400 νέοι παιδικοί σταθμοί σε 203 δήμους εντός του 2018

Το πρόγραμμα επιδότησης από εθνικούς πόρους της ίδρυσης και λειτουργίας νέων δημοτικών βρεφονηπιακών σταθμών ανέλυσε η αναπληρώτρια υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεανώ Φωτίου, σε συνάντηση που είχε με δημάρχους και εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης...

 
Με την επισήμανση ότι το 2018 η κυβέρνηση στοχεύει σε δράσεις για το παιδί, η αναπληρώτρια υπουργός Εργασίας, Θεανώ Φωτίου παρουσίασε χθες στους 203 δημάρχους το πρόγραμμα που αποσκοπεί στη δημιουργία 400 νέων παιδικών σταθμών για την απορρόφηση περισσότερων παιδιών μέσω του προγράμματος “Εναρμόνιση της Επαγγελματικής με την Οικογενειακή Ζωή”. Το πρόγραμμα του υπουργείου Εργασίας περιλαμβάνει ειδική επιχορήγηση 15 εκατ. ευρώ για ανακατασκευή χώρων, ώστε να αυξηθούν κατά 10.000 οι θέσεις φιλοξενίας παιδιών και να προσληφθεί προσωπικό, που θα ξεπεράσει τα 2.500 άτομα. Τις επόμενες μέρες το υπουργείο Εργασίας θα αποστείλει στους 203 δήμους τη λίστα των προδιαγραφών και των τεχνικών παρεμβάσεων, που θα χρηματοδοτηθούν.

“Η κυβέρνηση έχει θέσει για το 2018 ως στόχο υψηλής προτεραιότητας το παιδί” τόνισε η αναπληρώτρια υπουργός απευθυνόμενη στους δημάρχους και αναφερόμενη στο φλέγον ζήτημα της φιλοξενίας των παιδιών στις δημοτικές δομές. Άλλωστε, εδώ και χρόνια είναι εντοπισμένο το πρόβλημα, όπου γονείς ενώ διαθέτουν το κουπόνι δεν μπορούν να το ενεργοποιήσουν διεκδικώντας μια θέση σε δημοτικό παιδικό σταθμό, καθώς δεν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις και σε πολλές περιπτώσεις, κυρίως στα αστικά κέντρα απευθύνονται στους ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς.

Με βάση το πρόγραμμα του υπουργείου Εργασίας ο κάθε δήμος από τους 203 θα έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει πόρους για ανακατασκευή υφιστάμενων χώρων, που θα τους έχουν ορίσει ως βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, ώστε τη νέα σχολική χρονιά οι αίθουσες να είναι έτοιμες. Πρόκειται για χώρους που είτε είναι ιδιόκτητοι, είτε παραχωρημένοι, είτε μισθωμένοι. Για μια δομή ή τμήμα θα χορηγηθούν έως 50.000 ευρώ και για δυο δομές ή τμήματα θα χορηγηθούν 75.000 ευρώ. Η επιχορήγηση αφορά βρεφικούς σταθμούς έως 14 θέσεις, βρεφονηπιακούς έως 20 θέσεις και παιδικούς έως 25 θέσεις.

Η Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης (ΕΕΤΑΑ Α.Ε.) θα εκδώσει πρόσκληση ενδιαφέροντος που θα αφορά τους 203 δήμους, για την συμμετοχή των οποίων απαιτείται έγκριση από δημοτικό συμβούλιο, εφ’ όσον η δομή υπάγεται απευθείας στον δήμο ή από το Δ.Σ. του νομικού προσώπου του δήμου, εφ’ όσον η δομή υπάγεται σε αυτό. Έως τα τέλη Μαΐου, ο δήμος θα πρέπει να έχει καταθέσει τον φάκελο των εργασιών ανακατασκευής προκειμένου να λάβει την πρώτη δόση. Η αποπληρωμή θα γίνεται με την ολοκλήρωση της ανακατασκευής. Επίσης, η αναπληρώτρια υπουργός ενημέρωσε ότι με τη δημιουργία νέων δομών θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για την πρόσληψη προσωπικού 2.562, που θα τις στελεχώσει.

Θετική ήταν η ανταπόκριση των δημάρχων, παρότι υπήρξε πλήθος ερωτημάτων κυρίως στο εάν η ανακατασκευή χώρων συνδέεται με την εφαρμογή του νέου πρότυπου κανονισμού για τις δημοτικές δομές παιδικής φροντίδας, γιατί σε αυτή την περίπτωση, οι δήμαρχοι αντέτειναν ότι “με τις νέες αυστηρές προδιαγραφές οι παλαιοί, πρώην κρατικοί παιδικοί σταθμοί θα κλείσουν, αφού δεν τις πληρούν”.

“Η κυβέρνηση δεν θα δεχθεί να κλείσει καμία δομή παιδικής φροντίδας και δεν επιθυμεί να υπάρχουν παιδιά εκτός δομών” ξεκαθάρισε η αναπληρώτρια υπουργός. Διευκρίνισε, πάντως, ότι το πρόγραμμα των 15 εκατ. ευρώ αποτελεί μεταβατική λύση έως ότου ξεκινήσει το επόμενο πρόγραμμα από το 2019 για κατασκευή 1.800 νέων παιδικών σταθμών πανελλαδικά, από χρηματοδότηση που θα προκύψει από τα αντίμετρα. Η Θ. Φωτίου σημείωσε, μάλιστα, ότι το πρόγραμμα των 95 εκατ. ευρώ που είναι σε εξέλιξη από το υπουργείο Εσωτερικών για την ανακατασκευή των υφιστάμενων βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών, ώστε να υπάρξει συμμόρφωση με τον πρότυπο κανονισμό, δεν σχετίζεται με το πρόγραμμα του υπουργείου Εργασίας, που μόλις εξήγγειλε.

“Με την αξιοποίηση των πόρων του υπουργείου Εργασίας θα ανακατασκευαστούν αίθουσες και θα δημιουργηθούν νέα τμήματα, ώστε να είστε έτοιμοι το φθινόπωρο του 2018 να υποδεχθείτε τα παιδιά” διευκρίνισε ο Θ. Γκοτσόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της ΕΕΤΑΑ, εταιρείας που διαχειρίζεται το πρόγραμμα “Εναρμόνιση Επαγγελματικής με την Οικογενειακή Ζωή”. Σημείωσε, μάλιστα, ότι παρέχεται η ευελιξία εφ’ όσον σε κάποιο δήμο ανοίξει νέα δομή, να ενεργοποιηθούν τα κουπόνια που έχουν στην διάθεσή τους οι γονείς και έως εκείνη τη στιγμή δεν τα είχαν αξιοποιήσει λόγω έλλειψης διαθέσιμων θέσεων.

Λάθος χαρακτηρίζει τις οικονομικές αντιλήψεις Σόιμπλε ο Ζίγκμαρ Γκάμπριελ

Ο Γερμανός ΥπΕξ τοποθετείται λέγοντας ότι εδώ και χρόνια ακούγονται διάφορα περί Ευρώπης πολλαπλών ταχυτήτων, ενώ δυστυχώς στην πραγματικότητα όντως υφίσταται μία Ευρώπη με πολλαπλές ταχύτητες και εντελώς διαφορετικές στοχοθετήσεις....


Την ελπίδα ότι η Γερμανία θα παραμείνει τμήμα της ευρωπαϊκής εξωτερικής πολιτικής, εκφράζει σε συνέντευξή του στο περιοδικό Der Spiegel ο Γερμανός υπουργός Εξωτερικών Ζίγκμαρ Γκάμπριελ. «Η Γερμανία δεν θα έχει καμία πραγματική φωνή στον κόσμο μόνη της παρά μόνον ως τμήμα της ευρωπαϊκής φωνής» σημειώνει ο Γκάμπριελ προσθέτοντας ότι στο πλαίσιο μίας ευρωπαϊκής εξωτερικής πολιτικής είναι αναγκαίος ο προσδιορισμός των κοινών ευρωπαϊκών συμφερόντων, καθώς και ότι δεν πρέπει να μειωθεί η αξία των κοινών ευρωπαϊκών αξιών, όπως η ελευθερία, η δημοκρατία, τα ανθρώπινα δικαιώματα

O Γερμανός υπουργός Εξωτερικών εκτιμά μάλιστα ότι «στον τελευταίο μεγάλο κυβερνητικό συνασπισμό στη Γερμανία δώσαμε πολύ λίγη σημασία στην Ευρώπη. Γράψαμε ένα ευρωπαϊκό κεφάλαιο στο οποίο επιβλήθηκαν πολύ έντονα οι οικονομικές αντιλήψεις του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε. Κι αυτό ήταν λάθος».

Μιλώντας για τον ρόλο της Γερμανίας σήμερα στον κόσμο, σημειώνει ότι αποτελεί ένα σημείο του πλανήτη που ποθούν πολλοί άνθρωποι, κυρίως λόγω της οικονομικής της ισχύος, αλλά και της φιλειρηνικής της υπόστασης. Παρά το ότι αναγνωρίζει ότι δεν έχουν εξαλειφθεί τα φαινόμενα φτώχειας και αδικίας εντός της χώρας, υπογραμμίζει τις κατακτήσεις της έναντι των όσων έζησαν οι προηγούμενες γενιές.

«Θα δούμε εάν οι Χριστιανοδημοκρατες είναι διατεθειμένοι να κάνουν το βήμα προς μια νέα ευρωπαϊκή συνύπαρξη. Στην παρούσα φάση βέβαια το CSU αποφασίζει άλλα. Αντί να αποφασίσει την ?επένδυση? στην Ευρώπη, ζητά να διπλασιάσει η Γερμανία τον προϋπολογισμό της για την άμυνα. Εντελώς στη γραμμή Donald Trump. Είμαι σίγουρος ότι σ' αυτό δεν πρόκειται να συμφωνήσει το SPD».

Σύμφωνα με τον Γκάμπριελ «Μόσχα, Πεκίνο και Ουάσινγκτον έχουν ένα κοινό σημείο στην πραγματικότητα: δεν εκτιμούν καθόλου την ΕΕ. Την περιφρονούν».

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει και η ίδια η ΕΕ, σημειώνει μεταξύ άλλων ότι «ζούμε σε μία εποχή ανταγωνισμού μεταξύ δημοκρατικά και αυταρχικά συγκροτημένων κρατών. Και τα τελευταία επιχειρούν ήδη τώρα να κερδίσουν σε επιρροή στην ΕΕ και να μας διασπάσουν. Τα πρώτα ρήγματα είναι αναγνωρίσιμα στην Ευρώπη».

Ακολούθως υπογραμμίζει δεν αρκεί μόνον να καταστεί αποτελεσματικότερη η δημοκρατία στην Ευρώπη, αλλά να διατηρηθεί σε βάθος χρόνου το ευρωπαϊκό μοντέλο διαχείρισης των πραγμάτων και σε επίπεδο οικονομίας.

Ο Γερμανός ΥπΕξ τοποθετείται στη συνέχεια λέγοντας ότι εδώ και χρόνια ακούγονται διάφορα περί Ευρώπης πολλαπλών ταχυτήτων, ενώ δυστυχώς στην πραγματικότητα όντως υφίσταται μία Ευρώπη με πολλαπλές ταχύτητες και εντελώς διαφορετικές στοχοθετήσεις.

Ερωτώμενος για την κατάσταση στο Ιράν και για το εάν μπορεί να γίνει λόγος για μία ιρανική άνοιξη, ο Γερμανός ΥπΕξ σημειώνει ότι είναι δύσκολο να αποφανθεί κανείς ως προς αυτό, δεδομένου ότι οι εκδηλώσεις διαμαρτυρίας υποστηρίζονται από πολύ διαφορετικές ομάδες ανθρώπων, ενώ απουσιάζουν οι ηγετικές μορφές και μία κοινή πολιτική ατζέντα.

Αναφορικά με τις γερμανοτουρκικές σχέσεις ο κ. Γκάμπριελ τονίζει: «Εξαιτίας των φυλακίσεων και των παραβιάσεων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Τουρκία μειώσαμε τις οικονομικές μας δραστηριότητες». Ειδικότερα, σχετικά με τις δηλώσεις του Τούρκου ομολόγου του, Μεβλούτ Τσαβούσογλου για μία ταχεία βελτίωση των γερμανοτουρκικών σχέσεων και στο γεγονός ότι ο Γερμανός ΥπΕξ τον χαρακτηρίζει ως «προσωπικό φίλο» ,ο κ. Gabriel σημειώνει μεταξύ άλλων ότι ο κ. Τσαβούσογλου έκανε πολλά για την απελευθέρωση πολλών κρατουμένων Γερμανών πολιτών και ότι η σχέση φιλίας τους έχει συντελέσει στην προώθηση των θεμάτων αυτών.
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μπέττυ Μπαζιάνα: «Ο ΣΥΡΙΖΑ πήρε την κυβέρνηση αλλά δεν πήρε την εξουσία»

Η σύζυγος του πρωθυπουργού, Μπέττυ Μπαζιάνα, στην πρώτη της συνέντευξη στην Εφημερίδα των Συντακτών δηλώνει ότι: "Δεν δέχομαι κατηγορίες περί προδοσίας και εξαπάτησης" και σε άλλο σημείο προσθέτει:"Αν ξέρετε κάποιον από τον ΣΥΡΙΖΑ που έβγαλε χρήματα στην πλάτη του ελληνικού λαού να μου το πείτε. Πρώτη εγώ θα βγω στους δρόμους" για να επισημάνει ότι "Η Ιστορία έχει καταγράψει τη διαφορά ήθους και πολιτικής"....

«Η ιστορία έχει καταγράψει τη διαφορά ήθους και πολιτικής. Δεν δέχομαι κατηγορίες περί προδοσίας και εξαπάτησης. Αν ξέρετε κάποιον από τον ΣΥΡΙΖΑ που έβγαλε χρήματα στην πλάτη του ελληνικού λαού να μου το πείτε. Πρώτη εγώ θα βγω στους δρόμους», τονίζει η Μπέττυ Μπαζιάνα σε μια εφ΄ όλης της ύλης συνέντευξή της στην "Εφημερίδα των Συντακτών" Σαββατοκύριακο με τίτλο "Ο ΣΥΡΙΖΑ πήρε την κυβέρνηση αλλά δεν πήρε την εξουσία".

Επισημαίνοντας ότι «ο κόσμος των παραδείσιων τόπων ανήκει σε διαφορετικό από μένα αξιακό σύστημα», αναρωτιέται η Μπέττυ Μπαζιάνα «πώς είναι δυνατόν να θεωρείται αξία η ιδιώτευση, το προσωπικό κέρδος σε βάρος του κοινού καλού και του δίκιου».

Μιλώντας όπως επισημαίνει η ίδια ως πολίτης και όχι ως σύζυγος του πρωθυπουργού, αναφέρεται, μεταξύ άλλων, και στα δραματικά γεγονότα μέσα και έξω από το Μαξίμου το καλοκαίρι του 2015, τα οποία φαίνεται να την "πονούν": «Τα τελευταία τρία χρόνια κάθε 5η Ιουλίου κλαίω από νεύρα, από οργή -ναι, κυριολεκτώ», λέει χαρακτηριστικά, ωστόσο υπογραμμίζει ότι «ο Τσίπρας το πήγε ως το όριο της αντοχής που είχε η χώρα. Μέσα σ' αυτή τη δίνη δεν άλλαξε τον χάρτη των αξιών του, δεν τάχτηκε υπέρ των ισχυρών, είναι πάντα με την πλευρά των ανθρώπων του μόχθου».

Παράλληλα στις επικρίσεις της αντιπολίτευσης ότι ο ΣΥΡΙΖΑ άλλα υποσχέθηκε και άλλα έκανε, απαντά ότι εκείνοι «έσκυβαν το κεφάλι χωρίς να χάσουν καθόλου χρόνο, πρόθυμοι σε όλες τις εντολές» και «έχουν χρεωθεί για πάντα την αναξιοπρέπεια της υποταγής τους».

Αναφερόμενη ειδικότερα στα γεγονότα του καλοκαιριού του 2015 η Μπέττυ Μπαζάνα επισημαίνει:

«Υπάρχει μια αλήθεια που εκείνη την περίοδο καταπλακώθηκε μέσα στην ολομέτωπη επίθεση κατά της κυβέρνησης. Της αλήθειας ότι ο Τσίπρας το οδήγησε μέχρι εκεί που μπορούσε να το πάει, έχοντας συναίσθηση της ευθύνης για ό,τι είχε υποσχεθεί στον ελληνικό λαό αλλά και της ευθύνης μπροστά στο διακύβευμα.

»Γι' αυτό δεν δέχομαι τις κατηγορίες περί προδοσίας και εξαπάτησης. Δεν είχε άλλα στο μυαλό του κι άλλα έκανε, δεν είπε ψέματα, δεν οπισθοχώρησε. Πάλεψε να διαχειριστεί μια σκληρή, αμετακίνητη κατάσταση που ορθώθηκε μπροστά του άκρως απειλητική. Και το πήγε ως το όριο της αντοχής που είχε η χώρα μπροστά στην τρομακτική πίεση, τον πνιγμό, την τιμωρία. Είναι περιττό να πω αν συμφωνεί ο Τσίπρας με ό,τι αναγκάστηκε να κάνει, ότι θα ήθελε να τα κάνει όλα αλλιώς. Ναι, αγωνίστηκε όσο καλύτερα μπορούσε έχοντας απόλυτη συναίσθηση της επικίνδυνης κατάστασης.

»Διαπραγματεύτηκε μέχρι τελευταίας στιγμής για μια συμφωνία που δεν θα υπάκουε στους ίδιους νόμους του αδιεξόδου: στην παράλογη λιτότητα. Και στην τελευταία πρόταση συμφωνίας από τους δανειστές, στο εκβιαστικό "take it or leave it" πάλεψε όσο άντεξε. Και έκανε αυτό που κάθε δημοκράτης, αριστερός πολιτικός θα έκανε: ρώτησε το λαό που τον εξέλεξε προκειμένου να αντισταθεί, "να υπογράψω; " Και ο λαός μας απάντησε περήφανα και αποστομωτικά: «όχι», παρόλη τη βία εκείνης της κρίσιμης εβδομάδας πριν το δημοψήφισμα, την απίστευτη προπαγάνδα, τότε που το παλιό σύστημα έπαιζε τα ρέστα του?. Θυμάστε όσους έτρεχαν να φυγαδεύσουν τις καταθέσεις τους με το φόβο του κουρέματος των τραπεζικών καταθέσεων; Θυμάστε το διχασμό; Εκείνοι που είχαν να χάσουν πολλά και είχαν ήδη βγάλει τα χρήματά τους στο εξωτερικό και εκείνοι που δεν είχαν να χάσουν πια τίποτα.

»Ο Τσίπρας ζήτησε την κρίσιμη στιγμή τη γνώμη του ελληνικού λαού κι αυτός, παρόλο των ωμό εκβιασμό που του έκλεισαν προκλητικά τις τράπεζες, τού είπε: "να αντισταθείς". Θυμάστε τη συγκέντρωση του "όχι" στο Σύνταγμα; Ένα εκατομμύριο άνθρωποι. Μια φωνή που δυνάμωνε, μια δύναμη που μας ένωνε.

»... Ο Τσίπρας, έχοντας ρωτήσει τον ελληνικό λαό στο δημοψήφισμα έφυγε για να διαπραγματευτεί ξανά με τους δανειστές μια καλύτερη συμφωνία. Είχε πάρει καθαρή εντολή δικαιότερης συμφωνίας, όχι εντολή ρήξης ή εξόδου από την Ευρώπη ή το ευρώ. Το ερώτημα του δημοψηφίσματος ήταν σαφές: "Συμφωνείτε με την πρόταση των δανειστών; ". Στηριζόμενος στο κρυστάλλινο «όχι» του ελληνικού λαού, επέστρεψε με μια συμφωνία που ήταν μακριά από αυτό που οραματιζόταν αρχικά. Έκανε ένα συμβιβασμό, όχι όμως ταπεινωτικό, ένα συμβιβασμό που πίστευε ότι είχε μια προοπτική: να οδηγήσει τελικά στο τέλος της ηγεμονίας των ισχυρών, στο τέλος της παράλογης λιτότητας. Κι έκανε πάλι αυτό που θα έπρεπε να κάνει κάθε αριστερός πολιτικός που σέβεται τη ψήφο του λαού του, αλλά κυρίως σέβεται τον εαυτό του: έθεσε ξανά στην κρίση του λαού τις επιλογές του προκαλώντας τις εκλογές του Σεπτέμβρη του ΄15. Είπε ξεκάθαρα: "Στις πρώτες εκλογές εκλέχθηκα με ένα πρόγραμμα που οραματιζόταν τον άμεσο τερματισμό της ατιμωτικής επιτροπείας και της λιτότητας. Έδωσα ένα γνήσιο, καθαρό αγώνα με όσες δυνάμεις είχα. Αυτά κατάφερα. Ζήτησα τη γνώμη σας στα δύσκολα, στο αδιέξοδο. Το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος ήταν στα χέρια μου δύναμη. Που δυστυχώς υποτιμήθηκε. Αυτή τη συμφωνία έφερα. Συμφωνείτε; Συνεχίζουμε μαζί τον αγώνα; ". Και ο λαός μας, απάντησε πάλι. Και εμπιστεύτηκε ξανά στο ΣΥΡΙΖΑ την ελπίδα».

Σε άλλο σημείο της συνέντευξης η κ. Μπαζιάνα αποκαλύπτει ότι θα ήθελε να είχε συναντήσει τον Φιντέλ Κάστρο και σημειώνει: «Η εξουσία, ακόμα και η αριστερή, χτυπάει σε πολύ εσωτερικές χορδές του ανθρώπου, έχει να κάνει με την αυταρέσκειά του, την εικόνα του εαυτού του, ακόμα και με τη λίμπιντό του. Ο ναρκισισμός καιροφυλακτεί. Ίσως η ψυχανάλυση να βοηθούσε τους πολιτικούς... Αλλά ποιος αντέχει να συγκρουστεί με το είδωλό του;»
Η συνέντευξη της κας Μπαζιάνα  στην εφημ. των Συντακτών >>>

Που θα πηγαίνουν τα χρήματα από τις χρεώσεις στις πλαστικές σακούλες

Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Σωκράτης Φάμελλος επισήμανε ότι η Ελλάδα έπρεπε να εναρμονιστεί με την ευρωπαϊκή οδηγία για τη χρήση της πλαστικής σακούλας και ανέφερε ότι στο πλαίσιο αυτό υπάρχει ένα αντικίνητρο για την πλαστική σακούλα...


Διευκρινίσεις για τις χρεώσεις στις πλαστικές σακούλες έδωσε ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος γνωστοποιώντας παράλληλα που θα πηγαίνουν τα έσοδα από το ειδικό περιβαλλοντικό τέλος που θα πληρώνουν όσοι επιλέγουν να κάνουν χρήση σακούλας.

«Αν ο πολίτης χρησιμοποιεί είτε διχτάκι, είτε πάνινη σακούλα, είτε χάρτινη, είτε σακούλα πολλαπλής χρήσης, δεν πληρώνει κανένα τέλος. Άρα, αυτό που έχει εφαρμοστεί, προβλέπει ότι ο πολίτης που γνωρίζει να λειτουργεί ορθά καταναλωτικά και περιβαλλοντικά, δεν πληρώνει κανένα τέλος» τόνισε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 fm».

Η  χρέωση λειτουργεί ως αντικίνητρο


Ο κ. Φάμελλος επισήμανε ότι η Ελλάδα έπρεπε να εναρμονιστεί με την ευρωπαϊκή οδηγία για τη χρήση της πλαστικής σακούλας και ανέφερε ότι στο πλαίσιο αυτό υπάρχει ένα αντικίνητρο για την πλαστική σακούλα, κατ΄ αρχήν 3 λεπτά το τεμάχιο για το 2018 και 7 λεπτά το τεμάχιο για το 2019.

Που θα πηγαίνουν τα χρήματα


«Το βασικό που κάναμε είναι ότι όλα τα ταμεία πλέον των σημείων λιανικής και των σούπερ μάρκετ είναι πομποί ενός περιβαλλοντικού μηνύματος ότι προσέξτε, η λεπτή πλαστική σακούλα είναι επικίνδυνη για το περιβάλλον περιορίστε την» είπε και γνωστοποίησε ότι το τέλος που θα πληρώσει ο καταναλωτής για την πλαστική σακούλα θα πηγαίνει ολόκληρο στον Ελληνικό Οργανισμό Ανακύκλωσης, προκειμένου να αγοράζονται σακούλες πολλαπλής χρήσης και άλλα μέσα μεταφοράς προϊόντων και διανέμονται στους πολίτες μέσα από τους δήμους.

Για την εφαρμογή του μέτρου στην Ελλάδα διευκρίνισε ότι προηγήθηκε εξαντλητικός διάλογος επί ενάμισι χρόνο με τους παραγωγούς πλαστικής σακούλας, τους εργαζόμενους σε όλα τα σημεία πώλησης, τα σούπερ μάρκετ, τις περιβαλλοντικές οργανώσεις και την αυτοδιοίκηση.
politik.gr

Αλέξης Τσίπρας: Παράθυρο ευκαιρίας για το Σκοπιανό

Το 2018 είναι μια σημαντική χρονιά, όχι μόνο λόγω της εξόδου από τα μνημόνια, αλλά και επειδή ανοίγει σημαντικό παράθυρο ευκαιρίας για την επίλυση του Σκοπιανού, επισημαίνει ο Αλέξης Τσίπρας σε αποκλειστική του δήλωση στην εφημερίδα «Νέα Σελίδα» 

Το 2018 δεν θα είναι σημαντική χρονιά για την Ελλάδα μόνο λόγω της εξόδου από τα μνημόνια, αλλά και επειδή ανοίγει «ένα σημαντικό παράθυρο ευκαιρίας για την επίλυση του ονοματολογικού», τονίζει ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας σε αποκλειστική του δήλωση στην εφημερίδα «Νέα Σελίδα».

Στη δήλωσή του, ο κ. Τσίπρας προαναγγέλλει τις αναγκαίες αποφάσεις «ώστε να δικαιώσουμε τον ρόλο της Ελλάδας ως ηγετικής δύναμης στα Βαλκάνια αλλά και ως πυλώνα σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή», ενώ κάνει λόγο για μια «πρόκληση οικονομική αλλά και γεωπολιτική».

Παράλληλα, ο πρωθυπουργός ασκεί κριτική στη Νέα Δημοκρατία, την οποία κατηγορεί για αμήχανη και ανεύθυνη στάση, στο πλαίσιο της οποίας δεν αναγνωρίζει μεταξύ άλλων ούτε και «τη θετική παρακαταθήκη του Βουκουρεστίου το 2008».

Ολόκληρη η δήλωση του Αλέξη Τσίπρα έχει ως εξής:

«Το 2018 είναι μια σημαντική χρονιά για την Ελλάδα, όχι μόνο γιατί έπειτα από οκτώ ολόκληρα χρόνια, επιτέλους, βγαίνουμε από τα μνημόνια, αλλά και γιατί ανοίγει ταυτόχρονα ένα σημαντικό παράθυρο ευκαιρίας για την επίλυση του ονοματολογικού.

Είμαι πεπεισμένος ότι έχει έρθει πλέον η ώρα να πάρουμε τις αναγκαίες αποφάσεις, ώστε να δικαιώσουμε τον ρόλο της Ελλάδας ως ηγετικής δύναμης στα Βαλκάνια αλλά και ως πυλώνα σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή.

Πρόκειται για μια πρόκληση οικονομική αλλά και γεωπολιτική. Η Ελλάδα, τόσο στην οικονομία όσο και στην εξωτερική πολιτική, πρέπει να εμπεδώσει μια νέα δυναμική φυσιογνωμία. Αυτή μιας σύγχρονης δημοκρατικής χώρας, που επενδύει στην ανάπτυξη, την ειρήνη και την οικοδόμηση εμπιστοσύνης. Μιας χώρας που προοδεύει και λύνει προβλήματα.

Η κυβέρνηση έχει και τη βούληση αλλά και την ικανότητα να εγγυηθεί αυτή την πορεία.
Η ηγεσία της Νέας Δημοκρατίας, προσώρας, κρατά μια αμήχανη και ανεύθυνη στάση. Δεν αναγνωρίζει τις ιστορικές της ευθύνες για τη μη επίλυση του προβλήματος, ταυτόχρονα όμως ούτε και τη θετική παρακαταθήκη του Βουκουρεστίου το 2008.

Ελπίζω, σύντομα θα κατανοήσουν ότι ένα εθνικής σημασίας ζήτημα δεν προσφέρεται για μικροκομματικά παιχνίδια, ώστε, αν υπάρξει προοπτική λύσης, να δημιουργηθούν προϋποθέσεις ευρύτατης κοινοβουλευτικής συναίνεσης».

Μητσοτάκης: Δεν έχω ακούσει την επίσημη θέση της κυβερνητικής πλειοψηφίας

Την ίδια ώρα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης μέσω συνέντευξής του στο Capital.gr κατηγορεί την κυβέρνηση για διγλωσσία, δείχνοντας προς την πλευρά του Πάνου Καμμένου.

Όπως τόνισε μεταξύ άλλων ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, «Θα πρέπει να γνωρίζουμε ποια είναι η επίσημη θέση της κυβερνητικής πλειοψηφίας. Μέχρι στιγμής δεν έχω ακούσει τίποτα τέτοιο. Όταν τοποθετηθεί επίσημα η κυβέρνηση διά του πρωθυπουργού, εκφράζοντας και τους δύο κυβερνητικούς εταίρους, θα μπορέσουμε κι εμείς να τοποθετηθούμε».

Εξερχόμενος του Μεγάρου Μαξίμου, πάντως, την Πέμπτη, ο υπουργός Άμυνας εξέφρασε την εμπιστοσύνη του στους χειρισμούς του υπουργού Εξωτερικών, ενώ τόνισε πως ο όρος «Μακεδονία» αποτελεί εθνική θέση που έχει αποφασιστεί από το Συμβούλιο των Πολιτικών Αρχηγών.

«Υπάρχουν δύο αποφάσεις σταθμοί για το θέμα του Σκοπιανού. Η μία είναι η απόφαση των πολιτικών αρχηγών υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κωνσταντίνο Καραμανλή και η απόφαση του Βουκουρεστίου. Θεωρώ ότι οι διαπραγματεύσεις θα πρέπει να συνεχιστούν (...) Ελπίζω η λύση, η οποία θα δοθεί, θα είναι λύση η οποία θα διασφαλίζει τα εθνικά συμφέροντα και παράλληλα θα είναι αποδεκτή από το σύνολο του πολιτικού κόσμου», δήλωσε ο Πάνος Καμμένος.

Αισιοδοξία για την πορεία των διαπραγματεύσεων εξέφρασε ο Νίκος Κοτζιάς, ο οποίος επανέλαβε τη θέση της κυβέρνησης για σύνθετη ονομασία erga omnes.

Κόμματα χωρίς ρόλο;

Όλα τα κόμματα προσπαθούν να κατοχυρώσουν τον χώρο τους και, ει δυνατόν, να τον διευρύνουν. Σε κάθε περίπτωση προσπαθούν να αποδείξουν πως είναι οι αναντίρρητοι εκφραστές ενός σημαντικού αιτήματος για την πλειοψηφία της κοινωνίας...

του Δημήτρη Παπανικολόπουλου (*)

Όλα τα κόμματα -και σίγουρα τα κοινοβουλευτικά- έχουν έναν ρόλο, εκπροσωπούν κάποιους ή κάτι. Αυτό το «κάτι» είναι ο λόγος ύπαρξής τους και/ή αναπαραγωγής τους, το δυνατό τους χαρτί. Σε αυτό άλλωστε καταφεύγουν όταν στριμώχνονται, προκειμένου να υπενθυμίσουν την αξία τους και να εγκαλέσουν τους ψηφοφόρους, που μπορεί να είναι δυσαρεστημένοι με το κόμμα σε άλλα θέματα. Όλα τα κόμματα προσπαθούν να κατοχυρώσουν τον χώρο τους και, ει δυνατόν, να τον διευρύνουν. Σε κάθε περίπτωση προσπαθούν να αποδείξουν πως είναι οι αναντίρρητοι εκφραστές ενός σημαντικού αιτήματος για την πλειοψηφία της κοινωνίας και επιχειρούν συνεχώς να παρασύρουν τα άλλα κόμματα στον προνομιακό για τα ίδια χώρο πολιτικής αντιπαράθεσης.

Έτσι, η Ν.Δ. θεωρεί πως ο προνομιακός της χώρος είναι η επιχειρηματικότητα και η (εσωτερική και εξωτερική) ασφάλεια, το (μεταλλαγμένο) ΠΑΣΟΚ θεωρεί ότι είναι ο αυθεντικός εκφραστής τού εκσυγχρονισμού της ελληνικής κοινωνίας, καθώς και το ικανότερο κόμμα λόγω μακρόχρονης εμπειρίας, το ΚΚΕ πιστεύει πως είναι το μόνο κόμμα των εργαζομένων, η Χ.Α. ότι είναι το μόνο εθνικό κόμμα, ενώ η Ένωση Κεντρώων προσπαθεί να πλασαριστεί ως το κόμμα της Εκκλησίας (και άλλων κενών δαιμονίων). Στο πλαίσιο αυτό διεξάγεται ο δημόσιος διάλογος και οι κοινοβουλευτικές αντιπαραθέσεις.

Δεν προκαλεί εντύπωση ότι τα κόμματα της αντιπολίτευσης επιτίθενται εν χορώ στην κυβέρνηση, με ανελέητο τρόπο. Αυτό γίνεται πάντα. Εκείνο που ξενίζει κάπως είναι το γεγονός ότι το πράττουν ανεξάρτητα από το περιεχόμενο του εκάστοτε νομοσχεδίου ή κυβερνητικής πρωτοβουλίας, ανεξάρτητα από το αν τελικά συντάσσονται στην ίδια γραμμή ή συμφωνούν επί της αρχής. Η ισοπεδωτική ρητορεία και οι βαριές εκφράσεις που κατ’ εξακολούθηση εκστομίζουν πολιτικοί με αστική ευγένεια (υποτίθεται) έχει στόχο να καταδείξει στους πολίτες ότι αυτό που λένε είναι πέραν πάσης αμφιβολίας αληθές (αλλιώς, γιατί να είναι τόσο έξαλλοι;). Όμως, αν είχαν όντως έτσι τα πράγματα, η συναισθηματική αυτή ένταση θα περίμενε κανείς ότι θα ακολουθούνταν από ανάλογη πολιτική σιγουριά και σταθερά βήματα (και όχι αγωνία και παλινωδίες), από προτάσεις για διαφορετικές πολιτικές (και όχι ετεροπροσδιορισμό που εμπεδώνει την αίσθηση για το ποιος είναι το σημείο αναφοράς της πολιτικής ζωής), από διάθεση να αναδειχθεί ως έχει η κυβερνητική πολιτική (και όχι μέσα από το πρίσμα των fake news).

Στην πραγματικότητα, αν και όλα τα κόμματα δείχνουν σίγουρα για τον ρόλο αυτής της κυβέρνησης στη δεδομένη ιστορική συγκυρία, δεν μπορούν να μην αναγνωρίσουν ότι, προκειμένου να βρει, να διευρύνει ή να αλλάξει τον ρόλο της, αυτή η κυβέρνηση διεκδικεί το προνομιακό πεδίο όλων των κομμάτων, σε έναν αγώνα τύπου «όλα ή τίποτα». Για τον λόγο αυτό η Ν.Δ., γνωστή για την υποστήριξη μιας κρατικοδίαιτης αστικής τάξης και τη διαπλοκή με επιχειρηματικά συμφέροντα, ανησυχεί μήπως ο ΣΥΡΙΖΑ καταφέρει να προσελκύσει επενδύσεις χάρη στην έντονη διπλωματική δραστηριότητά του (σε Κίνα, Ρωσία, Γαλλία, ΗΠΑ) και επιβάλει πιο διαφανή διαχείριση. Για τη δυνατότητα απορρόφησης του ΕΣΠΑ… ο περιορισμένος χώρος της στήλης δεν επιτρέπει να επεκταθώ. Το (μεταλλαγμένο) ΠΑΣΟΚ των υπερκοστολογήσεων των έργων, του τεράστιου πελατειακού συστήματος και της ενδημικής διαφθοράς, καθώς και της ένταξης της χώρας στα Μνημόνια, νιώθει πως όσο ο ΣΥΡΙΖΑ δείχνει ικανός να τα βάλει με τις παθογένειες που του κληροδότησε το «σύστημα ΠΑΣΟΚ», τόσο πρέπει να επιμένει ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ είναι χειρότερος από τους ίδιους» (και όχι ότι το ΠΑΣΟΚ είναι καλύτερο). Το ΚΚΕ αγωνιά μήπως ο ΣΥΡΙΖΑ τετραγωνίσει τελικά τον κύκλο και επαναφέρει τις συλλογικές διαπραγματεύσεις, μειώσει αισθητά την ανεργία και χτυπήσει την αδήλωτη εργασία. Οι πατριώτες δεν έχουν λόγο να είναι δυσαρεστημένοι από τους χειρισμούς στα εθνικά θέματα, ενώ οι υπερασπιστές των ανθρωπίνων δικαιωμάτων παραδοσιακά δεν προσδοκούν τίποτα από κανένα άλλο κόμμα, εκτός του ΣΥΡΙΖΑ.

Επομένως, πίσω από τη ρητορεία «ο ΣΥΡΙΖΑ είναι τίποτα» κρύβεται ο φόβος ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ τα διεκδικεί όλα». Και…
(*) Ο Δημήτρης Παπανικολόπουλος είναι πολιτικός επιστήμονας
πηγή: commonality.gr

Ζαν-Κλωντ Γιούνκερ: «Είναι πλέον καιρός να πάρουμε το μέλλον της Ευρώπης στα χέρια μας»

Με χάρτη πορείας για ανάληψη δράσης και ορισμένα συγκεκριμένα μέτρα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υλοποιεί τη δέσμευση που ανέλαβε ο πρόεδρος Ζαν-Κλωντ Γιούνκερ στην ομιλία του για την κατάσταση της Ένωσης το 2017 και στην Έκθεση των Πέντε Προέδρων του 2015 για την εμβάθυνση της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης της Ευρώπης. 


Συγκεκριμένα, ο κ. Γιούνκερ δήλωσε: «Μετά από χρόνια κρίσης, είναι πλέον καιρός να πάρουμε το μέλλον της Ευρώπης στα χέρια μας. Η σημερινή ισχυρή οικονομική ανάπτυξη μας ενθαρρύνει να προχωρήσουμε προς τα εμπρός για να διασφαλίσουμε ότι η Οικονομική και Νομισματική μας Ένωση είναι πιο ενωμένη, πιο αποτελεσματική και πιο δημοκρατική, και ότι αναλαμβάνει δράση προς όφελος όλων των πολιτών μας. Τώρα που ο καιρός είναι καλός είναι η καλύτερη στιγμή για να φτιάξουμε την οροφή.»

Η εμβάθυνση της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης (ΟΝΕ) αποτελεί μέσο για την επίτευξη ενός σκοπού: περισσότερες θέσεις εργασίας, ανάπτυξη, επενδύσεις, κοινωνική δικαιοσύνη και μακροοικονομική σταθερότητα. Το ενιαίο νόμισμα παρέχει στους Ευρωπαίους προστασία και ευκαιρίες, ενώ μια ισχυρή και σταθερή ζώνη του ευρώ είναι ζωτικής σημασίας για τα μέλη της όπως και για το σύνολο της ΕΕ. Έχουν πραγματοποιηθεί σημαντικές θεσμικές μεταρρυθμίσεις για την ενίσχυση της ΟΝΕ της Ευρώπης τα τελευταία χρόνια, αλλά η αρχιτεκτονική της παραμένει ημιτελής. Ο σημερινός χάρτης πορείας αντανακλά τις εναπομένουσες προκλήσεις και χαράσσει τη μελλοντική πορεία.

Μολονότι η οικονομική και χρηματοπιστωτική κρίση που έπληξε την Ευρώπη δεν ξεκίνησε από τη ζώνη του ευρώ, έφερε στο φως ορισμένες θεσμικές αδυναμίες της. Μετά από δέκα σχεδόν χρόνια, χάρη στις αποφασιστικές προσπάθειες που καταβλήθηκαν σε όλα τα επίπεδα, η Ευρώπη γνωρίζει ισχυρή ανάκαμψη ενώ υπάρχει οικονομική ανάπτυξη σε όλα τα κράτη μέλη. Η ανεργία βρίσκεται στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2008. Το οικονομικό κλίμα είναι το πιο ευνοϊκό από το 2000. Επίσης, η υποστήριξη του ενιαίου νομίσματος από τους Ευρωπαίους είναι στο υψηλότερο επίπεδο από την καθιέρωση των χαρτονομισμάτων και των κερμάτων ευρώ.

Το γεγονός αυτό παρέχει μια ευκαιρία για την εμβάθυνση της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης της Ευρώπης. Οι επόμενοι 18 μήνες θα πρέπει να αξιοποιηθούν για να πραγματοποιηθούν τα απαραίτητα επόμενα βήματα, όπως συμφωνήθηκε στο θεματολόγιο των ηγετών.

Εκτός από τον οδικό χάρτη, η σημερινή δέσμη μέτρων περιλαμβάνει τέσσερις κύριες πρωτοβουλίες:

-Πρόταση για τη σύσταση Ευρωπαϊκού Νομισματικού Ταμείου (ΕΝΤ) το οποίο θα εδράζεται στο νομικό πλαίσιο της ΕΕ και θα βασίζεται στην καθιερωμένη δομή του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ΕΜΣ). Κατά τα τελευταία χρόνια, ο ΕΜΣ έχει διαδραματίσει αποφασιστικό ρόλο στη διασφάλιση της σταθερότητας της ζώνης του ευρώ, παρέχοντας βοήθεια στα κράτη μέλη για να ανακτήσουν ή να διατηρήσουν την πρόσβαση στις αγορές κρατικών ομολόγων. Το ΕΝΤ αναμένεται να βασιστεί στην αρχιτεκτονική του ΕΜΣ, με ουσιαστική διατήρηση των υφιστάμενων χρηματοπιστωτικών και θεσμικών δομών του, μεταξύ άλλων όσον αφορά τον ρόλο των εθνικών κοινοβουλίων. Κατ’ αυτόν τον τρόπο θα συνεχίσει να συνδράμει τα κράτη μέλη της ζώνης του ευρώ που αντιμετωπίζουν χρηματοοικονομικές δυσχέρειες. Επιπροσθέτως, το ΕΝΤ θα παρέχει τον κοινό μηχανισμό ασφαλείας για το Ενιαίο Ταμείο Εξυγίανσης και θα ενεργεί ως δανειστής έσχατης ανάγκης για να διευκολύνει την ομαλή εξυγίανση των προβληματικών τραπεζών. Προβλέπεται επίσης ταχύτερη λήψη αποφάσεων σε επείγουσες περιπτώσεις και πιο άμεση συμμετοχή στη διαχείριση προγραμμάτων χρηματοδοτικής συνδρομής. Με την πάροδο του χρόνου, το ΕΝΤ θα μπορεί επίσης να αναπτύξει νέα χρηματοδοτικά μέσα, για παράδειγμα να υποστηρίξει πιθανή σταθεροποιητική λειτουργία. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο καλούνται να εγκρίνουν την εν λόγω πρόταση έως τα μέσα του 2019.

-Πρόταση για την ενσωμάτωση των ουσιωδών διατάξεων της Συνθήκης για τη Σταθερότητα, τον Συντονισμό και τη Διακυβέρνηση στο νομικό πλαίσιο της Ένωσης, λαμβάνοντας υπόψη την κατάλληλη ευελιξία που προβλέπεται στο Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης και έχει προσδιοριστεί από την Επιτροπή από τον Ιανουάριο του 2015. Το 2012, τα 25 συμβαλλόμενα κράτη μέλη δεσμεύτηκαν νομικά να ενσωματώσουν τις ουσιώδεις διατάξεις της εν λόγω Συνθήκης στο δίκαιο της Ένωσης πέντε χρόνια μετά την έναρξη ισχύος της, που αντιστοιχεί στην 1η Ιανουαρίου 2018. Αυτό έχει ζητηθεί και από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Η πρόταση ενσωματώνει στο δίκαιο της Ένωσης τα κύρια στοιχεία της Συνθήκης για την υποστήριξη υγιών δημοσιονομικών πλαισίων σε εθνικό επίπεδο και συνάδει πλήρως με τους ισχύοντες κανόνες που ορίζονται στο πρωτογενές και παράγωγο δίκαιο. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο καλούνται να εγκρίνουν την εν λόγω πρόταση έως τα μέσα του 2019.

-Ανακοίνωση σχετικά με τα νέα δημοσιονομικά μέσα για μια σταθερή ζώνη του ευρώ εντός του πλαισίου της Ένωσης που προσδιορίζει τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να αναπτυχθούν ορισμένοι δημοσιονομικοί μηχανισμοί, ουσιαστικοί για τη ζώνη του ευρώ και το σύνολο της ΕΕ, στο πλαίσιο των υφιστάμενων και μελλοντικών δημόσιων οικονομικών της ΕΕ. Η ανακοίνωση εξετάζει τέσσερις πιθανούς μηχανισμούς: α) παροχή στήριξης στα κράτη μέλη για την υλοποίηση διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων μέσω ενός εργαλείου για την υλοποίηση μεταρρυθμίσεων και τεχνικής στήριξης κατόπιν αιτήματος των κρατών μελών· β) ειδικό μηχανισμό σύγκλισης για τα κράτη μέλη που καταβάλλουν προσπάθειες να ενταχθούν στο ευρώ· γ) μηχανισμό ασφάλειας για την Τραπεζική Ένωση, μέσω του ΕΝΤ/ΕΜΣ, που πρέπει να συμφωνηθεί έως τα μέσα του 2018 και να τεθεί σε λειτουργία έως το 2019· και δ) μηχανισμό σταθεροποίησης με σκοπό τη διατήρηση των επιπέδων των επενδύσεων σε περίπτωση μεγάλων ασύμμετρων κραδασμών. Η Επιτροπή θα υποβάλει τις αναγκαίες πρωτοβουλίες τον Μάιο 2018, στο πλαίσιο των προτάσεών της για το Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο μετά το 2020. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο θα κληθούν τότε να εγκρίνουν τις εν λόγω προτάσεις έως τα μέσα του 2019. Για την περίοδο 2018-2020, η Επιτροπή προτείνει επίσης την ενίσχυση του Προγράμματος Στήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων, διπλασιάζοντας τη διαθέσιμη χρηματοδότηση για δραστηριότητες τεχνικής συνδρομής που θα φθάσει το ποσό των 300 εκατ. ευρώ έως το 2020. Επίσης, η Επιτροπή προτείνει τη δοκιμή του νέου εργαλείου υλοποίησης των μεταρρυθμίσεων σε πιλοτικό στάδιο. Για τον σκοπό αυτόν, προτείνει στοχευμένες αλλαγές στον κανονισμό περί κοινών διατάξεων που διέπει τα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά και επενδυτικά ταμεία (ΕΔΕΤ), ώστε να αυξήσει τις δυνατότητες να χρησιμοποιείται μέρος του αποθεματικού επίδοσης για την υποστήριξη συμφωνημένων μεταρρυθμίσεων. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο καλούνται να εγκρίνουν τις δύο τελευταίες προτάσεις το 2018.

-Ανακοίνωση που προσδιορίζει τα πιθανά καθήκοντα Ευρωπαίου Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, ο οποίος θα έχει ρόλο Αντιπροέδρου της Επιτροπής και προέδρου της Ευρωομάδας, όπως προβλέπεται από τις ισχύουσες Συνθήκες της ΕΕ. Η νέα αυτή θέση, συνδυάζοντας τις υφιστάμενες αρμοδιότητες και τη διαθέσιμη εμπειρογνωσία, αναμένεται να ενισχύσει τη συνεκτικότητα, την αποτελεσματικότητα, τη διαφάνεια και τη δημοκρατική λογοδοσία στη χάραξη της οικονομικής πολιτικής για την ΕΕ και τη ζώνη του ευρώ, με πλήρη σεβασμό στις εθνικές αρμοδιότητες. Εάν επιτευχθεί κοινή συμφωνία σχετικά με τον ρόλο του υπουργού έως τα μέσα του 2019, θα είναι δυνατή η δημιουργία αυτής της θέσης στο πλαίσιο της σύνθεσης της επόμενης Επιτροπής. Η Ευρωομάδα θα μπορούσε επίσης να αποφασίσει να εκλέξει τον υπουργό ως πρόεδρό της για δύο διαδοχικές θητείες, προκειμένου να ευθυγραμμιστούν οι δύο θητείες.

Η σημερινή δέσμη μέτρων δεν είναι ούτε το πρώτο ούτε το τελευταίο βήμα της διαδικασίας για την ολοκλήρωση της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης της Ευρώπης, που αποτελεί μία από τις κορυφαίες προτεραιότητες για την Επιτροπή του Προέδρου Γιούνκερ, όπως ορίζεται στις πολιτικές κατευθύνσεις του, στην Έκθεση των Πέντε Προέδρων και στα έγγραφα προβληματισμού για τηνΕμβάθυνση της Οικονομικής και Νομισματικής Ένωσης και για το Μέλλον των Οικονομικών της ΕΕ. Οδηγός όλων των μεταρρυθμίσεων που έχουν αναληφθεί μέχρι τώρα είναι η ανάγκη να συνδυαστεί η αλληλεγγύη και η ευθύνη σε όλα τα επίπεδα, πράγμα που αποτελεί επίσης βασική προτεραιότητα της σημερινής δέσμης.

«Πνέει ούριος άνεμος για την Ευρώπη» όχι μόνο όσον αφορά τις οικονομικές επιδόσεις, αλλά και όσον αφορά την εμπιστοσύνη των πολιτών στο ενιαίο νόμισμα. Σύμφωνα με νέο έκτακτο Ευρωβαρόμετρο για τη ζώνη του ευρώ, που δημοσιεύτηκε σήμερα, το 64% όσων απάντησαν δηλώνουν ότι το ευρώ είναι καλό για τη χώρα τους.
insider.gr

Το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ συγκαλείται εκτάκτως την Παρασκευή για την Ιερουσαλήμ

Το Συμβούλιο Ασφαλείας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών θα συνεδριάσει εκτάκτως το απόγευμα τις Παρασκευής για να συζητήσει για τη μονομερή αναγνώριση από τον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ της Ιερουσαλήμ ως πρωτεύουσας του Ισραήλ, γνωστοποίησε η προεδρία του οργάνου, την οποία ασκεί τον τρέχοντα μήνα η Ιαπωνία.


Το Συμβούλιο Ασφαλείας θα αρχίσει τη συνεδρίασή του συζητώντας άλλα θέματα περί τις 17:00 και το θέμα της Ιερουσαλήμ θα εξεταστεί κατόπιν, διευκρίνισαν διπλωματικές πηγές.

Το αίτημα να συγκληθεί εκτάκτως το ΣΑ και να το ενημερώσει δημόσια ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες υποβλήθηκε νωρίτερα από τις διπλωματικές αποστολές οκτώ κρατών μελών του, της Βολιβίας, της Αιγύπτου, της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Σενεγάλης, της Σουηδίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ουρουγουάης, διευκρίνισαν διπλωμάτες.


 Ο Τραμπ ανέτρεψε την πολιτική που ασκούσαν επί δεκαετίες οι ΗΠΑ την Τετάρτη, προκαλώντας αγανάκτηση στους Παλαιστίνιους κι αψηφώντας τις προειδοποιήσεις πως θα πυροδοτήσει αναταραχή στη Μέση Ανατολή.  «Ο ΟΗΕ έχει δώσει στην Ιερουσαλήμ ένα ειδικό νομικό και πολιτικό καθεστώς, που το Συμβούλιο Ασφαλείας έχει προτρέψει τη διεθνή κοινότητα να σεβαστεί. Αυτός είναι ο λόγος που πιστεύουμε ότι το Συμβούλιο πρέπει να εξετάσει αυτό το θέμα κατεπειγόντως», εξήγησε ο αναπληρωτής πρεσβευτής της Σουηδίας στα Ηνωμένα Έθνη, ο Καρλ Σκάου.

Μια απόφαση του ΣΑ του ΟΗΕ που υιοθετήθηκε τον Δεκέμβριο του 2016 υπογράμμιζε ότι ο Οργανισμός «δεν θα αναγνωρίσει καμιά αλλαγή των γραμμών της 4ης Ιουνίου 1967», κάτι που συμπεριλάμβανε «την Ιερουσαλήμ», πέρα από «αυτές που θα συμφωνηθούν από τα μέρη μέσω διαπραγματεύσεων». Η απόφαση αυτή είχε εγκριθεί με 14 ψήφους υπέρ και την αποχή της κυβέρνησης του τέως προέδρου των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα, που αψήφησε τις σθεναρές πιέσεις του Ισραήλ και του Τραμπ η Ουάσινγκτον να ασκήσει το βέτο της.

Μετά την ομιλία του Τραμπ την Τετάρτη, ο Γ.Γ. του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες τόνισε σε δημοσιογράφους: «έχω εκφραστεί με συνέπεια εναντίον μονομερών μέτρων που μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο την προοπτική της ειρήνης μεταξύ των Ισραηλινών και των Παλαιστινίων». «Αυτή τη στιγμή της μεγάλης ανησυχίας, θέλω να καταστήσω σαφές ένα πράγμα: δεν υπάρχει εναλλακτική στη λύση των δύο κρατών. Δεν υπάρχει σχέδιο Β», συνέχισε. «Θα κάνω το παν εντός των δυνάμεών μου για να υποστηρίξω (την προσπάθεια) οι ηγέτες των Ισραηλινών και των Παλαιστινίων να επιστρέψουν σε διαπραγματεύσεις που θα έχουν νόημα», συμπλήρωσε ο Γκουτέρες.

Γερμανία: 3.000 ευρώ στους αιτούντες ασύλου για να επιστρέψουν οικειοθελώς στη χώρα τους

Η Γερμανία προσφέρει χιλιάδες ευρώ στους πρόσφυγες που ζήτησαν άσυλο, αλλά το αίτημά τους απορρίφθηκε. Το πρόγραμμα, το οποίο η κυβέρνηση έχει ονομάσει «Η χώρα σου. Το μέλλον σου. Τώρα!» θα διαρκέσει μέχρι τον Φεβρουάριο του επόμενου έτους και έχει ως στόχο τη χρηματοδότηση της επιστροφής των προσφύγων στις εστίες τους.


Ο κάθε πρόσφυγας ξεχωριστά θα λαμβάνει έως 1.000 ευρώ (αν επιστρέψει οικειοθελώς στο σπίτι του, ενώ οι οικογένειες θα λαμβάνουν έως 3. 000 ευρώ. Η βοήθεια προορίζεται για την επανένταξη όσων έχουν αιτηθεί ασύλου αλλά έλαβαν αρνητική απάντηση από τις γερμανικές αρχές. Οι πρόσφυγες, των οποίων οι αιτήσεις απορρίφθηκαν, θα μπορούν επίσης να  λάβουν επίδομα στέγασης για ένα χρόνο, ώστε να πληρώσουν το ενοίκιο τους, να ανακαινίσουν το σπίτι τους ή να αγοράσουν τον βασικό εξοπλισμό για την κουζίνα ή το μπάνιο.

Στην κορύφωση της προσφυγικής κρίσης το 2015, η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ δεσμεύθηκε να απελάσεις όσους πρόσφυγες δεν έλαβαν άσυλο, αλλά πάντα «φιλικά». Στην πράξη, αυτό σημαίνει την προώθηση της εθελοντικής επιστροφής.

Εκτός από τα κίνητρα χρηματικής αμοιβής και επιδόματος στέγασης, οι απορριφθέντες μπορούν επίσης να λάβουν οικονομική βοήθεια για το ταξίδι τους και μια εφάπαξ οικονομική βοήθεια για το νέο τους ξεκίνημα.

Περίπου 1,6 εκατομμύρια άτομα ζήτησαν άσυλο στη Γερμανία στο τέλος του 2016, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία της Γερμανίας. Από το 2014, ο αριθμός των αιτούντων ασύλου αυξήθηκε κατά 851,000 (άνοδος 113%). Στα τέλη του 2016, 872,000 αιτούντες έλαβαν άδεια διαμονής για λόγους ανθρωπιστικής φύσεως. Αλλά για τους περισσότερους αιτούντες άσυλο (600.000), αυτή η αναγνώριση ήταν μόνο προσωρινή. Η Γερμανία απέρριψε το αίτημα ασύλου 158.000 ανθρώπων το 2016.

 Η Γερμανία είναι πολύ πιο γρήγορη στη διεκπεραίωση αιτημάτων ασύλου από όσο οι γειτονικές της χώρες. Στην πραγματικότητα, η Γερμανία είχε επεξεργαστεί περισσότερα αιτήματα ασύλου το πρώτο εξάμηνο του 2017 από ό,τι οι υπόλοιπες 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης μαζί. Η συντριπτική πλειοψηφία των αιτούντων ασύλου προέρχονταν από τη Συρία (455,000 άτομα) ενώ μαζί με τους αιτούντες από το Αφγανιστάν και το Ιράκ αποτελούν τις τρεις πρώτες χώρες προέλευσης.
allesgr.de