σταδιακή αλλαγή της πολιτικής ατζέντας σε ευρωπαϊκό επίπεδο. 
(πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Η Αττική εκπέμπει SOS - Εκποιούνται Δάση, Ελεύθεροι χώροι, Παραλίες και Ιστορικά Μνημία

Με το πρόσχημα της εξυπηρέτησης του χρέους και με το όραμα μιας φαραωνικού τύπου ανάπτυξης κινδυνεύουν να χαθούν πάρκα και άλλοι ελεύθεροι χώροι, δάση, παραλίες ακόμα και ιστορικά μνημεία, που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν τόσο για τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής εκατομμυρίων πολιτών που ζουν στο λεκανοπέδιο...


Επτά χρόνια μνημονιακών πολιτικών οι κάτοικοι της Αττικής βιώνουμε πιο έντονα από ποτέ τον εφιάλτη της εκποίησης κάθε σπιθαμής δημόσιας γης σε κερδοσκόπους επενδυτές. Με το πρόσχημα της εξυπηρέτησης του χρέους και με το όραμα μιας φαραωνικού τύπου ανάπτυξης κινδυνεύουν να χαθούν πάρκα και άλλοι ελεύθεροι χώροι, δάση, παραλίες ακόμα και ιστορικά μνημεία, που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν τόσο για τη βελτίωση της ποιότητας της ζωής εκατομμυρίων πολιτών που ζουν στο λεκανοπέδιο, όσο και για τη στήριξη της τοπικής οικονομίας που μαστίζεται από την κρίση. 

Αντί για αυτό, ιδιαίτερα μετά από την ένταξη της δημόσιας περιουσίας στο Υπερταμείο, βλέπουμε ότι και η Αττική, όπως και ολόκληρη η χώρα αντιμετωπίζεται σαν αποικία από τους υποψήφιους “επενδυτές”, των οποίων τα σχέδια και τις επιθυμίες η κυβέρνηση αποδέχεται ασυζητητί. 

Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να εκχωρούνται στην κερδοσκοπική εκμετάλλευση το π. Αεροδρόμιο του Ελληνικού, όπως και ολόκληρη η χερσόνησος της Βουλιαγμένης με τις παραλίες, τα δάση και τους αρχαιολογικούς χώρους, το πάρκο και τα ιστορικά μνημεία της Ακαδημίας Πλάτωνος, τα πάρκα στο Γουδή και τη Φιλαδέλφεια, ακόμη και η ζώνη απόλυτης προστασίας του Υμηττού.

Για εμάς τους πολίτες λοιπόν είναι καθαρό ότι “δεν πάει άλλο”, Αρκετά τους ανεχθήκαμε. Είναι επιτακτική ανάγκη να οργανώσουμε ακόμα καλλίτερα και να συντονίσουμε ακόμη περισσότερο τους αγώνες μας.

Για το λόγο αυτό καλούμε τους συμπολίτες μας σε ανοιχτή εκδήλωση με θέμα Η Αττική εκπέμπει
SOS

Θα μιλήσουν μέλη συλλογικοτήτων και κινημάτων που αντιστέκονται στην εκποίηση:

1) Στέλιος Γκίκας, μέλος της Ανοιχτής Συνέλευσης Πολιτών Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης:
-Η εκποίηση του δάσους, των παραλιών και των ιστορικών μνημείων της Βουλιαγμένης, καθώς και οι σχεδιαζόμενες επενδύσεις στο νησί Φλέβες.

2) Περικλής Ζήκος, μέλος της Διαδημοτικής Επιτροπής για την προστασία του Υμηττού – Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Χολαργού – Παπάγου:
- Η εκποίηση του ορεινού όγκου του Υμηττού.

3) Αντώνης Μπρούμας Μέλος της Συμμαχίας για τα Κοινά
Η ανάγκη της σωτηρίας του π. Αεροδρομίου του Ελληνικού με ένα νέο μοντέλο διαχείρισης από την ίδια την κοινωνία

4) Λάμπης Κατσιάπης, μέλος της Λαϊκής Συνέλευσης Νέας Φιλαδέλφειας-Χαλκηδόνας
- Η εκποίηση τους άλσους και της πόλης της Νέας Φιλαδέλφειας.

5) Γιώργος Βοζικάκης, μέλος της Επιτροπής Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή:
- Η εκποίηση του Πάρκου Γουδή.

6) Κική Βάσσου, μέλος της Ανοιχτής Συνέλευσης Κολωνού, Ακαδημίας Πλάτωνος, Σεπολίων:
- Η εκποίηση του Πάρκου της Ακαδημίας Πλάτωνος.

Συντονίζει ο Μάκης Σταύρου, μέλος της Ανοιχτής Συνέλευσης Πολιτών Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης.

Η εκδήλωση θα γίνει την Τετάρτη 28 Ιουνίου, στις 7.30μμ. στο ανοιχτό θέατρο, δίπλα στην Πνευματική Εστία Βούλας. (Αγίου Ιωάννου 2, Κεντρική Πλατεία Βούλας).


ΑΝΟΙΧΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΒΑΡΗΣ – ΒΟΥΛΑΣ - ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ

ertopen.gr


Χωρίς αντίκρυσμα στην αγορά εργασίας δύο στα πέντε πτυχία

Ποσοστό 53% των Ελλήνων φοιτητών συνεχίζει να κατευθύνεται σε αντικείμενα σπουδών και κλάδους που δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς εργασίας και δεν συμβάλλουν στην αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας..

 
Υπάρχει ανάγκη ευθυγράμμισης μεταξύ της επιχειρηματικότητας, του εκπαιδευτικού συστήματος και των αναπτυξιακών προοπτικών της χώρας, καθώς το 53% σχεδόν των αποφoίτων των ελληνικών πανεπιστημίων παρακολουθούν αντικείμενα σπουδών που δεν συμβάλλουν στην αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας.

Αυτό διαπιστώνει μελέτη των ΕΥ, Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και Endeavor Greece.

Όπως αναφέρει η έρευνα, η ελληνική οικονομία δεν έχει ακόμη επιτύχει τον απαραίτητο μετασχηματισμό που θα επιτρέψει την επιστροφή της χώρας σε ρυθμούς ανάπτυξης και τη δημιουργία βιώσιμων θέσεων εργασίας
 
Οι ελληνικές επιχειρήσεις δε στρέφονται με τον αναγκαίο ρυθμό στους εξαγωγικούς κλάδους που η Ελλάδα διαθέτει συγκριτικό πλεονέκτημα, αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες και επενδύοντας στο ανθρώπινο κεφάλαιο. Από την πλευρά του, το εκπαιδευτικό σύστημα δεν εξασφαλίζει στους νέους τις δεξιότητες εκείνες που επιβάλλουν οι σύγχρονες τάσεις της διεθνούς οικονομίας και οι σημερινές αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας. 
 
Μόνο αν η επιχειρηματική και εκπαιδευτική κοινότητα συντονίσουν το βηματισμό τους για να οδηγήσουν την οικονομία στο νέο αναπτυξιακό μοντέλο, σύμφωνα και με το παράδειγμα μιας σειράς από βέλτιστες πρακτικές, θα μπορέσει η χώρα να οδηγηθεί σε ουσιαστική και βιώσιμη ανάπτυξη. Αυτά τα συμπεράσματα προκύπτουν από τη νέα μελέτη που εκπόνησαν από κοινού η ΕΥ, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΟΠΑ) και η Endeavor Greece, με τίτλο «Εκπαίδευση, επιχειρηματικότητα και απασχόληση: Ζητείται προσέγγιση».

Ο οίκος Moody’s αναβάθμισε το μακροχρόνιο αξιόχρεο της Ελλάδας σε Caa2

Η απόφαση για θετικές προοπτικές στο αξιόχρεο Caa2 αντανακλά την άποψη του Moody's ότι «έχουν βελτιωθεί οι προοπτικές μίας επιτυχούς ολοκλήρωσης του τρίτου ελληνικού προγράμματος προσαρμογής, κάτι που με τη σειρά του αυξάνει την πιθανότητα περαιτέρω ελάφρυνσης του χρέους» σημειώνεται στην ανακοίνωση...


O οίκος πιστοληπτικής αξιολόγησης Moody's αναβάθμισε το βράδυ της Παρασκευής, 23/6,  το μακροπρόθεσμο αξιόχρεο της Ελλάδας στη βαθμίδα Caa2 από Caa3, με θετική από σταθερή προοπτική. Παράλληλα αναβάθμισε και το αξιόχρεο όλων των μη καλυμμένων ομολόγων υψηλής διαβάθμισης και των προγραμμάτων στη βαθμίδα (P)Caa2 από (P)Caa3, ενώ επιβεβαίωσε το βραχυπρόθεσμο αξιόχρεο σε Not Prime (NP) και (P)NP.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του οίκου, οι βασικοί λόγοι για την σημερινή αξιολόγησή του είναι οι εξής:
  1. Η επιτυχής ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης του ελληνικού προγράμματος προσαρμογής και η εκταμίευση μίας δόσης 8,5 δισ. ευρώ τις επόμενες ημέρες. Πέρα από τη βραχυπρόθεσμη συνέπεια ότι θα μπορέσει η Ελλάδα να αποπληρώσει τις επικείμενες λήξεις χρέους της, θεωρούμε ότι η ολοκλήρωση της αξιολόγησης είναι θετικό μήνυμα όσον αφορά τη μελλοντική πορεία του προγράμματος, καθώς απαίτησε από την ελληνική κυβέρνηση να νομοθετήσει μία σειρά σημαντικών μεταρρυθμιστικών μέτρων.

  2. Οι βελτιωμένες δημοσιονομικές προοπτικές με βάση τις καλύτερες από τους στόχους δημοσιονομικές επιδόσεις, αναμένεται να οδηγήσουν σύντομα σε μία αντιστροφή της τάσης του δημόσιου χρέους της χώρας. Η κυβέρνηση κατέγραψε πρωτογενές πλεόνασμα το 2016 πάνω από 4% του ΑΕΠ έναντι στόχου για πλεόνασμα 0,5% του ΑΕΠ. Ο Moody's αναμένει ότι το δημόσιο χρέος θα σταθεροποιηθεί φέτος στο 179% του ΑΕΠ και θα μειώνεται από το 2018, με βάση τα συνεχιζόμενα σημαντικά πρωτογενή πλεονάσματα.

  3. Πρώτες ενδείξεις οικονομικής σταθεροποίησης. Αν και είναι πολύ νωρίς να συμπεράνουμε ότι η οικονομική ανάπτυξη θα διατηρηθεί, ο Moody's αναμένει ανάπτυξη φέτος και το επόμενο έτος, μετά από τρία χρόνια στασιμότητας και μία σωρευτική μείωση της παραγωγής πάνω από 27% από την έναρξη της ελληνικής κρίσης.
Η απόφαση για θετικές προοπτικές στο αξιόχρεο Caa2 αντανακλά την άποψη του Moody's ότι «έχουν βελτιωθεί οι προοπτικές μίας επιτυχούς ολοκλήρωσης του τρίτου ελληνικού προγράμματος προσαρμογής, κάτι που με τη σειρά του αυξάνει την πιθανότητα περαιτέρω ελάφρυνσης του χρέους» σημειώνεται στην ανακοίνωση.

«Η μακροπρόθεσμη οροφή για τα ομόλογα σε ξένο και εγχώριο νόμισμα έχει αυξηθεί στο B3 από Caa2, ώστε να αντανακλά τον μειωμένο κίνδυνο εξόδου της Ελλάδας από την Ευρωζώνη και η μακροπρόθεσμη οροφή για καταθέσεις σε ξένο και εγχώριο νόμισμα έχει αυξηθεί σε Caa2 από Caa3. Η διαφορά δύο βαθμίδων μεταξύ της οροφής των ομολόγων και της οροφής των καταθέσεων αντανακλά τους συνεχιζόμενους ελέγχους στην κίνηση κεφαλαίων», αναφέρει ο οίκος.

ΕΛΣΤΑΤ: Σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό το 35.6% του πληθυσμού!

Το 35,6% του πληθυσμού της χώρας ή 3.789.300 άτομα βρίσκονταν πέρυσι σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό, παρουσιάζοντας μικρή μείωση σε σχέση µε την προηγούμενη χρονιά (3.828.500 άτομα που αντιστοιχούσαν στο 35,7% του πληθυσμού), σύμφωνα με έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ...


Το 35,6% του πληθυσμού της χώρας ή 3.789.300 άτομα βρίσκονταν πέρυσι σε κίνδυνο φτώχειας ή κοινωνικό αποκλεισμό, παρουσιάζοντας μικρή μείωση σε σχέση µε την προηγούμενη χρονιά (3.828.500 άτομα που αντιστοιχούσαν στο 35,7% του πληθυσμού), σύμφωνα με έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ. Το κατώφλι της φτώχειας ανέρχεται στο ποσό των 4.500 ευρώ ετησίως ανά άτομο και σε 9.450 ευρώ για νοικοκυριά µε δύο ενήλικες και δύο εξαρτώμενα παιδιά ηλικίας κάτω των 14 ετών, ενώ το µέσο ετήσιο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών της εκτιμάται σε 14.932 ευρώ.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, ο κίνδυνος φτώχειας ή κοινωνικού αποκλεισμού είναι υψηλότερος στην περίπτωση των ατόμων ηλικίας 18-64 ετών (39,7%) και εκτιμάται για τους Έλληνες σε 38% και για τους αλλοδαπούς που διαμένουν στην Ελλάδα σε 59,7%. Τα νοικοκυριά που βρίσκονται σε κίνδυνο φτώχειας εκτιµώνται σε 832.065 σε σύνολο 4.168.784 νοικοκυριών και τα µέλη τους σε 2.262.808 στο σύνολο των 10.651.929 ατόµων του πληθυσμού της χώρας. 
Παράλληλα, κατά 6,6 φορές μεγαλύτερο ήταν πέρυσι το μερίδιο του εισοδήματος του πλουσιότερου 20% του πληθυσμού της χώρας σε σχέση με εκείνο του φτωχότερου πληθυσμού. Η οικονοµική ανισότητα μεταξύ των ατόµων ηλικίας 65 ετών και άνω μειώθηκε κατά 0,2 µονάδες σε σχέση με το 2015 και διαμορφώνεται στο 3,9 (4,1 το 2015), ενώ μεταξύ των ατόµων κάτω των 65 ετών διαμορφώνεται στο 7,5 παρουσιάζοντας µικρή άνοδο σε σχέση µε το 2015, που ήταν στο 7,4. 

Από το 1994, έτος κατά το οποίο άρχισε η έρευνα, η συνολική ανισότητα µειώθηκε κατά 3,1 ποσοστιαίες µονάδες (37,4% το 1994). Σύμφωνα επίσης με την ΕΛΣΤΑΤ, τα στοιχεία της κατανοµής του εισοδήµατος σε τεταρτηµόρια εκφράζουν το ποσοστό του συνολικού εθνικού εισοδήµατος που κατέχει κάθε ένα από τέσσερα (ίσα) τµήµατα του πληθυσµού. Συγκεκριµένα, από τη συγκεκριμένη κατανομή προκύπτουν τα εξής:

► το 25% του πληθυσµού στο 1ο τεταρτηµόριο, µε το χαµηλότερο εισόδηµα, κατέχει το 8,9% του συνολικού εθνικού διαθέσιµου εισοδήµατος, ποσοστό αµετάβλητο σε σχέση µε το 2015.

► το 25% του πληθυσµού στο 4ο τεταρτηµόριο, µε το υψηλότερο εισόδηµα, κατέχει το 47,2% του συνολικού εθνικού διαθέσιµου εισοδήµατος, ποσοστό αµετάβλητο σε σχέση µε το 2015.

► το 50% του πληθυσµού στο 2ο και 3ο τεταρτηµόριο, µε µεσαία εισοδήµατα, κατέχουν το 43,9% του εθνικού διαθέσιµου εισοδήµατος, ποσοστό αµετάβλητο σε σχέση µε το 2015.

► το υψηλότερο ατοµικό ετήσιο εισόδηµα για το 1ο τεταρτηµόριο ανέρχεται σε 4.930 ευρώ.

► το χαµηλότερο ατοµικό ετήσιο εισόδηµα για το 4ο τεταρτηµόριο ανέρχεται σε 11.000 ευρώ.

Όχι μόνον στον φτωχό πληθυσμό, αλλά και σε μέρος του μη φτωχού πληθυσμού της χώρας αφορούσε πέρυσι η στέρηση βασικών αγαθών και υπηρεσιών (δυσκολία ικανοποίησης έκτακτων οικονοµικών αναγκών, αδυναµία κάλυψης εξόδων για διακοπές µίας εβδοµάδας το χρόνο, αδυναµία διατροφής που να περιλαµβάνει κάθε δεύτερη ηµέρα κοτόπουλο, κρέας ή ψάρι, αδυναµία πληρωµής για ικανοποιητική θέρµανση της κατοικίας, έλλειψη βασικών αγαθών όπως πλυντήριο ρούχων, έγχρωµη τηλεόραση, τηλέφωνο, αυτοκίνητο, αδυναµία αποπληρωµής δανείων ή αγορών µε δόσεις, δυσκολίες στην πληρωµή πάγιων λογαριασµών).

Συγκεκριµένα, το ποσοστό του πληθυσµού που αντιµετωπίζει οικονοµικές δυσκολίες µε αποτέλεσµα να στερείται, τουλάχιστον, τέσσερις από τις εννέα συνολικά διαστάσεις της υλικής στέρησης ανέρχεται σε 22,4% το 2016, ενώ το ποσοστό αυτό ήταν 22,2% το 2015, 21,5% το 2014, 20,3% το 2013, 19,5% το 2012 και 11% το 2009.

Η αύξηση του ποσοστού το 2016 σε σχέση με το 2015 είναι µεγαλύτερη στην περίπτωση των παιδιών ηλικίας έως και 17 ετών (1 ποσοστιαία µονάδα) συγκριτικά µε τις υπόλοιπες ηλικιακές οµάδες. Η υλική στέρηση των παιδιών ηλικίας έως και 17 ετών ανέρχεται για το 2016 σε 26,7%, ενώ το 2009 ήταν 11,9%. Για τα άτοµα ηλικίας 65 ετών και άνω, το ποσοστό στέρησης το 2016 ανήλθε σε 15,2% και παρέµεινε αµετάβλητο σε σχέση µε το 2015, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό το 2009 ήταν 12,1%. Στα άτοµα ηλικίας 18 έως 64 ετών το ποσοστό όσων στερούνται βασικών αγαθών και υπηρεσιών το 2016 ανέρχεται σε 23,7%.

Τα νοικοκυριά που αντιµετωπίζουν ελλείψεις βασικών ανέσεων στην κύρια κατοικία κατατάσσονται, κατά καθεστώς ιδιοκτησίας, ως εξής:

► 5,5% των νοικοκυριών µε ιδιόκτητη κατοικία µε οικονοµικές υποχρεώσεις (δάνειο, υποθήκη, κλπ.)

► 5,5% των νοικοκυριών µε ιδιόκτητη κατοικία χωρίς οικονοµικές υποχρεώσεις (δάνειο, υποθήκη, κλπ.)

► 8,2% των νοικοκυριών σε ενοικιασµένη κατοικία

► 10,2% των νοικοκυριών σε παραχωρηµένη δωρεάν κατοικία

Το ποσοστό του πληθυσµού που διαβιεί σε κατοικία µε στενότητα χώρου ανέρχεται σε 28,7% για το σύνολο του πληθυσµού, σε 25,1% για τον µη φτωχό πληθυσµό και σε 42,2% για τον φτωχό πληθυσµό. Το 53,2% των φτωχών νοικοκυριών δηλώνει ότι στερείται διατροφής που περιλαµβάνει κάθε δεύτερη ηµέρα κοτόπουλο, κρέας, ψάρι ή λαχανικά ίσης θρεπτικής αξίας, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό των µη φτωχών νοικοκυριών εκτιµάται σε 1,8%. 
Το ποσοστό των νοικοκυριών που δηλώνουν οικονοµική αδυναµία να έχουν ικανοποιητική θέρµανση τον χειµώνα ανέρχεται σε 29,2%, ενώ είναι 51,6% για τα φτωχά νοικοκυριά και 23,6% για τα µη φτωχά νοικοκυριά. Το 80,7% των φτωχών νοικοκυριών και το 47,6% των µη φτωχών δηλώνει οικονοµική δυσκολία να αντιµετωπίσει έκτακτες, αλλά αναγκαίες δαπάνες ύψους, περίπου, 384 ευρώ. Περιβαλλοντικά προβλήµατα από παρακείµενη βιοµηχανία ή προβλήµατα από την κυκλοφορία αυτοκινήτων δηλώνει ότι αντιµετωπίζει το 20% των νοικοκυριών, ενώ ποσοστό 12,2% των νοικοκυριών αναφέρει ως πρόβληµα τους βανδαλισµούς και την εγκληµατικότητα στην περιοχή του.
efsyn