Αλ. Τσίπρας: «Βασικό μας εργαλείο για την επόμενη ημέρα είναι η Εθνική Αναπτυξιακή Στρατηγική» (vid)

«Σήμερα μπορούμε να είμαστε αισιόδοξοι, η οικονομία πιάνει τους στόχους, και η ολοκλήρωση της 4ης αξιολόγησης, σε συνδυασμό με τις διεργασίες για την ελάφρυνση του χρέους, θα ανοίξουν τον δρόμο για μια καθαρή έξοδο από την περιπέτεια των Μνημονίων» δήλωσε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας από το βήμα του Αναπτυξιακού Περιφερειακού Συνεδρίου Κεντρικής Μακεδονίας.

"Βασικό μας εργαλείο για την επόμενη ημέρα είναι η Εθνική Αναπτυξιακή Στρατηγική", είπε ο Αλ. Τσίπρας σημειώνοντας ότι πρόκειται για "ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο που, πλέον, κανείς δεν θα καταστρώσει για μας και κανείς δεν θα μας το επιβάλλει. Αλλά θα αποτελεί προϊόν δικού μας σχεδιασμού και δικής μας επιλογής"

Ανοίγει ο δρόμος για οριστική και καθαρή έξοδο από την περιπέτεια των μνημονίων διεμήνυσε ο Αλέξης Τσίπρα, από το βήμα του Περιφερειακού συνεδρίου για την παραγωγική ανασυγκρότηση, της Κεντρικής Μακεδονίας.

Ο Πρωθυπουργός σημείωσε ως θετικό το γεγονός ότι τα συνέδρια αυτά, "συμπίπτουν με την ολοκλήρωση του Προγράμματος και την πολυπόθητη μετά από 8 χρόνια, έξοδο της χώρας από την εξαίρεση και την επιτροπεία".

Τόνισε ότι "σήμερα μπορούμε να είμαστε πιο αισιόδοξοι, γιατί η οικονομία πιάνει τους στόχους και η ολοκλήρωση της 4ης αξιολόγησης, σε συνδυασμό με τις διεργασίες για την ελάφρυνση του χρέους, θα ανοίξουν τον δρόμο για μια οριστική και καθαρή έξοδο από την περιπέτεια των Μνημονίων".

Υπογράμμισε ότι "ο δρόμος από εδώ και πέρα ανοίγει" και πως "το 2018 θα είναι καλύτερο από το 2017 και το 2019 ακόμα καλύτερο από το 2018". Επισήμανε ωστόσο ότι δεν ήταν νομοτέλεια ότι θα τα καταφέρναμε.

"Οι τρεις πυλώνες για την επόμενη ημέρα"


"Βασικό μας εργαλείο για την επόμενη ημέρα είναι η Εθνική Αναπτυξιακή Στρατηγική", είπε ο κ. Τσίπρας σημειώνοντας ότι πρόκειται για "ολοκληρωμένο στρατηγικό σχέδιο που, πλέον, κανείς δεν θα καταστρώσει για μας και κανείς δεν θα μας το επιβάλλει. Αλλά θα αποτελεί προϊόν δικού μας σχεδιασμού και δικής μας επιλογής".

Αυτή βασίζεται σε τρεις πυλώνες.

- Ο πρώτος είναι η δημοσιονομική και η μακροοικονομική σταθερότητα. Έτσι ώστε η χώρα να διασφαλίσει την αυτόνομη πορεία της,

- Ο δεύτερος πυλώνας είναι η στήριξη της εργασίας, η αντιμετώπιση της ανεργίας και η αναβάθμιση και διεύρυνση του κοινωνικού κράτους.

- Τέλος, ο τρίτος πυλώνας είναι η αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου της χώρας.

"Σχεδιάζουμε, λοιπόν, την επόμενη ημέρα, σχεδιάζουμε την επάνοδο της χώρας και της κοινωνίας στην κανονικότητα και την ανάπτυξη, μακριά, όμως, τώρα πια, από τις παθογένειες και τις στρεβλώσεις του παρελθόντος" που έχουν ιδιοκτήτη "το παλιό καθεστώς των πελατειακών σχέσεων και της διαπλοκής, που υπονόμευσε την αναπτυξιακή πορεία της χώρας και την οδήγησε τελικά στην χρεοκοπία".

"Μεταρρύθμιση στην Δημόσια Διοίκηση"


Ο Αλ. Τσίπρας σχολίασε πως του κάνει εντύπωση ο τρόπος με τον οποίο ο κ. Μητσοτάκης "επέλεξε να επιτεθεί στις διαδικασίες αποκομματικοποίησης της Δημόσιας Διοίκησης", "μια μεγάλη τομή, μια μεγάλη μεταρρύθμιση στην οποία προχωράμε σε απόλυτη συμφωνία με τους θεσμούς που επαινούν την ελληνική κυβέρνηση γιατί είναι η πρώτη στη σύγχρονη ιστορία του ελληνικού κράτους που πήρε τη πρωτοβουλία να συγκρουστεί με τη νοοτροπία του κράτους - λάφυρο του κόμματος που κυβερνά".

Κάλεσε τον πρόεδρο της ΝΔ να εξηγήσει πιο καθαρά τις θέσεις του για απολύσεις στο δημόσιο, αλλά και τις θέσεις του για την στροφή στην ιδιωτική ασφάλιση". Οι οποίες, σχολίασε, "αν ποτέ εφαρμόζονταν, θα έθεταν σε άμεσο κίνδυνο τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος και τα ασφαλιστικά δικαιώματα των πολιτών και θα οδηγούσαν εκατοντάδες ασφαλισμένους σε συντάξεις πείνας και εκτός ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης".

"Κάθαρση και δικαιοσύνη"


"Είναι στο χέρι μας να μην αφήσουμε την Ελλάδα να γυρίσει πίσω. Αυτοί που έριξαν τη χώρα στα βράχια, φαίνεται έχουν ακόμη σχέδιο να μας ξαναφέρουν πίσω στις σκληρές, ανάλγητες, ταξικές επιλογές που με πρόσχημα τη κρίση, με ευχαρίστηση εφήρμοζαν κατά τη διάρκεια της μεγάλης λεηλασίας 2010-2014", είπε ο Αλ. Τσίπρας.

Υπογράμμισε ότι η "επόμενη μέρα" πρέπει να βρει και θα βρει την Ελλάδα απαλλαγμένη από το νεοφιλελεύθερο δογματισμό. Απαλλαγμένη από λογικές κοινωνικού Δαρβισνισμού και από ένα πολιτικό σύστημα βουτηγμένο στις πελατειακές σχέσεις, στη διαφθορά και στη διαπλοκή".

Σημείωσε ότι αποτελεί βασική προτεραιότητα και δέσμευση απέναντι στους πολίτες, "όχι μόνο να βγάλουμε τη χώρα από τα μνημόνια αλλά να κάνουμε ότι περνά από το χέρι μας προκειμένου να επέλθει κάθαρση και δικαιοσύνη". Ξεκαθάρισε ότι "δεν πρόκειται να κάνουμε πίσω σε καμία περίπτωση και για κανέναν, όσες πιέσεις και όσες απειλές και αν δεχθούμε" και ότι "όλες οι υποθέσεις θα διερευνηθούν από την δικαιοσύνη, που αφήνεται πλέον απερίσπαστη να πάρει τις αποφάσεις που προβλέπει ο νόμος, για όλους ανεξαιρέτως όσο ψηλά και αν βρίσκονται".

Η διαπραγμάτευση με την FYROM


Aναφερόμενος στα λεγόμενα του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας νωρίτερα για το ζήτημα της διαφοράς της χώρας με την πΓΔΜ, ο Αλ. Τσίπρας τόνισε ότι "η Κεντρική Μακεδονία και η Θεσσαλονίκη ειδικά, που θέλει να είναι πόλος και πυλώνας ανάπτυξης μόνο οφέλη μπορεί να έχει από την επίλυση της διαφοράς μας με τους Βόρειους γείτονές μας".

Συνεπώς, πρόσθεσε δεν κατανοεί "τη σπουδή του "Αποστόλη (Τζιτζικώστα) να τοποθετηθεί σήμερα παίρνοντας μια θέση που πηγαίνει πίσω και από την εθνική γραμμή που διαμορφώθηκε το 2008 στο Βουκουρέστι, όταν ήταν βουλευτής της πλειοψηφίας που διαμόρφωσε αυτή την εθνική γραμμή".

Ξεκαθάρισε ότι "αυτό δε σημαίνει ότι πάμε σε μια διαπραγμάτευση για να επιτύχουμε μια οποιαδήποτε λύση", για να τονίσει ότι "διαπραγματευόμαστε με αίσθημα εθνικής ευθύνης και με στόχο να πετύχουμε μια λύση που θα διασφαλίζει την ιστορία και τη κληρονομιά μας και ταυτόχρονα θα ακυρώνει κάθε αλυτρωτισμό από την άλλη πλευρά". Διαβεβαίωσε ότι "έχουμε βάλει το πήχη ψηλά στη διαπραγμάτευση, ότι "θέλουμε μια λύση που θα αντέξει στο χρόνο και όχι μια λύση που θα διακινδυνεύει να καταρρεύσει πολύ σύντομα, γι' αυτό και βάλαμε ως προϋπόθεση μεταξύ άλλων και την αλλαγή του Συντάγματος της Γείτονος". "Θα κάνουμε όχι αυτό που ορίζει το κομματικό συμφέρον αλλά αυτό που ορίζει το εθνικό συμφέρον", είπε ο πρωθυπουργός και κάλεσε και την άλλη πλευρά να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, διότι για εκείνους είναι ζήτημα υπαρξιακής σημασίας "και εύχομαι να το κατανοήσουν και να έχουν τη δύναμη να λάβουν τις δύσκολες αποφάσεις που είναι όμως αναγκαίες".

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δ. Τζανακόπουλος: H Τουρκία να συμμορφωθεί μετά και τις αποφάσεις της Συνόδου Κορυφής και της Συνόδου της Βάρνας

Μιλώντας στο ρ/σ «Ράδιο Θεσσαλονίκη» ο Δημήτρης Τζανακόπουλος, υπογράμμισε την προκλητικότητα της Τουρκίας έναντι της Ε.Ε., της Ελλάδας, της Κύπρου και των ΗΠΑ και εξέφρασε την ελπίδα η γείτονα να συμμορφωθεί μετά και τις αποφάσεις της Συνόδου Κορυφής και της Συνόδου της Βάρνας...

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος,Δημήτρης Τζανακόπουλος, υπογράμμισε την προκλητικότητα της Τουρκίας έναντι της Ε.Ε., της Ελλάδας, της Κύπρου και των ΗΠΑ και κάλεσε τη γείτονα να συμμορφωθεί μετά και τις αποφάσεις της Συνόδου Κορυφής και της Συνόδου της Βάρνας. Μάλιστα, εξέφρασε τη βεβαιότητα πως δεν υπάρχει κανένα στοιχείο στα κινητά των δυο Ελλήνων στρατιωτικών, οι οποίο παραμένουν κρατούμενοι στις φυλακές Αδιανουπολης.

Μιλώντας στο ραδιόφωνο της Θεσσαλονίκης «Ράδιο Θεσσαλονίκη» ο κ. Τζανακόπουλος, υπογράμμισε επιπλέον την προκλητικότητα της Τουρκίας έναντι της Ε.Ε., της Ελλάδας, της Κύπρου και των ΗΠΑ και εξέφρασε την ελπίδα η γείτονα να συμμορφωθεί μετά και τις αποφάσεις της Συνόδου Κορυφής και της Συνόδου της Βάρνας. Επανέλαβε δε, πως στόχος της κυβέρνησης είναι η απελευθέρωση των δυο στρατιωτικών το συντομότερο δυνατό.

«Από τη στιγμή που η ελληνική κυβέρνηση έκανε την εκτίμηση ότι η τουρκική πλευρά τείνει προς την κωλυσιεργία και την καθυστέρηση αποφάσισε να κινητοποιήσει και τις διεθνείς της συμμαχίες και τους εταίρους της στην προσπάθεια που κάνει για την όσο το δυνατόν συντομότερη διευθέτηση του ζητήματος». Και συμπλήρωσε:

«Γνώμη μου είναι ότι στο Συμβούλιο Κορυφής την προηγούμενη εβδομάδα τα θέματα τέθηκαν σε πάρα πολύ ορθή βάση από τους αρχηγούς των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης». Εξάλλου σύμφωνα με τις αποφάσεις των "28", «αποτελεί προϋπόθεση για την οποιαδήποτε εξομάλυνση των σχέσεων με την Τουρκία αλλά και για οποιαδήποτε προώθηση της θετικής ατζέντας των ευρωτουρκικών σχέσεων, ο σεβασμός του διεθνούς δικαίου από την πλευρά της Τουρκίας, καθώς και η εξομάλυνση των σχέσεών της τόσο με την Ελλάδα όσο και με την Κύπρο όπως και ο σεβασμός των κυριαρχικών δικαιωμάτων αλλά και ιδιαίτερα η προσπάθεια επίλυσης του ζητήματος των δύο Ελλήνων στρατιωτικών».

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κάλεσε μάλιστα την Τουρκία να συμμορφωθεί και να αναγνωρίζει ότι δεν υπάρχει οποιαδήποτε τελέση παράνομης πράξης πίσω από την άνευ δόλου είσοδο σε απαγορευμένη ζώνη και να προχωρήσει άμεσα στην απελευθέρωση των δύο Ελλήνων στρατιωτικών.

Ο κ. Τζανακόπουλος, ερωτηθείς για το εάν υπάρχουν κάποια στοιχεία στα κινητά των δύο Ελλήνων στρατιωτικών είπε: «Φυσικά δεν υπάρχει κάτι, αυτό το γνωρίζουν και στην Τουρκία. Εκτιμώ και το γνωρίζει και ο εισαγγελέας και γι' αυτό το λόγο επιχειρεί τις καθυστερήσεις διαφορετικά θα είχε ενημερώσει τους δύο Έλληνες στρατιωτικούς για το κατηγορητήριο και θα είχε προχωρήσει ποινική διαδικασία».
koutipandoras.gr

Παυλόπουλος: Τα θαλάσσια σύνορα της Ελλάδας και της ΕΕ καθορίζονται χωρίς ίχνος δυνατότητας αμφισβήτησης (vid)

Κατά την επίσκεψή του στο Συγκρότημα Αρχηγείου του Στόλου στη Σαλαμίνα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, επεσήμανε ότι «Τα θαλάσσια σύνορα της χώρας μας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθορίζονται σαφώς, και δίχως ίχνος δυνατότητας αμφισβήτησης, από το Διεθνές Δίκαιο στο σύνολό του»..

«Τα θαλάσσια σύνορα της χώρας μας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθορίζονται σαφώς, και δίχως ίχνος δυνατότητας αμφισβήτησης, από το Διεθνές Δίκαιο στο σύνολό του»: τη διαπίστωση αυτή έκανε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος, κατά την επίσκεψή του στο Συγκρότημα Αρχηγείου του Στόλου στη Σαλαμίνα, με την πρόσθετη επισήμανση, προς την Τουρκία, ότι βάση της φιλίας και της καλής γειτονίας, αλλά και της ευρωπαϊκής προπτικής της γείτονος είναι η πλήρης και πιστή τήρηση του Διεθνούς Δικαίου στο σύνολό του, κάτι που συνιστά θέση της Ε.Ε., θέση που κατέστη σαφές προς την τουρκική ηγεσία στη Σύνοδο της Βάρνας.

Στην ομιλία του ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας έκανε αναλυτική μνεία στις Συνθήκες που καλύπτουν τα θέματα αυτά: αξίζει, ειδικότερα, να επισημανθεί ότι η Συνθήκη των Παρισίων καλύπτει ονομαστικά τα νησιά της Δωδεκανήσου «ως και τας παρακείμενας νησίδας». Ως εκ τούτου, «και στην περιοχή της Δωδεκανήσου δεν είναι νοητές, από πλευράς Διεθνούς Δικαίου, «γκρίζες ζώνες», αναφορικά με την έκταση και το περιεχόμενο της Ελληνικής και Ευρωπαϊκής κυριαρχίας επ? αυτής», υπογράμμισε ο Πρόεδρος.

Τούτων δοθέντων, οι Ένοπλες Δυνάμεις και εν προκειμένω το Πολεμικό Ναυτικό υπερασπιζόμενες τα σύνορα και την κυριαρχία Ελλάδας και Ε.Ε., υπερασπίζονται τη διεθνή νομιμότητα, κάτι που δεν είναι απλώς δικαίωμα, αλλά χρέος έναντι της διεθνούς κοινότητας, τόνισε ο κ. Πρ. Παυλόπουλος.

Αναλυτικά ανέφερε στην ομιλία του: «Αισθήματα εθνικής υπερηφάνειας με διακατέχουν, μετά το πέρας της επίσκεψής μου στο Συγκρότημα Αρχηγείου του Στόλου, για το αξιόμαχο και την ετοιμότητα του Πολεμικού Ναυτικού της χώρας κατά την υπεράσπιση της εθνικής μας κυριαρχίας και των συνόρων μας, συνακόλουθα δε της κυριαρχίας και των συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οφείλω να επισημάνω ότι η υπεράσπιση αυτή, εκ μέρους του Πολεμικού μας Ναυτικού, καταξιώνεται ακόμη περισσότερο εκ του ότι και τα θαλάσσια σύνορα της χώρας μας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθορίζονται σαφώς, και δίχως ίχνος δυνατότητας αμφισβήτησης, από το Διεθνές Δίκαιο στο σύνολό του.

Διαμηνύουμε λοιπόν προς κάθε γείτονα χώρα, και ιδίως προς την φίλη και γείτονα Τουρκία, ότι βάση της φιλίας και της καλής γειτονίας μας καθώς και της ευρωπαϊκής της προοπτικής -την οποία ευνοούμε ειλικρινώς- είναι η πλήρης και πιστή τήρηση του Διεθνούς Δικαίου στο σύνολό του. Τούτο, άλλωστε, συνιστά και θέση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως κατέστη σαφές προς την ηγεσία της Τουρκίας κατά την προχθεσινή Σύνοδο στη Βάρνα», τόνισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας και πρόσθεσε:

Υπό τα ανωτέρω δεδομένα, για την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση, και σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο, δεν υφίστανται αμφισβητήσεις και, πολύ περισσότερο, γκρίζες ζώνες σε ό,τι αφορά τα σύνορά μας -άρα και τα θαλάσσια- με τις γειτονικές μας χώρες, κατά συνέπεια δε και με την Τουρκία. Η οποία οφείλει να παύσει να ισχυρίζεται το αντίθετο, συμμορφούμενη προς την διεθνή νομιμότητα. Και η μόνη διαφορά που υφίσταται σχετικώς προς επίλυση μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας είναι η οριοθέτηση της νησιωτικής υφαλοκρηπίδας».

Εν συνεχεία, ο κ. Παυλόπουλος υπενθύμισε «για πολλοστή φορά ότι η συγκεκριμένη νομική βάση του Διεθνούς Δικαίου, που τεκμηριώνει την κατά τ? ανωτέρω σαφήνεια του καθορισμού και των θαλάσσιων συνόρων μας -επέκεινα δε και του καθορισμού της ΑΟΖ- συμπυκνώνεται στις εξής, κυρίως, Συνθήκες:

Α. Πρώτον, στην Συνθήκη της Λωζάνης του 1923. Με βάση την Συνθήκη αυτή, η οποία δεν αναθεωρείται ούτε επικαιροποιείται, επιπλέον δε είναι πλήρης και δεν αφήνει κενά ερμηνείας, τα θαλάσσια σύνορά μας στο Αιγαίο είναι σαφώς καθορισμένα, δίχως περιθώρια οιασδήποτε αμφισβήτησης. Επαναλαμβάνω λοιπόν ότι δεν υπάρχουν γκρίζες ζώνες στο Αιγαίο, και όσοι τις επινοούν επιδεικνύουν και άγνοια αλλά και έλλειψη σεβασμού του Διεθνούς Δικαίου.

Β. Δεύτερον, στην Συνθήκη των Παρισίων του 1947, η οποία αφορά το καθεστώς της παραχώρησης των Δωδεκανήσων στην Ελλάδα.

1. Συγκεκριμένα, το καθεστώς της τελικής παραχώρησης των Δωδεκανήσων στην Ελλάδα διέπεται από τις διατάξεις της Συνθήκης Ειρήνης των Παρισίων (Απρίλιος του 1947) μεταξύ των Συμμάχων, νικητών του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου, και της Ιταλίας. Ιδιαίτερη σημασία, εντός αυτού του θεσμικού πλαισίου, έχουν οι διατάξεις του άρθρου 14 της ως άνω Συνθήκης, σύμφωνα με τις οποίες: «1. Η Ιταλία εκχωρεί εις την Ελλάδα εν πλήρει κυριαρχία τας νήσους της Δωδεκανήσου τας κατωτέρω απαριθμουμένας, ήτοι: Αστυπάλαιαν, Ρόδον, Χάλκην, Κάρπαθον, Κάσον, Τήλον, Νίσυρον, Κάλυμνον, Λέρον, Πάτμον, Λιψόν, Σύμην, Κω και Καστελλόριζον ως και τας παρακειμένας νησίδας.

2. Αι ανωτέρω νήσοι θα αποστρατιωτικοποιηθώσι και θα παραμείνουν αποστρατιωτικοποιημέναι». Είναι προφανές, λοιπόν, ότι η διατύπωση της παραγράφου 1 του άρθρου 14 της Συνθήκης Ειρήνης των Παρισίων είναι τόσο σαφής, ώστε να μην αφήνει οιοδήποτε περιθώριο ως προς την ουσία και την έκταση της κυριαρχίας της Ελλάδος και της Ευρωπαϊκής Ένωσης επί των Δωδεκανήσων. Ειδικότερα:

α) Η κυριαρχία αυτή είναι «πλήρης», πράγμα το οποίο σημαίνει ότι ουδέναν περιορισμό επιδέχεται κατά την άσκησή της. Το δε περιεχόμενο της «πλήρους» κυριαρχίας προσδιορίζεται, ως προς τα Δωδεκάνησα, με βάση τους κανόνες του ισχύοντος Ελληνικού Συντάγματος περί κυριαρχίας, καθώς και με βάση τις περί κυριαρχίας των κρατών-μελών διατάξεις ιδίως του άρθρου 4 παρ. 2 της Συνθήκης της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣυνθΕΕ), δοθέντος ότι η Ελλάδα είναι κράτος-μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Οιαδήποτε αμφισβήτηση της ερμηνείας των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου 14 της Συνθήκης Ειρήνης των Παρισίων συνιστά, αυτοθρόως, παραβίαση του Διεθνούς και του Ευρωπαϊκού Δικαίου.

β) Η κυριαρχία της Ελλάδος, με την ως άνω έννοια, εκτείνεται όχι μόνον εφ? όλων των νήσων που αναφέρονται ρητώς στην παράγραφο 1 του άρθρου 14 της Συνθήκης Ειρήνης των Παρισίων αλλά, κατά την κατηγορηματική διατύπωση της κατά τ? ανωτέρω παραγράφου, και επί των «παρακειμένων νησίδων» στο σύνολό τους. Επειδή δε οι διατάξεις αυτές ουδεμία διάκριση κάνουν εν προκειμένω, η διατύπωσή τους καταλαμβάνει τις κάθε είδους «παρακείμενες νησίδες», ανεξαρτήτως μεγέθους τους ή άλλου χαρακτηριστικού τους (π.χ. κατοικημένες ή μη). Υπό το πρίσμα αυτό είναι προφανές, όπως ήδη επισήμανα, πως και στην περιοχή της Δωδεκανήσου δεν είναι νοητές, από πλευράς Διεθνούς Δικαίου, «γκρίζες ζώνες», αναφορικά με την έκταση και το περιεχόμενο της Ελληνικής και Ευρωπαϊκής κυριαρχίας επ? αυτής.

2. Επιπροσθέτως, υπενθυμίζουμε και το αυτονόητο δικαίωμα της Ελλάδας, κατά τις διατάξεις του άρθρου 51 του Καταστατικού Χάρτη του ΟΗΕ περί προληπτικής νόμιμης άμυνας, να τα θωρακίζει αμυντικά εναντίον κάθε επιβουλής, με όλα τα διαθέσιμα μέσα, όταν και εφόσον το κρίνει σκόπιμο. Πέραν τούτου, η Τουρκία δεν έχει κατά το Διεθνές Δίκαιο λόγον επ? αυτού, διότι δεν είναι συμβαλλόμενο μέρος στην Συνθήκη Ειρήνης των Παρισίων.

Γ. Τρίτον, στην Συνθήκη του Montego Bay του 1982, δια της οποίας κωδικοποιήθηκε το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας σε νέο συμβατικό κείμενο, υπό την αιγίδα του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών. Και ναι μεν η Τουρκία δεν έχει προσχωρήσει στην Σύμβαση του Montego Bay, πλην όμως -και πάντα κατά τη νομολογία του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης- επειδή η Σύμβαση αυτή έχει υιοθετηθεί από πολύ μεγάλο αριθμό κρατών, παράγει γενικώς παραδεδεγμένους κανόνες του Διεθνούς Δικαίου, οι οποίοι είναι δεσμευτικοί για κάθε κράτος, άρα και για την Τουρκία.

Η αναφορά στα κατά τα ανωτέρω δεδομένα του Διεθνούς Δικαίου έγινε για να καταδειχθεί, μ? έμφαση, ότι η εκ μέρους των Ενόπλων μας Δυνάμεων -συνεπώς και εκ μέρους του Πολεμικού μας Ναυτικού- υπεράσπιση των Συνόρων και της Κυριαρχίας της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης συνιστά και υπεράσπιση της διεθνούς νομιμότητας εν γένει. Και διαμηνύουμε, προς κάθε κατεύθυνση, ότι η υπεράσπιση της διεθνούς νομιμότητας δεν είναι απλώς δικαίωμά μας. Είναι και χρέος μας έναντι της Διεθνούς Κοινότητας», κατέληξε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας.
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Νέο παραλήρημα Ερντογάν: «Η Τουρκία δεν θα υποχωρήσει από τα δικαιώματά της σε Αιγαίο και Κύπρο»

Στα άκρα τραβάει το σχοινί ο «Σουλτάνος» - «Η Τουρκία δεν θα υποχωρήσει από τα δικαιώματά της σε Αιγαίο και Κύπρο», διαμηνύει ευθαρσώς βάζοντας ξανά μπουρλότο με το… συμπέρασμα ότι «η Ελλάδα δεν σέβεται τις σχέσεις καλής γειτονίας» και προμηνύοντας την τύχη των δύο Ελλήνων στρατιωτικών...

Σε ένα ακόμη εθνικιστικό παραλήρημα άκρατου φανατισμού και αλαζονείας, ο Ερντογάν τα βάζει με Θεούς και Δαίμονες, εξαπολύοντας απειλές προς πάσα κατεύθυνση. Στο στόχαστρό του δεν θα μπορούσε παρά να βρίσκεται η Ελλάδα εξαιτίας των τεταμένων σχέσεων των δύο χωρών και τα ανοιχτά ζητήματα με τις τουρκικές προκλήσεις στο Αιγαίο και την κράτηση των δύο Ελλήνων στρατιωτικών.

Μαραθώνια συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου της Τουρκίας υπό την προεδρία του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη (28/03) κατά την οποία αποφασίστηκε η Τουρκία «να μην υποχωρήσει από τα συμφέρονται και τα δικαιώματά της σε Αιγαίο και αν. Τουρκία».

«Έγινε μια συνολική εξέταση των θεμάτων της Κύπρου, της ανατολικής Μεσογείου και του Αιγαίου, κυρίως αναφέρθηκε η συμπεριφορά και η στάση της Ελλάδος που δεν αρμόζει σε σχέση καλής γειτονίας και αποφασίστηκε ότι η Τουρκία δεν θα υποχωρήσει από τα συμφέροντα και τα δικαιώματά της», τονίζεται χαρακτηριστικά στην εμπρηστική ανακοίνωση του Τουρκικού Συμβουλίου.

Σημειώνεται ότι το Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας (Milli Güvenlik Kurulu, MGK) περιλαμβάνει τον Αρχηγό του Γενικού Επιτελείου, επιλεγμένα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου και τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας (ο οποίος είναι επίσης ο Ανώτατος Στρατιωτικός Διοικητής), ενώ οι αποφάσεις του έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα αφού χαράσσουν την «πολιτική ασφάλειας» της χώρας.

Ως εκ τούτου, μόνο τυχαία δεν μπορεί να θεωρηθεί η αναφορά στη στάση της Ελλάδας, η οποία χαρακτηρίζεται ως «κακός γείτονας», αποδεικνύοντας πως η Τουρκία είναι αποφασισμένη να φθάσει στα άκρα την υπόθεση με τους δύο Έλληνες στρατιωτικούς.

Ο Ερντογάν εξάλλου έκλεισε τα αυτιά στις… υποδείξεις των Ευρωπαίων για το «φλέγον» ζήτημα στη συνάντηση που είχε μαζί τους στη Βάρνα, παίζοντας τον τρελό αφού απάντησε πως «η τουρκική Δικαιοσύνη είναι ανεξάρτητη», ενώ γνωρίζουν μέχρι και οι πέτρες πως στην Τουρκία κυριαρχεί ο… νόμος του Σουλτάνου και μόνο αυτός!

Υπεγράφη η νέα Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας

Υπεγράφη σήμερα, 28 Μαρτίου 2018, η νέα Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, η οποία διασώζει τόσο τον θεσμό της σύμβασης όσο και όλους τους θεσμικούς της όρους...

Υπεγράφη σήμερα, η νέα Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΣΕΕ.

Όπως σημειώνεται από την Ελληνική Συνομoσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, η νέα ΕΓΣΕΕ διασώζει, τόσο τον θεσμό της σύμβασης, όσο και τους θεσμικούς της όρους, που περιλαμβάνουν το επίδομα γάμου και τις άδειες, με δεδομένο το γεγονός ότι παραμένει «ανοικτή» η διαπραγμάτευση της κυβέρνησης με τους Θεσμούς για την επαναρρύθμιση του καθεστώτος των συλλογικών συμβάσεων, της επεκτασιμότητας και του καθορισμού του κατώτατου μισθού.
Βεβαίως, δεν πρέπει να ξεχνάμε – όπως επισημαίνει η ΕΣΕΕ – ότι μετά την αντικατάσταση του άρθρου 8 παρ. 1 ν. 1876/1990, η Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση έχει «κομμένα φτερά», αφού καθορίζει πλέον για τους εργαζόμενους όλης της χώρας μόνο τους μη μισθολογικούς όρους εργασίας.
Αναλυτικά, η ανακοίνωση της ΕΣΕΕ επισημαίνει πως η επιβίωση της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, είναι ενδεικτική τολμηρών αποφάσεων μεταξύ των κοινωνικών εταίρων, οι οποίες εμπεδώνουν την αμοιβαία εμπιστοσύνη μεταξύ εργοδοτών και εργαζομένων και ενισχύουν τη βελτίωση του οικονομικού κλίματος – κύριου παράγοντα εξόδου από την κρίση.

«Στο πλαίσιο αυτό, επαναφορά του καθεστώτος των συλλογικών διαπραγματεύσεων, στην πράξη δεν υπάρχει χωρίς την παλιννόστηση της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης και την επαναφορά του καθορισμού των κατώτατων αμοιβών στην αρμοδιότητα των κοινωνικών εταίρων» όπως υπογραμμίζεται.

Σε ό,τι αφορά το ύψος του κατώτατου μισθού, η θέση της ΕΣΕΕ είναι η αναπροσαρμογή του κατώτατου μισθού μετά το τέλος του 3ου δημοσιονομικού προγράμματος σε τρία χρονικά και ποσοτικά στάδια, τα οποία θα απέχουν τουλάχιστον ένα έτος μεταξύ τους, κατά το πρότυπο των Εθνικών Γενικών Συλλογικών Συμβάσεων του 2008 και του 2010 (ΕΓΣΣΕ 2008: 680,59 ευρώ, ΕΓΣΣΕ 2010: 751,39 ευρώ).

Η ΕΣΕΕ σημειώνει ότι δεν αντιμετώπισε ποτέ φοβικά την αύξηση του κατώτατου μισθού, καθώς πιστεύει πως θα ενισχύσει την αγορά, θα αυξήσει τον τζίρο των επιχειρήσεων και θα επιταχύνει την αύξηση της κατανάλωσης, η οποία είναι και το ζητούμενο σήμερα. Αναλυτικότερα:

– Η σταδιακή αύξηση του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ (μεικτά) μετά τη λήξη της εποπτείας θα αναθερμάνει την οικονομία.

– Η προσεκτική αύξηση του κατώτατου μισθού θα προκαλέσει τόνωση της καταναλωτικής ζήτησης και του κύκλου εργασιών των επιχειρήσεων στην αγορά, ενώ ταυτόχρονα θα εισρεύσουν επιπλέον έσοδα στα δημόσια ταμεία, από τον ΦΠΑ.

– Οι ΜμΕ του εμπορίου αναγνωρίζουν εμπράκτως πως η «ανακύκλωση» του χρήματος εντός της ελληνικής αγοράς βοηθάει πρωτίστως την ελληνική οικονομία.

– Η επιβάρυνση των εργοδοτών από την αύξηση του κατώτατου μισθού, θα μπορούσε να αντισταθμιστεί εν μέρει μεσοπρόθεσμα τόσο από την μείωση του μη μισθολογικού κόστους, όσο και από την επιδότηση της εργασίας αντί της ανεργίας.

«Εξ όσων γνωρίζουμε, το υπουργείο Εργασίας ήδη εξετάζει την εφαρμογή του πορτογαλικού μοντέλου» όπως σημειώνεται.

Στην Πορτογαλία, από τον μνημονιακό βασικό μισθό των 530 ευρώ, η κατώτατη αμοιβή αυξήθηκε σε 557 ευρώ το 2017 για να φθάσει τα 580 ευρώ το 2018 και τα 600 ευρώ το 2019. Έχουμε την άποψη, αναφέρει η ΕΣΕΕ, ότι το σημαντικότερο που προκύπτει από το πορτογαλικό μοντέλο, είναι μεν η αύξηση των κατώτατων αμοιβών, αλλά σε ταυτόχρονο συνδυασμό με σημαντικές μειώσεις στο μη μισθολογικό κόστος των επιχειρήσεων, ώστε να καταπολεμηθεί η ανεργία και να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα της επιχειρηματικότητας συνολικά.

Σε ό,τι αφορά την τρέχουσα Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, οι κοινωνικοί εταίροι έχουν συμφωνήσει ότι όλοι οι θεσμικοί όροι εργασίας, που θεσπίσθηκαν με τις προηγούμενες ΕΓΣΣΕ και τις αντίστοιχες διαιτητικές αποφάσεις, όπως ίσχυαν κατά τη διαδοχή τους, αποτελούν ενιαίο σύνολο και εξακολουθούν να ισχύουν. Εάν όμως κατά τη διάρκεια ισχύος της ΕΓΣΣΕ, με οποιονδήποτε τρόπο αρθεί η περιοριστική διάταξη που έχει επιβληθεί με νομοθετική παρέμβαση και δίνει την αρμοδιότητα του περιεχομένου της ΕΓΣΣΕ 2010-2011-2012 στην Κυβέρνηση, τότε θα ξεκινήσουν άμεσες διαπραγματεύσεις μεταξύ ΓΣΕΕ και ΕΣΕΕ, ΣΕΒ, ΓΣΕΒΕΕ, ΣΕΤΕ για τον καθορισμό των μισθολογικών όρων της σύμβασης.

Εργοδότες και εργαζόμενοι επίσης, έχουν αναλάβει κοινές δράσεις, όπως η σύσταση ομάδων μελέτης για διάφορα κρίσιμα θέματα της αγοράς και της οικονομίας, επί παραδείγματι:

Επανεκκίνηση επιχειρήσεων – διάσωση θέσεων εργασίας με αναζήτηση τεχνικής υποστήριξης και χρηματοδότησης από φορείς της εργασίας και της επιχειρηματικότητας (ΕΙΒ/ΕΙF, EBRD, ILO κλπ).

Ταμείο Επαγγελματικής Ασφάλισης .

Χάραξη κατευθυντήριων γραμμών για αποτελεσματικές συλλογικές διαπραγματεύσεις.
Παράλληλα, οι φορείς ζητούν από το υπουργείο Εργασίας την σύσταση και την ουσιαστική λειτουργία μόνιμου Συμβουλίου Τριμερούς Διαβούλευσης, όπως προβλέπει και η Διεθνής Σύμβαση Εργασίας 144 του ILO, την οποία έχει συνυπογράψει και η χώρα μας.

Η σύμβαση επίσης προβλέπει ότι, οι ευνοϊκότεροι όροι εργασίας που καθορίζονται από νόμους, διατάγματα, υπουργικές αποφάσεις, συλλογικές συμβάσεις εργασίας, πάγωμα προσαυξήσεων τριετιών, διαιτητικές αποφάσεις, εσωτερικούς κανονισμούς, έθιμα, πρακτική της επιχείρησης ή ατομικές συμβάσεις εργασίας, θα συνεχίσουν να υπερισχύουν.

«Ο κοινωνικός διάλογος σε μία μακρά περίοδο οικονομικής κρίσης, κοινωνικών εντάσεων και υψηλής ανεργίας, επιβάλλεται να μείνει ζωντανός» σημειώνεται σχετικά.

Δηλώσεις 


Βασίλης Κορκίδης - ΕΓΣΣΕ: «Χαίρομαι που υπογράψαμε τη νέα εθνική συλλογική του 2018«
«Η διατήρηση της ΕΓΣΣΕ δεν σημαίνει αύξηση του κατώτατου μισθού εντός του 2018, ούτε επιβαρύνει με κάτι επιπλέον τον εργοδότη από αυτά που πληρώνει σήμερα. Σαφέστατα, μετά από τρία μνημόνια υπάρχουν δυσκολίες, οι οποίες όμως ξεπεράστηκαν από εμάς τους ίδιους τους κοινωνικούς εταίρους. Η υπογραφή της νέας ΕΓΣΣΕ επετεύχθη με σύνεση, συναίνεση και ευθύνη, την οποία η ΕΣΕΕ ως τριτοβάθμια οργάνωση και κοινωνικός εταίρος πάντα διέθετε. Η θέση και η στάση μας όλα αυτά τα χρόνια, ήταν να διορθωθούν τα κακώς κείμενα, αλλά με προσοχή, ώστε από την υπερβολή να μην φτάσουμε στην κατάργησή της. Χαίρομαι που οι κοινωνικοί εταίροι εργοδοτών και εργαζομένων υπογράψαμε τη νέα εθνική συλλογική του 2018 και διαφυλάξαμε όπως άλλωστε οφείλουμε, το θεσμικό πλαίσιο και τον κεντρικό κορμό της ΕΓΣΣΕ», δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης.
Γιάννης Παναγόπουλος - ΓΣΕΕ: «Η ΓΣΕΕ στάθηκε γι’ άλλη μια φορά στο ύψος της ευθύνης«
«Σε μία περίοδο πλήρους νομοθετικής απαγόρευσης για διαπραγμάτευση οιουδήποτε οικονομικού όρου άπτεται του πεδίου της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, η ΓΣΕΕ στάθηκε γι’ άλλη μια φορά στο ύψος της ευθύνης και του καθήκοντος που οι εργαζόμενοι της έχουν αναθέσει και με την υπογραφή της στη νέα ΕΓΣΣΕ, κράτησε ζωντανό το θεσμό, διασώζοντας προηγούμενες συλλογικές ρυθμίσεις και θεσμικά δικαιώματα των εργαζομένων».

Αυτό δήλωσε ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Γιάννης Παναγόπουλος, για την υπογραφή της νέας ΕΓΣΣΕ, επισημαίνοντας παράλληλα ότι, μέχρι οι συνθήκες να το επιτρέψουν, οι κοινωνικοί διαπραγματευτές αναζήτησαν και θα συνεχίσουν να αναζητούν νέους τρόπους και πεδία διαπραγμάτευσης για τη βελτίωση της κοινωνικοασφαλιστικής θέσης των πιο αδύναμων και απροστάτευτων εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα.
Θεόδωρος Φέσσας -ΣΕΒ: «Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον της εργασίας και της παραγωγής«
«Λάθη του παρελθόντος που έπληξαν την ανταγωνιστικότητα της χώρας πρέπει να αποφευχθούν. Το κόστος που έχουν πληρώσει επιχειρήσεις και εργαζόμενοι στα χρόνια της κρίσης είναι τεράστιο και δεν πρέπει να πάει χαμένο».

Αυτό επεσήμανε απόψε ο πρόεδρος του ΣΕΒ Θεόδωρος Φέσσας μετά την ολοκλήρωση της συνάντησης των Κοινωνικών Εταίρων για την υπογραφή της νέας Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

Ο κ. Φέσσας τόνισε ακόμη τα εξής: «Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον της εργασίας και της παραγωγής και σεβασμό στο θεσμικό μας ρόλο, υπογράψαμε την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας του 2018».
Πηγή:ΑΠΕ-ΜΠΕ

Handelsblatt: «Συγκρούονται τα σχέδια Αλ. Τσίπρα-δανειστών» - Διέξοδος οι πρόωρες εκλογές;

Τις αποκλίσεις μεταξύ ελληνικής κυβέρνησης και δανειστών για τη μεταμνημονιακή εποχή επισημαίνει η Handelsblatt. Δημοσιεύματα για τη στάση της Ελλάδας έναντι της Ρωσίας και την επανέναρξη του ελληνικού πρωταθλήματος.
 
Χάσμα ανάμεσα στα μεταμνημονιακά σχέδια του έλληνα πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα και στα αντίστοιχα των δανειστών διακρίνει η οικονομική εφημερίδα Handelsblatt. Όπως γράφει σε ανταπόκριση της ηλεκτρονικής της έκδοσης, «τα σχέδια του Τσίπρα και των δανειστών της Ελλάδας συγκρούονται». Η εφημερίδα σχολιάζει ότι «το τέλος επρόκειτο να γίνει θεαματικό: τον Αύγουστο εκπνέει το πρόγραμμα διάσωσης που είχε συμφωνηθεί πριν από τρία χρόνια. Η Αθήνα θέλει να αποδεσμευθεί τότε από τα δάνεια στήριξης και να αποτινάξει τα δεσμά της λιτότητας. Η μισητή τρόικα να εγκαταλείψει τη χώρα διά παντός και η αποικία χρέους να γίνει και πάλι κυρίαρχο κράτος –επιτέλους. 'Θα ξαναπάρουμε πίσω τα κλειδιά' υποσχέθηκε ο Αλέξης Τσίπρας στους συμπατριώτες του», γράφει ο γερμανός ανταποκριτής, προσθέτοντας ότι ο έλληνας πρωθυπουργός φιλοδοξεί να αποσπάσει μέχρι τον Αύγουστο από τους ευρωπαίους εταίρους του μέτρα ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους, να πάει ενισχυμένος σε εκλογές «το αργότερο το φθινόπωρο του 2019» και να τις κερδίσει.

«Αυτό ήταν το σχέδιο», όμως «η πραγματικότητα είναι διαφορετική», επισημαίνει το δημοσίευμα, σχολιάζοντας ότι «η τελική ευθεία μετατρέπεται ολοένα και περισσότερο σε αγώνα μετ' εμποδίων. Ακόμη κι αν η κυβέρνηση στην Αθήνα καταφέρει να εκπληρώσει το σύνολο των 88 μεταρρυθμιστικών όρων που εκκρεμούν, όπως προβλέπεται μέχρι τον Ιούνιο, η 'καθαρή έξοδος', με την οποία ο Τσίπρας ήθελε να ολοκληρώσει το πρόγραμμα, απομακρύνεται (…) ολοένα και περισσότερο».

Η οικονομική εφημερίδα παραπέμπει σε δηλώσεις του προέδρου του Euroworking Group Χανς Φάιλμπριφ και του επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας Κλάους Ρέγκλινγκ. Αμφότεροι έχουν καταστήσει σαφές ότι τα όποια μέτρα ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους συνεπάγονται αυστηρή εποπτεία μετά το τέλος του τρίτου προγράμματος.

Διέξοδος οι πρόωρες εκλογές;


Η Handelsblatt κάνει λόγο για μια ανησυχία που απασχολεί ολοένα και περισσότερο τους δανειστές της Ελλάδας, αναφερόμενη στις επανειλημμένες δηλώσεις του Αλέξη Τσίπρας ότι υπό την πίεση των δανειστών αναγκάζεται να εφαρμόσει μια πολιτική στην οποία ο ίδιος δεν πιστεύει. «Αυτό ενισχύει τους φόβους των δανειστών ότι ο Τσίπρας θα αντιστρέψει μη δημοφιλείς μεταρρυθμίσεις και θα τερματίσει την δημοσιονομική πειθαρχία τη στιγμή που θα πάψει να εξαρτάται από δάνεια στήριξης».

Το δημοσίευμα παρατηρεί τέλος τη δύσκολη θέση στην οποία έχει περιέλθει στο εσωτερικό ο έλληνας πρωθυπουργός, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι ο ΣΥΡΙΖΑ υστερεί σημαντικά στις δημοσκοπήσεις και η οικονομία δεν αναπτύσσεται σύμφωνα με τις προσδοκίες. Με δεδομένο ότι επίκεινται νέες περικοπές (μειώσεις έως 18% από την 1η Ιανουαρίου 2019 στις συντάξει και πιέσεις του ΔΝΤ για μείωση του αφορολόγητου ορίου από τις αρχές του 2019 αντί για έναν χρόνο αργότερα) ίσως από τη σκοπιά του Αλέξη Τσίπρα να είναι προτιμότερο να καταφύγει σε πρόωρες εκλογές, πριν δηλαδή γίνουν αισθητές οι νέες περικοπές, εκτιμά ο γερμανός ανταποκριτής και επισημαίνει ότι «ως εκ τούτου είναι πιθανό (σ.σ. ο Αλ. Τσίπρας) να καλέσει τους ψηφοφόρους στις κάλπες ήδη έναν χρόνο πριν από το τέλος της κανονικής νομοθετικής περιόδου».
Handelsblatt/DW

Γιάννης Δραγασάκης: Για εμάς η έξοδος θα είναι καθαρή

Για εμάς η έξοδος θα είναι καθαρή, δεν θα έχουμε προαπαιτούμενα και αστερίσκους είπε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γιάννης Δραγασάκης, μιλώντας στον ρ/σ «105,5 Στο Κόκκινο»...

Το σχέδιο ανασυγκρότησης «θα κλείσει και όλη τη συζήτηση για "καθαρή" ή "μη καθαρή" έξοδο» είπε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Γιάννης Δραγασάκης, μιλώντας στον ρ/σ «105,5 Στο Κόκκινο», και τόνισε: «Για εμάς η έξοδος θα είναι καθαρή, δεν θα έχουμε προαπαιτούμενα και αστερίσκους, θα είναι πορεία διαφανής».

Προσέθεσε ότι το σχέδιο «θα αφορά την ανασυγκρότηση της οικονομίας, τη στήριξη του κοινωνικού κράτους, την πορεία της χώρας για την επόμενη τετραετία», σημειώνοντας ότι μέρος του «θέλουμε να είναι η "βαλκανική συνανάπτυξη"» και ειδικά στη Θεσσαλονίκη και την Βόρεια Ελλάδα, καθώς «δεν μπορεί κανείς να φανταστεί ανάπτυξη ερήμην του τι γίνεται στην υπόλοιπη περιοχή».

«Το σχέδιο να απαντάει στα προβλήματα μίας χώρας που είναι σαν να έχει βγει από πόλεμο. Έχουμε μία πολύ βαριά κληρονομιά, μίας ανεργίας που είχε φτάσει το 27% ή της απώλειας του ενός τρίτου της οικονομίας. Όταν η κοινωνία έχει χάσει την αυτοπεποίθησή της, πρέπει να πείσουμε ότι το σχέδιό μας απαντάει σε αυτά τα προβλήματα, ανοίγει νέους δρόμους» επισήμανε ο κ. Δραγασάκης.

Τόνισε επίσης, ότι δεν πρέπει να επιτραπούν τα λάθη του παρελθόντος και γι΄ αυτό είναι «εγγύηση είναι η σημερινή κυβέρνηση», αναφέροντας στο σημείο αυτό, ότι και κατά το παρελθόν ο ΣΥΡΙΖΑ -και παλαιότερα ο ΣΥΝ- πολεμούσε αυτές τις παθογένειες, «αλλά δεν μας άκουγαν».

Όσον αφορά στη στάση των επιχειρηματιών, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης είπε ότι «αυτές οι θέσεις κατακτώνται» και εξήγησε: «Με μία κυβέρνηση που θεωρεί "νόμιμο και ηθικό" να διαλύονται οι εργασιακές σχέσεις, δεν μπορούμε να περιμένουμε ότι οι εργοδότες θα αντιδράσουν, καθώς έχουν βραχυπρόθεσμο συμφέρον. Με μία κυβέρνηση που θέλει δίκαιη ανάπτυξη, βιώσιμη και οικολογικά και κοινωνικά, αρχίζεις να βλέπεις μία διαφοροποίηση, επιχειρηματίες που ακούν και πείθονται. Υπάρχουν και άλλοι που δεν πείθονται αλλά υποχρεώνονται να ακολουθήσουν το ηγεμονικό πρόταγμα».

Μιλώντας περαιτέρω για τη «βαλκανική συνανάπτυξη» είπε ότι γεννήθηκε τη δεκαετία του ΄90 σε ένα συνέδριο του Συνασπισμού και ανέφερε, ως παράδειγμα, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. «Εάν δεν το χρησιμοποιεί κανείς άλλος εκτός από εμάς, η αξία του είναι μικρή. Εάν είναι λιμάνι όλων των Βαλκανίων και της κεντρικής Ευρώπης, αλλά και των Κινέζων, των Αμερικανών, όποιου θέλει να μεταφέρει εμπορεύματα, τότε έχουμε την συνανάπτυξη», όπως είπε.

Επιπλέον, τόνισε ότι η λύση του ονοματολογικού «θα διευκολύνει την οικονομική συνεργασία, η προώθηση της οικονομικής συνεργασίας θα αποδείξει πόσο χρήσιμη ήταν η λύση και γι΄ αυτούς» και ανέφερε τον σιδηρόδρομο, όπου «φτιάχνουμε εμείς ηλεκτρικό τρένο μέχρι την Ειδομένη, φτιάχνεται το τρένο στη Σερβία, αλλά μένει "μαύρη τρύπα" στη μέση η FYROΜ».
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Σαπίζουν στις αποθήκες τα φάρμακα για τις... επιδημίες!

Καταπέλτης το πόρισμα των επιθεωρητών δημοσίας υγείας - Σαπίζουν στις αποθήκες προμήθειες που στοίχισαν στον ελληνικό λαό δεκάδες εκατομμύρια ευρώ, μας πληροφορεί η ιστοσελίδα kontranews.gr...


ΤΟΝΟΙ εμβολίων για την αντιμετώπιση των κατά φαντασίαν πανδημιών σαπίζουν εδώ και δεκαετίες στις αποθήκες.

Το πόρισμα των Επιθεωρητών Δημόσιας Υγείας είναι καταπέλτης για το γιγαντιαίο σκάνδαλο με τις προμήθειες φαρμάκων που γίνονταν αποκλειστικά και μόνο για να θησαυρίζουν οι πολυεθνικές φαρμακευτικές βιομηχανίες και να αρπάζουν τις μίζες οι κορυφαίοι παράγοντες του παλιού χρεοκοπημένου πολιτικού συστήματος.

Οι νέες δικογραφίες – φωτιά μαζί με τα πορίσματα που διαβιβάστηκαν στη Βουλή σε συνδυασμό με τα στοιχεία που συγκεντρώνει το FBI και τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες έχουν εντοπίσει κινήσεις λογαριασμών και ξέπλυμα βρόμικου χρήματος για τρεις πολιτικούς που περιλαμβάνονται στη δικογραφία της ΝΟVARTIS, δημιουργούν ένα εκρηκτικό μείγμα, δρομολογώντας παράλληλα ραγδαίες εξελίξεις σε ποινικό και πολιτικό επίπεδο.

Στη σοκαριστική διαπίστωση πως η χώρα προμηθεύτηκε τόνους αντιϊκών φαρμάκων, τα οποία «σαπίζουν» στις αποθήκες αχρησιμοποίητα, χωρίς να υπάρχει πανδημία στη χώρα ή τουλάχιστον έρευνα για να διαπιστωθεί αν υπάρχει, ενώ οι προμήθειες δεν εγκρίθηκαν ποτέ σε προσυμβατικό έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο, καταλήγει το Σώμα Επιθεωρητών Υγείας για την περίοδο 2006-2011.

Το συγκεκριμένο πόρισμα που δίνει άλλη διάσταση και στην υπόθεση Novartis, μαζί με άλλα στοιχεία διαβιβάζονται στη Βουλή με απόφαση της εισαγγελέως κατά της Διαφθοράς, όμως προκύπτουν σημαντικά ερωτήματα τα οποία θα κληθούν οι αρμόδιοι να απαντήσουν:

- Πρώτον από το 2014 είχε σχηματιστεί δικογραφία, με βάση έγγραφο του αντεισαγγελέα Πρωτοδικών Ι. Σέβη ώστε να διερευνηθούν υπουργικές αποφάσεις που ελήφθησαν το 2009 για την προμήθεια των εμβολίων, ώστε να αντιμετωπιστεί η «πανδημία του 2009», δηλαδή για τον περιβόητο ιό Η1Ν1, γνωστό και ως γρίπη των πτηνών, που χαρακτηρίστηκε ως πανδημία. Έκτοτε η έρευνα «αγνοείται» και η δικογραφία καταλήγει στο αρχείο όταν επικεφαλής της εισαγγελίας κατά της Διαφθοράς ήταν η Ελένη Ράικου. Το περίεργο είναι ότι η έρευνα αφορούσε τα ίδια γεγονότα για τα οποία οι προστατευόμενοι μάρτυρες υποστηρίζουν πως υπήρξαν παράνομες χρηματοδοτήσεις. Εκ των πραγμάτων η δικογραφία ανασύρθηκε πρόσφατα από το αρχείο με εντολή της κ. Τουλουπάκη.

- Δεύτερον και εξίσου σημαντικό είναι ότι σύμφωνα με τους επιθεωρητές υγείας που διενήργησαν έρευνα το 2017(!!!) δεν υπήρξε ποτέ(!!!) πανδημία στη χώρα με αποτέλεσμα να προμηθευτούμε τεράστιες ποσότητες αντιϊκών φαρμάκων τα οποία παραμένουν στις αποθήκες αχρησιμοποίητα και πιθανόν πλέον άχρηστα. Σύμφωνα μάλιστα με τις εκτιμήσεις των αρχών η ζημία για το ελληνικό δημόσιο από αυτή την προμήθεια για την περίοδο 2006-2011 είναι 12 εκατομμύρια ευρώ! Τα ερωτήματα είναι δύο:

Α) Γιατί δεν έπρεπε να φτάσουμε στο 2017 για να γίνει έρευνα, όταν υπήρξαν κατά το παρελθόν τόσες αναφορές για το θέμα;

Β) Γιατί δεν έγιναν εξ αρχής τα προβλεπόμενα, σύμφωνα με τους επιθεωρητές υγείας, τεστ ώστε να διαπιστωθεί αν υπήρχε πανδημία και δεν προβλέφθηκε προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο;

Στη Βουλή


Ο συνδυασμός αυτών των δικογραφιών παράγει ένα αποτέλεσμα που κρίθηκε πως πρέπει να διαβιβαστεί στη Βουλή προκειμένου να ερευνηθεί αν έχει διαπραχθεί το αδίκημα της απιστίας. Η εξέλιξη προέκυψε εξαιτίας της ύπαρξης δικογραφίας που είχε σχηματιστεί από την εισαγγελέα Πρωτοδικών Ευγενία Μαρούδα, μετά από καταγγελία του Ε.Ο.Φ προς το υπουργείο Υγείας, στις 20 Ιανουαρίου του 2017. Σε αυτή, ο οργανισμός ανέφερε ότι έχουν παραμείνει αδιάθετες τεράστιες ποσότητες αντιϊκών φαρμάκων στις εγκαταστάσεις του IΦΕΤ. Η εισαγγελέας παρήγγειλε έρευνα στο σώμα Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ) ελεγκτών υγείας (ΣΕΥΠ) προκειμένου να συντάξει σχετική έκθεση και να ελεγχθεί η καταγγελία. Η απαντητική έκθεση του ΣΕΥΠ που παραδόθηκε τον Δεκέμβριο του 2017, αναφέρει πως ουδέποτε προέκυψαν στοιχεία που να θεμελιώνουν την ύπαρξη πανδημίας και συνεπώς την ανάγκη παραγγελίας τόσο μεγάλων ποσοτήτων αντιϊκών σκευασμάτων. Η έκθεση μάλιστα αναφέρει ότι ουδέποτε υπήρξαν συνθήκες πανδημίας από το 2006 έως το 2011. 

Όπως αναφέρεται στην έκθεση η δραστηριότητα της εποχικής γρίπης, δεν εμφάνισε χαρακτηριστικά πανδημίας, και ουδόλως έπρεπε να εφαρμοστεί εθνικό σχέδιο δράσης αντιμετώπισής της με παραγγελίες φαρμάκων ευρείας κλίμακας. Επιπλέον, όπως σημειώνεται, βασική προϋπόθεση για την εκπόνηση τέτοιου σχεδίου εθνικής δράσης με μαζικές παραγγελίες και αποθήκευση των φαρμάκων, ήταν η εργαστηριακή επιβεβαίωση κρούσματος που να αποδεικνύει την ύπαρξη πανδημίας, που όμως δεν υπήρχε. Κυρίως όμως, δεν προβλέφθηκε στη σχετική σύμβαση η δυνατότητα επιστροφής των σκευασμάτων στις εταιρείες, με αποτέλεσμα να παραμείνουν στις αποθήκες. 

Ως εκ τούτου, το ΣΕΥΠ αμφισβητεί έντονα στην έκθεσή του τη σκοπιμότητα των αγορών των φαρμάκων, οι οποίες εγκρίθηκαν με αντίστοιχες αποφάσεις των υπουργών Υγείας. Ακόμη αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι ουδέποτε διενεργήθηκε προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο, αφού ο Ε.Ο.Φ δεν απέστειλε τους σχετικούς φακέλους. Η επίμαχη δικογραφία παραδόθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο στην Εισαγγελία Διαφθοράς.
kontranews.gr

Πιέρ Μοσκοβισί: Η στρατηγική ανάπτυξης θα πρέπει να σχεδιαστεί από τους Έλληνες για τους Έλληνες

Ο επίτροπος Οικονομικών και Νομισματικών υποθέσεων, Πιέρ Μοσκοβισί, απάντησε σε ερώτηση του αντιπρόεδρου του Ευρωκοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Παπαδημούλη, σε σχέση με την πορεία εξόδου της Ελλάδας από το πρόγραμμα... 


Την ελπίδα ότι το ΔΝΤ και οι ευρωπαϊκοί θεσμοί θα επιτύχουν συμφωνία σε ό,τι αφορά τις προβλέψεις τους για την πορεία της ελληνικής οικονομίας και θα αποφευχθούν οι καθυστερήσεις εξέφρασε ο επίτροπος Οικονομικών και Νομισματικών υποθέσεων, Πιερ Μοσκοβισί μιλώντας στο Ευρωκοινοβούλιο. Ο Π. Μοσκοβισί, ο οποίος συμμετείχε στο καθιερωμένο διάλογο για την Εμβάθυνση της ΟΝΕ στο πλαίσιο της Επιτροπής Οικονομικών και Νομισματικών υποθέσεων του Ευρωκοινοβουλίου, ερωτήθηκε από τον αντιπρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου και επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, Δημήτρη Παπαδημούλη σε σχέση με την πορεία εξόδου της Ελλάδας από το πρόγραμμα και για το ενδεχόμενο καθυστερήσεων λόγω των διαφωνιών μεταξύ ΔΝΤ και ευρωπαϊκών θεσμών.

«Για να ολοκληρωθεί εγκαίρως το πρόγραμμα, οι αποφάσεις θα ληφθούν θεωρητικά στις 21 Ιουνίου στο Eurogroup, ή ίσως λίγο αργότερα. Εν πάσει περιπτώσει η προθεσμία σήμερα, είναι η 21η Ιουνίου», σημείωσε ο Π. Μοσκοβισί, επαναλαμβάνοντας ότι από την πλευρά των ελληνικών αρχών πρέπει να ολοκληρωθούν η «στρατηγική ανάπτυξης που θα πρέπει να σχεδιαστεί από τους Έλληνες για τους Έλληνες, που να προσαρμόζεται στα ελληνικά δεδομένα», η υιοθέτηση κάποιων προαπαιτούμενων τον Μάιο, και τέλος η συμφωνία για την «παρακολούθηση μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος».

«Και βεβαίως, σε καμία περίπτωση, και στο Eurogroup και στο EWG δεν έχουμε ξεχάσει τον μηχανισμό ελάφρυνσης του χρέους. Θα πρέπει αυτό να γίνει σε συνδυασμό με την επιστροφή της ανάπτυξης και βεβαίως το θέμα της παρακολούθησης των ελληνικών τραπεζών. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνεργάζεται με τους άλλους θεσμούς για να προετοιμάσουμε την έξοδο - και φυσικά, η αξιολόγηση είναι κάτι καθοριστικό για κάτι τέτοιο» τόνισε ο Γάλλος επίτροπος.

Σε ό,τι αφορά στο ΔΝΤ, ο Π. Μοσκοβισί σημείωσε ότι «δεν είναι μυστικό ότι υπήρξαν τεχνικές συζητήσεις στο παρελθόν μεταξύ ΔΝΤ και Ευρωπαϊκής Επιτροπής όσον αφορά τα στοιχεία και τους αριθμούς και σε γενικές γραμμές», επισημαίνοντας ότι τα στοιχεία και οι αριθμοί της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ήταν «πολύ πιο κοντά στην πραγματικότητα» και ότι «τόσο όσον αφορά τα πρωτογενή πλεονάσματα όσο και τα υπόλοιπα στοιχεία, η Ελλάδα έχει πετύχει σημαντική πρόοδο».

«Ελπίζω λοιπόν, ότι στη συζήτηση, που θα συνεχίσουμε να έχουμε με τους φίλους μας από το ΔΝΤ, θα καταφέρουμε να τους πείσουμε. Το βασικό είναι ότι λαμβάνονται μέτρα, ότι η ανάπτυξη επιστρέφει, ότι η κατάσταση βελτιώνεται -δεν χρειάζεται κάποιος να έχει βγάλει Πανεπιστήμιο στα Μαθηματικά για να καταλάβει προς τα πού πρέπει να πάμε. Και φυσικά, στις συναντήσεις και γενικές συνελεύσεις του ΔΝΤ και σε όλες τις επαφές που έχουμε μαζί τους, θα παρακολουθήσουμε το θέμα και θα είμαστε αντικειμενικοί, ειλικρινείς και απαιτητικοί», κατέληξε ο Π. Μοσκοβισί.

Νωρίτερα, ο αντιπρόεδρος του Ευρωκοινοβουλίου, στην τοποθέτησή του, αφού εξέφρασε την ικανοποίησή του για τις θετικές εκτιμήσεις της Κομισιόν για την επιτυχή πορεία εξόδου της Ελλάδας από το πρόγραμμα, επισήμανε: «Υπάρχει μια δέσμευση -και από τις ελληνικές αρχές και από τον ΕMΣ και από την ΕΚΤ και από την Κομισιόν, για ένα πολύ εντατικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης στόχων, έτσι ώστε το αργότερο έως τις αρχές Ιουλίου και πριν τις καλοκαιρινές διακοπές, αρκετά πριν την τυπική λήξη του προγράμματος, να έχει ολοκληρωθεί όλο το πακέτο των συμφωνημένων βημάτων: Η τέταρτη και τελική αξιολόγηση, το Ελληνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης 100% ελληνικής ιδιοκτησίας για την περίοδο μετά το τέλος των προγραμμάτων -που αυτά κυρίως βαραίνουν την Ελλάδα ως υποχρέωση επισπεύδοντος».

Ωστόσο, ο κ. Παπαδημούλης υπογράμμισε ότι παράλληλα υπάρχουν και κάποια πράγματα που κυρίως βαραίνουν την πλευρά των δανειστών, όπως «η συγκεκριμενοποίηση των μεσοπρόθεσμων μέτρων ελάφρυνσης του χρέους, με βάση όσα έχουν ήδη συμφωνηθεί ομόφωνα στο Eurogroup της 15ης Ιουνίου του 2017, καθώς επίσης και ο προσδιορισμός των κανόνων εποπτείας της ελληνικής οικονομίας μετά το τέλος του προγράμματος, με βάση τον κανονισμό 472/2013» .

Σημειώνοντας δε ότι «λίγους μήνες πριν το τέλος του τρίτου προγράμματος, τρία χρόνια μετά την έναρξή του, το ΔΝΤ ακόμη δεν έχει αποφασίσει αν θα μετάσχει στο πρόγραμμα» και ότι «όλες οι εκτιμήσεις της Κομισιόν για την πορεία των δημόσιων οικονομικών της Ελλάδας τα τελευταία χρόνια έχουν επιβεβαιωθεί, ενώ του ΔΝΤ όχι», ο επικεφαλής της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ κατέληξε:

«Επειδή στο παρελθόν είχαμε καθυστερήσεις, που προκλήθηκαν από ενστάσεις του ΔΝΤ και ζημίωσαν την οικονομία και τον λαό της Ελλάδας, και επειδή οι καθυστερήσεις είναι γενικά επιζήμιες, σας ερωτώ, πώς σκοπεύετε να κινηθείτε έτσι ώστε να έχουμε έγκαιρη και επιτυχή ολοκλήρωση του ελληνικού προγράμματος και ποιος θα είναι ο ρόλος του ΔΝΤ, μετά τη συγκρότηση του Ευρωπαϊκού Νομισματικού Ταμείου».
ΑΠΕ-ΜΠΑ