Handesblatt: «Η Ελλάδα σε αυστηρή επιτήρηση για δεκαετίες»

Και μετά το τέλος του μνημονίου η Ελλάδα θα παραμένει για πολλές δεκαετίες σε καθεστώς εποπτείας, σημειώνει η Handelsblatt, ενώ το Spiegel Online παρατηρεί ότι σε σύγκριση με την Ιταλία η ελληνική κρίση ήταν ένα τίποτα... 


Όπου βρεθεί κι όπου σταθεί ο Αλέξης Τσίπρας μιλά για «καθαρή έξοδο». Στις 20 Αυγούστου ο έλληνας πρωθυπουργός θέλει να σπάσει τις αλυσίδες, γράφει η εφημερίδα Handesblatt σε άρθρο με τίτλο «Η Ελλάδα σε αυστηρή επιτήρηση για δεκαετίες». H οικονομική εφημερίδα παρατηρεί ότι «όσο περνά ο χρόνος γίνεται όλο και πια σαφές πως η ολοκλήρωση του προγράμματος δεν σημαίνει και το τέλος των όρων που θέτουν οι δανειστές. Και μετά την εκπνοή του προγράμματος στήριξης η Αθήνα θα παραμείνει σε καθεστώς εποπτείας, όπως προκύπτει από το κείμενο του ‘Συμπληρωματικού Μνημονίου‘ της Κομισιόν. Στις 40 σελίδες του κειμένου αναφέρονται οι λεπτομέρειες των ελέγχων που θα κληθούν να διασφαλίσουν ότι και μετά τις 20 Αυγούστου διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και δημοσιονομική πειθαρχία θα συνεχιστούν. Ως προς τις περικοπές και τους στόχους του προϋπολογισμού η ελληνική κυβέρνηση έχει ήδη δεσμευθεί. Το κείμενο της Κομισιόν ωστόσο κάνει λόγο για τη δυνατότητα φορολογικών αυξήσεων ήδη από την 1 Ιανουαρίου του 2019 σε περίπτωση που κριθεί αναγκαίο. Μια κακή είδηση για τον Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος θέλει να νικήσει στις επόμενες βουλευτικές εκλογές.

«Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν το νωρίτερο μέχρι το 2050»


Η επιτήρηση μετά το τέλος του προγράμματος στην Ελλάδα θα ξεπερνά τα πλαίσια μια κανονικής εποπτείας, όπως εκείνη που βίωσαν άλλες χώρες της κρίσης (Ισπανία, Πορτογαλία, Ιρλανδία, Κύπρος) όταν εξήλθαν από το πρόγραμμα, συνεχίζει η εφημερίδα του Ντίσελντορφ. Την ίδια στιγμή δεν αποκλείεται να προστεθούν και άλλοι όροι σε περίπτωση που ο Αλέξης Τσίπρας λάβει την πολυπόθητη ελάφρυνση χρέους. Το ζήτημα θα συζητηθεί στο επόμενο Eurogroup στις 21 Ιουνίου. Ως γνωστόν το ΔΝΤ ζητά ελαφρύνσεις για να καταστεί βιώσιμο το χρέος. Ήδη όμως ο επικεφαλής του ΕΜΣ Κλάους Ρέγκλινγκ έχει δηλώσει ότι χορήγηση ελαφρύνσεων σημαίνει επιπλέον αξιολογήσεις καθώς και αυστηρότερους ελέγχους.

Ούτως ή άλλως η Ελλάδα θα πρέπει να μάθει να ζει με τους τακτικούς ελέγχους των δανειστών για πολλές ακόμα δεκαετίες. Μέχρι το τέλος του προγράμματος τον Αύγουστο η Ελλάδα θα έχει λάβει συνολικά 273 δις ευρώ. Σύμφωνα με τους κανόνες του ΕΜΣ μια χώρα θα βρίσκεται σε καθεστώς επιτήρησης μέχρι να αποπληρώσει το 75% του χρέους της. Στην περίπτωση της Ελλάδα αυτό σημαίνει ότι οι έλεγχοι θα συνεχιστούν το νωρίτερο μέχρι το 2050».

«Σε σύγκριση με την Ιταλία, η ελληνική κρίση ήταν ένα τίποτα»


Επειδή Λέγκα και Πέντε Αστέρια δεν μπορούν να συμφωνήσουν στις απαραίτητες περικοπές για να αποπληρώσουν το ιταλικό χρέος που ανέρχεται στα 250 δις ευρώ, ζητούν την διαγραφή του, παρατηρεί το Spiegel Online και προσθέτει: «Σε σύγκριση με την Ιταλία, η ελληνική κρίση ήταν ένα τίποτα. Η Ιταλία είναι η τρίτη σε ισχύ οικονομία της ευρωζώνης, στην οποία αντιστοιχεί το 25% του συνολικού χρέους της ζώνης του ευρώ. Σε περίπτωση που οι Ιταλοί σταματήσουν να εξυπηρετούν το χρέος της χώρας τότε αυτό θα σημάνει το τέλος του ευρώ και η Γερμανία θα χάσει ότι έδωσε μέχρι σήμερα για τη σωτηρία του.

Ο άνθρωπος που έβαλε στο χέρι της Ρώμης το περίστροφο, με το οποίο απειλεί τώρα την ευρωζώνη βρίσκεται στην Φρανκφούρτη. Οι Ιταλοί θυμούνται πολύ καλά την υπόσχεση του Μάριο Ντράγκι ότι θα κάνει τα πάντα για τη σωτηρία του ευρώ. Whatever it takes! Τα ιταλικά ομόλογα στα υπόγεια της ΕΚΤ ανέρχονται σε 390 δις. Στην Φρανκφούρτη δεν απομένει πια τίποτα άλλο από το να συνεχίσει την γνωστή πολιτική της, μιας και κάθε σημαντική αύξηση του βασικού επιτοκίου θα οδηγούσε το ιταλικό δημόσιο πιο κοντά στην πτώχευση».
Στέφανος Γεωργακόπουλος/DW

Συντάξεις χηρείας: Η σύγχρονη ντροπή του Ελληνικού Κράτους

Οι γυναίκες αυτές, που έχουν συσπειρωθεί γύρω από τον σύλλογο “ΑΞΙΑ” έχουν λιώσει πολλά ζευγάρια παπούτσια, τους τελευταίους μήνες, για να τρέχουν σε γραφεία κρατικών αξιωματούχων, άλλα και εκπροσώπων κομμάτων, μήπως και βρουν ανταπόκριση...


Σε όλες τις τελευταίες κινητοποιήσεις συνταξιούχων συμμετέχει και μια ομάδα μαυροφορεμένων γυναικών. Είναι χήρες, που εκπροσωπούν είτε μονογονεϊκές οικογένειες οι οποίες έχουν χάσει τον πατέρα τους, είτε την απόλυτη μοναξιά τους μετά τον θάνατο του συζύγου τους στην περίπτωση που δεν έχουν παιδιά.

Για αυτές τις γυναίκες ο νόμος Κατρούγκαλου επιφυλάσσει την πιο άθλια μεταχείριση: Στις περισσότερες περιπτώσεις θα πάρουν την σύνταξη του θανόντος για πολύ λίγα χρόνια και στην συνέχεια θα αφεθεί η επιβίωσή τους στο έλεος του Θεού και στην ελεημοσύνη της κοινωνίας.

Οι σχετικές ρυθμίσεις του νόμου Κατρούγκαλου αποτελούν ντροπή για το σύγχρονο Ελληνικό Κράτος, άλλα και για την κυβέρνησή του της οποίας οι υπουργοί δέχθηκαν να  συνυπογράψουν με τους εκπροσώπους των πιστωτών το σχετικό νομοθέτημα.

Οι γυναίκες αυτές, που έχουν συσπειρωθεί γύρω από τον σύλλογο “ΑΞΙΑ” έχουν λιώσει πολλά ζευγάρια παπούτσια, τους τελευταίους μήνες, για να τρέχουν σε γραφεία κρατικών αξιωματούχων, άλλα και εκπροσώπων κομμάτων, μήπως και βρουν ανταπόκριση. Από τις συναντήσεις τους αυτές έχουν “εισπράξει” σε αρκετές περιπτώσεις την χυδαία απάντηση “γιατί μόλις σας κόψουν την σύνταξη δεν πάτε να βρείτε δουλειά;”. Και στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με την πλήρη αδιαφορία των αρμοδίων.

Η αλήθεια είναι ότι από την πλευρά όλων σχεδόν των κομμάτων της αντιπολίτευσης έχουν ακουστεί πολλές φωνές συμπαράστασης και έχουν αναληφθεί συγκεκριμένες πρωτοβουλίες για να αρθεί η κραυγαλέα αδικία που γίνεται σε βάρος τους.

Μέχρι τώρα οι αρμόδιοι υπουργοί δεν έχουν ανταποκριθεί. Δεν τους αφήνει – λένε – η τρόικα. Μα, η δαπάνη για τον προϋπολογισμό είναι πολύ μικρή! Μια μικρή έρευνα το αποδεικνύει… τότε γιατί συνεχίζεται αυτή η κοινωνική βαρβαρότητα;

Απέναντι στο πρόβλημα αυτό οφείλουν όλοι να πάρουν θέση. Αλλά και να δώσουν λύση. Εμείς από το europost.gr θα κυνηγήσουμε το θέμα όσο μπορούμε περισσότερο. Σύντομα θα επανέλθουμε…
Πάνος Παναγιωτόπουλος/europost.gr

Προσωπικά δεδομένα: 10 ερωταπαντήσεις για τις αλλαγές που φέρνει ο νέος κανονισμός της ΕΕ

Τις διαδικασίες συμμόρφωσης με τον νέο Γενικό Κανονισμό για τα Προσωπικά Δεδομένα (GDPR) καλείται να ακολουθήσει αμέσως το σύνολο των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, αλλά και το ίδιο το Δημόσιο....


Σημαντικές αλλαγές θα υπάρξουν από σήμερα 25 Μαΐου στην Ελλάδα και στις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με την εφαρμογή του νέου ευρωπαϊκού Γενικού Κανονισμού για την Προστασία των Δεδομένων, ο οποίος αφορά τη συλλογή, χρήση και αποθήκευση των προσωπικών δεδομένων. Πρόκειται για την πιο σοβαρή μεταρρύθμιση σε αυτό τον τομέα από την ίδρυση του διαδικτύου.

Στόχος είναι η εφαρμογή αυστηρότερων κανόνων, προκειμένου οι 250 εκατομμύρια καθημερινοί χρήστες του διαδικτύου στην Ευρώπη και γενικότερα οι πολίτες να ελέγχουν καλύτερα τα online δεδομένα τους προσωπικού χαρακτήρα, τα οποία άλλοι (συνήθως επιχειρήσεις και μέσα κοινωνικής δικτύωσης) συλλέγουν και μοιράζονται με τρίτους (π.χ. διαφημιστικές εταιρείες).

Οι νέοι κανόνες για την προστασία της ιδιωτικότητας θα είναι οι αυστηρότεροι στον κόσμο και προβλέπουν βαριές ποινές για τις εταιρείες που θα τους παραβιάσουν. Το πρόστιμο μπορεί να φθάσει το 4% των ετήσιων εσόδων μιας εταιρείας, δηλαδή περίπου 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια στην περίπτωση του Facebook. Οι ίδιοι κανόνες για την προστασία των δεδομένων των πολιτών και καταναλωτών θα ισχύουν για όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ΕΕ, όπου και εάν βρίσκεται η έδρα τους.

Όταν επεξεργάζονται τα προσωπικά δεδομένα, οι εταιρείες (τεχνολογίας, τράπεζες, ασφαλιστικές, υγείας, λιανεμπορίου κ.α.) πρέπει πλέον να παρέχουν σαφείς πληροφορίες για ποιούς σκοπούς τα χρησιμοποιούν, για πόσο χρονικό διάστημα τα αποθηκεύουν, σε ποιούς άλλους τα κοινοποιούν και εάν τα δεδομένα θα διαβιβασθούν εκτός της ΕΕ. Οι εταιρείες πρέπει να παρέχουν στοιχεία επικοινωνίας των υπεύθυνων για την επεξεργασία και προστασία των δεδομένων. Όλες αυτές οι πληροφορίες θα πρέπει να διατυπώνονται σε σαφή και απλή γλώσσα.

Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα μπορούν να συλλέγονται και να αποτελούν αντικείμενο επεξεργασίας μόνο για σαφώς καθορισμένο σκοπό. Κατά τη συλλογή τους, οι εταιρείες θα ενημερώνουν για ποιό σκοπό θα χρησιμοποιηθούν τα δεδομένα και θα διασφαλίζουν ότι δεν θα διατηρούνται περισσότερο χρόνο από όσο είναι αναγκαίο.

Οι χρήστες θα έχουν δικαίωμα να ζητήσουν δωρεάν πρόσβαση στα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που διαθέτει ένας οργανισμός και να λάβουν αντίγραφο. Αν π.χ. κάποιος έχει αγοράσει μια συσκευή παρακολούθησης της φυσικής κατάστασής του και έχει εγγραφεί σε μια online εφαρμογή υγείας που παρακολουθεί τη δραστηριότητά του, μπορεί να ζητήσει από τον φορέα εκμετάλλευσης της εφαρμογής όλες τις πληροφορίες που έχουν υποβληθεί σε επεξεργασία για το άτομό του (όπως οι καρδιακοί παλμοί, οι επιδόσεις του κ.α.).

Εφόσον κάποιος έχει αγοράσει προϊόντα από μια επιχείρηση λιανικής πώλησης στο διαδίκτυο, μπορεί να ζητήσει από την εταιρεία να του δώσει όλα τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που αυτή διατηρεί, ακόμη και των ημερομηνιών και των ειδών των αγορών του.

Ο χρήστης-καταναλωτής έχει επίσης το δικαίωμα αντίταξης στη λήψη online διαφημιστικού υλικού. Αν π.χ. αγόρασε εισιτήρια στο διαδίκτυο για μια μουσική συναυλία και στη συνέχεια βομβαρδίζεται με ηλεκτρονικές διαφημίσεις για εκδηλώσεις για τις οποίες δεν ενδιαφέρεται, μπορεί να ενημερώσει την εταιρεία ηλεκτρονικής έκδοσης εισιτηρίων ότι δεν θέλει να λαμβάνει πια online διαφημιστικό υλικό και αυτή πρέπει αμέσως να σταματήσει να στέλνει ηλεκτρονικά μηνύματα.

Ακολουθούν δέκα ερωταπαντήσεις που θα βοηθήσουν τον καθένα να καταλάβει καλύτερα τις επερχόμενες αλλαγές.

1. Τι αφορά και ποιούς καλύπτει ο νέος Κανονισμός;


Ο νέος Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων (ΓΚΠΔ) της ΕΕ ρυθμίζει την επεξεργασία από άτομα, εταιρείες ή οργανισμούς των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα που αφορούν άτομα στην ΕΕ.
Δεν υπάγεται σε αυτόν η επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα αποθανόντων προσώπων ή νομικών προσώπων.

2. Πότε δεν θα εφαρμόζεται ο κανονισμός;


Οι νέοι κανόνες δεν εφαρμόζονται σε δεδομένα που υποβάλλονται σε επεξεργασία από ένα άτομο για αυστηρά προσωπικούς λόγους ή για δραστηριότητες που διενεργούνται κατ' οίκον, εφόσον δεν συνδέονται με επαγγελματική ή εμπορική δραστηριότητα. Δεν θα εφαρμόζονται αν π.χ. ένα άτομο χρησιμοποιεί το ιδιωτικό του βιβλίο διευθύνσεων για να προσκαλέσει φίλους μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος σε μια γιορτή που διοργανώνει (ισχύει η εξαίρεση των οικιακών δραστηριοτήτων).

3. Ποια θεωρούνται δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα;


Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα είναι πληροφορίες που αφορούν ένα ταυτοποιημένο ή ταυτοποιήσιμο εν ζωή άτομο. Διαφορετικές πληροφορίες οι οποίες, εάν συγκεντρωθούν όλες μαζί, μπορούν να οδηγήσουν στην ταυτοποίηση ενός συγκεκριμένου ατόμου, αποτελούν επίσης δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα.

Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που έχουν καταστεί ανώνυμα, έχουν κρυπτογραφηθεί ή για τα οποία έχουν χρησιμοποιηθεί ψευδώνυμα, αλλά τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την επαναταυτοποίηση ενός ατόμου, παραμένουν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα και εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ΓΚΠΔ.

Τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα που έχουν καταστεί ανώνυμα έτσι ώστε το άτομο να μην είναι ταυτοποιήσιμο, δεν θεωρούνται πλέον δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα. Για να είναι πραγματικά ανώνυμα τα δεδομένα, η ανωνυμοποίηση πρέπει να είναι μη αντιστρέψιμη.

Ο ΓΚΠΔ προστατεύει τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα ανεξάρτητα από την τεχνολογία που χρησιμοποιείται για την επεξεργασία τους. Είναι τεχνολογικά ουδέτερος και εφαρμόζεται τόσο στην αυτοματοποιημένη όσο και στη χειροκίνητη επεξεργασία. Επίσης, δεν έχει σημασία ο τρόπος που αποθηκεύονται τα δεδομένα - σε ψηφιακή ή έντυπη μορφή.

4. Ποιά είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και ποιά όχι;


 Το όνομα και επώνυμο, η διεύθυνση κατοικίας, ο αριθμός ταυτότητας, η προσωπική ηλεκτρονική διεύθυνση (e-mail), o αναγνωριστικός αριθμός τραπεζικής κάρτας, τα δεδομένα τοποθεσίας (π.χ. GPS σε κινητό τηλέφωνο), η διεύθυνση διαδικτυακού πρωτοκόλλου (IP) και τα δεδομένα υγείας που φυλάσσονται από νοσοκομείο ή γιατρό.

Παραδείγματα δεδομένων που δεν θεωρούνται προσωπικού χαρακτήρα, είναι ο αριθμός μητρώου εταιρείας, η εταιρική ηλεκτρονική διεύθυνση του τύπου «πληροφορίες@εταιρεία.com» και κάθε είδους ανώνυμα δεδομένα.

5. Τι αποτελεί επεξεργασία δεδομένων;


Ο όρος «επεξεργασία» καλύπτει ένα ευρύ φάσμα πράξεων που πραγματοποιούνται σε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, είτε με χειροκίνητα είτε με αυτοματοποιημένα μέσα. Περιλαμβάνει τη συλλογή, καταχώριση, οργάνωση, διάρθρωση, αποθήκευση, προσαρμογή ή μεταβολή, ανάκτηση, αναζήτηση πληροφοριών, χρήση, κοινολόγηση με διαβίβαση, διάδοση ή κάθε άλλη μορφή διάθεσης, συσχέτιση ή συνδυασμό, περιορισμό, διαγραφή ή καταστροφή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.
Παραδείγματα επεξεργασίας αποτελούν η διαχείριση προσωπικού και η μισθοδοσία, η προσπέλαση/αναζήτηση πληροφοριών σε βάση δεδομένων επαφών που περιλαμβάνει δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, η αποστολή διαφημιστικών ηλεκτρονικών μηνυμάτων, η δημοσίευση/ανάρτηση φωτογραφίας ενός ατόμου σε ιστότοπο, η αποθήκευση διευθύνσεων IP και η μαγνητοσκόπηση με τηλεόραση κλειστού κυκλώματος.

6. Θα δει αλλαγές ο χρήστης στο Διαδίκτυο μετά τις 25 Μαΐου;


Όχι αισθητές. Μια αλλαγή για όσους ζουν στην ΕΕ, θα είναι ότι θα βλέπουν πια να τους «ακολουθούν» λιγότερες online διαφημίσεις μετά από κάποια ηλεκτρονική αγορά τους. Με τους νέους κανόνες, θα γίνει πιο δύσκολη η στοχευμένη ηλεκτρονική διαφήμιση που παίρνει «κατά πόδας» τον χρήστη από ιστοσελίδα σε ιστοσελίδα που επισκέπτεται, καθώς θα είναι πιο δύσκολο για τις εταιρείες να συλλέγουν και να πουλάνε πληροφορίες για τις διαδικτυακές συνήθειες των χρηστών, αφού πρώτα πάρουν την άδεια τους. Έτσι, η online διαφήμιση στην Ευρώπη θα τείνει να γίνει πιο γενική, όπως αυτή στην τηλεόραση, και όχι τόσο στοχευμένη όπως στις ΗΠΑ.

7. Ποια θα είναι τα νέα δικαιώματα των χρηστών;


Θα έχουν το δικαίωμα να λαμβάνουν σαφείς και κατανοητές πληροφορίες για το ποιός επεξεργάζεται τα προσωπικά δεδομένα τους και γιατί. Θα μπορούν να ζητούν από όλες τις εταιρείες να έχουν οι ίδιοι πρόσβαση και να μαθαίνουν ποιά ακριβώς στοιχεία οι εταιρείες διατηρούν γι' αυτούς.
Θα έχουν επίσης το δικαίωμα στη «λήθη», δηλαδή, αν θέλουν, θα απαιτούν αυτά τα δεδομένα να διαγραφούν από τις βάσεις δεδομένων των εταιρειών. Αυτό δεν θα αφορά μόνο τις εταιρείες τεχνολογίας (π.χ. Facebook ή Google), αλλά τράπεζες, καταστήματα λιανεμπορίου και οποιαδήποτε άλλη εταιρεία ή οργανισμό κρατά προσωπικά δεδομένα, του εργοδότη συμπεριλαμβανομένου.
Για παράδειγμα, θα μπορεί κανείς, αν δεν είναι δημόσιο πρόσωπο, να ζητήσει από μία μηχανή αναζήτησης (π.χ. Google) να διαγράψει τους συνδέσμους (links), όπως ένα άρθρο εφημερίδας, που αναφέρονται σε μια προσωπική υπόθεση του παρελθόντος.

Αν, αντίστροφα, online προσωπικά δεδομένα χαθούν ή κλαπούν, η εταιρεία πρέπει μέσα σε 72 ώρες να ενημερώσει το άτομο και, αν δεν το κάνει, κινδυνεύει με πρόστιμο. Εάν κάποιος έχει υποστεί ζημία, μπορεί επίσης να ζητήσει αποζημίωση προσφεύγοντας στη δικαιοσύνη. Με δεδομένες τις συχνές κυβερνοεπιθέσεις χάκερ κατά εταιρειών, γίνεται αντιληπτή η σημασία αυτού του δικαιώματος.

 Αν ο χρήστης-πολίτης υποψιάζεται ότι γίνεται κατάχρηση στη συλλογή δεδομένων που τον αφορούν, μπορεί να προσφύγει στην αρμόδια εθνική αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων, η οποία υποχρεούται να ερευνήσει το ζήτημα. Οι πολίτες μπορούν να προσφύγουν και ομαδικά εναντίον κάποιας εταιρείας, κάτι που έως τώρα ήταν ασυνήθιστο στην Ευρώπη, αντίθετα με τις ΗΠΑ.

Οργανώσεις πολιτών μπορούν να προσφύγουν για λογαριασμό ομάδων πολιτών. Αν μία υπόθεση κερδηθεί, αναμένεται να δημιουργηθεί νομικό προηγούμενο και για άλλες υποθέσεις, κάτι που θα αναγκάσει τις εταιρείες να πάρουν το ζήτημα της ιδιωτικότητας πιο σοβαρά.

Επίσης, δίνεται το δικαίωμα της «φορητότητας δεδομένων», δηλαδή δεν θα επιτρέπεται τα δεδομένα ενός προσώπου να «κλειδώνονται» σε μια εταιρεία ή πάροχο υπηρεσιών. Οι εταιρείες είναι υποχρεωμένες να επιτρέπουν στο χρήστη-καταναλωτή να «κατεβάζει» τα προσωπικά δεδομένα του και να τα μεταφέρει σε ανταγωνιστική εταιρεία, είτε πρόκειται για οικονομικά στοιχεία από τράπεζα σε τράπεζα, είτε για τη μεταφορά μιας playlist τραγουδιών από το Spotify σε ανταγωνιστική μουσική υπηρεσία streaming.

8. Οι χρήστες-καταναλωτές έχουν καταλάβει τι γίνεται;


Πολλοί όχι δυστυχώς. Ήδη αρκετές εταιρείες ενημερώνουν με e-mail και άλλους τρόπους τους χρήστες για τη νέα πολιτική τους σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα, αλλά ο νόμος επιβάλλει οι όροι να είναι γραμμένοι απλά και όχι νομικίστικα, κάτι που συχνά δεν συμβαίνει. Επίσης οι εταιρείες πρέπει να δίνουν στον καθένα την επιλογή να μπλοκάρει τη συλλογή πληροφοριών που τον αφορούν. Όμως συχνά οι χρήστες συναινούν βιαστικά, χωρίς να καταλαβαίνουν και χωρίς να αξιοποιούν τις νέες δυνατότητες που έχουν.

9. Εκτός από τους χρήστες, οι εταιρείες έχουν κάτι να ωφεληθούν από τους νέους κανόνες;


Οι εταιρείες πλέον θα έχουν να κάνουν όχι με μια γραφειοκρατική πανσπερμία διαφορετικών εθνικών κανονισμών, αλλά με ενιαίους πανευρωπαϊκούς και προβλέψιμους κανόνες. Αυτό θα διευκολύνει, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τις διεθνείς ψηφιακές συναλλαγές και την επέκταση σε άλλες χώρες και νέες αγορές, ιδίως όσον αφορά τις μικρότερες εταιρείες. Οι κανόνες θα είναι ίδιοι για τις εγκατεστημένες στην ΕΕ εταιρείες και για όσες έχουν έδρα εκτός ΕΕ (π.χ. ΗΠΑ), αλλά λειτουργούν στην ΕΕ. Η αύξηση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών χάρη στους νέους κανόνες προστασίας των προσωπικών δεδομένων τελικά θα ωφελήσει οικονομικά τις εταιρείες.

10. Πόσο αποτελεσματικός θα είναι ο νέος Κανονισμός στην πράξη;


Είναι πολύ νωρίς να εκτιμήσει κανείς, ίσως χρειασθούν χρόνια. Πολλά θα εξαρτηθούν από το πόσο αυστηρά οι εθνικές εποπτικές αρχές θα εφαρμόσουν τους νέους κανόνες. Δυστυχώς, μια πρόσφατη έρευνα του πρακτορείου Ρόιτερς μεταξύ των ρυθμιστικών αρχών των χωρών της ΕΕ, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι πολλοί από αυτούς τους ανεξάρτητους φορείς δεν είναι έτοιμοι ακόμη.

Οι 17 από τις 24 Αρχές που απάντησαν, δήλωσαν ότι είτε δεν έχουν την αναγκαία χρηματοδότηση, είτε επαρκές προσωπικό, είτε τις αναγκαίες εξουσίες για να εφαρμόσουν τους νέους κανόνες.

Επιπλέον, σε αρκετές χώρες θα περάσουν μήνες, εωσότου οι κυβερνήσεις ενσωματώσουν το νέο ευρωπαϊκό κανονισμό στην εθνική νομοθεσία τους. Οι περισσότερες Αρχές θα ανταποκριθούν στα παράπονα των πολιτών, αλλά ελάχιστες θα δράσουν αυτόβουλα για να διασφαλίσουν ότι οι εταιρείες συμμορφώνονται με τους νέους κανόνες.

Έτσι, κρίσιμο ρόλο στην Ελλάδα και κάθε άλλη χώρα θα παίξει πόσο αποφασιστικά οι χρήστες-πολίτες θα διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους και θα αξιοποιήσουν το νέο θεσμικό πλαίσιο. Τελικά, θα φανεί πόσο πράγματι νοιάζονται οι άνθρωποι για τα προσωπικά δεδομένα τους.
ΑΠΕ-ΜΠΕ

Eurostat: Στα 7,7 εκατ. ο πληθυσμός της Ελλάδας έως το 2080

Όποιος διαβάζει την πρόβλεψη της Eurostat για τον πληθυσμό της Ελλάδας το 2080 καταλαβαίνει ότι πρόκειται για ασύλληπτο νούμερο, αδιανόητο και φοβερά αποκαρδιωτικό… 

Με βάση τα στατιστικά των γεννήσεων - θανάτων από το 2011 και μετά, αλλά και με βάση τη μαζική μετανάστευση νέων και οικογενειών στο εξωτερικό, η Ελλάδα βρίσκεται στο χειρότερο σημείο δημογραφικής κατάρρευσης.

Δυστυχώς, οι αρμόδιοι κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου.

Eurostat: Στα 7,7 εκατ. ο πληθυσμός της Ελλάδας έως το 2080

Τις εκτιμήσεις της για την διαμόρφωση του πληθυσμού των ευρωπαϊκών χωρών έως το 2080 έδωσε στην δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Στατιστική Αρχή. Όπως φαίνεται από τα στοιχεία και τον παρακάτω χάρτη, ο μεγαλύτερος αριθμός πληθυσμού θα είναι συγκεντρωμένος στη Γαλλία και την Βρετανία, με τον αριθμό των πολιτών να φτάνει τα 78,84 εκατομμύρια και 85,14 εκατομμύρια αντίστοιχα. Η Γερμανία, η μεγαλύτερη σήμερα οικονομία της Ευρώπης, θα έχει πληθυσμό 65,37 εκατομμυρίων ανθρώπων.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat, ο πληθυσμός της χώρας μας μέχρι το 2080 αναμένεται να μειωθεί, καθώς υπολογίζεται πως θα διαμορφωθεί στα 7,69 εκατομμύρια ανθρώπους.

Το 2080, πάντως, η χώρα με τον μικρότερο πληθυσμό στην Ευρώπη θα είναι η Ισλανδία, στην οποία υπολογίζεται πως θα ζουν 467 χιλιάδες άνθρωποι.

Να σημειώσουμε ότι μέχρι 6 Μαρτίου 2015 το ισοζύγιο συνεχίζει να είναι αρνητικό, με τους θανάτους περίπου στις 26.000 και τις γεννήσεις στις 15.500, σύμφωνα με την Ελληνική στατιστική υπηρεσία.

Η Ελλάδα σβήνει δημογραφικά και κανείς δεν συγκινείται. Η Ελλάδα θα είναι σε λίγα χρόνια χώρα γερόντων και η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν θα έχει νέους στους ναούς και δεν θα έχει νέους ιερείς και στελέχη.Θα αδειάσουν τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θα ερημώσουν οι παραμεθόριες περιοχές και τα νησιά, η Ελλάδα θα μετατραπεί σε «κρανίου τόπο» …

Δυστυχώς, από τη μια έχουμε μια Ευρωπαϊκή Ένωση που αδιαφορεί για τις αδύναμες οικονομικά χώρες της και από την άλλη τους οικονομικά ισχυρούς Έλληνες, εντός και εκτός Ελλάδας, που αδιαφορούν για την οικονομική και τη δημογραφική πορεία της Ελλάδας, «σπάζοντας ρεκόρ» στη φοροδιαφυγή και στην φυγή κεφαλαίων, νομίμων ή «μαύρων» προς το εξωτερικό !

Παμμακεδονική Ένωση Καναδά: Να περάσει από δημοψήφισμα η όποια λύση για το Σκοπιανό

Σύσσωμες πλέον οι Παμμακεδονικές Οργανώσεις ζητούν από την κυβέρνηση να περάσει από δημοψήφισμα την όποια λύση για το Σκοπιανό.


Μία ακόμα από τις οργανώσεις αυτές και συγκεκριμένα, η Παμμακεδονική Ένωση Καναδά (συμμετέχει στις Παμμακεδονικές Ενώσεις Υφηλίου), απέστειλε προς τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας, τον πρωθυπουργό και όλα τα μέλη του Ελληνικού Κοινοβουλίου μια προειδοποιητική επιστολή την οποία υπογράφει εκ μέρους της ο Πρόεδρος Δρ Χρήστος Καράτσιος.

Στην επιστολή καθίσταται σαφές ότι εάν δεν εγκριθεί από δημοψήφισμα η όποια λύση τότε θα υπάρξει αντίδραση «με όλους τους τρόπους»

Να σημειώσουμε ότι δημοψήφισμα ζητάει και ο Μίκης Θεοδωράκης ο οποίος σε κείμενο που ανάρτησε σήμερα στο mikistheodorakis.gr​ είπε επί λέξη:

«Όπως είπα και στην ομιλία μου στο Σύνταγμα, την ιστορική νομιμοποίηση για το όνομα «Μακεδονία» μόνο εμείς, οι Έλληνες θα μπορούσαμε να τη δώσουμε. Αλλά αυτό θα μπορούσε να το κάνει όχι το 29% αυτών που ψήφισαν στις προηγούμενες εκλογές αλλά αν είναι δυνατόν το 100% των Ελλήνων».

Το πλήρες κείμενο της επιστολής της Παμμακεδονικής Ένωσης Καναδά έχει ως εξής:

Εξοχότατε κύριε Πρόεδρε, Αξιότιμε κύριε Πρωθυπουργέ, Αξιότιμα μέλη της Ελληνικής Βουλής,

Σας παρακαλούμε δείτε τις συνημμένες επιστολές από τον Ελληνισμό του Καναδά.
Η καμπάνια μας άρχισε επισήμως τον περασμένο χειμώνα και μετά από πολύ δουλειά έχουμε στα χέρια μας τώρα την εντολή των Ελλήνων του Καναδά. Η Παμμακεδονική Ένωση Καναδά ευχαριστεί όλους τους Έλληνες του Καναδά που μας συμπαραστάθηκαν.

Ο Ελληνισμός του Καναδά από την επαρχία του Νιού Μπρόνσγουικ που βρέχεται από τον Ατλαντικό Ωκεανό μέχρι την επαρχία της Βρετανικής Κολομβίας που βρέχεται από τον Ειρηνικό Ωκεανό στέλνει ισχυρό μήνυμα προς την Ελληνική κυβέρνηση χωρίς πολιτικές ή κομματικές προκατειλημμένες απόψεις. Το μήνυμα είναι εθνικό, δημοκρατικό… και Ελληνικό:


ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΑΛΛΟ.


Οι θέσεις της Παμμακεδονικής Ένωσης Καναδά, των Καναδικών Μακεδονικών συλλόγων της, και όλων των Παμμακεδονικών Ενώσεων Υφηλίου ήταν και θα είναι πάντα αταλάντευτα εθνικές, καθαρά πατριωτικές, και απόλυτα ακομμάτιστες και σε σύμπνοια με την πλειοψηφία του Ελληνικού λαού.


Όπως έπραξαν πρόσφατα οι ομογενειακές Παμμακεδονικές οργανώσεις και οι λοιποί συνέλληνες των ΗΠΑ και της Αυστραλίας έτσι και εμείς οι Έλληνες του Καναδά ψηφίζουμε, αποφασίζουμε και ανακοινώνουμε ότι:


- Δεν δεχόμαστε ο όρος «Μακεδονία» να χρησιμοποιηθεί υπό οποιαδήποτε μορφή στο όνομα του κράτους των Σκοπίων… γιατί Μακεδονία σημαίνει Ελλάδα!

- Εάν η Ελληνική κυβέρνηση συμφωνήσει σε όνομα για το κράτος των Σκοπίων που θα περιέχει τη λέξη «Μακεδονία» ή παράγωγο της (είτε στα Ελληνικά είτε αμετάφραστη στα Σλαβικά) από όπου πηγάζει ο επεκτατισμός των Σκοπίων, απαιτούμε να ζητηθεί η άδεια από τον δημοκρατικό και κυρίαρχο Ελληνικό λαό με δημοψήφισμα με καθαρή ερώτηση. Απόφαση και ψήφισμα μόνο από την Βουλή των Ελλήνων είναι αντιδημοκρατική πράξη αφού δεν έρχεται η εντολή από τον λαό.

- Όποιος/όποια πολιτικός πράξει το αδιανόητο και υπογράψει ή ψηφίσει να εκχωρήσει το όνομα και την ταυτότητα μας σε μη-Ελληνικό λαό, τότε θα μας βρει απέναντι του/της. Εάν επιλέξει να αγνοήσει την θέληση του Ελληνικού λαού, τότε θεωρούμε την πράξη του/της αντιδημοκρατική και θα έρθει σε ρήξη συνεργασίας με την Ελληνική ομογένεια του Καναδά.

Μετά τιμής, Δρ. Χρήστος Καράτζιος, Πρόεδρος, εκ μέρους της Παμμακεδονικής Ένωσης Καναδά.

Μαρία Καραμεσίνη: Αντιστράφηκαν οι τάσεις στην απασχόληση μετά το 2014

Αναφερόμενη, ειδικά, στη χρονική περίοδο από Φεβρουάριο του 2014 έως τον ίδιο μήνα του 2018, η Διοικήτρια ΟΑΕΔ, κ. Μαρία Καραμεσίνη, σημείωσε ότι η ποσοστιαία αύξηση της γυναικείας απασχόλησης ήταν 7,5% σωρευτικά, ενώ η αύξηση της ανδρικής απασχόλησης ήταν 7,1% σωρευτικά... 


Από το 2014 και ύστερα, παρατηρείται αντιστροφή των τάσεων στην απασχόληση, καθαρή αύξηση της απασχόλησης και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, δήλωσε η πρόεδρος του ΔΣ και διοικήτρια του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ) Μαρία Καραμεσίνη, μιλώντας στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, με θέμα ημερήσιας διάταξης «γυναικεία εργασία-γυναικεία ανεργία».

Αναφερόμενη, ειδικά, στη χρονική περίοδο από Φεβρουάριο του 2014 έως τον ίδιο μήνα του 2018, η κ. Καραμεσίνη σημείωσε ότι η ποσοστιαία αύξηση της γυναικείας απασχόλησης ήταν 7,5% σωρευτικά, ενώ η αύξηση της ανδρικής απασχόλησης ήταν 7,1% σωρευτικά, επισημαίνοντας, ωστόσο ότι αυτό το αποτέλεσμα δεν οδήγησε σε μείωση της ψαλίδας μεταξύ των γυναικείων και των ανδρικών ποσοστών ανεργίας.

Όπως είπε, το ποσοστό της ανεργίας μειώθηκε κατά έξι ποσοστιαίες μονάδες, συνολικά. Τόνισε δε, ότι καταγράφηκε μείωση των ποσοστών της ανεργίας των ανδρών κατά οκτώ ποσοστιαίες μονάδες, στην περίπτωση των γυναικών, όμως, παρατηρήθηκε πολύ μικρότερη μείωση κατά 4,5 ποσοστιαίες μονάδες, διαπιστώνοντας ότι η ψαλίδα μεταξύ του ανδρικού και του γυναικείου ποσοστού ανεργίας διευρύνθηκε, αν και ο ρυθμός αύξησης των γυναικείων θέσεων εργασίας ήταν υψηλότερος σε σχέση με την ποσοστιαία αύξηση στην ανδρική απασχόληση.

Σύμφωνα με την κ. Καραμεσίνη, η διεύρυνση της ψαλίδας μεταξύ του γυναικείου και του ανδρικού ποσοστού ανεργίας οφείλεται, κατά κύριο λόγο, στη διαφορετική συμπεριφορά ανδρών και γυναικών ως προς τη συμμετοχή.

Παράλληλα, η διοικήτρια του ΟΑΕΔ σχολίασε ότι η αύξηση της ψαλίδας είναι μία πραγματικότητα, η οποία πρέπει να αντιμετωπιστεί και, στο πλαίσιο αυτό, απαιτούνται πολιτικές.

Ενδιαφέροντα ήταν τα στοιχεία που παρέθεσε η κ. Καραμεσίνη, κατά τη διάρκεια της ομιλίας της, λέγοντας ότι η συμμετοχή των γυναικών υπερβαίνει αυτή των ανδρών σχεδόν σε όλα τα προγράμματα.

Όπως υπογράμμισε, η συμμετοχή των γυναικών στα αρχικά προγράμματα κοινωφελούς εργασίας ξεπερνούσε κατά πολύ τη συμμετοχή των ανδρών, αλλά η συμμετοχή των ανδρών αυξήθηκε πολύ, τον τελευταίο καιρό, καθώς υπήρξαν προγράμματα τα οποία επικεντρώθηκαν σε τεχνικά έργα στους δήμους και αφορούσαν ανδρικές ειδικότητες, κυρίως, στον τομέα των κατασκευών.

Παράλληλα, είπε ότι στα προγράμματα κοινωφελούς εργασίας υπάρχει αυξημένη μοριοδότηση για τις μονογονεϊκές οικογένειες. «Αν, δηλαδή, αυτός που συμμετέχει, είναι επικεφαλής μονογονεϊκού νοικοκυριού, λαμβάνει περισσότερα μόρια.

Συνήθως, το 85% των μονογονεϊκών οικογενειών είναι νοικοκυριά που έχουν επικεφαλής γυναίκα. Έτσι, ενισχύεται η γυναικεία συμμετοχή μέσα από έμμεση πριμοδότηση των γυναικών, λόγω της μονογονεϊκότητας» εξήγησε η κ. Καραμεσίνη.

Επίσης, όπως ανέφερε, υπάρχει το κριτήριο στα προγράμματα κοινωφελούς εργασίας πριμοδότησης περισσότερο αυτών που δεν έχουν κανένα μέλος που εργάζεται.

«Σε αυτές τις περιπτώσεις, συνήθως, ο άνδρας προσπαθεί να βρει μία δουλειά στην ελεύθερη αγορά ή στις ιδιωτικές επιχειρήσεις και οι γυναίκες συμμετέχουν πιο πολύ στα προγράμματα κοινωφελούς εργασίας» διαπίστωσε η διοικήτρια του ΟΑΕΔ. «Από την άλλη πλευρά»- τόνισε -«έχουμε και τις ειδικότητες στα έργα της κοινωφελούς εργασίας που καθορίζουν τη σύνθεση φύλου για τη συμμετοχή σε αυτά».

«Αναφορικά με τα προγράμματα που προγραμματίζονται, έχουν εγκριθεί τεχνικά δελτία σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα του ΟΑΕΔ για την ενίσχυση της νεανικής επιχειρηματικότητας, στο οποίο προβλέπεται ποσόστωση φύλου.

Άρα, στο πρόγραμμα που θα «τρέξουμε», η σύνθεση φύλου είναι 60% γυναίκες και 40% άνδρες, για να κλείσουμε την ψαλίδα μεταξύ ανδρών και γυναικών στη σύνθεση της αυτοαπασχόλησης, γιατί, αυτήν τη στιγμή, έχουμε 35% γυναίκες και 65% άνδρες όσον αφορά τη σύνθεση των αυτοαπασχολουμένων» υπογράμμισε η ίδια.

Όπως είπε, πολύ σύντομα, πρόκειται να προσληφθούν 335 εργασιακοί σύμβουλοι στον ΟΑΕΔ, ενώ θα υπάρξει κατάρτιση και επιμόρφωση των συμβούλων.

Σύμφωνα με την κ. Καραμεσίνη, έχει προβλεφθεί να εκπαιδευτούν οι σύμβουλοι, με βάση τη διάσταση του φύλου και θα καταρτιστούν και στη γυναικεία επιχειρηματικότητα.

Ένα άλλο σημείο στο οποίο έδωσε έμφαση η κ. Καραμεσίνη είναι η πρόταση του ΟΑΕΔ για αναθεώρηση του ΕΠΑΝΑΔ. «Συγκεκριμένα, έχουμε προτείνει στο υπουργείο Εργασίας να υπάρχει πρόγραμμα ολοκληρωμένων παρεμβάσεων για ειδικές κατηγορίες γυναικών οι οποίες έχουν το μεγαλύτερο κίνδυνο απομάκρυνσης από την αγορά εργασίας και περιθωριοποίησης.

Έχουμε προτείνει, λοιπόν, για γυναίκες που ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, συνολικά 8.000, να υπάρχει ειδικό πρόγραμμα ονοματισμένο για τις γυναίκες αυτές.

Πρόκειται για προγράμματα που θα συνδυάζουν δράσεις συμβουλευτικής, κατάρτισης, τοποθέτησης στην εργασία και επαγγελματικού προσανατολισμού, ώστε να μπορούν να ενταχθούν οι γυναίκες από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες στην απασχόληση» διευκρίνισε η διοικήτρια του ΟΑΕΔ.

Επιπλέον, αναφέρθηκε σε εγκύκλιο του ΟΑΕΔ-απόφαση του ΔΣ, με την οποία δίδεται πλέον η δυνατότητα εγγραφής στα μητρώα του ΟΑΕΔ σε διάφορες ομάδες οι οποίες δεν είχαν μόνιμη κατοικία.

«Αυτήν τη στιγμή, παρέχουμε τη δυνατότητα σε γυναίκες που είναι θύματα βίας να εγγραφούν ως άνεργες στον ΟΑΕΔ» δήλωσε η κ. Καραμεσίνη, προσθέτοντας ότι, στην παρούσα φάση, ο ΟΑΕΔ βρίσκεται στη διαδικασία τροποποίησης ενός προγράμματος που τοποθετεί στον ιδιωτικό τομέα με επιχορήγηση και σε νέες θέσεις εργασίας ευάλωτες κατηγορίες του πληθυσμού, στο οποίο θα συμπεριληφθούν και οι γυναίκες που έχουν πέσει θύματα βίας.

Από την πλευρά της, η διευθύντρια της Διεύθυνσης Ατομικών Ρυθμίσεων του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Βασιλική Τσιώλη, σημείωσε ότι η βελτίωση της εφαρμογής των διατάξεων της εθνικής νομοθεσίας για τις ίσες ευκαιρίες και την ίση μεταχείριση αποτελεί τομέα προτεραιότητας του υπουργείου Εργασίας.

Η κ. Τσιώλη ανέλυσε εκτενώς και το θέμα της μητρότητας, επισημαίνοντας ότι, για την προστασία της μητρότητας, απαγορεύεται και είναι απόλυτα άκυρη η καταγγελία σύμβασης σχέσης εργασίας εργαζομένης, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της και για 18 μήνες, μετά τον τοκετό και, για περισσότερο διάστημα, λόγω ασθένειας που οφείλεται στην κύηση ή τον τοκετό, εκτός αν υπάρχει σπουδαίος λόγος.

«Αν, όμως, υπάρχει σπουδαίος λόγος, ο εργοδότης που θα προβεί στην καταγγελία, οφείλει να αιτιολογήσει γραπτώς την καταγγελία και να προβεί σε σχετική κοινοποίηση στην αρμόδια υπηρεσία του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας» εξήγησε η ίδια.

Ταυτόχρονα, είπε ότι οι νέες διατάξεις κάλυψαν ένα κενό με τις μητέρες που υιοθετούν τέκνο και τις μητέρες που αποκτούν τέκνο με τη διαδικασία παρένθετης μητρότητας.

«Έτσι, η προστασία έναντι απόλυσης που ισχύει για τις φυσικές μητέρες, ισχύει με τον ίδιο τρόπο και για τις εργαζόμενες που βρίσκονται σε διαδικασία υιοθεσίας, με αφετηρία την τοποθέτηση του παιδιού στην οικογένεια, καθώς και για τις μητέρες που αποκτούν τέκνο με τη διαδικασία της παρένθετης μητρότητας, με αφετηρία τη γέννηση του παιδιού για 18 μήνες» διευκρίνισε η κ. Τσιώλη.

Μάλιστα, υπογράμμισε ότι, στο πλαίσιο συμφιλίωσης οικογενειακής και επαγγελματικής ζωής, προβλέπονται διευκολύνσεις για τους εργαζόμενους για την εκπλήρωση των οικογενειακών υποχρεώσεών τους, αναφέροντας ορισμένες, όπως δύο ημέρες άδεια με αποδοχές στην περίπτωση γέννησης τέκνου, η άδεια φροντίδας παιδιού, το μειωμένο ωράριο που είναι μία ώρα την ημέρα για 30 μήνες, μετά τη λήξη της άδειας μητρότητας.

Όπως τόνισε, αυτήν την άδεια την δικαιούνται εναλλακτικά φυσικοί, θετοί ή ανάδοχοι γονείς και των δύο φύλων, ανεξάρτητα από το είδος της δραστηριότητας που ασκεί ο άλλος γονέας, ακόμα και αν ο άλλος γονέας δεν εργάζεται.

«Αν και οι δύο γονείς είναι μισθωτοί, με κοινή δήλωσή τους, μπορούν να την μοιραστούν και να αποφασίσουν ποιος από τους δύο θα προβεί σε χρήση» συμπλήρωσε.

Την άποψη ότι το θεσμικό πλαίσιο είναι εξαιρετικά καλά θωρακισμένο εξέφρασε η Καλλιόπη Λυκοβαρδή, Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη στον Κύκλο Ίσης Μεταχείρισης, επισημαίνοντας ότι τόσο η συνταγματική κατοχύρωση της ισότητας, όσο το ευρωπαϊκό πλαίσιο προστασίας έναντι των διακρίσεων μεταξύ των φύλων και το εθνικό πλαίσιο, που, σε μεγάλο βαθμό, ενσωματώνει το ευρωπαϊκό, ανταποκρίνονται με επάρκεια σε αυτό που θα πρέπει να είναι ο νόμος σε ό,τι αφορά την ισότητα.

Ωστόσο, όπως παρατήρησε, όλες οι έρευνες από τις εθνικές αρχές, αλλά και από τα ευρωπαϊκά όργανα, αναδεικνύουν μία πολύ μεγάλη υστέρηση αναφορικά με την πραγματική κατοχύρωση της ισότητας των φύλων, ιδίως, στην απασχόληση.

Σύμφωνα με την κ. Λυκοβαρδή, η κατάσταση των εργασιακών δικαιωμάτων στον ιδιωτικό τομέα, κατά τη διάρκεια της κρίσης και, ως έναν βαθμό ακόμη και σήμερα, εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά δυσμενείς για όλους τους εργαζόμενους.

Όπως σημείωσε, οι συνθήκες είναι πιο δυσμενείς για τις γυναίκες, ενώ δήλωσε ότι ο μεγαλύτερος αριθμός αναφορών που λαμβάνει ο Συνήγορος του Πολίτη σε ό,τι αφορά τα ζητήματα διακρίσεων στον ιδιωτικό τομέα, αφορά απολύσεις εγκύων ή μητέρων με έναν καταχρηστικό τρόπο.

Ωστόσο, όπως ανέφερε, συνήθως, αυτές οι υποθέσεις έχουν θετική επίλυση και, «σε μεγάλο βαθμό, αυτό σχετίζεται με το γεγονός ότι υπάρχει αυξημένη προστασία ήδη από το νόμο, γεγονός που δεν συντρέχει σε άλλες περιπτώσεις διακρίσεων».

Τέλος, η Έλλη Βαρχαλαμά, νομική σύμβουλος-μέλος της Γραμματείας Γυναικών της Γενικής Συνομοσπονδίας Εργατών Ελλάδος (ΓΣΕΕ), δήλωσε ότι τα στοιχεία δείχνουν ότι περίπου το ένα τέταρτο των γυναικών στον παραγωγικό πληθυσμό 15 έως 64 ετών είναι χωρίς εργασία, ενώ στις νέες, μέχρι 29 ετών, το ποσοστό πλησιάζει το 40%.

«Επίσης, συνολικά, το ποσοστό ανεργίας των γυναικών είναι μιάμιση φορά μεγαλύτερο από αυτό των ανδρών, ενώ, στο θέμα του χάσματος των αμοιβών, οι μέσες καθαρές αμοιβές των γυναικών υπολείπονται κατά 12,5% έναντι των ανδρών» τόνισε η κ. Βαρχαλαμά.

Εκτίμησε δε, ότι τα στοιχεία ενδέχεται να είναι περισσότερο δυσμενή, γιατί, όπως είπε, αυτά προκύπτουν από τις αποδοχές που δηλώνονται, μη συνυπολογίζοντας την ψευδώς δηλωμένη εργασία, «ένα κρίσιμο φαινόμενο αυτής της περιόδου».
tribune.gr