Παγκόσμιο Συμπόσιο Πολιτιστικής Κληρονομίας για Νέους

Το Συμπόσιο υποστηρίζεται από το Περιφερειακό Κέντρο Πληροφόρησης των Ηνωμένων Εθνών, το Γραφείο Ενημέρωσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα και τον Ελληνικό Οργανισμό Πολιτικών Επιστημόνων...


Το Ευρωπαϊκό Κέντρο Ανοιχτής Καινοτομίας, Επιστήμης και Πολιτισμού διοργανώνει υπό την αιγίδα της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO και του Δήμου Αρχαίας Ολυμπίας, το Παγκόσμιο Συμπόσιο Πολιτιστικής Κληρονομιάς για Νέους με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας για την Πολιτισμική Διαφορετικότητα, τον Διάλογο και την Ανάπτυξη.

Το Συμπόσιο υποστηρίζεται από το Περιφερειακό Κέντρο Πληροφόρησης των Ηνωμένων Εθνών (UNRIC), το Γραφείο Ενημέρωσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στην Ελλάδα και τον Ελληνικό Οργανισμό Πολιτικών Επιστημόνων.

Περισσότεροι από 200 μαθητές και καθηγητές από 11 χώρες (Ανδόρα, Βουλγαρία, Κίνα, Κόστα Ρίκα, Δανία, Ελλάδα, Ιταλία, Νορβηγία, Ομάν, Πολωνία, Σλοβενία) συμμετέχουν στο Συμπόσιο που φιλοξενείται στις εγκαταστάσεις της Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας στην Αρχαία Ολυμπία.

Η Τελετή Έναρξης του Παγκοσμίου Συμποσίου Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς για Νέους θα μεταδοθεί ζωντανά την Παρασκευή, 20 Απριλίου στις 10:00 π.μ. (τοπική ώρα – UTC + 3 ώρες). Η επίσημη γλώσσα του Συμποσίου είναι η Αγγλική.

Όλες οι πληροφορίες σχετικά με το Συμπόσιο είναι αναρτημένες στην ιστοσελίδα: www.olympiayouthsymposium.com

Εκλογές στην Τουρκία με “Γκρίζους Λύκους” και “κυνηγημένες λύκαινες”

Στην Τουρκία απ΄ όσα κόμματα συμμετέχουν στο πολιτικό παιχνίδι -πλην του φιλοκουρδικού που είναι…φυλακή- δεν μπορούμε να αναμένουμε οποιαδήποτε αλλαγή στάσης προς το θετικό σ΄ ότι έχει να κάνει με τα ελληνοτουρκικά... 


Το τουρκικό Ανώτατο Εκλογικό Συμβούλιο (YSK) ολοκλήρωσε όλες τις προετοιμασίες για τη διεξαγωγή πρόωρων εκλογών στις 24 Ιουνίου που κήρυξε ο πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και αναμένει την έγκριση του κοινοβουλίου, δήλωσε ο πρόεδρος του Συμβουλίου.

Ο πρόεδρος του YSK, ο Σαντί Γκιουβέν, δήλωσε ότι το Συμβούλιο θα εξετάσει τις προϋποθέσεις για το δικαίωμα συμμετοχής και θα καθορίσει στις επόμενες μέρες ποια κόμματα μπορούν να λάβουν μέρος στις εκλογές.Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες από την Τουρκία, το καθεστώς Ερντογάν θα επιχειρήσει να αποκλείσει το εθνικιστικό κόμμα της  Μεράλ Ακσενέρ, η οποία ήταν δίπλα στον Γκρίζο Λύκο,  Ντεβλέτ Μπαχτσελί, αυτονομήθηκε και έφτιαξε δικό της κομματικό σχήμα. Εθνικιστικό επαναλαμβάνουμε…

Όπως είναι κατανοητό στην Τουρκία απ΄ όσα κόμματα συμμετέχουν στο πολιτικό παιχνίδι -πλην του φιλοκουρδικού που είναι…φυλακή- δεν μπορούμε να αναμένουμε οποιαδήποτε αλλαγή στάσης προς το θετικό σ΄ ότι έχει να κάνει με τα ελληνοτουρκικά. Αυτά τα μυθεύματα έκαναν πως τα πίστευαν -μπορεί και να τα πίστεψαν- όλες σχεδόν οι κυβερνήσεις που είχαν την εξουσία από τα μέσα της δεκαετίας του 90 και μετά.

Δεν είναι βέβαιο ότι ο Ερντογάν θα επιμείνει στον αποκλεισμό της Ακσενέρ καθώς το πρόβλημα το ΄χει ο “γέρικος” Γκρίζος Λύκος Μπαχτσελί που δεν θέλει να βλέπει την “λύκαινα” Ακσενέρ.
Πάρις Καρβουνόπουλος/militaire.gr

Κλιματική αλλαγή και συνταγματική αναθεώρηση

Οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής θα είναι εκτεταμένες, δύσκολα ή και μη προβλέψιμες, και συχνά ολέθριες. Εν όψει αυτών, τα νομικά συστήματα πρέπει να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις τόσο προληπτικά όσο και κατασταλτικά... 


του Γιώργου Μπάλια (*)

Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι κατά τον 21ο αιώνα οι περιβαλλοντικές καταστροφές —πλημμύρες, ξηρασίες, πυρκαγιές μεγάλης κλίμακας, τυφώνες— θα βαίνουν διαρκώς και σταθερά αυξανόμενες. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της διακυβερνητικής επιτροπής για την κλιματική αλλαγή (IPCC), οι συγκεντρώσεις αερίων του θερμοκηπίου στην ατμόσφαιρα της γης βρίσκονται στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 800.000 ετών. Αυτές οι συγκεντρώσεις οδήγησαν (και θα συνεχίσουν) στην αύξηση της θερμοκρασίας του πλανήτη και σε δραματικές συνοδευτικές αλλαγές σε γήινα συστήματα (άνοδος της στάθμης των θαλασσών, μείωση της βιοποικιλότητας, όπως επίσης επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία, στη γεωπολιτική κλπ.). Αντίστοιχα φαινόμενα θα υπάρξουν και στη χώρα μας, ίσως και ιδιαίτερης έντασης, λόγω της γεωμορφολογίας της, σύμφωνα και με έλληνες επιστήμονες.

Ο ρόλος των νομικών συστημάτων


Οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής θα είναι εκτεταμένες, δύσκολα ή και μη προβλέψιμες, και συχνά ολέθριες. Εν όψει αυτών, τα νομικά συστήματα πρέπει να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις τόσο προληπτικά —με τη θέσπιση σχεδίων για την αποτροπή ή τη μείωση των περιβαλλοντικών απειλών— όσο και κατασταλτικά —με την αποκατάσταση των απωλειών και των ζημιών, όταν οι απειλές θα έχουν πραγματοποιηθεί. Την τελευταία δεκαετία έχουν διεξαχθεί δεκάδες δίκες σε παγκόσμια κλίμακα για ζητήματα σχετικά με την κλιματική αλλαγή, σήμερα είναι σε εξέλιξη εκατοντάδες και στο άμεσο μέλλον προβλέπεται να είναι χιλιάδες. Πρόσφατα, ολλανδικό δικαστήριο (υπόθεση Urgenta) υποχρέωσε την κυβέρνηση να λάβει μέτρα για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε ποσοστό 40% σε σχέση με τις εκπομπές του 1990.

Γίνεται ολοένα και περισσότερο αποδεκτό ότι τα νομικά συστήματα θα (πρέπει να) διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση του μείζονος αυτού ζητήματος, επιβάλλοντας την υλοποίηση των σχετικών κρατικών πολιτικών. Όλοι γνωρίζουμε ότι η διακριτική ευχέρεια των πολιτικών οργάνων τούς δίνει τη δυνατότητα να μην λαμβάνουν τα ενδεικνυόμενα μέτρα, καθώς τα οφέλη από την άσκηση πολιτικής για τη μείωση των εκπομπών θα είναι μακροπρόθεσμα (σε βάθος πολλών δεκαετιών), ενώ οι πολιτικοί ενδιαφέρονται προεχόντως για την υλοποίηση σχεδίων με βραχυπρόθεσμο κοινωνικό και οικονομικό όφελος, το οποίο μεταφράζεται σε βραχυπρόθεσμο πολιτικό όφελος (σε βάθος τετραετίας). Θα πρέπει, λοιπόν, εν όψει αυτών των δεδομένων, η αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής να λάβει την υψηλότερη θεσμική θέση, δηλαδή να ενταχθεί στο Σύνταγμα, έτσι ώστε, διαθέτοντας αυτό το υπέρτατο νομικό και συμβολικό βάρος, να μπορέσει να είναι αποτελεσματική, όντας νομικά δεσμευτική για την άσκηση των συναφών κρατικών πολιτικών.

Νομικά δεσμευτικός στόχος


Όλοι γνωρίζουμε το περίφημο άρθρο 24 του Συντάγματος. Να θυμίσουμε, λοιπόν, ότι στην πρώτη παράγραφο και στο πρώτο εδάφιο αναφέρει: «Η προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του κράτους και δικαίωμα του καθενός. Για τη διαφύλαξή του το κράτος έχει υποχρέωση να παίρνει ιδιαίτερα προληπτικά ή κατασταλτικά μέτρα στο πλαίσιο της αειφορίας». Θα μπορούσε να εμπλουτιστεί το εν λόγω άρθρο με την εξής φράση: «Για το σκοπό αυτό τα ανωτέρω μέτρα συνδέουν την προστασία του περιβάλλοντος με την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική πρόοδο. Είναι εναρμονισμένα με το στόχο της πάλης κατά της κλιματικής αλλαγής.»

Ποιο θα μπορούσε να είναι το πεδίο εφαρμογής αυτής της νέας φράσης; Προς το παρόν η πάλη κατά της κλιματικής αλλαγής έχει αναφορά στο διεθνές δίκαιο (η σύμβαση-πλαίσιο του 1992 για την κλιματική αλλαγή και η συμφωνία του Παρισιού του 2015) και στο δίκαιο της ΕΕ (οδηγίες και κανονισμοί για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου), το οποίο, δυστυχώς, δεν μεταφέρθηκε, ακόμη, πλήρως στην εσωτερική νομοθεσία. Ο καθορισμός, λοιπόν, του νομικά δεσμευτικού στόχου της πάλης κατά της κλιματικής αλλαγής στο συνταγματικό επίπεδο θα μπορούσε να ενισχύσει τον έλεγχο της συνταγματικότητας των νόμων που ρυθμίζουν ζητήματα τα οποία σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή, όπως είναι π.χ. οι αναπτυξιακοί νόμοι, οι εμπορικοί κανόνες, τα χωροταξικά σχέδια (ειδικά και γενικά), η δασική νομοθεσία κλπ. Επίσης, θα δίνει κατεύθυνση προς τη διοίκηση, όταν δρα κανονιστικά να το πράττει σε συμμόρφωση με τον ανωτέρω στόχο. Με τον τρόπο αυτό θα διευρύνεται ο δικαστικός έλεγχος, δεδομένου ότι μέχρι τώρα περιορίζεται μόνο στη συμβατότητα των εθνικών ρυθμίσεων με τις διεθνείς συμβάσεις, τις συνθήκες της ΕΕ και το παράγωγο ενωσιακό δίκαιο.

Πιθανό πεδίο σύγκλισης


Θα πρέπει να σημειωθεί ότι σε άλλες χώρες έχει ξεκινήσει η σχετική συζήτηση. Στη Γαλλία, εν όψει της επικείμενης συνταγματικής αναθεώρησης, η κυβέρνηση προτείνει να προστεθούν στο Χάρτη του περιβάλλοντος που είναι προσαρτημένος στο γαλλικό σύνταγμα τα εξής: «Η Γαλλία δεσμεύεται να σεβαστεί τους στόχους σχετικά με την πάλη κατά της κλιματικής αλλαγής, όπως αυτοί καθορίστηκαν από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα. Οι δημόσιες πολιτικές συμβάλλουν στην πάλη κατά των κλιματικών διαταραχών και προωθούν τη βιώσιμη ανάπτυξη.» Επίσης και σε άλλες χώρες είναι σε εξέλιξη η ίδια συζήτηση (Ιταλία, Ισπανία, Ινδία, Περού κλπ.).

Θα πρέπει, λοιπόν, και στην Ελλάδα να αναληφθεί η σχετική πρωτοβουλία από την κυβερνητική πλειοψηφία, η οποία στο πλαίσιο των προτάσεων για την αναθεώρηση διατάξεων του συντάγματος θα μπορούσε να καταθέσει και τη συγκεκριμένη πρόταση. Μάλιστα, είναι εξαιρετικά πιθανό να βρει ανταπόκριση από το σύνολο σχεδόν των πολιτικών δυνάμεων και να αποτελέσει έτσι η συγκεκριμένη πρόταση πεδίο σύγκλισής τους, κάτι που ανταποκρίνεται στο πνεύμα της αναθεωρητικής διαδικασίας.

(*) Ο Γιώργος Μπάλιας, είναι Δικηγόρος, επίκουρος καθηγητής στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
πηγή:  epohi.gr

Χαρτοπόλεμος με τον Γκαιμπελίσκο

Τα τελευταία εικοσιτετράωρα παρακολουθούμε ένα πραγματικό χαρτοπόλεμο δηλώσεων αλλά και κωμικοτραγικών καταστάσεων σε σημείο που πραγματικά δεν ξέρει κανείς αν πρέπει να ανησυχήσει πάρα πολύ ή απλά να γελάσει...

του Λεωνίδα Κουμάκη (*)
*Γκαιμπελίσκος: Χαρακτηρισμός που αποδίδεται σε άνθρωπο ο οποίος προπαγανδίζει μία γνώμη / άποψη / ιδέα με ύπουλα μέσα, χρησιμοποιώντας ψεύτικα στοιχεία και την τακτική της επανάληψης συνεχώς των ίδιων πραγμάτων, για να πείσει όλο και περισσότερους («πες, πες, κάτι θα μείνει»).
Τα τελευταία εικοσιτετράωρα παρακολουθούμε ένα πραγματικό χαρτοπόλεμο δηλώσεων αλλά και κωμικοτραγικών καταστάσεων σε σημείο που πραγματικά δεν ξέρει κανείς αν πρέπει να ανησυχήσει πάρα πολύ ή απλά να γελάσει.

Η σοβαρότητα της Τουρκικής, Ερντογανικής, Δημοκρατίας σε όλα ανεξαιρέτως τα επίπεδα, βρίσκεται πλέον στα τάρταρα με αποτέλεσμα αυτά που διατυμπανίζει με τον πιο επίσημο και πομπώδη τρόπο να απολαμβάνουν ελάχιστης ή μηδενικής αξιοπιστίας! Να θεωρούνται περίπου σαν ανέκδοτα και να λαμβάνουν ενίοτε τόσο σκληρές (λεκτικές) απαντήσεις που καταρρίπτουν συνεχώς νέα ρεκόρ στην κλίμακα της διεθνούς διπλωματίας!

Η διαχρονική στρατηγική της Τουρκίας, την οποία υποστηρίζουν τρία από τα τέσσερα κόμματα που βρίσκονται στο Τουρκικό κοινοβούλιο, συνοψίζεται σε ένα απροκάλυπτο επεκτατισμό σε βάρος των γειτόνων της. Ο επεκτατισμός αυτός χρησιμοποιεί διάφορες κάλπικες δικαιολογίες βάζοντας σαν ασπίδα την γεωπολιτική και στρατηγική αξία της Τουρκίας ώστε να ξεπεραστούν οι εκάστοτε παραλογισμοί του. Η διαχρονική αυτή τακτική υπήρξε εξαιρετικά αποδοτική για την Τουρκία, ιδίως όταν εφαρμόστηκε από πολιτικούς που είχαν ιδιαίτερους δεσμούς με την Δύση όπως ο Μπουλέντ Ετσεβίτ και εξαιρετικά επικίνδυνη για τους γείτονες της όταν την υπηρέτησαν πολιτικοί με ιδιαίτερα «ποιοτικά» χαρακτηριστικά όπως ο Τουρκούτ Οζάλ αλλά και ο Αχμέτ Νταβούτογλου.
Οι κάλπικες δικαιολογίες του Τουρκικού επεκτατισμού διαμορφώνονται ανάλογα με την κάθε περίπτωση:

Η εισβολή στην Κύπρο έγινε (δήθεν) για να «προστατευτεί» το 12% του πληθυσμού του νησιού (το 82% ήταν Έλληνες και το 6% διάφοροι ξένοι υπήκοοι), δημιουργώντας ένα casestudyκατεξευτελισμού της διεθνούς «νομιμότητας» με την ξεδιάντροπη «συμμετοχή» της Αγγλίας.

Η εισβολή στο Ιράκ έγινε για να εξουδετερωθούν «οι τρομοκράτες του ΡΚΚ» που βρίσκουν καταφύγιο στο Ιρακινό έδαφος – με τις ευλογίες Αμερικής και Ρωσίας.

Η εισβολή στην Συρία έγινε για να «εξουδετερωθεί ο κίνδυνος δημιουργίας Κουρδικής κρατικής οντότητας στα σύνορα με την Τουρκία», γεγονός που θα «απειλούσε μελλοντικά την ασφάλεια της Τουρκίας», με την ανοχή Ρώσων και Αμερικανών.

Μετά την εισβολή στην Κύπρο, άνοιξε η όρεξη του Τουρκικού επεκτατισμού και προς την κατεύθυνση του Αιγαίου. Το 1996 έστειλαν καμιά δεκαριά πράκτορες σε μια από τις χιλιάδες αφύλακτες βραχονησίδες του Αιγαίου με στόχο να δημιουργήσουν «αμφιβολίες» για την κυριότητα της. Πέτυχαν, με την σιωπηλή ανοχή των συμμάχων μας, να δημιουργήσουν μια αιωρούμενη αμφιβολία για το καθεστώς κάποιων βραχονησίδων με τους Έλληνες να αναρωτιούνται τι συμβαίνει στο Αιγαίο.

Και να φθάσαμε αισίως στις 18 Απριλίου 2018 για να ακούσουμε από επίσημη ανακοίνωση του Τουρκικού Υπουργείου Εξωτερικών πως «Τα Ίμια, τα νερά γύρω τους και ο εναέριος χώρος από πάνω τους είναι αποκλειστικά υπό Τουρκική κυριαρχία!».

Ο Κυβερνητικός εκπρόσωπος κάλεσε αμέσως την «Τουρκία να μην μπλέκει τον ίσκιο της με το μπόι της», ότι «μπορεί να προκαλεί όσο θέλει, το θέμα είναι ότι τετελεσμένα στο Αιγαίο υπάρχουν και τα σύνορα δεν αμφισβητούνται», ενώ η επίσημη απάντηση του Ελληνικού Υπουργείου Εξωτερικών που ακολούθησε, ήταν στο επίπεδο της:

«Ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση καλεί την Τουρκία να σέβεται το ευρωπαϊκό δίκαιο, εκείνη απαντά με μία ανακοίνωση προκλητικής καταστρατήγησής του. Επαναλαμβάνει μία κατάφωρα παράνομη θέση, αγνοώντας ότι το νομικό καθεστώς του Αιγαίου είναι απολύτως κατοχυρωμένο από το διεθνές δίκαιο. Η ελληνική κυριαρχία επί των Ιμίων είναι σαφής και αναμφισβήτητη σύμφωνα με την Συνθήκη της Λωζάννης του 1923, των Ιταλο-τουρκικών Συμφωνιών του 1932 και της Συνθήκης των Παρισίων του 1947. Για άλλη μια φορά η κριτική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς την Τουρκία της προκάλεσε παραλογισμούς. Την καλούμε να συνέλθει και να αξιοποιήσει τις διαπιστώσεις της έκθεσης της Επιτροπής ως ένα χρήσιμο εργαλείο αυτοκριτικής προς βελτίωση της εικόνας της, τόσο έναντι της κοινής της γνώμης όσο και έναντι της διεθνούς κοινότητας».

Πριν βέβαια καταλήξουμε στην πομπώδη ανακοίνωση του Τουρκικού ΥΠΕΞ, τα αμέσως προηγούμενα εικοσιτετράωρα (16 και 17 Απριλίου) είχαν προηγηθεί διάφορα γεγονότα αλλά και χαρτοπόλεμος ανακοινώσεων.

Ας τα δούμε εν συντομία:

«Δεν διαπραγματευόμαστε, δεν εκχωρούμε, δεν παζαρεύουμε ούτε σπιθαμή γης. Τούτος ο τόπος είναι τόπος που όσοι τον κατοίκησαν ανά τους αιώνες ξέρουν να τον υπερασπιστούν» ήταν το μήνυμα που έστειλε ο Έλληνας πρωθυπουργός προς την Τουρκία από το ακριτικό Καστελόριζο. Στον επόμενο σταθμό του, την κοντινή νήσο Ρω, το αεροσκάφος που επέβαινε ο Έλληνας πρωθυπουργός παρενοχλήθηκε από δύο Τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη τα οποία, φυσικά, αγνοήθηκαν και αναχαιτίστηκαν.

«Βρισκόμαστε σε έναν ακήρυχτο πόλεμο στο Αιγαίο αλλά η διάταξη των δικών μας δυνάμεων για τις αναχαιτίσεις γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να μην έχουμε καταπόνηση των πιλότων μας»δήλωσε ο Έλληνας Αναπληρωτής Υπουργός Άμυναςένα μήνα νωρίτερα είχε εκτιμήσει πως «Η Τουρκία δεν επιδιώκει ένα θερμό επεισόδιο, πολύ περισσότερο, την σύρραξη με την Ελλάδα».

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με σχέδιο ψηφίσματος που έγινε γνωστό, καλεί την Τουρκία «να ολοκληρώσει σύντομα τη διαδικασία και να απελευθερώσει τους δύο Έλληνες στρατιωτικούς που συνελήφθησαν τον περασμένο μήνα», ενώ ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν Κλώντ Γιουνκέρ χαρακτήρισε «Γελοίο» τον Τουρκικό ισχυρισμό ότι οι δύο Έλληνες στρατιωτικοί αποτελούν απειλή για την Τουρκία.

Ο Γάλλος Πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν μιλώντας ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο εξέφρασε «Την ετοιμότητα της Γαλλίας να δείξει στην πράξη την Ευρωπαϊκή αλληλεγγύη σε περίπτωση που η Ελλάδα απειληθεί από την Τουρκία στο Αιγαίο και την Μεσόγειο».

Ο Ευρωπαίος Επίτροπος Γιοχάνες Χαν, αρμόδιος για την διεύρυνση της ΕΕ, δήλωσε ότι «Η Τουρκία απομακρύνεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση με τεράστια βήματα», ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην έκθεσή της για την ενταξιακή πορεία της Τουρκίας κάνει ιδιαίτερη αναφορά στις εντάσεις στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο, αλλά και στην ανησυχία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την κράτηση πολιτών της ΕΕ και των Ελλήνων στρατιωτικών.

Ο Έλληνας Ευρωβουλευτής Νότης Μαριάς πρότεινε την διακοπή των διαπραγματεύσεων με την Τουρκία, το πάγωμα των ευρωπαϊκών κονδυλίων και εμπάργκο στα Τουρκικά αγροτικά προϊόντα, καλώντας τον Πρόεδρο της ΕΕ «να μην χαϊδεύει την Τουρκία γιατί ο Τούρκος Πρόεδρος δεν καταλαβαίνει από λόγια».

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος της Τουρκίας ο Μπεκίρ Μποζντάγ δήλωσε ότι«Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν αντιμετωπίζει την Τουρκία δίκαια ή αντικειμενικά».

Διέρρευσαν πληροφορίες για το Αμερικανικό πρόγραμμα ενίσχυσης των Κούρδων της Συρίας που είχε ανακοινωθεί από τον Φεβρουάριο: 550 εκατομμύρια δολάρια και Κουρδική στρατιωτική δύναμη 65.000 ανδρών!

Ο Τούρκος δοτός πρωθυπουργός – εφοπλιστής Μπιναλί Γιλντιρίμ σε ομιλία του (Δευτέρα 16/4/2018) δήλωσε ότι Τούρκοι κομάντος κατέβασαν Ελληνική σημαία από το νησί Ανθρωποφάγος την οποία είχαν τοποθετήσει λίγες μέρες νωρίτερα, τρεις νεαροί Έλληνες. Ακολούθησαν αλληλοδιαψεύσεις (οι σημαίες ήταν πολλές και κυματίζουν κανονικά, από την Ελληνική πλευρά, η Τουρκική ακτοφυλακή κατέβασε Ελληνική σημαία από την Τουρκική πλευρά).

Τέλος, στις 19 Μαρτίου 2018, λίγες μέρες μετά την παράταση της κατάστασης «έκτακτης ανάγκης» και την σύσκεψη 2,5 ωρών στο Τουρκικό Προεδρικό μέγαρο, ανακοινώθηκε η ημερομηνία πρόωρων εκλογών στην Τουρκία για τις 24 Ιουνίου 2018.

Συμπέρασμα:Τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίζει πλέον η Τουρκία δεν κρύβονται πίσω από φιέστες ή μεγάλα λόγια. Η αδυσώπητη πίεση από την κατρακύλα του εθνικού νομίσματος, η κατάρρευση των προσδοκιών για «προέλαση στην Ιεράπολη», η ψυχρολουσία από τους Ρώσους και τους Πέρσες «συμμάχους» να παραδώσει την πόλη Αφρίν στον Μπάσαρ Αλ Άσσαντ, τα σκάνδαλα διαφθοράς και απαλλαγής των νεαρών γόνων του καθεστώτος από κάθε στρατιωτική υποχρέωση, ο εντεινόμενος πόλεμος των Κούρδων μέσα στην Τουρκία με καθημερινούς νεκρούς και η πλήρης, διεθνής απομόνωση της Τουρκίας υποχρέωσαν τον ψευτο-σουλτάνο της Τουρκίας να πάει σε «εκλογές».

Τώρα τι  εκλογές θα είναι αυτές με «κατάσταση έκτακτης ανάγκης», με φιμωμένη κάθε αντίθετη φωνή, με φυλακισμένη όλη την ηγεσία του μόνου κόμματος που δεν συμφωνεί μαζί του (HDP), με απεριόριστη εξουσία βίας και νοθείας…. μόνο ο ψευτο-σουλτάνος και τα εξαπτέρυγα του το γνωρίζουν!

 ______________________________________

(*) O Λεωνίδας Κουμάκης είναι Νομικός, Συγγραφέας. Μέλος του International Hellenic Association (IHA) γεννήθηκε στην Κωνσταντινούπολη. Στην Ελλάδα έφθασε το 1964 με τις μαζικές απελάσεις των Ελλήνων από την Τουρκία. Σπούδασε νομικά και εργάστηκε για 30 χρόνια σε Ελληνική οινοβιομηχανία. Το τελευταίο του βιβλίο "Η Τουρκία στις φλόγες" (2017) διατίθεται από το Amazon. Είναι μέλος του International Hellenic Association (IHA).

Τουρκία: Πρόωρες εκλογές στις 24 Ιουνίου 2018

Πρόωρες βουλευτικές και προεδρικές εκλογές στην Τουρκία προκήρυξε ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν για τις 24 Ιουνίου...


Πρόωρες εκλογές στις 24 Ιουνίου ανακοίνωσε ο Πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, μετά από δίωρη σύσκεψη που είχε με τα αρμόδια όργανα του κόμματός του. Νωρίτερα, ο Ερντογάν είχε συνάντηση μισής περίπου ώρας με τον αρχηγό των Εθνικιστών Ντεβλέτ Μπαχτσελί, ο οποίος χθες είχε ζητήσει πρόωρες εκλογές στις 26 Αυγούστου.

Μέχρι χθες, το κυβερνών κόμμα δήλωνε ότι δεν επιθυμεί πρόωρες εκλογές και αυτό είναι η αρχή του κόμματος, δήλωναν αξιωματούχοι της κυβέρνησης και ο ίδιος ο Πρόεδρος.

Ο Ρ. Τ. Ερντογάν, στην ανακοίνωση που έκανε στις 4 το απόγευμα, αιτιολόγησε την απόφαση να δεχθεί την πρόταση του κ. Μπαχτσελί με τον οποίο όπως είναι γνωστό έχουν αποφασίσει να συμπράξουν στις επικείμενες προεδρικές εκλογές με κοινό υποψήφιο τον ίδιο τον Ερντογάν.

Ο Πρόεδρος της Τουρκίας είπε πως το κόμμα του, παρά το ότι μετά το περσινό δημοψήφισμα, το νέο προεδρικό σύστημα δεν μπορούσε να εφαρμοστεί πλήρως μέχρι τις εκλογές του 2019, με αποτέλεσμα η παρούσα διοίκηση να δυσλειτουργεί, ήταν πεπεισμένο ότι πρέπει να εξαντληθεί η εντολή του λαού.

Η πρόταση όμως του Ντεβλέτ Μπαχτσελί, όπως τόνισε ο Ρ. Τ. Ερντογάν, τους βρήκε σύμφωνους, καθώς οι εξελίξεις στην Συρία και την ευρύτερη περιοχή πιέζουν και η οικονομία απαιτεί σημαντικές αποφάσεις, φαίνεται λογική και προς όφελος της χώρας. Έτσι υιοθετήθηκε η επίσπευση των εκλογών στη συντομότερη δυνατή ημερομηνία που επιτρέπει η νομοθεσία.

Αυτό σημαίνει ότι πρέπει ταχύτατα να περάσουν από την Βουλή οι εφαρμοστικοί νόμοι του νέου προεδρικού συστήματος, που δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί. Νομικοί τονίζουν ότι ίσως κάποιοι νόμοι να μην προλάβουν να ψηφιστούν από τη Βουλή που θα προκύψει από τις εκλογές του Ιουνίου.

Το Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα ζητάει την άρση της κατάστασης έκτακτης άναγκης μετά την ανακοίνωση των πρόωρων εκλογών


Το αντιπολιτευόμενο Ρεπουμπλικανικό Λαϊκό Κόμμα ζήτησε σήμερα να αρθεί αμέσως η κατάσταση έκτακτης ανάγκης που είχε επιβληθεί μετά την απόπειρα πραξικοπήματος του 2016, αφού ο πρόεδρος της χώρας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κήρυξε τη διεξαγωγή πρόωρων προεδρικών και βουλευτικών εκλογών.

«Η κατάσταση έκτακτης ανάγκης πρέπει να αρθεί αμέσως, δεν μπορούν να διεξαχθούν εκλογές υπό καθεστώς έκτακτης ανάγκης. Το καθεστώς έκτακτης ανάγκης πρέπει να τερματιστεί στη χώρα αρχής γενομένης από σήμερα» δήλωσε ο εκπρόσωπος τύπου του CHP Μπουλέντ Τεζτζάν.

Τρίμηνη παράταση της κατάστασης έκτακτης ανάγκης


Το τουρκικό κοινοβούλιο ενέκρινε σήμερα την παράταση για άλλους τρεις μήνες της κατάστασης έκτακτης ανάγκης η οποία τέθηκε σε ισχύ λίγο μετά την απόπειρα πραξικοπήματος του 2016.

Οι εκλογές θα διεξαχθούν με τη χώρα να τελεί υπό την ισχύ του συγκεκριμένου μέτρου.

Πρωτοβουλία των 53+: «ΣΥΡΙΖΑ κόμμα των μελών»

Με ένα μακροσκελές κείμενο, η «Πρωτοβουλία 53+»  του ΣΥΡΙΖΑ εξαπολύει νέα εσωκομματικά πυρά, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι τα αρχηγοκεντρικά μοντέλα, καθώς και κάθε μοντέλο που τείνει προς αυτά, έρχονται σε αντίθεση με τη φυσιογνωμία του ΣΥΡΙΖΑ...


Το προηγούμενο σαββατοκύριακο έγινε η πανελλαδική σύσκεψη της Πρωτοβουλίας μελών 53+. Σήμερα δημοσιεύουμε το τμήμα της απόφασης, που αφορά το κόμμα, τη συλλογική του λειτουργία, τη σχέση του με την κυβέρνηση και το ρόλο του μέλους του ΣΥΡΙΖΑ.

Τις επόμενες ημέρες θα δημοσιεύσουμε το κείμενο, που αφορά την επόμενη ημέρα, τους βηματισμούς της εξόδου, τις ελπίδες, τις προσδοκίες και τα εμπόδια, την πορεία του ΣΥΡΙΖΑ και της κυβέρνησης.

Γενικά ταυτοτικά στοιχεία.


Ο τύπος της κομματικής οργάνωσης, που είναι ο προσφορότερος στις συνθήκες της κάθε περιόδου, είναι ένα ανοικτό ζήτημα σε όλη την ιστορική διαδρομή των κομμάτων που στοχεύουν στον σοσιαλιστικό μετασχηματισμό.

Η εμπειρία του ΣΥΡΙΖΑ μεταξύ του ιδρυτικού και του 2ου συνεδρίου του αποτελούν, παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα της διάσπασης, μια σημαντική κληρονομιά και γνώση την οποία θα πρέπει να αξιοποιούμε και να μελετούμε διαρκώς. Το άνοιγμα του κόμματος στην κοινωνία και ιδιαιτέρως στα κινήματα εκείνης της περιόδου, όπως ήταν τα κινήματα των πλατειών, οι αυθόρμητες κινήσεις αλληλεγγύης, η διαδικτυακή οργάνωση της νεολαίας και γενικότερα η προσπάθεια δημιουργίας ενός κόμματος συνδετικού κρίκου των κοινωνικών κινημάτων, των αυτόνομων δικτύων, των κοινωνικών οργανώσεων αντι-νεοφιλελεύθερου προσανατολισμού, μπορούν να μας δίνουν γόνιμους προβληματισμούς και ιδέες για τη συνέχεια της κομματικής μας πορείας.

Θα πρέπει σε αυτό το σημείο να προσθέσουμε και μία ακόμη δυσκολία της εποχής. Τώρα δεν έχουμε τα προηγούμενα μαζικά κινήματα, αυτόνομα και προωθητικά των κοινωνικών αιτημάτων.

Σε γενικές γραμμές τα χαρακτηριστικά και το οργανωτικό μοντέλο μιας αριστερής οργάνωσης θα πρέπει να περιλαμβάνουν την απεμπλοκή από την αντίληψη της μονολιθικότητας, το ξεπέρασμα της ιστορικά παγιωμένης αντίληψης περί δημοκρατικού συγκεντρωτισμού, την υιοθέτηση μορφών άμεσης δημοκρατίας με αιρετούς και τακτικά εναλλασσόμενους-ες αντιπροσώπους, την αναγνώριση των τάσεων, τη δημοσιοποίηση των απόψεων της μειοψηφίας, την πληροφόρηση και τη θεωρητική κατάρτιση των μελών σε όλα τα επίπεδα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβερνητικό κόμμα.


Το κόμμα είναι η αδιάσπαστη συνέχεια της συλλογικής συνείδησης, ενώ η κυβέρνηση είναι μία στιγμή και μία πλευρά της πολιτικής του. Το κόμμα δεν πρέπει να έχει στραμμένο το βλέμμα προς την κυβέρνηση, αλλά προς την κοινωνία και τις ανάγκες της. Απαιτείται, λοιπόν, στροφή προς την κοινωνία, με μαζικό προσανατολισμό, με στρατηγική συγκρότησης κοινωνικών μετώπων και ανάδειξη μαζικών κοινωνικών στελεχών. Και τότε η επίδραση προς την «κυβέρνηση» θα είναι αυτονόητη και σημαντική. Γιατί έτσι δεν θα είναι ένα εξάρτημα του κράτους αλλά «κόμμα της κοινωνίας» και ειδικά εκείνου του τμήματος, που επιθυμούμε να εκπροσωπούμε. Είναι, επομένως, μεγάλο πολιτικό και στρατηγικό λάθος η μετατόπιση του κέντρου βάρους του κόμματος προς την κυβέρνηση.

Ανάγκη, λοιπόν, να βαδίσουμε προς ένα μαζικό, δημοκρατικό, ως προς τη λειτουργία του, κόμμα, με διακριτό ρόλο απέναντι στην κυβέρνηση, με το δικό του ειδικό βάρος στη διαμόρφωση των πραγμάτων.​ Ένα κόμμα που στηρίζει τη κυβέρνηση, τη γειώνει κοινωνικά, αλλά και αποτελεί τη συνείδησή της.

Προβλήματα και οργανωτικές προοπτικές.


Α) Το καταστατικό και η τήρηση του.

Από ενδεικτικές αναφορές σε διάφορα άρθρα του καταστατικού και την κομματική εμπειρία όλων μας διαφαίνεται ότι μια σειρά άρθρων του καταστατικού δεν τηρούνται ή τηρούνται πλημμελώς στην κομματική μας ζωή.

Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν, από αυτό το σημείο. Η ευλαβική τήρηση των καταστατικών μας αρχών δίνει αίσθηση ασφάλειας στο μέλος του κόμματος και έναν αέρα αποτελεσματικής συμμετοχής στις κομματικές διαδικασίες.

Β) Προβλήματα κομματικής καθημερινότητας.

Σήμερα, δύο χρόνια μετά την ανάληψη της κυβερνητικής ευθύνης από τον ΣΥΡΙΖΑ, στο κόμμα μας εκτός από τα προβλήματα οργανωτικής στρατηγικής αντιμετωπίζουμε και προβλήματα κομματικής καθημερινότητας, όχι λιγότερο σημαντικά από τα πρώτα, τα οποία πρέπει να εντοπίσουμε και να αντιμετωπίσουμε. Ενδεικτικά αναφέρονται τα παρακάτω:

Β1) Για τη γνώμη των μελών.

Στην κομματική μας καθημερινότητα έχουν γίνει φανερά σημαντικά προβλήματα λειτουργίας των οργανώσεων και των κομματικών τμημάτων.

Το πιο σημαντικό φαίνεται να είναι η μειωμένη και φανερά αναντίστοιχη με την κοινωνική μας απεύθυνση, συμμετοχή των κομματικών μελών στις διαδικασίες και στα όργανα του κόμματος .

Έχει ακόμα καταγραφεί μια αίσθηση ματαίωσης της συμμετοχής στις συνελεύσεις λόγω της διάχυτης αίσθησης ότι οι απόψεις και οι προτάσεις, που κατατίθενται από τους συντρόφους και τις συντρόφισσες δεν φθάνουν ποτέ στην Κεντρική Επιτροπή και στην Πολιτική Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και στην κυβέρνηση.

Η εικόνα αυτή πρέπει να αλλάξει άμεσα. Είναι απαραίτητη η καταγραφή και αξιοποίηση των προτάσεων των μελών. Είναι, άλλωστε, ο μόνος τρόπος, ο μόνος δρόμος για τη μαζικοποίηση του ΣΥΡΙΖΑ.

Β2) Για τα τμήματα.

Ανάλογη εικόνα εισπράττεται από τα μέλη και για τη λειτουργία των περισσότερων τμημάτων της Κ.Ε. Κατά συνέπεια είναι ζήτημα συνέπειας προς την συνεδριακή απόφαση η όσο το δυνατόν πιο ανοικτή στο κόμμα και την κοινωνία λειτουργία των τμημάτων, χωρίς φυσικά να χάνεται η συνεκτικότητα στην ιδιαίτερη δραστηριότητα τους και η αποτελεσματικότητα στη χάραξη πολιτικών.

Β3) Για τη «γραμμή» και τις υπουργικές αποφάσεις.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να εξεταστεί και η μέθοδος που σχετίζεται με τις διαδικασίες λήψης υπουργικών πρωτοβουλιών. Και επιβάλλεται να γίνει, διότι ο τρόπος που λαμβάνονται αυτές, συμβάλλουν στην πρόσληψη μίας απαξίωσης όλων εκείνων των θέσεων που συνδιαμορφώσαμε με μεγάλο κόπο και προσπάθεια τις τελευταίες δεκαετίες. Και αυτά γράφονται έχοντας συνυπολογίσει πλήρως τους περιορισμούς που έχουμε ως προς τη δυνατότητα εφαρμογής των θέσεων μας στις σημερινές συνθήκες των μνημονίων. Οφείλουμε όμως να αντισταθούμε στην «εύκολη» αμφισβήτησή τους.

Διαχρονικά έχει αποδειχτεί, άλλωστε, ότι όποτε τηρήσαμε τις συλλογικές μας αποφάσεις μας, όποτε δώσαμε τη μάχη με σχέδιο και όραμα, κερδίσαμε.

Ας μην πέσουμε, λοιπόν, στην παγίδα μιας πρόχειρης επικαιροποίησης των επεξεργασιών μας, στο όνομα μιας πιο «φρέσκιας», «ρεαλιστικής» και πιο «σύγχρονης» αντιμετώπισης της πραγματικότητας, που μας πλασάρεται… γλυκά από διάφορους κύκλους και κρύβει με τέχνη κι επιμέλεια το νεοφιλελεύθερο πυρήνα της.

Κι αν ακόμα πρέπει να αναθεωρήσουμε πλευρές της «γραμμής» μας, ας το κάνουμε συλλογικά. Με τον τρόπο που ξέρουμε.

Θα το επαναλάβουμε: «Είναι σημαντικό να πορευόμαστε με βάση, ότι οι ρήξεις και οι συμβιβασμοί που θα επιλέξουμε, θα είναι προϊόν συλλογικής απόφασης και όχι επιμέρους ευκαιριακών σχεδιασμών».

Επιμένουμε στην άποψή μας ότι η λειτουργία του ενιαίου πολιτικού κέντρου δεν έχει τακτική μορφή. Η ΠΓ δεν έχει τακτική λειτουργία. Το ίδιο ισχύει και ακόμα περισσότερο, ως προς τη λειτουργία της Κ.Ε..

Στην ουσία τα όργανα έχουν πολιτικά αποδυναμωθεί και παρά τη σαφή απόφαση του 2ου συνεδρίου το κέντρο βάρους είναι σαφώς στο κυβερνητικό επιτελείο.

Τα παραπάνω πρέπει να αντιστραφούν και η λειτουργία του κόμματος σε όλα τα επίπεδα να αποκατασταθεί. Μόνο έτσι ο ΣΥΡΙΖΑ θα μπορέσει να δώσει με συλλογικό – δημοκρατικό τρόπο τις κρίσιμες μάχες του μέλλοντος.

Εν κατακλείδι: τα αρχηγοκεντρικά μοντέλα, καθώς και κάθε μοντέλο που τείνει προς αυτά, έρχονται σε αντίθεση με τη φυσιογνωμία του ΣΥΡΙΖΑ, δεν μας ταιριάζουν και είναι μακριά από τα οράματα μας, αλλά και από τις ανάγκες της κοινωνίας.

Β4) Για τις οργανωτικές καταστάσεις και τη χαμένη ανθρώπινη επαφή στις μεγάλες Ο.Μ.

Θα πρέπει να γίνει σαφές ότι σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να συνεχίσουμε την αντικατάσταση της ανθρώπινης επαφής του μέλους του κόμματος με το τοπικό κομματικό στέλεχος του συντονιστικού της ΟΜ με ένα e–mail η και ένα sms.

Το κάθε μέλος της ΟΜ, πρέπει να έχει μέσα από συζήτηση και ανάδειξη των ενδιαφερόντων του συγκεκριμένο ρόλο στο τοπικό κίνημα της περιοχής ευθύνης της οργάνωσής του ή στο σωματείο του.

Συμπέρασμα


Συμπερασματικά πρέπει να απαντήσουμε στο κλασικό ερώτημα, τούτων δοθέντων «Τι να κάνουμε;»

Κατά την άποψη μας πρέπει να κινηθούμε σε δύο κατευθύνσεις:

Στην παρούσα φάση υπερασπιζόμαστε την τήρηση του υπάρχοντος καταστατικού, όχι εξαιτίας κάποιας εμμονής, αλλά γιατί με αυτόν το τρόπο εξασφαλίζουμε τη συλλογική λειτουργία και τον καθοριστικό ρόλο του μέλους.

Ανοίγουμε τη συζήτηση για μία νέα οργανωτική μορφή του ΣΥΡΙΖΑ που θα προκύψει μέσα από ένα διάλογο, ο οποίος, ενώ θα λαμβάνει υπόψη του τα καταγεγραμμένα εμπόδια στην κομματική μας ζωή, θα επιχειρήσει να απαντήσει στο κομματικό πρόβλημα λαμβάνοντας υπόψη του την ευρωπαϊκή οργανωτική εμπειρία κομμάτων της ευρείας Αριστεράς. Για παράδειγμα αναφέρουμε το παράδειγμα της Αγγλίας με τον Κόρμπιν και της Ισπανίας με τους Ποδέμος.

Οδηγούμεθα, δηλαδή εκ των πραγμάτων, στην υποχρεωτική απάντηση ενός υπαρκτού διλλήματος, που θα μπορούσε με δεδομένα τα εμπόδια στην ανάπτυξη της κομματικής μας ζωής να περιγραφεί ως εξής:

Έχοντας καταγράψει τα παρακάτω εμπόδια :
  1. Τη συνεχή συρρίκνωση της κομματικής αποτελεσματικότητας.
  2. Την απογοήτευση και τον κυνισμό των πολιτών ελλείψει πολιτικής ενέργειας ιδιαίτερα από τα αριστερά.
  3. Την απορρόφηση και ταύτιση του κόμματος με την συμμαχική κυβέρνηση.
  4. Την έλλειψη οργανωτικών στελεχών στο κόμμα.
  5. Την κοινοβουλευτικοποίηση και ιδιοτέλειες στελεχών όλων των πλευρών με ατομικές στρατηγικές και δικτυώσεις.
  6. Την έλλειψη στρατηγικής ένταξης μελών .
  7. Την εγκατάλειψη της στρατηγικής ΣΥΡΙΖΑ, που κύριο χαρακτηριστικό της ήταν ένα ολοκληρωμένο και «από τα κάτω» (κινηματικό) πρότυπο κινητοποίησης, το οποίο βρίσκονταν στον αντίποδα της «πασοκουκουέ» παράδοσης, έχει ανοίξει τον δρόμο στις λογικές του παράλογου και συντηρητικού / κεντρώου «ανοίγματος». Το τελευταίο, μάλιστα, ήδη δημιουργεί ζήτημα στην αξιοποίηση του κεκτημένου μας στο κοινωνικό πεδίο και φυσικά στο χώρο της ΤΑ, όπου η χωρίς λογική αναζήτηση πλασματικών συμμαχιών και επικεφαλής για τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές διαλύει και τις τελευταίες άμυνες.
  8. Τη διαφαινόμενη κατεύθυνση, πως η πολιτική των συμμαχιών θα πρέπει να στοχεύει στο θεωρούμενο πολιτικό «κέντρο», χωρίς να συνυπολογίζουν, όμως, πως σε επίπεδο κορυφής του χώρου αυτού υπάρχουν στελέχη, που μέχρι πρότινος, αλλά και σήμερα, προωθούν νεοφιλελεύθερες και συντηρητικές πολιτικές.
Το δίλλημα που εμφανίζεται μπροστά μας.

Στο κομβικό λοιπόν αυτό σημείο οφείλουμε να διατυπώσουμε μια νέα ολοκληρωμένη πρόταση που θα μπορούσε να ζυμωθεί ή και να γίνει το αντικείμενο συζήτησης ώστε να εφαρμοστεί κάποια στιγμή στο άμεσο μέλλον 

ή


Να πάμε στη διατύπωση μιας πρότασης, που θα αντιμετωπίζει άμεσα την τρέχουσα παθογένεια και θα υπονομεύει τα εμπόδια που προαναφέραμε .

Με δεδομένο ότι δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή πλήρες νέο και δοκιμασμένο οργανωτικό μοντέλο, που θα μπορούσε άμεσα να εφαρμοστεί στο κόμμα, εκείνο που θα πρέπει να κάνουμε είναι να προτείνουμε ένα οδικό οργανωτικό χάρτη, ο οποίος:
  • α) θα βοηθάει στην επίλυση των πολιτικών και οργανωτικών προβλημάτων του κόμματος σήμερα, όπως αναφέρθηκαν και πιο πάνω
  • β) θα μπορεί να γίνει αποδεκτό από όλο το κόμμα
  • γ) θα εξυπηρετεί τις τρέχουσες προκλήσεις του κόμματος
  • δ) θα δίνει την δυνατότητα να ξαναπιάσουμε το νήμα με τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής που μας έφερε ως εδώ.
  • ε) θα δίνει την δυνατότητα να περισώσουμε ή και να επεκτείνουμε τους δεσμούς μας την κοινωνική συμμαχία, που εκφράσαμε στην νικηφόρο πορεία μας και
  • στ) θα ανοίγει διαύλους με την δυναμική της κοινωνίας, πράγμα απολύτως απαραίτητο για κάθε κόμμα.
Πρωτοβουλία Μελών 53+
πηγή: commonality.gr

Μακρόν: Αλλαγές στην ευρωζώνη, συμπαράσταση στην Ελλάδα

Άλλοτε φιλοσοφική, άλλοτε επί του πρακτέου η συζήτηση για το μέλλον της Ευρώπης στο Στρασβούργο με τον Εμμανουέλ Μακρόν. Αναφορές στον ευρωπαϊκό Νότο, υψηλοί τόνοι για τη Συρία.


Μιλώντας στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ο πρόεδρος της Γαλλίας, Εμμανουέλ Μακρόν, εξέφρασε την ανησυχία του για τη διάχυτη «αμφιβολία», την αμφισβήτηση του συλλογικού πλαισίου «εντός του οποίου είχαμε οικοδομήσει την ειρήνη», αλλά και τον «θυμό που οδηγεί σε αδιέξοδα και εθνικιστικούς διχασμούς». Για να συμπληρώσει ότι «κάποιοι προτείνουν χρυσές γαίες της επαγγελίας και υβρίζουν την Ευρώπη, αλλά στη συνέχεια αποφεύγουν τις ευθύνες τους, όταν οι ίδιοι καλούνται να ηγηθούν στην πορεία που είχαν υποδείξει». Σαφές το υπονοούμενο για τους ανεκδοτολόγους θιασώτες του Brexit, αλλά και το «καμπανάκι» ενόψει επερχόμενων ευρω-εκλογών.

O Εμμανουέλ Μακρόν δεν απέφυγε να αναφερθεί σε συγκεκριμένα πεδία πολιτικής, στα οποία, κατά την άποψή του, απαιτείται απτή πρόοδος μέχρι τις ευρωεκλογές του 2019. Πρόκειται κυρίως για τις αλλαγές στον «κανονισμό του Δουβλίνου» με στόχο μία συγκροτημένη αντιμετώπιση της προσφυγικής κρίσης, το καθεστώς φορολόγησης της ψηφιακής οικονομίας, καθώς και τις απαραίτητες μεταρρυθμίσεις στην ευρωζώνη, περιλαμβανομένης της τραπεζικής ένωσης.

Παρεμβαίνοντας στη συζήτηση εκ μέρους των Ευρωπαίων Σοσιαλιστών, ο Γερμανός Ούντο Μπούλμαν προειδοποίησε τον Μακρόν ότι στο Βερολίνο θα βρει πολλούς «μικρούς Σόιμπλε» που δεν έχουν καμία διάθεση να τον βοηθήσουν. Στη δευτερολογία του ο πρόεδρος της Γαλλίας ανέφερε, χωρίς να κατονομάσει συγκεκριμένες χώρες, ότι «δεν έχουν ληφθεί αποφάσεις για την ενδεδειγμένη αλληλεγγύη στην ευρωζώνη» και ότι για το ζήτημα αυτό θα «συνεργαστεί με την καγκελάριο Μέρκελ».

«Αλληλέγγυοι» και προς την Ελλάδα


Ο Μακρόν επεσήμανε ότι η αλληλεγγύη μεταξύ των κρατών-μελών αφορά και την πολιτική ασφάλειας. Τόνισε δε ότι «αυτό ισχύει και στην περίπτωση της Ελλάδας» στην Ανατολική Μεσόγειο, χωρίς πάντως να αναφερθεί εκτενώς στις ελληνοτουρκικές τριβές των τελευταίων ημερών.΄Εντονη κριτική άσκησε στον πρόεδρο της Γαλλίας η Ευρωπαϊκή Αριστερά για τις πρόσφατες αεροπορικές επιδρομές στη Συρία. Πολλοί θυμήθηκαν τη διαμετρικά αντίθετη στάση του Ζακ Σιράκ, ο οποίος είχε αρνηθεί να στηρίξει τις αμερικανικές πολεμικές επιχειρήσεις στο Ιράκ. Ήταν η μοναδική στιγμή της συζήτησης, στην οποία ο Εμμανουέλ Μακρόν εξεμάνη: «Εάν πιστεύουμε στις πολυμερείς σχέσεις, κάποια στιγμή αποφασίζουμε ότι δεν υποχωρούμε στον κυνισμό εκείνων που θέλουν να τις τορπιλίσουν. Δηλαδή οι θεωρητικές αρχές είναι για μας και η πραγματικότητα είναι για τους άλλους; Ε, όχι», κατέληξε ο πρόεδρος της Γαλλίας στη δευτερολογία του.

Μεγάλο μέρος της ομιλίας του αφιέρωσε ο Μακρόν στη «Δημοκρατία της Ευρώπης», επικαλούμενος το θεωρητικό μοντέλο του γάλλου στοχαστή Αλεξίς ντε Τοκβίλ. «Θέλουμε ένα ευρωπαϊκό θαύμα που θα οδηγήσει τους ευρωπαϊκούς λαούς να υπερασπιστούν αυτό το μοναδικό στον κόσμο μοντέλο», το οποίο όμως «δεν είναι καθόλου αυτονόητο», τόνισε. Είναι αυτή ακριβώς η ελευθερία «που αφήνει το άτομο να χειραφετηθεί και να διεκδικήσει τις ελευθερίες του», συμπλήρωσε. Αλλά και ο Μάνφρεντ Βέμπερ, πρόεδρος της Κ.Ο. του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος στο Στρασβούργο, κάλεσε τους φιλοευρωπαίους σε δράση. «Αυτό που φοβάμαι περισσότερο είναι μία Ευρώπη που φοβάται» προειδοποίησε.

Η Θεσσαλονίκη του... Γιούνκερ


Στη δική του τοποθέτηση ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ζαν Κλωντ Γιούνκερ, έκανε ιδιαίτερη αναφορά στα Δυτικά Βαλκάνια, προειδοποιώντας για τον κίνδυνο νέας ανάφλεξης στην περιοχή.

Δεν δίστασε μάλιστα να δώσει και ελληνικό χρώμα στην ομιλία του, με αφορμή την αναφορά του στην «Ατζέντα της Θεσσαλονίκης», η οποία συντάχθηκε το 2003, επί ελληνικής προεδρίας, επισφραγίζοντας την ενταξιακή προοπτική όλων των χωρών της περιοχής.

«Έχω την τιμή να είμαι επίτιμος διδάκτωρ στο πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης, αγαπώ την πόλη για λόγους ιστορικούς και προσωπικούς», τόνισε ο πρόεδρος της Κομισιόν.
πηγή: Deutsche Welle

ΥΠΕΞ: «H ελληνική κυριαρχία επί των Ιμίων είναι σαφής και αναμφισβήτητη σύμφωνα με την Συνθήκη της Λωζάννης του 1923»

Tο ελληνικό Υπουργείο Εξωτερικών, σε απάντηση των νέων προκλητικών δηλώσεων του τουρκικού ΥΠΕΞ, τονίζει ότι «...η ελληνική κυριαρχία επί των Ιμίων είναι σαφής και αναμφισβήτητη σύμφωνα με την Συνθήκη της Λωζάννης του 1923, των Ιταλο-τουρκικών Συμφωνιών του 1932 και της Συνθήκης των Παρισίων του 1947»...


Να συνέλθει και να αξιοποιήσει τις διαπιστώσεις της έκθεσης της Επιτροπής ως ένα χρήσιμο εργαλείο αυτοκριτικής προς βελτίωση της εικόνας της, τόσο έναντι της κοινής της γνώμης όσο και έναντι της διεθνούς κοινότητας, καλεί τη Τουρκία με ανακοίνωσή του το Υπουργείο Εξωτερικών απαντώντας στην προκλητική ανακοίνωση του τουρκικού ΥΠΕΞ ότι «τα Ίμια, τα χωρικά τους ύδατα και ο εναέριος χώρος τους είναι αποκλειστικά υπό τουρκική κυριαρχία».

Ειδικότερα το ελληνικό ΥΠΕΞ τονίζει ότι :
«Eνώ η Ευρωπαϊκή Ένωση καλεί την Τουρκία να σέβεται το ευρωπαϊκό Δίκαιο, εκείνη απαντά με μία ανακοίνωση προκλητικής καταστρατήγησής του. Επαναλαμβάνει μία κατάφωρα παράνομη θέση, αγνοώντας ότι το νομικό καθεστώς του Αιγαίου είναι απολύτως κατοχυρωμένο από το διεθνές δίκαιο. Η ελληνική κυριαρχία επί των Ιμίων είναι σαφής και αναμφισβήτητη σύμφωνα με την Συνθήκη της Λωζάννης του 1923, των Ιταλο-τουρκικών Συμφωνιών του 1932 και της Συνθήκης των Παρισίων του 1947».

«Για άλλη μια φορά», υπογραμμίζει το ΥΠΕΞ, «η κριτική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς την Τουρκία της προκάλεσε παραλογισμούς. Την καλούμε να συνέλθει και να αξιοποιήσει τις διαπιστώσεις της έκθεσης της Επιτροπής ως ένα χρήσιμο εργαλείο αυτοκριτικής προς βελτίωση της εικόνας της, τόσο έναντι της κοινής της γνώμης όσο και έναντι της διεθνούς κοινότητας».

Συρία στο Σ.Α: Η έρευνα του ΟΑΧΟ στη Ντούμα δεν έχει αρχίσει ακόμη

Στο μεταξύ, αποθήκη με ουσίες για παρασκευή χημικών όπλων εντόπισε ο ρωσικός στρατός στην πόλη Ντούμα της Συρίας, σύμφωνα με ΜΜΕ, που επικαλούνται δηλώσεις του στρατιωτικού ειδικού στα χημικά όπλα Αλεξάντερ Ροντιόνοφ, ο οποίος τόνισε ότι το εργαστήριο χρησιμοποιήθηκε από παράνομες ένοπλες οργανώσεις για την παρασκευή δηλητηριωδών ουσιών»...


Ο Σύρος πρεσβευτής στα Ηνωμένα Έθνη Μπασάρ Τζααφάρι
Οι ειδικοί του Οργανισμού για την Απαγόρευση των Χημικών Όπλων (ΟΑΧΟ) αναμένουν την έγκριση από τον ΟΗΕ για να αρχίσουν την έρευνά τους για τις επιθέσεις που φέρονται να διαπράχθηκαν με χημικά όπλα στη Ντούμα, δήλωσε χθες ο Σύρος πρεσβευτής στα Ηνωμένα Έθνη Μπασάρ Τζααφάρι.

Μια ομάδα ασφαλείας του ΟΗΕ μπήκε στην Ντούμα την Τρίτη για να αποτιμήσει εάν οι ειδικοί του ΟΑΧΟ θα μπορούσαν να μεταβούν εκεί σήμερα Τετάρτη, διευκρίνισε ο σύρος διπλωμάτης κατά τη διάρκεια συνεδρίασης του Συμβουλίου Ασφαλείας αφοσιωμένης στη Συρία.

Νωρίτερα, το συριακό κρατικό πρακτορείο ειδήσεων SANA είχε μεταδώσει πως εισήλθαν στην Ντούμα «ειδικοί της επιτροπής για τα χημικά όπλα».

Ωστόσο, ο Τζααφάρι ξεκαθάρισε ότι ήταν μια «ομάδα ασφάλειας του ΟΗΕ», η οποία ήθελε «να αποτιμήσει την κατάσταση ασφαλείας στο πεδίο» και «εάν η ομάδα συμπεράνει πως η κατάσταση είναι εντάξει στην Ντούμα, τότε η αποστολή των ερευνητών θα αρχίσει το έργο της αύριο» (σήμερα Τετάρτη).

«Η συριακή κυβέρνηση κάνει όλα όσα μπορεί για να διευκολύνει το έργο της αποστολής», πρόσθεσε ο Τζααφάρι απευθυνόμενος στο ΣΑ.

Στο μεταξύ, αποθήκη με ουσίες για παρασκευή χημικών όπλων εντόπισε ο ρωσικός στρατός στην πόλη Ντούμα της Συρίας, σύμφωνα με ΜΜΕ, που επικαλούνται δηλώσεις του στρατιωτικού ειδικού στα χημικά όπλα Αλεξάντερ Ροντιόνοφ, ο οποίος τόνισε ότι το εργαστήριο χρησιμοποιήθηκε από παράνομες ένοπλες οργανώσεις για την παρασκευή δηλητηριωδών ουσιών».