Ticker

6/recent/ticker-posts

Header Ads Widget

ΧΑΛΚΙΔΑ ΚΑΙΡΟΣ

Η ΠΝΠ με τα μέτρα για τους πυρόπληκτους και τις αναδασώσεις - Όλα τα έκτακτα μέτρα προστασίας και αποκατάστασης


Δόθηκε χθες στη δημοσιότητα από την Κυβέρνηση η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) με τα μέτρα για τους πυρόπληκτους και τις αναδασώσεις.

Στο ύψος των 120.000 ευρώ θα ανέλθει το ανώτερο ποσό της 1ης αρωγής έναντι της στεγαστικής συνδρομής που θα λάβουν οι πυρόπληκτοι, με βάση την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ) για την ενίσχυση των πληγέντων, η οποία δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ.

Τα μέτρα οικονομικής ενίσχυσης αφορούν σε όλους όσοι υπέστησαν ζημιές από τις πυρκαγιές από τις 27 Ιουλίου και έως τη δημοσίευση της ΠΝΠ σε ΦΕΚ. Η έκτακτη εφάπαξ ενίσχυση δίδεται για ζημιές σε ιδιοκτησίες φυσικών και νομικών προσώπων όπως αυτές προκύπτουν από την τελευταία δήλωση περιουσιακής κατάστασης και δεν μπορεί να υπερβαίνει το 80% τής κατά πλήρη κυριότητα αξίας του ακινήτου, όπως αυτή υπολογίζεται για τον ΕΝΦΙΑ με βάση το ποσοστό συνιδιοκτησίας και, σε περίπτωση ψιλής κυριότητας, με βάση το ποσοστό συνιδιοκτησίας επί της ψιλής κυριότητας.

Για τα επαγγελματικά ακίνητα, η έκτακτη εφάπαξ ενίσχυση χορηγείται σε ιδιοκτήτες των κτιριακών επαγγελματικών εγκαταστάσεων εφόσον η κτιριακή εγκατάσταση δεν ήταν εγκαταλελειμμένη και, στην περίπτωση που πρόκειται για ακίνητο ιδιοκτησίας της επιχείρησης, εφόσον η επιχείρηση που επλήγη είναι ενεργή στο μητρώο της ΑΑΔΕ. Την έκτακτη εφάπαξ ενίσχυση δικαιούνται οι ιδιοκτήτες ακινήτων τόσο για την κύρια, όσο και για τις δευτερεύουσες κατοικίες που είτε ιδιοχρησιμοποιούνται είτε μισθώνονται σε τρίτους. Οι ιδιοκτήτες εγκαταλελειμμένων κτιρίων δεν δικαιούνται την έκτακτη εφάπαξ ενίσχυση.

Αναλυτικά, με βάση όσα προβλέπονται στην ΠΝΠ:

Εφάπαξ έκτακτη χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης για κτιριακές εγκαταστάσεις και κατοικίες φυσικών ή νομικών προσώπων, έναντι στεγαστικής συνδρομής

1. Σε πληγέντα φυσικά και νομικά πρόσωπα και πληγείσες νομικές οντότητες που περιέρχονται ή περιήλθαν, προσωρινά ή μόνιμα, σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης εξαιτίας των πυρκαγιών, χορηγείται πρώτη αρωγή έναντι στεγαστικής συνδρομής, με τη μορφή έκτακτης εφάπαξ ενίσχυσης.

2. Η πρώτη αρωγή έναντι στεγαστικής συνδρομής παρέχεται ως εξής:

α) Για ζημιές σε επαγγελματικές κτιριακές εγκαταστάσεις που έχουν πληγεί, παρέχεται στον κατά πλήρη ή ψιλή κυριότητα ιδιοκτήτη των κτιριακών εγκαταστάσεων και ανέρχεται:

αα) στο ποσό των 14.000 ευρώ για κτιριακές εγκαταστάσεις που έχουν υποστεί βαριές βλάβες που τις καθιστούν επικίνδυνες για χρήση και δεν επιτρέπουν την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας των στεγαζόμενων επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένων των αγροτικών και των κτηνοτροφικών, πτηνοτροφικών και χοιροτροφικών εκμεταλλεύσεων,

αβ) στο ποσό των 8.000 ευρώ για κτιριακές εγκαταστάσεις που έχουν υποστεί σοβαρές βλάβες που τις καθιστούν προσωρινά ακατάλληλες για χρήση, συμπεριλαμβανομένων των αγροτικών και των κτηνοτροφικών, πτηνοτροφικών και χοιροτροφικών εκμεταλλεύσεων, και

αγ) στο ποσό των 3.000 ευρώ για κτιριακές εγκαταστάσεις που έχουν υποστεί ελαφρές βλάβες, οι οποίες δεν καθιστούν αδύνατη την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας των στεγαζόμενων επιχειρήσεων, συμπεριλαμβανομένων των αγροτικών και των κτηνοτροφικών, πτηνοτροφικών και χοιροτροφικών εκμεταλλεύσεων.

β) Για ζημιές σε κατοικίες και λοιπά κτίρια μη επαγγελματικής χρήσης που έχουν πληγεί από τα φαινόμενα του άρθρου πρώτου, παρέχεται στους κατά πλήρη ή ψιλή κυριότητα ιδιοκτήτες και ανέρχεται:

βα) στο ποσό των 14.000 ευρώ, για κατοικίες ή λοιπά κτίρια μη επαγγελματικής χρήσης που έχουν υποστεί βαριές βλάβες που τα καθιστούν επικίνδυνα για χρήση,

ββ) στο ποσό των 8.000 ευρώ για κατοικίες ή λοιπά κτίρια μη επαγγελματικής χρήσης που έχουν υποστεί σοβαρές βλάβες που τα καθιστούν προσωρινά ακατάλληλα για χρήση,

βγ) στο ποσό των 3.000 ευρώ για κατοικίες ή λοιπά κτίρια μη επαγγελματικής χρήσης που έχουν υποστεί ελαφρές βλάβες, οι οποίες δεν τα καθιστούν ακατάλληλα για χρήση.

Το συνολικό ποσό πρώτης αρωγής έναντι στεγαστικής συνδρομής ανά δικαιούχο δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 120.000 ευρώ.

3. Η έκτακτη εφάπαξ ενίσχυση της παρ. 2 παρέχεται για ζημιές σε ιδιοκτησίες φυσικών και νομικών προσώπων, όπως αυτές προκύπτουν από την τελευταία δήλωση περιουσιακής κατάστασης (έντυπο Ε9) και δεν δύναται να υπερβαίνει το 80% τής κατά πλήρη κυριότητα αξίας του ακινήτου, όπως αυτή υπολογίζεται για τον ΕΝΦΙΑ, με βάση το ποσοστό συνιδιοκτησίας και, σε περίπτωση ψιλής κυριότητας, με βάση το ποσοστό συνιδιοκτησίας επί της ψιλής κυριότητας.

4. Η έκτακτη εφάπαξ ενίσχυση της περ. α) της παρ. 2, χορηγείται σε ιδιοκτήτες των κτιριακών επαγγελματικών εγκαταστάσεων που επλήγησαν, εφόσον η κτιριακή εγκατάσταση δεν ήταν εγκαταλελειμμένη και, στην περίπτωση που πρόκειται για ακίνητο ιδιοκτησίας της επιχείρησης, εφόσον η επιχείρηση που επλήγη είναι ενεργή στο μητρώο της ΑΑΔΕ. Την έκτακτη εφάπαξ ενίσχυση της περ. β) της παρ. 2, δικαιούνται οι ιδιοκτήτες ακινήτων τόσο για την κύρια όσο και για τις δευτερεύουσες κατοικίες που είτε ιδιοχρησιμοποιούνται, είτε μισθώνονται σε τρίτους. Οι ιδιοκτήτες εγκαταλελειμμένων κτιρίων δεν δικαιούνται την έκτακτη εφάπαξ ενίσχυση.

5. Σε περίπτωση περισσοτέρων του ενός δικαιούχων (συνιδιοκτητών, κατά πλήρη ή ψιλή κυριότητα) η αίτηση της παρ. 6 υποβάλλεται από τον καθένα χωριστά και χορηγείται το ποσό της ενίσχυσης που αντιστοιχεί στο ποσοστό ιδιοκτησίας του καθενός.

6. Για τη χορήγηση της ενίσχυσης υποβάλλεται αίτηση, η οποία συνιστά ταυτοχρόνως και υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 (Α' 75) ως προς την αλήθεια του περιεχομένου της, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ στη διαδικτυακή πύλη «arogi.gov.gr».

7. Η πληρωμή των δικαιούχων διεκπεραιώνεται με μόνη την υποβολή της αίτησης και το ποσό καταβάλλεται στον δικαιούχο από τη γενική διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών, στον λογαριασμό IBΑΝ, όπως αυτός έχει δηλωθεί από τον δικαιούχο στην ΑΑΔΕ και βαρύνει τον Προϋπολογισμό Δημοσίων Επενδύσεων.

Εφάπαξ έκτακτη χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης φυσικών προσώπων για αποζημίωση οικοσκευής

1. Σε πληγέντα φυσικά πρόσωπα που περιέρχονται ή περιήλθαν, προσωρινά ή μόνιμα, σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης εξαιτίας των φαινομένων του άρθρου πρώτου, χορηγείται πρώτη αρωγή για αποζημίωση οικοσκευής.

2. Η ενίσχυση πρώτης αρωγής για αποζημίωση οικοσκευής ανέρχεται: α) στο ποσό των 6.000 ευρώ ανά κατοικία, εφόσον αυτή έχει υποστεί βαριές βλάβες που την καθιστούν επικίνδυνη για χρήση, β) στο ποσό των 4.000 ευρώ ανά κατοικία, εφόσον αυτή έχει υποστεί βαριές βλάβες που την καθιστούν προσωρινά ακατάλληλη για χρήση, γ) στο ποσό των 2.000 ευρώ ανά κατοικία, εφόσον αυτή έχει υποστεί ελαφρές βλάβες οι οποίες δεν την καθιστούν ακατάλληλη για χρήση.

3. Η έκτακτη εφάπαξ ενίσχυση της παρ. 2 χορηγείται στα φυσικά πρόσωπα που χρησιμοποιούν ακίνητα ως κύρια ή δευτερεύουσα κατοικία, η οποία έχει πληγεί και είναι πλήρεις κύριοι ή επικαρπωτές ή μισθωτές, με εξαίρεση τους μισθωτές των βραχυχρόνιων μισθώσεων.

4. Σε περίπτωση περισσοτέρων του ενός ιδιοκτητών με πλήρη κυριότητα ή περισσότερων του ενός επικαρπωτών, η αίτηση υποβάλλεται από καθέναν και χορηγείται ποσό ενίσχυσης, ανάλογα με το ποσοστό πλήρους κυριότητας ή επικαρπίας του καθενός. Σε περίπτωση περισσοτέρων του ενός μισθωτών, η αίτηση υποβάλλεται από τον μισθωτή που αναφέρεται πρώτος στη Δήλωση Πληροφοριακών Στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας που έχει υποβληθεί για τη σχετική μίσθωση, στον οποίο και χορηγείται το ποσό ενίσχυσης. Ειδικά για τις οικοσκευές μισθωτών ακινήτων, η χορήγηση γίνεται με βάση την αίτηση που υποβάλλει ο εκμισθωτής για το ακίνητο αυτό, υπέχοντας σχετική υποχρέωση.

5. Για τη χορήγηση της ενίσχυσης, υποβάλλεται αίτηση, η οποία συνιστά ταυτοχρόνως και υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 (Α' 75), ως προς την αλήθεια του περιεχομένου της, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ στη διαδικτυακή πύλη «arogi.gov.gr».

6. Η πληρωμή των δικαιούχων διεκπεραιώνεται με μόνη την υποβολή της αίτησης και το ποσό καταβάλλεται στον δικαιούχο από τη γενική διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών, στον λογαριασμό IBΑΝ που έχει δηλωθεί από τον δικαιούχο στην ΑΑΔΕ και βαρύνει τον Προϋπολογισμό Δημοσίων Επενδύσεων.

Εφάπαξ έκτακτη χορήγηση οικονομικής ενίσχυσης επιχειρήσεων και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορέων, έναντι επιχορήγησης για την αντιμετώπιση ζημιών

1. Σε πληγείσες επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς που περιέρχονται ή περιήλθαν, προσωρινά ή μόνιμα, σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης εξαιτίας των πυρκαγιών, χορηγείται πρώτη αρωγή έναντι της επιχορήγησης για την αντιμετώπιση ζημιών του ν. 4797/2021 (Α΄ 66), με τη μορφή έκτακτης εφάπαξ ενίσχυσης.

2. Η ενίσχυση πρώτης αρωγής έναντι της επιχορήγησης για την αντιμετώπιση ζημιών του ν. 4797/2021, παρέχεται σε επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς, που έχουν υποστεί υλικές ζημιές σε στοιχεία ενεργητικού, όπως εξοπλισμό, πρώτες ύλες, εμπορεύματα, μέσα παραγωγής, συμπεριλαμβανομένων εγγείου κεφαλαίου και αποθηκευμένων προϊόντων, φορτηγά αυτοκίνητα δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης και αυτοκίνητα επαγγελματικής χρήσης, κινητές μονάδες στέγασης ζώων και ανέρχεται:

α) για επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς, συμπεριλαμβανομένων και των αγροτικών, κτηνοτροφικών, πτηνοτροφικών και χοιροτροφικών εκμεταλλεύσεων, με εγκαταστάσεις: αα) στο ποσό των 8.000 ευρώ ανά επιχείρηση ή φορέα, του οποίου οι εγκαταστάσεις έχουν υποστεί σοβαρές υλικές ζημιές που τις καθιστούν επικίνδυνες για χρήση και δεν επιτρέπουν την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας, αβ) στο ποσό των 4.000 ευρώ ανά επιχείρηση ή φορέα, του οποίου οι εγκαταστάσεις έχουν υποστεί σοβαρές υλικές ζημιές που καθιστούν προσωρινά μη δυνατή την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας, αγ) στο ποσό των 2.000 ευρώ ανά επιχείρηση ή φορέα, του οποίου οι εγκαταστάσεις έχουν υποστεί σοβαρές υλικές ζημιές που δεν καθιστούν μη δυνατή την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας, και

β) για αγροτικές εκμεταλλεύσεις που δεν έχουν υποστεί υλικές ζημιές στις εγκαταστάσεις τους ή δεν έχουν εγκαταστάσεις, και έχουν υποστεί υλικές ζημιές σε πολυετείς καλλιέργειες: βα) στο ποσό των 4.000 ευρώ ανά αγροτική εκμετάλλευση, για καλλιέργειες στις οποίες έχουν πληγεί εκτάσεις 50 στρεμμάτων, ββ) στο ποσό των 2.000 ευρώ ανά αγροτική εκμετάλλευση, για καλλιέργειες στις οποίες έχουν πληγεί εκτάσεις 10 έως 50 στρεμμάτων και βγ) στο ποσό των 1.000 ευρώ ανά αγροτική εκμετάλλευση για μικρότερες καλλιέργειες.

3. Την έκτακτη εφάπαξ ενίσχυση της παρ. 2, δικαιούνται οι επιχειρήσεις και οι μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς, συμπεριλαμβανομένων των αγροτικών, κτηνοτροφικών, πτηνοτροφικών και χοιροτροφικών εκμεταλλεύσεων, που επλήγησαν, με την προϋπόθεση ότι είναι ενεργές στο μητρώο της ΑΑΔΕ.

4. Για τη χορήγηση της ενίσχυσης υποβάλλεται αίτηση, η οποία συνιστά ταυτοχρόνως και υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 (Α' 75) ως προς την αλήθεια του περιεχομένου της, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας της ΑΑΔΕ στη διαδικτυακή πύλη «arogi.gov.gr».

5. Η πληρωμή των δικαιούχων διεκπεραιώνεται με μόνη την υποβολή της αίτησης και το ποσό καταβάλλεται στον δικαιούχο από τη γενική διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του υπουργείου Οικονομικών, στον λογαριασμό IBΑΝ που έχει δηλωθεί από τον δικαιούχο στην ΑΑΔΕ και βαρύνει τον Προϋπολογισμό Δημοσίων Επενδύσεων.

Συμψηφισμός και επιστροφή ποσών έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης σε φυσικά και νομικά πρόσωπα

1. Σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης ή σε περίπτωση που κατά τον έλεγχο από αρμόδια για την εξόφληση και εκκαθάριση του τελικού δικαιούμενου ποσού όργανα, διαπιστωθεί μη τήρηση των όρων της παρούσας ή ότι ο λαβών την ενίσχυση δεν είναι δικαιούχος, πέραν των προβλεπόμενων από άλλες διατάξεις κυρώσεων, το ποσό ενίσχυσης που χορηγήθηκε επιστρέφεται υποχρεωτικά προς το Δημόσιο και εισπράττεται κατά τις διατάξεις περί είσπραξης δημοσίων εσόδων. Ειδικά για τις ενισχύσεις προς επιχειρήσεις, επιβάλλεται η άμεση επιστροφή προς το Δημόσιο του συνόλου της ενίσχυσης εντόκως από τη στιγμή που τέθηκε στη διάθεση του δικαιούχου και έως την πραγματική επιστροφή του, και σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με το επιτόκιο ανάκτησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

2. Η ενίσχυση συμψηφίζεται με τη στεγαστική συνδρομή, όπως αυτή καθορίζεται μετά την υποβολή φακέλου, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Εσωτερικών και Υποδομών και Μεταφορών για την οριοθέτηση της πληγείσας περιοχής και τη χορήγηση στεγαστικής συνδρομής. Σε περίπτωση που δεν κατατεθούν αίτηση και φάκελος για στεγαστική συνδρομή, ή ο αιτών δεν κριθεί δικαιούχος μετά την εξέταση του φακέλου από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ή το ποσό στεγαστικής συνδρομής, όπως αυτό θα καθοριστεί από την τελευταία, είναι μικρότερο από το ποσό που έλαβε ο δικαιούχος, τότε το συνολικό ποσό ενίσχυσης, ή το ποσό που υπερβαίνει το ποσό της στεγαστικής συνδρομής, κατά περίπτωση, επιστρέφεται εντόκως στο Δημόσιο ως αχρεωστήτως καταβληθέν. Ειδικά για τις επιχειρήσεις, το συνολικό ποσό ενίσχυσης ή το ποσό που υπερβαίνει το ποσό της στεγαστικής συνδρομής, κατά περίπτωση, επιστρέφεται εντόκως από τη στιγμή που τέθηκε στη διάθεση του δικαιούχου και έως την πραγματική επιστροφή του, και σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με το επιτόκιο ανάκτησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

3. Η ΑΑΔΕ λαμβάνει όλα τα αναγκαία μέτρα, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, για την είσπραξη των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών.

Αφορολόγητο και ακατάσχετο των ενισχύσεων προς τους πληγέντες

Η οικονομική ενίσχυση που καταβάλλεται στα πληγέντα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή τις πληγείσες νομικές οντότητες, επιχειρήσεις και μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα φορείς που περιέρχονται ή περιήλθαν, προσωρινά ή μόνιμα, σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης εξαιτίας των πυρκαγιών, ορίζεται ως αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, συμπεριλαμβανομένης της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη Φορολογική Διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.

Απαλλαγές από τον ΕΝΦΙΑ

Ειδικά για τα έτη 2021, 2022 και 2023 απαλλάσσονται:

α) τα ακίνητα, που βρίσκονται σε περιοχές που επλήγησαν από τις πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν αρχής γενομένης την 27η Ιουλίου 2021 και έως τη δημοσίευση της ΠΝΠ και για τις οποίες εκδίδονται πράξεις του γενικού γραμματέα Πολιτικής Προστασίας για την κήρυξή τους σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας, εφόσον οι ιδιοκτήτες τους είναι κάτοχοι Δελτίου Επανελέγχου ή Έκθεσης Αυτοψίας, σύμφωνα με τα οποία το κτίριο έχει χαρακτηριστεί επικίνδυνο ή ακατάλληλο για χρήση, ή Πρωτοκόλλου Αυτοψίας Επικινδύνως Ετοιμόρροπου Κτηρίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που εκδίδονται έως τις 28/2/2022, εφόσον κατά τον κρίσιμο χρόνο η κυριότητα ή τα λοιπά εμπράγματα δικαιώματα στο ακίνητο ανήκουν στον υπόχρεο σε φόρο για τα έτη αυτά.

β) Τα αγροτεμάχια, των οποίων οι ιδιοκτήτες είναι κάτοχοι βεβαίωσης καταστροφής από τα κατά τόπους αρμόδια Τμήματα Αγροτικής Ανάπτυξης και Ελέγχων (ΤΑΕΕ) των Αποκεντρωμένων Υπηρεσιών της Γενικής 9088 Διεύθυνσης Αποκεντρωμένων Δομών του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, οι οποίες εκδίδονται έως τις 28/2/2022, εφόσον κατά τον κρίσιμο χρόνο η κυριότητα ή τα λοιπά εμπράγματα δικαιώματα στο ακίνητο ανήκουν στον υπόχρεο σε φόρο για τα έτη αυτά. Τα ΤΑΕΕ εκδίδουν τις ως άνω βεβαιώσεις, αφού λάβουν τα οικεία στοιχεία των αγροτεμαχίων που έχουν εκτιμηθεί ως κατεστραμμένα από τον Οργανισμό Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων.

Η απαλλαγή χορηγείται με βάση τις αιτήσεις που υποβάλλονται στην ψηφιακή πλατφόρμα της ΑΑΔΕ στη διαδικτυακή πύλη «arogi.gov.gr». Εφόσον, μετά τη χορήγηση της απαλλαγής, διαπιστωθεί ότι δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις χορήγησής της, ο φόρος βεβαιώνεται και καταβάλλεται εφάπαξ έως την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου της βεβαίωσης μήνα, εντόκως σύμφωνα με το άρθρο 54 Β΄ του ν. 4174/2013 (Α΄256).

Ειδικότερα τα ακίνητα που βρίσκονται στα διοικητικά όρια των Δήμων Μαντουδίου- Λίμνης- Αγίας Άννας και Ιστιαίας- Αιδηψού της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, απαλλάσσονται για το έτος 2021, εφόσον κατά τον κρίσιμο χρόνο η κυριότητα ή τα λοιπά εμπράγματα δικαιώματα στο ακίνητο ανήκουν στον υπόχρεο σε φόρο για το έτος αυτό.


ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ
 Έκτακτα μέτρα για την αποτελεσματική προστασία και την ταχεία αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος, την άμεση στήριξη των πληγέντων από τις πυρκαγιές του Ιουλίου/Αυγούστου 2021 και συναφείς διατάξεις



Τα έκτακτα μέτρα για την προστασία και την αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος μετά τις πυρκαγιές Ιουλίου-Αυγούστου

Δημοσιεύτηκε στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβερνήσεως η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που αφορά τα έκτακτα μέτρα, μεταξύ άλλων, για την προστασία και την γρήγορη αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος από τις πυρκαγιές που έπληξαν τη χώρα στο διάστημα Ιουλίου και Αυγούστου 2021.

Σύμφωνα με το 2ο άρθρο της ΠΝΠ, κηρύσσονται υποχρεωτικά αναδασωτέα τα δημόσια ή ιδιωτικά δάση που καταστράφηκαν από τις πυρκαγιές, ενώ η προθεσμία για την κήρυξη έκτασης ως αναδασωτέας συντέμνεται στις 30 ημέρες, με την πρόβλεψη υπό προϋποθέσεις, της παράτασης για επιπλέον 30 ημέρες.

Ακόμα, με βάση την ΠΝΠ, αλλάζει «ο χάρτης» των δασικών υπηρεσιών, οι οποίες εφεξής υπάγονται και οργανώνονται κάθετα υπό το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας. Για την ακρίβεια, «οι Δασικές Υπηρεσίες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Χώρας μεταφέρονται στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, ως σύνολο αρμοδιοτήτων, προσωπικού, οργανικών θέσεων και υλικοτεχνικής υποδομής, και λειτουργούν εφεξής ως περιφερειακές υπηρεσίες αυτού» ενώ με επιμέρους διατάξεις ρυθμίζονται ζητήματα που αφορούν τους εργαζόμενους, τον εξοπλισμό και άλλα διοικητικά ζητήματα.

Επίσης, η ΠΝΠ προωθεί με σχετικές διατάξεις την επίσπευση των ειδικών δασοτεχνικών έργων και συγκεκριμένα, ρυθμίζει την διαδικασία και τους χρόνους θεώρησης και έγκρισης των σχετικών μελετών. Ακόμα, με το 5ο άρθρο της ΠΝΠ, απλοποιείται η διαδικασία έγκρισης απόληψης των καμένων δένδρων, εντός ιδιωτικών εκτάσεων εκτός σχεδίου από τους ιδιοκτήτες τους.

Σχετικά με τους αναδόχους αναδάσωσης, προστίθεται η πρόβλεψη ότι «για την προάσπιση του δημοσίου συμφέροντος και την ταχύτατη αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος, δύναται να ορίζεται ανάδοχος αποκατάστασης και αναδάσωσης δημοσίων εκτάσεων δασικού χαρακτήρα, των οποίων η βλάστηση καταστράφηκε από πυρκαγιά» και έχουν κηρυχθεί ή πληρούν τις προϋποθέσεις για να κηρυχθούν αναδασωτέες. Ως ανάδοχοι αναδάσωσης μπορούν να ορίζονται νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου, ανεξαρτήτως αν έχουν κερδοσκοπικό ή μη χαρακτήρα. Η εν λόγω πράξη αποσκοπεί αποκλειστικά στην εκπόνηση μελέτης και στην υλοποίηση αντιδιαβρωτικών έργων, ή έργων τεχνητής αναδάσωσης, χωρίς το ελληνικό Δημόσιο να απεμπολεί οποιοδήποτε δικαίωμά του επί των εκτάσεων αυτών.

Ειδική μέριμνα, με την μορφή της οικονομικής προστασίας έναντι οφειλών προς το Δημόσιο ή τις τράπεζες, γίνεται για τους ρητινεργάτες, δηλαδή τους καλλιεργητές που συλλέγουν ρετσίνι ενώ, τέλος, προστίθενται οι Δασικές Υπηρεσίες και το Λιμενικό Σώμα-Ελληνική Ακτοφυλακή στις αρμόδιες αρχές για την εφαρμογή της ΠΝΠ, που δημοσιεύτηκε νωρίτερα τον Αύγουστο για τα «Έκτακτα μέτρα για την αντιμετώπιση του κινδύνου πυρκαγιών».


Στο υπουργείο Περιβάλλοντος οι δασικές υπηρεσίες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου

Οι δασικές υπηρεσίες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της χώρας μεταφέρονται στο υπουργείο Περιβάλλοντος, όπως προβλέπει η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για τα έκτακτα μέτρα αποκατάστασης του φυσικού περιβάλλοντος και στήριξης των πυρόπληκτων των τελευταίων ημερών.

Η μεταφορά αρμοδιοτήτων γίνεται ως σύνολο αρμοδιοτήτων, προσωπικού, οργανικών θέσεων και υλικοτεχνικής υποδομής, και λειτουργούν εφεξής ως περιφερειακές υπηρεσίες του υπουργείου. Ως εκ τούτου, το τακτικό προσωπικό των σχετικών οργανικών μονάδων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων καθίσταται αυτοδίκαια προσωπικό του υπουργείου Περιβάλλοντος. Το προσωπικό που μεταφέρεται στο υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας καθορίζεται με διαπιστωτικές πράξεις των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, που εκδίδονται μέσα σε προθεσμία ενός μηνός. Ακολούθως, με διαπιστωτική πράξη του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, το προσωπικό αυτό κατατάσσεται σε ισάριθμες θέσεις αντίστοιχης κατηγορίας, κλάδου ή ειδικότητας των υπηρεσιών του υπουργείου. Μισθολογικές διαφορές και επιδόματα, που ελάμβανε το μεταφερόμενο προσωπικό, εξακολουθούν να διατηρούνται, ως προσωπική διαφορά. Ο χρόνος προϋπηρεσίας του αναγνωρίζεται για όλες τις υπηρεσιακές και μισθολογικές συνέπειες.

Στο ίδιο υπουργείο μεταφέρονται, επίσης, οι συμβασιούχοι, η οργάνωση, ο εξοπλισμός, οι υποδομές και τα οχήματα των καταργούμενων υπηρεσίες των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων.

Στο Δημόσιο οι εγκαυματίες των τελευταίων πυρκαγιών

Με άλλο άρθρο της ΠΝΠ, αποκτούν δικαίωμα διορισμού στο Δημόσιο ή τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, οι πυρόπληκτοι οι οποίοι κατά τις πυρκαγιές του Ιουλίου/Αυγούστου 2021 υπέστησαν σοβαρά εγκαύματα και νοσηλεύτηκαν σε ΜΕΘ ή ΜΑΦ ή για τα οποία προκύπτει ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 67%. Σε περίπτωση που, για λόγους υγείας, δεν είναι δυνατός ο διορισμός τους, το δικαίωμα διορισμού μεταβιβάζεται στον/στη σύζυγο, ή στο πρόσωπο με το οποίο έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης, ή σε ένα τέκνο τους.


ΠΝΠ: Έκτακτα και επείγοντα μέτρα για την προστασία των θέσεων εργασίας - Εφάπαξ οικονομική ενίσχυση 6.000 ευρώ σε όσους τραυματίστηκαν από τις πυρκαγιές

Δημοσιεύθηκε η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ), με τίτλο «Έκτακτα μέτρα για την αποτελεσματική προστασία και την ταχεία αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος, την άμεση στήριξη των πληγέντων από τις πυρκαγιές του Ιουλίου/Αυγούστου 2021 και συναφείς διατάξεις».

Μεταξύ άλλων, προβλέπει τη χορήγηση εφάπαξ οικονομικής ενίσχυσης σε άτομα που υπέστησαν τραυματισμό.

Ειδικότερα, χορηγείται εφάπαξ οικονομική ενίσχυση, ύψους 6.000 ευρώ, στα άτομα που υπέστησαν τραυματισμό, λόγω των πυρκαγιών και νοσηλεύτηκαν για χρονικό διάστημα άνω των 48 ωρών ή εξακολουθούν να νοσηλεύονται σε νοσοκομεία.

Αρμόδιος φορέας για τη χορήγηση της εφάπαξ οικονομικής ενίσχυσης είναι ο Οργανισμός Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ).

Σε περίπτωση που τα άτομα τα οποία υπέστησαν τραυματισμό απεβίωσαν, χωρίς να υποβάλουν αίτηση για την εφάπαξ οικονομική ενίσχυση, η οικονομική ενίσχυση καταβάλλεται στο ή στη σύζυγο του αποβιώσαντος δικαιούχου ή στο πρόσωπο με το οποίο είχε συνάψει σύμφωνο συμβίωσης. Σε περίπτωση που κατά το χρόνο θανάτου του δικαιούχου δεν υφίσταται γάμος ή σύμφωνο συμβίωσης, η ανωτέρω οικονομική ενίσχυση καταβάλλεται στους κληρονόμους του, σύμφωνα με τις διατάξεις περί κληρονομικής διαδοχής.

Με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Υγείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, δύναται να ρυθμίζονται η διαδικασία υποβολής της αίτησης, να καθορίζονται τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, η διαδικασία ελέγχου των προϋποθέσεων χορήγησης της οικονομικής ενίσχυσης και η περαιτέρω εξειδίκευσή τους, η διαδικασία έγκρισης και καταβολής της οικονομικής ενίσχυσης, οι προϋποθέσεις και η διαδικασία ανάκλησης εγκριτικών αποφάσεων και ανάκτησης τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών, οι αρμόδιες προς τούτο υπηρεσίες, ειδικότερα ζητήματα για την εφαρμογή του ν. 4624/2019 (Α' 137) και του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 27ης Απριλίου 2016 (Γενικός Κανονισμός για την Προστασία Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, ΕΕ L 119), για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο ή λεπτομερειακό θέμα σχετικό με την εφαρμογή του παρόντος.

Παράλληλα, προβλέπονται έκτακτα και επείγοντα μέτρα για την προστασία των θέσεων εργασίας.

Συγκεκριμένα:

1. Οι επιχειρήσεις-εργοδότες του ιδιωτικού τομέα, ανεξαρτήτως κλάδου και επιχειρηματικής δραστηριότητας και ανεξαρτήτως αν υπέστησαν υλικές ζημιές ή όχι στις περιοχές που ανήκουν στα διοικητικά όρια των δήμων Ιστιαίας-Αιδηψού και Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας 'Αννας της περιφερειακής ενότητας Ευβοίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, μπορούν να θέτουν σε αναστολή τις συμβάσεις εργασίας μέρους ή όλων των εργαζομένων τους, οι οποίοι είχαν προσληφθεί μέχρι και τη 2α Αυγούστου 2021, κατά ανώτατο χρονικό διάστημα τριών μηνών.

2. Οι επιχειρήσεις-εργοδότες της παρ. 1 υποχρεούνται να μην προβούν σε μειώσεις προσωπικού με καταγγελία των συμβάσεων εργασίας για το χρονικό διάστημα για το οποίο θέτουν τις συμβάσεις εργασίας των εργαζομένων τους σε αναστολή. Σε περίπτωση πραγματοποίησής τους, οι καταγγελίες αυτές είναι άκυρες.

3. Οι επιχειρήσεις-εργοδότες που κάνουν χρήση της ανωτέρω ρύθμισης υποχρεούνται, μετά τη λήξη του χρόνου της αναστολής των συμβάσεων εργασίας του προσωπικού τους, να διατηρήσουν τον ίδιο αριθμό θέσεων εργασίας και με το ίδιο είδος σύμβασης για χρονικό διάστημα ίσο με εκείνο της αναστολής.

4. Οι εργαζόμενοι, των οποίων η σύμβαση εργασίας τελεί σε αναστολή, είναι δικαιούχοι έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης, ως αποζημίωσης ειδικού σκοπού του δέκατου τρίτου άρθρου της από 14.3.2021 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (Α' 64), η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 3 του ν. 4682/2020 (Α' 76), ποσού 534 ευρώ, που αντιστοιχεί σε 30 ημέρες, κατ' αναλογία των ημερών διάρκειας της αναστολής των συμβάσεων εργασίας τους, καθώς και αναλογίας δώρου Χριστουγέννων.

Στους εργαζόμενους των οποίων οι συμβάσεις εργασίας τελούν σε αναστολή, παρέχεται πλήρης ασφαλιστική κάλυψη, υπολογιζόμενη επί του ονομαστικού τους μισθού και αναλογία δώρου Χριστουγέννων.

5. Οι εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις-εργοδότες της παρ. 1, των οποίων η σύμβαση εργασίας έχει λυθεί με καταγγελία κατά το χρονικό διάστημα από τις 3 Αυγούστου 2021 μέχρι και τη δημοσίευση της παρούσας, καθίστανται δικαιούχοι της έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης, ως αποζημίωσης ειδικού σκοπού του δέκατου τρίτου άρθρου της από 14.3.2020 Πράξης Νομοθετικού

Περιεχομένου, η οποία κυρώθηκε με το άρθρο 3 του ν. 4682/2020, από την ημερομηνία λύσης της εργασιακής σχέσης τους και για χρονικό διάστημα όχι πέραν των τριών μηνών. Η αποζημίωση ειδικού σκοπού ανέρχεται σε ποσό ύψους 534 ευρώ ανά μήνα, ποσό που αντιστοιχεί σε 30 ημέρες, εφόσον δεν έχουν σύμβαση εξαρτημένης εργασίας με άλλον εργοδότη ή δεν λαμβάνουν τακτική επιδότηση ανεργίας από τον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ). Στους εργαζόμενους παρέχεται πλήρης ασφαλιστική κάλυψη επί του ποσού των 534 ευρώ. Η Αναλυτική Περιοδική Δήλωση παράγεται από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

6. Η αποζημίωση των παρ. 4 και 5 είναι αφορολόγητη, ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, συμπεριλαμβανομένης και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43 Α του ν. 4172/2013 (Α΄ 167), δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις Περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα.

7. Οι Αναλυτικές Περιοδικές Δηλώσεις των εργαζομένων, των οποίων οι συμβάσεις εργασίας τελούν σε αναστολή, σύμφωνα με το παρόν, υποβάλλονται από τον εργοδότη.

8. Η δαπάνη για την αποζημίωση ειδικού σκοπού και την ασφαλιστική κάλυψη των εργαζομένων που προαναφέρθηκε, καθώς και η αναλογία του δώρου Χριστουγέννων καλύπτονται από τον κρατικό προϋπολογισμό.

9. Για τη λήψη της αποζημίωσης ειδικού σκοπού από τους εργαζόμενους, ο εργοδότης υποχρεούται να υποβάλει υπεύθυνη δήλωση στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, με την οποία δηλώνει τους εργαζόμενους των οποίων οι συμβάσεις εργασίας τελούν σε αναστολή.

10. Οι επιχειρήσεις-εργοδότες υποχρεούνται να γνωστοποιήσουν την ανωτέρω υπεύθυνη δήλωση, εγγράφως ή ηλεκτρονικά, στον εργαζόμενο, δηλώνοντάς του και τον αριθμό πρωτοκόλλου καταχώρισης της πράξης τους στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ».

Μετά την ανωτέρω γνωστοποίηση, οι δικαιούχοι-εργαζόμενοι, για να λάβουν την αποζημίωση ειδικού σκοπού, υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση σε ηλεκτρονική πλατφόρμα που τηρείται για το σκοπό αυτόν στη Γενική Διεύθυνση Εργασιακών Σχέσεων, Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία και Ένταξης στην Εργασία της Γενικής Γραμματείας Εργασίας του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Στην υπεύθυνη δήλωση των δικαιούχων εργαζομένων συμπεριλαμβάνονται, εκτός των προσωπικών τους στοιχείων, τα οποία αντλούνται αυτόματα από το ΠΣ «ΕΡΓΑΝΗ», τα στοιχεία του προσωπικού τους τραπεζικού λογαριασμού IBAN, τα οποία διασταυρώνονται, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 11 του ν. 4557/2018 (Α΄ 139), μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς και ο αριθμός πρωτοκόλλου καταχώρισης της υπεύθυνης δήλωσης του εργοδότη στο Π.Σ. «ΕΡΓΑΝΗ».

11. Οι εργαζόμενοι της παρ. 5 υποβάλλουν αίτηση, η οποία επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του ν. 1599/1986 (Α` 75), στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ειδικού μηχανισμού στήριξης των εργαζομένων (supportemployees.services.gov.gr), μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ) του άρθρου 22 του ν. 4727/2020 (Α΄184). Η ηλεκτρονική πλατφόρμα του πρώτου εδαφίου τηρείται στη Γενική Διεύθυνση Εργασιακών Σχέσεων, Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία και Ένταξης στην Εργασία της Γενικής Γραμματείας Εργασίας,

του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Για την είσοδο του αιτούντος στην ανωτέρω πλατφόρμα απαιτείται η προηγούμενη αυθεντικοποίησή του με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4727/2020.

12. Με κοινή απόφαση των υπουργών Οικονομικών και Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, δύνανται να τροποποιούνται η χωρική και χρονική οριοθέτηση του πεδίου εφαρμογής του παρόντος, η ημερομηνία έναρξης ένταξης στο μέτρο της αναστολής και καταβολής αποζημίωσης για πυρόπληκτες περιοχές, το απώτατο χρονικό όριο της αναστολής, να ρυθμίζονται οι όροι και οι προϋποθέσεις ένταξης των επιχειρήσεων στο μέτρο της αναστολής, οι όροι και οι προϋποθέσεις χορήγησης, το ύψος της αποζημίωσης ειδικού σκοπού και η διαδικασία καταβολής, καθώς και κάθε άλλο ειδικότερο ζήτημα και αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή του παρόντος.

Με την ίδια ή όμοια απόφαση, εφόσον τεκμηριώνεται η συνδρομή αντίστοιχων λόγων, δύναται να παρατείνεται η ισχύς του παρόντος ή να προβλέπεται η εφαρμογή του για έτερες πυρόπληκτες περιοχές της χώρας, καθώς και έτερα χρονικά διαστήματα.

13. Με απόφαση του υπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων δύνανται να καθορίζονται οι όροι και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια ειδικώς για την εφαρμογή του παρόντος, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «ΕΡΓΑΝΗ» και της ηλεκτρονικής πλατφόρμας που τηρείται για το σκοπό αυτόν στη Γενική Διεύθυνση Εργασιακών Σχέσεων, Υγείας και Ασφάλειας στην Εργασία και Ένταξης στην Εργασία της Γενικής Γραμματείας Εργασίας του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Επιδότηση ανεργίας εργαζομένων σε επιχειρήσεις που καταστράφηκαν

1. Κατ' εξαίρεση, οι εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις που καταστράφηκαν ολικά ή μερικά, εξαιτίας των φαινομένων του άρθρου πρώτου και οι οποίοι κατέστησαν εξ αυτού του λόγου άνεργοι, εφόσον δεν πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 4 του ν. 1545/1985 (Α' 91), δικαιούνται να λάβουν την ελάχιστη διάρκεια της τακτικής επιδότησης ανεργίας των κοινών ανέργων, σύμφωνα με την παρ. 1α του άρθρου 6 του ιδίου νόμου.

2. Κατ' εξαίρεση, οι εργαζόμενοι σε επιχειρήσεις που καταστράφηκαν ολικά ή μερικά, εξαιτίας των φαινομένων του άρθρου πρώτου και οι οποίοι κατέστησαν εξ αυτού του λόγου άνεργοι, εφόσον είναι δικαιούχοι τακτικής επιδότησης ανεργίας, σύμφωνα με την περ. β της παρ. 2 του άρθρου 4 του ν. 1545/1985, δικαιούνται να λάβουν την ελάχιστη διάρκεια της τακτικής επιδότησης ανεργίας των κοινών ανέργων, σύμφωνα με την παρ. 1α του άρθρου 6 του ιδίου νόμου.

3. Οι ημέρες επιδότησης της ελάχιστης διάρκειας της τακτικής επιδότησης ανεργίας της παρ. 9 του άρθρου 4 και του τελευταίου εδαφίου της παρ. 9 του άρθρου 6 του ν. 1545/1985 εξαιρούνται του περιορισμού της παρ. 8 του ιδίου άρθρου.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια