Moody's: Αναβάθμιση του ελληνικού αξιόχρεου

Σε αναβάθμιση του ελληνικού αξιόχρεου κατά δύο βαθμίδες, σε Β1 από Β3, προχώρησε το βράδυ της Παρασκευής ο οίκος Moody's, θέτοντας σταθερό outlook, από θετικό....


Σε αναβάθμιση του ελληνικού αξιόχρεου κατά δυο βαθμίδες, σε Β1 από Β3 προχώρησε ο οίκος Moody's, θέτοντας σταθερό outlook, από θετικό.

Οπως αναφέρει, οι λόγοι για την αναβάθμιση της χώρας είναι:
  1. - Το πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων δείχνει εδραιωμένο και οι ήδη υλοποιημένες μεταρρυθμίσεις έχουν αρχίσει να αποδίδουν. Η ενίσχυση της οικονομίας σε συνδυασμό με την επιτήρηση από τους δανειστές θα μειώσει περαιτέρω το ρίσκο ανατροπής των μεταρρυθμίσεων.
  2. -Πλέον υπάρχει ιστορικό δημοσιονομικής υπεραπόδοσης, κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί καθώς το μεγαλύτερο μέρος της δημοσιονομικής βελτίωσης οφείλεται σε δομικά μέτρα.
  3. -Έχει βελτιωθεί σημαντικά η βιωσιμότητα του χρέους από το πακέτο ελάφρυνσης του περασμένου Ιουνίου.

Το tweet του Ευκλείδη Τσακαλώτου

«Λίγες μόλις ώρες μετά την παρατήρηση του κ. Σταϊκούρα ότι όλες οι διεθνείς εκθέσεις επιβεβαιώνουν την κριτική της ΝΔ, η Moody's αναβαθμίζει την ελληνική οικονομία κατά 2 βαθμίδες. Ίσως το timing να μην είναι το ισχυρότερο χαρτί είτε της ΝΔ είτε του ίδιου» σχολίασε ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος με ανάρτηση στο twitter.

Οι Λιβανέζοι στους δρόμους κατά των γάμων ανηλίκων

Μικρά κορίτσια, που φόραγαν νυφικό και πέπλο, συμμετείχαν στη διαδήλωση, κρατώντας ένα πανό με το σύνθημα: «Το τέλος του γάμου παιδιών ξεκινά από την εκπαίδευσή τους»...


Εκατοντάδες Λιβανέζοι διαδήλωσαν σήμερα στη Βηρυτό κατά του γάμου ανηλίκων, αξιώνοντας την υιοθέτηση νομοθεσίας που θα απαγορεύει τον γάμο πριν από την ηλικία των 18 ετών.

Αψηφώντας τη βροχή, πολλές γυναίκες, μαζί με βουλευτές και καλλιτέχνες πραγματοποίησαν πορεία έως το Κοινοβούλιο, στο πλαίσιο της κινητοποίησης, που οργάνωσαν ενώσεις της κοινωνίας των πολιτών, όπως μετέδωσε ένας φωτορεπόρτερ του Γαλλικού Πρακτορείου.

Κοριτσάκια, που φόραγαν νυφικό και πέπλο, συμμετείχαν στη διαδήλωση, κρατώντας ένα πανό με το σύνθημα: «Το τέλος του γάμου παιδιών ξεκινά από την εκπαίδευσή τους».

«Παντρεύτηκαν κοριτσάκια, τα οδήγησαν στον θάνατο», «νομοθέτες του κοινοβουλίου, ένα κορίτσι έχει δικαίωμα στην ασφάλεια» φώναζαν οι διαδηλωτές.

Κάποιοι από το πλήθος κρατούσαν πλακάτ, όπου αναγράφονταν συνθήματα όπως «όχι πριν από τα 18 έτη» και «στοπ στον πρόωρο γάμο».

Η Άμπιρ Άμπντελ Ραζέκ, μια 22χρονη μητέρα που πήγε στη διαδήλωση μαζί με την κορούλα της, επιβεβαίωσε πως παντρεύτηκε η ίδια σε ηλικία 14 ετών. Είπε στο Γαλλικό Πρακτορείο πως ελπίζει ότι η κόρη της «θα τελειώσει τις σπουδές της και δεν θα παντρευτεί πριν από τα 22» της.

Οι διαδηλωτές ζητούν να τεθεί σε ισχύ νόμος που θα ορίζει την κατώτερη νόμιμη ηλικία του γάμου στα 18 έτη.

Hλεκτρονικό περιουσιολόγιο για όλους – Τι θα πρέπει να δηλώνουμε υποχρεωτικά

Τους επόμενους μήνες ξεκινάει η εφαρμογή του περιουσιολογίου – Νέος πονοκέφαλος για τους φορολογούμενους...


Μαζί με το άνοιγμα των τραπεζικών λογαριασμών έρχεται και το ηλεκτρονικό περιουσιολόγιο, το οποίο, σύμφωνα με το in.gr, εκτιμάται ότι θα τεθεί σε ισχύ στο τέλος Μαρτίου.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) εντός του τρέχοντος έτους θα δημιουργηθεί η βασική υποδομή του ηλεκτρονικού περιουσιολογίου, ενώ θα έχουν περάσει και από τη Βουλή και οι απαιτούμενες διατάξεις για την οικοδόμησή του.

Μετά την ενεργοποίηση του ηλεκτρονικού περιουσιολογίου όλα τα μετρητά που διατηρεί κάποιος εκτός τραπεζικού συστήματος θα πρέπει να δηλωθούν. Έτσι, η εφορία θα αποκτήσει για πρώτη φορά πραγματική εικόνα της περιουσίας των Ελλήνων.

Από το 2008 είχαν ακουστεί οι πρώτες φήμες για το περιουσιολόγιο που ουσιαστικά σημαίνει την καταγραφή της κινητής και ακίνητης περιουσίας των Ελλήνων και τη φορολόγησή της.

Το 2015 η ΑΑΔΕ είχε προχωρήσει σε έναν σχεδιασμό του περιουσιολογίου που, ωστόσο, αναβλήθηκε και πάλι. Πλέον φαίνεται ότι το νερό μπαίνει στο αυλάκι και η κυβέρνηση ετοιμάζεται για τη μεγάλη ανατροπή.

Το ηλεκτρονικό περιουσιολόγιο θα περιλαμβάνει το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων των φορολογούμενων. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι δυσκολεύουν τα πράγματα για όσους αποκρύπτουν εισοδήματα, ακίνητα και γενικότερα περιουσιακά στοιχεία μεγάλης αξίας, καθώς εφόσον εντοπισθούν από τις φορολογικές αρχές οι κάτοχοι αυτών θα κινδυνεύουν με υψηλότατα πρόστιμα.

Η βάση δεδομένων


Στόχος της φορολογικής διοίκησης είναι η δημιουργία μιας τεράστιας βάσης δεδομένων με τα περιουσιακά στοιχεία 8,5 εκατ. φορολογουμένων και όλων των επιχειρήσεων, που θα περιλαμβάνει κατοικίες, οικόπεδα, αγροτεμάχια, αποθήκες, αυτοκίνητα και λοιπά οχήματα, σκάφη θαλάσσης και αεροσκάφη, μεγάλη χρηματικά ποσά που φυλάσσονται στα στρώματα, καταθέσεις σε τράπεζες, μετοχές, ομόλογα, έντοκα γραμμάτια, συμμετοχές σε πάσης φύσεως επιχειρήσεις, εταιρικά μερίδια, μερίδια αμοιβαίων κεφαλαίων.

Ακόμη φορολογούμενοι που διατηρούν ρευστό σε θυρίδες ή σε κρυψώνες μάλλον θα πρέπει να αναμένουν πλήγμα, καθώς, εκτός απροόπτου, θα κληθούν να το δηλώσουν εφόσον αυτό ξεπερνά τα 30.000 ευρώ, ενώ σε δύσκολη θέση θα βρεθούν και όσοι κατέχουν κοσμήματα, τιμαλφή και έργα τέχνης που αποτιμώνται σε αξία άνω των 15.000 ευρώ.

Όσοι αποφύγουν να δηλώσουν το ύψος των μετρητών τους (άνω των 30.000 ευρώ) θα βρεθούν αντιμέτωποι με την εφορία εάν επιχειρήσουν να κάνουν αγορές μεγάλης αξίας καθώς θα πρέπει να δικαιολογήσουν την προέλευση των χρημάτων τους.

Από την άλλη, εάν αποφασίσουν να είναι νομοταγείς φορολογούμενοι δηλώντας τις χιλιάδες των μετρητών τα οποία είχαν κρυμμένα, ενδέχεται, μετά από διασταυρώσεις, να τους ζητηθεί να δώσουν εξηγήσεις εάν διαπιστωθεί ότι δεν είχαν φορολογηθεί στο παρελθόν. Στην περίπτωση που διαπιστωθεί ότι πρόκειται για «μαύρο» χρήμα θα τους καταλογιστούν πρόσθετοι φόροι και προσαυξήσεις.

Με την πλήρη λειτουργία του περιουσιολογίου και την εφαρμογή των έμμεσων τεχνικών ελέγχου η εφορία θα έχει τη δυνατότητα να προσδιορίζει το πραγματικό φορολογητέο εισόδημα κάθε φορολογούμενου με βάση όλα τα έσοδα και τα έξοδά του, τα περιουσιακά του στοιχεία (κινητά και ακίνητα) και τις καταθέσεις του στις τράπεζες.

Στο σύστημα του ηλεκτρονικού περιουσιολογίου θα έχουν πρόσβαση οι φορολογούμενοι (στην ηλεκτρονική τους μερίδα) καθώς και ελεγκτικά στελέχη της φορολογικής διοίκησης. Το σύστημα θα υποστηρίζει την υποδοχή και ενσωμάτωση δεδομένων περιουσίας από άλλα συστήματα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων ή και άλλων φορέων ακόμα και στην περίπτωση κατά την οποία αυτά δεν τηρούνται μηχανογραφικά.

Γιατί να φάω βρώμη;

Η βρώμη ανήκει στα δημητριακά και είναι γνωστή επιστημονικά ως Avena sativa. Η βρώμη καλλιεργείται κυρίως στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη. Είναι μια πολύ καλή πηγή ινών, ειδικά β-γλυκάνης και έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά...


Τα τελευταία χρόνια ένα «ξεχασμένο» δημητριακό έχει αρχίσει να ακούγεται  πολύ. Μπισκότα βρώμης, μπιφτέκια βρώμης, μπάρες δημητριακών με βρώμη… Τελικά γιατί να επιλέξει κανείς αυτό το δημητριακό; Είναι απλά μια μόδα; Το επιβάλει το φωτογενές lifestyle των celebrities; ΟΧΙ. Η βρώμη είναι ένα δημητριακό θησαυρός για την  υγεία. Παρακάτω σας έχω 6 λόγους για να εντάξετε την βρώμη στη διατροφή σας.
  1. Είναι ένα δημητριακό ιδιαίτερα πλούσιο σε βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες. Επίσης, είναι φυσικά ελεύθερη γλουτένης και έχει πολύ χαμηλή περιεκτικότητα σε Νάτριο.
  2. Περιέχει 11-15γρ. πρωτεΐνης, αρκετά υψηλή περιεκτικότητα σε σχέση με άλλα δημητριακά πρωινού. 100γρ. βρώμης περιέχουν 3,1γρ. μονοακόρεστα και 3,2γρ. πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, ενώ είναι φυσικά πολύ φτωχή στα «κακά» κορεσμένα λιπαρά οξέα.
  3. Έχει φανεί πως συμβάλει στη μείωση της χοληστερόλης στο αίμα, κυρίως λόγω της περιεκτικότητάς της σε β-γλυκάνη. Ακόμη έχει φανεί πως ίσως να βοηθά στη μείωση της αρτηριακής υπέρτασης, ωστόσο χρειάζεται περαιτέρω έρευνα πάνω σε αυτό.
  4. Χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά της σε φυτικές ίνες, εξασφαλίζει την καλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος.
  5. Χάρη στη β-γλυκάνη, συμβάλει στον καλύτερο γλυκαιμικό έλεγχο (έλεγχο του σακχάρου του αίματος) τόσο σε ασθενείς με Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου2, όσο και σε υγιείς.
  6. Ένα γεύμα με βρώμη προκαλεί μεγάλο κορεσμό λόγω κυρίως των φυτικών ινών και αυτό ίσως συσχετίζεται με χαμηλότερο σωματικό βάρος σε σύγκριση με άτομα που δεν καταναλώνουν βρώμη. Μην ξεχνάτε πως ο κορεσμός δεν σχετίζεται πάντα με το θερμιδικό περιεχόμενο, αλλά υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που τον επηρεάζουν.
Ωραία λοιπόν. Ας πούμε ότι σας έπεισα. Πώς να καταναλώσετε τη βρώμη;

Καλό θα ήταν για αρχή, να αποφύγετε τις  μπάρες δημητριακών του εμπορίου, καθώς συνήθως η περιεκτικότητα σε βρώμη τελικά είναι μικρή, ή ακόμα κι όταν είναι ικανοποιητική, τα προϊόντα αυτά έχουν πολλά σάκχαρα, αλάτι και κορεσμένα λιπαρά. Το ίδιο ισχύει και για το muesli που συνήθως είναι μικρές μπαλίτσες βρώμης που σταθεροποιούνται με άφθονη ζάχαρη ή άλλα σιρόπια, πολλές φορές μάλιστα με τον ισχυρισμό «δεν περιέχει ζάχαρη», μη θεωρώντας τα σιρόπια ζάχαρη! Αντί αυτών λοιπόν, προτιμείστε ολόκληρες ή και αλεσμένες νιφάδες βρώμης με αποξηραμένα φρούτα ή ξηρούς καρπούς και γάλα, σπιτικές μπάρες με μέλι, τον δημοφιλή στις βόρειες χώρες χυλό από γάλα και αλεσμένη βρώμη… ή φυσικά τα αγαπημένα μου μπισκότα με βρώμη και μαύρη σοκολάτα! Εν ολίγοις, υπάρχουν πάρα πολλοί τρόποι να καταναλώσει κανείς βρώμη, από τους πιο απλούς μέχρι και πιο σύνθετους. Το θέμα είναι να είμαστε ανοιχτοί σε νέες γεύσεις και οι επιλογές μας να στοχεύουν όσο το δυνατόν στην καλή υγεία.

Εξάλλου…Είμαστε ό,τι τρώμε!
της Βιργινίας Κεφαλά - Διαιτολόγου-Διατροφολόγου

Ποιος θυμάται την Οδηγία Μπολκεστάιν; Δήμοι και Περιφέρειες στη μέγγενη της ΕΕ

H «Οδηγία Μπολκεστάιν» μεταξύ των άλλων προέβλεπε ότι στην περίπτωση απασχόλησης εργαζομένων από μια επιχείρηση σε χώρα της ΕΕ, θα επιτρέπεται αυτοί να πληρώνονται όχι με τους όρους αμοιβής που ισχύουν σε αυτή τη χώρα, αλλά με αυτούς που ισχύουν στη χώρα προέλευσης!


του Παναγιώτη Μαυροειδή*

Το 2004, είχε προκαλέσει σοκ η προτεινόμενη «Οδηγία (Directive) Υπηρεσιών» στην ΕΕ, που έγινε γνωστή με το όνομα «Οδηγία Μπολκεστάιν». Μεταξύ των άλλων προέβλεπε ότι στην περίπτωση απασχόλησης εργαζομένων από μια επιχείρηση σε χώρα της ΕΕ, θα επιτρέπεται αυτοί να πληρώνονται όχι με τους όρους αμοιβής που ισχύουν σε αυτή τη χώρα, αλλά με αυτούς που ισχύουν στη χώρα προέλευσης.

Μετά από μεγάλες αντιδράσεις, στην τελική μορφή υιοθέτησης της Οδηγίας το 2006, ο συγκεκριμένος όρος άλλαξε, μέσω προσθήκης κάποιων τροποποιήσεων. Όχι όμως και η ουσία της Οδηγίας η ουσία της οποίας ήταν η θέσπιση κανόνων και απαγορεύσεων έτσι ώστε να διευκολύνεται η «ελευθερία παροχής υπηρεσιών» από τις μεγάλες επιχειρήσεις, σε όλους τους τομείς, χωρίς περιορισμούς και ελέγχους σε ότι αφορά ζητήματα δημόσιου κοινωνικού συμφέροντος, εργατικών δικαιωμάτων ή προστασίας του οικιστικού και ευρύτερου περιβάλλοντος.

Η Business Europe βάζει ορίζει την πολιτική της ΕΕ

Από το 2016 έως σήμερα κύλησε πολύ νερό στο αυλάκι. Η ΕΕ βάθυνε αποφασιστικά ως προς τον κύριο χαρακτήρα της, δηλαδή ως πολιτική και ευρύτερη θεσμική μορφή εξυπηρέτησης των βασικών συμφερόντων του ευρωπαϊκού κεφαλαίου στον «ευρωπαϊκό χώρο», αλλά και σε κάθε κράτος μέλος χωριστά. Στην διαμόρφωση των αποφάσεών της, είναι όλο και πιο ενεργητική η παρέμβαση της Business Europe, που αποτελεί ένα βασικό κανάλι προώθησης των αναγκών των πολυεθνικών επιχειρήσεων,στα ούτως ή άλλως στεγανά κέντρα αποφάσεων της ΕΕ.

Εδώ και τέσσερα χρόνια περίπου η Οδηγία περί Υπηρεσιών, βρίσκεται σε διαδικασία έγκρισης μιας πολύ σημαντικής τροποποίησης, που σήμερα φτάνει στο τελικό της στάδιο.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χώνει τη μύτη της και το βαρύ χέρι ελέγχου στα πάντα

Σύμφωνα με το υπό συζήτηση σχέδιο, στο εξής, κάθε δημόσια αρχή σε οποιοδήποτε κράτος μέλος της ΕΕ, είτε πρόκειται για κυβέρνηση ή Υπουργείο είτε πρόκειται για Περιφέρεια ή Δήμο, στην περίπτωση που σκοπεύει να θεσπίσει οτιδήποτε σχετικό με τους όρους παροχής Υπηρεσιών στην επικράτειά της, οφείλει να κοινοποιεί το σχετικό Σχέδιο στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η τελευταία θα αποφαίνεται αν η σχεδιαζόμενη ενέργεια είναι συμβατή ή αντίκειται στη γενική φιλοσοφία της ελεύθερης διακίνησης υπηρεσιών, δηλαδή της απόλυτης ασυδοσίας της αγοράς.

Κοινοποίηση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλεπόταν και στη σημερινή μορφή της Οδηγίας. Ωστόσο, τώρα το πλαίσιο γίνεται εξαιρετικά πιο αυστηρό. Υπάρχει επίσης η υποχρέωση κοινοποίησης εκ των προτέρων (3 μήνες πριν) και όχι απλά ενημέρωσης μετά την εφαρμογή της όποιας ρύθμισης όπως ήταν ως τώρα.

Η γενική φιλοσοφία κυρίως μέσω των άρθρων 15 και 16 αφορά τον έλεγχο συμμόρφωσης και τήρησης των βασικών κανόνων περί «ελεύθερης παροχής υπηρεσιών», που τυχόν παραβιάζονται από της δημόσιες αρχές.

Οι τομείς εφαρμογής είναι πολλοί και με εξαιρετική σημασία: Παιδική φροντίδα, πολεοδομικός σχεδιασμός, υπηρεσίες ύδρευσης, ενέργεια, διαχείριση απορριμμάτων και πολλά άλλα τα οποία στην πλειοψηφία των περιπτώσεων οι σχετικές αποφάσεις βρίσκονται στη δικαιοδοσία Δήμων και Περιφερειών.

Το άρθρο 15 ρητά αναφέρει ότι ελέγχονται μέτρα που αφορούν τυχόν αυθαίρετες προϋποθέσεις στους όρους παροχής Υπηρεσιών από επιχειρήσεις.

Πέρα από τη σκόπιμη νομική ασάφεια, ας δούμε στην πράξη περιπτώσεις εφαρμογής της Οδηγίας.
  • Ας υποθέσουμε ότι ένας δήμος επιδιώκει να θέσει κάποιους περιορισμούς στη λειτουργία τουριστικής ενοικίασης τύπου Airbnb (υπαρκτό παράδειγμα στο Δήμο Άμστερνταμ), για λόγους προστασίας των όρων στέγασης, ενοικίασης των κατοίκων του κλπ ή περιορισμούς ανέγερσης και λειτουργίας μεγάλων ξενοδοχείων σε μια ακτή, για λόγους αισθητικής ή άλλους. Η δράση αυτή είναι μη συμβατή σύμφωνα με την Οδηγία και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει το δικαίωμα να την απορρίψει.
  • Το ίδιο ισχύει στην περίπτωση που ένας Δήμος επιχειρήσει τροποποιήσεις ως προς τον αριθμό και το μέγεθος επιχειρήσεων στην επικράτειά του, όπως για παράδειγμα μεγάλων supermarkets ή Malls θέλοντας πχ να προστατεύσει μικρότερες επιχειρήσεις ή υπάρχοντα ωράρια λειτουργίας και εργασίας εργαζομένων.
  • Μια Περιφέρεια ή ένας Δήμος αποφασίζει ότι για λόγους παιδαγωγικούς, επιστημονικούς ή τήρησης εργασιακής νομοθεσίας να ορίσει ελάχιστο αριθμό εργαζομένων σε επιχειρήσεις όπως ένας παιδικός σταθμός ή άλλου τύπου παιδικής φροντίδας. Το άρθρο 15 της Οδηγίας απαγορεύει ωστόσο να μπαίνουν τέτοια όρια.
  • Με την ίδια λογική, δεν είναι αποδεκτό από την Οδηγία να τεθούν από μια Δημόσια Αρχή ανώτατες τιμές σε μια παρεχόμενη υπηρεσία (για λόγους προστασίας οικονομικά αδύναμων), όπως για παράδειγμα στα τιμολόγια ενέργειας από μια αντίστοιχη επιχείρηση.
  • Ένας δήμος ή μια Περιφέρεια, επιδιώκει να προωθήσει τη θέσπιση νομικού πλαισίου για τη λειτουργία δημόσιας (δημοτικής, διαδημοτικής, συνεταιριστικής κλπ) και μη κερδοσκοπικής διαχείρισης απορριμμάτων ή της ύδρευσης. Η Οδηγία απαγορεύει όμως  περιορισμούς ως προς τη νομική μορφή επιχειρήσεων.
Ο κατάλογος είναι μακρύς.

Σύμφωνα με το άρθρο 16 της Οδηγίας, η εκάστοτε Δημόσια Αρχή, καλείται να αποδείξει ότι δράσεις σαν τις παραπάνω είναι «αναγκαίες» κατ’ εξαίρεση και δεν αποδεικνύονται «δυσανάλογες» ως προς τυχόν ανάγκες.

Ακόμη κα αν κάποιες δράσεις παραπλήσιες με τις παραπάνω τελικά κριθούν «επιτρεπτές», το ουσιαστικό ερώτημα είναι:

Από πού αντλείται το δικαίωμα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να χώνει τη μύτη της και το βαρύ της χέρι ελέγχου σε ζητήματα καθημερινής ζωής στην τελευταία γωνιά της Ευρώπης, παίζοντας το ρόλο του «κερδοφύλακα» των επιχειρήσεων; 

Ο συγκεντρωτισμός και ο αυταρχισμός σε όλο τους το μεγαλείο!

Η Οδηγία αυτή, διευρύνει την απόλυτη δικτατορική εξουσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και γενικά του αντιδραστικού και ανεξέλεγκτου θεσμικού οικοδομήματος της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όχι μόνο στο γενικό πεδίο της οικονομίας, της επιβολής της λιτότητας, αντιδραστικών εργασιακών σχέσεων και ιδιωτικοποιήσεων, αλλά και σε όλες τις πλευρές της κοινωνικής ζωής.

Το ζήτημα της στάσης απέναντι στην ΕΕ δεν είναι επομένως «μακρινό» ή «ιδεολογικό» ζήτημα, αλλά το βρίσκουμε μπροστά μας παντού. Και εδώ χρειάζεται καθαρή απάντηση στο ερώτημα:

Αποδοχή και υποταγή ή άρνηση και αγώνας για την ανατροπή αυτού του πλαισίου;
___________________________________________

* Ο Παναγιώτης Μαυροειδής, είναι κορυφαίο στέλεχος της κομμουνιστικής αριστεράς, μέλος του ΠΣΟ της ΑΝΤΑΡΣΥΑ και υποψήφιος ευρωβουλευτής και βουλευτής στην Αττική με την ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Αρθρογραφεί στον ιστοχώρο pandiera.gr και άλλες ιστοσελίδες του χώρου..
  πηγή: pandiera.gr

Σε διορθώσεις στο δημοσίευμα «Η αόρατη μειονότητα της Ελλάδας» προχώρησε το BBC

Σε διορθώσεις στο ανιστόριτο ρεπορτάζ του BBC με τίτλο «Η αόρατη μειονότητα της Ελλάδας - οι Μακεδόνες Σλάβοι», προχώρησε το βρετανικό δίκτυο μετά την επιστολή διαμαρτυρίας που απέστειλε ο Έλληνας πρέσβης στο Ηνωμένο Βασίλειο...


Σε διορθώσεις στο δημοσίευμα με τίτλο «Η αόρατη μειονότητα της Ελλάδας- οι Μακεδόνες Σλάβοι» που πρωτοδημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα του BBC στις 24 Φεβρουαρίου, προχώρησε το βρετανικό δίκτυο, μετά την επιστολή που απέστειλε ο Έλληνας πρέσβης στο Ηνωμένο Βασίλειο, Δημήτρης Καραμήτσος-Τζιράς, ενώ προστέθηκε σύνδεσμος με ολόκληρη την επιστολή.

Συγκεκριμένα, κάτω από το δημοσίευμα έχει προστεθεί μία επικαιροποιημένη παράγραφός που αναφέρει τα εξής: «Η γλώσσα που χρησιμοποιήθηκε σε αυτή την ιστορία αποσαφηνίζεται σε δύο σημεία. Ένα λάθος σε σχέση με την αλλαγή του «μακεδονικού» Συντάγματος έχει αφαιρεθεί, ενώ προστίθενται επιπλέον πληροφορίες σε σχέση με την ελληνική θέση αναφορικά με τη σλαβόφωνη κοινότητα, συμπεριλαμβανομένου συνδέσμου σε επιστολή προς το BBC από τον πρέσβη της Ελλάδας στο Ηνωμένο Βασίλειο».

Πράγματι, από το τμήμα του άρθρου με υπότιτλο «Greece's position», όπου εξηγούνταν η ελληνική θέση στο θέμα, έχει αφαιρεθεί η εξής πρόταση: «η συμφωνία για το όνομα της Βόρειας Μακεδονίας απαιτεί από τα Σκόπια να αλλάξουν το Σύνταγμά τους, αφαιρώντας αναφορές σε ‘μειονότητα' στην Ελλάδα». Επίσης στο ίδιο τμήμα έχει προστεθεί η εξής πρόταση: «Η Συμφωνία των Πρεσπών λέει ότι η ιθαγένεια (nationality) των πολιτών της Βόρειας Μακεδονίας είναι ‘Μακεδονική /πολίτης της Δημοκρατίας της Βόρειας Μακεδονίας' - το οποίο, όπως τονίζει η ελληνική κυβέρνηση, δεν εικάζει ύπαρξη μακεδονικής εθνότητας (ethnicity)». Στο σημείο αυτό, περιλαμβάνεται ο σύνδεσμος που οδηγεί στην επιστολή του Έλληνα πρέσβη προς το BBC, όπως αυτή έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο του υπουργείου Εξωτερικών.

Επιπλέον, στην εισαγωγή του άρθρου έχει γίνει η εξής αλλαγή: η αρχική πρόταση «Επικυρώνοντας τη συμφωνία με την προσφάτως μετονομασθείσα Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας, η Ελλάδα έχει έμμεσα αναγνωρίσει την ύπαρξη μακεδονικής γλώσσας και εθνότητας» τροποποιήθηκε ως εξής: «Τον Ιανουάριο η Ελλάδα επικύρωσε μια συμφωνία με την προσφάτως μετονομασθείσα Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας. Μερικοί ισχυρίζονται ότι αυτό αποτελεί το πρώτο βήμα προς την αναγνώριση της ύπαρξης μακεδονικής γλώσσας και εθνότητας».

Και προς το τέλος του άρθρου στην πρόταση «Η επικύρωση της συμφωνίας της Ελλάδας με τη Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας - και η έμμεση αναγνώριση μακεδονικής γλώσσας και εθνότητας...» έχει προστεθεί η φράση «και όπως μερικοί ισχυρίζονται», με την τροποποιημένη πρόταση να διαμορφώνεται ως εξής: «Η επικύρωση της συμφωνίας της Ελλάδας με τη Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας - και, όπως μερικοί ισχυρίζονται, η έμμεση αναγνώριση μακεδονικής γλώσσας και εθνότητας...»