Συμφωνά με τη δημοσκόπηση η οποία διεξήχθη το διάστημα 12-18 Οκτωβρίου από την Choose Strategic Communication Partnerκαι δημοσιεύεται για πρώτη φορά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η πλειονότητα των πολιτών (62,4%) γνωρίζουν και έχουν αγκαλιάσει το ψηφιακό Δημόσιο...
Ευρήματα της έρευνας
- Το 62,4% το γνωρίζει
- Το 71,7% από αυτούς το χρησιμοποιεί τακτικά
- Το 90% δηλώνουν ικανοποιημένοι
- Το 64,4% βλέπουν θετικότερα το Δημόσιο εξαιτίας του
- Ναι στον μοναδικό αριθμό του πολίτη
Συμφωνά λοιπόν με τη δημοσκόπηση η οποία διεξήχθη το διάστημα 12-18 Οκτωβρίου και δημοσιεύεται για πρώτη φορά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η πλειονότητα των πολιτών (62,4%) γνωρίζουν και έχουν αγκαλιάσει το ψηφιακό Δημόσιο, αξιοποιώντας τις υπηρεσίες του πολλές φορές (από όσους το γνωρίζουν πάνω από το 61% το έχει χρησιμοποιήσει περισσότερες από 10 φορές).
Ταυτόχρονα, δηλώνουν ικανοποιημένοι από τη χρήση του, σε ποσοστά που ξεπερνούν το 90%.
Οι λόγοι είναι αυτοί που θα περίμενε κανείς: το gov.gr βοηθά τους πολίτες να κερδίζουν χρόνο στις συναλλαγές τους με το Δημόσιο (56,8%), τους επιτρέπει να αποφεύγουν τη γραφειοκρατία των δημόσιων υπηρεσιών (48%), αλλά είναι και εύκολο στη χρήση του.
Εξίσου υψηλά (60%) είναι τα ποσοστά όσων δηλώνουν ότι γνωρίζουν τον μοναδικό αριθμό του πολίτη που θα αντικαταστήσει ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, ΑΔΤ, με το 50% από αυτούς να τον βλέπουν ήδη θετικά.
Οι πολίτες επωφελούνται από όλο το εύρος των ψηφιακών δυνατοτήτων που προσφέρει η πλατφόρμα, με έμφαση στις δηλώσεις, τα πιστοποιητικά και τις βεβαιώσεις κάθε είδους, όπως και για τα θέματα Covid.
Περιμένουν, ωστόσο από τον αρμόδιο Υπουργό κ. Κυριάκο Πιερρακάκη, περισσότερες ηλεκτρονικές υπηρεσίες σε μια σειρά τομείς, με κυριότερους την υγεία (44,6%), τις συντάξεις (38,6%), τις μεταβιβάσεις ακινήτων (31,5), τα πιστοποιητικά δημοτολογίου και τις ληξιαρχικές πράξεις (33,5%).
Η ικανοποιητική εμπειρία τους, μάλιστα, από την πλατφόρμα, βελτίωσε και την άποψη που έχουν συνολικά για τον Ελληνικό Δημόσιο, με το 64,4% να απαντούν ότι το βλέπουν πιο θετικά. Μια, ομολογουμένως, σημαντική αλλαγή, αν λάβουμε υπόψη ότι οι κάτοικοι αυτής της χώρας είναι παραδοσιακά σκεπτικιστικοί, έως αρνητικοί απέναντι στο κράτος και την ικανότητά του να τους εξυπηρετεί.
«Σαν έτοιμοι από καιρό υποδέχθηκαν οι πολίτες το gov.gr. Τα ευρήματα της έρευνας δεν αφήνουν καμία αμφιβολία. Η πλειονότητα των πολιτών όχι μόνο γνωρίζουν την πλατφόρμα αλλά την έχουν εντάξει πλήρως στην καθημερινότητά τους, δηλώνοντας ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από τη χρήση της.
Η εμπειρία τους μάλιστα με τη νέα ψηφιακή διακυβέρνηση είναι τόσο θετική που βελτίωσε και την άποψή τους συνολικά για το Ελληνικό Δημόσιο. Μια μεταβολή που έχουμε να δούμε από την εποχή που δημιουργήθηκαν τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών!», σημειώνει ο κ. Γιάννης Δέτσης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Choose Strategic Communication Partner
Παραμένει ωστόσο ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό πολιτών που αγγίζει το 28% οι οποίοι δεν γνωρίζουν (ακόμη) την πλατφόρμα, παρά την υψηλή δημοσιότητα που απολαμβάνει. Ένα σοβαρό έλλειμμα που θα μπορούσε ίσως να αντιμετωπιστεί με πιο στοχευμένες προσπάθειες ενημέρωσης.
Όσον αφορά το προφίλ εκείνων που χρησιμοποιούν το gov.gr, συναντάμε τα μεγαλύτερα ποσοστά (σχεδόν 90%) στις νεότερες ηλικίες 25-34 και στους αποφοίτους ΑΕΙ-ΤΕΙ (88%).
Αντιθέτως τα ποσοστά πέφτουν όσο ανεβαίνουμε ηλικιακά και κατεβαίνουμε τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Έτσι, μόνο το 40,4% των συνανθρώπων μας ηλικίας 65 και άνω που γνωρίζουν την πλατφόρμα, τη χρησιμοποιούν και μόλις το 20% των αποφοίτων Δημοτικού, για τον απλούστατο λόγο διότι δεν διαθέτουν τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες (44,5%). Για αυτό άλλωστε πάνω από τους μισούς (53%) δηλώνουν ότι θα τη χρησιμοποιούσαν αν τους βοηθήσει κάποιος ή και εξοικειωθούν με τους υπολογιστές.
«Βλέπουμε δηλαδή ένα αναδυόμενο ψηφιακό χάσμα, αφού οι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας (65+) αλλά και οι απόφοιτοι πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν σε μεγάλο βαθμό αποκλεισμένοι από τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες.
Με δεδομένο, μάλιστα, ότι τα επόμενα χρόνια το «αναλογικό» Δημόσιο θα υποχωρεί συνεχώς έναντι του ψηφιακού, υπάρχει ο κίνδυνος αυτό το χάσμα να διευρυνθεί ακόμα περισσότερο, αυξάνοντας τις ανισότητες σε βάρος αυτών των ανθρώπων και οδηγώντας σε μια κοινωνία δύο ταχυτήτων.
«Αν λοιπόν θέλουμε η νέα digital εποχή που ανατέλλει, όχι μόνο στο Δημόσιο αλλά και στην οικονομία, να οδηγήσει και σε μια πιο δίκαιη και συμπεριληπτική κοινωνία, οφείλουμε να λάβουμε άμεσα πρωτοβουλίες για την καταπολέμηση του ψηφιακού αναλφαβητισμού, ώστε όλοι οι πολίτες να επωφεληθούν από τις τεράστιες δυνατότητες που προσφέρει η ψηφιακή μετάβαση.», τονίζει ο κ. Δέτσης. / ΑΠΕ-ΜΠΕ
Εξίσου υψηλά (60%) είναι τα ποσοστά όσων δηλώνουν ότι γνωρίζουν τον μοναδικό αριθμό του πολίτη που θα αντικαταστήσει ΑΦΜ, ΑΜΚΑ, ΑΔΤ, με το 50% από αυτούς να τον βλέπουν ήδη θετικά.
Οι πολίτες επωφελούνται από όλο το εύρος των ψηφιακών δυνατοτήτων που προσφέρει η πλατφόρμα, με έμφαση στις δηλώσεις, τα πιστοποιητικά και τις βεβαιώσεις κάθε είδους, όπως και για τα θέματα Covid.
Περιμένουν, ωστόσο από τον αρμόδιο Υπουργό κ. Κυριάκο Πιερρακάκη, περισσότερες ηλεκτρονικές υπηρεσίες σε μια σειρά τομείς, με κυριότερους την υγεία (44,6%), τις συντάξεις (38,6%), τις μεταβιβάσεις ακινήτων (31,5), τα πιστοποιητικά δημοτολογίου και τις ληξιαρχικές πράξεις (33,5%).
Η ικανοποιητική εμπειρία τους, μάλιστα, από την πλατφόρμα, βελτίωσε και την άποψη που έχουν συνολικά για τον Ελληνικό Δημόσιο, με το 64,4% να απαντούν ότι το βλέπουν πιο θετικά. Μια, ομολογουμένως, σημαντική αλλαγή, αν λάβουμε υπόψη ότι οι κάτοικοι αυτής της χώρας είναι παραδοσιακά σκεπτικιστικοί, έως αρνητικοί απέναντι στο κράτος και την ικανότητά του να τους εξυπηρετεί.
«Σαν έτοιμοι από καιρό υποδέχθηκαν οι πολίτες το gov.gr. Τα ευρήματα της έρευνας δεν αφήνουν καμία αμφιβολία. Η πλειονότητα των πολιτών όχι μόνο γνωρίζουν την πλατφόρμα αλλά την έχουν εντάξει πλήρως στην καθημερινότητά τους, δηλώνοντας ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από τη χρήση της.
Η εμπειρία τους μάλιστα με τη νέα ψηφιακή διακυβέρνηση είναι τόσο θετική που βελτίωσε και την άποψή τους συνολικά για το Ελληνικό Δημόσιο. Μια μεταβολή που έχουμε να δούμε από την εποχή που δημιουργήθηκαν τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών!», σημειώνει ο κ. Γιάννης Δέτσης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Choose Strategic Communication Partner
Παραμένει ωστόσο ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό πολιτών που αγγίζει το 28% οι οποίοι δεν γνωρίζουν (ακόμη) την πλατφόρμα, παρά την υψηλή δημοσιότητα που απολαμβάνει. Ένα σοβαρό έλλειμμα που θα μπορούσε ίσως να αντιμετωπιστεί με πιο στοχευμένες προσπάθειες ενημέρωσης.
Όσον αφορά το προφίλ εκείνων που χρησιμοποιούν το gov.gr, συναντάμε τα μεγαλύτερα ποσοστά (σχεδόν 90%) στις νεότερες ηλικίες 25-34 και στους αποφοίτους ΑΕΙ-ΤΕΙ (88%).
Αντιθέτως τα ποσοστά πέφτουν όσο ανεβαίνουμε ηλικιακά και κατεβαίνουμε τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Έτσι, μόνο το 40,4% των συνανθρώπων μας ηλικίας 65 και άνω που γνωρίζουν την πλατφόρμα, τη χρησιμοποιούν και μόλις το 20% των αποφοίτων Δημοτικού, για τον απλούστατο λόγο διότι δεν διαθέτουν τις απαραίτητες ψηφιακές δεξιότητες (44,5%). Για αυτό άλλωστε πάνω από τους μισούς (53%) δηλώνουν ότι θα τη χρησιμοποιούσαν αν τους βοηθήσει κάποιος ή και εξοικειωθούν με τους υπολογιστές.
«Βλέπουμε δηλαδή ένα αναδυόμενο ψηφιακό χάσμα, αφού οι άνθρωποι μεγαλύτερης ηλικίας (65+) αλλά και οι απόφοιτοι πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν σε μεγάλο βαθμό αποκλεισμένοι από τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες.
Με δεδομένο, μάλιστα, ότι τα επόμενα χρόνια το «αναλογικό» Δημόσιο θα υποχωρεί συνεχώς έναντι του ψηφιακού, υπάρχει ο κίνδυνος αυτό το χάσμα να διευρυνθεί ακόμα περισσότερο, αυξάνοντας τις ανισότητες σε βάρος αυτών των ανθρώπων και οδηγώντας σε μια κοινωνία δύο ταχυτήτων.
«Αν λοιπόν θέλουμε η νέα digital εποχή που ανατέλλει, όχι μόνο στο Δημόσιο αλλά και στην οικονομία, να οδηγήσει και σε μια πιο δίκαιη και συμπεριληπτική κοινωνία, οφείλουμε να λάβουμε άμεσα πρωτοβουλίες για την καταπολέμηση του ψηφιακού αναλφαβητισμού, ώστε όλοι οι πολίτες να επωφεληθούν από τις τεράστιες δυνατότητες που προσφέρει η ψηφιακή μετάβαση.», τονίζει ο κ. Δέτσης. / ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου