Επίσκεψη Μακρόν: Προσδοκίες και επιδιώξεις Αθήνας και Παρισιού

Στην Αθήνα αναμένεται ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν για διήμερη επίσκεψη - Με υψηλό συμβολισμό η ομιλία του από το βήμα της Πνύκας. 


Μεγάλης συμβολικής αλλά και οικονομικής σημασίας χαρακτηρίζεται η διήμερη επίσκεψη του Εμανουέλ Μακρόν, τόσο από την Αθήνα όσο και από το Παρίσι. Ο πρόεδρος της Γαλλίας θα φθάσει στην Αθήνα συνοδευόμενος από τον υπουργό Οικονομικών Μπρουνό Λε Μερ και την υφυπουργό Ευρωπαϊκών Υποθέσεων Ναταλί Λουαζό καθώς και από αντιπροσωπεία σαράντα Γάλλων επιχειρηματιών που εκπροσωπούν τις μεγαλύτερες γαλλικές επιχειρήσεις, όπως οι Total, Suez, EDF, Sanofi, Orpea, Engie αλλά και η επενδυτική τράπεζα Bpifrance, καθώς υπάρχει μεγάλο ελληνικό ενδιαφέρον για την δημιουργία τράπεζας επενδύσεων.

Την πρώτη μέρα της επίσκεψής του, θα συναντηθεί με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο και στη συνέχεια με τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα. Για την Ελλάδα προσδοκίες είναι υψηλές και οι προκλήσεις μεγάλες.

Ο καθηγητής Διεθνών Σχέσεων και Ευρωπαϊκών Σπουδών, Σωτήρης Ντάλης εξηγεί τι αναμένει η Ευρώπη από τον Εμανουέλ Μακρόν: «Η Ελλάδα δεν έχει άλλη επιλογή από το να μετέχει στη βαθύτερη ενοποιητική διαδικασία με θέση και άποψη που να ταυτίζονται με τα εθνικά συμφέροντα, καθώς το ευρωπαϊκό συμφέρον ταυτίζεται με το εθνικό συμφέρον. Ο Εμανουέλ Μακρόν επιχειρεί να δώσει έμφαση στην εμβάθυνση και ολοκλήρωση της ευρωζώνης, θέλει να ενισχύσει την πολιτική άμυνας».

Εκτός από τον συμβολισμό της επίσκεψης και τα επικοινωνιακά οφέλη που απορρέουν από αυτόν, η ελληνική κυβέρνηση αναμένει να αποκομίσει σημαντικά οφέλη και στο πεδίο της οικονομίας. Σαράντα επιχειρηματίες που εκπροσωπούν κολοσσούς της γαλλικής οικονομίας έρχονται στην Αθήνα για να διερευνήσουν τις δυνατότητες νέων επενδύσεων. Ο Συρίλ Ντιπόν, πρόεδρος του Ελληνο-γαλλικού Επιμελητηρίου περιγράφει πώς βλέπουν οι Γάλλοι επιχειρηματίες την κατάσταση στην Ελλάδα: «Η κατάσταση στην Ελλάδα σταθεροποιείται. Πιστεύω πως μπορούμε να δούμε ήδη καλύτερες μέρες. Αυτό βέβαια, δεν σημαίνει πως έχουν επιλυθεί όλες οι δυσκολίες. Η Ελλάδα αποτελεί χώρα καινοτομίας, χώρα επιχειρηματικής κινητικότητας, χώρα πραγματικών ευκαιριών ειδικότερα σε αυτή την περίοδο που πιστεύουμε πως έρχεται η επανεκκίνηση της οικονομίας».

Το απόγευμα της Πέμπτης όλα τα βλέμματα θα είναι στραμμένα στην Πνύκα από όπου ο Εμανουέλ Μακρόν θα αναπτύξει το όραμά του για την Ευρώπη.

Την Παρασκευή το πρωί ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν και ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας θα μιλήσουν στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος σε κοινό 140 Ελλήνων και Γάλλων επιχειρηματιών. Θα τους αναπτύξουν τις προοπτικές που διανοίγονται για την ελληνο-γαλλική συνεργασία σε μια σειρά τομέων όπως η ενέργεια, οι υποδομές, ο τουρισμός και η καινοτομία, ενώ στη συνέχεια θα τους ακούσουν να τους διατυπώνουν τους προβληματισμούς τους και να τους θέτουν ερωτήματα. Στο «στόχαστρο» των Γάλλων επιχειρηματιών βρίσκονται επενδύσεις που θα προκύψουν από ΔΕΚΟ που θα αποκρατικοποιηθούν.

Σε ό,τι αφορά την ελάφρυνση του ελληνικού χρέους, η Ελλάδα υπολογίζει στη βοήθεια της Γαλλίας, θέμα που από γαλλικής πλευράς παραπέμπτεται μετά τις γερμανικές εκλογές και μετά το τέλος του ελληνικού προγράμματος τον Αύγουστο του 2018.


Ελένη Κορόβηλα/euronews

Εγκρίθηκε ομόφωνα από το ΚΣΝΜ το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης του Ελληνικού

Η συνεδρίαση διήρκεσε τρεις ώρες, αλλά δεν είχε εντάσεις η συνεδρίαση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ) που ολοκληρώθηκε το απόγευμα με θετική γνωμοδότηση ως προς το Ελληνικό...


Σε τελείως διαφορετικό κλίμα κινήθηκε σήμερα η συζήτηση στο Κεντρικό Συμβούλιο Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ) για την επένδυση του Ελληνικού, με τα μέλη να αποφασίζουν ομόφωνα και έπειτα από τρίωρη συζήτηση, χωρίς διαφωνίες, την έγκριση του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης και της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για την επένδυση στο Ελληνικό.

Ωστόσο, το αντικείμενο του Συμβουλίου ήταν πιο συγκεκριμένο, καθώς τα μέλη κλήθηκαν να απαντήσουν κατά πόσο το Σχέδιο προκαλεί βλάβη στα χαρακτηρισμένα νεώτερα μνημεία και δεν συζήτησαν καθόλου το ζήτημα της κήρυξης ή μη του αρχαιολογικού χώρου που απασχόλησε χθες το ΚΑΣ.

Τα νεώτερα μνημεία στο Ελληνικό αποτελούν τρεις ενότητες. Η πρώτη είναι το κτίριο του πρώην ανατολικού αεροδρομίου Αθηνών, έργο του διάσημου αρχιτέκτονα Έερο Σααρίνεν, που χαρακτηρίστηκε μνημείο το 2006, γιατί ανήκει σε μια ειδική κατηγορία οικοδομημάτων με ιδιαίτερα μορφολογικά χαρακτηριστικά και είναι σημαντικό για τη μελέτη της ιστορίας της αρχιτεκτονικής. Το κτίριο προβλέπεται στο ΣΟΑ να χρησιμοποιηθεί για εκθεσιακούς σκοπούς.

Τα τρία υπόστεγα της Πολεμικής Αεροπορίας χαρακτηρίστηκαν το 2009, διότι αποτελούν ειδικές κατασκευές, σημαντικές για τη μελέτη της ιστορίας της βιομηχανικής αρχιτεκτονικής στη χώρα μας και της ιστορίας της Ελληνικής Αεροπορίας, στην οποία θα είναι αφιερωμένο το Ιστορικό Μουσείο της Αεροπορίας που θα στεγαστεί σε αυτά. Ο ανατολικός αεροσταθμός και τα τρία υπόστεγα θα βρίσκονται εντός της υπό σχεδιασμό περιοχής του Μητροπολιτικού Πάρκου.

Τέλος, το αγγλικό υπόστεγο (Παγόδα) χαρακτηρίστηκε μνημείο το 2016, διότι αποτελεί μοναδικό κτίσμα αυτής της μορφής και κατασκευής για τον ελληνικό χώρο. Η Παγόδα χωροθετείται εντός μίας από τις ζώνες πολεοδόμησης (γειτονιά επιχειρηματικού κέντρου Βουλιαγμένης). Η χρήση της Παγόδας δεν έχει αποσαφηνιστεί, ωστόσο η αρμόδια Εφορεία αναμένεται να καταθέσει πρόταση για χρήση της ως εκθεσιακού χώρου.

Τα μέλη του Συμβουλίου απασχόλησε, επίσης, η πρόταση χωροθέτησης έξι υψηλών κτιρίων έως 200 μέτρων από τη στάθμη της θάλασσας, που προβλέπεται στο ΣΟΑ. Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών, Γιάννης Αίσωπος, έκανε λόγο για ένα «στοίχημα που θα το δούμε» για το αν τα υψηλά κτίρια θα δημιουργήσουν ένα νέο παράδειγμα παραθαλάσσιας ανάπτυξης σε πανελλαδικό ή μεσογειακό επίπεδο ή αν θα δημιουργηθεί «το απευκταίο σενάριο ενός νέου Ντουμπάι».

Εκπρόσωποι του ΤΑΙΠΕΔ και της Ελληνικό ΑΕ ανέφεραν ότι τα υψηλά κτίρια εξυπηρετούν μια άλλη λογική συνδυασμού δόμησης και κάλυψης, ώστε να μένει ένα μεγάλο κομμάτι ελεύθερου χώρου. Ο Γιώργος Κοτζαγιώργης από την Ελληνικό ΑΕ επισήμανε ότι επιχειρείται, για πρώτη φορά στην Αθήνα και την Ελλάδα, να συνδυαστεί η κατοικία με τέτοια υψηλά κτίρια και πρόσθεσε ότι «θέλουμε να δώσουμε στον τοπικό αστικό σχεδιασμό κάτι καινούριο. Πρόθεση του επενδυτή είναι ο σχεδιασμός των κτιρίων να αποτελέσει αντικείμενο διεθνούς αρχιτεκτονικού διαγωνισμου».

Ωστόσο, από την πλευρά της, η καθηγήτρια του ΕΜΠ, Ελένη Πορτάλιου, εκ μέρους της επιτροπής αγώνα του Μητροπολιτικού Πάρκου του Ελληνικού και του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών Αττικής, παρατήρησε ότι το ΣΟΑ εισάγει ένα «βίαιο σχέδιο χαρακτηριστικών αντίθετων με το αττικό τοπίο, καθώς η Αθήνα μέχρι σήμερα έχει κρατήσει χαμηλά ύψη».
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Φεστιβάλ Κολωνού από 7 έως 24 Σεπτεμβρίου

O Κολωνός, ένας από τους αριστοκρατικότερους δήμους της αρχαίας Αθήνας, επανέρχεται στο επίκεντρο. Ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του δήμου Αθηναίων με το Φεστιβάλ Κολωνού που διοργανώνει από 7 έως 24 Σεπτεμβρίου, δημιουργεί ένα νέο δυναμικό πόλο πολιτισμού και ψυχαγωγίας των κατοίκων και επισκεπτών της πόλης... 


Το Φεστιβάλ Κολωνού κάνει πρεμιέρα την Πέμπτη 7 Σεπτεμβρίου και γίνεται θεσμός του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του δήμου Αθηναίων και εντάσσεται στο ετήσιο πρόγραμμά του. 

«Το Φεστιβάλ Κολωνού είναι από τις σπουδαιότερες καλλιτεχνικές διοργανώσεις του δήμου Αθηναίων, γιατί στην πράξη αποδεικνύουμε ότι ο πολιτισμός πρέπει και μπορεί να πάει σε κάθε γειτονιά της Αθήνας», δήλωσε ο δήμαρχος Αθηναίων Γιώργος Καμίνης καλωσορίζοντας το φεστιβάλ που θα διαρκέσει έως τις 24 Σεπτεμβρίου.

Σημειώνεται ότι, ο δυναμικός αυτός πόλος πολιτισμού και ψυχαγωγίας, στην ιστορική γειτονιά της Αθήνας, δίνει στους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης, τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν εκδηλώσεις υψηλών προδιαγραφών με ελεύθερη είσοδο ή πολύ χαμηλό αντίτιμο.

7, 9, 10 & 12 / 9: Jacques Offenbach: Η ωραία Ελένη, όπερα μπούφα σε τρεις πράξεις – Είσοδος ελεύθερη

15 / 9: Toubanaki & the Buzz Bastardz – Αυθεντικά & Πολυσυλλεκτικά – Είσοδος ελεύθερη

17 / 9: Νεφέλες του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Τζωρτζίνας Κακουδάκη από το Θέατρο του Νέου Κόσμου, μία παράσταση για όλη την οικογένεια – Είσοδος ελεύθερη

19 / 9: Το δέντρο του Οιδίποδα σε σκηνοθεσία Κώστα Γάκη από την Ομάδα Ιδέα – Γενική είσοδος 3€

20 / 9: Το Μόνον της Ζωής του Ταξείδιον του Γ. Βιζυηνού σε σκηνοθεσία Δήμου Αβδελιώδη – Γενική είσοδος 3€

21 / 9: Εργαστήρι Ελληνικής Μουσικής δήμου Αθηναίων | Συνάντηση με τους Σαββέρια Μαργιολά, Βαλερία Κουρούπη, Νίκο Ξύδη και Βαγγέλη Δούβαλη – Είσοδος ελεύθερη

23 / 9: 8 Οκτωβρίου 1838. Ο λόγος του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη στην Πνύκα προς τα Ελληνόπουλα, μία μουσική παράσταση του Σταμάτη Κραουνάκη – Γενική είσοδος 5€

Προπώληση εισιτηρίων:
Εισιτήρια: 3€ & 5€
Η προπώληση εισιτηρίων θα γίνεται μόνο ηλεκτρονικά μέσω της www.viva.gr, αποκλειστικά μέσω χρεωστικών/ πιστωτικών καρτών.
Πώληση εισιτηρίων με μετρητά θα γίνεται δυο ώρες πριν την έναρξη της εκδήλωσης στο θέατρο Κολωνού και θα αφορά στα εισιτήρια μόνο της συγκεκριμένης ημέρας.

Πληροφορίες:
τηλ. 210 52 84 854, www.opanda.gr
Θέατρο Κολωνού: Ιωαννίνων και Καπανέως, Κολωνός
Πρόσβαση: Μετρό: Σταθμός «Σεπόλια», Τρόλεï: No. 12 (Ζάππειο – Περιστέρι), στάση «Αρμονία», Λεωφορείο: 057 (Ομόνοια – Λόφος Σκουζέ), στάση «πλατεία Κολωνού»

Απάντηση Π. Μοσκοβισί σε Ν. Χουντή: «Μόνιμο καθεστώς επιτροπείας της Ελλάδας μέχρι την αποπληρωμή του 75% των μνημονιακών δανείων»

 Ο ευρωπαίος Επίτροπος Π. Μοσκοβισί σημειώνει ότι το πλαίσιο της εποπτείας μετά το Πρόγραμμα καταγράφεται στο άρθρο 14.1 του Κανονισμού 472/2013, το οποίο προβλέπει ότι «Τα κράτη μέλη παραμένουν υπό εποπτεία μετά το πρόγραμμα εφόσον δεν έχει εξοφληθεί τουλάχιστον το 75% της χρηματοδοτικής συνδρομής που έχει ληφθεί από ένα ή περισσότερα άλλα κράτη μέλη, τον ΕΜΧΣ, τον ΕΜΣ ή το ΕΤΧΣ», που υπολογίζεται (μέχρι σήμερα) στα 176 δις ευρώ...


Απάντηση Μοσκοβισί σε Χουντή για το «τέλος» του 3ου Μνημονίου
  • Σε μόνιμο καθεστώς επιτροπείας και χωρίς δικαίωμα ψήφου η Ελλάδα μέχρι να ξεπληρώσει το 75% των δανείων (176 δις ευρώ) που έχει λάβει
  • Ανοιχτό το ενδεχόμενο ακόμα μεγαλύτερου ελέγχου αφού θα «ληφθούν υπόψη η κατάσταση της χώρας και τα πλέον ενημερωμένα στοιχεία για τις οικονομικές και χρηματοπιστωτικές συνθήκες και προοπτικές της αγοράς εκείνη τη χρονική στιγμή»
Την επόμενη μέρα μετά την επίσημη λήξη του 3ου ελληνικού Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής (Μνημονίου) περιγράφει ο αρμόδιος Επίτροπος Οικονομικών και Νομισματικών Υποθέσεων, Πιέρ Μοσκοβισί, με απάντησή του σε σχετική ερώτηση του ευρωβουλευτή της Λαϊκής Ενότητας (ΛΑΕ), Νίκου Χουντή, επιβεβαιώνοντας τους ισχυρισμούς πολλών ότι οι πολιτικές της λιτότητας και το καθεστώς επιτροπείας θα συνεχιστεί στην Ελλάδα για πολλές δεκαετίες ακόμα.

Πιο συγκεκριμένα, ο ευρωπαίος Επίτροπος σημειώνει ότι το πλαίσιο της εποπτείας μετά το Πρόγραμμα καταγράφεται στο άρθρο 14.1 του Κανονισμού 472/2013, το οποίο προβλέπει ότι «Τα κράτη μέλη παραμένουν υπό εποπτεία μετά το πρόγραμμα εφόσον δεν έχει εξοφληθεί τουλάχιστον το 75% της χρηματοδοτικής συνδρομής που έχει ληφθεί από ένα ή περισσότερα άλλα κράτη μέλη, τον ΕΜΧΣ, τον ΕΜΣ ή το ΕΤΧΣ», που υπολογίζεται (μέχρι σήμερα) στα 176 δις ευρώ.

Η ουσία της εποπτείας που θα πραγματοποιείται από την Κομισιόν και την ΕΚΤ, περιγράφεται στο άρθρο 14.3 του ίδιου Κανονισμού και θα αφορά «την οικονομική, δημοσιονομική και χρηματοπιστωτική κατάσταση» της Ελλάδας και θα μπορεί να οδηγεί σε «διορθωτικά μέτρα», για τα οποία όμως θα «ψηφίζουν μόνο τα μέλη του Συμβουλίου (σ.σ. Υπουργοί Οικονομικών) που εκπροσωπούν κράτη μέλη με νόμισμα το ευρώ … χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η ψήφος του μέλους του Συμβουλίου που εκπροσωπεί το οικείο κράτος μέλος».

Πέραν των διαδικασιών που προβλέπονται στο άρθρο 14 του Κανονισμού 472/2013, ο Επίτροπος Οικονομικών υπογραμμίζει ότι το πλαίσιο εποπτείας της Ελλάδας θα λάβει υπόψη του την «κατάσταση της χώρας και τα πλέον ενημερωμένα στοιχεία για τις οικονομικές και χρηματοπιστωτικές συνθήκες και προοπτικές της αγοράς εκείνη τη χρονική στιγμή», χωρίς να ξεκαθαρίζει εάν βρίσκονται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων σενάρια, όπως οι πιστωτικές γραμμές (PCCL, Προληπτική Πιστωτική Γραμμή & ECCL, Ενισχυμένη Πιστωτική Γραμμή) του ESM, που συνοδεύονται με Μνημόνιο.

Στη συνέχεια της απάντησής του ο Πιέρ Μοσκοβισί δίνει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τη διάταξη του άρθρου 8 του Κανονισμού 473/2013, η οποία υποχρεώνει τα κράτη μέλη της ζώνης του ευρώ να υποβάλλουν έκθεση για τα σχέδιά τους ως προς την έκδοση χρεογράφων στο οικείο σχέδιο δημοσιονομικού προγράμματος, υπογραμμίζοντας ότι «Στόχος της είναι η παροχή πληροφοριών και η δημιουργία πλαισίου συζήτησης και συντονισμού των σχεδίων έκδοσης χρεογράφων, εφόσον κριθεί αναγκαίο».

Τον Κανονισμό 472/2013 θα τον βρείτε εδώ:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2013:140:0001:0010:EL:PDF

Τον Κανονισμό 473/2013 θα τον βρείτε εδώ:
http://eur-lex.europa.eu/legal-content/EL/TXT/PDF/?uri=CELEX:32013R0473&from=EL

Ακολουθούν η ερώτηση και η απάντηση


Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης E-003352/2017 προς την Επιτροπή
Άρθρο 130 του Κανονισμού
Nikolaos Chountis (GUE/NGL)
Θέμα: Εποπτεία μετά το Πρόγραμμα της Ελλάδας
Μετά τη λήξη του 3ου ελληνικού Προγράμματος, η Ελλάδα θα ενταχθεί σε εποπτεία μετά το πρόγραμμα, σύμφωνα με το άρθρο 14 του Κανονισμού 472/2013, μέχρι να εξοφληθεί το 75% της χρηματοδοτικής συνδρομής που έχει λάβει.

Σύμφωνα με το άρθρο 8 του κανονισμού 473/2013, κάθε χώρα οφείλει να υποβάλλει «στην Επιτροπή και το Eurogroup, εκ των προτέρων και εγκαίρως, εκθέσεις σχετικά με τα σχέδιά τους για την έκδοση χρεογράφων».

Ερωτάται η Επιτροπή:

Μπορεί να περιγράψει τη λειτουργία της εποπτείας μετά το πρόγραμμα, δηλαδή, κάθε πότε θα γίνεται αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας, από ποια θεσμικά όργανα κ.λπ., στην οποία θα ενταχθεί η Ελλάδα μετά το τέλος του 3ου Μνημονίου;

Η υποχρέωση του άρθρου 8 του κανονισμού 473/2013 είναι απλώς ενημερωτική ή έχουν, η Επιτροπή και το Eurogroup, αποφασιστικό ρόλο στις εκδόσεις ομολόγων ενός κράτους μέλους;
EL
E-003352/2017

Απάντηση του κ. Moscovici εξ ονόματος της Επιτροπής

(4.9.2017)

Η Επιτροπή καλωσορίζει τις πρόσφατες τεράστιες προσπάθειες της Ελλάδας για μεταρρυθμίσεις. Η ολοκλήρωση της δεύτερης επανεξέτασης του προγράμματος του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ΕΜΣ) και η επακόλουθη εκταμίευση των 8,5 δισ. EUR θα πρέπει να ενισχύσει την εμπιστοσύνη και να στηρίξει την οικονομική ανάκαμψη.
Οι συζητήσεις σχετικά με το κατάλληλο πλαίσιο εποπτείας για την Ελλάδα μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος θα πραγματοποιηθούν πλησιέστερα προς το τέλος του προγράμματος, σύμφωνα με τη συνήθη πρακτική, ώστε να ληφθούν υπόψη η κατάσταση της χώρας και τα πλέον ενημερωμένα στοιχεία για τις οικονομικές και χρηματοπιστωτικές συνθήκες και προοπτικές της αγοράς εκείνη τη χρονική στιγμή. Παραπέμπουμε τον κ. βουλευτή στο άρθρο 14 του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 472/2013, το οποίο καθορίζει το πλαίσιο για την εποπτεία μετά το πρόγραμμα.

Όσον αφορά το άρθρο 8 του κανονισμού 473/2013, αυτό υποχρεώνει τα κράτη μέλη της ζώνης του ευρώ να υποβάλλουν έκθεση για τα σχέδιά τους ως προς την έκδοση χρεογράφων στο οικείο σχέδιο δημοσιονομικού προγράμματος. Η διάταξη αυτή δεν θίγει τις κυρίαρχες αποφάσεις των κρατών μελών όσον αφορά τον χρόνο και τον τρόπο έκδοσης ομολόγων. Στόχος της είναι η παροχή πληροφοριών και η δημιουργία πλαισίου συζήτησης και συντονισμού των σχεδίων έκδοσης χρεογράφων, εφόσον κριθεί αναγκαίο.
πηγή: iskra.gr

Μια τράπεζα περιγράφει με αριθμούς την οικονομική κατάρρευση που απειλεί όλο το κόσμο

Ένας στους τέσσερις ανθρώπους (25%) σε ολόκληρο τον πλανήτη, καταφέρνει απλώς «να τα βγάζει πέρα» οικονομικά και αυτή η κατηγορία είναι ιδιαίτερα ευάλωτη σε πιθανές μελλοντικές οικονομικές αναταράξεις επισημαίνει η πιο πρόσφατη έκδοση της μελέτης της HSBC «Η δύναμη της προστασίας», με τίτλο «Αντιμετωπίζοντας το μέλλον».


 


του Πάρι Καρβουνόπουλου (*)

Ένας στους τέσσερις ανθρώπους (25%) σε ολόκληρο τον πλανήτη, καταφέρνει απλώς «να τα βγάζει πέρα» οικονομικά και αυτή η κατηγορία είναι ιδιαίτερα ευάλωτη σε πιθανές μελλοντικές οικονομικές αναταράξεις επισημαίνει η πιο πρόσφατη έκδοση της μελέτης της HSBC «Η δύναμη της προστασίας», με τίτλο «Αντιμετωπίζοντας το μέλλον».

Η μελέτη εξετάζει τα επίπεδα «οικονομικής ασφάλειας» σε 13 χώρες και τη σημασία του σχεδιασμού και της προετοιμασίας για την εξασφάλιση ενός καλύτερου οικονομικού μέλλοντος. Η Αργεντινή (34%) και η Γαλλία (32%) είναι οι χώρες με το μεγαλύτερο ποσοστό εκείνων που υποστηρίζουν ότι απλώς διαχειρίζονται τα καθημερινά οικονομικά τους αλλά δεν μπορούν να κάνουν όλα όσα θα ήθελαν.

Το μεγάλο χάσμα


Υπάρχει χάσμα στο επίπεδο αισιοδοξίας μεταξύ όσων ανήκουν στην κατηγορία «απλώς τα βγάζω πέρα» και όσων διαχειρίζονται αποτελεσματικά τα οικονομικά τους. Σχεδόν το ένα τέταρτο (22%) όσων ανήκουν στην πρώτη ομάδα αναμένουν ότι η οικονομική τους κατάσταση θα επιδεινωθεί τα επόμενα τρία χρόνια, σε σύγκριση με το αντίστοιχο ποσοστό (6%) όσων ανήκουν στη δεύτερη κατηγορία.

Όσοι «απλώς τα βγάζουν πέρα» δυσκολεύονται να ιεραρχήσουν τις διαφορετικές προτεραιότητες. Μόνο το 43% δηλώνει ότι είναι σε θέση να εξισορροπήσει όλες τις υποχρεώσεις του, σε σύγκριση με το 78% εκείνων που ανήκουν στην ομάδα όσων διαχειρίζονται αποτελεσματικά τα οικονομικά τους. Αντίστοιχα, 54% αισθάνονται άγχος για το μέλλον, σε σύγκριση με το 38% εκείνων που διαχειρίζονται αποτελεσματικά τα οικονομικά τους.

Επιπλέον, το 54% των ερωτηθέντων παρέχει τακτική οικονομική υποστήριξη σε γονείς ή ενήλικα παιδιά και το 51% αναβάλλει τις δικές του φιλοδοξίες για να το καταφέρει. Πάνω από το ένα τέταρτο (26%) των ερωτηθέντων υποστηρίζουν ότι το γεγονός αυτό τους κάνει να νιώθουν οικονομικά «στραγγισμένοι» και το 24% αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν χρήματα από τις αποταμιεύσεις ή τις επενδύσεις τους για να υποστηρίξουν γονείς ή ενήλικα παιδιά.

Η ανεργία ή η αισθητή αύξηση του κόστους ζωής αξιολογούνται από αυτούς που ανήκουν στην κατηγορία «απλώς τα βγάζω πέρα» ως οι μεγαλύτερες απειλές για την οικονομική τους ασφάλεια (38%).

Οικονομική υγεία


Το να έχουν αρκετά χρήματα για να φροντίσουν την υγεία της οικογένειάς τους είναι η βασική προτεραιότητα για αυτούς που δηλώνουν ότι «απλώς τα βγάζουν πέρα», με το 43% να το χαρακτηρίζει ως την πιο σημαντική παράμετρο της οικονομικής τους ασφάλειας.

Περισσότεροι από τρεις στους δέκα (31%) όσων ανήκουν στην κατηγορία που «απλώς τα βγάζουν πέρα» λένε ότι αν παρουσιάσουν μια μακροχρόνια ασθένεια ή αναπηρία, η οικογένειά τους δεν θα μπορέσει να αντεπεξέλθει οικονομικά. Το αντίστοιχο ποσοστό για αυτούς που ανήκουν στην ομάδα που διαχειρίζονται καλά τα οικονομικά τους είναι μόλις 15%.

Ωστόσο, μόνο το 22% της κατηγορίας «απλώς τα βγάζω πέρα» έχουν ασφάλιση που θα μπορούσε να καλύψει ένα εφάπαξ ποσό σε περίπτωση που διαγιγνώσκονταν με σοβαρή πάθηση όπως ο καρκίνος, σε σύγκριση με το 39% αυτών που διαχειρίζονται αποτελεσματικά τα οικονομικά τους. Μόλις πάνω από τρεις στους δέκα (31%) της πρώτης κατηγορίας έχουν ιδιωτική ιατρική ασφάλιση και περισσότεροι από ένας στους τέσσερις (27%) έχουν ασφαλιστική κάλυψη ζωής (σε σύγκριση με το 50% και το 45% μεταξύ αυτών που διαχειρίζονται αποτελεσματικά τα οικονομικά τους).

Η δύναμη του σχεδιασμού


Ποσοστό μεγαλύτερο του ενός στους τρεις συμμετέχοντες στην έρευνα που ανήκουν στην κατηγορία «απλώς τα βγάζω πέρα» δεν συζήτησαν ποτέ με κανέναν για τη μακροπρόθεσμη εξέλιξη της οικονομικής τους κατάστασης σε περίπτωση που τους συνέβαινε κάτι.
__________________________ 

(*) Ο Πάρις Καρβουνόπουλος είναι δημοσιογράφος από το 1986. Από το 1993 καλύπτει το ρεπορτάζ του ΥΠΕΘΑ. Εργάστηκε στον ΑΝΤΕΝΝΑ από το 1991 ως το 2015. Επικεφαλής της ιστοσελίδας Onalert.gr από το 2010 ως τον Ιανουάριο του 2016. Σήμερα είναι στρατιωτικός συντάκτης της Real News, της εφημερίδας ΕΙΔΗΣΕΙΣ και συνεργάτης του Reuters . Επικεφαλής του Militaire.gr από τις 29 Φεβρουαρίου 2016  
 πηγή: militaire.gr

Τουρκία: Ένας παραλίγο ισχυρός παίκτης

Ο Ερντογάν αποδείχθηκε ικανός σε μεταστροφές και τακτικούς ελιγμούς αλλά κοντόθωρος σε στρατηγικές επιλογές. Νόμιζε ότι επειδή οι ΗΠΑ υποστήριζαν τους τζιχαντιστές εναντίον του Άσαντ, αυτός καβάλα στο άλογο του ισλαμισμού θα έλαμπε, κυρίαρχος στον αραβικό Κόσμο όπως και στο εσωτερικό της Τουρκίας...

  του Απόστολου Αποστολόπουλου (*)

Ο Πούτιν, ο Τραμπ και ο Ερντογάν είναι οι τρεις μεγάλες βεντέτες αυτή την στιγμή στον Κόσμο. Ο Πούτιν, μάλιστα, είναι, σε ισοψηφία με τον Στάλιν και μετά τον Γκαγκάριν, ο δημοφιλέστερος πολιτικός στη Ρωσία. Από τους τρεις ο Ερντογάν είναι ο πιο αμφιλεγόμενος, ο πιο αδύναμος, ο μόνος που δεν διαθέτει πραγματική ισχύ αλλά παίζει με τη συγκυρία και τα ποικίλα, αντικρουόμενα, συμφέροντα των ισχυρών που είναι βαθιά χωμένοι στο «Μεγάλο Παιχνίδι» κυριαρχίας στο ευρύτατo αλλά ενιαίο μέτωπο «Μεσόγειος, Μ. Ανατολή, Βαλκάνια, Ευρώπη, Ρωσία».

Ο Ερντογάν θυμίζει όντως Σουλτάνο. Εκείνους τους Σουλτάνους της Οθωμανικής αυτοκρατορίας που κατάφερναν να ισορροπούν τα ανταγωνιστικά συμφέροντα των μεγάλων δυνάμεων της εποχής, Γαλλία, Αγγλία κλπ, διατηρώντας μια σχετική ισχύ κατά μίμηση των Βυζαντινών της παρακμής. Η Τουρκία δίνει την εντύπωση ισχύος επειδή ο ηγέτης της, ο Ερντογάν, έχει ξεχωριστές πολιτικές και διπλωματικές ικανότητες, ξέρει τι αξίζει η θέση της χώρας του, ξέρει τα συμφέροντα των άλλων παικτών και ελίσσεται. Η Τουρκία είναι σήμερα ένας «παρά λίγο» ισχυρός παίκτης. Θα μείνει με τον καϋμό ότι δεν τον άφησαν να μεγαλώσει. Η Τουρκία δεν είναι παράσιτο, δεν ζει σε βάρος άλλου αλλά παραμένει ένας εξαρτώμενος παίκτης.

Πρόσφατες (αμερικανικές) μετρήσεις κατατάσσουν τον τουρκικό Στρατό όγδοο στην Κόσμο, υποτίθεται σε ισχύ. Οι μετρήσεις αυτές, όμως, υπολογίζουν ποσοτικά ανθρώπους και υλικό (αεροπλάνα, πλοία κλπ) αλλά δεν μετράνε την εκπαίδευση, γνώσεις και δεξιότητες, ούτε το πολιτικό/ κοινωνικό περιβάλλον και δεν προσμετρούν το «ηθικό» του στρατεύματος, τη θέλησή του για μάχη. Το γεγονός ότι οι Κούρδοι της Τουρκίας του ΡΚΚ ύστερα από 20 χρόνια αντάρτικου αντί να συντριβούν αναβαθμίζονται σε σχεδόν κανονικό στρατό αποκαλύπτει οργανικές αδυναμίες των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων που δεν οφείλονται στις τελευταίες εκκαθαρίσεις με αφορμή το πραξικόπημα.

Ο Ερντογάν αποδείχθηκε ικανός σε μεταστροφές και τακτικούς ελιγμούς αλλά κοντόθωρος σε στρατηγικές επιλογές. Νόμιζε ότι επειδή οι ΗΠΑ υποστήριζαν τους τζιχαντιστές εναντίον του Άσαντ, αυτός καβάλα στο άλογο του ισλαμισμού θα έλαμπε, κυρίαρχος στον αραβικό Κόσμο όπως και στο εσωτερικό της Τουρκίας. Αναγκάστηκε να ανακρούσει πρύμνα για να μη διχάσει τη χώρα και να μην θεωρηθεί τρομοκράτης διεθνώς. Δεν μπορεί πχ να συμμαχεί με τη Ρωσία και να εμφανίζεται ταυτόχρονα ως άγγελος τροπαιοφόρος του Ισλάμ. Έτσι, όμως, το Ισλάμ έπαψε να είναι σύμβολο απελευθέρωσης και έγινε ευτελές εργαλείο πολιτικής. Αρκεί μια ατυχία στα πεδία των μαχών ή/και μια αναποδιά στην Οικονομία ώστε από Σουλτάνος να γίνει αποδιοπομπαίος τράγος. Ακόμα και γι’ αυτούς που του στάθηκαν στο πραξικόπημα.

Το καίριο ζήτημα είναι ότι ΗΠΑ και Ρωσία είναι μεν σκληροί αντίπαλοι αλλά δεν επιτρέπουν ενίσχυση της Τουρκίας για να ζημιώσουν η μια την άλλη. Όχι επειδή, όπως λένε οι πολιτικοί και διπλωματικοί μας αστέρες, ο Ερντογάν είναι εκβιαστής και διάφορα άλλα κακά και ανήθικα. Αλλά αντιθέτως επειδή αναγνωρίζουν σ’ αυτόν ένα ικανό πολιτικό, το ίδιο αδίστακτο με αυτούς. Τους το απόδειξε ότι είναι από την ίδια πάστα, υποκριτής και κυνικός, όταν αυτοί τον υποδέχθηκαν ως σπουδαίο «Ευρωπαίο πολιτικό» (το θυμόμαστε;) και αυτός με την πρώτη ευκαιρία κυριολεκτικά τους άφησε στα κρύα του λουτρού. Ένα τέτοιο ηγέτη ποτέ, φυσικά, οι Δυτικοί δεν τον είδαν με καλό μάτι. Ούτε, όμως, οι Ρώσοι αγάπησαν τέτοιες προσωπικότητες, τον Τίτο, τον Τσέχο Ντούμπσεκ, τον Πολωνό Γκομούλκα.

Στην Ελλάδα οι ελίτ, (ο πολιτικός κόσμος, το διπλωματικό Σώμα, οι θεσμικοί και ανεξάρτητοι διανοούμενοι) έχουν απεμπολήσει τον ρόλο τους ως ηγεσία της χώρας, από την εποχή Σημίτη τουλάχιστον. Όλοι τους, υποτίθεται διαμορφωτές της Κοινής Γνώμης, διαλαλούν προς εσωτερική χρήση και κατανάλωση, ότι η Δύση πάσχει από μυωπία επειδή υποστηρίζει την Τουρκία ως φράχτη της Ρωσίας. Λες και Άγγλοι κι Αμερικάνοι περίμεναν να μάθουν το συμφέρον τους από αυτούς τους επαρχιώτες. Είναι τόσο μύωπες, στην καλή περίπτωση, ώστε δεν αντιλαμβάνονται καν ότι και η Ρωσία προσεγγίζει την Τουρκία (όπως τώρα) για τους ίδιους ακριβώς λόγους: θεωρώντας την Άγκυρα, από την εποχή του Λένιν, ως ασπίδα έναντι της Δύσης. Ούτε η Δεξιά ούτε η Αριστερά στην Ελλάδα το κατάλαβαν ποτέ αυτό το στοιχειώδες. Το επιχείρημα της ίδιας ελίτ ότι ο Ερντογάν δεν σέβεται τις Αρχές και Αξίες του Δυτικού Κόσμου και γι’ αυτό θα έπρεπε οι ευρωπαϊκές ηγεσίες να τον τιμωρήσουν, διαβεβαιώνει απλώς τους ξένους ότι μπορούν να κοιμούνται ήσυχοι αφού οι εν Αθήναις ιθύνοντες αποκοιμίζουν τον κόσμο (ή προσπαθούν…) λέγοντας γλυκά παραμύθια για μικρά παιδιά.
_____________________________ 
 
(*)  Ο Απόστολος Αποστολόπουλος είναι δημοσιογράφος. Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Νέα Σμύρνη με μικρασιατική παιδεία από την οικογένειά του. Ακολούθησε τη δουλειά του πατέρα του και του παππού του. Τα χρόνια της δικτατορίας έφυγε στο Παρίσι, όπου και σπούδασε κοινωνιολογία στο -τότε πειραματικό- πανεπιστήμιο της Vincennes. Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του ζωή από την εφημερίδα Αυγή, όπου από χρόνια αρθρογραφεί στο κυριακάτικο φύλλο της σε φιλική βάση. Έχει εργαστεί επίσης στις εφημερίδες Μεσημβρινή, Απογευματινή, Αθηναϊκή και σε περιοδικά όπως το Αντί και τα Πολιτικά Θέματα. Συνεργασία είχε, στο ραδιόφωνο, με το σταθμό της Αθήνας 9,84. Από το 1974 εργάζεται στην ΕΡΤ, όπου, έως το 1997, παρουσίαζε το Δελτίο Ειδήσεων καθώς και πολλές δημοσιογραφικές εκπομπές.
πηγή: iskra.gr

«Συναγερμός» στη Ε.Ε. για τα μολυσμένα αυγά

Αυγά μολυσμένα με το εντομοκτόνο fipronil εντοπίστηκαν σε 40 χώρες, μεταξύ των οποίων βρίσκονται 24 από τα 28 κράτη μέλη της ΕΕ, αναφέρει το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων DPA


Ευθύνες για απόκρυψη στοιχείων αποδίδει ο Γερμανός υπουργός σε συγκεκριμένα κράτη μέλη.

Αυγά μολυσμένα με το εντομοκτόνο fipronil εντοπίστηκαν σε 40 χώρες, μεταξύ των οποίων βρίσκονται 24 από τα 28 κράτη μέλη της ΕΕ, αναφέρει το γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων DPA.

Εκατομμύρια αυγά έχουν ήδη αποσυρθεί από τα ράφια πολλών ευρωπαϊκών σούπερ μάρκετ.

Ορισμένοι ρυθμιστικοί φορείς, ωστόσο, εξέφρασαν την ανησυχία τους ότι πολλά μολυσμένα αυγά έχουν ήδη εισέλθει στην τροφική αλυσίδα, κυρίως μέσω μεταποιημένων προϊόντων όπως μπισκότα, κέικ και σαλάτες.

«Περιμένω ότι το ευρωπαϊκό σύστημα ταχείας ειδοποίησης θα πρέπει να λειτουργεί σύμφωνα με την ονομασία του. Δεν ήταν έτσι στο παρελθόν. Δυστυχώς υπήρχαν πληροφορίες για μήνες αλλά δεν τις πέρασαν σε μας» δήλωσε ο Γερμανός υπουργός γεωργίας.

Στο στόχαστρο βρέθηκαν κυρίως Ολλανδία και Βέλγιο που κατηγορούνταν ότι γνώριζαν από καιρό για το σκάνδαλο και δεν ενημέρωσαν τις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές.

Το θέμα βρίσκετια στο τραπέζι του Συμβουλίου των υπουργών Γεωργίας της ΕΕ στο Ταλίν της Εσθονίας.

«Θα είμαστε ιδιαιτέρως προσεχτικοί και δεν θα ανεχτούμε, οι δράσεις μερικών ανθρώπων να βάλουν σε κίνδυνο την ακεραιότητα και τη φήμη και τη σταθερότητα ολόκληρης της διατροφικής αλυσίδας, που αποτελεί οικονομικό πυλώνα της ΕΕ» είπε ο αρμόδιος Επίτροπος Βιτένις Αντριουκάιτις.

Σύμφωνα με το γερμανικό πρακτορείο, εκπρόσωπος της Κομισιόν επιβεβαίωσε ότι τα μόνα κράτη της ΕΕ που δεν έχουν επηρεαστεί μέχρι στιγμής είναι η Λιθουανία, η Πορτογαλία, η Κύπρος και η Κροατία.

Ο Ενιαίος Φορέας Ελέγχου Τροφίμων στην Ελλάδα διεξάγει εντατικούς ελέγχους και αναφέρει ότι τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα δειγμάτων αυγών και προϊόντων τους για την ανίχνευση της παρουσίας fipronil, ήταν όλα αρνητικά.

Τέλος των ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την Τουρκία;

Οι σχέσεις με την Τουρκία έχουν αναδειχθεί σε μείζον προεκλογικό ζήτημα στη Γερμανία. Οι βασικοί υποψήφιοι για την καγκελαρία τάσσονται υπέρ της διακοπής των ενταξιακών διαπραγματεύσεων. Τι θα σήμαινε όμως αυτό;

 

Πολλοί εκτιμούν ότι οι ενταξιακές διαπραγματεύεις Τουρκίας-ΕΕ έχουν ήδη αποτύχει. Στη Γερμανία τόσο η Άνγκελα Μέρκελ ως υποψήφια καγκελάριος της χριστιανικής ένωσης όσο και ο Μάρτιν Σουλτς ως υποψήφιος των Σοσιαλδημοκρατών τάχθηκαν υπέρ του τερματισμού των ενταξιακών διαπραγματεύσεων με την Άγκυρα.

Με τη στάση της η Γερμανίδα καγκελάριος -η οποία μέχρι πρότινος δίσταζε να διατυπώσει μια τόσο ξεκάθαρη θέση- υποχρεώνει τώρα και την ΕΕ να πάρει τοποθετηθεί. Υποστηρικτές πάντως διαθέτει, όπως για παράδειγμα την Φεντερίκα Μογκερίνι, ύπατη Εκπρόσωπο της ΕΕ για Θέματα Εξωτερικής Πολιτικής και Πολιτικής Ασφάλειας. Αλλά και ο πρόεδρος της Κομισιόν Ζαν Κλοντ Γιούνκερ σε ομιλία του στις Βρυξέλλες  την προηγούμενη εβδομάδα διαπίστωσε πως η Τουρκία απομακρύνεται με "τεράστια" βήματα από την Ευρώπη.

Θεωρητικά το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο θα μπορούσε στη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ στα μέσα Οκτωβρίου να λάβει την απόφαση να τερματίσει τις διαπραγματεύσεις και μαζί να διαγραφούν πλήρως τα σχετικά κονδύλια που προβλεπόταν να λάβει η Άγκυρα.

Μια στάση προς παραδειγματισμό


Μια σχετική απόφαση δεν θα εξέπληττε κανέναν μια και η Τουρκία στην πραγματικότητα ποτέ μέχρι σήμερα δεν εκπλήρωσε τα κριτήρια και δεν προβλέπεται να τα εκπληρώσει στο άμεσο μέλλον. Η διακοπή των ενταξιακών διαπραγματεύσεων θα ήταν πάντως κάτι πρωτόγνωρο για την ΕΕ αφού στο παρελθόν δεν υπήρξαν παρόμοιες περιπτώσεις. Επί της ουσίας βέβαια θα είχε συμβολικό χαρακτήρα αφού στην πραγματικότητα οι διαπραγματεύσεις έχουν παγώσει από τον περασμένο Δεκέμβριο. Εκτός αυτού δεν είχαν κανένα αποτέλεσμα τα τελευταία δώδεκα χρόνια μια και η Άγκυρα αρνείται να αναγνωρίσει την Κύπρο ως κράτος μέλος της ΕΕ. Κρίνοντας και μόνον από αυτό μπορεί να συμπεράνει κανείς πως η Τουρκία δεν εννοούσε ποτέ σοβαρά την ένταξή της στην ΕΕ.

Όταν η Άνγκελα Μέρκελ έγινε για πρώτη φορά καγκελάριος το 2005 «κληρονόμησε» από τον προκάτοχό της Γκέρχαρντ Σρέντερ τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις με την Τουρκία. Τόσο η ίδια όσο και το κόμμα της είχαν επιφυλάξεις και γι΄ αυτό προέκριναν εξαρχής μια «προνομιακή εταιρική σχέση». Και από ό,τι φαίνεται είχαν δίκιο. Ο Ερντογάν με το πέρασμα του χρόνου απομακρυνόταν ολοένα και πιο πολύ από τις αξίες της ΕΕ.

Ωστόσο ακόμα και εάν διακοπούν οι διαπραγματεύσεις, η ΕΕ και η Τουρκία θα παρέμεναν στενά συνδεδεμένες, τόσο οικονομικά όσο και πολιτικά. Η ΕΕ θέλει να συνεχίσει να ισχύει και να εφαρμόζεται η συμφωνία με την Τουρκία για το προσφυγικό ενώ το Βερολίνο από την πλευρά του χρειάζεται ανοιχτούς τους διαύλους επικοινωνίας με την Άγκυρα μια και 50 Γερμανοί βρίσκονται σε τουρκικές φυλακές.

Από την άλλη πλευρά η Άγκυρα θέλει να διατηρήσει την τελωνειακή ένωση με την ΕΕ, το οποίο είναι ένα ισχυρό χαρτί στα χέρια της τελευταίας. Ο τερματισμός των ενταξιακών διαπραγματεύσεων δεν θα σημάνει πάντως το τέλος των πολιτικών σχέσεων με την Τουρκία και ίσως είναι ένα μάθημα και για άλλες υπό ένταξη χώρες που δεν σκοπεύουν να τηρήσουν τους όρους ένταξης.
 Deutsche Welle

Συνεχίζεται το θρίλερ για το Ελληνικό

Παράταση στο θρίλερ για την έγκριση του σχεδίου ανάπτυξης του Ελληνικού καθώς χθες το βράδυ, παρά τη μαραθώνια συνεδρίαση του ΚΑΣ, δεν ελήφθη απόφαση για το θέμα, σύμφωνα με το euro2day.gr 


Η συνεδρίαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) είχε αρχίσει από τις 6:30 το απόγευμα και λίγο πριν τις 2:00 τα ξημερώματα διεκόπη χωρίς να έχει ληφθεί απόφαση επί του σχεδίου που κατέθεσε το επενδυτικό σχήμα υπό τη Lamda Development του ομίλου Λάτση. Η διακοπή της συνεδρίασης φαίνεται πως συνδέεται με το γεγονός πως, παρά τις αισιόδοξες προβλέψεις κυβερνητικών στελεχών, το ΚΑΣ θα οδηγούνταν σε απόφαση όχι και τόσο ευχάριστη για την πορεία της επένδυσης.

Υπενθυμίζεται πως το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων και η κυβέρνηση (υπουργείο Πολιτισμού) προχώρησαν προ μηνών στην υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με τη Lamda σύμφωνα με το οποίο η τελευταία θα συνεργαζόταν στενά με τις αρχαιολογικές υπηρεσίες, θα κάλυπτε το κόστος τυχουσών ερευνών κ.λπ. Στόχος ήταν να επιταχυνθεί η διαδικασία και κυρίως να πεισθεί το ΚΑΣ και να μην προχωρήσει στην κήρυξη μεγάλου τμήματος της έκτασης του πρώην αεροδρομίου ως αρχαιολογική ζώνη, όπως έχουν εισηγηθεί οι υπηρεσίες της Αρχαιολογίας.

Η χθεσινή συνεδρίαση έδειξε πως το μνημόνιο δεν ήταν αρκετό. Σημειώνεται πως το σχέδιο για το Ελληνικό θα συζητηθεί σήμερα στο Κεντρικό Συμβούλιο Νεοτέρων Μνημείων, αλλά είναι άγνωστο πότε θα συνεχιστεί η συζήτηση του θέματος στο ΚΑΣ.

Η έγκριση του σχεδίου από τις υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού είναι απαραίτητη ώστε να προχωρήσει, αφού ληφθούν και οι άλλες εγκρίσεις, η επικύρωση του σχετικού προεδρικού διατάγματος από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) και να φτάσουμε στο οικονομικό κλείσιμο της συμφωνίας με τη Lamda.
Φώτης Κόλλιας/Euro2day