ΗΤΑΝ ΚΑΠΟΤΕ ΜΙΑ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΤΗΝ ΕΛΕΓΑΝ ΕΛΛΑΔΑ

ΕΞΕΥΤΕΛΙΣΜΟΣ ΧΩΡΙΣ ΤΕΛΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΣΙΠΡΑ ΜΕΤΑ ΤΟ EUROGROUP

Το πραγματικό αφεντικό του Eurogroup, ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, δικαιολόγησε την παραπομπή του θέματος στις ελληνικές καλένδες, υπενθυμίζοντας ότι η Γερμανία έχει εκλογές του χρόνου και δεν μπορεί η σημερινή κυβέρνηση να δεσμεύσει την επόμενη για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα. Ενώ ο Τσίπρας μπορεί να δεσμεύσει όχι την επόμενη κυβέρνηση, αλλά τρεις επόμενες γενιές, τα παιδιά, τα εγγόνια και τα δισέγγονά μας...



του Πέτρου Παπακωνσταντίνου*

Έχοντας περάσει στη Βουλή το ασφαλιστικό, το φορολογικό, τον "κόφτη", το υπερταμείο, την παράδοση των δημοσίων εσόδων στην τρόικα και όλα τα άλλα επονείδιστα μνημονιακά μέτρα, η κυβέρνηση Τσίπρα ήθελε να πιστεύει ότι το Eurogroup της Δευτέρας θα της έδινε ένα μικρό αντίδωρο, μια ελάχιστη ανταμοιβή, μια ανάσα βρε αδελφέ, εγκρίνοντας την ποθητή δόση και κάποια, έστω οριακή, ελάφρυνση του χρέους. Για άλλη μια φορά, όμως, υποχρεώθηκε να διασπιστώσει ότι πάντα υπάρχει ένα ακόμη σκαλί παρακάτω, στου κακού τη σκάλα.

Η περίφημη ελάφρυνση του χρέους, για την οποία πολύ νωρίς- πριν ακόμη εκλεγεί πρωθυπουργός- ο Αλέξης Τσίπρας και οι φωστήρες που τον περιτριγυρίζουν είχαν επενδύσει τις ελπίδες τους στο ΔΝΤ (δηλαδή στην Ουάσιγκτον), παραπέμπεται για μετά το 2018, σαν το κόκκαλο που μετατοπίζεται ολοένα και πιο μπροστά, για να τρέχουν ξωπίσω του τα πεινασμένα σκυλιά. Το πραγματικό αφεντικό του Eurogroup, ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, δικαιολόγησε την παραπομπή του θέματος στις ελληνικές καλένδες, υπενθυμίζοντας ότι η Γερμανία έχει εκλογές του χρόνου και δεν μπορεί η σημερινή κυβέρνηση να δεσμεύσει την επόμενη για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα. Ενώ ο Τσίπρας μπορεί να δεσμεύσει όχι την επόμενη κυβέρνηση, αλλά τρεις επόμενες γενιές, τα παιδιά, τα εγγόνια και τα δισέγγονά μας, μέχρι το...2025, φορτώνοντάς τους το αποικιακού τύπου υπερταμείο που είχε αξιώσει ο ίδιος ο Χερ Σόιμπλε, την αποφράδα νύκτα της 13ης προς 14η Ιουλίου του 2015! 

Δεν τους έφτασε, όμως, η μεγαλύτερη υποθήκευση δημόσιου πλούτου στα μεταπολεμικά χρόνια, χειρότερη και από εκείνη των λεόντειων συμβάσεων της εποχής Πιουριφόι. Δεν τους έφτασε που παρέδωσαν εξ ολοκλήρου στην τρόικα τα δημόσια οικονομικά με άλλη μία "ανεξάρτητη (από τον ελληνικό λαό και τη Βουλή) αρχή", δηλαδή άλλον ένα μηχανισμό του ευρω- παρακράτους. Ο Σόιμπλε και οι ελάσσονες εταίροι του ήρθαν να απαιτήσουν νέα, επαχθή μέτρα προκειμένου να δώσουν, σε... υποδόσεις την υπεσχημένη δόση των 10,3 δισ (το μεγαλύτερο μέρος της οποίας πηγαίνει, ούτως ή άλλως, στα δικά τους Ταμεία, αφού προορίζεται για την αποπληρωμή του επαχθούς χρέους).

Αφού διαπίστωσαν πόσο πειθαρχημένος είναι ο λόχος της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, τους άνοιξε η όρεξη και της ζητάνε να αλλάξει προς το χειρότερο τα μέτρα που μόλις χθες ψήφισε, προσθέτοντας ταπείνωση πάνω στην ταπείνωση: Ακόμη μεγαλύτερη επιδείνωση του ασφαλιστικού για αγρότες, μικροεπαγγελματίες, επιστήμονες, ακύρωση της πρωθυπουργικής δέσμευσης για μη επιστροφή των καταβεβλημένων του ΕΚΑΣ, εγγυήσεις για τον απόλυτο έλεγχο των διοικήσεων των τραπεζών, όπως και της αρχής δημοσίων εσόδων, από την τρόικα, άμεση προώθηση των ιδιωτικοποιήσεων στο Ελληνικό και την Εγνατία.

Αποκορύφωμα του κυνισμού τους ήταν η αξίωση να εξασφαλιστεί το ακαταδίωκτο για τα μέλη της διοίκησης του κατοχικού υπερταμείου, εν όψει των εγκλημάτων σε βάρος του ελληνικού λαού που θα διαπράξουν στο μέλλον. Αν οι Αμερικανοί της εποχής του αθλιέστατου, μετεμφυλιακού προτεκτοράτου φρόντισαν να κατοχυρώσουν την ετεροδικία, ώστε οι άνδρες των στρατιωτικών τους βάσεων στην Ελλάδα να μην μπορούν να δικαστούν παρά μόνο στις ΗΠΑ, η Γερμανία της Μέρκελ και του Σόιμπλε τους ξεπερνάει κατά πολύ, αποκλείντας οποιαδήποτε δίωξη των υπαλλήλων τους, ακόμη και εκτός Ελλάδας.

Η περιφρόνηση με την οποία αντιμετωπίζουν οι ισχυροί της Ε.Ε. αυτή την απολύτως υποταγμένη κυβέρνηση φάνηκε και από την ανακοίνωση της Κομισιόν, όπου τονιζόταν ορθά- κοφτά ότι η εκταμίευση της δόσης μόνο αφού ο ESM εγκρίνει "συμπληρωματικό μνημόνιο" για την Ελλάδα. Μέχρι προ τινος και μόνο η λέξη "μνημόνιο" θα ανάγκαζε την κυβέρνηση Τσίπρα να βγει στα κάγκελα. Τώρα όμως που ο πρωθυπουργός έχει προσχωρήσει στην άποψη Δραγασάκη ότι "κακώς δαιμονοποιήθηκε από τον ΣΥΡΙΖΑ η λέξη μνημόνιο", η κυβέρνηση κατάπιε το ουσιαστικό και πήγε κάτι να ψελλίσει μόνο για το επίθετο: Συμπληρωματικό μνημόνιο; Μόνο πάνω από το κρύο κορμί μας! Αλλά "συμπληρωμένο μνημόνιο" (όπως λέμε γιαούρτι κομπλέ); Ε, αυτό να το συζητήσουμε... Έτσι, για να γελάσουν κάθε πικραμένου ΣΥΡΙΖΑίου τα χείλη με τα χάλια τους.

Εδώ δεν χωράει πια κανένας συναισθηματισμός, καμία αναστολή, κανένα ελαφρυντικό λόγω προτέρου εντίμου βίου. Οι άνθρωποι αυτοί θα μείνουν στην ιστορία με το ανεξίτηλο στίγμα ότι ήρθαν στην εξουσία με τη σημαία της αξιοπρέπειας για να καταργήσουν την Ελλάδα σαν κυρίαρχη χώρα και να την μετατρέψουν σε απλό χώρο οικονομικής λεηλασίας, κοινωνικής εξαθλίωσης και νεοαποικιακής υποδούλωσης.

Αντί για υστερόγραφο, καταθέτουμε την άποψη του διακεκριμένου, Αμερικανού πανεπιστημιακού Μάικλ Χάντσον στο εναλλακτικό περιοδικό Counter Punch. Σε πρόσφατη συνέντυξή του, υποστήριξε ότι "το χρηματοπιστωτικό κεφάλαιο είναι η σύγχρονη μορφή του πολέμου", όπως αποδεικνύει η παράδοση της δημόσιας περιουσίας από την κυβέρνηση Τσίπρα, την οποία ο ίδιος χαρακτηρίζει "ξεπουλημένη". Και καταλήγει: "Η σημερινή Ελλάδα μοιάζει από πολλές απόψεις με την βομβαρδισμένη από τους Ναζί Ισπανία, στον περίφημο πίνακα του Πικάσο (τη Γκουέρνικα). Αυτή είναι η εκδοχή του ΔΝΤ για τον βομβαρδισμό της Ισπανίας από τους Ναζί, αυτό είναι το μήνυμα στους εργαζόμενους όλης της Ευρώπης προκειμένου να υποταχθούν". 
* Ο Πέτρος Παπακωνσταντίνου είναι δημοσιογράφος και συγγραφέας.

Τρύφωνας Αλεξιάδης, οι δέκα παρεμβάσεις για την ενίσχυση των Ψηφιακών Συναλλαγών

Στο τελικό στάδιο θέσπισης μιας σειράς μέτρων τα οποία θα αποτελέσουν τον βασικό άξονα προώθησης των ηλεκτρονικών πληρωμών βρίσκεται το υπουργείο Οικονομικών, όπως ανακοίνωσε σήμερα οι αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, μιλώντας στο δεύτερο συνέδριο Ψηφιακών Συναλλαγών...



ΔΕΚΑ παρεμβάσεις για την ενίσχυση των ηλεκτρονικών πληρωμών εξήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφωνας Αλεξιάδης σε ομιλία του στο δεύτερο συνέδριο  Ψηφιακών Συναλλαγών.

Ο υπουργός επισήμανε. ακόμα, τις θετικές επιπτώσεις της εξάπλωσης των  Ψηφιακών Συναλλαγών στα κρατικά έσοδα μέσω της καταπολέμησης της φοροδιαφυγής και στην οικονομία μέσω της τόνωσης της οικονομικής δραστηριότητας. Παράλληλα, εξήγγειλε και το νομοσχέδιο για τη διάδοση των ηλεκτρονικών συναλλαγών το οποίο όπως είπε θα προβλέπει:
  1. Παροχή κινήτρων σε καταναλωτές και επιχειρήσεις, για την υιοθέτηση των Ψηφιακών Συναλλαγών.

  2. Καθιέρωση των Ψηφιακών Συναλλαγών σε διαδικασίες του Δημοσίου που λειτουργούσαν μέχρι σήμερα, με έναν απαρχαιωμένο και γραφειοκρατικό τρόπο

  3. Θέσπιση κατάλληλου πλαισίου στον ιδιωτικό τομέα ώστε να δίνεται η δυνατότητα στον καταναλωτή (εφόσον το επιθυμεί) να πληρώνει με ηλεκτρονικά μέσα

  4. Έλεγχος και διασφάλιση των συναλλαγών, μέσα από διαδικασίες διασταυρώσεων, με στόχο την πάταξη της φοροδιαφυγής και βεβαίως την αύξηση των δημοσίων εσόδων

  5. Θέσπιση μιας σειράς από μέτρα, τα οποία θα αποτελέσουν τον βασικό άξονα προώθησης των Ψηφιακών Συναλλαγών. Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν η έκπτωση φόρου εισοδήματος (για χτίσιμο του αφορολόγητου) με δαπάνες που έχουν πραγματοποιηθεί με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμών, οι κληρώσεις και διάφορα άλλα

  6. Αναγνώριση των δαπανών των επιχειρήσεων που έχουν γίνει μόνο με τέτοια μέσα, καθώς και φοροαπαλλαγές, οι οποίες φυσικά δεν πρέπει να δημιουργούν πρόσθετο δημοσιονομικό κόστος στην οικονομία

  7. Θεσπίζεται ηλεκτρονική διαδικασία επιστροφής ποσών σε δικαιούχους μέσω της Τράπεζας της Ελλάδος, ενώ έχουμε έτοιμη διάταξη η οποία ρυθμίζει θέματα αναφορικά με την επιστροφή αχρεωστήτως εισπραχθέντων ποσών στους δικαιούχους

  8. Έχει δοθεί εντολή στις υπηρεσίες, να προχωρήσουν στη σύνταξη διατάξεων και αποφάσεων σε θέματα που αφορούν την μείωση της χρήσης μετρητών (για συναλλαγές των πολιτών με τις Εφορίες και γενικότερα με το Δημόσιο) σε συναλλαγές εντός των κόλπων του Δημοσίου (e-οίκοθεν) καθώς και την προώθηση του ηλεκτρονικού παραβόλου σε όλες τις συναλλαγές με το Δημόσιο, αντί για μετρητά

  9. Σε συνεργασία με το Υπουργείο Ανάπτυξης θεσπίζεται πλαίσιο προστασίας των καταναλωτών, ώστε ο κάθε πολίτης που επιθυμεί, να μπορεί να πραγματοποιεί τις συναλλαγές του με ηλεκτρονικά μέσα πληρωμών

  10. Διασύνδεση των φορολογικών ταμειακών μηχανών με τα πληροφοριακά συστήματα του Υπουργείου Οικονομικών, καθώς και η αποστολή στοιχείων τόσο από παρόχους υπηρεσιών πληρωμών
Επίσης ο κ. Αλεξιάδης κάλεσε τις τράπεζες να προχωρήσουν σε συγκεκριμένα μέτρα για την ενίσχυση των  Ψηφιακών Συναλλαγών όπως:
  • Την μείωση των προμηθειών για συναλλαγές με κάρτες.
  • Την ασφάλεια των ηλεκτρονικών συναλλαγών.
  • Την διευκόλυνση προμήθειας του κατάλληλου εξοπλισμού (πχ POS) σε επαγγελματίες και επιχειρήσεις.

Πολ Τόμσεν: Λόγω διαφορών με τους ευρωπαίους το ταμείο δεν θα συμμετάσχει χρηματοδοτικά στο ελληνικό πρόγραμμα!

Ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Τμήματος του ΔΝΤ, Πολ Τόμσεν, ενημερώνοντας το Εκτελεστικό Συμβούλιο του Ταμείου για τις πρόσφατες αποφάσεις του Εurogroup, διεμήνυσε ότι, «Οι διαφορές με τους Ευρωπαίους στο ζήτημα της ελάφρυνσης του χρέους παραμένουν και κάτω από αυτά τα δεδομένα δεν μπορούμε να συμμετέχουμε χρηματοδοτικά στο ελληνικό πρόγραμμα».



Στη χθεσινή ενημέρωση που διήρκεσε περίπου μία ώρα ο Πολ Τόμσεν δεν εξέπεμψε ούτε μηνύματα αισιοδοξίας ούτε απαισιοδοξίας, όπως συνηθίζει να κάνει στις ενημερώσεις του προς τα μέλη του Εκτελεστικού Συμβουλίου. Η ενημέρωση έγινε εν τη απουσία της Κριστίν Λαγκάρντ - καθώς βρίσκεται σε επίσκεψη στο Καζακστάν- και μέσω τηλεδιάσκεψης από την Ευρώπη.

Ο Πολ Τόμσεν επιχείρησε, τόσο ο ίδιος όσο και το ΔΝΤ νωρίτερα με ανεπίσημη ενημέρωση, να διαλύσουν την “ευφορία” που είχε δημιουργηθεί αρχικά σε Βρυξέλλες και Αθήνα μετά την συνέντευξη τύπου, όταν και είχε δηλώσει ότι το ΔΝΤ “μετακινήθηκε” από τις θέσεις του. Αρχικά περιέγραψε με κάθε λεπτομέρεια το τι έγινε στη συνεδρίαση του Eurogroup της 24ης Μαΐου, την οποία χαρακτήρισε μια «πολύπλοκη» διαπραγμάτευση, όπου όλες οι πλευρές έδειξαν «ευελιξία».

Παρουσίασε την συμφωνία που επετεύχθη ως έναν «οδικό χάρτη», σημείωσε ότι οι διαφορές με τους Ευρωπαίους εταίρους παραμένουν στο θέμα της βιωσιμότητας του χρέους και ως εκ τούτου «δεν είμαστε σε μια κατάσταση που μπορούμε να προχωρήσουμε σε χρηματοδότηση...».

Παράλληλα υπογράμμισε και το γεγονός, ότι «η ευρωπαϊκή πλευρά δεν παρουσίασε συγκεκριμένες προτάσεις για την ποσοτικοποίηση των μέτρων, για την ελάφρυνση του χρέους» και άφησε ανοικτό το πότε ακριβώς χρονικά θα το πράξει στο μέλλον δεδομένου ότι θα πρέπει να επικαιροποιηθεί η ανάλυση της βιωσιμότητας του χρέους το φθινόπωρο, έτσι ώστε μέχρι το τέλος του 2016 το ΔΝΤ, όπως συμφωνήθηκε στο Eurogroup, να πάρει τις τελικές του αποφάσεις σχετικά με το αν θα συμμετέχει χρηματοδοτικά στο ελληνικό πρόγραμμα ή όχι.

Ο αρχιτέκτονας του ελληνικού προγράμματος, δικαιολόγησε προς τα μέλη του Εκτελεστικού Συμβουλίου τη στάση που κράτησε στις διαπραγματεύσεις -κατόπιν συνεννόησης με την Κριστίν Λαγκάρντ - αναφέροντας ότι το ΔΝΤ έκανε παραχωρήσεις γιατί «η Ελλάδα βρίσκεται σε μια κατάσταση που έχει ανάγκη μια εκταμίευση, αλλά δεν έχουμε υποχωρήσει στο ότι χρειαζόμαστε επιπρόσθετες εγγυήσεις για την ελάφρυνση του χρέους της».

Ο Πολ Τόμσεν επισήμανε ότι οι Ευρωπαίοι εταίροι επιθυμούν την συμμετοχή του ΔΝΤ στην χρηματοδότηση του ελληνικού προγράμματος και την παραμονή του ΔΝΤ στο πρόγραμμα σε ρόλο τεχνικού συμβούλου, αλλά το ΔΝΤ «χρειάζεται περισσότερες εγγυήσεις».

Ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Τμήματος θεωρεί “νίκη” ότι το ΔΝΤ επέβαλλε την άποψη ότι το χρέος δεν είναι βιώσιμο και χρειάζονται μέτρα για την απομείωση του. «Αυτό στην παρούσα φάση είναι αρκετό», είπε χαρακτηριστικά προς τα μέλη του Εκτελεστικού Συμβουλίου .

Επίσης ο δανός αξιωματούχος θεωρεί υποχώρηση των Ευρωπαίων ότι επιβλήθηκε αστερίσκος για τους δημοσιονομικούς στόχους σε ότι αφορά το πρωτογενές πλεόνασμα μετά το 2018.

Washington Post: «Κάθε Έλληνας θα πρέπει να πληρώσει 30.000 € ακόμη κι αν οι όροι αποπληρωμής βελτιωθούν»!

H αμερικανική εφημερίδα «Washington Post» συμπεραίνει ότι η υπο-δόση των 10 δισ. που θα λάβει η χώρα καλύπτουν τις ανάγκες της για το αμέσως επόμενο διάστημα, τα ενδεχόμενα όμως της χρεοκοπίας και του Grexit παραμένουν ανοικτά….



ΕΞΙ καίρια ερωτήματα σε σχέση με τη συμφωνία που επιτεύχθηκε στο Εurogroup της Τρίτης για το ζήτημα της ελληνική αξιολόγησης, θέτει η αμερικανική εφημερίδα Ουάσιγκτον Ποστ, καταθέτοντας τις εκτιμήσεις της και για κάθε ένα από αυτά αναφέρεται η ιστοσελίδα Crahhonline.

Σύμφωνα με το συμπέρασμα που προκύπτει, η Ελλάδα με τη δόση των 10 δισ. ευρώ που θα λάβει, θα καλύψει τις ανάγκες της για το αμέσως επόμενο διάστημα, όμως το ενδεχόμενο της χρεοκοπίας αλλά και του Grexit παραμένουν ανοικτά.

Πιο συγκεκριμένα οι έξι άκρως σημαντικές ερωτήσεις που θέτει η WP:


1. Διέφυγε η Ελλάδα τον κίνδυνο της χρεοκοπίας και την έξοδο από το ευρώ;

Για τους επόμενους μήνες, ναι. Υπάρχουν μερικοί ακόμη έλεγχοι που πρέπει να γίνουν στις ελληνικές μεταρρυθμίσεις, πριν εκταμιευθούν τα χρήματα. Αλλά η συμφωνία φαίνεται ότι έχει επιτευχθεί ως επί το πλείστον. Μακροπρόθεσμα όμως, ο κίνδυνος δεν έχει αποφευχθεί. Το ΔΝΤ και η ευρωζώνη, κυρίως η Γερμανία, εξακολουθούν να διαφωνούν για το πόση λιτότητα χρειάζεται η Ελλάδα.
Συγκεκριμένα, οι Ευρωπαίοι θέλουν η Ελλάδα να πετύχει πρωτογενές πλεόνασμα της τάξεως του 3,5% του ΑΕΠ. Και αυτό είναι τεράστιο ποσοστό, το οποίο θα μπορούσε να καταπνίξει την οικονομική ανάπτυξη, γιατί θα δώσει στην κυβέρνηση μικρό περιθώριο δαπανών στην οικονομία. Οι Ευρωπαίοι θέλουν αυτό το πρωτογενές πλεόνασμα για να είναι σίγουροι ότι η Ελλάδα θα αποπληρώσει τα χρέη της. Αλλά το ΔΝΤ δηλώνει ότι είναι μη ρεαλιστικό και θέλει χαμηλότερο στόχο, κοντά στο 1,5% του ΑΕΠ.

2. Μόνο για αυτό διαφωνούν;

Όχι, διαφωνούν επίσης και για το πώς θα γίνει η ελάφρυνση του ελληνικού χρέους. Το ΔΝΤ λέει ότι το χρέος, που είναι τώρα στο 180% του ΑΕΠ, είναι μη βιώσιμο. Θέλει να συμφωνήσουν οι Ευρωπαίοι σε χαμηλότερα επιτόκια για παλιότερα δάνεια που έδωσαν στην Ελλάδα και να μεταθέσουν τις ημερομηνίες πληρωμών.

Οι Ευρωπαίοι συμφωνούν ότι είναι πιθανή η ελάφρυνση χρέους. Αλλά η συμφωνία της Τετάρτης αναβάλει τη συζήτηση για συγκεκριμένους όρους ελάφρυνσης μέχρι το 2018. Η Γερμανία, η χώρα με τη μεγαλύτερη επιρροή ανάμεσα στους δανειστές της Ελλάδας, είναι απρόθυμη να πάει στο κοινοβούλιό της για έγκριση περισσοτέρων ευκαιριών για την Ελλάδα πριν από τις εθνικές εκλογές του Οκτωβρίου του 2017.

3. Ήταν αποτυχημένες οι συζητήσεις για την ελάφρυνση χρέους;

Όχι απόλυτα, γιατί και οι δύο πλευρές υποχώρησαν λίγο. Το ΔΝΤ ήθελε ελάφρυνση τώρα, αλλά αποδέχθηκε ότι μπορεί να γίνει αργότερα. Από την πλευρά τους, οι κυβερνήσεις της ευρωζώνης έκαναν μία απροσδιόριστη δέσμευση για διευκόλυνση των όρων κάποιων δανείων, χωρίς να απαριθμήσουν το πόσα χρήματα αφορούν αυτές. Το πρωτογενές πλεόνασμα του 3,5% παραμένει, αλλά μπορεί να αναθεωρηθεί τα χρόνια μετά από το 2018.

Οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις συμφώνησαν σε δέσμευση για ελάφρυνση χρέους, αλλά ασαφή. Ικανοποιήθηκε η επιθυμία τους να κρατήσουν το ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα, ως αξιόπιστο σύμβουλο και δανειστή. Ίσως εξίσου σημαντικό είναι ότι οι Ευρωπαίοι αξιωματούχοι απέφυγαν περισσότερους αρνητικούς τίτλους για την Ελλάδα, τη στιγμή που οι Βρετανοί ετοιμάζονται να ψηφίσουν στις 23 Ιουνίου για το αν θα εγκαταλείψουν την ΕΕ. Η ελληνική κρίση δεν θα έδινε ωραία εικόνα της ΕΕ. Και με τους πρόσφυγες να φτάνουν από τη Συρία, η ΕΕ δεν θέλει άλλη μία κρίση στα χέρια της αυτή τη στιγμή.

4. Τι αναγκάστηκε να κάνει η Ελλάδα για να πάρει τα χρήματα;

Αύξησε τους φόρους στα πάντα, από τα ακίνητα μέχρι τον τουρισμό. Ο ΦΠΑ θα ανέβει στο 24% αυτό το καλοκαίρι, ενώ θα αυξηθούν τα καύσιμα, ο καφές, το αλκοόλ, ο καπνός, τα είδη πολυτελείας, η σταθερή τηλεφωνία, τα τυχερά παιχνίδια και η συνδρομητική τηλεόραση.

Επίσης η κυβέρνηση αναθεώρησε το προβληματικό συνταξιοδοτικό σύστημα, αυξάνοντας τις εισφορές και μειώνοντας αυτά που αναμένεται να λάβουν οι μελλοντικοί συνταξιούχοι. Και τώρα η ελληνική κυβέρνηση είναι δεσμευμένη διά νόμου να κάνει αυτόματες περικοπές δαπανών αν δεν πετύχει μελλοντικούς στόχους.

5. Τι πιστεύουν οι ξένοι εμπειρογνώμονες για αυτά;

Ο Γκούντραμ Βολφ, διευθυντής του Bruegel θεωρεί ότι είναι θετική η συμφωνία για εκταμίευση νέων πόρων, η διατήρηση του ΔΝΤ στο πρόγραμμα και η συμφωνία ότι υπάρχουν τουλάχιστον κάποια μορφή βασικής κατανόησης για το βάρος του χρέους και πώς θα γίνει η διαχείρισή του.

Επέμεινε όμως ότι είναι δύσκολος ο στόχος του πρωτογενούς πλεονάσματος της τάξεως του 3,5%. «Τα δύο επόμενα χρόνια θα συνεχίσουμε να βλέπουμε μία ιστορία στην οποία η Ελλάδα θα είναι αναγκασμένη να συνεχίσει μία σημαντική δημοσιονομική προσπάθεια για να πετύχει τον στόχο τους και θα είναι κακό για την ανάπτυξη μίας οικονομίας που είναι ήδη σε ύφεση και μεγάλα προβλήματα».

6. Αυτό σημαίνει περισσότερη… δυστυχία για την Ελλάδα;

Πιθανόν. Η Ελλάδα μπορεί να απέφυγε τη χρεοκοπία αυτό το καλοκαίρι, αλλά το βουνό του χρέους εξακολουθεί να μεγαλώνει, με κορύφωση φέτος σχεδόν στο διπλάσιο του ΑΕΠ, ή 330 δισ. ευρώ. Κάθε Έλληνας τελικά θα πρέπει να πληρώσει κατά μέσο όρο 30.000 ευρώ, ακόμη κι αν οι όροι αποπληρωμής βελτιωθούν.

Για να αποδώσει αυτό, η Ελλάδα θα συνεχίσει να είναι αναγκασμένη να πετυχαίνει φιλόδοξους στόχους πρωτογενούς πλεονάσματος και να επαναφέρει την ανάπτυξη της οικονομίας της. Η ΕΕ εκτιμά ότι η ελληνική οικονομία θα έχει ανάπτυξη 2,7% την επόμενη χρονιά. Το ΔΝΤ δεν πιστεύει αυτούς τους αριθμούς και λέει ότι χρειάζεται πιο γενναιόδωρη ελάφρυνση χρέους ή περισσότερη λιτότητα. Ή ένα μείγμα και των δύο.
Crashonline

Το ευρώ δεν είναι επιλογή πλέον...

Τι φοβόμαστε τόσο πολύ λοιπόν; Στρατιές τραπεζιτών που θα μας επιτεθούν με απειλητικές επιστολές και συρραπτικές μηχανές ή μήπως απλούστατα, παρασυνηθίσαμε στο καθεστώς δουλοπαροικίας και τείνει να μας γίνει δεύτερη φύση;


Ο πόλεμος που διεξάγεται σήμερα είναι οικονομικός, όχι συμβατικός.

Τι φοβόμαστε άραγε σε ένα ενδεχόμενο ρήξης; Το ήδη χρεοκοπημένο, ιδεολογικά-κούφιο χρηματοπιστωτικό σύστημα και τα νήματα που αυτό το παραπαίον, νεκροζώντανο οικοδόμημα κινεί;

Τις κυρώσεις που θα υποστούμε αν αντισταθούμε;

Έναν ακόμη δριμύτερο οικονομικό πόλεμο;

Μήπως αυτός έχει ήδη κηρυχθεί εδώ και 6 χρόνια και αυξάνει σε ένταση διαρκώς, παρά τις συνεχείς υποχωρήσεις;

Τι φοβόμαστε τόσο πολύ λοιπόν; Στρατιές τραπεζιτών που θα μας επιτεθούν με απειλητικές επιστολές και συρραπτικές μηχανές ή μήπως απλούστατα, παρασυνηθίσαμε στο καθεστώς δουλοπαροικίας και τείνει να μας γίνει δεύτερη φύση;

Μήπως εντέλει καλλιεργούμε σε ένα υποσυνείδητο επίπεδο, την ίδια μαζική ψευδαίσθηση που καλλιεργούσαν οι Εβραίοι στη διάρκεια του 3ου Ράιχ, ότι δηλ. αν δεν ταράξουμε τα νερά, ίσως και να επιβιώσουμε;

Μήπως όταν θα πάψουμε να είμαστε στον παραμικρό βαθμό «χρήσιμοι» στους εταίρους μας, έχοντας απολέσει το σύνολο κινητής και ακίνητης περιουσίας, τότε θα γίνουν πιο ευμενείς απέναντί μας; Ή απλώς θα εξαφανιστούν και τα τελευταία προσχήματα και θα μας ρίξουν στον ...Καιάδα;

Μήπως πάλι κάποιοι εναποθέτουν τις ελπίδες τους στο αντιφατικό ΔΝΤ που από τη μία επιθυμεί ελάφρυνση του ελληνικού χρέους, αλλά από την άλλη σκληρότερα μέτρα που προσβλέπουν σε μία επιτάχυνση της μεταβίβασης περιουσιακών στοιχείων σε διεθνείς χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς; Εκείνοι σίγουρα επιθυμούν μία μελλοντική σταθεροποίηση της ελληνικής οικονομίας. Εξάλλου, πως αλλιώς θα πιάσει τόπο η «επένδυσή» τους;

Ή το θέμα μας είναι πώς θα παραμείνουμε σε ένα «κοινό» νόμισμα (συγχέοντας την έννοια του κοινού νομίσματος με την έννοια της πανευρωπαϊκής συσπείρωσης και αλληλεγγύης) φοβούμενοι σε αντίθετη περίπτωση τις διαθέσεις γειτονικής χώρας; Ωσάν εκείνο που καθορίζει τη γεωπολιτική σταθερότητα είναι η συμμετοχή ή όχι σε ένα άκρως αποτυχημένο (για όλους πλην συγκεκριμένων που επιδίδονται σε ένα εικονικό, οικονομικό τάκα-τάκα) νομισματικό εγχείρημα.

Ή τέλος [κι αυτό είναι το πλέον ευτελές] ότι με ένα εθνικό νόμισμα θα καταστεί ενδεχομένως πιο δαπανηρή η αγορά του τελευταίου γκάτζετ κινεζικής κατασκευής;

Αντιλαμβάνομαι συνεχώς, ότι υποτιμάμε τη νοημοσύνη μας και τις ικανότητές μας. Αν μη τι άλλο, διαθέτουμε γενιές με ένα από τα μεγαλύτερα, αν όχι το μεγαλύτερο, κατά κεφαλήν ποσοστό πτυχιούχων στην ιστορία της ανθρωπότητας.

Η δυναμική που ενυπάρχει σε αυτή την απλή διαπίστωση είναι τεράστια κι ούτε καν την αντιλαμβανόμαστε. Αντί αυτού, αναλωνόμαστε διαρκώς στο αν μία ομάδα συμπολιτών μας έχει ευνοϊκότερη μεταχείριση από μία άλλη, μέσα σε ένα πλαίσιο απόλυτης δουλοπαροικίας.

Και θέτω στο σημείο αυτό το εξής, απλούστατο δίλημμα:

Νερό η ευρώ; (βλέπετε μεταβίβαση ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ μεταξύ άλλων, στο Υπερταμείο).

«Ευρώ φυσικά!» θα απαντήσει ο πολίτης που πάνω από όλα διαθέτει «ευρωπαϊκή συνείδηση» (ο κατεξοχήν ευφημισμός ενός λανθάνοντα, ημιμαθούς, κομπλεξικού συνδρόμου).

Η επιλογή «ευρώ» όμως, συνεπάγεται μία κατάσταση αντίστοιχη με το να βρίσκεσαι καταμεσής της ερήμου, ψυχή ζώσα προς πάσα κατεύθυνση, σε ακτίνα 400χλμ. Τουλάχιστον, έχεις στα χέρια σου μία βαλίτσα με ευρώ. Μόνο που η βαλίτσα αυτή είναι κενή περιεχομένου. Γιατί η επιλογή ευρώ δεν συνεπάγεται διαθεσιμότητα σε ευρώ. Τουλάχιστον αν είσαι Έλληνας. Ή και απλός Ευρωπαίος πολίτης.

ΥΓ. Διάβασα σε επιτοίχιο πανώ σε πρόσφατη επίσκεψή μου στον Βόλο: «Κάτω τα χέρια από νερό!» «Κι έξω από το ευρώ», ήθελα να συμπληρώσω.
 * O Ιάσονας Γκιώνης είνα Οικονομικός αναλυτής

Γαλλία: Κλιμακώνεται η αντιπαράθεση συνδικάτων-κυβέρνησης (vid)

Κυβέρνηση και συνδικάτα βρίσκονται πλέον στα χαρακώματα, μετά την προσπάθεια της αστυνομίας να διαλύσει βίαια το μπλόκο στα διυλιστήρια της Έξον Μόμπιλ στη Μασσαλία.



Πυκνώνουν οι τάξεις των απεργών στη Γαλλία κατά της εργασιακής μεταρρύθμισης. 

Σύμφωνα με το Euronews, Γαλλική κυβέρνηση και συνδικάτα βρίσκονται πλέον στα χαρακώματα, μετά την προσπάθεια της αστυνομίας να διαλύσει βίαια το μπλόκο στα διυλιστήρια της Έξον Μόμπιλ στη Μασσαλία.

Πλέον το μεγαλύτερο γαλλικό συνδικάτο CGT υιοθετεί αποφασιστικότερη στάση, κηρύσσοντας 48ωρη γενική απεργία για τις 3 Ιουνίου που θα παραλύσει τη χώρα.

«Η δημοκρατική επιλογή παραμερίστηκε εντελώς. Δεν υπήρξε καμία διαβούλευση με τα συνδικάτα. Επίσης και οι συνομιλίες στην Εθνοσυνέλευση έγιναν εν κρυπτώ. Επιλέξαμε, λοιπόν, να απεργήσουμε για να υπογραμμίσουμε τη δική μας άποψη, μέχρι να παραλύσει η οικονομία της χώρας», δηλώνει ένας εκ των απεργών.

Με το CGT να κηρύσσει 24ωρη προειδοποιητική απεργία την Τετάρτη και στις πυρηνικές εγκαταστάσεις του Νοζάν-συρ-Σεν, δεν προκαλούν έκπληξη οι τίτλοι των εφημερίδων που βλέπουν τη Γαλλία να οδηγείται σε γενική παραλυσία.

«Υπήρξε κάλεσμα για απεργιακή δράση, θα γίνουν γενικές συνελεύσεις όπως γίνεται σε κάθε επιχείρηση και θα δούμε πώς θα εξελιχθεί», επεσήμανε σε συνέντευξή του ο επικεφαλής του CGT Φιλίπ Μαρτινέζ. Κληθείς να σχολιάσει για το ενδεχόμενο ενεργειακού μπλακάουτ, ο Μαρτίνεζ είπε πως «όσο η κυβέρνηση αρνείται να συζητήσει, υπάρχει ο κίνδυνος το κίνημα να διογκώνεται».

Προκειμένου να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις σε καύσιμα λόγω των συνεχιζόμενων μπλόκων στα διυλιστήρια, η Γαλλία ήδη εδώ και δύο ημέρες χρησιμοποιεί τα στρατηγικά πετρελαϊκά της αποθέματα.

Euronews

"Γαλάζια Σημαία" σε 430 Ελληνικές παραλίες!

Όπως σημειώνει η Ελληνική Εταιρεία Προστασία της Φύσης (ΕΕΠΦ) η εικόνα της Ελλάδας στην διεθνή κονίστρα της Παγκόσμιας Περιβαλλοντικής Προστασίας αναβαθμίζεται με την πραγματοποίηση της 1ης επίσημης τελετής ανακοίνωσης βράβευσης ακτών και μαρίνων των 50 χωρών του Προγράμματος «Γαλάζια Σημαία», σύμφωνα με το ειδησεογραφικό portal  enikos.gr...



ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ θέση παγκοσμίως ανάμεσα σε 50 χώρες κατέχει η Ελλάδα με 430 βραβευμένες ακτές με Γαλάζια Σημαία.

Πρώτος αναδείχθηκε στην Ελλάδα ο νομός Χαλκιδικής με 52 σημαίες σύμφωνα με την ανακοίνωση της Ελληνική Εταιρεία Προστασία της Φύσης - ΕΕΠΦ.

Όπως σημειώνει η ΕΕΠΦ η εικόνα της Ελλάδας στην διεθνή κονίστρα της Παγκόσμιας Περιβαλλοντικής Προστασίας αναβαθμίζεται με την πραγματοποίηση της 1ης επίσημης τελετής ανακοίνωσης βράβευσης ακτών και μαρίνων των 50 χωρών του Προγράμματος «Γαλάζια Σημαία» και τη συμμετοχή εκπροσώπων του Ιδρύματος για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (Foundation for Environmental Education - FEE).  «Πρόκειται για ιστορικό γεγονός για την Ελλάδα αφού, μέχρι το 2015, η ανακοίνωση των «Γαλάζιων Σημαιών» για τις 50 χώρες που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα γινόταν κάθε χρονιά με δελτίο τύπου από την έδρα του FEE στην Δανία».

Δείτε όλες τις ακτές που πήραν «Γαλάζια Σημαία»:



ΕΒΡΟΣ [2]
Δήμος Αλεξανδρούπολης
Δημοτική Πλαζ Αλεξ/πολης
Κυανή Ακτή


ΡΟΔΟΠΗ [4]
Δήμος Κομοτηνής
Αρωγή
Φανάρι/Ιουλία
Φανάρι/Camping
Μέση

ΞΑΝΘΗ [5]
Δήμος Τοπείρου
Μάγγανα
Εράσμιο
Δήμος Αβδήρων
Άβδηρα/Πόρτο Μόλο
Μυρωδάτο
Μάνδρα

ΚΑΒΑΛΑ [14]
Δήμος Θάσου
Μακρύαμμος
Χρυσή Αμμουδιά 2
Πευκάρι 2
Πρίνος/Δασύλιο 2
Δήμος Νέστου
Αμμόγλωσσα/Κεραμωτή 1
Δήμος Καβάλας
Μπάτης
Τόσκα
Καλαμίτσα
Περιγιάλλι
Δήμος Παγγαίου
Αμμόλοφοι
Νέα Ηρακλείτσα
Νέα Πέραμος
Σαρακήνα
Οφρύνιο/Τούζλα

ΣΕΡΡΕΣ [1]
Δήμος Αμφίπολης
Κυανή Ακτή

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ [12]
Δήμος Βόλβης
Σερραϊκή Ακτή
Ασπροβάλτα
Παραλία Βρασνών
Νέα Βρασνά
Πόρτο Φίνο
Σταυρός Κεντρική
Σταυρός Ανατολική
Σταυρός Δυτική
Δήμος Θερμαϊκού
Αγ. Τριάδα/ΠΙΚΠΑ
Νέοι Επιβάτες
Περαία
Ποταμός

ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ [52]
Δήμος Αριστοτέλη
Ιερισσός/Δημοτική 1
Ιερισσός/Δημοτική 2
Ιερισσός/Δημοτική 3
Καμπούδι 1
Καμπούδι 2
Καμπούδι 3
Ουρανούπολη 1
Ουρανούπολη 2
Ουρανούπολη 3
Άγιος Παύλος
Πόρτο Άγιο
Νέα Ρόδα 2
Στρατώνι
Κάμπος
Δήμος Σιθωνίας
Σάρτη 1
Συκιά
Τορώνη
Νικήτη 2
Πλατανίτσι
Πόρτο Καρράς 1
Πόρτο Καρράς 2
Ελιά 2
Μακριά Λαγγάδα
Λαγoμάνδρα
Μαρμαράς C
Λιβροχιό 1
Μαρμαράς B
Αρμενιστής
Δήμος Κασσάνδρας
Κρυοπηγή 2
Κρυοπηγή 4
Φούρκα
Πολύχρονο 3
Χανιώτη 1
Χανιώτη 3
Σάνη 2
Σάνη 3
Δήμος Πολυγύρου
Μεταμόρφωση
Γερακινή
Δήμος Νέας Προποντίδας
Ελαιώνας
Νέα Ποτίδαια
Σωζόπολη/Βεργιά
Γεωπονικά-Μυκονιάτικα
Νέα Καλλικράτεια
Νέα Ηράκλεια
Άγιος Μάμας
Φλογητά
Πορταριά
Διονυσίου
Νέα Πλάγια
Τρίγλια
Νέα Ποτίδαια Προποντίδας
Νέα Μουδανιά

ΠΙΕΡΙΑ [10]
Δήμος Κατερίνης
Ολυμπιακή Ακτή
Παραλία
Καλλιθέα
Καλλιθέα/Mediterranean Vilage
Κορινός
Περίσταση
Δήμος Δίου-Ολύμπου
Λεπτοκαρυά 1
Νέοι Πόροι
Πλαταμώνας 1 
Σκοτίνα

ΛΑΡΙΣΑ [5]
Δήμος Τεμπών
Νέα Μεσάγγαλα 1
Νέα Μεσάγγαλα 2
Νέα Μεσάγγαλα 3
Δήμος Αγιάς
Αγιόκαμπος/Χρυσή Ακτή
Στόμιο

ΜΑΓΝΗΣΙΑ [12]
Δήμος Βόλου
Αγριά /Μπάρμπα Θωμάς
Άναυρος
Αλυκές
Αμαρυλίδα
Αμφάνων
Χρυσή Παναγιά
Πλατανίδια
Νέα Αγχίαλος 2
Καρνάγιο
Δήμος Σκιάθου
Κουκουναριές
Μάραθα
Δήμος Σκοπέλου
Αντρίνα

ΦΘΙΩΤΙΔΑ [3]
Δήμος Στυλίδας
Γλύφα
Δήμος Μώλου 
- Αγ. Κωνσταντίνου
Καμένα Βούρλα/Γαλήνη
Δήμος Λοκρών
Σκάλα Αταλάντης

ΦΩΚΙΔΑ [8]
Δήμος Δωρίδος
Ερατεινή
Χιλιαδού
Σεργούλα
Μοναστηράκι
Δήμος Δελφών
Μαϊάμι
Τροκαντερό/Αγκάλι
Άγιοι Πάντες
Καλαφάτης

ΒΟΙΩΤΙΑ [2]
Δήμος Διστόμου -
Αράχωβας - Αντίκυρας
Άγιος Ισίδωρος
Δήμος Τανάγρας
Πλάκα Δηλεσίου

ΕΥΒΟΙΑ [3]
Δήμος Χαλκιδέων
Αλυκές Δροσιάς
Λευκαντί
Αστέρια Χαλκίδας

ΑΤΤΙΚΗ [13]
Δήμος Μαραθώνα
Σχινιάς/Καράβι
Δήμος Μαρκόπουλου
Μεσογαίας
Αυλάκι
Δήμος Σαρωνικού
Μαύρο Λιθάρι/Eden Beach
Λαγονήσι 1 / Grand Beach
Λαγονήσι 2 / Mediterraneo
Δήμος Βάρης - Βούλας - Βουλιαγμένης
Βάρκιζα
Αστέρας Βουλιαγμένης
Βουλιαγμένη
Βούλα A
Δήμος Αίγινας
Αγ. Μαρίνα
Δήμος Πόρου
Ασκέλι
Δήμος Κυθήρων
Κακιά Λαγκάδα
Καψάλι

ΚΟΡΙΝΘΙΑ [7]
Δήμος Λουτρακίου -
Αγ. Θεοδώρων
Λουτράκι 1
Λουτράκι 2
Λουτράκι/Μπούτσι
Πευκάκια
Δήμος
Βέλου - Βόχας
Βραχάτι
Δήμος Σικυωνίων
Πευκιάς
Δήμος Ξυλοκάστρου - Ευρωστίνης
Ξυλόκαστρο/Πευκιάς

ΑΡΓΟΛΙΔΑ [3]
Δήμος Ερμιονίδας
Πόρτο Χέλι/Χηνίτσα
Δήμος Ναυπλιέων
Καραθώνα
Τολό

ΑΡΚΑΔΙΑ [1]
Δήμος Βόρειας Κυνουρίας
Καλλιστώ

ΛΑΚΩΝΙΑ [12]
Δήμος Μονεμβασιάς
Νεάπολη
Αρχάγγελος
Πλύτρα/Παχιάμμος
Τηγάνια
Μονεμβασιά
Πορί
Μεγάλη Άμμος
Δήμος Ανατολικής Μάνης
Σκουτάρι
Μαυροβούνι 1
Μαυροβούνι 2
Βαθύ
Γύθειο 2/Σελινίτσα

ΜΕΣΣΗΝΙΑ [5]
Δήμος Καλαμάτας
Μικρή Μαντίνεια
Ανατολ. Καλαμάτα 1 / Ανάσταση
Ανατολ. Καλαμάτα 2 / Τέρμα Ναυαρίνου
Βέργα-Αλμυρός
Δήμος Μεσσήνης
Μπούκα

ΗΛΕΙΑ [8]
Δήμος Πύργου
Σκαφιδιά
Δήμος Ήλιδας
Κουρούτα
Δήμος Πηνειού
Αρκούδι
Βαρθολομιό
Γλύφα
Δήμος
Ανδραβίδας - Κυλλήνης
Κάστρο/Χρυσή Ακτή 2
Λουτρά Κυλλήνης 1
Λουτρά Κυλλήνης 2

ΑΧΑΙΑ [6]
Δήμος Δυτικής Αχαΐας
Καλογριά
Λακκόπετρα
Τηγάνια
Δήμος Αιγιαλείας
Αλυκή
Διγελιώτικα
Πούντα

ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑ [2]
Δήμος Ναυπάκτου
Ψανή
Γρίμποβο

ΠΡΕΒΕΖΑ [7]
Δήμος Πρέβεζας
Κυανή
Μονολίθι
Τσούκες
Πλατάνια
Μέγα Άμμος
Δήμος Πάργας
Λούτσα
Βάλτος

ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ [2]
Δήμος Ηγουμενίτσας
Δρέπανο
Μέγα Άμμος

ΚΕΡΚΥΡΑ [10]
Δήμος Κέρκυρας
Κομμένο
Κοντόκαλι
Αλυκές Ποταμού
Δασιά
Αλμυρός
Canal dAmour
Δαφνίλα
Άγιος Ιωάννης Περιστερών
Κοντόγιαλος
Κάβος

ΛΕΥΚΑΔΑ [8]
Δήμος Λευκάδας
Άη Γιάννης
Λευκάδα/Γύρα
Άγ. Νικήτας-Πευκούλια
Κάθισμα 1
Πόρτο Κατσίκι
Νυδρί
Μικρός Γιαλός / Πόρος
Πόντι

ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ [12]
Δήμος Κεφαλονιάς
Πετανοί
Πλατύς Γιαλός
Μακρύς Γιαλός
Άβυθος
Λουρδάς
Άμμες
Σκάλα
Αράγια Πόρου
Μύρτος
Ξι
Αγ. Βαρβάρα/Κατελειός
Αντίσαμος

ΖΑΚΥΝΘΟΣ [15]
Δήμος Ζακύνθου
Αλυκανάς 1
Αλυκές 1
Άμπουλα Ψαρού
Τσιλιβή
Μπούκα
Άμπουλα Τραγάκι
Κατραγάκι
Γέρακας
Καλαμάκι 1
Καλαμάκι 2 - Λούρος
Λαγανάς - Zante
Λαγανάς - Αη Σώστης 2- Λιμανάκι
Λαγανάς-Κεντρική
Λίμνη Κεριού
Μπανάνα

ΧΑΝΙΑ [29]
Δήμος Καντάνου Σελίνου
Βουλισμένη
Γραμμένο
Παχειά Άμμος
Χαλίκια
Σούγια
Δήμος Κισσάμου
Φαλάσαρνα / Παχειά Άμμος 1
Φαλάσαρνα / Παχειά Άμμος 2
Καστέλι / Μαύρος Μόλος-Πλάκα
Δήμος Πλατανιά
Πλατανιάς
Πλατανιάς /Λιμανάκι
Κολυμβάρι
Ραπανιανά
Δήμος Χανίων
Σταλός
Άγιοι Απόστολοι 1
Άγιοι Απόστολοι 2
Χρυσή Ακτή
Αγία Μαρίνα
Καλαμάκι
Μαράθι
Σταυρός
Άγιος Ονούφριος
Καλαθάς
Δήμος Αποκορώνου
Μαϊστράλι
Καλύβες Ξυδά
Αλμυρίδα
Κυανή
Καβρός
Καβρός /Eliros Mare
Περαστικός

ΡΕΘΥΜΝΟ [15]
Δήμος Ρεθύμνης
Ρέθυμνο 1
Ρέθυμνο 2
Ρέθυμνο 3
Ρέθυμνο 4 / Μυσσίρια
Πλατανιάς Β/Ρέθυμνο 6
Αδελιανός Κάμπος Α
Πηγιανός Κάμπος
Σκαλέτα
Δήμος Μυλοποτάμου
Πάνορμο/Λίμνη
Λιανός Κάβος Λαυρίς
Μπαλί Λιβάδι
Δήμος Αγίου Βασιλείου
Πλακιάς
Ροδάκινο
Αγ. Γαλήνη/ Ύστερο Βαρκοτόπι
Σούδα

ΗΡΑΚΛΕΙΟ [17]
Δήμος Μαλεβιζίου
Ελληνοπεράματα
Φόδελε
Αμμουδάρα 1
Αμμουδάρα 4
Αμμουδάρα 5
Δήμος Χερσονήσου
Λιμένας Χερσονήσου 5
Άγ. Γεώργιος 1
Άγ. Γεώργιος 3
Ανισσαράς
Άγ. Γεώργιος 2 / Παναγία Ρύζι
Δράπανος
Ποταμός
Ποταμός Α
Κοκκίνη Χάνι
Αγία Πελαγία / Μενόπετρα
Καστρί / Creta Maris
Δήμος Φαιστού
Μάταλα

ΛΑΣΙΘΙ [41]
Δήμος Αγ. Νικολάου
Σπηλιάδα
Πόρος 1
Πόρος 2
Ελούντα
Πηγαϊδάκια Ελούντας
Σχίσμα
Ελούντα 1
Δρήρος
Χιόνα
Πλάκα
Χαβάνια 2
Άγιος Νικόλαος 1
Άγιος Νικόλαος 2
Άγιος Νικόλαος 3
Αμμούδι
Κιτροπλατεία
Άμμος/Μαρίνα
Αλμυρός
Άμμος/Δημοτική
Πήλος
Αμμουδάρα
Βούλισμα
Άγ. Παντελεήμονας
Καραβοστάσι
Χαβάνια 1
Μιραμπέλλο
Δήμος Σητείας
Σητεία 1 / Γαλλικό
Βάι/Φοινικόδασος
Κουρεμένος
Χιόνα
Κάτω Ζάκρος
Βουρλιά
Ανάληψη
Μακρύγιαλος/Λαγκούφα
Δήμος Ιεράπετρας
Ιεράπετρα 1 /Δημοτική
Ιεράπετρα 2 /Δημοτική
Αγία Φωτιά
Μύρτος
Κουτσουνάρι / Άγ. Ιωάννης
Κουτσουνάρι 2
Αχλιά Σχινοκαψάλων

ΡΟΔΟΣ [28]
Δήμος Ρόδου
Κιοτάρι 3
Λάρδος 1
Λάρδος 3
Αφάντου 2
Κολύμπια
Κολύμπια Α - Λιμανάκι
Αμμούδες/Φαληράκι
Καβουράκια
Καλλιθέα
Μαντώματα
Φαληράκι / Καστράκι
Φαληράκι 1
Φαληράκι 2
Φαληράκι 3
Φαληράκι 4
Φαληράκι 5
Ρένη 1
Τριάντα Β
Βαγιές/Λαδικό
Φαληράκι/Καθαρά
Φαληράκι Α
Τραουνού
Μεγάλος Γιαλός
Ανατολικά Ενυδρείου
Γαλούνι/Κοκκινόγια
Κρεμαστή-Τριάντα
Βληχά
Λι Πευκών

ΚΩΣ [6]
Δήμος Κω
Γουρνιάτης
Τρούλος
Άκρο Χελώνας
Πευκοκεφαλή /Άγιος Φωκάς
Λάμπη
Μαρμάρι /Caravia Beach

ΘΗΡΑ [4]
Δήμος Θήρας
Περίσσα
Αγ. Γεώργιος
Καμάρι 1
Καμάρι 2

ΙΟΣ [3]
Δήμος Ιητών
Όρμος
Μυλοπόταμος
Μαγγανάρι

ΜΗΛΟΣ [1]
Δήμος Μήλου
Προβατάς

ΣΙΦΝΟΣ [2]
Δήμος Σίφνου
Καμάρες
Πλατύς Γιαλός

ΠΑΡΟΣ [5]
Δήμος Πάρου
Λογαράς
Τσερδάκια
Πούντα
Μάρπησσα / Χρυσή Ακτή
Λιβάδια

ΝΑΞΟΣ [3]
Δήμος Νάξου
Αγία Άννα
Άγιος Προκόπιος
Άγιος Γεώργιος

ΣΥΡΟΣ [5]
Δήμος Σύρου-Ερμούπολης
Γαλησσάς
Αζόλιμνος
Κίνι
Αγκαθωπές
Βάρη

ΜΥΚΟΝΟΣ [1]
Δήμος Μυκόνου
Καλαφάτης
ΤΗΝΟΣ [1]
Δήμος Τήνου
Αγ. Φωκάς

ΑΝΔΡΟΣ [4]
Δήμος Άνδρου
Δελαβόγια
Αγ. Πέτρος
Μπατσί
Χρυσή Άμμος

ΚΕΑ [1]
Δήμος Κέας
Κούνδουρος

ΣΑΜΟΣ [2]
Δήμος Σάμου
Δόρυσσα/Ποτοκάκι
Γλυκόριζα
ΧΙΟΣ [4]
Δήμος Χίου
Αγ. Φωτεινή
Καρφάς
Δημοτική Πλαζ Χίου
Αγ. Παρασκευή

ΛΕΣΒΟΣ [10]
Δήμος Λέσβου
Τσαμάκια
Εφταλού/ Άγ. Ανάργυροι
Κάγια
Άναξος
Αγ. Ισίδωρος
Μόλυβος
Βατερά
Κανόνι Θέρμης
Πέτρα
Νυφίδα

ΛΗΜΝΟΣ [4]
Δήμος Λήμνου
Εβγάτης / Ζεματάς
Άγ. Ιωάννης
Θάνος
Πλατύ
ΜΑΡΙΝΕΣ

ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ [2]
Δήμος Σιθωνίας
Μαρίνα Πόρτο Καρράς
Δήμος Κασσάνδρας
Μαρίνα Σάνη

ΑΤΤΙΚΗ [2]
Δήμος Λαυρεωτικής
Οlympic Μarine
Δήμος Παλαιού Φαλήρου
Μαρίνα Φλοίσβου

ΛΕΥΚΑΔΑ [1]
Δήμος Λευκάδας
Μαρίνα Λευκάδας

ΚΕΡΚΥΡΑ [1]
Δήμος Κέρκυρας
Μαρίνα Γουβιών

ΛΑΣΙΘΙ [1]
Δήμος Αγ. Νικολάου
Μαρίνα Αγ. Νικολάου

ΚΩΣ [1]
Δήμος Κω
Μαρίνα Κω

ΛΕΡΟΣ [1]
Δήμος Λέρου
Μαρίνα Λέρου