Υπεγράφη η νέα Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας

Υπεγράφη σήμερα, 28 Μαρτίου 2018, η νέα Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, η οποία διασώζει τόσο τον θεσμό της σύμβασης όσο και όλους τους θεσμικούς της όρους...

Υπεγράφη σήμερα, η νέα Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΣΕΕ.

Όπως σημειώνεται από την Ελληνική Συνομoσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, η νέα ΕΓΣΕΕ διασώζει, τόσο τον θεσμό της σύμβασης, όσο και τους θεσμικούς της όρους, που περιλαμβάνουν το επίδομα γάμου και τις άδειες, με δεδομένο το γεγονός ότι παραμένει «ανοικτή» η διαπραγμάτευση της κυβέρνησης με τους Θεσμούς για την επαναρρύθμιση του καθεστώτος των συλλογικών συμβάσεων, της επεκτασιμότητας και του καθορισμού του κατώτατου μισθού.
Βεβαίως, δεν πρέπει να ξεχνάμε – όπως επισημαίνει η ΕΣΕΕ – ότι μετά την αντικατάσταση του άρθρου 8 παρ. 1 ν. 1876/1990, η Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση έχει «κομμένα φτερά», αφού καθορίζει πλέον για τους εργαζόμενους όλης της χώρας μόνο τους μη μισθολογικούς όρους εργασίας.
Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΕΣΕΕ επισημαίνει πως η επιβίωση της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, είναι ενδεικτική τολμηρών αποφάσεων μεταξύ των κοινωνικών εταίρων, οι οποίες εμπεδώνουν την αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων και ενισχύουν τη βελτίωση του οικονομικού κλίματος – κύριου παράγοντα εξόδου από την κρίση.

«Στο πλαίσιο αυτό, επαναφορά του καθεστώτος των συλλογικών διαπραγματεύσεων, στην πράξη δεν υπάρχει χωρίς την παλιννόστηση της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης και την επαναφορά του καθορισμού των κατώτατων αμοιβών στην αρμοδιότητα των κοινωνικών εταίρων» όπως υπογραμμίζεται.

Σε ό,τι αφορά το ύψος του κατώτατου μισθού, η θέση της ΕΣΕΕ είναι η αναπροσαρμογή του κατώτατου μισθού μετά το τέλος του 3ου δημοσιονομικού προγράμματος σε τρία χρονικά και ποσοτικά στάδια, τα οποία θα απέχουν τουλάχιστον ένα έτος μεταξύ τους, κατά το πρότυπο των Εθνικών Γενικών Συλλογικών Συμβάσεων του 2008 και του 2010 (ΕΓΣΣΕ 2008: 680,59 ευρώ, ΕΓΣΣΕ 2010: 751,39 ευρώ).

Η ΕΣΕΕ σημειώνει ότι δεν αντιμετώπισε ποτέ φοβικά την αύξηση του κατώτατου μισθού, καθώς πιστεύει πως θα ενισχύσει την αγορά, θα αυξήσει τον τζίρο των επιχειρήσεων και θα επιταχύνει την αύξηση της κατανάλωσης, η οποία είναι και το ζητούμενο σήμερα. Αναλυτικότερα:

– Η σταδιακή αύξηση του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ (μεικτά) μετά τη λήξη της εποπτείας θα αναθερμάνει την οικονομία.

– Η προσεκτική αύξηση του κατώτατου μισθού θα προκαλέσει τόνωση της καταναλωτικής ζήτησης και του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων στην αγορά, ενώ ταυτόχρονα θα εισρεύσουν επιπλέον έσοδα στα δημόσια ταμεία, από τον ΦΠΑ.

– Οι ΜμΕ του εμπορίου αναγνωρίζουν εμπράκτως πως η «ανακύκλωση» του χρήματος εντός της ελληνικής αγοράς βοηθάει πρωτίστως την ελληνική οικονομία.

– Η επιβάρυνση των εργοδοτών από την αύξηση του κατώτατου μισθού, θα μπορούσε να αντισταθμιστεί εν μέρει μεσοπρόθεσμα τόσο από την μείωση του μη μισθολογικού κόστους, όσο και από την επιδότηση της εργασίας αντί της ανεργίας.

«Εξ όσων γνωρίζουμε, το υπουργείο Εργασίας ήδη εξετάζει την εφαρμογή του πορτογαλικού μοντέλου» όπως σημειώνεται.

Στην Πορτογαλία, από τον μνημονιακό βασικό μισθό των 530 ευρώ, η κατώτατη αμοιβή αυξήθηκε σε 557 ευρώ το 2017 για να φθάσει τα 580 ευρώ το 2018 και τα 600 ευρώ το 2019. Έχουμε την άποψη, αναφέρει η ΕΣΕΕ, ότι το σημαντικότερο που προκύπτει από το πορτογαλικό μοντέλο, είναι μεν η αύξηση των κατώτατων αμοιβών, αλλά σε ταυτόχρονο συνδυασμό με σημαντικές μειώσεις στο μη μισθολογικό κόστος των επιχειρήσεων, ώστε να καταπολεμηθεί η ανεργία και να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα της επιχειρηματικότητας συνολικά.

Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, οι κοινωνικοί εταίροι έχουν συμφωνήσει ότι όλοι οι θεσμικοί όροι εργασίας, που θεσπίσθηκαν με τις προηγούμενες ΕΓΣΣΕ και τις αντίστοιχες διαιτητικές αποφάσεις, όπως ίσχυαν κατά τη διαδοχή τους, αποτελούν ενιαίο σύνολο και εξακολουθούν να ισχύουν. Εάν όμως κατά τη διάρκεια ισχύος της ΕΓΣΣΕ, με οποιονδήποτε τρόπο αρθεί η περιοριστική διάταξη που έχει επιβληθεί με νομοθετική παρέμβαση και δίνει την αρμοδιότητα του περιεχομένου της ΕΓΣΣΕ 2010-2011-2012 στην Κυβέρνηση, τότε θα ξεκινήσουν άμεσες διαπραγματεύσεις μεταξύ ΓΣΕΕ και ΕΣΕΕ, ΣΕΒ, ΓΣΕΒΕΕ, ΣΕΤΕ για τον καθορισμό των μισθολογικών όρων της σύμβασης.

Εργοδότες και εργαζόμενοι επίσης, έχουν αναλάβει κοινές δράσεις, όπως η σύσταση ομάδων μελέτης για διάφορα κρίσιμα θέματα της αγοράς και της οικονομίας, επί παραδείγματι:

Επανεκκίνηση επιχειρήσεων – διάσωση θέσεων εργασίας με αναζήτηση τεχνικής υποστήριξης και χρηματοδότησης από φορείς της εργασίας και της επιχειρηματικότητας (ΕΙΒ/ΕΙF, EBRD, ILO κλπ).

Ταμείο Επαγγελματικής Ασφάλισης .

Χάραξη κατευθυντήριων γραμμών για αποτελεσματικές συλλογικές διαπραγματεύσεις.
Παράλληλα, οι φορείς ζητούν από το υπουργείο Εργασίας την σύσταση και την ουσιαστική λειτουργία μόνιμου Συμβουλίου Τριμερούς Διαβούλευσης, όπως προβλέπει και η Διεθνής Σύμβαση Εργασίας 144 του ILO, την οποία έχει συνυπογράψει και η χώρα μας.

Η σύμβαση επίσης προβλέπει ότι, οι ευνοϊκότεροι όροι εργασίας που καθορίζονται από νόμους, διατάγματα, υπουργικές αποφάσεις, συλλογικές συμβάσεις εργασίας, πάγωμα προσαυξήσεων τριετιών, διαιτητικές αποφάσεις, εσωτερικούς κανονισμούς, έθιμα, πρακτική της επιχείρησης ή ατομικές συμβάσεις εργασίας, θα συνεχίσουν να υπερισχύουν.

«Ο κοινωνικός διάλογος σε μία μακρά περίοδο οικονομικής κρίσης, κοινωνικών εντάσεων και υψηλής ανεργίας, επιβάλλεται να μείνει ζωντανός» σημειώνεται σχετικά.

Δηλώσεις 


Βασίλης Κορκίδης - ΕΓΣΣΕ: «Χαίρομαι που υπογράψαμε τη νέα εθνική συλλογική του 2018«
«Η διατήρηση της ΕΓΣΣΕ δεν σημαίνει αύξηση του κατώτατου μισθού εντός του 2018, ούτε επιβαρύνει με κάτι επιπλέον τον εργοδότη από αυτά που πληρώνει σήμερα. Σαφέστατα, μετά από τρία μνημόνια υπάρχουν δυσκολίες, οι οποίες όμως ξεπεράστηκαν από εμάς τους ίδιους τους κοινωνικούς εταίρους. Η υπογραφή της νέας ΕΓΣΣΕ επετεύχθη με σύνεση, συναίνεση και ευθύνη, την οποία η ΕΣΕΕ ως τριτοβάθμια οργάνωση και κοινωνικός εταίρος πάντα διέθετε. Η θέση και η στάση μας όλα αυτά τα χρόνια, ήταν να διορθωθούν τα κακώς κείμενα, αλλά με προσοχή, ώστε από την υπερβολή να μην φτάσουμε στην κατάργησή της. Χαίρομαι που οι κοινωνικοί εταίροι εργοδοτών και εργαζομένων υπογράψαμε τη νέα εθνική συλλογική του 2018 και διαφυλάξαμε όπως άλλωστε οφείλουμε, το θεσμικό πλαίσιο και τον κεντρικό κορμό της ΕΓΣΣΕ», δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης.
Γιάννης Παναγόπουλος - ΓΣΕΕ: «Η ΓΣΕΕ στάθηκε γι’ άλλη μια φορά στο ύψος της ευθύνης«
«Σε μία περίοδο πλήρους νομοθετικής απαγόρευσης για διαπραγμάτευση οιουδήποτε οικονομικού όρου άπτεται του πεδίου της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, η ΓΣΕΕ στάθηκε γι’ άλλη μια φορά στο ύψος της ευθύνης και του καθήκοντος που οι εργαζόμενοι της έχουν αναθέσει και με την υπογραφή της στη νέα ΕΓΣΣΕ, κράτησε ζωντανό το θεσμό, διασώζοντας προηγούμενες συλλογικές ρυθμίσεις και θεσμικά δικαιώματα των εργαζομένων».

Αυτό δήλωσε ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Γιάννης Παναγόπουλος, για την υπογραφή της νέας ΕΓΣΣΕ, επισημαίνοντας παράλληλα ότι, μέχρι οι συνθήκες να το επιτρέψουν, οι κοινωνικοί διαπραγματευτές αναζήτησαν και θα συνεχίσουν να αναζητούν νέους τρόπους και πεδία διαπραγμάτευσης για τη βελτίωση της κοινωνικοασφαλιστικής θέσης των πιο αδύναμων και απροστάτευτων εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα.
Θεόδωρος Φέσσας -ΣΕΒ: «Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον της εργασίας και της παραγωγής«
«Λάθη του παρελθόντος που έπληξαν την ανταγωνιστικότητα της χώρας πρέπει να αποφευχθούν. Το κόστος που έχουν πληρώσει επιχειρήσεις και εργαζόμενοι στα χρόνια της κρίσης είναι τεράστιο και δεν πρέπει να πάει χαμένο».

Αυτό επεσήμανε απόψε ο πρόεδρος του ΣΕΒ Θεόδωρος Φέσσας μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης των Κοινωνικών Εταίρων για την υπογραφή της νέας Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

Ο κ. Φέσσας τόνισε ακόμη τα εξής: «Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον της εργασίας και της παραγωγής και σεβασμό στο θεσμικό μας ρόλο, υπογράψαμε την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του 2018».
Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ

Handelsblatt: «Συγκρούονται τα σχέδια Αλ. Τσίπρα-δανειστών» - Διέξοδος οι πρόωρες εκλογές;

Τις αποκλίσεις μεταξύ ελληνικής κυβέρνησης και δανειστών για τη μεταμνημονιακή εποχή επισημαίνει η Handelsblatt. Δημοσιεύματα για τη στάση της Ελλάδας έναντι της Ρωσίας και την επανέναρξη του ελληνικού πρωταθλήματος.
 
Χάσμα ανάμεσα στα μεταμνημονιακά σχέδια του έλληνα πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και στα αντίστοιχα των δανειστών διακρίνει η οικονομική εφημερίδα Handelsblatt. Όπως γράφει σε ανταπόκριση της ηλεκτρονικής της έκδοσης, «τα σχέδια του Τσίπρα και των δανειστών της Ελλάδας συγκρούονται». Η εφημερίδα σχολιάζει ότι «το τέλος επρόκειτο να γίνει θεαματικό: τον Αύγουστο εκπνέει το πρόγραμμα διάσωσης που είχε συμφωνηθεί πριν από τρία χρόνια. Η Αθήνα θέλει να αποδεσμευθεί τότε από τα δάνεια στήριξης και να αποτινάξει τα δεσμά της λιτότητας. Η μισητή τρόικα να εγκαταλείψει τη χώρα διά παντός και η αποικία χρέους να γίνει και πάλι κυρίαρχο κράτος –επιτέλους. 'Θα ξαναπάρουμε πίσω τα κλειδιά' υποσχέθηκε ο Αλέξης Τσίπρας στους συμπατριώτες του», γράφει ο γερμανός ανταποκριτής, προσθέτοντας ότι ο έλληνας πρωθυπουργός φιλοδοξεί να αποσπάσει μέχρι τον Αύγουστο από τους ευρωπαίους εταίρους του μέτρα ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους, να πάει ενισχυμένος σε εκλογές «το αργότερο το φθινόπωρο του 2019» και να τις κερδίσει.

«Αυτό ήταν το σχέδιο», όμως «η πραγματικότητα είναι διαφορετική», επισημαίνει το δημοσίευμα, σχολιάζοντας ότι «η τελική ευθεία μετατρέπεται ολοένα και περισσότερο σε αγώνα μετ' εμποδίων. Ακόμη κι αν η κυβέρνηση στην Αθήνα καταφέρει να εκπληρώσει το σύνολο των 88 μεταρρυθμιστικών όρων που εκκρεμούν, όπως προβλέπεται μέχρι τον Ιούνιο, η 'καθαρή έξοδος', με την οποία ο Τσίπρας ήθελε να ολοκληρώσει το πρόγραμμα, απομακρύνεται (…) ολοένα και περισσότερο».

Η οικονομική εφημερίδα παραπέμπει σε δηλώσεις του προέδρου του Euroworking Group Χανς Φάιλμπριφ και του επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας Κλάους Ρέγκλινγκ. Αμφότεροι έχουν καταστήσει σαφές ότι τα όποια μέτρα ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους συνεπάγονται αυστηρή εποπτεία μετά το τέλος του τρίτου προγράμματος.

Διέξοδος οι πρόωρες εκλογές;


Η Handelsblatt κάνει λόγο για μια ανησυχία που απασχολεί ολοένα και περισσότερο τους δανειστές της Ελλάδας, αναφερόμενη στις επανειλημμένες δηλώσεις του Αλέξη Τσίπρας ότι υπό την πίεση των δανειστών αναγκάζεται να εφαρμόσει μια πολιτική στην οποία ο ίδιος δεν πιστεύει. «Αυτό ενισχύει τους φόβους των δανειστών ότι ο Τσίπρας θα αντιστρέψει μη δημοφιλείς μεταρρυθμίσεις και θα τερματίσει την δημοσιονομική πειθαρχία τη στιγμή που θα πάψει να εξαρτάται από δάνεια στήριξης».

Το δημοσίευμα παρατηρεί τέλος τη δύσκολη θέση στην οποία έχει περιέλθει στο εσωτερικό ο έλληνας πρωθυπουργός, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι ο ΣΥΡΙΖΑ υστερεί σημαντικά στις δημοσκοπήσεις και η οικονομία δεν αναπτύσσεται σύμφωνα με τις προσδοκίες. Με δεδομένο ότι επίκεινται νέες περικοπές (μειώσεις έως 18% από την 1η Ιανουαρίου 2019 στις συντάξει και πιέσεις του ΔΝΤ για μείωση του αφορολόγητου ορίου από τις αρχές του 2019 αντί για έναν χρόνο αργότερα) ίσως από τη σκοπιά του Αλέξη Τσίπρα να είναι προτιμότερο να καταφύγει σε πρόωρες εκλογές, πριν δηλαδή γίνουν αισθητές οι νέες περικοπές, εκτιμά ο γερμανός ανταποκριτής και επισημαίνει ότι «ως εκ τούτου είναι πιθανό (σ.σ. ο Αλ. Τσίπρας) να καλέσει τους ψηφοφόρους στις κάλπες ήδη έναν χρόνο πριν από το τέλος της κανονικής νομοθετικής περιόδου».
Handelsblatt/DW

Γιάννης Δραγασάκης: Για εμάς η έξοδος θα είναι καθαρή

Για εμάς η έξοδος θα είναι καθαρή, δεν θα έχουμε προαπαιτούμενα και αστερίσκους είπε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γιάννης Δραγασάκης, μιλώντας στον ρ/σ «105,5 Στο Κόκκινο»...

Το σχέδιο ανασυγκρότησης «θα κλείσει και όλη τη συζήτηση για "καθαρή" ή "μη καθαρή" έξοδο» είπε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γιάννης Δραγασάκης, μιλώντας στον ρ/σ «105,5 Στο Κόκκινο», και τόνισε: «Για εμάς η έξοδος θα είναι καθαρή, δεν θα έχουμε προαπαιτούμενα και αστερίσκους, θα είναι πορεία διαφανής».

Προσέθεσε ότι το σχέδιο «θα αφορά την ανασυγκρότηση της οικονομίας, τη στήριξη του κοινωνικού κράτους, την πορεία της χώρας για την επόμενη τετραετία», σημειώνοντας ότι μέρος του «θέλουμε να είναι η "βαλκανική συνανάπτυξη"» και ειδικά στη Θεσσαλονίκη και την Βόρεια Ελλάδα, καθώς «δεν μπορεί κανείς να φανταστεί ανάπτυξη ερήμην του τι γίνεται στην υπόλοιπη περιοχή».

«Το σχέδιο να απαντάει στα προβλήματα μίας χώρας που είναι σαν να έχει βγει από πόλεμο. Έχουμε μία πολύ βαριά κληρονομιά, μίας ανεργίας που είχε φτάσει το 27% ή της απώλειας του ενός τρίτου της οικονομίας. Όταν η κοινωνία έχει χάσει την αυτοπεποίθησή της, πρέπει να πείσουμε ότι το σχέδιό μας απαντάει σε αυτά τα προβλήματα, ανοίγει νέους δρόμους» επισήμανε ο κ. Δραγασάκης.

Τόνισε επίσης, ότι δεν πρέπει να επιτραπούν τα λάθη του παρελθόντος και γι΄ αυτό είναι «εγγύηση είναι η σημερινή κυβέρνηση», αναφέροντας στο σημείο αυτό, ότι και κατά το παρελθόν ο ΣΥΡΙΖΑ -και παλαιότερα ο ΣΥΝ- πολεμούσε αυτές τις παθογένειες, «αλλά δεν μας άκουγαν».

Όσον αφορά στη στάση των επιχειρηματιών, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης είπε ότι «αυτές οι θέσεις κατακτώνται» και εξήγησε: «Με μία κυβέρνηση που θεωρεί "νόμιμο και ηθικό" να διαλύονται οι εργασιακές σχέσεις, δεν μπορούμε να περιμένουμε ότι οι εργοδότες θα αντιδράσουν, καθώς έχουν βραχυπρόθεσμο συμφέρον. Με μία κυβέρνηση που θέλει δίκαιη ανάπτυξη, βιώσιμη και οικολογικά και κοινωνικά, αρχίζεις να βλέπεις μία διαφοροποίηση, επιχειρηματίες που ακούν και πείθονται. Υπάρχουν και άλλοι που δεν πείθονται αλλά υποχρεώνονται να ακολουθήσουν το ηγεμονικό πρόταγμα».

Μιλώντας περαιτέρω για τη «βαλκανική συνανάπτυξη» είπε ότι γεννήθηκε τη δεκαετία του ΄90 σε ένα συνέδριο του Συνασπισμού και ανέφερε, ως παράδειγμα, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. «Εάν δεν το χρησιμοποιεί κανείς άλλος εκτός από εμάς, η αξία του είναι μικρή. Εάν είναι λιμάνι όλων των Βαλκανίων και της κεντρικής Ευρώπης, αλλά και των Κινέζων, των Αμερικανών, όποιου θέλει να μεταφέρει εμπορεύματα, τότε έχουμε την συνανάπτυξη», όπως είπε.

Επιπλέον, τόνισε ότι η λύση του ονοματολογικού «θα διευκολύνει την οικονομική συνεργασία, η προώθηση της οικονομικής συνεργασίας θα αποδείξει πόσο χρήσιμη ήταν η λύση και γι΄ αυτούς» και ανέφερε τον σιδηρόδρομο, όπου «φτιάχνουμε εμείς ηλεκτρικό τρένο μέχρι την Ειδομένη, φτιάχνεται το τρένο στη Σερβία, αλλά μένει "μαύρη τρύπα" στη μέση η FYROΜ».
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σαπίζουν στις αποθήκες τα φάρμακα για τις... επιδημίες!

Καταπέλτης το πόρισμα των επιθεωρητών δημοσίας υγείας - Σαπίζουν στις αποθήκες προμήθειες που στοίχισαν στον ελληνικό λαό δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, μας πληροφορεί η ιστοσελίδα kontranews.gr...


ΤΟΝΟΙ εμβολίων για την αντιμετώπιση των κατά φαντασίαν πανδημιών σαπίζουν εδώ και δεκαετίες στις αποθήκες.

Το πόρισμα των Επιθεωρητών Δημόσιας Υγείας είναι καταπέλτης για το γιγαντιαίο σκάνδαλο με τις προμήθειες φαρμάκων που γίνονταν αποκλειστικά και μόνο για να θησαυρίζουν οι πολυεθνικές φαρμακευτικές βιομηχανίες και να αρπάζουν τις μίζες οι κορυφαίοι παράγοντες του παλιού χρεοκοπημένου πολιτικού συστήματος.

Οι νέες δικογραφίες – φωτιά μαζί με τα πορίσματα που διαβιβάστηκαν στη Βουλή σε συνδυασμό με τα στοιχεία που συγκεντρώνει το FBI και τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες έχουν εντοπίσει κινήσεις λογαριασμών και ξέπλυμα βρόμικου χρήματος για τρεις πολιτικούς που περιλαμβάνονται στη δικογραφία της ΝΟVARTIS, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα, δρομολογώντας παράλληλα ραγδαίες εξελίξεις σε ποινικό και πολιτικό επίπεδο.

Στη σοκαριστική διαπίστωση πως η χώρα προμηθεύτηκε τόνους αντιϊκών φαρμάκων, τα οποία «σαπίζουν» στις αποθήκες αχρησιμοποίητα, χωρίς να υπάρχει πανδημία στη χώρα ή τουλάχιστον έρευνα για να διαπιστωθεί αν υπάρχει, ενώ οι προμήθειες δεν εγκρίθηκαν ποτέ σε προσυμβατικό έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο, καταλήγει το Σώμα Επιθεωρητών Υγείας για την περίοδο 2006-2011.

Το συγκεκριμένο πόρισμα που δίνει άλλη διάσταση και στην υπόθεση Novartis, μαζί με άλλα στοιχεία διαβιβάζονται στη Βουλή με απόφαση της εισαγγελέως κατά της Διαφθοράς, όμως προκύπτουν σημαντικά ερωτήματα τα οποία θα κληθούν οι αρμόδιοι να απαντήσουν:

- Πρώτον από το 2014 είχε σχηματιστεί δικογραφία, με βάση έγγραφο του αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ι. Σέβη ώστε να διερευνηθούν υπουργικές αποφάσεις που ελήφθησαν το 2009 για την προμήθεια των εμβολίων, ώστε να αντιμετωπιστεί η «πανδημία του 2009», δηλαδή για τον περιβόητο ιό Η1Ν1, γνωστό και ως γρίπη των πτηνών, που χαρακτηρίστηκε ως πανδημία. Έκτοτε η έρευνα «αγνοείται» και η δικογραφία καταλήγει στο αρχείο όταν επικεφαλής της εισαγγελίας κατά της Διαφθοράς ήταν η Ελένη Ράικου. Το περίεργο είναι ότι η έρευνα αφορούσε τα ίδια γεγονότα για τα οποία οι προστατευόμενοι μάρτυρες υποστηρίζουν πως υπήρξαν παράνομες χρηματοδοτήσεις. Εκ των πραγμάτων η δικογραφία ανασύρθηκε πρόσφατα από το αρχείο με εντολή της κ. Τουλουπάκη.

- Δεύτερον και εξίσου σημαντικό είναι ότι σύμφωνα με τους επιθεωρητές υγείας που διενήργησαν έρευνα το 2017(!!!) δεν υπήρξε ποτέ(!!!) πανδημία στη χώρα με αποτέλεσμα να προμηθευτούμε τεράστιες ποσότητες αντιϊκών φαρμάκων τα οποία παραμένουν στις αποθήκες αχρησιμοποίητα και πιθανόν πλέον άχρηστα. Σύμφωνα μάλιστα με τις εκτιμήσεις των αρχών η ζημία για το ελληνικό δημόσιο από αυτή την προμήθεια για την περίοδο 2006-2011 είναι 12 εκατομμύρια ευρώ! Τα ερωτήματα είναι δύο:

Α) Γιατί δεν έπρεπε να φτάσουμε στο 2017 για να γίνει έρευνα, όταν υπήρξαν κατά το παρελθόν τόσες αναφορές για το θέμα;

Β) Γιατί δεν έγιναν εξ αρχής τα προβλεπόμενα, σύμφωνα με τους επιθεωρητές υγείας, τεστ ώστε να διαπιστωθεί αν υπήρχε πανδημία και δεν προβλέφθηκε προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο;

Στη Βουλή


Ο συνδυασμός αυτών των δικογραφιών παράγει ένα αποτέλεσμα που κρίθηκε πως πρέπει να διαβιβαστεί στη Βουλή προκειμένου να ερευνηθεί αν έχει διαπραχθεί το αδίκημα της απιστίας. Η εξέλιξη προέκυψε εξαιτίας της ύπαρξης δικογραφίας που είχε σχηματιστεί από την εισαγγελέα Πρωτοδικών Ευγενία Μαρούδα, μετά από καταγγελία του Ε.Ο.Φ προς το υπουργείο Υγείας, στις 20 Ιανουαρίου του 2017. Σε αυτή, ο οργανισμός ανέφερε ότι έχουν παραμείνει αδιάθετες τεράστιες ποσότητες αντιϊκών φαρμάκων στις εγκαταστάσεις του IΦΕΤ. Η εισαγγελέας παρήγγειλε έρευνα στο σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ) ελεγκτών υγείας (ΣΕΥΠ) προκειμένου να συντάξει σχετική έκθεση και να ελεγχθεί η καταγγελία. Η απαντητική έκθεση του ΣΕΥΠ που παραδόθηκε τον Δεκέμβριο του 2017, αναφέρει πως ουδέποτε προέκυψαν στοιχεία που να θεμελιώνουν την ύπαρξη πανδημίας και συνεπώς την ανάγκη παραγγελίας τόσο μεγάλων ποσοτήτων αντιϊκών σκευασμάτων. Η έκθεση μάλιστα αναφέρει ότι ουδέποτε υπήρξαν συνθήκες πανδημίας από το 2006 έως το 2011. 

Όπως αναφέρεται στην έκθεση η δραστηριότητα της εποχικής γρίπης, δεν εμφάνισε χαρακτηριστικά πανδημίας, και ουδόλως έπρεπε να εφαρμοστεί εθνικό σχέδιο δράσης αντιμετώπισής της με παραγγελίες φαρμάκων ευρείας κλίμακας. Επιπλέον, όπως σημειώνεται, βασική προϋπόθεση για την εκπόνηση τέτοιου σχεδίου εθνικής δράσης με μαζικές παραγγελίες και αποθήκευση των φαρμάκων, ήταν η εργαστηριακή επιβεβαίωση κρούσματος που να αποδεικνύει την ύπαρξη πανδημίας, που όμως δεν υπήρχε. Κυρίως όμως, δεν προβλέφθηκε στη σχετική σύμβαση η δυνατότητα επιστροφής των σκευασμάτων στις εταιρείες, με αποτέλεσμα να παραμείνουν στις αποθήκες. 

Ως εκ τούτου, το ΣΕΥΠ αμφισβητεί έντονα στην έκθεσή του τη σκοπιμότητα των αγορών των φαρμάκων, οι οποίες εγκρίθηκαν με αντίστοιχες αποφάσεις των υπουργών Υγείας. Ακόμη αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι ουδέποτε διενεργήθηκε προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο, αφού ο Ε.Ο.Φ δεν απέστειλε τους σχετικούς φακέλους. Η επίμαχη δικογραφία παραδόθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο στην Εισαγγελία Διαφθοράς.
kontranews.gr

Πιέρ Μοσκοβισί: Η στρατηγική ανάπτυξης θα πρέπει να σχεδιαστεί από τους Έλληνες για τους Έλληνες

Ο επίτροπος Οικονομικών και Νομισματικών υποθέσεων, Πιέρ Μοσκοβισί, απάντησε σε ερώτηση του αντιπρόεδρου του Ευρωκοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Παπαδημούλη, σε σχέση με την πορεία εξόδου της Ελλάδας από το πρόγραμμα... 


Την ελπίδα ότι το ΔΝΤ και οι ευρωπαϊκοί θεσμοί θα επιτύχουν συμφωνία σε ό,τι αφορά τις προβλέψεις τους για την πορεία της ελληνικής οικονομίας και θα αποφευχθούν οι καθυστερήσεις εξέφρασε ο επίτροπος Οικονομικών και Νομισματικών υποθέσεων, Πιερ Μοσκοβισί μιλώντας στο Ευρωκοινοβούλιο. Ο Π. Μοσκοβισί, ο οποίος συμμετείχε στο καθιερωμένο διάλογο για την Εμβάθυνση της ΟΝΕ στο πλαίσιο της Επιτροπής Οικονομικών και Νομισματικών υποθέσεων του Ευρωκοινοβουλίου, ερωτήθηκε από τον αντιπρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Παπαδημούλη σε σχέση με την πορεία εξόδου της Ελλάδας από το πρόγραμμα και για το ενδεχόμενο καθυστερήσεων λόγω των διαφωνιών μεταξύ ΔΝΤ και ευρωπαϊκών θεσμών.

«Για να ολοκληρωθεί εγκαίρως το πρόγραμμα, οι αποφάσεις θα ληφθούν θεωρητικά στις 21 Ιουνίου στο Eurogroup, ή ίσως λίγο αργότερα. Εν πάσει περιπτώσει η προθεσμία σήμερα, είναι η 21η Ιουνίου», σημείωσε ο Π. Μοσκοβισί, επαναλαμβάνοντας ότι από την πλευρά των ελληνικών αρχών πρέπει να ολοκληρωθούν η «στρατηγική ανάπτυξης που θα πρέπει να σχεδιαστεί από τους Έλληνες για τους Έλληνες, που να προσαρμόζεται στα ελληνικά δεδομένα», η υιοθέτηση κάποιων προαπαιτούμενων τον Μάιο, και τέλος η συμφωνία για την «παρακολούθηση μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος».

«Και βεβαίως, σε καμία περίπτωση, και στο Eurogroup και στο EWG δεν έχουμε ξεχάσει τον μηχανισμό ελάφρυνσης του χρέους. Θα πρέπει αυτό να γίνει σε συνδυασμό με την επιστροφή της ανάπτυξης και βεβαίως το θέμα της παρακολούθησης των ελληνικών τραπεζών. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνεργάζεται με τους άλλους θεσμούς για να προετοιμάσουμε την έξοδο - και φυσικά, η αξιολόγηση είναι κάτι καθοριστικό για κάτι τέτοιο» τόνισε ο Γάλλος επίτροπος.

Σε ό,τι αφορά στο ΔΝΤ, ο Π. Μοσκοβισί σημείωσε ότι «δεν είναι μυστικό ότι υπήρξαν τεχνικές συζητήσεις στο παρελθόν μεταξύ ΔΝΤ και Ευρωπαϊκής Επιτροπής όσον αφορά τα στοιχεία και τους αριθμούς και σε γενικές γραμμές», επισημαίνοντας ότι τα στοιχεία και οι αριθμοί της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ήταν «πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα» και ότι «τόσο όσον αφορά τα πρωτογενή πλεονάσματα όσο και τα υπόλοιπα στοιχεία, η Ελλάδα έχει πετύχει σημαντική πρόοδο».

«Ελπίζω λοιπόν, ότι στη συζήτηση, που θα συνεχίσουμε να έχουμε με τους φίλους μας από το ΔΝΤ, θα καταφέρουμε να τους πείσουμε. Το βασικό είναι ότι λαμβάνονται μέτρα, ότι η ανάπτυξη επιστρέφει, ότι η κατάσταση βελτιώνεται -δεν χρειάζεται κάποιος να έχει βγάλει Πανεπιστήμιο στα Μαθηματικά για να καταλάβει προς τα πού πρέπει να πάμε. Και φυσικά, στις συναντήσεις και γενικές συνελεύσεις του ΔΝΤ και σε όλες τις επαφές που έχουμε μαζί τους, θα παρακολουθήσουμε το θέμα και θα είμαστε αντικειμενικοί, ειλικρινείς και απαιτητικοί», κατέληξε ο Π. Μοσκοβισί.

Νωρίτερα, ο αντιπρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου, στην τοποθέτησή του, αφού εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις θετικές εκτιμήσεις της Κομισιόν για την επιτυχή πορεία εξόδου της Ελλάδας από το πρόγραμμα, επισήμανε: «Υπάρχει μια δέσμευση -και από τις ελληνικές αρχές και από τον ΕMΣ και από την ΕΚΤ και από την Κομισιόν, για ένα πολύ εντατικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης στόχων, έτσι ώστε το αργότερο έως τις αρχές Ιουλίου και πριν τις καλοκαιρινές διακοπές, αρκετά πριν την τυπική λήξη του προγράμματος, να έχει ολοκληρωθεί όλο το πακέτο των συμφωνημένων βημάτων: Η τέταρτη και τελική αξιολόγηση, το Ελληνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 100% ελληνικής ιδιοκτησίας για την περίοδο μετά το τέλος των προγραμμάτων -που αυτά κυρίως βαραίνουν την Ελλάδα ως υποχρέωση επισπεύδοντος».

Ωστόσο, ο κ. Παπαδημούλης υπογράμμισε ότι παράλληλα υπάρχουν και κάποια πράγματα που κυρίως βαραίνουν την πλευρά των δανειστών, όπως «η συγκεκριμενοποίηση των μεσοπρόθεσμων μέτρων ελάφρυνσης του χρέους, με βάση όσα έχουν ήδη συμφωνηθεί ομόφωνα στο Eurogroup της 15ης Ιουνίου του 2017, καθώς επίσης και ο προσδιορισμός των κανόνων εποπτείας της ελληνικής οικονομίας μετά το τέλος του προγράμματος, με βάση τον κανονισμό 472/2013» .

Σημειώνοντας δε ότι «λίγους μήνες πριν το τέλος του τρίτου προγράμματος, τρία χρόνια μετά την έναρξή του, το ΔΝΤ ακόμη δεν έχει αποφασίσει αν θα μετάσχει στο πρόγραμμα» και ότι «όλες οι εκτιμήσεις της Κομισιόν για την πορεία των δημόσιων οικονομικών της Ελλάδας τα τελευταία χρόνια έχουν επιβεβαιωθεί, ενώ του ΔΝΤ όχι», ο επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ κατέληξε:

«Επειδή στο παρελθόν είχαμε καθυστερήσεις, που προκλήθηκαν από ενστάσεις του ΔΝΤ και ζημίωσαν την οικονομία και τον λαό της Ελλάδας, και επειδή οι καθυστερήσεις είναι γενικά επιζήμιες, σας ερωτώ, πώς σκοπεύετε να κινηθείτε έτσι ώστε να έχουμε έγκαιρη και επιτυχή ολοκλήρωση του ελληνικού προγράμματος και ποιος θα είναι ο ρόλος του ΔΝΤ, μετά τη συγκρότηση του Ευρωπαϊκού Νομισματικού Ταμείου».
ΑΠΕ-ΜΠΑ

Την επιστροφή των Ελλήνων στρατιωτικών πριν από το Πάσχα ζήτησε Ζαν Κλοντ Γιούνκερ

Την επιστροφή των Ελλήνων στρατιωτικών πριν από το Πάσχα ζήτησε ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, από τον Τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στη Σύνοδο Κορυφής Ε.Ε. - Τουρκίας στη Βάρνα...


Την απελευθέρωση των δύο Ελλήνων στρατιωτικών οι οποίοι εξακολουθούν να κρατούνται στην Αδριανούπολη, ακόμη και πριν από το Πάσχα, φέρεται να ζήτησε ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, από τον Τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στη Σύνοδο Κορυφής Ε.Ε. - Τουρκίας στη Βάρνα.

Σύμφωνα με διπλωματικές πηγές, για το ζήτημα διεξήχθη εικοσάλεπτη συνομιλία.
«Ζητήσαμε από την Τουρκία να επανεξετάσει τις περιπτώσεις κράτησης δημοσιογράφων. Η Τουρκία είναι ένα μεγάλο έθνος, είναι ισχυρή στο εσωτερικό αλλά και διεθνώς και όσον αφορά τους Έλληνες στρατιωτικούς, θα πρέπει να γίνουν κινήσεις προς την επίλυση του θέματος, το προσεχές διάστημα,» τόνισε ο κ. Γιούνκερ.

Την ικανοποίηση της κυπριακής κυβέρνησης για τις τοποθετήσεις Τουσκ και Γιούνγκερ, μετά την ολοκλήρωση της Συνόδου της Βάρνας, εξέφρασε ο Κύπριος πρόεδρος Νίκος Αναστασιάδης.
«Ελπίζω ότι κάποια στιγμή η Τουρκία θα συνειδητοποιήσει ότι έαν όντως ενδιαφέρεται - και όχι για λόγους τακτικής- προσποιείται ότι επιθυμεί την συνέχιση της ενταξιακής προοπτικής, θα πρέπει και να συμμορφωθεί με τις ευρωπαϊκές αρχές και αξίες, του σεβασμού του διεθνούς δικαίου αλλά και του Δικαίου της Θάλασσας,» δήλωσε ο κ. Αναστασιάδης.

Κατά τη διάρκεια των συνομιλιών απεφεύχθησαν υψηλοί τόνοι και εντάσεις ενώ υπήρξε συνεννόηση στα τρία βασικά πεδία στα οποία απαιτείται η συνεργασία ΕΕ-Τουρκίας: το μεταναστευτικό, στην καταπολέμηση της τρομοκρατίας και στην ενέργεια.

Ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, από την πλευρά του έριξε τους τόνους χωρίς όμως να προχωρεί σε συγκεκριμένες δεσμεύσεις. «Η Τουρκία και η ΕΕ είναι μακροχρόνιοι στρατηγικοί εταίροι. Το να αποκλείσει την Τουρκία από την διαδικασία της διεύρυνσης, θα είναι μεγάλο λάθος για την Ευρώπη που διατείνεται ότι είναι παγκόσμια δύναμη».

Σχετικά με τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις της Τουρκίας, ο κ. Γιούνκερ πάντως επανέλαβε ότι η διαδικασία πρέπει να συνεχιστεί, αλλά παράλληλα η Άγκυρα πρέπει να βελτιώσει τις σχέσεις της με τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. και ειδικότερα με την Κύπρο και με την Ελλάδα.

Ο παράλληλος κόσμος του Ρ. Τ. Ερντογάν

Η συνάντηση στη Βάρνα του Τούρκου προέδρου με τους επικεφαλής των ευρωπαϊκών θεσμών στόχευε στην εκτόνωση των εντάσεων. Αντί της προσέγγισης ειπώθηκαν και από τις δύο πλευρές καθαρές κουβέντες...


Στο τέλος της συνάντησης ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ντόναλντ Τουσκ προτίμησε να πει την αλήθεια για τις σχέσεις ανάμεσα στην ΕΕ και την Τουρκία χωρίς περιστροφές και στρογγυλέματα: «Δεν επιτύχαμε καμιά λύση ή συμβιβασμούς» είπε εννοώντας ολόκληρη την παλέτα προβλημάτων που χωρίζουν την Άγκυρα από τις Βρυξέλλες, την ελευθεροτυπία, τις αρχές κράτους δικαίου, τις διαφορές της χώρας με την Ελλάδα και την Κύπρο, την υπόθεση με τους δυο Έλληνες στρατιωτικούς, τη στρατιωτική επέμβαση στη Συρία. «Υπάρχει διάθεση για διάλογο, αλλά μόνο η πρόοδος σε αυτά τα θέματα θα βελτιώσει τις σχέσεις μας» τόνισε ο Τουσκ και υπό αυτήν την έννοια ο βροχερός ουρανός της Βάρνας δεν άφησε καμιά ελπίδα για αχτίδα φωτός μετά τη συνάντηση.

Αιτήματα Ερντογάν


Οι επικεφαλής των δύο θεσμών συναντήθηκαν με τον Τούρκο πρόεδρο σε δείπνο εργασίας με την ελπίδα ότι ανάμεσα στη σαλάτα και το κύριο πιάτο θα μπορούσε να βρεθεί κοινός τόπος. Εκ των υστέρων βέβαια ακόμη και ο Μπόικο Μπορίσοφ, ο Βούλγαρος πρωθυπουργός και οικοδεσπότης της συνάντησης, παραδέχθηκε στους δημοσιογράφους ότι επρόκειτο για μια συνάντηση γεμάτη εντάσεις. Προσπάθησε, όπως είπε, να επικεντρωθεί σε αυτά που ενώνουν και όχι σε αυτά που χωρίζουν την Τουρκία με τους Ευρωπαίους, αλλά παρόλα αυτά οι δύο πλευρές χθες το βράδυ δεν κινήθηκαν ούτε εκατοστό από τις θέσεις τους. Η απογοήτευση «ακούγονταν» μέσα από τις δηλώσεις του Ντόναλντ Τουσκ. «Ως υποψήφια προς ένταξη χώρα η Τουρκία οφείλει να τηρεί τα δημοκρατικά στάνταρντ, και αυτό λείπει. Είμαστε πολύ ανήσυχοι γιατί τα θεμελιώδη δικαιώματα και οι αρχές κράτους δικαίου κινδυνεύουν, οι σχέσεις μας περνούν δύσκολους καιρούς».

Ο Ταγίπ Ερντογάν όμως όχι μόνο απέρριψε τις κατηγορίες αλλά εκόμισε και ένα κατάλογο με αιτήματα που είναι από καιρό γνωστά. Πρόκειται καταρχήν για την κατάργηση της βίζας, η οποία συνδέθηκε παλαιότερα με τη συμφωνία για το προσφυγικό, αλλά αποσυνδέθηκε στη συνέχεια σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τις παραβιάσεις των αρχών κράτους δικαίου. Ένα άλλο αίτημα του Τούρκου προέδρου είναι να προχωρήσει η τελωνειακή ένωση με την ΕΕ. Ο Ερντογάν θέλει να αποπολιτικοποιήσει το θέμα, αλλά και εδώ τα κράτη-μέλη δεν είναι διατεθειμένα να συμβάλουν στην οικονομική επιτυχία ενός αυταρχικού προέδρου.

«Σεβόμαστε τα ανθρώπινα δικαιώματα»


Ο Τούρκος πρόεδρος παραπονέθηκε για την κριτική που του γίνεται σε σχέση με τις στρατιωτικές επιχειρήσεις εναντίον των Κούρδων στην Αφρίν λέγοντας ότι πρόκειται για «αγώνα εναντίον της τρομοκρατίας». Ως τρομοκράτες θεωρεί όχι μόνο το Ισλαμικό Κράτος και το ΡΚΚ, αλλά και τους Κούρδους μαχητές των Δυνάμεων Λαϊκής Άμυνας YPG, που εξοπλίζονται μεταξύ άλλων και από τη Δύση ως σύμμαχοι. «Η ΕΕ θα πρέπει να σταματήσει να είναι υπερβολική με την κριτική της, θα ήταν λάθος να απομονώνει την Τουρκία από την όποια εταιρική σχέση». Μήπως μπορεί να εκληφθούν τα λεγόμενά του ίσως και ως απειλή; «Σεβόμαστε τα ανθρώπινα δικαιώματα» τόνισε, «θα συνεχίσουμε τις δράσεις μας κατά των τρομοκρατών. Και σε ότι αφορά τους πρόσφυγες στην  Αφρίν, τώρα επιστρέφουν στις εστίες τους, αφού εκδιώξαμε χιλιάδες τρομοκράτες από εκεί».

Το μόνο τμήμα των ευρωτουρκικών σχέσεων που λειτουργεί είναι η συμφωνία για το προσφυγικό. Η Τουρκία κατάφερε να σταματήσει το μεταναστευτικό κύμα προς την Ελλάδα. Διαφωνία όμως υπάρχει ως προς το οικονομικό της σκέλος. Ενώ η Τουρκία επιμένει ότι η ΕΕ δεν έχει καταβάλει όλο το ποσό των 3 δις ευρώ ως πρώτη δόση που της υποσχέθηκε, οι Ευρωπαίοι δηλώνουν ότι έχει ήδη καταβληθεί ή προγραμματίζεται για σχέδια βοήθειας των Σύρων προσφύγων στην Τουρκία. Σε κάθε περίπτωση η Κομισιόν δεσμεύτηκε ότι θα δρομολογήσει την χορήγηση και της δεύτερης δόσης ύψους άλλων 3 δις ευρώ. Η συμφωνία για τους πρόσφυγες δίνει στον Ερντογάν τη δυνατότητα να την χρησιμοποιεί ως μοχλό πίεσης της ΕΕ και αμφισβήτησης των αξιών και της ηθικής της.

Στη Βάρνα ο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ ανέλαβε χρέη άσκησης διπλωματικής αβροφροσύνης. Ευχαρίστησε τον Ερντογάν για τις επιτυχίες της προσφυγικής συμφωνίας, και δήλωσε «λυπημένος» για τις τεταμένες σχέσεις της χώρας του με την ΕΕ, «γιατί υποστήριζα πάντα τις τουρκικές επιθυμίες για ένταξη». Τον Ερντογάν αποκάλεσε φίλο, «ανάμεσα σε μεγάλες δημοκρατίες θα πρέπει να είναι δυνατόν να μιλά κανείς ανοιχτά για προβλήματα». Επικριτές καταλογίζουν από καιρό στον Γιούνκερ ότι δεν φροντίζει να είναι αποστασιοποιημένος από ανθρώπους και καταστάσεις, τελευταία μάλιστα απέστειλε επιστολή στον Πούτιν συγχαίροντάς τον για την επανεκλογή του. Αλλά και ο τόνος τους απέναντι στον Ερντογάν θεωρούν ότι είναι κολακευτικός.
Μπάρμπαρα Βέζελ/ Ειρήνη Αναστασοπούλου
 πηγή: dw.com

Η εκκλησία να περιοριστεί στο ρόλο της

Το τελευταίο διάστημα ξαναβρέθηκε στο προσκήνιο το πολυσυζητημένο θέμα των σχέσεων εκκλησίας–κράτους με αφορμή κάποιες δικαστικές κρίσεις στις οποίες εμπλέκονται κορυφαία στελέχη της Εκκλησίας της Ελλάδας... 

 
του Γιάννη Ανδρουλιδάκη (*)

Το τελευταίο διάστημα ξαναβρέθηκε στο προσκήνιο  το πολυσυζητημένο θέμα των σχέσεων εκκλησίαςκράτους  με αφορμή κάποιες δικαστικές  κρίσεις στις οποίες εμπλέκονται  κορυφαία στελέχη της   Εκκλησίας της Ελλάδας.  Αναφέρομαι στην απόφαση του ΣτΕ για τη διδασκαλία του μαθήματος των Θρησκευτικών  και στην  αθώωση του μητροπολίτη Αιγιαλείας κ.  Αμβρόσιου.  Συμπτωματικά(;) και οι δύο δικαίωσαν  την πλευρά της εκκλησίας.

Να επισημανθεί  αρχικά  ότι αυτό που συμβαίνει στη χώρα μας  δεν έχει όμοιο του, τουλάχιστον,  στην Ευρώπη.  Οι παρεμβάσεις της εκκλησίας είναι συνεχείς όχι μόνο για υποθέσεις που την αφορούν, αλλά  για κάθε πρόβλημα πολιτικό και κοινωνικό . Ο τρόπος  διατύπωσης  των απόψεων της  και  η απαίτηση  της να γίνονται αποδεκτά,  όσα λέει, μάλλον,  θυμίζουν θεοκρατικό σύστημα  και βρίσκονται  έξω   από το πολιτικό πλαίσιο που λειτουργεί  η δημοκρατία στο δυτικό κόσμο. Δεν  είναι δυνατόν ζητήματα τα οποία αφορούν  αποκλειστικά  την πολιτεία και τους θεσμούς της  να  συναντούν τη λυσσαλέα  αντίδραση της, επειδή διαφωνεί.  Ποιος ξέχασε τις ακραίες αντιδράσεις της στο θέμα της αναγραφής του θρησκεύματος στις ταυτότητες,  στον πολιτικό γάμο, στο σύμφωνο συμβίωσης, στην ονομασία των Σκοπίων κλπ;  Είναι απαράδεκτο   άνθρωποι που κηρύττουν το λόγο αγάπης, όπως οι ίδιοι ισχυρίζονται,  του Θεού να ταυτίζονται με τη Χρυσή Αυγή, με σκοτεινούς εθνικιστικούς  κύκλους και  να διατυπώνουν ρατσιστικό λόγο και κηρύγματα μίσους.  Σε τελική ανάλυση η εκκλησία δεν ξέρει από ομοφυλοφιλία;  Είναι τόσο άγνωστη στους κόλπους  της ;  Για να τελειώνουμε πια με αυτό το θέμα. Καμία ιστορική εξήγηση δεν  δικαιολογεί τη στάση της.  Δεν είμαστε, επιπλέον,  ούτε στο Βυζάντιο , ούτε στην εποχή των αυτοκρατόρων, ούτε στην  περίοδο  της Χούντας   για να εμφανίζεται σαν θεματοφύλακας  των «ιερών και οσίων της φυλής». Δεν είναι αυτός ο ρόλος της στον 21ο αι.   και πρέπει κάποια στιγμή  να περιοριστεί στα του οίκου της.

Από την άλλη  σε όλη αυτήν την προσπάθεια να μην επικρατήσει « η αθεΐα» έχει συμμάχους  δικαστές και συντηρητικούς πολιτικούς.  Οι πρώτοι με τις αποφάσεις τους αθωώνουν μητροπολίτες  και ακυρώνουν νόμους του κράτους  και οι δεύτεροι πανηγυρίζουν,  ψαρεύουν την ευλογία της  και της προσφέρουν στήριγμα  με αντάλλαγμα  ψήφους . Φαίνεται  ότι στην Ελλάδα   ούτε ο στοιχειώδης  αστικός εκσυγχρονισμός δεν μπορεί να προχωρήσει.  Να θυμηθούμε ότι πριν από ένα χρόνο περίπου  το ΣτΕ  ακύρωσε   το νόμο για τις τηλεοπτικές άδειες. Πριν από λίγες μέρες χαρακτήρισε αντισυνταγματικό ένα νόμο που αφορά τη διδασκαλία  του μαθήματος των Θρησκευτικών. Αυτό  μόνο ως  πισωγύρισμα  μπορεί να χαρακτηριστεί, παρά το γεγονός ότι  πρόκειται για ήσσονος σημασίας  αλλαγή. Θα περίμενε κανείς από τα πολιτικά κόμματα να πάρουν ξεκάθαρη θέση.  Αλήθεια ποια είναι η άποψη της ΝΔ  και των άλλων πολιτικών σχηματισμών;  Ποια η θέση τους  για την αθώωση του κ. Αμβρόσιου και για τα εμετικά του κηρύγματα  μίσους;  Ας μην παίζουν κρυφτούλι πίσω από τη λογική  ότι οι αποφάσεις της δικαιοσύνης είναι σεβαστές. Στη χώρα μας  αποδεικνύεται, δυστυχώς,  ότι η συνεργασία σκοταδιστικών κύκλων  σε όλα τα επίπεδα καλά κρατεί.

Βεβαίως για  όσα συμβαίνουν είναι τεράστια η ευθύνη του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης του.  Άφησε τις ομάδες αυτές  με την στήριξη του υπουργού Άμυνας τη μια να υποδέχονται το Άγιο φως με τιμές αρχηγού κράτους και  την άλλη να περιφέρουν τα οστά των αγίων στα νοσοκομεία κάνοντας εμπόριο ελπίδας. Και το χειρότερο: δε στήριξε την κρίσιμη στιγμή έναν άνθρωπο (με τον οποίο  σε πολλά διαφωνώ),  τον κ. Νίκο Φίλη, τον οποίο θυσίασε μετά από απαίτηση της Ιεραρχίας.  Έναν πολιτικό που αποφάσισε να ξεκαθαρίσει τις σχέσεις  εκκλησίας –κράτους στον τομέα που τον αφορούσε.  Έτσι χάθηκε μια μοναδική ευκαιρία  να γίνουν δευτερεύουσες ,αλλά αναγκαίες αλλαγές στο χώρο της εκπαίδευσης.  Ας μην εκπλήσσονται, λοιπόν,  με όσα συμβαίνουν  και με όσα θα ακολουθήσουν, εκεί,  στο ΣΥΡΙΖΑ και ας μην αγανακτούν.   Ήξεραν καλά εξ αρχής ότι  η μια υποχώρηση θα φέρει την  άλλη,  αλλά  προέταξαν το πολιτικό κόστος λειτουργώντας με παλαιοκομματικές λογικές.  Έτσι ο  έντιμος  κ. Φίλης βρέθηκε στο σπίτι του,  γιατί προτιμήθηκαν οι ψήφοι που, πιθανώς,  να έρθουν από το χώρο των πιστών και ο αναγκαίος   διαχωρισμός εκκλησίας –κράτους  μετατέθηκε και αυτός, όπως και τόσα άλλα,  για τη  μεταθανάτια ζωή.
(*) Ο Γιάννης Ανδρουλιδάκης είναι εκπαιδευτικός στο 6ο Λύκειο Καλαμάτας

Yπόθεση Σκρίπαλ - Η Προσβολή Ρώσου πρώην πράκτορα, στην Αγγλία με χημική ουσία.

Άρθρο γνώμης και τεχνικής προσέγγισης του Ευάγγ. Αθανασιάδη(*)

Τις τελευταίες ημέρες, απασχόλησε την κοινή γνώμη, η απόπειρα δολοφονίας του ρώσου τριπλού πράκτορα Σεργκέι Σκριπάλ. Εντύπωση μου έκανε ο τρόπος. Ας τον εξετάσουμε λοιπόν σαν μια άσκηση λογικής ή ένα μυθιστόρημα αστυνομικής πλοκής. Σε συνδυασμό με κάποιες τεχνικές γνώσεις, λόγω προγενέστερης εμπειρίας και ενασχολήσεως.

Η προσέγγιση δεν γίνεται για να λύσουμε εμείς τον «γόρδιο δεσμό», όντες και τελείως αναρμόδιοι, αλλά θα διατυπώσουμε μια σκέψη σαν ένα πνευματικό παίγνιο, όπως η λύση ενός σταυρολέξου.

Οι προγενέστερες ενασχολήσεις και εμπειρίες του κάθε ανθρώπου, τον επηρεάζουν να ρέπει σε προβληματισμούς και επίλυση προβλημάτων, που στο παρελθόν, αποτελούσαν τις γενικές ή ειδικές αρμοδιότητές του.

Το παρόν άρθρο δεν έχει μορφή επαγγελματικής προσέγγισης, αλλά καμιά φορά ένας προβληματισμός μπορεί να συμβάλει στην εξήγηση κάποιου συμβάντος.

Ακούστηκαν πολλές εκδοχές και σενάρια, που δεν πείθουν, δεν δένουν.
Ενώ φαίνεται ότι μπορεί να υπάρχει απλή εξήγηση.

Ένα μυθιστόρημα αστυνομικής πλοκής λοιπόν.

Τα γεγονότα:
Ο πρώην Ρώσος πράκτορας πηγαίνει σε ένα εστιατόριο για φαγητό, με την κόρη του.
Μετά το φαγητό αποχωρεί. Σε μικρό χρόνο, στο διπλανό πάρκο, διαπιστώνεται ότι έχει προσβληθεί από ειδική νευροπαραλητική χημική ουσία.
Όποιος τον πλησίασε προσβλήθηκε.
Στο εστιατόριο δεν προσβλήθηκε κανένας.
Δεν φαίνεται να τον προσέγγισε κανένα άλλο πρόσωπο και ειδικά μετά την έξοδό του από το εστιατόριο και έως την στιγμή της προσβολής.

Συμπέρασμα από την εκτίμηση των γεγονότων:
Είναι προφανές ότι χρησιμοποιήθηκε ένας μηχανισμός απελευθερώσεως νευροπαραλητικής ουσίας, που ενεργοποιήθηκε με έναν αυτοματισμό, που μπορούσε να επιλέξει χρόνο και τόπο. Δηλαδή χρειαζόταν:
1/Μία σκανδάλη (από το ρήμα σκανδαλίζω,) δλδ μια διάταξη που θα ενεργοποιούσε τον μηχανισμό, τον κατάλληλο χρόνο και
2/Ένα αισθητήρα, που θα αντιλαμβανόταν ότι είναι σε ανοικτό χώρο, για περιορισμό των παράπλευρων απωλειών.
Μήπως είναι ένας αρκετά πολύπλοκος και σύνθετος μηχανισμός;

Τι λέει η κοινή λογική:
Πηγαίνοντας στο εστιατόριο στο κρύο Λονδίνο, θα άφηνε το παλτό του στο βεστιάριο.
Η περιοχή του βεστιαρίου, είναι προσβάσιμη φυσιολογικά και εύκολα από πολύ κόσμο, που προσέρχεται ή αποχωρεί από το εστιατόριο. Η θερμοκρασία του βεστιαρίου είναι μικρότερη των 21οC, καθώς είναι χώρος κοντά στην είσοδο και χωρίς ιδιαιτέρες απαιτήσεις θερμάνσεως.

Ετεροχρονισμένη ανυποψίαστη προσέγγιση του θύματος:
Μπορεί λοιπόν σχετικά εύκολα, να τοποθετηθούν από κάποιον, στο παλτό του θύματος, κοντά στις δύο μασχάλες (διπλή διάταξη), από ένα σακουλάκι από βιοδιασπώμενο υλικό, που να περιέχουν την νευροπαραλητική πτητική ουσία, σε υγρή ή αέρια κατάσταση.

Τεχνικά στοιχεία:
Το περίβλημα επιλέγεται να βιοδιασπάται σε θερμοκρασίες γύρω στους 33 οC. Η διαφορά θερμοκρασίας 21 έως 33 οC, δλδ 12 οC, θεωρείται ασφαλές εύρος, για να αποκλειστεί λειτουργική αστοχία.
Περιβάλλον με 33 οC δεν συναντάται συνήθως, για να προκληθεί τυχαία ανεπιθύμητη ενεργοποίηση.
Δεν μιλάμε βεβαίως για αυτοσχέδια κατασκευή, αλλά για τυποποιημένο μηχανισμό μυστικών υπηρεσιών.
Η διάταξη δεν έχει μεταλλικά μέρη και δεν ανιχνεύεται προ της ενεργοποιήσεώς της. Κατάλληλα βιοδιασπώμενο υλικό μπορεί να μην αφήσει ανιχνεύσιμα υπολείμματα μετά από εύλογο χρόνο.

Σκεπτικό λειτουργίας μηχανισμού:
Όταν λοιπόν φορέσει το παλτό, η θερμοκρασία στην περιοχή της μασχάλης σε σύντομο χρονικό διάστημα περίπου 6-8 λεπτά, θα αποκτήσει την επιθυμητή θερμοκρασία των 33 οC, λαμβανομένου υπόψη ότι η θερμοκρασία του σώματος και ιδιαίτερα στην περιοχή αυτή είναι 36,6ο C. Η θερμοκρασία του σώματος είναι η σκανδάλη και ο επιβραδυντικός μηχανισμός. Η βιοδιάσπαση του περιβλήματος θα απελευθερώσει την πτητική ουσία, η οποία λόγω του παλτού θα την οδηγήσει στο μόνο ανοικτό σημείο του παλτού, ακριβώς κάτω από την μύτη του θύματος. Το αέριο θα επιδράσει μόνο σε αυτόν και σε όποιον πλησιάσει για να τον βοηθήσει, όπως και έγινε.
Το παλτό είναι ο «αισθητήρας», που θα αντιληφθεί πότε θα είναι σε ανοικτό χώρο, με ικανοποιητική ακρίβεια, γιατί αλλιώς δεν θα φορούσε παλτό.
Μία πολλή απλή και λειτουργική διάταξη. Πιο απλή, πιο έξυπνη, πιο ασφαλής και πιο αποτελεσματική δεν θα μπορούσε να είναι.

Είναι η πιο συμβατή με τα γεγονότα, λογική εξήγηση.

Ποιό Κράτος το έκανε;
Ας αντιστρέψουμε την ερώτηση. Ποιο κράτος εξετάζει το περιστατικό; Τι μας είπαν; Το αέριο είναι Ρωσικό. Ξέρουν το αέριο, το διακρίνουν, το ανιχνεύουν, αλλά δεν έχουν φτιάξει «γενόσημο», ούτε αντίδοτο.

Αυτός που το εξετάζει, έχει το πλεονέκτημα της εξιχνίασης, της αναδείξεως συγκεκριμένων στοιχείων, της ενημερώσεώς μας και επομένως της κατεύθυνσης της σκέψης και της συλλογιστικής μας.

Μας παρουσιάζει πολλές εκδοχές, πλούσια ενημέρωση και πληροφόρηση, που όμως δεν δένουν, και πάντα εκτός από αυτήν που γνωρίζει ότι εφαρμόστηκε ή εφάρμοσε και δεν μας την αποκαλύπτει.

Τα εκ πρώτης όψεως οφθαλμοφανή άλλοθι και οι συνειρμοί ποιόν ευνοούν, να το κάνει χωρίς να τον υποψιαστούμε;…

Ποιός είναι το κράτος-δράστης; Μπορούμε εμείς να απαντήσουμε; Όχι φυσικά!
Η λύση της λογικής αυτής άσκησης, δεν κρίνεται σκόπιμο να δοθεί στο επόμενο άρθρο, όπως συνηθίζεται, γιατί όλοι απαντήσατε σωστά.

Τόσο απλή, λειτουργική και αποτελεσματική διάταξη, μόνο Ρώσοι ή Έλληνας θα μπορούσαν να σκεφτούν. Και μόνο ένα κράτος μπορεί να το αντιγράψει και να το υλοποιήσει.

Ανέκδοτο: Σε ένα διεθνές συνέδριο για το διάστημα, ο Αμερικανός λέει στον Ρώσο: Μετά από μελέτες 50 ετών βρήκαμε λύση να μην σταματούν τα στυλό σε περιβάλλον έλλειψης βαρύτητας. Εσείς πως το αντιμετωπίζετε;
Ρώσος: Δεν αντιμετωπίσαμε ποτέ προβλήματα! Χρησιμοποιούμε μολύβια!...

Και ο Ερντογάν ας προσέχει που θα αφήνει το παλτό του, όταν δεν θα χρειάζεται να εξυπηρετεί άλλο τις Μεγάλες Δυνάμεις.
___________

·       Επισημαίνουμε ότι δεν υπάρχει κάποια πληροφόρηση για το πώς συνέβη. Το άρθρο είναι μία μυθιστορηματική λογική και προσέγγιση και ίσως μία πιθανή τεχνική εξήγηση.

(*) Ο Ευάγγ. Αθανασιάδης είναι Συνταγματάρχης ε.α.