Εθνικές Εκλογές '23: Τα νέα σενάρια που εξετάζουν στο Μαξίμου μετά την τραγωδία των Τεμπών.

Τραγωδία Τεμπών, Διεξαγωγή εκλογών, μέγαρο Μαξίμου, Κυρ. Μητσοτάκη, Η ΑΥΓΗ, Κώστας Σαββόπουλος,

Στις 9 Απριλίου συμπληρώνονται σαράντα ημέρες από την πολύνεκρη τραγωδία των Τεμπών γεγονώς που φαίνεται να απομακρύνει το σενάριο διεξαγωγής των Εθνικών Εκλογών 2023 την υμερομηνία αυτή...

Ανοίγει η βεντάλια των σεναρίων αναφορικά με την ημερομηνία των εκλογών, καθώς η ανείπωτη τραγωδία στα Τέμπη καθιστά αβέβαιο τον αρχικό σχεδιασμό για προσφυγή στη λαϊκή ετυμηγορία στις 9 Απριλίου. Σύμφωνα με την εφημερίδα Η ΑΥΓΗ / Κώστας Σαββόπουλος, στις τελευταίες συσκέψεις που πραγματοποιήθηκαν στο Μέγαρο Μαξίμου για τη διαχείριση της πρωτοφανούς κρίσης, πρωθυπουργικοί συνεργάτες και άλλα κυβερνητικά στελέχη εισηγήθηκαν τη μετατόπιση της κάλπης στον χρόνο, καθώς «προέχουν η διαλεύκανση των αιτιών του δυστυχήματος και η στήριξη των οικογενειών των θυμάτων». Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, σύμφωνα με έγκυρες πηγές, δεν άνοιξε τα χαρτιά του, ενώ έχει δώσει εντολή προς υπουργούς και βουλευτές να τηρήσουν την οδό της σιωπής για τις σχετικές συζητήσεις που διεξάγονται στο παρασκήνιο.

Οι ημερομηνίες που κυκλώνονται

Στο ημερολόγιο, εντούτοις, του Μεγάρου Μαξίμου πολλοί έχουν κυκλώσει την 23η Απριλίου ως καταλληλότερη ημερομηνία. Υπό αυτό το πρίσμα, οι δεύτερες κάλπες, αν χρειαστούν, θα στηθούν στις 28 Μαΐου. Στα ενδότερα της κυβέρνησης κυκλοφορεί και η άποψη για τη μετάθεση των εκλογών στις 14 ή στις 21 Μαΐου, με τη δεύτερη εκλογική αναμέτρηση να δρομολογείται μετά τις Πανελλαδικές εξετάσεις, δηλαδή στις 25 Ιουνίου ή στις 2 Ιουλίου. Τέλος, δεν λείπουν και οι φωνές υπέρ της προσφυγής στη λαϊκή ετυμηγορία εντός Ιουνίου. Το κοινό επιχείρημα όσων εισηγούνται την αναθεώρηση του αρχικού εκλογικού σχεδιασμού, ανεξάρτητα από τις διαφοροποιήσεις τους σχετικά με τις ημερομηνίες, είναι ότι στις 9 Απριλίου συμπληρώνονται σαράντα ημέρες από την πολύνεκρη τραγωδία, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το κοινωνικό κλίμα που θα επικρατεί έναντι της κυβέρνησης.

Ούτως ή άλλως, εντός της Ν.Δ. αντιλαμβάνονται ότι το πολιτικό τοπίο της χώρας ενδέχεται να μεταβληθεί μόλις η κοινωνία ενσωματώσει το σοκ και οι πολιτικές δυνάμεις της αντιπολίτευσης ανοίξουν το κεφάλαιο των ευθυνών. Ήδη στην κυβέρνηση αναμένουν τις επόμενες κυλιόμενες μετρήσεις, που θα αποτυπώνουν την πρώτη εικόνα του πολιτικού κόστους από τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη. Εντός της παράταξης τονίζεται ότι το βάθος του πολιτικού αποτυπώματος της κρίσης είναι νωρίς να αξιολογηθεί, από τη στιγμή μάλιστα που η γραμμή του «ανθρώπινου λάθους», που λάνσαρε ο ίδιος ο Κ. Μητσοτάκης, κονιορτοποιήθηκε ακόμα και από συγγενείς των θυμάτων.

Ανησυχία για τις ακηδεμόνευτες κινητοποιήσεις

Γαλάζια στελέχη δεν κρύβουν την ανησυχία τους έναντι των καθημερινών, χωρίς κομματική κηδεμονία διαδηλώσεων που πραγματοποιούνται στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και άλλες πόλεις, με κεντρικά συνθήματα «Δεν είναι δυστύχημα, είναι δολοφονία» και «Οι ζωές μας μετράνε». Βουλευτής της κυβερνητικής πλειοψηφίας ανέφερε στην ΑΥΓΗ ότι «η δυναμική των αντιδράσεων είναι νωρίς να αξιολογηθεί». Σημειώνεται ότι ψηφοφόροι της Ν.Δ. εκδηλώνουν την αγανάκτησή τους επικοινωνώντας με τα γραφεία των βουλευτών και τις κομματικές οργανώσεις για το γεγονός ότι η κυβέρνηση κώφευσε απέναντι στις προειδοποιήσεις των εργαζομένων για την οικτρή κατάσταση του δικτύου και τις ελλείψεις στο σύστημα τηλεματικής-σηματοδότησης.

Ανενεργός ο νόμος για τη νέα ανεξάρτητη Αρχή

Παράλληλα, ενισχύεται το πλαίσιο καχυποψίας για τα κίνητρα της υπερκομματικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων που σύστησε ο νέος υπουργός Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης από τη στιγμή που στις 21.1.2023 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο Ν. 5014/2023, με το άρθρο 3 του οποίου συστήθηκε ως ανεξάρτητη Αρχή ο Εθνικός Οργανισμός Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων. Κοινώς, η Ν.Δ. δεν εφαρμόζει τον νόμο που ψήφισε μετά την ασύλληπτη τραγωδία, ενώ ήδη ακούγονται φωνές για τη γνωστή αλλεργία του συστήματος εξουσίας απέναντι στις ανεξάρτητες Αρχές. Ούτως ή άλλως, η αναγγελία ότι η επιτροπή θα εξετάσει, εκτός από τα αίτια του δυστυχήματος, και τις διαχρονικές καθυστερήσεις στην υλοποίηση των σιδηροδρομικών έργων ερμηνεύτηκε ως πρόθεση της Ν.Δ. να διαχύσει τις συνολικές ευθύνες στις προηγούμενες κυβερνήσεις.

Σ’ αυτό το φόντο, η αρθρογραφία και οι σχολιασμοί σε φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ περί «επιχείρησης πολιτικής ισοφάρισης για το Μάτι μέσω Τεμπών» από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ (liberal) προλειαίνουν, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, το έδαφος στο οποίο θα κινηθεί η κυβέρνηση μετά τη λήξη του εθνικού πένθους.
πηγή: avgi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου