Παυλόπουλος-Τσίπρας για Σκοπιανό: Θέλουμε λύση να αντέχει στον χρόνο

Βρισκόμαστε κοντά σε λύση περισσότερο από ποτέ, θέλουμε μια λύση που αντέχει στο χρόνο -Δεν συζητά το όνομα «Μακεδονία του Ίλιντεν»...

 
Το στίγμα των διαπραγματεύσεων για το ονοματολογικό των Σκοπίων έδωσε ο πρωθυπουργός, τόσο από την Κεντρική Επιτροπή του ΣΥΡΙΖΑ όσο και κατά την ενημέρωση του προέδρου της Δημοκρατίας. Βρισκόμαστε κοντά σε λύση περισσότερο από ποτέ, θέλουμε μια λύση που αντέχει στο χρόνο, είπε ο Αλέξης Τσίπρας, ο οποίος ενημέρωσε τηλεφωνικά τους πολιτικούς αρχηγούς για το νέο όνομα -Μακεδονία του Ίλιντεν- που έθεσε στο τραπέζι ο Ζόραν Ζάεφ. Ο πρωθυπουργός της πΓΔΜ, γνωστοποίησε ότι η κυβέρνηση της χώρας αποδέχεται την ονομασία «Republika Ilindenska Makedonija» για όλες τις χρήσεις (erga omnes). Η απάντηση του Μαξίμου.


Από το βήμα της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ ο Αλέξης Τσίπρας απευθύνεται στη γειτονική χώρα, εκφράζοντας τη διάθεση της Ελλάδας να σταθεί αρωγός στην προσπάθεια της για ευρωπαϊκή προοπτική. Αναφερόμενος στην πορεία της διαπραγμάτευσης ο πρωθυπουργός μίλησε για κρίσιμη καμπή, δηλώνοντας πως η Αθήνα κάνει προσεκτικά και υπεύθυνα βήματα, υπερασπιζόμενη την εθνική γραμμή που έχει διαμορφωθεί εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες.

Ο Προκόπης Παυλόπουλος


Στην ανάγκη συναίνεσης των κομμάτων στα μεγάλα εθνικά θέματα στάθηκε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, υποδεχόμενος το πρωί του Σαββάτου τον Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος επανέλαβε τη θέση της χώρας για σύνθετη ονομασία, με γεωγραφικό ή χρονικό προσδιορισμό erga omnes, πράγμα το οποίο προϋποθέτει και Συνταγματική Αναθεώρησης από πλευράς των Σκοπίων.

Δεν συζητά η κυβέρνηση όνομα «Μακεδονία του Ίλιντεν»


Δεν συζητά η κυβέρνηση όνομα «Μακεδονία του Ίλιντεν», και επιμένει στο θέμα της συνταγματικής αναθεώρησης.

Η Αθήνα απάντησε στις δηλώσεις Ζαεφ, όχι με σχόλιο ή διαρροή, αλλά με δελτίο τύπου από το γραφείο του πρωθυπουργού.


Λίγες ελπίδες για συμμετοχή του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα

Πληθαίνουν γερμανικές δημοσιογραφικές πληροφορίες, σύμφωνα με την Deutsche Welle, ότι το ΔΝΤ δεν πρόκειται να χορηγήσει δάνειο στην Ελλάδα. Αίτημα του Ταμείου να συμπεριληφθούν τα διμερή δάνεια των κρατών της Ευρωζώνης με την Ελλάδα στις ελαφρύνσεις...


 Οι πληροφορίες της εφημερίδας Handelsblatt και του περιοδικού Spiegel βασίζονται σε εκτιμήσεις ευρωπαίων αξιωματούχων μετά τη συνεδρίαση της ομάδας εργασίας του Eurogroup (EuroWorking Group) αρχές της εβδομάδας στην οποία συμμετείχε το ΔΝΤ. Επίμαχο ζήτημα μεταξύ των θεσμών παραμένει η βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους. Το ΔΝΤ εκτιμά πως ο ρυθμοί ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας τις επόμενες δεκαετίες θα είναι χαμηλότεροι από αυτούς που προβλέπει η ΕΕ. Για να είναι συνεπώς η Ελλάδα μακροπρόθεσμα σε θέση να εξοφλήσει τα χρέη της θα πρέπει σύμφωνα με το Ταμείο οι Ευρωπαίοι να δεχτούν μεγαλύτερες ελαφρύνσεις από αυτές που προβλέπονται μέχρι στιγμής.

Σύμφωνα με το Spiegel το ΔΝΤ ζητά εκτός αυτού στις ελαφρύνσεις να μην συμπεριληφθούν μόνο τα δάνεια από τον ΕΜΣ αλλά και τα διμερή δάνεια που παρείχαν στην πρώτη φάση της κρίσης τα κράτη μέλη της Ευρωζώνης στην Ελλάδα. Οι Ευρωπαίοι απορρίπτουν αυτήν την πρόταση για «νομικούς λόγους»: το μέτρο θα επιβάρυνε άμεσα τους προϋπολογισμούς των κρατών μελών.

Η Αθήνα μάλλον δεν θέλει το δάνειο του ΔΝΤ



Ακόμη όμως και στην περίπτωση που το ΔΝΤ αποφασίσει να μην ενεργοποιήσει το δάνειο ύψους 1,6 δισ. ευρώ, το οποίο έχει ήδη εγκρίνει επί της αρχήςτον Ιούλιο του 2017, οι Βρυξέλλες θα ήθελαν την παραμονή του στο ελληνικό δανειακό πρόγραμμα. Η συμμετοχή του Ταμείου θεωρείται σημαντική για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης στους επενδυτές ενόψει της επιστροφής της Ελλάδας στις χρηματαγορές.  Πάντως, οι ευρωπαϊκές πηγές εκτιμούν, πως ακόμη και στην περίπτωση που το Eurogroup και το ΔΝΤ καταλήξουν σε συμφωνία για τις ελαφρύνσεις το πιθανότερο είναι η Ελλάδα μην αξιοποιήσει καν το δάνειο του 1,6 δισ. ευρώ. Το επιτόκιο είναι ακριβότερο από αυτό του ΕΜΣ. Άλλωστε, η Αθήνα δεν αντιμετωπίζει άμεση πιστωτική στενότητα. Η τελευταία δόση ύψους 11-12 δισ. ευρώ αρκεί για τις χρηματοδοτικές ανάγκες και του επόμενου χρόνου.

Πιθανολογείται ότι αποφασιστική για τη στάση που τελικά θα τηρήσει το ΔΝΤ θα είναι η συνεδρίαση των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης την ερχόμενη Πέμπτη.

Ικανοποίηση στις Βρυξέλλες για την τεχνική συμφωνία με τους θεσμούς

«Η εντατική συνεργασία των θεσμών με τις ελληνικές αρχές θα συνεχιστεί και στις επόμενες εβδομάδες», διαβεβαίωσαν οι θεσμοί...


Σχεδόν… εορταστικό είναι το κλίμα στις Βρυξέλλες, μετά την επίτευξη συμφωνίας σε επίπεδο προσωπικού. Ευρωπαίοι πιστωτές και ΔΝΤ προχώρησαν σε δηλώσεις επισφραγίζοντας το γεγονός και παραπέμποντας στο Eurogroup Ιουνίου για τα υπόλοιπα που μένουν να γίνουν.

«Η εντατική συνεργασία των θεσμών με τις ελληνικές αρχές θα συνεχιστεί και στις επόμενες εβδομάδες», διαβεβαίωσαν οι θεσμοί.

Μοσκοβισί: Εξαιρετική συνθήκη για να ξεκλειδώσει μία συνολική συμφωνία


«Η σημερινή συμφωνία SLA είναι εξαιρετικά νέα πριν από το Eurogroup της προσεχούς Πέμπτης. Συγχαρητήρια στις ελληνικές Αρχές και στα κλιμάκια των θεσμών για την σκληρή τους δουλειά και την καλή συνεργασία», δήλωσε ο Επίτροπος Οικονομικών Υποθέσεων Πιερ Μοσκοβισί. «Η επιτυχής ολοκλήρωση της τέταρτης και τελευταίας αξιολόγησης είναι εξαιρετική συνθήκη για να ξεκλειδώσει μια συνολική συμφωνία σε όλα τα ζητήματα που τίθενται ενόψει του τέλους του προγράμματος αυτό το καλοκαίρι, συμπεριλαμβανομένων των μέτρων που θα εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα του χρέους στο μέλλον. Γι’ αυτό θερμά προσκαλώ τις ελληνικές Αρχές να προχωρήσουν εγκαίρως στην εφαρμογή όλων των δεσμεύσεων που συμφωνήθηκαν κατά τη διάρκεια της εβδομάδας».

«Ύστερα από τόσα δύσκολα χρόνια, προσπάθειες και θυσίες, η Ελλάδα επιτέλους βρίσκεται σε καλό δρομο. Πρέπει να δουλέψουμε εντατικά τις ερχόμενες εβδομάδες να κλείσουμε μια συνολική συμφωνία που θα εξασφαλίσει στην Ελλάδα βιώσιμη ανάπτυξη μετά το τέλος του προγράμματος τον Αύγουστο», κατέληξε ο αρμόδιος Επίτροπος Μοσκοβισί.

Την ικανοποίησή του εξέφρασε και ο πρόεδρος του Eurogroup Μάριο Σεντένο. «Καλά νέα για την Αθήνα. Η Ελλαδα και οι ευρωπαϊκοί θεσμοί συμφώνησαν στο πακέτο των μεταρρυθμίσεων για την ολοκλήρωση της τέταρτης και τελευταίας αξιολόγησης. Ένα βήμα πιο κοντά σε μια επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος του ESM. Αναμένω τις συζητήσεις στο Eurogroup της Πέμπτης», γράφει ο Μ. Σεντένο στο μήνυμά του στο Twitter.

ΔΝΤ: Συνεχίζονται οι συνομιλίες για το θέμα του χρέους


Την ικανοποίηση του για το κλείσιμο της τεχνικής συμφωνίας «staff level agreement» που αφορά την τέταρτη αξιολόγηση εκφράζει το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε ο εκπρόσωπος του ΔΝΤ Τζέρι Ράις σημειώνεται η πρόοδος που επετεύχθη στις συζητήσεις για το σκέλος των μεταρρυθμίσεων, ενώ παράλληλα τονίζεται ότι θα συνεχιστούν οι συνομιλίες για το ζήτημα της ελάφρυνσης του ελληνικού χρέους, καθώς μέχρι στιγμής υπάρχουν ακόμα ανοιχτές διαφορές ανάμεσα στους θεσμούς για το συγκεκριμένο θέμα.

«Μια αποστολή του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) επισκέφθηκε την Αθήνα από τις 16 ως τις 19 Μαΐου για να συζητήσει πολιτικές που θα μπορούσαν να υποστηριχθούν από μια προληπτική διευθέτηση του ΔΝΤ. Η αποστολή πραγματοποίησε ικανοποιητική πρόοδο και θα συνεχίσει τις συζητήσεις με τις αρχές από τα κεντρικά γραφεία του ΔΝΤ τις προσεχείς ημέρες, εστιάζοντας σε ορισμένα εναπομείναντα ζητήματα στους τομείς των δημοσιονομικών και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων. Παράλληλα, συνεχίζονται οι συζητήσεις με τους επίσημους πιστωτές της Ελλάδας, προκειμένου να εξασφαλιστούν οι εγγυήσεις για την ελάφρυνση του χρέους, η οποία είναι απαραίτητη για ένα πρόγραμμα του ΔΝΤ. Η αποστολή συνεργάστηκε με τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα για την τέταρτη και τελική αξιολόγηση του προγράμματος του ESM».

Ντομπρόφσκι: Εξαιρετικά νέα για την Ελλάδα


«Εξαιρετικά νέα από την Ελλάδα απόψε», έγραψε στο Twitter ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν Βάλντις Ντομπρόφσκι, αναφερόμενος στην 4η αξιολόγηση και στην επιτυχή ολοκλήρωση της 4ης αξιολόγησης. «Το Eurogroup θα το συζητήσει στις 24 Μαΐου. Καλό σημάδι υπό το πρίσμα της προετοιμασίας για την επιστροφή της Ελλάδας στις αγορές».
News247.gr

“Μακεδονία του Ίλιντεν”: Η παγίδα που στήνει ο Ζάεφ στην Ελλάδα | του Σταύρου Λυγερού

Το μείζον πρόβλημα-μειονέκτημα του ονόματος “Μακεδονία του Ίλιντεν” είναι ότι, όπως και το “Νέα Μακεδονία”, αναφέρεται στην όλη Μακεδονία και όχι σε τμήμα της. Ως εκ τούτου, επικυρώνει, αντί να ακυρώνει το ιδεολόγημα του Μακεδονισμού και κατ’ επέκτασιν συντηρεί τις όποιες φαντασιακές βλέψεις των Σλαβομακεδόνων επί της ελληνικής Μακεδονίας... 


Κάναμε αμάν και πώς να γλυτώσουμε από το “Νέα Μακεδονία” (“Νόβα Μακεντόνιγια”) και μας προέκυψε το “Μακεδονία του Ίλιντεν” (“Ιλιντένσκα Μακεντόνιγια”). Το γεγονός ότι η ελληνική πλευρά το έχει, έστω και κατ’ αρχήν αποδεχθεί, επιβεβαιώνει για μία φορά ακόμα ότι τόσο ο υπουργός Εξωτερικών όσο και ο πρωθυπουργός (και όχι μόνο αυτοί) δεν έχουν κατανοήσει ποιο είναι πραγματικά το εθνικό διακύβευμα σ’ αυτή την υπόθεση. Γι’ αυτό και τείνουν να θεωρούν όλες τις σύνθετες ονομασίες περίπου το ίδιο πράγμα.

Η συζήτηση, όμως, για το είδος του επιθετικού προσδιορισμού δεν είναι καθόλου σχολαστική. Για να λυθεί πραγματικά το πρόβλημα, χωρίς εκατέρωθεν ταπεινώσεις, πρέπει να επιβληθεί η σύνθετη ονομασία, που θα αντανακλά την πραγματικότητα της περιοχής κι όχι εθνικές ιδεοληψίες. Ας πάρουμε, λοιπόν, τα πράγματα από την αρχή.

Στους νεότερους χρόνους στη γεωγραφική περιοχή Μακεδονία, έτσι όπως συμβατικά έχει ορισθεί, κατοικούν πολλές εθνότητες (Έλληνες, Σλάβοι, Βούλγαροι, Αλβανοί και παλιότερα Εβραίοι και Οθωμανοί). Η Μακεδονία δεν είναι η πατρίδα ενός και μόνο έθνους. Ως εκ τούτου, οι εθνότητες που την κατοικούν έχουν δικαίωμα στη χρήση του γεωγραφικού όρου Μακεδονία, αλλά δεν έχουν δικαίωμα να τον μονοπωλούν.

Οι Σλαβομακεδόνες, όμως, τον μονοπωλούν. Ονομάζοντας το κράτος τους “Μακεδονία”, τον εαυτό τους “Μακεδόνες” και τη γλώσσα τους “μακεδονική”, ενώ είναι Μέρος αυτοπροβάλλονται σαν να είναι Όλον. Δεν πρόκειται για αθώο ατόπημα. Η κρατική ιδεολογία των Σκοπίων εμφανίζει τη Μακεδονία σαν πατρίδα του ανύπαρκτου “μακεδονικού έθνους”. Κατ’ επέκτασιν, εμφανίζει τη λεγόμενη Μακεδονία του Αιγαίου να βρίσκεται υπό ελληνική κατοχή και τη λεγόμενη Μακεδονία του Πιρίν υπό βουλγαρική κατοχή!

Το Μέρος και το Όλον


Οι Σλαβομακεδόνες δηλώνουν ότι το όνομα “Μακεδονία”/ “μακεδονική” είναι η ταυτότητά τους, επειδή μέσω αυτού νομιμοποιούν το ιδεολόγημα της “διαμελισμένης μακεδονικής πατρίδας”. Με άλλα λόγια, μονοπωλούν το όνομα “Μακεδονία” για το κράτος και “μακεδονική” για την ιθαγένεια και τη γλώσσα, με σκοπό ακριβώς το Μέρος να εγγράψει υποθήκη επί του Όλου. Αυτό ακριβώς είναι το περιεχόμενο του “Μακεδονισμού”.

Το ζητούμενο, λοιπόν, δεν είναι να βρεθεί μία οποιαδήποτε σύνθετη ονομασία, έστω και erga omnes, για να κλείσει όπως-όπως το πρόβλημα. Ζητούμενο είναι να επιβληθεί η σύνθετη ονομασία που αντανακλά την πραγματικότητα της περιοχής, που ακυρώνει το ιδεολόγημα του “Μακεδονισμού”, την προσπάθεια του Μέρους να σφετερισθεί το Όλον. Μόνο έτσι οι Σλαβομακεδόνες θα αποδεχθούν αυτό που πραγματικά αντιπροσωπεύουν στην περιοχή. Αυτός είναι ο πυρήνας του προβλήματος και μόνο αν αντιμετωπισθεί έτσι μπορεί να προκύψει μία βιώσιμη λύση, η οποία να σέβεται τις θεμιτές ευαισθησίες όλων των εθνοτήτων της περιοχής.

Το όνομα που έριξαν στο τραπέζι οι Ζόραν Ζάεφ και Νίκολα Ντιμιτρόφ είναι σύνθετη ονομασία, αλλά με ιστορικό προσδιορισμό. Πολλοί θεωρούν όχι αδίκως ότι ο ιστορικός αυτός προσδιορισμός είναι η επιτομή του αλυτρωτισμού. Είναι αλήθεια ότι εκείνη την εποχή Έλληνες και Βούλγαροι ανταγωνίζονταν για το ποιο από τα δύο αυτά έθνη θα θέσει υπό τον έλεγχό του τη γεωγραφική Μακεδονία, ιδίως το νότιο και κεντρικό τμήμα της.

Το βόρειο τμήμα της γεωγραφικής Μακεδονίας ήταν αντικείμενο ανταγωνισμού μεταξύ Σέρβων και Βουλγάρων. Είναι προφανές, λοιπόν, ότι η εξέγερση εκείνη είχε στόχο την εκδίωξη των Οθωμανών με σκοπό ολόκληρη η Μακεδονία να περιέλθει στον έλεγχο των τότε Βουλγάρων κομιτατζήδων, οι οποίοι είχαν από τότε για λόγους σκοπιμότητας υψώσει τη σημαία ενός πρώιμου βουλγαρόφρονος Μακεδονισμού. Αυτά, ωστόσο, είναι ιστορία.

Επικυρώνει τον Μακεδονισμό


Το μείζον πρόβλημα-μειονέκτημα του ονόματος “Μακεδονία του Ίλιντεν” είναι ότι, όπως και το “Νέα Μακεδονία”, αναφέρεται στην όλη Μακεδονία και όχι σε τμήμα της. Ως εκ τούτου, επικυρώνει, αντί να ακυρώνει το ιδεολόγημα του Μακεδονισμού και κατ’ επέκτασιν συντηρεί τις όποιες φαντασιακές βλέψεις των Σλαβομακεδόνων επί της ελληνικής Μακεδονίας. Οι γείτονες δεν έχουν την ισχύ να απειλήσουν την Ελλάδα, αλλά το ιδεολόγημά τους είναι αρκετό για να δηλητηριάζει τις διμερείς σχέσεις και να λειτουργεί αποσταθεροποιητικά στη Βαλκανική.

Με επιπολαιότητα που σκοτώνει, η Αθήνα μιλάει πολύ για αλυτρωτισμό, χωρίς να συνειδητοποιεί ότι το όχημα του αλυτρωτισμού δεν είναι κάποιες γενικές αναφορές στο Σύνταγμα της FYROM, αλλά το όνομα του κράτους, της ιθαγένειας, της εθνότητας και της γλώσσας. Είναι τραγικό το γεγονός ότι οι κυβερνώντες –και όχι μόνο– δείχνουν να μην κατανοούν το προφανές.

Η ΠΓΔΜ δεν είναι εθνικό κράτος. Είναι συνεταιρικό κράτος. Κύρια εθνική συνιστώσα είναι οι Σλαβομακεδόνες και δευτερεύουσα οι Αλβανομακεδόνες. Ως εκ τούτου, η ονομασία του κράτους δεν μπορεί να έχει εθνικό προσδιορισμό, δεν μπορεί το κράτος να ονομάζεται π.χ. Σλαβομακεδονία. Η ονομασία του αφενός πρέπει να είναι εθνικά ουδέτερη, προκειμένου να είναι αποδεκτή και από τις δύο εθνικές συνιστώσες, αφετέρου να καταδεικνύει πως πρόκειται για Μέρος και όχι για το Όλον.

Με άλλα λόγια η ονομασία πρέπει να είναι σύνθετη και ο επιθετικός προσδιορισμός στο “Μακεδονία” να είναι γεωγραφικός, ούτε χρονικός (“Νέα Μακεδονία”), ούτε ιστορικός (“Μακεδονία του Ίλιντεν”). Το όνομα που αντανακλά καλύτερα την πραγματικότητα είναι το “Άνω Μακεδονία”. Και ο Ζάεφ και ο Ντιμιτρόφ, άλλωστε, έχουν ομολογήσει ότι δεν μπορούν να μονοπωλούν ως κράτος τον όρο Μακεδονία, ο οποίος περιγράφει μία ευρύτερη γεωγραφική περιοχή. Γι’ αυτό και δημοσίως είχαν αποδεχθεί σύνθετη ονομασία με γεωγραφικό προσδιορισμό, όπως το “Άνω Μακεδονία” (“Γκόρνα Μακεντόνιγια”).

Δεν δέχονταν, όμως, αυτό να γίνει το νέο συνταγματικό τους όνομα. Στην πραγματικότητα, επιδίωκαν να καθιερώσουν διπλή ονομασία. Όταν, όμως, διαπίστωσαν ότι η Αθήνα δεν υποχωρεί στο erga omnes και επειδή δεν έχουν σοβαρό επιχείρημα, οχυρώθηκαν πίσω από το γεγονός ότι δεν διαθέτουν την αναγκαία πλειοψηφία στη Βουλή για να αλλάξουν το Σύνταγμά τους και πως το “Άνω Μακεδονία” δεν θα περνούσε από το δημοψήφισμα, για τη διεξαγωγή του οποίου έχει δεσμευθεί ο Ζάεφ.

Erga omnes, αλλά με όνομα-παγίδα


Αυτά, ωστόσο, είναι δικά του προβλήματα και αυτός πρέπει να τα λύσει. Αντί γι’ αυτό, όμως, επινόησε έναν ευφυή διπλωματικό ελιγμό, ο οποίος συνιστά παγίδα για την Ελλάδα. Εκμεταλλεύθηκε το γεγονός ότι ο Τσίπρας και Κοτζιάς δεν κατανοούν το εθνικό διακύβευμα και την ποιοτική διαφορά ανάμεσα στις διάφορες σύνθετες ονομασίες. Τους πάσαρε, λοιπόν, το όνομα “Μακεδονία του Ίλιντεν”, παρότι είναι δεδομένο πως αυτό το όνομα θα προκαλέσει αντιδράσεις εκ μέρους του σύνοικου αλβανικού στοιχείου, αλλά και της Βουλγαρίας.

Το επιχείρημά του είναι ότι για λόγους ιδεολογίας και παράδοσης αυτό θα υπερψηφισθεί και από την εθνικιστική σλαβομακεδονική αξιωματική αντιπολίτευση του VMRO, αλλά και θα εγκριθεί από τον λαό στο δημοψήφισμα. Με άλλα λόγια τους προσφέρει το erga omnes, αλλά για ένα όνομα το οποίο, όπως προαναφέραμε, αντί να ακυρώνει, ουσιαστικά επικυρώνει τον Μακεδονισμό.

Εκτός όλων των παραπάνω, το “Μακεδονία του Ίλιντεν” έχει και ένα πρακτικό μειονέκτημα. Δεν διευκολύνει την εκφορά του ονόματος των πολιτών αυτού του κράτους. Και επειδή ήδη διεθνώς κατά κανόνα τους αποκαλούν “Μακεδόνες” αυτό θα επικρατήσει οριστικά. Αντιθέτως, οι τρίτοι μπορούν να κατανοήσουν και να υιοθετήσουν τον όρο Upper Macedonia και κατ’ επέκτασιν τον όρο Uppermacedonians. Στη διεθνή πρακτική υπάρχουν όροι όπως π.χ. Νότια Αφρική / Νοτιοαφρικανοί.

Το μόνο πλεονέκτημα που έχει ο όρος “Μακεδονία του Ίλιντεν” είναι ότι παραπέμπει σε ένα γεγονός που εγγράφεται στο πλαίσιο του σλαβικού ιστορικού χώρου. Ως εκ τούτου διαχωρίζει αυτό το κράτος και τους Σλαβομακεδόνες από την αρχαία μακεδονική κληρονομιά. Ο διαχωρισμός αυτός δεν αρκεί, όμως, για να γίνει αποδεκτό ένα όνομα.

Η προσπάθεια των Σλαβομακεδόνων να σφετερισθούν την ιστορική κληρονομιά των αρχαίων Μακεδόνων (η κυβέρνηση Ζάεφ είναι αλήθεια ότι ανέτρεψε την πολιτική Γκρουέφσκι) ενοχλεί την ελληνική κοινή γνώμη, αλλά το κύριο πρόβλημα είναι η σύγχρονη γεωπολιτική πτυχή. Και σ’ αυτό επίπεδο, όπως έχουμε ήδη αναλύσει, η “Ιλιντένσκα Μακεντόνιγια” αποτελεί μία παγίδα, στην οποία Τσίπρας και Κοτζιάς δείχνουν έτοιμοι να πέσουν μέσα.
 _______________________________

(*) Ο Σταύρος Λυγερός, επικεφαλής-διαχειριστής του slpress.gr, έχει εργασθεί σε εφημερίδες (για 23 χρόνια στην Καθημερινή), ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς. Σήμερα αρθρογραφεί στο Πρώτο Θέμα. Συγγραφέας 13 βιβλίων. Μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής στην εξέγερση του Πολυτεχνείου το Νοέμβριο του 1973.
πηγή: slpress.gr

Ενεργειακό «μέτωπο» συγκροτούν Πούτιν - Μέρκελ απέναντι στον Τραμπ

Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν δήλωσε χθες Παρασκευή 18/5 στο Σότσι της Ρωσίας, σε συνάντηση με την Γερμανίδα καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ, ότι θα αντιμετωπίσει τις προσπάθειες του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τράμπ για να μπλοκάρει ένα ρωσογερμανικό έργο αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream-2…


Η Ρωσία θα επιμείνει στην κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου Nord Stream-2, παρά τις προσπάθειες του Αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ να την μπλοκάρει. Αυτή την δήλωση έκανε ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν κατά την διάρκεια της συνάντησης του με την Γερμανίδα καγκελάριο Άνγκελα Μέρκελ στο Σότσι, με την οποία συζήτησαν μεταξύ άλλων την κατάσταση στην Συρία, το Ιράν και την Ουκρανία.

Η Γερμανίδα καγκελάριος, παρά τις διαφορές της με τη Μόσχα που εντάθηκαν μετά την προσάρτηση της Κριμαίας από την Ρωσία το 2014, δεν έκρυψε το ενδιαφέρον της για την κατασκευή του αγωγού Nord-Stream-2, ο οποίος θα προμηθεύει με περισσότερο φυσικό αέριο την Βόρεια Ευρώπη και την Γερμανία.

Ωστόσο, λαμβάνοντας υπ' όψιν το ενδεχόμενο να σταματήσει η διέλευση του ρωσικού φυσικού αερίου από την Ουκρανία με την κατασκευή του αγωγού Nord-Stream-2 ο οποίος την παρακάμπτει, η Γερμανίδα Καγκελάριος, τόνισε ότι ο ρόλος της Ουκρανίας ως χώρας διέλευσης πρέπει να διατηρηθεί μετά την κατασκευή του Nord-Stream-2. Προσέθεσε μάλιστα ότι η Γερμανία παρότι βλέπει το έργο της κατασκευής του αγωγού Nord-Stream-2 ως οικονομικής και εμπορικής σημασίας έργο, είπε ότι πρέπει να υπάρξουν και εγγυήσεις για την Ουκρανία.

Στην ουσία η Γερμανίδα καγκελάριος έδειξε να διαφοροποιείται από την θέση της Ουάσιγκτον στο ζήτημα της κατασκευής του αγωγού Nord-Stream-2, η οποία ανησυχώντας για την κατασκευή του είχε δηλώσει ότι σε εταιρείες που θα συμμετάσχουν στην κατασκευή του ρωσικού αγωγού φυσικού αερίου, ενδέχεται να επιβληθούν κυρώσεις.

Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν, δείχνοντας ότι συμμερίζεται τις απόψεις της Γερμανίδας καγκελάριου για την Ουκρανία, είπε ότι «είμαστε πρόθυμοι να διατηρήσουμε αυτή την διέλευση (μέσω Ουκρανίας) εφόσον υπάρχει οικονομική σκοπιμότητα. Και μπορεί αυτό να επιτευχθεί μέσω συνομιλιών, είμαστε έτοιμοι να κάνουμε τέτοιες συνομιλίες με την ουκρανική πλευρά».

Ωστόσο ο Ρώσος πρόεδρος, αναφερόμενος στις αυξανόμενες ανάγκες σε φυσικό αέριο της Ευρώπης και την πρόθεση της Ουάσιγκτον να προωθήσει τα δικά της ενεργειακά συμφέροντα στην Ευρώπη με το να μπλοκάρει τον αγωγό Nord-Stream-2, είπε χαρακτηριστικά: «Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν είναι σήμερα απλώς πρόεδρος των ΗΠΑ, είναι επίσης κι ένας δυνατός καλός επιχειρηματίας. Γι αυτό τον λόγο πιστεύω ότι ο ίδιος προωθεί και τα δικά του επιχειρηματικά συμφέροντα, με σκοπό να πουλήσει το αμερικανικό υγροποιημένο αέριο στην ευρωπαϊκή αγορά. Είναι κάτι τέτοιο εφικτό; Είναι εφικτό. Αλλά αυτό στοιχίζει ακριβά, είναι κατά 25%-30% ακριβότερο από το ρωσικό φυσικό αέριο που διοχετεύεται μέσω των αγωγών στην Ευρώπη. Κατανοώ τον πρόεδρο των ΗΠΑ. Υπερασπίζεται τα δικά του επιχειρηματικά συμφέροντα, θέλει να προωθήσει το προϊόν του στην ευρωπαϊκή αγορά, όμως αυτό εξαρτάται από εμάς, από τους εταίρους μας στην Ευρώπη. Το έργο είναι ανοιχτό, ανοιχτό για να συμμετάσχουν σ' αυτό και άλλες χώρες».

Σήμερα άλλωστε η εφημερίδα Wall Street Journal σε άρθρο της με τίτλο «Trump Presses Germany to Drop Russian Pipeline for Trade Deal» έγραφε ότι ο Ντόναλντ Τραμπ ζήτησε από την Άγκελα Μέρκελ, να μην υποστηρίξει την κατασκευή του αγωγού Nord-Stream-2, προσφέροντας ως αντάλλαγμα συνομιλίες για την σύναψη μια νέας εμπορικής συμφωνίας σε σχέση με τους αμερικανικούς δασμούς στις εισαγωγές μετάλλων και τις εξαγωγές αμερικανικού υγροποιημένου φυσικού αερίου.

Ο αγωγός φυσικού Nord-Stream-2 είναι ένα έργο που συνιστά επέκταση του ήδη υπάρχοντος αγωγού Nord-Stream που συνδέει την Ρωσία με την Γερμανία υποθαλάσσια μέσω της Θάλασσας της Βαλτικής ο οποίος παρακάμπτει χώρες διέλευσης όπως είναι η Ουκρανία, Λευκορωσία, Πολωνία, οι χώρες τη Βαλτικής και άλλες χώρες της Ανατολικής Ευρώπης. Στην ουσία ο αγωγός Nord-Stream-2 επαναλαμβάνει την όδευση του Nord-Stream και θα περνάει μέσα από τις αποκλειστικά οικονομικές ζώνες και θαλάσσια ύδατα της Ρωσίας, Φινλανδίας, Σουηδίας, Δανίας και Γερμανίας. Το μήκος του θα υπερβεί τα 1200 χιλιόμετρα και θα έχει δυνατότητα μεταφοράς 55 δισεκατομμυρίων κυβικών μέτρων ετησίως.
πηγή: newmoney.gr

NOVARTIS GATE : Στη Δικαιοσύνη με απόλυτη πλειοψηφία και οι 10

Στη μη άσκηση δίωξης λόγω αναρμοδιότητας και για τα δέκα πολιτικά πρόσωπα, οδήγησε το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας που έγινε απόψε στη Βουλή για την υπόθεση NOVARTIS. Στην ψηφοφορία πήραν μέρος οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, των ΑΝΕΛ, της Χρυσής Αυγής και 4 ανεξάρτητοι βουλευτές...


Την επιστροφή της δικογραφίας του σκανδάλου Novartis στη Δικαιοσύνη και για τα δέκα πολιτικά πρόσωπα που ελέγχονται αποφάσισε με μυστική ψηφοφορία η Ολομέλεια της Βουλής αποφαινόμενη με απόλυτη πλειοψηφία ότι το κοινοβούλιο είναι αναρμόδιο βάσει του σχετικού πορίσματος της Προανακριτικής για τη Novartis.

Το δρόμο της αποχώρησης επέλεξαν όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης πλην της Χρυσής Αυγής.

ΝΔ, ΔΗΣΥ, ΚΚΕ και ΠΟΤΑΜΙ κατήγγειλαν την κυβέρνηση για «παρωδία», «ψηφοφορία φιάσκο», «βρώμικο θέατρο σκιών», «κακοστημένη παράσταση» και προσπάθεια «υφαρπαγής» της ψήφου τους με τη διατύπωση του ψηφοδελτίου περί αναρμοδιότητας. Αποχή επέλεξε και η Ένωση Κεντρώων, διαμαρτυρόμενη για το κλείσιμο των εργασιών της Επιτροπής άρον-άρον και χωρίς διερεύνηση της ουσίας της υπόθεσης.

Στην ψηφοφορία συμμετείχαν 172 βουλευτές από τον ΣΥΡΙΖΑ, τους Ανεξάρτητους Έλληνες, τη Χρυσή Αυγή και την ομάδα των ανεξάρτητων.

Τη μη άσκηση δίωξης από τη Βουλή λόγω αναρμοδιότητας για τον πρώην πρωθυπουργό Aντώνη Σαμαρά και την αποστροφή του φακέλού του στις εισαγγελικές αρχές ψήφισαν 166 βουλευτές τόσο ως προς το αδίκημα της δωροληψίας όσο και ως προς το αδίκημα της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες.

Για τον πρώην υπηρεσιακό πρωθυπουργό Παναγιώτη Πικραμμένο ψήφισαν τη μη άσκηση δίωξης λόγω αναρμοδιότητας 165 βουλευτές ως προς το αδίκημα της δωροδοκίας και 164 βουλευτές ως προς το αδίκημα της νομιμοποίηση εσόδων από παράνομες δραστηριότητες.

Στην περίπτωση του Επίτροπου Μετανάστευσης Δημήτρη Αβραμόπουλου ψήφισαν 168 βουλευτές την μη άσκηση δίωξης και για τα δύο αδικήματα.

Για τον πρώην υπουργό του ΠΑΣΟΚ Ανδρέα Λοβέρδο ψήφισαν τη μη άσκηση δίωξης λόγω αναρμοδιότητας 165 βουλευτές για το αδίκημα της δωροληψίας και 164 βουλευτές για το αδίκημα του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος.

Στην ψηφοφορία για τον πρώην υπουργό της ΝΔ Ανδρέα Λυκουρέντζο 163 βουλευτές ψήφισαν τη μη άσκηση δίωξης λόγω αναρμοδιότητας για το αδίκημα της δωροληψίας και 162 για το αδίκημα του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος.

Για τον πρώην υφυπουργό Υγείας Μάριο Σαλμά 163 βουλευτές ψήφισαν τη μη άσκηση δίωξης λόγω αναρμοδιότητας για δωροληψία και 162 για το ξέπλυμα βρώμικου χρήματος.

Στην ψηφοφορία για τον αντιπρόεδρο και πρώην υπουργό Υγείας της ΝΔ Άδωνι Γεωργιάδη 164 βουλευτές ψήφισαν τη μη άσκηση δίωξης λόγω αναρμοδιότητας για το αδίκημα της δωροληψίας και 163 για το αδίκημα του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος.

Για τον διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος και πρώην υπουργό Οικονομικών Ιωάννη Στουρνάρα 164 βουλευτές ψήφισαν τη μη άσκηση δίωξης λόγω αναρμοδιότητας για δωροληψία και 165 για ξέπλυμα βρώμικου χρήματος.

Ως προς τον πρώην υπουργό και πρώην πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Ευάγγελο Βενιζέλο 167 βουλευτές ψήφισαν τη μη άσκηση δίωξης λόγω αναρμοδιότητας για το αδίκημα της δωροληψίας και 166 για το αδίκημα του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος

Τέλος στην περίπτωση του πρώην υπουργού του ΠΑΣΟΚ, Γιώργο Κουτρουμάνη, 166 βουλευτές ψήφισαν την μη άσκηση δίωξης λόγω αναρμοδιότητας για δωροδοκία και 165 για ξέπλυμα βρώμικου χρήματος.