Κύπριος ΥΠΕΞ: «Δεν θα κάνουμε ότι κάνει η Ελλάδα με Τουρκία»

Ο Νίκος Χριστοδουλίδης, Κύπριος ΥΠΕΞ, διαμηνύει ότι «επειδή η Ελλάδα θα συνομιλήσει με την Τουρκία εμείς θα ανεχθούμε τις παρανομίες της Άγκυρας στην κυπριακή ΑΟΖ;», «σηκώνoντας αντάρτικο» στην γερμανοκρατούμενη ΕΕ και κάνει αυτό που δεν τολμά να κάνει η κυβέρνηση Μητσοτάκη...

    Νίκος Χριστοδουλίδης, ΥΠΕΞ Κύπρου

Η Λευκωσία «αδειάζει» την κυβέρνηση Μητσοτάκη η οποία «σέρνεται» από το Βερολίνο στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με την Τουρκία και δια μέσου του Κύπριου ΥΠΕΞ Νίκου Χριστοδουλίδη διαμηνύει χαρακτηριστικά ότι «επειδή η Ελλάδα θα συνομιλήσει με την Τουρκία εμείς θα ανεχθούμε τις παρανομίες της Άγκυρας στην κυπριακή ΑΟΖ;»

Με την δήλωση αυτή «σπάει» η κοινή εθνική γραμμή Ελλάδας-Κύπρου και η Λευκωσία βλέποντας την υποχωρητικότητα των Αθηνών αποφασίζει να ακολουθήσει τον δικό της δρόμο έχοντας ως «όπλο» την ψήφο της στην ΕΕ.

Η Λευκωσία θα εξακολουθήσει να επιμένει στην υιοθέτηση της πολιτικής απόφασης για επέκταση των κυρώσεων σε βάρος της Τουρκίας παράλληλα με την επιβολή κυρώσεων στη Λευκορωσία, όσο η Άγκυρα εξακολουθεί να κλιμακώνει τις παράνομες ενέργειες της στην κυπριακή ΑΟΖ διαμηνύει ο Κύπριος ΥΠΕΞ.

Επαναλαμβάνοντας πως η Κύπρος τάχθηκε από την πρώτη στιγμή υπέρ των κυρώσεων στο καθεστώς Λουκασένκο και στον ίδιο προσωπικά, επισήμανε πως στην περίπτωση της Ελλάδας η Τουρκία προχώρησε σε αποκλιμάκωση της έντασης και διάλογο, ωστόσο στην περίπτωση της Κύπρου επέλεξε την κλιμάκωση μερικές ημέρες πριν το Συμβούλιο Υπουργών Εξωτερικών.

Ερωτηθείς κατά πόσο η εμμονή της Λευκωσίας στην ανάγκη επιβολής κυρώσεων στην Τουρκία για όσα κάνει στην κυπριακή ΑΟΖ, θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τις διερευνητικές επαφές που πρόκειται να αρχίσουν ανάμεσα σε Αθήνα και Άγκυρα, ο Υπουργός Εξωτερικών ήταν κάθετος:

«Άρα θεωρείτε ότι με αυτή τη λογική δεν θα πρέπει να επιχειρήσουμε να τερματιστούν οι τουρκικές ενέργειες στην ΑΟΖ της Κύπρου επειδή το έχει πράξει με την Ελλάδα; Θα πρέπει απλά να αναμένουμε να δεχόμαστε τις παράνομες αυτές ενέργειες επειδή έχει επιτευχθεί ο διάλογος Ελλάδας Τουρκίας;

Αν η Τουρκία πραγματικά επιθυμεί να συνομιλήσει με την Ελλάδα και να υπάρξουν αποτελέσματα, θα φανεί στο τραπέζι των συνομιλιών για τις διερευνητικές επαφές. Αντιλαμβάνεστε ότι την ίδια στιγμή στην Κυπριακή Δημοκρατία συνεχίζουν κάποιες παράνομες ενέργειες. Ως Κυβέρνηση αυτού του κράτους ποιες θα πρέπει να είναι οι προσπάθειες μας; Να τερματιστούν αυτές οι παράνομες ενέργειες. Να επιτευχθεί η αποκλιμάκωση της κατάστασης», ανέφερε σε έντονο ύφος απαντώντας εμμέσως και σε κάποιους επικριτές της Κυβέρνησης.

Ο Νίκος Χριστοδουλίδης εξέφρασε την ελπίδα ότι η αναβολή της Συνόδου Κορυφής θα αποτελέσει μια ευκαιρία για εντατικοποίηση των πρωτοβουλιών που είναι σε εξέλιξη ώστε να προκύψουν θετικά αποτελέσματα προς την κατεύθυνση της αποκλιμάκωσης της κατάστασης και στην ΑΟΖ της Κύπρου.

«Το Οruc Reis από την ελληνική υφαλοκρηπίδα και αυτό επέτρεψε να ανακοινωθεί χθες η έναρξη των διερευνητικών επαφών οι οποίες ευελπιστούμε να φέρουν αποτελέσματα. Στην Κύπρο όχι απλά δεν έχει αποκλιμακώσει η Τουρκία, αλλά προχώρησε σε ανανέωση δύο παράνομων Navtex μίας για γεωτρητικούς σκοπούς και μία για ερευνητικούς σκοπούς λίγο πριν το συμβούλιο στις Βρυξέλλες.

Στην περίπτωση της Κύπρου επιλέγει την κλιμάκωση και στην περίπτωση της Ελλάδας την αποκλιμάκωση και τον διάλογο. Aπό την στιγμή που υπάρχει κλιμάκωση η ΕΕ οφείλει να αντιδράσει», είπε ο Υπουργός Εξωτερικών, λέγοντας ότι εν απουσία αποτρεπτικής ισχύος, η Κύπρος σε αντίθεση με την Ελλάδα που είχε τα στρατιωτικά μέσα, οφείλει να εξαντλήσει τα περιθώρια στο πεδίο της διπλωματίας.
πηγή: crashonline

Ν. Αναστασιάδης: «Oχι υπό συνθήκες εκφοβισμού η επανέναρξη των συνομιλιών» - Η ομιλία του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατία στη 75η ΓΣ του ΟΗΕ

«Το διεθνές δίκαιο δεν μπορεί να εφαρμόζεται μονομερώς σύμφωνα με τις ιδιοτροπίες του καθενός» ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης στην ομιλία του ενώπιον της 75ης Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών...


«Το διεθνές δίκαιο δεν μπορεί να εφαρμόζεται μονομερώς σύμφωνα με τις ιδιοτροπίες του καθενός» ανέφερε, μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκος Αναστασιάδης στην ομιλία του ενώπιον της 75ης Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών

Ο Νίκος Αναστασιάδης έθεσε ενώπιον των μελών του ΟΗΕ 15 ερωτήματα σχετικά με τη στάση της Άγκυρας τόσο στο Κυπριακό όσο και στα όσα τεκταίνονται στην περιοχή της ανατολικής Μεσογείου. Απαντώντας από το βήμα των Ηνωμένων Εθνών, ο Πρόεδρος Αναστασιάδης αναφέρθηκε στην χαμένη ευκαιρία του Κραν Μοντανά, ενώ έκανε ιδιαίτερη αναφορά στον φυσικό πλούτο της Κύπρου, ο οποίος -όπως τόνισε- θα διαμοιραστεί μέσω Εθνικού Κυρίαρχου Ταμείου ισάξια στους Ελληνοκύπριους και τους Τουρκοκύπριους.

Τα 15 ερωτήματα του ΠτΔ:

  1. Ποιά χώρα χρησιμοποιεί την ισχύ για «να τα πάρει όλα;»
  2. Ποιά χώρα προτιμά μια διακρατική συμπεριφορά βασισμένη στην ισχύ παρά στους κανόνες;
  3. Πόσο αντιφατική είναι η αναφορά του κ. Ερντογάν ότι: «Δεν επιβουλευόμαστε τα δικαιώματα, τις διευθετήσεις και τα νόμιμα συμφέροντα οποιουδήποτε, ούτε στην Ανατολική Μεσόγειο ούτε σε οποιαδήποτε άλλη περιοχή»;
  4. Ποιά χώρα εισέβαλε και εξακολουθεί να κατέχει την Κύπρο;
  5. Ποιά χώρα εισέβαλε στη Συρία;
  6. Ποιά χώρα επενέβηκε στρατιωτικά στη Λιβύη;
  7. Ποιά χώρα παραβιάζει τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας;
  8. Ποιά χώρα παρενέβει στις εσωτερικές υποθέσεις του Ιράκ;
  9. Ποιού τα συμφέροντα αγνοούνται όταν οι διεκδικήσεις της Τουρκίας περιορίζουν την αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της Κύπρου κατά 44 τοις εκατό, εις βάρος τόσο των Ελλήνοκυπρίων όσο και των Τουρκοκυπρίων;
  10. Δεν θα ήταν προς το καλύτερο όφελος όλων να διευθετήσουμε τις διαφορές μας σύμφωνα με τις διεθνείς πρακτικές;
  11. Είναι αδιαλλαξία να επιδιώκεις να εγκαθιδρύσεις ένα ανεξάρτητο και κυρίαρχο κράτος, χωρίς οποιεσδήποτε ξένες εγγυήσεις, οποιοδήποτε δικαιώμα επέμβασης από ξένη χώρα και ελεύθερο από την παρουσία κατοχικών στρατευμάτων;
  12. Ποιό άλλο από τα 193 κράτη μέλη των ΗΕ βρίσκεται κάτω από εγγυήσεις τρίτης χώρας;
  13. Είναι άδικο να υποστηρίζεις την εγκαθίδρυση ενός κανονικού κράτους, στο οποίο όλες οι αποφάσεις θα λαμβάνονται από τους πολίτες του, χωρίς ξένες εξαρτήσεις;
  14. Είναι αδιαλλαξία να οραματίζεσαι την εγκαθίδρυση ενός ισχυρού συστήματος ασφάλειας, βασισμένου στον Κατασταστικό Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών και τις Συνθήκες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Συμβουλίου της Ευρώπης;
  15. Υπάρχει οποιοδήποτε σύνταγμα Ομόσπονδου Κράτους που να προνοεί ότι για κάθε απόφαση στο Ομοσπονδιακό Επίπεδο χρειάζεται τουλάχιστον μια θετική ψήφος από ένα των συνιστώντων μελών; Ιδιαιτέρως όταν το συνιστών μέρος ελέγχεται από τρίτη χώρα;

Αναλυτικά η ομιλία του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας στην 75η Γ.Σ. του ΟΗΕ


Κύριε Πρόεδρε,

Εξοχότατοι,

Κυρίες και Κύριοι,


Κατ’ αρχήν θα ήθελα να εκφράσω τη βαθιά εκτίμησή μας προς τον Πρόεδρο της 74ης συνόδου της Γενικής Συνέλευσης, κ. Muhammad-Bande, για την εξαιρετική ηγετική παρουσία του σε αυτούς τους χωρίς προηγούμενο καιρούς της πανδημίας του COVID-19.

Θα ήθελα επίσης να συγχαρώ τον νεοεκλεγέντα πρόεδρο της Γενικής Συνέλευσης της 74ης συνόδου, κ. Βολκάν Μποζκίρτ και να ευχηθώ κάθε επιτυχία στην άσκηση των καθηκόντων του, με δίκαιο και διαφανή τρόπο.

Εξοχότατοι, Κυρίες και Κύριοι,

Η Κυπριακή Δημοκρατία προσυπογράφει πλήρως το θέμα που έχει επιλεγεί γι αυτή την σημαντική σύνοδο, η οποία σηματοδοτεί το 75ο επετειακό έτος των Ηνωμένων Εθνών.

Είναι ένα θέμα το οποίο είναι όσο ποτέ άλλοτε συναφές, καθώς υπάρχουν σαφείς αναφορές, και παραθέτω συγκεκριμένο απόσπασμα: «Το μέλλον που θέλουμε, τα Ηνωμένα Έθνη που χρειαζόμαστε: Επιβεβαιώνοντας τη συλλογική μας δέσμευση για πολυμερή συνύπαρξη…»

Γινόμαστε όλοι μάρτυρες μονομερών τάσεων ή αναβίωσης εθνικιστικών επιχειρημάτων, τα οποία δημιουργούν ένα έλλειμα νομιμότητας, που θέτει σε αμφιβολία την όλη πειστικότητα και υπονομεύει την αποτελεσματικότητα του Διεθνούς Οργανισμού.

Ταυτόχρονα, γινόμαστε επίσης μάρτυρες παγκόσμιων κρίσεων, όπως της πανδημίας, πολιτικών συγκρούσεων, αναγκαστικής μετανάστευσης, θρησκευτικού φανταμενταλισμού, πείνας και φτώχειας, βίαιων ακροτήτων, καταστροφής της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Κι ας είμαστε ειλικρινείς: Είναι γι αυτούς ακριβώς τους λόγους που υπάρχει απογοήτευση και σκεπτικισμός για την αποτελεσματικότητα της πολυμερούς συνύπαρξης, καθώς ο κόσμος εκφράζει την απογοήτευσή του για το ότι οι διεθνείς οργανισμοί είναι απρόσιτοι, ανίκανοι ή δεν θέλουν να επιτελέσουν έργο.

Θα πρέπει να κινηθούμε για να αναλάβουμε από κοινού τις ευθύνες μας μέσω συλλογικής ηγεσίας, να επαναβεβαιώσουμε τη δέσμευσή μας και να αποκαταστήσουμε τα επιχειρήματα που υπογραμμίζουν την πολυμερή συνύπαρξη, κοινή ευθύνη και περισσότερη αλληλεγγύη.

Για την επίτευξη αυτού του σκοπού, η εβδομηκοστή Πέμπτη επέτειος των Ηνωμένων Εθνών προσφέρει μια ευκαιρία στον Οργανισμό για να επαναδιεκδικήσει τον φυσικό του ρόλο και να αναζωογονήσει τα εργαλεία που έχει στη διάθεσή του για να υπερασπιστεί οικουμενικές αξίες.

Εξοχότατοι, Κυρίες και Κύριοι,

Σ’ αυτούς τους πρωτοφανείς καιρούς, η πανδημία υπογραμμίζει το ευάλωτο και το εύθραυστο του κόσμου, επιβεβαιώντας ότι οι συντονισμένες προσπάθειες αποτελούν τη μοναδική ελπίδα και καταληκτική αναγκαιότητα για την ανθρωπότητα.

Όπως εύστοχα το έχει θέσει ο Γενικός Γραμματέας: «Εμποδίζοντας την περαιτέρω εξάπλωση του COVID-19 είναι μια κοινή ευθύνη για όλους μας. Είμαστε όλοι μαζί μαζί σ΄αυτό, καμιά χώρα δεν μπορεί να τα καταφέρει από μόνη της».

Σε σχέση με το πιο πάνω, οφείλω να παραδεχτώ ότι εγώ, και πιστεύω όλοι μας, εξακολουθώ να ανησυχώ εξαιρετικά όσον αφορά την ανοδική τάση νέων κρουσμάτων και θανάτων από τον κορωνοϊό που βλέπουμε να σημειώνονται παγκοσμίως.

Γι αυτό, πιστεύω ότι ο μόνος δρόμος προς τα εμπρός για να προστατεύσουμε τις πιο ευάλωτες ομάδες του κόσμου, είναι να επιδείξουμε συλλογικά την αλληλεγγύη μας, υποστηρίζοντας εκείνες τις χώρες των οποίων τα συστήματα υγείας έχουν ανάγκη.

Μια αλληλεγγύη, η οποία θα πρέπει να περιλαμβάνει τον διαμοιρασμό των εμβολίων για τον COVID-19 με ίσο και αμοιβαίο τρόπο, όταν θα έχουν αναπτυχθεί.

Εξοχότατοι, Κυρίες και Κύριοι,

Για λόγους συνέπειας με όσα έχω αναφέρει σχετικά με την αξία της πολυμερούς συνύπαρξης και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε, θα επικεντρώσω την παρέμβασή μου σε μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή, που βρίσκεται ανάμεσα στις πιο πληγείσες, την Μέση Ανατολή.

Όλοι μας ανησυχούμε από τις επεμβάσεις της Τουρκίας, οι οποίες επηρεάζουν την εδαφική ακεραιότητα και αποσταθεροποιούν τη Λιβύη, τη Συρία και το Ιράκ, και ανησυχούμε επίσης για τις παραβιάσεις από την εν λόγω χώρα των κυριαρχικών δικαιωμάτων, τόσο της Ελλάδας όσο και της Κύπρου.

Ο συνδυασμός των προαναφερθέντων έχει δημιουργήσει ένα κλίμα αυξανόμενης αστάθειας, με αρνητικές επιπτώσεις όχι μόνο στην περιοχή αλλά και πέρα από αυτή.

Η Κύπρος, παρά το μικρό της μέγεθος, προσφέρει διευκολύνσεις για συνέργειες και συνεργασίες, προωθώντας ένα δίκτυο συνεταιρισμών, συμπεριλαμβανομένων τριμερών και πολυμερών σχεδίων μαζί με την Ελλάδα, την Αίγυπτο, τον Λίβανο, την Ιορδανία, το Ισραήλ, την Παλαιστίνη και την Αρμενία.

Θεμελιωμένοι στις αρχές του διεθνούς δικαίου και των σχέσεων καλής γειτονίας, οι συνεταιρισμοί αυτοί ούτε κατευθύνονται εναντίον οποιασδήποτε τρίτης χώρας, ούτε αποκλείουν οποιαδήποτε χώρα, η οποία συμμερίζεται το όραμά μας για την εγκαθίδρυση συνθηκών διαρκούς ειρήνης και σταθερότητας στην περιοχή μας.

Δυστυχώς, με φόντο τις τελευταίες θετικές εξελίξεις για σταδιακή αποκατάσταση σχέσεων μεταξύ του Ισραήλ και Αραβικών κρατών, η Τουρκία επίμονα και ενσυνείδητα κλιμακώνει τις εντάσεις, διά της εφαρμογής των επεκτατικών της σχεδίων μέσω της χρήσης βίας.

Παρακαλώ, επιτρέψατέ μου να αποφύγω να επεκταθώ στην καλώς γνωστή συμπεριφορά της Τουρκίας απέναντι στις προαναφερθείσες χώρες και να επικεντρωθώ στη στάση και τις μονομερείς της ενέργειες απέναντι στη δική μου χώρα.

Δεν χρειάζεται να υπενθυμίσω ότι η Κύπρος και ο λαός της εξακολουθούν να υποφέρουν από την παράνομη στρατιωτική εισβολή του 1974, την συνεπακόλουθη στρατιωτική κατοχή του 37 τοις εκατό της χώρας μας και τον βίαιο εκτοπισμό του 40 τοις εκατό του πληθυσμού.

Έκτοτε, παρά την εποικοδομητική εμπλοκή, τόσο τη δική μου όσο και των προκατόχων μου, προς επίτευξη μιας δίκαιης και βιώσιμης διευθέτησης, η Κύπρος παραμένει η τελευταία μοιρασμένης χώρα της Ευρώπης, εξαιτίας της αδιάλλακτης στάσης και των παράλογων απαιτήσεων της Τουρκίας.

Η τελευταία προσπάθεια για διευθέτηση έλαβε χώρα το 2017, μετά την πρωτοβουλία του Γενικού Γραμματέα των ΗΕ να συγκαλέσει μια πολυμερή Διάσκεψη για την Κύπρο στο Κρανς Μοντάνα.

Κατά τη διάρκεια της Διάσκεψης, ο Γενικός Γραμματέας υιοθέτησε ένα πλαίσιο έξι σημείων, τα οποία θα έπρεπε να συζητηθούν ανεξάρτητα και ολοκληρωμένα, περιλαμβανομένου του Κεφαλαίου για την Ασφάλεια και τις Εγγυήσεις, ώστε να επιτευχθεί μια στρατηγική συμφωνία που θα άνοιγε τον δρόμο για συνολική διευθέτηση.

Δυστυχώς, παρά τη θετική μας συνεισφορά και την υποβολή πειστικών και ρεαλιστικών γραπτών προτάσεων, οι διαπραγματεύσεις απέτυχαν λόγω της αδιάλλακτης στάσης και επιμονής της Τουρκίας να διατηρήσει την αναχρονιστική Συνθήκη Εγγυήσεως και το δικαίωμα επέμβασης, καθώς και μόνιμη παρουσία στρατευμάτων.

Επρόκειτο για μια προσέγγιση που αντιτίθεται στην ιδιότητά μας ως Κράτους-Μέλους της ΕΕ, οι δε ακριβείς παρατηρήσεις του Γενικού Γραμματέα στις 4 Ιουνίου 2017, μετά τη συνάντηση με τους ηγέτες των δύο κοινοτήτων, ήταν, όπως τις μεταφέρω επί λέξει:

«Η πρόοδος στο Κεφάλαιο της Ασφάλειας και των Εγγυήσεων είναι ουσιαστικό στοιχείο για την επίτευξη συνολικής συμφωνίας και για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης μεταξύ των δύο κοινοτήτων, σε σχέση με τη μελλοντική τους ασφάλεια».

Έκτοτε, και παρά την απογοήτευσή μας, έχουμε επανειλημμένα μεταφέρει την δέσμευσή μας για άμεση επανέναρξη των απευθείας συνομιλιών για διευθέτηση του Κυπριακού προβλήματος από το σημείο που είχαν μείνει στο Κρανς Μοντανά.

Από αυτή την άποψη, θέλω να καλωσορίσω την πρόθεση του Γενικού Γραμματέα να αναμιχθεί προσωπικά στην επανάλψη της διαπραγματευτικής διαδικασίας, μετά την ολοκλήρωση των εσωτερικών πολιτικών διαδικασιών εντός της Τουρκοκυπριακής κοινότητας.

Εκ μέρους μου, θέλω να επανατονίσω της απαρασάλευτη θέση μας:

Παραμένουμε δεσμευμένοι να επαναρχίσουμε αμέσως την ειρηνευτική διαδικασία, σύμφωνα με τη σχετική αλληλοκατανόηση που επετεύχθη με τον Γενικό Γραμματέα και τον Τουρκοκύπριο ηγέτη στις 25 Νοεμβρίου, 2019, η οποία έθεσε τις αρχές για την επανέναρξη ενός νέου γύρου διαπραγματεύσεων.

Ταυτόχρονα, και πρέπει να είμαι απολύτως σαφής στο θέμα αυτό, καθώς αποτελεί θεμελιώδη προϋπόθεση για κάθε ειρηνευτική διαδικασία:

Για να αρχίσουν οι συνομιλίες με ρεαλιστική προοπτική επιτυχίας, είναι επιτακτική η δημιουργία ενός περιβάλλοντος που να συμβάλλει σε εποικοδομητικές και καλή τη πίστει διαπραγματεύσεις, με ίσους όρους και όχι κάτω από συνθήκες εκφοβισμού και απειλών.

Κι έχω προβεί σε αυτή την αναφορά, καθώς επιπρόσθετα της συνεχιζόμενης κατοχής της χώρας μας από την Τουρκία, γινόμαστε σήμερα μάρτυρες μιας σειρά προκλητικών ενεργειών οι οποίες:

Αντιτίθενται στο διεθνές δίκαιο, τις σχετικές Αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών και της Σύμβασης των ΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας, είτε με παράνομες γεωτρήσεις στην Αποκλειστική Οικονομική μας Ζώνη είτε με απειλές για επικείμενο άνοιγμα τις περιφραγμένης πόλης των Βαρωσίων, που βρίσκεται υπό τουρκικό στρατιωτικό έλεγχο.

Κύριε Πρόεδρε, Εξοχότατοι,

Ανέμενα, μετά την τελευταία δήλωση του Γενικού Γραμματέα των ΗΕ για την πρόθεσή του να επαναρχίσει τις διαπραγματεύσεις, ότι η Τουρκία θα ανταποκρινόταν με θετικό τρόπο.

Ωστόσο, είναι με μεγάλη λύπη που πληροφορούμαστε την αντίδραση της Τουρκίας, μέσω δημοσίων δηλώσεων του Υπουργού των Εξωτερικών της, ο οποίος υποστήριξε ότι ο διακαής πόθος και ο σκοπός τους είναι η εγκαθίδρυση ή επιβολή μιας λύσης δύο κρατών ή ενός συνομοσπονδιακού συστήματος διακυβέρνησης.

Η λύπη μου έγινε μεγαλύτερη μετά τις πρόσφατες δηλώσεις του Προέδρου της Τουρκίας κ. Ερντογάν, κατά την προσφώνησή του στη Γενική Συνέλευση των ΗΕ.

Εκείνο που είναι πιο απογοητευτικό είναι η ανώφελη προσπάθεια του κ. Ερντογάν, αψηφώντας πλήρως τις ιστορικές αλήθειες, να παρουσιάσει ότι οι εντάσεις στη Μέση Ανατολή οφείλονται σε μονομερείς ενέργειες που ανέλαβαν οι Έλληνες και οι Ελληνοκύπριοι.

Δεν θα περίμενα ποτέ ότι μια χώρα που έχει επανειλημμένα καταδικαστεί από πληθώρα Ψηφισμάτων των Ηνωμένων Εθνών, αποφάσεων του Συμβουλίου Ασφαλείας, καθώς και του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων για την παράνομη εισβολή και κατοχή του 37 τοις εκατό της χώρας μας, θα ισχυριζόταν, και αναφέρω επί λέξει:

«Πίσω από την ένταση που υπάρχει στην Ανατολική Μεσόγειο εδώ και λίγο καιρό, υπάρχουν χώρες που ενεργούν με την αντίληψη ότι ο «νικητής τα παίρνει όλα».

Και διερωτούμαι:

Ποιά χώρα χρησιμοποιεί την ισχύ για «να τα πάρει όλα;»

Ποιά χώρα προτιμά μια διακρατική συμπεριφορά βασισμένη στην ισχύ παρά στους κανόνες;

Πόσο αντιφατική είναι η αναφορά του κ. Ερντογάν ότι:

«Δεν επιβουλευόμαστε τα δικαιώματα, τις διευθετήσεις και τα νόμιμα συμφέροντα οποιουδήποτε, ούτε στην Ανατολική Μεσόγειο ούτε σε οποιαδήποτε άλλη περιοχή».

Και διερωτούμαι:

Ποιά χώρα εισέβαλε και εξακολουθεί να κατέχει την Κύπρο;

Ποιά χώρα εισέβαλε στη Συρία;

Ποιά χώρα επενέβηκε στρατιωτικά στη Λιβύη;

Ποιά χώρα παραβιάζει τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας;

Ποιά χώρα παρενέβει στις εσωτερικές υποθέσεις του Ιράκ;

Κυρίες και Κύριοι,

Αυτό που είναι ακόμα πιο παράδοξο όσον αφορά την προσέγγιση του κ. Ερντογάν, είναι το σχόλιό του ότι:

«… δεν μπορούμε να κλείσουμε τα μάτια στις παραβιάσεις της χώρας μας και των Τουρκοκυπρίων και στο γεγονός ότι τα συμφέροντά μας αγνοούνται».

Και διερωτούμαι και πάλι:

Ποιού τα συμφέροντα αγνοούνται όταν οι διεκδικήσεις της Τουρκίας περιορίζουν την αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της Κύπρου κατά 44 τοις εκατό, εις βάρος τόσο των Ελλήνοκυπρίων όσο και των Τουρκοκυπρίων;

Ποιού τα συμφέροντα αγνοούνται όταν η Τουρκία:

Επιλέγει να αγνοεί της συγκλίσεις που επετεύχθησαν μεταξύ των δύο κοινοτήτων τόσο το 2011 και το 2015, σύμφωνα με τις οποίες:

(α) Η Ομόσπονδη Κύπρος θα συνεχίσει να είναι συμβαλλόμενο μέρος στη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας του 1982, και

(β) Οποιαδήποτε έσοδα που θα προέλθουν από την εκμετάλλευση των εθνικών πόρων του Κράτους θα κατανέμονται στην ομόσπονδη κυβέρνηση.

Και επιθυμώ να υπενθυμίσω ότι οι συγκλίσεις αυτές δεν αμφισβητήθηκαν ποτέ από την Τουρκία ή την Τουρκοκυπριακή πλευρά.

Είναι γι αυτόν ακριβώς τον λόγο που το θέμα των υδρογονανθράκων δεν είχε ποτέ εγερθεί κατά τη διάρκεια της εντατικής διαπραγματευτικής περιόδου 2011 μέχρι 2017, ούτε υπήρξε μέρος κανενός από τα στοιχεία του πλαισίου που ο Γενικός Γραμματέας των ΗΕ παρουσίασε στο Κρανς Μοντανά.

Ταυτόχρονα, η Τουρκία παραβλέπει το γεγονός ότι η Κυπριακή Δημοκρατία έχει εγκαθιδρύσει ένα Εθνικό Κυρίαρχο Ταμείο, το οποίο διασφαλίζει τα συμφέροντα των Ελληνοκυπρίων και των Τουρκοκυπρίων, αναφορικά με όποια έσοδα προκύψουν από την εκμετάλλευση των αποθεμάτων των υδραγονανθράκων.

Περαιτέρω, η Τουρκία δεν αναγνωρίζει τις προτάσεις μου για τη δημιουργία ενός δεσμευμένου λογαριασμού προς όφελος της τουρκοκυπριακής κοινότητας, στον οποίο να κατατίθενται οποιαδήποτε έσοδα από την εκμετάλλευση των υδρογονανθράκων, με βάση την αναλογία πληθυσμού των συνιστώντων κρατών.

Εάν δε η Τουρκία αναγνωρίσει τα κυριαρχικά δικαιώματα της Κυπριακής Δημοκρατίας εντός της Αποκλειστικής Οικονομικής της Ζώνης, τότε τα εν λόγω έσοδα θα μπορούσαν να απελευθερωθούν προς όφελος των Τουρκοκυπρίων ακόμα και πριν από τη λύση του Κυπριακού προβλήματος.

΄Αρα, όπως αποδεικνύεται από τα προλεχθέντα, οι ισχυρισμοί της Τουρκίας ότι οι παράνομες ενέργειές της στοχεύουν στην προστασία των δικαιωμάτων των Τουρκοκυπρίων, είναι ψευδείς και άκυροι, όπως ψευδείς και άκυροι είναι οι ισχυρισμοί της ότι η Κυπριακή Δημοκρατία παραβιάζει τα δικαιώματα της Τουρκίας.

Ωστόσο, θα ήθελα να καλωσορίσω μια αναφορά του κ. Ερντογάν, και πάλι παραθέτοντας επί λέξει το σχετικό απόσπασμα:

«Η προτεραιότητά μας είναι να επιλύσουμε διαφορές με ειλικρινή διάλογο, βασισμένο στο διεθνές δίκαιο και σε μια ακριβοδίκαιη βάση».

Αν ο κ. Ερντογάν πραγματικά ενστερνίζεται τα πιο πάνω κι αν πιστεύει ειλικρινά ότι οι ενέργειες της Τουρκίας κατά της Κυπριακής Δημοκρατίας είναι συμβατές με το Διεθνές Δίκαιο, τότε γιατί δεν αποδέχεται την πρότασή μας για ένα ειλικρινή διμερή διάλογο ή την παραπομπή του όλου θέματος στο Διεθνές Δικαστήριο;

Το διεθνές δίκαιο δεν μπορεί να εφαρμόζεται μονομερώς σύμφωνα με τις ιδιοτροπίες του καθενός.

Δεν θα ήταν προς το καλύτερο όφελος όλων να διευθετήσουμε τις διαφορές μας σύμφωνα με τις διεθνείς πρακτικές;

Από μέρους μου, θα ήθελα να επαναλάβω για μια ακόμα φορά ότι είμαι έτοιμος να εμπλακώ σε ένα εποικοδομητικό διάλογο και/ή να συμμορφωθώ με οποιαδήποτε ετυμηγορία του Διεθνούς Δικαστηρίου.

Εξοχότατοι,

Η μέθοδος του παιγνιδιού επίρριψης ευθυνών χρησιμοποιείται πάντα από εκείνους που φέρουν την ευθύνη για τη μη επίτευξη λύσης σε προβλήματα ή διαφορές, που οι ίδιοι έχουν δημιουργήσει.

Αυτό ακριβώς είναι που αποπειράθηκε να κάνει ο κ. Ερντογάν, κατηγορώντας την πλευρά μας ότι:

«Το μόνο εμπόδιο για τη λύση είναι η αδιάλλακτη, άδικη και κακομαθημένη προσέγγιση τςη Ελληνοκυπριακής πλευράς».

Από όσα έχω ήδη αναφέρει, είναι προφανές ως προς το ποιά πλευρά, μέσω στρατιωτικής εισβολής και μετέπειτα παράνομων ενεργειών, προσπαθεί να διαιρέσει μόνιμα την Κυπριακή Δημοκρατία.

Τα πολυάριθμα Ψηφίσματα των ΗΕ, οι αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας και οι αποφάσεις του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, μιλούν από μόνες τους.

Ταυτόχρονα διερωτούμαι:

Είναι αδιαλλαξία να επιδιώκεις να εγκαθιδρύσεις ένα ανεξάρτητο και κυρίαρχο κράτος, χωρίς οποιεσδήποτε ξένες εγγυήσεις, οποιοδήποτε δικαιώμα επέμβασης από ξένη χώρα και ελεύθερο από την παρουσία κατοχικών στρατευμάτων;

Ποιο άλλο από τα 193 κράτη μέλη των ΗΕ βρίσκεται κάτω από εγγυήσεις τρίτης χώρας;

Είναι άδικο να υποστηρίζεις την εγκαθίδρυση ενός κανονικού κράτους, στο οποίο όλες οι αποφάσεις θα λαμβάνονται από τους πολίτες του, χωρίς ξένες εξαρτήσεις;

Είναι αδιαλλαξία να οραματίζεσαι την εγκαθίδρυση ενός ισχυρού συστήματος ασφάλειας, βασισμένου στον Κατασταστικό Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών και τις Συνθήκες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Συμβουλίου της Ευρώπης;

Υπάρχει οποιοδήποτε σύνταγμα Ομόσπονδου Κράτους που να προνοεί ότι για κάθε απόφαση στο Ομοσπονδιακό Επίπεδο χρειάζεται τουλάχιστον μια θετική ψήφος από ένα των συνιστώντων μελών; Ιδιαιτέρως όταν το συνιστών μέρος ελέγχεται από τρίτη χώρα;

Εκλεκτοί Φίλοι.

Έθεσα αυτόν το συλλογισμό έχοντας υπόψη:

(α) Το γεγονός ότι οι Τούρκοι έποικοι που φυτεύτηκαν εδώ μπορεί τώρα να είναι περισσότεροι από τους Τουρκοκυπρίους, και

(β) Την επιμονή της Τουρκίας να διατηρήσει τη Συνθήκη Εγγύσης, το δικαίωμα επέμβασης και τη μόνιμη παρουσία τουρκικών στρατευμάτων.

Αν ο Πρόεδρος Ερντογάν θεωρεί ότι αυτό που απαιτεί για τους Τουρκοκυπρίους είναι διαλλακτικό και δίκαιο, τότε γιατί δεν παραχωρεί τα ίδια δικαιώματα και στους Κούρδους, έχοντας υπόψη ότι η δική τους αναλογία του πληθυσμού είναι περίπου η ίδια με την πληθυσμιακή αναλογία των Τουρκοκυπρίων;

Εξοχότατοι,

Έχω αναφέρει μόνο κάποιες από τις απαιτήσεις, προϋποθέσεις και συνεχιζόμενες παράνομες ενέργειες της Τουρκίας.

Δεν θέλω να προεκταθώ σε πολυάριθμους άλλους παράλογους ισχυρισμούς, οι οποίοι δεν συνάδουν με την ιδέα της επίτευξης μιας βιώσιμης και λειτουργικής διευθέτησης, σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο και την ιδιότητά μας ως κράτους-μέλους της ΕΕ.

Αυτό που θέλω να επαναλάβω είναι ότι, ως μια Ευρωπαϊκή χώρα και με πλήρη σεβασμό προς τις αξίες και τις αρχές της ΕΕ και των ΗΕ, δεν υπήρξε ποτέ πρόθεσή μας, και ούτε θα υπάρξει, να στερήσουμε από τους τουρκοκύπριους συμπατριώτες μας τα νόμιμά τους δικαιώματα, σύμφωνα με το κεκτημένο της ΕΕ και τον Καταστατικό Χάρτη των ΗΕ.

Πιστεύω, νοουμένου ότι δεν θα υπάρχουν ξένες παρεμβάσεις, ότι υπάρχει κοινό έδαφος μεταξύ των δύο κοινοτήτων, ώστε να επιτευχθεί λύση που θα πραγματοποιεί το όραμα του λαού μας να ζήσει σε μια Ευρωπαϊκή χώρα, αληθινά ανεξάρτητη και κυρίαρχη.

Μια χώρα ελεύθερη από ξένα στρατεύματα και επεμβατικά δικαιώματα, διασφαλίζοντας συνθήκες σταθερότητας για ένα ασφαλές, ευήμερο και ειρηνικό μέλλον.

Μια διευθέτηση χωρίς νικητές και ηττημένους, με πλήρη σεβασμό των ευαισθησιών και των ανησυχιών και των δύο κοινοτήτων.

Για ένα κράτος που πραγματικά να κυβερνάται από Κύπριους κι όχι ένα Κράτος που να κυβερνάται από ξένους. Έχουμε για καλά αφήσει πίσω μας την εποχή της αποικιοκρατίας.

Εξοχότατοι, Κυρίες και Κύριοι,

Κλείνοντας, επιθυμώ να επαναλάβω για μια ακόμα φορά ότι η ενίσχυση της δέσμευσή μας για πολυμερή συνύπαρξη και διεθνή συνεργασία, η οποία υποστηρίζει τον Καταστατικό Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών, είναι θεμελιώδης για την στήριξη των τριών πυλώνων των ΗΕ: ειρήνη και ασφάλεια, ανάπτυξη και ανθρώπινα δικαιώματα.

Με αυτή την επιδίωξη, θα ήθελα να επαναλάβω τον αντίλαλο μιας από τις πιο εμπνευστικές και αισιόδοξες μάντρα της τελευταίας συνόδου: «Ο κοινός μας ανθρωπισμός και η θέλησή μας να δώσουμε μια ευκαιρία στην ειρήνη μας κρατούν ενωμένους».

Σας ευχαριστώ.

πηγές: Κυπριακός τύπος

Αντιγριπικά εμβόλια: Στις 28 Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσει η συνταγογράφηση - Ο εμβολιασμός εν μέσω πανδημίας

Με εγκύκλιο του το υπουργείο Υγείας και για λόγους ορθού προγραμματισμού και προάσπισης της Δημόσιας Υγείας γνωστοποιεί την διαδικασία του αντιγριπικού εμβολιασμού εν μέσω πανδημίας...


Στις 28 Σεπτεμβρίου θα ξεκινήσει η έναρξη της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης των αντιγριπικών εμβολίων το οποίο συστήνεται για άνω των 60 ετών και για όσους ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου.

Με εγκύκλιο του το υπουργείο Υγείας και για λόγους ορθού προγραμματισμού και προάσπισης της Δημόσιας Υγείας γνωστοποιεί τα εξής:

Κάθε ιατρική συνταγή, που περιέχει αντιγριπικό εμβόλιο, εκδίδεται αυστηρά βάσει των οδηγιών του Εθνικού Προγράμματος Εμβολιασμών και είναι υποχρεωτικά ηλεκτρονική.

Χειρόγραφη συνταγογράφηση αντιγριπικών εμβολίων θα γίνεται μόνο στις εξής περιπτώσεις:

     Α) Ασφαλισμένοι φορέων που δεν έχουν ενταχθεί στο σύστημα Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης.

     Β) Πολίτες (τουρίστες) από χώρες εκτός Ευρωπαϊκές Ένωσης καθώς και οι Ευρωπαίοι πολίτες    που δεν κατέχουν ΕΚΑΑ (Ευρωπαϊκή Κάρτα Ασφάλισης Ασθένειας)

     Γ) Μετανάστες, που για διάφορους λόγους δεν έχουν αποκτήσει ΑΜΚΑ ή Προσωρινό Αριθμό Ασφάλισης και Υγειονομικής Περίθαλψης Αλλοδαπού (ΠΑΑΥΠΑ)

Σε κάθε περίπτωση, η χειρόγραφη συνταγή, θα καταχωρείται στο σύστημα ηλεκτρονικής συνταγογράφησης από το φαρμακείο στο οποίο εκτελείται, σύμφωνα με τις οδηγίες της ΗΔΙΚΑ και θα πληροί τα ίδια κριτήρια που ισχύουν για την ηλεκτρονική συνταγογράφηση αντιγριπικών εμβολίων

Συστάσεις για τον αντιγριπικό εμβολιασμό κατά τη διάρκεια της πανδημίας του SARS-CoV-2


Τη λήψη των αναγκαίων μέτρων που θα εξασφαλίσουν τον απρόσκοπτο και ασφαλή αντιγριπικό εμβολιασμό του κοινού κατά τη διάρκεια της πανδημίας του SARS-CoV-2, ζητάει από τους φαρμακοποιούς ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος (ΠΦΣ).

Εμβολιασμός ατόμων με υποψία νόσου COVID – 19

Σύμφωνα με τον ΠΦΣ, ο αντιγριπικός εμβολιασμός πρέπει να αναβάλλεται σε άτομα που υπάρχει πιθανότητα να νοσούν από COVID-19, ανεξάρτητα από την ένταση των συμπτωμάτων, έως την πλήρη αποθεραπεία τους (αρνητικοποίηση του τεστ PCR). «Μολονότι η οποιαδήποτε ήπια ασθένεια δεν αποτελεί αντένδειξη στον αντιγριπικό εμβολιασμό, ο εμβολιασμός των πασχόντων θα πρέπει να αναβάλλεται για να αποφευχθεί η έκθεση του προσωπικού του φαρμακείου, αλλά και άλλων ασθενών/επισκεπτών στον ιό. Πριν τον εμβολιασμό, θα πρέπει υποχρεωτικά να διερευνάται διεξοδικά εάν οι εμβολιαζόμενοι παρουσιάζουν συμπτώματα της ασθένειας COVID-19».

Ορθή πρακτική για τον ασφαλή αντιγριπικό εμβολιασμό


Η αυστηρή λήψη μέτρων αυτοπροστασίας κατά τη διάρκεια της τρέχουσας περιόδου κρίνεται απαραίτητη , καθώς η πιθανότητα ασυμπτωματικής νόσησης από τον κορονοϊό SARS-CoV-2 είναι ιδιαίτερα συχνή, αναφέρει ο ΠΦΣ. Μέτρα όπως η τήρηση των αποστάσεων, η χρήση κατάλληλης μάσκας, η αντισηψία των χεριών καθώς και η τακτική απολύμανση των επιφανειών, καθίστανται απαραίτητα. Επιπλέον αυτών συστήνεται: Η ενδελεχής διερεύνηση της πιθανότητας νόσησης με συμπτώματα της νόσου COVID- 19 των εμβολιαζόμενων. Εάν σε περίπτωση παρατηρηθούν τέτοια συμπτώματα ο ασθενής οφείλει να απομονώνεται ταχύτατα προκειμένου να αποφευχθεί τυχόν μετάδοση σε άλλα άτομα επισκέπτες ή προσωπικό του φαρμακείου.

Τήρηση των αποστάσεων και των ανώτατων ορίων σε επισκέπτες του φαρμακείου


Χρήση μάσκας προστασίας από όλους τους επισκέπτες των φαρμακείων ηλικίας άνω των 2 ετών, καθ’ όλη τη διάρκεια παραμονής τους εντός του φαρμακείου.

Τοποθέτηση αντισηπτικού χεριών πλησίον του σημείου στο οποίο διενεργείται ο εμβολιασμός.

Ο φαρμακοποιός και το προσωπικό του φαρμακείου υποχρεωτικά φέρουν μάσκα προστασίας, λευκή ποδιά εργασίας η οποία αλλάζει εφόσον υπάρχει η υπόνοια ότι μπορεί να έχει επιμολυνθεί. Ο φαρμακοποιός που διενεργεί τον εμβολιασμό φέρει μάσκα υψηλής προστασίας και κάλυμμα ματιών (γυαλιά προστασίας ή προσωπίδα) Μετά τον εμβολιασμό απολυμαίνεται η περιοχή στην οποία κάθισε ή ήρθε σε επαφή ο ασθενής. Η διαχείριση των εμβολιαζόμενων με τον προγραμματισμό ραντεβού ή την αναμονή εκτός του χώρου του φαρμακείου αποτελεί ένα επιπλέον μέτρο αποφυγής του συνωστισμού.

«Η τήρηση μέτρων ασφαλείας κατά την επερχόμενη περίοδο είναι ουσιώδης και εναπόκειται στην επιστημονική κρίση και την επαγγελματική ευθύνη του καθενός μας. Σε κάθε περίπτωση, εάν ο φαρμακοποιός κρίνει ότι δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις ασφαλείας σε κάποια δεδομένη χρονική στιγμή στο φαρμακείο του θα πρέπει να αναβάλλει τον εμβολιασμό», τονίζει ο ΠΦΣ.

ΟΕΝΓΕ: Αμεση ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας - Άμεση επίταξη των δομών υγείας του ιδιωτικού τομέα

Η Ε.Γ της Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδος - ΟΕΝΓΕ - χαιρετίζει τους συναδέλφους νοσοκομειακούς γιατρούς σε όλη την χώρα, αλλά και τους υπόλοιπους συναδέλφους υγειονομικούς που με αποφάσεις των σωματείων τους συμμετείχαν στην σημερινή απεργιακή μας κινητοποίηση.
  

Με κεντρικά συνθήματα όπως το «Κάτω από τη μάσκα έχουμε φωνή, δωρεάν υγεία για κάθε ασθενή», οι νοσοκομειακοί γιατροί επανέλαβαν τα αιτήματά τους για άμεσες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, αυξήσεις εδώ & τώρα στους μισθούς, αλλά και ένταξη στα βαρέα και ανθυγιεινά.

Ακόμη πιο επιτακτικό αίτημα ίσως είναι αυτό για την παροχή επαρκών και κατάλληλων μέσων ατομικής προστασίας σε όλους τους εργαζόμενους στην Υγεία.

Δεν έλειψαν επίσης οι αναφορές στην ανάγκη επίταξης του ιδιωτικού τομέα Υγείας προκειμένου να αντιμετωπιστεί η πανδημία.

Η ΟΕΓΝΕ ζητά «μέτρα τώρα για την προστασία της υγείας του λαού, για την ουσιαστική ενίσχυση του δημόσιου συστήματος Υγείας» και απαιτεί:

– Όχι στην υπερεφημέρευση. Δεν θα ανεχτούμε να γίνουμε επικίνδυνοι για τους ασθενείς μας εξαιτίας της εντατικοποίησης και της εξουθένωσης. Άμεση πληρωμή του συνόλου των δεδουλευμένων εφημεριών (τακτικών και πρόσθετων).

– Όχι στα «μπαλώματα» και στις μετακινήσεις προσωπικού και εξοπλισμού. Κατεπείγουσες μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στα νοσοκομεία και τα ΚΥ. Ανάπτυξη και στελέχωση της ΠΦΥ με όλο το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό. Σχεδιασμός για την ανάπτυξη με όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές και τη στελέχωση με το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό 3.500 κρεβατιών ΜΕΘ και ΜΑΦ, που έχει ανάγκη η χώρα μας. Δεν ανεχόμαστε να λειτουργούν κλίνες εντατικής θεραπείες χωρίς να πληρούν τις ελάχιστες προδιαγραφές ασφάλειας. Για κάθε 1 κρεβάτι ΜΕΘ που ανοίγει πρέπει να προσλαμβάνονται τουλάχιστον 4 νοσηλευτές και 1 γιατρός. Όχι όπως γίνεται στα περισσότερα νοσοκομεία. Π.χ. στο Ιπποκράτειο νοσοκομείο Θεσσαλονίκης για τη λειτουργία των 30 νέων κρεβατιών ΜΕΘ προκήρυξαν μόλις 19 θέσεις μόνιμων γιατρών όταν και τα ήδη υπάρχοντα είναι υποστελεχωμένα.

– Καμία απόλυση επικουρικού, καμία απόλυση συμβασιούχου. Μονιμοποίηση όλων τώρα, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.

– Μαζικά επαναλαμβανόμενα τεστ με προτεραιότητα στην Υγεία και την Πρόνοια, στους μεγάλους εργασιακούς χώρους, στις κλειστές δομές (σωφρονιστικά ιδρύματα, ψυχιατρικές δομές, δομές προσφύγων και μεταναστών κλπ.)

– Άμεση επίταξη όλων των δομών και υπηρεσιών του ιδιωτικού τομέα Υγείας και Πρόνοιας και ένταξη τους σε ένα ενιαίο κρατικό σχέδιο, για να μπει σε εφαρμογή ανάλογα με τις ανάγκες.

Στέλλα Κυριακίδου: «H κατάσταση με τον κορονοϊό είναι χειρότερη από τον Μάρτιο, πάρτε μέτρα...»

Κραυγή αγωνίας από την Επίτροπο Υγείας της Ε.Ε., Στέλλα Κυριακίδου, καθώς κάλεσε τα κράτη - μέλη να εφαρμόσουν τις συστάσεις της Κομισιόν και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων, αλλά και τους πολίτες να τηρούν τα μέτρα προσωπικής υγιεινής...
  
Η Επίτροπος Υγείας Στέλλα Κυριακίδου

«Το γεγονός ότι σε ορισμένα κράτη μέλη η κατάσταση της πανδημίας είναι ακόμη χειρότερη από ό,τι κατά την περίοδο αιχμής του Μαρτίου
είναι μια πραγματική αιτία ανησυχίας», τόνισε η Στέλλα Κυριακίδου

Κραυγή αγωνίας από την Επίτροπο Υγείας Στέλλα Κυριακίδου, καθώς κάλεσε τα κράτη - μέλη να εφαρμόσουν τις συστάσεις της Κομισιόν και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων, αλλά και τους πολίτες να τηρούν τα μέτρα προσωπικής υγιεινής.

«Το γεγονός ότι σε ορισμένα κράτη μέλη η κατάσταση της πανδημίας είναι ακόμη χειρότερη από ό,τι κατά την περίοδο αιχμής του Μαρτίου είναι μια πραγματική αιτία ανησυχίας», είπε. Και εξήγησε ότι αυτό σημαίνει ότι τα μέτρα που έχουν ληφθεί δεν ήταν αρκετά αποτελεσματικά ή δεν είχαν επιβληθεί ή ακολουθηθεί όπως έπρεπε. «Αλλά με το εμβόλιο COVID-19 να είναι ακόμη μήνες μακριά, ανησυχώ βαθιά για το τι βλέπω τώρα και για το τι μπορεί να δούμε τις επόμενες εβδομάδες και μήνες», τόνισε.

Η αύξηση των κρουσμάτων και η ανάγκη άμεσων μέτρων υπογραμμίζεται σαφώς στην ενημερωμένη έκθεση εκτίμηση κινδύνου που δημοσιεύθηκε σήμερα από το Ευρωπαϊκό Κέντρο Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων. «Ενώ τα άτομα που είναι θετικά στο COVID-19 είναι τώρα νεότερα σε πολλά κράτη μέλη και τα ποσοστά θνησιμότητας παραμένουν χαμηλότερα από ό, τι πριν, αρχίζουμε να παρατηρούμε αύξηση στα ποσοστά πληρότητας των μονάδων εντατικής θεραπείας. Δεν μπορούμε να σταματήσουμε να προσπαθούμε να καταπολεμήσουμε την πανδημία. Αυτή η κρίση δεν είναι πίσω μας», τόνισε.

Στον ίδιο τόνο κινήθηκε και η Άντρεα Αμόν, Διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Πρόληψης και Ελέγχου Νόσων (ECDC), η οποία δήλωσε: «Βλέπουμε επί του παρόντος μια ανησυχητική αύξηση στον αριθμό των κρουσμάτων COVID-19 που εντοπίστηκαν στην Ευρώπη. Μέχρι να υπάρχει διαθέσιμο ένα ασφαλές και αποτελεσματικό εμβόλιο, ο γρήγορος εντοπισμός, ο έλεγχος και η καραντίνα επαφών υψηλού κινδύνου είναι μερικά από τα πιο αποτελεσματικά μέτρα για τη μείωση της μετάδοσης. Είναι επίσης ευθύνη όλων να διατηρούν τα απαραίτητα μέτρα ατομικής προστασίας, όπως σωματική απόσταση, υγιεινή χεριών και παραμονή στο σπίτι όταν αισθάνεστε άρρωστοι. Η πανδημία έχει τελειώσει και δεν πρέπει να μειώσουμε την άμυνά μας».

To φθινόπωρο και ο χειμώνας είναι η εποχή του έτους για περισσότερες αναπνευστικές ασθένειες, συμπεριλαμβανομένης της εποχικής γρίπης. Για να αποφευχθεί ένα θανατηφόρο «δίδυμο» του κορονοϊού και της γρίπης - που θα μπορούσαν να επιβαρύνουν τα συστήματα υγείας της Ε.Ε. και να οδηγήσουν σε περισσότερες απώλειες ζωών - πρέπει να αυξηθούν τα ποσοστά κάλυψης εμβολιασμού κατά της γρίπης. 

«Σήμερα, σε ένα ειλικρινές ανησυχητικό πλαίσιο, βλέπω την απόλυτη ανάγκη να στείλω ένα ισχυρό και σαφές μήνυμα στα κράτη μέλη ότι οι συστάσεις μας είναι πλέον πιο έγκυρες από ποτέ: από την εντατικοποίηση των τεστ έως τον στενότερο εντοπισμό επαφών, από τη βελτιωμένη παρακολούθηση της δημόσιας υγείας έως την καλύτερη πρόσβαση σε εξοπλισμό ατομικής προστασίας και φάρμακα και τη διασφάλιση επαρκούς ικανότητας υγειονομικής περίθαλψης - όλα τα κράτη μέλη πρέπει να είναι έτοιμα να εφαρμόσουν μέτρα αμέσως και την κατάλληλη στιγμή, την ίδια στιγμή με το πρώτο σημάδι πιθανών νέων εστιών», τόνισε η Στέλλα Κυριακίδου. «Ακούγοντας ότι σήμερα είμαστε "εντάξει" δεν αρκεί. Σχεδιάζουμε για τα χειρότερα σενάρια;», διερωτήθηκε.

 Η Κομισιόν έχει δημιουργήσει τα εργαλεία για την Ε.Ε. για να υποστηρίξει αυτήν την προσπάθεια: υπάρχουν κοινές παραγγελίες προμηθειών για μονάδες εντατικής θεραπείας και θεραπείες που πρέπει να χρησιμοποιηθούν και να προγραμματιστούν μπροστά. «Πρέπει να γνωρίζουμε ότι ακόμη και ένα εμβόλιο δεν θα είναι το μάννα εξ ουρανού. Είμαστε η πρώτη γραμμή άμυνας ενάντια στο COVID και η αυτοπειθαρχία μας που τηρούμε τα μέτρα θα καθορίσει τους επόμενους μήνες», είπε.

 Σήμερα, η Κομισιόν με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό εξέδωσαν οδηγίες για φαρμακευτικές παρεμβάσεις, τις πιο αποτελεσματικές παρεμβάσεις στη δημόσια υγεία κατά του COVID-19 που έχουμε σήμερα.

πηγή: ethnos.gr / Μαρία Ψαρά

ΔΝΤ: Η πανδημία θα απαιτήσει χρόνια για την επιστροφή ορισμένων χωρών στην ανάπτυξη

Το ΔΝΤ προβλέπει ότι η πανδημία θα απαιτήσει χρόνια για την επιστροφή ορισμένων χωρών στην ανάπτυξη...

 
Η κρίση του κορονοϊού διαρκεί περισσότερο από τις αρχικές προβλέψεις, ενώ θα απαιτηθούν χρόνια για την επιστροφή ορισμένων χωρών στην οικονομική ανάπτυξη, όπως δήλωσε χθες ο πρώτος αναπληρωτής διευθυντής του ΔΝΤΤζέφρι Οκαμότο στη διάρκεια μιας διαδικτυακής εκδήλωσης που διοργανώθηκε από το Κέντρο Στρατηγικών και Διεθνών Σπουδών.

Το ΔΝΤ έχει διαθέσει περίπου 90 δισεκατομμύρια δολάρια συνολικής χρηματοδότησης σε 79 χώρες από την έναρξη της υγειονομικής κρίσης, μεταξύ αυτών 20 δισεκ. δολάρια στη Λατινική Αμερική, σύμφωνα με μία εκπρόσωπο του ΔΝΤ.

Το ταμείο εξακολουθεί να συνεργάζεται με χώρες-μέλη για την εξεύρεση τρόπων αντιμετώπισης της πανδημίας, αλλά και του περιορισμού των οικονομικών επιπτώσεών της, σύμφωνα με τον Οκαμότο.

“ Προσπαθούμε να διατηρήσουμε την οικονομική μας δύναμη. Μιλάμε για μία επιστροφή στην ανάπτυξη η οποία θα απαιτήσει χρόνια και αρκετές χώρες, στη διάρκεια της προσπάθειας αυτής είναι πιθανό να χρειαστούν βοήθεια,” πρόσθεσε ο ίδιος αξιωματούχος.

Ούτε λέξη στο Βερολίνο για κυρώσεις κατά της Τουρκίας

Η γερμανική κυβέρνηση χαιρετίζει τη συμφωνία Αθήνας-Άγκυρας για την έναρξη συνομιλιών. Συμβάλλουν στη σταθερότητα στην Ανατολική Μεσόγειο αλλά και στη βελτίωση των σχέσεων ΕΕ-Τουρκίας. Γερμανικό όχι σε κυρώσεις.


«Η γερμανική κυβέρνηση επιδοκιμάζει το γεγονός ότι η Ελλάδα και η Τουρκία συμφώνησαν να ξαναρχίσουν σύντομα τις διμερείς διερευνητικές συνομιλίες», δήλωσε στο σημερινό μπρίφινγκ στο Βερολίνο ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέφεν Ζάιμπερτ. Όπως εκτιμά «πρόκειται για πολύ θετική ένδειξη ότι οι δύο πλευρές έχουν τη θέληση να αναζητήσουν μια λύση στα επίμαχα ζητήματα των θαλασσίων συνόρων στην Ανατολική Μεσόγειο μέσω του διαλόγου και στη βάση του Διεθνούς Δικαίου». Η Γερμανία πάντα τόνιζε, σύμφωνα με τον κ.Ζάιμπερτ πως «αποκλιμάκωση και διάλογος όλων των εμπλεκομένων πλευρών είναι ο τρόπος για διαρκείς λύσεις». «Από αυτή την άποψη, η συμφωνία για επανάληψη των συνομιλιών είναι ένα σημαντικό βήμα για τις διμερείς σχέσεις, ανάμεσα στους εταίρους μας, την Ελλάδα και την Τουρκία. Επίσης, πρόκειται και για καλά νέα για τη σταθερότητα της περιοχής όπως και για τις σχέσεις ΕΕ-Τουρκίας», υπογράμμισε.

Κατά την άποψη του Βερολίνου, είναι πολύ σημαντικό οι συνομιλίες να ξεκινήσουν πολύ σύντομα διότι θα μπορέσουν να συμβάλουν και στην οικοδόμηση εμπιστοσύνης ανάμεσα στην Ελλάδα και την Τουρκία.

Στόχος η βελτίωση των σχέσεων ΕΕ-Τουρκίας


Η γερμανός κυβερνητικός εκπρόσωπος δεν θέλησε να πάρει άμεσα θέση, στο ζήτημα που προέκυψε με την άρνηση της Λευκωσίας να συμφωνήσει σε κυρώσεις εναντίον της Λευκορωσίας, εάν παράλληλα η ΕΕ δεν αποφασίσει και κυρώσεις κατά της Άγκυρας εξαιτίας των τουρκικών θαλάσσιων γεωτρήσεων στα ανοικτά της Κύπρου. Όπως δήλωσε ο κ. Ζάιμπερτ, το ζήτημα των κυρώσεων θα συζητηθεί στη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ την επόμενη εβδομάδα. Παραπέμποντας σε δηλώσεις του επικεφαλής της εξωτερικής πολιτικής της ΕΕ, Ζοζέπ Μπορέλ, επεσήμανε πως η γερμανική κυβέρνηση «συμμερίζεται το ενδιαφέρον για ευρύτερες και εποικοδομητικές σχέσεις ανάμεσα στην ΕΕ και την Τουρκία… Η Ευρώπη και η Τουρκία έχουν πολλά κοινά συμφέροντα, υπάρχουν μεγάλες δυνατότητες για στενότερη συνεργασία: ζητήματα οικονομικής συνεργασίας, ζητήματα περιφερειακής σταθερότητας αλλά και μετανάστευσης. Από αυτή την άποψη είναι καλό να υπάρξουν διαβουλεύσεις ανάμεσα στην ΕΕ και την Τουρκία», πρόσθεσε.

Υπό αυτό το πρίσμα, η ελληνοτουρκική συμφωνία για έναρξη συνομιλιών θα έχει επιπτώσεις στη Σύνοδο Κορυφής της ΕΕ. «Έχουμε την αίσθηση», δήλωσε ο κ. Ζάιμπερτ «ότι μπορεί να βοηθήσει στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο σε ό,τι αφορά τις σχέσεις ΕΕ-Τουρκίας».

Παράλληλα, αναμένει ότι η Σύνοδος Κορυφής της ΕΕ θα εκφράσει την αλληλεγγύη της στην Κύπρο και την Ελλάδα. Ωστόσο από τα συμφραζόμενα συμπεραίνουμε ότι η γερμανική κυβέρνηση θα επιδιώξει να αποτρέψει στο επόμενο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο κυρώσεις εναντίον της Τουρκίας.
πηγή: DW

ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΑ ΜΟΕ: Τρικλοποδιά του ΝΑΤΟ και της Τουρκίας για συνδιαχείριση Αιγαίου και κατάργηση του FIR

Αυτή την στιγμή στον ελληνο/τουρκικό διάλογο στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ, που φαίνεται να έχει προχωρήσει σημαντικά, συζητείται νατοϊκή πρόταση, τουρκικής προέλευσης, η οποία αποσκοπεί στην εκκωφαντική εξαφάνιση του FIR Αθηνών και στην αποδοχή συνδιαχείρισης του Αιγαίου.


της Κύρας Αδάμ (*)

Σταθερά και μεθοδικά το ΝΑΤΟ αγκαλιάζει , αποδέχεται, υποστηρίζει και πλασάρει στην Ελλάδα ως «λύσεις», τουρκικές προτάσεις που υποβάλλονται από το 2000 από την Άγκυρα στα στρατιωτικά ΜΟΕ για τη μείωση της έντασης στο Αιγαίο.

Αυτή την στιγμή στον ελληνο/τουρκικό διάλογο στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ, που φαίνεται να έχει προχωρήσει σημαντικά, συζητείται νατοϊκή πρόταση, τουρκικής προέλευσης, η οποία αποσκοπεί στην εκκωφαντική εξαφάνιση του FIR Αθηνών και στην αποδοχή συνδιαχείρισης του Αιγαίου.

Αναλυτικότερα:

Η ΝΑΤΟικη πρόταση αφορά στη δημιουργία μιας περιοχής 30νμ εκατέρωθεν του FIR Αθήνας/Κων-λης μέσα στην οποία πολεμικά αεροσκάφη και των δύο χωρών θα αναγνωρίζονται εκατέρωθεν, ( και από την Ελλάδα και από την Τουρκία), και θα πετούν ελεύθερα.

Δηλαδή, ελληνικό πολεμικό αεροσκάφος με ανατολική πορεία, 30νμ πριν από το όριο του FIR Αθήνας/Κων-λης θα αναγνωρίζεται ως φίλιον αεροσκάφος από τη Τουρκία. Καθ’ όμοιον τρόπο, τουρκικό αεροσκάφος με δυτική πορεία, 30νμ πριν το όριο του FIR Αθηνών/Κων-λης θα αναγνωρίζεται από την Ελλάδα ως φίλιον αεροσκάφος.

Εκ πρώτης όψεως η νατοϊκή/τουρκική πρόταση μοιάζει ειδυλλιακή , αφού ελληνικά και τουρκικά αεροσκάφη, «φίλια «μεταξύ τους , απλώς θα χαιρετιούνται..

Η πραγματικότητα όμως είναι ιδιαιτέρως σκληρή, κυνική και σε βάρος μόνον των ελληνικών συμφερόντων , μέσα σ αυτή την ανεξέλεγκτη περιοχή, διότι:

Κανένα ελληνικό αεροσκάφος δεν μπορεί να κινηθεί εντός της περιοχής 30νμ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ του FIR Αθηνών /Κων-λης διότι θα παραβιάζει τον τουρκικό εθνικό εναέριο χώρο, δεδομένου ότι το όριο FIR Αθήνας /Κων-λης αποτελεί τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας.

Αντιθέτως, ένα τουρκικό αεροσκάφος ΜΕ ΔΥΤΙΚΗ ΠΟΤΕΙΑ μπορεί κάλλιστα να μπει στον Διεθνή Εναέριο Χώρο του Αιγαίου και να πάει στο Βόρειο, Κεντρικό και Νότιο Αιγαίο και να κάνει ό,τι θέλει αυτό.

Με άλλα λόγια ένα τουρκικό αεροσκάφος πχ από την αεροπορική βάση της BADIRMA με ΔΥΤΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ μπορεί κάλλιστα να εισέλθει στον Διεθνή Eναέριο Xώρο του Αιγαίου- αφού υποχρεωτικά έχει αναγνωριστεί ως «φίλιον»- να πάει όπου θέλει αυτό και να γυρίζει στη βάση του .

Αντιθέτως, ένα ελληνικό αεροσκάφος από την βάση της Τανάγρας με κατεύθυνση ανατολικά, προς τα ελληνικά νησιά του Αν. Αιγαίου,(πχ Λήμνο Λέσβο, Ρόδο Καστελόριζο κλπ.)-δηλαδή τα νησιά που αναφέρονται στις Συνθήκες Λωζάννης και Παρισίων- 30νμ πριν το όριο του FIR Αθηνών πρέπει …να ενημερώσει επισήμως την Τουρκία για να πάει στον προορισμό του.

Δι’ αυτού του τρόπου:

Α) καταργούνται τα σχέδια πτήσης,
και κυρίως,
Β) κατοχυρώνεται η συνδιαχείριση του Αιγαίου.

Και τούτο διότι η Ελλάδα θα μπορεί να ασκεί τον έλεγχο, δυτικά, μέσα στο FIR Αθηνών μέχρι την απόσταση των 30νμ από το όριο του FIR , ενώ η υπόλοιπη περιοχή των 30νμ μέχρι το όριο του FIR Αθηνών θα έχει συνδιαχείριση και κατά το κοινώς λεγόμενο θα είναι ένα ξέφραγο αμπέλι.

Στην περίπτωση δηλαδή κατά την οποία πχ εχθρικό αεροσκάφος ( renegade) εισέλθει στην ανεξέλεγκτη περιοχή στο Καστελόριζο, τότε, εντός του FIR Αθηνών και εντός του Αιγαίου, η αναχαίτιση θα γίνεται από όποιον ..προλάβει και επιθυμεί, διότι η περιοχή είναι «κοινόχρηστη».

Στην πράξη καταργείται το FIR Αθηνών/Κων-λης, το οποίο μέχρι στιγμής είναι το θεσμικά κατοχυρωμένο όριο σε διεθνές πλαίσιο και αποτελεί τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας. Με βάση τα ισχύοντα, μόνον η Τουρκία οφείλει να μεταβιβάζει στην Ελλάδα τις πτήσεις των τουρκικών αεροσκαφών που θα εισέλθουν στο FIR Αθηνών, ενώ η Ελλάδα, φυσικά, δεν οφείλει να μεταβιβάζει στην Τουρκία τις πτήσεις των ελληνικών αεροσκαφών στην περιοχή του Αιγαίου , μέσα στο FIR Αθηνών. Πάγια επιδίωξη της Άγκυρας ήταν και είναι η εξουδετέρωση- κατάργηση και κυρίως αναδιάταξη του FIR Αθηνών, ώστε να μην μεταβιβάζει τις πτήσεις των αεροσκαφών της που θα εισέλθουν στο FIR Αθηνών και να πετά ανεξέλεγκτα στο Αιγαίο ως…»φίλιον αεροσκάφος σε ειδικές αποστολές και σκοπούς, η μη.

Τονίζεται ακόμα ότι ο όρος «FIR Αθηνών/Κων-λης» δεν υπάρχει στην πρόταση του ΝΑΤΟ…

  • Η συνδιαχείριση του μισού Αιγαίου και η κατάργηση στην πράξη του FIR Αθηνών θα έχει αρνητικές επιπτώσεις σε βάρος της Ελλάδας, δεδομένου ότι τυχόν τέτοια συμφωνία θα παρασύρει , σε βάρος της χώρας ,στις συζήτησες στις διερευνητικές συνομιλίες ,την τύχη των χωρικών υδάτων , του εναερίου χώρου, το FIR, της ΑΟΖ ,της Έρευνας και Διάσωσης στην περιοχή.

Και το πιο σημαντικό θα είναι ότι η Τουρκία θα έχει εκ προοιμίου το πλεονέκτημα του αιφνιδιασμού..

  • Υπενθυμίζεται ακόμα ότι η Τουρκία υποστηρίζει ανελλιπώς την ανωτέρω πρόταση από το 2000, όταν ο τότε Αμερικανός διοικητής της Νότιας Πτέρυγας του ΝΑΤΟ κ Key μαζί με τον τότε Τούρκο επιτελάρχη προσπάθησαν να πείσουν την τότε ελληνική κυβέρνηση να αποδεχθεί αυτή τη διαδικασία.

Σε αντίθεση με την «προβληματισμένη» ελληνική κυβέρνηση, η τότε ηγεσία του ΓΕΑ υπο τον Δ. Λυτζεράκο έριξε την τουρκική πρόταση στα σκουπίδια και η «διαδικασία « σταμάτησε εκεί.

Μέχρι σήμερα..

πηγή: militaire.gr