Η Κίνα παρουσιάζει νέα μαχητικά αεροσκάφη έκτης γενιάς stealth


    Η δοκιμαστική πτήση συνέπεσε με την επέτειο γέννησης του Μάο Τσε Τουνγκ, ιδρυτή της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας. Τα σχέδια των αεροσκαφών είναι ξεχωριστά από τα αεροσκάφη Chengdu και Shenyang και μπορεί να είναι από τα πιο εξελιγμένα επανδρωμένα μαχητικά στον κόσμο.


Η Κίνα φαίνεται να έχει δοκιμάσει νέα στρατιωτικά αεροσκάφη έκτης γενιάς stealth καθώς βίντεο με τα πολεμικά αεροσκάφη έγιναν viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Μυστηριώδες αεροσκάφος χωρίς ουρά εθεάθησαν να πετούν πάνω από την πόλη Τσενγκντού στη νοτιοδυτική επαρχία Σιτσουάν, αν και το υπουργείο Άμυνας δεν έχει ακόμη επιβεβαιώσει την εικασία.

Και οι δύο πίδακες είναι χωρίς ουρά, που σημαίνει ότι δεν διαθέτουν κατακόρυφους σταθεροποιητές που βοηθούν στη διατήρηση του ελέγχου. Τέτοια αεροσκάφη συνήθως διατηρούνται σταθερά από υπολογιστές που ερμηνεύουν τις εισόδους ελέγχου του πιλότου και καθιστούν αδύνατο τον εντοπισμό τους.

Η δοκιμαστική πτήση συνέπεσε με την επέτειο γέννησης του Μάο Τσε Τουνγκ, ιδρυτή της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας. Τα σχέδια των αεροσκαφών είναι ξεχωριστά από τα αεροσκάφη Chengdu και Shenyang και μπορεί να είναι από τα πιο εξελιγμένα επανδρωμένα μαχητικά στον κόσμο.

Το μεγαλύτερο από τα δύο σχέδια είναι περίπου σε σχήμα ρόμβου, με τρεις εισαγωγές αέρα για τους κινητήρες του, δύο δίπλα στην άτρακτο και μία στην κορυφή – μια εξαιρετικά ασυνήθιστη διαμόρφωση. Το μικρότερο έχει πιο συμβατική διάταξη, αλλά δεν έχει ουρά.

Χωρίς ουρά

Και τα δύο αεροσκάφη είναι χωρίς ουρά, πράγμα που σημαίνει ότι δεν διαθέτουν κάθετους σταθεροποιητές που βοηθούν στη διατήρηση του ελέγχου. Τέτοια αεροσκάφη συνήθως διατηρούνται σταθερά από υπολογιστές που ερμηνεύουν τις κινήσεις του πιλότου στο stick ελέγχου. Το μεγαλύτερο από τα δύο σχέδια έχει περίπου σχήμα διαμαντιού, με τρεις εισαγωγές αέρα για τους κινητήρες του – δύο κατά μήκος της ατράκτου και μία στην κορυφή – μια εξαιρετικά ασυνήθιστη διαμόρφωση. Το μικρότερο έχει μια πιο συμβατική διάταξη, αλλά χωρίς ουρά.

Και τα δύο έχουν την έλλειψη γωνιών 90 μοιρών που είναι χαρακτηριστικό της διαμόρφωσης stealth, η οποία έχει σχεδιαστεί για να μειώνει την ανίχνευση από τα ραντάρ. Καθώς η Κίνα εκσυγχρονίζει τον στρατό της, τα σχέδια «δείχνουν την προθυμία της κινεζικής αεροπορικής βιομηχανίας να πειραματιστεί και να καινοτομήσει», δήλωσε ο Γιούαν Γκρέιαμ, ανώτερος αναλυτής στο Αυστραλιανό Ινστιτούτο Στρατηγικής Πολιτικής.

«Όποια και αν είναι τα πλεονεκτήματα ή τα μειονεκτήματα, φαίνεται ότι πρόκειται για έναν εξαιρετικά πρωτότυπο σχεδιασμό», είπε. «Αξίζουν συγχαρητήρια γι’ αυτό και θα πρέπει να αποτινάξουν από πάνω τους κάθε παρατεταμένο εφησυχασμό ότι οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους δίνουν πάντα τον ρυθμό». Αν και το υπουργείο Άμυνας της Κίνας δεν σχολίασε, το υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ δήλωσε ότι ήταν «ενήμερο για τις αναφορές», αλλά δήλωσε ότι δεν είχε πρόσθετα σχόλια πέραν όσων περιλαμβάνονται στην ετήσια έκθεσή του για τον κινεζικό στρατό.

Τα σχέδια για την 6η γενιά

Οι ΗΠΑ βρίσκονται εδώ και χρόνια στο πρόγραμμα Next Generation Air Dominance (NGAD), το οποίο αναπτύσσει ένα μαχητικό αεροσκάφος έκτης γενιάς, αλλά δεν είναι σαφές ποια μορφή θα λάβει η προσπάθεια υπό την επερχόμενη κυβέρνηση του εκλεγμένου προέδρου Ντόναλντ Τραμπ. Η Ευρώπη και η Ασία συνεργάζονται σε ένα ξεχωριστό αεροσκάφος επόμενης γενιάς στο πλαίσιο του Global Combat Air Programme, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσαν μια κοινή βρετανο-ιαπωνική εταιρεία.

Τα κινεζικά αεροσκάφη στις διαδικτυακές εικόνες δεν είναι τα πρώτα σύγχρονα σχέδια χωρίς ουρά. Τα βομβαρδιστικά stealth B-2 και B-21 της Northrop Grumman. Τα B-2 και B-21 φέρουν αμφότερα πτέρυγες, ενώ αρκετά μη επανδρωμένα αεροσκάφη, όπως το Lockheed Martin RQ-170 και το κινεζικό CH-7, στερούνται ουράς. Κανένα από τα κινεζικά αεροσκάφη δεν έχει επίσημη ονομασία που να έχει δημοσιοποιηθεί.

Παρόλο που τα σχέδια είναι νέα σε σχέση με τον υπόλοιπο στόλο της πολεμικής αεροπορίας της Κίνας, δεν είναι σαφές πόσο stealthy, πόσο ευέλικτα ή γρήγορα είναι ή τι είδους αεροναυπηγικά «κάτω από το καπό» φέρουν – τα είδη των λεπτομερειών που απαιτούνται για να καθοριστεί αν πρόκειται πραγματικά για σχέδια «επόμενης γενιάς», δήλωσαν ειδικοί εμπειρογνώμονες στον τομέα της άμυνας.

Περίεργες πτήσεις

Ο Πίτερ Λέιτον, ειδικός σε θέματα άμυνας και αεροπορίας στο Ινστιτούτο Γκρίφιθ Ασίας στην Αυστραλία, σημείωσε ότι είναι γενικά δύσκολο να εφαρμοστούν χαρακτηρισμοί όπως πέμπτης γενιάς – που περιλαμβάνουν τα σημερινά αεροσκάφη stealth όπως τα F-22 και F-35 – στα κινεζικά αεροσκάφη, τα οποία συχνά περιλαμβάνουν μοναδικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που δεν έχουν εμφανιστεί στο κοντινό παρελθόν.

Τα πιο συμβατικού σχεδιασμού J-20 και J-35 της Κίνας έχουν επίσης χαρακτηριστικά stealth, αλλά οι δυνατότητές τους δεν είναι δημόσια γνωστές και μόνο το J-20 βρίσκεται σε υπηρεσία. Οι πτήσεις των νέων αεροσκαφών με το φως της μέρας πάνω από πόλεις όπου θα μπορούσαν να γίνουν εύκολα αντιληπτά ήταν «περίεργες», δήλωσε η Κέλι Γκριέκο, ανώτερη συνεργάτιδα του Κέντρου Stimson που εδρεύει στις ΗΠΑ.

«Καθώς το Πεντάγωνο εξετάζει το μέλλον του NGAD … είναι δύσκολο να μην αναρωτηθούμε αν αυτή είναι η προσπάθεια του Πεκίνου μπορεί να επηρεάσει αυτή τη συζήτηση», πρόσθεσε. Σημειώνεται, δε, ότι την Παρασκευή, το κινεζικό κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Xinhua ανέφερε ότι το Ναυτικό του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού είχε καθελκύσει το νεότερο πλοίο αμφίβιας επίθεσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου

© all rights reserved
customized with από: antikry.gr