Αισιόδοξος για το 2016 ο διοικητής της ΤτΕ Γιάννης Στουρνάρας

ΤΗΝ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ του για τη νέα χρονιά υπογράμμισε ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος Γιάννης Στουρνάρας σε μήνυμά του προς το προσωπικό της Κεντρικής Τράπεζας.

Ο διοικητής της ΤτΕ τόνισε ότι η Τράπεζα διαθέτει τη θεσμική θωράκιση, τα απαραίτητα εργαλεία παρέμβασης, την αποφασιστικότητα της διοίκησης, την κατάρτιση και την αφοσίωση του προσωπικού της για να συνεχίσει να εκπληρώνει τον ρόλο της ως θεματοφύλακας της νομισματικής και χρηματοπιστωτικής σταθερότητας εντός Ευρωσυστήματος.

Ο κ. Στουρνάρας, σύμφωνα με την Καθημερινή, αναφέρθηκε και στις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετώπισε η ΤτΕ το 2015: «Βρεθήκαμε, πράγματι, αντιμέτωποι με πρωτόγνωρες καταστάσεις. Το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς που πέρασε δοκιμάστηκαν ιδιαίτερα οι αντοχές του χρηματοπιστωτικού συστήματος και της οικονομίας. Η έντονη αβεβαιότητα πυροδότησε αρνητικά σενάρια και εικασίες για το μέλλον της χώρας. Το τραπεζικό σύστημα αντιμετώπισε αλλεπάλληλα επεισόδια κρίσης εμπιστοσύνης, που απείλησαν τη χρηματοπιστωτική σταθερότητα, με αποτέλεσμα την κήρυξη της τραπεζικής αργίας και την επιβολή περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων (capital controls), προκειμένου να διασφαλιστούν οι καταθέσεις και η εν γένει σταθερότητα του χρηματοπιστωτικού συστήματος. Η Τράπεζα της Ελλάδος ανταποκρίθηκε με επιτυχία στις προκλήσεις αυτές, συμβάλλοντας καταλυτικά στην εξισορρόπηση της κατάστασης, διαφυλάττοντας παράλληλα την ανεξαρτησία και το κύρος της. Σας είμαι ευγνώμων για τη σκληρή δουλειά και την αδιάλειπτη στήριξή σας».

Κάνοντας έναν απολογισμό της προηγούμενης χρονιάς σημείωσε ότι η ΤτΕ:
  • Παρείχε έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση προς την κυβέρνηση και τα πολιτικά κόμματα, ενώ ευαισθητοποίησε την κοινή γνώμη με τις εκθέσεις της και τις παρεμβάσεις του διοικητή της.

  • Διασφάλισε την αδιάλειπτη παροχή ρευστότητας στα πιστωτικά ιδρύματα, δίνοντας εβδομαδιαία μάχη για τον ELA.

  • Εφοδίασε τα πιστωτικά ιδρύματα με τραπεζογραμμάτια, χωρίς να σημειωθεί έλλειψη ούτε στις πιο απομακρυσμένες περιοχές της χώρας.

  • Εκπόνησε τη στρατηγική για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια σε συνεργασία με την κυβέρνηση και το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας.

  • Ολοκλήρωσε τον έλεγχο ποιότητας στοιχείων ενεργητικού (AQR) των τραπεζών.

  • Ολοκλήρωσε, επίσης, την επιτυχή ανακεφαλαιοποίηση των σημαντικών και μη τραπεζών, χωρίς απώλεια καταθέσεων και χωρίς κλυδωνισμούς για το πιστωτικό σύστημα.

  • Συνεργάστηκε αποτελεσματικά με τον Ενιαίο Εποπτικό Μηχανισμό (SSM) – με τη συμμετοχή υπαλλήλων της Τράπεζας σε μεικτές εποπτικές ομάδες (JSTs).

  • Συνέβαλε στην ελαχιστοποίηση των επιπτώσεων των περιορισμών στην κίνηση κεφαλαίων (capital controls), με αποτέλεσμα η ύφεση να είναι τελικά πολύ μικρότερη της αναμενομένης.

  • Στήριξε τις εργασίες της Επιτροπής Εγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών.

  • Παρείχε στήριξη προς το Δημόσιο σε πολλές δραστηριότητές του, εντός των πλαισίων της Συνθήκης.

Βασιλική Θάνου: Σωστή η χρήση των στοιχείων από τις λίστες της φοροδιαφυγής

ΘΕΣΗ υπέρ της νομικής χρήσης των στοιχείων από τις λίστες της φοροδιαφυγής (λίστα Λαγκάρντ, λίστα Μπόργιανς κ.λπ.) παίρνει η πρόεδρος του Αρείου Πάγου Βασιλική Θάνου.

Λίγες ημέρες μετά την σκληρή κόντρα ανάμεσα στην ηγεσία της 'Ενωσης Δικαστών και Εισαγγελέων με την ηγεσία του υπουργείου Δικαιοσύνης και την παραίτηση 5 μελών της 'Ενωσης, η πρόεδρος του Αρείου Πάγου και τέως πρωθυπουργός επισημαίνει ότι «ορθώς ψηφίστηκε» η διάταξη που επιτρέπει την αξιοποίηση των στοιχείων από τις λίστες.

«Προσωπική μου άποψη είναι ότι ορθώς ψηφίστηκε η διάταξη με την οποία επιτρέπεται η αποδεικτική αξιοποίηση στοιχείων που έχουν συλλεγεί με μη νόμιμο τρόπο», δήλωσε στον Αlpha 989 η Βασιλική Θάνου προσθέτοντας:

«Ως προς το επιστημονικό ζήτημα που προέκυψε και αποτέλεσε και την αιτία διαφωνίας των 5 μελών του διοικητικού συμβουλίου που παραιτήθηκαν, θέλω να επισημάνω ότι μέχρι το 2008 η διάταξη που ίσχυε προέβλεπε ότι επί πάσης φύσεως κακουργημάτων μπορεί να γίνει χρήση και των παρανόμως κτηθέντων αποδεικτικών μέσων» είπε η Βασιλική Θάνου και πρόσθεσε ότι «η νομολογία του Αρείου Πάγου αναγνωρίζει και μετά τη διάταξη αυτή, την τροποποίηση του 2008 ότι όταν πρόκειται για υπέρτερο έννομο αγαθό τότε εξαιρείται και λαμβάνονται υπόψη τα παρανόμως κτηθέντα μέσα. Υπάρχουν ειδικές προϋποθέσεις οι οποίες διασφαλίζουν και τα άλλα συνταγματικά δικαιώματα».

Για τη πορεία των ελέγχων στις διάφορες λίστες η Βασιλική Θάνου τόνισε ότι «οι δικαστικοί και εισαγγελικοί λειτουργοί λειτουργούν σύμφωνα με το νόμο. Πρέπει επιτέλους να μπορέσουν να ελεγχθούν μερικά πράγματα. Οι έρευνες θα συνεχιστούν. Θα πρέπει να υπάρξει βοήθεια και από τεχνικούς συμβούλους. Θεωρώ ότι σε σύντομο χρόνο θα υπάρξει αποτέλεσμα. Υπάρχει ταχύτερος ρυθμός για την προώθηση όλων των υποθέσεων. Οι πολίτες αναμένουν από τη δικαιοσύνη να υπάρξει αποκάλυψη και τιμωρία όλων των ενόχων»
tvxs

Αθέατος οικονομικός πόλεμος

Και ενώ όλα όδευαν προς ομαλοποίηση, με τη Volkswagen να προχωρά σε μία εκ βάθρων αναδιάρθρωση δεσμευόμενη σε αντικαταστάσεις και αποζημιώσεις μετά το σκάνδαλο μεγατόνων, «έσκασε νέα βόμβα».

Το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης κατέθεσε μήνυση κατά του γερμανικού κολοσσού. Η νέα προσφυγή εγείρει ανησυχίες για επιβολή υψηλότατων προστίμων, κάτι που θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο, όχι μόνο θέσεις εργασίας αλλά και τα ίδια τα οικονομικά του ομίλου, που έχει ήδη «δει» τις πωλήσεις του να μειώνονται. Κανένας δεν αμφισβητεί ότι πρόκειται για παραβίαση κανονισμών μίας χώρας και ότι ο ένοχος θα πρέπει να υποστεί τις απαραίτητες συνέπειες.

Πέραν τούτου, όμως, πρόκειται για μία υπόθεση με πολλά ερωτηματικά από την πρώτη κιόλας στιγμή, δεδομένου ότι οι παράνομες μέθοδοι της VW ήταν γνωστές σε όλες τις πλευρές από πολύ καιρό και αποσιωπούνταν, όπως είχε επισημάνει ο διεθνής Τύπος. Η αποκλίνουσα συμπεριφορά και η παραβίαση της νομιμότητας μπορεί κάποιες φορές να λειτουργούν και ως επίφαση στο «παιχνίδι» που παίζουν οι ισχυροί του πλανήτη για οικονομική επιρροή.

Η Volkswagen αντιπροσωπεύει το 3% του γερμανικού ΑΕΠ, ποσοστό τεράστιο για μία και μόνο βιομηχανία, ενώ ο τομέας αυτοκινήτου εκπροσωπεί το 17% των γερμανικών εξαγωγών, το υψηλότερο ποσοστό από οιαδήποτε άλλη βιομηχανία. Και η γερμανική οικονομία εξαρτάται τα μέγιστα από τις εξαγωγές της, στις οποίες άλλωστε οφείλει και το μεγάλο της πλεόνασμα, «σημείο τριβής» με τις ΗΠΑ, καθώς το Βερολίνο έχει επανειλημμένως κληθεί να προωθήσει την εσωτερική κατανάλωση περισσότερο από τις εξαγωγές.

Γερμανοί πολιτικοί εκφράζουν την άποψη ότι οι αμερικανικές αρχές με την επιθετική πολιτική στον βιομηχανικό τομέα θέλουν να ευνοήσουν την αμερικανική σε βάρος της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Μπορεί να συμβαίνει... όμως σε αυτό το είδος του ανταγωνισμού, που μοιάζει με ακήρυχτο οικονομικό πόλεμο, χρησιμοποιείται κάθε μέσο. Και τα πεδία συγκρούσεων σήμερα είναι αθέατα με «όπλα» τα νομίσματα, τις αγορές, τις επιχειρήσεις και την οικονομία.
Εφη Τριήρη/Ναυτεμπορική

Το Twitter κατάθεσε αγωγή εναντίον των τουρκικών αρχών

Το Twitter προσέφυγε σε δικαστήριο της Τουρκίας και κατέθεσε αγωγή προκειμένου να ακυρωθεί πρόστιμο που οι τουρκικές αρχές έχουν επιβάλει καθώς δεν απεσύρθη περιεχόμενο “τρομοκρατικής προπαγάνδας».

Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, πηγή αποκαλύπτει πως το Twitter κατέθεσε αγωγή σε δικαστήριο της Άγκυρας την Πέμπτη, ζητώντας την ακύρωση προστίμου, που έχει επιβληθεί από τις τουρκικές αρχές, σχετικά με περιεχόμενο “τρομοκρατικής προπαγάνδας» το οποίο υπήρχε στο Twitter.


Η εν λόγω προσφυγή του Τwitter, σε δικαστήριο της Άγκυρας, βασίζεται στο ότι η επιβολή του προστίμου ύψους περίπου 46.000 ευρώ, είναι αντίθετη της τουρκικής νομοθεσίας.

Υπενθυμίζουμε πως στο παρελθόν, οι τουρκικές αρχές έχουν απαγορεύσει τη λειτουργία του Twitter, για μεγάλο χρονικό διάστημα, έπειτα από προηγούμενη άρνηση του Twitter, για απόσυρση περιεχομένου, που η Τουρκία δεν ενέκρινε.

Οι Τουρκικές αρχές είχαν προειδοποιήσει αρκετές φορές το Twitter ότι πρέπει να αποσύρει περιεχόμενο που «εκθειάζει την τρομοκρατία, στοχοθετεί τα σώματα ασφαλείας και υποκινεί μίσος και βία». Το Twitter φαίνεται δεν συμμορφώθηκε και έτσι η Τουρκία επέβαλε πρόστιμο ύψους 150.000 τουρκικών λιρώνς, που αντιστοιχούν περίπου σε 46.000 ευρώ.
ipop.gr

Ξεκινούν τη Δευτέρα 11 Ιανουαρίου οι χειμερινές εκπτώσεις

Από 11 Ιανουαρίου έως και 29 Φεβρουαρίου, 2016,  θα πραγματοποιηθούν πανελλαδικά οι χειμερινές εκπτώσεις, όπως ενημερώνουν το καταναλωτικό κοινό με ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ).

Σημειώνεται ότι την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων δηλαδή στις 17 Ιανουαρίου τα εμπορικά καταστήματα θα είναι ανοικτά σε όλη την επικράτεια από 11πμ έως 8μμ.

Κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων οι λιανεμπορικές επιχειρήσεις θα προσφέρουν μεγάλη ποικιλία προϊόντων σε πολύ χαμηλές τιμές, με άψογη εξυπηρέτηση και σεβασμό στο καταναλωτικό κοινό.

Οι Διευκρινίσεις της ΕΣΕΕγια τις χειμερινές εκπτώσεις

Η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) απέστειλε προς τις Εμπορικές Ομοσπονδίες και όλους τους Εμπορικούς Συλλόγους της χώρας,εγκύκλιο με οδηγίες και διευκρινίσεις, για την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων όσο και για τη λειτουργίατων καταστημάτων την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων.

Σύμφωνα με το άρθρο 15 του νόμου 4177/2013, οι χειμερινές εκπτώσεις έτους 2016 θα αρχίσουν τη Δευτέρα, 11 Ιανουαρίου και θα λήξουν την Δευτέρα, 29 Φεβρουαρίου 2016.

Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής τωναγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνίαποσοστού έκπτωσης.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θαπρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία τοπαρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανάκατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως ….%»).

Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στοαντίστοιχο ποσοστό.

Ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή, πρέπει να ανταποκρίνεται στηναλήθεια και να μην είναι ανακριβής.

Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σεθέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στηνπραγματικότητα.

Κατά την διενέργεια των τακτικών εκπτώσεων, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή από τους επιχειρηματίες, γιατίοι κυρώσεις είναι αυστηρές και δεν επιτρέπεται να επιβάλλονται λόγω λάθους.
Γενικά, στους παραβάτες των διατάξεων περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% τουετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο των 5.000 €.

Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα   σε διάστημα 5 ετών, το   πρόστιμο αυξάνεται στο 3% τουετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Ειδικότερα για την περίπτωση που οι εκπτώσεις είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστότους, ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων τιμών ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων μεέκπτωση   προϊόντων   ή   όταν   ενέχουν   οποιασδήποτε   μορφής   απόκρυψη   ή   παραπλάνηση,   επιβάλλεταιπρόστιμο ποσού ίσο με το 1% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από   10.000 €,ανάλογα με τη βαρύτητα και τη συχνότητα της παράβασης.

Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιουκύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.   Αρμόδια αρχή για την επιβολή των προστίμων είναι οΓενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης («κρατικός περιφερειάρχης»), όπου διαπιστώνεται ηπαράβαση.

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με την παρ. 1 άρθρου 16 ν. 4177/2013, τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν προαιρετικά την πρώτη Κυριακή μετά την έναρξη της χρονικής περιόδου των εκπτώσεων, δηλαδή  την Κυριακή
17 Ιανουαρίου.

Απεργιακή κινητοποίηση της ΟΣΥΠΑ για την ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ την σημερινή, Παρασκευή 8-1-2016, εκδίκαση  στην Ολομέλεια του ΣτΕ της προσφυγής της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτιης Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ) Περιφερειακών Ενοτήτων, Δικηγορικών Συλλόγων καθώς και άλλων φορέων και Συνδικαλιστικών Ενώσεων, κατά της συμφωνίας ιδιωτικοποίησης των ελληνικών κρατικών αεροδρομίων, η ΟΣΥΠΑ προκηρύσσει 24 απεργία. 

Η ΟΣΥΠΑ κατηγορεί κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ για «ξεπούλημα» του αεροδρομίου και τονίζει: «Απέναντι σε αυτή τη λαίλαπα η μόνη λύση είναι η τοπική κοινωνία και οι φορείς του νησιού να σταθούν μπροστάρηδες στο αεροδρόμιό τους και να εμποδίσουν όλους όσους 'παίζουν' παιχνίδια εις βάρος τους... Ο Κρατικός Αερολιμένας Κέρκυρας μπορεί να αναπτυχθεί και εκσυγχρονιστεί με τα ανταποδοτικά τέλη που δίνουν οι εταιρείες που το χρησιμοποιούν και διατηρώντας τον κρατικό του χαρακτήρα να συνεχίσει να αποτελεί μοχλό ανάπτυξης και προόδου».

Η ΟΣΥΠΑ ζητά την συμπαράσταση αυτοδιοίκησης και φορέων “για να καταδείξουμε την καθολική αντίδρασή μας και την απόφασή μας να προστατέψουμε την περιουσία και τις υποδομές της χώρας μας. Ζητάμε από την Τοπική Αυτοδιοίκηση, τους Τοπικούς Φορείς, τα Εργατικά Κέντρα που θα είναι οι πρώτοι που θα υποστούν τις δυσμενείς συνέπειες του ξεπουλήματος, να οργανώσουν κινητοποιήσεις την ημέρα εκδίκασης (8/1/16) και να παραστούν στο ΣτΕ, για να γίνει αντιληπτό σε όλους, ότι το κοινό περί δικαίου αίσθημα απαιτεί να μπει ένα τέλος στα ξενόφερτα σχέδια υποταγής και άλωσης της εθνικής οικονομίας”.

Σε συμβολική κατάληψη των γραφείων της Διοίκησης του αεροδρομίου της Κέρκυρας προχωρούν σήμερα οι Εργαζόμενοι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, καθώς είναι προγραμματισμένη επίσκεψη τεχνικού κλιμακίου της Fraport που πρόκειται να εξαγοράσει 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.

Ολόκληρη η ανακοίνωση της ΟΣΥΠΑ:
Στα πλαίσια του «ξεπουλήματος» της δημόσιας περιουσίας, σύμφωνα με τις επιταγές των δανειστών μας, οι εκπρόσωποι των «επενδυτών» της «Fraport» θα επισκεφτούν, την Τετάρτη 14-10-2015, το Αεροδρόμιο Ι. Καποδίστριας για να δουν «τα δώρα που θα τους χαριστούν».

Η ΟΣΥΠΑ και οι εργαζόμενοι κατά τη διάρκεια της επίσκεψης θα πραγματοποιήσουν συμβολική κατάληψη στα γραφεία της Διοίκησης, προκειμένου να δηλώσουν έμπρακτα την αντίθεσή τους στο «ξεπούλημα» του Αεροδρομίου.

Η αντίθεσή μας , δεν αποτελεί μία στείρα ιδεοληψία κρατισμού, αλλά τεκμηριώνει τις απόψεις μας με καθαρά εθνικούς, κοινωνικούς και οικονομοτεχνικούς όρους.

Το αεροδρόμιο της Κέρκυρας δεν είναι μία απλή επιχείρηση, όπως την αντιμετωπίζει το ΤΑΙΠΕΔ, ώστε σε περίπτωση αποτυχίας του εγχειρήματος να μπορεί να επανακρατικοποιηθεί χωρίς πρόβλημα, αλλά αποτελεί ένα ζωντανό οργανισμό, που έχει άμεση και άρρηκτη σχέση με την τοπική κοινωνία, την τοπική και εθνική οικονομία , οι οποίες βέβαια και μόνο αυτές θα υποστούν τις καταστροφικές συνέπειες του αποτυχημένου μοντέλου.

Δεν είναι τυχαίο ότι οι εμπνευστές παρόμοιων κινήσεων, δεν δέχτηκαν ποτέ να έλθουν σε αντιπαράθεση, με βάση στοιχεία και μελέτες, ακριβώς επειδή δεν μπορούν τεκμηριωμένα να στοιχειοθετήσουν τις δογματικές απόψεις τους.

Απέναντι σε αυτή τη λαίλαπα η μόνη λύση είναι η τοπική κοινωνία και οι φορείς του νησιού να σταθούν μπροστάρηδες στο Αεροδρόμιό τους και να εμποδίσουν όλους όσους «παίζουν» παιχνίδια εις βάρος τους.

Ο Κρατικός Αερολιμένας Κέρκυρας μπορεί να αναπτυχθεί και εκσυγχρονιστεί με τα ανταποδοτικά τέλη που δίνουν οι εταιρείες που το χρησιμοποιούν και διατηρώντας τον κρατικό του χαρακτήρα να συνεχίσει να αποτελεί μοχλό ανάπτυξης και προόδου.

Opinion Poll: Προβάδισμα Μεϊμαράκη σε νέα δημοσκόπηση

Την ώρα που οι δυο «μονομάχοι» για την προεδρία της ΝΔ, ρίχνουν το βάρος τους στο λεκανοπέδιο μετά την παρουσία τους στη Θεσσαλονίκη, δημοσκόπηση που διενεργήθηκε από την Opinion Poll, εμφανίζει τον Βαγγέλη Μεϊμαράκη να προηγείται με μεγάλη διαφορά του Κυριάκου Μητσοτάκη στην πρόθεση ψήφου, την παράσταση νίκης, αλλά και σε άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά.

Σε ότι αφορά την πρόθεση ψήφου το 52,5% όσων δηλώνουν σίγουροι ότι θα ψηφίσουν στον δεύτερο γύρο, επιλέγει Μεϊμαράκη, έναντι του 36,3% που επιλέγει Μητσοτάκη.

Ακόμα μεγαλύτερη είναι η διαφορά στην παράσταση νίκης με το 53,1% των ερωτηθέντων να πιστεύει ότι θα επικρατήσει ο Μεϊμαράκης, την ώρα που μόλις το 25,7% βλέπει νικητή τον Μητσοτάκη.

Συνεργάτες του Κυριάκου Μητσοτάκη σχολίασαν τη δημοσκόπηση λέγοντας ότι "οσο μέσα έπεσε η συγκεκριμένη εταιρία στην πρόβλεψη του α' γύρου που έδινε στον κ. Μεϊμαράκη ποσοστό 49,8% και στον κ. Μητσοτάκη ποσοστό 17,6% άλλο τόσο θα πέσει μέσα και στην πρόβλεψη του αποτελέσματος του β΄γύρου. Άλλωστε η ίδια η εταιρία ομολόγησε ότι δεν έχει τη λίστα των πολιτών που ψήφισαν στον α' γύρο και οι 930 που απάντησαν, κατά δήλωσή τους πήγαν στη κάλπη των εκλογών της 20ης Δεκεμβρίου. Κυριακή κοντή γιορτή".

Οι θέσεις της Εκκλησίας για την ομοφυλοφιλία

Στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον κεφ.22 ο Ιησούς συνδιαλέγεται με τους Σαδουκαίους, οι οποίοι αρνούνται την ανάστασιν των νεκρών. Η κατάληξη των λόγων του Ιησού είναι γνωστή: «Οι άνθρωποι στη Βασιλεία των ουρανών ούτε νυμφεύουν ούτε νυμφεύονται». Ο χριστιανισμός σηματοδοτεί την έλλογη ικανότητα του ανθρώπου να χαράξει τη δυνητική οδό προς ένα κόσμο πνεύματος και σκέψης όπου το Είναι θα ταυτίζεται με τη βούληση. Κάθε πάθος-άρα και η ομοφυλοφιλία-απορρίπτεται επειδή εγκλωβίζει τον άνθρωπο στη γή και δεν του επιτρέπει να φαντασθεί την ασώματη και πνευματικώς αιώνια ανωτέρα κατάσταση της βασιλείας του θεού. Ως γνωστόν ο Ιησούς ευλόγησε το γάμο ως μυστηριακή ένωση του αιωνίου θήλεος και άρρενος οι οποίοι μέσα από την ένωσή τους επαναφέρουν την αιωνία ενότητα πρίν αυτή διασπασθεί σε άρρεν και θήλυ. Ο χριστιανισμός λοιπόν ως εξόχως πνευματικό γεγονός απορρίπτει τον ψυχισμόν και τα πάθη ,ειδικά η ανατολική ορθόδοξη θεολογία του προσώπου ωριμάζει συνειδητά τον άνθρωπο ώστε να επιλέγει την άνω οδό του λόγου πέρα από πρόσκαιρα πάθη που ικανοποιούν την κατωτέρα γήινη και ευτελή ,ουσιαστικά ανύπαρκτη από την άποψη της αιωνιότητος ψυχή. 

του Βασιλείου Μακρυπούλια*
Πολλές φορές προβάλλεται το επιχείρημα της ασαφούς ανθρωπίνης φύσης. Γνωρίζουμε ότι η διαρκής θεολογία και φιλοσοφία προσπαθεί να δώσει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα στον άνθρωπο που θα ονομασθούν χαρακτήρας του προσώπου. Όλα αυτά ως ιδιότητες που μεταβιβάζονται από γενεά σε γενεά σταδιακά λέγονται ανθρώπινη φύση και σκοπό έχουν να προσδιορίσουν ως πυξίδα τον άνθρωπο στο οντολογικό του ταξείδι. Η χριστιανική θρησκεία δέχεται ως ανθρώπινη φύση ό,τι ως ιδιότητα προάγει πνευματικά τον άνθρωπο, τον αποκολλά από τη γή και τον ωθεί προς την άνω πορεία προς τον κόσμο του Είναι. Γι αυτό εξάλλου προτείνεται το μυστήριο του γάμου ως «μέγα» και απορρίπτονται όλες οι άλλες ανθρώπινες μίξεις ως περιττά πάθη που απλά σκλαβώνουν τον άνθρωπο στην πρόσκαιρη γή. Άρα πρέπει να κατανικηθούν από την ανωτέρα ανθρώπινη φύση όπως αυτή χαράσσεται από τα παρακάτω λόγια του Ιησού: (Ματθαίος,28,18-20) «Εδόθη μοι πάσα εξουσία εν ουρανώ και επί γή. Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τά έθνη βαπτίζοντες αυτούς εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος ,διδάσκοντες αυτούς τηρείν όσα ενετειλάμην υμίν». Το χωρίο έχει ιδιαίτερη οντολογική σημασία. Ο Ιησούς εξουσιοδοτεί τους επιγόνους του να διαδώσουν και να καταστήσουν ακόμη πιο κατανοητό το κήρυγμά του. Επίσης υποστηρίζει ότι έχει την ικανότητα και την ουράνιο εξουσία να δημιουργήσει την ανθρώπινη φύση η οποία θα συμπέσει με το θείο νόμο του. Άρα η χριστιανική φύση απορρίπτει τα πάθη –όπως την ομοφυλοφιλία(ο γάμος άρρενος και θήλεος ευλογείται)-διότι ο απαθής νούς είναι αυτός που οδηγεί πνευματικά τον άνθρωπο στον ουρανό.

Γιατί όμως στην καινή διαθήκη δεν υπάρχει ξεκάθαρη απόρριψη της ομοφυλοφιλίας αλλά έμμεση και σε αρκετά σημεία; Γιατί στην Καινή διαθήκη ο Ιησούς ασχολείται με το γάμο ως ένωση του άρρενος και του θήλεος; Δεν θα μπορούσε να καταδικάσει ασφαλώς και την ομοφυλοφιλία;(αν και το κάνει ).Η απάντηση είναι απλή. Η καινή διαθήκη μέσα από τα λόγια του Ιησού είναι ολοκλήρωση της παλαιάς διαθήκης, η οποία σύμφωνα με τον Παύλο ήταν παιδαγωγός εις Χριστόν. Η ομοφυλοφιλία έχει καταδικασθεί τελεσίδικα στο Λευϊτικόν της παλαιάς διαθήκης και ο Ιησούς δεν ασχολείται άμεσα μαζί της. Όπως δεν ασχολείται με τη δημιουργία του κόσμου –άρρεν και θήλυ δημιούργησε ο θεός-διότι τα θεωρεί θέσφατα της παλαιάς διαθήκης. Άρα ο Ιησούς καταδικάζει τελεσίδικα την ομοφυλοφιλία και εις την καινή διαθήκη σύμφωνα με το: «Ο θεός λέει δεν θα ξαπλώσει άνδρας με άνδρα σε κρεββάτι γυναικός» (Λευϊτικόν ,18:22). Γιατί όμως ασχολείται ο Ιησούς με το γάμο.

Η απάντηση είναι απλή. Εκεί υπάρχει θέμα, ο Χριστός θέλει να τελειώνει μία και καλή με το θέμα της πολυγαμίας που καλύπτεται από τη θεία ανοχή στην παλαιά διαθήκη(οι άνθρωποι της ερήμου σύμφωνα με τα κοινωνικά έθιμα της εποχής πολλές φορές είχαν πρακτικές πολυγαμίας(Αβραάμ και άλλοι).Ο Ιησούς στην προσπάθειά του να αναγάγει το καθαρό πνεύμα ως τον μόνο οδηγό των ανθρώπων προς τη βασιλεία των ουρανών χτυπάει και αυτό το πάθος με την παρουσία του στο γάμο της Κανά, και επίσης με την περίφημη φράση του υπέρ της μονογαμίας(ανάμεσα σε άρρεν και θήλυ)στο κατά Ματθαίον Ευαγγέλιον: «Ξεχάσατε ότι ο θεός από την αρχή εδημιούργησε άνδρα και γυναίκα και είπεν: εξαιτίας της ένωσης του άρρενος και του θήλεος θα εγκαταλείψει ο άνθρωπος τον πατέρα και την μητέρα αυτού ,θα προσκολληθεί στη γυναίκα του και θα γίνουν οι δύο μία σάρκα, μάλιστα αυτούς τους οποίους ο θεός ένωσε άνθρωπος δεν θα πρέπει να χωρίσει» (19,4-6).Μέσα από το χωρίο αυτό αλλά και άλλα ο Ιησούς τελειώνει με τον εξουσιαστικό του λόγο με το θέμα της μονογαμίας. Ο Θεός εποίησε άρρεν και θήλυ, η ποιοτική πλευρά της δημιουργίας είναι το γεγονός ότι αυτά θα πρέπει να επανενωθούν προκειμένου να γίνουν ένα όπως ήταν στον τέλειο θεϊκό νού. Η ένωση των δύο που αποκαθιστά την τέλεια ενότητα δεν είναι θέμα ποσότητος αλλά ποιότητος. Μάλιστα ο Ιησούς διά του Παύλου, υποχρέωσε σε γάμο και τους επισκόπους (άσχετα εάν σήμερα συμβαίνουν άλλα) «ει τις ανέγκλητος, μιάς γυναικός άνδραν είναι»(Τίτον,1-6).Σε κάθε περίπτωση η αναφορά του Ιησού στα δύο και μόνο δημιουργηθέντα φύλα, και η μετέπειτα ευλογία του γάμου εις Κανά, καταδικάζει απόλυτα την ομοφυλοφιλία ως πάθος πτώσης και διαστροφής ,απομάκρυνσης από την ανάμνηση και την οδό του Κυρίου προς τη Βασιλεία του επομένου τελείου κόσμου. Καλούνται οι άνθρωποι της εκκλησίας αντί να προσφέρουν και μόνο σωματική τροφή να ομιλούν εις τον Ελληνικό λαό και να του δίδουν την απολεσθείσα φώτιση και σοφία. Ας μην ξεχνούν το βάπτισμα του αίματος που είναι πλέον σημαντικό του βαπτίσματος του ύδατος.

Ο Ιησούς απευθύνεται κυρίως σε ιουδαϊκό κοινό το οποίο έχει ξεκαθαρισμένη θέση για την ομοφυλοφιλία(είναι αμαρτία έναντι του θεού όπως είδαμε).Η καινή διαθήκη ξεκάθαρα ασχολείται με την ομοφυλοφιλία στις επιστολές του Παύλου και του Πέτρου –καταδικάζεται ως μεγίστη αμαρτία-διότι οι επιστολές απευθύνονται και σε χριστιανούς που προέρχονται από τον ειδωλολατρικό κόσμο όπου δυστυχώς υπήρχαν ομοφυλοφιλικές πρακτικές.

Ο Απόστολος Παύλος είναι απόλυτα συγκεκριμένος όταν απευθύνεται στο θέμα της ομοφυλοφιλίας: «ούτε πόρνοι, ούτε ειδωλολάτρες, ούτε μοιχοί, ούτε μαλακοί, ούτε αρσενοκοίται, ούτε πλεονέκται, ούτε κλέπται, ούτε μέθυσοι, ούτε λοιδοροί, ούτε άρπαγες βασιλειαν Θεού ού κληρονομήσουσιν» (προς Κορινθίους,6:9-10).Σε μία πρώτη εκτίμηση παρατηρούμε ότι η αρσενοκοιτία (ομοφυλοφιλία) εξομοιώνεται με λοιπά πάθη(πνευματικά και ψυχικά και σωματικά)τα οποία απομονώνουν εγωϊστικά τον άνθρωπο, διαστρέφουν τον ανώτερο οντολογικό προορισμό του και τον καθιστούν εραστή της πρόσκαιρης απόλαυσης του σώματος και της ύλης παρά του αιωνίου κόσμου του πνεύματος και του φωτός. Ο Παύλος απορρίπτει την ομοφυλοφιλία διότι προσκολλά τον άνθρωπο στην ύλη και δεν τον αφήνει ελεύθερο να προχωρήσει με ανοικτό μυαλό χωρίς υλικά εμπόδια προς τον νοερό κόσμο του αγαθού(εκεί όπου ο νούς έχει κυριευθεί από τις ελεύθερες οντολογικές σκέψεις του αγαθού).

Ας ασχοληθούμε με την ετυμολογία των λέξεων «μαλακός και αρσενοκοίτης». Η λέξη αρσενοκοίτης παράγεται από το άρρεν + κοίτη H λέξη κοίτη παράγεται από το ρήμα κείμαι άρα όλη η λέξη σημαίνει αυτόν που συνευρίσκεται με άνδρες. Αν –και σύμφωνα με τις νέες τάσεις της γλωσσολογίας– ανοίξουμε νοηματικά τη λέξη θα καταλάβουμε ότι ο Παύλος καταδικάζει κάθε κακή εφαρμογή της αρσενικής φύσης (από τη χρήση βίας έως την διαστροφική χρήση της ανδρικής φύσης σε περιπτώσεις όπως η ομοφυλοφιλία).Η λέξη βέβαια ετυμολογικά προετοιμάζεται στον Πλάτωνα ο οποίος αναφέρει (Νόμοι,636): «θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η ηδονή του αρσενικού προς το θηλυκό θα πρέπει να αποδίδεται σύμφωνα με τη φύση, η σχέση αρσενικού προς αρσενικό και θηλυκού προς θηλυκό είναι παρά φύσιν». Η σημαντική διατύπωση σε αυτό το χωρίο είναι η φράση «παρά φύσιν». Διότι σταθερά οι φιλόσοφοι και οι θεολόγοι προσφέρουν στο ανθρώπινο είδος τη φύση ως σύνολο όλων εκείνων των αξιακών ιδιοτήτων οι οποίες όσον αφορά τους ανθρώπους τους ανεβάζουν επίπεδο, τους βοηθούν να νικούν τα άλογα πάθη και να προσεγγίζουν με όπλο το νού ένα ανώτερο επίπεδο ζωής προς τον κόσμο του πνεύματος και του αγαθού Άρα η φύση είναι η επαφή αρσενικού και θηλυκού. Είναι ο φυσικός νόμος που σέβεται και ο Παύλος. Ήδη στην καινή διαθήκη όπως είδαμε επιτρέπεται η επαφή αρσενικού και θηλυκού με σκοπό την ανανέωση του είδους(γι αυτό εξάλλου ο θεός δύο φύλα εδημιούργησε). Στον Πλατωνικό Φίληβο (ο οποίος ως ελληνική παιδεία διαμοιράσθηκε στην ελληνιστική εποχή και έφθασε ως γνώση σε ανθρώπους όπως ο Παύλος)αναφέρεται ότι η ηδονή δεν είναι αγαθό άρα είναι ανθρώπινη δραστηριότητα με συγκεκριμένο τρόπο και σκοπό. Η στείρα ηδονή της ομοφυλοφιλίας αντιστρατεύεται το αγαθό άρα και το κυνήγι του αγαθού άρα είναι απορριπτέα.

Η λέξη μαλακός (=αυτός που υποχωρεί σε όλα εύκολα, ο τελείως αδύναμος (πρβλ. «εθεράπευσε πάσαν νόσον και πάσαν μαλακίαν») αντιστρατεύεται τη δύναμη που χρειάζεται ο άνθρωπος προκειμένου να προχωρήσει προς τη νίκη των κατωτέρων παθών και την υιοθέτηση ενός δυναμικού πνευματικού τρόπου ζωής που θα τον οδηγήσει προς τον τέλειο πνευματικό κόσμο. Ο μύθος του Ηρακλή με το λιοντάρι ακριβώς συμβολίζει τη δύναμη που χρειάζεται ο άνθρωπος προκειμένου να νικά τον κόσμο των κάτω για χάριν του κόσμου των αρετών. Η υποταγή σε πάθη απλής ηδονής που δεν έχουν κανένα σκοπό είναι αποτέλεσμα μιάς μαλακής φύσης η οποία απλά ξοδεύει τον πολύτιμο ανθρώπινο χρόνο χωρίς να επιφέρει κανένα αξιακό ή άλλο αποτέλεσμα στον άνθρωπο και στην κοινωνία και γι αυτό είναι απορριπτέα από τον Παύλο.

Ο Κύριλλος Αλεξανδρείας προβαίνει σε μία πλατωνική ταξινόμηση των πραγμάτων. Επειδή τα πάθη όπως η ομοφυλοφιλία προάγουν την ιδέα της στείρας ηδονής που δεν οδηγεί πουθενά άρα απομακρύνει τον άνθρωπο από την επιδίωξη του αγαθού γι αυτό και είναι απορριπτέα. Στο λόγο του «λόγος στηλιτευτικός κατά ευνούχων» είναι απόλυτα συγκεκριμένος: Μας αναφέρει: «οι άνδρες που θέλουν να είναι με άνδρες διαφθείρουν τη θεόπλαστη και ανδροπρεπή μορφή ,μεταβάλλουν τη φύση τους όχι για κάτι το χρήσιμο αλλά μόνο για την ασέλγεια..ως φθορείς της φύσεως και εχθροί του ανθρωπίνου γένους». Στο νού των ιερών πατέρων είναι ξεκάθαρη η οντολογική σειρά του θεού άρα και η αξιολογική αντίστοιχη. Ο θεός μέσα από το τελεολογικό επιχείρημα επιθυμεί ο άνθρωπος να επιστρέψει στον κόσμο του αγνού πνεύματος. Ειδικά μετά τους προσωκρατικούς γνωρίζουμε ότι οι αρχές της αιτίας και του αποτελέσματος κυβερνούν τον κόσμο. Ο άνθρωπος ζεί για χάρη και σκοπό κάποιων πραγμάτων και αξιών που τον ανεβάζουν ψηλά. Τα άλογα πάθη δεν υπακούουν σε καμμία αιτία και σκοπό ,ή μάλλον έχουν την αιτία της στείρας απόλαυσης χωρίς όμως σκοπό άρα απορρίπτονται. Διότι υιοθετούνται οι αξίες εκείνες και οι ενέργειες οι οποίες ωθούν τον άνθρωπο προς την πνευματική μάθηση και ωρίμανση.

Ο Άγιος Γρηγόριος ο Νύσσης αναφερόμενος στην ομοφυλοφιλία τη συσχετίζει με την αδικία (ας αναφέρουμε και μόνο ότι η πλατωνική δικαιοσύνη η οποία υποκρύπτεται στα γραπτά του Νύσσης συζητεί ότι η πλήρης ισορροπία του λογιστικού του θυμοειδούς και του επιθυμητικού είναι η δικαιοσύνη και αυτή που προάγει τον άνθρωπο προς τον κόσμο του πνεύματος). Συγκεκριμένα στο λόγο του «Επιστολή κανονική προς τον εν αγίοις Λητόιον Επίσκοπον Μελιτηνής» μας αναφέρει: «Μία είναι η νόμιμη συζυγία αυτή του άνδρα προς τη γυναίκα και της γυναίκας προς τον άνδρα. Κάθε τι άλλο είναι παράνομο…πορνεία». Οι λέξεις του ιερού Πατρός δεν είναι τυχαίες. Στον χριστιανισμό έχουμε την ταύτιση της φύσης με το νόμο του θεού άρα ο νόμος του θεού ταυτίζεται με την ανθρώπινη φύση. Ως εκ τούτου η ομοφυλοφιλία αντιστρατεύεται το νόμο του θεού που έχει καταστεί ανθρώπινη φύση.

Ο Ιουστινιανός στη διάταξη institutiones IV (Corpus Juris Civilis) προέβλεπε το διά ξίφους θάνατο για τους μοιχούς και τους ομοφυλοφίλους. Το όλο θέμα αποκτά ιδιαιτέρα σημασία διότι καταδεικνύει την πίστη του αυτοκράτορα στο ότι μόνον ένα κράτος ηθικά ακμαίο μπορεί να επιβιώσει στο χρόνο. Σε κάθε άλλη περίπτωση εξαφανίζεται κάτω από την ηθική σήψη και παρακμή.Σε κάθε περίπτωση ο Ιουστιανιανός ανανέωσε τον ήδη υπάρχοντα από το 17 π.Χ. ρωμαϊκό νόμο που προέβλεπε τα ίδια για τους ομοφυλοφίλους. Σε εποχές όπου η φωνή του Πλάτωνος ακουγόταν ακόμη ηχηρή(η ισορροπία ανάμεσα στο νοητικό και επιθυμητικό μέρος της ψυχής με βάση την ιδέα του αγαθού, φωνή που ακουγόταν ακόμα πιο ηχηρή κάτω από τις νεοπλατωνικές επιδράσεις).

Ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος είναι σαφέστατος στις θέσεις του για τους ομοφυλοφίλους: (εις την προς Ρωμαίους ,4, 2, PG, 60, 419 “ Ἅ γάρ αἱ πορνευόμεναι πάσχουσι γυναῖκες, ταῦτα καί οὗτοι· μᾶλλον δέ ἐκείνων ἀθλιώτερα. Ταῖς μέν γάρ εἰ καί παράνομος, ἀλλά κατά φύσιν ἡ μεῖξις· αὕτη δέ καί παράνομος καί παρά φύσιν […] τό γάρ ὑπό τῶν οἰκείων ὑβρίζεσθαι ἐλεεινότερον τοῦ παρά τῶν ἀλλοτρίων. Τούτους ἐγώ καί ἀνδροφόνων χείρους εἶναί φημι· καί γάρ βέλτιον ἀποθανεῖν ἤ ζῇν ὑβριζόμενον οὕτως. Ὁ μέν γάρ ἀνδροφόνος τήν ψυχήν ἀπό τοῦ σώματος διέῤῥηξεν, οὗτος δέ τήν ψυχήν μετά τοῦ σώματος ἀπώλεσε. Καί ὅπερ ἄν εἴποις ἁμάρτημα, οὐδέν ἴσον ἐρεῖς τῆς παρανομίας ταύτης· καἰ εἰ ἐπῃσθάνοντο τῶν γινομένων οἱ πάσχοντες, μυρίους ἄν κατεδέξαντο θανάτους, ὥστε μή τοῦτο παθεῖν».

Oνομάσθηκε κλήρος διότι εκληρώθη να μεταφέρει από γενεά σε γενεά το μήνυμα του θεανθρώπου, ο οποίος σταυρώθηκε για τη σωτηρία του ανθρώπου. Ούτως ή άλλως η προσπάθεια είναι δυνητική: «Όστις θέλη».
*Ο Βασίλειος Μακρυπούλιας είναι δρ. Φιλοσοφίας.
antivaro.gr

Επίθεση Ντάισελμπλουμ: «Χωρίς ΔΝΤ δεν υπάρχει πρόγραμμα, αργεί πολύ η αξιολόγηση...»

ΤΗΝ ΠΕΠΟΙΗΘΗΣΗ ότι θα περάσουν αρκετοί μήνες πριν ολοκληρωθεί η αξιολόγηση της Ελλάδας, εξέφρασε κατά τη διάρκεια συζήτησής του με δημοσιογράφους ο πρόεδρος του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ.

«Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές. Η ελληνική αξιολόγηση θα ολοκληρωθεί σε μήνες και όχι εβδομάδες» τόνισε ο Γερούν Ντάισελμπλουμ, και επανέλαβε ότι δεν μπορεί να υπάρχει ελληνικό πρόγραμμα χωρίς τη συμμετοχή του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου.

Την ίδια ώρα, ο πρόεδρος του Eurogroup ανέφερε ότι δεν έχει ακόμα μελετήσει την πρόταση της Ελλάδας για το συνταξιοδοτικό, καθώς θα πρέπει πρώτα να αξιολογηθεί από τους θεσμούς.

Για την ανακεφαλαιοποίηση: Κατά τη διάρκεια της ίδιας συζήτησης, ο πρόεδρος του Eurogroup αναφέρθηκε και στην ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Όπως τόνισε, το γεγονός ότι χρειάστηκαν 20 δις. ευρώ λιγότερα από τις αρχικές εκτιμήσεις σημαίνει ότι θα μειωθεί αντίστοιχα και το συνολικό ποσό των 86 δις. ευρώ που προβλέπει η συμφωνία του τρίτου προγράμματος. Οι παραπάνω δηλώσεις έγιναν στην Ολλανδία, με την ευκαιρία της ανάληψης της προεδρίας της ΕΕ από τη χώρα του.

Σύμφωνα με τον ανταποκριτή του ΚΥΠΕ Αθανάσιου Αθανασίου:

H πρώτη αξιολόγηση του τρίτου ελληνικού προγράμματος θα κρατήσει μήνες και όχι εβδομάδες, προέβλεψε ο πρόεδρος του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ, μιλώντας σε παρευρισκόμενους εκπροσώπους του Τύπου στο Άμστερνταμ.

Συγκεκριμένα, ερωτηθείς σχετικά ο κ. Ντάισελμπλουμ ανέφερε: “Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές. Εγώ θα ήθελα να επιταχύνω τη διαδικασία αλλά δυστυχώς δεν έχω τη δυνατότητα. Το ΔΝΤ έχει την πρόθεση να επιστρέψει στο πρόγραμμα και αναμένεται να επιστρέψει με συμμετοχή όχι μόνο ως τεχνικός σύμβουλος αλλά και με συμμετοχή στη χρηματοδότηση”.

Στη συνέχεια αναλύοντας τους λόγους για τη διαφαινόμενη αργοπορία εξήγησε ότι για να κλείσει η αξιολόγηση θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η μεταρρύθμιση στο ασφαλιστικό, η συμφωνία για το ταμείο ιδιωτικοποιήσεων και για όλα τα ανοιχτά δημοσιονομικά ζητήματα.

Μόνο όταν όλα τα θέματα θα έχουν κλείσει επιτυχώς και η αξιολόγηση θα έχει ολοκληρωθεί το Εurogroup θα μπορέσει να συνέλθει για να αποφασίσει περαιτέρω εκταμιεύσεις ή την όποια ελάφρυνση του χρέους, δήλωσε ο πρόεδρος του Εurogroup
mignatiou.com