Euronews: Τα ξενοδοχεία στην Ελλάδα ετοιμάζονται για νέο ρεκόρ στον τουρισμό το 2023

Τουρισμός, 2023, Ξενοδοχεία, Βασίλης Κικίλιας, Αλέξανδρος Βασιλικός, Συμέλα Τουχτίδου, euronews,

Ελλάδα: Τα ξενοδοχεία ετοιμάζονται για νέο ρεκόρ στον τουρισμό το 2023 - Πώς αντιμετωπίζουν οι ξενοδόχοι την άνοδο του ενεργειακού κόστους...

 Tο 2023 αναμένεται μία ακόμα καλύτερη χρονιά από ότι το 2022 για τον ελληνικό τουρισμό, όπως δείχνουν τα στοιχεία των προκρατήσεων στο μεγαλύτερο μέρος της Ελλάδας.

Παρόλα αυτά, οι επιχειρηματίες της φιλοξενίας αντιμετωπίζουν μία σειρά σοβαρών προκλήσεων, από την έλλειψη προσωπικού και την άνοδο των πρώτων υλών έως την εκτόξευση του ενεργειακού κόστους.



 

Στην Ελλάδα, οι ξενοδόχοι έχουν ξεκινήσει σειρά παρεμβάσεων για την κατανάλωση περισσότερης πράσινης ενέργειας, όπως τη σύσταση ενεργειακών κοινοτήτων για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών, καθώς εκτιμούν ότι το κόστος της ενέργειας θα παραμείνει σε υψηλά επίπεδα για πολύ καιρό.

Ξενοδοχεία: Περιμένοντας το "Εξοικονομώ" και τις κλαδικές ενεργειακές κοινότητες

«Περιμένουμε τα ειδικά προγράμματα, όπως είναι το "Εξοικονομώ", που θα βοηθήσει τις πολύ μικρές επιχειρήσεις και τον ορεινό όγκο» ανέφερε στο euronews ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), Γρηγόρης Τάσιος. «Επίσης, περιμένουμε από το υπουργείο Περιβάλλοντος να δοθεί η δυνατότητα για κλαδικές ενεργειακές κοινότητες, ώστε να μπορούν ομάδες ξενοδόχων να συστήνουν ενεργειακές κοινότητες σε διαφορετικά μέρη της Ελλάδας και να έχουν τη δυνατότητα για 
φθηνότερο ηλεκτρικό ρεύμα.»

Ξενοδοχεία: Κλειδί η μείωση της κατανάλωσης

Το θέμα της ενέργειας κυριάρχησε στο 6ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας με τίτλο: “Securing Resources: Addressing Today’s Major Challenge in Hospitality” που διοργανώθηκε από το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδας και τον παγκόσμιο ηγέτη στον τομέα της πρωτογενούς έρευνας στον τουρισμό Phocuswright. Στην ομιλία της, η διευθύντρια επιχειρηματικής ανάπτυξης της διεθνούς εταιρείας τουριστικών ερευνών Phocuswright, Florence Kaci, υπάρχουν δύο τρόποι για να αντιμετωπιστεί το αυξημένο κόστος της ενέργειας:η αύξηση των τιμών των δωματίων και
η μείωση της κατανάλωσης, για την οποία καθοριστικός είναι ο ρόλος των επισκεπτών.

Το τελευταίο διάστημα πολλά ξενοδοχεία αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες "εκπαίδευσης" των επισκεπτών, ώστε οι τελευταίο να εκλογικεύουν την κατανάλωση ενέργειας, για παράδειγμα κάνοντας καλύτερη χρήση των κλιματιστικών, κρατώντας τις πετσέτες πάνω από μία ημέρα ή κλείνοντας τους διακόπτες όταν φεύγουν από το δωμάτιο. Οι δράσεις απευθύνονται καταρχάς στα μεγάλα γκρουπ των συνεδριακών ή επιχειρηματικών αποστολών, ωστόσο επεκτείνονται σταδιακά και στους μεμονωμένους επισκέπτες.

Αν και είναι ακόμα νωρίς, τα πρώτα δείγματα για την ανταπόκριση των πελατών είναι θετικά.

Βιώσιμο δεν σημαίνει πιο ακριβό

Όπως επισημαίνουν παράγοντες της διεθνούς τουριστικής βιομηχανίας, οι πράσινες παρεμβάσεις και η βιωσιμότητα των τουριστικών καταλυμάτων δεν πρέπει τελικά να επιβαρύνουν τους επισκέπτες. Σημειώνουν επίσης ότι είναι μύθος η αντίληψη ότι ένας βιώσιμος προορισμός είναι πιο ακριβός.

«Ο πραγματικά βιώσιμος τουρισμός δεν είναι απαραίτητο να είναι πιο ακριβός» εξηγεί στο euronews o Graeme Jackson, επικεφαλής στρατηγικών εταιρικών σχέσεων του ανεξάρτητου οργανισμού "The Travel Foundation". «Στην πραγματικότητα, αν οι επιχειρήσεις μπορούν να κάνουν εξοικονόμηση, τότε μπορούν να είναι και πιο ανταγωνιστικές, ίσως να είναι εφικτό να πληρώνουμε λιγότερο για τις διακοπές. Αυτό εξαρτάται από μία σειρά παραγόντων. Αν όμως ένα ξενοδοχείο καταφέρει να μειώσει τα απορρίμματα, το κόστος θέρμανσης ή ψύξης των δωματίων αυτό συμβάλλει στα έσοδα» καταλήγει ο G. Jackson.

«Η βιωσιμότητα είναι ένας τομέας όπου πρέπει να γίνονται επενδύσεις γιατί αποφέρει έσοδα» επισημαίνει ο ανεξάρτητος οργανισμός The Travel Foundation που προσθέτει ότι κάθε ξενοδοχεία 
πρέπει να διαθέτει συγκεκριμένο μέρος του προϋπολογισμού του για δράσεις πράσινης μετάβασης.

“Hospitality Reboot : Embracing Trends Facing Challenges”

Στο 6ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας παρουσιάστηκε η μελέτη της Phocuswright με τίτλο: “Hospitality Reboot : Embracing Trends Facing Challenges”. Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας είναι τα παρακάτω:

  • Το 41% ευρωπαίων ταξιδιωτών εξετάζουν τη διαμονή τους σε μέρη που ακολουθούν βιώσιμες πρακτικές
  • Το 74% των ανθρώπων που κατέληξαν σε ξενοδοχείο αναζήτησαν πρώτα και την εναλλακτική μίας βραχυχρόνιας μίσθωσης.
  • Αναδεικνύονται ως σημαντικά 2 συμπεράσματα: ο αυξανόμενος ρόλος της τεχνολογίας στην εμπειρία των επισκεπτών (digitization of the travel experience) και η αύξηση των ψηφιακών νομάδων.
  • Σημειώνεται ότι το 58% των ψηφιακών νομάδων είναι πάνω από 35 ετών ενώ σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια έχουν υψηλότερο εισόδημα και υψηλότερη μόρφωση.


Ο Υπουργός Τουρισμού, κ. Βασίλης Κικίλιας κατά την έναρξη του συνεδρίου, υπογράμμισε ότι: «Είναι εντυπωσιακό ότι τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά αεροδρόμια ολοκλήρωσαν την σεζόν του 2022 με μία μείωση της τάξεως του 21% ενώ η Ελλάδα με πολύ λιγότερο. Η μέση δαπάνη, λοιπόν, για την χώρα μας αυξήθηκε στο 8%. Εμείς από μεριά μας κάναμε πράξη την επέκταση της τουριστικής σεζόν ενώ δαπανήσαμε περίπου 105 εκατ. ευρώ για προγράμματα κοινωνικού τουρισμού και τουρισμού για όλους με στόχο την υποστήριξη της μεσαίας οικογένειας. Ταυτοχρόνως με το πρόγραμμα «Εξοικονομώ» δαπανήθηκαν 170 εκατ. ευρώ κυρίως για ξενοδοχεία κάτω από 50 κλίνες ώστε να προχωρήσουν σε ενεργειακή αναβάθμιση καθώς και σε κάθε ενέργεια που σχετιζόταν με την βελτίωση των υποδομών των τουριστικών επιχειρήσεων».

Ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κ. Αλέξανδρος Βασιλικός

Ο Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, προέβη μετά το πέρας του 6ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας στην ακόλουθη δήλωση: «Η γνώση είναι δύναμη. Κι αυτή είναι η αποστολή του Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας ως θεσμού διαλόγου κι ανταλλαγής τεχνογνωσίας και εμπειριών, με υψηλή προστιθέμενη αξία για τα μέλη μας, για κάθε Έλληνα ξενοδόχο που η επιχειρηματική στρατηγική του πρέπει να προσαρμόζεται στις διακυμάνσεις των τάσεων της παγκόσμιας αγοράς. Γι’ αυτό και στόχος μας είναι η περεταίρω ενδυνάμωσή του μέσα από τη συνένωση όλων των δυνάμεων του ελληνικού τουρισμού. Πετύχαμε πολλά ως τώρα, με το 90% των ομιλητών μας να είναι από το εξωτερικό και να εκπροσωπούν κορυφαία brands και επιχειρήσεις με ηγετικό ρόλο. Βάζουμε νέους στόχους για πολλά περισσότερα, ώστε να κάνουμε την Αθήνα ένα παγκόσμιο σταυροδρόμι γνώσης, δικτύωσης και ώσμωσης μεταξύ όλων των 
δυνάμεων της παγκόσμιας τουριστικής αγοράς».
euronews / Συμέλα Τουχτίδου

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου