Η Turkish Airlines υπέβαλε δεσμευτική προσφορά ύψους 275 εκατομμυρίων ευρώ (320 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) για την απόκτηση ποσοστού μεταξύ 26% και 27% της ισπανικής αεροπορικής εταιρείας Air Europa, σύμφωνα με τοπικά δημοσιεύματα.
Η Turkish Airlines (TK, Αεροδρόμιο Κωνσταντινούπολης ) υπέβαλε δεσμευτική προσφορά ύψους 275 εκατομμυρίων ευρώ (320 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) για την απόκτηση ποσοστού μεταξύ 26% και 27% της ισπανικής αεροπορικής εταιρείας Air Europa (UX, Πάλμα ντε Μαγιόρκα ), σύμφωνα με τοπικά δημοσιεύματα.
Ξεχωριστά, η Turkish Airlines επιβεβαίωσε στην πλατφόρμα δημοσιοποίησης της Türkiye (Kamuyu Aydinlatma Platformu - KAP) ότι αποφάσισε να υποβάλει προσφορά για την απόκτηση μειοψηφικού μεριδίου, καθώς η επένδυση στην Air Europa «θα είναι συμβατή με τους μακροπρόθεσμους στόχους δημιουργίας αξίας εντός του πεδίου εφαρμογής της στρατηγικής μας για το 2033».
Στην ανακοίνωσή της προς την KAP, η Turkish ανέφερε ότι η συμμετοχή στην Air Europa θα της επέτρεπε να επιτύχει ταχεία και κλιμακωτή ανάπτυξη στην αγορά της Λατινικής Αμερικής και θα συμβάλει στη βελτίωση και ενίσχυση των ροών εσόδων της και της περιφερειακής επιχειρησιακής ποικιλομορφίας.
Η ισπανική εφημερίδα El País ανέφερε ότι ο Juan José Hidalgo, πρόεδρος της Air Europa, ήταν «ικανοποιημένος» με τη συμφωνία και ότι τα χρήματα θα διασφάλιζαν ότι ο αερομεταφορέας θα μπορούσε να συνεχίσει να λειτουργεί. Το νέο κεφάλαιο ενός εκατομμυρίου θα επιτρέψει στην Air Europa να αποπληρώσει το δάνειο των 475 εκατομμυρίων ευρώ (551 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) που το κρατικό επενδυτικό ταμείο της Ισπανίας (Sociedad Estatal de Participaciones Industriales - SEPI) παρείχε στον αερομεταφορέα στο αποκορύφωμα της πανδημίας COVID-19.
Ο Ινταλγκό πρόσθεσε ότι η Globalia , μητρική εταιρεία της Air Europa και ιδιοκτήτρια του 80% της, δεν θα αναζητήσει περαιτέρω ενδιαφερόμενους, καθώς ο αερομεταφορέας θα έχει πλέον δύο «ισχυρούς εταίρους» - την IAG International Airlines Group , η οποία κατέχει επί του παρόντος το υπόλοιπο 20%, και την Turkish Airlines.
Η Air France-KLM και ο Όμιλος Lufthansa αποσύρθηκαν πρόσφατα από τις διαπραγματεύσεις τους με την Globalia για μια πιθανή επένδυση στην Air Europa. Και οι δύο όμιλοι φέρονται να ενδιαφέρονται για την TAP Air Portugal , η οποία βρίσκεται σε διαδικασία μερικής ιδιωτικοποίησης , με τη Λισαβόνα να προσφέρει έως και 44% σε ιδιώτες επενδυτές (και 5% στους εργαζομένους).
Η Air Europa διαθέτει στόλο που αποτελείται από ένα B737-8 (με άλλα 28 προς παράδοση), δεκαεπτά B737-800 , δέκα B787-8 και δεκαοκτώ B787-9 (συν πέντε ακόμη προς παράδοση). Η θυγατρική της Aeronova διαθέτει εννέα B737-800.
Η ch-aviation επικοινώνησε με την Air Europa και την Globalia για σχόλια.
Η Globalia επιδιώκει να πουλήσει την Air Europa εδώ και χρόνια. Το 2024, η συμφωνία της με την IAG για την απόκτηση του υπόλοιπου 80% ακυρώθηκε , αφού η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προσπάθησε να μπλοκάρει τη συμφωνία (παρά τα πολλά διορθωτικά μέτρα που προσφέρθηκαν ) με το σκεπτικό ότι θα έβλαπτε τον ανταγωνισμό, καθώς ο όμιλος κατέχει επίσης την Iberia .
Προστασία εμπιστευτικότητας
Σε ξεχωριστή εξέλιξη, το ισπανικό δικαστήριο Audiencia Nacional αποφάνθηκε κατά του εποπτικού φορέα διαφάνειας της χώρας (Consejo de Transparencia y Buen Gobierno - CTBG), διατηρώντας την εμπιστευτικότητα των εγγράφων που σχετίζονται με τη διάσωση της Air Europa από την SEPI το 2020.Αυτό επιβεβαιώνει μια απόφαση κατώτερου δικαστηρίου ότι η SEPI δεν ήταν υποχρεωμένη να δημοσιοποιήσει βασικά έγγραφα λόγω των διατάξεων περί εμπιστευτικότητας που περιγράφονται σε βασιλικό διάταγμα. Οι ζητούμενες πληροφορίες εμπίπτουν σε ένα συγκεκριμένο νομικό καθεστώς εμπιστευτικότητας που αντικαθιστά τον γενικό νόμο περί διαφάνειας, πρόσθεσε, όπως ανέφερε η εφημερίδα El Confidencial.
πηγή: camarahispano-turca.org

Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου