Η παρακαταθήκη του ΟΧΙ

Στην Ελλάδα γνωρίζουν οι πάντες τι επακολούθησε το ΟΧΙ του Ιούλη 2015, και πώς σε λίγα βράδια ο κ. Αλέξης Τσίπρας και η κυβερνητική του παρέα κουρέλιασαν το αποτέλεσμα της λαϊκής θέλησης και το μετέτρεψαν σε ένα ταπεινωτικό ΝΑΙ, αφού αποδέχτηκαν ένα σχέδιο τρισχειρότερο από εκείνο που οι ψηφοφόροι απέρριψαν....

Στο Δημοψήφισμα της 15ης Ιούλη του 2015 ΨΗΦΙΣΑΜΕ "ΟΧΙ" με 61,31%!
του Γιάννη Ανδρουλιδάκη*

Την Τρίτη (5/7/2016) συμπληρώνεται ένας χρόνος από το δημοψήφισμα του περσινού Ιουλίου το οποίο κατέληξε σε ένα εκκωφαντικό ΟΧΙ. Τούτες τις μέρες συζητείται η έκβαση ενός άλλου το οποίο οδήγησε στο BREXIT. Παρόλο που το ερώτημα των δύο δημοψηφισμάτων ήταν διαφορετικό, η σύγκριση προκαλεί μελαγχολία. Στην Αγγλία φαίνεται να γίνεται αποδεκτό αυτό που έβγαλε η κάλπη παρά τις προσπάθειες ορισμένων κύκλων να νοθευτεί η βούληση του αγγλικού λαού. Στην Ελλάδα γνωρίζουν οι πάντες τι επακολούθησε και πώς σε λίγα βράδια ο κ. Αλέξης Τσίπρας και η κυβερνητική του παρέα κουρέλιασαν το αποτέλεσμα της λαϊκής θέλησης και το μετέτρεψαν σε ένα ταπεινωτικό ΝΑΙ, αφού αποδέχτηκαν ένα σχέδιο τρισχειρότερο από εκείνο που οι ψηφοφόροι απέρριψαν.

Η απόφαση αυτή στραπάτσαρε την αμεσότερη μορφή δημοκρατίας, που προβλέπει το Σύνταγμα μας, και ολοκλήρωσε τη μνημονιακή στροφή του ΣΥΡΙΖΑ η οποία είχε ξεκινήσει από το Φεβρουάριο του 2015, όταν αποδέχτηκε ότι δεν μπορεί να υπάρξει διαγραφή του χρέους και δεσμεύτηκε για την έγκαιρη καταβολή των δόσεων προς τους δανειστές. Η μετάλλαξη του μεγαλύτερου κυβερνητικού εταίρου ένα χρόνο μετά είναι εντυπωσιακή. Δεν είναι πια μόνο ένα πιστό μνημονιακό κόμμα, αλλά έχει για οιακιστή το πιο καλό και υπάκουο παιδί της Ευρώπης, που λες και είναι ομογάστριο της Μέρκελ, που λέει μόνο ΝΑΙ, που εφαρμόζει συνειδητά ό, τι του υπαγορεύουν και αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση για τους ακραίους νεοφιλελεύθερους της Γηραιάς Ηπείρου.

Η μεγαλύτερη ανακολουθία της μεταπολίτευσης, η πρόδηλη πολιτική αγυρτεία δεν πρέπει να ξεχαστεί. Ο ελληνικός λαός (για να θυμηθούμε) κάτω από συνθήκες πρωτοφανούς τρομοκρατίας και εκβιασμών μέσα και έξω από τη χώρα, οικονομικής καχεξίας, capital control, δεν υπέκυψε και δε λύγισε. Άνοιξε δρόμο ελπίδας τον οποίο πάραυτα κατέστρεψε ο πρωθυπουργός της χώρας. Όσο περνάει ο καιρός τα πράγματα ξεκαθαρίζουν. Ό, τι συνέβη με το δημοψήφισμα ήταν προαποφασισμένο (εξάλλου είχε την έγκριση των δανειστών) για να φτάσουμε στη 12η Ιουλίου και την αποδοχή του 3ου μνημονίου. Χρειάστηκε πολύ θράσος και περίσσια απατεωνιά για να μεταβληθεί το 62% του ΟΧΙ σε ενδοτικό ΝΑΙ. Η συνθηκολόγηση και η παράδοση της χώρας έγινε με τη σφραγίδα και την υπογραφή μιας κυβέρνησης που αποτελεί όνειδος, όχι για την αριστερά( γιατί τελικά δεν ανήκει εκεί), αλλά για τη χώρα.

Το ΟΧΙ αποκτά άλλη δυναμική και γίνεται ακόμη πιο επίκαιρο μετά το BREXIT. Στην Αγγλία μίλησαν οι άνεργοι, οι άστεγοι, οι απόκληροι της κοινωνίας, όσοι ζουν σε συνθήκες ένδειας στις φτωχές συνοικίες του Λονδίνου και των άλλων μεγαλουπόλεων γι αυτό και δεν πρέπει να χαριστεί στην ακροδεξιά. Στη χώρα μας φουντώνει το οικονομικό αδιέξοδο, η ανεργία, το κλείσιμο των επιχειρήσεων, η κατάργηση των κοινωνικών δικαιωμάτων. Υποβαθμίζεται η υγεία και η παιδεία, επεκτείνεται η ανασφάλεια. Μυριάδες άνθρωποι σε απόγνωση, εκατοντάδες στην αυτοχειρία. Χιλιάδες νέοι, το πολυτιμότερο δυναμικό της χώρας πηγαίνει στο εξωτερικό. Υπολογίζεται σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής» ότι από το 2008 μέχρι σήμερα περισσότεροι από 427.000 κάτοικοι αυτής της χώρας πήραν το δρόμο της ξενιτιάς. Πλήθος άλλοι ανασφάλιστοι υποαπασχολούνται κάνοντας δουλειές του ποδαριού για ένα κομμάτι ψωμί. Τούτο το μέρος ξεπουλιέται και ρημάζει στο όνομα του τρίτου και του τέταρτου μνημονίου (κοινώς κόφτη).

Η καθημαγμένη χώρα και η εξαθλιωμένη κοινωνία δεν έχουν τίποτα να φοβηθούν από ένα συντεταγμένο GREXIT. Εφτά χρόνια η πατρίδα οδηγείται από αδιέξοδο σε αδιέξοδο και από ταπείνωση σε ταπείνωση. Απόγνωση και απαισιοδοξία. Έρεβος και ερημιά. Η ελπίδα βρίσκεται στην παρακαταθήκη του ΟΧΙ και στην πολιτική του έκφραση. Στην περηφάνια του ελληνικού λαού. Στη θέληση του να γυρίσει σελίδα. Στην τόλμη του να ξαναγράψει ιστορία με οδηγό την ανυπακοή της 5ης Ιουλίου του 2015. Στην απόφαση του να μην επιτρέψει άλλο(παραφράζουμε το στίχο του Γ Ρίτσου) «να συγυρίζουν με πέτρινο χέρι το σπίτι μας και τη ζωή μας». Για να ξαναζήσει ο τόπος τις μεγάλες λιακάδες.
Γιάννης Ανδρουλιδάκης είναι εκπαιδευτικός στο 6ο Λύκειο Καλαμάτας
 πηγή: sxedio-b.gr

S&P: Το «Brexit» θα μειώσει το ΑΕΠ Ευρωζώνης και Βρετανίας, το 2017 και 2018

Ο οίκος αξιολόγησης S&P Global Ratings ανακοίνωσε νωρίτερα σήμερα ότι «για την ευρωζώνη, ο αντίκτυπος του "Brexit" θα κοστίσει ένα 0,8% του ΑΕΠ κατά το 2017 και 2018» και ακόμα προέβλεψε ότι το «Brexit» θα πλήξει το βρετανικό ΑΕΠ κατά 1,2% το επόμενο έτος και 1% το 2018...


Η οικονομική ανάπτυξη της ευρωζώνης θα πληγεί το 2017 και το 2018 εξαιτίας της έκβασης του βρετανικού δημοψηφίσματος υπέρ της εξόδου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, τόνισε σήμερα η S&P Global Ratings.

«Για την ευρωζώνη, εκτιμούμε ότι ο αντίκτυπος του "Brexit" θα κοστίσει ένα 0,8% του ΑΕΠ κατά το 2017 και 2018» αναφέρει ο οίκος αξιολόγησης.

Παράλληλα, ο S&P προβλέπει ότι το «Brexit» θα πλήξει το βρετανικό ΑΕΠ κατά 1,2% το επόμενο έτος και 1% το 2018, εκτιμώντας πιο αδύναμες επενδυτικές προοπτικές, τόσο εγχώρια όσο και σε ότι αφορά την ξένη άμεση επένδυση.

Ο οίκος αξιολόγησης προβλέπει ότι η βρετανική κεντρική τράπεζα θα μειώσει τα επιτόκια σε μηδέν από 0,5% μέχρι τα τέλη του έτους, καθώς και ότι θα ξαναρχίσει την ποσοτική χαλάρωση το 2017, ενώ θεωρεί ότι μια πιο αδύναμη στερλίνα θα βοηθήσει το εμπόριο το 2017 και το 2018, αλλά επίσης θα προκαλέσει πληθωρισμό. Προέβλεψε ότι οι τιμές των κατοικιών στη χώρα θα μειωθούν το 2017 και θα παραμείνουν αμετάβλητες το 2018.

Κατατέθηκαν 11 αιτήσεις για 4 Πανελλαδικής εμβέλειας Τηλεοπτικές άδειες!

Ένώ και τυπικά στις 3 το μεσημέρι εξέπνευσε η προσθεσμία υποβολής αιτήσεων για τις Πανελλαδικής εμβέλειας τηλεοπτικες άδειες, στο παραπέντε κατατέθηκε και η αίτηση για τηλεοπτική άδεια του MEGA Channel δίνοντας τέλος στα σενάρια και την αγωνία των εργαζομένων. Οι αιτήσεις, τελικά ανήλθαν στις έντεκα.... 


 

Νωρίτερα, είχαν καταθέσει αίτηση για διεκδίκηση τηλεοπτικής άδειας, ο Alpha, το Εpsilon TV, οι επιχειρηματίες Ευάγγελος Μαρινάκης και Γιάννης Καλογρίτσας- γιός του εκδότη Χρήστου Καλογρίτσα, μία κυπριακή εταιρεία από Θεσσαλονίκη που σύμφωνα με πληροφορίες συνδέεται με τον επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη, καθώς και το ΑΡΤ TV του Γιώργου Καρατζαφέρη και για μία κυπριακή εταιρεία την αίτηση της οποίας κατέθεσε ο Φίλιππος Χατζηφιλίππου.

Προηγήθηκαν, την περασμένη βδομάδα, το STAR, ο ΑΝΤ1 και ο ΣΚΑΪ.

Η λίστα με τις αιτήσεις
  1. ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΝΤΟΤ ΚΟΜ ΑΝΩΝΥΜΗ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΠΑΡΟΧΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ - ΣΚΑΙ ΑΕ,

  2. ΝΕΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ - STAR CHANNEL

  3. ΑΝΤΕΝΝΑ TV ΑΕ

  4. DIMERA MEDIA INVESTMENTS LIMITED του Αρτούρ Νταβιντιάν, στελέχους του ομίλου επιχειρήσεων Ιβάν Σαββίδη

  5. ALPHA ΔΟΡΥΦΟΡΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΑΕ

  6. ΙΩΑΝΝΗΣ-ΒΛΑΔΙΜΗΡΟΣ Χ. ΚΑΛΟΓΡΙΤΣΑΣ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΚΑΛΥΨΗΣ ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ

  7. ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΜΕΣΩΝ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΙΑ του ομίλου Βαγγέλη Μαρινάκη

  8. ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΗ Α.Ε. - “EPSILON TV”.

  9. ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΣ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΟΣ ΠΑΡΟΧΟΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΙΑ

  10. ΤΗΛΕΤΥΠΟΣ ΑΕ – MEGA CHANNEL

  11. CITY NEWS - ΑRΤ TV, του Γιώργου Καρατζαφέρη

Κομισιόν: Η επιστολή Έτινγκερ άσχετη με το διαγωνισμό αδειοδότησης των καναλιών στην Ελλάδα


ο επίτροπος Γκ. Έτιγκερ
Εκπρόσωπος της Κομισιόν δήλωσε στο ευρωπαϊκό πρακτορείο Euractiv.com ότι η επιστολή Έτινγκερ και τα ζητήματα που θέτει δεν έχουν καμία σχέση με τον εν εξελίξει διαγωνισμό αδειοδότησης των ιδιωτικών καναλιών στην Ελλάδα.

Με τη γνωστή του επιστολή ο αρμόδιος Ευρωπαίος επίτροπος Γκ. Έτινγκερ, ασκούσε κριτική για τη διαχείριση του τηλεοπτικού φάσματος αλλά και τις αρχές που πρέπει να διέπουν την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων. Κριτική στους χειρισμούς των κ. Παππα και Σπίρτζη και γινόταν λόγος για απόπειρα χειραγώγησης της ανεξάρτητης αρχής που ρυθμίζει την τηλεοπτική αγορά, κάτι που αντιβαίνει στα κοινοτικά δεδομένα.

Ξεκαθαρίζει ότι η αδειοδότηση των ιδιωτικών καναλιών είναι θέμα της ελληνικής κυβέρνησης, το οποίο δεν απασχολεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

«Ψηφίζουμε Ελλάδα» διατρανώνουν Έλληνες επιχειρηματίες

Λίγη ώρα, αφότου η ελληνική αντιπροσωπεία υπουργών και επιχειρηματιών με επικεφαλής τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα έφθασε στην Κίνα, οι δυο γνωστοί Έλληνες επιχειρηματίες, με δηλώσεις τους στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, προδιαθέτουν για το πλαίσιο των συνομιλιών τους με την πολιτική και επιχειρηματική ηγεσία της χώρας των περίπου 1,360 δισεκατομμυρίων ανθρώπων.... 


«Ψηφίζουμε Ελλάδα, διότι οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν φθάσει σε ένα σημαντικό επίπεδο και δημιουργούν προϊόντα υψηλής ποιότητας» δηλώνει στον απεσταλμένο του ΑΠΕ-ΜΠΕ στην Κίνα ο Νίκος Κουτσιανάς, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Apivita και ο Βασίλης Θεοχαράκης, επικεφαλής του ομώνυμου επιχειρηματικού ομίλου, συμπληρώνει: «Υπάρχει έδαφος για την ανάπτυξη των οικονομικών και επιχειρηματική σχέσεων Ελλάδας-Κίνας». 

Λίγη ώρα, αφότου η ελληνική αντιπροσωπεία υπουργών και επιχειρηματιών με επικεφαλής τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα έφθασε στην Κίνα, οι δυο γνωστοί Έλληνες επιχειρηματίες, με δηλώσεις τους στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, προδιαθέτουν για το πλαίσιο των συνομιλιών τους με την πολιτική και επιχειρηματική ηγεσία της χώρας των περίπου 1,360 δισεκατομμυρίων ανθρώπων.

Στόχος των 40 Ελλήνων επιχειρηματιών είναι η περαιτέρω ανάπτυξη διμερών σχέσεων.

«Το ταξίδι είναι σημαντικό, μεταξύ άλλων και για να δείξουμε τη συμβολή της επιχειρηματικότητας, σε αυτό το ταξίδι του πρωθυπουργού που είναι πολύ σημαντικό» δηλώνει στον απεσταλμένο του ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Κουτσιανάς.

Την ίδια στιγμή, όμως, το βλέμμα του δεν παύει να είναι στραμμένο και στην κατάκτηση της ίδιας της ελληνικής αγοράς:

«Χρειάζεται να ξαναδούμε το Είναι μας. Να ξαναδούμε την Ελλάδα. Όλοι μας. Το κοινωνικό σύνολο να πρωτοστατήσει «ψηφίζοντας», αγοράζοντας καθημερινά ελληνικά προϊόντα. Το πιο σημαντικό είναι να πουλήσουμε τα προϊόντα μας πρώτα και κύρια στον τόπο μας. Δηλαδή εμείς οι ίδιοι πρέπει να ψηφίσουμε Ελλάδα. Διότι οι ελληνικές επιχειρήσεις έχουν φθάσει σε μια ποιότητα σημαντική, με τις διαφοροποιήσεις που έχει ο καθένας μας. Όμως, είναι τραγικό, για παράδειγμα τα ελληνικά βότανα να έχουν μερίδιο αγοράς μόλις 4%, τα ελληνικά καλλυντικά 7% ή τα φάρμακα 8% μέσα στην Ελλάδα Το δεύτερο σημαντικό είναι η επιχειρηματικότητα».

«Χρειάζεται να κατανοήσουμε ότι η κοινωνία, η επιχειρηματικότητα και η πολιτική πρέπει να ξαναβρούν τις αξίες τους» σημειώνει και προσθέτει μιλώντας για τη σχέση πολιτικής και επιχειρηματικότητας:

«Είναι καιρός να ξαναδιδάξουμε πολιτισμό και επιχειρηματικότητα. Οι πολιτικοί πρέπει να ξανασκεφθούν ότι δεν συνιστά πολιτική η αντιπολίτευση. Πρέπει να κάτσουν όλοι μαζί στο τραπέζι, στη λογική της συναίνεσης. Χρειάζεται πρόγραμμα, χρειάζεται στρατηγικό σχέδιο, κοστολογημένο και προτεραιοποιημένο, με προτεραιότητα στον τουρισμό».

Σχολιάζοντας σκωπτικά το δρόμο που παγκοσμίως έχει πάρει η επιχειρηματικότητα σημειώνει ότι «η επιχειρηματικότητα που έχουμε δημιουργήσει, δεν οδηγεί πουθενά. Παγκοσμίως. Έχει οδηγήσει μόνο σε παγκόσμιο χρέος 200 τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Η επιχειρηματικότητα δεν ξέρει που πατά και που βρίσκεται».

Ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας για το Εκλογικό Νόμο

Ο Γ.Γ. της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, σε άρθρο σε εβδομαδιαία εφημερίδα με τον τίτλο «Αλλαγή εκλογικού νόμου: Ένα εργαλείο για πολλές χρήσεις», επισημαίνει ότι η αλλαγή του εκλογικού νόμου εκ μέρους της κυβέρνησης δεν υπαγορεύεται από κάποια θέση αρχής ή από διάθεση ικανοποίησης ενός πάγιου αιτήματος, όπως αυτού της απλής αναλογικής... 

από την συνάντηση Αλ. Τσίπρα και Δημήτρη Κουτσούμπα για τον Εκλογικό Νόμο (23/6/2016)
Ο  Δημήτρης Κουτσούμπας προσθέτει ότι η κυβερνητική πρόταση δεν είναι η απλή αναλογική που θα σήμαινε «υποχρεωτικά κανένα μπόνους και κανένα πλαφόν εισόδου στη βουλή, ως απαραίτητες προϋποθέσεις για να υπάρχει "ισότητα ψήφου" και ακριβής αποτύπωση του εκλογικού συσχετισμού σε έδρες» και εγκαλεί τον ΣΥΡΙΖΑ για υποχώρηση στο σημείο αυτό από πρότερες θέσεις του «μέχρι ν' αρχίσει να τις αλλάζει "σαν τα πουκάμισα"».

Στο άρθρο του στην «Real News», που μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, τονίζει ότι η αλλαγή του εκλογικού νόμου υπηρετεί δύο βασικές επιδιώξεις, εκ των οποίων η μία αφορά τον αποπροσανατολισμό του λαού «από τον καθημερινό του Γολγοθά» και την αλλαγή ατζέντας ενόψει της αξιολόγησης του φθινοπώρου που περιλαμβάνει νέες αντιδραστικές ανατροπές στα εργασιακά και συνδικαλιστικά δικαιώματα και η άλλη αφορά στην προετοιμασία νέων συμπράξεων για τη δημιουργία νέων αντιλαϊκών κυβερνήσεων.

«Άλλωστε, ο ΣΥΡΙΖΑ φανερά πλέον φλερτάρει με δυνάμεις και πρόσωπα της παλιάς σοσιαλδημοκρατίας, του ΠΑΣΟΚ, της Δημοκρατικής Συμπαράταξης κι άλλες δυνάμεις της λεγόμενης κεντροαριστεράς. Αυτό δείχνει και η παρουσία του κ. Τσίπρα στη συνάντηση των ευρωσοσιαλιστών, αλλά και η προσπάθεια να στηθεί ο νέος κάλπικος διπολισμός, τύπου "αριστερά- δεξιά", "πρόοδος – συντήρηση"» αναφέρει στο άρθρο του ο κ. Κουτσούμπας, προσθέτοντας ότι υπάρχει κοινή βάση για συνεργασία του ΣΥΡΙΖΑ με αυτά τα κόμματα και με τη ΝΔ, η οποία είναι «το 3ο μνημόνιο που συνυπέγραψαν, οι κατευθύνσεις της ΕΕ, η πάση θυσία παραμονή σε αυτήν ,οι επιταγές του κεφαλαίου για ανάκαμψη της κερδοφορίας του, με τον λαό χρεοκοπημένο».

«Το ΚΚΕ έχει ξεκαθαρίσει ότι θα ψηφίσει την απλή, ανόθευτη αναλογική, που υπερασπίζεται χρόνια τώρα. Δε θα μπει, όμως, σε αλισβερίσια και παιχνίδια αποπροσανατολισμού. Επιφυλασσόμαστε για το τελικό νομοσχέδιο που θα έρθει στη βουλή. Θα ψηφίσουμε πιθανές επιμέρους διατάξεις με τις οποίες συμφωνούμε, όπως αυτή για την ψήφο στα 17 και την κατάργηση του μπόνους των 50 εδρών» τονίζει ο Γ.Γ. της ΚΕ του ΚΚΕ.

«Τα διάφορα επιχειρήματα που ακούγονται, κυρίως από ορισμένους "λαγούς", προκειμένου να μην εφαρμοστεί η πραγματική απλή αναλογική, εκθέτουν όσους τα λένε» προσθέτει.

Στο άρθρο του, ο Γ.Γ. της ΚΕ του ΚΚΕ χαρακτηρίζει «επικίνδυνη» με τον τρόπο που τίθεται την επίκληση της τουρκικής παρέμβασης «γιατί ανοίγει ζήτημα εθνικής τουρκικής μειονότητας στη Θράκη, κάτι που αποτελεί πάγια γραμμή της Άγκυρας».

«Εξάλλου αν η Τουρκία θέλει να παρέμβει, μπορεί να το κάνει και σήμερα μέσω των βουλευτών που -έτσι κι αλλιώς- στηρίζει ποικιλοτρόπως το τουρκικό προξενείο στα διάφορα αστικά κόμματα. Όσο για τον "κίνδυνο" να μπουν στη βουλή "γραφικότητες", προφανώς, όλους αυτούς που τον επικαλούνται, δεν τους ενοχλεί ότι στη βουλή υπάρχει αυτήν τη στιγμή η ναζιστική ΧΑ, υπάρχουν κόμματα και πρόσωπα που είχαν καταγραφεί ως "εξέχουσες" γραφικότητες της πολιτικής ζωής και που βέβαια καθόλου δεν τους εμπόδισε το 3%» προσθέτει.

Το ΚΚΕ δεν θεωρεί τον οποιονδήποτε εκλογικό νόμο καταλύτη φιλολαϊκών εξελίξεων. Ο λαός θα μπορούσε να ματώνει και με κυβερνήσεις που θα προέκυπταν από έναν αναλογικότερο εκλογικό νόμο. Αυτό που χρειάζεται είναι ο σημερινός αρνητικός συσχετισμός δύναμης να αλλάξει πραγματικά, σε βάρος των κομμάτων που συναθροίζονται στον δρόμο του κεφαλαίου και της ΕΕ. Να αλλάξει υπέρ της ανασύνταξης ενός εργατικού λαϊκού κινήματος, μιας κοινωνικής συμμαχίας, που θα παλεύει και για τα άμεσα αιτήματα, αλλά και για τις ριζικές ανατροπές στην οικονομία και την εξουσία, δηλαδή θα δρα σε αντικαπιταλιστική- αντιμονοπωλιακή κατεύθυνση. Και γι' αυτή την προοπτική χρειάζεται η συσπείρωση γύρω από ένα πιο ισχυρό ΚΚΕ» καταλήγει στο άρθρο του στη «Real News» ο κ. Κουτσούμπας.

Στο τέλος του 2016 η ένταξη της Ελλάδας στο πρόγραμμα QE της ΕΚΤ εκτιμά ο Γιάννης Στουρνάρας

Η ΕΚΤ θα εντάξει και την Ελλάδα στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης (QE) στο τέλος του χρόνου, εκτιμά ο διοικητής της ΤτΕ, Γιάννης Στουρνάρας, σε συνέντευξή του στην «Αυγή»- συνδέοντας την απόφαση με την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης....


Η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) θα εντάξει και την Ελλάδα στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης (QE) στο τέλος του χρόνου, εκτιμά ο διοικητής της ΤτΕ, Γιάννης Στουρνάρας, σε συνέντευξή του στην «Αυγή»- συνδέοντας την απόφαση με την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης. «Θα το έβλεπα ρεαλιστικά προς το τέλος του χρόνου. Δεν θα το απέκλεια πιο νωρίς, αλλά ρεαλιστικά πιστεύω ότι θα ισχύσει το πρώτο» συμπληρώνει.

Η συμμετοχή στο QE μπορεί να μην είναι πολύ σημαντική, ως άμεσο οικονομικό όφελος, αναφέρει, «σίγουρα όμως θα παίξει έναν θετικό ρόλο. Και όχι μόνο στο QE, αλλά και στο TILTRO, ήτοι στη χρηματοδότηση των επιχειρήσεων. Συνολικά τα δύο παραπάνω μαζί με το waiver θα έχουν ένα όφελος της τάξης των 400-450 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που θα εισαχθούμε στο πρόγραμμα ποσοτικής χαλάρωσης».

Ερωτηθείς σχετικά με τη μείωση του πρωτογενούς πλεονάσματος στο 2% μετά το 2018, απαντά πως «πολλοί με ρωτούν γιατί το είπες τώρα και δεν το έκανες όταν ήσουν υπουργός Οικονομικών. Λοιπόν, όλα τα πράγματα χρειάζονται μια περίοδο ωρίμανσης. Μην ξεχνάτε ότι το πρώτο Μνημόνιο περιελάμβανε στόχο για πρωτογενές πλεόνασμα 6%, το δεύτερο 4,5%, το τρίτο 3,5%...Βλέπετε, υπάρχει μια στροφή στον ρεαλισμό. Έκρινα και κρίναμε, ως ΤτΕ, ότι τώρα είναι η ώρα, με τεχνοκρατικά κριτήρια και όχι με πολιτικά...αν μειωθεί κάπως το πρωτογενές πλεόνασμα, αυξάνεται η ανάπτυξη».

Όσον αφορά στη συμφωνία για το χρέος, εκφράζει την άποψη πως τα βήματα για την ελάφρυνσή του θα πρέπει να γίνουν γρηγορότερα. «Είναι η δεύτερη φορά που έπρεπε να γίνει η ελάφρυνση. Το 2014 ήταν η πρώτη, αφού υπήρξε πλεόνασμα το 2013. Τώρα υπήρξε αναγνώριση ότι πρέπει να γίνει...εμείς επιχειρηματολογούμε ως ΤτΕ ότι αν γίνουν όλα τώρα, θα είναι προς όφελος και των δανειστών και της Ελλάδας. Τώρα που τα επιτόκια είναι πολύ χαμηλά, θα πρέπει να κλειδώσουμε μια συμφωνία».

Σχετικά με την άρση των capital controls, αναφέρει πως εξετάζονται σενάρια. «Ξέρουμε ποιο θα είναι το πρώτο, το δεύτερο και το τρίτο βήμα. Μην με ρωτάτε όμως πότε θα αρθούν τελείως, γιατί ούτε κι εμείς ξέρουμε την απάντηση». Ακόμη, σημειώνει ότι θα απελευθερωθεί το «χρήμα που βρίσκεται στα στρώματα, όπως κάναμε για τα χρήματα του εξωτερικού...ό,τι ισχύει για το εξωτερικό θα ισχύσει και για τα χρήματα που βρίσκονται στα στρώματα. Αυτό θα είναι ένα από τα πρώτα επόμενα μέτρα, καθώς το κουβεντιάζουμε με το υπουργείο Οικονομικών. Δεύτερον, δεν θα εντάσσεται στο καθεστώς κεφαλαιακού ελέγχου η πρόωρη αποπληρωμή δανείων και τρίτον θα πρέπει να διευκολύνουμε επιχειρήσεις στην εισαγωγή πρώτων υλών».

Αναφερόμενος στο Brexit, ο κ. Στουρνάρας σημειώνει ότι δεν υπάρχουν στοιχεία που να δείχνουν πως θα επηρεάσει δραματικά την ευρωπαϊκή οικονομία, «Το σενάριο βάσης δείχνει ότι θα υπάρξει μια μικρή αρνητική επίπτωση στην Ευρώπη και σε εμάς, για παράδειγμα στον τουρισμό. Θα είναι μικρή όμως» εκτιμά.

Εξάμηνη παράταση των οικονομικών κυρώσεων σε βάρος της Μόσχας αποφάσισε η Ε.Ε.

"Αφού εκτίμησε την εφαρμoγή των συμφωνιών τυ Μινσκ, το Συμβούλιο αποφάσισε να ανανεώσει τις κυρώσεις για άλλους έξι μήνες, έως την 31η Ιανουαρίου 2017" ανακοίνωσε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο...


Η Ευρωπαϊκή Ένωση παρέτεινε επισήμως σήμερα μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2017 τις βαριές οικονομικές κυρώσεις που επέβαλε στη Ρωσία το καλοκαίρι του 2014 για τη φερόμενη εμπλοκή της στην ουκρανική σύγκρουση, σύμφωνα με ανακοίνωση.

Οι κυρώσεις, η ισχύς των οποίων έληγε στα τέλη Ιουλίου, αφορούν κυρίως τις τράπεζες και τις ρωσικές πετρελαϊκές και αμυντικές επιχειρήσεις και έπληξαν σοβαρά την οικονομία της χώρας αυτής, που κήρυξε με τη σειρά της εμπάργκο στις εισαγωγές αγροδιατροφικών προϊόντων από την ΕΕ.

"Αφού εκτίμησε την εφαρμoγή των συμφωνιών τυ Μινσκ, το Συμβούλιο αποφάσισε να ανανεώσει τις κυρώσεις για άλλους έξι μήνες, έως την 31η Ιανουαρίου 2017", ανακοίνωσε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο αναφερόμενο στην ειρηνευτική συμφωνία του Μινσκ.

Ρωσικές αντιδράσεις σε ενδεχόμενη ένταξη της Φινλανδίας στο ΝΑΤΟ

Με τον Φινλανδό ομόλογό του συναντήθηκε ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν, προειδοποιώντας ότι η Ρωσία θα φέρει πιο κοντά τα στρατεύματά της αν η Φινλανδία μπει στο ΝΑΤΟ.... 

Ο Ρώσος πρόεδρος τόνισε ότι σε μια τέτοια περίπτωση, όπως εξήγησε, οι ένοπλες δυνάμεις της Φινλανδίας θα αποτελούσαν πλέον τμήμα της στρατιωτικής συμμαχίας της Δύσης και θα βρίσκονταν «στα σύνορα της Ρωσικής Ομοσπονδίας».

«Τι πιστεύετε ότι θα κάνουμε σε αυτήν την περίπτωση; Ότι θα μετακινήσουμε τις ένοπλες δυνάμεις μας 1500 χιλιόμετρα πίσω, ότι θα τις κρατήσουμε εκεί; Ο τρόπος που θα διαφυλάξουν την ασφάλειά και την ανεξαρτησία της χώρας τους είναι απόφαση των Φινλανδών. Εμείς σαφώς και εκτιμούμε την ουδέτερη στάση της Φινλανδίας» δήλωσε ο Βλαντιμίρ Πούτιν.

Ο Φινλανδός πρόεδρος, Σαούλι Νιινίστο, σημείωσε ότι τα στρατιωτικά αεροσκάφη που πετούν στην περιοχή της Βαλτικής δεν θα πρέπει να κλείνουν τους αναμεταδότες τους, τα συστήματα που διαθέτουν και τα οποία επιτρέπουν την αναγνώρισή τους.

Η Ρωσία υποστηρίζει ότι τους τελευταίους μήνες έχει εντοπίσει πολλά αμερικανικά αεροσκάφη που πλησιάζουν τα σύνορά της αλλά έχουν κλειστούς τους αναμεταδότες τους, ενώ πολλές καταγγελίες για παρόμοια ρωσική συμπεριφορά έχει προβεί και το NATO.

Θα επαναληφθεί ο δεύτερος γύρος των αυστριακών προεδρικών εκλογών

Μια δεύτερη ευκαιρία να γίνει ο πρώτος ακροδεξιός πρόεδρος χώρας-μέλους της Ε.Ε. θα έχει σύντομα ο Αυστριακός πολιτικός Νόρμπερτ Χόφερ, ο οποίος ηττήθηκε οριακά στον δεύτερο γύρο των προεδρικών εκλογών, τον περασμένο μήνα, απέναντι στον υποψήφιο των Πρασίνων Αλεξάντερ φαν ντερ Μπέλεν....

 
Μετά το θρίλερ στις εκλογές της 22ας Μαΐου όπου επικράτησε ο υποψήφιος των Οικολόγων με διαφορά 31.000 ψήφων έναντι του ακροδεξιού υποψηφίου, οι Αυστριακοί θα χρειαστεί να ξαναψηφίσουν για πρόεδρο, όπως αποφάσισε το Συνταγματικό Δικαστήριο της χώρας.

Την επανάληψη του δευτέρου γύρου των αυστριακών προεδρικών εκλογών της 22ας Μαίου αποφάσισε σήμερα το Αυστριακό Συνταγματικό Δικαστήριο, εγκρίνοντας την προσφυγή που είχε καταθέσει πριν τρεις εβδομάδες κατά του εκλογικού αποτελέσματος το αντιπολιτευόμενο ακροδεξιό εθνικιστικό Κόμμα των Ελευθέρων, του οποίου ο υποψήφιος στις εκλογές Νόρμπερτ Χόφερ είχε ηττηθεί οριακά με ποσοστό 49,7%, έναντι 50,3% του νικητή των εκλογών και υποψήφιου των Πράσινων Αλεξάντερ Βαν ντερ Μπέλεν.

H πολυσέλιδη αγωγή που υπέβαλε το FPÖ επικεντρωνόταν στις επιστολικές ψήφους -που είχαν γείρει τελικά την πλάστιγγα- καταγγέλλοντας παρατυπίες
Στην ένσταση που κατέθεσε το Κόμμα της Ελευθερίας έκανε λόγο για σωρεία παρατυπιών και στις 117 περιφέρειες της χώρας, οι οποίες αλλοίωσαν το αποτέλεσμα. Οι περισσότερες ενστάσεις αφορούν την πρόωρη καταμέτρηση ψήφων, απουσία μελών των εφορευτικών επιτροπών, από ανθρώπους που δεν ήταν εξουσιοδοτημένοι για την καταμέτρηση. Αφού εξέτασε δεκάδες μάρτυρες, το Συνταγματικό Δικαστήριο έκρινε ότι υπάρχουν βάσιμοι λόγοι ακύρωσης του αποτελέσματος. 
Οι νέες προεδρικές εκλογές αναμένεται να προκηρυχθούν σύντομα και να διεξαχθούν τέλη Σεπτεμβρίου - αρχές Οκτωβρίου.

Νομισματική Πολιτική και Συνταγματική Αναθεώρηση

Η Ευρώπη ζει ξανά μέρες το ‘20 και του ‘30. Η Δημοκρατία συρρικνώνεται. Απίθανοι τραπεζίτες και γραφειοκράτες επιβάλουν την θέληση μέσω εξαργυρωμένων πολιτικών φοβίζοντας τους λαούς και στρέφοντας τους τον έναν εναντίον των άλλου. Η λιτότητα ποτέ δεν δούλεψε αλλά έφερε την καταστροφή.....

 

Σπύρος Στάλιας, Οικονομολόγος Ph.D

Τα Συντάγματα όπως έχει αποδειχθεί ιστορικά, δεν είναι εκείνα τα κείμενα που εγγυώνται την πρόοδο των Λαών πλην ελάχιστων εξαιρέσεων. Αντίθετα είναι κείμενα που μπορούν να οδηγήσουν στην οπισθοδρόμηση και ένα τέτοιο παράδειγμα είναι τα Ελληνικά Συντάγματα. Κανένα Σύνταγμα οικονομικά και πολιτικά δεν προστάτευε τον Ελληνικό Λαό από συμφορές. Θα προσπαθήσω αυτό να το εξηγήσω και να πω την άποψη μου για το τι θα πρέπει να γίνει.

Πριν τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο στην Ευρώπη υπήρχαν τρία μόνο αβασίλευτα πολιτεύματα. Το 1918 με την λήξη του πολέμου προστέθηκαν αλλά δέκα. Η κοινοβουλευτική δημοκρατία ενθρονίστηκε σε όλη την Ευρώπη ως φυσική μορφή διακυβέρνησης των Λαών. Αυτοκράτορες, Βασιλείς, Τσάροι, Σουλτάνοι, Δούκες εκθρονίσθηκαν, καταργήθηκαν ή αποδυναμώθηκαν. Η δημοκρατία είχε θριαμβεύσει, ο αυταρχισμός είχε ηττηθεί ως υπαίτιος του πολέμου. Εκείνη την εποχή υπήρξαν 22 νέα δημοκρατικά συντάγματα σε όλη Ευρώπη. Οι καθηγητές του Συνταγματικού Δικαίου ήσαν οι μεγάλες βεντέτες της εποχής.

Όλα τα Συντάγματα άρχιζαν με την πρόταση ότι όλες οι εξουσίες πηγάζουν από τον λαό ή το έθνος και ασκούνται υπέρ αυτού, αποσκοπούσαν να τιθασεύσουν, ως αντίδραση στην προηγούμενη εκτελεστική ηγεμονία, την εκτελεστική εξουσία, δίνοντας δύναμη στο Κοινοβούλιο. Τα μελή του Κοινοβουλίου υποτίθεται ότι θα εκλέγονταν με τέτοιο τρόπο, ώστε να εκπροσωπούν όλα τα στρώματα του Λαού.

Τα πιο πολλά Συντάγματα στόχευαν πέραν της κατοχύρωσης των πολιτικών ελευθεριών των πολιτών, στη υλοποίηση στόχων κοινωνικής πολιτικής που αφορούσαν στην υγεία, στην παιδεία, στην κοινωνική ασφάλιση, στην κοινωνική πρόνοια, στις αγροτικές μεταρρυθμίσεις και στα εργατικά δικαιώματα.

Όλα τέλος πάντων είχαν κατασκευαστεί με τέτοιο τρόπο, που φαινόταν ότι ελάμβαναν υπόψη κάθε πλευρά του κοινωνικού και πολιτικού βίου και υπόσχονταν στους νικητές και ηττημένους που επέστρεψαν από τα μέτωπα, που δεν ήσαν τίποτα άλλο από εργάτες και αγρότες, ένα νέο υψηλότερο βιοτικό επίπεδο, κοινωνική σταθερότητα, ηρεμία στη σχέση εργασίας και κεφαλαίου, συνεργασία των Λαών. Υπόσχονταν συνοπτικά ‘σπίτια που πρέπει σε ήρωες’.

Αλλά αυτός ο θρίαμβος της Δημοκρατίας απεδείχθη βραχύβιος. Όπως γρήγορα ενθρονίστηκε άλλο τόσο γρήγορα εκθρονίστηκε. Από τις αρχές του 1920 έως τα μέσα του 1930 οι Δημοκρατίες κατέρρευσαν και αντικαταστάθηκαν με αυταρχικά καθεστώτα, πιο βάρβαρα ακόμα από τα προηγούμενα βασιλικά καθεστώτα.

Τα νέα αυταρχικά καθεστώτα, ως αντίληψη και πράξη, δεν ήσαν βεβαίως ξένα στους ευρωπαϊκούς λαούς και ούτε ήσαν λιγότερα αποτελεσματικά στην οργάνωση της οικονομίας και της κοινωνίας.

Πάντως δεν ήσαν δημοκρατικά, και ήσαν προϊόντα της κούρασης των Ευρωπαίων από την προηγηθείσα Δημοκρατία που δεν μπόρεσε να υλοποίηση τις υποσχέσεις της στους Λαούς.

Αλήθεια τι συνέβη και οι Δημοκρατίες κατέρρευσαν και οδηγηθήκαμε στον Β’ ΠΠ; Γιατί δεν αμύνθηκε επί της ουσίας κανένας Ευρωπαίος γι αυτή, και γιατί όλοι θεώρησαν ότι ο ναζισμός ή ο φασισμός ή οι αστικές δικτατορίες ή το σταλινικό υπόδειγμα, έδιναν λύσεις εκείνη την ταραγμένη εποχή;

Ας ρίξουμε λίγο φως σε αυτή την ιστορία και να δούμε ακόμα τι σημαίνει αυτή σήμερα για μας.

Θα διακινδυνεύσω μια υπόθεση και ένα ορισμό.

Στη Δημοκρατία υποτίθεται ότι οι Λαοί διοικούν την οικονομία και όχι μια μικρή ομάδα τραπεζιτών και γραφειοκρατών, που δεν απολογούνται πουθενά, με μια ομάδα πολιτικών που τους ακολούθου.

Δημοκρατία είναι η διαδικασία εκείνη που μετατρέπει τις πολιτικές ελευθερίες σε ισοδύναμες ατομικές και κοινωνικές οικονομικές ελευθερίες, αλλιώς οι πολιτικές ελευθερίες είναι γράμμα κενό.

Η Δημοκρατία, συνταγματικά συνεπώς, θα πρέπει να εξοπλίζεται με τους μηχανισμούς εκείνους έτσι ώστε να μπορεί να ικανοποιεί την παραπάνω αναγκαιότητα που οδηγεί σε περισσότερη ελευθερία των προσώπων και των Λαών.

Τι έγινε τότε; Οι Βασιλείς θυσιάστηκαν, η Δημοκρατία εγκαθιδρύθηκε, μέσω Συνταγμάτων, που κατασκεύασαν όμως καθηγητές-νομικοί χωρίς γνώση της οικονομίας και της βασικής φιλοσοφίας της ανάγκης του συνυπάρχειν μέσα από την οικονομία. Η καθεστηκυία τάξη έτσι σε κάθε χώρα παρέμεινε μαζί με τα συμφέροντα της.

Τα πράγματα έπρεπε να επανέλθουν στη υποτιθέμενη σταθερότητα πριν από το 1914. Και έτσι επεβλήθη και πάλιν, χάριν της σταθερότητας, ο κανόνας του χρυσού, με άλλα λόγια ο χρυσός ως νόμισμα. Έθνη και κράτη σταυρώθηκαν πάνω σε χρυσό σταυρό.

Οι Δημοκρατίες επέλεξαν λοιπόν να ζουν υπό καθεστώς ελεύθερης διακίνησης κεφαλαίων και σταθερών ισοτιμιών σε σχέση με τον χρυσό, και άρα να μην ασκούν ανεξάρτητη Νομισματική Πολιτική. Έτσι έβαλαν στα θεμέλια τους και την νάρκη που θα τις τίναζε στον αέρα σε λίγο χρόνο και θα τις οδηγούσε σε πόλεμο. Οι Δημοκρατίες δεν μπορούσαν πια να ανταποκριθούν στα φιλόδοξα Συντάγματα τους.

Πως λειτουργούσε το σύστημα; Όταν οι οικονομίες λειτουργούν υπό καθεστώς σταθερών ισοτιμιών και ελεύθερης διακίνησης κεφαλαίων τότε κάθε προσπάθεια να αναζωπυρωθεί η οικονομία, μέσω της πτώσης των επιτοκίων, οδηγεί σε έξοδο των κεφαλαίων από την χώρα -αναζητούν καλύτερη απόδοση- που οδηγεί στην πτώση της ισοτιμίας του νομίσματος. Αλλά ζούσαν υπό καθεστώς σταθερών ισοτιμιών. Η Κυβέρνηση υποχρεωμένη να διατηρεί την ισοτιμία σταθερή, ύψωνε ξανά τα επιτόκια και βρισκόταν εκεί που άρχισε. Στην αδυναμία να αναθερμάνει την οικονομία.

Τι απέμενε σε μια Κυβέρνηση να κάνει που δεν μπορεί να ασκήσει ανεξάρτητη νομισματική πολιτική. Η λιτότης. Η βάρβαρη μείωση μισθών, συντάξεων, κοινωνικών παροχών, διάλυσης τους κράτους με σκοπό μέσω της ανάκτησης της ανταγωνιστικότητας και διατήρησης της ‘εξωτερικής αξίας του νομίσματος’, να βάλει μπρος της οικονομία.

Αλλά αυτό σήμαινε ότι η χώρα αυτή, η Α ας την ονομάσουμε, κάνοντας αυτό, εξήγε το πρόβλημα της στη χώρα Β. Καθώς η Α, λόγω μείωσης των αμοιβών, μείωνε τις εισαγωγές της από την χώρα Β, της χώρας Β το ισοζύγιο εξωτερικών συναλλαγών έμπαινε σε πρόβλημα με το νόμισμα της να υποτιμάται. Μπρος σε αυτή την κατάσταση, η χώρα Β αύξανε τα επιτόκια της, για να συγκρατήσει και να προσελκύσει κεφάλαια για να διατηρήσει την ‘εξωτερική αξία του νομίσματος της’, και ασκούσε και αυτή εισοδηματική πολιτική άγριας περικοπής δαπανών και αμοιβών με στόχο την ανάκτηση της ανταγωνιστικότητας, εξάγοντας έτσι το πρόβλημα στη χώρα Γ. Κάνοντας έτσι όλες οι χώρες, να εξάγουν και ελάχιστα να εισάγουν, ανταγωνιζόντουσαν η μια την άλλη στη κατάκτηση αγορών, έθεταν σε δοκιμασία την εσωτερική τους σταθερότητα και δημιουργούσαν θανάσιμη ανεργία στην οικονομία συνολικά. Δημιουργούσαν φτώχεια στους πολλούς και πλούτο στους τραπεζίτες.

Αυτά τα απελπισμένα τεχνάσματα διατήρησης της εξωτερικής αξίας του νομίσματος ήταν η αιτία που φτάσαμε στο θάνατο των δημοκρατιών και στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Έχουν γράφει θεωρίες που διαφωτίζουν, αλλά καμία δεν ερμηνεύει το φαινόμενο εκείνης της εποχής. Η αιτία ήταν ο χρυσός. Οι Κυβερνήσεις δεν ασκούσαν Ανεξάρτητη Νομισματική Πολιτική. Στα Δημοκρατικά Συντάγματα τους ούτε κατ’ ιδέαν δεν υπήρχε τέτοια πρόνοια και οι Δημοκρατίες κατέρρευσαν.

Έπρεπε μέσα από τις στάχτες του Πολέμου να γίνει κατανοητή η άσκηση της Ανεξάρτητης Νομισματικής Πολιτικής και ότι αυτή δεν την αφήνεις σε τραπεζίτες, σε άθλιους κερδοσκόπους και σε γλείφτες πολιτικούς.

Τι σημαίνει ‘Άσκηση Ανεξάρτητης Νομισματικής Πολιτικής’; Σημαίνει επί της ουσίας, ότι είναι προτιμότερο να απασχολείς το εργατικό δυναμικό να παράγει υπηρεσίες και προϊόντα στη χώρα σου, τα οποία θα μπορούσαν να παραχθούν στο εξωτερικό πιο φθηνά, εάν η εναλλακτική λύση είναι να έχεις ανεργία ή να εξάγεις την ανεργία σου, αν μπορείς, σε άλλη χώρα, όπως κάνει σήμερα η Γερμανία προς όλους τους Λαούς της Ευρωζώνης, οι όποιοι δεν μπορούν να αμυνθούν αφού δεν ασκούν νομισματική πολιτική.

Τι σημαίνει αυτό για την συνεργασία των Λαών; Αντί να παρεμποδίζεις την ανάπτυξη με την άνοδο των επιτοκίων για την διατήρηση της ‘εξωτερικής αξίας του νομίσματος’, είναι προτιμότερη η ανάπτυξη μέσω της διατήρησης της εσωτερικής σταθερότητας. Με άλλα λόγια είναι προτιμότερο τα νομίσματα των κρατών να διακυμαίνονται μεταξύ τους και έτσι κάθε χώρα να αμύνεται από μόνη της σε υφεσιακές πιέσεις από το εξωτερικό. Αυτό δεν σημαίνει περιορισμό στο εξωτερικό εμπόριο. Αντιθέτως τα μέτρα της πλήρους απασχόλησης στο εσωτερικό, καθιστούν την ανταλλαγή προϊόντων και υπηρεσιών για τα έθνη επωφελή παρά εχθρική κατάκτηση.

Μετά τα παραπάνω θα έγινε σε όλους αντιληπτό ότι τα κράτη της Ευρωζώνης ζουν υπό καθεστώς ελεύθερης διακίνησης κεφαλαίων και ακόμα χειρότερα, με ένα νόμισμα το ευρώ, που έχει τις ιδιότητες του χρυσού.

Δεν ασκούν ανεξάρτητη νομισματική πολιτική και κατά συνέπεια δεν ασκούν ανεξάρτητη δημοσιονομική πολιτική, συναλλαγματική πολιτική, εμπορική πολιτική, και εισοδηματική πολιτική. Δεν ασκούν τις πολιτικές που ασκεί ένα επικυρίαρχη κράτος. Όλα εξαρτώνται από τα επιτόκια της ΕΚΤ και των ‘αγορών’ και από την μη λογοδοτούσα πουθενά γραφειοκρατία των Βρυξελλών, με ότι αυτό συνεπάγεται. Δηλαδή, σε εποχές άνθησης της οικονομίας, 2002-2008, καμία κυβέρνηση δεν μπορούσε να φρενάρει τον υπερδανεισμό αφού δεν ασκούσε νομισματική πολιτική. Μετά το τραπεζικό φιάσκο του 2008, που φορτώθηκε ανενδοιάστως στους Λαούς, καμία Κυβέρνηση δεν μπορεί να αντιμετωπίσει την ύφεση πάλι για τον ίδιο λόγο.

Η Ευρώπη ζει ξανά μέρες το ‘20 και του ‘30. Η Δημοκρατία συρρικνώνεται. Απίθανοι τραπεζίτες και γραφειοκράτες επιβάλουν την θέληση μέσω εξαργυρωμένων πολιτικών φοβίζοντας τους λαούς και στρέφοντας τους τον έναν εναντίον των άλλου. Η λιτότητα ποτέ δεν δούλεψε αλλά έφερε την καταστροφή.

Η Ευρώπη έχει ανάγκη λοιπόν από άλλη επιλογή. Πρέπει τα κράτη να προστατεύονται, ασκώντας τα ίδια την νομισματική πολιτική που τους αρμόζει, με σταθερές ισοτιμίες, για την προστασία του ευρωπαϊκού εμπορίου και των επενδύσεων, πράγμα που συνεπάγεται τον έλεγχο της διακίνησης των κεφαλαίων.

Μόνο έτσι θα αποκατασταθεί η ισορροπία στην οικονομία και μόνο έτσι θα αποφύγουμε ξανά το φαινόμενο της κρίσης του 2008 και την άθλια λιτότητα που οδηγεί στη φτώχεια και στη σύγκρουση των Λαών.

Η οικονομία έχει καταδείξει ότι αν αφεθεί στις ορέξεις των τραπεζιτών, γραφειοκρατών και κερδοσκόπων δεν οδηγεί στο πλούτο αλλά στο χάος.

Ο έλεγχος της διακίνησης των κεφαλαίων και η άσκηση της ανεξάρτητης νομισματικής πολιτικής, θα καταστήσει πάλι την Ευρώπη τόπο ειρήνης, αμοιβαίας συνεργασίας και χώρο προόδου για τους Ευρωπαϊκούς Λαούς.

Αλλά τα λάθη του παρελθόντος δεν πρέπει να τα επαναλάβουμε.

Συνταγματικά θα πρέπει να κατοχυρώσουμε την ανεξαρτησία της άσκησης της νομισματικής πολίτικης σε κάθε κράτος της Ευρώπης και τον έλεγχο της διακίνησης των κεφαλαίων.

Κάθε αναθεώρηση του Συντάγματος που δεν περιλαμβάνει αυτή την πρόνοια, αφήνει τα πράγματα ως έχουν, με αποτέλεσμα τα κοινοβούλια να είναι υποχείρια υπόπτων αντιδημοκρατικών δυνάμεων και κάλλιστα να συνυπάρχουν με το ψεύδος, την αυθαιρεσία, την διαφθορά, τις πελατειακές σχέσεις, με την οπισθοδρόμηση, με την αισθητική χυδαιότητα, όπως ακριβώς είναι σήμερα η Βουλή των Ελλήνων. Νομοθετεί εις βάρος των Ελλήνων και υπέρ των Τραπεζιτών. Την σιχαίνεσαι.

Κατά συνέπεια εν όψη της αναθεώρησης του Συντάγματος οφείλουμε εν ονόματι του Πατριωτισμού μας να καταλύσουμε ούτως ή άλλως το παρόν Σύνταγμα και να το αντικαταστήσουμε με ένα νέο Σύνταγμα που τις πολιτικές ελευθερίες τις καθίστα ουσία μετατρεποντάστες σε οικονομικές ελευθερίες.