Στέργιος Πιτσιόρλας: «Δεν συζητάμε το ενδεχόμενο νέων μέτρων...»

Η θέση της κυβέρνησης είναι ότι εμείς ανταποκρινόμαστε σε ό,τι έχουμε δεσμευτεί. Δεν συζητάμε το ενδεχόμενο νέων μέτρων και διαμορφώνουμε τις ευρύτερες δυνατές συμμαχίες ούτως ώστε να κλείσουμε εντός του έτους την τρίτη αξιολόγηση», τονίζει ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης...


«Το μείζον για την κυβέρνηση είναι να αποδειχθεί συνεπής ως προς τη θέση ότι δεν θα δεχθεί συζήτηση για νέα μέτρα και ότι το καλοκαίρι του 2018 θα βγάλει τη χώρα από τα μνημόνια», υπογράμμισε ο υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στέργιος Πιτσιόρλας στην εφημερίδα «Κυριακάτικη Αυγή».

Όπως είπε ο υφυπουργός η κυβέρνηση έχει, πια, αρκετή εμπειρία για να καταλάβει ότι κάθε διαδικασία αξιολόγησης μπορεί να έχει δυσκολία και να κρύβει εκπλήξεις και στόχος της είναι να κλείσει η αξιολόγηση μέχρι το τέλος του έτους.

«Προσερχόμαστε σε αυτή τη διαδικασία με μεγάλο επιχείρημα την πορεία της οικονομίας και την αποφασιστικότητα με την οποία η κυβέρνηση εκπλήρωσε τις μέχρι σήμερα δεσμεύσεις της χώρας» είπε ο κ. Πιτσιόρλας και συμπλήρωσε: «Βεβαίως δεν περνάει από το χέρι μας η επίλυση διαφορών μεταξύ των δανειστών μας και δεν μπορούμε να αποκλείσουμε το ενδεχόμενο κάποιοι να θέσουν νέα ζητήματα προκειμένου να πιέσουν την Ελλάδα για νέα μέτρα. Η θέση της κυβέρνησης είναι ότι εμείς ανταποκρινόμαστε σε ό,τι έχουμε δεσμευτεί. Δεν συζητάμε το ενδεχόμενο νέων μέτρων και διαμορφώνουμε τις ευρύτερες δυνατές συμμαχίες ούτως ώστε να κλείσουμε εντός του έτους την τρίτη αξιολόγηση».

Σχετικά με το επενδυτικό κλίμα ο υφυπουργός σημείωσε ότι βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη πολύ μεγάλες επενδύσεις και δρομολογούνται άμεσα νέες στους τομείς των μεταφορών, της ενέργειας, των ψηφιακών δικτύων, της βιομηχανίας, της αγροτοδιατροφής, της υγείας, του τουρισμού κλπ. Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι η σημερινή εικόνα εμπεριέχει όλα τα στοιχεία που επιτρέπουν αισιοδοξία για την πορεία της ελληνικής οικονομίας και πάνω από όλα για τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

Σχετικά με την ιδιωτικοποίηση ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ ο υφυπουργός υπογράμμισε ότι «είναι γνωστή η θέση της ελληνικής κυβέρνησης ότι η πλειοψηφία των μετοχών των ΕΥΔΑΠ και ΕΥΑΘ, δηλαδή ο έλεγχός τους, θα παραμείνει στο Δημόσιο» ενώ για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά είπε: «Μπαίνουμε τώρα στην πιο λεπτή φάση και πιστεύω ότι θα καταφέρουμε να βρούμε μια λύση ώστε τα μεγάλα ναυπηγεία της χώρας να λειτουργήσουν ξανά με τεράστια οφέλη για την ελληνική οικονομία».

Αισθητά βελτιώνεται η εικόνα των ακτών από τη ρύπανση

Δεκατρείς ημέρες μετά την μεγάλη ρύπανση που προκλήθηκε στις ακτές του Δήμου Ελληνικού – Αργυρούπολης, από την βύθιση του πλοίου "Αγία Ζώνη 2", οι προσπάθειες απορρύπανσης συνεχίζονται με εντατικό ρυθμό και τα αποτελέσματα έχουν αρχίσει να γίνονται ήδη ορατά...

 
Αισθητή βελτίωση στην εικόνα των ακτών του διαπιστώνει ο Δήμος Ελληνικού– Αργυρούπολης, 13 ημέρες μετά τη ρύπανση που προκάλεσε η βύθιση του πλοίου «Αγία Ζώνη ΙΙ».

Όπως σημειώνει σε ανακοίνωσή του, τα αποτελέσματα της απορρύπανσης έχουν αρχίσει να γίνονται ήδη ορατά στην παραλία Ελληνικού, στο Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών «ΕΛΚΕΘΕ», στην παραλία Αγίου Αλεξάνδρου, στο λιμάνι ερασιτεχνών ψαράδων και στην ακτή του Ναυτικού Ομίλου Αιγυπτιωτών.

Για την πλήρη αποκατάσταση των παραλιών δεσμεύτηκαν ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Νεκτάριος Σαντορινιός και ο αρχηγός του Λιμενικού Σώματος, αντιναύαρχος Σταμάτης Ράπτης, οι οποίοι επισκέφθηκαν, χθες Σάββατο, το παραλιακό μέτωπο του δήμου, παρουσία του αντιδημάρχου Περιβάλλοντος, Βασίλη Κρητικού.

Παράλληλα, μετά από παρέμβαση του δημάρχου Ελληνικού- Αργυρούπολης, Γιάννη Κωνσταντάτου, προς το υπουργείο Ναυτιλίας και το Λιμενικό Σώμα, ρυμουλκό θα τροφοδοτεί πλέον με καθαρό νερό, από απόσταση 500 μέτρων από την ακτή, τις δεξαμενές ερευνών του Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών, οι οποίες λόγω της μόλυνσης είχαν σταματήσει τη λειτουργία τους.

Οι Anonymous Greece «έριξαν» τη σελίδα των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών

Εκτός λειτουργία βρίσκεται η ιστοσελίδα ηλεκτρονικών πλειστηριασμών από το πρωί του Σαββάτου, με την ομάδα Anonymous Greece να «αναλαμβάνει την ευθύνη» για την πράξη αυτή...



H ομάδα «Anonymous Greece», με ανάρτηση στο Facebook γνωστοποιεί ότι «έριξε» την σελίδα  των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών, μέχρι στιγμής δεν υπήρξε διάψευση ή επιβεβαίωση από την αρμόδια αρχή.

Ακολουθεί η ανάρτηση των «Anonymous Greece» στο facebook.




Σε ανακοίνωσή τους στη σελίδα τους στο Facebook αναφέρουν:


Αγαπητή ελληνική κυβέρνηση,

Στην χώρα όπου η πρόσβαση στην Υγεία κατάντησε πολυτέλεια για τον φτωχό, η ανάλγητη διοίκηση του ΕΟΠΥΥ αρνείται να καλύψει τα έξοδα μετάβασης της μικρής Νεφέλης στο εξωτερικό, ώστε να αντιμετωπιστεί η σοβαρή ασθένειά της.

Η ώρα των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών πλησιάζει, όλα τα ξένα κοράκια έχουν πάρει θέση και περιμένουν πώς και πώς να αρπάξουν τις περιουσίες των φτωχών Ελλήνων πολιτών!

Αρπακτικά νομίζετε ότι θα σας αφήσουμε να το κάνετε; Αν νομίζετε πως ναι, είστε πολύ γελασμένοι, σύντομα θα πάρετε την απάντηση από τους Anonymous Greece για να δείτε τη δύναμη των Ελλήνων!

ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥΣ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΥΣ

Κυβερνητικοί μασόνοι και μη θα τα πούμε σύντομα.

Υ.Γ. Υπολογίσατε χωρίς τον ξενοδόχο. Σύντομα θα σας δώσουμε τα “κλειδιά στο χέρι”.

Ποιο «Κέντρο»;

Ο πολιτικός χώρος που σε όλη η Δύση -φυσικά και στην Ελλάδα- απογοητεύει με την αδυναμία παραγωγής νέων ιδεών, είναι το λεγόμενο "κέντρο". Η κύρια έγνοια του στις μέρες μας είναι να εξισώσει τον λεγόμενο «εξτρεμισμό» που προέρχεται από την αριστερά με τον επίσης λεγόμενο "εξτρεμισμό" που προέρχεται από τη δεξιά... 


Αν οι ταραγμένοι χρόνοι που ζούμε, μας λένε κάτι, αυτό είναι ότι το πολιτικό "status quo" σε Ανατολή και Δύση, σε Ευρώπη κι Αμερική, παντού, είναι ανίκανο να αντιμετωπίσει τη ραγδαία μεταβαλλόμενη σύγχρονη κοινωνία, με αποτέλεσμα ουσιαστικά να αποτυγχάνει παντού. Το κυρίαρχο κοινωνικό σύστημα της κλιμακούμενης ανισότητας - το αποκαλούμε παγκοσμιοποίηση ή καπιταλισμό- παράγει συνέπειες που δεν μπορεί να ελέγξει. Επομένως, η απελπισία εναντίον του κατεστημένου, εμφανίζεται με ένταση και σχεδόν παντού, μερικές φορές σε διαμετρικά αντίθετες πολιτικές κατευθύνσεις.

Ο πολιτικός χώρος που σε όλη η Δύση -φυσικά και στην Ελλάδα- απογοητεύει με την αδυναμία παραγωγής νέων ιδεών, είναι το λεγόμενο "κέντρο". Η κύρια έγνοια του στις μέρες μας είναι να εξισώσει τον λεγόμενο «εξτρεμισμό» που προέρχεται από την αριστερά με τον επίσης λεγόμενο "εξτρεμισμό" που προέρχεται από τη δεξιά. Κατάφαση ολιτικής αντίληψης δεν υπάρχει. Μόνο άρνηση όσων το ίδιο το "κέντρο" αποκαλεί άκρα.

Υποθέτω ότι υπάρχει ένας λόγος για τον οποίο αυτός είναι ένας τόσο ισχυρός παράγων, ώστε να δικαιολογήσει σε όλη τη Δύση, την ίδρυση πολιτικών κομμάτων με "κεντρώο" προσανατολισμό, αλλά και την υποστήριξη των μέσων ενημέρωσης. Δεν χρειάζεται να προσφέρετε απαντήσεις σε δύσκολα προβλήματα. Το κέντρο δεν έχει έναν "σκοπό" για την κοινωνία, ώστε να κτίσει επάνωτου μια σφριγηλή πολιτική πρόταση. Οι κεντρώοι αισθάνονται άνετα να είναι στο "μέσον". Αλλά θα ήταν προσβολή της νοημοσύνης όλων μας, να πιστεύει κανείς ότι οι -αδικαιολόγητες και πολιτικά καταδικαστέες- ακρότητες είναι κάτι άλλο από την ίδια την αντίθεση κοινωνικών ομάδων προς τη λιτότητα, τη φυλετική αδικία και την απληστία των ολίγων.

Οι εκδηλώσεις εδώ και αλλού σηματοδοτούν το γεγονός αυτό ως εποχή πολιτικών αναταραχών και εκπλήξεων. Δείτε τη χώρα μας: Υφίσταται μια τεράστια δοκιμασία επί σχεδόν μια δεκαετία, προοπτική εξόδου -ας αφήσουμε τις κυβερνητικές μεγαλοστομίες- δεν υπάρχει κι η πολιτική απάθεια αυξάνεται με αλματώδεις ρυθμούς, πριν μετουσιωθεί σε πολιτική οργή με απροσδιόριστες συνέπειες.

Και με τι ασχολούνται στον προεκλογικό τους αγώνα οι υποψήφιοι ηγέτες της ελληνικής κεντροαριστεράς; Ποιες θα είναι οι παράμετροι της ψήφου από απόσταση, ποιο θα είναι το πιο εφευρετικό σύνθημα (πάντα χωρίς περιεχόμενο), με ποιο φόντο θα πει τις κενολογίες ο κάθε υποψήφιος... Ένας παλαιός πολιτικός χώρος που πεισματικά αρνείται να ανανεωθεί. Προν 25ετίας ο Κλίντον επινόησε την τριγωνοποίηση, και λίγο αργότερα ο Μπλερ αναδόμησε εκ θεμελίων όλο τον πολιτικό και προγραμματικό λόγο των Βρετανών Εργατικών. Από αυτούς τους πολιτικούς νεοτερισμούς, τίποτα δεν στάθηκε ικανό να εμπνεύσει την ελληνική "κεντρώα" παράταξη.

Έτσι το ασαφές "κέντρο" παραμένει το "βραβείο" είτε της μιας, είτε της άλλης παράταξης, που κατά καιρούς "διευρύνεται" και προσπορίζεται τις ψήφους όσων αυτοπροσδιορίζονται ως "κεντρώοι". Τα ίδια στην Ελλάδα, στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ.

Σαφείς πολιτικές θέσεις, πειστικές προτάσεις εξόδου από την κρίση αναζητούν οι πολίτες στην Ελλάδα, αλλά και στις περισσότερες δυτικές κοινωνίες. Και τέτοιες θέσεις, προϋποθέτουν στέρεη αντίληψη για την κοινωνία που οραματίζονται, κι όχι πολιτικές και ιδεολογικές σούπες. Γι αυτό το λεγόμενο "κέντρο" ουδέποτε προσέφερε μια τέτοια συνεκτική, ομογενοποιημένη, ρεαλιστική και ταυτόχρονα οραματική πολιτική πρόταση.
του Καλλικέλαδου στο politically.gr

500 εκατ. από την οικειοθελή αποκάλυψη αδήλωτων κεφαλαίων

Έχουν υπαχθεί πάνω από 100.000 φορολογούμενοι - Παράταση στην προθεσμία, που εκπνέει στις 30 Σεπτεμβρίου, μελετά το υπουργείο Οικονομικών...


Ανοιχτό είναι το ενδεχόμενο, σύμφωνα με την ιστοσελίδα avgi.gr, να δοθεί νέα παράταση στην προθεσμία υπαγωγής στη ρύθμιση οικειοθελούς αποκάλυψης αδήλωτων κεφαλαίων. Αν και στο υπουργείο Οικονομικών δεν έχουν λάβει τελική απόφαση, καθώς θα κριθεί στο τέλος του τρέχοντος μήνα το τι θα συμβεί. Σύμφωνα με πληροφορίες, στη συγκεκριμένη ρύθμιση έχουν ενταχθεί πάνω από 100.000 φορολογούμενοι και τα εκτιμώμενα έσοδα αγγίζουν τα 500 εκατ. eυρώ, κάτι το οποίο συνεπάγεται ότι η προσπάθεια έφερε απτά αποτελέσματα.

Την τιμητικής του σε σχέση με τον διακανονισμό οφειλών έχουν οι δώδεκα μηνιαίες δόσεις, εξασφαλίζοντας για το επόμενο χρονικό διάστημα μια σημαντική “ανάσα” στα έσοδα του προϋπολογισμού, ενώ το γεγονός ότι υπό προϋποθέσεις οι χρήσεις μεταξύ 2006 και 2010 δεν θεωρούνται ότι έχουν απευθείας παραγραφεί ενδέχεται να προκαλέσει νέο ενδιαφέρον. Πάντως, μέχρι στιγμής το υπουργείο Οικονομικών δεν επιβεβαιώνει τις πληροφορίες περί ενδεχόμενης παράτασης της προθεσμίας για την οικειοθελή αποκάλυψη κεφαλαίων, η οποία εκπνέει στις 30 Σεπτεμβρίου.

Προτεραιότητα ελέγχου


Χθες, με απόφασή του ο διοικητής της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων Γιώργος Πιτσιλής, ευθιγραμμιζόμενος με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, ξεκαθάρισε ότι οι μοναδικές χρήσεις οι οποίες παραγράφονται υπό την προϋπόθεση ότι έχουν υποβληθεί οι φορολογικές δηλώσεις στο σύνολό τους είναι αυτές μεταξύ 2001 και 2005. Εντός των ημερών μάλιστα αναμένεται να εκδοθεί και η αναλυτική εγκύκλιος Πιτσιλή προς τους προϊσταμένους του ελεγκτικού μηχανισμού για τους κανόνες προτεραιοποίησης των προς έλεγχο υποθέσεων με βάση ακριβώς τις αποφάσεις του ΣτΕ.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τη νέα απόφαση για το πρόγραμμα ελέγχων του 2017 οι ελεγκτικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ θα πρέπει να επικεντρωθούν στις εξής φορολογικές υποθέσεις:

* Χρήσεις από το 2001 και μετά εφόσον ο φορολογούμενος δεν έχει υποβάλει φορολογική δήλωση. Επί της ουσίας, οι φορολογούμενοι για χρήσεις από το 2001 έως και το 2005, εφόσον έχουν υποβάλει φορολογική δήλωση, δεν μπορούν πλέον να φοβούνται για πρόστιμα και πρόσθετους φόρους αφού οι υποθέσεις τους έχουν παραγραφεί.

* Για τις χρήσεις από το 2006 και μετά οι υποθέσεις θα ελέγχονται κατά προτεραιότητα μόνο εφόσον υπάρχουν συμπληρωματικά στοιχεία. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η φορολογική διοίκηση θεωρεί συμπληρωματικό στοιχείο την ύπαρξη των φορολογούμενων στις λεγόμενες λίστες (Λαγκάρντ, Μπόργιανς κ.λπ.), αν και αυτό έχει ήδη προσβληθεί στη Δικαιοσύνη και εκκρεμεί απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.

* Οι υποθέσεις από το 2008 και μετά ελέγχονται κατά προτεραιότητα εφόσον υπάρχει φοροδιαφυγή και ισχύει για αυτές 20ετής παραγραφή.

* Οι χρήσεις 2011 και μετά ελέγχονται κατά προτεραιότητα, καθώς βρίσκονται εντός του γενικού ορίου της 5ετούς παραγραφής.

Ο Μακρόν υπέγραψε τα διατάγματα της εργασιακής «μεταρρύθμισης»

Ο Γάλλος Πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν κύρωσε την Παρασκευή, 22/9, τη νέα εργασιακή «μεταρρύθμιση» που καταργεί βασικά εργασιακά κεκτημένα...


Ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν κύρωσε την Παρασκευή, 22/9, με την υπογραφή του την εργασιακή «μεταρρύθμιση», ουσιαστικά κατεδάφιση, η οποία έχει λάβει την έγκριση από την κυβερνητική του πλειοψηφία στο κοινοβούλιο της χώρας.

Η «μεταρρύθμιση», την οποία ο κ. Macron είχε εξαγγείλει κατά την προεκλογική περίοδο των προεδρικών εκλογών του Απριλίου – Μαΐου, έχει ως άξονα τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων να απολύουν πιο γρήγορα και πιο φτηνά προσωπικό, καθώς και την αποδυνάμωση της δυνατότητας παρέμβασης των μεγάλων – κεντρικών συνδικαλιστικών συνομοσπονδιών σε επιχειρήσεις με μικρό αριθμό εργαζομένων.

Τις λεπτομέρειες της «μεταρρύθμισης» είχαν αναλύσει ο πρωθυπουργός της Γαλλίας και η υπουργός Εργασίας Μουριέλ Πενικό.

Η κυβέρνηση Edouard Philipe στηρίζεται σε μία κοινοβουλετική πλειοψηφία, την οποία αποτελούν το κεντρώο – σοσιαλφιλελεύθερο κόμμα «Η Δημοκρατία Εμπρός!» (REM), το οποίο είχε ιδρύσει το 2016 ο κ. Μακρόν και το οποίο διαθέτει απόλυτη πλειοψηφία στην Εθνοσυνέλευση, το παραδοσιακό κεντρώο «Δημοκρατικό Κίνημα» (MoDem), καθώς και από την κεντρώα – κεντροδεξιά κοινοβουλευτική ομάδα «Οι Εποικοδομητικοί» (LC).

Η «μεταρρύθμιση» Μακρόν έχει συναντήσει την εργατική και νεολαιίστικη αντίσταση, κυρίως από την ιστορική αριστερή συνομοσπονδία εργασίας CGT.

Τώρα το πώς και το γιατί ο Αλέξης Τσίπρας διακηρύσσει ότι στην Τρίτη αξιολόγηση ο Μακρόν , που κατεδάφισε τις εργασιακές σχέσεις στη χώρα του, θα βοηθήσει τη χώρα μας να αποκρούσει τις απαιτήσεις των δανειστών για νέα κατεδάφιση των εργασιακών σχεσεων στη δική μας χώρα, αυτό είναι «άλλου παπά ευαγγέλιο» και στην ουσία νέο κουτόχορτο για το λαό.

Η μεταρρύθμιση Μακρόν προβλέπει:

- Σταδιακή κατάργηση της σύμβασης αορίστου χρόνου, η οποία πλέον θα εξαρτάται σε πολλές περιπτώσεις από την χρονική διάρκεια ολοκλήρωσης έργου (πρότζεκτ). 

- Καταργείται ο ρόλος των συνδικάτων να διαπραγματεύονται τους όρους αμοιβής, το ωράριο εργασίας, τις εργασιακές συνθήκες και άλλα. 

- Τίθεται ανώτατο όριο στις αποζημιώσεις μισθωτών για την απόλυση. Μια απόλυση που κρίνεται άδικη από το εργατοδικείο, θα ορίζεται σε μισθούς τριών μηνών για απασχόληση δυο ετών στην εταιρεία και το ποσό θα αυξάνεται σταδιακά ανάλογα με τον χρόνο που εργάζεται ο εργαζόμενος στην εταιρεία. 

- Δίνεται στις εταιρείες μεγαλύτερη ευελιξία για να προσαρμόζουν τους μισθούς και το ωράριο εργασίας στις συνθήκες αγοράς. 

- Γίνεται πιο αυστηρή η πρόσβαση σε επιδόματα ανεργίας με μείωση της διάρκειας των επιδομάτων και με περιορισμό του αριθμού των θέσεων εργασίας τις οποίες ένας άνεργος έχει τη δυνατότητα να απορρίψει. 

- Ο οργανισμός που διαχειρίζεται την κοινωνική ασφάλιση και την αποζημίωση των ανέργων στη Γαλλία (Unedic) κρατικοποιείται.

- Οι ασφαλιστικές εισφορές θα αντικατασταθούν από έναν υφιστάμενο φόρο (CSG) o οποίος θα εφαρμοστεί σε όλα τα εισοδήματα αλλά και τις συντάξεις.

ΠτΔ: «Η εθνική μας πορεία επιβάλλει την αρραγή ενότητα όλων…»

Μιλώντας σε εκδήλωση για την 196η επέτειο της Άλωσης της Τριπολιτσάς, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος, μεταξύ άλλων  υπογράμμισε ότι «Η εθνική μας πορεία προς το μέλλον επιβάλλει την αρραγή ενότητα όλων των δημοκρατικών πολιτικών δυνάμεων μπροστά στους μεγάλους εθνικούς στόχους»


«Η εθνική μας πορεία προς το μέλλον επιβάλλει την αρραγή ενότητα όλων των δημοκρατικών πολιτικών δυνάμεων μπροστά στους μεγάλους εθνικούς στόχους. Ένας απ΄ αυτούς -και ίσως ο πιο σημαντικός σήμερα- είναι η ευρωπαϊκή προοπτική της χώρας, μέσα σε μιαν Ευρώπη στην οποία μπορούμε και πρέπει να πρωταγωνιστήσουμε, φυσικά στο μέτρο που μας αναλογεί, για την ολοκλήρωση του ευρωπαϊκού οικοδομήματος».

Αυτά τόνισε μεταξύ άλλων σε δηλώσεις που έκανε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος στην Τρίπολη, μετά την κατάθεση στεφάνων στο μνημείο Αρχιερέων και Προκρίτων, καθώς και στον ανδριάντα του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη, για την 196η επέτειο της Άλωσης της Τριπoλιτσάς.
Επίσης, αναφερόμενος στην Τουρκία, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είπε ότι «με τη φίλη και γείτονα Τουρκία το παρελθόν δεν πρέπει να μας διχάζει, αλλά να μας διδάσκει την αξία της ειρήνης και της ειρηνικής συνύπαρξης».

«Μέσα σ΄ αυτό το πλαίσιο», συνέχισε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας», «η Ελλάδα ευνοεί την ευρωπαϊκή προοπτική της Τουρκίας, υπό τον απαράβατο όμως όρο ότι και η Τουρκία σέβεται, στο ακέραιο, το σύνολο του Διεθνούς και του Ευρωπαϊκού Δικαίου», προσθέτοντας σε αυτό το σημείο: «Άρα σέβεται τα σύνορα, την εδαφική ακεραιότητα και την εθνική κυριαρχία της Ελλάδας, συνακόλουθα δε τα σύνορα, την εδαφική ακεραιότητα και την κυριαρχία της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Σχετικά με τη σημερινή 196η επέτειο της Άλωσης της Τριπoλιτσάς, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας είπε ότι «επιβάλλει σε καθέναν μας, ανεξάρτητα από τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις, ν' αναγνωρίζει τον καθοριστικό ρόλο της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας και στην ευόδωση των Εθνικών μας Αγώνων».
πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στις κάλπες 61,5 εκατ. Γερμανοί ψηφοφόροι

Στις κάλπες προσέρχονται σήμερα Κυριακή 61,8 εκατ. Γερμανοί πολίτες για τις βουλευτικές εκλογές, με την Άγκελα Μέρκελ να διαφαίνεται ότι θα επικρατήσει άνετα του Μάρτιν Σουλτς, αλλά και την απειλή της εθνικιστικής ακροδεξιάς να ρίχνει βαριά την σκιά της στην ψηφοφορία. Τα εκλογικά κέντρα θα κλείσουν στις 19:0 (ώρα Ελλάδας), οπότε αναμένονται τα πρώτα exit poll...


Στις κάλπες προσέρχονται οι Γερμανοί ψηφοφόροι - Άνετη νίκη Μέρκελ και δεύτερη θέση για τον Σουλτς προβλέπουν οι δημοσκοπήσεις.

Στη Γερμανία είναι στραμμένο το ευρωπαϊκό ενδιαφέρον, 61,5 εκατ. Γερμανοί  ψηφοφόροι προσέρχονται στις κάλπες για να εκλέξουν τα νέα μέλη της Μπούντεσταγκ, της γερμανικής Βουλής.

Η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ ετοιμάζεται για την τέταρτη θητεία της με το σκηνικό να είναι ρευστό σε ό,τι αφορά τις μετεκλογικές συνεργασίες για τον σχηματισμό κυβέρνησης.

Το κόμμα Χριστιανοδημοκρατών υπό την Άγκελα Μέρκελ αναμένεται να συγκεντρώσει ποσοστό μεταξύ 34 και 36% και να αποτελέσει και στην νέα Βουλή τον κεντρικό κυβερνητικό πόλο μαζί με τους Χριστιανοκοινωνιστές της Βαυαρίας.

Οι Σοσιαλδημοκράτες υπό τον Μάρτιν Σουλτς εκτιμάται πως θα συγκεντρώσουν ποσοστό 21%. Το σενάριο της συμμετοχής τους για ακόμη μια φορά σε έναν μεγάλο συνασπισμό βρίσκεται στο τραπέζι με τα πιθανά σενάρια χωρίς να είναι ξεκάθαρο αν είναι το επικρατέστερο.

Πιθανός εταίρος της Άνγκελα Μέρκελ είναι το κόμμα των Φιλελευθέρων (FDP) υπό τον Κρίστιαν Λίντνερ που σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις αναμένεται να λάβει ποσοστό μεταξύ 9 και 11%. Το κόμμα της Αριστεράς (Die Linke) δημοσκοπικά κινείται μεταξύ 8,5 και 11% και αναμένεται να δώσει μάχη για να παραμείνει τρίτη πολιτική δύναμη.

Το ακροδεξιό κόμμα «Εναλλακτική για τη Γερμανία» αναμένεται όχι μόνο να εξασφαλίσει την είσοδο του στη Βουλή αλλά και να καταγράψει ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό που εκτιμάται στο 11%, στοιχείο που αυξάνει τον προβληματισμό για την άνοδο της ακροδεξιάς και του ευρωσκεπτικισμού στη Γερμανία.

Οι Πράσινοι (Bündnis 90/Die Grünen) εξασφαλίζουν, σύμφωνα με τις δημοσκοπήσεις, την είσοδό τους στη Βουλή με 8%.

Για την είσοδο στη γερμανική Βουλή απαιτείται ποσοστό 5%. Οι δημοσκοπήσεις προβλέπουν την είσοδο έξι κομμάτων. Μέχρι την τελευταία στιγμή όλοι οι υποψήφιοι και όλα τα κόμματα έδιναν μάχη για τους αναποφάσιστους πολίτες που εμφανίζονται να μην έχουν αποφασίσει τι θα ψηφίσουν.

Οι κάλπες θα κλείσουν στις 6μμ τοπική ώρα. Η γερμανική τηλεόραση θα μεταδώσει εκτίμηση αποτελέσματος βάσει exit polls. Τα πρώτα αποτελέσματα θα αρχίσουν να ανακοινώνονται κατά τη διάρκεια της εκλογκής βραδιάς ωστόσο η ανακοίνωση του τελικού αποτελέσματος ενδέχεται να γίνει την Τρίτη.

Νέες περικοπές σε προνοιακά και κοινωνικά επιδόματα στο "βωμό" της τρίτης αξιολογησης

ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΕΠΙΔΟΜΑΤΩΝ: 

Περικοπές σε προνοιακά επιδόματα, αναπηρικές συντάξεις, οικογενειακές και κοινωνικές παροχές, φέρνει η τρίτη αξιολόγηση σύμφωνα με την επίτροπο αρμόδια για την απασχόληση, τις κοινωνικές υποθέσεις, τις δεξιότητες και την κινητικότητα του εργατικού δυναμικού, Μαριάν Τίσεν...


Η Επίτροπος Μαριάν Τίσεν
Απάντηση-προάγγελο των νέων περικοπών που έρχονται τώρα, με την τρίτη αξιολόγηση, σε προνοιακά επιδόματα, αναπηρικές συντάξεις, οικογενειακές και κοινωνικές παροχές, έδωσε η Επίτροπος κ. Μαριάν Τίσεν στον ευρωβουλευτή της ΛΑ.Ε., Νίκο Χουντή.

Στην απάντηση της Κομισιόν φαίνεται με σαφήνεια, ότι έχει επικρατήσει πλήρως η μνημονιακή λογική, δηλαδή η ενσωμάτωση όλων των κοινωνικών και προνοιακών επιδομάτων στο λεγόμενο εγγυημένο κοινωνικό εισόδημα, γεγονός που θα προκαλέσει ανατροπές με την κατάργηση οικογενειακών επιδομάτων, αναπηρίας, φοιτητικών βοηθημάτων, παροχών στέγασης κλπ., αλλά και τη μείωση του αριθμού των δικαιούχων.

Στην ερώτησή του, ο Ν. Χουντής αναφερόταν στην πρόσφατη κατάργηση τεσσάρων προνοιακών επιδομάτων που αφορούσαν τη στήριξη φτωχών και απροστάτευτων παιδιών αλλά και στήριξη νεοεισερχόμενων νέων στην αγορά εργασίας και ζητούσε την ανάκληση αυτών των αποφάσεων.

Στην απάντησή της, η κ. Μαριάν Τίσεν, αρμόδια Επίτροπος για θέματα απασχόλησης, κοινωνικών υποθέσεων και κοινωνικής ένταξης, αφού ξεκαθάρισε ότι, «οι συγκεκριμένες παροχές που καταργήθηκαν, επιλέχθηκαν από τις Ελληνικές αρχές, διότι ήταν μικρής κλίμακας και δαπανηρές στη διαχείρισή τους, η παρακολούθησή τους ήταν ανεπαρκής και υπήρχε επικάλυψη σε μεγάλο βαθμό με τις βασικές οικογενειακές παροχές, καθώς και με το σύστημα του κοινωνικού εισοδήματος αλληλεγγύης που θεσπίστηκε πρόσφατα», τόνισε ότι, «η κατάργηση αυτών των ειδικών παροχών αποτελεί μέρος αυτής της διαδικασίας μεταρρυθμίσεων ... που έχει ως στόχο, μεταξύ άλλων, την επικέντρωση στους φτωχότερους, ιδίως με την εισαγωγή του νέου συστήματος, του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης»

Τέλος, η κ. Τίσεν, προσπαθώντας να αιτιολογήσει γιατί καταργήθηκε η ενίσχυση για τους νεοεισερχόμενους στην αγορά εργασίας νέους έως 29 ετών σε περίπτωση απόλυσής τους, το αιτιολόγησε λέγοντας ότι, «εφαρμόζονται στην Ελλάδα αρκετά προγράμματα που υποστηρίζουν την ένταξη στην αγορά εργασίας των νέων ηλικίας έως 29 ετών, με την υποστήριξη της Πρωτοβουλίας για την Απασχόληση των Νέων και του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου».

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης και της απάντησης της Κομισιόν στον Νίκο Χουντή:


Ερώτηση Νίκου Χουντή με αίτημα γραπτής απάντησης προς την Επιτροπή

Θέμα: «Κατάργηση ακόμη και επιδομάτων απόλυτης ένδειας στην Ελλάδα»

Το πρόσφατα ψηφισμένο πολυνομοσχέδιο, που ορισμένοι θεωρούμε 4ο μνημόνιο, έφερε και περικοπές επιδομάτων, μερικά εκ των οποίων θεσπίστηκαν ήδη από τις δεκαετίες 1960-1970, υπέρ των κατά τεκμήριο ασθενέστερων στρωμάτων, φτωχά ορφανά παιδιά, άπορους νέους και άτομα σε «απόλυτη ένδεια».

Βάσει της Έκθεσης 112/24/2017 του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (σελ. 748 παρ.21), από τις περικοπές εκτιμάται ότι «θα υπάρξει εξοικονόμηση ποσού 8,8 εκατ. ευρώ για το έτος 2017 και ποσού 11,8 εκατ. ευρώ για το έτος 2018», δηλαδή ένα συγκριτικά αμελητέο ποσό, με θύματα τους πλέον φτωχούς.

Τα άμεσα καταργούμενα επιδόματα είναι:
  1. Επίδομα ενίσχυσης οικογενειών με χαμηλά εισοδήματα και παιδιά σχολικής ηλικίας (άρθρο 27 παρ. 3 ν. 3016/ 2002). 
  2. Επίδομα νεοεισερχομένων στην αγορά εργασίας νέων έως 29 ετών σε περίπτωση απόλυσης (άρθρο 2 ν. 1545/1985). 
  3. Προνοιακό επίδομα απροστάτευτων τέκνων (άρθρο 2 παρ. 3 ν.4051/1960).
    Επίδομα ενίσχυσης φυσικών προσώπων σε κατάσταση απόλυτης ένδειας (άρθρο 1 παρ. 1 περ. α ν.δ. 57/1973). 
Ερωτάται η Επιτροπή: 
  1. Γιατί οι θεσμοί, σε περίοδο κρίσης, επέλεξαν την κατάργηση αυτών ειδικά των επιδομάτων;
  2. Προτίθεται να εισηγηθεί την επαναφορά τους, αφού κάποια που ισχύουν ήδη από τις δεκαετίες ’60-’70 καταργούνται τώρα, όταν τα ασθενέστερα στρώματα έχουν την μεγαλύτερη ανάγκη; 

Απάντηση της Μαριάν Τίσεν εξ ονόματος της Επιτροπής 


Η Επιτροπή υποστηρίζει τις προσπάθειες της Ελλάδας να μεταρρυθμίσει το σύστημα κοινωνικής πρόνοιας, προκειμένου να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα και η αποδοτικότητά του. Η κατάργηση των ειδικών παροχών στις οποίες αναφέρεται κ. βουλευτής αποτελεί μέρος αυτής της διαδικασίας μεταρρυθμίσεων, που έχει ως στόχο, μεταξύ άλλων, τη μείωση του κατακερματισμού και της πολυπλοκότητας του συστήματος και τον εξορθολογισμό του, με τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και την επικέντρωση στους φτωχότερους πολίτες (ιδίως με την εισαγωγή του νέου συστήματος κοινωνικού εισοδήματος αλληλεγγύης).

Αυτές οι συγκεκριμένες παροχές που καταργήθηκαν επιλέχθηκαν από τις ελληνικές αρχές μετά από προσεκτική ανάλυση, διότι ήταν μικρής κλίμακας και δαπανηρές στη διαχείρισή τους, η παρακολούθησή τους ήταν ανεπαρκής και υπήρχε επικάλυψη, σε μεγάλο βαθμό, με τις βασικές οικογενειακές παροχές (για τις οποίες βρίσκεται επίσης σε εξέλιξη μια διαδικασία μεταρρύθμισης), καθώς και με το σύστημα του κοινωνικού εισοδήματος αλληλεγγύης που θεσπίστηκε πρόσφατα. Η Επιτροπή θεωρεί ότι η κατάργηση των εν λόγω παροχών δεν συνεπάγεται μείωση του επιπέδου προστασίας από τη φτώχεια: πράγματι, τα ίδια τα νοικοκυριά και τα άτομα δικαιούνται οικογενειακές παροχές και/ή το κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης (ΚΕΑ). Όπως επισήμανε η Επιτροπή στην απάντησή της στη γραπτή ερώτηση 2433/2017: «[όσον αφορά το ΚΕΑ] Πρόκειται για παροχή που χορηγείται με εισοδηματικά κριτήρια και συμπληρώνει το εισόδημα των νοικοκυριών ώστε να επιτευχθεί ένα καθορισμένο ελάχιστο εγγυημένο επίπεδο το οποίο εξαρτάται από τη σύνθεση του νοικοκυριού. [...] Το ΚΕΑ είναι μια παροχή που χορηγείται ως έσχατο μέσο και καταβάλλεται αφού ληφθούν υπόψη όλα τα άλλα επιδόματα.»

Σχετικά με την αναφορά του κ. βουλευτή, ειδικά στους νέους που εισέρχονται στην αγορά εργασίας, θα πρέπει να σημειωθεί ότι εφαρμόζονται στην Ελλάδα αρκετά προγράμματα που υποστηρίζουν την ένταξη στην αγορά εργασίας των νέων ηλικίας έως 29 ετών, με την υποστήριξη της Πρωτοβουλίας για την Απασχόληση των Νέων και του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου.